[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 133 ... 138 Laatste
Acties:
  • 198.789 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
Typhone schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:26:
Het viel gisteren enorm op hoe Frenkie de juiste gaten inliep, hoe balvast hij is en hoe die zich bijna niet onder druk laat zetten. Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij veel moeite gaat hebben bij Barcelona zich in te passen. Juventus is ijzersterk in eigen huis maar ik vond ze gisteren ook niet bepaald zwak in de Arena. Als Ajax gewoon de vorm van de CL aan de dag legt dan kan het in Turijn alle kanten op en is het zeker geen gelopen zaak.

Bayern werd eigenlijk weggespeeld in eigen huis, Real Madrid lag onder vuur in eigen huis. Alleen tegen Benfica vond ik Ajax matig spelen in de CL. Je moet alleen wel een dosis geluk hebben want die Italianen beheersen het verdedigen zo enorm goed. Zag die spelers gisteren maar eens toen Ziyech en Tadic de bal kregen. Niemand hapte, niemand wilde ingrijpen maar ze blockten zowel bij Ziyech als bij Tadic perfect de lijn van de bal. Daarentegen 'happen' onze backs vaak met als gevolg een levensgevaarlijke voorzet waardoor je met wat pech zo het deksel op je neus krijgt.

Al met al heeft Ajax bewezen dat ze meekunnen met de sterksten op deze aardbol. Zeer in tegenstelling tot de campagne van een aantal jaren geleden met de Cruijff revolutie toen ze weggevaagd werden door alle top 20 namen.
Je kunt het ook zien dat deze lichting voortvloeit uit de Cruijff revolutie ;)

Die Italianen kunnen inderdaad erg goed verdedigen. Dat niemand hapt viel mij vooral in de laatste minuten op toen Ajax nog een paar keer gevaarlijk rond het strafschopgebied aan het rond tikken was.
Bij de goal van Juventus hapte Blind, maar koos ervoor om de centrale man die werd aangespeeld niet verder onder druk te zetten. Dat was jammer waardoor het spel voortgezet werd naar de zijkant waar het een 2 tegen 1 situatie werd. Ronaldo liep wel goed van Frenkie en Schone weg. Of Frenkie en Schone lieten Ronaldo lopen, zo kan het ook bekeken worden :+.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 18:31

snmght

imho dan he

Ik moet het maar zien volgende week als die Costa kan starten en Chielini ook. Plus Ronaldo weer fitter. En ze hebben de luxe om in het weekend probleemloos een B elftal op te stellen, ze worden toch wel kampioen.

Dat plus het uitdoelpunt en hun thuisvoordeel en onze gehavende (en daardoor waarschijnlijk gekunstelde) defensie maakt dat ik het somber inschat: 50/50. :D

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Bossie schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:58:
[...]

De zogenaamde "nuttige" overtreding is simpelweg spelbederf en mag best hard aangepakt worden, hetzelfde met het worstelen in de zestien wat ff de focus heeft gehad maar inmiddels weer terug bij het oude is.
Waar is de VAR!? Bij het NL voetbal is het nog niets vergeleken met die aanstelleritis in Italië/Spanje, doe daar ook wat aan dan!

[ Voor 14% gewijzigd door JB op 11-04-2019 09:54 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:26
JB schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:53:
[...]

Waar is de VAR!? Bij het NL voetbal is het nog niets vergeleken met die aanstelleritis in Italië/Spanje, doe daar ook wat aan dan!
yep, meteen meenemen, hoewel ik denk dat de aanstelleritis ook een gevolg is van niet consequent toepassen regels (of veel overtredingen anders not worden opgepakt).

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:28

Typhone

Who Dares Wins

Bossie schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:58:
[...]

De zogenaamde "nuttige" overtreding is simpelweg spelbederf en mag best hard aangepakt worden, hetzelfde met het worstelen in de zestien wat ff de focus heeft gehad maar inmiddels weer terug bij het oude is.
Begin jij nou ook al? Spelbederf is het en daar staat een gele kaart voor. Kaart is gegeven dus einde discussie.
Die mag helemaal niet 'best hard aangepakt' worden want de regels zijn daar behoorlijk duidelijk over en schrijven dus een gele kaart voor.

In ander licht bezien is die overtreding ook minimaal 50 miljoen euro waard geweest voor het Nederlands voetbal voor de kampioen van volgend seizoen tenzij dat een buitenbeentje is (die krijgt minder CL-inkomsten dan Ajax en/of PSV).

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 11-04-2019 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:06
Curva schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:37:
[...]
Je kunt het ook zien dat deze lichting voortvloeit uit de Cruijff revolutie ;)
Precies, aankoop van smaakmakers als Ziyech, Tadic en Neres zijn precies wat Cruijff graag wilde. Als er iets ten grondslag ligt aan de opleving van Ajax in Europa dan is het wel dat men juist is afgestapt van het idee dat Ajax-inteelt het beste is voor de club. Het zijn imho juist de niet-Ajaxieden Bosz en Ten Hag die Ajax de kleur en bravoure terug hebben gegeven die Cruijff zo mistte. Niet de door hem aanbevolen Frank de Boer.
Typhone schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:06:
[...]In ander licht bezien is die overtreding ook minimaal 50 miljoen euro waard geweest voor het Nederlands voetbal voor de kampioen van volgend seizoen
Ronaldo is goed, maar hij scoort ook weer niet elke keer dat je hem laat lopen op het middenveld...

[ Voor 22% gewijzigd door T-MOB op 11-04-2019 10:16 ]

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

T-MOB schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:13:
[...]

Ronaldo is goed, maar hij scoort ook weer niet elke keer dat je hem laat lopen op het middenveld...
Gisteren stond zijn percentage toch op 100% ;).
Des te belangrijker dat Ekkelenkamp hem even naar beneden trok op het middenveld in de 'dying seconds of the game'.

