[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 134 ... 138 Laatste
Acties:
  • 198.786 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Curva schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:36:
Dat is echt nonsens. Waar zou Ajax een miljoen extra aan een speler moeten uitgeven onder het mom van 'jullie hebben al zoveel miljoenen met de CL binnen geharkt'? Dat slaat nergens op. De marktwaarde kan niet worden bepaald door het vermogen van de kopende club. Deels wordt dat natuurlijk wel gedaan doordat clubs grote bedragen bieden, maar omdat Ajax nu veel verdiend hoeven ze niet per definitie meer te betalen.
Ik ben wel van mening dat de tv gelden wat eerlijker verdeeld mogen worden.
Willem 2 heeft net 8,5 miljoen overgehouden aan de transfer van Frenkie de Jong.
Ik zeg niet dat alle clubs in Nederland maar voor een appel en een ei aan Ajax moeten verkopen, maar de doorverkoop percentages kunnen ook heel interessant zijn. Wat ze in de hand werken met het vragen van absurde bedragen voor Eredivisie spelers is dat Ajax sneller in het buitenland zal shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Typhone schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:04:
[...]

En wat gaat Heerenveen doen? De ene week zakken die compleet door de ondergrens, de week erop winnen ze weer een wedstrijd met speels gemak. NAC-Emmen ga ik bij uitzondering wel kijken. Ben daar wel heel erg benieuwd naar.
Net als Vitesse en FCU, maakt het spannend

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:06:
Het is (alweer) zover:
https://nos.nl/artikel/22...ijdens-duel-met-juve.html

Nou niet meer zeuren over Feyenoord fans en PSV fans hé. Benieuwd of die voorwaardelijke straf zonder publiek nu ingaat.
Er wordt hier toch vrijwel altijd wel aangegeven (of men is zich iig bewust van het fiet dat het zo is) dat er bij iedere club volidioten zitten?

Het blijft jammer dat het gedrag van mensen in groepen veranderlijk is en dat er keer op keer incidenten plaatsvinden. De belevenis om de sport heen zou zo veel beter zijn als dit soort acties niet meer voorkwamen. Moedig je eigen club aan, geef een klein sneertje richting de tegenpartij maar blijf van elkaar af, gooi geen spullen naar elkaar en houdt het zowel fysiek als verbaal vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Napo schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:23:
[...]

Er wordt hier toch vrijwel altijd wel aangegeven (of men is zich iig bewust van het fiet dat het zo is) dat er bij iedere club volidioten zitten?

Het blijft jammer dat het gedrag van mensen in groepen veranderlijk is en dat er keer op keer incidenten plaatsvinden. De belevenis om de sport heen zou zo veel beter zijn als dit soort acties niet meer voorkwamen. Moedig je eigen club aan, geef een klein sneertje richting de tegenpartij maar blijf van elkaar af, gooi geen spullen naar elkaar en houdt het zowel fysiek als verbaal vriendelijk.
Het gooien van een halfvolle plastic beker bier, een fakkel en het blokkeren van trappen. Nou,nou,nou wat een verschrikkelijk gedrag!

Ik had het bier zelf gewoon opgedronken ipv op Ronaldo gegooid, maar laten we niet doen alsof we met misdadigers te maken hebben. Het is ongepast dat zeker, maar de UEFA grijpt ook echt alles aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Yogibeer schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:27:
[...]

Het gooien van een halfvolle plastic beker bier, een fakkel en het blokkeren van trappen. Nou,nou,nou wat een verschrikkelijk gedrag!

Ik had het bier zelf gewoon opgedronken ipv op Ronaldo gegooid, maar laten we niet doen alsof we met misdadigers te maken hebben. Het is ongepast dat zeker, maar de UEFA grijpt ook echt alles aan.
Het gooien van een halfvolle beker plastic bier op een speler blijft natuurlijk iets voor een echte lowlife.

Fakkels waren buiten het stadion en het blokkeren van trappen is een bullshit argument. Dat is niks meer of minder dan even kort staan op een trap. Verder is de UEFA ook berucht om boetes op te leggen op het moment dat je een reclamebord openklapt tijdens een CL wedstrijd (tweede ring helemaal bovenaan). Levert je meteen een boete van €16.000 op.

Aan de andere kant iemand corrigeren werkt ook niet: tik je iemand op z'n neus die bier gooit krijg je een boete van de UEFA voor supportersgeweld op de tribunes :+

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 12-04-2019 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
[...]

Fakkel?! Er is geen vuurwerk in het stadion geweest hoor, dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Het waren een paar biertjes voor zover ik kon zien richting Ronaldo en een idioot die het veld op sprong om een foto te maken. Die laatste hadden de stewards direct te pakken. Voor de rest heeft de UEFA het over het blokkeren van de trappen en Crowd disturbances. Wat dat laatste mag inhouden weet ik niet. Dit kan gaan om die gozer die het veld op sprong.
Leon Zwiers schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:06:
Het is (alweer) zover:
https://nos.nl/artikel/22...ijdens-duel-met-juve.html

Nou niet meer zeuren over Feyenoord fans en PSV fans hé. Benieuwd of die voorwaardelijke straf zonder publiek nu ingaat.
Wat wil je met je hiermee bereiken?

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
@Curva Ik baseer dat op een artikel van de UEFA. Verder helemaal met je eens hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:35

Qu3st

Kom op zeg, je moet onderhand wel weten dat UEFA daar tegen op treedt, en terecht! Als je dit weet gooi die beker lauw bier nou gewoon in je eigen keel, want dat biertje gaat heel duur worden voor je. Ajax komt die boete bij jou innen, daar hebben ze meermaals om gewaarschuwd.

Die trappen blokkeren is en blijft een probleem, veel stewards durven daar volgens mij niets aan te doen. Ook niet gek, jij in je uppie tegen een hele groep supporters.

En die fakkels buiten het stadion? Daar heeft de UEFA niets over te zeggen volgens mij, Halsema heeft daar al te overdreven op laten reageren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]

Het gooien van bier naar andere personen is in onze maatschappij inderdaad volkomen acceptabel gedrag. Als iemand in een ander kleur shirt als die van jou rondloopt mag je gewoon drank of andere vloeibare substanties richting hem of haar gooien.

Het is overbodig gedrag wat mijn inziens geen plaats heeft in de maatschappij. Zowel niet in het dagelijks leven noch in een stadion.

Het is overduidelijk dat er binnen alle supportersgroepen mensen zijn die lak hebben aan de regels die gesteld worden. Dat ze daarmee de club in een slecht daglicht plaatsen of risico's creeeren die er overduidelijk zijn bij zulke mensenmenigten op een klein oppervlak zien ze blijkbaar niet.

Is het verschrikkelijk gedrag? Nee, dat is een classificatie die ik er niet aan zou willen hangen echter is het mijn inziens wel onwenselijk gedrag en dat is ook zo gesteld conform de geldende regels in de gemeente (je aangehaalde fakkels) en de geldende regels in het stadion zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Die gemeenteregels zijn denk ik niet zo duidelijk als geschetst. Er zijn al heel wat 'Entrada's' geweest met vuurwerk en fakkels waar de politie gewoon toekeek en er geen enkele supporter beschadigd raakte of whatsoever. Daar nu opeens op reageren met 'fakkels (flares) werden uitgemaakt met waterkanonnen om een veilige omgeving voor de normale supporters te creëren' is een absoluut zwaktebod. In normale mensentaal: gewoon gelul.

Sterker nog er wordt op grote schaal vuurwerk afgestoken bij uitwedstrijden van Feyenoord (zonder vergunning) en daar is nog NOOIT iemand voor opgepakt voor zover ik mij kan heugen. Dat even over het vuurwerk buiten het veld.

Wat betreft het gooien van bier, knikkers of veren naar spelers: dat hoort niet. Tenzij het een algemeen geaccepteerd iets is zoals de Hershey Bear Toss in de NHL:

YouTube: Hershey Bears collect 34,798 toys to set new Teddy Bear Toss record

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Napo schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:46:
[...]

