[F1 2019] Race 11 GP van Duitsland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 39 Laatste
Acties:
  • 123.899 views

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
demo31051987 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:22:
[...]

Natuurlijk ga je pits in, maar dan neem je het risico op de penalty. Alle coureurs zijn akkoord gegaan met de regels m.b.t. pit-entry en de bollards. Regels zijn regels.
Nu we het er toch over hebben, dit is waar Leclerc was toen Hamilton van de baan ging en de muur raakte.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/gm0cmssd03d31.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
ThomasG schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:25:
[...]
Nu we het er toch over hebben, dit is waar Leclerc was toen Hamilton van de baan ging en de muur raakte.
[Afbeelding]
Dat scheelt toch bijna niets. Zeker 30 meter oid... Er was geel, maar je zag ook uit de beelden dat de coureurs die zich daar verremden al bij de bocht ervoor fout zaten en gewoon niet op tijd konden stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:57
hjvg schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:20:
[...]

dat hij het doet snap ik maar dat betekend niet dat hij het dan ongestraft mag doen. als daar wel een muur had gestaan had hij of tegen het verkeer in gemoeten of een volledig rondje moeten rijden.

sommigen hier vinden dat het geen straf verdient dat vind ik wel hoe vaak moeten rijders niet vanaf bocht 1 naar de pits met een kapotte vleugel dus waarom zou Hamilton dit niet kunnen. en als hij een andere manier kiest die niet is toegestaan moet er een straf komen
Het klinkt een beetje Calimero, als anderen het moeten moet hij het ook. Maar het gaat om de plek waarop het gebeurt en het feit dat een beschadigde auto die onderdelen kan verliezen gevaarlijker is dan een te late pit entry.

Als je dan al wil straffen moet het een drive through zijn en geen 5 sec. Dan denkt iemand wel 2x na. Maar dan nog hadden ze het in dit geval gedaan.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
Wat Lewis deed op die plek was logisch, hij kon de pitstraat nog halen zonder tegengesteld te rijden dus iedere coureur had dit gedaan. Die 5 seconden straf was erg mild, zeker gezien de tijd die hij had verloren als hij een rondje had moeten rijden met de kapotte wagen, maar dat zijn de regels voor het missen van de kegel. Je stelt de regel in plus straf en kan dan niet halverwege zeggen “ja maar zo bedoelden we dat niet” en er maar een andere straf voor geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 18:28
Phusebox schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:28:
[...]

Het klinkt een beetje Calimero, als anderen het moeten moet hij het ook. Maar het gaat om de plek waarop het gebeurt en het feit dat een beschadigde auto die onderdelen kan verliezen gevaarlijker is dan een te late pit entry.

Als je dan al wil straffen moet het een drive through zijn en geen 5 sec. Dan denkt iemand wel 2x na. Maar dan nog hadden ze het in dit geval gedaan.
in een vorige post heb ik ook gezegd dat ik de straf te laag vind. maar wat ik dus begrijp de volgende race gaan we rijden zonder regelboek?

kan iedereen zelf bepalen wanneer hij start hoe hij rijd en we zien wel wie er aan de streep komt als eerst want ja waarom zul je regels volgen als ze er zijn en het komt je niet uitkomt.

volgens mij is 1 van de regels dat de baan zich bevind tussen de 2 witte lijnen bevind Hamilton rijd op het gras wat geen baan is dus hij gaat eerst moet willig van de baan af om dan de andere baan (pit entry) weer op te gaan.

goed dit is mijn laatste post hier over word een welles nietes spelletje maar ik vind het 100% goed dat er een straf is gegeven en ik vind hem te laag. maar ik snap wel dat hamilton de gok waagde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Wat wel weer apart was is dat opeens Ferrari een geld boete kreeg voor unsafe release ipv een tijdstraf voor de rijder. Op zich is dat beter, want de rijder kan er niks aan doen, maar het is wel weer inconsequent t.o.v. vorige races en volgens mij ook niet aangekondigd als wijziging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:16

sjaool

Every life should have 9 cats

Dj-sannieboy schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:14:
[...]

Als je dit ziet snap je heel goed dat hij de pits in gaat en niet nog een hele ronde met een beschadigde auto gaat rijden. (Zelfs de anti-Hamilton Tweakers moeten het daarmee eens zijn) 100% dat ieder andere coureur ook zo de pits in gereden was.

[Afbeelding: Hamilton]
Het is logisch dat hij het doet maar dat betekent niet dat het ongestraft moet blijven als die regel bestaat dat je zo niet de pits in mag gaan. Zie de precedentwerking.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Waarom werden de straffen voor AR niet gedurende de race gegeven? Was de setting bij de start toen nog niet bekend misschien?

Als dit wel bekend was, hadden ze dit beter tijdens de race op kunnen lossen. Dan had AR meer kans gehad om nog een goed resultaat weg te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

StealthyPeanut schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:45:
Waarom werden de straffen voor AR niet gedurende de race gegeven? Was de setting bij de start toen nog niet bekend misschien?

Als dit wel bekend was, hadden ze dit beter tijdens de race op kunnen lossen. Dan had AR meer kans gehad om nog een goed resultaat weg te zetten.
Misschien hebben ze pas na de race de volledige data gekregen. Er moest niet voor niets iemand van het team naar de stewards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 11:51
hjvg schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:20:
[...]

dat hij het doet snap ik maar dat betekend niet dat hij het dan ongestraft mag doen. als daar wel een muur had gestaan had hij of tegen het verkeer in gemoeten of een volledig rondje moeten rijden.

sommigen hier vinden dat het geen straf verdient dat vind ik wel hoe vaak moeten rijders niet vanaf bocht 1 naar de pits met een kapotte vleugel dus waarom zou Hamilton dit niet kunnen. en als hij een andere manier kiest die niet is toegestaan moet er een straf komen
Hij had ook geluk dat er op dat moment al een SC was want anders was het zo de baan oversteken erg gevaarlijk geweest aangezien andere rijders dat natuurlijk niet verwachten, nu was de snelheid al stuk lager waardoor de gaten ook groter werden/waren en het kon maar anders was het echt een veel groter probleem geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Wat een prachtig!!!!!! Weekend. Potver zeg, moest eigenlijk mee naar de kermis, maar mocht de start zien. Uiteindelijk heel de race gekeken. Toppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:47:
[...]

