Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En daar ligt mijn kritiek over het aankoopbeleid! Magallan wordt gehaald in de winter om te wennen, maar als ze nu eens Wöber goed hadden gebruikt dan hoef je niet iemand te halen die half jaartje moet wennen. Want hij speelt al een tijdje in dit systeem. Nu loop je dus wel mooi achter de feiten aan, omdat iemand moet 'wennen'.Gonadan schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:44:
Hij is niet voor niets in de winter gehaald om een half jaar te kunnen wennen.
Schuld ligt niet alleen bij hem, net zoals de week ervoor de discussie rond lamprou veel veel te overtrokken was.
Die magallan kan echt wel ballen. Hem afschieten na 1 pot gaat veel te ver. Die komt er wel
Wober vond ik nooit verkeerd als linksback, maar goed nu maar hopen dat, als die Bradaric komt, hij beter blijkt te zijn.
Traore scoorde gisteren een prima doelpunt bij zn 1e wedstrijd van Jong Ajax, hopelijk kan ie dat doorzetten. Ik zou Gravenberg wel graag eens wat minuten zien maken in het 1e. Zag er tijdens de oefeneedstrijden in Amerika veelbelovend uit wat ie liet zien.
Het aankoopbeleid is hartstikke logisch, het verkoopbeleid snap ik niet. Waarom Wöber niet pas in de zomer laten gaan? Dan kan Magallán daadwerkelijk een half jaar wennen.Qu3st schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:59:
En daar ligt mijn kritiek over het aankoopbeleid! Magallan wordt gehaald in de winter om te wennen, maar als ze nu eens Wöber goed hadden gebruikt dan hoef je niet iemand te halen die half jaartje moet wennen. Want hij speelt al een tijdje in dit systeem. Nu loop je dus wel mooi achter de feiten aan, omdat iemand moet 'wennen'.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik schaarde het een beetje onder de zelfde noemer, we zitten op dezelfde golflengte nuGonadan schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:03:
[...]
Het aankoopbeleid is hartstikke logisch, het verkoopbeleid snap ik niet. Waarom Wöber niet pas in de zomer laten gaan? Dan kan Magallán daadwerkelijk een half jaar wennen.
Verwijderd
Delle heeft Feyenoord echt wel behoedt voor een achterstand, en niet alleen door een pingel te houden. Vente scoorde vlak voor het einde van de eerste helft.
Toch nog een klassement waar Ajax bovenaan staat
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
33-24-15....ph4ge schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:49:
Geweld in voetbalstadions: veruit meeste vechtpartijen bij Ajax
Toch nog een klassement waar Ajax bovenaan staat
Dit stukje zegt al genoeg over de geloofwaardigheid, want enkel Feyenoorders zijn fanatiek en in grote getale aanwezig ..."Opvallend is verder dat Feyenoord weinig thuiswedstrijden heeft waarbij fysiek geweld wordt gerapporteerd. De Rotterdammers staan doorgaans bekend om haar fanatieke supporters die vaak in grote getale aanwezig zijn in het stadion."
Zo blijft dat fabeltje wel in stand ja ...
[ Voor 8% gewijzigd door OPSLAGHOND op 29-01-2019 23:59 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Daarnaast als je dus niks meldt als club, ben je ineens de braafste in de klas
Float like a butterfly, sting like a bee.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
"De afspraken over de wijze waarop incidenten geregistreerd worden zijn landelijk gemaakt en gelden voor alle eenheden."Martinusz schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 07:40:
Ach als men even verder leest zie je ook dat Ajax alles meldt, dus ook wat duwwerk wordt gerapporteerd als zijnde vechtpartij.
Het sluit wel aan bij het beeld dat in de Kuip de laatste jaren niks gebeurd.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Het is wel een extreem groot verschil. Ik geloof best dat er minder wordt gerapporteerd, maar verklaard dat het verschil helemaal?Martinusz schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 07:40:
Ach als men even verder leest zie je ook dat Ajax alles meldt, dus ook wat duwwerk wordt gerapporteerd als zijnde vechtpartij.
Maar goed, de media wil Ajax kapot maken. Met Kraaij jr als aanvoerder. Verkeerde mensen zijn het. Dat stadion van Feyenoord ken gewoon minder man in, en het is zo saai dat ze in slaap vallen. En als ze Donnie steeds wisselen word je uiteraard pis link.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
1 jaar en daarna heeft Dirk Kuijt z'n diplomaVos schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:01:
Dickie naar De Kuip? Volgens het AD een belangrijke kandidaat.
Dat moet je toch niet willen?
Dat zal het idee zijn.
Mooi he, men maakt 'nieuws' gebaseerd op wat tweets, 10 hele tweets
Op Twitter laten veel Ajax-supporters weten klaar te zijn met de houding van Van de Beek en wordt hij, al dan niet via zijn goede vriend Sjaak Swart, gezien als hét grote lek naar De Telegraaf.
Ik heb het eerste linkje die ik tegen kwam gepakt.Martinusz schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:23:
[...]
Mooi he, men maakt 'nieuws' gebaseerd op wat tweets, 10 hele tweetsen alle fans zijn ineens tegen van de Beek
![]()
[...]
Overig 10 tweets van redelijk goed geïnformeerde accounts hoor.
En als je zelf even op Twitter kijkt dan barste het gisteren behoorlijk los. En het is immers een feit dat er vrij veel naar De Telegraaf gelekt wordt.
[ Voor 7% gewijzigd door Yogibeer op 30-01-2019 08:32 ]
Dat dit überhaupt besproken wordt hier. Ik zie een aantal nietszeggende Twitter account. Ajax verliest een keer dik van Feyenoord en het gaat alleen nog maar over Ajax.Martinusz schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:23:
[...]
Mooi he, men maakt 'nieuws' gebaseerd op wat tweets, 10 hele tweetsen alle fans zijn ineens tegen van de Beek
![]()
[...]
Was het maar gewoon 1-0 geworden...
[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 30-01-2019 08:51 ]
De (social) Media pakken natuurlijk alles aan om maar iets sappigs of sensationeels te kunnen brengenVos schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:51:
[...]
Ajax verliest een keer dik van Feyenoord en het gaat alleen nog maar over Ajax.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ach, we slaan wel eens een fonteintje stuk maar verder zijn het lieve jongens.Zwervers plagen doen wij weer niet aan. En weer andere clubs slaan de boel bij hun eigen stadion kort en klein, zo heeft elke club zijn eigen cultuur.OPSLAGHOND schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 23:52:
[...]
Dit stukje zegt al genoeg over de geloofwaardigheid, want enkel Feyenoorders zijn fanatiek en in grote getale aanwezig ...
alles kan off-topic
Sowieso vind ik het raar om je talenten te verhuren aan een andere club om ze daar te laten rijpen. Je hebt dan gewoon weinig invloed op hun ontwikkeling. Met een Jong-team op niveau kan je zo'n jongen iedere week 90 minuten laten maken.
Maarja, het beleid van Feyenoord is sowieso niet om over naar huis te schrijven. Nu weer met de geruchten dat Advocaat op pole position staat...
[ Voor 13% gewijzigd door JST94 op 30-01-2019 09:47 ]
Het is inderdaad helaas niet bepaald vooruitstrevend wat Van Geel nu weer van plan is.JST94 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:44:
Maarja, het beleid van Feyenoord is sowieso niet om over naar huis te schrijven. Nu weer met de geruchten dat Advocaat op pole position staat...
Te veel miskopen, geen goed beleid wat betreft de jeugdopleiding, nog steeds geen fatsoenlijke doorstroming van de jeugd naar het eerste (Dat viersporenbeleid is ook gewoon propaganda)..
De eenmalige kans om niet in de piramide in te stappen hebben we gemist. Met voor die tijd goede redenen. Laten we niet steeds weer dat verwijt maken. Nu is er wel ambitie om in de piramide in te stromen maar dat is een langere termijn plan.JST94 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:44:
Die samenwerking tussen Feyenoord en FC Dordrecht begint wel een beetje een soap te worden zeg. Volgens mij was het gewoon veel makkelijk om ervoor te zorgen dat Jong Feyenoord de stap maakt richting de voetbal piramide.
