Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 138 Laatste
Acties:
  • 199.174 views

Onderwerpen

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ramzzz schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:28:
[...]

Dat sowieso. Maar da's niet zo moeilijk.

Ik vind Gijp nog wel te pruimen, maar al die anderen, die mogen voor mij voorgoed van de buis af. genee voorop, en Derksen mis je al helemaal niets aan.
Kijk het alleen als Jan er zit, vanavond met Kraaij is het niets aan. Genee vind ik niks nee, Derksen lult de laatste tijd alle kanten op en Gijp gaat ook nog wel.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:59

Typhone

Who Dares Wins

mavaros schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:12:
[...]

Lekker begin voor de volgende generatie Ajaxspelers en fans. :X
Die zullen zich inderdaad flink zorgen maken :D.
Overwinningen van Feyenoord zijn al sinds de jaren '90 incidenten en nooit structureel als het op Ajax aankomt. De Kuip is zonder supporters al vaker van Ajax geweest dan andersom. Die 6-2 is prima voor Feyenoord maar had (op het afronden na) weinig met een superdeluxe spelend Feyenoord te maken. Anders kan ik de talloze twee of drie tegen één (Onana) situaties niet verklaren.

Wat zullen de kinderen bang wezen ;). Helemaal als Ajax binnen nu en 28 dagen weer leert verdedigen. Dat zag je de eerste 12 minuten wel :P

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Typhone schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:35:
[...]

Overwinningen van Feyenoord zijn al sinds de jaren '90 incidenten en nooit structureel als het op Ajax aankomt. De Kuip is zonder supporters al vaker van Ajax geweest dan andersom. Die 6-2 is prima voor Feyenoord maar had (op het afronden na) weinig met een superdeluxe spelend Feyenoord te maken. Anders kan ik de talloze twee of drie tegen één (Onana) situaties niet verklaren.

Wat zullen de kinderen bang wezen ;). Helemaal als Ajax binnen nu en 28 dagen weer leert verdedigen. Dat zag je de eerste 12 minuten wel :P
Kun je nagaan, met een Onana die zijn niveau niet haalt, heeft Feyenoord slechts 6x gescoord (slordig omgaan met kansen van o.a. Larsson, Vilhena, Berghuis).

Het totale open huis achterin bij Ajax, dat nu al een paar weken aanhoudt, is niet bepaald een vertrouwenwekkend fenomeen.
Iehmoow schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:41:
[...]

Ook weer typisch dit. Feyenoord speelt tegen PSV een goede eerste helft en gisteren een goede pot op het eerste kwartier na. Resultaat bij de fans van de tegenpartij beide keren: "Alles is onze eigen schuld". Feyenoord was gisteren na het eerste kwartier gewoon overal een stapje voor op Ajax. Het geroemde middenveld met Frenkie, Lasse en "Maradonny" was nergens te bekennen omdat ze hun meerderen moesten erkennen in Tonny, Jens en zelfs Jordy.
Nou, bij Ajax haalde helemaal niemand een voldoende. Ik had af en toe het idee dat (met name het middenveld van) Feyenoord nog niet eens helemaal vol gas gaf.

Toornstra was met name erg bepalend. Liep (zich) constant vrij, en werd niet gedekt.

De Ligt had misschien nog een voldoende kunnen halen, als hij zijn kompanen achterin wat beter had weten te leiden.

Maar de tweede paal was steeds ongedekt, en de backs die gaven niet thuis. Onana verzette zich verder ook niet naar behoren.

[ Voor 34% gewijzigd door Ramzzz op 28-01-2019 15:45 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Iehmoow
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-08-2024
Typhone schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:35:
[...]

Ook weer typisch dit. Feyenoord speelt tegen PSV een goede eerste helft en gisteren een goede pot op het eerste kwartier na. Resultaat bij de fans van de tegenpartij beide keren: "Alles is onze eigen schuld". Feyenoord was gisteren na het eerste kwartier gewoon overal een stapje voor op Ajax. Het geroemde middenveld met Frenkie, Lasse en "Maradonny" was nergens te bekennen omdat ze hun meerderen moesten erkennen in Tonny, Jens en zelfs Jordy.

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
[...]

Ja net zoals Tonny, Jens en zelfs Jordy het moesten afleggen tegen Pele Clement, Namli en Bouy. Over het middenveld van De Graafschap nog maar niet te spreken.

Het zegt wat mij betreft niet zo heel veel over de kwaliteit. Vorm van de dag + nodige dosis inzet kan incidenteel het verschil maken. Maar als ik jou zo begrijp is Barcelona heel erg dom geweest dat ze niet 70 miljoen op Vilhena hebben geboden. :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Yogibeer op 28-01-2019 15:46 ]

• Iehmoow
Yogibeer schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:44:
[...]

Ja net zoals Tonny, Jens en zelfs Jordy het moesten afleggen tegen Pele Clement, Namli en Bouy.

Zegt wat mij betreft niet zo heel veel over de kwaliteit. Vorm van de dag + nodige dosis inzet kan het verschil maken.
Daarom hoorde je mij ook gewoon zeggen dat Fortuna, Zwolle en ADO allen verdiend de punten pakten tegen Feyenoord. Gelukkig ziet de media het anders dan de gemiddelde supporter en schrijven die ten minste wel nog wat credits in de richting van de Feyenoorders.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Wat de journalisten van Trouw weer in een bepaalde hoek duwt...

alles kan off-topic

• Yogibeer
Iehmoow schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:46:
[...]

Daarom hoorde je mij ook gewoon zeggen dat Fortuna, Zwolle en ADO allen verdiend de punten pakten tegen Feyenoord. Gelukkig ziet de media het anders dan de gemiddelde supporter en schrijven die ten minste wel nog wat credits in de richting van de Feyenoorders.
Oh alle credits richting de Feyenoord spelers hoor. Waren gisteren gewoon hartstikke prima!

Maar je doet nogal denigrerend over bijvoorbeeld "Marradonny".

• toolkist
  • Niet online
PWM schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:55:
[...]

Doosje wijn dan ;) Bookmark hem maar. En, Barca 2 telt niet mee :p
Prima, ik stuur je vanavond wel ff een PM om de details af te spreken.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Als Feyenoord zo speelde als tegen PSV (eerste helft) dan was het 10-2 geworden. Dat heb ik gisteren ook al geschreven.

Verder eens met @Ramzzz want een voldoende liep er bij Ajax niet rond op het veld :).

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-11 16:44

snmght

imho dan he

Yogibeer schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:23:
[...]

Dat is het dus hé. Mensen die het hardst roepen om het vertrek van een trainer hebben vaak geen enkel idee wat een fatsoenlijk en realistisch alternatief is.
Nee laten we maar door gaan met een prutser omdat we geen alternatief hebben. Laat hem maar lekker aankloten, derde worden, de beker verliezen en geen resultaat meer halen in de CL. Volgend seizoen lekker verder gaan op dezelfde voet, we hebben namelijk geen beter alternatief. Tot we dat hebben mag Erik lekker doen waar hij zin in heeft. Go Erik! _/-\o_

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:48
dvdkiwi schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:41:
Mooi verhaal maar ik denk dat het de laatste jaren juist Feyenoord was die in de wedstrijden tegen Ajax met samengeknepen billen hun eigen veld op stapte ;)

Nu hadden sommigen het gisteren en vandaag over de arrogantie van Ajax, maar bij jouw post druipt er anders ook behoorlijk vanaf ;)
Dat hoort bij Ajacieden. Zo zijn we geboren, en zo gaan we ook weer dood. Arrogant, maar wel in het bezit van een hele trofeekast vol met bekers en schalen.

