Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Misschien zie ik het verkeerd, maar vond Bayern heel goed georganiseerd spelen waarbij ze zelf ook steeds meteen aan het pressen waren. Rustig het eigen spel spelen, wetend dat Lewandowski een goede mogelijkheid meteen in het netje legt.snmght schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:50:
[...]
Ja ook dat is pijnlijk, ze hebben ook wel pech gehad, aardig wat kansen gecreeerd. Maar in Munchen komt ook Bayern toch niet weg met zulk spel en gaat er vermoedelijk meer ruimte komen. Als het nu 0-0 blijft verwacht ik daar een meer open wedstrijd en als het kwaliteitsverschil zo is als vandaag zou het goed moeten komen voor Liverpool. Iedere andere uitslag is een belediging voor het voetbal..
Ze zouden natuurlijk meer aanvallend kunnen gaan spelen op Anfield, maar dan worden de ruimtes te groot en ga je er sowieso af tegen Liverpool. Als Mane iets rustiger zou zijn, dan had Liverpool sowieso vanavond gewonnen.
Dit gaat gewoon een leuke return worden
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Het zijn maar Duitsers he, het is geen PSV.Hackus schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:55:
Zul je nu zien dat Bayern thuis met 1-0 wint.(in de laatste minuut)
Ik kijk er misschien soms iets anders naar. Ik vond als zo een beetje de enige in Nederland dat Ajax niet goed speelde tegen Real. Dus wellicht zie ik het vanavond ook niet standaard. Maar dat momentje wat ik in minuut 47 noemde was er een waar alle ruimte was om zonder enig risico de bal naar Neuer te spelen maar waar de Bayern verdediger hem achter liet rollen voor een doeltrap omdat het kon. Dat vind ik niet passen bij een ploeg met de intentie te voetballen. @Deadsy zegt het goed: Mourinho krijgt hier een keiharde van volgens mij.Bossie schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:56:
[...]
Misschien zie ik het verkeerd, maar vond Bayern heel goed georganiseerd spelen waarbij ze zelf ook steeds meteen aan het pressen waren. Rustig het eigen spel spelen, wetend dat Lewandowski een goede mogelijkheid meteen in het netje legt.
Ze zouden natuurlijk meer aanvallend kunnen gaan spelen op Anfield, maar dan worden de ruimtes te groot en ga je er sowieso af tegen Liverpool. Als Mane iets rustiger zou zijn, dan had Liverpool sowieso vanavond gewonnen.
Dit gaat gewoon een leuke return worden
[ Voor 37% gewijzigd door snmght op 19-02-2019 23:14 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Muller is volgende wedstrijd ook nog geschorst en daarnaast is Kimmich er ook niet bij, dus misschien krijgt Mane dan wat meer ruimte tegen de minder snelle Rafinha.dutchgio schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:53:
Vies anti-voetbal van Bayern, hopelijk worden ze in Munchen wel afgestraft.
Bayern gaat er vanuit dat het met Robben/Ribery/Muller wel lukt.
Want zoals andere ook al zeggen verdiend dit anti-voetbal nou niet echt om door te gaan.
Denk dat Liverpool blij was toen Bayern uit het bolletje kwam.
Maar hier hadden ze echt een goal moeten maken
Het snelste antwoord daarop is: JaYogibeer schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:56:
Is het gek dat ik nog geloof ik kansen voor Ajax?
Ik hoop met je meeYogibeer schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:56:
Is het gek dat ik nog geloof ik kansen voor Ajax?
Maar eerlijk, als we met 1-1 naar Madrid af zouden reizen had ik er nog wel in geloofd maar met een achterstand? Ik denk dat een gelijkspel daar het maximaal haalbare is.
Maar je weet, de bal is rond en als je er één meer maakt dan de tegenstander verlies je niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 20-02-2019 14:06 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Echter zie ik het gewoon gebeuren dat Madrid - ondanks dat ze nu weten dat Ajax een aardige tegenstander is - toch denken dat ze dit klusje met een 1-2 uit overwinning wel even klaren.
