3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Viel me gisteren ook op; dat de tijden pas heel laat van het leaderboard af werden gehaald, later dan de melding.BasvanS schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:49:
Tracklimits BOT
Tracklimits VET
Waarom staan die tijden nog?
Nee.Harry Nak schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:53:
[...]
Bij zijn de Q en race op F1TV door Olav?
Maar terug on topic.
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Renault 1 seconde achter McLaren is best wel pijnlijk.basvn schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:55:
[...]
Wel als je ziet dat die andere renaultjes op 11 en 13 liggen
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Waiting on the world to change
Verwijderd
Haalt het makkelijk straks, die oranje hokken hebben alles op 100% en bijna geen brandstof.
Hoezo dat?VidaR-9 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:56:
[...]
Renault 1 seconde achter McLaren is best wel pijnlijk.
McLaren kan zich volledig focussen op de auto, bij Renault moet het verdeeld worden tussen auto dan motor. McLaren hoeft een nieuwe spec er alleen in te lepelen.
En dat het Renault chassis niet al te best is was al bekend toch?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Gaat Williams ook stuk beter af dan Mercedes inderdaadMaarten_E schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:57:
[...]
Hoezo dat?
McLaren kan zich volledig focussen op de auto, bij Renault moet het verdeeld worden tussen auto dan motor. McLaren hoeft een nieuwe spec er alleen in te lepelen.
En dat het Renault chassis niet al te best is was al bekend toch?

Mijn boefje is liev!
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
^^Great minds....
[ Voor 22% gewijzigd door albino71 op 02-11-2019 19:59 ]
Die reed 1:32.237 in Q3.
[ Voor 3% gewijzigd door TinusTegengas op 02-11-2019 20:07 ]
Maar hij heeft wel meer punten dan Max gehaald sinds ie in die wagen zit!!-!!-!-!-!-!!-albino71 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:59:
Ik vind Albon toch ook niet geweldig hoor.
^^Great minds....
Nee, die haalt het ook niet. Vettel is de betere optie.
Verwijderd
Heel eerlijk gezegd is McLaren helemaal niet snel maar zijn de andere teams zoals Renault & Haas gewoon traag en hebben geen stappen gemaakt.Martinspire schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:59:
De McLaren is wel snel maar de betrouwbaarheid dit jaar (mede ook dankzij Renault, maar niet alleen dankzij hen) is wel naatje.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nou, denk eens een Mercedes achterin de huidige McLaren...waar zouden Norris dan staan?Verwijderd schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:02:
[...]
Heel eerlijk gezegd is McLaren helemaal niet snel maar zijn de andere teams zoals Renault & Haas gewoon traag en hebben geen stappen gemaakt.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
- DaniëlWW2
- Niet online
Nog steeds P6 en P7 in de meeste races. Ze hebben echt wel wat meer nodig om weer bij de top te horen. McLaren is best of the rest, meer niet. Hele seizoen al zo.albino71 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:03:
[...]
Nou, denk eens een Mercedes achterin de huidige McLaren...waar zouden Norris dan staan?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verwijderd
Hetzelfde, Mercedes motor is niet heel veel beter, alleen efficiënter. En de mappings die Mercedes gebruikt krijgen ze toch niet.albino71 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:03:
[...]
Nou, denk eens een Mercedes achterin de huidige McLaren...waar zouden Norris dan staan?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2019 20:06 ]
UP UP DOWN DOWN LEFT RIGHT LEFT RIGHT B A
- DaniëlWW2
- Niet online
Nee, dat ga je me niet laten beweren.albino71 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:06:
@DaniëlWW2 kortom, de Renault PU brengt ongeveer net zoveel als de Mercedes?
Je hebt alleen meer nodig om een topteam te zijn.
