Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 138 Laatste
Acties:
  • 199.169 views

Onderwerpen

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:29
D-e-n schreef op zondag 17 februari 2019 @ 20:46:
[...]

Op die drie ga je niet verder bouwen maar om ze gelijk alledrie uit de selectie te lozen? Ik weet het niet. Vd Heijden heeft lang prima voldaan volgens mij.

[...]

Met die instelling bereik je niets volgens mij. Dan krijg je dus wat je nu krijgt: verliezen tegen bijna alle degradatie kandidaten en nog steeds is er geen crisis volgens de top.

[...]

Net zo goed als Ajax mag eisen dat ze met hun begroting altijd om de titel moeten spelen mag Feyenoord volgens mij niet accepteren dat AZ telkens hoger eindigt.
Alle drie maken ze te veel fouten.
Je zou eentje kunnen houden om de jonge spelers aan te sturen maar betwijfel dat dit goed zou gaan.
Denk dat ze met hun fouten snel het vertrouwen van de jonge spelers verliezen.
Vind ze ook niet geschikt voor een dergelijke rol.

Wil je als Feyenoord vooruit en in de toekomst echt concurreren met Ajax en PSV dan zul je eerst een stap achteruit moeten zetten.
Want nu is het vooral kort termijn denken.

Als er na het kampioenschap de juiste beslissingen gemaakt waren dan was dit niet nodig geweest.

Er is een redelijk grote groep spelers bij Feyenoord die je deze zomer gewoon moet verkopen mocht er een redelijk bod komen.

PS.
Van hooijdonk geeft bij studio voetbal aan dat hij bij NAC stopt omdat het niet te combineren is met zijn werk als analist.
Had liever gezien dat hij gestopt was als analist.
Maar deze reden zal wel niet kloppen.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:50:
[...]

Als je geen elftal in de eerste divisie hebt moet je een plan hebben om spelers te verhuren. Dat deed men voorheen ook, niet altijd zonder succes. Maar dat alternatief heeft men ook laten schieten.

En soms is het ook niet eens nodig. Grotere talenten kunnen gewoon de plaats innemen van modale spelers die toch niets toevoegen. Maar daar is Feyenoord veel te voorzichtig.
Deels mee eens. Alleen, ga je dan 16 jeugdspelers verhuren? Of verhuur je alleen de grootste talenten? Wat doe je dan met de rest?
Deadsy schreef op zondag 17 februari 2019 @ 23:03:
PS.
Van hooijdonk geeft bij studio voetbal aan dat hij bij NAC stopt omdat het niet te combineren is met zijn werk als analist.
Had liever gezien dat hij gestopt was als analist.
Maar deze reden zal wel niet kloppen.
Zoals ik al vermoedde dus. Maar, ook weer niet vreemd aangezien hij NAC gratis hielp. En dat verklaart dan ook weer waarom ie niet doorgaat bij NAC en stopt met z'n tv werk ;)

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:43
toolkist schreef op zondag 17 februari 2019 @ 23:11:
[...]

Deels mee eens. Alleen, ga je dan 16 jeugdspelers verhuren? Of verhuur je alleen de grootste talenten? Wat doe je dan met de rest?
De grootste talenten hoef je niet te verhuren. Die maken de sprong vanuit de A1 wel. Ik vraag me nog steeds af wat bijvoorbeeld Frenkie de Jong al die jaren bij Jong Ajax heeft lopen doen. En dat is Ajax. De concurrentie bij Feyenoord is nu ook niet zo groot dat iemand als Kocku niet aan zijn minuten zou kunnen komen.

Je zult wellicht keuzes moeten maken maar dat was in het verleden ook zo. Maar alles met een beetje talent werd dan toch verhuurd. De huidige trainer als grote voorbeeld daarvan. Alles beter dan de huidige situatie bij Feyenoord waarbij talentvolle spelers hun tijd verdoen in een veredeld tweede zonder weerstand.

Dat betekent niet dat ik tegen een elftal in de eerste divisie ben maar het verklaart niet de problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 17-02-2019 23:26 ]

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 17 februari 2019 @ 23:24:
[...]

De grootste talenten hoef je niet te verhuren. Die maken de sprong vanuit de A1 wel. Ik vraag me nog steeds af wat bijvoorbeeld Frenkie de Jong al die jaren bij Jong Ajax heeft lopen doen. En dat is Ajax. De concurrentie bij Feyenoord is nu ook niet zo groot dat iemand als Kocku niet aan zijn minuten zou kunnen komen.

Je zult wellicht keuzes moeten maken maar dat was in het verleden ook zo. Maar alles met een beetje talent werd dan toch verhuurd. De huidige trainer als grote voorbeeld daarvan. Alles beter dan de huidige situatie bij Feyenoord waarbij talentvolle spelers hun tijd verdoen in een veredeld tweede zonder weerstand.

Dat betekent niet dat ik tegen een elftal in de eerste divisie ben maar het verklaart niet de problemen.
Nou ja, al die jaren... Hij heeft anderhalf seizoen in Jong Ajax gespeeld. Zal in ieder geval goed zijn geweest om lompe tackles te leren ontwijken ;)
Maar neem nu zo'n Kocku, die staat nu toch al minimaal een jaar stil in z'n ontwikkeling? Waarom roept die jongen zelf niet dat ie, als ie geen fatsoenlijke kans krijgt, hij dan verhuurd wil worden? Frenkie speelde in ieder geval nog op het 2e niveau.

• D-e-n
  • Laatst online: 20:43
toolkist schreef op zondag 17 februari 2019 @ 23:36:
[...]

Maar neem nu zo'n Kocku, die staat nu toch al minimaal een jaar stil in z'n ontwikkeling?
Kocku is wel wat jonger dan De Jong. Pas 18 dacht ik? Dan komt hij net uit de A1. Maar inderdaad: of minuten maken in het eerste of verhuren.

• toolkist
  • Niet online
Ik dacht dat ie 19 was maar je hebt gelijk, hij is afgelopen december pas 18 geworden. Dan was het wat vroeg om begin dit seizoen zelf al om verhuur te vragen. Als ik Feyenoord was en hem zo'n groot talent vind, dan had ik begin dit seizoen toch gekeken naar een mooie club in de top van de JL (Sparta, NEC, Twente) of een Eredivisie club die niet geheid tegen degradatie speelt (ADO, Willem II, PEC).

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:47
Kokcu moet gewoon minuten krijgen in het eerste. Het is niet of de oude spelers functioneren.

Het hele probleem zit hem in de uitgebluste selectie en TD. Je hebt echt fris bloed nodig. Zoals ik al in de winterstop riep, ga jonge spelers opstellen. Dan is het te accepteren dat het gat met PSV en Ajax groter wordt en met AZ kleiner, dan bouw je tenminste. Het is bizar dat spelers zoals Kokcu geen minuten krijgen en er geen punten gepakt worden. Dat er 2 huurlingen in staan en je nog niet wint. Dat maakt deze hele situatie onacceptabel, met dit budget is een tussenjaar met jeugd acceptabel of een jaar voor het kampioenschap gaan met oudere spelers. Maar nu al 2 jaar niks van dat, dat kan niet. Spelers worden alleen maar minder waard.

Het is ook bizar dat Van Bronckhorst maar steeds hetzelfde blijft doen. Je zag gisteren al na 3 minuten dat het weer zo'n middag zou worden. Na de dik verdiende 1-0 had je zeker de illusie niet meer hoeven hebben dat het vanzelf goed zou koen. Grijp dan in! En dat kan ook tactisch zonder te wisselen, bijv. Jorgenson en Van Persie omdraaien. Hij heeft niet eens alle wissels gebruikt.

[ Voor 84% gewijzigd door ph4ge op 18-02-2019 08:34 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:00
ph4ge schreef op maandag 18 februari 2019 @ 06:39:
Kokcu moet gewoon minuten krijgen in het eerste. Het is niet of de oude spelers functioneren.

Het hele probleem zit hem in de uitgebluste selectie en TD. Je hebt echt fris bloed nodig. Zoals ik al in de winterstop riep, ga jonge spelers opstellen. Dan is het te accepteren dat het gat met PSV en Ajax groter wordt en met AZ kleiner, dan bouw je tenminste. Het is bizar dat spelers zoals Kokcu geen minuten krijgen en er geen punten gepakt worden. Dat er 2 huurlingen in staan en je nog niet wint. Dat maakt deze hele situatie onacceptabel, met dit budget is een tussenjaar met jeugd acceptabel of een jaar voor het kampioenschap gaan met oudere spelers. Maar nu al 2 jaar niks van dat, dat kan niet. Spelers worden alleen maar minder waard.

Het is ook bizar dat Van Bronckhorst maar steeds hetzelfde blijft doen. Je zag gisteren al na 3 minuten dat het weer zo'n middag zou worden. Na de dik verdiende 1-0 had je zeker de illusie niet meer hoeven hebben dat het vanzelf goed zou koen. Grijp dan in! En dat kan ook tactisch zonder te wisselen, bijv. Jorgenson en Van Persie omdraaien. Hij heeft niet eens alle wissels gebruikt.
V Bronckhorst gaat het niet meer recht kunnen breien. Dat kan ie namelijk al jaren niet. Die man is geen opgever, dus die gaat niet uit zichzelf eerder weg. Een andere tactiek kan die man ook niet, blijft een onbenul. Het beste wat Feyenoord nu kan overkomen is een revolutie. Iemand die v Geel eruit tyft en Gio ook erbij zet. Van Jan de Jong verwacht ik dat niet, die is nog steeds aan het wennen aan de voetballerij.

