Zie dat ik jouw post helemaal gemist had

ph4ge schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:12:
[...]
Toornstra stond aan de buitenkant, op zn verkeerde been. Hij kon daar gewoon niks doen.
Clasie zakte ook in, dat werd ook toegestaan. Nogmaals, Groningen speelde ver van het doel. Clasie kreeg te ver terug de bal. Niemand kon of zag dat die bal achter de verdediging gelegd moest worden. Het is echt een opdracht van de coach om vanuit achteruit te blijven opbouwen.
Zou het dan ook de opdracht van Gio zijn dat de andere 2 middenvelders en de aanvallers geen poging doen om aanspeelbaar te zijn voor Clasie?
Clasie, Vilhena en Van Persie, het hele middenveld functioneerde niet. Het is gewoon niet de juiste mix spelers. Met oa Ayoub, Burger en Kokcu heb je allerlei jonge frisse spelers met verschillende kwaliteiten op die posities.
Gio mag absoluut eens wat anders proberen, daar ben ik het helemaal mee eens. Vilhena zie ik deze zomer niet blijven, geef Ayoub dus maar eens de kans om te laten zien dat ie het in zich heeft. Speelt ie nagenoeg niet de komende maanden, dan zie ik het ook zo maar gebeuren dat ie zelf weg wil.
Van Persie doet het alleen af en toe goed bij Feyenoord. Ik geloof er niks van dat de coach geen enkele verantwoordelijkheid heeft zolang hij maar Van Persie in het veld zet, dat is namelijk een beetje de suggestie die je wekt.
Tuurlijk is het allereerst de verantwoordelijkheid van de coach. Maar, van een ervaren speler als van Persie mag je toch ook wel iets aan assistentie verwachten in die zin? Waarom van Kuyt wel en van hem niet?
Dat dat niet gebeurt ligt aan de coach. Als de coach zegt lange ballen spelen dan doen ze dat wel, zou je denken althans. Ik ben het met je eens dat dit een alternatieve speelwijze was die Feyenoord had kunnen proberen, ik ben het alleen niet met je eens dat de spelers dat zelf moeten bedenken.
Ook dit moet inderdaad in 1e instantie van de coach komen. Maar toch hoor je vaak dat een 'volwassen' team zelf ook ingrijpt indien nodig. Blijkbaar hebben de spelers alleen al genoeg werk aan zichzelf om goed te presteren.
Feyenoord ging net zoveel duels aan en won net zoveel duels als in een gemiddeld thuisduel las ik in VI. De conclusie was dan ook dat het niks met wilskracht te maken hadden, of op sleeptouw nemen. Als we dan even aannemen dat er minstens genoeg kwaliteit in de selectie zit om het Groningen moeilijk te maken kunnen we dat ook als oorzaak wegstrepen. Dan blijft de tactiek als hoofdschuldige over.
Ik denk dat de hoofdschuldige iets heel anders is...
Vertrouwen.
Je ziet het tegen Ajax. Uit het niks de 1-1 scoren en ineens lukt alles, durft iedereen dingen die ze anders echt niet zouden proberen die ook nog lukken, etcetera.
Laat ik het zo zeggen, met helemaal niks omzetten weet je zeker dat er niets verandert. En dat je spelers nooit ziet onderstreept juist dat ze geen kans krijgen.
Als Van Bronckhorst de afgelopen periode van alles had geprobeerd en het was nog telkens niet gelukt hadden we een andere discussie gehad.
Ik had juist het idee dat ie deze wedstrijd wel wat anders probeerde. Na 54 minuten al ingrijpen, een verdediger eruit voor een middenvelder... Dan probeer je het toch wel (alleen niet genoeg, want waarom geen 3e wissel)
Dat zijn verschillende lichtingen, maar dat gaat zeker mis de afgelopen 2 jaar. Ik snap niet dat als je in Niemandsland staat op de ranglijst dat je geen jeugdspelers opstelt, zelfs als de oudere spelers op papier iets verder zijn. Minder punten zou je niet gehaald hebben.
Eens. Wellicht dat ie dat nog gaat proberen als komende zondag en de woensdag erop verloren wordt.
Slecht inkopen is achteraf nou eenmaal makkelijker te concluderen, en dat spelers zich niet ontwikkelen en alleen maar slechter worden ligt niet per se alleen aan de spelers. Ik vind vooral het huren wat Van Geel dit seizoen is gaan doen storend, maar ik zie het probleem veel meer op de bank dan bij de spelers. Er is makkelijk genoeg kwaliteit om niet telkens kansloos van clubs als FC Groningen te hoeven verliezen.
Alleen zeiden we het bij een aantal aankopen al zodra ze gepresenteerd werden, dat ze niet van het niveau waren/zijn wat Feyenoord verder brengt.
Ik weet het toch zeker van wel. Beetje realisme kan geen kwaad.
[
Voor 3% gewijzigd door
toolkist op 18-02-2019 21:07
]