Overigens mogen die trieste sneuhazen die al dat bier zaten te gooien van mij ook even in een slangenkuil gestopt worden. Liggen we al onder een vergrootglas en dan gaan ze allerlei shit op Ronaldo gooien. Droeftoeters. Speel je dalijk - als het zover komt - een halve finale zonder supporters.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:26:
Het viel gisteren enorm op hoe Frenkie de juiste gaten inliep, hoe balvast hij is en hoe die zich bijna niet onder druk laat zetten. Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij veel moeite gaat hebben bij Barcelona zich in te passen. Juventus is ijzersterk in eigen huis maar ik vond ze gisteren ook niet bepaald zwak in de Arena. Als Ajax gewoon de vorm van de CL aan de dag legt dan kan het in Turijn alle kanten op en is het zeker geen gelopen zaak.

Bayern werd eigenlijk weggespeeld in eigen huis, Real Madrid lag onder vuur in eigen huis. Alleen tegen Benfica vond ik Ajax matig spelen in de CL. Je moet alleen wel een dosis geluk hebben want die Italianen beheersen het verdedigen zo enorm goed. Zag die spelers gisteren maar eens toen Ziyech en Tadic de bal kregen. Niemand hapte, niemand wilde ingrijpen maar ze blockten zowel bij Ziyech als bij Tadic perfect de lijn van de bal. Daarentegen 'happen' onze backs vaak met als gevolg een levensgevaarlijke voorzet waardoor je met wat pech zo het deksel op je neus krijgt.

Al met al heeft Ajax bewezen dat ze meekunnen met de sterksten op deze aardbol. Zeer in tegenstelling tot de campagne van een aantal jaren geleden met de Cruijff revolutie toen ze weggevaagd werden door alle top 20 namen.
Ik vond het mooiste nog de opmerking van Allegri.

'Meestal beweegt De Jong naar de linkerkant, voor ons rechts. Dus Bernardeschi moest hem daar oppakken en opjagen. De Jong doorzag dat en bewoog al snel naar de andere kant, zodat een van onze aanvallers hem moest bespelen.'

Was mij niet eens opgevallen, maar lachen dat Juve daar dus al geen oplossing voor had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:00
toolkist schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:29:
[...]

Ik vond het mooiste nog de opmerking van Allegri.

'Meestal beweegt De Jong naar de linkerkant, voor ons rechts. Dus Bernardeschi moest hem daar oppakken en opjagen. De Jong doorzag dat en bewoog al snel naar de andere kant, zodat een van onze aanvallers hem moest bespelen.'

Was mij niet eens opgevallen, maar lachen dat Juve daar dus al geen oplossing voor had...
Meer teksten van Allegri:
Allegri wilde de opbouw van Ajax ontregelen. Hij gaf Federico Bernardeschi de opdracht zo veel mogelijk voor de voeten van Frenkie de Jong te lopen. De trainer van Juventus zag al snel waarom Barcelona maximaal 86 miljoen euro voor De Jong gaat betalen.

„Die jongen had ons plan meteen door”, zei hij. „Hij draaide zo makkelijk weg zodat we hem anders moesten bespelen. Bij De Jong begint bijna iedere aanval van Ajax. We hebben hem niet kunnen afstoppen.”

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
De Jong krijgt volgende week mandekking van Khedira of een andere middenvelder. Ook wel een rare keuze om een van je buitenspelers op de Jong te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:49
Tja, Juve heet waar het voor kwam, een uitgoal.

In Italie gaan ze de pot dichthouden (Mét Chiellini, Costa in basis en Ronaldo die net weer wat fitter is).
Het viel gisteren ook weer op hoeveel kansen Ajax nodig heeft om een goal te maken. Denk niet dat je er weer zoveel gaat krijgen. DUs ze zullen heel effectief moeten zijn.

Dus geen Donny's en geen afstandschoten van Ziyech

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
Typhone schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:20:
[...]
Gisteren stond zijn percentage toch op 100% ;).
Des te belangrijker dat Ekkelenkamp hem even naar beneden trok op het middenveld in de 'dying seconds of the game'.
Ja zeker een nuttige overtreding. Ik kan dat soort acties wel waarderen, zolang het geen gemeen spel is en/of blessurerisico is wat mij betreft alles geoorloofd om een resultaat over de streep te trekken. Er staat me nog een actie bij van Roberto Rosales in de tijd dat Twente er nog toe deed. Die trok een sprintje om in blessuretijd een doorgebroken tegenstander neer te halen. Rosales rood, Twente een ronde verder. Dat is ook de charme van kock-out-competities vind ik, altijd alles of niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:58
Leon Zwiers schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:46:
Denk niet dat je er weer zoveel gaat krijgen.
Dat hoor ik nu al een aantal keer dit CL seizoen en toch weten we elke keer wedstrijd weer voldoende kansen te creëren. Het gaat er niet om hoeveel je er krijgt, het gaat erom hoeveel je er zelf creëert, en juist daar is dit elftal best wel goed in. Het afmaken daarentegen, dat ging alleen in Madrid uitzonderlijk goed.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 20:29
dvdkiwi schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:54:
Dat hoor ik nu al een aantal keer dit CL seizoen en toch weten we elke keer wedstrijd weer voldoende kansen te creëren. Het gaat er niet om hoeveel je er krijgt, het gaat erom hoeveel je er zelf creëert, en juist daar is dit elftal best wel goed in. Het afmaken daarentegen, dat ging alleen in Madrid uitzonderlijk goed.
Thuis tegen RM had Ajax veel kansen nodig, uit waren ze dodelijk effectief en maakte RM het niet af. Je kan er niks over zeggen. Ik denk dat de Italianen blij zijn met de uitslag maar dat alles nog mogelijk is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Juist wel. Die 16 zal vaak vol staan, dan zal het op een andere manier moeten.
En het is dat die keeper in de 1e helft die bal net onder de lat weg ranselt, anders had Ziyech ook gewoon gescoord met 1 van z'n afstandsschoten.
ph4ge schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:58:
[...]

