Als je dan toch een foto gebruikt; je ziet dat alle beweging bij Malen er al uit is. Was zeker geen rood.OPSLAGHOND schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:17:
[...]
[Afbeelding]
De intentie was toch de bal spelen? Uhm ... dit zal wel een foute hoek zijn ...
Dat Blom dit "niet kon zien" zeg, die stond er nog beter voor ...
Ik zag het gebeuren en mijn eerste reactie was dat het een ontzettend domme overtreding was op een ontzettend domme plek door een speler waarbij vandaag niets lukte.OPSLAGHOND schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:17:
[...]
[Afbeelding]
De intentie was toch de bal spelen? Uhm ... dit zal wel een foute hoek zijn ...
Dat Blom dit "niet kon zien" zeg, die stond er nog beter voor ...
De manier van het aangaan van de tackle en van achter op de speler is er maar één conclusie en dat is rood. Enige wat Malen nog mee had was het intrekken van zijn benen.
Een stilstaande afbeelding doet echter weinig recht
— Yorin (@TheReaiYorin) 3 februari 2019
@Montaner: Er zat zeker nog afdoende beweging in, met een gele kaart komt Malen gewoon heel goed weg.
Ehm ja. Al zou ie op dit punt al helemaal stil liggen, dan nog ligt ie al midden onder de speler en is ie er dus al doorheen... Gewoon rood, echt geen discussie over mogelijkMontaner schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:43:
[...]
Als je dan toch een foto gebruikt; je ziet dat alle beweging bij Malen er al uit is. Was zeker geen rood.
[edit]
Ik hoop dat ze deze week dit als VAR moment pakken en haarfijn uitleggen waarom dit geen rood was. Ik ben heel benieuwd wat voor excuus ze verzonnen hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door toolkist op 03-02-2019 21:08 ]
Kuch!Montaner schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:43:
[...]
Als je dan toch een foto gebruikt; je ziet dat alle beweging bij Malen er al uit is. Was zeker geen rood.
Dit is gewoon rood! Ik was al op zoek naar die tweet maar @Napo heeft het al gevonden. Ik zou zeggen kijk de bewegende beelden en dan zal het je hopelijk duidelijk worden.
Het was niet eens een overtreding aangezien die speler van Utrecht eerst de bal speelde, dus alle discussie voor er binnen of er buiten doet er niet eens toe
https://twitter.com/TheRe.../1092089201112350720?s=19
Verder eens met @Napo over Malen.
[ Voor 13% gewijzigd door Joster op 03-02-2019 22:02 ]
"Hij heeft zijn benen ingetrokken. En je ziet duidelijk dat Malen de bal aangeraakt moet hebben want de bal veranderd van richting."toolkist schreef op zondag 3 februari 2019 @ 21:07:
[...]
[edit]
Ik hoop dat ze deze week dit als VAR moment pakken en haarfijn uitleggen waarom dit geen rood was. Ik ben heel benieuwd wat voor excuus ze verzonnen hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door Zeara op 03-02-2019 22:53 ]
Bijzonder dat het aangaande PSV vooral over het door zowel scheidsrechter als VAR niet als rode kaart ingeschatte incident met Malen gaat terwijl Luuk de Jong, Cody Gakpo, Mohammed Ihattaren en Steven Bergwijn eigenlijk de hoofdrol op eisten...
Over Bergwijn gesproken, volgens de Telegraaf geen breuk gelukkig;
Afgaande op het eerste onderzoek in het ziekenhuis lijkt Bergwijn met de schrik vrij te komen, maar het was gisteravond laat nog te prematuur om conclusies te trekken. Vandaag of morgen moet aanvullend onderzoek definitief uitsluitsel geven
[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 04-02-2019 05:42 ]
Is dat zo bijzonder ja? Nou vind ik niet, ja die spelers die jij noemt speelden goed. Maar hadden ze dat ook gedaan als de scheids en VAR hun werk wel goed hadden gedaan?Tomba schreef op maandag 4 februari 2019 @ 05:40:
Bijzonder dat het aangaande PSV vooral over het door zowel scheidsrechter als VAR niet als rode kaart ingeschatte incident met Malen gaat terwijl Luuk de Jong, Cody Gakpo, Mohammed Ihattaren en Steven Bergwijn eigenlijk de hoofdrol op eisten...
[...]
Spannende dag dan voor Bergwijn.
Dat moet op Tweakers niet als verassing komen. Gezien de wedstrijden waar rondom het meeste gepost was was dat te verwachten. Ik moet zeggen dat ik vanuit het stadion ook al sterk mijn twijfels had over de kaart, mijn eerste reactie was ook 'dat zal wel rood zijn'. Neemt niet weg dat de scheids sowieso soms wat warrig floot.Tomba schreef op maandag 4 februari 2019 @ 05:40:
Over de genoemde spelers ben ik vooral met Gakpo en Ihattaren enorm te spreken. Gakpo bracht alles wat Malen niet wist te brengen en wist bijna twee keer te scoren. Ihattaren was een beest, hij stond geen half uur in het veld, maar zijn passing is zo geweldig, hij wist in dat half uur enorm vaak een speler op de juiste plek aan te spelen. Als dit meer belooft dan wordt hij een hele hele grote.
Godzijdank is het minder erg dan verwacht. We wachten vandaag even af, maar het eerste nieuws klinkt beter dan gehoopt.
Alsjeblieft zeg, als dit bij 1 van die wedstrijden was gebeurd was dezelfde discussie er geweest!Zingo schreef op maandag 4 februari 2019 @ 07:24:
[...]
Dat moet op Tweakers niet als verassing komen. Gezien de wedstrijden waar rondom het meeste gepost was was dat te verwachten. Ik moet zeggen dat ik vanuit het stadion ook al sterk mijn twijfels had over de kaart, mijn eerste reactie was ook 'dat zal wel rood zijn'. Neemt niet weg dat de scheids sowieso soms wat warrig floot.
RW
) goals van de Jong valt meer op, de schitterende goals van Pereiro en Cody en uiteraard de 16 jarige Ihattaren die in 24 minuten echt wel indrukwekkend speelde zou ik eerder verwachten dan de als een natte krant spelende Malen.
Dat Blom (zeker qua kaarten...) een van de meest dwaze scheidsrechters is weet inmiddels iedereen wel... Het feit dat de VAR het dus klaarblijkelijk ook geen rood vond maakt echter wel duidelijk dat het niet zo klip en klaar is als men hier nu stelt en dat maakt het dus inderdaad in mijn ogen zeer bijzonder dat die situatie wél en bijvoorbeeld de blessure van Bergwijn die zeer erg leek (zo goed als) niet besproken wordt.
Mij leek de blessure van Bergwijn het meest bespreekbare van de wedstrijd eerlijk gezegd. Ook de 100 (102Qu3st schreef op maandag 4 februari 2019 @ 07:23:
[...]
Is dat zo bijzonder ja? Nou vind ik niet, ja die spelers die jij noemt speelden goed. Maar hadden ze dat ook gedaan als de scheids en VAR hun werk wel goed hadden gedaan?
Spannende dag dan voor Bergwijn.
Dat Blom (zeker qua kaarten...) een van de meest dwaze scheidsrechters is weet inmiddels iedereen wel... Het feit dat de VAR het dus klaarblijkelijk ook geen rood vond maakt echter wel duidelijk dat het niet zo klip en klaar is als men hier nu stelt en dat maakt het dus inderdaad in mijn ogen zeer bijzonder dat die situatie wél en bijvoorbeeld de blessure van Bergwijn die zeer erg leek (zo goed als) niet besproken wordt.
[ Voor 12% gewijzigd door Tomba op 04-02-2019 07:58 ]
Overbodig VAR-ingrijpen. De herhaling maakt mij niet duidelijk dat dit een grove fout is. Laten zitten dus.LoeWn schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:44:
Tijd voor een polletje eigenlijk.
Terechte penalty voor PEC?
Ik zeg duidelijk nee. Ik snap er ook niks van. Kuijpers legt 'm met zoveel overtuiging buiten de zestien. Niemand protesteert. Vervolgens roept de VAR iets, en hij legt m meteen op de stip zonder zelf te kijken. Hoe?
Wel leuk voor PEC
Waarom is dit er überhaupt binnen? De overtreding eindigt buiten de 16?
Tomba schreef op maandag 4 februari 2019 @ 07:54:
[...]
Mij leek de blessure van Bergwijn het meest bespreekbare van de wedstrijd eerlijk gezegd. Ook de 100 (102) goals van de Jong valt meer op, de schitterende goals van Pereiro en Cody en uiteraard de 16 jarige Ihattaren die in 24 minuten echt wel indrukwekkend speelde zou ik eerder verwachten dan de als een natte krant spelende Malen.
Qu3st schreef op zondag 3 februari 2019 @ 17:54:
[...]
Oei! Jammer voor Bergwijn zelf. Jammer voor PSV. Jammer voor Oranje. Jammer voor de Eredivisie. Ik vind het altijd leuk om naar Bergwijn te kijken (behalve tegen Ajax)
Verder heb ik niet meer gekeken naar PSV, is zo gegaan als ik had verwacht.
Wat moet er meer over gezegd worden dan? De actie waar de blessure door ontstaat is toch geen rode kaart situatie? Mijn inziens niet heel erg discussie waardig, meer dan dat het jammer voor hem en PSV is zal het niet worden.Gonadan schreef op zondag 3 februari 2019 @ 17:57:
[...]
Jammer voor Bergwijn met name, sympathieke speler.
Dat Blom een oelewapper is staat buiten kijf!
__________________________________________________________________________________
Vaak schrijft Van Hanegem een warrige column, maar ik moet je zeggen dat hij met de volgende quote de spijker op de kop slaat. Zoals @Han ook stelde, FC Utrecht 2.0 is geboren.