Misschien hebben ze pas na de race de volledige data gekregen. Er moest niet voor niets iemand van het team naar de stewards.
Ik verwacht inderdaad dat ze pas na de race de data daadwerkelijk konden verzamelen, omdat het om techniek in de auto ging.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThomasG
StealthyPeanut schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:45:

Na de race controleren ze de auto's. Een aantal zaken checken ze op alle auto's, een aantal enkel bij de top 10, en andere steekproefsgewijs. De melding van Jo Bauer aan de stewards kwam om 17:43, dat is na de race. Waarschijnlijk wordt die data wel in de auto opgeslagen, maar kunnen ze er pas na de race bij. Het ging namelijk om de door de coureur gekozen torque bij het wegrijden, daar mag maximaal een vertraging van 70ms in zitten. Dit was 300ms bij de Alfa Romeo's, en wordt gezien als traction control.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:38
Vind nog steeds jammer van de AR straf. Ze hebben de P7 en 8 wel verdiend hoor! Hoop dat de appeal nog wat kan betekenen..

Conspiracy theory:
Stewards: "Shit Merc heeft geen punten, wij moeten iets doen! Maar moeilijk zeg, hij is 11e, moet dus 2 posities naar voren.. .. .. .. .. .. Alfa please report to the steward desk."

[ Voor 45% gewijzigd door SirLct op 29-07-2019 10:00 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 18:26
@sjaool ik lees niet dat @Dj-sannieboy zegt dat het ongestraft moet blijven. Hij geeft over de reden waarom Hamilton het doet. Hamilton heeft de afweging gemaakt tussen een nog een ronde rijden of een overtreding maken. Hij heeft gekozen voor de overtreding (zoals iedere rijder zou doen) en dus ook de penalty

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:57

Martinspire

Awesomeness

Dj-sannieboy schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:14:
[...]

Als je dit ziet snap je heel goed dat hij de pits in gaat en niet nog een hele ronde met een beschadigde auto gaat rijden. (Zelfs de anti-Hamilton Tweakers moeten het daarmee eens zijn) 100% dat ieder andere coureur ook zo de pits in gereden was.

[Afbeelding: Hamilton]
Ik denk niet dat menig andere coureur zo de pits in was gereden. Denk dat sommigen toch wel hadden geprobeerd om de bollard te rijden. Dat ie dat nu niet deed was gewoon stom, zeker gezien de regel dit weekend was toegevoegd en rijders daarop wel zullen zijn gewezen. Had meteen het team wat extra tijd gegeven. Die stonden nu voor Bottas klaar (waardoor het zo'n zootje was). Had ie doorgereden, dan had ook het team wat meer tijd gehad en was ie niet zoveel tijd kwijt geraakt. Goed, hij bleef alsnog P4, dus dat viel nog wel mee en heeft mijns inziens de race niet kapot gemaakt. Dat ie wat onderdelen kwijt was is hem gewoon 100% aan te rekenen. Het zal een behoorlijke klap op zijn ego zijn want hij stond altijd bekend om zijn regen kwaliteiten en hij is er nu dus 2x flink afgegaan. Dat ie hem 2x uit de muur kan houden is mijns inziens meer geluk dan wijsheid. De hoek die hij had in de laatste bocht was mazzel en bij de spin kwam ie niet zoals Bottas op het groene gedeelte waardoor bij Bottas de auto de andere kant op begon te draaien.

De straf van Leclerc blijft gewoon heel muf. Goedkoper om het voortaan zo te blijven doen. Bij Hamilton ook. Waarom zou je daar rekening mee gaan houden als het je maar 5 sec kost? Teams gaan echt wel rekenen wat ze wel of niet kunnen laten en dit werkt alleen maar meer van dit soort acties in de hand, idem met unsafe release. Ik pleit al langer ervoor om mbv detectie (laser lijkt me handiger dan lussen) te oordelen of een pitrelease veilig is of niet. Auto op een bepaalde plek in de pitlane: wacht er maar op...

[ Voor 23% gewijzigd door Martinspire op 29-07-2019 10:19 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Nog eentje van Schumi in de F2004:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rsb5Kjwr/IMG-6081.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Martinspire schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:15:
[...]

Ik denk niet dat menig andere coureur zo de pits in was gereden. Denk dat sommigen toch wel hadden geprobeerd om de bollard te rijden. Dat ie dat nu niet deed was gewoon stom, zeker gezien de regel dit weekend was toegevoegd en rijders daarop wel zullen zijn gewezen. Had meteen het team wat extra tijd gegeven. Die stonden nu voor Bottas klaar (waardoor het zo'n zootje was). Had ie doorgereden, dan had ook het team wat meer tijd gehad en was ie niet zoveel tijd kwijt geraakt. Goed, hij bleef alsnog P4, dus dat viel nog wel mee en heeft mijns inziens de race niet kapot gemaakt. Dat ie wat onderdelen kwijt was is hem gewoon 100% aan te rekenen. Het zal een behoorlijke klap op zijn ego zijn want hij stond altijd bekend om zijn regen kwaliteiten en hij is er nu dus 2x flink afgegaan. Dat ie hem 2x uit de muur kan houden is mijns inziens meer geluk dan wijsheid. De hoek die hij had in de laatste bocht was mazzel en bij de spin kwam ie niet zoals Bottas op het groene gedeelte waardoor bij Bottas de auto de andere kant op begon te draaien.
Dan had hij toch tegen de richting in gereden? Dat lijkt me nog een klap erger dan een bollard missen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Just_I

What did you just say?

gergs schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:58:
Vind nog steeds jammer van de AR straf. Ze hebben de P7 en 8 wel verdiend hoor! Hoop dat de appeal nog wat kan betekenen..