Feyenoord wil zo graag dat Gio via de voordeur weggaat, maar dat heeft ie inmiddels zelf wel onmogelijk gemaakt. Na het kampioenschap is er niet doorgepakt, en dat is eeuwig zonde. Aanhaken en voorbijstreven van PSV op de lange termijn was mogelijk met het juiste beleid. Nu is dat verder weg dan ooit.

Ik verwacht in de zomer de standaard miskopen en belachelijke huurlingen zolang v Geel er nog zit.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:03
Ik wil geen spelbreker zijn, maar is het ook niet te veel hosanna over het kampioenschap? Met 1 kampioenschap gelijk aanhaken met een PSV dat zeker sinds de 21ste eeuw de topclub van Nederland is? Die dus al 20-30 jaar structureel iets goed doen, die zouden even bijgehaald moeten worden?

Ja Feyenoord hoort in de top 3, maar de achterstand op Ajax en PSV dichten doe je niet even binnen 5 jaar, ook niet als ze na het kampioenschap het anders hadden aangepakt.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• ph4ge
Martinusz schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:06:
Ik wil geen spelbreker zijn, maar is het ook niet te veel hosanna over het kampioenschap? Met 1 kampioenschap gelijk aanhaken met een PSV dat zeker sinds de 21ste eeuw de topclub van Nederland is? Die dus al 20-30 jaar structureel iets goed doen, die zouden even bijgehaald moeten worden?

Ja Feyenoord hoort in de top 3, maar de achterstand op Ajax en PSV dichten doe je niet even binnen 5 jaar, ook niet als ze na het kampioenschap het anders hadden aangepakt.
Het begrotingsgat was bijna gedicht en er leek ook vrijwel evenveel kapitaal op het veld te staan. Feyenoord zat jaren in de lijn omhoog en PSV bewoog horizontaal of zelfs iets naar beneden, het financiele gat was op dat moment niet zo groot en ook sportief niet (overigens doet PSV financieel het niet allemaal goed, zo lang is de gemeentedeal nog niet geleden).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Martinusz
ph4ge schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:09:
[...]

Het begrotingsgat was bijna gedicht en er leek ook vrijwel evenveel kapitaal op het veld te staan. Feyenoord zat jaren in de lijn omhoog en PSV bewoog horizontaal of zelfs iets naar beneden, het financiele gat was op dat moment niet zo groot en ook sportief niet (overigens doet PSV financieel het niet allemaal goed, zo lang is de gemeentedeal nog niet geleden).
Dan blijkt maar weer hoeveel andere dingen PSV beter doet dan financieel, want met alleen begrotingsgat dichten ben je er dus niet.

Edit: Dat gat zie ik ook niet gedicht worden met het nieuwe stadion, ik denk zelfs dat het debacle gaat worden :o

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 18-02-2019 09:14 ]

• ph4ge
Martinusz schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:13:
Dan blijkt maar weer hoeveel andere dingen PSV beter doet dan financieel, want met alleen begrotingsgat dichten ben je er dus niet.
Dat is dus precies het punt, bij Feyenoord is echt wat mis gegaan sinds het kampioenschap. Doet niets af aan het feit dat er een kans was om het gat in te lopen.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20
Leon Zwiers schreef op maandag 18 februari 2019 @ 08:52:
[...]

V Bronckhorst gaat het niet meer recht kunnen breien. Dat kan ie namelijk al jaren niet. Die man is geen opgever, dus die gaat niet uit zichzelf eerder weg. Een andere tactiek kan die man ook niet, blijft een onbenul. Het beste wat Feyenoord nu kan overkomen is een revolutie. Iemand die v Geel eruit tyft en Gio ook erbij zet. Van Jan de Jong verwacht ik dat niet, die is nog steeds aan het wennen aan de voetballerij.

Feyenoord wil zo graag dat Gio via de voordeur weggaat, maar dat heeft ie inmiddels zelf wel onmogelijk gemaakt. Na het kampioenschap is er niet doorgepakt, en dat is eeuwig zonde. Aanhaken en voorbijstreven van PSV op de lange termijn was mogelijk met het juiste beleid. Nu is dat verder weg dan ooit.

Ik verwacht in de zomer de standaard miskopen en belachelijke huurlingen zolang v Geel er nog zit.
Misschien is dit simpelweg het resultaat van de mogelijkheden die Feyenoord heeft en moet dat simpelweg eens geaccepteerd worden, misschien heeft Gio ook al gedaan ;)

Ookal waren de financieen gebruikt voor de genoemde "miskopen" anders ingezet, plaats drie zou het echt het maximale zijn geweest, tenzij er opeens een nieuwe van Basten uit het niets opduikt en 30 scoort (gebeurt ook niet van die worden op 18 <= jaar al uit de jeugd gevist).

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• ph4ge
Bossie schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:33:
Misschien is dit simpelweg het resultaat van de mogelijkheden die Feyenoord heeft en moet dat simpelweg eens geaccepteerd worden, misschien heeft Gio ook al gedaan ;)

Ookal waren de financieen gebruikt voor de genoemde "miskopen" anders ingezet, plaats drie zou het echt het maximale zijn geweest, tenzij er opeens een nieuwe van Basten uit het niets opduikt en 30 scoort (gebeurt ook niet van die worden op 18 <= jaar al uit de jeugd gevist).
Er is geen enkele reden waarom je zou moeten accepteren dat je tegen heel de onderste helft van het rechterrijtje en Trencin kansloos verliest. Er is ook geen reden om te accepteren dat Gio telkens dezelfde uitgebluste oude spelers in dezelfde tactiek die elke club inmiddels kent blijft opstellen en vervolgens telkens niet eens een poging doet om wat om te zetten.

Juist die gelatenheid is het probleem. 3e plaats is het minimum en dat is nu ook serieus in gevaar.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 18-02-2019 09:45 ]

• Gonadan
  • Laatst online: 21:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
D-e-n schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:34:
@Gonadan
De suggestie van @Leon Zwiers voor AZ mensen was bedoeld als vervanging van v Geel, naar ik aanneem.
Dat zou het grootste obstakel wel wegnemen inderdaad, maar ik mag aannemen dat hij niet de enige is die het beleid bepaald heeft? Krijg je inderdaad de vrijheid om meer met jeugd te doen en ook de ruimte om anders met de selectie bezig te zijn dan is het wel een mooie uitdaging. In zo'n geval verwacht ik echt wel dat er mensen in geïnteresseerd zijn, het zou toch mooi op je CV staan als je Feyenoord weer een top 3 laat vormen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bossie
ph4ge schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:44:
[...]
Juist die gelatenheid is het probleem. 3e plaats is het minimum en dat is nu ook serieus in gevaar.
Dat krijg je nu eenmaal als je na de winterstop vrijwel nergens meer voor speelt, de afgelopen reeks laat duidelijk zien dat de ploeg moeite heeft zich te motiveren tegen mindere tegenstanders.

Het seizoen is vrijwel klaar voor Feyenoord toch, nog ff een 10-15? potjes plichtmatig spelen (en vlammen tijdens de beker) en dan kan er weer een heel jaar geklaagd worden over wat er tijdens de zomer wel of niet gedaan is.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:29

Baseman77

We move

ph4ge schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:09:
Het begrotingsgat was bijna gedicht en er leek ook vrijwel evenveel kapitaal op het veld te staan.
Dat eerste klopt (nog steeds trouwens, zolang PSV geen CL speelt). Al zegt begroting alleen nog niet alles, zo kan PSV veel meer uitgeven aan salarissen dan Feyenoord.

Maar hoe kom je eigenlijk bij dat tweede?
Belangrijke kritiek die meerdere leden (waaronder ik zelf) hadden en nog steeds hebben op Feyenoord is juist dat ze erg weinig kapitaal op het veld hebben staan. En al gedurende meerdere jaren. Ze huren spelers die geen meerwaarde hebben, ze verkopen spelers niet op hun piek waardoor ze uiteindelijk te weinig ontvangen, ze hebben relatief veel oudere spelers die niets/nauwelijks meer iets opleveren, ze betalen teveel geld voor binnenlandse transfers, waarvan een aantal alweer snel wordt verkocht met verlies en de jeugd krijgt nauwelijks een kans.

Van Geel heeft na het kampioenschap een 30 miljoen (!) mogen uitgeven, wat heeft dat opgeleverd en gaat dat opleveren?
Feyenoord zat jaren in de lijn omhoog en PSV bewoog horizontaal of zelfs iets naar beneden, het financiele gat was op dat moment niet zo groot en ook sportief niet (overigens doet PSV financieel het niet allemaal goed, zo lang is de gemeentedeal nog niet geleden).
Over welke periode heb je het nu?
De vrij recente periode waarin PSV het meest aantal keren kampioen werd en Feyenoord soms maximaal 2e? Of over de periode daarvoor toen PSV en Ajax domineerden en Feyenoord al dolblij mocht zijn met de 3e plaats, aangezien ze toen ook tweemaal eindigden als 7e, eenmaal als 6e en zelfs eenmaal als 10e?

