[F1 2019] Race 19 GP van de Verenigde Staten Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 28 Laatste
Acties:
  • 71.292 views

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EIZUHa-WwAAy09e.jpg:large

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Precies je hebt iemand als een Ricciardo nodig. Die kon samen met Max in ieder geval een blok vormen tegen Ferrari en Mercedes. Herinneren we ons het geklaag van Vettel nog dat hij werd opgehouden en in de DRS van een van de Red Bull's gedrukt werd?

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
sjaool schreef op zondag 3 november 2019 @ 00:10:
Precies je hebt iemand als een Ricciardo nodig. Die kon samen met Max in ieder geval een blok vormen tegen Ferrari en Mercedes. Herinneren we ons het geklaag van Vettel nog dat hij werd opgehouden en in de DRS van een van de Red Bull's gedrukt werd?
Mexico 2016 was gewoon geweldig. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 3 november 2019 @ 00:05:
[...]

Tot aan Albon start iedereen op medium.
Dus wie pakt de leiding na de eerste paar ronden?
Veel grip is best prettig op deze baan met een volle zware auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
PalingDrone schreef op zondag 3 november 2019 @ 00:15:
[...]

Dus wie pakt de leiding na de eerste paar ronden?
Max. :+
Veel grip is best prettig op deze baan met een volle zware auto.
Helaas sloopt het je banden ook sneller en heb je een slechtere strategie. Je moet sneller naar binnen waardoor je potentieel in verkeer terecht komt wat voor extra problemen zorgt. Problematischer is dat die softs in de regel juist beter werken als je auto lichter is. Je haalt er meer voordeel uit. De topteams proberen mediums echt niet zomaar als het kan. Dat RBR, Albon meteen op softs heeft gezet, is weinig veelbelovend. Het is eigenlijk toegeven dat je coureur niet in staat is wat de top vijf wel kan, doorgaan op een hardere band en een betere strategie hebben voor de race. In dat opzicht zijn ze niks opgeschoten sinds Gasly.

Kijk, ik heb niks tegen Albon, maar ik denk niet dat hij het nieuwste supertalent is. Hij was al op weg naar de Formule-E toen Hartley werd ontslagen en er iemand nodig was. Hij doet het aardig, maar doet eigenlijk niks bijzonders. Je mist het mes tussen de tanden bij hem. Hij rijdt zijn rondjes, haalt wel in, maar niet op het tempo van de top vijf die allemaal een slag beter zijn. Zelfs Bottas. Als je manager dan Helmut Marko is, tja...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:59

Vuvuzela

My spire is forming

[Streamable: vettel vs verstappen q3 lap usa 2019]
https://streamable.com/hl4yb

Vergelijking van Vettel vs Max. Op het rechte stuk gaan ze vrijwel gelijk.. Seb wint iig niet opeens een halve seconde oid.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 3 november 2019 @ 00:22:
[...]

Max. :+

[...]

Helaas sloopt het je banden ook sneller en heb je een slechtere strategie. Je moet sneller naar binnen waardoor je potentieel in verkeer terecht komt wat voor extra problemen zorgt. Problematischer is dat die softs in de regel juist beter werken als je auto lichter is. Je haalt er meer voordeel uit. De topteams proberen mediums echt niet zomaar als het kan. Dat RBR, Albon meteen op softs heeft gezet, is weinig veelbelovend. Het is eigenlijk toegeven dat je coureur niet in staat is wat de top vijf wel kan, doorgaan op een hardere band en een betere strategie hebben voor de race. In dat opzicht zijn ze niks opgeschoten sinds Gasly.

Kijk, ik heb niks tegen Albon, maar ik denk niet dat hij het nieuwste supertalent is. Hij was al op weg naar de Formule-E toen Hartley werd ontslagen en er iemand nodig was. Hij doet het aardig, maar doet eigenlijk niks bijzonders. Je mist het mes tussen de tanden bij hem. Hij rijdt zijn rondjes, haalt wel in, maar niet op het tempo van de top vijf die allemaal een slag beter zijn. Zelfs Bottas. Als je manager dan Helmut Marko is, tja...
Daarom had ik het ook over de eerste paar rondes, dat voordeel ben je idd zo weer kwijt wanneer je als eerste de pits in moet duiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DaniëlWW2 schreef op zondag 3 november 2019 @ 00:11:
[...]