Vier punten uit de laatste vijf wedstrijden, maar voor veel Feyenoorders is het seizoen toch al geslaagd, want Ajax is een keertje verslagen. Als Ajax geen prijs wint, is het seizoen voor veel Rotterdammers al geslaagd. Altijd maar bezig zijn met een andere club en zelf zo vaak volledig door de bodem zakken, het is absurd.
[ Voor 18% gewijzigd door Qu3st op 04-02-2019 08:16 ]
Nou, bijvoorbeeld dat het een overtreding was, waar wel een zware blessure voor Bergwijn uit voorkomt, tijdens een doelpoging in de zestien, zonder dat er überhaupt voor gefloten wordt (geen ingreep VAR) terwijl in andere wedstrijden (ook met VAR) er 2 ( AZ) + 1 (PEC) vederlichte ‘pingels’ gegeven worden voor vrijwel niets, en één voor een overtreding die niet in de zestien werd gepleegd?Qu3st schreef op maandag 4 februari 2019 @ 08:06:
[...]
[...]
[...]
[...]
Wat moet er meer over gezegd worden dan? De actie waar de blessure door ontstaat is toch geen rode kaart situatie?
Dat Blom een oelewapper is staat buiten kijf!
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Goed punt van Van Hanegem. Zou de competitie ook een stuk leuker vinden als Feyenoord echt meedoet voor de prijzen. Een 3 of 4 strijd om de titel is een stuk leuker dan wat we nu hebben, zie de Premier League dat is tegen de verwachting in (althans als je het de deskundige het begin december had gevraagd) toch spannend in de top.Qu3st schreef op maandag 4 februari 2019 @ 08:06:
Vaak schrijft Van Hanegem een warrige column, maar ik moet je zeggen dat hij met de volgende quote de spijker op de kop slaat. Zoals @Han ook stelde, FC Utrecht 2.0 is geboren.
[...]
Van Hanegem slaat de spijker op zijn kop. Feyenoord moet echt stappen gaan maken. Ze willen een groter nieuw stadion, maar de club zelf blijft hangen op een bepaald punt. Zonde van zo'n mooie club.
Dit zijn wel heel erg veelzeggende quotes:
Typerend vind ik bij Ajax overigens wel de noodzaak van zo'n felle linksback. Wat is dat toch dat wij altijd goede Zuid Amerikanen nodig hebben op de linksback positie? Zaterdag zag je die Tagliafico weer als een pitbull de hele tijd overal opzitten. Bij de eerste goal van Feyenoord een week geleden zie je vier man op 3 à 4m afstand staan van de Feyenoorder met de bal, volledig passief. Ik zie Tagliafico eerder weggaan dan Ziyech, maar my 5 cts. Die kan zonder problemen in Italië, Spanje, Portugal uit de voeten bij de meeste clubs op Barcelona en Real Madrid na.
Vier punten uit de laatste vijf wedstrijden, maar voor veel Feyenoorders is het seizoen toch al geslaagd, want Ajax is een keertje verslagen. Als Ajax geen prijs wint, is het seizoen voor veel Rotterdammers al geslaagd. Altijd maar bezig zijn met een andere club en zelf zo vaak volledig door de bodem zakken, het is absurd.
Met name die tweede. Als je vorige week ziet hoe de media weer overal opduikt om in superlatieven weer te praten over hoe Feyenoord volle bak ging tegen Ajax dan vind ik dat een zeer rake opmerking. De 'als-dit-dan-dat' ligt wel een beetje op de loer maar in het voetballen is dat eerder de regel dan de uitzondering maar vorige week had het na 9 minuten 0-2 kunnen staan en dan ben ik zeer benieuwd wat er gebeurd was. Des te benieuwder ben ik naar 27 februari.Bijna net zo armoedig als het niveau gisteren. Ja, ik weet ook wel dat Ajax lekker wilde aanvallen en dat Feyenoord toen kon counteren. Reageren in plaats van dicteren. Maar Excelsior zette gisteren in de openingsfase ook vol druk.
Typerend vind ik bij Ajax overigens wel de noodzaak van zo'n felle linksback. Wat is dat toch dat wij altijd goede Zuid Amerikanen nodig hebben op de linksback positie? Zaterdag zag je die Tagliafico weer als een pitbull de hele tijd overal opzitten. Bij de eerste goal van Feyenoord een week geleden zie je vier man op 3 à 4m afstand staan van de Feyenoorder met de bal, volledig passief. Ik zie Tagliafico eerder weggaan dan Ziyech, maar my 5 cts. Die kan zonder problemen in Italië, Spanje, Portugal uit de voeten bij de meeste clubs op Barcelona en Real Madrid na.
Moet eerlijk zeggen dat mij tijdens de samenvatting ook niet zoveel op is gevallen. Komt misschien ook omdat ik serieus niet durf te kijken als het om het vernaggelen van ledematen gaat.Ramzzz schreef op maandag 4 februari 2019 @ 08:16:
Nou, bijvoorbeeld dat het een overtreding was, waar wel een zware blessure voor Bergwijn uit voorkomt, tijdens een doelpoging in de zestien, zonder dat er überhaupt voor gefloten wordt (geen ingreep VAR) terwijl in andere wedstrijden (ook met VAR) er 2 ( AZ) + 1 (PEC) vederlichte ‘pingels’ gegeven worden voor vrijwel niets, en één voor een overtreding die niet in de zestien werd gepleegd?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb net nog eens de samenvatting gekeken en uitgebreid dit fragment opnieuw afgespeeld, maar ik kan geen overtreding ontdekken?Ramzzz schreef op maandag 4 februari 2019 @ 08:16:
[...]
Nou, bijvoorbeeld dat het een overtreding was, waar wel een zware blessure voor Bergwijn uit voorkomt, tijdens een doelpoging in de zestien, zonder dat er überhaupt voor gefloten wordt (geen ingreep VAR) terwijl in andere wedstrijden (ook met VAR) er 2 ( AZ) + 1 (PEC) vederlichte ‘pingels’ gegeven worden voor vrijwel niets, en één voor een overtreding die niet in de zestien werd gepleegd?
Ik ook niet. Volgens mij was het ongelukkig. Ik heb ook niet gezien op welk punt hij nou daadwerkelijk geraakt werd.Joster schreef op maandag 4 februari 2019 @ 08:55:
[...]
Ik heb net nog eens de samenvatting gekeken en uitgebreid dit fragment opnieuw afgespeeld, maar ik kan geen overtreding ontdekken?
Ik heb nu net ook maar even goed terug gekeken. Vaker dan dat ik naar mijn werk heb gekeken op dit moment denk ikRamzzz schreef op maandag 4 februari 2019 @ 08:16:
[...]
Het is mij niet echt duidelijk hoe hij de blessure oploopt, ja in het duel om de bal, maar lijkt meer dat hij zich verstapt dan dat hij een rotschop van een Fortuna verdediger krijgt. AZ heb ik niet gezien dus kan ik niet over oordelen, maar PEC was zeker een groot twijfel geval.
Maar toch discussie waardig
Ik denk dat niet iedereen de volledige wedstrijd van PSV heeft gekeken als niet PSV- supporter?Tomba schreef op maandag 4 februari 2019 @ 07:54:
RW
[...]
Mij leek de blessure van Bergwijn het meest bespreekbare van de wedstrijd eerlijk gezegd. Ook de 100 (102) goals van de Jong valt meer op, de schitterende goals van Pereiro en Cody en uiteraard de 16 jarige Ihattaren die in 24 minuten echt wel indrukwekkend speelde zou ik eerder verwachten dan de als een natte krant spelende Malen.
In de samenvatting werd in ieder geval geen woord gerept over Ihattaren, dusja als er verder nooit een PSV supporter ook over heeft, hoe moeten wij als PSV leken weten dat die gozer mee doet en kan voetballen?
Die Gakpo had een fantastische invalbeurt, verder zullen we dan maar de wijsheden die wij ook vaak te horen krijgen loslaten "laten we eerst maar eens zien of hij dat meerdere wedstrijden kan". Zo op het eerste oog zag het er wel lekker fris uit, net zoals Stengs bij AZ
Float like a butterfly, sting like a bee.
Hier precies zoQu3st schreef op maandag 4 februari 2019 @ 08:58:
[...]
Ik heb nu net ook maar even goed terug gekeken. Vaker dan dat ik naar mijn werk heb gekeken op dit moment denk ik.
En dat verstappen lijkt juist met links te zijn in plaats van met rechts waar hij aan geblesseerd raakt. Erg vreemd. Gelukkig lijkt het erop dat het in elk geval geen breuk is.Het is mij niet echt duidelijk hoe hij de blessure oploopt, ja in het duel om de bal, maar lijkt meer dat hij zich verstapt dan dat hij een rotschop van een Fortuna verdediger krijgt.
Zegt meer over de samenvatting dan over Ihattaren:Martinusz schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:09:
[...]
Ik denk dat niet iedereen de volledige wedstrijd van PSV heeft gekeken als niet PSV- supporter?![]()
In de samenvatting werd in ieder geval geen woord gerept over Ihattaren, dusja als er verder nooit een PSV supporter ook over heeft, hoe moeten wij als PSV leken weten dat die gozer mee doet en kan voetballen?
Die Gakpo had een fantastische invalbeurt, verder zullen we dan maar de wijsheden die wij ook vaak te horen krijgen loslaten "laten we eerst maar eens zien of hij dat meerdere wedstrijden kan". Zo op het eerste oog zag het er wel lekker fris uit, net zoals Stengs bij AZ
Zette bijvoorbeeld uitstekend Gakpo alleen voor de keeper, die schoot vervolgens op de paal waarna Pereiro hem op het hoofd van LdJ legde voor de 5-0.No player created more chances during PSV vs Fortuna than 16-year-old Mohammed Ihattaren (5).