En dan deze schandvlek. Dat dan ook wel,en dat valt niet te ontkennen. -O-

• Iehmoow
Yogibeer schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:48:
[...]

Oh alle credits richting de Feyenoord spelers hoor. Waren gisteren gewoon hartstikke prima!

Maar je doet nogal denigrerend over bijvoorbeeld "Marradonny".
Oh zo bedoel ik het niet hoor. Heb een aantal Ajacieden waar ik nog altijd wel gecharmeerd van ben, waar hij er 1 van is. Ik schaar mezelf gelukkig onder de realisten en kan ook gewoon genieten van een goed Ajax, met pareltjes als De Ligt, De Jong, maar ook Onana en Van De Beek vind ik toppertjes.

• Yogibeer
snmght schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:51:
[...]

Nee laten we maar door gaan met een prutser omdat we geen alternatief hebben. Laat hem maar lekker aankloten, derde worden, de beker verliezen en geen resultaat meer halen in de CL. Volgend seizoen lekker verder gaan op dezelfde voet, we hebben namelijk geen beter alternatief. Tot we dat hebben mag Erik lekker doen waar hij zin in heeft. Go Erik! _/-\o_
Echt zo benieuwd of je dit ook riep toen we de winterstop in gingen. Waarschijnlijk niet.
Ik zeg niet dat ik Ten Hag de juiste trainer vind hoor, maar tenzij je een glazenbol hebt thuis roeptoeter je nu maar wat raak natuurlijk.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Typhone schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:50:
[...]

Als Feyenoord zo speelde als tegen PSV (eerste helft) dan was het 10-2 geworden. Dat heb ik gisteren ook al geschreven.

Verder eens met @Ramzzz want een voldoende liep er bij Ajax niet rond op het veld :).
Vergeet niet dat bij Feyenoord tegen PSV er in betrekkelijk korte tijd 2 afstandsschoten in vlogen, van buiten de 16. Dat scheelt nogal. PSV speelde, destijds - zoals meestal - tamelijk aanvallend, maar stond daardoor dus hoog en anticipeerde niet goed bij tegenstoten, waar ze normaliter zelf zo goed in zijn.

En ze krijgen vrijwel nooit fatsoenlijke afstandsschoten te verwerken achterin.

PSV haalde m.i. in die eerste helft toen ook geen voldoendes.

Ik denk dus juist dat Feyenoord gisteren beter was dan toen tegen PSV. Ze kwamen volkomen vrij voor het doel, liepen de bal over de achterlijn...

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 28-01-2019 15:56 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:02:
Haha, het Parool laat zich ook weer kennen. Als je het zo ziet zou een gelijkspel terecht zijn geweest. Toornstra een 6,5 ;w

[...]
Tja dat soort ratings uberhaupt aandacht schenken... Feyenoord gemiddeld +2, Ajax gemiddeld -2 komt meer in de buurt.
Met als uitschieter Mazraoui, die had helemaal geen punt mogen krijgen want heeft geen 20 minuten gespeeld. Wat ie de andere 70minuten deed weet ik niet, maar het was zeker niet actief deelnemen aan de wedstrijd. Maar ja, dat soort ratings durft geen enkele krant dan weer te geven, bang dat ze dan voortaan genegeerd worden.

• snmght

snmght

imho dan he

Yogibeer schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:54:
[...]

Echt zo benieuwd of je dit ook riep toen we de winterstop in gingen. Waarschijnlijk niet.
Ik zeg niet dat ik Ten Hag de juiste trainer vind hoor, maar tenzij je een glazenbol hebt thuis roeptoeter je nu maar wat raak natuurlijk.
Ik geef aan dat ik wel klaar ben met Erik. Te vaak foute keuzes, niet altijd bestraft, maar wel duidelijk zichtbaar. Ook in de eerste seizoenshelft. Met name tegen directe uitdager PSV, man dat heb ik hem nog niet vergeven. Daar komen nu de afgelopen twee wedstrijden bij. Bij een subtopclub en daar onder is het vast allemaal prima maar bij Ajax kun je dit simpelweg niet maken.

En vooruit, Wenger zou ook kunnen!

• Yogibeer
snmght schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:57:
[...]

Ik geef aan dat ik wel klaar ben met Erik. Te vaak foute keuzes, niet altijd bestraft, maar wel duidelijk zichtbaar. Ook in de eerste seizoenshelft. Met name tegen directe uitdager PSV, man dat heb ik hem nog niet vergeven. Daar komen nu de afgelopen twee wedstrijden bij. Bij een subtopclub en daar onder is het vast allemaal prima maar bij Ajax kun je dit simpelweg niet maken.

En vooruit, Wenger zou ook kunnen!
Ja want Wenger heeft in de afgelopen 15 jaar ook zoveel prijzen gewonnen met Arsenal.

• ph4ge
  • Laatst online: 14:56
Ramzzz schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:54:
Ik denk dus juist dat Feyenoord gisteren beter was dan toen tegen PSV. Ze kwamen volkomen vrij voor het doel, liepen de bal over de achterlijn...
Ik denk ook dat Feyenoord gisteren beter was dan tegen PSV. Het zat niet mee met de vroege achterstand en de scheidsrechter maar in tegenstelling tot de wedstrijd tegen PSV was het al na een uur niet meer echt spannend. Feyenoord heeft heel veel meer kansen gecreëerd dan tegen PSV, uit een aantal mooie aanvallen over veel schijven en er werd tot 2x toe veerkracht getoond.

De slechte fase van Feyenoord de eerste 10-15 minuten was veel slechter dan elke fase in de wedstrijd tegen PSV, maar gemiddeld lag het niveau hoger. Ik had ook helemaal niet de indruk dat Ajax nou zo slecht was.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• toolkist
  • Niet online
Yogibeer schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:54:
[...]

Gevaarlijke stelling als je pas sinds kort hier meeleest/post. Genoeg mensen hier namelijk die hem al langere tijd uitkotsen.

[ Voor 37% gewijzigd door toolkist op 28-01-2019 16:00 . Reden: Quote/edit fail ]

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:09

Qu3st

Yogibeer schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:58:
[...]

Ja want Wenger heeft in de afgelopen 15 jaar ook zoveel prijzen gewonnen met Arsenal.
Met Man City, Liverpool, Tottenham, Chelsea, Man Utd toch een iets moeilijkere competitie dan de onze. Alleen PSV en Feyenoord horen tot de echte concurrenten. Dus meer kans voor hem hier ;)
@Yogibeer waarom Louis niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Qu3st op 28-01-2019 16:02 ]

• Yogibeer
toolkist schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:59:
[...]

Gevaarlijke stelling als je pas sinds kort hier meeleest/post. Genoeg mensen hier namelijk die hem al langere tijd uitkotsen.
Vandaar ook mijn vraag wat de alternatieven zijn. Wenger hoor ik nu.. En verder?

• snmght

snmght

imho dan he

Yogibeer schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:58:
[...]

Nee, hij heeft wel altijd met het beste elftal en de grootste begroting gewerkt..

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:14
Wat moet Ten Hag dan doen aan een speler die tot drie keer toe een man uit zijn rug laat weglopen? Daar zitten ze dan toch wel een jaar achteraan, Magallan. Verlosser uit Argentinië, een échte verdediger. In de jeugd loopt Per Schuurs, stel die dan maar op. Dit is gewoon een schande op dit niveau, of welk ander niveau dan ook.

Ik ben ook van mening dat Tagliafico enorm wordt gemist, dat en een Mazraoui die niet fit is rechts zorgde er ook voor dat Feyenoord daar veel ruimte kreeg en die uitstekend benutte.