Sowieso vind ik het raar om je talenten te verhuren aan een andere club om ze daar te laten rijpen. Je hebt dan gewoon weinig invloed op hun ontwikkeling. Met een Jong-team op niveau kan je zo'n jongen iedere week 90 minuten laten maken.
Dan is een samenwerking/verhuur constructie voor nu een realistisch plan om de kansen voor de aankomende basis spelers te vergroten.
Wat ik van Advocaat moet denken is een ander verhaal. Ik denk vooral een veilige maar weinig creatieve keus en gericht om vooral de komende generatie trainers (Kuyt, Van Wonderen, Bosveld) bescherming te bieden. Mij lijkt het interessant om ook eens naar iemand als Hein Vanhaezebrouck te kijken, daar hoor je niemand over.
alles kan off-topic
Jullie mogen Gio hebbentoolkist schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:06:
Hoho, dat is al mijn beoogde opvolger van Ten Hag. Jullie zoeken maar iemand anders
alles kan off-topic
Alleen als ie van Persie meeneemt
Toch leuk hoe Van Persie zijn imago van lastige/vervelende jongen heeft omgeturnd tot een soort van troetelkind die zelfs sympathie krijgt bij supporters van de grote rivaal.
Maar het is altijd een mooie voetballer geweest.
alles kan off-topic
Ik weet dat het je diep zit, bijna elke thuiswedstrijd van Feyenoord, als het 10 seconden stil is, post je dat. Maar, het klopt ook gewoon niet wat je zegt. Nergens staat jouw claim, dat het enkel Feyenoord betreft.OPSLAGHOND schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 23:52:
[...]
Dit stukje zegt al genoeg over de geloofwaardigheid, want enkel Feyenoorders zijn fanatiek en in grote getale aanwezig ...
Het feit dat er staat dat Feyenoord een fanatieke aanhang heeft, betekent niet dat een andere club het niet kan hebben. Laat staan dat het wat zegt over het artikel.Doutzen Kroes is een lekker ding! Oh, dus Yfke Sturm is een lelijk varken?
Overigens betekent het dat er bij 1 op de 3 wedstrijden bij Ajax een vechtpartij(tje) is. Met 40.000 man bij elkaar, lijkt me dat niet eens een verkeerde score. Een kroeg met 100 man kan slechtere cijfers hebben.
EDIT:
En dan lijkt het ook nog eens over alle wedstrijden te gaan, inclusief Europees, waar meestal iets meer gebeurt en Ajax relatief meer wedstrijden heeft. Zo vreemd zijn die cijfers dus niet.
[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 30-01-2019 12:49 ]
Omdat de TD totaal geen visie heeft, dat met Dordrecht is link want een club speelt om te overleven. Een Jong elftal moet rijpen en dan heeft winst niet de prioriteit des te meer de ontwikkeling van talenten. Wanneer gaat men (die met invloed) inzien dat Van Geel een overlever is en meewaait met alle windrichtingen?JST94 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:44:
Die samenwerking tussen Feyenoord en FC Dordrecht begint wel een beetje een soap te worden zeg. Volgens mij was het gewoon veel makkelijk om ervoor te zorgen dat Jong Feyenoord de stap maakt richting de voetbal piramide.
Hehehehe... mooie humor
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Hoho, we hoeven jullie rommel niet. Ruim die zelf lekker op
Dan nog niet. Prima speler, maar we moeten geen bejaardensoos worden met KJH, Blind en Van Persie. Straks wil je Sneijder en Nigel er ook nog bij
Daar is ie al vaker langere tijd door uitgeschakeld geweest. Wel jammer, want ondanks dat het een enorme duikelaar kan zijn kan ie ook enorm goed voetballen en had ik hem graag door de verdediging van Man Utd zien snijden.Ankona schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:38:
Wonderlijk nieuws uit Parijs over Neymar. Dat medische wonder dat gemiddeld 10 keer per wedstrijd een zeer ernstige drie dubbele beenbreuk oploopt maar toch vrolijk verder kan voetballen is nu minimaal 10 weken uitgeschakeld door een lullig middenvoetsbeentje dat gebroken is. Snap er niets van. Zal wel nep nieuws zijn.
Spelers die zoals hij gepresteerd hebben verdienen ook alleen maar respect en geen afzien omdat ze toevallig bij de rivaal gespeeld hebben.Yogibeer schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:52:
[...]
Toch leuk hoe Van Persie zijn imago van lastige/vervelende jongen heeft omgeturnd tot een soort van troetelkind die zelfs sympathie krijgt bij supporters van de grote rivaal.
En Feyenoord roept dat ze een topsportcultuur nastreven.Schuurman: Schandalig hoe het bij Jong Feyenoord ging:
Jari Schuurman is blij dat hij verlost is van Jong Feyenoord. De middenvelder heeft voor drie seizoenen getekend bij FC Dordrecht. ''Het is zaak voor mij om nu veel te spelen. Bij Jong Feyenoord trainden we soms met zes man, zonder keepers. Trainers die mee moesten doen. Dat was schandalig, dus daar wilde ik eigenlijk het liefste snel weg.''
Clubs die dat roepen hebben dat dus niet, denk daar maar eens over na.JST94 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:36:
En Feyenoord roept dat ze een topsportcultuur nastreven.![]()
![]()
[ Voor 24% gewijzigd door Vincent Dave op 30-01-2019 14:40 ]
En het zegt eigenlijk nog niets over in hoeverre dit de praktijk is of dat meneer Schuurman gewoon teleurgesteld is dat hij het eerste niet gehaald heeft.
alles kan off-topic
Ach welnee, V. Persie kan nog prima mee maar is zeker niet de 'enige speler van de buitencategorie'. Dan doe je 'm toch echt te veel eer aan. Hij heeft nog een prima niveau maar stijgt echt niet ver boven Lozano, Tadic of Ziyech uit.Vincent Dave schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:38:
Dat komt ook omdat Van Persie de enige speler in de Eredivisie is van buitencategorie, helaas maar waar. De competitie is compleet uitgehold en dan valt een 'bejaarde' topvoetballer juist meer op. Van Persie is een voetballer uit vervlogen tijden en de hoop is gevestigd op de Brexit opdat meer voetballers in Nederland blijven ipv op zeer jonge leeftijd te vertrekken en verpest te worden.
[...]
Clubs die dat roepen hebben dat dus niet, denk daar maar eens over na.
Zomaar wat namen die me te binnen schieten en het niet veel verder gebracht hebben dan een leuke ED speler.....
alles kan off-topic
Arjan Robben = op z'n retour same Van PersieAnkona schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:53:
Zomaar wat namen die me te binnen schieten en het niet veel verder gebracht hebben dan een leuke ED speler.....
Vigil Van Dijk = geen buitencategorie
Cruyff = inmiddels overleden, is al een tijdje
Depay = geen buitencategorie
Van Basten = gefaald als trainer en bobo, voetbalt ook al even niet meer
Kom met nog meer namen..
PS. Ziyech, Tadic en Lozano moeten het nog maar bewijzen bij Europese TOPclubs.
Schandalig?Ankona schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:39:
Schandalig om zo de vuile was buiten te hangen.
En het zegt eigenlijk nog niets over in hoeverre dit de praktijk is of dat meneer Schuurman gewoon teleurgesteld is dat hij het eerste niet gehaald heeft.
Het mag eens tijd worden dat er eindelijk eens iets gedaan gaat worden aan de achterlijke cultuur die bij Feyenoord heerst. Er is echt helemaal niets veranderd de afgelopen weet ik veel hoeveel jaren. Er is een reden dat Feyenoord altijd achterblijft bij Ajax en PSV en dat heeft alles te maken met diegene die daar verantwoordelijk voor zijn. Van mij mag het maasgebouw weer eens bestormd worden, lijkt dat dat het enige is waar de directie gevoelig voor is.
En daarom zien ze in Engeland van Dijk als 1 van de beste verdedigers, zo niet de beste, van de wereld momenteel. De beste is wellicht overdreven, maar die lofzang is echt niet voor niets.Vincent Dave schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:19:
[...]
