Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 138 Laatste
Acties:
  • 199.169 views

Onderwerpen

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Kon niet zien of dat nou echt een tikje was er voor of niet. De voorsprong is wel verdiend overigens.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Lekker goaltje van Athletico Madrid hoor!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:42
Hala Madrid!

O wacht :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:58

Quad

Doof

Wauw Leroy Sane!

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:49
Sane O+ O+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:46
Schalke is echt slecht, zelfs met een man meer niet de wedstrijd naar je toe kunnen trekken en dan alsnog een tegentreffer krijgen. Die gaan in Manchester een dubbel Jantje krijgen....

• Quad
  • Laatst online: 20:58

Quad

Doof

Vlassie1980 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:50:
Schalke is echt slecht, zelfs met een man meer niet de wedstrijd naar je toe kunnen trekken en dan alsnog een tegentreffer krijgen. Die gaan in Manchester een dubbel Jantje krijgen....
Hebben ze nu al, ze verliezen zelfs.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:46
Quad schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:52:
[...]

Hebben ze nu al, ze verliezen zelfs.
Trieste afgang voor ze...

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:29
ST10©DE schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:53:
[...]

En de bekerwedstrijd kan niet verschoven worden?
Je zit met de loting en dat men het live wil uitzenden.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Ze staan ook 14de in de competitie, op zich niet zo gek dat ze het deze ronde niet gaan redden :p

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Geen goal voor Ronaldo :D

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:27:
Het voordeel voor Ajax is automatisch het nadeel van PSV.
Het voordeel (langer rust) voor Ajax tegen Real is een nadeel voor PSV? Die snap ik niet, kun je die toelichten?

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 23:30:
[...]
Het voordeel (langer rust) voor Ajax tegen Real is een nadeel voor PSV? Die snap ik niet, kun je die toelichten?
Voordeel voor Ajax is altijd nadelig voor degenen die Ajax graag zien falen. O-)

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:11
toolkist schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 23:30:
[...]

precies. Ajax heeft hetzelfde nadeel wat de wedstrijd tegen Zwolle was een week later. Alleen Zwolle heeft er een nadeel van en zou terecht moeten kunnen klagen

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:00
Terranova schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 23:34:
[...]

precies. Ajax heeft hetzelfde nadeel wat de wedstrijd tegen Zwolle was een week later. Alleen Zwolle heeft er een nadeel van en zou terecht moeten kunnen klagen
Zwolle klaagt ook. Die overwegen juridische stappen. Als het zo blijft mogen die in 8 dagen 3 potten spelen en zitten daar absoluut niet op te wachten :P

• Typhone
  • Laatst online: 10:23

Typhone

Who Dares Wins

ph4ge schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:27:
[...]

Zo kan je het ook omdraaien. Als het niet uitmaakt, waarom dan uitstel? Ajax moet gewoon van zichzelf uitgaan.

Het voordeel voor Ajax is automatisch het nadeel van PSV. Gezien het feit dat andere clubs nooit zo'n voorkeursbehandeling hebben gekregen als Ajax nu snap ik best dat er wat wenkbrauwen gefronst worden.

Ondertussen lees ik dat Ajax Feyenoord en de KNVB voor de rechter wil dagen mbt de halve finale van de beker en uitsupporters. Dan word je eerst geholpen en stel je jezelf vervolgens zo op als je een keer niet je wens vervuld ziet worden. Daar win je geen sympathie mee.

Dat terwijl er gewoon afspraken zijn en als er werkelijk sportieve gronden waren om je daar onderuit te wringen had je niet moeten wachten tot na een ongunstige loting. Bovendien zijn de supporters nog niet klaar voor een Klassieker met uitsupporters. De 'proef' met Ajacieden in de bekerfinale tegen PEC is nog niet zo heel lang geleden mislukt en er zijn nog steeds teveel incidenten bij beide clubs.
Punt 1 zou zijn die k*tbeker eens ergens anders te spelen. Gelredome bijvoorbeeld. Zijn we meteen van dat thuiscomplex af.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:26

Vos

AFCA

Leon Zwiers schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 00:13:
[...]

Zwolle klaagt ook. Die overwegen juridische stappen. Als het zo blijft mogen die in 8 dagen 3 potten spelen en zitten daar absoluut niet op te wachten :P
Join the club Zwolle ;) maar Zwolle is inderdaad de enige die zouden mogen klagen. Ajax heeft het nu druk richting de uitpot tegen AZ, dus in het voordeel van PSV ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Vos op 21-02-2019 07:31 ]

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:31
We kunnen ook gewoon het licht uitdoen na 2 minuten. :+

Nog een kleine toevoeging dat de wedstrijd van psv dit seizoen ook al verplaatst is naar aanleiding van een CL wedstrijd.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:34
oei oei oie wat laat die ronaldo zich kennen...

natuurlijk ben je gefrustreerd na zon wedstrijd, maar als zon sportman moet je je toch afzijdig houden van dit soort commentaar. Dit is koren op de molen van zijn "huilbaby" en "arrogantie" reputatie.
Dit gaat hem nog wel even achtervolgen....

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Vos schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 07:30:
[...]

Join the club Zwolle ;) maar Zwolle is inderdaad de enige die zouden mogen klagen. Ajax heeft het nu druk richting de uitpot tegen AZ, dus in het voordeel van PSV ;)
Wat een geouwehoer in de rondte zeg door PEC Zwolle. Nu gaat het meteen over competitievervalsing en dit en dat. Dat is het per definitie aangezien er maar een paar clubs Europees spelen en überhaupt voor uitstel in aanmerking komen. Daar kun je één keer mee beginnen en rekening mee houden.

De échte vraag die je hier kunt stellen heeft niks met Ajax, PEC Zwolle of PSV te maken. Ik noem PSV Atlético een aantal jaren geleden. Ajax zijn campagne in de Europa League t/m de finale. De jaren daarvoor of daartussen (begin van de competitie met meerdere clubs die een druk schema kregen). Waarom gaat de KNVB op het aller-aller-laatste moment opeens een wedstrijd verplaatsen? Logisch dat je dan allerlei mensen en clubs tegen je in het harnas jaagt met Ajax als zwarte piet.

Als PEC Zwolle het woord competitievervalsing nog eens in de mond neemt zou ik ze 3 punten aftrek geven. In de volle zomer op droog kunstgras aantreden tegen de topclubs is namelijk erg professioneel.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
KingKoning schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 08:47:

natuurlijk ben je gefrustreerd na zon wedstrijd, maar als zon sportman moet je je toch afzijdig houden van dit soort commentaar. Dit is koren op de molen van zijn "huilbaby" en "arrogantie" reputatie.
Yup. Mensen zullen niet accepteren dat het 90 minuten lang uitfluiten en uitscheiden invloed op een persoon kan hebben. Triest publiek daar bij Atletico.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• aicaramba
  • Laatst online: 14:53
Martinusz schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:36:
[...]

Heeft Ajax om het uitstel gevraagd? Edit: ja dus.
Dat andere clubs nooit hebben gehad is omdat dit het eerste jaar is dat de KNVB dit überhaupt wilt doen 8)7
En nogmaals de wedstrijd wordt nu in een andere week gepropt, dus het “voordeel” vervalt gewoon weer bij de wedstrijd na Zwolle, want dan spelen ze immers alsnog 2 wedstrijden vlak achter elkaar.