Dan zit je met een middenveld, waar Schöne niet goed genoeg is om in topwedstrijden als verdedigende middenvelder te spelen. Tadic heeft geen één fatsoenlijke voorzet gegeven, dat is dan een grootverdiener in de selectie :X

Discussiëren over Wenger is natuurlijk helemaal kansloos. Dat is geen eens haalbaar. En die heeft de laatste jaren ook bewezen elftallen moeilijk te kunnen motiveren. Dus nee, ik geef Erik graag nog steeds een kans. Dit soort impuls kreten na twee slechte resultaten achter elkaar 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door JanW op 28-01-2019 16:05 ]

• Yogibeer
snmght schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:02:
[...]

Nee, hij heeft wel altijd met het beste elftal en de grootste begroting gewerkt..
Werd ook behoorlijk uitgekotst bij Arsenal hoor. Wellicht niet de grootste bergroting, maar er werd behoorlijk geïnvesteerd. Kritiek was vooral omdat hij niet innovatief was. Hield al 20 jaar vast aan hetzelfde systeem, waar trainers als Pocchetino en Guardiola hem op alle fronten voorbij streefden.

• Yogibeer
JanW schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:03:
Wat moet Ten Hag dan doen aan een speler die tot drie keer toe een man uit zijn rug laat weglopen? Daar zitten ze dan toch wel een jaar achteraan, Magallan. Verlosser uit Argentinië, een échte verdediger. In de jeugd loopt Per Schuurs, stel die dan maar op. Dit is gewoon een schande op dit niveau, of welk ander niveau dan ook.

Ik ben ook van mening dat Tagliafico enorm wordt gemist, dat en een Mazraoui die niet fit is rechts zorgde er ook voor dat Feyenoord daar veel ruimte kreeg en die uitstekend benutte.

Dan zit je met een middenveld, waar Schöne niet goed genoeg is om in topwedstrijden als verdedigende middenvelder te spelen. Tadic heeft geen één fatsoenlijke voorzet gegeven, dat is dan een grootverdiener in de selectie :X

Discussiëren over Wenger is natuurlijk helemaal kansloos. Dat is geen eens haalbaar. En die heeft de laatste jaren ook bewezen elftallen moeilijk te kunnen motiveren. Dus nee, ik geef Erik graag nog steeds een kans.
Amen.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:07

Discussiëren over Wenger is natuurlijk helemaal kansloos. Dat is geen eens haalbaar. En die heeft de laatste jaren ook bewezen elftallen moeilijk te kunnen motiveren. Dus nee, ik geef Erik graag nog steeds een kans. Dit soort impuls kreten na twee slechte resultaten achter elkaar 8)7
Potverdorie er is toch nog iemand met enige realiteitszin :) voorlopig strijden we nog voor 3 prijzen! *O*

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Qu3st

Qu3st

Ten Hag is toch uiteindelijk degene die deze poppetjes het veld op stuurt?
Schöne kan al tijden niet meer (jammer dat je niet ongelimiteerd kunt wisselen, en hem erin brengen voor vrije trappen), Dolberg wel lekker laten staan, terwijl hij amper een doelpunt scoort. En dan ook nog aankomen zetten met Sinkgraven op de linksback |:( . Dus dat dan de spelers collectief falen, dan is dat ook zijn schuld.

En het missen van Tagliafico is zeker een groot gemis, wat amper op te vullen is. Maar dan verkoopt Marc wel even Wöber, die toch echt nog wel even belangrijk had kunnen zijn in de verdediging.

Natuurlijk, die Wenger is niet een kandidaat want uiteindelijk zit Erik er nog.

[ Voor 7% gewijzigd door Qu3st op 28-01-2019 16:15 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

*knip* off-topic

[ Voor 95% gewijzigd door naitsoezn op 28-01-2019 16:15 . Reden: Gelieve geen discussie initiëren over illegale live-streams ]

• JanW
Qu3st schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:10:
[...]

Ten Hag is toch uiteindelijk degene die deze poppetjes het veld op stuurt?
Schöne kan al tijden niet meer (jammer dat je niet ongelimiteerd kunt wisselen, en hem erin brengen voor vrije trappen), Dolberg wel lekker laten staan, terwijl hij amper een doelpunt scoort. En dan ook nog aankomen zetten met Sinkgraven op de linksback |:( . Dus dat dan de spelers collectief falen, dan is dat ook zijn schuld.

En het missen van Tagliafico is zeker een groot gemis, wat amper op te vullen is. Maar dan verkoopt Marc wel even Wöber, die toch echt nog wel even belangrijk had kunnen zijn in de verdediging.

Natuurlijk, die Wenger is niet een kandidaat want uiteindelijk zit Erik er nog.
Dat klopt, met de opstelling was, i.t.t. tegen PSV uit, niks mis in mijn ogen. Het begin was ook goed, daarna viel het compleet in elkaar. De wissels waren niet logisch, Sinkgraven zeker niet en Van De Beek eruit halen i.p.v. Schöne had ook niet mijn voorkeur.

Ik vind het nogal een korte termijn visie om nu weer te roepen om ontslag van de coach, terwijl je een ongekend goede eerste seizoenshelft hebt en nu even een tik te verwerken krijgt.

Waar ik me vooral zorgen om maak is de breedte van de selectie. Mazraoui niet fit en Tagliafico geblesseerd en gelijk zit je met een probleem. Overmars wordt geroemd over de verkoop van sommige spelers, maar de selectie is gewoon niet in orde. Er is nu, veel te laat, een goede tweede doelman gehaald (goed als in bewezen bij een grotere club en goede statistieken).

Zodra er één verdediger wegvalt hebben we al een probleem. De Ligt werd tegen PSV bijvoorbeeld ook gemist, en nu dus Tagliafico. Een échte nummer 6 of verdedigende middenvelder loopt er ook niet. De Jong is leuk om daar neer te zetten, maar wordt tegen sterkere teams compleet overlopen. Daar moet je dan gewoon iemand hebben die verdedigender kan denken en ook bereid is om een mannetje uit te schakelen en simpele balletjes te geven zonder al te veel risico. Blind zou zoiets moeten kunnen, maar stond ook compleet te slapen tegen Heerenveen bijvoorbeeld.

• Qu3st

Qu3st

JanW schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:29:
[...]

Dat klopt, met de opstelling was, i.t.t. tegen PSV uit, niks mis in mijn ogen. Het begin was ook goed, daarna viel het compleet in elkaar. De wissels waren niet logisch, Sinkgraven zeker niet en Van De Beek eruit halen i.p.v. Schöne had ook niet mijn voorkeur.
Mwah het sparen bij Heracles sloeg nergens op, tegen Roda zijn de reserves niet gemotiveerd. Lijkt wel alsof de spelers geen extra stap willen zetten.
Ik vind het nogal een korte termijn visie om nu weer te roepen om ontslag van de coach, terwijl je een ongekend goede eerste seizoenshelft hebt en nu even een tik te verwerken krijgt.
Ik zit nog beetje tussen wal en schip qua mening over hem. Voor deze wedstrijd zat ik in er hetzelfde in als jij, maar na de wedstrijd van gisteren is mijn twijfel toe geslagen over zijn kwaliteiten. Hopelijk is in april/mei de twijfel allemaal voor niks.
Waar ik me vooral zorgen om maak is de breedte van de selectie. Mazraoui niet fit en Tagliafico geblesseerd en gelijk zit je met een probleem. Overmars wordt geroemd over de verkoop van sommige spelers, maar de selectie is gewoon niet in orde. Er is nu, veel te laat, een goede tweede doelman gehaald (goed als in bewezen bij een grotere club en goede statistieken).