Ajax heeft bijvoorbeeld in München ook laten zien dat het weinig verschil maakt of ze uit of thuis spelen. Ze kunnen ook in Madrid een hoog niveau halen.
Ik hoop het hard met je mee, maar verwacht er eigenlijk niks van. Dit laat Real niet door hun vingers glippen.Yogibeer schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:09:
Waarschijnlijk is het gebaseerd op hoop. En hoop is vaak uitgestelde teleurstelling.
Echter zie ik het gewoon gebeuren dat Madrid - ondanks dat ze nu weten dat Ajax een aardige tegenstander is - toch denken dat ze dit klusje met een 1-2 uit overwinning wel even klaren.
Ajax heeft bijvoorbeeld in München ook laten zien dat het weinig verschil maakt of ze uit of thuis spelen. Ze kunnen ook in Madrid een hoog niveau halen.
Ze lieten Girona anders wel even door hun vingers glippenQu3st schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:13:
[...]
Ik hoop het hard met je mee, maar verwacht er eigenlijk niks van. Dit laat Real niet door hun vingers glippen.
CSKA Moskou won ook 2x van Madrid...Yogibeer schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:50:
[...]
Ze lieten Girona anders wel even door hun vingers glippen
Om vervolgens laatste met 7 punten te eindigen in een poule met Viktoria Plzen en AS Roma...
[ Voor 17% gewijzigd door Typhone op 20-02-2019 15:29 ]
Als Ajax weer 90 minuten pressie kan spelen word het in ieder geval een leuke avond.Yogibeer schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:39:
In Madrid zelfs met 0-3. You never know!
De vraag is alleen of ze Madrid kunnen verrassen en de openingsgoal kunnen scoren, of dat ze juist te veel ruimte laten en Madrid rustig dmv een paar counters de pot beslissen.
Die pot had wat mij betreft gewoon deze week al gemogen, dit duurt te lang
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Zijn ze beide in vorm dan gaat het een leuke wedstrijd zijn om te kijken, zijn ze beide uit vorm dan is er denk ik geen reet aan en zal het een saaie 0 - 0 of 1 - 1 worden.
[ Voor 50% gewijzigd door OPSLAGHOND op 20-02-2019 16:05 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Ik zeg het niet gauw, zeker niet in de CL, laat staan tegen Real en dan ook nog in Madrid; maar ik hoop dat Lasse start. Als Madrid een muur optrekt kan die toch altijd nog die vrije trap in de kruising mikken. Overigens deed hij het ver boven verwachting in zijn laatste CL optreden.
Hij zat wel echt tegen zijn maximum aan.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Met hun professionaliteit laten ze dat niet gebeuren in de Champions League.Yogibeer schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:50:
[...]
Ze lieten Girona anders wel even door hun vingers glippen
De mindset van Real Madrid is denk ik ook heel anders in de knockout t.o.v. de groepsfase. In de groepsfase halen ze echt wel genoeg punten over die 6 wedstrijden, en dan maakt 1 of 2 wedstrijden punten verspelen niet heel veel uit. Tijdens de knockoutfase zijn ze gewoon heel professioneel en zullen ze deze voorsprong ook niet meer uit handen geven.Typhone schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:28:
[...]
CSKA Moskou won ook 2x van Madrid...
Om vervolgens laatste met 7 punten te eindigen in een poule met Viktoria Plzen en AS Roma...
Mijn hoop is dat het nog wel gebeurd, maar mijn hart en hoofd spreken elkaar tegen. Ik luister nu wel naar mijn verstand, we zijn compleet kansloos 5 maart.
Maar met hun professionaliteit gaven ze wel ongeveer hun laatste kans op het kampioenschap uit handen.Qu3st schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:33:
[...]
Met hun professionaliteit laten ze dat niet gebeuren in de Champions League.
[...]
En dit was niet de eerste zeperd dit seizoen tegen een veel mindere tegenstander.
Kon ik maar zo als jij door het leven gaanYogibeer schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:41:
[...]
Maar met hun professionaliteit gaven ze wel ongeveer hun laatste kans op het kampioenschap uit handen.