Mexico 2016 was gewoon geweldig. :P
Afbeeldingslocatie: https://cdn.newsapi.com.au/image/v1/3ecdf1db5df611ce4b9f18c65057973d?width=700

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 22:52

pinda powerrr

Slow down...

Q highlights. FOM, dus even doorklikken naar YouTube.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Vuvuzela schreef op zondag 3 november 2019 @ 00:22:

Vergelijking van Vettel vs Max. Op het rechte stuk gaan ze vrijwel gelijk.. Seb wint iig niet opeens een halve seconde oid.
Dat verschil is in de race dus totaal verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vuvuzela schreef op zondag 3 november 2019 @ 00:22:

Toch dat kabeltje ff recht gelegd :+

Alb VS gas VS kvy... Als ze echt willen winnen gaan ze voor degene die het meeste bijdraagt aan de ontwikkeling van de auto. Dat lijkt kvy te zijn. Maar ik denk dat ze allemaal inmiddels hard genoeg op hun plek gezet zijn om wel door te hebben dat ze geen eerste rijder worden.

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 03-11-2019 08:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik benijd jullie wel eens op jullie geheugen.
Meer dan 15 jaar volg ik F1 maar ik kan niet zo alles voor de geest halen als wat ik hier ook zie. Ook al was bijvoorbeeld Mexico een geweldige race, ik kan echt niet meer herinneren wat Vet toen zei..

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Eerst maar eens kijken of Max de start overleefd, is toch wel een dingetje de laatste tijd...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 3 november 2019 @ 08:28:
Eerst maar eens kijken of Max de start overleefd, is toch wel een dingetje de laatste tijd...
Hij staat naast Lec :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

En voor ham, en achter bot. :7

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:12
YakuzA schreef op zondag 3 november 2019 @ 09:22:
[...]

En voor ham, en achter bot. :7
Precies, gewoon standaard top 6 en die laten em allemaal staan indien nodig. Niks nieuws.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
LEC heeft een motorwissel naar de spec2 uit de bestaande pool vanwege een olielek.

[ Voor 34% gewijzigd door Chiron op 03-11-2019 10:06 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op zondag 3 november 2019 @ 08:28:
Ik vrees ervoor....

De eerste bocht is naar links en Leclerc zit daar in principe aan de binnenkant van Verstappen.
Als het weer een gevalletje onderstuur wordt daar, is het Japan all over again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:10:
[...]

Ik vrees ervoor....

De eerste bocht is naar links en Leclerc zit daar in principe aan de binnenkant van Verstappen.
Met dit verschil dat max de laatste 2 races wel een super start had, tel daar het voordeel wat Ferrari nu niet meer heeft bij op en hij blijft er netjes voor. 😃

Samsung Flip 7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Poll: Zal Max de eerste rondes overleven? >:)
Ja!
Nee!
Wie?
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402224&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

DoeEensGek schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:28:
Ja!
Nee!
Wie?
[Afbeelding]

Zal nu toch wel is een keer?!?!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja!
Nee!
Wie?
[Afbeelding]

VER heeft een beregoede start, verschalkt VET en BOT in de eerste bocht en geeft de rest van de race niet meer uit handen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Ik vrees ook voor de beginfase.. op pure pace zit Max er goed bij, maar dan moet ie m wel heel houden.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Chiron schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:43:
Ik vrees ook voor de beginfase.. op pure pace zit Max er goed bij, maar dan moet ie m moeten ze hem wel heel houden.
Ftfy

De laatste paar races was het niet volledig zijn eigen schuld. België valt hem wel volledig aan te rekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:43
sjaool schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:49:
[...]

Ftfy

De laatste paar races was het niet volledig zijn eigen schuld. België valt hem wel volledig aan te rekenen.
Belgie is al 7 races geleden, moeten we het daar nu nog over hebben? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
sjaool schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:49:
[...]