Het gooien van bier naar andere personen is in onze maatschappij inderdaad volkomen acceptabel gedrag. Als iemand in een ander kleur shirt als die van jou rondloopt mag je gewoon drank of andere vloeibare substanties richting hem of haar gooien.

Het is overbodig gedrag wat mijn inziens geen plaats heeft in de maatschappij. Zowel niet in het dagelijks leven noch in een stadion.

Het is overduidelijk dat er binnen alle supportersgroepen mensen zijn die lak hebben aan de regels die gesteld worden. Dat ze daarmee de club in een slecht daglicht plaatsen of risico's creeeren die er overduidelijk zijn bij zulke mensenmenigten op een klein oppervlak zien ze blijkbaar niet.

Is het verschrikkelijk gedrag? Nee, dat is een classificatie die ik er niet aan zou willen hangen echter is het mijn inziens wel onwenselijk gedrag en dat is ook zo gesteld conform de geldende regels in de gemeente (je aangehaalde fakkels) en de geldende regels in het stadion zelf.
Citeer dan even mijn volledige bericht in plaats van de eerste twee zinnen. ;(

Dit gedrag is niet goed te praten en het is logisch dat de UEFA hier iets tegen doet. Enige punt wat ik wilde maken is dat men hier soms doet alsof er mensen vermoord zijn. Niets meer en niets minder.

Zeer vervelend dat je slechts twee regels van mijn bericht citeert om even populair te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
Typhone schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:51:
Die gemeenteregels zijn denk ik niet zo duidelijk als geschetst. Er zijn al heel wat 'Entrada's' geweest met vuurwerk en fakkels waar de politie gewoon toekeek en er geen enkele supporter beschadigd raakte of whatsoever. Daar nu opeens op reageren met 'fakkels (flares) werden uitgemaakt met waterkanonnen om een veilige omgeving voor de normale supporters te creëren' is een absoluut zwaktebod. In normale mensentaal: gewoon gelul.

Sterker nog er wordt op grote schaal vuurwerk afgestoken bij uitwedstrijden van Feyenoord (zonder vergunning) en daar is nog NOOIT iemand voor opgepakt voor zover ik mij kan heugen. Dat even over het vuurwerk buiten het veld.

Wat betreft het gooien van bier, knikkers of veren naar spelers: dat hoort niet. Tenzij het een algemeen geaccepteerd iets is zoals de Hershey Bear Toss in de NHL:

YouTube: Hershey Bears collect 34,798 toys to set new Teddy Bear Toss record
Ik denk dat je met je alinea de plank volledig misslaat of je moet zo goed geïnformeerd zijn over Feyenoord. Maar die kans acht ik klein ;)
Feyenoord heeft laatst vak S (?) in ieder geval het vak achter de goal dicht moeten houden ivm vuurwerk. En volgens mij worden er zat SV's uitgedeeld aan mensen die vuurwerk afsteken.

En er wordt bij elke club in uit en thuisvakken vuurwerk afgestoken. Laatst in Tilburg nog :+ Behalve AZ want die hebben van die dingen om mee te klappen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Curva schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:00:
[...]

Ik denk dat je met je alinea de plank volledig misslaat of je moet zo goed geïnformeerd zijn over Feyenoord. Maar die kans acht ik klein ;)
Feyenoord heeft laatst vak S (?) in ieder geval het vak achter de goal dicht moeten houden ivm vuurwerk. En volgens mij worden er zat SV's uitgedeeld aan mensen die vuurwerk afsteken.

En er wordt bij elke club in uit en thuisvakken vuurwerk afgestoken. Laatst in Tilburg nog :+ Behalve AZ want die hebben van die dingen om mee te klappen :*)
Haha nee ik bedoel als Ajax een uitwedstrijd heeft in de Kuip. Dan wordt de bus altijd uitgezwaaid met (illegaal) vuurwerk. 27 januari 2019 bijvoorbeeld:

YouTube: Uitzwaaien Spelersbus Ajax Richting De Klassieker 27-1-2019

Dat gebeurt elk jaar namelijk vaak op meerdere locaties. Ik zie weinig waterkanonnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 12-04-2019 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
Typhone schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:08:
[...]

Haha nee ik bedoel als Ajax een uitwedstrijd heeft in de Kuip. Dan wordt de bus altijd uitgezwaaid met (illegaal) vuurwerk. 27 januari 2019 bijvoorbeeld:

YouTube: Uitzwaaien Spelersbus Ajax Richting De Klassieker 27-1-2019

Dat gebeurt elk jaar namelijk vaak op meerdere locaties. Ik zie weinig waterkanonnen.
Ah op die manier. Dan heb je inderdaad helemaal gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 12:27
toolkist schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:22:
[...]

Er is weer iemand die vindt dat z'n club zo belangrijk is voor het NL voetbal dat ie meer tvgelden wil.

Laat ze maar eens een pilot doen waarbij elke ploeg z'n eigen thuiswedstrijden mag verkopen.
Eens kijken of ze dan nog zo zeuren als blijkt dat Ajax, PSV en Feyenoord meer geld binnen halen dan ze nu krijgen en de laatste 5 misschien net 1m krijgen.
En wat ga je dan doen als clubs aangeven dat ze een percentage van de tv gelden willen krijgen van de grote clubs op het moment dat ze daar moeten spelen? Want ik kan mij niet voorstellen dat dat niet het scenario zal zijn wat zal gaan gebeuren. Gaat de top 3 dan een eigen competitie beginnen? Denk je dat er dan nog veel aan tv-gelden binnen zal komen?

Laat ik voorop stellen dat het bij veel clubs een puinzooi is, maar een competitie bestaat uit meer dan 3 clubs die er allemaal voor werken om die wedstrijden te spelen. Wat maakt dat bepaalde clubs vele malen meer zouden moeten krijgen uit tv-gelden?
Minder clubs gaat er overigens ook niet voor zorgen dat een competitie interessanter wordt. Dan heb je misschien minder clubs om tv-gelden over te verdelen, maar ook ook een lager bedrag aan tv-gelden. Dus daar win je helemaal niks op.
Typhone schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:51:
Er is overal in het nieuws de voorgaande dagen aangegeven dat vuurwerk en fakkels niet getolereerd zouden worden. Leuk dat het bij andere wedstrijden wel mocht, dit keer is duidelijk aangegeven van niet. Dan niet achteraf gaan huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Noiz schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:23:
[...]

Er is overal in het nieuws de voorgaande dagen aangegeven dat vuurwerk en fakkels niet getolereerd zouden worden. Leuk dat het bij andere wedstrijden wel mocht, dit keer is duidelijk aangegeven van niet. Dan niet achteraf gaan huilen.
Gelukkig werken APV's in de praktijk iets anders maar die discussie gaan we hier niet starten d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:09

Vos

AFCA

Ankona schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:05:
NAC-Emmen wordt natuurlijk de knaller van het weekend, die strijden echt ergens om.
Wordt een hele belangrijke pot ja! Hopelijk zijn de verhoudingen hetzelfde als bij Emmen thuis, toen was NAC echt heel matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

