Heb ik dan weer de uitknop voor gevonden. Voor en na beschouwingen laat ik al links liggen. In de rust doe ik wel wat anders nuttigs en die zogenaamde voetbal praat programma's sla ik over. Alleen vi kijk ik zo nu en dan, maar dat is meer om het amusement dan om Gijp zijn mening. Vindt alleen Jan Boskamp en van Hanegem altijd de moeite waard vanwege hun inzicht. Johan kan nog vanwege zijn oude kennis.
Wat een spannende middag vandaag zeg. Continu PSV op achterstand en weer gelijk. Toen ik de 3-2 in de 86e minuut zag wist ik al weer beter helaas. Misschien eens een voorstel doen voor de KNVB om wedstrijden 80min te laten duren, dan stond PSV waarschijnlijk 5e
Wel mooi dat het nu echt spannend wordt. Zul je zien dat Ajax tegen Excelsior gewoon 1-1 speelt.
Wel mooi dat het nu echt spannend wordt. Zul je zien dat Ajax tegen Excelsior gewoon 1-1 speelt.
Ben benieuwd of SLutsky nog in de problemen gaat komen. Hij ging echt helemaal los over Gozubuyuk.
Hij heeft wel volledig gelijk though, jammer dat de KNVB dat maar niet lijkt te snappen.
Hij heeft wel volledig gelijk though, jammer dat de KNVB dat maar niet lijkt te snappen.
Nou, slechtste van de wereld is hij echt niet. Heb op het WK enzo wel slechtere scheidsrechters gezienLeon Zwiers schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:18:
Ben benieuwd of SLutsky nog in de problemen gaat komen. Hij ging echt helemaal los over Gozubuyuk.
Ik hoop eigenlijk dat er nu meer trainers en spelers een front vormen tegen Gozubuyuk. Openlijk uitspreken dat ze hem niet meer willen hebben
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ik kijk meestal niet, krijg de kriebels als ik hem alleen al zie.Deadsy schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:05:
[...]Grote probleem met Tom is dat hij geen eigen mening heeft. En zelfs bij een simpel programma moet hij nog dingen aflezen van de teleprompter.
Wel een goede/mooie stem.
Misschien verplaatsen naar Langs de Lijn ...
Kan Fox geen radiozender met live sportverslag starten?
Langs de lijn zit op de verkeerde zender met al dat politiek (correct) geneuzel eromheen en tussendoor.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Die Webber (of hoe die ook heet) b.v..Deadsy schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:18:
[...]Nou, slechtste van de wereld is hij echt niet. Heb op het WK enzo wel slechtere scheidsrechters gezien
Die van Nederland - Portugal met iets van 12 (?) gele kaarten ...
Is dat een groot probleem? Vind ik niet, een journalist moet feiten brengen en niet er zijn eigen draai van maken in een journaal. Meningen zijn leuk voor de praatprogramma's. Dat hij die feiten dan niet goed kan brengen is dan wel het probleemDeadsy schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:05:
[...]
Grote probleem met Tom is dat hij geen eigen mening heeft. En zelfs bij een simpel programma moet hij nog dingen aflezen van de teleprompter.
Zet die Tom-bril gewoon eens af, het zou je sierenOPSLAGHOND schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:03:
Het anti-Tom gehalte is me hier te hoog.![]()
* rent huilend weg hopend op betere Tom-tijden![]()

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
@OPSLAGHOND is gewoon Tom himself.
Of de neef van de buurjongen van de nicht van henk de vries die vroeger naast tante sjaan woonde, die tom dan weer kende
Ik heet Tim ...

Doei doei.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De onwettige zoon misschien?
Daar gaat mijn 12,5% Duits bloed ...
@Typhone weet mijn echte naam misschien of een van de mods ...

[ Voor 15% gewijzigd door OPSLAGHOND op 07-04-2019 21:46 ]
Klinkt wel weer super exclusief dit 
En ik maar denken dat je opslaghond heette!
Maar al met al een mooi voetbal weekend. Was weer mooi, bedankt maar weer!
En ik maar denken dat je opslaghond heette!
Maar al met al een mooi voetbal weekend. Was weer mooi, bedankt maar weer!
[ Voor 69% gewijzigd door Yemoke op 07-04-2019 21:53 ]
@Typhone weet je naam? Dan ben je óf T(i)om Egberts, óf Erik ten Hag
Gvd, teletekst doet het niet bij mij.. Wat is de stand eigenlijk op 819?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ondanks dat het buitenlands voetbal is, wil ik jullie deze toch niet onthouden...
Voor de duidelijkheid, de blauwe probeert te scoren, de witte verdedigt.