Arjan Robben = op z'n retour same Van Persie
Kom met nog meer namen..
Om te beginnen, je gebruikt wel heel selectief argumenten om je punt te maken. De redenen die je noemt bij Cruyff en van Basten hebben niets met voetbal te maken. Daarnaast, Virgil van Dijk is op dit moment één van de meest gewaardeerde verdedigers van de Premier League dat is toch geen kaboutercompetitie.Vincent Dave schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:19:
[...]
Arjan Robben = op z'n retour same Van Persie
Kom met nog meer namen..
Vervolgens, je hebt gelijk als je zegt dat Ziyech, Tadic en Lozano zich nog moeten bewijzen. Maar het ging toch over de prestaties hier en nu in de Eredivisie? Als je RVP nu vergelijkt met 1 van deze 3 heren dan kun je rustig stellen dat RVP niet mijlenver boven hen uitsteekt.
Nou ja, in zijn verdediging; hij is 35 jaar..... dan doet ie het gewoon prima.Ghengis schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:34:
Als je RVP nu vergelijkt met 1 van deze 3 heren dan kun je rustig stellen dat RVP niet mijlenver boven hen uitsteekt.
Lozano is 23, Ziyech 25 en Tadic 30. Wat heeft Tadic bijvoorbeeld op z'n palmares staan? Bij een topclub? Niets vergeleken met Van Persie. edit: ook echt letterlijk niets. Nul teamprijzen.
[ Voor 65% gewijzigd door Gunner op 30-01-2019 15:40 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Maar dat is de discussie ook niet.... Het gaat steeds om nu, niet over vroeger.Gunner schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:35:
[...]
Nou ja, in zijn verdediging; hij is 35 jaar..... dan doet ie het gewoon prima.
Lozano is 23, Ziyech 25 en Tadic 30. Wat heeft Tadic bijvoorbeeld op z'n palmares staan? Bij een topclub? Niets vergeleken met Van Persie. edit: ook echt letterlijk niets. Nul teamprijzen.
Dat er aasgieren zijn die het fantastisch vinden als er modder gegooid wordt is iets anders. Die jongen staat gewoon bij Feyenoord onder contract en dient niet de vuile was over zijn werkgever buiten te hangen. Nog los van of het op waarheid gebaseerd is. Ook als het wel waar is, dan nog ga je daar niet in de media over klagen. Dat is gewoon schandalig onprofessioneel gedrag.sassymousasi schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:33:
[...]
Schandalig?
Het mag eens tijd worden dat er eindelijk eens iets gedaan gaat worden aan de achterlijke cultuur die bij Feyenoord heerst. Er is echt helemaal niets veranderd de afgelopen weet ik veel hoeveel jaren. Er is een reden dat Feyenoord altijd achterblijft bij Ajax en PSV en dat heeft alles te maken met diegene die daar verantwoordelijk voor zijn. Van mij mag het maasgebouw weer eens bestormd worden, lijkt dat dat het enige is waar de directie gevoelig voor is.
alles kan off-topic
Zeker! Sterker, het aantal 35-jarigen wat het nog zo goed doet kun je denk ik op één hand tellen. Maar stellen dat RVP als enige in de ED in de buitencategorie valt is dan weer overdreven.Gunner schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:35:
[...]
Nou ja, in zijn verdediging; hij is 35 jaar..... dan doet ie het gewoon prima.
Daar ga je juist wel over klagen. Laat maar eens zien wat er mis is binnen de organisatie Feyenoord. Waar men pretendeert een topclub te zijn. Laat diegene die verantwoordelijk zijn dit maar eens verklaren. Dit is gewoon onacceptabel dat de 3e club van Nederland geen fatsoenlijk 2e elftal op de been kan krijgen.Ankona schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:29:
[...]
Dat er aasgieren zijn die het fantastisch vinden als er modder gegooid wordt is iets anders. Die jongen staat gewoon bij Feyenoord onder contract en dient niet de vuile was over zijn werkgever buiten te hangen. Nog los van of het op waarheid gebaseerd is. Ook als het wel waar is, dan nog ga je daar niet in de media over klagen. Dat is gewoon schandalig onprofessioneel gedrag.
Wat mij betreft wordt van Geel vandaag nog het Maasgebouw uitgesodemietert.
Ex werkgever, hij heeft voor 3 jaar getekend staat er en dat lijkt me niet om verhuur gaan. Als dat wat ie zegt waar is kan ik me best voorstellen dat ie pissig is, al moet het dan wel iets vaker gebeurd zijn dan bv een keer in een interland week waarin hij als enige niet opgeroepen was.Ankona schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:29:
[...]
Dat er aasgieren zijn die het fantastisch vinden als er modder gegooid wordt is iets anders. Die jongen staat gewoon bij Feyenoord onder contract en dient niet de vuile was over zijn werkgever buiten te hangen. Nog los van of het op waarheid gebaseerd is. Ook als het wel waar is, dan nog ga je daar niet in de media over klagen. Dat is gewoon schandalig onprofessioneel gedrag.
Schandalig onprofessioneel gedrag of een klokkenluider?Ankona schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:29:
[...]
Ik neem aan dat je Snowden dan ook een onprofessionele man vindt, net als alle andere klokkenluiders die hardnekkige problemen aan de kaak stellen?
Het zou me niets verbazen als dit al meerdere malen is geuit tegenover de directie maar daar niets mee gedaan wordt. Ik kan die jongen alleen maar prijzen dat hij nu zo open is over de wanprestatie van de huidige directie van Feyenoord. Als ze het intern niet willen oplossen dan moeten ze maar open en bloot de stok krijgen.
Mjah, die laatste drie moeten die categorie nog aantikken als je ze gaat vergelijken met de carriere van RVP.Ghengis schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:44:
[...]
Ach welnee, V. Persie kan nog prima mee maar is zeker niet de 'enige speler van de buitencategorie'. Dan doe je 'm toch echt te veel eer aan. Hij heeft nog een prima niveau maar stijgt echt niet ver boven Lozano, Tadic of Ziyech uit.
RVP is simpelweg aan het afbouwen/afsluiten van zijn carriere, terwijl die andere in potentie kunnen doorgroeien naar het niveau waarop RVP in de BPL en Oranje heeft gespeeld.
Tadic heeft het leuk gedaan in de BPL, Ziyech doet het leuk met Ajax maar is daar simpelweg omdat de Europese subtop het niet in hem ziet zitten en Lozano heeft de potentie maar zal dan ook een teamspeler moeten worden.
Een speler die Man-United kampioen heeft gemaakt, en een dragende kracht in een Oranje is geweest dat tweede en derde op een WK geworden is in een adem noemen met Ziyech/Tadic
Eigenlijk zijn alleen twee jonge Ajax spelers waarvan ik denk dat die dat kunnen gaan halen, laten we het vooral hopen mbt Oranje
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Zou die jongen nou echt niet doorhebben dat ie alleen door PSG gehaald wordt om Ajax te pesten?Ajax raakt talentvolle Bakker kwijt aan Paris Saint-Germain
Ach zo een giga talent is het niet.toolkist schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:21:
Eerder deze week berichten dat PSG boos was op Ajax omdat ze gelogen zouden hebben dat Barca wel/niet met Frenkie sprak en dan dit:
[...]
Zou die jongen nou echt niet doorhebben dat ie alleen door PSG gehaald wordt om Ajax te pesten?
Zou dat niet meer te maken hebben met het feit dat Ajax een extra linksback heeft gehaald? Dat is namelijk wel een extra duidelijk signaal dat Bakker niet snel een kans gaat krijgen.toolkist schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:21:
Eerder deze week berichten dat PSG boos was op Ajax omdat ze gelogen zouden hebben dat Barca wel/niet met Frenkie sprak en dan dit:
[...]
Zou die jongen nou echt niet doorhebben dat ie alleen door PSG gehaald wordt om Ajax te pesten?