En wat ga je dan doen als clubs aangeven dat ze een percentage van de tv gelden willen krijgen van de grote clubs op het moment dat ze daar moeten spelen? Want ik kan mij niet voorstellen dat dat niet het scenario zal zijn wat zal gaan gebeuren. Gaat de top 3 dan een eigen competitie beginnen? Denk je dat er dan nog veel aan tv-gelden binnen zal komen?
Ze krijgen dan al tv geld voor als de top 3 op bezoek komt en dat is flink meer dan als die niet langskomen (zie tv gelden KKD).
Laat ik voorop stellen dat het bij veel clubs een puinzooi is, maar een competitie bestaat uit meer dan 3 clubs die er allemaal voor werken om die wedstrijden te spelen. Wat maakt dat bepaalde clubs vele malen meer zouden moeten krijgen uit tv-gelden?
Minder clubs gaat er overigens ook niet voor zorgen dat een competitie interessanter wordt. Dan heb je misschien minder clubs om tv-gelden over te verdelen, maar ook ook een lager bedrag aan tv-gelden. Dus daar win je helemaal niks op.
Ik weet toch wel heel zeker dat de TV gelden echt niet achteruit klappen als je Emmen, Fortuna en nog wat van dat soort clubs uit de Eredivisie streept. Daarnaast maakt dat de Eredivisie voor mij echt wel interessanter wegens meer wedstrijden tegen betere tegenstanders.
Ik geloof niet dat het merendeel van de Ajax supporters nu denkt 'yes, morgen tegen Excelsior!'. Idem bij PSV-de Graafschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Toch apart dat de discussie nooit eens die kant op gaat @toolkist Want de KKD wordt ook een heel stuk sterker wanneer er opeens 8 clubs uit de Eredivisie acte de presence gaan geven. Dan zou je zelfs een divisie eronder kunnen krijgen wat nu nog amateurs zijn. Gewoon iets gaan doen met goede marketing en je komt een heel eind. Dat is een niet getoetst idee wat ik opper dus niet te serieus nemen maar het mes kan aan meer kanten snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 14:22
Wat maakt dat bepaalde clubs vele malen meer zouden moeten krijgen uit tv-gelden?
Nou, bijvoorbeeld dat veel meer mensen een Fox-abbonnement afsluiten om die club te kunnen zien. Dit zijn de kijkcijfers van de eerste seizoenshelft, gemiddeld per wedstrijd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Nad5Qsb4Wk7h4ZcQUttkFzgB/full.jpg

Over 17 wedstrijden dus 2.28 miljoen kijkers voor Fortuna. Daarvan kun je ongeveer de helft toerekenen aan de wedstrijden tegen Ajax, Feyenoord en PSV.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noiz
Typhone schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:39:
Toch apart dat de discussie nooit eens die kant op gaat @toolkist Want de KKD wordt ook een heel stuk sterker wanneer er opeens 8 clubs uit de Eredivisie acte de presence gaan geven. Dan zou je zelfs een divisie eronder kunnen krijgen wat nu nog amateurs zijn. Gewoon iets gaan doen met goede marketing en je komt een heel eind. Dat is een niet getoetst idee wat ik opper dus niet te serieus nemen maar het mes kan aan meer kanten snijden.
De Nederlandse competitie is gewoon niet interessant genoeg. Te weinig inwoners en dus te weinig kijkers. Het gaat echt niet magischerwijze wel leuk worden als de Eredivisie kleiner wordt en er een extra prof laag komt onder de KKD. Het tv-geld wat je dan bespaart in de Eredivisie zal dan voor die laag weer gebruikt worden. In andere 'kleinere' landen (België, Turkije, Portugal) zie je het ook niet gebeuren dat ze opeens interessante tv-deals sluiten.
T-MOB schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:40:
[...]

Nou, bijvoorbeeld dat veel meer mensen een Fox-abbonnement afsluiten om die club te kunnen zien. Dit zijn de kijkcijfers van de eerste seizoenshelft, gemiddeld per wedstrijd.
[Afbeelding]

Over 17 wedstrijden dus 2.28 miljoen kijkers voor Fortuna. Daarvan kun je ongeveer de helft toerekenen aan de wedstrijden tegen Ajax, Feyenoord en PSV.
Een dergelijke reactie kon natuurlijk niet uitblijven. Zonder andere clubs heeft Ajax geen tv-kijkers. Dat concept is toch niet al te moeilijk om te begrijpen? Clubs die meer tv-kijkers hebben, mogen zeker een hoger percentage hebben van de tv-gelden maar de verdeling is op dit moment gewoon erg krom.

Wil je een competitie interessanter maken voor het buitenland en dus betere tv-deals, moet je de hele competitie over de breedte sterker maken. Kleine dingen als een eerlijkere verdeling van tv-gelden is daarin een goed begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Noiz schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:47:
[...]
Een dergelijke reactie kon natuurlijk niet uitblijven. Zonder andere clubs heeft Ajax geen tv-kijkers. Dat concept is toch niet al te moeilijk om te begrijpen? Clubs die meer tv-kijkers hebben, mogen zeker een hoger percentage hebben van de tv-gelden maar de verdeling is op dit moment gewoon erg krom.

Wil je een competitie interessanter maken voor het buitenland en dus betere tv-deals, moet je de hele competitie over de breedte sterker maken. Kleine dingen als een eerlijkere verdeling van tv-gelden is daarin een goed begin.
Precies dit. Kijk eens naar de verdeling in Engeland. Daar is het verschil tussen de nummer 1 en de nummer laatste echt niet zo groot als hier in Nederland. Daarnaast, voor Ajax, PSV en Feyenoord zijn die miljoenen enigsinds te verwaarlozen, terwijl wanneer de nummer 18 een half miljoen extra zou krijgen dit een enorme bedrag is voor hun. Wat ze weer kunnen investeren in de selectie, wat leidt tot een betere competitie.

[ Voor 68% gewijzigd door JST94 op 12-04-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Yogibeer schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:55:
Dit gedrag is niet goed te praten en het is logisch dat de UEFA hier iets tegen doet. Enige punt wat ik wilde maken is dat men hier soms doet alsof er mensen vermoord zijn. Niets meer en niets minder.
Het feit dat je tweede stuk gaat over dat mensen als misdadiger worden behandeld doet geen enkel recht aan de situatie. In de berichtgeving die ik zie is er namelijk niemand als misdadiger behandeld. Zowel niet in het stadion als buiten het stadion.

Buiten het stadion is er wat crowd control uitgevoerd en in het stadion wordt naar verwachting ook geacteerd. Niemand doet alsof er mensen vermoord of zelfs maar mishandeld zijn.
Yogibeer schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:55:
Citeer dan even mijn volledige bericht in plaats van de eerste twee zinnen. ;(

[...]

Zeer vervelend dat je slechts twee regels van mijn bericht citeert om even populair te doen.
Het consequent afzwakken van de gedragingen van "supporters" door het te bestempelen dat het geen misdadigers zijn en zo ook in dit bericht dat er niemand vermoord is is zeer vervelend en houdt de naar mijn mening de huidige "cultuur" in stand. Het heeft in geen enkele manier te maken met het populair willen doen maar voornamelijk op het geen aandacht willen geven aan overbodige afzwakking voor de gedragingen van enkelen.

Er is inderdaad niemand vermoord en er is evenmin iemand mishandeld. Het zijn derhalve ook geen misdadigers maar ze hebben naar mijn mening wel sociaal onwenselijk gedraag vertoond. Je komt naar het stadion om een wedstrijd te bekijken en je club aan te moedigen, respecteer dan ook het sportmanschap van de tegenstander en behandel ze respectvol.

Spijtig dat je dat zeer vervelend vindt maar dat is uiteindelijk iets wat je bij jezelf zal moeten zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Ik denk dat de meesten het roerend met je eens zijn. Mezelf incluis. Waar ik echter aan twijfel is het feit dat meer TV-geld om de competitie breder te maken uiteindelijk helemaal niet werkt omdat er in het voetbal veel te veel opportunistische blaaskaken zitten die liever hun eigen zakken vullen en daarna met de noorderzon vertrekken als de boel in brand staat.

Hoe gaat 1 club opeens sterker worden van de aankoop van 1 of 2 spelers van 1 miljoen euro? Waar ze vervolgens geen salaris van kunnen betalen? Dat gaat voor de breedte helemaal nul komma nul doen. Om nog maar niet te spreken over het feit dat een speler van 1 miljoen euro voor VVV helemaal geen garantie voor succes hoeft te zijn (verkwisting van het geld dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

JST94 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:49:
[...]

Ik ben bij vrijwel iedere uitwedstrijd van Feyenoord aanwezig, maar ik zie zelden vuurwerk afgestoken worden in de uitvakken door ons? Verder is het gewoon dat je bij Feyenoord een stadionverbod aan je broek hebt hangen als je gepakt wordt met vuurwerk.
Ho kleine nuance, ik bedoelde niet Feyenoor de voetbalclub maar Feyenoord de uitwedstrijd voor Ajax.
Ik had het dus expliciet NIET over vuurwerk in de Kuip maar over vuurwerk op straat bij de spelersbus van Ajax wanneer ze een uitwedstrijd spelen in de Kuip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Typhone schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:39:
Lijkt mij wat te simpel geredeneerd. Denk dat het misschien voor een paar seizoenen geldt en daarna is het geld ook wel weggeëbd en zitten ze gewoon op hetzelfde (KKD-)niveau. Nou kunnen ze daar ook best wel een beetje voetballen, maar toch. Ik zie daar voor de clubs die afvallen of de competitie waarin ze terechtkomen niet echt voordelen in. En voor de toplaag vraag ik me ook af of dat het nou zoveel leuker gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Snowdog schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:55:
[...]