En dit was niet de eerste zeperd dit seizoen tegen een veel mindere tegenstander.
Als ik naar mijn hart zou luisteren zit ik hetzelfde erin
Er zijn twee teams die dat doen in die wedstrijd vrees ik...Yogibeer schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:41:
[...]
Maar met hun professionaliteit gaven ze wel ongeveer hun laatste kans op het kampioenschap uit handen.
Ik noem: Heracles uit + Heracles thuis. Het verschil zou nu 1 punt voorsprong op de ranglijst hebben betekend...
VI opent de aanval op Van Geel, ben benieuwd of dit een vervolg krijgt.Leon Zwiers schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 15:32:
[...]
Alleen wil bijna iedereen ook van de directie af die de boel wil laten zoals het is. Er gaat binnenkort echt wel een bom barsten op Zuid, hopelijk al snel. Men spreekt i.p.v het Maasgebouw al van het dwaasgebouw.
Als Feyenoord afgemaakt wordt in de beker en ook die derde plek verliest (en vervolgens in play-offs zich niet plaatst voor EU voetbal) gaan er echt wel koppen rollen.
woensdag
20.02. 21:00 Atlético Madrid v Juventus (op tv bij Veronica)
20.02. 21:00 Schalke 04 v Manchester City (op tv bij Ziggo Sports)
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik denk dat Schalke er met 4-0 af gaat.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ze bij VI doen ze gewoon weer eens ons na.toolkist schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:49:
[...]
VI opent de aanval op Van Geel, ben benieuwd of dit een vervolg krijgt.
Denk dat er niemand is die geneoeg karakter en kracht heeft om v Geel eruit te werken.
Niet zomaar linkdroppen hè, wat is je discussiepunt?
Tja ik snap het wel. Renard/Marokko roepen alles op wat een bal kan raken, Koeman/KNVB willen niet aan zo'n spelletje meedoen en roepen alleen op wie ze daadwerkelijk willen gaan gebruiken. Tel daar een beetje cultuur bij op en de keuze is snel gemaakt.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En bij Marokko speel je zo nu en dan ook nog eens een eindronde.Gonadan schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:52:
[...]
Tja ik snap het wel. Renard/Marokko roepen alles op wat een bal kan raken, Koeman/KNVB willen niet aan zo'n spelletje meedoen en roepen alleen op wie ze daadwerkelijk willen gaan gebruiken. Tel daar een beetje cultuur bij op en de keuze is snel gemaakt.
Ik geloof niet dat veel mensen in Rotterdam Krabbendam serieus nemen. Die man is altijd alleen maar negatief.toolkist schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:49:
[...]
VI opent de aanval op Van Geel, ben benieuwd of dit een vervolg krijgt.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Lekkere vrije trap ook!
En een minuut later niet als er een counter wordt gestopt door iemand omver te schoppen.snmght schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:11:
Fijn hoor, een scheidsrechter die gewoon gelijk een kaart trekt als iemand loopt te klooien.
Lekkere vrije trap ook!
Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd
Was aan het begin van het seizoen afgesproken. Als het PSV was dan had de KNVB het ook gedaan.Hackus schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:15:
Ajax v PEC opgeschoven naar 13 maart ipv 02 maart vanwege Real match
nggyu nglyd
Ja da's toch weer verdomde jammer. Zo wacht ik nog steeds op een consequente en competente scheidsrechter. Zo lang ik het spelletje kijk wacht ik al..Sempy schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:15:
[...]
En een minuut later niet als er een counter wordt gestopt door iemand omver te schoppen.
Mijn allergrootste ergernis wat dat aangaat: als iemand al geel heeft wordt lijkt de drempel om (opnieuw dus) die speler geel te geven opeens enorm op te schuiven. Verbazingwekkend vind ik dat altijd.