PS: Die gemeentedeal is alweer 8 jaar geleden, net zolang geleden als die 10e plek van Feyenoord.

[ Voor 3% gewijzigd door Baseman77 op 18-02-2019 10:20 ]

• ph4ge
Baseman77 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:12:
Maar hoe kom je eigenlijk bij dat tweede?
Belangrijke kritiek die meerdere leden (waaronder ik zelf) hadden en nog steeds hebben op Feyenoord is juist dat ze erg weinig kapitaal op het veld hebben staan. En al gedurende meerdere jaren. Ze huren spelers die geen meerwaarde hebben, ze verkopen spelers niet op hun piek waardoor ze uiteindelijk te weinig ontvangen, ze hebben relatief veel oudere spelers die niets/nauwelijks meer iets opleveren, ze betalen teveel geld voor binnenlandse transfers, waarvan een aantal alweer snel wordt verkocht met verlies en de jeugd krijgt nauwelijks een kans.
We hebben het over het moment na het kampioenschap. Leg de selecties op het einde van het seizoen naast elkaar van PSV en Feyenoord en Feyenoord had weldegelijk veel kapitaal op het veld staan terwijl men op dat moment niet veel gaf om de selectie van PSV.
Baseman77 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:12:
Van Geel heeft na het kampioenschap een 30 miljoen (!) mogen uitgeven, wat heeft dat opgeleverd en gaat dat opleveren?
Dat geld is natuurlijk niet helemaal weg maar dat is wel het probleem wat we hier aanstippen. Als je bovenaan staat en flink kan investeren dan is het niet raar dat mensen teleurgesteld zijn als je in een tijd van een jaar de aansluiting zelfs geheel weer kwijt bent en inmiddels zelfs in een vrije val zit.
Over het kampioensjaar. En in die periode daarvoor had Feyenoord financieel en deels sportief ook een stabiele lijn naar boven, zoals jij ook al aangeeft, de 10e plaats is nog maar 8 jaar geleden, dat was toen 6 jaar geleden. Dus ja, dan kan je wel stellen dat Feyenoord in een weg omhoog zat.
Bossie schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:05:
Dat krijg je nu eenmaal als je na de winterstop vrijwel nergens meer voor speelt, de afgelopen reeks laat duidelijk zien dat de ploeg moeite heeft zich te motiveren tegen mindere tegenstanders.
Dat is een beetje oorzaak en gevolg. Men speelt nergens voor doordat ze telkens tegen de 'kleintjes' punten laten liggen. En nogmaals, de meeste Feyenoord supporters schreeuwen er ook om dat als het toch nergens om gaat je dan jeugd de kans geeft en in ieder geval geen huurlingen opstelt. Als je jongere spelers de kans had gegeven sinds de winterstop had je net zoveel punten gehad of misschien wel meer en hadden we tenminste perspectief gehad.

[ Voor 16% gewijzigd door ph4ge op 18-02-2019 11:20 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

ph4ge schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:22:
[...]

Dat is dus precies het punt, bij Feyenoord is echt wat mis gegaan sinds het kampioenschap. Doet niets af aan het feit dat er een kans was om het gat in te lopen.
Vol inzetten op de CL met aankopen, direct na de schaal winnen had overwinteren moeten opleveren, en dus inkomsten... daar kun je als club toch op inzetten?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ph4ge
Ramzzz schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:06:
Vol inzetten op de CL met aankopen, direct na de schaal winnen had overwinteren moeten opleveren, en dus inkomsten... daar kun je als club toch op inzetten?
Ik denk dat de zomer van 2017 qua beleid niet eens zo slecht was, maar wel heel verkeerd heeft uitgepakt. Bijv. zo'n Haps was gewoon een goede aankoop, dat hij sindsdien vrijwel altijd geblesseerd is kan gebeuren en is geen slecht beleid. Dat is de kennis van nu. De eerste seizoenshelft van 2017/2018 kan je nog als pech bestempelen met heel veel blessures en onnodige nederlagen.

Daarna is het echter in alle lagen van de club mis gegaan. Van de tactische beslissingen van Gio tot aan van Geel die hem maar laat zitten en niet aanspreekt op bijv. het gebrek aan kansen voor de jeugd en allerlei huurlingen haalt tot aan de directie die maar in het stadionmoeras vast zitten en ook geen andere manieren kunnen vinden om de club verder uit te bouwen. Dat Van Geel er ook maar niet in slaagt om spelers die het net niet (meer) zijn in ieder geval voor een bescheiden bedrag weg te zetten is ook een probleem (Boetius en Ambrabat uitgezonderd)

Het is gewoon onacceptabel. Dat je niet elk jaar kampioen kan worden snapt iedereen. Dat je ook weleens een seizoen een groter gat laat vallen ook. Maar letterlijk alles gaat mis bij Feyenoord.

Als je de interviews met Danny Buijs, toch een beetje een Feyenoorder, leest dan zie je dat het probleem van Feyenoord gewoon op de bank zit. Groningen had een tactisch plan gebaseerd op de speelwijze van Feyenoord dat ze vanaf de eerste tot de laatste minuut uitvoerden. Als je dat als coach van Feyenoord toch ziet dan zet je toch wat om? Wellicht heeft de tegenstander dan weer een antwoord, maar als je de hele wedstrijd hetzelfde blijft doen tegen een tegenstander die een tactisch voordeel heeft dan snap ik ook wel dat de spelers moedeloos worden. Groningen liet Van Beek aan de bal omdat hij opbouwend zwak was omdat hij als rechtspoot links stond. Daarna gingen ze druk zetten. Ze speelden ver van de goal omdat Feyenoord geen snelheid voorin had. Met een paar simpele positie wisselingen of wissels had je dit kunnen counteren en dan maar kijken of Groningen weer een antwoord heeft. Het kan toch niet zo zijn dat je vanaf de eerste tot de laatste minuut tactisch de onderliggende partij bent en dat je niet eens hebt geprobeerd dat te veranderen?

Moniz van Trencin gaf destijds na de wedstrijd ook een pijnlijk interview over de tactische onbenul bij ons op de bank.

[ Voor 36% gewijzigd door ph4ge op 18-02-2019 11:38 ]

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:25:
Als je de interviews met Danny Buijs, toch een beetje een Feyenoorder, leest dan zie je dat het probleem van Feyenoord gewoon op de bank zit. Groningen had een tactisch plan gebaseerd op de speelwijze van Feyenoord dat ze vanaf de eerste tot de laatste minuut uitvoerden. Als je dat als coach van Feyenoord toch ziet dan zet je toch wat om? Wellicht heeft de tegenstander dan weer een antwoord, maar als je de hele wedstrijd hetzelfde blijft doen tegen een tegenstander die een tactisch voordeel heeft dan snap ik ook wel dat de spelers moedeloos worden. Groningen liet Van Beek aan de bal omdat hij opbouwend zwak was omdat hij als rechtspoot links stond. Daarna gingen ze druk zetten. Ze speelden ver van de goal omdat Feyenoord geen snelheid voorin had. Met een paar simpele positie wisselingen of wissels had je dit kunnen counteren en dan maar kijken of Groningen weer een antwoord heeft. Het kan toch niet zo zijn dat je vanaf de eerste tot de laatste minuut tactisch de onderliggende partij bent en dat je niet eens hebt geprobeerd dat te veranderen?
Feyenoord heeft toch zeker wel wat spelers staan die daar zelf op in kunnen springen? Clasie, Vilhena, Toornsta en al helemaal van Persie... Die moeten daar toch ook in kunnen sturen?
Ik zou het toch heel wat vervelender vinden dat Feyenoord geen spelers heeft met een idee hoe ze zo'n simpele tactiek (laat van Beek maar aan de bal) kapot kunnen spelen. Dat Clasie zich dan niet laat afzakken om zich met de opbouw te bemoeien, bijvoorbeeld.
Wat betreft die snelheid voorin, wie hadden ze dan moeten brengen die wel snelheid heeft? Sinistera?
Kan nou niet zeggen dat Feyenoord echt spelers op de bank heeft zitten die een impact kunnen maken als het niet draait.

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:29

Baseman77

We move

ph4ge schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:00:
We hebben het over het moment na het kampioenschap. Leg de selecties op het einde van het seizoen naast elkaar van PSV en Feyenoord en Feyenoord had weldegelijk veel kapitaal op het veld staan terwijl men op dat moment niet veel gaf om de selectie van PSV.
Totaal bedrag verkopen Feyenoord 2017/18: 31,3 miljoen.
Totaal bedrag verkopen Feyenoord 2018/19: 8,95 miljoen.

Totaal bedrag verkopen PSV 2017/18: 43,85 miljoen.
Totaal bedrag verkopen PSV 2018/19: 17,05 miljoen.