Essa jogada aqui nem nome tem https://t.co/dpgnvGUXNd
— Marcelo Bechler (@marcelobechler) 7 april 2019
Je kunt dat gewoon online opzoeken tegenwoordig hoorGynnad schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:00:
https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=819
https://nos.nl/teletekst#819Gynnad schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:00:
NOS Teletekst 819 1. Ajax vCL 29 23 2 4 71 100-26 2. PSV vCL 29 22 5 2 71 87-22 3. Feyenoord 29 16 5 8 53 63-36 4. AZ 29 15 7 7 52 56-33 5. FC Utrecht 29 13 7 9 46 54-43 6. Heracles 29 14 3 12 45 52-55 7. Vitesse 29 11 10 8 43 55-44 8. FC Groningen 29 12 5 12 41 33-35 9. Willem II 29 12 4 13 40 51-59 10. Heerenveen 29 9 9 11 36 57-64 11. PEC Zwolle 29 10 5 14 35 38-45 12. ADO Den Haag 29 8 9 12 33 43-55 13. VVV-Venlo 29 9 6 14 33 35-54 14. Fortuna Sit. 29 8 6 15 30 45-69 15. FC Emmen 29 7 7 15 28 34-68 16. Graafschap 29 7 5 17 26 33-59 17. Excelsior 29 7 5 17 26 33-63 18. NAC Breda 29 5 6 18 21 26-65 programma op 818 / topscorers op 832 volgende nieuws sport voetbal
[ Voor 82% gewijzigd door Yemoke op 07-04-2019 22:15 ]
Ja maar tegenwoordig doen ze veelste hip, nu is alles via htmltoolkist schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:06:
[...]
Je begrijpt toch wel dat je het plaatje moet linken???
Lees ik kan geen screenshots maken atm, laat staan bewerken
[ Voor 10% gewijzigd door Yemoke op 07-04-2019 22:09 ]
Maar dan lukt de grap nietYemoke schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:07:
[...]
Ja maar tegenwoordig doen ze veelste hip, nu is alles via htmlMoet ik zelf shit doen, dit was sneller
Stuur mij ff plaatje dan, dan pas ik hem aan
NOS Teletekst 819 1. Ajax vCL 29 23 2 4 71 100-26 2. PSV vCL 29 22 5 2 71 87-22 3. Feyenoord 29 16 5 8 53 63-36 4. AZ 29 15 7 7 52 56-33 5. FC Utrecht 29 13 7 9 46 54-43 6. Heracles 29 14 3 12 45 52-55 7. Vitesse 29 11 10 8 43 55-44 8. FC Groningen 29 12 5 12 41 33-35 9. Willem II 29 12 4 13 40 51-59 10. Heerenveen 29 9 9 11 36 57-64 11. PEC Zwolle 29 10 5 14 35 38-45 12. ADO Den Haag 29 8 9 12 33 43-55 13. VVV-Venlo 29 9 6 14 33 35-54 14. Fortuna Sit. 29 8 6 15 30 45-69 15. FC Emmen 29 7 7 15 28 34-68 16. Graafschap 29 7 5 17 26 33-59 17. Excelsior 29 7 5 17 26 33-63 18. NAC Breda 29 5 6 18 21 26-65 programma op 818 / topscorers op 832 volgende nieuws sport voetbal
[ Voor 92% gewijzigd door Yemoke op 07-04-2019 22:15 ]
Gewoon knipprogramma gebruiken en in je foto album plaatsen (als je die hebt)
Ik ben tweaker, ik draai gentoo, dan moet ik meteen weer uur compilentoolkist schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:14:
Gewoon knipprogramma gebruiken en in je foto album plaatsen (als je die hebt)

Maar dit werkt ook!
[ Voor 4% gewijzigd door Yemoke op 07-04-2019 22:16 ]
weet je dat zeker?toolkist schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:02:
Ondanks dat het buitenlands voetbal is, wil ik jullie deze toch niet onthouden...
[Twitter]
dit is neem ik aan het amateur elftal van PSG?
Het schijnt het 1e te zijn en die gast heeft net nog een goal gemaakt ook.
Dan moet jij Erich zijnOPSLAGHOND schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:44:
[...]
De onwettige zoon misschien?
Daar gaat mijn 12,5% Duits bloed ...
@Typhone weet mijn echte naam misschien of een van de mods ...
Float like a butterfly, sting like a bee.
Kijk die herhaling van Lozano bij Studio Voetbal. Man man man, die vloog al met twee benen. Nooit een pingel! 
Je ziet hem zelfs al springen!
[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 07-04-2019 22:40 ]
Nein!

Lozano is een soort van ballerina, hij maakt er een kunst van. Ooit was Suarez er ook zo eentje, om moe van te worden, maar blijkt uiteindelijk wel een topper te kunnen zijnTyphone schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:39:
Kijk die herhaling van Lozano bij Studio Voetbal. Man man man, die vloog al met twee benen. Nooit een pingel!
Echt te kansloos dat Serdar hier een penalty gaf. De woorden van Slutsky zijn terecht. Ben alleen bang dat Slutsky geschorst gaat worden en we volgende week weer met deze arrogante showbizz scheids opgezadeld worden.Typhone schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:39:
XXXVI
Lijkt me sterk dat Lozano ooit zover zal komen, Suarez bijt zich echt vast in de tegenstander.
Nou slaat nergens op, dan mogen ze allerlei spelers ook schorsen, die zeggen ook dat de scheidsrechters ruk fluiten.ephymerous schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:44:
[...]
Echt te kansloos dat Serdar hier een penalty gaf. De woorden van Slutsky zijn terecht. Ben alleen bang dat Slutsky geschorst gaat worden en we volgende week weer met deze arrogante showbizz scheids opgezadeld worden.