Ftfy

Wie er schuld heeft gehad doet er niet zo toe IMHO.. to finish first, you have to finish first B)

Maar liever dit dan de zoveelste saaie optocht 8)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ging wel aardig voor de Honda PU teams en McLaren. :P
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/7z0vp5btmcw31.png

Maar opeens lijkt de RB15 weer tot leven te komen. Nu is COTA een baan waar je veel neerwaartse druk moet hebben in S1 en S3 en snelheid in S2. Dat Ferrari opeens haar enorme voordeel op rechte stukken verloren lijkt te zijn, tja dat zal helpen. Dat Max in zijn tweede run nog verbeterde waar Bottas, Hamilton en Vettel dit niet deden, maakt het eigenlijk wel jammer. Zonder die lock up was het pole geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-11-2019 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 17:50
ThomasG schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:51:
[...]
Belgie is al 7 races geleden, moeten we het daar nu nog over hebben? 8)7
7 races geleden of niet. Spa is wel onderdeel van zij niet zo succesvolle races na de zomerstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:37
Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:10:
[...]

Ik vrees ervoor....

Ik betwijfel of de ferrari's nu nog steeds zo snel weg komen, tenslotte (als ik de data mag geloven) is hun topsnelheid nu niet meer zo hoog, dus bij het accelereren hebben ze niet die extra brandstof meer. Dat zou dus ook voor de start kunnen gelden waardoor ze misschien minder snel weg zijn. Bovendien is Max de laatste 2 races supergoed weg.

[ Voor 3% gewijzigd door Barfman op 03-11-2019 11:12 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Knip! Meer iets voor het algemene topic.

[ Voor 91% gewijzigd door StealthyPeanut op 03-11-2019 11:44 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
sjaool schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 23:12:
Ik ben benieuwd wat @f1bythenumbers zijn voorspelling is voor de race qua race pace...
Don't rule out Red Bull. If Max is able to avoid mistakes this time, he has the speed to challenge for the win. Red Bull was a lot more competitive than expected in quali, and they always have strong race pace.

Max has matured a lot, but has made some mistakes after the summer break. If he survives turn 1 during the first lap, I think he can fight for P1.

Ferrari looks faster than Merc and Red Bull at the speed traps, but the advantage is not enormous this time. The main straight is fairly short in Austin, which may limit overtaking opportunities in turn 1, but the second DRS section should allow us to see overtakes in turn 12.

Afbeeldingslocatie: https://f1bythenumbers.com/wp-content/uploads/2019/11/usa_quali_maximum_speeds.svg

Remember that top speed ≠ fastest car. It is a good indication, however, to see that with DRS, the teams should be able to get some overtakes done. I do not expect to see a repeat of Monza, where Ferrari was just too fast for Mercedes, even with DRS.

Source: me

F1pace

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
@DaniëlWW2 alvast een waarschuwing: Ik kan de race vanavond live van begin tot eind zien. En dat ga ik doen ook :D

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Jasphur schreef op zondag 3 november 2019 @ 12:01:
@DaniëlWW2 alvast een waarschuwing: Ik kan de race vanavond live van begin tot eind zien. En dat ga ik doen ook :D
Ik stem voor een Race-topic ban :+
gaat veel beter zonder jou Jas!
je mag morgenochtend weer terugkomen

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EIcaLEGWkAU5F65?format=jpg&name=large
Albon kan een goede strategie te pakken hebben

Beschikbare banden voor de race
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EIcJoO2WwAEQZmk?format=jpg&name=large
niet in het voordeel voor Max, gebruikt setje Hards (weet niet hoeveel rondes)

[ Voor 13% gewijzigd door basvn op 03-11-2019 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:10
Waarom zou je geen Geel --> Rood kunnen rijden maar wel Rood --> Geel?

Een langere eerste stint is zelfs meer kans op een (V)SC..