Dus het team dat veel kapitaal op het veld had staan heeft sindsdien ieder jaar veel minder inkomsten uit transfers dan het team waar men niet veel om gaf. Best logisch.
En vergelijk dan meteen even de waarde van de huidige teams, dan zie je hoezeer Van Geel al jaren faalt. Het enige wat hem enkele seizoen achtereen goed is gelukt is het halen van een centrumspits.
En in die periode daarvoor had Feyenoord financieel en deels sportief ook een stabiele lijn naar boven, zoals jij ook al aangeeft, de 10e plaats is nog maar 8 jaar geleden, dat was toen 6 jaar geleden. Dus ja, dan kan je wel stellen dat Feyenoord in een weg omhoog zat.
We hebben het in Nederland over de traditionele top 3, Feyenoord hoort daarbij.
Als je echter achtereen 7e, 6e, 7e, 4e en 10e wordt en daarna pas weer grotendeels aansluiting vindt bij PSV en Ajax dan zou ik niet zo trots zijn op die weg omhoog. Veel lager kon Feyenoord ook niet zinken.
ph4ge schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:25:
Bijv. zo'n Haps was gewoon een goede aankoop
Haps is een prima linksback, maar Feyenoord betaalde maar liefst 6 miljoen voor hem.
Angelino en Tagliafico waren goedkoper, om maar wat te noemen.
Onbegrijpelijk dat Van Geel vast blijft houden aan zijn waanideeën om voornamelijk spelers uit de Eredivisie te halen en daarna eventueel uit Scandinavië 8)7
Van de tactische beslissingen van Gio tot aan van Geel die hem maar laat zitten en niet aanspreekt op bijv. het gebrek aan kansen voor de jeugd en allerlei huurlingen haalt
Waarom verwijt je Gio dat hij huurlingen haalt?
Daar is toch echt Van Geel verantwoordelijk voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Baseman77 op 18-02-2019 12:00 ]

• ph4ge
Baseman77 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:58:
Totaal bedrag verkopen Feyenoord 2017/18: 31,3 miljoen.
Totaal bedrag verkopen Feyenoord 2018/19: 8,95 miljoen.

Totaal bedrag verkopen PSV 2017/18: 43,85 miljoen.
Totaal bedrag verkopen PSV 2018/19: 17,05 miljoen.

Dus het team dat veel kapitaal op het veld had staan heeft sindsdien ieder jaar veel minder inkomsten uit transfers dan het team waar men niet veel om gaf. Best logisch.
Ik zeg toch helemaal niet dat PSV minder kapitaal op het veld had staan? Ik denk dat Jorgenson bijv. toen veel meer kapitaal vertegenwoordigde dan nu, dus dat er weldegelijk kapitaal op het veld stond.

En ja, verkopen gaat Feyenoord ook altijd minder af.
En vergelijk dan meteen even de waarde van de huidige teams, dan zie je hoezeer Van Geel al jaren faalt. Het enige wat hem enkele seizoen achtereen goed is gelukt is het halen van een centrumspits.
Nogmaals, ik blijft het herhalen, het punt is dat het kapitaal lijkt af te nemen. Volgens mij voer je een discussie met mij terwijl we het gewoon eens zijn. PSV en Ajax doen het eigenlijk op elk denkbaar gebied beter de afgelopen 2 jaar.
We hebben het in Nederland over de traditionele top 3, Feyenoord hoort daarbij.
Als je echter achtereen 7e, 6e, 7e, 4e en 10e wordt en daarna pas weer grotendeels aansluiting vindt bij PSV en Ajax dan zou ik niet zo trots zijn op die weg omhoog. Veel lager kon Feyenoord ook niet zinken.
Oke joh, wees jij lekker niet trots op van 10e naar 1e in 6 jaar. Feyenoord was technisch failliet en heeft daarna gewoon een stabiele weg omhoog gehad. Ik snap niet hoe je dat wil ontkennen, en ik snap je punt ook niet.
Haps is een prima linksback, maar Feyenoord betaalde maar liefst 6 miljoen voor hem.
Angelino en Tagliafico waren goedkoper, om maar wat te noemen.
Ja, dus?
Waarom verwijt je Gio dat hij huurlingen haalt?
Daar is toch echt Van Geel verantwoordelijk voor.
Misschien staat het er wat onduidelijk, maar dat bedoelde ik zo natuurlijk ook niet. Van Geel haalt huurlingen.
toolkist schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:53:
Feyenoord heeft toch zeker wel wat spelers staan die daar zelf op in kunnen springen? Clasie, Vilhena, Toornsta en al helemaal van Persie... Die moeten daar toch ook in kunnen sturen?
Ik zou het toch heel wat vervelender vinden dat Feyenoord geen spelers heeft met een idee hoe ze zo'n simpele tactiek (laat van Beek maar aan de bal) kapot kunnen spelen. Dat Clasie zich dan niet laat afzakken om zich met de opbouw te bemoeien, bijvoorbeeld.
Spelers zijn verantwoordelijk voor de uitvoering. Ze kunnen of ze mogen niet teveel afwijken blijkbaar. Maar je kan van een rechtsbenige centrale verdediger in het veld geen linkspoot maken. Je kan van Clasie geen diepgaande loopacties verwachten. Je kan niet verwachten dat Van Persie meters vreet. Het volgt uit een verkeerde tactiek / cq goed tactisch antwoord van de tegenstanders dat spelers niet in hun kracht gebruikt worden. Aangezien Feyenoord al-tijd hetzelfde speelt is het logisch dat tegenstanders inmiddels precies weten wat ze moeten doen.
toolkist schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:53:
Wat betreft die snelheid voorin, wie hadden ze dan moeten brengen die wel snelheid heeft? Sinistera?
Kan nou niet zeggen dat Feyenoord echt spelers op de bank heeft zitten die een impact kunnen maken als het niet draait.
Larsen, Kokcu, Vente, Sinestera, Malacia, zijn alle spelers die wellicht veel meer met de grote ruimte kunnen die Groningen weg gaf achter hun verdediging dan de spelers die er nu liepen.

[ Voor 25% gewijzigd door ph4ge op 18-02-2019 12:43 ]

• ph4ge
delete

[ Voor 99% gewijzigd door ph4ge op 18-02-2019 12:08 ]

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:08

JAN-B

525 Wp op mijn dak

London schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:01:

Ben al zolang als ik me kan herinneren voor Arsenal
@London: ik zie dat je in Londen woont :*)
ga je wel eens kijken :?

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:03:
Spelers zijn verantwoordelijk voor de uitvoering. Ze kunnen of ze mogen niet teveel afwijken blijkbaar. Maar je kan van een rechtsbenige centrale verdediger in het veld geen linkspoot maken. Je kan van Clasie geen diepgaande loopacties verwachten. Je kan niet verwachten dat Van Persie meters vreet. Het volgt uit een verkeerde tactiek / cq goed tactisch antwoord van de tegenstanders dat spelers niet in hun kracht gebruikt worden. Aangezien Feyenoord al-tijd hetzelfde speelt is het logisch dat tegenstanders inmiddels precies weten wat ze moeten doen.
Je mag wel verwachten dat Clasie verantwoording neemt en helpt met de opbouw, als van Beek het niet voor elkaar krijgt. Neemt Clasie z'n man mee? Mooi, meer ruimte op het middenveld voor van Persie/Vilhena/Toornstra
Je mag ook wel verwachten dat van Persie z'n medespelers coacht en op sleeptouw neemt. Hij is toch de grote meneer in het team. Hij hoeft dan niet eens veel meters te gaan maken, maar hij kan wel z'n jarenlange ervaring op het topniveau gebruiken.
Of dat hij of Jorgensen aan van Beek aangeeft 'als je geen idee hebt, geef maar lang op mij' en Vilhena en/of Clasie voor de afvallende bal laat knokken.
Tuurlijk moet dat in 1e instantie van de trainer af komen, maar wat ervaren spelers die de boel op sleeptouw nemen (en dan niet alleen tegen Ajax) zou toch wel verrekte handig zijn voor Gio.
Larsen, Kokcu, Vente, Sinestera, Malacia, zijn alle spelers die wellicht veel meer met de grote ruimte kunnen die Groningen weg gaf achter hun verdediging dan de spelers die er nu liepen.
Larsson viel in de 54e minuut in. Sinestera heeft nog helemaal niks laten zien en Malacia is een linksback die het vaak genoeg al lastig heeft met z'n eigen taken, moet je daarvan willen dat ie steeds diepgaat ofzo?

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Het is simpelweg teveel middelmaat.

Ik ben er altijd voor om zoveel mogelijk jeugdspelers te gebruiken. Maar wanneer die - voor op de positie waarvoor je ze nodig hebt - niet het gewenste niveau hebben, dan ga je over tot het aankopen van een speler. Dit moet dan echter wel een directe versterking zijn. En dat is dus het hele punt. Feyenoord koopt spelers die het team niet direct beter maken. Je ziet het met Larsson en met Ayoub en nu ook weer met Martina. En zo gaat het al jaren.

Elke club heeft wel eens te maken met spelers die gekocht worden en dan floppen. Je neemt vooral met spelers uit de Eredivisie een grote gok. Omdat de stap van een subtopper in Nederland naar de topclubs in Nederland toch een hele grote stap blijkt.

Feyenoord slaagt er al jaren in om telkens maar weer verkeerde aankopen te doen. En daarnaast breken er simpelweg te weinig spelers door die zich goed ontwikkelen en daardoor goed verkocht kunnen worden.