Thuis tegen RM had Ajax veel kansen nodig, uit waren ze dodelijk effectief en maakte RM het niet af. Je kan er niks over zeggen. Ik denk dat de Italianen blij zijn met de uitslag maar dat alles nog mogelijk is.
Dit inderdaad. Ze zijn blij dat ze uit gescoord hebben, maar realiseren zich echt wel dat ze niet alleen achterover kunnen hangen en al veilig zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door toolkist op 11-04-2019 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Typhone schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:06:
[...]

Begin jij nou ook al? Spelbederf is het en daar staat een gele kaart voor. Kaart is gegeven dus einde discussie.
Die mag helemaal niet 'best hard aangepakt' worden want de regels zijn daar behoorlijk duidelijk over en schrijven dus een gele kaart voor.

In ander licht bezien is die overtreding ook minimaal 50 miljoen euro waard geweest voor het Nederlands voetbal voor de kampioen van volgend seizoen tenzij dat een buitenbeentje is (die krijgt minder CL-inkomsten dan Ajax en/of PSV).
Ik begin idd blijkbaar ook al, het is een gecalculeerd risico dat in het voordeel van de verdedigende ploeg is wat naar mijn inziens veel zwaarder gestraft moet gaan worden. In het voorbeeld van gisteren word Ronaldo op de middenlijn gestopt waardoor de counter ipv een mogelijke goede kans simpelweg een ongevaarlijke tegenstoot word.

Die kaart is simpelweg een lachwekkend ivm de mogelijke kans die daar voor juventus uit had kunnen komen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Bossie schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:01:
Die kaart is simpelweg een lachwekkend ivm de mogelijke kans die daar voor juventus uit had kunnen komen.
Inderdaad, mogelijk, eventueel, misschien. Wil je dan ook rood gaan geven als iemand een onschuldige overtreding maakt bij de hoekvlag op de helft van de tegenstander, want tja als dit en als dat en als zus en zo dan was er misschien een kans uit gekomen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

Ik begin idd blijkbaar ook al, het is een gecalculeerd risico dat in het voordeel van de verdedigende ploeg is wat naar mijn inziens veel zwaarder gestraft moet gaan worden. In het voorbeeld van gisteren word Ronaldo op de middenlijn gestopt waardoor de counter ipv een mogelijke goede kans simpelweg een ongevaarlijke tegenstoot word.

Dus elke overtreding die een mogelijke kans voor de tegenpartij in de weg staat moet maar rood worden :? nou dan hou je weinig spelers over. Dan hadden gisteren er nog wel 6 eraf gemoeten van beide partijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
[...]

Pleit je er nou voor om de kwaliteit van de omvergehaalde speler mee te nemen bij het bepalen van de kleur van de kaart? In de eerste helft pakte De Jong geel bij een vergelijkbare overtreding om de counter er uit te halen. Niet op Ronaldo en niet in de laatste minuut, maar toch, er had mogelijk een reuzenkans voor Juve ingezeten als hij hem had laten lopen... De spelregels schrijven hier gewoon geel voor. Rood is voor het ontnemen van een scoringskans / het onreglementair afstoppen van een doorgebroken speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Die kans zat er grotendeels in omdat het Ronaldo was. Was geel wel terecht als het een verdediger was? Geel was terecht ongeacht wie het was. Na de wedstrijd kan dat nog gestraft worden zoals dat bij Ramos was gedaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Dan wordt het tijd dat de KNVB nog heel wat rode kaarten gaat geven aan Willem II. Niet normaal hoeveel kansen er voor Ajax uit hadden kunnen komen afgelopen zaterdag en wat het mogelijke belang voor het doelsaldo zou zijn geweest met het oog op de laatste wedstrijden in de competitie.

Alle gekheid op een stokje: precies daarom zijn er regels opgesteld voor scheidsrechters die een kader scheppen. En die is voor een overtreding als deze gewoon geel.

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 11-04-2019 11:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, Juve heet waar het voor kwam, een uitgoal.

In Italie gaan ze de pot dichthouden (Mét Chiellini, Costa in basis en Ronaldo die net weer wat fitter is).
Het viel gisteren ook weer op hoeveel kansen Ajax nodig heeft om een goal te maken. Denk niet dat je er weer zoveel gaat krijgen. DUs ze zullen heel effectief moeten zijn.

Lol 1 van de meest scorende ploegen van Europa. Zelfs in de CL.
De ballen van vd Beek en Ziyech ( de grootste kans) waren ook gewoon goed ingeschoten.
Er zijn geen kansen gemist uit onkunde, maar meer dat het net niet meezit.

Ben in ieder geval benieuwd. Zeker omdat er geen ploeg Juve bij hunzelf onder druk zal zetten. Dat gaat Ajax natuurlijk wel doen. Denk dat Tadic in uitwedstrijden ook wat beter tot zijn recht gaat komen. Met ruimte weet hij wel om te gaan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02
Wat een non discussie over die kaart die Ekkelenburg pakt zeg. Dit gebeurt altijd en overal en wordt meestal als een slimme, gecalculeerde kaart gezien. Staat gewoon geel voor, niets meer en niets minder. Voor gevallen waar het echt een directe doelpoging in de weg staat is de doorgebroken speler regel bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Typhone schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:19:
[...]