[ Voor 20% gewijzigd door snmght op 20-02-2019 21:24 ]
Idd, lekker voor het zelfvertrouwen, hij kon wel een steuntje in de rug gebruiken om uit deze mindere fase te komenDeadsy schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:21:
oi een goal van Aguaro. Leuk voor hem, scoort vrij weinig
Twintig doelpunten dit seizoen is vrij weinig?Deadsy schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:21:
oi een goal van Aguaro. Leuk voor hem, scoort vrij weinig
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Geen enkele twijfel inderdaad. De commentator weet niet wat een millimeter is I guess..apis29 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:29:
Milimeter werk? Was dik erbuiten (in de herhaling)
In mijn optiek een schwalbe, maar dan zou er een 2e gele kaart moeten komen. Hij loopt gewoon een paar meter door als de hand al weer van zijn schouder is.apis29 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:29:
Milimeter werk? Was dik erbuiten (in de herhaling)
Wordt wel per ongeluk geraakt aan de voet bij het kruisen maar dat was bijna een meter erbuiten ... (bal lag nog te dichtbij). Met vasthouden had het verder niets te doen ...Faddermakker schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:30:
Ben ik de enige die hier een schwalbe ziet?
[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 20-02-2019 21:32 ]
Hoezo "maar"? Dat is dan toch de logische conclusie?Sempy schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:31:
[...]
In mijn optiek een schwalbe, maar dan zou er een 2e gele kaart moeten komen. Hij loopt gewoon een paar meter door als de hand al weer van zijn schouder is.
Gonadan schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:29:
[...]
Twintig doelpunten dit seizoen is vrij weinig?![]()
Kijk is niet alsof hij een hattrick maakt, die maakt hij nooit.
Ej scheids, ga zelf ff kijken dan..
[ Voor 24% gewijzigd door Quad op 20-02-2019 21:36 ]
nggyu nglyd
EDIT: 10 min verder, toch een penal
[ Voor 26% gewijzigd door vuurtjih op 20-02-2019 21:37 ]
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Dat is idd de logische conclusie, echter lijkt dit me niet de scheidsrechter die een toegekende vrije trap op advies van de VAR omzet in een rode kaart voor de thuisclub.Tk55 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:32:
[...]
Hoezo "maar"? Dat is dan toch de logische conclusie?
Wat is dat voor knuppel joh, die scheids.
[ Voor 48% gewijzigd door Quad op 20-02-2019 21:38 ]
nggyu nglyd
Dat ging vooral om een dag eerder of later, niet de hele match even twee weken verzetten....Deadsy schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:19:
[...]
Was aan het begin van het seizoen afgesproken. Als het PSV was dan had de KNVB het ook gedaan.
[ Voor 12% gewijzigd door Terranova op 20-02-2019 21:42 ]
Elect a clown, expect a circus.
nggyu nglyd
Scheids heeft opdracht gekregen om zo lang mogelijk in beeld te komen.
nggyu nglyd
Dat vind ik wel hele aparte manier van redeneren. Als PSV meerdere Malen hetzelfde verzoek heeft gedaan, en telkens wordt afgewezen, dan is het toch vreemd dat het nu opeens wel wordt toegestaan? Dat heeft dan alle schijn van meten met twee maten.Terranova schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:41:
Gewoon zeer hypocriet van PSV, al jaren vragen om "bescherming" voor Europees spelende clubs(wat overigens geheel terecht is in mijn ogen), maar nu het niet in het voordeel is overwegen ze juridische stappen.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Geen idee hoor, maar hebben ze toen niets afgesproken ten opzichte van nu?ST10©DE schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:47:
[...]
Dat vind ik wel hele aparte manier van redeneren. Als PSV meerdere Malen hetzelfde verzoek heeft gedaan, en telkens wordt afgewezen, dan is het toch vreemd dat het nu opeens wel wordt toegestaan? Dat heeft dan alle schijn van meten met twee maten.
nggyu nglyd
Er waren eerder voor zover ik weet geen afspraken met de KNVB en nu wel. Dat is het kenmerk van verandering dat vroeger iets anders was dan nu. Oh, en het is in het voordeel van PSV dat Ajax zo goed gaat in Europa, scheelt voorrondes voor de kampioen en PSV heeft daar vooralsnog de beste kaarten voor (helaas)>ST10©DE schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:47:
[...]