Je zou kunnen concluderen dat er in de jeugdopleiding structureel iets misgaat. Na de lichting De Vrij, Kongolo,etc zijn er al jaren geen zelfopgeleide spelers meer goed verkocht. Maar daarnaast wordt er ook nog eens gigantisch slecht ingekocht. Schoon schip maken binnen de gehele organisatie, een paar stappen terug doen en dan vervolgens weer aansluiten.

• ph4ge
toolkist schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:51:
Je mag wel verwachten dat Clasie verantwoording neemt en helpt met de opbouw, als van Beek het niet voor elkaar krijgt. Neemt Clasie z'n man mee? Mooi, meer ruimte op het middenveld voor van Persie/Vilhena/Toornstra
Toornstra stond aan de buitenkant, op zn verkeerde been. Hij kon daar gewoon niks doen.

Clasie zakte ook in, dat werd ook toegestaan. Nogmaals, Groningen speelde ver van het doel. Clasie kreeg te ver terug de bal. Niemand kon of zag dat die bal achter de verdediging gelegd moest worden. Het is echt een opdracht van de coach om vanuit achteruit te blijven opbouwen.

Clasie, Vilhena en Van Persie, het hele middenveld functioneerde niet. Het is gewoon niet de juiste mix spelers. Met oa Ayoub, Burger en Kokcu heb je allerlei jonge frisse spelers met verschillende kwaliteiten op die posities.
Je mag ook wel verwachten dat van Persie z'n medespelers coacht en op sleeptouw neemt. Hij is toch de grote meneer in het team. Hij hoeft dan niet eens veel meters te gaan maken, maar hij kan wel z'n jarenlange ervaring op het topniveau gebruiken.
Van Persie doet het alleen af en toe goed bij Feyenoord. Ik geloof er niks van dat de coach geen enkele verantwoordelijkheid heeft zolang hij maar Van Persie in het veld zet, dat is namelijk een beetje de suggestie die je wekt.
Of dat hij of Jorgensen aan van Beek aangeeft 'als je geen idee hebt, geef maar lang op mij' en Vilhena en/of Clasie voor de afvallende bal laat knokken.
Dat dat niet gebeurt ligt aan de coach. Als de coach zegt lange ballen spelen dan doen ze dat wel, zou je denken althans. Ik ben het met je eens dat dit een alternatieve speelwijze was die Feyenoord had kunnen proberen, ik ben het alleen niet met je eens dat de spelers dat zelf moeten bedenken.
Tuurlijk moet dat in 1e instantie van de trainer af komen, maar wat ervaren spelers die de boel op sleeptouw nemen (en dan niet alleen tegen Ajax) zou toch wel verrekte handig zijn voor Gio.
Feyenoord ging net zoveel duels aan en won net zoveel duels als in een gemiddeld thuisduel las ik in VI. De conclusie was dan ook dat het niks met wilskracht te maken hadden, of op sleeptouw nemen. Als we dan even aannemen dat er minstens genoeg kwaliteit in de selectie zit om het Groningen moeilijk te maken kunnen we dat ook als oorzaak wegstrepen. Dan blijft de tactiek als hoofdschuldige over.
Larsson viel in de 54e minuut in. Sinestera heeft nog helemaal niks laten zien en Malacia is een linksback die het vaak genoeg al lastig heeft met z'n eigen taken, moet je daarvan willen dat ie steeds diepgaat ofzo?
Laat ik het zo zeggen, met helemaal niks omzetten weet je zeker dat er niets verandert. En dat je spelers nooit ziet onderstreept juist dat ze geen kans krijgen.

Als Van Bronckhorst de afgelopen periode van alles had geprobeerd en het was nog telkens niet gelukt hadden we een andere discussie gehad.
Yogibeer schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:05:
Je zou kunnen concluderen dat er in de jeugdopleiding structureel iets misgaat. Na de lichting De Vrij, Kongolo,etc zijn er al jaren geen zelfopgeleide spelers meer goed verkocht.
Dat zijn verschillende lichtingen, maar dat gaat zeker mis de afgelopen 2 jaar. Ik snap niet dat als je in Niemandsland staat op de ranglijst dat je geen jeugdspelers opstelt, zelfs als de oudere spelers op papier iets verder zijn. Minder punten zou je niet gehaald hebben.
Yogibeer schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:05:
Maar daarnaast wordt er ook nog eens gigantisch slecht ingekocht. Schoon schip maken binnen de gehele organisatie, een paar stappen terug doen en dan vervolgens weer aansluiten.
Slecht inkopen is achteraf nou eenmaal makkelijker te concluderen, en dat spelers zich niet ontwikkelen en alleen maar slechter worden ligt niet per se alleen aan de spelers. Ik vind vooral het huren wat Van Geel dit seizoen is gaan doen storend, maar ik zie het probleem veel meer op de bank dan bij de spelers. Er is makkelijk genoeg kwaliteit om niet telkens kansloos van clubs als FC Groningen te hoeven verliezen.

[ Voor 15% gewijzigd door ph4ge op 18-02-2019 14:17 ]

• Gonadan
  • Laatst online: 21:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Neuh, dat was juist de kritiek vooraf op het halen van Van Persie. Dat hij als voetballer wel degelijk meerwaarde zou bieden, maar op het vlak van kartrekker veel minder uit de verf zou komen.
Op een incidentele wedstrijd tegen Ajax (waarna hij precies één week op handen gedragen wordt) na is dat best aardig uitgekomen. Hij doet hele mooie dingen op het veld, maar is niet de grote leider van het team.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bossie
Hoe zit het overigens met Brezit en het recruiten van Nederlandse jeugdspelers door Premier League clubs?

• Yogibeer
ph4ge schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:12:
[...]

Slecht inkopen is achteraf nou eenmaal makkelijker te concluderen, en dat spelers zich niet ontwikkelen en alleen maar slechter worden ligt niet per se alleen aan de spelers. Ik vind vooral het huren wat Van Geel dit seizoen is gaan doen storend, maar ik zie het probleem veel meer op de bank dan bij de spelers. Er is makkelijk genoeg kwaliteit om niet telkens kansloos van clubs als FC Groningen te hoeven verliezen.
Wat ik al zei: Je kan een slechte aankoop treffen. Je kan een speler halen die in alles aan het profiel voldoet, maar om welke reden dan ook niet slaagt bij je club. Dat overkomt niet alleen Feyenoord, maar ook Ajax en PSV.

Noem mij nu eens een aantal spelers op die Feyenoord in de afgelopen pak em beet 5 jaar heeft gekocht, die een meerwaarde waren voor het elftal en daarnaast nog redelijk tot goed verkocht konden worden?

Het is een structureel probleem, dat slechte inkopen. En dat ze minder geld te besteden hebben voor aankopen dat klopt natuurlijk. Maar een Arek Milik en Davinson Sanchez zijn ook voor Feyenoord haalbaar.

• Han
  • Niet online

Han

Bossie schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:14:
Hoe zit het overigens met Brezit en het recruiten van Nederlandse jeugdspelers door Premier League clubs?
Mocht er een harde Brexit komen dan betekent dit dat iedere speler uit de EU die in Engeland wil voetballen eerst een werkvergunning moet krijgen. En die eisen voor een werkvergunning zijn best streng; jeugdspelers die de afgelopen jaren op jonge leeftijd zijn vertrokken voldoen niet aan de eisen. Sowieso vallen de jeugdspelers tussen de zestien en achttien jaar niet meer onder bepaalde FIFA-voorwaarden, die een transfer van het ene naar het andere EU-land mogelijk maken. Ergo; het wordt voor Engelse clubs veel moeilijker om spelers op jonge leeftijd naar Engeland te halen. Tel daar bij op dat het aantal te verhuren spelers aanzienlijk wordt ingeperkt en het lijkt mij einde oefening voor de huidige praktijken van bijvoorbeeld Chelsea en City.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Yogibeer schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:23:
[...]

Wat ik al zei: Je kan een slechte aankoop treffen. Je kan een speler halen die in alles aan het profiel voldoet, maar om welke reden dan ook niet slaagt bij je club. Dat overkomt niet alleen Feyenoord, maar ook Ajax en PSV.

Noem mij nu eens een aantal spelers op die Feyenoord in de afgelopen pak em beet 5 jaar heeft gekocht, die een meerwaarde waren voor het elftal en daarnaast nog redelijk tot goed verkocht konden worden?

Het is een structureel probleem, dat slechte inkopen. En dat ze minder geld te besteden hebben voor aankopen dat klopt natuurlijk. Maar een Arek Milik en Davinson Sanchez zijn ook voor Feyenoord haalbaar.
Pellè? :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Yogibeer
Dat was in ieder geval een meerwaarde voor Feyenoord inderdaad.
Dan praten we over een speler die in 2014 verkocht werd voor een bedrag van +- 11 miljoen.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
En toen het verhaal hoe van Geel - of eigenlijk een connectie van Koeman - er voor zorgde dat deze speler daar kwam :+

Klonk niet echt dat het uit de koker van van Geel was gekomen.