Schema:
• 24 februari ADO-Ajax
• 27 februari Feyenoord-Ajax
- 2 maart Ajax - Zwolle
• 5 maart: Real Madrid-Ajax
• 10 maart: Ajax-Fortuna Sittard
• 13 maart: Ajax-PEC Zwolle
• 17 maart: AZ - Ajax

Kijken we even mee?
Tussen 27 feb en 2 maart zitten 2 dagen rust.
Tussen 10 maart en 13 maart zitten 2 dagen rust.

Er veranderd dus geen drol!
Prima. Er verandert niets voor Ajax, maar voor Zwolle wel. Gewoon spelen op de oorspronkelijke dag, dus.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Het gaat niet om het aantal dagen rust, maar de rust voor Real aan.
De periode van 2 en 5 maart. Dat wordt 27 februari en 5 maart. Dat scheelt nogal.

• DoeEensGek
KingKoning schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 08:47:

Heb ik gemist, ergens te lezen of te zien?

• Superkiwi

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

dutchgio schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:13:
Het gaat niet om het aantal dagen rust, maar de rust voor Real aan.
De periode van 2 en 5 maart. Dat wordt 27 februari en 5 maart. Dat scheelt nogal.
Om vervolgens evengoed met 4-0 weggeblazen te worden :+

• Zingo
  • Laatst online: 26-11 23:13
DoeEensGek schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 08:38:
We kunnen ook gewoon het licht uitdoen na 2 minuten. :+

Nog een kleine toevoeging dat de wedstrijd van psv dit seizoen ook al verplaatst is naar aanleiding van een CL wedstrijd.
Klopt, bij Ajax ook trouwens. Dat ging om het tijdstip op de originele speeldag/een dag in het weekend. Dit gaat over het verplaatsen van een wedstrijd naar een datum 1,5 week later. Ik snap goed dat zowel PSV als Zwolle daar boos over zijn, om meerdere redenen:

- Met de KNVB is afgesproken dat wedstrijden een dag of aantal uur verplaatst kunnen worden. Dit is ook gebeurd tijdens de voorrondes. Echter, nu wordt de afspraak door de KNVB enkelzijdig aangepast.

- Zwolle gaat van elk weekend spelen naar 3x in 8 dagen spelen. En ja voor een Ajax en PSV zou dat geen probleem moeten zijn want brede selectie, maar Zwolle staat momenteel een punt boven nacompetitie. Na de nieuwe wedstrijd tegen Ajax spelen ze tegen Excelsior, een wedstrijd welke direct invloed heeft op de strijd onderin.

- Het verzetten is zonder akkoord of fatsoenlijk overleg met Zwolle uitgevoerd.

Kortom, zowel richting PSV als Zwolle is de KNVB niet netjes bezig. Erger nog is dat Zwolle hier gewoon niks te zeggen in heeft gehad. Dit is gewoon not-done, ze verbreken hun eigen afspraken zonder goed overleg. Dat twee clubs dan boos worden snap ik enorm goed.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Waarom zou Zwolle een minder brede selectie hebben dan Ajax of PSV?
Mag Ajax nog met terugwerkende kracht (belangen zijn tig keer groter) gaan ouwehoeren tegen de KNVB?

7 aug 2018: Standard - Ajax
11 aug 2018: Ajax - Heracles
14 aug 2018: Ajax - Standard
18 aug 2018: VVV - Ajax
22 aug 2018: Ajax - Dynamo Kiev
25 aug 2018: Ajax - Emmen
28 aug 2018: Dynamo Kiev - Ajax

Ietsje later:

20 okt 2018: Heerenveen - Ajax
23 okt 2018: Ajax - Benfica
5 dagen na die zware wedstrijd: 28 okt 2018 Ajax - Fey

Dát is de KNVB ten voeten uit. In twee weken in augustus speelde Ajax meer dan PEC Zwolle in ruim een maand.

• DoeEensGek
@Zingo
- Met de KNVB is afgesproken dat wedstrijden een dag of aantal uur verplaatst kunnen worden. Dit is ook gebeurd tijdens de voorrondes. Echter, nu wordt de afspraak door de KNVB enkelzijdig aangepast.

Waar staat dit? KNVB spreekt over een afspraak. Iedereen lijkt te weten op zijn of haar manier wat de afspraak is.
Daarnaast is er geen ruimte dat weekend om de wedstrijd heen te verplaatsen en daarom is gekozen voor een ander tijdstip. Ajax en KNVB weten dat dit niet leuk is, zowel voor supporters als voor Ajax en Pec zelf. Maar alles gaat nu om de Europese punten. Volgens mij hebben maar weinig door hoe belangrijk Europees voetbal voor het Nederlands voetbal is. Elk coëfficiënt punt is nu gewoon heilig.

• Martinusz
  • Nu online
Zingo schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:28:
[...]

Klopt, bij Ajax ook trouwens. Dat ging om het tijdstip op de originele speeldag/een dag in het weekend. Dit gaat over het verplaatsen van een wedstrijd naar een datum 1,5 week later. Ik snap goed dat zowel PSV als Zwolle daar boos over zijn, om meerdere redenen:

- Zwolle gaat van elk weekend spelen naar 3x in 8 dagen spelen. En ja voor een Ajax en PSV zou dat geen probleem moeten zijn want brede selectie, maar Zwolle staat momenteel een punt boven nacompetitie. Na de nieuwe wedstrijd tegen Ajax spelen ze tegen Excelsior, een wedstrijd welke direct invloed heeft op de strijd onderin.

- Het verzetten is zonder akkoord of fatsoenlijk overleg met Zwolle uitgevoerd.

Kortom, zowel richting PSV als Zwolle is de KNVB niet netjes bezig. Erger nog is dat Zwolle hier gewoon niks te zeggen in heeft gehad. Dit is gewoon not-done, ze verbreken hun eigen afspraken zonder goed overleg. Dat twee clubs dan boos worden snap ik enorm goed.
Waar wil je de wedstrijd naar toe verplaatsen dan? Vrijdag? Dan zit er 1 dag tussen voor Ajax 8)7
Oh nee wacht verplaatst de bekerwedstrijd naar dinsdag, of wacht nee dan zit er ook maar 1 dag tussen.

Streep even PSV in je hele verhaal door, de enige die hier last van kan hebben is Zwolle, wat PSV in dit hele verhaal er toe doet is mij nog steeds een raadsel, volgens mij zijn hun wedstrijden toch niet verplaatst? Spelen ze gewoon 1x per week? Hebben ze alle tijd om elke wedstrijd lekker voor te bereiden?

Ajax wordt in ieder geval geenzins bevoordeeld wat betreft de eredivisie wedstrijden, want met de verplaatsing spelen ze nog steeds dezelfde aantal eredivisie wedstrijden in hetzelfde tijdsbestek.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 21-02-2019 09:49 ]

• Vos

Vos

AFCA

Ik snap ook totaal niet waarom PSV hier benoemt wordt?

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:09
Gebrands zei toch ook dat het ze niet om Ajax gaat, maar om de manier waarop de KNVB hier mee omgaat en zomaar een afspraak aanpast/niet nakomt.