[ Voor 30% gewijzigd door BasvanS op 03-11-2019 12:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

BasvanS schreef op zondag 3 november 2019 @ 12:42:
Because Pirelli graphic :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Inderdaad; en de hardere band eerst is logischer omdat de auto dan nog zwaarder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:49
Dat verhaal over die Ferrari-motor werd door Mol gisteren gebracht als de waarheid, maar is dat überhaupt het geval of is Red Bull gewoon puur aan het gokken van wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
basvn schreef op zondag 3 november 2019 @ 12:30:
[Afbeelding]
Albon kan een goede strategie te pakken hebben

Beschikbare banden voor de race
[Afbeelding]
niet in het voordeel voor Max, gebruikt setje Hards (weet niet hoeveel rondes)
Max draait de snelste strategie gewoon om: beginnen op medium en laatste stint op een verse soft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:10
StealthyPeanut schreef op zondag 3 november 2019 @ 12:57:
[...]

Max draait de snelste strategie gewoon om: beginnen op medium en laatste stint op een verse soft.
De verse Soft heeft hij alleen niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
BasvanS schreef op zondag 3 november 2019 @ 12:57:
[...]

De verse Soft heeft hij alleen niet meer nodig na bocht 1?
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Roamor schreef op zondag 3 november 2019 @ 12:51:
[...]

Inderdaad; en de hardere band eerst is logischer omdat de auto dan nog zwaarder is.
De temperatuur speelt ook nog een rol. Als de Hard beter op temperatuur te houden is met die kou ben je daar meer mee geholpen dan een setje glimmende softs. Ik verwacht wel een aantal die van Medium naar Hard gaan en m daarop uit gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Chiron schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:02:
[...]

De temperatuur speelt ook nog een rol. Als de Hard beter op temperatuur te houden is met die kou ben je daar meer mee geholpen dan een setje glimmende softs. Ik verwacht wel een aantal die van Medium naar Hard gaan en m daarop uit gaan rijden.
Het is andersom. Als het koud is werken zachtere banden beter, hardere bij warm weer.

RB heeft gewoon niet zo handig gewerkt, want de anderen hebben verse banden voor de tweede stint, zij niet. Kan je de overwinning kosten dit (voor een undercut heb je echt verse banden nodig met de ultra grippy eerste laag).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, wat is used... 1 rondje outlap is ook Al used.

Deze info is niet zo nuttig zonder de aantal ronden. On the other hand blijft RB vaak langer goede rondetijden rijden op oudere banden.
Wel apart dat er zo weinig nieuwe banden beschikbaar zijn, terwijl ze nota bene nog twee extra setjes hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een angstig volkje toch. #doeeeensrealistisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ja!
Nee!
Wie?
[Afbeelding]

Statistisch gezien wel :o :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 22:52

pinda powerrr

Slow down...

MikeyMan schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:15:
Tsjah, wat is used... 1 rondje outlap is ook Al used.

Deze info is niet zo nuttig zonder de aantal ronden. On the other hand blijft RB vaak langer goede rondetijden rijden op oudere banden.
Wel apart dat er zo weinig nieuwe banden beschikbaar zijn, terwijl ze nota bene nog twee extra setjes hadden.
Het is in het verleden vaak genoeg voorgekomen dat teams één rondje rijden op een setje, om ze daarna te bewaren voor de race. Dat deden ze expres, want dan werkten ze beter (ben even de precieze context kwijt).

Dus idd, wat is used.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

pinda powerrr schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:24:
[...]

Het is in het verleden vaak genoeg voorgekomen dat teams één rondje rijden op een setje, om ze daarna te bewaren voor de race. Dat deden ze expres, want dan werkten ze beter (ben even de precieze context kwijt).

Dus idd, wat is used.
Ja, dan is de nieuwe laag er af, en hebben ze een heat cycle gehad. was volgens mij 2 jaar geleden echt nodig voor een raceband

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

https://streamable.com/qx2zd
HAM-BOT vergelijking

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/u5psaem3pgw31.png?width=640&height=360&crop=smart&auto=webp&s=397500b64c1cf315075987a884dd2d639a55ac34

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Het kan wel, maar je wilt er voor zorgen dat je je banden zo optimaal (en lang) mogelijk gebruikt.
Als je begint op de snelle, maar snel slijtende, soft dan kan je er op rijden tot je vindt dat je alle performance er uit hebt gehaald. Dan switch je naar een hardere band voor de rest van de race. Trager, maar je haalt de finish wel.