Dan wordt het tijd dat de KNVB nog heel wat rode kaarten gaat geven aan Willem II. Niet normaal hoeveel kansen er voor Ajax uit hadden kunnen komen afgelopen zaterdag en wat het mogelijke belang voor het doelsaldo zou zijn geweest met het oog op de laatste wedstrijden in de competitie.

Alle gekheid op een stokje: precies daarom zijn er regels opgesteld voor scheidsrechters die een kader scheppen. En die is voor een overtreding als deze gewoon geel.
Precies, ik geef simpelweg aan dat die straf omhoog mag aangezien alles wat met spelbederf te maken heeft simpelweg harder moet worden aangepakt.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Martinusz
@Leon Zwiers eindelijk op beeld vastgelegd :+

[ Voor 62% gewijzigd door Martinusz op 11-04-2019 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
Mijn tindermatch is Ajax fan, ik vind voetbal een waardeloze sport (sorry :P) maar ik toon wel interesse in dat wat zij leuk vind :9

Nu is ze mij de puntentelling aan het uitleggen maar ik snap er geen zak van.

Gisteravond in de arena was het Ajax tegen Juventus, het wordt 1-1. De punt van Juventus telt zwaarder omdat het voor hen een uit-wedstrijd was.

Blijkbaar spelen 2 clubs 2x tegen elkaar, dus volgende week reist Ajax af naar het thuisstadion van Juventus. Als het dan ook 1-1 wordt dan hebben beide clubs dus 2 thuisdoelpunten en 2 uitdoelpunten. Volgens $tindermatch heeft Juventus in dat geval gewonnen, maar hoe dan? Beide clubs hebben evenveel punten gescoord

Help? :P

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 11-04-2019 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 18:36
FastFred schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:46:
Mijn tindermatch is Ajax fan, ik vind voetbal een waardeloze sport (sorry :P) maar ik toon wel interesse in dat wat zij leuk vind :9

Nu is ze mij de puntentelling aan het uitleggen maar ik snap er geen zak van.

Gisteravond in de arena was het Ajax tegen Juventus, het wordt 1-1. Blijkbaar telt de punt van Juventus zwaarder omdat het voor hen een uit-wedstrijd was.

Blijkbaar spelen 2 clubs 2x tegen elkaar, dus volgende week reist Ajax af naar het thuisstadion van Juventus. Als het dan ook 1-1 wordt dan hebben beide clubs dus 2 thuisdoelpunten en 2 uitdoelpunten. Volgens $tindermatch heeft Juventus in dat geval gewonnen, maar hoe dan? Beide hebben evenveel punten gescoord

Help? :P
Mocht het uit 0-0 worden dan gaat Juventus verder vanwege het uit doelpunt.
Word het uit 1-1 dan word het verlengen.
Word het uit 2-2 dan is Ajax door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Dus $tindermatch heeft 't verkeerd :P

En wordt het volgende week 1-0 voor Juventus hebben ze ook gewonnen, wordt het echter 2-0 voor Ajax dan heeft Ajax gewonnen want 2 uitdoelpunten tegen 1 van gisteravond.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het word ook tijd dat die maffe regel eraf gaat. Ik vind het maar negatieve effecten hebben met teams die berekend spelen. Het was juist bedoelt om uitspelende clubs meer naar voren te laten gaan, maar wat je ziet is dat ze 1 uitdoelpunt willen en het dan wel best vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
FastFred schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:51:

En wordt het volgende week 1-0 voor Juventus hebben ze ook gewonnen, wordt het echter 2-0 voor Ajax dan heeft Ajax gewonnen want 2 uitdoelpunten tegen 1 van gisteravond.
Nee, mocht Juventus uit winnen dan zijn hun door en mocht Ajax uit winnen dan is Ajax door.
Met hoeveel ze winnen maakt dan niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
FastFred schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:51:

Doelpunten uit tellen alleen "dubbel" als er een gelijk doelsaldo is na 2 wedstrijden.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 11-04-2019 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:51:
Het word ook tijd dat die maffe regel eraf gaat. Ik vind het maar negatieve effecten hebben met teams die berekend spelen. Het was juist bedoelt om uitspelende clubs meer naar voren te laten gaan, maar wat je ziet is dat ze 1 uitdoelpunt willen en het dan wel best vinden.
Wat ik hinderlijke vind is dat veel mensen altijd roepen dat een uitdoelpunt dubbel telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
groggy schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:56:
[...]

Wat ik hinderlijke vind is dat veel mensen altijd roepen dat een uitdoelpunt dubbel telt.
Vind zelf altijd dat je beter kunt zeggen dat een uitdoelpunt een halve goal extra is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Deadsy schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:58:
[...]

Vind zelf altijd dat je beter kunt zeggen dat een uitdoelpunt een halve goal extra is.
Ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik snap er nu nog minder van jongens. Waar spelen ze volgende week die wedstrijd, in de arena of (ff Googlen) in Italië?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Nou vertel...hoe leg jij het dan uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 11:27
FastFred schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:02:
Ik snap er nu nog minder van jongens. Waar spelen ze volgende week die wedstrijd, in de arena of (ff Googlen) in Italië?
In Delle Alpi, Turijn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Martinusz schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:03:
[...]

Nou vertel...hoe leg jij het dan uit? :)
Na 2 wedstrijden doelsaldo gelijk, team met meeste uit goals door/winnaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:04:
[...]

Na 2 wedstrijden doelsaldo gelijk, team met meeste uit goals door.
Omdat ze "dubbel" tellen :+ :+ :+ :+
FastFred schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:02:
Je had al je vragen eigenlijk wel kunnen googlen natuurlijk ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Martinusz op 11-04-2019 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Martinusz maar dat moet je er niet bij zeggen, dan snappen vrouwen mensen met wat minder voetbal verstand, er niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Deadsy schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:53:
[...]

