[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 114 ... 138 Laatste
Acties:
  • 198.797 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-09 14:22

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Typhone schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:07:
[...]

Hoezo? De afgelopen drie reacties van jou hier zijn allemaal om te huilen geweest en verder voeg je inhoudelijk niks toe. Als iets niet bevalt wat ik zeg dan ram links onder op de rapporteer knop en dan zal er actie worden ondernomen. Of niet.

Pro Ajax zijn is dat automatisch een campagne voeren tegen PSV? Dat is nieuw. Tijd om wat vlaggen, sjaals en petjes te bestellen want die had ik nog niet. Waar was je zondag? Waar was je vandaag? Waar was je in de tussentijd? Je mag rustig meepraten voor een weerwoord hoor.

Als ik hier vermeld dat het een feit is dat PSV voor de zoveelste keer in de 90+ minuten scoort dan vind jij dat een anti PSV campagne? Want het was na de 2-0 en 3-0 nog niet duidelijk dat PSV ging winnen? Ik vond het wel grappig dat de 4-0 in de 95e minuut viel en vroeg me af of dat het “laatste” (tijdstip) moment was waarop er gescoord was door PSV. Zoek even terug voor een overzichtje wat ik hier eerder gepost heb. Niks anti PSV hetze alleen een opsomming van feiten (die je zou kunnen weerleggen als een kracht trouwens als je inhoudelijk deelneemt).

Niet zo ultra kleinzerig en als het niet bevalt of als ik over de schreef ga in jouw ogen -> push the button.
Pardon? Je verplicht mij niet om continu te reageren in dit topic. Ik lees gewoon mee.

Wat ik constateer is dat je gewoon continu PSV loopt af te zeiken. Elke stok waar je ook maar enigszins mee lijkt te kunnen slaan, sla je mee. Lees je laatste posts eens terug.

Ben je voor Ajax, prima, maar houd het daarbij en ga niet alles wat Ajax is goed praten en alles wat PSV is afkraken.

Dit topic is zo verziekt en geen mod die ingrijpt.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
D-e-n schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:38:
[...]

Liever nog het oude Schotse model. Gewoon vier keer per jaar tegen elkaar en alle goede spelers zijn verdeeld over veel minder clubs.
Niet mee eens. Los nog van het feit dat in de ED de niveau verschillen niet zo groot zijn als veel mensen denken. (Rechterrijtje clubs pakken best vaak punten tegen de toppers, los van Ajax en PSV staat alles verrassend dicht op elkaar)
Daarnaast is een competitie met weinig teams gewoon saai. De magie van een topper gaat eraf als er nog drie herkansingen zijn. Verder is het mooi dat zoals nu elke regio wel vertegenwoordigd is met een lokale trots.

Lekker houden zo, eerder naar 20 dan naar 16 clubs. Wel die doordeweekse speelrondes afschaffen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:11
Ik persoonlijk was na Feyenoord-Ajax in de Klassieker en Feyenoord-Ajax in de beker echt klassieker moe, laat staan als dat dan 4x per jaar zou gebeuren.
Het moet een speciaal iets blijven.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:42

ST10©DE

Dus.............

Family Guy schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:50:
[...]

Hoewel ik bijna met alles wat je zei eens was, moet ik hier toch even melden dat je het fout hebt. Er wordt regelmatig ingegrepen. Voornamelijk als je argumenten van Ajacieden weerlegd met goed beargumenteerde posts onder het mom dat het semantisch is of off-topic gaat.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:02
OPSLAGHOND schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:45:
De kans is groot dat Ajax en PSV dan de Glasgow Rangers en Celtic van de Eredivisie worden.
Weet niet of dat goed is voor de rest.
Het gaat er niet om dat er twee of drie topclubs zijn. Dat is helemaal niet erg. Dat is in Nederland altijd al zo geweest, ook in de topjaren.

Het gaat om de weerstand. En die wordt denk ik groter als je de spelers concentreert over minder clubs.

De Schotse competitie is ook een heel slecht argument tegen verkleinen van het aantal ploegen. De Schotse topploegen doen het nu namelijk slechter in Europa dan tijdens de jaren met die kleine topdivisie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

ST10©DE schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:10:
[...]

Hoewel ik bijna met alles wat je zei eens was, moet ik hier toch even melden dat je het fout hebt. Er wordt regelmatig ingegrepen. Voornamelijk als je argumenten van Ajacieden weerlegd met goed beargumenteerde posts onder het mom dat het semantisch is of off-topic gaat.
Oké kijk dat veranderd de zaak.

8)7

Inhoudelijk is het hier al weken niet meer daar er om kaarten van PSV geroepen wordt en de trainer continu aan de schandpaal gehongen wordt.

Prima, als Ajacieden daar voldoening uit halen, maar niet uitnodigend voor andere partijen.

Al met al, om even inhoudelijk te reageren, heb ik vanavond helaas niet echt kunnen genieten in 't stadion. PSV oogde onzeker. Defensief wel prima, eerste schot tussen de palen was geloof ik pas na de thee. Komende zondag wacht de volgende (grotere) uitdaging, al heb ik het gevoel dat we ook die over de streep gaan trekken. Zes keer winnen is het devies.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:37

polthemol

Moderator General Chat
D-e-n schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:15:
[...]

Het gaat er niet om dat er twee of drie topclubs zijn. Dat is helemaal niet erg. Dat is in Nederland altijd al zo geweest, ook in de topjaren.

Het gaat om de weerstand. En die wordt denk ik groter als je de spelers concentreert over minder clubs.

De Schotse competitie is ook een heel slecht argument tegen verkleinen van het aantal ploegen. De Schotse topploegen doen het nu namelijk slechter in Europa dan tijdens de jaren met die kleine topdivisie.
de schotse competitie is ook een heel slecht argument dat verkleinen werkt :)

De weerstand gaat niet groter worden als je de competitie verkleint. Ik ga even een Perr Schuurs als voorbeeld nemen: Ajax haalt hem omdat de jongen potentie heeft, hij zou een topspeler kunnen worden. Er zijn echter legio spelers die dat hebben. Je haalt de jongen, stalt hem in jong ajax, net zoals je dat met nog 20 anderen doet en van die 20 gaan er een paar ajax 1 halen. De rest hobbelt nog wat in jong ajax rond en dat was het dan voor het gros.

In het verleden werden die spelers verhuurt aan andere clubs, vaak in de JL, waar ze om het 'ecchie' meespeelden (inclusief dus reacties van de fans, het moeten presteren enz.). De andere clubs moeten nu hun spelers ergens anders gaan zoeken. Uit de eigen jeugdelftallen is het ook minder aan het worden omdat ook die worden leeggeschooid door Ajax/PSV met name. Je krijgt dus armoede op die manier in de talenten, want alles wordt bij een paar clubs gehamsterd.

Je ziet ook dat zaken als tv-gelden op een vreselijk kromme manier worden verdeeld, met een vaag telsysteem met stand op de ranglijst over x jaren eredivisie enz. Al die zaken komen erop neer dat ze over de gehele linie een topclub in de kaart blijven spelen.

Het meest eerlijke systeem is dus om de competitie op 18 clubs te houden, tvgelden gewoon door 18 te delen en de jong teams uit de JL te halen. Op die manier loont het zich niet meer voor een topclub om te gaan hamsteren met jeugdspelers, verhuren ze de spelers die net niet goed genoeg zijn voor ajax1 maar potentie hebben en verdeel je de talenten op een zinnigere manier. De andere clubs hebben ook wat meer inkomsten, zullen betere elftallen op de been kunnen brengen (of bij elkaar kunnen houden) wat resulteert in meer weerstand (wat het ook aantrekkelijker maakt, niemand heeft zin om structureel wedstrijden te kijken waarbij 1 team standaard met 5-0 van de mat wordt geveegd).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

[...]

Was het maar zo eenvoudig..... Helaas zijn er veel meer factoren die meespelen. Kijk alleen maar naar het aantal inwoners van Nederland, en die van de landen die het internationaal goed doen. (meer publiek, hogere sponsorinkomsten, hogere tv-opbrengsten, etc.....)

En dan heb je onder andere ook nog te maken met de cultuur. Rij bijvoorbeeld eens door een Duits dorp. Het zal je misschien verbazen, maar je zal dan regelmatig een vlag van een voetbalvereniging zien aan een vlaggenmast in een tuin. Meer dan dat je dat in Nederland ziet. En dit heeft weer te maken met hoeveel mensen een betaalabonnement afsluiten om voetbal te kijken. In Duitsland heb je bijvoorbeeld drie abo's nodig.

En dan zijn er nog meer aspecten die meespelen natuurlijk.

Tja, en als je dan meer geld hebt door dit soort omstandigheden die niet beïnvloedbaar zijn, dan kan je onder andere door slimme marketing nog grotere afzetmarkten krijgen. En zo worden de rijken nog rijker dan de minder rijken.

@polthemol Inderdaad, wat jij zegt klopt ook. Een betere verdeling van alle gelden zal voor een hoger niveau zorgen. (de TV gelden in bijvoorbeeld UK worden veel platter verdeeld) Maar niet een dermate hoger niveau dat je je kan vergelijk met de toplanden. Daarvoor zijn andere aspecten belangrijk (met name achterban) die wij eenvoudig weg niet kunnen inhalen. (tenzij we de afzetmarkt kunnen vergroten naar andere landen, maar hoe groot is die kans....)

[ Voor 12% gewijzigd door ST10©DE op 04-04-2019 23:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
ST10©DE schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:38:
@polthemol Inderdaad, wat jij zegt klopt ook. Een betere verdeling van alle gelden zal voor een hoger niveau zorgen. (de TV gelden in bijvoorbeeld UK worden veel platter verdeeld) Maar niet een dermate hoger niveau dat je je kan vergelijk met de toplanden. Daarvoor zijn andere aspecten belangrijk (met name achterban) die wij eenvoudig weg niet kunnen inhalen. (tenzij we de afzetmarkt kunnen vergroten naar andere landen, maar hoe groot is die kans....)
Ik denk niet dat we ons de illusie moeten maken dat we tegen de idiote bedragen uit bv. de Engelse competitie op kunnen, niet structureel in ieder geval. Het enige wat je kunt doen is zorgen dat je zaken slimmer/beter aan pakt. Bv. met nieuwe taktieken komen, slimmer scouten, enz. Daarbij gruw ik altijd van het idee dat je een competitie compleet gaat afstellen op het incidentele succes van de 2 topclubs die af en toe internationaal leuk mee doen. Het is een competitie, geen collectie sparringspartners :/

Als ik voor mijn eigen clubje spreek, is Fortuna een heel goed voorbeeld van wat je kunt bereiken met goede scouting en gedegen beleid (de eigenaar zijn vaste credo is dat de inkomsten van een BVO 1 van de meest voorspelbare zaken is die hij als econoom voor de kiezen heeft gekregen, voor een 90/95% weet hij aan het begin van het seizoen hoeveel geld hij binnen gaat krijgen). We zijn van net niet dood met vrij minimale middelen opeens een ploeg in de eredivisie, die best wel een aardige pot kan spelen. De belangrijkste spelers zijn behoorlijk onbekende namen of afdankertjes.

De achterban, true, daar kun je niets tegen doen. We halen nu een ~8000 gemiddeld in Sittard bv., de gemeente tikt net niet de 100 000 inwoners aan, dus we trekken een 8% (nog wat minder zelfs, ons 'fangebied' is middenlimburg, grofweg tot aan Roermond). Veel hoger ga je structureel niet komen natuurlijk en daar zitten heel veel clubs aan vast, hooguit een Feyenoord/Ajax/PSV die echt landelijke uitstraling hebben (op een niveau wat zoden aan de dijk zet :) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:30
Het is niet alsof de lagere Duitse, Franse, Spaanse en Engelse clubs zoveel beter zijn dan de Nederlandse (ik durf te beweren dat onze top en hoge middenmoters zich in die competities ook best kunnen handhaven, zij het onderaan/ het midden)

Hun topploegen krijgen echter zo bizar veel geld uit veel ( vaak shady) deals dat het verschil daar zo enorm is.