Dat vind ik wel hele aparte manier van redeneren. Als PSV meerdere Malen hetzelfde verzoek heeft gedaan, en telkens wordt afgewezen, dan is het toch vreemd dat het nu opeens wel wordt toegestaan? Dat heeft dan alle schijn van meten met twee maten.
[ Voor 13% gewijzigd door PolarBear op 20-02-2019 21:49 ]
@PolarBear Spelregels stel je op voordat het spelletje (competitie) begint. Als je spelregels tijdens het spelletje ten gunste van een club verandert heeft dat alle schijn van "willekeur" .Zingo schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:40:
[...]
Dat ging vooral om een dag eerder of later, niet de hele match even twee weken verzetten....
[ Voor 30% gewijzigd door ST10©DE op 20-02-2019 21:51 ]
Laatste kans op zwarte cijfers voorlopig met CL. Dan zou ik ook kwaad worden. Let maar op als dat een keer tegenzit ondanks (!) een kampioenschap.Terranova schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:41:
Gewoon zeer hypocriet van PSV, al jaren vragen om "bescherming" voor Europees spelende clubs(wat overigens geheel terecht is in mijn ogen), maar nu het niet in het voordeel is overwegen ze juridische stappen.
Door woensdag er voor een bekerwedstrijd en de dinsdag daarna een Champions League wedstrijd (beide uit) is er niet echt ruimte om een dag te schuiven.
Zeker weten ?Quad schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:17:
Gezien de 5 man verdediging bij Schalke, verwacht ik dat de winst naar City gaat. City is by far de betere ploeg.
https://www.knvb.nl/nieuw...-pec-zwolle-naar-13-maart
Dus vooraf met z'n alle een vrij vage afspraak (zoveel mogelijk rekening houden met) gemaakt en nu de KNVB daar invulling aan geeft, krijg je clubs die daar voor en tegen zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Sempy op 20-02-2019 21:52 ]
Er is een reden dat ik daar niet op de bank zit als coach.
nggyu nglyd
En de bekerwedstrijd kan niet verschoven worden?PolarBear schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:50:
[...]
Door woensdag er voor een bekerwedstrijd en de dinsdag daarna een Champions League wedstrijd (beide uit) is er niet echt ruimte om een dag te schuiven.
Er zit een verschil tussen bescherming en dit. PSV heeft in het verleden meermaals aanvragen gedaan wedstrijden een dag op te schuiven ivm Europese verplichtingen en keer op keer was dat niet mogelijk In 2017 heeft de KNVB het al eens geprobeerd in het voordeel van Ajax, maar dat is toen gelukkig niet doorgegaan (was geen keuze van Ajax toen trouwens).Terranova schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:41:
Dat een wedstrijd een dag eerder of later wordt gezet snap ik heel goed. Maar een wedstrijd gewoon even twee weken verplaatsen vind ik echt not done en ik snap enorm goed dat ze bij PSV pissed zijn. PSV speelde in 2016 ook gewoon uit tegen Heerenveen voor de wedstrijd tegen Atletico, dan kon ook toen echt niet verplaatst worden.
Dit vragen clubs al jaren, daar is PSV niet alleen in en ook zeker niet de eerste of enige. Bij iedereen werden de verzoeken altijd afgewezen, niet alleen bij PSV.ST10©DE schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:47:
[...]
Nu gaan ze er eindelijk wat mee doen, gaan de concurrenten die niet meer Europees actief zijn ineens piepen
Edit: overigens heeft het verschuiven van 1 dag ook vaak te maken met Amsterdam en politie inzet, weet niet of het nu ook een reden is, maar een dag verschuiven gaat niet altijd zo makkelijk als wij allemaal denken
[ Voor 12% gewijzigd door Martinusz op 20-02-2019 22:00 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Trouwens, hoe lang gaat het nog duren eer we helemaal geen analyse in de rust meer krijgen? Ze kunnen 2 tot 3 minuutjes lullen tussen de reclames door, waar gaat het over...
money money money, vroeger waren ze ook weleens gewoon te laat terug naar de live uitzending, was de wedstrijd alweer begonnendvdkiwi schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:01:
Bij nader inzien zie ik toch geen schwalbe, hij wordt zeer lichtjes tegen zijn voet aangetikt.