Nee, mocht Juventus uit winnen dan zijn hun door en mocht Ajax uit winnen dan is Ajax door.
Met hoeveel ze winnen maakt dan niets uit.
Ja maar Juventus heeft uit niet gewonnen, want dat was gisteravond

Dus wat $tindermatch beweert dat als het volgende week in Turijn (blijkbaar) ook 1-1 wordt dat Juventus dan gewonnen heeft, klopt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Lijkt me sterk, aangezien dit stadion al een aantal jaren geleden gesloopt is.
Ze spelen al een tijdje in het kleinere Allianz stadion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Martinusz schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:05:
Je had al je vragen eigenlijk wel kunnen googlen natuurlijk ;)
Als jij een linkje met wedstrijd schema's hebt, graag, ik heb ze nog niet kunnen vinden.

En ja ik kwam op een wiki uit over 'uitdoelpunten' maar dat wat daar stond klopte volgens mevrouw niet

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Deadsy
FastFred schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:08:
[...]

Als jij een linkje met wedstrijd schema's hebt, graag, ik heb ze nog niet kunnen vinden.

En ja ik kwam op een wiki uit over 'uitdoelpunten' maar dat wat daar stond klopte volgens mevrouw niet
Ook al vind ze voetbal leuk, het blijft een vrouw.
Dus gewoon zeggen: O echt? ok.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:17
Vraag meteen even wat buitenspel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 11:27
Deadsy schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:08:
[...]
Lijkt me sterk, aangezien dit stadion al een aantal jaren geleden gesloopt is.
Ze spelen al een tijdje in het kleinere Allianz stadion
Sorry, ben blijven hangen in de jaren '90 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 13:32
Clubs spelen 1 x uit en 1 x thuis.
De club met de meeste punten gaat door.
Winnen is 3 punten, gelijk is allebei 1 punt en verliezen is 0 punten.

Hebben clubs evenveel punten, dan gaan we naar het doelsaldo kijken.
Degene met het beste doelsaldo wint.

Is het aantal doelpunten gelijk? Dan tellen uitdoelpunten dubbel.
Is de score precies tegenovergesteld aan de 1e wedstrijd gaan we verlengen.
Wordt er in de verlenging niet gescoord, dan penalties.

[ Voor 78% gewijzigd door bregweb op 11-04-2019 16:43 ]

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Nee het is niet dat uitdoelpunten dubbel tellen. Het zijn juist de thuisdoelpunten die maar voor 0.8 tot de macht pi2 tellen.

* T-MOB snapt nooit waarom mensen sommetjes willen gaan doen om te bepalen welke partij de meeste uitgoals heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
FastFred schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:07:
[...]

Ja maar Juventus heeft uit niet gewonnen, want dat was gisteravond

Dus wat $tindermatch beweert dat als het volgende week in Turijn (blijkbaar) ook 1-1 wordt dat Juventus dan gewonnen heeft, klopt niet.
Inderdaad. Deadsy maakte het niet bepaald makkelijker te begrijpen met z'n opmerking 'als Juve uit wint' ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Bossie schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:08:
Precies, ik geef simpelweg aan dat die straf omhoog mag aangezien alles wat met spelbederf te maken heeft simpelweg harder moet worden aangepakt.
Zou je dan obstructie ook met rood willen bestraffen?

Ik ben namelijk bang voor het vervagen van de grens tussen onsportief gedrag en gevaarlijk gedrag.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

FastFred schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:08:
[...]

Vraag even voor welke club mevrouw is. Met een klein beetje pech eindig je met een rodeo namelijk als je het verkeerde antwoord op het verkeerde moment geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Genoeg red flags om niet verder met r te gaan, er zijn meer vrouwen op de wereld! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Leon Zwiers schreef op donderdag 11 april 2019 @ 18:58:
[...]

Genoeg red flags om niet verder met r te gaan, er zijn meer vrouwen op de wereld! 8)
Ze is ook F1 fan dus dat trekt het weer gelijk :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Nu online
FastFred schreef op donderdag 11 april 2019 @ 18:59:
[...]

Ze is ook F1 fan dus dat trekt het weer gelijk :)
Weet je zeker dat het een vrouw is?...

@Leon Zwiers Jij zou hem bij ajax toch ook graag hard in de kruizing zien gaan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
bregweb schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:39:
Clubs spelen 1 x uit en 1 x thuis.
De club met de meeste punten gaat door.
Winnen is 3 punten, gelijk is allebei 1 punt en verliezen is 0 punten.

Hebben clubs evenveel punten, dan gaan we naar het doelsaldo kijken.
Degene met het beste doelsaldo wint.

Is het aantal doelpunten gelijk? Dan tellen uitdoelpunten dubbel.
Is de score precies tegenovergesteld aan de 1e wedstrijd gaan we verlengen.
Wordt er in de verlenging niet gescoord, dan penalties.
Dit geldt dan weer niet in de knockout fase, waarom legt iedereen het zo ingewikkeld uit?

In de knockoutfase zoals de kwartfinale in de champions league speelt men 2 wedstrijden, eentje uit en eentje thuis. Het totaal aantal doelpunten per team wordt bij elkaar opgeteld. Is dit totaal gelijk, dan is het team met de meeste uitdoelpunten de winnaar. Is dat ook gelijk dan volgt er verlenging. Is dat ook gelijk dan neemt men penalties om de winnaar te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Het is (alweer) zover:
https://nos.nl/artikel/22...ijdens-duel-met-juve.html

Nou niet meer zeuren over Feyenoord fans en PSV fans hé. Benieuwd of die voorwaardelijke straf zonder publiek nu ingaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:06:
Het is (alweer) zover:

Nou niet meer zeuren over Feyenoord fans en PSV fans hé. Benieuwd of die voorwaardelijke straf zonder publiek nu ingaat.
Mwa zal wel meevallen, voor die 2 biertjes naar Ronaldo zal er wel een boete komen. Overigens pas na Juve uit gaan ze ernaar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-09 17:44

Qu3st

Leon Zwiers schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:06:
Het is (alweer) zover:

Feyenoord supporters kunnen ook niks misdoen als ze niet meespelen :+
Maar het is toch triest dat mensen dit blijven doen, en als club zijnde wordt je ook wel moedeloos hiervan. Gelukkig wordt de boete doorgestuurd naar de 'fans' die zich misdragen.

