Je kunt het ook zien dat deze lichting voortvloeit uit de Cruijff revolutieTyphone schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:26:
Het viel gisteren enorm op hoe Frenkie de juiste gaten inliep, hoe balvast hij is en hoe die zich bijna niet onder druk laat zetten. Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij veel moeite gaat hebben bij Barcelona zich in te passen. Juventus is ijzersterk in eigen huis maar ik vond ze gisteren ook niet bepaald zwak in de Arena. Als Ajax gewoon de vorm van de CL aan de dag legt dan kan het in Turijn alle kanten op en is het zeker geen gelopen zaak.
Bayern werd eigenlijk weggespeeld in eigen huis, Real Madrid lag onder vuur in eigen huis. Alleen tegen Benfica vond ik Ajax matig spelen in de CL. Je moet alleen wel een dosis geluk hebben want die Italianen beheersen het verdedigen zo enorm goed. Zag die spelers gisteren maar eens toen Ziyech en Tadic de bal kregen. Niemand hapte, niemand wilde ingrijpen maar ze blockten zowel bij Ziyech als bij Tadic perfect de lijn van de bal. Daarentegen 'happen' onze backs vaak met als gevolg een levensgevaarlijke voorzet waardoor je met wat pech zo het deksel op je neus krijgt.
Al met al heeft Ajax bewezen dat ze meekunnen met de sterksten op deze aardbol. Zeer in tegenstelling tot de campagne van een aantal jaren geleden met de Cruijff revolutie toen ze weggevaagd werden door alle top 20 namen.
Die Italianen kunnen inderdaad erg goed verdedigen. Dat niemand hapt viel mij vooral in de laatste minuten op toen Ajax nog een paar keer gevaarlijk rond het strafschopgebied aan het rond tikken was.
Bij de goal van Juventus hapte Blind, maar koos ervoor om de centrale man die werd aangespeeld niet verder onder druk te zetten. Dat was jammer waardoor het spel voortgezet werd naar de zijkant waar het een 2 tegen 1 situatie werd. Ronaldo liep wel goed van Frenkie en Schone weg. Of Frenkie en Schone lieten Ronaldo lopen, zo kan het ook bekeken worden
PSN: Curvaa_