Tegenwoordig kan je op je achttiende natuurlijk echt niet meer in een tweede elftal spelen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zelfs al zou dat de reden zijn, de transfer van Ajax naar PSG staat per definitie niet slecht op je CV. Zeker op die leeftijd kan het weinig kwaad dat je niet in het eerste speelt. Je komt dan toch wel bij een andere prima club uit in een competitie die beter is dan de Eredivisie.toolkist schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:21:
[...]
Daarnaast is het salaris dat je krijgt waarschijnlijk ook een vooruitgang en is Parijs geen slechte stad om te wonen. Ik zie voornamelijk plussen voor de speler ongeacht de reden van de club
Je hebt helemaal gelijk, RVP heeft een fenomenale carrière gehad waar Ziyech/Tadic en Lozano (nog) niet aan kunnen tippen. Je maakt echter dezelfde fout als een paar posters voor je, de hele carrière van RVP aanhalen om te bewijzen dat hij beter is (geweest) dan die ED spelers die ik noemde. Maar daar ging de hele discussie niet over. Het ging erover of RvP nu zoveel beter is 'als enige van de buitencategorie' en dat hij is hij simpelweg niet. RvP presteert niet zoveel beter als bijv. een Lozano, Ziyech of Tadic. Natuurlijk heeft dat ook met zijn leeftijd te maken, maar daar werd in het punt 'RvP is als enige in de ED van buitencategorie' ook geen rekening mee gehouden.Bossie schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:35:
[...]
Mjah, die laatste drie moeten die categorie nog aantikken als je ze gaat vergelijken met de carriere van RVP.
RVP is simpelweg aan het afbouwen/afsluiten van zijn carriere, terwijl die andere in potentie kunnen doorgroeien naar het niveau waarop RVP in de BPL en Oranje heeft gespeeld.
Tadic heeft het leuk gedaan in de BPL, Ziyech doet het leuk met Ajax maar is daar simpelweg omdat de Europese subtop het niet in hem ziet zitten en Lozano heeft de potentie maar zal dan ook een teamspeler moeten worden.
Een speler die Man-United kampioen heeft gemaakt, en een dragende kracht in een Oranje is geweest dat tweede en derde op een WK geworden is in een adem noemen met Ziyech/Tadic
Eigenlijk zijn alleen twee jonge Ajax spelers waarvan ik denk dat die dat kunnen gaan halen, laten we het vooral hopen mbt Oranje
Het gaat dus om het hier en nu, niet over zijn carrière in het verleden.
Spelersmakelaar: Mino Raiolatoolkist schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:21:
[...]
Ik weet wel wie er echt op vooruitgaat.
Welke linksback?Gonadan schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:01:
[...]
Zou dat niet meer te maken hebben met het feit dat Ajax een extra linksback heeft gehaald? Dat is namelijk wel een extra duidelijk signaal dat Bakker niet snel een kans gaat krijgen.
Hij heeft 2 beker wedstrijden meegespeeld.Tegenwoordig kan je op je achttiende natuurlijk echt niet meer in een tweede elftal spelen.
Welke extra linksback heeft Ajax dan gehaald? Heb dat dan gemist, want Magallan is niet echt een linksback en zelfde geld voor Sinkgraven.Gonadan schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:01:
[...]
Zou dat niet meer te maken hebben met het feit dat Ajax een extra linksback heeft gehaald? Dat is namelijk wel een extra duidelijk signaal dat Bakker niet snel een kans gaat krijgen.
Tegenwoordig kan je op je achttiende natuurlijk echt niet meer in een tweede elftal spelen.
Magallan is ook niet als linksback gehaald.Pompi schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:22:
[...]
Welke extra linksback heeft Ajax dan gehaald? Heb dat dan gemist, want Magallan is niet echt een linksback en zelfde geld voor Sinkgraven.
Toch verandert dat niets aan het signaal wat mij betreft.
Overigens schijnt Dortmund geïnteresseerd te zijn in Ziyech volgens de geruchten, eerst zien dan geloven.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Weet ik, maar dat was de laatste verdediger die nieuw was voor zo ver ik weet dus zou het niet logisch vinden als hij die bedoeldePolarBear schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:23:
[...]
Magallan is ook niet als linksback gehaald.
Dus als je bij Ajax geen kans denkt te krijgen, dan denk je die bij PSG wel te krijgen?Gonadan schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:01:
[...]
Ik vind het prima dat ie gaat en snap best dat ie dat bod accepteert, financieel zal het inderdaad best prima zijn. Maar vind je dit zelf nou ook niet een klein beetje een vreemde transfer?Napo schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:14:
[...]
Zelfs al zou dat de reden zijn, de transfer van Ajax naar PSG staat per definitie niet slecht op je CV. Zeker op die leeftijd kan het weinig kwaad dat je niet in het eerste speelt. Je komt dan toch wel bij een andere prima club uit in een competitie die beter is dan de Eredivisie.
Daarnaast is het salaris dat je krijgt waarschijnlijk ook een vooruitgang en is Parijs geen slechte stad om te wonen. Ik zie voornamelijk plussen voor de speler ongeacht de reden van de club
Bij Ajax weet je dat je hem niet krijgt, bij PSG kan je er vanuit gaan dat het lastig wordt. Toch iets meer kans, blijkbaar weten ze dat goed te verkopen of heeft hij zelf vertrouwen.toolkist schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:31:
Dus als je bij Ajax geen kans denkt te krijgen, dan denk je die bij PSG wel te krijgen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Grote kans op carrieremoord vind ik, als hij over paar jaar in het eerste van Ajax had gespeeld had hij denk ik betere clubs voor het uitkiezen gehad dan als hij na meerdere verhuurperiodes de deur achter zich dicht trekt bij PSG om bij een middelmaat Ligue 1 club te gaan spelen. Beetje zoals Rekik en Bruma (in mindere mate) op dit moment ook hebben. Maar zoals mensen al zeiden met zijn zaakwaarnemer verbaasd het toch niet meer, zolang je geen topspeler bent ziet Rioala je alleen maar als levend geld.toolkist schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:31:
Ik vind het prima dat ie gaat en snap best dat ie dat bod accepteert, financieel zal het inderdaad best prima zijn. Maar vind je dit zelf nou ook niet een klein beetje een vreemde transfer?
Ik hoor daar ook wat geruchten over. Het instagram account van hem laat geen Ajax foto's zien (https://www.instagram.com/hziyech/) maar geen idee of die er wel waren.Gonadan schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:26:
Overigens schijnt Dortmund geïnteresseerd te zijn in Ziyech volgens de geruchten, eerst zien dan geloven.
Sowieso wordt het spannend met een sluitende transfer markt. Meer dan Magallan en de derde keeper van Benfica is er niet bijgekomen volgens mij, en met Max Wober en Bakker zijn er wel twee linksbacks weg.
Die waren er wel maar heeft ie allemaal verwijderd na een kritische noot vanuit het publiek in de tweede seizoenshelft vorig jaar. Vervolgens maakte hij alleen geen transfer.PolarBear schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:51:
[...]
Ik hoor daar ook wat geruchten over. Het instagram account van hem laat geen Ajax foto's zien (https://www.instagram.com/hziyech/) maar geen idee of die er wel waren.
Sowieso wordt het spannend met een sluitende transfer markt. Meer dan Magallan en de derde keeper van Benfica is er niet bijgekomen volgens mij, en met Max Wober en Bakker zijn er wel twee linksbacks weg.
Bakker heeft volgens mij maar één wedstrijd in het eerste gespeeld, toen speelde hij alsof het een creatieve middenvelder was. En dat is hij niet.
Welllicht opent dit wel de deur voor Overmars om een tweede linksback te halen.
Wat dacht je van Opdam naar Psgtoolkist schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:31:
[...]
Dus als je bij Ajax geen kans denkt te krijgen, dan denk je die bij PSG wel te krijgen?
[...]
Ik vind het prima dat ie gaat en snap best dat ie dat bod accepteert, financieel zal het inderdaad best prima zijn. Maar vind je dit zelf nou ook niet een klein beetje een vreemde transfer?