Nee, die zal maximaal een halve seconde brengen, maar daarmee rijden ze nog steeds op P7 en P8albino71 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:06:
@DaniëlWW2 kortom, de Renault PU brengt ongeveer net zoveel als de Mercedes?
idspispopd
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Offtopic maar wel belangrijk, de kwalificatie en race op F1TV wordt NIET gedaan door Winkelman.
Up down side to side (like a rollercoaster)
"iddqd"
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Bensimpel
Positieve meneer
Nouja groot verschil met hoe ze er vorig jaar voor stonden, aan het einde van het volgend seizoen kunnen ze wel eens een paar podiums pakken als ze zo doorgaan hoorDaniëlWW2 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:04:
[...]
Nog steeds P6 en P7 in de meeste races. Ze hebben echt wel wat meer nodig om weer bij de top te horen. McLaren is best of the rest, meer niet. Hele seizoen al zo.
😆 - Denk ook eens om ;)
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik ben eigenlijk niet verbaast. Ik had vorig jaar wel eens voorzichtig uitgesproken dat ik wel wat van McLaren verwachte. Qua auto hebben ze ook botweg de halve RB14 gekopieerd en dat zal ook helpen. Ze hebben nu ook hun hele technische leiderschap ontslagen met uitzondering van de aerodynamisch afdeling. Die lijkt gefunctioneerd te hebben en was dit ook bij RBR in hun dominante jaren. Het lijkt er meer op dat de rest eruit is geschopt en het team nu gereorganiseerd is tot iets dat wel functioneert.Bensimpel schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:10:
[...]
Nouja groot verschil met hoe ze er vorig jaar voor stonden, aan het einde van het volgend seizoen kunnen ze wel eens een paar podiums pakken als ze zo doorgaan hoor
Mea culpa.Harry Nak schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:07:
[...]
Offtopic maar wel belangrijk, de kwalificatie en race op F1TV wordt NIET gedaan door Winkelman.
Bericht waar je eerder op reageerde ook aangepast
Sonic toch?Amphiebietje schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:05:
[...]
UP UP DOWN DOWN LEFT RIGHT LEFT RIGHT B A
Stel dat ze wat vinden, hoe ver kunnen ze dan terug met straffen?basvn schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:10:
RBR denkt misschien wat gevonden te hebben
[Twitter]
Nee, T.Net
[ Voor 20% gewijzigd door Equator op 02-11-2019 20:19 ]
Als het een loophole is dan is het meer van: vanaf nu mag het niet meer.Equator schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:18:
[...]
Stel dat ze wat vinden, hoe ver kunnen ze dan terug met straffen?
Waar vui zit, zit geen glans!
- DaniëlWW2
- Niet online
Beweer je nu dat gewone stervelingen de wegen der FIA kunnen doorgronden?Equator schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:18:
[...]
Serieus, de FIA kan van alles doen, want de FIA. Alles van laatste race diskwalificeren tot uit het WCC kampioenschap gooien of per 2020 stilletjes verbieden.
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:20:
[...]
Beweer je nu dat gewone stervelingen de wegen der FIA kunnen doorgronden?![]()
Serieus, de FIA kan van alles doen, want de FIA. Alles van laatste race diskwalificeren tot uit het WCC kampioenschap gooien of per 2020 stilletjes verbieden.
Vroeg me alleen af of iets dergelijks al eens is voorgekomen.
- DaniëlWW2
- Niet online
McLaren werd in 2007 uit het WCC geschopt omdat ze informatie van Ferrari hadden gejat. Het is nog steeds niet helemaal duidelijk of Alonso dat echt heeft vertelt omdat hij zich benadeeld voelde of er alleen mee heeft gedreigd en Ron Dennis, Alonso voor wou zijn.Equator schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:21:
[...]
Vroeg me alleen af f iets dergelijks a eens s voorgekomen.
Hij is in Texas dus kan legaal uzumymw gebruiken als hij zou willen
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Bensimpel
Positieve meneer
Het is dan wel erg erg erg toevallig dat Ferrari nu opeens minder sterk lijkt. Nu lijkt de FIA opeens weer strenger te gaan controleren, vage shit daar bij Ferrari.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:20:
[...]