Als je begint op de hardere band dan weet je niet precies hoe lang je de snellere band kunt gebruiken om zoveel mogelijk snellere rondes er uit te halen. Als je informatie niet klopt, of er is een lockup, dan werkt die zachte band een paar rondes minder goed. Dan kan het zo zijn dat je een ongewenste extra pitstop moet gaan doen omdat je je banden kapot hebt gereden. Als je te lang op de hardere band blijft rijden dan haal je weer niet de optimale performance uit de snelste band.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

krvabo schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:53:
[...]

Het kan wel, maar je wilt er voor zorgen dat je je banden zo optimaal (en lang) mogelijk gebruikt.
Als je begint op de snelle, maar snel slijtende, soft dan kan je er op rijden tot je vindt dat je alle performance er uit hebt gehaald. Dan switch je naar een hardere band voor de rest van de race. Trager, maar je haalt de finish wel.

Als je begint op de hardere band dan weet je niet precies hoe lang je de snellere band kunt gebruiken om zoveel mogelijk snellere rondes er uit te halen. Als je informatie niet klopt, of er is een lockup, dan werkt die zachte band een paar rondes minder goed. Dan kan het zo zijn dat je een ongewenste extra pitstop moet gaan doen omdat je je banden kapot hebt gereden. Als je te lang op de hardere band blijft rijden dan haal je weer niet de optimale performance uit de snelste band.
En om dat te bepalen doen ze in FP2 dus die race simulator lijkt mij. Dan kun je ook zien wat de degradatie van de banden is. Ik ga er maar vanuit dat Red Bull weet waar ze mee bezig zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Maar een simulatie is een simulatie. Een dag later kan de temperatuur anders zijn, het kan geregend hebben, olie op de baan van een support race, de baan kan afgeschuurd zijn vanwege cracks, etc.

Dus zoals ik al zei: ja, het kan, maar nee, het is niet de voorkeursoptie.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
NotSoSteady schreef op zondag 3 november 2019 @ 12:53:
Dat verhaal over die Ferrari-motor werd door Mol gisteren gebracht als de waarheid, maar is dat überhaupt het geval of is Red Bull gewoon puur aan het gokken van wat het zou kunnen zijn?
Red Bull weet niet 100% zeker dat wat ze hebben aangekaart DE vinding was van Ferrari.

Maar door het op deze manier te spelen (wat Olav al zei) hebben ze het nog heel netjes gehouden.
Als ze echt protest gingen indienen, zoals Racing Points heeft gedaan bij Renault, dan heb je een heel politiek geneuzel eromheen (met mogelijk een volledig seizoen DSQ).

Doordat Red Bull het zo heeft gespeeld, is er een kans dat de vinding van Ferrari nu officieel illegaal is :)
Maar het kan zo zijn dat dit net niet is waardoor Ferrari zo sterk is.
(En daarnaast, ik vind het ook maar gezeik. Mercedes is al jaren oppermachtig en kwam met heel erg veel dingen weg en daar hoorde je weinig over, en nu is eens een ander team 'wat' sterker en dan gaan ineens al die termen van FIA = Ferrari enz lopen)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:38

RBH

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EIdLTZ1XYAIT-Cs?format=jpg&name=900x900

Bij bocht 8 geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Niet zo gek ook. Ging wel erg ver soms daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Heftig en terrecht. Ben benieuwd of iemand hier nog iets over gaat breken

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
Jasphur schreef op zondag 3 november 2019 @ 15:59:
[...]

Heftig en terrecht. Ben benieuwd of iemand hier nog iets over gaat breken
Inderdaad. Al vind ik het persoonlijk wel een beetje raar om de baan aan te passen na de kwalificatie.

Ziet ernaar uit dat je hier best wel wat schade kan rijden :+

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Beetje apart IMO om nu pas / nog een extra curbstone te plaatsen. Enerzijds is het raar om het nu nog te doen omdat de coureurs nu weer iets "nieuws" krijgen voorgeschoteld, maar anderzijds zou zo'n curbstone nu normaliter veel minder nodig zijn. Immers is track limits iets dat voornamelijk in de kwalificatie speelt waar er met het mes tussen de tanden wordt gereden en elke millimeter asfalt wordt benut. In de race geldt dat een stuk minder, dus de kans dat daar nu iemand gaat rijden is al een stuk kleiner.