Hahaha ja dat is zeker waarOPSLAGHOND schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:44:
Lijkt me sterk dat Lozano ooit zover zal komen, Suarez bijt zich echt vast in de tegenstander.
- Oeps sorry...
[ Voor 3% gewijzigd door Yemoke op 07-04-2019 22:48 ]
Denk dat die of nog een jaartje bij PSV blijft of naar een subtopper gaat.OPSLAGHOND schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:44:
De echte top daar komt hij flink voor te kort.
Vaak zeggen mensen dat hij snel is maar dat zie je maar zelden terug.
Heeft vaak moeite om langs Eredivisie verdedigers te komen.
Wel zuur want de resterende wedstrijden vertrouw ik die ‘chucky’ dus niet meer. Helaas zal niemand mij meer kunnen overtuigen. Ik zei notabene zelf nog dat het een pingel was maar dat bleek dus volledig 100% verkeerd aldus de analisten. En was ik dus ook gefopt.
Grrrrrr.
Grrrrrr.
Eindelijk WiFi.
Degene die Mazraouri vergelijken met hetgeen vanmiddag gebeurde in het Gelredome moeten maar een andere hobby gaan zoeken
Ook mag PSV volgens seizoen wel weer eens investeren in een doelman die punten pakt.
Nog wel 5 leuke ronden te gaan, maar kan mij niet voorstellen dat Ajax dit weggeeft.
Degene die Mazraouri vergelijken met hetgeen vanmiddag gebeurde in het Gelredome moeten maar een andere hobby gaan zoeken
Ook mag PSV volgens seizoen wel weer eens investeren in een doelman die punten pakt.
Nog wel 5 leuke ronden te gaan, maar kan mij niet voorstellen dat Ajax dit weggeeft.
waarom wordt het programma van ajax eigenlijk makkelijker gevonden (door o.a. zojuist pierre van h)? beiden spelen ze nog 3 thuiswedstrijden. Beiden nog tegen 3 ploegen uit het linkerrijtje. Samen met het feit dat ajax nog minimaal 3 extra wedstrijden tussendoor speelt staat psv er in principe nog goed voor ondanks dat ze het niet in eigen hand hebben.
(edit: nou ja ze hebben het natuurlijk ook nog in eigen hand)
(edit: nou ja ze hebben het natuurlijk ook nog in eigen hand)
[ Voor 8% gewijzigd door P.O. Box op 08-04-2019 00:00 ]
Hij en Tadic. Die doet dat ook te vaak.Yemoke schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:41:
[...]
Lozano is een soort van ballerina, hij maakt er een kunst van. Ooit was Suarez er ook zo eentje, om moe van te worden, maar blijkt uiteindelijk wel een topper te kunnen zijn
Ik snap niet dat er weinig mensen van Bommel noemen @PWM. Bij Feyenoord ligt de nadruk al een tijdje op Gio maar PSV speelde vorige week als een Italiaans blok in de Arena en vandaag wederom met twee controleurs.
Als je dan ziet hoeveel kansen die krijgen zodra ze even wel aanzetten dan zou je ook kunnen opteren daar meer mee te doen maar dat gebeurt alleen als er reeds schade is. Een heel klein beetje kwaliteitsverlies deze zomer en ik zie het zonnig in.
Als je dan ziet hoeveel kansen die krijgen zodra ze even wel aanzetten dan zou je ook kunnen opteren daar meer mee te doen maar dat gebeurt alleen als er reeds schade is. Een heel klein beetje kwaliteitsverlies deze zomer en ik zie het zonnig in.
Dat middenveld was inderdaad niks. Rosario en Hendrix zijn maar matig. En wie wisselt ie? PereiroTyphone schreef op zondag 7 april 2019 @ 23:08:
Ik snap niet dat er weinig mensen van Bommel noemen @PWM. Bij Feyenoord ligt de nadruk al een tijdje op Gio maar PSV speelde vorige week als een Italiaans blok in de Arena en vandaag wederom met twee controleurs.

Van bommel heeft briefjes nodig.... geen woorden aan vuil makenTyphone schreef op zondag 7 april 2019 @ 23:08:
Die was twee handen op één buik met Lozano... verder geen idee want de eigen jeugd vulde het perfect in.Leon Zwiers schreef op zondag 7 april 2019 @ 23:09:
[...]
Dat middenveld was inderdaad niks. Rosario en Hendrix zijn maar matig. En wie wisselt ie? PereiroWaarom had PSV die Guti ook alweer gehaald?
Ben net thuis van werkOPSLAGHOND schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:10:
Gelukkig puntje voor PSV.
En nu weer klagen over het zogenaamde pro-Ajax en/of anti-PSV topic ...
Maar zelf pas komen opdagen na de 1 - 1 en/of na het laatste fluitsignaal ...
540+ reactiez teruggelezen heeft veel goedgemaakt

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Dank voor deze analyse. Ik zag vorige week ook een massief blok tegen Ajax staan. Nu heeft dat tegen het huidige Ajax geen zin, maar de rest van de clubs voetballen zich dood op dat blok.Typhone schreef op zondag 7 april 2019 @ 23:08:
En laten we eerlijk zijn. PSV kan helemaal niet met een nummer 10 spelen, zoals Cocu dacht te kunnen spelen. PSV is gewoon een soort Juventus aan de Dommel. Dat zullen ze moeten leren erkennen.