Zodra er één verdediger wegvalt hebben we al een probleem. De Ligt werd tegen PSV bijvoorbeeld ook gemist, en nu dus Tagliafico. Een échte nummer 6 of verdedigende middenvelder loopt er ook niet. De Jong is leuk om daar neer te zetten, maar wordt tegen sterkere teams compleet overlopen. Daar moet je dan gewoon iemand hebben die verdedigender kan denken en ook bereid is om een mannetje uit te schakelen en simpele balletjes te geven zonder al te veel risico. Blind zou zoiets moeten kunnen, maar stond ook compleet te slapen tegen Heerenveen bijvoorbeeld.
Dit is echt wel een probleem ja, en daarom snap ik die verkoop van Wöber echt niet. En het huren van Varela vind ik beetje zoals het kopen van Ziyech, een 'paniek-aankoop'. De bühne is niet tevreden over de 2e keeper, snel maar een andere halen! Maar ja je ziet gisteren dat als je niet als team verdedigd het uiteindelijk niet uitmaakt wie er in het doel staat.

• JanW
Qu3st schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:13:
[...]

Mwah het sparen bij Heracles sloeg nergens op, tegen Roda zijn de reserves niet gemotiveerd. Lijkt wel alsof de spelers geen extra stap willen zetten.
Dat eerste ben ik het mee eens. Dat is gewoon misplaatste arrogantie. Denken dat je spelers kan sparen of moet sparen.

Tegen Roda is een probleem van alle tijden. De beker upsets zie je jaarlijks in ieder land terug. Vorig jaar vlogen we er tegen Cambuur uit. Jaren daarvoor weet ik zo niet, ik kan me nog een Twente herinneren dat ons uitschakelde op penalties, correct me if I'm wrong. Dat terwijl die ergens onderin de competitie bungelden.
[...]

Ik zit nog beetje tussen wal en schip qua mening over hem. Voor deze wedstrijd zat ik in er hetzelfde in als jij, maar na de wedstrijd van gisteren is mijn twijfel toe geslagen over zijn kwaliteiten. Hopelijk is in april/mei de twijfel allemaal voor niks.

[...]

Dit is echt wel een probleem ja, en daarom snap ik die verkoop van Wöber echt niet. En het huren van Varela vind ik beetje zoals het kopen van Ziyech, een 'paniek-aankoop'. De bühne is niet tevreden over de 2e keeper, snel maar een andere halen! Maar ja je ziet gisteren dat als je niet als team verdedigd het uiteindelijk niet uitmaakt wie er in het doel staat.
De verkoop van Wöber is in mijn ogen onbegrijpelijk. Hij is geen wereldverdediger, maar een prima 12de man en goede backup voor linksback of centraal. Daar heb je juist niks voor achter de hand.

• toolkist
  • Niet online
Qu3st schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:13:
Dat komt doordat Ten Hag het totaal niet in een aantal spelers, waarondee Wober, ziet zitten. Je kunt toch niet met droge ogen beweren dat Sinkgraven een betere verdediger/back is dan Wober en hem daarom maar laten gaan?
Zelfde met Neres en voor mijn gevoel vd Beek. Niet zijn type spelers dus als er iets moet gebeuren zijn die 2 het bokkie. Het is dat er geen alternatief is voor vd Beek (ik weet zeker dat Ten Hag liever Eiting opstelt, maar die faalde enorm in de kansen die hij kreeg), maar anders had Donny ook veel meer moeten banken dan em lief is.

Wat betreft Magallan, van de 70minuten die ik gezien heb was die echt niet slechter dan De Ligt. Die stond op plekken waar ie niet hoorde, o.a. weer dankzij Mazraoui, en liet Van Persie ook heerlijk vrij staan bij zijn 2e, etcetera.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
*knip* Don't go there.

[ Voor 95% gewijzigd door naitsoezn op 28-01-2019 19:54 ]

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:28

Vos

AFCA

Ramzzz schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:40:
[...]

Kun je nagaan, met een Onana die zijn niveau niet haalt, heeft Feyenoord slechts 6x gescoord (slordig omgaan met kansen van o.a. Larsson, Vilhena, Berghuis).

Het totale open huis achterin bij Ajax, dat nu al een paar weken aanhoudt, is niet bepaald een vertrouwenwekkend fenomeen.

[...]
7 dagen bedoel je :P Maar zorgwekkend is het zeker ja, in 3 potjes zoveel tegen.

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 28-01-2019 18:04 ]

• mavaros
Ramzzz schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:54:
[...]

Vergeet niet dat bij Feyenoord tegen PSV er in betrekkelijk korte tijd 2 afstandsschoten in vlogen, van buiten de 16. Dat scheelt nogal. PSV speelde, destijds - zoals meestal - tamelijk aanvallend, maar stond daardoor dus hoog en anticipeerde niet goed bij tegenstoten, waar ze normaliter zelf zo goed in zijn.

En ze krijgen vrijwel nooit fatsoenlijke afstandsschoten te verwerken achterin.

PSV haalde m.i. in die eerste helft toen ook geen voldoendes.

Met deze wetenschap ga ik nu de volgende wedstrijd ontleden. >:) Tot volgende week.

[ Voor 9% gewijzigd door mavaros op 28-01-2019 19:52 . Reden: Mijn reactie wat relaxter gemaakt. ]

• Qu3st

Qu3st

Robin van Persie is uitgeroepen tot Sportpersoolijkheid van 2018. Terecht is het zeker! Mooie sportman, ik heb na gisteren alleen maar meer respect voor hem.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ramzzz schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:28:
[...]

Dat sowieso. Maar da's niet zo moeilijk.

Ik vind Gijp nog wel te pruimen, maar al die anderen, die mogen voor mij voorgoed van de buis af. Genee voorop, en Derksen mis je al helemaal niets aan.

VTBL viel me zeker mee, het helpt dat ik (ondanks een grondige afkeer van RTL) Humberto Tan wel kan waarderen, en de gasten waren wel OK.
Eerlijk is eerlijk, vanavond is VI best te pruimen. :P

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:54

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Qu3st schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:29:
Robin van Persie is uitgeroepen tot Sportpersoolijkheid van 2018. Terecht is het zeker! Mooie sportman, ik heb na gisteren alleen maar meer respect voor hem.
Ik niet. Eerst een tijdje spelen als een natte krant en dan ineens weergaloos tegen Ajax. }:|

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• mavaros
*O* Okee. PSV gaat de komende wedstrijden ook last krijgen van het zelfvertrouwen.

• Qu3st

Qu3st

Gonadan schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:21:
[...]

Ik niet. Eerst een tijdje spelen als een natte krant en dan ineens weergaloos tegen Ajax. }:|
Haha ja daar was ik ook niet heel erg blij mee, maar bedoel meer hoe hij voor de wedstrijd omging met zijn mascotte, tijdens de rust gewoon aan het genieten was, en ook na zijn wissel. Het ging daar meer om dan het voetbal :p

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ja, dat had zeker niets te maken met het feit dat ze aan het winnen waren ...