Welke vuile was? Ik begrijp niet dat hier ophef over zou moeten zijn. Het is toch niet bepaald een publiek geheim dat er bij Jong Feyenoord regelmatig met een (te) kleine groep wordt getraind en dat ze (te) weinig wedstrijden spelen. Er lijkt me geen woord gelogen aan wat Schuurman zegt. Daarnaast legt hij in het interview met Rijnmond de schuld volledig bij zichzelf.Ankona schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:39:
Schandalig om zo de vuile was buiten te hangen.
Feyenoord heeft gewoon een probleem dat ze niet met een Jong elftal in de piramide zitten. Die situatie is een erfenis uit het (minder welvarende) verleden en die situatie is niet zo maar te keren. Al denk ik dat wanneer Feyenoord bij de KNVB aan zal kloppen, dat ze dan echt niet onderaan de piramide hoeven instromen, maar dat ze wel een plek in de derde of tweede divisie zullen krijgen.
Een van de gevolgen van deze situatie is echter wel dat spelers tussen het wal en het schip belanden en het is heel logisch dat ze er dan voor kiezen hun heil elders te zoeken.
Wat Schuurman zelf betreft verbaast het me wel enigszins dat hij zijn belofte nooit waar heeft kunnen maken. Hij lijkt me een nuchtere en solide jongen, was ooit één van de grootste talenten van Nederland, maar niet alleen bij Feyenoord, maar ook bij NEC en Willem II heeft hij dat nooit laten zien. Ik ben benieuwd wat deze stap voor hem gaat doen. Dordrecht is een noodlijdende club met zeer beperkte mogelijkheden en een hoop intern gerommel. Ik weet niet of dat een solide basis is om op terug te vallen, maar wellicht dat de samenwerking met Feyenoord voor beide clubs en ook voor Schuurman positief uit gaat pakken. Ik denk dat voor zowel Feyenoord, Dordrecht als Schuurman geldt dat ze in een situatie zitten, waarin ze liever niet hadden gezeten, maar dat andere opties beperkt waren.
Feyenoord roept al vanaf het begin van hte seizoen dat Jong Feyenoord een voltallige selectie moet zijn met eigen trainingen, eigen staf etcetera. Schijnbaar is dat dus niet zo. Dat mag best aangekaart worden. Vooral omdat Feyenoord op de nieuwjaarsconferentie een viersporenbeleid nastreeft (Pure propaganda).lateef schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 00:10:
[...]
Welke vuile was? Ik begrijp niet dat hier ophef over zou moeten zijn. Het is toch niet bepaald een publiek geheim dat er bij Jong Feyenoord regelmatig met een (te) kleine groep wordt getraind en dat ze (te) weinig wedstrijden spelen. Er lijkt me geen woord gelogen aan wat Schuurman zegt. Daarnaast legt hij in het interview met Rijnmond de schuld volledig bij zichzelf.
Heel de Academy roept al jaren dat ze willen toetreden tot de piramide. Omdat ze daar gewoon zien dat de achterstand groter wordt en de ontwikkelingsmogelijkheden beperkt zijn ten opzichte van de concurrentie. Ik ben zelfs benieuwd of Feyenoord rekening heeft gehouden bij het nieuwe trainingscomplex met een eventuele toetreding.lateef schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 00:10:
[...]
Feyenoord heeft gewoon een probleem dat ze niet met een Jong elftal in de piramide zitten. Die situatie is een erfenis uit het (minder welvarende) verleden en die situatie is niet zo maar te keren. Al denk ik dat wanneer Feyenoord bij de KNVB aan zal kloppen, dat ze dan echt niet onderaan de piramide hoeven instromen, maar dat ze wel een plek in de derde of tweede divisie zullen krijgen.
Eigenlijk moet je hopen dat er een paar grote talenten uit Onder 19/Jong Feyenoord zoals Burger, Kokcu of een Bannis vertrekken omdat ze door het gebrek aan een fatsoenlijk Jong Feyenoord geen voldoende ontwikkelingsmogelijkheden zien. Wellicht dat ze dan hun ogen op doen.lateef schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 00:10:
[...]
Een van de gevolgen van deze situatie is echter wel dat spelers tussen het wal en het schip belanden en het is heel logisch dat ze er dan voor kiezen hun heil elders te zoeken.
Voor Schuurman is het te hopen dat het nog wat wordt, maar een (groot) talent zijn in de jeugd bewijst nog niet dat je het in het grote mannenvoetbal ook kan maken. Zie zijn leeftijdsgenoot Slabbekoorn of de iets oudere Achahbar.lateef schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 00:10:
[...]
Wat Schuurman zelf betreft verbaast het me wel enigszins dat hij zijn belofte nooit waar heeft kunnen maken. Hij lijkt me een nuchtere en solide jongen, was ooit één van de grootste talenten van Nederland, maar niet alleen bij Feyenoord, maar ook bij NEC en Willem II heeft hij dat nooit laten zien. Ik ben benieuwd wat deze stap voor hem gaat doen. Dordrecht is een noodlijdende club met zeer beperkte mogelijkheden en een hoop intern gerommel. Ik weet niet of dat een solide basis is om op terug te vallen, maar wellicht dat de samenwerking met Feyenoord voor beide clubs en ook voor Schuurman positief uit gaat pakken. Ik denk dat voor zowel Feyenoord, Dordrecht als Schuurman geldt dat ze in een situatie zitten, waarin ze liever niet hadden gezeten, maar dat andere opties beperkt waren.
Voor Schuurman is het tevens te hopen dat er geen Feyenoord-trainer aangesteld gaat worden bij FC Dordrecht (Iets wat Feyenoord wel wilt), die Feyenoord-trainer zal natuurlijk een voorkeur hebben voor de spelers die verhuurd zijn van Feyenoord aan FC Dordrecht.
Ik lees nu dat viersporenbeleid nog eens terug, maar het slaat werkelijk nergens op. Er wordt begonnen met dat het eerste elftal minimaal voor de helft uit eigen jeugdspelers moet bestaan. Jaarlijks moeten er twee spelers doorstromen vanuit de Academy. Hoe kan je dit zo zwart/wit zetten? Ten eerste moet je dan zorgen dat je genoeg talent hebt in je Academy, ten tweede moet dit talent er ook klaar voor zijn en moeten ze kwaliteit toevoegen aan de selectie. Ten derde; Hoe kan Dick Advocaat dan nu op pole position staan volgens de geruchten? Dick is helemaal geen trainer die veel met jonge spelers werkt.
Het tweede punt betreft Jong Feyenoord. Vanaf seizoen 2019-2020 dient dit volledig ondersteunend te zijn aan Feyenoord 1. (Hallo, dat moest 10 jaar terug toch al?). Verder willen de Jong Feyenoord vooral gebruiken voor reserve spelers van Feyenoord 1. Hierdoor wordt Jong Feyenoord het ideale team om spelers die terug komen van een blessure minuten te laten maken. Echter, als dat het geval is, waarom deden spelers als St Juste, Vermeer, Haps of Jorgensen dan amper minuten op in Jong Feyenoord? Wat is nu precies de toegevoegde waarde van Jong Feyenoord? Het is en blijft een slap aanhangsel om diegene die niet spelen in het eerste in ieder geval wat minuten te laten maken in een competitie die nergens over gaat.
Feyenoord onder 19 dient ieder jaar om het kampioenschap te spelen. Het kampioenschap laat ze ook deelnemen aan de UEFA Youth League. Ja, leuk en aardig, maar ondertussen wordt er een trainer in opleiding neergezet bij het vlaggenschip van je jeugdopleiding.
Verder als kers op de taart. De samenwerking met Dordrecht! Leuk, de ontwikkeling van je grootste talenten uit handen geven. Het is maar te hopen dat ze bij Dordrecht goed begeleid worden. Als je een fatsoenlijk Jong Feyenoord hebt zou je de speelstijl van het eerste kunnen kopiëren zodat ze hier al alvast aan kunnen wennen. Je houdt de ontwikkeling in eigen hand en je kan ze een stuk beter beoordelen.