Van Bommel is in mijn optiek de juiste man bij de goede club. Iemand waar je meer aan hebt, dan aan een type Cocu. Die had vergezichten, die niet bij PSV horen. }
Niet, zoals het nu is. Sterker nog, laat in vredesnaam een andere club europees gaan. Feijenoord gaat er in de voorronde uit, en dat weet heel Nederland.Deadsy schreef op zondag 7 april 2019 @ 17:25:
[...]
Hoe gaan een paar rondes Europees hun er bovenop helpen?
Financieel?
De voorrondes el leveren vrij weinig op.
En de groepsfase halen kan al pittig worden omdat ze niet echt hoog staan in de ranking
Geef mij maar AZ. Geen topclub, maar het is altijd spannend als ze europees spelen. Dat komt ook, omdat ze een kans hebben op de volgende ronde.
Die ranking is onzinnig. Je wint of verliest. Meer is er niet.
Heeft Schone al gereageerd? We hebben het (weer) in eigen hand!!
Bedankt Vitesse
Jammer dat de scheids het bijna verpestte.
Nu eens zien wie er de minste punten gaat laten liggen de resterende wedstrijden.
Bedankt Vitesse
Nu eens zien wie er de minste punten gaat laten liggen de resterende wedstrijden.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Schöne per direct een spreek- en mediaverbod geven. Die laat zich altijd uitlokken tot domme reacties maar is fysiek al even niet meer in staat daar een passend antwoord op te geven.
Welke clubs gaan het onderin redden trouwens? NAC schrijf ik af, De Graafschap (riskant) ook. Wie erbij komt...?
Nu zie je trouwens het belang van wedstrijden onderin en punten tegen elkaar pakken ipv tegen de hoger geplaatste clubs. Als je sommige teams nu ziet spelen (drive, spirit) dan is het toch verbazingwekkend dat ze dat niet vaker tegen hun eigen ‘niveau’ doen.
Welke clubs gaan het onderin redden trouwens? NAC schrijf ik af, De Graafschap (riskant) ook. Wie erbij komt...?
Nu zie je trouwens het belang van wedstrijden onderin en punten tegen elkaar pakken ipv tegen de hoger geplaatste clubs. Als je sommige teams nu ziet spelen (drive, spirit) dan is het toch verbazingwekkend dat ze dat niet vaker tegen hun eigen ‘niveau’ doen.
[ Voor 54% gewijzigd door Typhone op 08-04-2019 07:18 ]
Feyenoord heeft meer dan 2 keer zoveel punten als AZ Europees gezien, gebaseerd op de prestaties van de laatste 5 jaar. Dit zorgt voor gunstigere lotingen en onderstreept dat AZ het helemaal niet beter doet Europees. Van de laatste 5 seizoenen heeft Feyenoord het 4x beter gedaan dan AZ in Europa. Wat een onzin om te stellen dat AZ een betere kans heeft.mavaros schreef op maandag 8 april 2019 @ 00:08:
Niet, zoals het nu is. Sterker nog, laat in vredesnaam een andere club europees gaan. Feijenoord gaat er in de voorronde uit, en dat weet heel Nederland.
Geef mij maar AZ. Geen topclub, maar het is altijd spannend als ze europees spelen. Dat komt ook, omdat ze een kans hebben op de volgende ronde.
Die ranking is onzinnig. Je wint of verliest. Meer is er niet.
Ja, Feyenoord heeft dit seizoen enorm gefaald Europees, maar dat overkwam ook PSV en Ajax een jaar eerder. Maar zelfs in dit faalseizoen voor Feyenoord slaagde AZ er in om nog minder punten te behalen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dit was absoluut geen strafschop. Lozano speelt de bal naar links langs Pasveer en kiest er vervolgens zelf voor om rechtdoor te lopen en zogenaamd over de benen van de keeper te struikelen.Han schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:44:
[...]
Lozano wordt pas geraakt door Pasveer nadat Lozano zijn stervende zwaan actie inzette en zijn been laat zakken om contact te krijgen met Pasveer. Dat is de boel voor de gek houden, een schwalbe om een penalty te versieren. Niet, zoals waar gefloten zou moeten worden, geraakt worden door de keeper terwijl je voor de bal gaat en daardoor naar de grond gaat.
Goed gespeeld en zonder VAR zou er niemand een scheids iets verwijten als die een strafschop zou geven. Maar we hebben wel een VAR.
Overigens was dit hele weekend wel weer een duidelijke campagne om die VAR zo snel mogelijk af te schaffen. Wat zat die er vaak naast. Maar meneertje respect deed er zelf ook nog een paar flinke scheppen bovenop. PSV moest winnen. Respect voor Vitesse dat ze er toch nog een gelijkspel uit gesleept hebben.
(Viel me wel op dat het spel van PSV eigenlijk maar heel matig is. Bijna geen middenveld eigenlijk moet het allemaal van Dumfries en Bergwijn komen, de rest is middenmoot.)
alles kan off-topic
We gaan nog een paar spannende weken tegemoet. Ajax en PSV hebben nog wat lastige potjes voor de boeg.