Lijkt mij wat te simpel geredeneerd. Denk dat het misschien voor een paar seizoenen geldt en daarna is het geld ook wel weggeëbd en zitten ze gewoon op hetzelfde (KKD-)niveau. Nou kunnen ze daar ook best wel een beetje voetballen, maar toch. Ik zie daar voor de clubs die afvallen of de competitie waarin ze terechtkomen niet echt voordelen in. En voor de toplaag vraag ik me ook af of dat het nou zoveel leuker gaat maken.
Dus is de eindconclusie dat meer geld naar de lagere clubs geen garantie is voor een sterkere competitie :). En als dat niet zo blijkt te zijn mag de aanpassing in de verdeelsleutel dus ook teruggedraaid worden. Dat zou een prima voorwaarde kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noiz
Typhone schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:52:
[...]

Ik denk dat de meesten het roerend met je eens zijn. Mezelf incluis. Waar ik echter aan twijfel is het feit dat meer TV-geld om de competitie breder te maken uiteindelijk helemaal niet werkt omdat er in het voetbal veel te veel opportunistische blaaskaken zitten die liever hun eigen zakken vullen en daarna met de noorderzon vertrekken als de boel in brand staat.

Hoe gaat 1 club opeens sterker worden van de aankoop van 1 of 2 spelers van 1 miljoen euro? Waar ze vervolgens geen salaris van kunnen betalen? Dat gaat voor de breedte helemaal nul komma nul doen. Om nog maar niet te spreken over het feit dat een speler van 1 miljoen euro voor VVV helemaal geen garantie voor succes hoeft te zijn (verkwisting van het geld dus).
Zeker, het moet bij de meeste clubs eerst organisatorisch aangepakt worden.
Maar als dat eenmaal in orde is, zal dat beetje extra geld wel ervoor kunnen zorgen dat die clubs 2-3 aankopen doen voor 2 ton (en dus niet alleen maar huren), gewoon salaris kunnen betalen en wat vaak geroepen wordt hier, een degelijk natuurgrasveld leggen.
En ik denk dat het afschaffen van de Jong teams in de KKD er ook voor zou zorgen dat de competitie (in ieder geval de Eredivisie) sterker zou worden. Want spelers die nu blijven/kiezen voor top teams eindigen eerst vaak in de Jong teams. Wellicht zullen die spelers dan iets langer nadenken over een volgende stap en dus eerst een tussenstap maken bij een ED club waar ze wel speeltijd zullen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
In andere 'kleinere' landen (België, Turkije, Portugal) zie je het ook niet gebeuren dat ze opeens interessante tv-deals sluiten.
Dat zie je dus wel. België heeft vergelijkbare, zo niet hogere, tv gelden als Nederland met een veel kleinere markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
toolkist schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:10:
[...]

Dat zie je dus wel. België heeft vergelijkbare, zo niet hogere, tv gelden als Nederland met een veel kleinere markt.
Je hebt gelijk zie ik. Deal van 80m over 3 jaar. Dat had ik niet meegekregen.
Nu weet ik even niet waar ik het vandaan had, maar een tijd geleden heb ik ook gelezen dat ze aan het kijken zijn om de competitie opzet toch weer te veranderen want ze kampen met teruglopende tv-kijkers. Alleen vind ik dat bericht op dit moment even niet terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden, een nieuwsbericht van de BBC van november 2018 hoe de nieuwe TV deal voor Schotland zich verhoudt tot 'vergelijkbare' competities.
In miljoen pond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OoLdIzpSW8N017jx9IFIasUT/full.png

Uit een onderzoek van Deloitte:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jfPq7fYLDIfSml91Dx5pPuTv/full.png

Lichtgroen zijn 'matchday' inkomsten (kaartverkoop etc), donkergroep TV gelden, "geel" sponsoring en blauw overige commerciele inkomsten.

[ Voor 29% gewijzigd door toolkist op 12-04-2019 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Ik mag toch hopen dat we niet naar een model a la België gaan door een kleinere competitie te maken. Nog meer "competitievervalsing" (achterlijke play-offs). Het hele idee van een kleinere Eredivisie vind ik maar niks. Nu zijn de wedstrijden van Ajax tegen bijvoorbeeld PSV en Feyenoord nog speciaal, maar als er 4 - 6 keer per jaar tegen gespeeld wordt, is het speciale er wel vanaf.
Op het moment dat clubs als VVV, Excelsior en De Graafschap nu terug gezet worden ivm een nieuwe competitie opzet, zullen zij alleen maar dalen in begroting. De tv gelden zullen nog minder worden en de vijver van clubs die kunnen promoveren is groter, maar zullen maar sporadisch de stap omhoog kunnen maken. Dit betekent dat minder van die clubs een jaar (of meer) in de Eredivisie spelen waardoor ze meer geld kunnen genereren. Hierdoor kunnen ze ook minder goede spelers aantrekken en belanden we naar mijn idee in een vicieuze cirkel.
Noiz schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:08:
En ik denk dat het afschaffen van de Jong teams in de KKD er ook voor zou zorgen dat de competitie (in ieder geval de Eredivisie) sterker zou worden. Want spelers die nu blijven/kiezen voor top teams eindigen eerst vaak in de Jong teams. Wellicht zullen die spelers dan iets langer nadenken over een volgende stap en dus eerst een tussenstap maken bij een ED club waar ze wel speeltijd zullen krijgen.
Dit argument kan makkelijk weerlegd worden met het feit dat Jong team er juist wel in moeten zodat de top teams hun talenten makkelijker kunnen klaarstomen. Ze doen namelijk meer ervaring op op hoger niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Curva schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:32:
Ik mag toch hopen dat we niet naar een model a la België gaan door een kleinere competitie te maken. Nog meer "competitievervalsing" (achterlijke play-offs). Het hele idee van een kleinere Eredivisie vind ik maar niks. Nu zijn de wedstrijden van Ajax tegen bijvoorbeeld PSV en Feyenoord nog speciaal, maar als er 4 - 6 keer per jaar tegen gespeeld wordt, is het speciale er wel vanaf.
Wedstrijden tegen Feyenoord en PSV, maar ook AZ/Heerenveen/Utrecht/Groningen, zijn voor mij oneindig veel interessanter dan tegen Excelsior, VVV, et cetera. Ook als ze meerdere keren per jaar zijn.
Tegen VVV en Excelsior is het, een uitzondering daargelaten, wachten tot je scoort. Tegen Utrecht en Heerenveen etc, is het zeker in de uitwedstrijden maar afwachten of je geen puntverlies lijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Napo schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:50:
[...]

Het feit dat je tweede stuk gaat over dat mensen als misdadiger worden behandeld doet geen enkel recht aan de situatie. In de berichtgeving die ik zie is er namelijk niemand als misdadiger behandeld. Zowel niet in het stadion als buiten het stadion.

Buiten het stadion is er wat crowd control uitgevoerd en in het stadion wordt naar verwachting ook geacteerd. Niemand doet alsof er mensen vermoord of zelfs maar mishandeld zijn.

[...]

Het consequent afzwakken van de gedragingen van "supporters" door het te bestempelen dat het geen misdadigers zijn en zo ook in dit bericht dat er niemand vermoord is is zeer vervelend en houdt de naar mijn mening de huidige "cultuur" in stand. Het heeft in geen enkele manier te maken met het populair willen doen maar voornamelijk op het geen aandacht willen geven aan overbodige afzwakking voor de gedragingen van enkelen.