Of deze hele aanpassing moet gedaan zijn voor bocht 9. Daar buiten de baan gaan levert schijnbaar flink wat winst op, maar tegelijkertijd ligt er een hobbel midden op de racelijn waardoor je eigenlijk gedwongen wordt om buiten de baan te gaan. Het liefst hanteert de FIA daar dus track limits, maar door de status van het asfalt kan dat niet. Mogelijk dat daardoor dus ook weer de mogelijkheid tot misbruik van de track limits van bocht 8 is ontstaan. Doordat ze bij bocht 9 nu buiten de baan mogen gaan dat ze daardoor ook een andere lijn door bocht 8 rijden en daar ook weer de track limits schenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:01:
[...]

Beetje apart IMO om nu pas / nog een extra curbstone te plaatsen. Enerzijds is het raar om het nu nog te doen omdat de coureurs nu weer iets "nieuws" krijgen voorgeschoteld, maar anderzijds zou zo'n curbstone nu normaliter veel minder nodig zijn. Immers is track limits iets dat voornamelijk in de kwalificatie speelt waar er met het mes tussen de tanden wordt gereden en elke millimeter asfalt wordt benut. In de race geldt dat een stuk minder, dus de kans dat daar nu iemand gaat rijden is al een stuk kleiner.

Of deze hele aanpassing moet gedaan zijn voor bocht 9. Daar buiten de baan gaan levert schijnbaar flink wat winst op, maar tegelijkertijd ligt er een hobbel midden op de racelijn waardoor je eigenlijk gedwongen wordt om buiten de baan te gaan. Het liefst hanteert de FIA daar dus track limits, maar door de status van het asfalt kan dat niet. Mogelijk dat daardoor dus ook weer de mogelijkheid tot misbruik van de track limits van bocht 8 is ontstaan. Doordat ze bij bocht 9 nu buiten de baan mogen gaan dat ze daardoor ook een andere lijn door bocht 8 rijden en daar ook weer de track limits schenden.
Volgende race kom de max 100km/h borden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Raceday!

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:53
:+ aan de beelden van gister te zien liggen die op nog wel meer willekeurig plaatsen op de baan :+

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:48
RobertMe schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:01:
[...]

Voor de vochten combinatie 8/9 en het rechte stuk(je) er na. Je zag Norris en Ricciardo vol de binnenkant van bocht 8 nemen (daar waar nu de oranje vluchtheuvel ligt) en daardoor veel meer snelheid meenamen naar 9 en het rechte stuk erna op. Dit is mosterd na de maaltijd, in de race zouden ze dit niet doen want het deel erna is te kort voor een inhaal actie.

Track limits was als ze voorbij de normale curbstones reden en alleen in bocht 19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Holkers schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:29:
[...]

Voor de vochten combinatie 8/9 en het rechte stuk(je) er na. Je zag Norris en Ricciardo vol de binnenkant van bocht 8 nemen (daar waar nu de oranje vluchtheuvel ligt) en daardoor veel meer snelheid meenamen naar 9 en het rechte stuk erna op. Dit is mosterd na de maaltijd, in de race zouden ze dit niet doen want het deel erna is te kort voor een inhaal actie.

Track limits was als ze voorbij de normale curbstones reden en alleen in bocht 19.
Track limits wilden ze ook hanteren in bocht 9, maar dat kon dus niet door de kwaliteit van het asfalt (hobbel op racelijn, dus liever dat iedereen buiten de baan gaat dan dat iedereen daar als een malle over het circuit stuitert). Alleen zal nu dus de situatie zijn ontstaan dat je daardoor harder door bocht 9 kunt, waardoor je ook een betere "aanloop" naar bocht 9 kunt nemen door de track limits ook bij bocht 8 te schenden. En dat laatste voorkomen ze nu dus met dat extra broodje. Het probleem bij bocht 8 zal dus zijn ontstaan door het toestaan van het schenden van de tracklimits bij bocht 9. En dat hopen ze nu op te lossen. Maar zoals gezegd, mosterd na de maaltijd. Kans dat daar nog iemand track limits zal schenden in de race is relatief klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:56

TinusTegengas

Formula Racing

Om 18:30 is het weer zover.