He played 24 minutes.
https://twitter.com/FTalentScout/status/1092081159281037312
Slechte samenvatting dan dusMartinusz schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:09:
[...]
Ik denk dat niet iedereen de volledige wedstrijd van PSV heeft gekeken als niet PSV- supporter?![]()
[..]
Ihattaren heeft Jong PSV overgeslagen (al is ie natuurlijk wel lid van die selectie) en heeft zijn debuut direct in het eerste elftal gemaakt. Gisteren zette hij verschillende malen een goede kans op waaronder de 5-0 (hij gaf de pass op Gakpo die op de paal schoot waarna Luuk alsnog de 5-0 scoorde uit voorzet van Pereiro). Speelde in NL-17 team dat in 2018 het EK won.
Absoluut, ik ben in ieder geval blij met zijn inzet en zeker ook leuk dat er weer eens een Eindhovenaar in PSV 1 stondMartinusz schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:09:
[...]
What else is new?
De samenvattingen laten met grote regelmaat een beeld zien wat niet helemaal strookt met het wedstrijdbeeld en ook niet alle mogelijk interessante momenten worden getoond. Geen idee of er een bepaald beleid achter zit maar de term willekeur zou hier ook best wel eens op z'n plaats kunnen zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Van Egmond geeft aan dat de overtreding van Malen zowel geel als rood had kunnen opleveren en dat in beide gevallen de VAR niet zou hebben ingegrepen: https://www.goal.com/nl/n...dsxnzocozic01aqjg978u2lr4
Dat leek mij ook zo, al is het natuurlijk altijd makkelijk praten achteraf.
Maar Malen en PSV hadden mazzel, hij had ook gewoon rood kunnen krijgen. Malen zit niet in zijn beste vorm, terecht ook dat hij werd gewisseld in de rust. Ook omdat hij kort daarvoor een 2e gele kaart had kunnen krijgen.
De invalbeurt van Gakpo was best geweldig, heerlijk om te zien
En dat Ihattaren een wereldtopper kan worden weet iedereen die de PSV jeugd een beetje volgt, die jongen kan echt fantastisch voetballen! Gravenberch en Ihattaren zijn veruit de beste spelers in hun leeftijdscategorie.
Dat leek mij ook zo, al is het natuurlijk altijd makkelijk praten achteraf.
Maar Malen en PSV hadden mazzel, hij had ook gewoon rood kunnen krijgen. Malen zit niet in zijn beste vorm, terecht ook dat hij werd gewisseld in de rust. Ook omdat hij kort daarvoor een 2e gele kaart had kunnen krijgen.
De invalbeurt van Gakpo was best geweldig, heerlijk om te zien
En dat Ihattaren een wereldtopper kan worden weet iedereen die de PSV jeugd een beetje volgt, die jongen kan echt fantastisch voetballen! Gravenberch en Ihattaren zijn veruit de beste spelers in hun leeftijdscategorie.
Verwijderd
Malen speelde ongelukkig, maar om nu alweer Gakpo boven hem te stellen gaat wat ver.
Qua vorm misschien wel, maar Malen heeft dit seizoen ook erg veel indruk gemaakt (zelfs in de CL).
Qua vorm misschien wel, maar Malen heeft dit seizoen ook erg veel indruk gemaakt (zelfs in de CL).
Ook vreemd dat die v Bommel een matige Pereiro maar kans op kans blijft geven. Die gast is het gewoon niet.
Komend weekend wel spannend. Ajax gaat tegen Heracles niets laten liggen lijkt me. Heracles speelt bizar slecht. Dag later Utr-PSV. Kan zomaar weer inlopen worden.
Komend weekend wel spannend. Ajax gaat tegen Heracles niets laten liggen lijkt me. Heracles speelt bizar slecht. Dag later Utr-PSV. Kan zomaar weer inlopen worden.
[ Voor 43% gewijzigd door LZ86 op 04-02-2019 11:57 ]
Apart om dit te zeggen na een wedstrijd waarin hij juist uitstekend speelde.Leon Zwiers schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:54:
Ook vreemd dat die v Bommel een matige Pereiro maar kans op kans blijft geven. Die gast is het gewoon niet.
Pereiro is technisch de beste speler in de Eredivisie, doodzonde alleen dat hij zo wisselvallig blijft presteren. Maar gisteren was hij samen met De Jong de beste speler op het veld.
Hij speelde echt een belabberde wedstrijd inderdaad.Leon Zwiers schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:54:
Er zit zoveel techniek en inzicht in die kerel, maar dat komt er vaak bij vlagen, of zelfs helemaal niet, uit. Waarschijnlijk ziet van Bommel dingen op de training en hoopt misschien met het vertrouwen dat dit er vaker/constant uit gaat komen.
Pardon?Baseman77 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:58:
[...]
Pereiro is technisch de beste speler in de Eredivisie,
Dan raad ik je aan je ogen open te doen.Leon Zwiers schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:00:
Heb ik er anders in al die tijd dat ie er is nog niet aan gezien.
Als je na 4 seizoenen nog niet eens hebt gezien hoe ontzettend goed Pereiro kan voetballen..
Leon Zwiers schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:54:
Vorige week creëerde hij de meeste kansen en gisteren scoort ie een prima goal en geeft ie een prima assist
Gisteren viel bij mij ook de felheid van Pereiro op. Zette goed druk, zat er vaak tussen, pakte ballen af en stond vaak op de goede plek.
goed voetballen is nog wat anders dan de beste van de eredivisie.... Dat die jongen potentie heeft zien we allemaal wel, het komt er echter amper uit.Baseman77 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:02:
[...]
Dan raad ik je aan je ogen open te doen.
Als je na 4 seizoenen nog niet eens hebt gezien hoe ontzettend goed Pereiro kan voetballen..
Daarmee dus technisch momenteel zeker niet de beste van de ED.
Verwijderd
ijheeftH
Een de Jong zie je zo'n balverlies amper maken. Die is veel vaster.
Hij heeft een beetje het Ziyech syndroom. Geweldige acties, maar soms ook knullig balverlies.KingKoning schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:27:
[...]
goed voetballen is nog wat anders dan de beste van de eredivisie.... Dat die jongen potentie heeft zien we allemaal wel, het komt er echter amper uit.
Dit is ook meteen het probleem van Feyenoord. Die vinden het belangrijker wat Ajax doet dan dat ze zelf eens gaan voetballen. Hun seizoen is geslaagd als ze winnen van Ajax. Op die manier kost het idd weer > 20 jaar voor je kampioen wordt.snmght schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:03:
Niet heel verrassend, heb toch mening Feyenoorder horen roepen dat het seizoen toch al geslaagd was vorige week. Zoals Boskamp zei: dit pakken ze ons niet meer af !
De Jong speelt centraal/verdedigend op het middenveld, dan zal je over het algemeen minder balverlies leiden dan een aanvallend middenvelder. Maar ben het wel met je eens dat Frenkie balvaster is.Verwijderd schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:02:
ijheeftH
[...]
Hij heeft een beetje het Ziyech syndroom. Geweldige acties, maar soms ook knullig balverlies.
Misschien dat hij nu het licht gezien heeft en eindelijk constanter gaat spelen, maar over het algemeen wisselt hij enkele goede wedstrijden af met meerdere heel erg slechte.Joster schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:08:
[...]
![]()
![]()
Vorige week creëerde hij de meeste kansen en gisteren scoort ie een prima goal en geeft ie een prima assist![]()
Gisteren viel bij mij ook de felheid van Pereiro op. Zette goed druk, zat er vaak tussen, pakte ballen af en stond vaak op de goede plek.
Als hij zo goed zou spelen als hij in potentie kan, dan stond ie wekelijks als 1e op het bord met basisspers.
Het is een broodje aap wat zo vaak is herhaald, dat het opeens als waarheid gezien word. Inclusief malle apen als van Hanegem die het gaan herhalen.mike0001 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:03:
[...]
Dit is ook meteen het probleem van Feyenoord. Die vinden het belangrijker wat Ajax doet dan dat ze zelf eens gaan voetballen. Hun seizoen is geslaagd als ze winnen van Ajax. Op die manier kost het idd weer > 20 jaar voor je kampioen wordt.
Ja, Ajax is de nemesis. En ja, er zullen ongetwijfeld een paar doorgesnoven gasten zijn die het belangrijk vinden, net als bij de afca wel eens stukjes verschijnen over het verval van Feyenoord, waar men (natuurlijk) in Amsterdam om kan gniffelen.
Maar ik ben in mijn 40 jaar als Feyenoorder nog nooit iemand tegengekomen die zegt dat het seizoen geslaagd is als "we" Ajax verslaan. Ik heb in elke vak gezeten en heb nog nooit gehoord nadat we 13 jaar geen kampioen waren: "ach, maakt het uit, we hebben Ajax verslagen".
Willen we Ajax verslaan? Zeker. Vinden we het belangrijker dan kampioen worden. Wat denk je zelf
Die 100 malloten die zoiets roepen, zijn niet representatief voor honderduizenden Feyenoord fans.
Dat neemt niet het probleem weg van het opladen. Maar dat is geen Feyenoord ding. Als Ajax elke week zo zou spelen als ze deden tegen Bayern, werden ze fluitend kampioen. Het is geen probleem wat enkel op Zuid speelt.
Het is bizar dat Feyenoord zich alleen maar (lijkt) te kunnen opladen voor een wedstrijd.PWM schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:16:
[...]
Het is een broodje aap wat zo vaak is herhaald, dat het opeens als waarheid gezien word. Inclusief malle apen als van Hanegem die het gaan herhalen.