Ik vind het verplaatsen eerlijk gezegd een beetje onzin allemaal. Kom op zeg, 2 wedstrijden per week, het moet niet gekker worden. De wedstrijd tegen Feyenoord zal zeer lastig worden en kost energie, maar daarna speelt Ajax thuis en nog eens vroeg op de avond. Het enige wat ik mij kan bedenken is het extra trainen, maar zoveel nieuws kan er in 2 a 3 trainingen niet bijgebracht worden. De meeste zaken zijn tactisch. Dit kan op elk moment, ook als de spelers wat vermoeid zijn.
Ajax zit nu ook in een flow van elke week 2 wedstrijden spelen, dat wordt nu onderbroken.

Ik vind de nieuwe speeldag voor Ajax tegen Zwolle ook lekker ruk, 18:30. Lekker op een doordeweekse dag....

PSN: Curvaa_

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:39
Vos schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:53:
Ik denk omdat dit nu ineens wel kan en in het verleden niet, plus dat het in strijd is met de afspraken die ook met PSV zijn gemaakt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Curva
ph4ge schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:56:
[...]

Ik denk omdat dit nu ineens wel kan en in het verleden niet, plus dat het in strijd is met de afspraken die ook met PSV zijn gemaakt.
Dat eerste is dus totaal niet het geval. Het is dit keer hartstikke duidelijk, letterlijke quote van Gerbrands:
"Deze verplaatsing is tegen alle gemaakte afspraken met de betrokkenen voor dit, en zelfs voor volgend, seizoen. Daarover is kortgeleden nog met Ajax, Feyenoord, PSV, de KNVB en FOX Sports gesproken
Hangende de competitie worden ineens spelregels veranderd. We hebben samen afgesproken dat wedstrijden van Europees spelende teams soms een dag of een paar uur naar voren of achteren kunnen worden verschoven. Prima"

• DoeEensGek
Nou de wedstrijd is toch een paar uurtjes verplaatst :D.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:11

ST10©DE

Dus.............

@Martinusz
Curva schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:02:
[...]

Dat eerste is dus totaal niet het geval. Het is dit keer hartstikke duidelijk, letterlijke quote van Gerbrands:
"Deze verplaatsing is tegen alle gemaakte afspraken met de betrokkenen voor dit, en zelfs voor volgend, seizoen. Daarover is kortgeleden nog met Ajax, Feyenoord, PSV, de KNVB en FOX Sports gesproken
Hangende de competitie worden ineens spelregels veranderd. We hebben samen afgesproken dat wedstrijden van Europees spelende teams soms een dag of een paar uur naar voren of achteren kunnen worden verschoven. Prima"

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Vos

Vos

AFCA

Dan is de communicatie is lekker duidelijk, enerzijds lees je 'ineens veranderen ze de spelregels' en anderzijds dat het vooraf is besproken met de clubs.

• Curva
Besproken met Ajax, Feyenoord en PSV om eventuele wijzigingen door te voeren.

Ajax en Zwolle supporters kunnen wel compensatie krijgen van Ajax als ze verhinderd zijn. 15-20 EUR.

Ik blijf erbij dat het meer onrust veroorzaakt dan dat Ajax er wat mee wint...

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:00
Bedankt voor het linken, ben het vooral eens met de eerste post onder het artikel.

"Wel gek, als een speler wordt gediscrimineerd staat terecht de hele wereld op zijn achterste poten. Als Ronaldo deze verschrikkelijke dingen naar zijn hoofd krijgt (voornamelijk de verkrachting wat gewoon nog totaal niet is bewezen), dan vinden we het maar goed met z’n allen. Dood wensen schijnt ook bij de waan van de dag te horen, zolang je maar niet discrimineert. Dit soort gedrag van fans (welke dan ook), zou keihard bestraft moeten worden.".

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Superkiwi
Bossie schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:21:
[...]
ben het vooral eens met de eerste post onder het artikel.
100%.
Wrijf het er als Ronaldo maar lekker in bij die 'supporters' >:)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Waar bemoeit Gebrands zich mee? Het gaat om PEC Zwolle.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:04:
[...]

Waar bemoeit Gebrands zich mee? Het gaat om PEC Zwolle.
Dat is dezelfde logica als dat je niets mag zeggen als iemand anders door een rood verkeerslicht rijdt. Afspraken (en welke dat zijn is mij compleet niet duidelijk) maak je als groep en de groep moet zich ook blijven uitspreken dat de gemaakte afspraken gevolgd worden.

Als blijkt dat er vanaf wordt geweken ben je mijn inziens allemaal verplicht om dat kenbaar te maken.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 00:15
Snap ook niet waarom dit nu pas kenbaar gemaakt is. De KNVB had dit voor de winterstop al kunnen regelen, ook gezien het resultaat van de eerste wedstrijd zie ik niet in waarom dit nu zo last minute veranderd wordt

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Vos schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:53:
Wat in het belang van je concurrent is is ook jouw belang.... maar of het sportief is om op deze manier in de wedstrijd te zitten is een tweede.

PEC en met name de supporters hebben sterkere kaarten om tegen te stribbelen. Je zal maar kaartjes gekocht hebben en het nodige geregeld hebben om die wedstijd te bezoeken. (Bvo's zijn entertainment bedrijven. De supporters zijn de belangrijkste stakeholders)

alles kan off-topic

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:06:
[...]

Dat is dezelfde logica als dat je niets mag zeggen als iemand anders door een rood verkeerslicht rijdt. Afspraken (en welke dat zijn is mij compleet niet duidelijk) maak je als groep en de groep moet zich ook blijven uitspreken dat de gemaakte afspraken gevolgd worden.

Als blijkt dat er vanaf wordt geweken ben je mijn inziens allemaal verplicht om dat kenbaar te maken.
Er is een afspraak gemaakt. Die afspraak was wel/niet zo duidelijk als vooraf bekend. Niemand geeft daar openheid van zaken over. Nu wordt door de KNVB de tering naar de nering gezet en opeens komen er allemaal nuances naar buiten betreffende die afspraak. Ofwel mond houden ofwel de notulen online gooien van de vergadering waarin dat allemaal besproken is. Ik neem aan dat er gewoon professioneel gewerkt wordt en waarin die afspraken vastgelegd worden toch? Dit soort vrije interpretaties slaat nergens op.
Idem dhr. Visser van PEC Zwolle. Lijkt me vrij stug dat de KNVB dit op eigen houtje even kan doen namelijk aangezien dat veel meer voeten in aarde heeft (politie, gemeente etc.) dan dit even terstonds regelen na een wedstrijd van Girona.

@Ankona
Die 15 uitsupporters die bij PEC gemiddeld meereizen naar de Arena zou ik niet teveel waarde aan hechten. Zet gewoon lekker business class neer en regel een bus om die mensen op te halen. Wat een gedoe om niks.

[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 21-02-2019 11:24 ]

• toolkist
  • Niet online
Curva schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:55:
Gebrands zei toch ook dat het ze niet om Ajax gaat, maar om de manier waarop de KNVB hier mee omgaat en zomaar een afspraak aanpast/niet nakomt.
Lekker geloofwaardig. Alsof hij ook zou reageren als Emmen-Fortuna om wat voor reden verzet zou worden _O-

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Ankona schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:12:
[...]

Wat in het belang van je concurrent is is ook jouw belang.... maar of het sportief is om op deze manier in de wedstrijd te zitten is een tweede.