Trouwens, hoe lang gaat het nog duren eer we helemaal geen analyse in de rust meer krijgen? Ze kunnen 2 tot 3 minuutjes lullen tussen de reclames door, waar gaat het over...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar hoe het voetbal vervolgens met de videoscheidsrechter omgaat is gewoon niet om aan te zien.
- De VAR wordt enkel in specifieke gevallen toegepast (wat sowieso vreemd is; een gemiste gele kaart op het middenveld kan bijvoorbeeld grote impact hebben).
- Vervolgens wordt, ook zonder aanleiding, bij elk doelpunt gecontroleerd of het daadwerkelijk een eerlijk gemaakt doelpunt is. Dit zorgt voor vertraging bij de aftrap na elk doelpunt en voelt soms erg overbodig.
- Er is weinig duidelijkheid waar de VAR naar zoekt. Neem hierbij een voorbeeld aan het hockey: Een team (of captain?) moet aangeven wat ze denken dat er niet klopt aan de beslissing van de scheidsrechter. Vervolgens gaat de VAR controleren of deze bewering klopt. Als dit klopt, houdt het aanvragende team de kans om de VAR aan te vragen, anders verliest het team deze mogelijkheid. Ja, dat betekent dus 1 VAR mogelijkheid per wedstrijd. Overigens mag de scheidsrechter de VAR natuurlijk zelf ook inschakelen, op elk moment.
- Communicatie vanuit scheidsrechter is onduidelijk; Neem hier een voorbeeld uit het rugby: de scheidsrechter heeft een microfoon en camera, en wat er besproken wordt met de spelers is, voor publiek en kijkers thuis, te horen. Dit zorgt voor meer begrip van beslissingen van scheidsrechters en zorgt ook dat spelers meer respect tonen voor scheidsrechters. Immers zijn zij ook te horen middels deze microfoon.
Overigens ben ik wel vóór VAR.
Maar we weten niet of de wedstrijd van PSV ook verschoven zou worden. Die spelen immers geen beker meer.Martinusz schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:57:
[...]
Dit vragen clubs al jaren, daar is PSV niet alleen in en ook zeker niet de eerste of enige. Bij iedereen werden de verzoeken altijd afgewezen, niet alleen bij PSV.
Nu gaan ze er eindelijk wat mee doen, gaan de concurrenten die niet meer Europees actief zijn ineens piepenwant ik geloof niet dat PSV bezwaar had gemaakt als ze ook actief waren en hun wedstrijd ook was verzet, of wel?
Edit: overigens heeft het verschuiven van 1 dag ook vaak te maken met Amsterdam en politie inzet, weet niet of het nu ook een reden is, maar een dag verschuiven gaat niet altijd zo makkelijk als wij allemaal denken
En ik gok ook dat PSV het best prima vindt dat de wedstrijd verschoven wordt, maar niet met een dergelijke termijn.
Maar het grootste punt is dat je dit soort afspraken duidelijk (en dus niet vaag) moet maken voordat de competitie begint. Als "grote jongens".
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik snap eigenlijk sowieso het probleem niet, want de inhaal is ook doordeweeks, dus het is puur het schuiven van druk schema iets naar achteren met een voordeel voor de wedstrijd tegen Real. Er is geen voordeel voor de competitie, want in die inhaalweek spelen ze dus een wedstrijd meer dan de rest in die week.Gonadan schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:05:
Als PSV nu gewoon wat meer punten had gehaald had de KNVB nu niet van die kunstgrepen hoeven doen.![]()
@ST10©DE : zie hierboven, door de inhaal doordeweeks heb je toch nog steeds een volle week voor Ajax, welk voordeel hebben ze daar van?
PSV moet gewoon van zichzelf uitgaan, je staat 4 punten voor, hebben alleen nog competitie, waar maar je je druk om
[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 20-02-2019 22:14 ]
Dus het mag nooit gebeuren? Want anders hebben clubs die niet Europees spelen een nadeel. Ajax heeft ook al jaren verzoeken gedaan. Sowieso was er voor de competitie al een afspraak gemaakt met de clubs. Maar nu het opeens realiteit is gaat PSV opeens klagen.ST10©DE schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:47:
[...]