PSN: Curvaa_
Heel dit weekend laat zien hoe nodig een VAR is. Maar hoeveel onkunde er is en hoe onduidelijk de regels zijn.Ankona schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:10:
[...]
Goed gespeeld en zonder VAR zou er niemand een scheids iets verwijten als die een strafschop zou geven. Maar we hebben wel een VAR.
Overigens was dit hele weekend wel weer een duidelijke campagne om die VAR zo snel mogelijk af te schaffen. Wat zat die er vaak naast. Maar meneertje respect deed er zelf ook nog een paar flinke scheppen bovenop. PSV moest winnen. Respect voor Vitesse dat ze er toch nog een gelijkspel uit gesleept hebben.
Ik blijf van mening dat Lozano rood moet krijgen voor deze actie, bewust van richting veranderen om een keeper te raken. dat is in mijn ogen gewoon rood.
Maar zelfs bij studio voetbal. De keeper raakt hem toch. Ik zie het echt anders. Lozano raakt de keeper, niet de keeper lozano.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Gek genoeg is iemand met opzet raken nog steeds geen rode kaart waard. Het was slim en dom gespeeld van Lozano. Pasveer had hem sowieso gegrepen en als Lozano er al overheen was gesprongen was de actie van Pasveer dusdanig ingrijpend dat hij mogelijk niet meer bij de bal had gekunnen. Was Lozano slim genoeg geweest om niet letterlijk voor de keeper te gaan was het een compleet discussieloze penalty geweest in de ogen van de objectieve fans.Kevinp schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:28:
[...]
Ik blijf van mening dat Lozano rood moet krijgen voor deze actie, bewust van richting veranderen om een keeper te raken. dat is in mijn ogen gewoon rood.
Kortom, dom want hij gaf reden tot discussie die er niet had hoeven zijn. Van de andere kant de keeper speelt geen bal en zit er wel dusdanig tussen dat hij het Lozano extreem lastige maakte om nog iets met de bal te kunnen. Als hij niet valt krijgt hij geen penalty mee, wat gezien de hinder alleen al 100% had gemoeten. Ergens, heel ver weg, snap ik Lozano ook wel weer.
Het is wat je wilt zien, wat je er ook van vind het is simpelweg een prima assistKevinp schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:28:
[...]
Heel dit weekend laat zien hoe nodig een VAR is. Maar hoeveel onkunde er is en hoe onduidelijk de regels zijn.
Maar zelfs bij studio voetbal. De keeper raakt hem toch. Ik zie het echt anders. Lozano raakt de keeper, niet de keeper lozano.
@Ankona Lozano heeft simpelweg een leermomentje gehad toen hij Robben zijn actie tegen Mexico zag
[ Voor 8% gewijzigd door Bossie op 08-04-2019 08:48 ]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Een VAR is niet nodig, een VAR is een mooie aanvulling om de arbitrage te helpen minder fouten te maken. Dit weekend liet zien dat de VAR blijkbaar iets met het zelfvertrouwen van de scheidsrechter doet en zelf ook flink in de fout kan gaan.Kevinp schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:28:
[...]
Heel dit weekend laat zien hoe nodig een VAR is. Maar hoeveel onkunde er is en hoe onduidelijk de regels zijn.
Een algemene lijn met de VAR is wel dat er enorm gezocht kan worden naar eventuele onregelmatigheden die gewoon nooit ter discussie staan. Dat is beslist geen winst voor het voetbal. Bovendien wordt dit heel inconsequent gedaan. Je weet eigenlijk pas bij de aftrap of een doelpunt wel of niet telt. Er is altijd wel iets te vinden om hem af te keuren en alles kan door de vingers gezien worden. Volstrekte willekeur.
Wat betreft je opmerking over een rode kaart voor Lozano.... tja, dat is gewoon dom gelul. Sorry dat ik het zo hard en direct zeg maar het is niet anders. Je hebt gelijk dat Pasveer niets verwijtbaars doet en het geen strafschop had moeten zijn. Maar vervolgens sla je volledig door in het onredelijke.
alles kan off-topic
Vanwege het niet kunnen bemachtigen van kaartjes voor woensdag is er het plan om met een aantal maten naar Amsterdam te gaan om daar de wedstrijd te kijken. Iemand enig idee wat er allemaal te doen is? Qua kroegjes, misschien een plein? Zoja, wat is een goede tip?
Juventus thuis, Juventus uit en de Graafschap uit toch?Curva schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:28:
We gaan nog een paar spannende weken tegemoet. Ajax en PSV hebben nog wat lastige potjes voor de boeg.
@LoeWn
Alles op en rond het Leidseplein kun je goed terecht maar in principe in elke kroeg wel.
@Kevinp Lozano rood geven omdat hij de keeper raakt? Ik heb rare dingen gehoord in mijn leven maar die schiet ik toch echt even naar het rijk der fabelen. Dan wordt elke wedstrijd na gemiddeld 50 minuten gestaakt.
[ Voor 37% gewijzigd door Typhone op 08-04-2019 08:58 ]
Een speler (in dit geval de keeper) bewust een trap verkopen om een penalty te krijgen. Jazeker zodat zou het moeten zijn.Typhone schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:53:
[...]