Conspiracy theory:
Stewards: "Shit Merc heeft geen punten, wij moeten iets doen! Maar moeilijk zeg, hij is 11e, moet dus 2 posities naar voren.. .. .. .. .. .. Alfa please report to the steward desk."
Alfa heeft zelf al aangegeven dat er in fout is opgetreden in de auto waar zij niets (hadden) kunnen doen. De afwijking is er dus wel geweest dus de melding van Jo Bauer is ook terecht geweest.
Of de argumenten van Alfa zwaar genoeg wegen on de straf ongedaan te maken... We gaan het meemaken.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-10 15:47

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/-ONHYLhoFP81Iq01XbAmtgkUx5Tc-iVPRzw89to4QBc.jpg?width=640&height=360&crop=smart&auto=webp&s=b1b3a857f0b43568f53511db603ad99fd18d2fa9
RBR heeft het genoeg kunnen proberen gister, en het is ze weer gelukt!
weer het record verbroken van snelste pitstop ooit!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:07

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Top race!

Wat me wel vaker opvalt (of ik beeld het me in): Als er ''onverwachte'' omstandigheden zijn tijdens de race heeft Redbull wel altijd zijn zaakjes op orde. Ze gaan sowieso altijd met een eigen plan de races in en wijken daar dan ook niet vanaf. Mercedes en Ferrari lijken op dat punt altijd zo onzeker en wachten tot een team iets doet en reageren daar op.

Nu moet ik er bij zeggen dat er bij deze race wel ook wat geluk kwam kijken. De switch naar mediums was een gok, maar ze gaan dan wel uit van hun eigen kracht en plan. Een paar rondes later toen de kans zich voordeed hadden ze de zaakjes wel weer op orde om de strategie aan te passen.

Wellicht een wat warrig verhaal hierboven, hoop dat jullie het snappen (maandagmorgen)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ThomasG
basvn schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:24:
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/36r1x6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:09
Chrosser schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:25:
Top race!

Wat me wel vaker opvalt (of ik beeld het me in): Als er ''onverwachte'' omstandigheden zijn tijdens de race heeft Redbull wel altijd zijn zaakjes op orde. Ze gaan sowieso altijd met een eigen plan de races in en wijken daar dan ook niet vanaf. Mercedes en Ferrari lijken op dat punt altijd zo onzeker en wachten tot een team iets doet en reageren daar op.
Misschien omdat bij deze twee de belangen het grootst zijn, ik verwacht dat beiden simpelweg goed voorbereid aan de race de beginnen. Echter kun je je natuurlijk op een aantal scenarios voorbereiden maar tijdens de race zelf lijkt me dat er zoveel verschillende parameters waardoor je eigenlijk constant aan het herplannen bent en uiteindelijk reactief word.

Gisteren was bizar met het weer, de vele ongelukken, safety cars en nogmaal het weer waardoor de druk natuurlijk nog hoger word. Misschien is het allemaal ook wel gewoon data-driven fomo :)

Vervelend voor de teams, als toeschouwer alleen maar leuk :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 23:56
https://m.gpupdate.net/nl...werd-voor-unsafe-release/

Zo'n onzin dit, dit is juist waardoor het niet eenduidig is en het altijd maar weer de vraag blijft wat ze nu weer zullen verzinnen???

Dit kan de FIA echt niet menen want (desondanks ik het er mee eens ben dat het team een straf moet krijgen) is er wezenlijk geen verschil tussen de situatie van Verstappen (Monaco) en deze van Leclerc. Het verschil is dat Grosjean vol in de ankers gaat en er volgens mij evengoed een "collision" is (voorvleugel achterwiel).

Daarnaast, als je als coureur het sein krijgt gaan, dan ga je en zie je pas (te laat) dat er iemand naast je zat. Dat het niet compleet mis gaat tussen Leclerc en Grosjean is enkel en alleen aan de rem actie van Grosjean te danken.

Deze logica van de FIA zie ik in ieder geval niet.

En als dit nu de defacto standaard wordt dan gaan we veel pit crashes zien en gaan er een hoop mensen naar het ziekenhuis afgevoerd worden.

You may enlighten me!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

basvn schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:24:
[Afbeelding]
Echt bizar hoe snel ze dat doen. Lukt mij nog niet m'n neus te snuiten in die tijd..... :o

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

Bij nu.nl zijn ze weer lekker aan het origamiën geweest...

Waarom er zoveel crashes waren in bocht 16 tijdens de GP Duitsland

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 18:04
Wat me trouwens wel opviel is dat niet alleen de Nederlandse fans juichten bij een crash, de Duitse fans juichten bijv. ook toen Hamilton crashte. Bij een mooie inhaalactie juichen, OK, maar juichen als iemand een fout maakt en daardoor (mogelijk) uit de race ligt? Ik vond het maar raar.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:51
Ik was vorig jaar zelf in Hockenheim en zat in het stadion waar Vettel crashte. Je moest het gejuich eens horen toen.

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
ATS schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:19:
[...]

Dan had hij toch tegen de richting in gereden? Dat lijkt me nog een klap erger dan een bollard missen.
Niet op de baan, maar als hij een klein beetje wielspin had gehad bij het uitkomen van de grindbak en met z'n neus naar rechts kwam, had niemand er moeilijk over gedaan denk ik. Dan had ik recht over kunnen steken.