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:49
Maakt niet uit, rest van de baan is net zo hobbelig.

Ik vind het trouwens niet kunnen, er is op getraind, en gekwalificeerd. Dit hadden ze vóór de kwalificatie moeten doen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Aardappel schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:53:
[...]
Maakt niet uit, rest van de baan is net zo hobbelig.

Ik vind het trouwens niet kunnen, er is op getraind, en gekwalificeerd. Dit hadden ze vóór de kwalificatie moeten doen vind ik.
Helemaal juist. Hulkenberg bleef ook volledig aan de binnenkant gisteren, buiten de witte lijn dus. Geen enkel probleem blijkbaar, maar je kon zo wel de volgende bocht lekker recht aansnijden. Ik dacht al, dat mag allemaal zo?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 17:00
Pff, wat haat ik races die hier in de avond zijn. :X

[ Voor 36% gewijzigd door Rivanov op 03-11-2019 17:34 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Ah, een lanceerinstallatie/neuzensloper :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:06

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Rivanov schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:33:
Pff, wat haat ik races die hier in de avond zijn. :X
Nee joh heerlijk, zo na 8'en. Dan kan ik zonder geblèr van m'n jonge kinderen kijken.

en Olav Mol verstaan :X

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 17:00
Sjaak_Afhaak schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:37:
[...]

Nee joh heerlijk, zo na 8'en. Dan kan ik zonder geblèr van m'n jonge kinderen kijken.

en Olav Mol verstaan :X
Vind het echt verschrikkelijk. Ik heb het liefst ochtendraces. Maar ik heb ook geen kinderen. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, avond race is nog tot daar aan toe... Maar twee of drie uur eerder had van mij gemogen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:49
Heerlijk, overdag je ding doen en 's avonds bankhangen na het eten en lekker F1 kijken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:06
Heerlijk, toch! Hier ook eten gedaan, kinderen in bad en naar bed. Joggingpak aan en heerlijk onderuit en in alle rust naar de F1 kijken. Van mij mag elke race in de avond zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 18:04

Spotmatic

Ken sent me

Ik maakte de fout vanmiddag 75 km te fietsen. Het bier komt nu extra hard aan. :F

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MikeyMan schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:40:
Nouja, avond race is nog tot daar aan toe... Maar twee of drie uur eerder had van mij gemogen.
Wat ik mij vanmorgen ook bedacht is dat de race ook gewoon tot 10 over 12 vannacht kan duren, met allemaal rode vlaggen. Ik denk dat er dan toch velen afhaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 17:08

Edd

RobertMe schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:06:
[...]

Wat ik mij vanmorgen ook bedacht is dat de race ook gewoon tot 10 over 12 vannacht kan duren, met allemaal rode vlaggen. Ik denk dat er dan toch velen afhaken.
Bedoel je de Nascar-race? :+

Want de start is gewoon om 20:10 en max race-tijd is naar mijn weten nog steeds 2 uur. Dus 22:10 op zijn laatst?

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Edd schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:08:
[...]

Bedoel je de Nascar-race? :+

Want de start is gewoon om 20:10 en max race-tijd is naar mijn weten nog steeds 2 uur. Dus 22:10 op zijn laatst?
De maximale tijd dat ze rondjes rijden is twee uur ja. Daarom dat ik ook schreef 'inclusief rode vlaggen', want dan kan het vier uur duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 16:45

YRH

RobertMe schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:14:
[...]

De maximale tijd dat ze rondjes rijden is twee uur ja. Daarom dat ik ook schreef 'inclusief rode vlaggen', want dan kan het vier uur duren.
Hoevaak komt dat nou daadwerkelijk voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
YRH schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:15:
[...]

Hoevaak komt dat nou daadwerkelijk voor?
Brazilië 2016 ging in ieder geval over de twee uur heen, Baku 2017? misschien ook wel. En de kans dat het gebeurd is inderdaad klein, maar het kan dus wel.

Edit: de enige race waarbij ze daadwerkelijk over / tegen die tijd zijn geweest zal Canada 2008 of wat was het zijn geweest. Naar aanleiding daarvan is die regel ook pas ingevoerd.