Uiteindelijk; Het moet om kwaliteit gaan, niet om kwantiteit aldus Feyenoord. Ja, sorry. Maar kijkend naar het aankoopbeleid zie ik eerder kwantiteit, geen kwaliteit. Wat wil Feyenoord nou precies bereiken met dit viersporenbeleid? In mijn ogen is het niets meer dan een stukje propaganda om eigen falen niet toe te willen geven. Zolang Feyenoord niet blijft meedoen in de voetbalpiramide blijf je achterlopen op clubs als Ajax, PSV, AZ en Utrecht.
Dus van Geel, pak je spullen en kom nooit meer terug.
Daarna bij AZ idem. Tijdens zijn aanwezigheid verliep het prima, maar hij liet de club met een bende achter. Mede door Dirk Scheringa overigens.
Bij Feyenoord verloopt het ook alles behalve soepel. Aankoopbeleid is matig tot slecht te noemen en ondanks dat er 5 'prijzen' zijn gewonnen lijkt de club geen stappen vooruit te maken.
Ik als buitenstaander zou ook willen zeggen: Van Geel pak je biezen!
[ Voor 4% gewijzigd door Yogibeer op 31-01-2019 10:56 ]
Precies dit. Van Geel wilt zijn eigen ego niet opzij zetten voor iets waar heel de club om roept. Gio roept het al langer en de wens is er ook al langer vanuit de Academy. Maar van Geel is tegen. Echt onbegrijpelijk dat hij nog niet de Kuip uit is gebonjourt. Waar is de RvC als je ze nodig hebt?toolkist schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:56:
Van Geel was toch ook degene die zo faliekant tegen de Jong teams in de JL was? Lijkt erop dat ie nog niet bijgedraaid is en allerlei constructies bedenkt om ook maar niet bij te hoeven draaien. Waarom anders die samenwerking met Dordrecht?
Goedkoop scoren dit. Ik heb het over de spelers die nu in de Eredivisie spelen waarna vervolgens iemand Van Basten en Cruijff erbij durft te halen. RvP is aardig op voetballeeftijd en nog kan hij mee en je kunt het niveau van twintigers niet vergelijken met een speler die in zijn nadagen voetbalt. Zijn jullie zo dom of..? Oh en Van Dijk functioneert prima in een bepaald systeem net als werkertje Wijnaldum bij Liverpool, dan nog valt hij regelmatig door de mand. Het is geen speler van buitencategorie daar ging mijn opmerking over en dat we in NL flink zijn afgegleden en ook de talenten die er nu aankomen gaan dat niet worden, maar goed In Het Land der Blinden..Ghengis schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:34:
[...]
Om te beginnen, je gebruikt wel heel selectief argumenten om je punt te maken. De redenen die je noemt bij Cruyff en van Basten hebben niets met voetbal te maken. Daarnaast, Virgil van Dijk is op dit moment één van de meest gewaardeerde verdedigers van de Premier League dat is toch geen kaboutercompetitie.
Vervolgens, je hebt gelijk als je zegt dat Ziyech, Tadic en Lozano zich nog moeten bewijzen. Maar het ging toch over de prestaties hier en nu in de Eredivisie? Als je RVP nu vergelijkt met 1 van deze 3 heren dan kun je rustig stellen dat RVP niet mijlenver boven hen uitsteekt.
Dat hij gezien wordt als 1 van de beste verdedigers dat is helemaal geen feit, dat enkelen dat zeggen is geen bewijs. Er zijn andere redenen waarom hij zo populair is, hij is groot en sterk en ziet er goed uit heeft mede daardoor een hoge marktwaarde en dat is tegenwoordig een belangrijke factor. Ik zie hem toch voetballen? Zodra Oranje een ander systeem speelt dan bij Liverpool zullen zijn beperkingen echt opvallen. Omdat hij zich manifesteert in de PL en dat er een bepaald prijskaartje aan hem hangt is hij ook meteen van buitencategorie? Wellicht is ieders definitie van de term wel anders.toolkist schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:34:
[...]
En daarom zien ze in Engeland van Dijk als 1 van de beste verdedigers, zo niet de beste, van de wereld momenteel. De beste is wellicht overdreven, maar die lofzang is echt niet voor niets.
Zou je dan met namen willen komen? Diegenen die genoemd zijn heb ik al debunkt.Ghengis schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:34:
[...]
.. stellen dat RVP als enige in de ED in de buitencategorie valt is dan weer overdreven.
[ Voor 44% gewijzigd door Vincent Dave op 31-01-2019 12:31 ]
Wie is iedereen? Goede argumenten dit.toolkist schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:51:
Als je denkt dat het aan iedereen behalve jezelf ligt...
Oh oh daar gaan we weer.Vincent Dave schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:49:
[...]
Goedkoop scoren dit. Ik heb het over de spelers die nu in de Eredivisie spelen waarna vervolgens iemand Van Basten en Cruijff erbij durft te halen. RvP is aardig op voetballeeftijd en nog kan hij mee en je kunt het niveau van twintigers niet vergelijken met een speler die in zijn nadagen voetbalt. Zijn jullie zo dom of..? Oh en Van Dijk functioneert prima in een bepaald systeem net als werkertje Wijnaldum bij Liverpool, dan nog valt hij regelmatig door de mand. Het is geen speler van buitencategorie daar ging mijn opmerking over en dat we in NL flink zijn afgegleden en ook de talenten die er nu aankomen gaan dat niet worden, maar goed In Het Land der Blinden..
[...]
Dat hij gezien wordt als 1 van de beste verdedigers dat is helemaal geen feit, dat enkelen dat zeggen is geen bewijs. Er zijn andere redenen waarom hij zo populair is, hij is groot en sterk en ziet er goed uit heeft mede daardoor een hoge marktwaarde en dat is tegenwoordig een belangrijke factor. Ik zie hem toch voetballen? Zodra Oranje een ander systeem speelt dan bij Liverpool zullen zijn beperkingen echt opvallen. Omdat hij zich manifesteert in de PL en dat er een bepaald prijskaartje aan hem hangt is hij ook meteen van buitencategorie? Wellicht is ieders definitie van de term wel anders.
[...]
Zou je dan met namen willen komen? Diegenen die genoemd zijn heb ik al debunkt.
Over het eerste: Scoren doe ik wel op het veld, daar heb ik geen forum voor nodig. Verder: Prima, maar broeder van Dijk doet gewoon bijzonder goede zaken. En door je verkleinwoordje voor Wijnaldum haal je alleen maar je eigen argument onderuit. Hij is niet voor niets een stabiele kracht bij Liverpool.
Over het laatste: Ik stel al een hele tijd dat bijvoorbeeld Tadic, Lozano en Ziyech zeker het niveau van RvP halen op dit moment. Luuk de Jong is topscorer, dat is niet omdat hij 15 keer toevallig goed stond. Steven Bergwijn én Steven Berghuis doen het ook erg goed en halen allen minstens het niveau van RvP op dit moment. Dus nee, RvP is niet 'de enige speler in de buitencategorie in de ED' op dit moment. Doet hij het goed? Zeker, daar zal niemand over twisten, zeker gezien zijn leeftijd. Maar ook weer niet exceptioneel.
Maar hé, als jij vindt dat RvP vér boven iedereen uitstijgt in de ED is dat je goed recht natuurlijk.
We zullen het nooit weten.
Iedere generatie heeft zijn helden en laten we die a.u.b. koesteren.
Dat is sowieso heel moeilijk te vergelijken, want als Cruijff in deze tijd had geleefd had hij een andere stijl gehanteerd. Wellicht was hij nog steeds een absolute topper maar dan op een andere manier, of de huidige stijl ligt hem niet en zou hij minder uitblinken. Je zal het nooit weten, boeit ook eigenlijk niet.Yogibeer schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:24:
Ik vraag me af of Johan Cruijff vandaag de dag, met het tempo waarop het huidige voetbal wordt gespeeld ook zo goed zou zijn geweest.
We zullen het nooit weten.
Iedere generatie heeft zijn helden en laten we die a.u.b. koesteren.