Hij keek wel naar rechts of er iemand aan kwam, maar echt veilig was het niet. Iedere coureur had overigens deze keuze gemaakt en hij werd gestraft omdat zijn pitcrew niet klaar stond, maar als deze wel klaar stond heeft het hem echt 20 seconde gescheeld. Wat mij betreft had een drive-through een betere straf geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
En het trieste is, dat het helemaal niet de reden is, bocht 16 of de dragstrip. Het was de bocht/bochten ervoor die er voor zorgden dat ze buiten de baan raakten. Iets over de curb aan de buitenkant van bocht 15 en off-line en je gleed naar buiten de baan af. Dat de dragstrip niet hielp om te stoppen oké, soit, maar het was de lijn richting bocht 16 die de scherprechter was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

MrBreaker schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:42:

Zo'n onzin dit, dit is juist waardoor het niet eenduidig is en het altijd maar weer de vraag blijft wat ze nu weer zullen verzinnen???

Dit kan de FIA echt niet menen want (desondanks ik het er mee eens ben dat het team een straf moet krijgen) is er wezenlijk geen verschil tussen de situatie van Verstappen (Monaco) en deze van Leclerc. Het verschil is dat Grosjean vol in de ankers gaat en er volgens mij evengoed een "collision" is (voorvleugel achterwiel).

Daarnaast, als je als coureur het sein krijgt gaan, dan ga je en zie je pas (te laat) dat er iemand naast je zat. Dat het niet compleet mis gaat tussen Leclerc en Grosjean is enkel en alleen aan de rem actie van Grosjean te danken.

Deze logica van de FIA zie ik in ieder geval niet.

En als dit nu de defacto standaard wordt dan gaan we veel pit crashes zien en gaan er een hoop mensen naar het ziekenhuis afgevoerd moeten worden.
Eerst dacht ik ook dat het team een straf geven een eerlijkere oplossing is. Echter de coureur heeft uiteindelijk ook een voordeel en de coureur(s) die erachter rijdt wordt benadeeld qua positie en/of tijd. Wat kan die daar aan doen.

Er zijn volgensmij twee zaken. Unsafe release, wat veiligheid betreft en daarvoor moet het team flink beboet worden en niet een lousy 5k. Onveilig is onveilig.
Het tweede is het tijds/positie voordeel dat de rijder behaalt. Dit zou gecompenseerd moeten worden door positie inleveren en/of tijdstraf.

Een team (en de coureur maakt daar deel van uit) zou imho nooit op enig punt beter af mogen zijn agv een unsafe release.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Leuk gemaakt :)

Daar is iemand gister en vannacht wel even mee bezig geweest :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Holkers schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:28:
[...]

Dat scheelt toch bijna niets. Zeker 30 meter oid... Er was geel, maar je zag ook uit de beelden dat de coureurs die zich daar verremden al bij de bocht ervoor fout zaten en gewoon niet op tijd konden stoppen.
Er was niet alleen geel, er was zelfs een Safety Car buiten toen Lewis eraf schoot.
Holkers schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:50:
[...]
En het trieste is, dat het helemaal niet de reden is, bocht 16 of de dragstrip. Het was de bocht/bochten ervoor die er voor zorgden dat ze buiten de baan raakten. Iets over de curb aan de buitenkant van bocht 15 en off-line en je gleed naar buiten de baan af. Dat de dragstrip niet hielp om te stoppen oké, soit, maar het was de lijn richting bocht 16 die de scherprechter was
?T15/T16? is inderdaad off-camber dacht ik, waardoor je bij een foutje extra snel de buitenlijn op gaat (en dus eraf schiet met dit water)

[ Voor 43% gewijzigd door YakuzA op 29-07-2019 10:55 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
De keuze om naar de gele band te gaan was wel heel slecht, was een pure gamble maar vooral een hele slechte de baan was nog veels te nat. Zo werden er meer fouten gemaakt bij zowat elk team, ze mogen wel wat meer investeren in goede strategist-en

Kvyat enorm goed gereden en Albon ook trouwens, nu zie je goed dat die wel een maatje groter zijn dan Gasly die valt totaal door de mand in deze GP als die dat al niet eerder had gedaan. DIe gaat snel vervangen worden, ze missen wel heel veel punten op deze manier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 23:56
Help!!!! schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:51:
[...]

Eerst dacht ik ook dat het team een straf geven een eerlijkere oplossing is. Echter de coureur heeft uiteindelijk ook een voordeel en de coureur(s) die erachter rijdt wordt benadeeld qua positie en/of tijd. Wat kan die daar aan doen.

Er zijn volgensmij twee zaken. Unsafe release, wat veiligheid betreft en daarvoor moet het team flink beboet worden en niet een lousy 5k. Onveilig is onveilig.
Het tweede is het tijds/positie voordeel dat de rijder behaalt. Dit zou gecompenseerd moeten worden door positie inleveren en/of tijdstraf.

Een team (en de coureur maakt daar deel van uit) zou imho nooit op enig punt beter af mogen zijn agv een unsafe release.
Idd, straf voor het team en positie op de baan terug geven (idem als leaving the track and gaining advantage).

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:13
Arjan90 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:48:
Wat me trouwens wel opviel is dat niet alleen de Nederlandse fans juichten bij een crash, de Duitse fans juichten bijv. ook toen Hamilton crashte. Bij een mooie inhaalactie juichen, OK, maar juichen als iemand een fout maakt en daardoor (mogelijk) uit de race ligt? Ik vond het maar raar.
Is ook deels gejuich voor alle consternatie denk ik. Ach, en het gebeurt overal: eigen doelpunt? De helft van het stadion juicht. En in het geval van F1 krijgt de coureur er niet heel veel van mee.