Kijk, de Jupiler league is best een lachertje, dat hebben de Engelsen en Duitsers beter voor elkaar. Maar kan Engeland dat straks na de Brexit vol kunnen houden? (zeker bij no-deal) Ik vraag het me af, ze kunnen iig niet meer onze jeugdteams leegtrekken zoals ze nu doen. En de eredivisie zal met een Twente (hoe naar dat ook is) toch weer sterker worden.

Ik zou ook pleiten voor een eerlijker verdeling van de TV gelden en een max van 16 clubs, dat scheelt voor de lagere ploegen best wat, kunnen ze net wat betere accomedaties/spelers neerzetten wat de weerstand weer wat zal verhogen. Een Emmen en Fortuna (hoe leuk ook voor de fans van die ploegen) voegen natuurlijk vrij weinig toe, dan kan je daar (helaas) beter een club van het kaliber Twente hebben.

Maar met dat stomme systeem dat de lagere ploegen mee mogen stemmen en dit unaniem erdoorheen moet betekent natuurlijk dat die 16 ploegen nooit gaan gebeuren......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Leon Zwiers schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 00:18:
Ik zou ook pleiten voor een eerlijker verdeling van de TV gelden en een max van 16 clubs, dat scheelt voor de lagere ploegen best wat, kunnen ze net wat betere accomedaties/spelers neerzetten wat de weerstand weer wat zal verhogen. Een Emmen en Fortuna (hoe leuk ook voor de fans van die ploegen) voegen natuurlijk vrij weinig toe, dan kan je daar (helaas) beter een club van het kaliber Twente hebben.

Maar met dat stomme systeem dat de lagere ploegen mee mogen stemmen en dit unaniem erdoorheen moet betekent natuurlijk dat die 16 ploegen nooit gaan gebeuren......
dat is zo onzinnig altijd. Twente kon het ondanks een gigantische begroting niet redden in de eredivisie. Emmen en Fortuna redden het tot nu toe prima met behoorlijk minimale middelen. Dus wat is je definitie van 'voegt weinig toe' ?

Het aantal clubs verminderen heeft echt weinig effect. Je hebt gewoon een beperkt aantal spelers, waarbij je er maar 28 (als beide teams al hun wissels gebruiken) per wedstrijd op niveau kunt laten spelen. Minder teams, gaan minder spelers kunnen laten spelen waardoor je inherent minder spelers de kans geeft leuke dingen te doen op de mat. Om beter te worden zul je uiteindelijk moeten kunnen spelen.

Het stemsysteem heb ik wel wat zaken van meegekregen en het zijn echt niet alleen de kleintjes waar het aan ligt, ook de grote jongens hakken er wel stevig in met korte termijnvisie, zie bv de jong teams in de KKD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:30
polthemol schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 00:29:
[...]

dat is zo onzinnig altijd. Twente kon het ondanks een gigantische begroting niet redden in de eredivisie. Emmen en Fortuna redden het tot nu toe prima met behoorlijk minimale middelen. Dus wat is je definitie van 'voegt weinig toe' ?

Het aantal clubs verminderen heeft echt weinig effect. Je hebt gewoon een beperkt aantal spelers, waarbij je er maar 28 (als beide teams al hun wissels gebruiken) per wedstrijd op niveau kunt laten spelen. Minder teams, gaan minder spelers kunnen laten spelen waardoor je inherent minder spelers de kans geeft leuke dingen te doen op de mat. Om beter te worden zul je uiteindelijk moeten kunnen spelen.

Het stemsysteem heb ik wel wat zaken van meegekregen en het zijn echt niet alleen de kleintjes waar het aan ligt, ook de grote jongens hakken er wel stevig in met korte termijnvisie, zie bv de jong teams in de KKD.
Twente heeft een veel en veel grotere achterban en veel meer middelen (al vraag ik me af hoe dat komend jaar gaat zijn, maar allicht meer dan Fortuna) Dat ze degradeerden was heerlijk, maar natuurlijk wel bizar. Het is ook volkomen logisch dat die weer promoveren, gezien het budget waar ze mee werken vergeleken met de rest van de KKD. Als ze promoveren zijn ze direct ook weer een van de grotere spelers in de ED qua middelen.

Met minder clubs in de ED gaat neem ik aan ook de tv-gelden wat anders. Delen door 16 ipv 18.

Ik zal een Excelsior, Fortuna, Emmen, de Graafschap, Dordt, Go ahead, volendam etc etc absoluut niet missen in de ED als het ooit zover is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:00

Typhone

Who Dares Wins

Family Guy schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:50:
[...]

Pardon? Je verplicht mij niet om continu te reageren in dit topic. Ik lees gewoon mee.

Wat ik constateer is dat je gewoon continu PSV loopt af te zeiken. Elke stok waar je ook maar enigszins mee lijkt te kunnen slaan, sla je mee. Lees je laatste posts eens terug.

Ben je voor Ajax, prima, maar houd het daarbij en ga niet alles wat Ajax is goed praten en alles wat PSV is afkraken.

Dit topic is helemaal niet verziekt. Tijdens een wedstrijd van PSV is er altijd hoop dat het mis gaat. Die hoop mag je als Ajacied rustig uitspreken. Of als Feyenoorder. Of als iemand met andere belangen. Als JIJ daar niet tegen kunt dan is er met jou een probleem, niet met mij, niet met het topic.

Heb je mijn posts al gevonden over Ten Hag? Over Mazraoui? Of Dolberg? Daar reageer ik nog veel feller op dan op PSV. Overigens zijn dat er ook nog wel meer. De Ajax aanhang is extreem kritisch hier. Dat hoort ook.

Nogmaals, als je vindt dat het ergens over de schreef gaat dan druk je op de rapporteer knop en dan wordt er zeker ingegrepen. En zo niet dan zul je wat meer ruggengraat moeten kweken. Wellicht is dat voor mij makkelijk praten na de olifantenhuid van 2007 (op 1 doelpunt geen kampioen) en 2016 (Bryan Smeets maakt PSV kampioen).

Op het moment dat Emmen 2-5 maakt en jij meldt je in het topic met “hup Emmen nog 3” dan is dat toch prima? Zoveel mensen zoveel wensen. Er wordt hier door Ajacieden ook fel gereageerd op anderen die hier met termen als ‘stinklampjes’ of ‘kakkerlakken’ komen. Het is niet alleen dat anti Ajax dingen gemeld worden en de rest oké is -omdat-het-tegen-een-andere-club-is.

Meningverschillen -> live with it. Doen mijn collega’s (allemaal PSV’ers) ook. Zolang je daar geen rare krachttermen aan gaat koppelen is dat allemaal prima. Overigens word je niet verplicht actief te zijn hier: maar drie keer selectief quoten hoe boe en bah het wel niet maar voor de rest niks inhoudelijks toevoegen n’est pas chic.

@Napo geeft ook graag tegengas en komt soms scherp doch fair uit de hoek. Als PSV’er. Mooi toch? @Baseman77 kan ook hele proza’s schrijven over gebreken bij Ajax en krachten van PSV, maar wel gefundeerd en beargumenteerd. Ben ik het niet altijd mee eens uiteraard maar die geven wel een hoorbaar tegengeluid.

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 05-04-2019 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[...]

De topclubs zijn al aardig voorzien met de betere spelers uit Nederland. Wees blij met al die andere clubs die ook spelers opleiden en de kans geven om op niveau door te ontwikkelen. (Al dan niet door spelers van de top 3 die nog niet goed genoeg zijn voor de top een huurplek aan te bieden)

Door de competitie te verkleinen verklein je ook de opleidingscapaciteit van het Nederlandse voetbal en wordt je nog meer een koop competitie.

Lekker houden zoals het is. Eerst alles vanaf de hoofdklasse op gras laten spelen, dan vooral inzetten op de jeugd opleidingen. Graag ook in de vorm van ondersteuning vanuit de BVO's bij de verenigingen in hun regio in plaats van als een dolle al die jonge kinderen maar binnenharken en hun hun jeugd ontnemen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:04
Ik heb me gisteravond zoals wel vaker weer kapot zitten ergeren aan Kuipers. Even los van dat hij er regelmatig naast zit bij kleinere zaken zoals corners en ingooien (wat bij zn vorige wedstrijd in de Kuip natuurlijk ook rampzalig uitpakte), maar die VAR begrijp ik ook niet.

Bij het eerste doelpunt dat werd afgekeurd gebeurde vrijwel niks, 2 spelers die elkaar licht aanraken ver van de bal en had niks met de goal te maken. Als dit volgens de regels was zou er nooit meer een doelpunt uit een vrije of iets dergelijks goedgekeurd. Dit kan niet de correcte toepassing van de VAR regels zijn.

Buitenspel bij het tweede VAR moment zie ik ook na 10 herhalingen nog vraagtekens bij, Kuipers had op zn minst even zelf mogen kijken. Je hoort voordeel te geven aan de aanvallende partij.

Vervolgens wordt Haps duidelijk neerlegt in de 16 meter (na al wat andere penalty momenten) en gaat ie niet eens kijken, terwijl hij hem van het weekend voor minder op de stip legde.

Als klap op de vuurpijl geeft Kuipers geel als een speler een VAR gebaar maakt tijdens het juichen, wat een zielige scheidsrechter ben je dan. Ik vraag me af op basis van welke regel dat überhaupt gebeurd is, is er een humor verbod op het veld?

Gelukkig was Heerenveen extreem slecht en was het nog steeds een makkelijke overwinning. Ik ben er echter van overtuigd dat als Kuipers zondag zo gefluit had het land nu te klein was.

Zo, dat lucht op :*)

Overigens verder een surrealistische ervaring in de Kuip zonder Vak S en de helft van de rest van het publiek die solidair waren. Natuurlijk snap ik dat je baalt dat als een andere ploeg de Kuip tijdens een bekerfinale letterlijk in de fik steekt er geen wedstrijd zonder publiek volgt en nu wel, maar uiteindelijk hebben die gasten zich gewoon aan de regels te houden.

[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 05-04-2019 08:17 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
ph4ge schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:04:
Ik heb me gisteravond zoals wel vaker weer kapot zitten ergeren aan Kuipers. Even los van dat hij er regelmatig naast zit bij kleinere zaken zoals corners en ingooien (wat bij zn vorige wedstrijd in de Kuip natuurlijk ook rampzalig uitpakte), maar die VAR begrijp ik ook niet.

Bij het eerste doelpunt dat werd afgekeurd gebeurde vrijwel niks, 2 spelers die elkaar ligt aanraken ver van de bal en had niks met de goal te maken. Als dit volgens de regels was zou er nooit meer een doelpunt uit een vrije of iets dergelijks goedgekeurd. Dit kan niet de correcte toepassing van de VAR regels zijn.

Buitenspel bij het tweede VAR moment zet ik ook na 10 herhalingen nog vraagtekens bij, Kuipers had op zn minst even zelf mogen kijken. Je hoort voordeel te geven aan de aanvallende partij.

Vervolgens wordt Haps duidelijk neerlegt in de 16 meter (na al wat andere penalty momenten) en gaat ie niet eens kijken, terwijl hij hem van het weekend voor minder op de stip legde.

Als klap op de vuurpijl geeft Kuipers geel als een speler een VAR gebaar maakt tijdens het juichen, wat een zielige scheidsrechter ben je dan. Ik vraag me af op basis van welke regel dat überhaupt gebeurd is, is er een humor verbod op het veld?

Gelukkig was Heerenveen extreem slecht en was het nog steeds een makkelijke overwinning. Ik ben er echter van overtuigd dat als Kuipers zondag zo gefluit had het land nu te klein was.

Zo, dat lucht op :*)
Over buitenspel valt volgens mij niet te discussiëren. Het is buitenspel of het is het niet.
Wanneer de VAR aangeeft dat het buitenspel is, dan mag je dit als scheidsrechter aannemen.