Sowieso is het van heel veel factoren afhankelijk. Nu in de tijd van Messi en Ronaldo kon je uitblinken wat je wilde maar die twee etters staan altijd boven je. Pas nu men dat een beetje zat is en ze op hun retour raken (een beetje) zie je dat anderen in de spotlight komen, al is het maar als oeuvreprijsje.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zat eigenlijk te wachten op een DVD'tje of een huldiging, maar dit is nog wel ludiek.JST94 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:29:
Feyenoord start de kaartverkoop voor de halve finale tegen Ajax op 6-2.![]()
![]()
Ergens ook een beetje onnodig, want alle extra pesterijtjes zullen ook ergens motiverend werken binnen de Ajax-selectie.
Dat supporters hier druk mee zijn is logisch, maar ik betwijfel altijd of je hier als club aan mee moet werken.
Zelfde dat veel Social Media afdelingen van zo wel Ajax, PSV als Feyenoord wedstrijdjes lijken te doen wie het grappigst zijn. Hetgeen ze posten is meestal helemaal niet leuk.
[ Voor 26% gewijzigd door Yogibeer op 31-01-2019 13:37 ]
Het is gelukkig maar een datum van de kaartverkoop. Klein sneertje richting Ajax, zoiets is wel lachen. Zo'n DVD'tje of iets is inderdaad erg overdreven en zegt meer over Feyenoord dan over Ajax.Yogibeer schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:35:
[...]
Ik zat eigenlijk te wachten op een DVD'tje of een huldiging, maar dit is nog wel ludiek.
Ergens ook een beetje onnodig, want alle extra pesterijtjes zullen ook ergens motiverend werken binnen de Ajax-selectie.
Dat supporters hier druk mee zijn is logisch, maar ik betwijfel altijd of je hier als club aan mee moet werken.
Winnen van Ajax is leuk. Maar de punten laat Feyenoord in deze potten liggen.
Ja, eens. Als ze het niet hadden weggegeven tegen PEC, ADO en Fortuna rond de winterstop had je nu gelijk gestaan met Ajax en nog relatief dicht op PSV. Dan zou een stunt er wellicht in zitten.PWM schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:39:
Feyenoord-Ajax is verleden tijd. Laten ze er nu maar eens voor zorgen dat a.s. niet alle ballen van Berghuis en Larson bij de cornervlag belanden. En dat de ballen die wel aankomen niet voor Vilhena de parkeerplaats opgeschopt worden.
Winnen van Ajax is leuk. Maar de punten laat Feyenoord in deze potten liggen.
Dat gezegd hebbende zou het mij ook niks verbazen als we tegen puntverlies aanlopen dit weekend. Zou typisch Feyenoord zijn.
Het puntverlies tegen PEC, ADO en Fortuna was toch allerminst geflatteerd te noemen?JST94 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:42:
[...]
Ja, eens. Als ze het niet hadden weggegeven tegen PEC, ADO en Fortuna rond de winterstop had je nu gelijk gestaan met Ajax en nog relatief dicht op PSV. Dan zou een stunt er wellicht in zitten.
Dat gezegd hebbende zou het mij ook niks verbazen als we tegen puntverlies aanlopen dit weekend. Zou typisch Feyenoord zijn.
Dan kan je dit niet stellen i.m.o.
Net zoals Ajax dik verdiend verloor van PSV en Feyenoord. Maar als ze die gewonnen hadden, dan hadden ze nu bovenaan gestaan.
Ah jawel joh, is toch leukYogibeer schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:35:
[...]
Net zoals Pepsi en Coca Cola of bepaalde biermerken elkaar op Twitter proberen af te troeven. Zie de humor er van in en neem het vooral niet te serieus, er zijn belangrijkere dingen om je druk over te maken imo.
Ik noem het ook niet geflatteerd, ik vind alleen dat Feyenoord veel te makkelijk de kaas van het brood heeft laten eten. Omdat Feyenoord simpelweg niet goed voor de dag kwam zijn er dure punten verspeeld tegen dergelijke clubs.Yogibeer schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:44:
[...]
Het puntverlies tegen PEC, ADO en Fortuna was toch allerminst geflatteerd te noemen?
Dan kan je dit niet stellen i.m.o.
Net zoals Ajax dik verdiend verloor van PSV en Feyenoord. Maar als ze die gewonnen hadden, dan hadden ze nu bovenaan gestaan.
Als he! Als...
Maar we staan keurig 14e
[ Voor 18% gewijzigd door Vos op 31-01-2019 13:49 ]
Kijk, er wordt selectief gelezen of ik ben niet duidelijk genoeg geweest. Het niveau wat Van Persie in zijn hoogtijdagen haalde, dat haalt niemand die nu actief is in de Eredivisie. Alle prestaties welke in de NLse competitie gehaald worden zou men met een korreltje zout nemen. Nergens krijgen spelers zoveel ruimte als hier, Van Dijk is een verdediger in een competitie waarbij altijd collectief verdedigd wordt. Je hoeft daar niet aan te komen met het lullige verdedigen wat een Van Beek of De Ligt doen. Wijnaldum is bij Liverpool een werker(tje) inderdaad, hij heeft een belangrijke functie als dienende speler voor echte sterren als Salah. Nou zijn dat wél de twee samen met Depay die het hoogste niveau van de huidige Nederlandse spelers halen maar dat wil nog niet zeggen dat het buitencategorie is. Nogmaals, ik had het aanvankelijk over spelers van het niveau als Van Persie, Sneijder en Robben, die zijn al weggehaald door met name de Engelse clubs. Blijkbaar ben ik een roepende in de woestijn.Ghengis schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:57:
[...]
Oh oh daar gaan we weer.
Over het eerste: Scoren doe ik wel op het veld, daar heb ik geen forum voor nodig. Verder: Prima, maar broeder van Dijk doet gewoon bijzonder goede zaken. En door je verkleinwoordje voor Wijnaldum haal je alleen maar je eigen argument onderuit. Hij is niet voor niets een stabiele kracht bij Liverpool.
Over het laatste: Ik stel al een hele tijd dat bijvoorbeeld Tadic, Lozano en Ziyech zeker het niveau van RvP halen op dit moment. Luuk de Jong is topscorer, dat is niet omdat hij 15 keer toevallig goed stond. Steven Bergwijn én Steven Berghuis doen het ook erg goed en halen allen minstens het niveau van RvP op dit moment. Dus nee, RvP is niet 'de enige speler in de buitencategorie in de ED' op dit moment. Doet hij het goed? Zeker, daar zal niemand over twisten, zeker gezien zijn leeftijd. Maar ook weer niet exceptioneel.
Maar hé, als jij vindt dat RvP vér boven iedereen uitstijgt in de ED is dat je goed recht natuurlijk.
Er wordt niet selectief gelezen, ik zal je een beetje helpen. Dit is de quote waar ik op reageerde:Vincent Dave schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:42:
[...]
Kijk, er wordt selectief gelezen of ik ben niet duidelijk genoeg geweest. Het niveau wat Van Persie in zijn hoogtijdagen haalde, dat haalt niemand die nu actief is in de Eredivisie. Alle prestaties welke in de NLse competitie gehaald worden zou men met een korreltje zout nemen. Nergens krijgen spelers zoveel ruimte als hier, Van Dijk is een verdediger in een competitie waarbij altijd collectief verdedigd wordt. Je hoeft daar niet aan te komen met het lullige verdedigen wat een Van Beek of De Ligt doen. Wijnaldum is bij Liverpool een werker(tje) inderdaad, hij heeft een belangrijke functie als dienende speler voor echte sterren als Salah. Nou zijn dat wél de twee samen met Depay die het hoogste niveau van de huidige Nederlandse spelers halen maar dat wil nog niet zeggen dat het buitencategorie is. Nogmaals, ik had het aanvankelijk over spelers van het niveau als Van Persie, Sneijder en Robben, die zijn al weggehaald door met name de Engelse clubs. Blijkbaar ben ik een roepende in de woestijn.