[ Voor 5% gewijzigd door renegrunn op 29-07-2019 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:09
Ik vind het eigenlijk wel logisch, dat Vettel een goed resultaat heenzet is al top maar dat de voornaamste concurrent geen punten pakt maakt het nog beter.

Zolang hij van de baan vliegt en zonder schade uit de auto stapt is het prima toch?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
MrBreaker schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:42:

Het verschil is dat Grosjean vol in de ankers gaat en er volgens mij evengoed een "collision" is (voorvleugel achterwiel).
ook wel eens lekker dat Grosjean een crash voorkomt ipv veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:20
TVH7 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 16:53:
Wat is dit eigenlijk voor een belachelijk gedrag van die Nederlandse fans om te gaan juichen?!
Je hebt de Vettel fans niet horen juichen toen Hamilton spinde in bocht 1? Bij de F1 wordt nou eenmaal gejuicht als er actie is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:01
P.O. Box schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:09:
[...]

Gelukkig maakte hij dat later in de wedstrijd weer goed door in te sturen op KMag.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 18:04
P.O. Box schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:09:
[...]

Volgens mij crashte Grosjean ook bijna onder de safety car bij de laatste bochten :+ Of het moet Magnussen zijn geweest, maar volgens mij was het nr 8.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:57

Martinspire

Awesomeness

ATS schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:19:
[...]

Niet als ie het nog gewoon buiten de lijnen had gedaan...

Snelste pitstop record:
[Video: https://i.imgur.com/5ZYKAKt.mp4]

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 29-07-2019 11:18 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-10 15:47

basvn

Breezand - NHN

LockeJohn schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:56:
De keuze om naar de gele band te gaan was wel heel slecht, was een pure gamble maar vooral een hele slechte de baan was nog veels te nat. Zo werden er meer fouten gemaakt bij zowat elk team, ze mogen wel wat meer investeren in goede strategist-en

Kvyat enorm goed gereden en Albon ook trouwens, nu zie je goed dat die wel een maatje groter zijn dan Gasly die valt totaal door de mand in deze GP als die dat al niet eerder had gedaan. DIe gaat snel vervangen worden, ze missen wel heel veel punten op deze manier
Achteraf een goede keuze geweest.
Hij heeft er kort op gereden, omdat iedereen tijdens SC de pits in ging.
en daardoor had max op t einde nog een setje nieuwe softs over (die hij anders voor die paar ronde gebruikt had)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LockeJohn schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:56:
De keuze voor slicks was misschien niet eens zo slecht, een gok natuurlijk, en achteraf ook de foute, maar niet perse fout. Ook op basis van hoe je zag dat Leclerc op de nieuwe inters ging en MAG en nog wat anderen op de softs. De keuze is daarbij gemaakt voor de mediums omdat die mogelijk tot het einde van de race mee konden. Als het vanaf toen bleef drogen was de medium wellicht een meesterlijke zet geweest, nu was het nog te nat en ging het weer regenen.

Zeggen dat 'ze' mogen investeren in betere strategisten vind ik persoonlijk dan ook wel heel makkelijk vanaf de zijlijn. Als je daar zit met je weerradar, de situatie op de baan, beslissingen moet maken voor twee coureurs op basis van hun input, en op basis van wat anderen op de baan doen dan worden er in deze situaties onder hoge druk altijd wel foutjes gemaakt die achteraf slecht waren.

En dit was dan nog een knotsgekke race met zoveel pitstops. Als je dan al gaat voor 'slechte strategie' vond ik Hamilton in Monaco op de medium nog wel veel slechter. Daar weet je dat je maar een stop maakt en een hard de veiligere keuze is qua halen einde en snelheidsverschil te gering is/inhalen toch onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
RobertMe schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:19:
[...]

De keuze voor slicks was misschien niet eens zo slecht, een gok natuurlijk, en achteraf ook de foute, maar niet perse fout. Ook op basis van hoe je zag dat Leclerc op de nieuwe inters ging en MAG en nog wat anderen op de softs. De keuze is daarbij gemaakt voor de mediums omdat die mogelijk tot het einde van de race mee konden. Als het vanaf toen bleef drogen was de medium wellicht een meesterlijke zet geweest, nu was het nog te nat en ging het weer regenen.

Zeggen dat 'ze' mogen investeren in betere strategisten vind ik persoonlijk dan ook wel heel makkelijk vanaf de zijlijn. Als je daar zit met je weerradar, de situatie op de baan, beslissingen moet maken voor twee coureurs op basis van hun input, en op basis van wat anderen op de baan doen dan worden er in deze situaties onder hoge druk altijd wel foutjes gemaakt die achteraf slecht waren.

En dit was dan nog een knotsgekke race met zoveel pitstops. Als je dan al gaat voor 'slechte strategie' vond ik Hamilton in Monaco op de medium nog wel veel slechter. Daar weet je dat je maar een stop maakt en een hard de veiligere keuze is qua halen einde en snelheidsverschil te gering is/inhalen toch onmogelijk.
Je zou Max ook nog even moeten vragen wat die denkt de coureur kan goed inschatten hoe de grip is lijkt mij. De gele band is trouwens lastiger om op temperatuur te krijgen.

Ja die Monaco blamage bij HAM was ook typisch. Het valt mij gewoon op dat zulke foutjes worden gemaakt terwijl er zoveel op het spel staat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Gebeurt elke race, in elk land door bijna alle echt-fanatieke fans.

En terecht: bij voetbal wordt ook gejuicht als de keeper een grote blunder maakt en een tegendoelpunt krijgt. Ik snap heel dat brave gedrag niet dat je niet mag juichen als iemand een fout maakt, maar wel mag juichen als hij wordt ingehaald.