PEC en met name de supporters hebben sterkere kaarten om tegen te stribbelen. Je zal maar kaartjes gekocht hebben en het nodige geregeld hebben om die wedstijd te bezoeken. (Bvo's zijn entertainment bedrijven. De supporters zijn de belangrijkste stakeholders)
PSV zou het ook als eigen belang kunnen zien wanneer dit in de toekomst vaker gebeurd.
Een goed resultaat voor Ajax kan tevens betekenen dat de kampioen volgend seizoen automatisch geplaatst is voor de groepsfase van de CL. Wat ook een voordeel voor PSV kan zijn.

PEC Zwolle heeft nog wel enigszins een punt te maken, maar PSV volgens mij totaal niet.

• Yogibeer
Iedereen denkt ook altijd alleen maar aan zichzelf hé
Bij PSV zouden ze ook kunnen denken: 'Tja, het is nou eenmaal een feit dat Ajax al jaren de meeste punten voor het Nederlands voetbal binnenhaalt in Europa. Laten we hier content mee zijn'.

Maar nee hoor. In plaats daarvan gelijk in de hoogste boom springen. Tot PSV volgend jaar mogelijk zelf behoefte heeft aan een soortgelijke verplaatsing, dan kan het allemaal ineens wel.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Yogibeer schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:56:
Iedereen denkt ook altijd alleen maar aan zichzelf hé
Bij PSV zouden ze ook kunnen denken: 'Tja, het is nou eenmaal een feit dat Ajax al jaren de meeste punten voor het Nederlands voetbal binnenhaalt in Europa. Laten we hier content mee zijn'.
En dat terwijl PSV al jaren de kampioen is :o

• Yogibeer
PSV nam jarenlang de Europa League niet serieus. Lieten ze gewoon lopen. En dan nu maar janken. Bah! Wat een zelfingenomen clubje is het eigenlijk.

• Napo
  • Niet online
Yogibeer schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:00:
PSV nam jarenlang de Europa League niet serieus. Lieten ze gewoon lopen. En dan nu maar janken. Bah! Wat een zelfingenomen clubje is het eigenlijk.
_O-

Bijzondere stappen op basis van een bericht waarbij er - vanuit de perceptie van Gerbrands - afgeweken is van de gemaakte afspraken. Afspraken waar ik nog geen duidelijkheid van heb gezien en daar nog steeds wel benieuwd naar ben

• Yogibeer
Napo schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:02:
[...]

_O-

Bijzondere stappen op basis van een bericht waarbij er - vanuit de perceptie van Gerbrands - afgeweken is van de gemaakte afspraken. Afspraken waar ik nog geen duidelijkheid van heb gezien en daar nog steeds wel benieuwd naar ben
Uiteraard. Afspraken zijn afspraken, maar Gerbrands en co zijn er dan altijd heel goed in om direct in een soort van slachtoffer/calimero-rol kruipen.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Die vent van PEC Zwolle lult ook maar wat uit zijn nek trouwens:
'Schijnbaar kun je het verzoek neerleggen om een duel te verplaatsen.'
Hij wist het dus niet?
'Er is een vreemde situatie ontstaan', aldus Nijkamp. 'Wij wisten dat Ajax nadacht over de mogelijkheid. Echter zou dit alleen gebeuren als er werd gewonnen of gelijkgespeeld tegen Real Madrid. Ook dan waren wij geen voorstander geweest.'
Hier weer wel.

• Yogibeer
Typhone schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:06:
Die vent van PEC Zwolle lult ook maar wat uit zijn nek trouwens:

[...]

Hij wist het dus niet?

[...]

Hier weer wel.
Nijkamp is die man die bij indiensttreding van John van 't Schip de afspraak maakte dat hij zou opstappen wanneer het project met Van 't Schip niet zou slagen.
Inmiddels is Van 't Schip weg en Nijkamp zit er nog steeds.

Nijkamp denkt ook alleen maar aan Nijkamp.

• Napo
  • Niet online
Yogibeer schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:05:
[...]

Uiteraard. Afspraken zijn afspraken, maar Gerbrands en co zijn er dan altijd heel goed in om direct in een soort van slachtoffer/calimero-rol kruipen.
Ik heb meer het gevoel dat jij er een slachtoffer-rol/calimero-rol in wilt zien.

Buiten dat ik onderken dat dit wellicht niet de beste manier is om dit kenbaar te maken. het nadeel dat je zelf bij een club zit behoudt je altijd en zal altijd tegen je gebruikt worden, zie jouw opmerking bijvoorbeeld.

• Yogibeer
Napo schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:10:
[...]

Ik heb meer het gevoel dat jij er een slachtoffer-rol/calimero-rol in wilt zien.

Buiten dat ik onderken dat dit wellicht niet de beste manier is om dit kenbaar te maken. het nadeel dat je zelf bij een club zit behoudt je altijd en zal altijd tegen je gebruikt worden, zie jouw opmerking bijvoorbeeld.
Zo werkt het toch gewoon.

Ik snap niet waarom men niet inziet dat dit in de toekomst ook in het voordeel van de eigen club kan werken.
Zelf nu kan het al in het voordeel van PSV werken.

Zoals ik al aangaf kan een goed resultaat in Madrid al betekenen dat PSV volgend seizoen automatisch geplaatst is voor de Champions League.
Altijd maar dat verongelijkte wanneer iets in het voordeel van een ander is.. Ik word er zo moe van.

• Martinusz
  • Nu online
Napo schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:10:
[...]

Het is natuurlijk wel frappant dat Gerbrands zich meteen laat horen, waarom hoor ik niet iemand van bijvoorbeeld FC Emmen klagen?

Zoals ik al eerder liet zien, Ajax heeft geen voordeel hiervan voor de competitie, ze spelen dezelfde aantal wedstrijden voor de competitie in dezelfde tijdsbestek, alleen nu een week later.

Dus wat dat betreft kan alleen Zwolle hier last van hebben en die bekijken het dan ook vanuit hun perspectief naar het aantal wedstrijden in kortere tijd dan normaal.

Of denkt meneer Gerbrands dat PSV het kampioenschap gaat mislopen door een verzette wedstrijd van Ajax 7(8)7

• Napo
  • Niet online
Yogibeer schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:12:
[...]

Zo werkt het toch gewoon.

Ik snap niet waarom men niet inziet dat dit in de toekomst ook in het voordeel van de eigen club kan werken.
Zelf nu kan het al in het voordeel van PSV werken.
Ik zie zeer zeker wel enig nut van ontlasting voor clubs die Europees moeten spelen maar dan wel volgens logische en gezamenlijk afgesproken regels. Op basis van de regels - die niet openbaar zijn - en de commotie eromheen is er ergens iets niet helemaal goed gegaan. Zoals Gerbrands het ook aangeeft gaat het om de manier waarop en niet om de specifieke club.

Een wedstrijddag vervroegen of verlaten (wat hier niet kan gezien het programma) is één geaccepteerde en mijn inziens een goede oplossing. Een wedstrijd in een andere moment inpassen is dat mijn inziens niet, zowel niet in Nederland noch in Spanje of overige landen
Zoals ik al aangaf kan een goed resultaat in Madrid al betekenen dat PSV volgend seizoen automatisch geplaatst is voor de Champions League.
Irrelevant?
Altijd maar dat verongelijkte wanneer iets in het voordeel van een ander is.. Ik word er zo moe van.
Deze mis ik even, Al was het Feyenoord, AZ, Twente of welke club dan ook. Het gaat om de totstandkoming en niet de betrokken clubs.