Beweer je nu dat gewone stervelingen de wegen der FIA kunnen doorgronden?![]()
* Bensimpel doet aluhoedje weer op.
😆 - Denk ook eens om ;)
In principe staat dit los van Ferrari.Equator schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:18:
[...]
Het komt een beetje neer op:
Ferrari is snel =>
Vele theorieën over hoe dat kan =>
Red Bull vraagt (onafhankelijk) aan de FIA of iets is toegestaan (toevallig is dat een van de theorieën achter wat Ferrari doet) =>
FIA komt nu met opheldering waarin staat dat dat wat Red Bull heeft gevraagd niet mag
Waarschijnlijk komt er nu een korte overgangstermijn waarin teams aanpassingen mogen doen om te voldoen aan de opheldering.
Maar nog belangrijker, er is geen bewijs dat Ferrari dit toepast. En al past Ferrari dit toe, de bewijslast ligt bij de teams. Een team moet een goed onderbouwd bezwaar indienen met waarom Ferrari iets doet dat illegaal is. Maar de andere teams hebben geen kijkje onder de motorkap bij Ferrari, dus bewijzen dat Ferrari inderdaad de fuel flow limiet omzeild is moeilijk te bewijzen voor een buitenstaander.
Edit/toevoeging:
En zelfs dan geldt:
Red Bull vraagt of ze systeem A mogen toepassen, wat de fuel flow limiet zou omzeilen en FIA zegt dat het niet mag.
Als Ferrari vervolgens trucje B toepast om de fuel flow limiet te omzeilen dan kan de FIA ze nog steeds niet bestraffen. Of in ieder geval niet op basis van deze opheldering.
[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 02-11-2019 20:33 ]
Red Bull heeft geen nieuwe set hard nodig voor de race,
Denken het met een gebruikte of geen voor de race te kunnen redden.
Waarom niet. Max deed het prima in FP2 op de soft en de mediums
Konami code, maar dat lijkt te oud te zijn voor de meesten hier...
Vorig jaar Max wel op zo'n broodje, rechtsachter dacht ik.tweakduke schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:17:
Zit voor het eerst dit weekend te kijken. Is er nog geen ophanging gesneuveld? Baan is behoorlijk hobbelig en dan die gele broodjes.
LEC verliest vermogen en parkeert hem.
Op Facebook is het dan altijd feest vooral bij de Engelsen die trouwens weinig origineel zijn moet ik zeggen.
"When you grow up your heart dies"

[ Voor 4% gewijzigd door Vuvuzela op 02-11-2019 21:18 ]
I served in a company of heroes.
Daar zal ie wel van balen. Bij Feyenoord schreeuwen ze tenminste altijd om een penalty.Vuvuzela schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:17:
Leclerc krijgt een gebruikte motor.. dus geen penalty
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
nee maar heeft die motor alle nieuwe features? Zo nee dan zal dat in qualy te zien zijn. dan weten we meteen dat het aan de motor ligt en niet ergens anders aan.Vuvuzela schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:17:
Leclerc krijgt een gebruikte motor.. dus geen penalty
Ik zou het doen!
VETsjaool schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:22:
Wie komt er dit keer op pole te staan?
LEC heeft nieuwe(oude) motor, die mist wat PKtjes.
Max pakt P2
HAM is te voorzichtig, en pakt P4.
Denk dat de heren van Haas het verkl*ten met tracklimits
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Moet GRO bocht 19 wel halen natuurlijkbasvn schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:23:
[...]
VET
Max pakt P2
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
en @TinusTegengasv8power67 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:24:
Olav zegt net gaat in q1 uitleggen wat Ferrari heeft gevonden. En wat de fia eraan gaat doen. Ben benieuwd.