@Kevinp Lozano rood geven omdat hij de keeper raakt? Ik heb rare dingen gehoord in mijn leven maar die schiet ik toch echt even naar het rijk der fabelen. Dan wordt elke wedstrijd na gemiddeld 50 minuten gestaakt.
Dat elke wedstrijd dan gestaakt wordt is geen excuus. Als mensen zich misdragen moeten ze geel krijgen. Maar ook dat gebeurt (bijna) nooit.(en ow ja 2x geel is rood, dat gebeurt helemaal nooit).
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Als Ajax wint bij Groningen volgende week dan lijkt het mij dat ze het niet meer gaan weggeven.
Ik geloof namelijk ook niet dat PSV alle vijf de wedstrijden gaat winnen.
Ik geloof namelijk ook niet dat PSV alle vijf de wedstrijden gaat winnen.
Ga naar het Rembrand of Leidse en je kan werkelijk overal voetbal kijken. Ik vind het persoonlijk altijd wel erg druk en het kijkt weliswaar gezellig, maar niet gemakkelijk.LoeWn schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:47:
Vanwege het niet kunnen bemachtigen van kaartjes voor woensdag is er het plan om met een aantal maten naar Amsterdam te gaan om daar de wedstrijd te kijken. Iemand enig idee wat er allemaal te doen is? Qua kroegjes, misschien een plein? Zoja, wat is een goede tip?
Eens. Keepers komen soms ook als een bezetene uit. Die hoef je buiten hun vijf meter echt niet teveel te beschermen.Typhone schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:53:
[...]
Ben eigenlijk wel erg benieuwd naar wat ze in Zeist vinden van de correcte analyse van knuffelbeer Slutsky. Vorig jaar konden ze de heel wat mildere maar zeker ook juiste analyse van Vd Brom over Blom totaal niet waarderen.
alles kan off-topic
Ik blijf het idee hebben dat jij een andere wedstrijd hebt gezien.Kevinp schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:09:
[...]
Een speler (in dit geval de keeper) bewust een trap verkopen om een penalty te krijgen. Jazeker zodat zou het moeten zijn.
Dat elke wedstrijd dan gestaakt wordt is geen excuus. Als mensen zich misdragen moeten ze geel krijgen. Maar ook dat gebeurt (bijna) nooit.(en ow ja 2x geel is rood, dat gebeurt helemaal nooit).
Overigens doe ik vast een voorzet voor de 1e aankoop van Feyenoord: Namli van Zwolle. Stam vindt hem klaar voor de top 3...
Groot talent, maar in mijn ogen totaal geen Feyenoord speler.toolkist schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:24:
[...]
Ik blijf het idee hebben dat jij een andere wedstrijd hebt gezien.
Overigens doe ik vast een voorzet voor de 1e aankoop van Feyenoord: Namli van Zwolle. Stam vindt hem klaar voor de top 3...
Ik heb ook zo’n vermoeden dat Stam hem gaat meenementoolkist schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:24:
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Niet zo jong meer, speelt bij een middenmoter in de Eredivisie, kort contract, niet bepaald een doelpuntenmachine, middenvelder. Die heeft "Feyenoord aankoop" op zn voorhoofd staan.Yogibeer schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:26:
Groot talent, maar in mijn ogen totaal geen Feyenoord speler.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ødegaard heeft de term 'Ajax aankoop' op z'n voorhoofd staan. Die zou ik als rechtsbuiten helemaal niet zo verkeerd vinden. Die Roemeen is veel offensiever ingesteld dan Frenkie de Jong dus dat is absoluut geen 'vervanger van'.
Ik hoop wel dat er op korte termijn wat gaat gebeuren met de spitspositie. Dolberg kunnen we zo'n beetje gaan afschrijven maar datzelfde geldt voor Huntelaar met zijn 35 jaar oud. Een defensieve beuker op het middenveld zou ook niet verkeerd zijn want Lasse Schöne vind ik daar niet meer rendabel.
Aan de andere kant zeg ik nu wel Ødegaard maar volgens mij loopt er ook nog iemand van 8,5 miljoen rond genaamd Hassane Bandé. Waar the hell is die? Die had toch geen kruisbranden afgescheurd ofwel?
Ah gebroken kuitbeen bleek hij te hebben
Ik hoop wel dat er op korte termijn wat gaat gebeuren met de spitspositie. Dolberg kunnen we zo'n beetje gaan afschrijven maar datzelfde geldt voor Huntelaar met zijn 35 jaar oud. Een defensieve beuker op het middenveld zou ook niet verkeerd zijn want Lasse Schöne vind ik daar niet meer rendabel.
Aan de andere kant zeg ik nu wel Ødegaard maar volgens mij loopt er ook nog iemand van 8,5 miljoen rond genaamd Hassane Bandé. Waar the hell is die? Die had toch geen kruisbranden afgescheurd ofwel?
Ah gebroken kuitbeen bleek hij te hebben
[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 08-04-2019 10:21 ]
Odegaard is mijn ogen veel interessanter voor Ajax dan Stengs en Doan.
Zou ik een goede vervanger voor Ziyech vinden.