Martinusz schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:16:
[...]

Het is natuurlijk wel frappant dat Gerbrands zich meteen laat horen, waarom hoor ik niet iemand van bijvoorbeeld FC Emmen klagen?
Iemand zegt iets dus die moeten we dan maar afbranden, kop -> maaiveld?
Zoals ik al eerder liet zien, Ajax heeft geen voordeel hiervan voor de competitie, ze spelen dezelfde aantal wedstrijden voor de competitie in dezelfde tijdsbestek, alleen nu een week later.
Dan kan je hem dus ook prima laten staan ;)
Of denkt meneer Gerbrands dat PSV het kampioenschap gaat mislopen door een verzette wedstrijd van Ajax 7(8)7
Waar zie je hem dat zeggen of impliceren?

[ Voor 21% gewijzigd door Napo op 21-02-2019 12:18 ]

• Martinusz
  • Nu online
Napo schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:17:

[...]

Iemand zegt iets dus die moeten we dan maar afbranden, kop -> maaiveld?
Hij kan toch ook met de KNVB bellen als hij het er niet mee eens is of uitleg wilt?
[...]

Dan kan je hem dus ook prima laten staan ;)
Dat kan, maar aangezien we Europees puntjes nodig hebben, is het wellicht verstandig om daar toch ons best voor te doen ;) het voordeel voor Ajax is dus voor deze Europese wedstrijd, iets waar geen enkele eredivisie club last van heeft behalve PEC. Sterker nog PSV kan er voordeel van hebben als er wel succes is.
Oh en waarom wilde PSV eerder dan ook uitstel van wedstrijden? Konden dan toch ook prima blijven staan, hadden ze dit voorstel ook niet hoeven te ondersteunen? ;)
[...]
Waar zie je hem dat zeggen of impliceren?
Je kunt jezelf van de domme houden, maar wel typisch toch dat toevallig de PSV directeur hier zo bovenop springt. En waarom is het zo'n probleem dat dit nu al wordt toegepast ipv volgend jaar meneer Gerbrands?
(ja princiepe kwestie zeker _O- )

• Napo
  • Niet online
@Martinusz Wellicht goed om het proces van tot stand komen van afspraken eens los te zien van de club die aan Gerbrands hangt. Consequent het component PSV aanhalen terwijl - ook door Gerbrands - aangegeven wordt dat het om het proces gaat en niet de club zou dat al moeten helpen.

• Martinusz
  • Nu online
Napo schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:34:
@Martinusz Wellicht goed om het proces van tot stand komen van afspraken eens los te zien van de club die aan Gerbrands hangt. Consequent het component PSV aanhalen terwijl - ook door Gerbrands - aangegeven wordt dat het om het proces gaat en niet de club zou dat al moeten helpen.
Dan had ie het lekker intern moeten oplossen met de KNVB :Y heb je ook al deze heisa niet ;)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik heb niemand van Feyenoord, AZ, Vitesse gehoord so far. Dus de PSV component (waar het eens minder gaat, kampioenschap zeer belangrijk is, Lozano in een vorm steekt die niet veel transferwaarde bevat) is wel degelijk extreem belangrijk. Gooi die informatie gewoon open en bloot op tafel mijnheer Gerbrands en haal de 'vrije component' eruit dan is er niets aan de hand. Tot die tijd is de PSV component onlosmakelijk verbonden met dhr. Gerbrands.

Toevoeging: Eric Gudde reageert:
In een reactie aan het Algemeen Dagblad heeft KNVB-directeur Eric Gudde ook gereageerd op het verplaatsen van Ajax - PEC Zwolle. Ook hij is akkoord gegaan met het verzoek vanuit Ajax. "De afdeling competitiezaken doet het uitvoerende werk in deze. Dus daarom komt de naam van manager competitiezaken Jan Bluyssen nu in de publiciteit. Maar cruciale beslissingen leggen ze altijd bij mij voor en dat is hier ook gebeurd", aldus Gudde. "Bij zo’n verzoek als dit weeg je alle belangen die spelen. En vervolgens kom je als bestuur betaald voetbal tot een besluit, waarbij we het belang van het proberen vasthouden van plek 11 op de Europese ranking nu het zwaarst laten wegen."

Het verplaatsen van de wedstrijd is volgens de directeur van de KNVB in de geest van wat er besproken is in de veranderagenda. "Natuurlijk is het vooral voor PEC Zwolle vervelend. Maar Ajax zal zelf ook drie keer hebben nagedacht over dit verzoek", zo geeft hij aan. "Want die krijgen nu een extra doordeweekse wedstrijd erbij in aanloop naar hun competitieduel uit bij AZ. Die risicoafweging maken ze zelf. Daar gaan wij als KNVB dan weer niet over."
Die in de geest van de veranderagenda komt opeens niet zo goed uit voor Gerbrands. Daar zal de schoen hem wel wrikken. Done @Napo, thanks :)

[ Voor 47% gewijzigd door Typhone op 21-02-2019 12:56 . Reden: KNVB reactie toegevoegd ]

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:44:
Toevoeging: Eric Gudde reageert:

[...]
Wellicht goed dat je je eigen toevoeging uit de quote haalt ;)

@Typhone
Die in de geest van de veranderagenda komt opeens niet zo goed uit voor Gerbrands. Daar zal de schoen hem wel wrikken.
Voor de volledigheid, dit is het artikel: https://www.ad.nl/nederla...t-mij-afgestemd~aa110f41/

[ Voor 16% gewijzigd door Napo op 21-02-2019 12:53 ]

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:34
Uit dit hele verhaal, of je nou voor of tegen bent, blijkt voornamelijk weer hoe dramatisch de KNVB communiceert.

Prima dat je beleid opstelt dat er op gericht is dat clubs meer tijd hebben om zich voor te bereiden op europese wedstrijden. Daarkan niemand tegen zijn, uiteindelijk profiteren alle clubs er van als NL het wat beter doet in Europa, direct of indirect.

Maar spreek dan uit dat daar afspraken over zijn, en geef de lijnen aan: Dus bijvoorbeeld: Europese pot 3 dagen na een wedstrijd dan verplaatsen we de wedstrijd. Geef dat vooraf aan en handel ernaar, nu oogt het nogal selectief, terwijl ik denk dat het niet zo bedoeld is vanuit Zeist.

[ Voor 3% gewijzigd door KingKoning op 21-02-2019 13:45 ]

• Yogibeer
Gerbrands vertegenwoordigt nu eenmaal PSV.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:06
@KingKoning Dat geldt niet alleen voor de KNVB, maar ook voor de 18 clubs die bij het opstellen van die veranderagenda aanwezig waren. 19 partijen maken een vage afspraak over soepel omgaan met verplaatsen van competitiewedstrijden in het belang van genoeg Europese punten scoren. Geen van die partijen heeft op dat moment behoefte om daar duidelijke, objectieve richtlijnen aan te verbinden. Dan moet je nu als Zwolle/PSV niet zeuren of ook de hand in eigen boezem steken dat je hebt zitten slapen.