Ja, Ajax is de nemesis. En ja, er zullen ongetwijfeld een paar doorgesnoven gasten zijn die het belangrijk vinden, net als bij de afca wel eens stukjes verschijnen over het verval van Feyenoord, waar men (natuurlijk) in Amsterdam om kan gniffelen.
Maar ik ben in mijn 40 jaar als Feyenoorder nog nooit iemand tegengekomen die zegt dat het seizoen geslaagd is als "we" Ajax verslaan. Ik heb in elke vak gezeten en heb nog nooit gehoord nadat we 13 jaar geen kampioen waren: "ach, maakt het uit, we hebben Ajax verslagen".
Willen we Ajax verslaan? Zeker. Vinden we het belangrijker dan kampioen worden. Wat denk je zelf![]()
Die 100 malloten die zoiets roepen, zijn niet representatief voor honderduizenden Feyenoord fans.
Dat neemt niet het probleem weg van het opladen. Maar dat is geen Feyenoord ding. Als Ajax elke week zo zou spelen als ze deden tegen Bayern, werden ze fluitend kampioen. Het is geen probleem wat enkel op Zuid speelt.
De Feyenoorders die ik ken vinden dat het seizoen nu in iedergeval gered is door die overwinning. Alsof dat mega belangrijk is....
Mee eens dat geen enkele club zich elke wedstrijd kan opladen. Want idd dan zou Ajax fluitend kampioen worden als ze elke week speelden zoals ze tegen Bayern deden.
Maar je ziet bij Ajax en PSV wel dat ze ook de motivatie kunnen opbrengen om tegen de mindere tegenstanders ook te blijven voetballen (versta ik voor de goede orde Feyenoord dus even niet onder)
Dat ontbreekt al jaren bij Feyenoord.
Dat het er te weinig uitkomt is helemaal waar, maar wat heeft dat te maken met zijn technische kwaliteiten?KingKoning schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:27:
goed voetballen is nog wat anders dan de beste van de eredivisie.... Dat die jongen potentie heeft zien we allemaal wel, het komt er echter amper uit.
Wat @toolkist zegt over Pereiro klopt helemaal
Pereiro is technisch ontzettend goed, alleen presteert hij verre van constant. Hij is een flegmatieke alles of niets voetballer...op een goede dag is hij geweldig, op een slechte dag vraag je jezelf letterlijk af of hij wel meedoet. En helaas zijn er te vaak slechte dagen. Dat is natuurlijk ook de belangrijkste reden dat dit alweer zijn 4e seizoen bij PSV is, als hij constanter presteerde was hij al lang door een grote club gehaald.
Ik vrees van niet.toolkist schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:15:
Misschien dat hij nu het licht gezien heeft en eindelijk constanter gaat spelen
Cocu is het 3 seizoenen lang niet gelukt. Van Bommel leek er wel in te slagen, maar na een prima serie wedstrijden zakte Pereiro weer ver weg. Hij lijkt de absolute wil om te winnen te missen, doodzonde maar het is niet anders.
Ik spreek vooral NEC-ers en daar tellen ook maar twee wedstrijden per seizoen echt mee als ze uberhaupt tegen elkaar spelen.
Elke club heeft een (of meerdere) rivalen en zelfs bij de kleinste clubs zijn het veel meer dan 100 supporters die zodra het een rivaal betreft zo simpel denken. Bij de grote 3 (qua supportersaantallen) ligt dat aantal zonder enige twijfel veel en veel hoger dan 100.
Ook mooie uitspraken;
Hij laat het niet wekelijks zien (understatement).
Technisch wel de beste van de Eredivisie (hyperbool).
Ondanks 4 jaar van wisselvalligheid (feit) toch technisch de beste zijn (mening/roze-bril-modus).
Dit zou zo in een willekeurige krant kunnen staan.
Elke club heeft een (of meerdere) rivalen en zelfs bij de kleinste clubs zijn het veel meer dan 100 supporters die zodra het een rivaal betreft zo simpel denken. Bij de grote 3 (qua supportersaantallen) ligt dat aantal zonder enige twijfel veel en veel hoger dan 100.
Ook mooie uitspraken;
Hij laat het niet wekelijks zien (understatement).
Technisch wel de beste van de Eredivisie (hyperbool).
Ondanks 4 jaar van wisselvalligheid (feit) toch technisch de beste zijn (mening/roze-bril-modus).
Dit zou zo in een willekeurige krant kunnen staan.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Toch zie ik wel een significant verschil tussen je in sommige wedstrijden niet op kunnen laden en je slechts in sommige wedstrijden op kunnen laden.PWM schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:16:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Volgens mij ligt het probleem echt veel meer in de creativiteit. Er zijn gewoon geen spelers die een stug verdedigende tegenstander kapot kunnen spelen. Het is gewoon niet mogelijk om je longen uit je lijf te lopen zoals tegen Ajax omdat de ruimtes veel kleiner zijn. Je kan wel op en top gemotiveerd zijn, maar als je dat alleen maar om weet te zetten naar meters maken maar je hebt een tegenstander die daar niet aan mee doet houdt het op.mike0001 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:27:
[...]
Het is bizar dat Feyenoord zich alleen maar (lijkt) te kunnen opladen voor een wedstrijd.
De Feyenoorders die ik ken vinden dat het seizoen nu in iedergeval gered is door die overwinning. Alsof dat mega belangrijk is....
Mee eens dat geen enkele club zich elke wedstrijd kan opladen. Want idd dan zou Ajax fluitend kampioen worden als ze elke week speelden zoals ze tegen Bayern deden.
Maar je ziet bij Ajax en PSV wel dat ze ook de motivatie kunnen opbrengen om tegen de mindere tegenstanders ook te blijven voetballen (versta ik voor de goede orde Feyenoord dus even niet onder)
Het is al eerder gezegd, maar dit zijn wedstrijden voor Kokcu. Die jongen is veel meer gewend om op kunstgras te spelen en veel beter in de kleine ruimte dan bijv. Toornstra. Als je vertrouwen hebt in de jeugd moet je dat soort jongens in deze wedstrijden opstellen. Het is vragen om problemen, nu heb je jonge spelers die zich niet ontwikkelen en geen prestaties.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat klopt ook wel, maar op basis van afgelopen 2 wedstrijden vind ik het bizar om te zeggen dat het vreemd is dat van Bommel hem steeds de kans blijft geven. Ik irriteer me scheel aan de gezapige, afwezige Pereiro die hij bij tijd en wijle is. Maar wat afgelopen 2 wedstrijden betreft heeft van Bommel gewoon gelijk als trainer door hem op te stellen, want Pereiro was goedtoolkist schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:15:
[...]
Misschien dat hij nu het licht gezien heeft en eindelijk constanter gaat spelen, maar over het algemeen wisselt hij enkele goede wedstrijden af met meerdere heel erg slechte.
Als hij zo goed zou spelen als hij in potentie kan, dan stond ie wekelijks als 1e op het bord met basisspers.
Vergeef me als mijn beeld niet klopt, ik zag alleen de samenvatting. Maar als ik dan weer zo'n opportunistische bal van Excelsior zie waarbij een mannetje bij Vilhena weg loopt en hij daar een beetje staat te kijken met een lichaamshouding van: "Moet ik daar nu weer achteraan?", dan vraag ik mij toch af of een stukje harder lopen niet toch wat tegendoelpunten had kunnen schelen.ph4ge schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:10:
Het is gewoon niet mogelijk om je longen uit je lijf te lopen zoals tegen Ajax omdat de ruimtes veel kleiner zijn. Je kan wel op en top gemotiveerd zijn, maar als je dat alleen maar om weet te zetten naar meters maken maar je hebt een tegenstander die daar niet aan mee doet houdt het op.
Als ik namelijk de houding op het veld zag was het gewoon vragen om tegendoelpunten, terwijl je gewoon drie punten had gehaald als je de nul had gehouden. Geen stukspelen of creativiteit voor nodig, gewoon de nul houden tegen dit soort ploegen is al een zeer belangrijke stap voor de punten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Feyenoord speelt al 4 jaar zonder coaching. In de topwedstrijden weten de spelers wel wat er van ze verwacht wordt en doen ze een stapje extra. Het is niet zomaar dat het juist tegen de rechter rijtje clubs steeds mis gaat. Dan doen de spelers maar wat.mike0001 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:27:
[...]
Het is bizar dat Feyenoord zich alleen maar (lijkt) te kunnen opladen voor een wedstrijd.
Afgelopen jaren liep er binnen de spelersgroep wel iemand met enige leiderschapstalent. Dat mist dit jaar. Misschien dat Vilhena dat het meest heeft, maar niemand is de leider die het team nodig heeft.
De selectie is sterk genoeg om het Ajax en PSV goed lastig te maken en van de rest te winnen. Alleen hebben we wel een coach nodig. Niet een malloot die gisteren ook weer ging stunten door Toornstra eruit te halen en vd Heijden uit de toch al niet overdreven zekere defensie te halen om met een extra trage aanvaller de boel voorin nog voller te maken. Van mij mag Gio per direct op non actief en doen de jeugd trainers bij toerbeurt een weekje de coaching van het eerste. Niet ideaal, maar slechter wordt het zeker niet. Mogelijk dat er eens een aardige verrassing tussen zit.
Punt hierbij is dat Feyenoord erg vast zit aan de trage technisch combinerende aanvallers. Spelers als Başacıkoğlu en Kramer konden veel meer toevoegen. Bassie met zijn diepgang, Kramer omdat die in een volle 16 aangespeeld kan worden. Twee kwaliteiten die nu ontbreken. De enige met diepgang in Toornstra.ph4ge schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:10:
[...]