Ik denk niet dat dit gestraft wordt met een uitwedstrijd zonder supporters, die voorwaardelijke straf geldt voor uitwedstrijden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Qu3st schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:14:
[...]

Feyenoord supporters kunnen ook niks misdoen als ze niet meespelen :+
Maar het is toch triest dat mensen dit blijven doen, en als club zijnde wordt je ook wel moedeloos hiervan. Gelukkig wordt de boete doorgestuurd naar de 'fans' die zich misdragen.

Ik denk niet dat dit gestraft wordt met een uitwedstrijd zonder supporters, die voorwaardelijke straf geldt voor uitwedstrijden lijkt me.
Ik heb er vertrouwen in dat het bij de uitwedstrijd ook mis gaat :+ Is tot nu toe elke keer zo,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

https://twitter.com/tancr.../1116307048055169024?s=21

En sommigen maar zeuren over de overtreding van Ekkelenkamp. Zie hier hoe een toptrainer onsportief spel prefereert en vertelt hoe het werkt;
De Jong had op dat moment al een gele kaart en liep dus het risico om van het veld gestuurd te worden. Dat had Allegri ook door. "Douglas moest gewoon zijn been laten staan, want Frenkie de Jong had al een gele kaart op zak", laat de coach van Juventus in Italiaanse media weten. Dat het niet de meest sportieve oplossing is, vindt Allegri niet belangrijk. "Winnen doe je op vele manieren. Niemand speelt altijd schoon", zegt hij.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-09 20:31
Han schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:31:

En sommigen maar zeuren over de overtreding van Ekkelenkamp. Zie hier hoe een toptrainer onsportief spel prefereert en vertelt hoe het werkt;
[...]
Ik vreesde gisteren ook dat hij daar neer zou gaan. Daar kwam Frenkie goed weg.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Han schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:31:

[...]
Zo gaat dat in het topvoetbal. Voor Ajax zou dat een serieuze aderlating zijn en de kans voor Juve om door te gaan wordt groter. Momenten kunnen beslissend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 20:24
Ajax is wel lekker aan het inkopen. Varela wordt mooi klaargestoomd als opvolger van Onana en heeft al e.e.a laten zien. Marin is een mooie aanvulling en nu Pirie heeft op eredivisie niveau al aardig wat ervaring dus die kan mooi doorontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Begin is goed @JAN-B 1-0 Ramsey

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 09:20
Ik snap dan toch Pierie niet. Grote kans dat dat een gevalletje Schuurs wordt. Want iets zegt me dat er voor de Ligt gewoon een ander komt. Lekker ballen in de KK divisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20-09 18:29
D-e-n schreef op donderdag 11 april 2019 @ 21:16:
Ik snap dan toch Pierie niet. Grote kans dat dat een gevalletje Schuurs wordt. Want iets zegt me dat er voor de Ligt gewoon een ander komt. Lekker ballen in de KK divisie.
Ik snap dat ook niet. Onana is er volgend jaar nog en ik denk dat varela nooit eerste keep wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-09 20:31
Ik snap eerlijk gezegd Ajax ook niet zo. Wöber mocht weg en dan haal je zo'n speler waar volgens mij ook nog wel een aanzienlijk bedrag voor is betaald.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Oh my. Wat is napoli zwak. 2-0 inmiddels en de verdediging uit Napels wankelt meermaals

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:28

Vos

AFCA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik ben lekker bezig... :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Leon Zwiers schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:20:
[...]

Ik heb er vertrouwen in dat het bij de uitwedstrijd ook mis gaat :+ Is tot nu toe elke keer zo,
Helaas is het elke keer raak ja, ik ben er ook bang voor dat het weer verkeerd gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
418O2 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 21:24:
[...]

Ik snap dat ook niet. Onana is er volgend jaar nog en ik denk dat varela nooit eerste keep wordt.
Varela schijnt toch wel aardig te kunnen keepen, dus goeie backup en wellicht opvolger na volgend jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ha ik moest er even over denken wat de grap was. Maar I get it now :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Martinusz schreef op donderdag 11 april 2019 @ 21:43:
[...]

Varela schijnt toch wel aardig te kunnen keepen, dus goeie backup en wellicht opvolger na volgend jaar?
Varela is toch gehuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20-09 18:29
Volgens mij gekocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Met optie tot koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ajax achter je naam staat beter, ook met maar een paar wedstrijden kom je wel weer ergens terecht waar het op zijn slechts vergelijkbaar is met Heerenveen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 09:20
dutchgio schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:23:
[...]

Ajax achter je naam staat beter, ook met maar een paar wedstrijden kom je wel weer ergens terecht waar het op zijn slechts vergelijkbaar is met Heerenveen.
Voor je carrière kun je toch beter zo hoog mogelijk spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:30:
[...]