Of heet PSV vooral gedacht dat de afspraak voor hen bedoeld was en er geen rekening mee gehouden dat het ook wel eens een concurrent zou kunnen helpen?

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:41

Qu3st

Wat een ontzettende storm in een glas water zeg! Ik ben eens met @KingKoning dat de communicatie wat beter had gekund. Maar dit is toch in geen enkel opzicht nadelig voor PSV? Ik snap echt niet waar zij zich druk over maken.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Qu3st schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:14:
Wat een ontzettende storm in een glas water zeg! Ik ben eens met @KingKoning dat de communicatie wat beter had gekund. Maar dit is toch in geen enkel opzicht nadelig voor PSV? Ik snap echt niet waar zij zich druk over maken.
Kampioenschap mislopen (met welke drogreden dan ook) is duur:

https://www.ed.nl/psv/psv...oeien-is-lastig~a847d7bb/

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 21-02-2019 14:24 ]

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:41

Qu3st

Mooi voor ze! Ze staan 4 punten voor, toch geen enkele twijfel aan de kant van PSV wie er kampioen gaat worden of wel?

[ Voor 15% gewijzigd door Qu3st op 21-02-2019 14:27 ]

• Deadsy
Bij PSV en PEC moeten ze beseffen dat niet alleen Ajax hiermee geholpen word maar indirect misschien ook hun.
Stel hoe klein de kans ook is dat Ajax wint en verder komt, dan zijn dit punten voor Nederland.

Ik zie dit als klagen om te klagen.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

De mooiste gif kan weer van staal gehaald worden door de kritiek van PEC en Gebrands:

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/pUeXcg80cO8I8/giphy.gif

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

De reden dat bij PSV de schoen wringt is dat ten tijde van de wedstrijden tegen Atletico (met daarna de wedstrijd tegen ajax op het programma) de KNVB niet thuis gaf.
En bij dit soort wedstrijden tegen Real gaan er echt niet veel punten gehaald worden.

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Kez schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:04:
De reden dat bij PSV de schoen wringt is dat ten tijde van de wedstrijden tegen Atletico (met daarna de wedstrijd tegen ajax op het programma) de KNVB niet thuis gaf.
En bij dit soort wedstrijden tegen Real gaan er echt niet veel punten gehaald worden.
Er is een groot verschil met toen namelijk de coefficiëntielijst van de UEFA.
Die stond er toen wat beter voor en toen werd door de KNVB niet ingeschat dat alle NL-clubs er met de pet naar zouden gooien vorig jaar of dit jaar.

Ajax heeft meer punten gehaald tegen Bayern München dan Feyenoord tegen Trencin. Vitesse haalt geen punten. AZ vliegt eruit tegen Kairat en ga zo maar door.

[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 21-02-2019 15:08 ]

• Baseman77
  • Laatst online: 16:29

Baseman77

We move

Apart (of eigenlijk ook niet) dat door sommigen de kritiek van Gerbrands op de KNVB meteen wordt aangegrepen om hem en PSV 'aan te vallen'. Terwijl als er één bestuurder is met integriteit het wel Gerbrands is, dat heeft hij al zo vaak bewezen.

De kritiek die Gerbrands heeft is door sommigen hier ook niet goed (of helemaal niet) gelezen.
PSV-directeur Toon Gerbrands is absoluut niet te spreken over de verplaatsing van Ajax-PEC Zwolle. ,,De spelregels worden tijdens de competitie ineens veranderd.” ,,Deze verplaatsing is tegen alle gemaakte afspraken met de betrokkenen voor dit en zelfs voor volgend seizoen. Daarover is kort geleden nog met Ajax, Feyenoord, PSV, de KNVB en FOX Sports gesproken”, zegt directeur Toon Gerbrands.
,,Hangende de competitie worden ineens spelregels veranderd. We hebben samen afgesproken dat wedstrijden van Europees spelende teams soms een dag of een paar uur naar voren of achteren kunnen worden verschoven. Prima. Daarmee kunnen de clubs die in internationaal verband actief zijn zich beter voorbereiden. Het scenario dat vandaag naar buiten komt is nog nooit besproken en de KNVB beslist nu op eigen houtje dat ineens een wedstrijd uit een speelronde wordt geplukt, waardoor gaten in de stand gaan ontstaan. Daarmee wordt de competitie op allerlei manieren beïnvloed.”
,,We zijn als kleine kinderen behandeld toen we om opheldering vroegen”, zegt de directeur van PSV. ,,Dit is beslist door Jan Bluyssen, de manager competitiezaken. Overleg bleek niet meer mogelijk. Er was aangegeven dat er woensdag geen bericht meer naar buiten zou komen, maar dat is ineens toch gebeurd.”
,,Zowel voor de ploegen aan de onderkant van de competitie als aan de bovenkant is dit een kwalijke zaak”, vindt de directeur van PSV. ,,We hebben niet voor niks regels met elkaar afgesproken en nu ineens worden die met voeten getreden en ook nog zonder enige vorm van overleg. Die regels spreken we samen met de clubs, FOX Sports en de KNVB af. Dit is ongelooflijk.”

https://www.ad.nl/nederla...n-knvb-aan-ajax~a2e57415/
Als het klopt wat Gerbrands zegt dan heeft hij gegronde redenen betreffende zijn kritiek.
Daarbij lijkt het mij ook makkelijker om de bekerwedstrijd van Ajax te verzetten, dat heeft namelijk veel minder consequenties.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Denk jij dat Feyenoord dat dan maar goed gaat vinden?

• Baseman77
  • Laatst online: 16:29

Baseman77

We move

OPSLAGHOND schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:18:
Denk jij dat Feyenoord dat dan maar goed gaat vinden?
Maakt dat wat uit?
De mening van PEC doet nu blijkbaar ook niet terzake.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Maar de mening van PSV wel? 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door OPSLAGHOND op 21-02-2019 15:22 ]

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:12
Je zou zelfs zeggen minder, aangezien die andere 2 clubs wel tegen Ajax spelen waardoor je kan zeggen dat die zwaarder mee zouden moeten wegen dan een club die eigenlijk niet mee doet in dit geval.

• Deadsy
Kez schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:04:
Nou Ajax heeft 2 mogelijkheden. Ze pakken of punten tegen Real of ze pakken geen punten tegen Real.
En op het moment maakt de hoeveelheid niets uit, punten zijn punten en we hebben ze dringend nodig.

• Martinusz
  • Nu online
Baseman77 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:15:
Apart (of eigenlijk ook niet) dat door sommigen de kritiek van Gerbrands op de KNVB meteen wordt aangegrepen om hem en PSV 'aan te vallen'. Terwijl als er één bestuurder is met integriteit het wel Gerbrands is, dat heeft hij al zo vaak bewezen.

De kritiek die Gerbrands heeft is door sommigen hier ook niet goed (of helemaal niet) gelezen.

[...]

Als het klopt wat Gerbrands zegt dan heeft hij gegronde redenen betreffende zijn kritiek.
Daarbij lijkt het mij ook makkelijker om de bekerwedstrijd van Ajax te verzetten, dat heeft namelijk veel minder consequenties.
waardoor gaten in de stand gaan ontstaan.
_O- _O- hou toch op een gat in de competitie van wel 1 speelronde _O- _O- _O- _O- die na anderhalve week weer weg is. :X

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Baseman77 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:15:
. Terwijl als er één bestuurder is met integriteit het wel Gerbrands is, dat heeft hij al zo vaak bewezen.