• Deadsy
V Persie is geen leider en is dat ook nooit geweest. Kuyt was dat wel.
Clasie is ook geen leider en ik denk dat er niemand begrijpt waarom ze hem huren.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:34
Yogibeer schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:23:
[...]

Sanchez was 5 miljoen en van voor de titel van Feyenoord, dus zal op het randje zijn denk ik of die toen haalbaar was?

Maar ik snap je punt: Feyenoord koopt vaak middelmaat uit de ED op (Ayoub, Toornstra, Vormer, Tapia, Immers, etc. etc.) en hoopt dat aan te vullen met jeugd en vedetten terughalen die voor ervaring moeten zorgen.

Probleem hierbij is alleen dat met die gedachtegang verkopen van talenten dan voor de opbrengsten moeten zorgen maar dat stagneert nogal de laatste tijd. Je komt al snel terug bij De Vrij en Karsdorp, maar daar hebben ze ook geen vetpot voor gekregen...

Wat overigens daar ook speelt is naam en reputatie: Verkopen van Feyenoord leveren structureel minder op dan bij Ajax & in mindere mate PSV. Ik durf te stellen dat als Feyenoord wel Milik en Sanchez had gehaald, ze bij verkoop minder opgeleverd hadden, maar dat is natuurlijk nooit te bewijzen.

• Yogibeer
KingKoning schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:05:
[...]

Wat overigens daar ook speelt is naam en reputatie: Verkopen van Feyenoord leveren structureel minder op dan bij Ajax & in mindere mate PSV. Ik durf te stellen dat als Feyenoord wel Milik en Sanchez had gehaald, ze bij verkoop minder opgeleverd hadden, maar dat is natuurlijk nooit te bewijzen.
Klopt wat je zegt. Voor Ajax-spelers wordt doorgaans meer betaald.
Maar Frenkie de Jong was bij Feyenoord ook vast een miljoen of 40 waard geweest hoor :)

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ayoub is in mijn ogen echt geen middelmaat, Gio maakt nauwelijks gebruik van hem en dat is doodzonde!

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:27:
[...]

Mocht er een harde Brexit komen dan betekent dit dat iedere speler uit de EU die in Engeland wil voetballen eerst een werkvergunning moet krijgen. En die eisen voor een werkvergunning zijn best streng; jeugdspelers die de afgelopen jaren op jonge leeftijd zijn vertrokken voldoen niet aan de eisen. Sowieso vallen de jeugdspelers tussen de zestien en achttien jaar niet meer onder bepaalde FIFA-voorwaarden, die een transfer van het ene naar het andere EU-land mogelijk maken. Ergo; het wordt voor Engelse clubs veel moeilijker om spelers op jonge leeftijd naar Engeland te halen. Tel daar bij op dat het aantal te verhuren spelers aanzienlijk wordt ingeperkt en het lijkt mij einde oefening voor de huidige praktijken van bijvoorbeeld Chelsea en City.
Dit is 1 van de mogelijkheden ja. Er zijn volgens mij echter al een tijdje onderhandelingen bezig (ongetwijfeld achter de schermen) over hoe de Brexit een zo klein mogelijke impact op de Premier League heeft.
Denk bijvoorbeeld aan constructies dat er geen werkvergunningen meer nodig zijn, maar dat de 1e selectie minimaal xx aantal Britten moet bevatten.

• Bossie
toolkist schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:11:
[...]

Dit is 1 van de mogelijkheden ja. Er zijn volgens mij echter al een tijdje onderhandelingen bezig (ongetwijfeld achter de schermen) over hoe de Brexit een zo klein mogelijke impact op de Premier League heeft.
Denk bijvoorbeeld aan constructies dat er geen werkvergunningen meer nodig zijn, maar dat de 1e selectie minimaal xx aantal Britten moet bevatten.
Volgens mij bestaat er al een soortgelijke regel in de BPL mbt "homegrown" spelers.

edit: Wikipedia: Homegrown Player Rule (England)
dat is nogal nietszeggend met zulke getallen.

[ Voor 12% gewijzigd door Bossie op 18-02-2019 16:41 ]

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
ph4ge schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:22:
[...]

Daarvoor al. Feyenoord had de stront opgelost maar vergat door te pakken waardoor de weg omlaag eigenlijk al in het kampioensjaar ingezet was. Aan het einde van dat jaar vertrokken 4 belangrijke spelers maar over opvolging was niet nagedacht.

De bekers en het kampioenschap zijn het gevolg van een goede periode in de jaren daarvoor. Niet omdat er de afgelopen 4 jaar zulk goed beleid was. Dat was gewoon cashen en je kop in het zand steken.

alles kan off-topic

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DzD7zJXshbf0XrkVWqsUB3my/full.png
Voor de supporters van de Graafschap, volgens de NOS zijn jullie nu de nummer 17 van de wereld. Congrats met het beter zijn dan o.a. Chelsea :+ |:(

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

JAN-B schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:07:
[...]
@London: ik zie dat je in Londen woont :*)
ga je wel eens kijken :?
Yes iedere maand sowieso een keer. Collega van me heeft een seizoenskaart :)

Tesla M3LR '21

• Typhone
  • Laatst online: 10:23

Typhone

Who Dares Wins

Zivkovic maakt zijn droomtransfer naar de tweede divisie in China (!).

• FDMK
  • Laatst online: 13:19
Typhone schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:47:
Voor een netto miljoenensalaris, wie droomt daar nou niet van :+

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:11
https://www.voetbalprimeu...was-met-aanstelling-.html

Oef, als die vent van de NOS gelijkt heeft. Dan is het wel erg bizar. Zeker ook met het eerdere verhaal dat Florentino Perez Ajax wilde bij de loting

[ Voor 16% gewijzigd door Terranova op 18-02-2019 19:46 ]

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:06
Terranova schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:46:
https://www.voetbalprimeu...was-met-aanstelling-.html

Oef, als die vent van de NOS gelijkt heeft. Dan is het wel erg bizar. Zeker ook met het eerdere verhaal dat Florentino Perez Ajax wilde bij de loting
Ik denk dat iedereen graag Ajax wilde, op papier de laagst geklasseerde deelnemer bij de laatste 16. ;)

Ik hoop dat die Gruter ook snel even het onweerlegbare bewijs op de site van NOS zet. Anonieme bronnen opvoeren die meeluisteren op de mobiel van Perez vind ik namelijk net zo bizar als dit bericht.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Ben nog niet helemaal overtuigd van het programma maar dit stukje over de VAR is vrij briljant. De DICK :D

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Sempy schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:00:
[...]Ik denk dat iedereen graag Ajax wilde, op papier de laagst geklasseerde deelnemer bij de laatste 16. ;)
Ik denk het niet, Ajax was voor de winterstop goed bezig in de CL.
Ik denk dat er juist weinig waren die graag Ajax wilde op het moment van de loting.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Kijk die Feyenoord interviews bij Veronica Inside nu. Sjonge jonge jonge zeg, het team wat 6-2 van Ajax won. Het kan niet snel genoeg 27 februari worden!

• Bossie
OPSLAGHOND schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:44:
[...]

Ik denk dat er juist weinig waren die graag Ajax wilde op het moment van de loting.
Het gerucht gaat dat die andere ploegen die meededen in de loting ook door de poulefase waren gekomen.
Denk dat het merendeel liever Ajax als tegenstander hadden gehad dan de subtop/top ploegen.

• toolkist
  • Niet online
Zie dat ik jouw post helemaal gemist had :$
ph4ge schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:12:
[...]
Toornstra stond aan de buitenkant, op zn verkeerde been. Hij kon daar gewoon niks doen.

Clasie zakte ook in, dat werd ook toegestaan. Nogmaals, Groningen speelde ver van het doel. Clasie kreeg te ver terug de bal. Niemand kon of zag dat die bal achter de verdediging gelegd moest worden. Het is echt een opdracht van de coach om vanuit achteruit te blijven opbouwen.
Zou het dan ook de opdracht van Gio zijn dat de andere 2 middenvelders en de aanvallers geen poging doen om aanspeelbaar te zijn voor Clasie?
Clasie, Vilhena en Van Persie, het hele middenveld functioneerde niet. Het is gewoon niet de juiste mix spelers. Met oa Ayoub, Burger en Kokcu heb je allerlei jonge frisse spelers met verschillende kwaliteiten op die posities.
Gio mag absoluut eens wat anders proberen, daar ben ik het helemaal mee eens. Vilhena zie ik deze zomer niet blijven, geef Ayoub dus maar eens de kans om te laten zien dat ie het in zich heeft. Speelt ie nagenoeg niet de komende maanden, dan zie ik het ook zo maar gebeuren dat ie zelf weg wil.
Van Persie doet het alleen af en toe goed bij Feyenoord. Ik geloof er niks van dat de coach geen enkele verantwoordelijkheid heeft zolang hij maar Van Persie in het veld zet, dat is namelijk een beetje de suggestie die je wekt.
Tuurlijk is het allereerst de verantwoordelijkheid van de coach. Maar, van een ervaren speler als van Persie mag je toch ook wel iets aan assistentie verwachten in die zin? Waarom van Kuyt wel en van hem niet?
Dat dat niet gebeurt ligt aan de coach. Als de coach zegt lange ballen spelen dan doen ze dat wel, zou je denken althans. Ik ben het met je eens dat dit een alternatieve speelwijze was die Feyenoord had kunnen proberen, ik ben het alleen niet met je eens dat de spelers dat zelf moeten bedenken.
Ook dit moet inderdaad in 1e instantie van de coach komen. Maar toch hoor je vaak dat een 'volwassen' team zelf ook ingrijpt indien nodig. Blijkbaar hebben de spelers alleen al genoeg werk aan zichzelf om goed te presteren.
Feyenoord ging net zoveel duels aan en won net zoveel duels als in een gemiddeld thuisduel las ik in VI. De conclusie was dan ook dat het niks met wilskracht te maken hadden, of op sleeptouw nemen. Als we dan even aannemen dat er minstens genoeg kwaliteit in de selectie zit om het Groningen moeilijk te maken kunnen we dat ook als oorzaak wegstrepen. Dan blijft de tactiek als hoofdschuldige over.
Ik denk dat de hoofdschuldige iets heel anders is...