Over een duel, manier van inkomen, bewuste of onbewuste overtreding valt te discussiëren, maar over een feitelijk iets als buitenspel niet.

Overigens wel met je eens dat Kuipers niet zo scherp en correct floot als normaal gesproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Kuipers was de belangrijkste speler voor Heerenveen al had hij aan het einde van de eerste helft wel met rood van het veld gemoeten wegens het onderbreken van een veelbelovende aanval.

En dat in combinatie met de man die gezien wordt als de beste VAR.... Duidelijke reclame om die VAR direct af te schaffen. Om niets een doelpunt afkeuren. Een onduidelijke buitenspel situatie (FOX durfde het niet aan er echt duidelijke beelden van te laten zien). Geen penalty, geen rood voor Woudenberg...

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:04
Yogibeer schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:11:
[...]

Over buitenspel valt volgens mij niet te discussiëren. Het is buitenspel of het is het niet.
Wanneer de VAR aangeeft dat het buitenspel is, dan mag je dit als scheidsrechter aannemen.

Over een duel, manier van inkomen, bewuste of onbewuste overtreding valt te discussiëren, maar over een feitelijk iets als buitenspel niet.

Overigens wel met je eens dat Kuipers niet zo scherp en correct floot als normaal gesproken.
Volgens mij kan je prima over buitenspel discussiëren. Je hebt maar 30 frames/seconden, dus het kan lastig zijn om te bepalen wanneer de bal vertrekt of dat een teen net wel of net niet achter de laatste verdediger uitsteekt. Ook is het zelfs als ze lijnen tekenen met de computer vaak nog lastig te zien, het kan pixelwerk zijn.
Ankona schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:12:
Kuipers was de belangrijkste speler voor Heerenveen al had hij aan het einde van de eerste helft wel met rood van het veld gemoeten wegens het onderbreken van een veelbelovende aanval.
Oja, dat vergat ik nog te noemen, affluiten voor rust op het moment dat een speler vrij komt in de 16 en op het punt staat uit te halen na een mooie actie. 8)7 En dan niet accepteren als een speler een "VAR gebaar" maakt bij het juichen.

[ Voor 23% gewijzigd door ph4ge op 05-04-2019 08:18 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Typhone schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 06:59:
[...]

Dit topic is helemaal niet verziekt. Tijdens een wedstrijd van PSV is er altijd hoop dat het mis gaat. Die hoop mag je als Ajacied rustig uitspreken. Of als Feyenoorder. Of als iemand met andere belangen. Als JIJ daar niet tegen kunt dan is er met jou een probleem, niet met mij, niet met het topic.
Ik vraag me hardop af of dit soort zaken in een Centraal Voetbaltopic thuishoren. Zie het meer als spam en stemmingsmakerij.
Heb je mijn posts al gevonden over Ten Hag? Over Mazraoui? Of Dolberg? Daar reageer ik nog veel feller op dan op PSV. Overigens zijn dat er ook nog wel meer. De Ajax aanhang is extreem kritisch hier. Dat hoort ook.
Prima dat je commentaar geeft over je eigen club - dat is je goed recht, maar ook gefundeerd. Wat je over PSV post gaat puur en alleen over je ergernissen, want WZAWZ(toch?)DB.
Nogmaals, als je vindt dat het ergens over de schreef gaat dan druk je op de rapporteer knop en dan wordt er zeker ingegrepen. En zo niet dan zul je wat meer ruggengraat moeten kweken. Wellicht is dat voor mij makkelijk praten na de olifantenhuid van 2007 (op 1 doelpunt geen kampioen) en 2016 (Bryan Smeets maakt PSV kampioen).
Lekker verschuilen achter die knop elke keer, maar zoals eerder gemeld: in dit topic zijn mods hier ook niet vies van een anti-PSV leusje, maar oh-wee als een PSV-er een sneer uitdeelt richting Ajax.
Op het moment dat Emmen 2-5 maakt en jij meldt je in het topic met “hup Emmen nog 3” dan is dat toch prima? Zoveel mensen zoveel wensen. Er wordt hier door Ajacieden ook fel gereageerd op anderen die hier met termen als ‘stinklampjes’ of ‘kakkerlakken’ komen. Het is niet alleen dat anti Ajax dingen gemeld worden en de rest oké is -omdat-het-tegen-een-andere-club-is.
Nee, dat is spam. Net als meerdere keren hetzelfde grapje over Mark van Bommel. Luuk de Jong. Hirving Lozano. Die kennen we wel ondertussen.
Meningverschillen -> live with it. Doen mijn collega’s (allemaal PSV’ers) ook. Zolang je daar geen rare krachttermen aan gaat koppelen is dat allemaal prima. Overigens word je niet verplicht actief te zijn hier: maar drie keer selectief quoten hoe boe en bah het wel niet maar voor de rest niks inhoudelijks toevoegen n’est pas chic.
Leuk dat je het meld, maar dit kan net zo goed van jou gezegd worden. Dat jouw collega's dat doen, wil niet zeggen dat het hier ook moet gebeuren. Dit is een plaats waar supporters van alle clubs discussiëren over het wel en wee van het (Nederlandse) voetbal. Tevens vervalt mijn recht van spreken niet bij het niet deelnemen aan de onderwerpen die hier de revue passeren. In het verleden deed ik dat wel, ondertussen niet meer, maar ik zou graag terug gaan naar de tijd waar, in ieder geval in dit topic, een bepaalde mate van acceptatie heerst tussen zowel PSV als Ajax als Feyenoord en, met alle respect, de rest. Om van daaruit te discussiëren. Niet vanuit alles wat PSV is is slecht en alles wat Ajax is is goed.
@Napo geeft ook graag tegengas en komt soms scherp doch fair uit de hoek. Als PSV’er. Mooi toch? @Baseman77 kan ook hele proza’s schrijven over gebreken bij Ajax en krachten van PSV, maar wel gefundeerd en beargumenteerd. Ben ik het niet altijd mee eens uiteraard maar die geven wel een hoorbaar tegengeluid.
Hartstikke mooi, maar ook die lui zie ik hier steeds minder vaak. Vandaar dat ik ook van me laat horen. Of wil je dat dit een Ajax-only topic wordt?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Family Guy schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:17:
Hartstikke mooi, maar ook die lui zie ik hier steeds minder vaak. Vandaar dat ik ook van me laat horen. Of wil je dat dit een Ajax-only topic wordt?
Als je enige posts inhouden dat de mods hier anti PSV zijn dan ja, blijf maar weg.
Daar is het feedback topic nl voor.

[ Voor 5% gewijzigd door toolkist op 05-04-2019 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
Ik zit nu naar een lijstje met de top tien duurste Ajax aankopen te kijken.

In dat lijstje staat ook gewoon Hassane Bandé. 8,25 miljoen en hij speelde nog geen minuut in Ajax 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:13

Koppensneller

winterrrrrr

Yogibeer schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:49:
Ik zit nu naar een lijstje met de top tien duurste Ajax aankopen te kijken.

In dat lijstje staat ook gewoon Hassane Bandé. 8,25 miljoen en hij speelde nog geen minuut in Ajax 1.
Kan gebeuren he, dat een speler geblesseerd raakt vlak nadat 'ie is gekocht 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Koppensneller schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:54:
[...]

Kan gebeuren he, dat een speler geblesseerd raakt vlak nadat 'ie is gekocht 8)7
Sommige spelers storten tijdens de verkoop neer met een vliegtuig. Geeft nog een aardige discussie over wie wat moet betalen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Prima dat je commentaar geeft over je eigen club - dat is je goed recht, maar ook gefundeerd. Wat je over PSV post gaat puur en alleen over je ergernissen, want WZAWZ(toch?)DB.
Incorrect, het is WZAWZMTZDB (wij zijn Ajax, wij zijn met tien zelfs de beste). :+
Dat was een grappende sneer uiteraard maar dan moet je maar niet met zo'n zwakke nietszeggende bewering komen.
Lekker verschuilen achter die knop elke keer, maar zoals eerder gemeld: in dit topic zijn mods hier ook niet vies van een anti-PSV leusje, maar oh-wee als een PSV-er een sneer uitdeelt richting Ajax.
Nergens op gebaseerd die mening. De mods die veelvuldig komen zijn PSV'er en Feyenoorder @Ramzzz en @PWM zijn de enige waarvan ik de clubvoorkeur weet. Die delen absoluut geen anti-PSV leuzen uit. @naitsoezn heeft mij ook al eens aangesproken op 'de kinderhand uit Eindhoven is gauw gevuld' en sindsdien laat ik dat soort zaken ook achterwege. Ik ben benieuwd of je bronnen hebt.
Nee, dat is spam. Net als meerdere keren hetzelfde grapje over Mark van Bommel. Luuk de Jong. Hirving Lozano. Die kennen we wel ondertussen.
Wat jij hier als een grap wegzet zien wij elke wedstrijd live. Een ontevreden kop van Luuk de Jong, Lozano die ligt te rollebollen als hij geraakt wordt. Mark van Bommel die als een woedende stier langs de zijlijn staat te briesen. Dat zijn geen grappen dat is uiterlijk zichtbaar gedrag van PSV'ers waar door niet PSV'ers op gereageerd wordt.
Misschien zitten die tijdens de wedstrijd ook wel in het stadion? Jij plukt er nu wat anti PSV dingen uit omdat gisteren PSV speelde maar je vergeet ff dat hier in het algemeen over van alles en nog wat gepraat wordt helemaal los van en buiten clubvoorkeuren. Transfers, beleid, training, opstellingen, competitieopzet, salarissen, bestuursvormen. Alles komt zo'n beetje langs. Dat er toevallig meerendeels mensen reageren met een voorkeur voor Ajax daar kan ik niet zoveel aan doen. Er zijn ook zat discussies over Feyenoord (bestuur met name) waar ik het fijne niet van weet en dan lurk ik mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 05-04-2019 09:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online

Qu3st

[...]

Mooi selectief rond een PSV wedstrijd komen kijken, dan gaat het over PSV ja. Maar heb je de discussie boven je al gezien? Over een kleinere competitie? Heb je de discussie over Feyenoord en Van Geel gezien? Er is genoeg discussie in dit topic dat niet over Ajax gaat, en je kunt genoeg dingen inbrengen als je ergens over wilt discussiëren.

Maar telkens tijdens een PSV wedstrijd langskomen en een oneliner droppen dat het hier anti-PSV is, kom op man, grow a pair..... |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@ph4ge
Dat eerste doelpunt wat afgekeurd werd bij Feyenoord was wel een forse duw in de rug hoor :P
Ik vraag me alleen af of dat zo beïnvloedend was voor de rest van de aanval (ik denk persoonlijk van niet). Die man was altijd meegelopen met Sam Larsson en niet met Jorgensen dus zelfs al was er niet geduwd dan was het doelpunt er - denk ik - wel gekomen :).

@polthemol
Vergeet ook niet dat Fortuna behoorlijk in de vijver vist waar ook Roda JC supporters actief zijn en MVV supporters. Mijn pa is jarenlang seizoenkaarthouder geweest bij Fortuna en volgt het reilen en zeilen daar nog steeds. Ik ga regelmatig met de racefiets vanuit Eindhoven die kant op (woont veel familie in die regio) maar volgens mij is daar best wel een oké sportklimaat voor een Eredivisiewaardige club.

[ Voor 37% gewijzigd door Typhone op 05-04-2019 09:06 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ankona
Qu3st schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:01:
[...]

Mooi selectief rond een PSV wedstrijd komen kijken, dan gaat het over PSV ja. Maar heb je de discussie boven je al gezien? Over een kleinere competitie? Heb je de discussie over Feyenoord en Van Geel gezien? Er is genoeg discussie in dit topic dat niet over Ajax gaat, en je kunt genoeg dingen inbrengen als je ergens over wilt discussiëren.