Het is een sport waar nogal wat op het spel staat: ik zou het bizar vinden als er niet gejuicht wordt. Ja, door neutrale supporters of niet-fanatieke-supporters misschien.

Kijk voor de grap maar eens deze video terug. De Tiffosi gaat uit hun dak omdat Mika in de laatste ronde een ploffende motor heeft.

[YouTube: LAST LAP WIN MICHAEL SCHUMACHER VS MIKA HAKKINEN - BARCELONA 2001]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:02
Wat een race, echt genoten van deze race!! Ga zo door Max!! :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LockeJohn schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:23:
[...]

Je zou Max ook nog even moeten vragen wat die denkt de coureur kan goed inschatten hoe de grip is lijkt mij. De gele band is trouwens lastiger om op temperatuur te krijgen.

Ja die Monaco blamage bij HAM was ook typisch. Het valt mij gewoon op dat zulke foutjes worden gemaakt terwijl er zoveel op het spel staat.
Ja, je kunt de coureur vragen, en dat zal ook zijn gebeurd. Maar de coureur heeft geen weerradar in de auto, en ook geen TV om te zien wat anderen doen op slicks.

Het komt gewoon best vaak voor dat het team een band eronder schroeft en de coureur vervolgens komt met een 'waarom deze band???'. Soms zal het een goede zet van het team zijn, soms niet.
Zoals gezegd: als het in dit geval droog bleef had Verstappen de race op de mediums kunnen uitrijden en was het dom geweest als ze naar de softs gingen en nog een keer moesten stoppen terwijl nu velen naar de mediums gingen. VER op soft en de Mercs op mediums was net zo'n afgang geweest als het opdroogde en VER een extra stop moest maken.

In deze omstandigheden is en blijft het ook een beetje Russische roulette.
Ook met Stroll en daarna MAG en KVY op het eind. Voor STR en KVY was de switch naar softs onder/bij einde SC een meesterzet. Kwam er weer wat regen hadden ze misschien in de muur gestaan. Stopte iedereen op dat moment, had het ook geen voordeel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Een probleem is ook dat de teamradio openbaar is dus in behoorlijk wat situaties geef je informatie aan je concurrenten die daarmee jouw strategie kunnen pareren terwijl jij niks van hun strategie weet. In dit geval zouden andere teams een ronde eerder weten dat Max op mediums verder zou gaan en, aangenomen dat de regen inderdaad wegtrok, had dat zijn voordeel behoorlijk beperkt. Iemand anders die zou pitten voor softs (tegelijk met Max) had dan wellicht ook de tactiek aangepast naar medium, daarmee een pitstop bespaard en aan kunnen vallen in plaats van kansloos weg te vallen door +20sec van de extra stop.

[ Voor 50% gewijzigd door DataGhost op 29-07-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:46
Typisch voetbalsupport-gedrag :O Het getuigt van weinig respect voor de coureurs. Niet nodig en het komt de sfeer rond de baan niet ten goede.
StealthyPeanut schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:27:
[...]

Gebeurt elke race, in elk land door bijna alle echt-fanatieke fans.

En terecht: bij voetbal wordt ook gejuicht als de keeper een grote blunder maakt en een tegendoelpunt krijgt. Ik snap heel dat brave gedrag niet dat je niet mag juichen als iemand een fout maakt, maar wel mag juichen als hij wordt ingehaald.

Het is een sport waar nogal wat op het spel staat: ik zou het bizar vinden als er niet gejuicht wordt. Ja, door neutrale supporters of niet-fanatieke-supporters misschien.

Kijk voor de grap maar eens deze video terug. De Tiffosi gaat uit hun dak omdat Mika in de laatste ronde een ploffende motor heeft.

[YouTube: LAST LAP WIN MICHAEL SCHUMACHER VS MIKA HAKKINEN - BARCELONA 2001]
Dat je juicht omdat jouw favoriet daardoor een plek opschuift, begrijp ik. Als ik naar de MotoGP kijk, is er eerder een reactie van "Ohhhhhhhh" in plaats van dat fans blij zijn dat iemand crasht.

[ Voor 50% gewijzigd door Joris748 op 29-07-2019 11:45 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Joris748 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:40:
[...]

Typisch voetbalsupport-gedrag :O Het getuigt van weinig respect voor de coureurs. Niet nodig en het komt de sfeer rond de baan niet ten goede.
Volgens mij is de sfeer rond de baan prima. En het gejuich klinkt voor mij als een soort ruis, ik weet niet of jij wel kan horen wat er precies gejuicht wordt? Het zal een mix zijn van "YES, JAAA!!" en "NEEEE", "OH MY GOD", "SCHEISSE" en weet ik wat nog meer in allerlei talen. Je kan de gedachte dat iedereen enthousiast juicht omdat ze blij zijn dat iemand eraf ligt lekker laten varen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]

Nee, laten we honderden euro's betalen om bij een race te zijn en dan als een stille bezoeker gaan zitten op de tribune zonder enige emotie te tonen of op te springen en te juichen en klappen als een concurrent van de baan raakt.

Natuurlijk, als het een klapper is als Burti in 2001 op Spa bijvoorbeeld, dan lijkt het me overduidelijk dat dit er niet thuis hoort. Maar als ik op die tribune bij LEC of HAM zat en zij schoven eraf, had ik zeker wel gejuicht. En met mij heel veel anderen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 13:24
[...]

Heeft niets met voetbalsupporters te maken. Dit gebeurd al jaren bij alle races en alle race klassen. Zeker bij een simpele crash of spin. (en ja altijd hoor je wel een moraalridder klagen dat respectloos zou zijn) De reacties zijn heel anders als het een harde crash is.

Ik heb trouwens het gevoel dat Hamilton gewoon afgeleid was door het opruimen van de crash van LeClerc en dat hij daardoor van de baan afschoot.