Volgens mij ligt het probleem echt veel meer in de creativiteit. Er zijn gewoon geen spelers die een stug verdedigende tegenstander kapot kunnen spelen. Het is gewoon niet mogelijk om je longen uit je lijf te lopen zoals tegen Ajax omdat de ruimtes veel kleiner zijn. Je kan wel op en top gemotiveerd zijn, maar als je dat alleen maar om weet te zetten naar meters maken maar je hebt een tegenstander die daar niet aan mee doet houdt het op.
Het is al eerder gezegd, maar dit zijn wedstrijden voor Kokcu. Die jongen is veel meer gewend om op kunstgras te spelen en veel beter in de kleine ruimte dan bijv. Toornstra. Als je vertrouwen hebt in de jeugd moet je dat soort jongens in deze wedstrijden opstellen. Het is vragen om problemen, nu heb je jonge spelers die zich niet ontwikkelen en geen prestaties.
Jammer dat Jorgensen en Berhuis nog niet verkocht zijn. Jorgensen is gewoon veel te traag en Berghuis overgewaardeerd dus misschien zijn daar nog wel een paar pegels voor te vangen. Dan lekker de jeugd de kans geven en de centen bij Van Geel weg houden. Mogelijk dat er een leuke CV of rechtsback bijgekocht moet worden. (IPV de zoveelste net niet middenvelder of oud Feyenoorder die in het buitenland mislukt is)
[ Voor 31% gewijzigd door Ankona op 04-02-2019 15:19 ]
alles kan off-topic
Ik hoop voor jullie dat het dan beter gaat. Maar laten ze dan niet de fout nemen door een Advocaat aan te nemen (waar sprake van is)Ankona schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:09:
[...]
Feyenoord speelt al 4 jaar zonder coaching. In de topwedstrijden weten de spelers wel wat er van ze verwacht wordt en doen ze een stapje extra. Het is niet zomaar dat het juist tegen de rechter rijtje clubs steeds mis gaat. Dan doen de spelers maar wat.
Afgelopen jaren liep er binnen de spelersgroep wel iemand met enige leiderschapstalent. Dat mist dit jaar. Misschien dat Vilhena dat het meest heeft, maar niemand is de leider die het team nodig heeft.
De selectie is sterk genoeg om het Ajax en PSV goed lastig te maken en van de rest te winnen. Alleen hebben we wel een coach nodig. Niet een malloot die gisteren ook weer ging stunten door Toornstra eruit te halen en vd Heijden uit de toch al niet overdreven zekere defensie te halen om met een extra trage aanvaller de boel voorin nog voller te maken. Van mij mag Gio per direct op non actief en doen de jeugd trainers bij toerbeurt een weekje de coaching van het eerste. Niet ideaal, maar slechter wordt het zeker niet. Mogelijk dat er eens een aardige verrassing tussen zit.
Ik als voetbal liefhebber en Ajax man hoop dat we in de toekomst gewoon weer een gezonde competitie krijgen waarbij er tot in de laatste weken meerdere clubs (wat mij betreft 4 of 5) strijden om het kampioenschap. Maar dat zal wel een illusie zijn met de huidige wildgroei.
Kijk alleen maar naar wat Ajax verdiend aan Frenkie. Dat is het totale bedrag wat Feyenoord kreeg van alle spelers vanaf 2104 aan verkoop.
Nou weet ik ook wel dat die scheefgroei er in de andere competities ook is, maar wij hebben alleen Ajax en PSV die een beetje budget hebben.
Ik zit in Advocaat ook niet de topper die nodig is. Bij Utrecht laat hij aan de ene kant zien wel het spelletje te begrijpen maar aan de andere kant maakt hij zich ook regelmatig volstrekt belachelijk zoals gisteren.mike0001 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:19:
[...]
Ik hoop voor jullie dat het dan beter gaat. Maar laten ze dan niet de fout nemen door een Advocaat aan te nemen (waar sprake van is)
Ik als voetbal liefhebber en Ajax man hoop dat we in de toekomst gewoon weer een gezonde competitie krijgen waarbij er tot in de laatste weken meerdere clubs (wat mij betreft 4 of 5) strijden om het kampioenschap. Maar dat zal wel een illusie zijn met de huidige wildgroei.
Kijk alleen maar naar wat Ajax verdiend aan Frenkie. Dat is het totale bedrag wat Feyenoord kreeg van alle spelers vanaf 2104 aan verkoop.
Nou weet ik ook wel dat die scheefgroei er in de andere competities ook is, maar wij hebben alleen Ajax en PSV die een beetje budget hebben.
Misschien een rol aan de in de begeleiding van de staf en TD. Maar dan wel zonder de (jonge) coaches voor de voeten te lopen. Maar laten ze vooral niet te veel op Dickie focussen, we hebben een ander nodig.
alles kan off-topic
Het is een beetje van alles, maar het begint met de juiste kwaliteiten het veld in sturen. Dat uiteindelijk de spelers op het einde totaal geen geloof en wil meer hadden komt ook door een moedeloze 85 minuten en rampzalige wissels die eraan vooraf gingen, en een tegenstander die des te meer geloof in een stunt krijgt.Gonadan schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:06:
Vergeef me als mijn beeld niet klopt, ik zag alleen de samenvatting. Maar als ik dan weer zo'n opportunistische bal van Excelsior zie waarbij een mannetje bij Vilhena weg loopt en hij daar een beetje staat te kijken met een lichaamshouding van: "Moet ik daar nu weer achteraan?", dan vraag ik mij toch af of een stukje harder lopen niet toch wat tegendoelpunten had kunnen schelen.
Als ik namelijk de houding op het veld zag was het gewoon vragen om tegendoelpunten, terwijl je gewoon drie punten had gehaald als je de nul had gehouden. Geen stukspelen of creativiteit voor nodig, gewoon de nul houden tegen dit soort ploegen is al een zeer belangrijke stap voor de punten.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Bassie en Kramer meer toevoegen dan bv Jorgensen en Berghuis?Ankona schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:09:
[...]
Feyenoord speelt al 4 jaar zonder coaching. In de topwedstrijden weten de spelers wel wat er van ze verwacht wordt en doen ze een stapje extra. Het is niet zomaar dat het juist tegen de rechter rijtje clubs steeds mis gaat. Dan doen de spelers maar wat.
[...]
Punt hierbij is dat Feyenoord erg vast zit aan de trage technisch combinerende aanvallers. Spelers als Başacıkoğlu en Kramer konden veel meer toevoegen. Bassie met zijn diepgang, Kramer omdat die in een volle 16 aangespeeld kan worden. Twee kwaliteiten die nu ontbreken. De enige met diepgang in Toornstra.
Jammer dat Jorgensen en Berhuis nog niet verkocht zijn. Jorgensen is gewoon veel te traag en Berghuis overgewaardeerd dus misschien zijn daar nog wel een paar pegels voor te vangen. Dan lekker de jeugd de kans geven en de centen bij Van Geel weg houden. Mogelijk dat er een leuke CV of rechtsback bijgekocht moet worden. (IPV de zoveelste net niet middenvelder of oud Feyenoorder die in het buitenland mislukt is)
Ik zou zeggen verkoop die 2 voor 20-25m en haal Bassie en Kramer terug voor 3m. Alleen niet boos zijn als het dan veel slechter gaat draaien.
Dat is nou net niet wat ik zeg. Ik zeg dat het aanvallers zijn die een anders ingezet kunnen worden en zo een nuttig kunnen zijn om een ingegraven defensie te breken. Daarnaast vind ik wel dat Jorgensen en Berghuis overgewaardeerd zijn.toolkist schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:51:
[...]
Bassie en Kramer meer toevoegen dan bv Jorgensen en Berghuis?![]()
Ik zou zeggen verkoop die 2 voor 20-25m en haal Bassie en Kramer terug voor 3m. Alleen niet boos zijn als het dan veel slechter gaat draaien.
alles kan off-topic
Ja doei, dat beeld was echt niet alleen van de laatste vijf minuten. Maar jij stelt dan feitelijk dat er een soort berusting heerst dat het toch niets gaat worden dit jaar? Uitzingen tot Gio weg is en dan hopen dat er met een frisse wind en eventueel wat versterkingen weer vanzelf zin om te voetballen komt?ph4ge schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:27:
Het is een beetje van alles, maar het begint met de juiste kwaliteiten het veld in sturen. Dat uiteindelijk de spelers op het einde totaal geen geloof en wil meer hadden komt ook door een moedeloze 85 minuten en rampzalige wissels die eraan vooraf gingen, en een tegenstander die des te meer geloof in een stunt krijgt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Denk je echt dat je nog zoveel kunt krijgen voor die 2?toolkist schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:51:
[...]
Bassie en Kramer meer toevoegen dan bv Jorgensen en Berghuis?![]()
BAzoer voor 3 wedstrijden geschorst.
Zouden ze de huur nog kunnen opzeggen?
Hahaha Bazoer, wat een knuppel. Nee die heeft de juiste mentaliteit wel te pakken.
Als die niet heel erg oplet zit die binnenkort bij allerlei clubs in Indonesië, Japan, Nieuwe Zeeland, Chili, Honduras etc.
Als die niet heel erg oplet zit die binnenkort bij allerlei clubs in Indonesië, Japan, Nieuwe Zeeland, Chili, Honduras etc.
Tja, spelers met een krasje zijn dat bij Utrecht niet ineens kwijt natuurlijk.
Eerst verhaal halen als je gewisseld wordt en nu dit weer.
Tannane net zo.
Tannane net zo.
Typhone schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:35:
Hahaha Bazoer, wat een knuppel. Nee die heeft de juiste mentaliteit wel te pakken.
Type ‘aardappel die nooit gaar wordt’ - dit gedrag gaat er gewoon niet uit.dutchgio schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:37:
Tja, spelers met een krasje zijn dat bij Utrecht niet ineens kwijt natuurlijk.