Sowieso heeft alleen Zwolle er last van. Ajax heeft nu 1 weekend geen wedstrijd en de week erna juist 1 wedstrijd extra in een week. Dus PSV heeft totaal geen nadeel van deze beslissing
[ Voor 12% gewijzigd door Terranova op 20-02-2019 22:17 ]
nggyu nglyd
[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 20-02-2019 22:18 ]
Ik zie dat je de belangrijkste punten nog niet begrijpt: spelregels pas je niet aan tijdens het spelletje. Spelregels zijn duidelijk en zoveel mogelijk niet aan interpretatie onderhavig.Martinusz schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:12:
[...]
@ST10©DE : zie hierboven, door de inhaal doordeweeks heb je toch nog steeds een volle week voor Ajax, welk voordeel hebben ze daar van?
En het gaat niet om PSV, het gaat om alle clubs in de eredivisie. Om het principe.
Schijn van willekeur, partijdigheid wil je als KNVB ten alle tijde vermijden me dunkt.
Er zijn 0 spelregels aangepast, dus wat is je puntST10©DE schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:22:
[...]
Ik zie dat je de belangrijkste punten nog niet begrijpt: spelregels pas je niet aan tijdens het spelletje. Spelregels zijn duidelijk en zoveel mogelijk niet aan interpretatie onderhavig.
En het gaat niet om PSV, het gaat om alle clubs in de eredivisie. Om het principe.
Schijn van willekeur, partijdigheid wil je als KNVB ten alle tijde vermijden me dunkt.
Martinusz schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:23:
[...]
Er zijn 0 spelregels aangepast, dus wat is je punt
P.S. :
1. a. Voor aanvang van het seizoen geeft een betaaldvoetbalorganisatie aan het bestuur betaald voetbal op of zij voor het
gehele seizoen of voor met name genoemde perioden daarvan in beginsel als speeldag kiest voor de zaterdag of voor
de zondag.
b. Betaaldvoetbalorganisaties kunnen hun thuiswedstrijden naar de voorafgaande vrijdag of zaterdag verplaatsen, indien
zij:
- uitkomen in een door de UEFA georganiseerd toernooi op de dinsdag na de desbetreffende thuiswedstrijd;
- als vaste speeldag de zondag hebben;
- de tegenpartij hiervan tijdig schriftelijk in kennis is gesteld; en
- de in artikel 16 lid 1 van dit reglement genoemde competitieleider dit schriftelijk heeft goedgekeurd.
c. Betaaldvoetbalorganisaties kunnen hun thuiswedstrijden naar de daaropvolgende zondag verplaatsen, indien zij:
- uitkomen in een door de UEFA georganiseerd toernooi op de donderdag voorafgaand aan de desbetreffende
thuiswedstrijd;
- als vaste speeldag de zaterdag hebben;
- de tegenpartij hiervan tijdig schriftelijk in kennis is gesteld; en
- de in artikel 16 lid 1 van dit reglement genoemde competitieleider dit schriftelijk heeft goedgekeurd.
d. Uitwedstrijden van de hiervoor onder b genoemde betaaldvoetbalorganisaties kunnen uitsluitend naar de voorafgaande
vrijdag of zaterdag worden verplaatst, indien:
- de tegenpartij hiervan tijdig in kennis is gesteld en heeft ingestemd; en
e. Uitwedstrijden van de hiervoor onder c genoemde betaaldvoetbalorganisaties kunnen uitsluitend naar de
daaropvolgende zondag worden verplaatst, indien:
- de tegenpartij hiervan tijdig in kennis is gesteld en heeft ingestemd; en
f. Het bestuur betaald voetbal is in bijzondere omstandigheden bevoegd een betaaldvoetbalorganisatie toestemming te verlenen haar vaste speeldag te wijzigen.