Er is inderdaad niemand vermoord en er is evenmin iemand mishandeld. Het zijn derhalve ook geen misdadigers maar ze hebben naar mijn mening wel sociaal onwenselijk gedraag vertoond. Je komt naar het stadion om een wedstrijd te bekijken en je club aan te moedigen, respecteer dan ook het sportmanschap van de tegenstander en behandel ze respectvol.

Spijtig dat je dat zeer vervelend vindt maar dat is uiteindelijk iets wat je bij jezelf zal moeten zoeken
Het type dat vroeger meteen naar de juffrouw ging als Jantje of Pietje iets deden wat eigenlijk niet mocht.

Ik zal het type moraalridder inderdaad nooit begrijpen, dus wat dat betreft is het inderdaad een probleem van mezelf. Daar heb je gelijk in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
ALs je naar een kleinere ED gaat (los van of dat de wedstrijden/competitie interessanter maakt, daar verschillen de meningen over) zal het gat tussen de top en de rest alleen maar groter worden. Dan kun je ook gelijk het promotie/degradatie systeem tussen ED en eerste divisie afschaffen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Wat is er mis mee met een groot gat tussen de top en de rest? Alsof dat er in veel andere landen niet is.
Het gaat er uiteindelijk om dat je op Europese toernooien mee gaat doen. We zijn veel te klein om een nivellering te gaan bewerkstelligen hier in Nederland met een 18-koppige Eredivisie selectie.

Er is niks mis met een promotie/degradatieregeling zolang degene die promoveert maar wat beter voor de dag komt dan nu. Nu is het zo dat er opeens allerlei mensen aangenomen/ontslagen worden bij degradatie/promotie. Opportunisme viert hoog tij dus en van professionalisering is geen tot weinig sprake. Als je drie administratie lui + een veldknecht + een koffiedame moet ontslaan omdat je degradeert (wat gechargeerd gezegd) dan moet je om te beginnen eens jezelf gaan afvragen of je die mensen überhaupt wel nodig hebt. Zolang clubs daar nog niet zijn moeten ze niet over nivellering gaan praten.

[ Voor 19% gewijzigd door Typhone op 12-04-2019 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Typhone schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:08:
Wat is er mis mee met een groot gat tussen de top en de rest? Alsof dat er in veel andere landen niet is.
Het gaat er uiteindelijk om dat je op Europese toernooien mee gaat doen. We zijn veel te klein om een nivellering te gaan bewerkstelligen hier in Nederland met een 18-koppige Eredivisie selectie.

Er is niks mis met een promotie/degradatieregeling zolang degene die promoveert maar wat beter voor de dag komt dan nu. Nu is het zo dat er opeens allerlei mensen aangenomen/ontslagen worden bij degradatie/promotie. Opportunisme viert hoog tij dus en van professionalisering is geen tot weinig sprake. Als je drie administratie lui + een veldknecht + een koffiedame moet ontslaan omdat je degradeert (wat gechargeerd gezegd) dan moet je om te beginnen eens jezelf gaan afvragen of je die mensen überhaupt wel nodig hebt. Zolang clubs daar nog niet zijn moeten ze niet over nivellering gaan praten.
Het niveau van de Eredivisie zorgt er natuurlijk voor dat sommige spelers afhaken. Spelers die Ajax wel kan betalen, maar die geen trek hebben in Venlo of Emmen uit. En dat is begrijpelijk. Laag niveau, kunstgras, etc.
Die verkiezen in alle opzichten een middenmoter in de Bundesliga boven Ajax.

Het niveau van de Eredivisie is weldegelijk van groot belang voor de toekomst van Ajax en PSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Yogibeer schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:12:
[...]

Het niveau van de Eredivisie zorgt er natuurlijk voor dat sommige spelers afhaken. Spelers die Ajax wel kan betalen, maar die geen trek hebben in Venlo of Emmen uit. En dat is begrijpelijk. Laag niveau, kunstgras, etc.
Die verkiezen in alle opzichten een middenmoter in de Bundesliga boven Ajax.

Het niveau van de Eredivisie is weldegelijk van groot belang voor de toekomst van Ajax en PSV.
Kunstgras is ook een gevolg wat voorkomt uit het niet kunnen naleven van een gezonde bedrijfsvoering. De enige reden dat kunstgras er is, is een financiële reden. Ik denk niet dat er spelers zijn die niet naar Ajax/Fey/PSV komen omdat ze naar Venlo of Emmen uit moeten. Ik denk eerder dat de middenmotor in de Bundesliga evenveel betaalt als Ajax aan Blind of Tadic betaalt. Want Eintracht Frankfurt, SC Freiburg, Fortuna Düsseldorf of FC Augsburg daar ligt ook geen mens wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Yogibeer schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:49:
[...]

Het type dat vroeger meteen naar de juffrouw ging als Jantje of Pietje iets deden wat eigenlijk niet mocht.
Bijzondere conclusie die je trekt op basis van hetgeen er geschreven staat en eigenlijk voornamelijk een spijtige conclusie aangezien je op de man lijkt te gaan ipv op de inhoud.

Met het wegzetten als moraalridder zwak je alsnog de gedraging af. Wat je goed recht is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Typhone schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:16:
[...]

Kunstgras is ook een gevolg wat voorkomt uit het niet kunnen naleven van een gezonde bedrijfsvoering. De enige reden dat kunstgras er is, is een financiële reden. Ik denk niet dat er spelers zijn die niet naar Ajax/Fey/PSV komen omdat ze naar Venlo of Emmen uit moeten. Ik denk eerder dat de middenmotor in de Bundesliga evenveel betaalt als Ajax aan Blind of Tadic betaalt. Want Eintracht Frankfurt, SC Freiburg, Fortuna Düsseldorf of FC Augsburg daar ligt ook geen mens wakker van.
Nu schat je Ajax iets te hoog in denk ik. Tadic kwam naar Ajax omdat hij de PL fysiek zwaar vond, een verleden in Nederland heeft en om CL kan spelen. Blind had natuurlijk al een verleden bij Ajax.

Maar niet lang geleden kozen Richarlison en Lainez nog voor middenmoters in de Premier League en La Liga. Dat is niet omdat Ajax ze niet kan betalen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Typhone schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:16:
[...]

Kunstgras is ook een gevolg wat voorkomt uit het niet kunnen naleven van een gezonde bedrijfsvoering. De enige reden dat kunstgras er is, is een financiële reden.
Kunstgras komt dus juist voort uit een gezonde bedrijfsvoering!

Financieel zitten er enorme voordelen aan dat plastic. En Ten Cate heeft ook flink campagne gevoerd om dat achterhaalde gras van plantjes uit te bannen.
En laten we eerlijk zijn, kunstgras mist wat charme en historie maar waarom zou je er niet wereldwijd op kunnen spelen? Hockey doen ze ook nergens meer op gras en bij zaalvoetbal maakt ook niemand een probleem van een plastic of houten ondergrond.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:55
Ankona schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:31:
[...]

Financieel zitten er enorme voordelen aan dat plastic. En Ten Cate heeft ook flink campagne gevoerd om dat achterhaalde gras van plantjes uit te bannen.
En laten we eerlijk zijn, kunstgras mist wat charme en historie maar waarom zou je er niet wereldwijd op kunnen spelen? Hockey doen ze ook nergens meer op gras en bij zaalvoetbal maakt ook niemand een probleem van een plastic of houten ondergrond.
Hoevaak maak je bij die sporten een sliding?
Daarnaast een totaal ander soort sport.

Dat clubs voor kunstgras gaan is omdat natuur gras te duur is, dit is te duur omdat ze het geld niet hebben vanwege slecht beleid.

Te veel clubs doen geen zak met hun jeugd en halen liever buitenlanders die nauwelijks beter zijn maar wel qua salaris bovenin zitten.

En omdat het zo gaaf is gaan diverse clubs terug naar natuur gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Deadsy schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:34:
[...]

Dat clubs voor kunstgras gaan is omdat natuur gras te duur is, dit is te duur omdat ze het geld niet hebben vanwege slecht beleid.
Aannames.

Geld kun je (tenzij je een vrouw bent) maar een keer uitgeven. Als je een goedkopere oplossing voor je velden hebt hou je meer over voor je spelersbudget.