[ Voor 12% gewijzigd door SnowDude op 29-07-2019 11:49 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Ik heb ook geen respect voor aantal coureurs, 99,9% kans dat dat gevoel geheel wederzijds zal zijn. Als dan een Lec (met z'n mazzel straf) of Ham eraf vliegt, kan ik enkel van genieten en juich ik vrolijk mee. Bij Hul hoorde je amper wat, bij Bottas wel 'iets', maar lang niet zo groot als bij Lec of Ham.

De sfeer was meer dan prima, grootste deel van de fans waren helemaal happy met Vet en Ver op het podium, chaos was compleet en iedereen happy.

Je hoorde bijna niets bij Hul of al minder bij Bottas, fans zijn blij dat een Merc einde oefening is, zij zijn bij diverse races juist de oorzaak geweest dat dingen saai waren.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 29-07-2019 11:52 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dx94N1imvFaBI4yOYkMuVTxY/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VaivjzoxAM7LQgQKgcEdi0tP/full.png

Red Bull heeft haar zaakjes meer dan prima op orde. Meer en meer wordt het een geoliede machine _/-\o_

Meer voer voor de statistieknerds onder ons: https://inmotion.dhl/en/formula-1/fastest-pit-stop-award/

[ Voor 12% gewijzigd door Aardappelbakker op 29-07-2019 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Aardappelbakker schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:51:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Red Bull heeft haar zaakjes meer dan prima op orde. Meer en meer wordt het een geoliede machine _/-\o_

Meer voer voor de statistieknerds onder ons: https://inmotion.dhl/en/formula-1/fastest-pit-stop-award/
Had verwacht dat die 30s stop van lewis wel wat meer effect zou hebben op het gemiddelde.

Mooie stats achter het linkje :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-09 10:13
YakuzA schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:00:
[...]

Had verwacht dat die 30s stop van lewis wel wat meer effect zou hebben op het gemiddelde.

Mooie stats achter het linkje :)
Ik denk dat ze de meest langzame er uit filteren voor het gemiddelde. Ik denk dat zijn vleugelwissel in Oostenrijk er wel in is verwerkt (daar zie je het gemiddeld omhoog gaan).

10 races, 1 stop per race per coureur = 20 stops = 60 seconden.
Hamilton heeft deze stop alleen al 56 seconden stil gestaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Aardappelbakker schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:51:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nieuw record voor RBR (Max) gisteren dus? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Aaaaaah kijk daarom ging het dus zo slecht met m.. Hamilton was ziek! :(:)

Zielig ziek zwak misselijk

After taking his first pole at Hockenheim since 2008 – with both Ferraris struck by reliability issues – Hamilton revealed that he booked P1 on the grid with an illness on a significant weekend for Mercedes, who were celebrating their 125th year of motorsport at their home round in Germany.

Post-race, Hamilton said: “The illness brought me back to being a human”. But that was only the start of his problems. “I don’t know. It was a combination of a lot of things,” he added.

“I’ve got to get healthy again, that’s the biggest thing,” Hamilton said after the race. “Performing this weekend has been one of the hardest [things] so trying to get myself back to physical fitness healthy again, will be key.”

Ocharme.. :F

[ Voor 9% gewijzigd door poor Leno op 29-07-2019 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
ArcticWolf schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:08:
[...]

Nieuw record voor RBR (Max) gisteren dus? :o
Yes! Tijdens de laatste pitstop van inters naar softs. Check de video die Martinspire heeft gepost :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
poor Leno schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:10:

After taking his first pole at Hockenheim since 2008 – with both Ferraris struck by reliability issues – Hamilton revealed that he booked P1 on the grid with an illness on a significant weekend for Mercedes, who were celebrating their 125th year of motorsport at their home round in Germany.

Post-race, Hamilton said: “The illness brought me back to being a human”. But that was only the start of his problems. “I don’t know. It was a combination of a lot of things,” he added.

“I’ve got to get healthy again, that’s the biggest thing,” Hamilton said after the race. “Performing this weekend has been one of the hardest [things] so trying to get myself back to physical fitness healthy again, will be key.”

Dat was ook vantevoren al bekend dus geen lulsmoes achteraf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG

Volgens Rosberg en aardig wat mensen op Reddit, e.d. was het ziek zijn van Hamilton deel van de show. Netflix was aan het filmen bij Mercedes, en het script zou zijn geweest dat Hamilton ziek was en "tegen alle verwachtingen in" de race zou winnen door het onmogelijke te doen. Of dat wel of niet waar is, laat ik in het midden. Maar dat zijn de complottheorieën die de ronde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
toolkist schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:14:
[...]

Dat was ook vantevoren al bekend dus geen lulsmoes achteraf...
Ah lol, dat had ik niet meegekregen :X Maar het bericht was van vannacht, vandaar.

Het kwam me gewoon weer heel typisch over ;)
ThomasG schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:15:
[...]
Volgens Rosberg en aardig wat mensen op Reddit, e.d. was het ziek zijn van Hamilton deel van de show. Netflix was aan het filmen bij Mercedes, en het script zou zijn geweest dat Hamilton ziek was en "tegen alle verwachtingen in" de race zou winnen door het onmogelijke te doen. Of dat wel of niet waar is, laat ik in het midden. Maar dat zijn de complottheorieën die de ronde doen.
Oh dat zou me niets verbazen haha. Als je ziek bent en verliest, dan ben je helaas ziek. Als je wint ondanks het ziek zijn ben je fantastisch. Win-win!

Maar wat ik dan wel heel raar vind, is dat als ie zo ziek was als dat zij en hijzelf doen voorkomen, dat ie dan met al de veiligheidsvoorschriften alsnog mag rijden :?
Dan ben je een gevaar voor jezelf en voor de anderen..