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Qu3st

Qu3st

OPSLAGHOND schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:49:
Vooraf wist ie nog niet dat ie ging winnen hoor! En na de wedstrijd was hij ook gewoon netjes.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
OPSLAGHOND schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:49:
Je ziet dat van Persie al bezig is met dat soort dingen sinds hij terug is. Het is niet iets van alleen afgelopen wedstrijd. Wereldspeler met een geweldige persoonlijkheid. En dat terwijl er nog zo werd geroepen dat zijn persoonlijkheid Feyenoord tegen zou gaan werken als hij eens niet zou spelen of iets. :o

• Martinusz
Ik denk dat alle wat oudere toppers in hun laatste jaren het allemaal wel best vinden, ze zijn allang financieel binnen, hebben bij de internationale topclubs jaren de druk gehad, die maken zich echt niet meer druk over een basisplaats of wissel etc.
Ik vind het wel mooi, zolang ze ook nog echt fit zijn of meerwaarde hebben, is toch prachtig dat van Persie en een Huntelaar nog even in de eredivisie terugkeren.

• Ankona
en dan te bedenken dat er vorig jaar zoveel mensen sceptisch waren over de komst van Van Persie. Rare einzelgänger die over de top is, altijd geblesseerd en zou het team alleen maar voor de voeten lopen. Dat was ongeveer de mening van veel supporters die het geen goed idee vonden dat hij zou komen.

alles kan off-topic

• Ankona
Martinusz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:15:
Ik denk dat alle wat oudere toppers in hun laatste jaren het allemaal wel best vinden, ze zijn allang financieel binnen, hebben bij de internationale topclubs jaren de druk gehad, die maken zich echt niet meer druk over een basisplaats of wissel etc.
Ik vind het wel mooi, zolang ze ook nog echt fit zijn of meerwaarde hebben, is toch prachtig dat van Persie en een Huntelaar nog even in de eredivisie terugkeren.
Helemaal mee eens. Terug op naar hun oude nest en dan bij de club betrokken blijven voor demo wedstrijden, clinics, jeugdopleidingen etc.
Jammer dat velen zich er te goed voor voelen, laat die maar cashen in china of de zandbak. Maakt de echte groten alleen maar groter.

alles kan off-topic

• Gonadan

Gonadan

Ankona schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:17:
en dan te bedenken dat er vorig jaar zoveel mensen sceptisch waren over de komst van Van Persie. Rare einzelgänger die over de top is, altijd geblesseerd en zou het team alleen maar voor de voeten lopen. Dat was ongeveer de mening van veel supporters die het geen goed idee vonden dat hij zou komen.
Vooraf werd gesteld dat hij fysiek kwetsbaar is en een andere speler dan Kuyt dus niet dezelfde rol zou gaan vervullen. Dat is ook gewoon uit gekomen, ongeacht wedstrijden zoals afgelopen weekend.
Dat hij daarnaast door zijn kwaliteiten als voetballer wel degelijk van meerwaarde zou zijn heeft volgens mij niemand ontkend.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Gonadan schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:18:
[...]

Vooraf werd gesteld dat hij fysiek kwetsbaar is en een andere speler dan Kuyt dus niet dezelfde rol zou gaan vervullen. Dat is ook gewoon uit gekomen, ongeacht wedstrijden zoals afgelopen weekend.
Dat hij daarnaast door zijn kwaliteiten als voetballer wel degelijk van meerwaarde zou zijn heeft volgens mij niemand ontkend.
Bij Van Persie werd hier ook zeker getwijfeld over zijn mentaliteit. Het tegendeel lijkt mij echter het geval, Van Persie is naar mijn idee het toonbeeld van hoe een oudere - buitengewoon getalenteerde - voetballer zich na terugkomst op de Nederlandse velden zou moeten gedragen, zowel in de spelersgroep als in zijn publieke optreden. De prijs lijkt me dan ook zeker op zijn plaats, Van Persie is naar mijn idee zonder enige twijfel de sportpersoonlijkheid van 2018.

• Gonadan

Gonadan

lateef schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:31:
De prijs lijkt me dan ook zeker op zijn plaats, Van Persie is naar mijn idee zonder enige twijfel de sportpersoonlijkheid van 2018.
Dat stel ik ook niet ter discussie toch? Sport is wel breder dan voetbal, maar als ik de concurrenten op de lijst zie had ik ook zonder twijfel voor Van Persie gekozen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Gonadan schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:39:
[...]

Dat stel ik ook niet ter discussie toch? Sport is wel breder dan voetbal, maar als ik de concurrenten op de lijst zie had ik ook zonder twijfel voor Van Persie gekozen.
Nee, dat was slechts een algemene toevoeging. Het ging mij met name om de eerste twee zinnen, waarin ik opmerk dat er over de mentaliteit van Van Persie werd getwijfeld, dat die twijfel onterecht was, lijkt mij inmiddels wel evident.

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Ramzzz schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:18:
[...]

Eerlijk is eerlijk, vanavond is VI best te pruimen. :P
Kan mij wel voorstellen waarom Feyenoord-supporters een hekel hebben aan alle media aandacht die Ajax krijgt. Ik zie het al voor me dat zo'n fan van die club er lekker voor gaat zitten om leuke dingen te horen over Feyenoord na zo'n goede wedstrijd, hebben ze het vooral over Ajax en hoe slecht ze wel niet waren. Dan kwam je bij Studio Ajax als Feyenoord-fan beter aan je trekken.

VTBL vond ik verrassend goed al moeten ze die twee kwibussen met hun schermpjes wegsaneren.

• Yogibeer
Zo snel gaat het in het voetbal hé. Begreep dat Derksen riep dat Frenkie de Jong overrated is, vooral balletjes breed speelt en zich nooit op de vijandelijk helft bevind. *Zucht*

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
Yogibeer schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:12:
[...]

En wat is het alternatief voor Ten Hag volgens jou?
Peter Bosz is inmiddels bezet en De Boer zit in Amerika.

Ben benieuwd wie jij wel ziet zitten. Realistische opties graag.
Ik heb zo geen lijst met namen beschikbaar. Ik word daar dan ook niet voor betaald. Ik zal daar eens over nadenken ;)

XXXVI

• Yogibeer
ephymerous schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:58:
[...]

Ik heb zo geen lijst met namen beschikbaar. Ik word daar dan ook niet voor betaald. Ik zal daar eens over nadenken ;)
Wordt je wel betaald om Ten Hag te beoordelen? :P

Het was overigens geen kritiek hoor. Maar ben gewoon nieuwsgierig naar alternatieven en waarom die het dan zoveel beter zouden doen.

• Gonadan

Gonadan

Vincent Dave schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:44:
Kan mij wel voorstellen waarom Feyenoord-supporters een hekel hebben aan alle media aandacht die Ajax krijgt.
Niet alleen Feyenoord-supporters hoor. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• rikoos
Yogibeer schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:46:
Zo snel gaat het in het voetbal hé. Begreep dat Derksen riep dat Frenkie de Jong overrated is, vooral balletjes breed speelt en zich nooit op de vijandelijk helft bevind. *Zucht*
Nu was dat ook zo afgelopen zondag! Betreft dat overrated, dat heeft niet alleen Derksen geroepen hoor dat roepen veel meer analisten. Vergeet niet dat deze jongen nog bijna geen echte weerstand heeft gehad op een enkele wedstrijd na in Europa. Hoe goed hij werkelijk is moet dus nog blijken, dat hij potentie heeft om een grote te woorden is ook wel bij Derksen duidelijk hoor. Verder moet je wel het hele verhaal erbij vertellen ipv alleen die paar woorden want zo trek je de woorden uit de context, hij gaf HEEL DUIDELIJK aan dat het een groot talent was maar dat hij de laatste 2 a 3 wedstrijden niets bijzonders heeft laten zien en dat hij zeker één van de betere spelers is op dit moment.

Wat Gijp ook in dezelfde uitzending zei want als een speler als Coutinho (ook middenveld) nu bankspeler is bij Barcelona, die vorig jaar de sterren van de hemel speelde elke week in de Premier League, zegt dat wel wat over het werkelijke nivo in de internationale voetbalwereld terwijl er nu soms door (vooral uit de Ajax hoek) wordt gedaan alsof de Messias is opgestaan in de vorm van Frenkie die het ff gaat maken bij Barcelona.