Je zou dus kunnen zeggen dat spelen op echt gras juist een vorm van slechte bedrijfsvoering is. Er is een flinke besparing mogelijk die je laat liggen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ankona schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:44:
[...]

Aannames.

Geld kun je (tenzij je een vrouw bent) maar een keer uitgeven. Als je een goedkopere oplossing voor je velden hebt hou je meer over voor je spelersbudget.

Je zou dus kunnen zeggen dat spelen op echt gras juist een vorm van slechte bedrijfsvoering is. Er is een flinke besparing mogelijk die je laat liggen.
Dat is dan weer jouw aanname.
Bal rolt over het algemeen slechter op kunstgras. Of niet?

Uiteindelijk is het professioneel voetbal dat ze spelen of niet?

De clubs met kunstgras vinden het belangrijker om met hun slecht besproeide veld de tegenstander te benadelen dan van hun eigen kracht uit te gaan.

Als ze meer met jeugd doen hebben ze geen dure spelers nodig. Als ze beter beleid voeren hoeven ze niet om de paar jaar trainers te ontslaan etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yogibeer
[...]

Als je dit soort dingen zegt heb je echt nog nooit op kunstgras gevoetbald hé.
Er is zoveel anders aan kunstgras. Het is gewoon in niets vergelijkbaar met natuurgras. Het is werkelijk verschrikkelijk.

Bij Hockey en zaalvoetbal is het bijvoorbeeld niet toegestaan om slidings te nemen en fysiek contact te hebben. Of zullen we dat in het voetbal dan ook maar direct wereldwijd verbieden?

[ Voor 4% gewijzigd door Yogibeer op 12-04-2019 13:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yogibeer
Ik voetbal op een bedenkelijk amateur niveau, maar als ik een wedstrijd op kunstgras gespeeld heb kom ik de volgende dag heel anders uit bed dan wanneer ik op een hobbelig natuurveld gevoetbald heb.

Het is niet leuk. Je zit onder de schaafwonden en je gewrichten doen pijn.

Maar goed, je bent amateur en er moeten 20 wedstrijden per weekend op één veld gespeeld worden en dus is kunstgras een uitkomst. Maar ik vind het werkelijk ongelofelijk dat een BETAALD VOETBAL ONDERNEMING niet in staat is om een voetbalveld te onderhouden. Dat we dit ooit hebben toegestaan in het Nederlandse betaalde voetbal vind ik een grote schande.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]

Het is voornamelijk een keuze die gemaakt moet worden. Stop je het geld in een natuurgrasveld of kies je voor kunstgrasveld + een speler (of het ergens anders aan spenderen).

Zeker bij de kleinere clubs kan ik de keuze begrijpen, de selectie is sowieso niet al te breed en als je hierdoor net die ene speler kan halen die beter is of een betere speler voor de breedte is de keuze snel gemaakt. Ben zelf echter wel een voorstander van het afscheid nemen van kunstgras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Yogibeer schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:10:
[...]

Als je dit soort dingen zegt heb je echt nog nooit op kunstgras gevoetbald hé.
Er is zoveel anders aan kunstgras. Het is gewoon in niets vergelijkbaar met natuurgras. Het is werkelijk verschrikkelijk.

Bij Hockey en zaalvoetbal is het bijvoorbeeld niet toegestaan om slidings te nemen en fysiek contact te hebben. Of zullen we dat in het voetbal dan ook maar direct wereldwijd verbieden?
Ik bal wel eens met mijn kinderen mee op kunstgras. Toen ik zelf nog actief voetbalde bestond kunstgras niet, wij voetbalden op zandvlaktes waar voor het idee elke zomer gras gezaaid werd. Na een wedstrijd zaten je benen onder de schaafplekken. (En trainen deden we ook op gravel - helemaal lekker voor slidings....)

Dus wat betreft de kelderklasses... ja, met kunstgras is er een hoop verbeterd.

Gaat het om het hogere niveau dan is het anders. Persoonlijk ben ik ook geen fan van kunstgras. Echter, de discussie gaat dit keer niet over of kunstgras wel of niet geschikt is voor mooi betaald voetbal. Ik ageer tegen de stelling dat kunstgras gevolg is van slechte bedrijfsvoering. Dat is gewoon grote onzin. Bedrijfsmatig gezien is kunstgras gewoon een goede keuze.

En sportief? op het hoogste niveau zijn de meningen ook verdeeld. Sommige spelers vinden het niets, anderen hebben er geen problemen mee. (en begrijp me niet verkeerd, wat mij betreft speelt alles vanaf de hoofdklasse vanaf komend weekend op echt gras.)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Napo schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:23:
[...]

Het is voornamelijk een keuze die gemaakt moet worden. Stop je het geld in een natuurgrasveld of kies je voor kunstgrasveld + een speler (of het ergens anders aan spenderen).

Zeker bij de kleinere clubs kan ik de keuze begrijpen, de selectie is sowieso niet al te breed en als je hierdoor net die ene speler kan halen die beter is of een betere speler voor de breedte is de keuze snel gemaakt. Ben zelf echter wel een voorstander van het afscheid nemen van kunstgras.
Clubs die voor kunstgras kiezen doen dit vaak niet alleen vanwege het eerste elftal (en dan een extra speler kunnen kopen,etc), maar vanwege het feit dat ze geen extra trainingscomplex nodig hebben. Neem PEC Zwolle als voorbeeld. Die laten al hun teams trainen in het stadion. Er is dus naast het stadion geen extra complex nodig dat moet dienen als training accommodatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
De Eredivisie heeft nog wel een mooie vacature open staan voor een functie om hierover wat te vinden:
https://eredivisie.nl/nl-...e-directeur-eredivisie-cv

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:08

Player1S

Probably out in the dark

Yogibeer schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:16:
Ik voetbal op een bedenkelijk amateur niveau, maar als ik een wedstrijd op kunstgras gespeeld heb kom ik de volgende dag heel anders uit bed dan wanneer ik op een hobbelig natuurveld gevoetbald heb.
Nou denk ik niet dat je een kunstgrasveld bij een bedenkelijk amateur niveau club 1 op 1 kunt vergelijken met wat er bij de gemiddelde profclub ligt.

Echter zal dat niet alle tegen-argumenten weg nemen.

Wat ik dan wel weer vreemd vind is dat menig prof-club meerdere kunstmatten heeft liggen op hun trainingscomplex en hier soms maandag tot vrijdag op traint maar zondag is een kunstveld opeens het probleem 8)7

Wel heb ik het idee dat de ontwikkeling op het gebied van kunstgras lijkt te stagneren. Toen heracles er mee begon werd al gezegd dat het geen 10 jaar meer zou duren en dan kon je kunstgras niet van echt gras onderscheiden. En dat is inmiddels al wel 20 jaar ofzo geleden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
Player1S schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:37:
[...]

Nou denk ik niet dat je een kunstgrasveld bij een bedenkelijk amateur niveau club 1 op 1 kunt vergelijken met wat er bij de gemiddelde profclub ligt.

Wat ik dan wel weer vreemd vind is dat menig prof-club meerdere kunstmatten heeft liggen op hun trainingscomplex en hier soms maandag tot vrijdag op traint maar zondag is een kunstveld opeens het probleem 8)7

Wel heb ik het idee dat de ontwikkeling op het gebied van kunstgras lijkt te stagneren. Toen heracles er mee begon werd al gezegd dat het geen 10 jaar meer zou duren en dan kon je kunstgras niet van echt gras onderscheiden. En dat is inmiddels al wel 20 jaar ofzo geleden.
Oh zeker wel hoor. Wij speelden niet lang geleden een oefenwedstrijd tegen Jong PEC in het stadion, maar er ligt een veld waarop je je hond nog niet wilt laten schijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Yogibeer schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:35:
De Eredivisie heeft nog wel een mooie vacature open staan voor een functie om hierover wat te vinden:
https://eredivisie.nl/nl-...e-directeur-eredivisie-cv

:P
Die gast die aan tafel zat bij studio voetbal laatst met z'n bloemenjasje valt alvast af. Gelukkig.
Op het moment dat je niet meer over salaris maar remuneratie praat dan weet je dat dat geen obstakel meer gaat zijn :P

[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 12-04-2019 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
Curva schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:32:
[...]