Vertrouwen.

Je ziet het tegen Ajax. Uit het niks de 1-1 scoren en ineens lukt alles, durft iedereen dingen die ze anders echt niet zouden proberen die ook nog lukken, etcetera.
Laat ik het zo zeggen, met helemaal niks omzetten weet je zeker dat er niets verandert. En dat je spelers nooit ziet onderstreept juist dat ze geen kans krijgen.

Als Van Bronckhorst de afgelopen periode van alles had geprobeerd en het was nog telkens niet gelukt hadden we een andere discussie gehad.
Ik had juist het idee dat ie deze wedstrijd wel wat anders probeerde. Na 54 minuten al ingrijpen, een verdediger eruit voor een middenvelder... Dan probeer je het toch wel (alleen niet genoeg, want waarom geen 3e wissel)
Dat zijn verschillende lichtingen, maar dat gaat zeker mis de afgelopen 2 jaar. Ik snap niet dat als je in Niemandsland staat op de ranglijst dat je geen jeugdspelers opstelt, zelfs als de oudere spelers op papier iets verder zijn. Minder punten zou je niet gehaald hebben.
Eens. Wellicht dat ie dat nog gaat proberen als komende zondag en de woensdag erop verloren wordt.
Alleen zeiden we het bij een aantal aankopen al zodra ze gepresenteerd werden, dat ze niet van het niveau waren/zijn wat Feyenoord verder brengt.
OPSLAGHOND schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:44:
[...]

Ik weet het toch zeker van wel. Beetje realisme kan geen kwaad.

[ Voor 3% gewijzigd door toolkist op 18-02-2019 21:07 ]

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Bossie schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:49:
[...]Denk dat het merendeel liever Ajax als tegenstander hadden gehad dan de subtop/top ploegen.
Ik denk dat het het merendeel van de nog actieve topclubs echt geen f#ck uitmaakt of ze nou Ajax, Roma, Schalke of Porto hadden geloot.
Het zijn alle vier fruitvliegjes voor de topclubs.

• toolkist
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:13:
[...]

Ik denk dat het het merendeel van de nog actieve topclubs echt geen f#ck uitmaakt of ze nou Ajax, Roma, Schalke of Porto hadden geloot.
Het zijn alle vier fruitvliegjes voor de topclubs.
Roma speelde vorig jaar nog halve finale CL en verloor maar net van Liverpool, Porto heeft ook een reputatie in de CL.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:31

Qu3st

Typhone schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:47:
Maar 3 miljoen per jaar. Ik denk dat als je daar waterdrager bent in die competitie dat je al 5 ton verdiend per jaar, niet normaal!

• toolkist
  • Niet online
Qu3st schreef op maandag 18 februari 2019 @ 23:03:
[...]

Maar 3 miljoen per jaar. Ik denk dat als je daar waterdrager bent in die competitie dat je al 5 ton verdiend per jaar, niet normaal!
Zo lang je maar of uit Brazilië komt of bij een bekende club hebt gespeeld, lijkt het op.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:31

Qu3st

Typhone schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:48:
Kijk die Feyenoord interviews bij Veronica Inside nu. Sjonge jonge jonge zeg, het team wat 6-2 van Ajax won. Het kan niet snel genoeg 27 februari worden!
Tenenkrommend ja. En dan tegen Ajax opeens wel kunnen. FC Utrecht 2.0 blijven ze.

Maar ja dan van hen 6-2 verliezen blijft toch belachelijk!

[ Voor 8% gewijzigd door Qu3st op 19-02-2019 10:16 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:42
Qu3st schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:14:
[...]
Maar ja dan van hen 6-2 verliezen blijft toch belachelijk!
Het is net als bij een hond, je moet ze af en toe een botje geven waar ze een paar maandjes lekker op kunnen sabbelen. Maakt niet of ze daarna met hun kop in het kattenluikje vast komen te zitten, een dag geen eten krijgen of een pantoffel naar hun hoofd krijgen, ze zullen elke keer toch weer tevreden zijn als ze 's avonds aan dat ene sappige botje liggen te lebberen ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

dvdkiwi schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:46:
[...]

Het is net als bij een hond, je moet ze af en toe een botje geven waar ze een paar maandjes lekker op kunnen sabbelen. Maakt niet of ze daarna met hun kop in het kattenluikje vast komen te zitten, een dag geen eten krijgen of een pantoffel naar hun hoofd krijgen, ze zullen elke keer toch weer tevreden zijn als ze 's avonds aan dat ene sappige botje liggen te lebberen ;)
Tijd dat Ajax de CL uitvliegt, zich richt op het kampioenschap, Feyenoord uit de beker stoot en niks meer laat liggen. AZ uit komt eraan en laat die nu precies op dit moment in vorm zijn. PSV speelt op de laatste speeldag uit tegen AZ. Dan moet het reeds beslist zijn want anders voorzie ik een kampioenschapswinnende treffer in de 93e minuut.

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 19-02-2019 11:04 ]

• Superkiwi
Wij moeten ook nog tegen AZ he ;)
Alles op zijn tijd, eerst Ado uit maar eens zien te winnen komend weekend.

Ik denk niet dat wij PSV nog gaan bijhalen, juist omdat wij ook nog wel puntjes gaan laten liggen.

• Han
  • Niet online

Han

https://m.fcupdate.nl/voe...technische-staf-behouden/
Feyenoord wil verder met de huidige assistenten in de technische staf. Behalve een opvolger voor Giovanni van Bronckhorst, zijn nieuwe trainers geen optie voor de directie van de Rotterdamse club. Dat meldt het Algemeen Dagblad.
Gewoon lekker aan vast blijven houden, die assistenten doen het toch ook prima aan de zijde van Gio? Waarom zou je dat dan veranderen?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Martinusz
Han schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:14:
[...]

Gewoon lekker aan vast blijven houden, die assistenten doen het toch ook prima aan de zijde van Gio? Waarom zou je dat dan veranderen?
En dus kunnen ze alvast wat trainers afvinken, want er zijn er genoeg die hun eigen assistenten willen aanwijzen :)

• Ankona
Vreemd, lees net dat Blom de beker wedstrijd gaat fluiten. Wordt een probleem aangezien er geen Ajax fans in de Kuip welkom zijn.
:P
[...]

Dat wil de directie, maar iedereen wil vooral ook van die directie af.

alles kan off-topic

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Ankona schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:42:
Vreemd, lees net dat Blom de beker wedstrijd gaat fluiten. Wordt een probleem aangezien er geen Ajax fans in de Kuip welkom zijn.
:P
Iemand moet het doen ;-)

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:34
Typhone schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:48:
ik doe alvast een voorspelling: Ajax is tot op het bot gemotiveerd na die 6-2, en walst over Feyenoord heen.

--> Dan heeft uiteindelijk zowel Feyenoord als Ajax precies de wedstrijd verloren die ze juist niet wouden verliezen.... PSV lachende derde (eerste)

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
KingKoning schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:18:
[...]

ik doe alvast een voorspelling: Ajax is tot op het bot gemotiveerd na die 6-2, en walst over Feyenoord heen.

--> Dan heeft uiteindelijk zowel Feyenoord als Ajax precies de wedstrijd verloren die ze juist niet wouden verliezen.... PSV lachende derde (eerste)
Ik als niet ajacied denk ook dat ajax meer kans op een overwinning heeft en KAN ruim idd (zoals vaker) winnen in de Kuip maar met de vorm en wispelturigheid van de afgelopen weken van Ajax kan het ook zomaar weer de kant van Feyenoord opvallen.

Feyenoord heeft echter alleen de beker nog om voor te vechten en dan thuis tegen Ajax winnen is altijd een extra motivatie ;-) Verder kan Feyenoord zich blijkbaar voor één wedstrijd per zoveel enorm opladen en dan knallen. Vooral door enkele uitspraken vanuit Amsterdam dat de vorige nederlaag niets met Feyenoord had te maken maar door een offday bij bij Ajax. Ook niet slim natuurlijk om zo de prestatie te bagatelliseren want misschien was het een mindere dag echter Feyenoord pakte Ajax volledig in op eigen spel en zal daarom naar verwachting ook echt gemotiveerd zijn om dit te bewijzen.