Tannane net zo.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dat weet ik wel zeker. Berghuis is direct betrokken bij 18 doelpunten dit seizoen, die verkoop je echt wel voor 15-20m. Jorgensen draait dit seizoen minder, maar is ook niet ineens nog maar een kwart waard van wat er eerder geboden zou zijn dus ook hem verkoop je echt wel voor 10m.Deadsy schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:17:
[...]
Denk je echt dat je nog zoveel kunt krijgen voor die 2?
BAzoer voor 3 wedstrijden geschorst.
Zouden ze de huur nog kunnen opzeggen?
Heeft iemand eigenlijk beelden voorbij zien komen van die duw van Bazoer? Voor 3 wedstrijden schorsing mag ie toch wel een flinke zet gegeven hebben.
Een official wegduwen? Het verbaast me dat het er maar 3 zijn.toolkist schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:59:
[...]
Dat weet ik wel zeker. Berghuis is direct betrokken bij 18 doelpunten dit seizoen, die verkoop je echt wel voor 15-20m. Jorgensen draait dit seizoen minder, maar is ook niet ineens nog maar een kwart waard van wat er eerder geboden zou zijn dus ook hem verkoop je echt wel voor 10m.
Heeft iemand eigenlijk beelden voorbij zien komen van die duw van Bazoer? Voor 3 wedstrijden schorsing mag ie toch wel een flinke zet gegeven hebben.
Voor het aanraken van een official zouden er vind ik sowieso zwaardere straffen moeten zijn.Ramzzz schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:00:
[...]
Een official wegduwen? Het verbaast me dat het er maar 3 zijn.
Schelden tegen de scheids? Geel.
Aanraken op een agressieve manier? Rood met een paar wedstrijden.
Denk dat het vooral om de intentie gaat.toolkist schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:59:
Wat mij betreft mogen ze elk duwtje, trekje, opmerking en zelfs (slijmerig) geintje (i.v.m. beïnvloeding) tegen de arbitrage bestraffen met een kaart dan wel schorsing voor, tijdens en na (interview, Twitter, etc. etc.) de wedstrijd.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Zonder beelden geen idee/oordeel. Een 'duw' in deze kan ook gewoon je ergens tussendoor wurmen omdat iemand in de weg blijft staan zijn. Dan "duw" je ook iemand aan de kant.Ramzzz schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:00:
[...]
Een official wegduwen? Het verbaast me dat het er maar 3 zijn.
Dan nog moeten ze wel "iets" kunnen en beiden hebben vaak genoeg laten zien dat "iets" bij hun chronisch afwezig is (of is een broodje kroket eten zo'n gewenste skill?). Jorgensen en Berghuis hebben dat beiden wel bewezen.Ankona schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:57:
[...]
Dat is nou net niet wat ik zeg. Ik zeg dat het aanvallers zijn die een anders ingezet kunnen worden en zo een nuttig kunnen zijn om een ingegraven defensie te breken. Daarnaast vind ik wel dat Jorgensen en Berghuis overgewaardeerd zijn.
Ik vind het dus eigenlijk wel grappig dat zo'n beetje de enige twee Feyenoorders die zich de afgelopen jaren echt bewezen hebben nu als overgewaardeerd bestempeld worden door je.
Waar denk je dat Feyenoord had gestaan zonder die 18 doelpunten en assists van Berghuis dit jaar?
[ Voor 54% gewijzigd door toolkist op 04-02-2019 18:06 ]
Het moment staat nét niet in beeld [32:28], maar de sfeer eromheen spreekt niet in zijn voordeel.toolkist schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:57:
[...]
Zonder beelden geen idee/oordeel. Een 'duw' in deze kan ook gewoon je ergens tussendoor wurmen omdat iemand in de weg blijft staan zijn. Dan "duw" je ook iemand aan de kant.
Die sfeer kun je ook twee kanten op uitleggen 
Maar helaas lijken er geen beelden van te zijn dus, ik heb ze tenminste niet kunnen vinden anders dan die van hetgeen vlak erna gebeurt.
Maar helaas lijken er geen beelden van te zijn dus, ik heb ze tenminste niet kunnen vinden anders dan die van hetgeen vlak erna gebeurt.
Sfeer, emotie etc vind ik onzin.toolkist schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:11:
Die sfeer kun je ook twee kanten op uitleggen
Het begint ermee dat men met zeuren richting de scheids te vaak zijn gelijk krijgt.
Hierdoor word de deur open gemaakt betreffende het over alles zeuren richting de scheids of 4e man.
Er staat echt extreem zelden een straf tegenover dit soort gedrag dus blijft men het doen.
De FIFA of UEFA moeten er werk van maken dat men dit afschaft door het te bestraffen.
Kijk eens naar Rugby, daar heb je ook sfeer. Speler X geeft speler Y een flinke beuk, speler Y of een ploeg genoot neemt wraak.
De scheids legt direct het spel stil, geeft een straf (vaak terrein verlies) en geeft een waarschuwing aan Y en de aanvoerders van beide ploegen.
De scheids heeft dusdanig veel authoriteit dat het verhaal in 1 klap is afgelopen.
Dat is de richting waar we naartoe moeten vind ik.
Er zijn mensen die denken dat dit afbreuk doet aan de sfeer maar dat is onzin.
Ok, de sfeer zal wel wat minder worden wanneer er in Spanje opeens maar nog 14 spelers op het veld staan
Voetbal is uniek waar het gaat om blaffen tegen de scheids. In geen enkele andere sport is dat toegestaan.
alles kan off-topic
Dat gaat het me helemaal niet om. Voor hetzelfde geld heeft die 4e man eerst wat leuke grapjes over de carriere van Bazoer gemaakt en gaat ie daarna expres voor em staan (lijkt me sterk, maar toch). Maar zonder enig beeld gezien te hebben weet men Bazoer hier nu alweer te veroordelen op z'n gedrag.Deadsy schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:25:
[...]
Sfeer, emotie etc vind ik onzin.
Het begint ermee dat men met zeuren richting de scheids te vaak zijn gelijk krijgt.
Hierdoor word de deur open gemaakt betreffende het over alles zeuren richting de scheids of 4e man.
Er staat echt extreem zelden een straf tegenover dit soort gedrag dus blijft men het doen.
De FIFA of UEFA moeten er werk van maken dat men dit afschaft door het te bestraffen.
Kijk eens naar Rugby, daar heb je ook sfeer. Speler X geeft speler Y een flinke beuk, speler Y of een ploeg genoot neemt wraak.
De scheids legt direct het spel stil, geeft een straf (vaak terrein verlies) en geeft een waarschuwing aan Y en de aanvoerders van beide ploegen.
De scheids heeft dusdanig veel authoriteit dat het verhaal in 1 klap is afgelopen.
Dat is de richting waar we naartoe moeten vind ik.
Er zijn mensen die denken dat dit afbreuk doet aan de sfeer maar dat is onzin.
Ok, de sfeer zal wel wat minder worden wanneer er in Spanje opeens maar nog 14 spelers op het veld staan
Probleem is dat Bazoer de publiekke opinie tegen zich heeft en dat heeft hij aan zichzelf te danken.toolkist schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:30:
[...]
Dat gaat het me helemaal niet om. Voor hetzelfde geld heeft die 4e man eerst wat leuke grapjes over de carriere van Bazoer gemaakt en gaat ie daarna expres voor em staan (lijkt me sterk, maar toch). Maar zonder enig beeld gezien te hebben weet men Bazoer hier nu alweer te veroordelen op z'n gedrag.
En het is niet alsof de 2 alleen waren, als de official iets gedaan had dan hadden zich al mensen die erbij waren erover uitgesproken.
Berghuis heeft een team nodig wat een beetje staat. Dan is ie best beslissend (Vorig seizoen was ie aardig goed, en in het kampioensjaar ook)Ankona schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:57:
[...]
Dat is nou net niet wat ik zeg. Ik zeg dat het aanvallers zijn die een anders ingezet kunnen worden en zo een nuttig kunnen zijn om een ingegraven defensie te breken. Daarnaast vind ik wel dat Jorgensen en Berghuis overgewaardeerd zijn.
Je merkt wel dat nu het totaal niet loopt, dat je hem ook direct niet meer positief ziet opvallen. Dat is het probleem met 3/4e van de Feyenoord selectie. Daarbij zitten er een paar in die gewoon ongeschikt zijn. Dat in combinatie met een onbenul als coach en een lamlul als TD maakt dat je amper 2 jaar na een enorme iflux aan geld en positiviteit weer terug bij af bent.
Vrees dat we het echte Feyenoord de komende jaren niet gaan zien.
Serieus bedoeld dus geen troll (ookal kan het zo wel overkomen), maar wat is voor jou dan het echte Feyenoord? Met uitzondering van het kampioensjaar is dit toch het 'gebruikelijke' niveau van laten we zeggen de afgelopen 5 tot 10 jaar?Leon Zwiers schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:44:
Vrees dat we het echte Feyenoord de komende jaren niet gaan zien.
Het Feyenoord tot eind jaren 90 en begin van de 00. Toen was de club voor mij nog echt. De jaren erna zijn beheerst door het bijna faillisement/het verval. En de negativiteit is in de club blijven hangen met alle gevolgen van dien. Het is de laatste jaren niet leuk meer om Feyenoorder te zijn. Helemaal jammer dat men na het kampioenschap de boel alweer verneukt heeft. Dat was dé kans om weer aan te haken bij PSV.toolkist schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:02:
[...]
Serieus bedoeld dus geen troll (ookal kan het zo wel overkomen), maar wat is voor jou dan het echte Feyenoord? Met uitzondering van het kampioensjaar is dit toch het 'gebruikelijke' niveau van laten we zeggen de afgelopen 5 tot 10 jaar?