[ Voor 22% gewijzigd door RobertMe op 03-11-2019 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:19:
[...]

Brazilië 2016 ging in ieder geval over de twee uur heen, Baku 2017? misschien ook wel. En de kans dat het gebeurd is inderdaad klein, maar het kan dus wel.
Was canada een paar jaar geleden geloof ik. Duurde uiteindelijk dik vier uur door de regen.

Edit: 2011, 4u4m

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

RobertMe schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:14:
[...]

Vergeet de extra tijd die de stewards nog nodig hebben om een of andere beslissing te nemen niet! :+

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Franko P. schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:20:
[...]

Vergeet de extra tijd die de stewards nog nodig hebben om een of andere beslissing te nemen niet! :+
Ja dat is wel meer dan irritant inderdaad. Wil gewoon een uitslag hebben voor 22:00 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Franko P. schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:20:
[...]

Dan kan het inderdaad zo een uur of 4 vannacht worden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Pre-show is nu live!

RobertMe schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:19:
[...]

Edit: de enige race waarbij ze daadwerkelijk over / tegen die tijd zijn geweest zal Canada 2008 of wat was het zijn geweest. Naar aanleiding daarvan is die regel ook pas ingevoerd.
Dan is het inderdaad wel mogelijk, maar zo te zien regent het niet op COTA en is het niet een track om heel veel troep te hebben.

[ Voor 70% gewijzigd door Edd op 03-11-2019 18:30 ]

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Kachoww. Burgers op het vuur. Biertje erbij. :9B

Hoe Amerikaans wil je het hebben. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Wat is Vettel toch sympathiek/relaxed de laatste tijd. Is dat iets wat mij alleen opvalt?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 17:23
Franko P. schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:35:
Wat is Vettel toch sympathiek/relaxed de laatste tijd. Is dat iets wat mij alleen opvalt?
Valt niks meer te winnen hè, dan krijg je dat :+

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Als ze maar niet uit de auto trillen nu (YouTube: F1: LIVE at the 2019 Austin Grand Prix) tijdens die rondes met al die hobbels :P

Tribunes zouden wel voller mogen....

[ Voor 9% gewijzigd door Paulus07 op 03-11-2019 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Kimi being Kimi :p

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd

Edd

Paulus07 schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:35:
Als ze maar niet uit de auto trillen nu (YouTube: F1: LIVE at the 2019 Austin Grand Prix) tijdens die rondes met al die hobbels :P

Die oude amerikanen hebben natuurlijk niet de meest stugge vering ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Iedereen in een Amerikaanse bak, en Kimi met hoodie op in een Alfa. Briljant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

Het is uitverkocht en de race is pas over anderhalf uur, dus ik denk dat het straks nog wel voller zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Sainz en Albon in 1 wagen? Auto kaput?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Illegal_Alien schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:44:
Stond inderdaad "Alexander Albon" op de sticker op het raam. Die van Sainz zal dan dus wel kapot zijn geweest. Anders hadden wel beide namen op de sticker gestaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 21:30
Illegal_Alien schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:44:
Slecht voorteken voor Sainz zen wagen zometeen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Bierproeverij is over. Nu ffies snackie, en straks mooi de race kijken! Was een mooie opvulling voor dat gat om 14.00 vanmiddag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Valtteri rijdt ook wel in een mooi bakkie rond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Wel weer lekkere stereotyperend.. Die velggrootte bij Lewis gezien? Wat zou het zijn? 23"?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Edd schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:47:
Wel weer lekkere stereotyperend.. Die velggrootte bij Lewis gezien? Wat zou het zijn? 23"?
Bij Lewis had meer zo'n wagen met hydraulische vering gepast... :+

Ik kan even niet op de naam komen van die wagens.
Een lowrider dus, dat was pas stereotyperend geweest... Maar dan had hij weer last van hoofdpijn gehad natuurlijk... :+

En de stream is alweer afgelopen...

[ Voor 28% gewijzigd door sjaool op 03-11-2019 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als ze klaar zijn met barbecueën zullen ze wel een plekje op de tribune gaan zoeken denk ik :)
Pagina: 1 ... 12 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.