Bandé had volgens mij wel afgescheurde bandé.
zolang Odegaard af en toe zijn potentie blijft tonen gaat Real Madrid hem niet afschrijven, misschien dat Ajax hem een jaartje mag huren maar waarschijnlijk gaat hij hierna naar een sterkere competitie.Yogibeer schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:30:
Odegaard is mijn ogen veel interessanter voor Ajax dan Stengs en Doan.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ben ook wel benieuwd en wat ik opvallend vind is dat normaal bij fouten van de VAR je meteen van Egmond en die andere oud-scheidsrechter op de sociale media langs ziet komen en dat heb ik tot nu toe nog niet echt gezien.Ankona schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:22:
Ben eigenlijk wel erg benieuwd naar wat ze in Zeist vinden van de correcte analyse van knuffelbeer Slutsky. Vorig jaar konden ze de heel wat mildere maar zeker ook juiste analyse van Vd Brom over Blom totaal niet waarderen.
Verder gaf de scheidsrechter (te lastige naam om te gaan proberen) na de wedstrijd zoals hier al veel mensen zeiden toe dat hij een indirecte vrijtrap aan Vitesse had moeten geven, maar als de VAR er is om grote fouten van de scheidsrechter te voorkomen begrijp ik niet dat die 3 man achter de schermen toen niet hebben in gegrepen. Want een indirecte vrije trap in penalty gebied of een vrije trap voor verdedigende partij die zelf de overtreding maakt is een te groot verschil en had best invloed kunnen hebben op de uitslag als Vitesse daar kort voor de rust had gescoord.
Vind het raar dat hij daar zelf nog zin in heeft.Bossie schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:34:
[...]
zolang Odegaard af en toe zijn potentie blijft tonen gaat Real Madrid hem niet afschrijven, misschien dat Ajax hem een jaartje mag huren maar waarschijnlijk gaat hij hierna naar een sterkere competitie.
Nooit weten waar je volgend seizoen speelt.
Bij real komt hij denk ik toch niet. Die halen liever voor veel geld en grote ster
Dan had hij allang mee mogen draaien bij het eerste als hij serieus goed genoeg was. Nadeel is dat je daar nooit kan falen en wekelijks moet presteren. Zo niet dan zit je op de bank tenzij je naam al groot genoeg is. Al is zelfs dat geen zekerheidje (Benzema).Deadsy schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:49:
[...]
Vind het raar dat hij daar zelf nog zin in heeft.
Bij real komt hij denk ik toch niet. Die halen liever voor veel geld en grote ster
Zo raar is dat toch niet? Hij vangt bij Real 2.5m per jaar.Deadsy schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:49:
[...]
Je ziet toch ook genoeg ED spelers "de stap maken." De grote clubs halen alles wat mogelijk iets zou kunnen worden binnen. Het gros wordt in de verhuur geparkeerd. Zou een Frenkie de Jong zin hebben in zo'n toekomst? Toch tekent hij ervoor, niemand geeft hem een garantie op een basisplek in de barca 1.Deadsy schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:49:
[...]
alles kan off-topic
Als ik zoveel talent als hem zou hebben zou ik naar een Ajax of Dortmund gaan, clubs waar jeugd de kans krijgt.toolkist schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:10:
[...]
Zo raar is dat toch niet? Hij vangt bij Real 2.5m per jaar.
En dan gewoon accepteren dat ik de eerste jaren geen top salaris krijg wetende dat dit later toch wel binnenkomt.
Ja ik weet je hebt kans op blessures etc maar als je je daar mee bezig houd kun je net zo goed er niet aan beginnen.
Er is toch al meermaals opgemerkt dat Frenkie zich bijvoorbeeld ontzettend moet verbeteren om in Barca 1 te kunnen komen?Ankona schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:21:
[...]
Je ziet toch ook genoeg ED spelers "de stap maken." De grote clubs halen alles wat mogelijk iets zou kunnen worden binnen. Het gros wordt in de verhuur geparkeerd. Zou een Frenkie de Jong zin hebben in zo'n toekomst? Toch tekent hij ervoor, niemand geeft hem een garantie op een basisplek in de barca 1.
Barca geeft toch geen 75 miljoen uit aan een gokje. Natuurlijk heeft hij geen garantie op een basisplaats, maar hij is echt wel gehaald voor het eerste. Als De Jong bijft presteren dan speelt ie daar gewoon. Ik vind het in elk geval totaal niet te vergelijken met een Odegaard die voor een paar miljoen naar Madrid gehaald is vanwege zijn potentie.Ankona schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:21:
[...]
Je ziet toch ook genoeg ED spelers "de stap maken." De grote clubs halen alles wat mogelijk iets zou kunnen worden binnen. Het gros wordt in de verhuur geparkeerd. Zou een Frenkie de Jong zin hebben in zo'n toekomst? Toch tekent hij ervoor, niemand geeft hem een garantie op een basisplek in de barca 1.
Maar goed, woensdag gaan we het zien. Ik ben erg benieuwd hoe Frenkie zich houdt tegen Matuidi en co. Verder hou ik mijn hart vast als Veltman speelt. Ik heb het idee dat dat hij altijd een risico op een domme rode kaart is in dit soort wedstrijden. Maar blijkbaar zijn het er pas 2 en staat ie in een aardig lijstje voetballers.