Maakt geen reet uit wat mij vinden en hoe wij wat interpreteren. Schijnbaar heeft dhr. Gerbrands daar zelf ook moeite mee aangezien hij de enige, samen met Zwolle, is die erover valt.

Zoals ik al zei: laat die notulen maar zien van de vergadering vriend Gerbrands. Dan kan de buitenwacht een gefundeerd oordeel vormen. If ifs and buts were candies and nuts we'd all have a happy Christmas.

@OPSLAGHOND
Ik heb geleerd dat Gerbrands is niet gelijk aan PSV maar een neutrale voetbalbestuurder. :o

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 21-02-2019 15:44 ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:28:
[...]
_O- _O- hou toch op een gat in de competitie van wel 1 speelronde _O- _O- _O- _O- die na anderhalve week weer weg is. :X
God verhoede als er een keer een wedstrijd vanwege weer of andere omstandigheden wordt afgelast. Dan heb je meteen competitievervalsing volgens PSV.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

PolarBear schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:45:
[...]

God verhoede als er een keer een wedstrijd vanwege weer of andere omstandigheden wordt afgelast. Dan heb je meteen competitievervalsing volgens PSV.
Waar lees jij dat PSV het competitievervalsing vindt? In het stuk van de AD is dat een term gebezigd door de journalist van het AD, niet door PSV.

Overigens is het heel normaal dat een wat grotere club hierover een mening heeft. Dit gebeurt ook in de wereldpolitiek. Als er ergens iets in de wereld gebeurt, burgeroorlogje ofzo, zijn het ook de grote landen die daar een mening over hebben, willen ingrijpen.

[ Voor 23% gewijzigd door ST10©DE op 21-02-2019 15:52 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ST10©DE schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:49:
[...]

Waar lees jij dat PSV het competitievervalsing vindt? In het stuk van de AD is dat een term gebezigd door de journalist van het AD, niet door PSV.
Opgetekend door de journalist uit de mond van Toon Gebrands zelf. Die toevallig algemeen directeur van PSV is. Getuige de quotes in het artikel.
Overigens is het heel normaal dat een wat grotere club hierover een mening heeft. Dit gebeurt ook in de wereldpolitiek. Als er ergens iets in de wereld gebeurt, burgeroorlogje ofzo, zijn het ook de grote landen die daar een mening over hebben, willen ingrijpen.
Waarvan akte. Maar non informatie.

[ Voor 22% gewijzigd door Typhone op 21-02-2019 15:57 ]

• PolarBear
  • Niet online
ST10©DE schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:49:
[...]

https://www.ed.nl/psv/psv...eens-veranderd~af18d6ce4/
De top van PSV vindt dat daardoor sprake is van competitievervalsing en wil dat de leiding van de KNVB terugkomt op het besluit. ,,Deze verplaatsing is tegen alle gemaakte afspraken met de betrokkenen voor dit en zelfs voor volgend seizoen. Daarover is kort geleden nog met Ajax, Feyenoord, PSV, de KNVB en Fox Sports gesproken”, zegt directeur Toon Gerbrands. ,,Hangende de competitie worden ineens spelregels veranderd. We hebben samen afgesproken dat wedstrijden van Europees spelende teams soms een dag of een paar uur naar voren of achteren kunnen worden verschoven. Prima. Daarmee kunnen de clubs die in internationaal verband actief zijn zich beter voorbereiden. Het scenario dat vandaag naar buiten komt is nog nooit besproken en de KNVB beslist nu op eigen houtje dat ineens een wedstrijd uit een speelronde wordt geplukt, waardoor gaten in de stand gaan ontstaan. Daarmee wordt de competitie op allerlei manieren beïnvloed.
gezien de aanhalingstekens lijkt mij dit een tekst van Gerbrands en dus een quote van PSV.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Typhone schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:53:
[...]

Opgetekend door de journalist uit de mond van Toon Gebrands zelf. Die toevallig algemeen directeur van PSV is. Getuige de quotes in het artikel.
Ik heb het stuk dus gelezen. En in de quotes, hetgeen Gerbrands daadwerkelijk gezegd heeft, kan ik het niet vinden. Dus graag zou ik een quote van PSV willen zien met die term. Ik vind het nogal kwalijk om onwaarheden te verkondigen

@PolarBear Ik lees nog steeds niet de bewuste term. Dat het invloed heeft wil niet gelijk zeggen dat het vervalsing is.

[ Voor 16% gewijzigd door ST10©DE op 21-02-2019 16:06 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ST10©DE schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:58:
[...]

Ik heb het stuk dus gelezen. En in de quotes, hetgeen Gerbrands daadwerkelijk gezegd heeft, kan ik het niet vinden. Dus graag zou ik een quote van PSV willen zien met die term. Ik vind het nogal kwalijk om onwaarheden te verkondigen
De top van PSV vindt dat daardoor sprake is van competitievervalsing en wil dat de leiding van de KNVB terugkomt op het besluit, aldus het Eindhovens Dagblad. Veel meer top dan 'algemeen directeur' ga je niet krijgen toch.

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 21-02-2019 16:00 ]

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Typhone schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:59:
[...]

De top van PSV vindt dat daardoor sprake is van competitievervalsing en wil dat de leiding van de KNVB terugkomt op het besluit
Dat is dus geen quote, maar een interpretatie van de journalist. Aldus het ......

Maar goed, ik heb in deze discussie al vele dogredenen gezien. Voornamelijk van een kant. Waarbij geheel niet wordt ingegaan op de belangrijkste argumenten en principe's. Een goede discussie is derhalve niet te voeren.

@Typhone Rik Elfrink werkt voor PSV?

[ Voor 30% gewijzigd door ST10©DE op 21-02-2019 16:06 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ST10©DE schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:00:
[...]

Dat is dus geen quote, maar een interpretatie van de journalist.
Rik Elfrink himself. Niet de AD man.

Ik vermoed dat onderstaande ook wel een rol speelt. Tweede alinea Eindhovens Dagblad:

https://www.ed.nl/psv/gem...atie-psv-gezond~af319dd1/
Daarbij ziet het bestuursorgaan van de gemeente wel dat een combinatie van het mislopen van Europees voetbal door PSV én niet realiseren van winstgevende transfer(s) in principe zal leiden tot een significant negatief jaarrekeningresultaat. Daarbij wordt ook aangegeven dat de directie van PSV zich hier volledig van bewust is en hierop in samenwerking met de raad van commissarissen van PSV actief stuurt.
Maakt niet zoveel uit of hij daarvoor werkt of niet. Ga nu niet zo recalcitrant lopen doen over een letterlijk gezegde. Als dat zo neergepend wordt in het Eindhoven Dagblad kun je er donder op zeggen dat het de interpretatie 100% juist is. PSV vindt het competitievervalsing.

[ Voor 48% gewijzigd door Typhone op 21-02-2019 16:14 ]

• PolarBear
  • Niet online
ST10©DE schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:58:
[...]

@PolarBear Ik lees nog steeds niet de bewuste term. Dat het invloed heeft wil niet gelijk zeggen dat het vervalsing is.
Sorry hoor maar dit is een semantische discussie, daar ga ik niet verder op in.