Voor je carrière kun je toch beter zo hoog mogelijk spelen.
Ik geloof niet dat ze hem verteld zullen hebben dat hij eerst ervaring op mag doen in de KKD. Dat gaat iemand met 60 wedstrijden bij een subtopper in de Eredivisie ook echt niet accepteren.
Het zou me niks verbazen als Blind volgend seizoen doorschuift naar het middenveld en dat hij dan 1 van de gegadigden is voor links centraal of evt linksback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 09:04

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

No Ramsey curse plz :+

Also bah, zelf lekker kunnen trainen en ledenvergadering :s ipv zelf voetbal kijken , gelukkig is de Grolsch Weizen erna lekker :9B O-)

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Grolsch en lekker? :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 08:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zeker. Kornuit is prima pils, de kruidige Tripel is erg lekker, de nieuwe blond ook zeker niet verkeerd en de beugel blijft een fijne klassieker. :>

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:24
Beugels yes please. Ik ben al jaren klaar met die Jupiler hype #frisdrank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

De volgende graaier heeft zich weer gemeld om geld te krijgen, dit keer eentje van Fortuna. €10 miljoen is niks voor Ajax, aldus hem.

Dus, in het seizoen dat het financieel een keer maximaal gaat beginnen ze allemaal te rommelen en te rammelen. Vorig seizoen hoorde ik daar niemand over. Niks geen CL inkomsten en whatsoever. En nu proberen ze er allemaal een voordeeltje mee te halen wijzend op het - niet structurele vooralsnog - succes van Ajax.

Ongelofelijk wat een bende amateurs zit er toch in die voetbalwereld op dat gebied. Of wellicht is het heel opportunistisch gedacht. Voor elke club in Nederand is €10 miljoen veel geld, ook voor Ajax. Smerige profiteurs :r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Typhone schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 06:44:
De volgende graaier heeft zich weer gemeld om geld te krijgen, dit keer eentje van Fortuna. €10 miljoen is niks voor Ajax, aldus hem.

Dus, in het seizoen dat het financieel een keer maximaal gaat beginnen ze allemaal te rommelen en te rammelen. Vorig seizoen hoorde ik daar niemand over. Niks geen CL inkomsten en whatsoever. En nu proberen ze er allemaal een voordeeltje mee te halen wijzend op het - niet structurele vooralsnog - succes van Ajax.

Ongelofelijk wat een bende amateurs zit er toch in die voetbalwereld op dat gebied. Of wellicht is het heel opportunistisch gedacht. Voor elke club in Nederand is €10 miljoen veel geld, ook voor Ajax. Smerige profiteurs :r.
?, hij heeft toch een goed punt, kijk bijvoorbeeld eens hoe de tv-gelden in de premier league sorden verdeeld.
Voor de competitie zelf lijk me dat model ook een stuk beter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Prima dan moet hij dat punt maken en niet met de argumentatie “€10 miljoen is niks voor Ajax” want dat argument gaat alleen maar op als Ajax in de CL actief is. Aangezien dat niet zo structureel is, is het argument erg zwak.

Punt twee: als clubs in de onderste regionen enkel van TV gelden afhankelijk zijn dan doen ze in de basis iets heel erg verkeerd. Neem als sprankelend voorbeeld maar even PSV wat door de gemeente gered wordt maar intussen de hele huishouding dusdanig heeft omgegooid dat ze daar geen last meer van hebben. Twee jaar daarvoor zat Ajax er ook slecht bij en kijk waar die nu staan. Groningen, Heerenveen, FC Utrecht hebben ook van alles gedaan maar het hobbelt en rommelt overal maar wat en zijn allang geen ‘stabiele subtoppers meer’.

Punt 3: de Engelse TV gelden zijn zooo extreem veel hoger dan hier dat elke vergelijking daarmee ridicuul is.

Brengt me weer op het punt dat clubs en dit soort bestuurders heel opportunistisch denken en er vanuit gaan dat meer geld (relatief nog steeds niks) wel even zorgt voor een betere competitie. Dat doet het wel zolang die competitie maar 10 clubs heeft om het over te verdelen. Maar dan hoor je ze stuiteren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Nu online
Voetbal is echt de enige bedrijfstak in Nederland waar falende bedrijven vinden dat ze recht hebben op compensatie door overheid of succesvolle bedrijven onder het mom dat een concurrerende markt voor iedereen het beste is.

Of kan Intertoys ook terecht bij de plaatselijke gemeenten en natuurlijk kunnen Primark en C&A wel even een solidariteitsfonds van x miljoen voor de Cool Cat opzetten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Typhone schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 06:44:

Wat is je punt? Is er iemand die Ajax dwingt om bij Fortuna te gaan shoppen?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:18:
[...]

Er is weer iemand die vindt dat z'n club zo belangrijk is voor het NL voetbal dat ie meer tvgelden wil.

Laat ze maar eens een pilot doen waarbij elke ploeg z'n eigen thuiswedstrijden mag verkopen.
Eens kijken of ze dan nog zo zeuren als blijkt dat Ajax, PSV en Feyenoord meer geld binnen halen dan ze nu krijgen en de laatste 5 misschien net 1m krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
toolkist schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:22:
[...]

Er is weer iemand die vindt dat z'n club zo belangrijk is voor het NL voetbal dat ie meer tvgelden wil.

Laat ze maar eens een pilot doen waarbij elke ploeg z'n eigen thuiswedstrijden mag verkopen.
Eens kijken of ze dan nog zo zeuren als blijkt dat Ajax, PSV en Feyenoord meer geld binnen halen dan ze nu krijgen en de laatste 5 misschien net 1m krijgen.
Ok, mistte wat context in het verhaal.

Maar ook wat dat betreft, met geld maak je geld. Wie wordt er beter van als de verschillen nog groter worden? De top 3 profiteert al op alle vlakken van hun grotere populariteit, een Fortuna gaat echt geen shirt sponsor vinden voor 6 miljoen/jaar bijvoorbeeld. En verkopen ze per wedstrijd 40 000 kaartjes a 40euro/stuk?