Feyenoord blijft van oudsher 1 van de 3 clubs met de meeste historie in NL en dat zie je er de laatste jaren niet aan af.
Hup Leon, kom erbij!Leon Zwiers schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:11:
[...]
Het is de laatste jaren niet leuk meer om Feyenoorder te zijn. Helemaal jammer dat men na het kampioenschap de boel alweer verneukt heeft.
Aanmelden Ajax supportersvereniging
Bij alleen PSV?Leon Zwiers schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:11:
[...]
Het Feyenoord tot eind jaren 90 en begin van de 00. Toen was de club voor mij nog echt. De jaren erna zijn beheerst door het bijna faillisement/het verval. En de negativiteit is in de club blijven hangen met alle gevolgen van dien. Het is de laatste jaren niet leuk meer om Feyenoorder te zijn. Helemaal jammer dat men na het kampioenschap de boel alweer verneukt heeft. Dat was dé kans om weer aan te haken bij PSV.
Feyenoord blijft van oudsher 1 van de 3 clubs met de meeste historie in NL en dat zie je er de laatste jaren niet aan af.
Hij is al lang lid johTyphone schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:26:
[...]
Hup Leon, kom erbij!
Aanmelden Ajax supportersvereniging
[ Voor 19% gewijzigd door Vos op 04-02-2019 20:25 ]
Vos schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:24:
[...]
Bij alleen PSV?
[...]
Hij is al lang erelid joh
Dat was de laatste stuiptrekking van definitieve vergane glorie. Een beetje teren op een uiteindelijk mager verleden gaat geen verandering brengen. Eigenlijk net zo beroerd als PSV.Leon Zwiers schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:11:
[...]
Het Feyenoord tot eind jaren 90 en begin van de 00. Toen was de club voor mij nog echt. De jaren erna zijn beheerst door het bijna faillisement/het verval. En de negativiteit is in de club blijven hangen met alle gevolgen van dien. Het is de laatste jaren niet leuk meer om Feyenoorder te zijn. Helemaal jammer dat men na het kampioenschap de boel alweer verneukt heeft. Dat was dé kans om weer aan te haken bij PSV.
Met die wetenschap kan men weer fris opnieuw beginnen met dromen. En je weet het, de voetbal is rond, en het balletje kan raar rollen. Morgen lonkt daar ineens heel misschien een CL in de verre verte. Daar zouden ze bij FC Emmen hun schoonmoeder voor inwisselen.
Het zal niet vanzelf gaan, maar een andere coach haalt al snel meer uit de selectie. Al pleit ik zelf voor het nemen van een tussen jaar, nu volop inzetten op de jeugd en accepteren dat je volgend seizoen ook niet in de top 2 staat, maar dat je tenminste weer aan het opbouwen bent.Gonadan schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:14:
[...]
Ja doei, dat beeld was echt niet alleen van de laatste vijf minuten. Maar jij stelt dan feitelijk dat er een soort berusting heerst dat het toch niets gaat worden dit jaar? Uitzingen tot Gio weg is en dan hopen dat er met een frisse wind en eventueel wat versterkingen weer vanzelf zin om te voetballen komt?
Dat vind ik dan weer te negatief. Feyenoord heeft een zware periode achter de rug maar zit echt wel dicht tegen de top aan wat betreft de mogelijkheden.Leon Zwiers schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:11:
[...]
Er moet nu alleen een staf en TD komen die het spelletje een beetje snappen ipv een jongen van de club en een bobo die op de rand van een bankroet de boel de juiste kant op heeft weten te kantelen maar nu meer kapot maakt dan opbouwt.
De selectie en de opleiding hebben echt wel potentieel. En als het succes komt staat de kuip ook meteen weer te trillen.
Ze nemen al 3 jaar een tussenjaar. Maar bouwen alleen niets op. Daarom moet er nu al een interim coach komen uit de Academy dan kan de nieuwe coach vanaf augustus ergens mee verder ipv dat er dan nog aan kaalslag komt.ph4ge schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:28:
[...]
Het zal niet vanzelf gaan, maar een andere coach haalt al snel meer uit de selectie. Al pleit ik zelf voor het nemen van een tussen jaar, nu volop inzetten op de jeugd en accepteren dat je volgend seizoen ook niet in de top 2 staat, maar dat je tenminste weer aan het opbouwen bent.
[ Voor 20% gewijzigd door Ankona op 04-02-2019 22:14 ]
alles kan off-topic
Het probleem is dat ze geen tussenjaar nemen maar doen alsof ze alles op alles zetten om nog een prijs uit deze oude groep te persen. Advocaat is daar ook het type coach voor. Daarom accepteert men de achterstand ook niet. Had je de afgelopen 1.5 jaar meer op de jeugd in gezet had je waarschijnlijk net zoveel punten maar veel meer restwaarde gehad.Ankona schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:11:
Ze nemen al 3 jaar een tussenjaar. Maar bouwen alleen niets op. Daarom moet er nu al een interim coach komen uit de Academy dan kan de nieuwe coach vanaf augustus ergens mee verder ipv dat er dan nog aan kaalslag komt.
Je moet van de zomer alle spelers boven de 25 jaar verkopen op 1 of 2 na en met jonge spelers verder. Maar dat zal met Advocaat niet gebeuren.
Met deze spelers moet je tegen met name de kleinere clubs beter spel op de mat kunnen leggen. Wedstrijden tegen de grote clubs en in de beker worden op wilskracht en kwaliteit van bijvoorbeeld een van Persie gewonnen. Die tegen de kleintjes worden altijd gewonnen op basis van bevliegingen van Berghuis, Larsson, van Persie etc.. Er zit geen lijn in het spel onder deze trainer.toolkist schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:02:
[...]
Serieus bedoeld dus geen troll (ookal kan het zo wel overkomen), maar wat is voor jou dan het echte Feyenoord? Met uitzondering van het kampioensjaar is dit toch het 'gebruikelijke' niveau van laten we zeggen de afgelopen 5 tot 10 jaar?
In het kampioensjaar heeft Gio een jaar lang kunnen teren op het door Advocaat opgestelde concept, daarvoor en daarna heeft Gio gewoon onder gepresteerd. Dan hoef je nog niet gelijk vier keer Ajax en PSV naar de kroon te steken maar zowel de positie in het eerste als derde jaar waren gewoon onder de maat.
Het aanstellen van Advocaat is een teken dat het bestuur er echt geen ene reet van snapt. Ook Advocaat gaat een jongen als Kocku weer ijskoud negeren. En daar komt de positie van Kuijt die het dan zou moeten overnemen dan nog eens overheen. Die gast heeft op trainersgebied echt niets bewezen. Het is een keuze puur op sentiment, gelul over jongen van de club en mentaliteit en meer van dat soort retoriek. En daar moet Feyenoord juist vanaf.
We gaan er de tijd voor nemen om een goede opvolger te vinden voor Gio.
Weet je, we bellen alleen opa Dick en wachten op zijn antwoord, als hij wil zijn we er uit.
pfffff weer drie jaar naar de klote.
Weet je, we bellen alleen opa Dick en wachten op zijn antwoord, als hij wil zijn we er uit.
pfffff weer drie jaar naar de klote.
alles kan off-topic
Wat ik niet begrijp. Waarom hoor je in de media zo weinig wanklanken over het huidige beleid bij Feyenoord? Zijn er dan toch zoveel fans wel tevreden? Durft niemand z'n mond open te doen? Heeft van Geel zoveel vriendjes in de media dat ze hem niet aan willen vallen? Of wordt het 'geaccepteerd' dat dit de max is voor het huidige Feyenoord?
Wat ik dan weer niet wil geloven, want met de omvang van de achterban moet je standaard al een groter budget kunnen hebben dan PSV, ook als je in de Kuip wat minder mogelijkheden voor commercie hebt.
Van Hanegem kaart nog wel eens wat aan maar roept andere keren weer dermate onzin dat ie niet echt serieus genomen wordt. Maar wie moet er dan opstaan om iets veranderd te krijgen?
Wat ik dan weer niet wil geloven, want met de omvang van de achterban moet je standaard al een groter budget kunnen hebben dan PSV, ook als je in de Kuip wat minder mogelijkheden voor commercie hebt.
Van Hanegem kaart nog wel eens wat aan maar roept andere keren weer dermate onzin dat ie niet echt serieus genomen wordt. Maar wie moet er dan opstaan om iets veranderd te krijgen?
Dat zit verankerd in ons DNA. De lat ligt dermate laag dat iedere opleving als een overwinning wordt gevierd. Ook 'de media' kijkt op die manier naar ons... Die denken dat de Feyenoordsupporter een havenarbeider is die enkel geeft om hard werken en mentaliteit. Dat we groot zijn geworden met prachtig voetbal lijkt iedereen te zijn vergeten.toolkist schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:14:
Wat ik niet begrijp. Waarom hoor je in de media zo weinig wanklanken over het huidige beleid bij Feyenoord? Zijn er dan toch zoveel fans wel tevreden? Durft niemand z'n mond open te doen? Heeft van Geel zoveel vriendjes in de media dat ze hem niet aan willen vallen? Of wordt het 'geaccepteerd' dat dit de max is voor het huidige Feyenoord?
Het is een beetje hetzelfde als die boze burger die veel te veel aandacht krijgt waardoor het lijkt alsof daar de wereld uit bestaat.
Voor die verandering zul je een hele sterke man nodig hebben ben ik bang. Een soort Grote Kale Leider. Jan de Jong zie ik het niet doen in ieder geval.