Laten we hopen voor Frenkie dat hij genoeg speeltijd bij Barca krijgt en zich verder kan ontwikkelen en dan wel de speler worden die men hoopt. Want er is wel een groot verschil elke week tegen goede tegenstanders dan wekelijks tegen Fortuna, Emmen etc etc etc

We hebben genoeg Nederlandse voorbeelden in het verleden meegemaakt die ook zo werden neergezet en uiteindelijk niet zijn geworden wat men dacht dus ik hoop voor hem dat hij gaat slagen daar maar als de verwachtingen zo bizar worden dan kan het alleen maar moeilijker worden voor hem.

• Yogibeer
rikoos schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:28:
[...]

Nu was dat ook zo afgelopen zondag! Betreft dat overrated, dat heeft niet alleen Derksen geroepen hoor dat roepen veel meer analisten. Vergeet niet dat deze jongen nog bijna geen echte weerstand heeft gehad op een enkele wedstrijd na in Europa. Hoe goed hij werkelijk is moet dus nog blijken, dat hij potentie heeft om een grote te woorden is ook wel bij Derksen duidelijk hoor. Verder moet je wel het hele verhaal erbij vertellen ipv alleen die paar woorden want zo trek je de woorden uit de context, hij gaf HEEL DUIDELIJK aan dat het een groot talent was maar dat hij de laatste 2 a 3 wedstrijden niets bijzonders heeft laten zien en dat hij zeker één van de betere spelers is op dit moment.

Wat Gijp ook in dezelfde uitzending zei want als een speler als Coutinho (ook middenveld) nu bankspeler is bij Barcelona, die vorig jaar de sterren van de hemel speelde elke week in de Premier League, zegt dat wel wat over het werkelijke nivo in de internationale voetbalwereld terwijl er nu soms door (vooral uit de Ajax hoek) wordt gedaan alsof de Messias is opgestaan in de vorm van Frenkie die het ff gaat maken bij Barcelona.

Laten we hopen voor Frenkie dat hij genoeg speeltijd bij Barca krijgt en zich verder kan ontwikkelen en dan wel de speler worden die men hoopt. Want er is wel een groot verschil elke week tegen goede tegenstanders dan wekelijks tegen Fortuna, Emmen etc etc etc

We hebben genoeg Nederlandse voorbeelden in het verleden meegemaakt die ook zo werden neergezet en uiteindelijk niet zijn geworden wat men dacht dus ik hoop voor hem dat hij gaat slagen daar maar als de verwachtingen zo bizar worden dan kan het alleen maar moeilijker worden voor hem.
Ik doel vooral op het contrast. Na de wedstrijd van Oranje tegen Frankrijk riepen dezelfde analisten dat de nieuwe Johan Cruijff is opgestaan.

Als ik het helder bekijk dan vind ik Frenkie de Jong echt een top talent, die mijn inziens in een betere ploeg alleen maar beter kan worden. Al zal het ventje logischerwijs en gezien zijn ervaring/leeftijd de nodige terug slagen te verwerken krijgen. Zo ook afgelopen zondag, al vond ik hem helemaal niet zo heel slecht.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

[...]

... er nu soms door (vooral uit de Ajax hoek) wordt gedaan alsof de Messi(as) is opgestaan in de vorm van Frenkie die het ff gaat maken bij Barcelona.
IFTFY ;)

• ph4ge
Botteghin mogelijk voor de rest van het seizoen uitgeschakeld als gevolg van een knieblessure opgelopen in de Klassieker. Dat is toch wel een tegenvaller, want hij speelde erg goed en van de zomer wil je hem proberen te slijten. Dan komt Jan Arie er weer in.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ph4ge schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:43:
Botteghin mogelijk voor de rest van het seizoen uitgeschakeld als gevolg van een knieblessure opgelopen in de Klassieker. Dat is toch wel een tegenvaller, want hij speelde erg goed en van de zomer wil je hem proberen te slijten. Dan komt Jan Arie er weer in.
Ik vond Van der Heijden juist voor de winterstop steeds beter opkomen en inpassen. Verdedigend vind ik hem wel minder dan Botteghin.

Maar meestal wel beter dan Van Beek.

• Ankona
vd Heijden en Botje zijn beide wat op leeftijd en niet al te snel maar verder prima spelers. Die twee bashen is tegenwoordig de mode bij de fans.

Misscihen is het wel een voordeel dat hij nu geblesseerd is. Moet er eindelijk geforceerd doorgeselecteerd worden en krijgt een jongere cv voor de toekomst de kans. (geen idee of we die in onze eigen kweek hebben anders heeft v Geel nog een paar dagen om er een te halen)
Ramzzz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:59:
[...]

Maar meestal wel beter dan Van Beek.
Daar zeg je wat. Van Beek is bij lange na niet goed genoeg voor de ED en dus zeker niet goed genoeg voor een club met de ambitie van Feyenoord.

[ Voor 26% gewijzigd door Ankona op 29-01-2019 12:10 ]

alles kan off-topic

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Vincent Dave schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:44:
[...]
VTBL vond ik verrassend goed al moeten ze die twee kwibussen met hun schermpjes wegsaneren.
En het item in de kleedkamer mag ook wel verdwijnen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• ph4ge
Ankona schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:08:
vd Heijden en Botje zijn beide wat op leeftijd en niet al te snel maar verder prima spelers. Die twee bashen is tegenwoordig de mode bij de fans.

Misscihen is het wel een voordeel dat hij nu geblesseerd is. Moet er eindelijk geforceerd doorgeselecteerd worden en krijgt een jongere cv voor de toekomst de kans. (geen idee of we die in onze eigen kweek hebben anders heeft v Geel nog een paar dagen om er een te halen)

[...]

Daar zeg je wat. Van Beek is bij lange na niet goed genoeg voor de ED en dus zeker niet goed genoeg voor een club met de ambitie van Feyenoord.
Geertruida zou wellicht een kans kunnen krijgen. Verdonk was eigenlijk de gedoodverfde centrale verdediger in de jeugd maar die stopte op zn 15e met groeien. Haps schijnt vroeger ook wel centraal gespeeld te hebben, als hij weer fit is kan je met Malacia en/of Verdonk blijven spelen. Knoester is net vertrokken. St Juste is natuurlijk ook eigenlijk een centrale verdediger, wellicht Nieuwkoop weer eens proberen.

Een hoop mogelijkheden maar niet echt een logische vervanger.

• Ankona
Geertruida is ook de eerste waar ik aan denk. Vaste back-up Tapia is net weg.

St Juste heb je veel te hard nodig op rechts, Nieuwkoop komt maar niet op het gewenste niveau.

alles kan off-topic

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:03
[...]
(...) terwijl er nu soms door (vooral uit de Ajax hoek) wordt gedaan alsof de Messias is opgestaan in de vorm van Frenkie die het ff gaat maken bij Barcelona.
Dat Frenkie op een voetstuk geplaatst wordt ben ik met je eens. En niet geheel onterecht, hij speelt altijd met een erg aanvallende blik-op-vooruit intentie en doet dat ook verdienstelijk (zondag daargelaten).
Maar ik heb buiten enkele uitzonderingen vrijwel niemand horen zeggen dat hij het wel even gaat maken bij Barcelona. Al is het natuurlijk leuk om enkele van zulke roeptoeters aan te halen om te laten zien hoe arrogant we in Amsterdam zijn ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Yogibeer
Lees nu alle klachten van Ajax supporters over Van de Beek. Schijnt ook alles te lekken naar De Telegraaf (al dan niet via Sjaak Swart). Had ik niet verwacht.