[ Voor 80% gewijzigd door ST10©DE op 20-02-2019 22:35 ]
Zo kan je het ook omdraaien. Als het niet uitmaakt, waarom dan uitstel? Ajax moet gewoon van zichzelf uitgaan.Martinusz schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:12:
PSV moet gewoon van zichzelf uitgaan, je staat 4 punten voor, hebben alleen nog competitie, waar maar je je druk omals ze niet kampioen worden, ligt dat niet aan een verschoven wedstrijd van Ajax - Zwolle.
Het voordeel voor Ajax is automatisch het nadeel van PSV. Gezien het feit dat andere clubs nooit zo'n voorkeursbehandeling hebben gekregen als Ajax nu snap ik best dat er wat wenkbrauwen gefronst worden.
Ondertussen lees ik dat Ajax Feyenoord en de KNVB voor de rechter wil dagen mbt de halve finale van de beker en uitsupporters. Dan word je eerst geholpen en stel je jezelf vervolgens zo op als je een keer niet je wens vervuld ziet worden. Daar win je geen sympathie mee.
Dat terwijl er gewoon afspraken zijn en als er werkelijk sportieve gronden waren om je daar onderuit te wringen had je niet moeten wachten tot na een ongunstige loting. Bovendien zijn de supporters nog niet klaar voor een Klassieker met uitsupporters. De 'proef' met Ajacieden in de bekerfinale tegen PEC is nog niet zo heel lang geleden mislukt en er zijn nog steeds teveel incidenten bij beide clubs.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
nggyu nglyd
AAAARGHVARKINGKUD!
[ Voor 15% gewijzigd door snmght op 20-02-2019 22:34 ]
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Op zich prima, maar dat duwtje.....;)snmght schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:32:
Mooi doelpunt hoor, zo uit die inworp. Heerlijke assist, uitstekend ingekopt.
AAAARGHVARKINGKUD!
Heeft Ajax om het uitstel gevraagd? Edit: ja dus.ph4ge schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:27:
[...]
Zo kan je het ook omdraaien. Als het niet uitmaakt, waarom dan uitstel? Ajax moet gewoon van zichzelf uitgaan.
Het voordeel voor Ajax is automatisch het nadeel van PSV. Gezien het feit dat andere clubs nooit zo'n voorkeursbehandeling hebben gekregen als Ajax nu snap ik best dat er wat wenkbrauwen gefronst worden.
Ondertussen lees ik dat Ajax Feyenoord en de KNVB voor de rechter wil dagen mbt de halve finale van de beker en uitsupporters. Dan word je eerst geholpen en stel je jezelf vervolgens zo op als je een keer niet je wens vervuld ziet worden. Daar win je geen sympathie mee.
Dat terwijl er gewoon afspraken zijn en als er werkelijk sportieve gronden waren om je daar onderuit te wringen had je niet moeten wachten tot na een ongunstige loting. Bovendien zijn de supporters nog niet klaar voor een Klassieker met uitsupporters. De 'proef' met Ajacieden in de bekerfinale tegen PEC is nog niet zo heel lang geleden mislukt en er zijn nog steeds teveel incidenten bij beide clubs.
Dat andere clubs nooit hebben gehad is omdat dit het eerste jaar is dat de KNVB dit überhaupt wilt doen
En nogmaals de wedstrijd wordt nu in een andere week gepropt, dus het “voordeel” vervalt gewoon weer bij de wedstrijd na Zwolle, want dan spelen ze immers alsnog 2 wedstrijden vlak achter elkaar.
Schema:
• 24 februari ADO-Ajax
• 27 februari Feyenoord-Ajax
- 2 maart Ajax - Zwolle
• 5 maart: Real Madrid-Ajax
• 10 maart: Ajax-Fortuna Sittard
• 13 maart: Ajax-PEC Zwolle
• 17 maart: AZ - Ajax
Kijken we even mee?
Tussen 27 feb en 2 maart zitten 2 dagen rust.
Tussen 10 maart en 13 maart zitten 2 dagen rust.
Er veranderd dus geen drol!
[ Voor 10% gewijzigd door Martinusz op 20-02-2019 22:53 ]
Dit topic is gesloten.
![]()