Alle Feyenoorders die ik ken roepen al heel hun leven dat ze geen Feyenoord supporter zijn voor de lol, dat is zelfs een algemeen geaccepteerde (en gecultiveerde) uitspraak: https://www.nrc.nl/nieuws...r-de-lol-11575563-a584589Leon Zwiers schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:11:
Het is de laatste jaren niet leuk meer om Feyenoorder te zijn.
Wat natuurlijk alles te maken heeft met het gebrek aan kampioenschappen sinds de jaren 70.
Niet lullig bedoeld, maar hoezo weer?Dat was dé kans om weer aan te haken bij PSV.
De laatste keer dat Feyenoord regelmatig kampioen werd was in 1973/1974...daarna zat er 3 keer een 10 jaar tussen en daarna 1 keer 25 jaar.
Sinds 1974 is Feyenoord maar 4 (!) keer kampioen geworden, ter vergelijking in die periode: Ajax 17 keer en PSV 20 keer. Zoek de verschillen.
Daarbij moet ik zeggen dat ik echt niets begrijp van de komende aanstelling van Advocaat.
Advocaat negeert de jeugd, werkt met grote selecties en kijkt puur naar de korte termijn. En is antiek.
Waarom gaat Feyenoord hem in hemelsnaam aannemen?
[ Voor 11% gewijzigd door Baseman77 op 05-02-2019 11:10 ]
Breng hem eens naar de kapper, hij zal er niet slechter van worden om dat eens te proberen.omnom schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:56:
Een soort Grote Kale Leider. Jan de Jong zie ik het niet doen in ieder geval.
alles kan off-topic
Lees de 10 zinnen die je daarvoor opschrijft nog eens...Baseman77 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:06:
[...]
Waarom gaat Feyenoord hem in hemelsnaam aannemen?
Aanhaken is wat anders dan kampioen worden heBaseman77 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:06:
Niet lullig bedoeld, maar hoezo weer?
Er is heel lang een echte top-3 geweest. Zo is Feyenoord ook nog een paar keer tweede geworden. Of afgetekend derde.
Zo werd Feyenoord in 1993 en 1996 tweede, 1999 kampioen en in 2000 weer tweede en verder wat 3de plekken. Dat is slechts 1 kampioenschap, maar dan ben je wel aangehaakt.
Er is natuurlijk een verschil tussen een Feyenoord wat stevig 2de of 3de word, of een Feyenoord waar een Fortuna denk, "daar is wat te halen"
Feyenoord heeft geen visie. Onze td is gefocussed op de korte termijn. Waarom een Clasie huren als je Ayoub en half jaar daarvoor die andere Marokkaan heb aangetrokken. En je hebt als verdedigende middenvelder ook al Tapia rondlopen.
Nu weer een verdediger huren. Waarvoor? Geef jeugd eens een kans.
We gaan nu Advocaat voor 1 seizoen aantrekken. Waarvoor? Om daarna Kuyt naar voren te schuiven? Advocaat wilt resultaat behalen. Met fatsoenlijk aantal punten de 3e plek behalen. Dus we gaan wederom huren en flutspelers kopen op de korte termijn.
En ondertussen geeft Kokcu je de middelvinger omdat hij geen kansen krijgt. Jeugd met een beetje talent ziet dit en kan niet wachten om te tekenen bij Engelse clubs. Clubs die wel een plan presenteren om je voor te bereiden voor het grote werk.
Nee het is wachten totdat Feyenoord op de rand van de afgrond staat voordat we de pappen en nat houden strategie de prullenbak ingooien.
Ik vind het echt niet om 3e of 4e te worden als er maar perspectief is. Nu is het gewoon kansloos 3e of 4e worden waarbij we elk jaar centen opmaken aan middelmaat.
Nu weer een verdediger huren. Waarvoor? Geef jeugd eens een kans.
We gaan nu Advocaat voor 1 seizoen aantrekken. Waarvoor? Om daarna Kuyt naar voren te schuiven? Advocaat wilt resultaat behalen. Met fatsoenlijk aantal punten de 3e plek behalen. Dus we gaan wederom huren en flutspelers kopen op de korte termijn.
En ondertussen geeft Kokcu je de middelvinger omdat hij geen kansen krijgt. Jeugd met een beetje talent ziet dit en kan niet wachten om te tekenen bij Engelse clubs. Clubs die wel een plan presenteren om je voor te bereiden voor het grote werk.
Nee het is wachten totdat Feyenoord op de rand van de afgrond staat voordat we de pappen en nat houden strategie de prullenbak ingooien.
Ik vind het echt niet om 3e of 4e te worden als er maar perspectief is. Nu is het gewoon kansloos 3e of 4e worden waarbij we elk jaar centen opmaken aan middelmaat.
En waarom is Advocaat dan de juiste persoon om dit te bewerkstelligen?omnom schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:14:
Lees de 10 zinnen die je daarvoor opschrijft nog eens...
Dat is waar!
Zo bezien snap ik @Leon Zwiers wat beter.
Zelf ben ik van mening dat we qua strijd om het kampioenschap een top 2 hebben, maar Feyenoord zou het PSV en Ajax inderdaad (structureel) een stuk moeilijker moeten maken.
Dat is hij niet... Daar doelde ik juist opBaseman77 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:20:
[...]
En waarom is Advocaat dan de juiste persoon om dit te bewerkstelligen?
Ik moet de eerste Feyenoord fan nog tegenkomen die denkt dat dat het geval is, al zijn de meesten inmiddels ook zover dat iedereen behalve Van Bronkhorst als een verbetering wordt gezien. En wie weet, misschien wil Advocaat juist als laatste kunstje een mooi jeugdproject opbouwen.Baseman77 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:20:
En waarom is Advocaat dan de juiste persoon om dit te bewerkstelligen?
Zucht ik word ongelukkig van het speelschema van PSV. Uit tegen FC Utrecht.
@Baseman77 help mij eens bij het invullen van mijn poule... 0:4, 0:6, 0:8?
Wat gaat het worden?
@Baseman77 help mij eens bij het invullen van mijn poule... 0:4, 0:6, 0:8?
Wat gaat het worden?
Geeft Feyenoord met het aanstellen van Advocaat niet gewoon indirect toe dat hij hen kampioen gemaakt heeft en niet Gio?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Van Bronckhorst heeft ons kampioen gemaakt. Hij heeft er ook voor gezorgd dat we de overige 3 seizoen met een straatlengte achterstand derde staan.Gonadan schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:31:
Geeft Feyenoord met het aanstellen van Advocaat niet gewoon indirect toe dat hij hen kampioen gemaakt heeft en niet Gio?
Dat er amper jeugd doorgebroken is onder hem.
Advocaat is korte termijn denken. De beleidsmakers zijn daar goed in. Alles voor de korte termijn.
Hij staat er niet echt om bekend dat hij met jeugd werkt etc. Kijk nu naar Utrechtph4ge schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:33:
[...]
Ik moet de eerste Feyenoord fan nog tegenkomen die denkt dat dat het geval is, al zijn de meesten inmiddels ook zover dat iedereen behalve Van Bronkhorst als een verbetering wordt gezien. En wie weet, misschien wil Advocaat juist als laatste kunstje een mooi jeugdproject opbouwen.
Niet alleen nu bij Utrecht, maar bijvoorbeeld ook in zijn periodes bij het Nederlands Elftal heeft hij opzichtig gefaald door angstvallig vast te houden aan oude spelers. Datzelfde geldt ook voor zijn laatste periode bij PSV. Daarnaast zijn de prijzen die hij met PSV en de Rangers heeft gewonnen nou ook niet bepaald staaltjes van tactisch meesterschap, ieder willekeurig voorbijganger die je voor die groepen had gezet, hadden die prijzen waarschijnlijk ook gepakt.Deadsy schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:00:
[...]
Hij staat er niet echt om bekend dat hij met jeugd werkt etc. Kijk nu naar Utrecht
Advocaat is een zeer beperkte trainer die door de hielen van Michels te likken als bondscoach vooruitgeschoven werd, omdat diezelfde Michels over zijn graf regeerde en zich niet wilde laten overtreffen door bijvoorbeeld Cruijff. Slechts doordat hij bondscoach was, kon hij trainer van PSV en daarna de Rangers worden. Zijn aanstellingen daarna tekenen zich met name door matige prestaties en voortijdige vertrekken (veelal door geld gedreven).
Advocaat is vooral conservatief, een tactisch onbenul en een geldwolf. Lijken me alles behalve de gewenste eigenschappen voor een nieuwe trainer voor Feyenoord, waar de middelen beperkt en vernieuwing noodzakelijk zijn.
Buiten dat is Advocaat een bejaarde hork, wiens gedrag echt niet (meer) kan. De wijze waarop hij zich afgelopen zondag weer uitliet over het gedrag van Bazoer zou naar mijn idee ook gewoon een schorsing op moeten leveren. Wanneer trainers zich zo kunnen en mogen uitlaten over misdragingen richting de arbitrage is er nog een hele lange weg te gaan voor spelers zich fatsoenlijk gedragen richting de arbitrage.
lateef schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:41:
[...]
Advocaat is vooral conservatief, een tactisch onbenul en een geldwolf.
Nou geloof ik wel dat Advocaat een geldwolf is. Maar dit jaartje Feyenoord gaat echt geen verschil maken op zijn vermogen.
Nee, maar dan nog heeft Advocaat geen enkele kwaliteit waar Feyenoord op zit te wachten. Als ze bij Feyenoord voor de weg Advocaat, Kuijt kiezen, zal het gat met Ajax en PSV alleen maar groter worden.PWM schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:35:
Nou geloof ik wel dat Advocaat een geldwolf is. Maar dit jaartje Feyenoord gaat echt geen verschil maken op zijn vermogen.
Dit topic is gesloten.
![]()