Maar telkens tijdens een PSV wedstrijd langskomen en een oneliner droppen dat het hier anti-PSV is, kom op man, grow a pair..... |:(
Er probeerde net nog iemand een discussie over Fortuna Sittard aan te slingeren. Het moet niet gekker worden.

:+

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

Ankona schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:03:
[...]

Er probeerde net nog iemand een discussie over Fortuna Sittard aan te slingeren. Het moet niet gekker worden.

Elke club heeft hier even veel recht op een discussie, hier verdelen we dat recht beter dan de TV-gelden :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ankona schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:03:
[...]

En welkom zijn ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Typhone schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:13:
PSV voetbalt niet en staat 3-0 voor. Een wonder dat ik dit al 84 minuten en 35 seconden volhou! Armetierig PEC zeg. Maak die competitie eens heel gauw wat kleiner hier in NL.
Hoe kan Bergwijn in hemelsnaam met bal zo voorbij die verdediger lopen bij de 2-0.
Niet te geloven, het lijkt wel alsof er ploegen zijn die bij voorbaat de handdoek hebben geworpen en met zo'n lamme instelling in het veld staan. Misschien moeten die verplicht naar een videootje kijken Heracles-Ajax of Emmen-PSV. Met de juiste instelling kan je het als 'kleintje' Ajax of PSV verdomd lastig maken.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Leon Zwiers schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 00:42:
[...]

Twente heeft een veel en veel grotere achterban en veel meer middelen (al vraag ik me af hoe dat komend jaar gaat zijn, maar allicht meer dan Fortuna) Dat ze degradeerden was heerlijk, maar natuurlijk wel bizar. Het is ook volkomen logisch dat die weer promoveren, gezien het budget waar ze mee werken vergeleken met de rest van de KKD. Als ze promoveren zijn ze direct ook weer een van de grotere spelers in de ED qua middelen.
het probleem met de tv-gelden verdeling is dat het afhankelijk is van je ranking in de laatste (ik dacht) 10 jaar eredivisie. Het gewicht is zo dat het laatste seizoen het zwaarste telt enz.

Wat je krijgt is dat hoe langer je in de eredivisie speelt, hoe zekerder je inkomsten zijn uit de tvgelden. Voor nieuwkomers duurt het dus echt tig jaren voor ze wat ervan krijgen, wat uiteindelijk de immense scheefgroei in stand blijft houden. Oftewel, bij promotie gaat Twente meteen over Fortuna, Emmen en de Graafschap heen, dat is niet echt uit te leggen (Twente is dan het extreme voorbeeld wel, wat het issue heel erg bloot legt).

De evidente manier van verdeling zou gewoon zijn: strak delen door aantal deelnemers, het is niet relevant wat je het seizoen ervoor hebt gedaan. Op die manier krijg je afwisseling in de samenstelling van de competitie, maar hebben die clubs ook financieel een kans.
Met minder clubs in de ED gaat neem ik aan ook de tv-gelden wat anders. Delen door 16 ipv 18.
met minder clubs in de eredivisie zijn er ook minder wedstrijden, dus de kans is vrij royaal dat het tvgeld dan gewoon omlaag gaat. (minder wedstrijden, is minder kijkers, enz.). Voor een competitie is het gewoon niet gezond dat alles moet schuiven voor een paar Europese wedstrijden, dan ben je als bond je eigen competitie aan het kannibaliseren gewoon.
Ik zal een Excelsior, Fortuna, Emmen, de Graafschap, Dordt, Go ahead, volendam etc etc absoluut niet missen in de ED als het ooit zover is.
kijk, dat klinkt al beter dan 'voegt niets toe' ;) Mag je vinden voor de rest, ik heb eigenlijk weinig moeite met de mindere broeders. Daar zitten er altijd wel een paar tussen die structureel door kunnen groeien (zie bv. Heereveen of AZ).

@Typhone dat valt eigenlijk nog reuze mee. Je hebt natuurlijk een groep bezoekers die komen omdat het eredivisie is (wat prima is ook), maar MVV is heel erg gericht op Maastricht zelf. Roda trok niet zo gek veel supporters uit midden-limburg (en omgekeerd, de rivaliteit is vrij groot geweest altijd).

De clubs overall hebben meer 'last' van PSV, Borussia, Schalke en KRC Genk en Standard. Het is allemaal behoorlijk kort bij, waarbij je ziet dat veel jeugdspelers werden weggehaald door die clubs. Samen natuurlijk met de vergrijzing van de provincie zorgt dat voor uitdagingen (waardoor bv. mijn club royaal over de grenzen heen kijkt in een zoektocht naar spelers, omdat je het met alleen jeugdopleiding niet gaat redden).

Sittard heeft dan nog het voordeel dat er behoorlijke topsportfaciliteiten zijn en er ook onderwijsinstellingen in de stad liggen die ervaring hebben met topsporters (aangepast onderwijsprogramma ed.), wat helpt om jeugdspelers bij jou te krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door polthemol op 05-04-2019 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik begrijp even niet zo goed de kritiek van Ajax-fans op PEC. Het is niet alsof Emmen het Ajax heel lastig maakte deze week. In een thuiswedstrijd nog wel.

(beide wedstrijden niet gezien overigens, dus dat is puur op basis van het scorebord en de klachten hier in dit topic)

[ Voor 39% gewijzigd door Gunner op 05-04-2019 09:20 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:19
Emmen speelde niet veel klaar nee, totdat wij lieten zien hoe simpel het is om in een Ajax doel te scoren. Misschien had Tagliafico dat wat vroeger in de wedstrijd moeten doen, had het misschien nog 4-5 geworden ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29
Als deze informatie klopt (http://www.soccernews.nl/...redivisieclubs-aan-tvgeld) Dan wordt er dus 77M euro aan TV-geld verdeeld. Als je dat eerlijk door 18 zou delen krijgt iedere club 4.2M euro aan TV-geld. Voor sommige clubs is dat dan twee of drie keer de begroting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Gunner schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:14:
Ik begrijp even niet zo goed de kritiek van Ajax-fans op PEC. Het is niet alsof Emmen het Ajax heel lastig maakte deze week. In een thuiswedstrijd nog wel.
Het schuurt denk ik gewoon dat het tegenwoordig WZAWZDBN2 is, dus dan moeten de kleine ploegen de kastanjes uit het vuur halen? Als dat dan niet lukt krijg je dit soort frustraties.
Emmen idd perfecte voorbeeld, die gaven alles tegen PSV en gaven Ajax vrij spel ;)

@Family Guy ik snap je wel, ook ik ben het hoge Ajax gehalte hier en het schijnbaar daarbij horende dedain versus alles wat PSV is wel een beetje moe dus ik begin dit topic ook steeds minder te lezen. Je druk maken erover heeft immers niet zoveel zin, want ik snap het gevoel maar al te best. De jaren dat Ajax onder de Boer steeds boven ons eindigden zorgden bij mij ook wel voor frustratie en het daarbij horende richten op andere zaken zoals irriteren aan Ajax spelers en coaches ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Tomba op 05-04-2019 09:23 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Tomba schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:19:
[...]

Het schuurt denk ik gewoon dat het tegenwoordig WZAWZDBN2 is, dus dan moeten de kleine ploegen de kastanjes uit het vuur halen? Als dat dan niet lukt krijg je dit soort frustraties.
Emmen idd perfecte voorbeeld, die gaven alles tegen PSV en gaven Ajax vrij spel ;)
Wat dacht je hoe VVV speelde tegen PSV? En hoe ze zich als kinderen uit groep 2 lieten opeten door FC Utrecht. Onbegrijpelijk toch? Ik snap wel dat je volle bak wil gaan tegen de groten maar ik als ik van tevoren als club een lijstje ga invullen over mogelijk puntverlies en de risico's die daaraan gekoppeld zitten dan zou ik het als VVV een stuk belangrijker vinden punten te pakken tegen NAC dan tegen PSV (al zou ik dat persoonlijk nooit erg vinden lol).

@Gunner
Emmen maakte het Ajax nul komma nul lastig. Ajax vergat weer eens te verdedigen zoals vanouds wanneer er een CL wedstrijd aan zit te komen. Ik maak me zorgen want Willem II is in bloedvorm en daar kunnen we geen misstap veroorloven.

@Tomba
En dat is correct. De kleine ploegen bepalen de kampioen steeds meer. Vorig jaar won Ajax 3-0 van PSV en verloor het 3-0 van PSV. Daar werd het verschil dus niet gemaakt. Dan kun je enkel en alleen je hoop gaan vestigen op de kleine ploegen.

[ Voor 22% gewijzigd door Typhone op 05-04-2019 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Typhone schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:24:
@Gunner
Emmen maakte het Ajax nul komma nul lastig.
Dat maakt het nog vreemder dat, vooral jij, zo struikelt over het gebrek aan inzet van PEC. Toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gunner schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:29:
[...]

Dat maakt het nog vreemder dat, vooral jij, zo struikelt over het gebrek aan inzet van PEC. Toch?
Nee want ik ben anti elke club die zich bovenmatig inzet tegen Ajax. Met andere woorden: ik ben niet neutraal op dat gebied. Ik ben daarentegen pro elke club die zich bovenmatig inzet tegen PSV. Normaliter ook Feyenoord en AZ - of iets langer terug FC Twente - maar die staan inmiddels zover achter op de ranglijst dat Ajax daar geen last van heeft. Het enige wat ik kan - als supporter - is hopen. Ik heb toch NERGENS een echte invloed op.

Ik verbaas me er wel over. De realistische ik weet gewoon dat PSV gaat winnen van PEC (ik had 3-1 ingevuld in de poule) maar de Ajacied in mij hoopt vurig op een stunt van PEC. Dat zat er meteen na de 1-0 niet meer in.

[ Voor 21% gewijzigd door Typhone op 05-04-2019 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Typhone schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:31:
[...]

Nee want ik ben anti elke club die zich bovenmatig inzet tegen Ajax. Met andere woorden: ik ben niet neutraal op dat gebied. Ik verbaas me er wel over. De realistische ik weet gewoon dat PSV gaat winnen van PEC (ik had 3-1 ingevuld in de poule) maar de Ajacied in mij hoopt vurig op een stunt van PEC. Dat zat er meteen na de 1-0 niet meer in.
Ja ik begrijp het wel natuurlijk. spannende fase van de competitie voor beide clubs. Maar realistisch gezien gaat PSV het niet laten liggen in een thuiswedstrijd tegen PEC. Maar je mag natuurlijk altijd, of het nu Emmen of PEC is, wel meer inzet verwachten. Uiteindelijk verwachtte ook weinig mensen dat Ajax in Almelo zou verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Helemaal mee eens. Het is een zwaktebod van Emmen dat ze tegen PSV zo vol met de druk erop spelen en tegen Ajax eigenlijk alles laten lopen. Aan de andere kant is het zo dat het wellicht met de spelvariant te maken heeft. PSV speelt ook anders dan Ajax. Er zijn altijd clubs waar PSV het in de regel makkelijk heeft en Ajax het pertinent moeilijk heeft. Ik kan niet zeggen of dat aan de instelling c.q. speelstijl ligt. Ajax voetbalt niet graag tegen een geparkeerde bus en PSV maakt niet altijd het spel graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

@Gunner
Emmen maakte het Ajax nul komma nul lastig. Ajax vergat weer eens te verdedigen zoals vanouds wanneer er een CL wedstrijd aan zit te komen. Ik maak me zorgen want Willem II is in bloedvorm en daar kunnen we geen misstap veroorloven.
Er is allang een deal met Willem II dat ze ons komend weekend laten winnen en wel van PSV winnen, dan winnen zij de beker met 5-0.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Qu3st schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:01:
[...]