Dit argument kan makkelijk weerlegd worden met het feit dat Jong team er juist wel in moeten zodat de top teams hun talenten makkelijker kunnen klaarstomen. Ze doen namelijk meer ervaring op op hoger niveau.
Je bevestigd eigenlijk al wat ik zeg? Die talenten kozen voorheen voor speeltijd bij andere clubs. Een speler als Schuurs zou waarschijnlijk dit seizoen gewoon bij Fortuna hebben gevoetbald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Yogibeer schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:42:
[...]

Oh zeker wel hoor. Wij speelden niet lang geleden een oefenwedstrijd tegen Jong PEC in het stadion, maar er ligt een veld waarop je je hond nog niet wilt laten schijten.
Dacht dat het ook bij PEC was waar laatst spelers vertelden dat je nooit weet waar de bal naartoe stuitert op dat veld.

PS wat was de eindstand?

Helpt natuurlijk ook niet dat de aanleg van natuurgras zeer duur is en er dus voor de lange termijn zal liggen.
Dus er word niet om de paar jaar geupgrade wanneer er een nieuwe betere optie is.
En ga er vanuit dat er verschillende prijs klassen zijn, en dat ook iets is waar je je in moet verdiepen zodat je de juiste keuze maakt.

Laatst sprak men ergens (dacht vi) over een club ik dacht in België waar ze een stuk uit het veld gehaald hebben een vervangen hebben waardoor er dus twee verschillende soorten kunstgras liggen.
Denk niet dat dit lekker speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Deadsy schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:37:
[...]

Laatst sprak men ergens (dacht vi) over een club ik dacht in België waar ze een stuk uit het veld gehaald hebben een vervangen hebben waardoor er dus twee verschillende soorten kunstgras liggen.
Denk niet dat dit lekker speelt.
FC Den Bosch heeft dit gedaan. Twee delen waren aan vervanging toe, waardoor ze gewoon die plekken eruit gesneden hebben en vervangen door nieuw kunstgras. Is toch niet te geloven?

Hybride velden komen steeds meer in. Dat is natuurgras gemengd met kunstgras. PEC gaat dit ook doen en dat kan alleen maar een verbetering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:15
Player1S schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:37:
[...]

Ik voetbal wekelijks op een kunstgras accomodatie dat gedeeld word met de jeugdafdeling van een profclub.

Mijn ervaring is dat alle reacties hier kloppen, bij deze club is alles 4? Jaar geleden nieuw gelegd en de velden zijn 2 a 3 jaar top geweest.

Sindsdien is een veld onlangs vervangen en daar is niets mee, maar de velden die niet vervangen zijn, die zijn inmiddels waardeloos.

Je leest vaak dat kunstgras goedkoper is, maar als je elk veld na 2/3 jaar moet vervangen dan ben ik wel nieuwsgierig naar de vergelijking met echt gras.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:42
Yogibeer schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:41:
[...]
Hybride velden komen steeds meer in. Dat is natuurgras gemengd met kunstgras. PEC gaat dit ook doen en dat kan alleen maar een verbetering zijn.
Hybride velden bestaan echt al 20+ jaar ofzo :+
Zo'n beetje alle velden zijn hybride, waarvan ik het zeker weet -> Ajax, Nac

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Martinusz schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:47:
[...]

AZ, Heerenveen ook, volgens mij.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Bossie schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:47:
[...]

Ik voetbal wekelijks op een kunstgras accomodatie dat gedeeld word met de jeugdafdeling van een profclub.

Mijn ervaring is dat alle reacties hier kloppen, bij deze club is alles 4? Jaar geleden nieuw gelegd en de velden zijn 2 a 3 jaar top geweest.

Sindsdien is een veld onlangs vervangen en daar is niets mee, maar de velden die niet vervangen zijn, die zijn inmiddels waardeloos.

Je leest vaak dat kunstgras goedkoper is, maar als je elk veld na 2/3 jaar moet vervangen dan ben ik wel nieuwsgierig naar de vergelijking met echt gras.
wut? Dacht dat kunstgras velden juist zo goedkoop zijn omdat je er jaren mee vooruit kan?
Of heeft dit te maken met goedkoop kunstgras of onderhoud?

@Yogibeer
Dus Den Bosch heeft hun eigen versie van hybride gras :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Martinusz schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:47:
[...]

GrassMaster Solutions has been used successfully for football, rugby and American Football, including
top clubs like FC Barcelona, Manchester United, Juventus FC, Athletic Club Bilbao, AFC Ajax, New
England Patriots, Denver Broncos, CSKA Moscow and many more.
Please take a look at our website www.grassmastersolutions.com for more references.

Artificial grass customers include Tottenham Hotspur, Chelsea FC, Lillestrom, Vallhall, Malmo, Alemannia Aachen, VfL Wolfsburg, Chivas Mexico, PSV, as well as thousands of communities and amateur sports clubs.

Ruim 650 clubs wereldwijd. Ook veel rugby. ten Cate is hier trouwens ook mee bezig en heeft op de hertgang een veld liggen.

@Deadsy goedkoop in onderhoud, vandaar dat veel amateur clubs dit hebben. Daar zijn de velden met 2 regenbuien kapot.

[ Voor 6% gewijzigd door DoeEensGek op 12-04-2019 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
DoeEensGek schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 17:52:
Ruim 650 clubs wereldwijd. Ook veel rugby. ten Cate is hier trouwens ook mee bezig en heeft op de hertgang een veld liggen.
Bestaat de Hertgang uberhaupt nog? Dacht dat het gesloopt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Ik heb 2-0 voor NAC voorspeld maar nu al spijt :(
Emmen neemt het initiatief al meteen.

[ Voor 28% gewijzigd door Typhone op 12-04-2019 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
krant

Dit artikel stond vorige week in het ajax krantje maar geeft wel een aardig inzicht waarom ze nu zo hard bezig zijn het vuurwerk aan te pakken in de Nederlandse stadions. Verwacht dat dit ook gaat gebeuren in de bekerfinale, lijkt wel of er teveel gezocht wordt naar de ideale supporter. Het heeft toch wat die sfeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Typhone schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:04:
Ik heb 2-0 voor NAC voorspeld maar nu al spijt :(
Emmen neemt het initiatief al meteen.
Hoe durf je! Foei!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Ja ik ben hardcore pro Emmen. Kijk dat NAC laf voetballen. Degraderen met die handel. Wegwezen in de Eredivisie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Typhone schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:39:
[...]

Ja ik ben hardcore pro Emmen. Kijk dat NAC laf voetballen. Degraderen met die handel. Wegwezen in de Eredivisie!
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Ja zie jij een ploeg die vecht voor een laatste kans? Ik ook niet. Ruudje Brood speelt alsof ze PSV op bezoek hebben. Lafaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Kak, Jansen er af.

Hadden we maar een iets betere spits...

[ Voor 54% gewijzigd door Vos op 12-04-2019 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Maak je geen zorgen. NAC heeft nog geen kans gecreëerd in de tweede helft. Abominabel hoe die zich presenteren vanavond. Of ik had meer NAC moeten kijken wellicht...

Emmen is overal heer en meester.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 16:02
Kom op Telstar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Typhone schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:24:
Maak je geen zorgen. NAC heeft nog geen kans gecreëerd in de tweede helft. Abominabel hoe die zich presenteren vanavond. Of ik had meer NAC moeten kijken wellicht...

Emmen is overal heer en meester.
Zolang Emmen die 2e niet maakt. Een hoge bal kan zo goed vallen.

Nu alweer blessure. Een mindere (kopper) in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
NAC moet natuurlijk gewoon winnen, anders is het wel klaar. Ze vallen nu wel tegen, had er veel meer van verwacht in zo'n cruciale wedstrijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Arias, Arias, wat een prutser zonder inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Die sucks ja. Tjonge wat is die slecht. Maar aan de andere kant mag Te Vrede non stop optreden. Wonderlijk.