Denk dat het gaat om bovenstaande vraag van RBR aan de FIA.
niet meer niet minder
Ik vind het dit weekend erg moeilijk om te voorspellen. Ook wie er morgen gaat winnen is lastig. Mercedes lijkt het hier moeilijk te hebben maar aan de andere kant denk ik dus dat ze (HAM vooral) aan het sandbaggen zijn.basvn schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:23:
[...]
VET
Max pakt P2
het zou mooi zijn als Max nu eens voordeel kan hebben van Albon, dat hij ergens tussen Ferrari's en Mercedessen zit zodat max er met de start meer profijt van heeft.De_Bastaard schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:30:
We gaan het over een half uur zien. Denk dat Max er wel goed bij zit, hopelijk albon ook!
Ik zou het doen!
Precies, anders had iemand anders die info ook wel.basvn schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:25:
[...]
en @TinusTegengas
Denk dat het gaat om bovenstaande vraag van RBR aan de FIA.
niet meer niet minder
Het gaat er nu om dat Ferrari misschien tussen de meetmomenten door meer brandstof doorvoert.
vertel. want menig heeft het niet gezienVuvuzela schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:46:
Die Binotto bij Ziggo nu net. Wat een leugenaar..
Ik zou het doen!
[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 02-11-2019 21:49 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Hij zegt simpelweg dat ze niet valsspelen, dat ze gecontroleerd worden door de FIA en dat hij hoopt dat de FIA binnenkort kan bevestigen dat wat Ferrari doet ook daadwerkelijk legaal is.
Tsja, tot nu toe is er toch ook geen bewijs, toch? Behalve wat geruchten die verder geen detail bieden, behalve dan te stellen dat Ferrari simpelweg te hard gaat. Tsja.. ik kan er tot nu toe weinig mee.
Is wel een oude aflevering...
dus ze doen wel iets wat anderen niet doenRoD schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:49:
[...]
Hij zegt simpelweg dat ze niet valsspelen, dat ze gecontroleerd worden door de FIA en dat hij hoopt dat de FIA binnenkort kan bevestigen dat wat Ferrari doet ook daadwerkelijk legaal is.
Tsja, tot nu toe is er toch ook geen bewijs, toch? Behalve wat geruchten die verder geen detail bieden, behalve dan te stellen dat Ferrari simpelweg te hard gaat. Tsja.. ik kan er tot nu toe weinig mee.
Ik zou het doen!
“Leugenaar” is wel een erg SBS6 niveautje. Binotto zei dat hij het wel irritant vond dat er zoveel geruchten waren over de motor maar dat ze met alle controles van de FIA nog steeds legaal waren. Verder dat teams zich op hun eigen package moeten focussen ipv op Ferrari miepen
Als het over de intercooler olie gaat is het idd niet vals spelen. Dat lijkt pas vanaf 2021 verbodenRoD schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:49:
[...]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Niets, helemaal niets.TinusTegengas schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:24:
Nou ben ik benieuwd wat Olav zo te melden heeft over Ferrari en hun snelheid en wat andere teams daaraan willen gaan doen.
Hij zal dingen zeggen die hij denkt maar niet kan onderbouwen of inderdaad komen met een onderzoek maar niets inhoudelijks wat interessant kan zijn.
Ongetwijfeld, want anders gingen ze net zo hard als de anderenrammes schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:49:
[...]
dus ze doen wel iets wat anderen niet doen
Dat, inderdaad. De televisie-variant van clickbait. Ik geloof er niets van dat hij iets gaat zeggen waar je iets mee kan.Deadsy schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:51:
[...]
Niets, helemaal niets.
Hij zal dingen zeggen die hij denkt maar niet kan onderbouwen of inderdaad komen met een onderzoek maar niets inhoudelijks wat interessant kan zijn.
Hij zal iets gaan vertellen wat wij allemaal eigenlijk al wel weten aangezien iedereen hier de F1 op de voet volgt en van elke scheet die er gelaten wordt afweet. Voor de normale kijker zal hij waarschijnlijk wel iets nieuws te melden hebben.RoD schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:51:
[...]