Ik kom, zoals gemeld, wel vaker hier dan alleen rond PSV-wedstrijden. Ik heb inderdaad de andere discussies gezien, maar ook daarin is nagenoeg alles wat invloed heeft op Ajax behalve Ajax zelf lachwekkend, slecht, bizar. Vervolgens plust elke mede-Ajacied die posts (net als dat ik nu van niet-Ajacieden plusjes krijg) en iemand die tegenspreekt, wordt door meerdere mensen aangepakt. Zo heb ik volgens @toolkist kennelijk gezegd hebben dat mods hier anti-PSV zijn 8)7

Verder kijken jullie en de mods maar wat je er mee doet. Meerdere personen hier (uiteraard niet de Ajacieden) hebben het aangegeven dat de stemming en sfeer niet uitnodigend is. Daar laat ik het voor nu bij.

En ik beloof dat ik zal proberen wat meer bij te dragen *; . Als het inhoud toevoegt tenminste.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
toolkist schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:49:
[...]
dan winnen zij de beker met 5-0.
Wat? :o We krijgen niet eens een eretreffer?
Laten we dan maar met minstens 7-0 winnen zaterdag!

(Ajax die niét scoort in de Kuip, beetje verlate 1 april grap wel)

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 05-04-2019 09:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yogibeer
Typhone schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:42:
Helemaal mee eens. Het is een zwaktebod van Emmen dat ze tegen PSV zo vol met de druk erop spelen en tegen Ajax eigenlijk alles laten lopen. Aan de andere kant is het zo dat het wellicht met de spelvariant te maken heeft. PSV speelt ook anders dan Ajax. Er zijn altijd clubs waar PSV het in de regel makkelijk heeft en Ajax het pertinent moeilijk heeft. Ik kan niet zeggen of dat aan de instelling c.q. speelstijl ligt. Ajax voetbalt niet graag tegen een geparkeerde bus en PSV maakt niet altijd het spel graag.
Emmen met de druk erop tegen PSV?
PSV had daar in de rust met 0-4 voor moeten staan, maar verzuimde te scoren. Waardoor Emmen na rust heel toevallig terugkwam in de wedstrijd. Emmen komt gewoon kwalitatief tekort om het Ajax en PSV ook maar enigszins lastig te maken. Dat PSV gelijkspeelde in Emmen lag aan PSV zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

toolkist schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:49:
[...]

Er is allang een deal met Willem II dat ze ons komend weekend laten winnen en wel van PSV winnen, dan winnen zij de beker met 5-0.
Risicovolle afspraak wel. Mocht PSV z'n eigen ding doen, zou dat zomaar eens uit kunnen pakken in vijf jaar zonder prijzen :X

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Family Guy schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:55:
[...]

Risicovolle afspraak wel. Mocht PSV z'n eigen ding doen, zou dat zomaar eens uit kunnen pakken in vijf jaar zonder prijzen :X
5 jaar geen prijs of 4 jaar geen prijs en een beker maakt voor mij weinig verschil ;)
Het is niet dat het dan ineens wel goed is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Lol Club Brugge heeft gisteren trouwens voor het eerst in 20 (!) jaar gewonnen bij Anderlecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Typhone schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:42:
Dat vind ik dus zo bijzonder. Een club met allemaal professionals die als team slechts een voorspelbaar systeem kunnen spelen.
In mijn ogen zou elke speler naast zijn voorkeur positie op minimaal een andere positie moeten kunnen spelen en op de bank spelers moeten zitten die een andere dynamiek kunnen brengen. Dan kun je het spel kiezen wat past bij je tegenstander en (meerdere malen) omschakelen in een wedstrijd als dat nodig is/kansen biedt. Waarom is dat in het voetbal zo moeilijk? Waarom hangen al die team zo star aan een systeem?

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:22
polthemol schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:10:
[...]
@Typhone dat valt eigenlijk nog reuze mee. Je hebt natuurlijk een groep bezoekers die komen omdat het eredivisie is (wat prima is ook), maar MVV is heel erg gericht op Maastricht zelf. Roda trok niet zo gek veel supporters uit midden-limburg (en omgekeerd, de rivaliteit is vrij groot geweest altijd).

De clubs overall hebben meer 'last' van PSV, Borussia, Schalke en KRC Genk en Standard. Het is allemaal behoorlijk kort bij, waarbij je ziet dat veel jeugdspelers werden weggehaald door die clubs. Samen natuurlijk met de vergrijzing van de provincie zorgt dat voor uitdagingen (waardoor bv. mijn club royaal over de grenzen heen kijkt in een zoektocht naar spelers, omdat je het met alleen jeugdopleiding niet gaat redden).

Sittard heeft dan nog het voordeel dat er behoorlijke topsportfaciliteiten zijn en er ook onderwijsinstellingen in de stad liggen die ervaring hebben met topsporters (aangepast onderwijsprogramma ed.), wat helpt om jeugdspelers bij jou te krijgen.
Ik heb zelf op het CIOS in Sittard gezeten. Gelegen naast het Fortuna stadion. Laat ik als eerste stellen dat het CIOS absoluut niet meer is, wat het vroeger was. Daar heerst een discipline waar je van begint te janken, wat ik van mijn toen, klasgenoten/topsporters mee kreeg, was het huilen met de pet op voor ze en juist dat zou voor hun in orde moeten zijn, toch?

Over Fortuna zelf, de spelers liepen daar met hub neus omhoog, ook op school. Het is maar wat een topsport mentaliteit is, maar die vond ik nergens terug daar. In zoverre ik het ervaren heb.
Laat ik dan wel verduidelijken dat ik een strak beeld heb van een prof. Zoals Toni Kroos een keer zei, een speler mag arrogant zijn, maar in zekere mate. Je kunt dus wel sociaal blijven doen.

Punt is, de mogelijkheden liggen er, maar er wordt geen gebruik van gemaakt. Zeer waarschijnlijk omdat bepaalde mensen binnenshuis er verschillende meningen over hebben, alhoewel ik dat niet kan bevestigen.

Denk dat een uiteindelijke top speler nooit voor MVV, VVV, Fortuna of Roda zal spelen of het moet een zelfbewuste speler zijn. Het heeft met veel dingen te maken, de speler, de club, manieren van opleiden etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:00:
Lol Club Brugge heeft gisteren trouwens voor het eerst in 20 (!) jaar gewonnen bij Anderlecht.
Wat is daar Nederlands voetbal aan? Behalve dan dat Groeneveld scoorde? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

toolkist schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:00:
[...]

5 jaar geen prijs of 4 jaar geen prijs en een beker maakt voor mij weinig verschil ;)
Het is niet dat het dan ineens wel goed is.
Is ook niet meer dan een troostprijsje en tevens een snelste weg naar Europees Voetbal. Ik hoop dan ook dat Ajax 'm wint zodat het ticket naar de eerstvolgende op de ranglijst van de ED gaat.

Of gaat dat ticket dan naar de andere finalist, zijnde Willem II?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Family Guy schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:04:
[...]

Is ook niet meer dan een troostprijsje en tevens een snelste weg naar Europees Voetbal. Ik hoop dan ook dat Ajax 'm wint zodat het ticket naar de eerstvolgende op de ranglijst van de ED gaat.

Volgens mij is het voor de Europese kansen het beste als Ajax de beker wint en PSV de schaal. Anders gaat Willem II europa in.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
[...]
*knip

@Typhone hieronder heeft het antwoord ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Superkiwi op 05-04-2019 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:03:
[...]

Wat is daar Nederlands voetbal aan? Behalve dan dat Groeneveld scoorde? ;)
Ohja, dat moet in het buitenlandse topic maar ik kreeg hem binnen ivm die Nederlander :+

Wijsneus @toolkist ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 05-04-2019 10:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Gelukkig gaat hij niet meer naar Willem II:
Vanaf het seizoen 2015/16 zal de verliezend bekerfinalist niet meer in aanmerking komen voor deelname aan het Europa League-toernooi. Vanaf die jaargang krijgt alleen de bekerwinnaar nog toegang tot Europees voetbal.
Dus de eerstvolgende op de ranglijst die in aanmerking komt krijgt hem dan denk ik.

Overigens zeg ik wel 'gelukkig' maar Willem II staat wel gewoon 8e in de competitie.

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 05-04-2019 10:12 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-09 11:17

Baseman77

We move

Feli!
Ik begrijp van Belgische vrienden dat hij een prima speler is, niet spectaculair maar wel degelijk en stabiel. Maar ze snappen niet dat hij als opvolger van De Jong wordt gezien, hij is een type Van de Beek. Dus als die blijft wordt dat nog interessant.
Ook vinden ze 12 miljoen heel veel geld (maar ja, Ajax heeft toch zat).
Typhone schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:58:
Wat jij hier als een grap wegzet zien wij elke wedstrijd live. Een ontevreden kop van Luuk de Jong, Lozano die ligt te rollebollen als hij geraakt wordt. Mark van Bommel die als een woedende stier langs de zijlijn staat te briesen. Dat zijn geen grappen dat is uiterlijk zichtbaar gedrag van PSV'ers waar door niet PSV'ers op gereageerd wordt.
Op zich snap ik dat wel, maar als PSV'er is het ondertussen irritant om voor/tijdens/na iedere wedstrijd van PSV te lezen dat "Hendrix alweer is ontsnapt aan geel!", dat "Lozano een matennaaier is die alleen maar op de grond aan het rollen is!!!", dat "Luuk de Jong een jankkop heeft en iedere keer veel te makkelijk gaat liggen!" en dat "Van Bommel alleen maar bij de 4e man aan het huilen en zeuren is, laat hem zich eens met zijn team bezig houden!".

Dat mag iets minder zeg maar.
Helemaal omdat er nu eenmaal meer Ajacieden hier reageren dan supporters van andere clubs, dus je moet je af en toe door de 'klaag posts' heen worstelen voor de inhoudelijke posts.
Verder valt het over het algemeen goed mee. Afhankelijk van de spanning en gebeurtenissen slaat het soms wat door, maar voetbal = emotie en dat ebt ook weer weg.
Typhone schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:03:
Dat eerste doelpunt wat afgekeurd werd bij Feyenoord was wel een forse duw in de rug hoor :P
Ik vraag me alleen af of dat zo beïnvloedend was voor de rest van de aanval (ik denk persoonlijk van niet). Die man was altijd meegelopen met Sam Larsson en niet met Jorgensen dus zelfs al was er niet geduwd dan was het doelpunt er - denk ik - wel gekomen :).
Mee eens.
Je hoorde Kuipers tegen de VAR zeggen dat de overtreding inderdaad te duidelijk was, dus dat zal het probleem geweest zijn. De overtreding leek me geen invloed hebben op de goal, wat de overtreding eigenlijk vooral best dom maakt.

Los hiervan een prima overwinning van Feyenoord, dat had ik niet verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Baseman77 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:14:
[...]
Dat mag iets minder zeg maar.
Ik ben het met je eens, maar ook dat geldt voor beide (lees: álle) kampen natuurlijk ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 05-04-2019 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:09:
[...]

Ohja, dat moet in het buitenlandse topic maar ik kreeg hem binnen ivm die Nederlander :+

Wijsneus @toolkist ;)
Ik gaf je zelfs nog het excuus om ermee weg te komen... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:34

Vos

AFCA

Waar komt het vandaan dat Marin een opvolger van Frenkie is? Lijkt me eerder opvolger van Schöne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Mosin schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:03:
[...]

Ik heb zelf op het CIOS in Sittard gezeten. Gelegen naast het Fortuna stadion. Laat ik als eerste stellen dat het CIOS absoluut niet meer is, wat het vroeger was. Daar heerst een discipline waar je van begint te janken, wat ik van mijn toen, klasgenoten/topsporters mee kreeg, was het huilen met de pet op voor ze en juist dat zou voor hun in orde moeten zijn, toch?
je hebt meer dan het CIOS ;) Regulier onderwijs bv. wat wel is aangepast op trainingsroosters. Vroeger werd dat als LOOT-school bestempeld meen ik? (niet zeker of het nu nog zo heet).
Punt is, de mogelijkheden liggen er, maar er wordt geen gebruik van gemaakt. Zeer waarschijnlijk omdat bepaalde mensen binnenshuis er verschillende meningen over hebben, alhoewel ik dat niet kan bevestigen.