Regeren is vooruitschuiven
Yep. Maar ik haal hem aan omdat er vraagtekens gezet worden bij de motivatie van Odegaard. De Jong staat op het punt dezelfde onzekerheid in te duiken. En met hem vele anderen. Odegaard heeft die keuze een paar jaar eerder gemaakt.Bossie schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:47:
[...]
Er is toch al meermaals opgemerkt dat Frenkie zich bijvoorbeeld ontzettend moet verbeteren om in Barca 1 te kunnen komen?
alles kan off-topic
Mijn inziens kan een speler als De Jong zich alleen maar verbeteren door grotere wedstrijden te spelen in een beter team. VVV en Emmen uit op 60% zal zijn ontwikkeling niet echt helpen.Bossie schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:47:
[...]
Er is toch al meermaals opgemerkt dat Frenkie zich bijvoorbeeld ontzettend moet verbeteren om in Barca 1 te kunnen komen?
Ik kan mij daarom goed voorstellen dat een speler als hij nu zo'n stap maakt. Je kan nooit slechter worden van trainen met Messi, Busquets en Coutinho lijkt me.
Het verhaal Odegaard lag toch anders. Hij had nog niets laten zien. Daar waar De Jong het Nederlands Elftal al naar een hoger niveau tilt.
[ Voor 10% gewijzigd door Yogibeer op 08-04-2019 13:57 ]
Odegaard was 16, De Jong is 21. Niet te vergelijken.
Ik denk ook oprecht dat De Jong volgend seizoen gewoon bassispeler is, maar dat is een uitspraak waar ik later lekker aan herinnert zou kunnen worden als het niet zo is.
Ge-wel-di-ge speler! Ongekend goede voetballer.
Qua spelinzicht is dat ook geen discussie, de opmerking die je steeds terug ziet komen is of hij ook de handelingssnelheid etc heeft om ook bij Barcelona mee te kunnen.Yogibeer schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:07:
Ik denk ook oprecht dat De Jong volgend seizoen gewoon bassispeler is, maar dat is een uitspraak waar ik later lekker aan herinnert zou kunnen worden als het niet zo is.
We gaan het zien, mijn Oranje bril hoopt in ieder geval dat hij daar de volgende stappen maakt en niet hetzelfde traject ingaat als CiIlessen.
Volgens mij heeft hij in de potjes tegen Frankrijk en tegen Real Madrid wel laten zien dat handelingssnelheid niet het probleem zal zijnBossie schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:18:
[...]
Qua spelinzicht is dat ook geen discussie, de opmerking die je steeds terug ziet komen is of hij ook de handelingssnelheid etc heeft om ook bij Barcelona mee te kunnen.
Benieuwd waar ze hem gaan posteren, met een Busquets en Rakatic moet je wel van hele goede huizen komen om die eruit te spelen, echter die worden ook ouder en dus is het wel tijd voor verjonging ook.
MIsschien maar twee potjes zijn natuurlijk geen garantie dat hij dat ook constant over een lange periode kanMartinusz schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:35:
[...]
Volgens mij heeft hij in de potjes tegen Frankrijk en tegen Real Madrid wel laten zien dat handelingssnelheid niet het probleem zal zijn
Het gehele CL seizoen speelt hij toch al erg goed? Inclusief voorrondes.Bossie schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:47:
[...]
MIsschien maar twee potjes zijn natuurlijk geen garantie dat hij dat ook constant over een lange periode kan
De Eredivisie is misschien geen graadmeter.
F. de Jong heeft al aangetoond een hoger niveau aan te kunnen, of hem dat ook een volledig seizoen lang lukt mag hij volgend seizoen laten zien. Waarbij hij vooral verbetering zal moeten tonen op het gebied van balverlies, hij heeft weinig balverlies maar wel bijna altijd op een heel gevaarlijke plek.
Hij zal waarschijnlijk niet meteen in de basis staan, maar hij zal meer dan voldoende speelminuten krijgen.
Hij zal waarschijnlijk niet meteen in de basis staan, maar hij zal meer dan voldoende speelminuten krijgen.
wie volgt de keukenkampioen divisie een beetje.. ?
Vanavond jong psv - nec …
wie zal er met de wist vandoor gaan?
Vanavond jong psv - nec …
wie zal er met de wist vandoor gaan?
Ik wel tegen Groningen, Vitesse en Utrecht de grootste kans om punten te laten liggen. Dan heeft PSV een ogenschijnlijk makkelijker programmaPWM schreef op zondag 7 april 2019 @ 23:02:
Eindelijk WiFi.
Haha tijd voor een schorsing tot het einde van het seizoen van Serdar!Leonid Slutsky moet vrezen voor een schorsing. De aanklager betaald voetbal is een vooronderzoek gestart naar de uitlatingen van de Vitesse-trainer over scheidsrechter Serdar Gözübüyük, zo heeft de KNVB bevestigd.
Wie???naitsoezn schreef op maandag 8 april 2019 @ 16:42:
Ludovit Reis blijkbaar in de belangstelling van BarcelonaLijkt me beetje grote stap
(bron bv hier en hier, al lijken ze allemaal terug te voeren naar hier)
Frenkie mag wel oppassenmaakt dit seizoen indruk op het middenveld bij FC Groningen en speelde 25 wedstrijden. Daarin trof hij één keer het net. Ook gaf hij één assist.
Dit topic is gesloten.