Het statement is vrij duidelijk ja, maar ik vraag mij nog steeds af in welk deel hij Courtois hindert?
Om die bal tegen te houden moet hij zijn armen omhoog doen, als je kijkt zie je dat zijn rechterarm gewoon boven Tadic is, maar hij gewoon simpelweg niet bij de bal kan. Dan kun je dus discussieren of Tadic wel echt hinderde toch?
Als ik als keeper denk potverdorie die bal had ik gewoon gehad als Pietje hier niet mijn arm blokkeerde of in de weg stond, dan ga je toch protesteren?
Maar niks, geen enkele reactie van Courtois, die gewoon denkt shit we staan 1-0 achter, zelfs achteraf spreekt Courtois geen woord over hinderen, hij dacht dat de actie ervoor buitenspel was en dat ie daarom werd afgekeurd.
Ik zou zeggen zet die samenvatting eens stil op 1:53, de bal is rechtboven Courtois, zijn arm is vrij van Tadic, Tadic beweegt opzij, de bal is echter te hoog voor Courtois en kijkt dus de bal in het doel.
In deze hele actie is Tadic om zijn as gedraaid om de bal te volgen, hij is geen centimeter richting de keeper gelopen maar richting de bal, echter de keeper is wel richting Tadic gelopen.
Dusja
IK ben nog steeds van mening dat je dit soort goals niet kunt afkeuren op hinderen (of hinderlijk buitenspel in deze) als ik deze situatie zo bekijk.
Moet je het niet terug redeneren of het hinderlijk was, als Tadic daar niet had geweest, had de keeper dan deze bal gehad? Ik denk dat het antwoord daarop nee is, hij stond vast op de grond, de bal was te hoog om tegen te houden. In mijn ogen maakt het dus geen enkel verschil of Tadic daar nu wel of niet aanwezig was voor de keeper.
Float like a butterfly, sting like a bee.