Denk dat een uiteindelijke top speler nooit voor MVV, VVV, Fortuna of Roda zal spelen of het moet een zelfbewuste speler zijn. Het heeft met veel dingen te maken, de speler, de club, manieren van opleiden etc.
een uiteindelijke topspeler kan prima van een kleinere club komen, al zal hij zich helemaal ontwikkelen bij een sterkere club natuurlijk (betere spelers om je heen, trainingsniveau gaat omhoog, andere prestatiedruk, enz).

Qua mentaliteit, ik heb heel wat jaren interviews gedaan en ken van andere sporten ook wat topsporters. Overall ben ik buiten hun prestaties niet erg onder de indruk van de meeste hun persoon. Topsporters zijn bijzonder egoïstisch, wereldvreemd en vaak zelfs op het narcistische af. Zaken die blijkbaar helpen om de top te halen, maar niet zo prettig zijn daarbuiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Vos schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:31:
Waar komt het vandaan dat Marin een opvolger van Frenkie is? Lijkt me eerder opvolger van Schöne?
Schöne mag van mij blijven tot ie over z'n rollator struikelt; ik heb toch wel een zwak voor die man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

dvdkiwi schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:33:
[...]

Schöne mag van mij blijven tot ie over z'n rollator struikelt; ik heb toch wel een zwak voor die man.
Niet alleen jij. Schöne is een van de weinigen bij Ajax die ik graag bij PSV had gezien (gebaseerd op realisme, een De Ligt is niet realistisch, ook PSV had Schöne op kunnen pikken bij NEC).

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Ankona schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:02:
[...]

Dat vind ik dus zo bijzonder. Een club met allemaal professionals die als team slechts een voorspelbaar systeem kunnen spelen.
In mijn ogen zou elke speler naast zijn voorkeur positie op minimaal een andere positie moeten kunnen spelen en op de bank spelers moeten zitten die een andere dynamiek kunnen brengen. Dan kun je het spel kiezen wat past bij je tegenstander en (meerdere malen) omschakelen in een wedstrijd als dat nodig is/kansen biedt. Waarom is dat in het voetbal zo moeilijk? Waarom hangen al die team zo star aan een systeem?
Omdat je te maken hebt met 11 tegenstanders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vos schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:31:
De media telt 1+1 op. Waar vervolgens iedere kenner (cq "kenner") aangeeft dat het een heel ander type speler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
VI heeft wel een goede schets gemaakt van Marin. Waarbij ze ook zeggen dat hij in heel weinig op Frenkie lijkt, maar dat dit ook helemaal niet erg is.

Je hoeft ook niet per se op zoek te gaan naar een nieuwe Frenkie. Die zijn er ook niet. Tenminste niet haalbaar voor Ajax.

Naast Marin zou ik graag ook Pröpper zien komen. Een middenveld met Marin, Van de Beek en Pröpper heeft een sterke dynamiek, goede passing en creativiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
En als ik beelden bekijk dan heeft Marin ook meer weg van Van de Beek dan van Schöne.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

[...]

@Tomba
En dat is correct. De kleine ploegen bepalen de kampioen steeds meer. Vorig jaar won Ajax 3-0 van PSV en verloor het 3-0 van PSV. Daar werd het verschil dus niet gemaakt. Dan kun je enkel en alleen je hoop gaan vestigen op de kleine ploegen.
En dit jaar dus hetzelfde al durf ik de 3-1 in Amsterdam bijzonder geflatteerd te noemen ;) Beslissing valt dus inderdaad tegen de ‘kleintjes’, maar om dan hier een soort chat te starten waarbij de tegenstander van je tegenstander aan te moedigen en structureel Lozano (‘duikelaar’), de Jong (‘verongelijkte zuurpruim’) en van Bommel (‘irritante prater’) keer op keer (op keer) te blijven spuwen is - laat ik het netjes zeggen - erg vervelend. Zeker als je ziet dat dit feitelijk nog eens aantoonbaar onjuist is. Lozano krijgt de meeste gele kaarten tegen van de hele ED, De Jong krijgt zelden een penalty mee (Blind die hem omver trekt of zoals gisteren ik meen Lachmann met 2 armen om hem heen) dus ik zou ook verongelijkt naar de scheids kijken en van Bommels gedrag is voor PSV echt goud waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Yogibeer schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:38:
Naast Marin zou ik graag ook Pröpper zien komen. Een middenveld met Marin, Van de Beek en Pröpper heeft een sterke dynamiek, goede passing en creativiteit.
Als PSV'er zou ik een komst van Pröpper naar Ajax toejuichen... Herinner je je zijn laatste jaar bij PSV nog? Had motivatie-problemen en zijn mentale weerbaarheid is nou ook niet bepaald je-van-het.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:22
polthemol schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:31:
[...]

je hebt meer dan het CIOS ;) Regulier onderwijs bv. wat wel is aangepast op trainingsroosters. Vroeger werd dat als LOOT-school bestempeld meen ik? (niet zeker of het nu nog zo heet).

[...]

een uiteindelijke topspeler kan prima van een kleinere club komen, al zal hij zich helemaal ontwikkelen bij een sterkere club natuurlijk (betere spelers om je heen, trainingsniveau gaat omhoog, andere prestatiedruk, enz).

Qua mentaliteit, ik heb heel wat jaren interviews gedaan en ken van andere sporten ook wat topsporters. Overall ben ik buiten hun prestaties niet erg onder de indruk van de meeste hun persoon. Topsporters zijn bijzonder egoïstisch, wereldvreemd en vaak zelfs op het narcistische af. Zaken die blijkbaar helpen om de top te halen, maar niet zo prettig zijn daarbuiten.
Op het CIOS kreeg een klasgenoot ook wel zijn aangepaste tijden om bij Fortuna mee te trainen. Van het andere onderwijs weet ik dan eigenlijk niets, er liggen wel een aantal scholen binnen Sittard dus het is goed mogelijk wat je zegt. Daar kun je misschien zelfs beter terecht dan op het CIOS 8)7 Alleen ben ik niet bekend met hun werkwijze dus misschien is het wel net zo erg.

Naja, dat eerste vind ik juist erg dubbel. Je hebt laat bloeiers, mensen die beter worden zonder diegene om hun heen. Een zelf bewuste speler wilt misschien laag beginnen en hoog eindigen in plaats van bij PSV/Borussia/Genk op zijn bek gaan en geen voetballer worden. Als een speler zichzelf goed genoeg kent komt hij er wel.
Ik denk dat het begrip top speler ook niet meer is zoals we misschien denken. Je zou namelijk op het eerste gezicht zeggen, jantje kan bij PSV en Ajax zo mee spelen want hij is mentaal sterk, heeft een goede techniek etc. alleen zou een mentaal minder sterke speler net zo goed kunnen zijn en als hij dat van zichzelf weet blijft hij wel bij een kleinere club, maar hoe reeel is het dat een speler zo bewust is van zichzelf en die zelf kennis ook heeft? Kans is klein denk ik, vooral op die leeftijden tot 16 jaar.
Vaak is het zo dat als ze weten dat ze immens goed zijn, ze toch wel verkassen naar een top club en dan blijft er voor de kleinere clubs weinig over.. Per Schuurs zal zich lullig voelen. Die had niet naar Ajax moeten gaan denk ik. Gevalletje overschatting misschien?

Ik vind de arrogantie bij spelers en een hekelige. Aangezien dat niet helemaal in mijn eigen normen en waarden past. Hun rijkdom, geld, Ferarri’s etc boeien mij totaal niet. Iemands karakter wel.
Wereldvreemd klinkt niet gek. Als ze week in week uit jarenlang moeten trainen en de hemel in geprezen worden dan gaat ‘t niet goed in dat opzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Tomba schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:43:
[...]

Lozano krijgt de meeste gele kaarten tegen van de hele ED,
Je bedoelt denk ik mee in dat geval toch? Ik lees het nu als: Lozano krijgt zelf een gele kaart voor vallen/duikelen wanneer er een vermeende overtreding op hem gemaakt wordt.

Maar uit jouw context bedoel je volgens mij dat hij een gele kaart 'mee' krijgt (dus de tegenstander krijgt een gele kaart na een overtreding op Lozano). Of dat zo is weet ik niet, zijn daar cijfers van? :)

Wat betreft Luuk de Jong kan ik me voorstellen dat het soms vervelend is maar aan de andere kant denk ik: we hebben wel een VAR hè. Die verongelijkte kop kan rustig weg want er wordt echt wel ingegrepen als het een pingel is. Bij van Bommel hetzelfde. Zo hard tekeer gaan na een VAR moment slaat écht nergens op. In de emotie kan ik het wel begrijpen hoor (zoek de goal bij Real Madrid eens terug die afgekeurd werd voor voorbeelden).

Het beeld wat blijft hangen bij mij in elk geval is: Lozano rolt standaard en staat daarna weer snel op (wat gewoon Latijns/Zuid-Amerikaans is), Luuk de Jong kijkt altijd verongelijkt en Van Bommel coacht naast PSV ook het scheidsrechterskorps wat op dat moment acte de presence geeft. Terwijl in het geval van die eerste twee er altijd tig camera's aanwezig zijn die zullen ingrijpen als er een fout wordt gemaakt - dus het geklaag overbodig maakt -.

@Yogibeer Geen Pröpper naar Ajax please! Ajax moet een aloude 'ausputzer' regelen. Zo'n gast die na 30 seconden een gele parkt in een belangrijke wedstrijd door de eerste de beste dribbelaar van de tegenstander die denkt fancy te doen meteen onder de zoden te schoppen. Dat is precies het gif wat wij nooit hebben. Nu hebben we clowns à la Mazraoui die in zo'n ultrabelangrijke wedstrijd zo'n domme domme domme rode kaart pakt. Weet je nog Poulsen ...x jaren geleden.... die meteen Toivonen na een minuut ofzo onder de zoden stopte. Hele wedstrijd niet meer gezien destijds.

[ Voor 61% gewijzigd door Typhone op 05-04-2019 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

En dit jaar dus hetzelfde al durf ik de 3-1 in Amsterdam bijzonder geflatteerd te noemen ;) Beslissing valt dus inderdaad tegen de ‘kleintjes’, maar om dan hier een soort chat te starten waarbij de tegenstander van je tegenstander aan te moedigen en structureel Lozano (‘duikelaar’), de Jong (‘verongelijkte zuurpruim’) en van Bommel (‘irritante prater’) keer op keer (op keer) te blijven spuwen is - laat ik het netjes zeggen - erg vervelend. Zeker als je ziet dat dit feitelijk nog eens aantoonbaar onjuist is. Lozano krijgt de meeste gele kaarten tegen van de hele ED, De Jong krijgt zelden een penalty mee (Blind die hem omver trekt of zoals gisteren ik meen Lachmann met 2 armen om hem heen) dus ik zou ook verongelijkt naar de scheids kijken en van Bommels gedrag is voor PSV echt goud waard...
Maar je kunt niet ontkennen dat van Bommel wel erg vaak met de scheids, grens of 4e man bezig is ;)
Dat je vindt dat dat gedrag voor PSV goud waard is prima (al denk ik niet dat je het zo bedoelt), dat maakt het voor een ander niet minder irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Family Guy schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:43:
[...]