• toolkist
  • Niet online
Yogibeer schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:12:
[...]

En wat is het alternatief voor Ten Hag volgens jou?
Peter Bosz is inmiddels bezet en De Boer zit in Amerika.

Ben benieuwd wie jij wel ziet zitten. Realistische opties graag.
Nu we lang genoeg gewacht hebben en Bosz onderdak heeft: Vanhaezebrouck. Een Belg dus.
Ankona schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:39:
Geertruida is ook de eerste waar ik aan denk. Vaste back-up Tapia is net weg.

St Juste heb je veel te hard nodig op rechts, Nieuwkoop komt maar niet op het gewenste niveau.
Bruma huren van Wolfsburg?

[ Voor 29% gewijzigd door toolkist op 29-01-2019 14:55 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

ph4ge schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:43:
"Het is wel begrijpelijk hoor, moet wel zwaar zijn voor je knieën met Dolberg, Tadic, Ziyech, Huntelaar en van de Beek in je broekzak".

Helaas, volledig door mij gestolen van Twitter :+

• Yogibeer
toolkist schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:52:
[...]

Nu we lang genoeg gewacht hebben en Bosz onderdak heeft: Vanhaezebrouck. Een Belg dus.

[...]

Bruma huren van Wolfsburg?
Op basis van wat?
Spelopvatting? CV? Ik ken de beste man niet echt.. Alleen van naam.

• Qu3st

Qu3st

PWM schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:58:
[...]

"Het is wel begrijpelijk hoor, moet wel zwaar zijn voor je knieën met Dolberg, Tadic, Ziyech, Huntelaar en van de Beek in je broekzak".

Helaas, volledig door mij gestolen van Twitter :+
Heee pas op! Ziyech zat in de broekzak van Verdonk!

MvG Qu3st, voorzitter Verdonk fanclub.

[ Voor 5% gewijzigd door Qu3st op 29-01-2019 15:11 ]

• Yogibeer
Qu3st schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:11:
[...]

Heee pas op! Ziyech zat in de broekzak van Verdonk!
Is wel zo.

Wonder boven wonder, want Verdonk is doorgaans wel een hele zwakke schakel bij F'noord.

• rikoos
dvdkiwi schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:58:
[...]

Dat Frenkie op een voetstuk geplaatst wordt ben ik met je eens. En niet geheel onterecht, hij speelt altijd met een erg aanvallende blik-op-vooruit intentie en doet dat ook verdienstelijk (zondag daargelaten).
Maar ik heb buiten enkele uitzonderingen vrijwel niemand horen zeggen dat hij het wel even gaat maken bij Barcelona. Al is het natuurlijk leuk om enkele van zulke roeptoeters aan te halen om te laten zien hoe arrogant we in Amsterdam zijn ;)
Of het terecht is moet nog blijken want als we eerlijk zijn, zoals ik eerder schreef, heeft hij nog niet heel veel laten zien omdat hij er pas is (net 50 wedstrijden in de eredivisie en/beker een stuk of 15 Europees) en nog weinig top wedstrijden heeft kunnen spelen. Dat hij een talent is zal ook niemand ontkennen maar de reacties zijn ook meer het gevolg op het enorme bedrag wat ze betalen ivm spelers die al jaren wel op het hoogste nivo goed presteren en net zoveel of minder opbrengen. Maar goed dat hebben we hier al 100den keren besproken dat het belachelijk is wat men betaald voor jonge spelers om ze maar te hebben en de tegenstanders voor te zijn.

*knip* Kappen nou met dat soort opmerkingen.

[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 29-01-2019 15:31 ]

• toolkist
  • Niet online
Yogibeer schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:02:
[...]

Op basis van wat?
Spelopvatting? CV? Ik ken de beste man niet echt.. Alleen van naam.
Prestaties in Belgie (Kampioen en CL in met AA Gent) en spelopvatting.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Yogibeer schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:41:
Lees nu alle klachten van Ajax supporters over Van de Beek. Schijnt ook alles te lekken naar De Telegraaf (al dan niet via Sjaak Swart). Had ik niet verwacht.
Wat bedoel je precies?

Verwijderd

Yogibeer schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:41:
Moet je wel voor oppassen lijkt mij. Geruchten zijn sneller de wereld in geholpen dan dat ze daar weer uit verdwenen zijn.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
'supporters' en nog op Twitter ook. Die brengen zo een bericht de wandelgangen in.
https://www.ajax1.nl/fans...elegraaf-lek-van-de-beek/

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:51
Die Valentijn Driessen is een vermoeiend mannetje. Zelfs in het beste nieuws ooit zal hij nog wel iets vinden om zuur over te doen. Blij dat De Telegraaf het huisblad is van Ajax.

Met zulke vrienden hoef je geen vijanden te hebben. :)

[ Voor 2% gewijzigd door naitsoezn op 29-01-2019 18:37 . Reden: Laat de naamsverbasteringen gewoon achterwege. ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:29:
[...]

'supporters' en nog op Twitter ook. Die brengen zo een bericht de wandelgangen in.
https://www.ajax1.nl/fans...elegraaf-lek-van-de-beek/
Ah dat, dat is 100% het werk van Sjaak Swart (niet te vergeten, niet alleen 'vrienden' maar ook zaakwaarnemer, zie https://www.telegraaf.nl/...ppie-niet-een-eitje-koken).

Donny van de Beek is een redelijke speler maar ik vind een basisplaats voor hem eigenlijk niet vanzelfsprekend. Kijk naar de competitie wedstrijd Ajax-Heereveen. Geen balcontact gehad.

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:37:
Die Valentijn Driessen is een vermoeiend mannetje. Zelfs in het beste nieuws ooit zal hij nog wel iets vinden om zuur over te doen. Blij dat De Telegraaf het huisblad is van Ajax.

Die voelt zich heel wat inderdaad, maar lult over het algemeen met alle winden mee :X

[ Voor 0% gewijzigd door naitsoezn op 29-01-2019 19:00 . Reden: Naamsverbastering gecorrigeerd in quote ]

• Vincent Dave

Zeer vermakelijk, ben blij met mensen als Valentijn Driessen en zeker niet vermoeiend.

Weet niet wat erger/schadelijker is voor een club, een medium als vijand hebben of een zoals FC Rijnmond wat gepresenteerd wordt door verkapte Feyenoord-fans, Sparta en Excelsior krijgen dikwijls geen aandacht, al heeft RTV Rijnmond veel minder macht dan De Telegraaf. Ga zeker weer lachen om de aflevering van gisteren. 8)

[ Voor 0% gewijzigd door naitsoezn op 29-01-2019 19:01 . Reden: Naamsverbastering gecorrigeerd in quote ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wat tijdens de afgang in de Kuip namelijk het meeste opviel, was de boosheid van de superloyale middenvelder.
Hehe, ja, dan weet je het wel :+
Vincent Dave schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:46:
Weet niet wat erger/schadelijker is voor een club, een medium als vijand hebben of een zoals FC Rijnmond wat gepresenteerd wordt door verkapte Feyenoord-fans,
Nou, in ruil hebben wij Martijn Krabbendam zitten bij VI.

[ Voor 51% gewijzigd door PWM op 29-01-2019 16:50 ]

• LZ86
Vincent Dave schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:46:
[...]

Zeer vermakelijk, ben blij met mensen als Valentijn Driessen en zeker niet vermoeiend.