Een beetje nivelleren zodat de kleinere clubs ook een gezonde begroting op kunnen stellen zodat ze een ED waardige selectie samen kunnen stellen en jeugd op kunnen leiden is in het voordeel van de hele competitie.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Curva
Dat is echt nonsens. Waar zou Ajax een miljoen extra aan een speler moeten uitgeven onder het mom van 'jullie hebben al zoveel miljoenen met de CL binnen geharkt'? Dat slaat nergens op. De marktwaarde kan niet worden bepaald door het vermogen van de kopende club. Deels wordt dat natuurlijk wel gedaan doordat clubs grote bedragen bieden, maar omdat Ajax nu veel verdiend hoeven ze niet per definitie meer te betalen.
Ik ben wel van mening dat de tv gelden wat eerlijker verdeeld mogen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ankona schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:18:
[...]

Als je nu even gewoon het nieuws volgt dan hoefde je niet zo'n onnozele vraag te stellen:
Ik zie dat je het al hebt gevonden :). Mea culpa

Fortuna baas hekelt verdeling TV geld: '10 miljoen betekent niets voor Ajax'

Om het even in context te zetten. 10 miljoen euro is onvoldoende om een speler van het kaliber Tadic 3 jaar een contract te geven in Amsterdam. Dus die bewering van de Fortuna baas is nogal dom. Ajax haalt alleen maar geld binnen wanneer ze presteren en daar profiteert al elke voetbalclub in Nederland van. Zo is de kampioen van volgend jaar (wie dat ook moge zijn) gegarandeerd (!) 30 miljoen euro rijker en hoeven er wat minder voorrondes gespeeld te worden links en rechts.

TV gelden zullen alleen maar hoger worden wanneer de competitie aantrekkelijker wordt of clubs beter presteren in Europa.

@Ankona
Nivelleren in het voetbal is niet goed in Nederland met 18 clubs in de Eredivisie. Je kunt beter de helft afstoten en dan over nivelleren gaan praten. Dat krikt het niveau veel beter omhoog maar ook dan zul je opportunistische waaghalzen hebben met grootheidswaanzin met alle gevolgen van dien. Dat zit er maar bij een paar clubs écht goed in en dat zijn Ajax, PSV en Feyenoord. Waarbij alle drie de afgelopen 15 jaar nog kantje boord hebben gezeten dus ook dáár is gezond handelen nog geen gemeengoed.

[ Voor 59% gewijzigd door Typhone op 12-04-2019 09:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisie speelronde 30
vrijdag
12.04. 20:00 NAC v FC Emmen
zaterdag
13.04. 18:30 Ajax v Excelsior
13.04. 18:30 AZ v ADO Den Haag
13.04. 20:45 Feyenoord v Heracles
13.04. 20:45 Fortuna Sittard v VVV-Venlo
zondag
14.04. 12:15 PSV v De Graafschap
14.04. 14:30 scHeerenveen v FC Groningen
14.04. 14:30 Willem II v PEC Zwolle
14.04. 16:45 FC Utrecht v Vitesse

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:52:
[...]

Als je nu even gewoon het nieuws volgt dan hoefde je niet zo'n onnozele vraag te stellen:
Ik zie dat je het al hebt gevonden :). Mea culpa

Fortuna baas hekelt verdeling TV geld: '10 miljoen betekent niets voor Ajax'

Om het even in context te zetten. 10 miljoen euro is onvoldoende om een speler van het kaliber Tadic 3 jaar een contract te geven in Amsterdam. Dus die bewering van de Fortuna baas is nogal dom. Ajax haalt alleen maar geld binnen wanneer ze presteren en daar profiteert al elke voetbalclub in Nederland van. Zo is de kampioen van volgend jaar (wie dat ook moge zijn) gegarandeerd (!) 30 miljoen euro rijker en hoeven er wat minder voorrondes gespeeld te worden links en rechts.

TV gelden zullen alleen maar hoger worden wanneer de competitie aantrekkelijker wordt of clubs beter presteren in Europa.
Of de makkelijkere manier: wanneer de competitie inkrimpt.
Streep de onderste 4 tot 6 eraf en maak dan de tv gelden gelijk. Maar nee, ook dat willen we niet. We willen alleen de hand ophouden en centjes vangen, waarbij ik bij een Fortuna (of andere club met 1 eigenaar) nog maar zeer de vraag heb of dat geld dan in de ploeg gestoken zou worden of in de zak van de eigenaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het zijn allemaal wel leuke wedstrijdjes dit weekend. al denk ik wel dat PSV en Ajax er met de winst vandoor gaan

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Hackus schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:03:
Het zijn allemaal wel leuke wedstrijdjes dit weekend. al denk ik wel dat PSV en Ajax er met de winst vandoor gaan
En wat gaat Heerenveen doen? De ene week zakken die compleet door de ondergrens, de week erop winnen ze weer een wedstrijd met speels gemak. NAC-Emmen ga ik bij uitzondering wel kijken. Ben daar wel heel erg benieuwd naar.

[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 12-04-2019 09:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
NAC-Emmen wordt natuurlijk de knaller van het weekend, die strijden echt ergens om.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Ankona schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:05:
NAC-Emmen wordt natuurlijk de knaller van het weekend, die strijden echt ergens om.
Altijd leuk die onderlinge degradatie wedstrijden, vooral zo aan het eind. Het voetbal is vaak niet goed maar de strijd maakt het allemaal leuk. Ik hoop dat FC Emmen aan het langste eind trekt.

Als dat zou gebeuren, is het dan echt over voor NAC? Ik denk het wel, alleen nog tegen Fortuna hebben ze denk ik kans op punten. Tegen PEC, Feyenoord en Heerenveen gaat het hem niet worden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:05:
Fortuna-VVV is een leuke derby, net als Heerenveen-Groningen.
Pagina: 1 ... 133 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.