Als PSV'er zou ik een komst van Pröpper naar Ajax toejuichen... Herinner je je zijn laatste jaar bij PSV nog? Had motivatie-problemen en zijn mentale weerbaarheid is nou ook niet bepaald je-van-het.
Maar hij was in 80 wedstrijden wel bij 40 doelpunten betrokken (22 goals, 20 assist).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
[...]
Lozano (‘duikelaar’)
[...]
Lozano krijgt de meeste gele kaarten tegen van de hele ED
Wellicht dat ie fysiek niet zo sterk is? Ik zag hem gisteren ook weer een aantal keer vrij simpel naar de grond gaan.
Dat hij de meeste gele kaarten tegen krijgt heeft natuurlijk niks met zijn vermeende reputatie als duikelaar te maken.
[...]
de Jong (‘verongelijkte zuurpruim’)
[...]
De Jong krijgt zelden een penalty mee
Hoe vaak de Jong niet op de scheids afstormt om te vragen om een pingel, wellicht krijgt ie daarom wat vaker het nadeel van de twijfel? Je kunt niet ontkennen dat hij vaak behoorlijk verontwaardigd is in zijn reactie.
Beetje het Suarez-syndroom. Die werd trouwens ook vrijwel elke week verafschuwd en ik kan me niet herinneren dat er ooit een oproep is gekomen dat dat wel wat minder zou kunnen ;)
[...]
van Bommel (‘irritante prater’)
[...]
van Bommels gedrag is voor PSV echt goud waard...
Met "van Bommel's gedrag" bedoel je het vele praten tegen de 4e man en de scheids? Precies waar we hem niet van zouden mogen betichten?
Hier leg ik weer even de link met Suarez; zijn gedrag was voor Ajax goud waard. Dat het voor supporters van andere clubs als zeer vervelend ervaren werd is precies wat hier nu gebeurt met de Jong en van Bommel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
Bij Van Bommel verbaasd het je niks. Als speler was hij altijd al een matennaaier en dat is hij nu nog steeds.
Als PSV'er zou ik er om lachen / schijt aan hebben. Maar als supporter van een andere club is het bloedirritant.

Hierdoor krijgt men steeds minder sympathie voor PSV. Daar moet je dan maar mee dealen als je de man als hoofdtrainer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
dvdkiwi schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:57:
Hier leg ik weer even de link met Suarez; zijn gedrag was voor Ajax goud waard. Dat het voor supporters van andere clubs als zeer vervelend ervaren werd is precies wat hier nu gebeurt met de Jong en van Bommel.
Nou ja, tot op zekere hoogte. Met name het bijten kan ik nou niet 'goud waard' noemen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yogibeer
toolkist schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:00:
[...]

Nou ja, tot op zekere hoogte. Met name het bijten kan ik nou niet 'goud waard' noemen ;)
Maar hij maakte dertig doelpunten voor Ajax en daarom namen Ajacieden dit gedrag op de koop toe.

Luuk de Jong is een beetje een oud wijf op het veld. Maar hij scoort en dus zeurt geen enkele PSV'er (logisch) over zijn gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 21:57
polthemol schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:10:
[...]
het probleem met de tv-gelden verdeling is dat het afhankelijk is van je ranking in de laatste (ik dacht) 10 jaar eredivisie. Het gewicht is zo dat het laatste seizoen het zwaarste telt enz.

Wat je krijgt is dat hoe langer je in de eredivisie speelt, hoe zekerder je inkomsten zijn uit de tvgelden. Voor nieuwkomers duurt het dus echt tig jaren voor ze wat ervan krijgen, wat uiteindelijk de immense scheefgroei in stand blijft houden. Oftewel, bij promotie gaat Twente meteen over Fortuna, Emmen en de Graafschap heen, dat is niet echt uit te leggen (Twente is dan het extreme voorbeeld wel, wat het issue heel erg bloot legt).
Twente trekt zelfs in de eerste divisie meer kijkers dan de meerderheid van de eredivisieclubs. Dat is de andere kant van de medaille: zonder clubs met een grote achterban zou er ueberhaupt een stuk minder televisiegeld te verdelen zijn. Een Ajax, Feyenoord, PSV en een Twente krijgen de uitzendrechten ook zelfstandig wel verkocht. Maar Fortuna of Excelsior? De huidige verdeling is een compromis waarin gepoogd wordt het eerlijk te verdelen tussen kijkcijferkanonnen en de kleinere clubs, die je natuurlijk ook nodig hebt. Zonder tegenstanders geen competitie.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Yogibeer schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:02:
[...]
Maar hij maakte dertig doelpunten voor Ajax en daarom namen Ajacieden dit gedrag op de koop toe.
Daar zit je mis. Ik ken geen enkele Ajacied die het bijten goedkeurde :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
dvdkiwi schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:03:
[...]

Daar zit je mis. Ik ken geen enkele Ajacied die het bijten goedkeurde :/
Ik ook niet. Maar we wisten allemaal dat dit gedrag bij Suarez hoorde.
En uiteindelijk hoopten we allemaal dat hij zoveel mogelijk zou spelen bij Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Het zeuren, duikelen etc zagen we door de vingers omdat ie zo verdraaid goed kon voetballen maar het bijten was toch echt wel flink over de schreef, ik denk dat we het daar wel over eens kunnen zijn.
Niemand die dat weg wuifde omdat ie zo goed kon voetballen; ook supporters weten waar de grens ligt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 05-04-2019 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ankona schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:53:
[...]

Niet mee eens. Los nog van het feit dat in de ED de niveau verschillen niet zo groot zijn als veel mensen denken. (Rechterrijtje clubs pakken best vaak punten tegen de toppers, los van Ajax en PSV staat alles verrassend dicht op elkaar)
Daarnaast is een competitie met weinig teams gewoon saai. De magie van een topper gaat eraf als er nog drie herkansingen zijn. Verder is het mooi dat zoals nu elke regio wel vertegenwoordigd is met een lokale trots.

Lekker houden zo, eerder naar 20 dan naar 16 clubs. Wel die doordeweekse speelrondes afschaffen.
Ik heb jou claim eens even geprobeerd te toetsen aan de hand van de afgelopen 18 seizoenen (vanaf de eeuwwisseling dus) eredivisie. Hieronder een grafiekje van het gemiddeld aantal punten wat een ploeg heeft gehaald in de eredivisie, waar je toch duidelijk kan zien dat er 2 toppers zijn, een flink aantal middenmotors en een groep clubs die standaard mogen stoeien in de playoffs.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tDvE6Ou.png

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:00:
[...]

Zou Suarez een PSV'er of Feyenoorder zijn geweest dan was het met afstand de grootste irritante bloedhond die ik me zou kunnen herinneren. Maar ik vergeet nooit die handsbal tegen die Afrikanen, die strafschop die gemist werd en hoe hij dolblij van vreugde ging douchen. Dan ben je wellicht gek in je hoofd voor velen maar tegelijk doe je dus écht alles om te winnen voor je land/club.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Het is ook typisch dat Luuk de Jong elke keer als mekkeraar (is dat een woord?) gezien wordt, maar ik Tadic meerdere malen per wedstrijd hetzelfde zie doen. Maar daar hoor je niemand over?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Superkiwi
Omdat Tadic ook écht aangetikt wordt en de Jong maar doet alsof ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:13:
[...]

Zou Suarez een PSV'er of Feyenoorder zijn geweest dan was het met afstand de grootste irritante bloedhond die ik me zou kunnen herinneren. Maar ik vergeet nooit die handsbal tegen die Afrikanen, die strafschop die gemist werd en hoe hij dolblij van vreugde ging douchen. Dan ben je wellicht gek in je hoofd voor velen maar tegelijk doe je dus écht alles om te winnen voor je land/club.
Met die handsbal had ik dan ook absoluut geen problemen, ik zou hetzelfde gedaan hebben. Het is "onderdeel" van het spel, je blesseert er niemand mee, je houdt er niemand mee voor de gek (schwalbe), etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

Bij het beeld dat Van Bommel een irritante zeiker bij de 4e man, is ook wel de schuld van Fox en NOS vind ik. Zij laten hem vaak op de momenten zien dat hij zeurt over een beslissing van de scheids. Elke trainer zeikt wel bij de 4e man, maar bij hem wordt wel de nadruk opgelegd door de media. Dat vind ik de laatste tijd erg opvallen.
Feli!
Ik begrijp van Belgische vrienden dat hij een prima speler is, niet spectaculair maar wel degelijk en stabiel. Maar ze snappen niet dat hij als opvolger van De Jong wordt gezien, hij is een type Van de Beek. Dus als die blijft wordt dat nog interessant.
Ook vinden ze 12 miljoen heel veel geld (maar ja, Ajax heeft toch zat).
Dank u!
Ik ben erg benieuwd naar hem. Dat hij als de nieuwe Frenkie wordt gezien ligt echt aan de media, die zien dat Ajax met een nieuwe middenvelder bezig zijn en gelijk drukken ze die stempel erop, voordat ze hem ook maar 1 minuut hebben gezien. Ik heb alleen maar een YouTube filmpje gezien, dus zo veel kan ik ook niet van hem zeggen. :9
Family Guy schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:21:
Het is ook typisch dat Luuk de Jong elke keer als mekkeraar (is dat een woord?) gezien wordt, maar ik Tadic meerdere malen per wedstrijd hetzelfde zie doen. Maar daar hoor je niemand over?
Ik zie dat eigenlijk meer bij Frenkie, daardoor past hij ook heel goed bij Barca. Hij rent altijd hard op de scheids af als er een overtreding wordt gemaakt. Bij Tadic is het me ook wel een paar keer opgevallen. Ik vind het bloed irritant! De scheids is de baas, maakt hij een foute beslissing, ben jij als speler niet degene die hem daarop moet aanspreken.
Fijn dat je meedoet met de discussie ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Qu3st op 05-04-2019 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:29
Family Guy schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:21:
Kijk eens hoevaak Messie per wedstrijd met hand en gebaar zijn afkeuring/onbegrip aan de scheids toont, de invalshoek/kleur bepaalt vaak simpelweg of zoiets gezien word of niet.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Typhone schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:48:
[...]

Maar uit jouw context bedoel je volgens mij dat hij een gele kaart 'mee' krijgt (dus de tegenstander krijgt een gele kaart na een overtreding op Lozano). Of dat zo is weet ik niet, zijn daar cijfers van? :)
[...]
Goed geïnterpreteerd en via Google zijn de cijfers vrij rap te vinden natuurlijk maar vooruit;
https://www.ed.nl/psv/psv...-dan-50-kaarten~a92d2925/
[...]
Wat betreft Luuk de Jong kan ik me voorstellen dat het soms vervelend is maar aan de andere kant denk ik: we hebben wel een VAR hè. Die verongelijkte kop kan rustig weg want er wordt echt wel ingegrepen als het een pingel is.
[...]
Is dit nu echt nodig?

Anyway; er wordt dus in het geval van de Jong zelden een penalty gegeven zelfs als - zoals de 2 voorbeelden die ik gaf - hij half uitgekleed wordt of er een ippon tegen hem plaats vindt.
[...]
Bij van Bommel hetzelfde. Zo hard tekeer gaan na een VAR moment slaat écht nergens op. In de emotie kan ik het wel begrijpen hoor (zoek de goal bij Real Madrid eens terug die afgekeurd werd voor voorbeelden).
Hoe is dit een ding, van Bommel slaat in mijn ogen nergens door, hij verwoordt redelijk ook mijn gevoel: scheids waar ben je mee bezig?
[...]
Het beeld wat blijft hangen bij mij in elk geval is: Lozano rolt standaard en staat daarna weer snel op (wat gewoon Latijns/Zuid-Amerikaans is),
[...]
Dat maakt het geen matennaaien of geen overtreding op lozano natuurlijk...
[...]
Luuk de Jong kijkt altijd verongelijkt en Van Bommel coacht naast PSV ook het scheidsrechterskorps wat op dat moment acte de presence geeft. Terwijl in het geval van die eerste twee er altijd tig camera's aanwezig zijn die zullen ingrijpen als er een fout wordt gemaakt - dus het geklaag overbodig maakt -.
[...]
Sorry maar ik heb geen antwoord op deze onzin....
toolkist schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:49:
[...]