Dat, inderdaad. De televisie-variant van clickbait. Ik geloof er niets van dat hij iets gaat zeggen waar je iets mee kan.
Tuurlijk zegt hij dat ze niets fout doen. Maar dat zat verpakt in een hoop onzin. "anderen gaan harder door de bochten, wij roepen toch ook niet dat ze valsspelen" etc. Maar de snelheid van de Ferrari is gewoon niet mogelijk zonder trucje..
En hij doet dit zo vaak dat je het altijd wel ziet aankomen.RoD schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:51:
[...]
Dat, inderdaad. De televisie-variant van clickbait. Ik geloof er niets van dat hij iets gaat zeggen waar je iets mee kan.
Hij komt wel vaker met nieuws wat al lang bekend is, of met een zeer logische conclusie die iedereen al getrokken heeft.
Of met iets wat iedereen al lang met zijn eigen ogen gezien heeft, maar dan een paar seconden voor dat hij het zag (want onze TV is groter dan het scherm waarmee hij werkt). Dit zou dan wel weer goed werken voor het geval je F1 via de radio volgt.
- DaniëlWW2
- Niet online
grandprixradio.nlSaturnus schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:56:
Is er ook radioverslag te volgen ergens?
Ik zou het doen!
KUB
RUS
GRO
RIC(tijd word afgepakt want tracklimit en te weinig tijd/plek om een nieuwe ronde neer te zetten)
PER
Ja, hier.Saturnus schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:56:
Is er ook radioverslag te volgen ergens?
Hij heeft een lang verhaal maar verteld niets over hoe Ferrari zo snel is in de qualifying.
dan heb je niet goed geluisterd hoor.Deadsy schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 22:00:
Hmm dacht dat Mol ging vertellen wat ze bij Ferrari doen.
Hij heeft een lang verhaal maar verteld niets over hoe Ferrari zo snel is in de qualifying.
Ik zou het doen!
[ Voor 15% gewijzigd door Dj-sannieboy op 02-11-2019 22:02 ]
tuurlijk nietTinusTegengas schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 22:02:
Gaf Olav meer info dan al bekend was? Sorry, heb het niet gevolgd afgelopen week.
Dat heeft hij dus wel gedaan. Ferrari heeft een datakabel langs een plek gelegd waar deze storingen oppikt of veroorzaakt waardoor er op bepaalde momenten de data wordt verstoord en op dat moment kunnen ze dus de fuel flow verhogen waardoor de motor meer vermogen levert.Deadsy schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 22:00:
Hmm dacht dat Mol ging vertellen wat ze bij Ferrari doen.
Ik wel. Red Bull heeft gevraagd of ze een kabel anders mogen laten lopen, van de FIA mag dit niet en volgens Olav wist Red Bull dit. Red Bull heeft het puur aangevraagd zodat het officieel verboden word.
Maar hij heeft niets verteld over wat Ferrari doet waardoor ze zo snel is. Hij impliceert puur dat dit trukje wat nu dankzij Red Bull officieel verboden is is wat Ferrari doet waardoor ze sneller zijn in de qualifying.
Hij heeft dus niets echt verteld.
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Zo ziet het er wel uit...Dj-sannieboy schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 22:01:
Dus Ferrari heeft de fuel flow meter beïnvloed door er een kabel langs te leggen die de ‘pulsjes’ verstoord?
- DaniëlWW2
- Niet online
Kennelijk kan je de fuelflow sensor van de FIA verstoren door er een elektrische kabel langs te laten lopen. RBR heeft gisteren gevraagd of ze dit mochten doen, wetende dat de FIA het absoluut niet zou toestaan. Dat heeft de FIA dan ook meteen verboden.
Nu kijken of Ferrari opeens wegzakt want dan heeft RBR het te pakken.
[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-11-2019 22:12 ]
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.