Weet niet wat erger/schadelijker is voor een club, een medium als vijand hebben of een zoals FC Rijnmond wat gepresenteerd wordt door verkapte Feyenoord-fans, Sparta en Excelsior krijgen dikwijls geen aandacht, al heeft RTV Rijnmond veel minder macht dan De Telegraaf. Ga zeker weer lachen om de aflevering van gisteren. 8)
Ze zijn maar een heel klein beetje voor Feyenoord hoor :+

• Vincent Dave
Weet ik, heerlijk toch? Maar ik bedoel met name dat gelul bij FC Rijnmond, blij dat VTBL erbij is gekomen kunnen wat mij betreft niet genoeg lulprogramma's over voetbal zijn. ;)

• Qu3st

Qu3st

Ik heb gisteren de DWDD zitten kijken in mijn pauze, daar waren ze te gast. Ik, ook al deed het nog allemaal wel heel erg pijn, vond het een erg geinig stukje. Zoals ze zelf al zeiden, ze zijn gewoon Feyenoord supporters met een microfoon.
Vincent Dave schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:18:
[...]

Weet ik, heerlijk toch? Maar ik bedoel met name dat gelul bij FC Rijnmond, blij dat VTBL erbij is gekomen kunnen wat mij betreft niet genoeg lulprogramma's over voetbal zijn. ;)
Voor mij zijn er deze week teveel voetbalprogramma's, ik heb er geen 1 gekeken :+

[ Voor 26% gewijzigd door Qu3st op 29-01-2019 17:23 ]

Verwijderd

Die Valentijn Driessen is een vermoeiend mannetje. Zelfs in het beste nieuws ooit zal hij nog wel iets vinden om zuur over te doen. Blij dat de Telegrof het huisblad is van Ajax.

Ach ja, die club watchers. Moet je eens lezen wat Krabbendam aan wijsheden de wereld in slingert. Om met speels gemak na een wedstrijd het volstrekt tegenovergestelde te beweren.

• Qu3st

Qu3st

Volgens het geruchtcircuit heeft Ajax een bod uitgebracht op een Domagoj Bradaric, een negentienjarige verdediger van Hajduk Split..... En dan lekker Wöber verkopen 8)7 |:(

Verwijderd

Qu3st schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:00:
Volgens het geruchtcircuit heeft Ajax een bod uitgebracht op een Domagoj Bradaric, een negentienjarige verdediger van Hajduk Split..... En dan lekker Wöber verkopen 8)7 |:(
Voor welke positie is Bandé dan overgenomen afgelopen zomer? Voor de linksback positie of toch de linksbuiten? Hij speelde in België linksback bij zijn club toch?

• Qu3st

Qu3st

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:02:
[...]

Voor welke positie is Bandé dan overgenomen afgelopen zomer? Voor de linksback positie of toch de linksbuiten? Hij speelde in België linksback bij zijn club toch?
Linksbuiten is hij, maar hij is nog steeds niet fit. Of hij linksback speelde in België weet ik niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Qu3st op 29-01-2019 18:05 ]

• Martinusz
[...]

Linksbuiten of spits, hij is geen back ;)

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:02
Qu3st schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:00:
Dat is een linksback, Wöber was helemaal geen linksback maar is er een keertje neergezet.

Dit is nou weer eens zeiken om het zeiken.

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:34

KDL

[...]

Dit zeiden ze ook over ene G. Bale.

Verwijderd

Martinusz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:15:
[...]

Linksbuiten of spits, hij is geen back ;)
Aha, kijk, weer wat geleerd. Dacht me iets te herinneren van Boskamp, over een verdediger die heel veel doelpunten maakte. Vandaar. (Kon natuurlijk ook over een andere speler gaan).

• Qu3st

Qu3st

Terranova schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:18:
[...]

Dat is een linksback, Wöber was helemaal geen linksback maar is er een keertje neergezet.

Dit is nou weer eens zeiken om het zeiken.
Dit is niet zeiken om het zeiken hoor, en wat volgens jou een keertje was, vond ik dat hij goede wedstrijden speelde. Maar ja ik steek niet onder de stoelen of banken dat ik Wöber een goede verdediger vond/vind. Ik snap nu even het transferbeleid van Ajax niet. Vorige week faalde Lamprou grandioos, snel werd er een andere 2e keeper gehaald. En nu zie je dat op LB positie het dun bezaaid is, wordt er weer een nieuwe verdediger gehaald. Ik zou Wöber niet verkocht hebben. Maar ja ik ben geen TD, maar ik vind het wel allemaal paniekerig overkomen.

[ Voor 26% gewijzigd door Qu3st op 29-01-2019 18:26 ]

• Martinusz
Qu3st schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:23:
[...]

Dit is niet zeiken om het zeiken hoor, en wat volgens jou een keertje was, vond ik dat hij goede wedstrijden speelde. Maar ja ik steek niet onder de stoelen of banken dat ik Wöber een goede verdediger vond/vind. Ik snap nu even het transferbeleid van Ajax niet. Vorige week faalde Lamprou grandioos, snel werd er een andere 2e keeper gehaald. En nu zie je dat op LB positie het dun bezaaid is, wordt er weer een nieuwe verdediger gehaald. Ik zou Wöber niet verkocht hebben. Maar ja ik ben geen TD, maar ik vind het wel allemaal paniekerig overkomen.
Wober was veel beter op CV ;)

• dutchgio
  • Niet online
Wober is geen linksback.
Magallan kwam en Wober zou vierde centrale verdediger worden, dat biedt weinig perspectief. Ajax laat hem daardoor gaan.

De bezetting opl linksback is al jaren dun bezaaid en nu goed ingevuld door Tagliafico, maar ook die kan niet alles spelen.

• LZ86
dutchgio schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:37:
Wober is geen linksback.
Magallan kwam en Wober zou vierde centrale verdediger worden, dat biedt weinig perspectief. Ajax laat hem daardoor gaan.

De bezetting opl linksback is al jaren dun bezaaid en nu goed ingevuld door Tagliafico, maar ook die kan niet alles spelen.
Tot nu toe valt Magellan aardig tegen vergeleken met Wober. :+

• Qu3st

Qu3st

Martinusz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:35:
[...]

Wober was veel beter op CV ;)
True! Ik zou ook eerder Blind op LB zetten en dan hij op CV. Helaas gaat dat niet meer.

• dutchgio
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:42:
[...]

Goed gescout inderdaad, en daar zijn ze dan een jaar mee bezig. ;)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Leon Zwiers schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:42:
dutchgio schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:58:
Goed gescout inderdaad, en daar zijn ze dan een jaar mee bezig. ;)
Ja joh... op basis van één basisplaats een speler beoordelen, en ook nog eens in een wedstrijd met een geblesseerde back in die verdediging. Als we speler op één wedstrijd gaan beoordelen dan heb ik ook nog wel een lijstje. Met en zonder :+

Overigens speelde Magellan in de beker tegen Heerenveen een prima wedstrijd. Voor wat betreft Wöber, die was vierde keus als centrale verdediger en liet minder ontwikkeling zien dan een Per Schuurs die bij Jong Ajax zijn minuten maakt. Dus er was geen toekomst voor hem bij Ajax en er was een mogelijkheid om hem met winst te verkopen, een no-brainer dus. Zijn linksback positie was enkel uit nood geboren en was ook daar geen optie. Bradaric is wel een linksback, dus een plausibele aankoop.

Overigens gaat Johnsen op huurbasis terug naar Heerenveen, prima oplossing voor hem, hoop dat hij genoeg minuten gaat maken:)

[ Voor 7% gewijzigd door Han op 29-01-2019 19:14 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1 ... 14 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.