Maar je kunt niet ontkennen dat van Bommel wel erg vaak met de scheids, grens of 4e man bezig is ;)
Dat je vindt dat dat gedrag voor PSV goud waard is prima (al denk ik niet dat je het zo bedoelt), dat maakt het voor een ander niet minder irritant.
Absoluut niet nee, natuurlijk is van Bommel bezig met de scheids. Deed ie als speler ook al, is zijn karakter ook. Ik snap niet waarom men dit irritant vind eerlijk gezegd...
[...]

Wellicht dat ie fysiek niet zo sterk is? Ik zag hem gisteren ook weer een aantal keer vrij simpel naar de grond gaan.
Dat hij de meeste gele kaarten tegen krijgt heeft natuurlijk niks met zijn vermeende reputatie als duikelaar te maken.

[...]
Hij is inderdaad een licht(voetig) mannetje. Ik vind Lozano geen duikelaar eigenlijk, er worden gewoon absurd veel overredingen op hem gemaakt. Helaas is de teneur in dit topic heel anders...
[...]

Hoe vaak de Jong niet op de scheids afstormt om te vragen om een pingel, wellicht krijgt ie daarom wat vaker het nadeel van de twijfel? Je kunt niet ontkennen dat hij vaak behoorlijk verontwaardigd is in zijn reactie.
[...]
Je kunt ook zeggen dat die verontwaardiging terecht is, shirts half uitgetrokken, om getrokken worden en de scheids en VAR fluiten wéér niet omdat je zelf fysiek wat sterker bent.
[...]
Beetje het Suarez-syndroom. Die werd trouwens ook vrijwel elke week verafschuwd en ik kan me niet herinneren dat er ooit een oproep is gekomen dat dat wel wat minder zou kunnen ;)
[...]
Die verafschuwing van meervoudig bijter Suarez vind ik een stuk logischer eigenlijk ;)
[...]

Met "van Bommel's gedrag" bedoel je het vele praten tegen de 4e man en de scheids? Precies waar we hem niet van zouden mogen betichten?
[...]
Het contact zoeken met de arbitrage inderdaad.
Yogibeer schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:00:
Bij Van Bommel verbaasd het je niks. Als speler was hij altijd al een matennaaier en dat is hij nu nog steeds.
[...]
Matennaaier daar is ie weer, goed voor de sfeer zon classificatie....
Yogibeer schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:00:
Als PSV'er zou ik er om lachen / schijt aan hebben. Maar als supporter van een andere club is het bloedirritant.

Hierdoor krijgt men steeds minder sympathie voor PSV. Daar moet je dan maar mee dealen als je de man als hoofdtrainer hebt.
Bij van Bommel zie ik juist een zeer sociaal persoon die tevens een echte winnaar is dus ik ervaar het duidelijk heel anders. En minder sympathie voor PSV is denk ik al bijna onmogelijk als ik een reactie als die van jou lees. Maak je niet zo druk man, ga je eigen club supporteren welke dat dan ook moge zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Je mag een beestje toch zeker wel bij de naam noemen hier? Waarbij het nog steeds een mening is.
Of moeten we van Bommel nou "een naar mijn mening minder fijn persoon die het naar mijn gevoel regelmatig doet overkomen alsof hij zijn collega's erbij wil lappen' noemen?

Suarez deed ook alles om te winnen, toch denk ik dat je niet heel blij met hem was toen ie Bakkal beet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Baseman77 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:14:Dat mag iets minder zeg maar.
Helemaal omdat er nu eenmaal meer Ajacieden hier reageren dan supporters van andere clubs, dus je moet je af en toe door de 'klaag posts' heen worstelen voor de inhoudelijke posts.
Verder valt het over het algemeen goed mee. Afhankelijk van de spanning en gebeurtenissen slaat het soms wat door, maar voetbal = emotie en dat ebt ook weg.
Kijk eens in dit topic als Ajax punten laat liggen zou ik zeggen als je denkt dat enkel kritiek op PSV hier veelvuldig voorkomt, want ineens komen ze uit alle hoeken en gaten met kritiek/gejuich om vervolgens weer te verdwijnen met als dieptepunt de eerste wedstrijd tegen Real Madrid. Elke club krijgt kritiek en de clubs die beter presteren krijgen meer kritiek dan de clubs die onderaan bungelen. Jaloezie en afgunst zijn vaak nauw verbonden als je (directe) concurrent/aartsvijand het (net iets) beter doet.

Als je een ander een (onterechte ) kaart toewenst of tegengoals is nogal een verschil met blessures, ziektes, gassen etcetera. wat in stadions veelvuldig voorkomt.

[ Voor 7% gewijzigd door OPSLAGHOND op 05-04-2019 11:50 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

OPSLAGHOND schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:44:
[...]

Kijk eens in dit topic als Ajax punten laat liggen zou ik zeggen als je denkt dat enkel kritiek op PSV hier veelvuldig voorkomt, want ineens komen ze uit alle hoeken en gaten met kritiek/gejuich om vervolgens weer te verdwijnen met als dieptepunt de eerste wedstrijd tegen Real Madrid. Elke club krijgt kritiek en de clubs die beter presteren krijgen meer kritiek dan de clubs die onderaan bungelen. Jaloezie en afgunst zijn vaak nauw verbonden als je (directe) concurrent het (net iets) beter doet.
Dit wordt een kip-en-ei verhaal. "Wij doen het omdat jullie het doen, maar jullie doen het omdat wij het doen".

Tevens gebeurt dit bij puntverlies van Ajax, maar andersom gebeurt het constant bij PSV. Al wint PSV tien wedstrijden, wordt er hier tien wedstrijden geklaagd over Bommel, Jong, Chucky. Dat is wel een frappant verschil.

[ Voor 13% gewijzigd door Family Guy op 05-04-2019 11:50 ]

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
T-MOB schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:02:
[...]

Twente trekt zelfs in de eerste divisie meer kijkers dan de meerderheid van de eredivisieclubs. Dat is de andere kant van de medaille: zonder clubs met een grote achterban zou er ueberhaupt een stuk minder televisiegeld te verdelen zijn. Een Ajax, Feyenoord, PSV en een Twente krijgen de uitzendrechten ook zelfstandig wel verkocht. Maar Fortuna of Excelsior? De huidige verdeling is een compromis waarin gepoogd wordt het eerlijk te verdelen tussen kijkcijferkanonnen en de kleinere clubs, die je natuurlijk ook nodig hebt. Zonder tegenstanders geen competitie.
krijgen ze waarschijnlijk niet zelfstandig verkocht, je hebt twee teams nodig om te voetballen ;) De achterban, dat hangt samen met succes (en je regio). Hoe langer succes uit blijft, hoe minder het aantal fans gaat worden wat komt kijken. Win je in de KKD bijna een heel seizoen net na een degradatie, dan blijft die achterban wel, red je het niet op tijd, dan gaat het inzakken (oa. Heereveen, Twente in een verleden ook, AZ hebben dat al ervaren, NEC en Roda zijn het momenteel aan het ervaren).

De huidige verdeling is gewoon een aanfluiting in the end, we hebben de meest kromme verdeling van Europa zowat, weinig eerlijks bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Tomba schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:39:
[...]

Anyway; er wordt dus in het geval van de Jong zelden een penalty gegeven zelfs als - zoals de 2 voorbeelden die ik gaf - hij half uitgekleed wordt of er een ippon tegen hem plaats vindt.
Hier kunnen we toch niks mee? De scheidsrechter kijkt mee, de VAR kijkt mee. Dan is de ippon geen ippon, hij wordt niet zo hard vastgehouden dat het overtredingswaardig is of noem het maar op. Ergo: niks aan de hand dus. Ik geloof er niks van dat hij minder penalties krijgt dan hij zou moeten krijgen sinds de invoering van de VAR.

Heb je gisteren van Bommel uit zijn plaat zien ga nadat de goal afgekeurd werd? Dat vind ik allesbehalve normaal (en ik miste het de eerste keer nog ook). Je zou daar als PSV'er zelf ook wel eens kritiek op mogen geven in plaats van het af te doen als een coach die wil winnen. Het was gewoon 100% buitenspel namelijk. Als jouw gevoel is waar ben je mee bezig scheids dan heb ik wel het antwoord voor je: luisteren naar de extra paar ogen in de vorm van de VAR die een doelpunt terecht afkeurden, jammer voor Gakpo maar het zij zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 05-04-2019 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Bossie schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:23:
[...]

Kijk eens hoevaak Messie per wedstrijd met hand en gebaar zijn afkeuring/onbegrip aan de scheids toont, de invalshoek/kleur bepaalt vaak simpelweg of zoiets gezien word of niet.
Kun je dit uitleggen? Of bedoel je dat Messi en Tadic dat mogen, maar Luuk niet?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:44:
[...]

Kijk eens in dit topic als Ajax punten laat liggen zou ik zeggen als je denkt dat enkel kritiek op PSV hier veelvuldig voorkomt, want ineens komen ze uit alle hoeken en gaten met kritiek/gejuich om vervolgens weer te verdwijnen met als dieptepunt de eerste wedstrijd tegen Real Madrid. Elke club krijgt kritiek en de clubs die beter presteren krijgen meer kritiek dan de clubs die onderaan bungelen. Jaloezie en afgunst zijn vaak nauw verbonden als je (directe) concurrent/aartsvijand het (net iets) beter doet.

Als je een ander een (onterechte ) kaart toewenst of tegengoals is nogal een verschil met blessures, ziektes, gassen etcetera. wat in stadions veelvuldig voorkomt.
Hmm ik maak mij zorgen. Het is best stil rond ons clubje maar wij maken echt nog wel kans om vijfde te worden. Is dat niet meer genoeg om kritiek te krijgen?

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Family Guy schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:48:
[...]

Dit wordt een kip-en-ei verhaal. "Wij doen het omdat jullie het doen, maar jullie doen het omdat wij het doen".

Tevens gebeurt dit bij puntverlies van Ajax, maar andersom gebeurt het constant bij PSV. Al wint PSV tien wedstrijden, wordt er hier tien wedstrijden geklaagd over Bommel, Jong, Chucky. Dat is wel een frappant verschil.
Spijker en kop. Ik denk daarnaast dat je echt hard moet zoeken naar negatieve uitingen als matennaaier, duikelaar, aansteller, verongelijkte rotkop moet zoeken als het negatief over Ajax gaat.
Bij deze dan ook het verzoek aan niemand specifiek om het gewoon een beetje gezellig te houden zonder steeds negatieve kwalificaties te blijven herhalen over spelers van de ploeg die steevast boven de beste club van Nederland eindigt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

wordt er hier tien wedstrijden geklaagd over Bommel, Jong, Chucky. Dat is wel een frappant verschil.
Ja maar Family Guy...nu noem je er ook wel een paar zeg :D ;)

Kijk die Tomba even in een Ajacied veranderen met dito kapsones ;) :
Bij deze dan ook het verzoek aan niemand specifiek om het gewoon een beetje gezellig te houden zonder steeds negatieve kwalificaties te blijven herhalen over spelers van de ploeg die steevast boven de beste club van Nederland eindigt
Kijk dat houdt een topic levend, scherp en leuk _/-\o_
We gedragen ons net als supporters!

[ Voor 41% gewijzigd door Typhone op 05-04-2019 11:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ga niet zo lopen uitlokken.

[ Voor 85% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-04-2019 21:29 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Typhone schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:53:
[...]

Ja maar Family Guy...nu noem je er ook wel een paar zeg :D ;)

Kijk die Tomba even in een Ajacied veranderen met dito kapsones ;) :

[...]
In principe op basis van de afgelopen 20 jaren natuurlijk een op feiten gebaseerde steek onder water. En dat zonder te schelden of Ajax spelers met negatieve termen om de oren te slaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

[...]

Het is ook frappant dat er vaak helemaal niet serieus op valide argumenten wordt ingegaan door een aantal Ajacieden, dan wordt er gelijk een "grappige" reactie opgemaakt om de discussie te stoppen.

Pagina: 1 ... 114 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.