Die keeper van Ajax blundert weer hoor... :X

[ Voor 18% gewijzigd door Typhone op 12-04-2019 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Scherpen gvd! Wat een dikke blunder.

En weer voor de 20e keer Van Leer.

[ Voor 80% gewijzigd door Vos op 12-04-2019 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:42
Typhone schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:46:
Die sucks ja. Tjonge wat is die slecht. Maar aan de andere kant mag Te Vrede non stop optreden. Wonderlijk.

Die keeper van Ajax blundert weer hoor... :X
Die is zo slecht ja, alles rechtdoor, maarja wie hebben ze anders?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Rob Penders? Kees Kwakman? Nourdin Boukhari? Ik ken ze niet meer tegenwoordig hahaha.

Schijt NAC, nu gaan ze opeens spelen zoals ze vanaf minuut 1 hadden moeten spelen. Bedankt commentator dat je mijn tekst jat btw.

[ Voor 43% gewijzigd door Typhone op 12-04-2019 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Haha die opgefokte plee borstel van NAC. Wilde bras.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Mooi ook he. In het voetbal zie je altijd mannen serieus kijken bij een achterstand of gelijkspel maar vrouwen zitten altijd te lachen of kijken ergens random heen behalve het veld. Net ook weer die kortharige pittige in beeld: breed lachend alsof alles koek en ei is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Typhone schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:55:
Mooi ook he. In het voetbal zie je altijd mannen serieus kijken bij een achterstand of gelijkspel maar vrouwen zitten altijd te lachen of kijken ergens random heen behalve het veld. Net ook weer die kortharige pittige in beeld: breed lachend alsof alles koek en ei is.
"Het is maar een spelletje". Euh nee! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Vos schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:55:
[...]

"Het is maar een spelletje". Euh nee! ;)
Nee afgelopen woensdag in huize Typhone: ey speelt Ajax weer tegen Real Madrid?
Nee hoezo? JUV staat er toch bovenin. “Oh ik wist niet dat daar ook een Ronaldo speelde”.

:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Emmen doet zichzelf wederom te kort. Kon je afstand nemen van de nacompetitie plekken en dan presteer je dit. Een blunder van de keeper en falen met scoren. En door die 2 blessures zit je krap qua wissels.

NAC verdiende geen punt, speelden 10 min ofzo echt voor de winst.

[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 12-04-2019 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Wat ziet Ajax in hem? :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Een koopje die hopelijk een stuk beter kan worden. Hij is eigenlijk verder dan Van der Sar op die leeftijd ;)

Die was overigens ook niet gelijk onomstreden. En was toen 22 ofzo?

[ Voor 26% gewijzigd door Vos op 12-04-2019 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03
De zoveelste blunder van die Scherpen. Zo scherp is ie dus toch niet ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Leon Zwiers schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 22:55:
De zoveelste blunder van die Scherpen. Zo scherp is ie dus toch niet ;)
offtopic:
Dat zou wat zijn, elke balcontact een lekke bal... :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisie speelronde 30

zaterdag
13.04. 18:30 Ajax v Excelsior
13.04. 18:30 AZ v ADO Den Haag
13.04. 20:45 Feyenoord v Heracles
13.04. 20:45 Fortuna Sittard v VVV-Venlo
zondag
14.04. 12:15 PSV v De Graafschap
14.04. 14:30 scHeerenveen v FC Groningen
14.04. 14:30 Willem II v PEC Zwolle
14.04. 16:45 FC Utrecht v Vitesse

reeds gespeeld
12.04. 20:00 NAC v FC Emmen 1-1

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
Benieuwd wat het vanavond gaat worden, de uitwedstrijd won Ajax met 1-7, zo'n dergelijke uitslag zou vanavond ook lekker zijn. Vooral omdat psv tegen de graafschap speelt waar ook zomaar zo'n uitslag uit kan komen..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gynnad schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 08:58:
Benieuwd wat het vanavond gaat worden, de uitwedstrijd won Ajax met 1-7, zo'n dergelijke uitslag zou vanavond ook lekker zijn. Vooral omdat psv tegen de graafschap speelt waar ook zomaar zo'n uitslag uit kan komen..
Nu heeft Excelsior Moniz als trainer...... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Haha Lainez kwijnt weg aan de zijlijn bij Real Betis. Goed geluisterd naar Guardado en staat nu stil in zijn ontwikkeling. Dommerik.

[/rancuneuze modus uit]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Afbeeldingslocatie: https://files.voetbalprimeur.nl/news/2019/04/12/v2_large_6ca3a574f99f9d1c2dde474e8c7a65e4185a479a.jpg
:D Deze foto is wel heeel suggestief.

Maar ach, jonge keeper, maakt een inschattingsfout, kan gebeuren. Kan alleen maar beter worden, de basis is goed ;) . Stekelenburg en vd Sar braken pas door op z'n 22e, Cillessen begon ook op de bank en werd pas 'basis' op z'n 24e. Met z'n 19 jaar heeft Scherpen nog even voordat ie er 'moet' staan :Y)

Voor Emmen: Hoop dat ze erin blijven. Het geld voor Scherpen kunnen ze uitgeven aan een betrouwbare doelman die punten pakt :P

[ Voor 12% gewijzigd door naitsoezn op 13-04-2019 12:03 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
Hackus schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:55:
[...]

Nu heeft Excelsior Moniz als trainer...... ;)
Dus gaat Excelsior winnuhh! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leon Zwiers schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 12:16:
[...]

Dus gaat Excelsior winnuhh! :P
Ja, 1-7 :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Niet om hem te verdedigen, maar de prestaties van een keeper (en eigenlijk ook verdedigers) zijn ook sterk afhankelijk van de samenwerking met de verdediging en het vertrouwen.
In die zin staat talent c.q. potentieel nog wel eens los van wat je ziet in het veld.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En onderschat niet dat hij beseft dat hij nu onder een vergrootglas staat, ga er maar aan staan met je 19 jaar levenservaring. Sowieso erg jong voor een keeper, verwacht niet dat hij voor zijn 22e onder de lat komt bij het eerste van Ajax. Die gaat meerdere seizoenen bij Jong Ajax als vaste keeper spelen, aankoop voor de toekomst, komt wel goed.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 12:53:
En onderschat niet dat hij beseft dat hij nu onder een vergrootglas staat, ga er maar aan staan met je 19 jaar levenservaring. Sowieso erg jong voor een keeper, verwacht niet dat hij voor zijn 22e onder de lat komt bij het eerste van Ajax. Die gaat meerdere seizoenen bij Jong Ajax als vaste keeper spelen, aankoop voor de toekomst, komt wel goed.
Als ie komt, verhuur em dan aan een club aan de onderkant van de middenmoot van de Eredivisie. Hoe meer ballen hij op zich af gevuurd krijgt hoe beter. Van keepen tegen TOP Oss en dergelijke gaat ie weinig leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 10:54
Typhone schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 11:55:
Haha Lainez kwijnt weg aan de zijlijn bij Real Betis. Goed geluisterd naar Guardado en staat nu stil in zijn ontwikkeling. Dommerik.

[/rancuneuze modus uit]
Moest ook wel gniffelen toen ik las dat ze hem nu mogelijk bij de reserves willen laten spelen in wat dus de 3de of 4de divisie van Spanje is. Inderdaad alleen voor het geld en ego gekozen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:30
Ben ik de enige die niet snapt dat de KNVB niet ingrijpt bij FC-Twente. Na de miljoenensteun die ze hebben gehad kan het toch niet zijn dat ze promoveren naar de Eredivisie waar andere clubs die zich financieel wel goed gedragen indirect gestraft word.

Twente hoort failliet te zijn (helaas voor de club en de supporters) en opnieuw te beginnen. Dit klopt gewoon niet.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Pompi schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 15:15:
[...]

Moest ook wel gniffelen toen ik las dat ze hem nu mogelijk bij de reserves willen laten spelen in wat dus de 3de of 4de divisie van Spanje is. Inderdaad alleen voor het geld en ego gekozen.
In Amsterdam had hij ook veel op de bank gezeten.
Pagina: 1 ... 134 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.