Feit is dat PSV hier gewoon geen partij is. En als Ajax allemaal zo stom is, gaat PSV dan hun Europese plaatsing zonder de coëfficiëntpunten van Ajax doen? Of is dat dan wel weer goed?

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

PolarBear schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:20:
[...]

Sorry hoor maar dit is een semantische discussie, daar ga ik niet verder op in.

Feit is dat PSV hier gewoon geen partij is. En als Ajax allemaal zo stom is, gaat PSV dan hun Europese plaatsing zonder de coëfficiëntpunten van Ajax doen? Of is dat dan wel weer goed?
Dat is helemaal geen semantische discussie. Competitievervalsing is een behoorlijk zware term en beschuldiging.

Een term die helemaal niks te maken heeft met de uitspraken van Gerbrands.

En PSV is als een van de 18 clubs in de eredivisie een actor, en dus een partij.

[ Voor 6% gewijzigd door ST10©DE op 21-02-2019 16:28 ]

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Feit blijft volgens mij dat alleen Zwolle de echte dupe is hiervan. Ajax kan door het verzetten misschien niet echt een voordeel krijgen qua rust over de hele periode maar ze kunnen er wel degelijk een enorm financieel voordeel door krijgen als ze door de extra rust toch punten pakken tegen Real (nog meer geld vanuit de CL voor betere spelers) terwijl het voor Zwolle een financiëel drama kan worden als ze tegen een club als Excelsior geen punten pakken. Zwolle heeft een kleinere selectie dus een blessure of schorsing tijdens de wedstrijd tegen Ajax kan echt verdere consequenties hebben voor Zwolle als ze tegen een gelijke geplaatste club moeten spelen.

men kan het misschien ver gezocht vinden maar Ajax kan hier dus wel degelijk een voordeel bij hebben. Zwolle daarin tegen krijgt een directe concurrent nu als tegenstander met minder rust dus voor hen is het extra zuur zonder de extra financiële kansen.

Duidelijk is wel dat de discussie hier te moeilijk is omdat iedereen het vanuit zijn eigen club blijft zien :-)

PS Wat PSV er ook van vind of zegt (of wat ze in hun mond gelegd krijgen door sommige hier) is totaal niet relevant op dit moment want de KNVB heeft de beslissing genomen niet Ajax. Het is echter wel hun volste recht om te protesteren tegen de verplaatsing en hun ongenoegen duidelijk maken want ze onderdeel van dezelfde competitie net als Ajax en Zwolle. Net zo goed als Ajax protesteert tegen het weigeren van Ajax supporters en hierdoor benadeelt voelen.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Inderdaad, Zwolle is het meest gedupeerd. Volgens de UEFA moeten er minimaal 48 uur tussen twee wedstrijden zitten. KNVB heeft altijd uitgesproken hier minimaal drie dagen voor aan te houden. En dat is nu dus niet het geval met drie wedstrijden in acht dagen voor Zwolle.

Overigens is het natuurlijk allemaal uiterst ongelukkig met de beker op woensdag en CL de week er na op dinsdag. KNVB heeft het mijns inziens behoorlijk knullig aangepakt en had dit veel beter moeten communiceren en overleggen met de direct betrokkenen natuurlijk.

[ Voor 33% gewijzigd door ST10©DE op 21-02-2019 17:07 ]

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Kun je beter zelf het licht uit doen als je liever op een andere dag speelt.

alles kan off-topic

• PolarBear
  • Niet online
rikoos schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:42:
Net zo goed als Ajax protesteert tegen het weigeren van Ajax supporters en hierdoor benadeelt voelen.
Sorry hoor maar dat is iets wat Ajax direct aangaat . En bovendien is dat iets wat vast is gelegd in de licentievoorwaarden voor het betaald voetbal:
In artikel I.16 van het licentiereglement staat dat een club uitkomende in de Eerste divisie minimaal 2,5% van de totale stadioncapaciteit beschikbaar moet stellen aan de supporters van de bezoekende partij. Voor de betaaldvoetbalorganisaties uitkomend in de Eredivisie, voor play-off wedstrijden en de KNVB bekercompetitie geldt een benodigde capaciteit van: - capaciteit: t/m 10.000 - minimale grootte bezoekersvak 400 - capaciteit: t/m 10.001 t/m 15.000 - minimale grootte bezoekersvak 500 - capaciteit: t/m 15.001 t/m 20.000 - minimale grootte bezoekersvak 750 - capaciteit: t/m 20.001 t/m 30.000 - minimale grootte bezoekersvak 1000 - capaciteit > 30.000 - minimale grootte bezoekersvak 1200

• toolkist
  • Niet online
ST10©DE schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:00:
Inderdaad, Zwolle is het meest gedupeerd. Volgens de UEFA moeten er minimaal 48 uur tussen twee wedstrijden zitten. KNVB heeft altijd uitgesproken hier minimaal drie dagen voor aan te houden. En dat is nu dus niet het geval met drie wedstrijden in acht dagen voor Zwolle.
Geloof ik niet. Kijk maar naar de EL deelnemers

[Edit]Om je punt nog verder te ontkrachten. Volgens jou kunnen we dus nooit meer doordeweeks spelen in combinatie met de weekend wedstrijden? Want dan speel je bv zo-wo-zo of zelfs zo-wo-za en goh, laten dat nou die 7-8 dagen (afhankelijk van hoe je telt) zijn die volgens jou nu niet passen bij Zwolle.

[ Voor 26% gewijzigd door toolkist op 21-02-2019 18:38 ]

• Napo
  • Niet online
rikoos schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:42:
PS Wat PSV er ook van vind of zegt (of wat ze in hun mond gelegd krijgen door sommige hier) is totaal niet relevant op dit moment want de KNVB heeft de beslissing genomen niet Ajax.
Het is echter wel hun volste recht om te protesteren tegen de verplaatsing en hun ongenoegen duidelijk maken want ze onderdeel van dezelfde competitie net als Ajax en Zwolle. Net zo goed als Ajax protesteert tegen het weigeren van Ajax supporters en hierdoor benadeelt voelen.
Je schrijft hier dat ze mogen protesteren maar dat PSV zegt niet relevant is want de beslissing is niet genomen door Ajax. Je lijkt hierbij te vergeten dat Toon Gerbrands ageert tegen de KNVB en niet tegen Ajax.

[...]

Dat is natuurlijk een compleet andere situatie. Overmacht vs bewust verplaatsen.

[ Voor 18% gewijzigd door Napo op 21-02-2019 18:14 ]

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:46

Wokschotel

Op 6 wielen

Martinusz schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:28:
[...]

[...]

Het is weer lekker piep-piep-hallo gedrag hier in Eindhoven.

De islam kan uw vrijheid schaden

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Arsenal v Bate Borisov is een leuke pot

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wokschotel schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:41:
[...]

Het is weer lekker piep-piep-hallo gedrag hier in Eindhoven.
Ben ik met je eens als PSV-fan en ik vind het helemaal niets voor Gerbrands. Ik snap het idee van de KNVB maar na een 1-2 thuisnederlaag denk ik niet dat het heel erg kansverhogend werkt. Hoop gedoe weer om niks van 2 kanten met PEC als enige echte benadeelde partij.

Only fools are enslaved by time and space.

Pagina: 1 ... 40 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.