Nu zeg je: Het niveau wat Van Persie in zijn hoogtijdagen haalde, dat haalt niemand die nu actief is in de Eredivisie.Vincent Dave schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:38:
Dat komt ook omdat Van Persie de enige speler in de Eredivisie is van buitencategorie, helaas maar waar. De competitie is compleet uitgehold en dan valt een 'bejaarde' topvoetballer juist meer op. Van Persie is een voetballer uit vervlogen tijden en de hoop is gevestigd op de Brexit opdat meer voetballers in Nederland blijven ipv op zeer jonge leeftijd te vertrekken en verpest te worden.
[...]
Clubs die dat roepen hebben dat dus niet, denk daar maar eens over na.
Dus, ik zet het gemakshalve in een quote even onder elkaar, maar ik heb bovenstaande de bronnen erbij gezet zodat je ziet dat ik het niet uit m'n duim zuig. Zie hier de twee dingen die je gezegd hebt maar nu onder elkaar:
Gisteren:
Vandaag:Dat komt ook omdat Van Persie de enige speler in de Eredivisie is van buitencategorie, helaas maar waar.
Ofwel: Hij is van de buitencategorie, quote later; niveau in zijn hoogtijdagen. Het punt wat ik maak is dat spelers als Ziyech, Tadic, Lozano op dit moment prima meekunnen met het niveau van RvP hij is inmiddels 35 jaar en behoort simpelweg niet meer tot die categorie waar jij hem nog onder rekent. De rest van de argumentatie mag je in mijn eerdere posts teruglezen.Het niveau wat Van Persie in zijn hoogtijdagen haalde, dat haalt niemand die nu actief is in de Eredivisie.
Wat ik al lang en breed gemeld heb: Nee de door mij genoemde spelers kunnen niet bogen op een carriere zoals RvP, maar daar ging het niet om want het gaat om zijn huidige presteren. (wat dus, om dat punt nog maar eens te maken, niet meer van de buitencategorie is en waar verschillende ED spelers keurig op zijn niveau mee kunnen)
Best, als jij het zo wilt zien. Zelfs nu zie ik niet dezelfde technische hoogstandjes van Ziyech, Tadic of een Lozano. Alles wat zij laten zien is allemaal net niet, in ieder geval het verschil in handelingssnelheid is schrikbarend. Bijvoorbeeld het doelpunt wat Ziyech maakte tegen Feyenoord, hij verprutst eerst bijna een goede aanval waarna hij een herkansing krijgt door gestuntel van de verdediging. Kijk vooral naar de tijd die hij nodig heeft en zijn ballaanname. Zo kan ik van al die drie zat voorbeelden opnoemen dat zij niet het niveau etaleren dat Van Persie wel doet (zelfs op zijn leeftijd en blessuregevoeligheid). Daarnaast zullen ze niet voor Oranje uitkomen.Ghengis schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:54:
[...]
Er wordt niet selectief gelezen, ik zal je een beetje helpen. Dit is de quote waar ik op reageerde:
[...]
Nu zeg je: Het niveau wat Van Persie in zijn hoogtijdagen haalde, dat haalt niemand die nu actief is in de Eredivisie.
Dus, ik zet het gemakshalve in een quote even onder elkaar, maar ik heb bovenstaande de bronnen erbij gezet zodat je ziet dat ik het niet uit m'n duim zuig. Zie hier de twee dingen die je gezegd hebt maar nu onder elkaar:
Gisteren:
[...]
Vandaag:
[...]
Ofwel: Hij is van de buitencategorie, quote later; niveau in zijn hoogtijdagen. Het punt wat ik maak is dat spelers als Ziyech, Tadic, Lozano op dit moment prima meekunnen met het niveau van RvP hij is inmiddels 35 jaar en behoort simpelweg niet meer tot die categorie waar jij hem nog onder rekent. De rest van de argumentatie mag je in mijn eerdere posts teruglezen.
Wat ik al lang en breed gemeld heb: Nee de door mij genoemde spelers kunnen niet bogen op een carriere zoals RvP, maar daar ging het niet om want het gaat om zijn huidige presteren. (wat dus, om dat punt nog maar eens te maken, niet meer van de buitencategorie is en waar verschillende ED spelers keurig op zijn niveau mee kunnen)
Over selectief gesproken.. even inzoomen op Ziyech die wat stuntelt. Even zoeken en je hebt ook vast beelden van RvP waarop hij struikelt of over de bal glijd. Laten we eens wat cijfers spreken, harde feiten (en kom nu niet met 'scoreboardjournalistiek' of een andere drogreden waarom je geen cijfers zou mogen gebruiken. Als bron heb ik Transfermarkt.nl gebruikt.Vincent Dave schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:27:
[...]
Best, als jij het zo wilt zien. Zelfs nu zie ik niet dezelfde technische hoogstandjes van Ziyech, Tadic of een Lozano. Alles wat zij laten zien is allemaal net niet, in ieder geval het verschil in handelingssnelheid is schrikbarend. Bijvoorbeeld het doelpunt wat Ziyech maakte tegen Feyenoord, hij verprutst eerst bijna een goede aanval waarna hij een herkansing krijgt door gestuntel van de verdediging. Kijk vooral naar de tijd die hij nodig heeft en zijn ballaanname. Zo kan ik van al die drie zat voorbeelden opnoemen dat zij niet het niveau etaleren dat Van Persie wel doet (zelfs op zijn leeftijd en blessuregevoeligheid). Daarnaast zullen ze niet voor Oranje uitkomen.
We beginnen met buitencategorie RvP
Wedstrijden ED: 15
Goals ED: 10
Assists: 3
Totaal 13
Gem: 0.87
Hirving Lozano
Wedstrijden: 19
Goals: 13
Assists: 8
Gem: 1,1
Dusan Tadic
Wedstrijden: 19
Goals: 12
Assists: 7
Gem: 1
Hakim Ziyech
Wedstrijden: 16
Goals: 11
Assists: 9
Gemiddeld: 1,25
Dan heb ik Luuk de Jong nog niet eens gehad. Deze spelers komen allemaal op 1 of meer dan 1 uit per wedstrijd. Behalve RvP dan.
Natuurlijk begrijp ik dat ook een ploeg invloed heeft, en dat RvP als persoon veel invloed heeft op de ploeg Feyenoord. Maar deze cijfers spreken gewoon keihard tegen dat RvP 'als enige nog tot de buitencategorie behoort' want als die stelling waar zou zijn, dan zou hij ongeacht de ploeg ver bovenaan staan in doelpunten, wellicht ook assists en zou hij Feyenoord (nog) veel meer dragen dan dat hij nu doet. Hij steekt simpelweg niet met kop en schouders boven iedere andere speler in de ED uit.
Stelling: RvP is als enige nog speler van de buitencategorie in de Eredivsie. Status: Ontkracht.
Enneh, dat van die drie spelers niemand voor Oranje uit zal komen, komop ga serieuze argumenten zoeken
[ Voor 16% gewijzigd door Ramzzz op 31-01-2019 15:53 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Hoewel ik het snap, vind ik het nochtansch jammer, ik zat er net lekker inRamzzz schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:52:
[modbreak]Kan dit 'pissing contest' nu afgerond worden?
@Ghengis @Vincent Dave Helemaal niemand zit hierop te wachten.[/]
DM-en kan toch? Kunnen jullie doorgaan en hebben wij er geen last vanGhengis schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:05:
[...]
Hoewel ik het snap, vind ik het nochtansch jammer, ik zat er net lekker in
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wedstrijdje wie het verst kan pissen. Pissing contest klinkt dan toch beter.Gonadan schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:29:
@Ramzzz heb je niet gewoon een passende Nederlandse uitdrukking? Zo internationaal zijn we ook weer niet.
Dat is een letterlijke vertaling, niet een term met dezelfde lading.toolkist schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:57:
Wedstrijdje wie het verst kan pissen. Pissing contest klinkt dan toch beter.
Overigens ben ik te nuchter om mee te doen aan die onzin dat Engels altijd beter klinkt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeik-wedstrijd?Gonadan schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:29:
@Ramzzz heb je niet gewoon een passende Nederlandse uitdrukking? Zo internationaal zijn we ook weer niet.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Dit topic is gesloten.
![]()