Oftewel ik zou mijn geld niet 100% op één zetten voor deze (semi) beker finale.

• Ankona
Zul je zien, wint Willem II straks de finale...

alles kan off-topic

• OPSLAGHOND
  • Niet online
@rikoos Hoho! Ajax begon wel weer te draaien na Heracles PSV Heerenveen Feyenoord Heracles ...

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:00
[...]

Alleen wil bijna iedereen ook van de directie af die de boel wil laten zoals het is. Er gaat binnenkort echt wel een bom barsten op Zuid, hopelijk al snel. Men spreekt i.p.v het Maasgebouw al van het dwaasgebouw.

Als Feyenoord afgemaakt wordt in de beker en ook die derde plek verliest (en vervolgens in play-offs zich niet plaatst voor EU voetbal) gaan er echt wel koppen rollen.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:31
Leon Zwiers schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 15:32:
[...]

Alleen wil bijna iedereen ook van de directie af die de boel wil laten zoals het is. Er gaat binnenkort echt wel een bom barsten op Zuid, hopelijk al snel. Men spreekt i.p.v het Maasgebouw al van het dwaasgebouw.

Als Feyenoord afgemaakt wordt in de beker en ook die derde plek verliest (en vervolgens in play-offs zich niet plaatst voor EU voetbal) gaan er echt wel koppen rollen.
Je zou zowat denken dat jullie hopen op verliezen van Ajax... :+

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 15:32:
[...]
Geen onaannemelijk scenario vrees ik.

• toolkist
  • Niet online
rikoos schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:39:
Ook niet slim natuurlijk om zo de prestatie te bagatelliseren want misschien was het een mindere dag echter Feyenoord pakte Ajax volledig in op eigen spel en zal daarom naar verwachting ook echt gemotiveerd zijn om dit te bewijzen.

Oftewel ik zou mijn geld niet 100% op één zetten voor deze (semi) beker finale.
Kaartverkoop op 6-2 starten was nou ook niet bepaald slim ;)

• Deadsy
Qu3st schreef op maandag 18 februari 2019 @ 23:03:
[...]

Gudelje kreeg toch ook een idioot salaris.
Vraag me af waarom de club hem wil, nu niet alsof hij zo bizar veel heeft laten zien.

hetzelfde met Castaignos. Die gaat nu naar Zuid Korea. Hebben die club daar geen scouts.

• Superkiwi
Deadsy schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 17:11:
[...]
hetzelfde met Castaignos. Die gaat nu naar Zuid Korea. Hebben die club daar geen scouts.
Sssst, geen slapende honden wakker maken. Laat die kerel maar lekker gaan ;)

• Deadsy
dvdkiwi schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 18:43:
[...]

Zal daar 10 wedstrijden geen knikker raken, dan 1 goal maken en doen alsof hij god is.
Misschien dat de media zich vergist en hij gaat niet naar Zuid Korea maar naar dat land ten noorden

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

dvdkiwi schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 18:43:
[...]

Die vind je daar toch in de pot? :+

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:02

snmght

imho dan he

Ik had Willem Vissers altijd wel hoog zitten, kan een mooi stukje proza neerpennen over het spelletje. Maar hij zakt wel in mijn aanzien;
"Ajax kan zeggen: 'Hier is een zak met vijftig miljoen en dan willen wij Idrissi, Stengs en eigenlijk ook Maher wel hebben.' Dat zou ik namelijk doen als ik Ajax was", aldus Vissers, die eraan toevoegt dat Maher 'opgeleefd' is en dit seizoen 'echt goed' speelt.
Ik bedoel, Maher? Bij Ajax? :') Idrissi?

Stengs zie ik eventueel nog wel graag komen maar dan ben je met 10 - max 15 miljoen toch wel klaar lijkt me.

[ Voor 11% gewijzigd door snmght op 19-02-2019 20:00 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Deadsy
snmght schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:00:
Ik had Willem Vissers altijd wel hoog zitten, kan een mooi stukje proza neerpennen over het spelletje. Maar hij zakt wel in mijn aanzien;

[...]

Ik bedoel, Maher? Bij Ajax? :') Idrissi?

Stengs zie ik eventueel nog wel graag komen maar dan ben je met 10 - max 15 miljoen toch wel klaar lijkt me.
Stengs zou perfect zijn voor Ajax. Idrissi is top voor AZ maar komt voor de top denk ik te kort. Maher doet het nu weer leuk nadat hij het jaren lang heeft laten afweten en zou dan plots naar Ajax moeten?

Edit:
De boer zit echt weer een potje slap te lullen bij Veronica.
Dat Allison bij niemand op de radar stond toen hij voor veel van Roma naar Liverpool ging.
Grote onbekende dat soort onzin.

[ Voor 13% gewijzigd door Deadsy op 19-02-2019 20:50 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Liverpool Vs Bayern München of Olympique Lyon Vs Barcelona ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Deadsy
Hackus schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:49:
Liverpool Vs Bayern München of Olympique Lyon Vs Barcelona ?
Denk dat Liverpool de leukere pot gaat worden

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Deadsy schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:07:
[...]

Edit:
De boer zit echt weer een potje slap te lullen bij Veronica.
Dat Allison bij niemand op de radar stond toen hij voor veel van Roma naar Liverpool ging.
Grote onbekende dat soort onzin.
Klopt inderdaad niet helemaal, die stond juist op de radar om een stap omhoog te gaan maken. Ze vonden m meevoetballend ook erg goed, terwijl dat juist zijn grootste minpunt is.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Deadsy schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:55:
[...]

staat hier ook op :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:34
[...]

Daar gok ik ook op. Vooralsnog niet heel veel uitgespeelde kansen, vooral heel veel druk op de opbouw aan beide kanten. Wel vermakelijk.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:58:
[...]

Klopt inderdaad niet helemaal, die stond juist op de radar om een stap omhoog te gaan maken. Ze vonden m meevoetballend ook erg goed, terwijl dat juist zijn grootste minpunt is.
Die werd ook bij Real genoemd en ze waren al bang dat ze te laat waren bij Liverpool ...

• snmght

snmght

imho dan he

Liverpool overklast Bayern tot dusverre. Ze lijken bijna net zo goed als Ajax. ;)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:26

Quad

Doof

Statistieken bij Barca laat vooral Barca zien als 't om voetballen gaat.
Hier ook Liverpool op, jammer dat van Dijk geblesseerd is, verder wel een open wedstrijd.
Liverpool 2 grote kansen die erin hadden gemoeten. Bayern bijna een goal doordat verdediger van Liverpool 'm er bijna intikt.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:06
Quad schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:43:

Hier ook Liverpool op, jammer dat van Dijk geblesseerd is, verder wel een open wedstrijd.
Hij is geschorst voor 1 wedstrijd, als er voor de winterstop VAR was geweest waren het er ongetwijfeld meer geweest. :P

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:26

Quad

Doof

Ah, ik dacht dat hij geblesseerd was. ;)

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Deadsy
apis29 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:36:
[...]

Die werd ook bij Real genoemd en ze waren al bang dat ze te laat waren bij Liverpool ...
En voor die onzin betalen ze de boer ook nog

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Mooie wedstrijd, met veel kansen voor Liverpool, helaas nog 0-0.Bayern heeft weinig te vertellen tot nu

• snmght

snmght

imho dan he

Bizar dat het grote Bayern tijd aan het rekken is in minuut 47..

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Schwalbe training(Bay) is nog vol van toepassing elke wedstrijd :D

• Deadsy
Jose zou trots zijn op het verdedigende werk van bayern

• snmght

snmght

imho dan he

Wat pijnlijk om te zien zeg, ik moet er niet aan denken dat Bayern door zou gaan..

• Deadsy
snmght schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:47:
Wat pijnlijk om te zien zeg, ik moet er niet aan denken dat Bayern door zou gaan..
Enige optie die ze hebben, want aanvallend is het gewoon niet goed genoeg op dit niveau

Maar Liverpool had echt moeten scoren, nu moet je het in Munchen gaan doen

• snmght

snmght

imho dan he

Deadsy schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:48:
[...]

Enige optie die ze hebben, want aanvallend is het gewoon niet goed genoeg op dit niveau

Maar Liverpool had echt moeten scoren, nu moet je het in Munchen gaan doen
Ja ook dat is pijnlijk, ze hebben ook wel pech gehad, aardig wat kansen gecreeerd. Maar in Munchen komt ook Bayern toch niet weg met zulk spel en gaat er vermoedelijk meer ruimte komen. Als het nu 0-0 blijft verwacht ik daar een meer open wedstrijd en als het kwaliteitsverschil zo is als vandaag zou het goed moeten komen voor Liverpool. Iedere andere uitslag is een belediging voor het voetbal..

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Vies anti-voetbal van Bayern, hopelijk worden ze in Munchen wel afgestraft.
Bayern gaat er vanuit dat het met Robben/Ribery/Muller wel lukt.

• snmght

snmght

imho dan he

dutchgio schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:53:
Virgil says no. :7

• Deadsy
dutchgio schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:53:
Met Ribery en Robben ga je het denk ik geen 90min lang doen.
Pagina: 1 ... 38 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.