[ Voor 58% gewijzigd door poor Leno op 29-07-2019 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Laatst online: 23-09 18:28
poor Leno schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:16:
[...]

Ah lol, dat had ik niet meegekregen :X Maar het bericht was van vannacht, vandaar.

Het kwam me gewoon weer heel typisch over ;)
ocon was geïnformeerd dat hij mogelijk kwalificatie en race moest doen omdat hamilton niet fit was. dit werd tijdens de kwalificatie op Ziggo volgens mij ook al vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:23

Bob Popcorn

Plop!

[...]
Bron van die quote van Rosberg? Vind ik wel interessant. :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

[...]
Ik zat net vanwege ditzelfde in het andere topic de post-quali press conference weer even te kijken, hij drinkt gewoon Monster Energy, en nadat 'ie eruit zag alsof 'ie met een heftige masturbeersessie bezig was (net onder tafel z'n shirt heen en weer wapperen vanwege de "koorts") zei 'ie dat 'ie last had van "bit of a sore throat". Ik ga mee met de Netflix-theorie. Dan vallen ook de stukjes met Ocon op z'n plaats, dat moest gewoon in de serie komen.
Max had last van z'n rug en zat aan de pijnstillers, dat vind ik erger dan een keelpijntje, maar hij wist daarmee wel te winnen.

[ Voor 10% gewijzigd door DataGhost op 29-07-2019 12:23 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10 19:51

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/y6n06xavt7d31.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7VnAawK.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gnMmm3n.jpg

Problemen voor Renault, een vrachtwagen is gecrashed terwijl deze onderweg was naar de Hungarian Grand Prix..

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
DataGhost schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:22:
[...]

Ik zat net vanwege ditzelfde in het andere topic de post-quali press conference weer even te kijken, hij drinkt gewoon Monster Energy, en nadat 'ie eruit zag alsof 'ie met een heftige masturbeersessie bezig was (net onder tafel z'n shirt heen en weer wapperen vanwege de "koorts") zei 'ie dat 'ie last had van "bit of a sore throat". Ik ga mee met de Netflix-theorie. Dan vallen ook de stukjes met Ocon op z'n plaats, dat moest gewoon in de serie komen.
Zou het vanwege sponsordeals niet verplicht zijn voor hem om bij de persco Monster te drinken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
Robinvdh5 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:23:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Problemen voor Renault, een vrachtwagen is gecrashed terwijl deze onderweg was naar de Hungarian Grand Prix..
Zat Hulkenberg achter het stuur? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Eigenlijk mag je hier niet om lachen, maar toch.. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Bob Popcorn schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:21:
[...]

Bron van die quote van Rosberg? Vind ik wel interessant. :)
Ik kan de directe quote niet vinden, maar hij heeft het gezegd bij Sky (waar hij vaker te gast is) vóór de race. Wel een Reddit post met een quote.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

DataGhost schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:22:
[...]

Max had last van z'n rug en zat aan de pijnstillers, dat vind ik erger dan een keelpijntje, maar hij wist daarmee wel te winnen.
Vond dat hij er tijdens de presco wel echt slecht uitzag, koortsig en in ieder geval vermoeid. In die flesjes Red Bull of Monster zit vziw niet daadwerkelijk energy drank, omdat ze zelf ook wel weten dat die zooi niet heel goed is voor topsporters (en voor de rest van de mensheid ook niet overigens). Wil er best in meegaan dat het voor Netflix natuurlijk een mooi verhaal is als ie ziek wint, maar hij leek mij toch wel echt ziek te zijn. Het is ook niet alsof hij het ziek zijn compleet de schuld geeft in zijn interview, maar merkt terecht op dat het meespeelt en dat er niet veel mee zat op race day. In die zin heb je denk liever last van je rug dan koorts, van dat laatste gaat je algehele gesteldheid en prestatievermogen veel meer omlaag.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:15

Player1S

Probably out in the dark

Liveshort schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:35:
[...]

Vond dat hij er tijdens de presco wel echt slecht uitzag, koortsig en in ieder geval vermoeid. In die flesjes Red Bull of Monster zit vziw niet daadwerkelijk energy drank, omdat ze zelf ook wel weten dat die zooi niet heel goed is voor topsporters (en voor de rest van de mensheid ook niet overigens). Wil er best in meegaan dat het voor Netflix natuurlijk een mooi verhaal is als ie ziek wint, maar hij leek mij toch wel echt ziek te zijn. Het is ook niet alsof hij het ziek zijn compleet de schuld geeft in zijn interview, maar merkt terecht op dat het meespeelt en dat er niet veel mee zat op race day. In die zin heb je denk liever last van je rug dan koorts, van dat laatste gaat je algehele gesteldheid en prestatievermogen veel meer omlaag.
Mja, was ie ziek of Hamilton-ziek (overtreffende trap van man-ziek).

Hoe vaak is zijn auto wel niet rijp voor de sloop of rijdt ie naar eigen zeggen letterlijk op de velgen om vervolgens de snelste ronde neer te zetten?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 18:36

Pathogen

Shoop Da Whoop

Player1S schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:39:
[...]

Mja, was ie ziek of Hamilton-ziek (overtreffende trap van man-ziek).

Hoe vaak is zijn auto wel niet rijp voor de sloop of rijdt ie naar eigen zeggen letterlijk op de velgen om vervolgens de snelste ronde neer te zetten?
Tsja, ik rijd ook het lekkerst met een afgeragd barrel hoor, hoef je tenminste niet voorzichtig mee te zijn :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Liveshort schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:35:
[...]

Ben het hier wel mee eens. Die gast zag er oprecht niet fit en niet goed uit. Wat best een keer kan, want hij is ook maar een mens.

En dat kan ook best 1 van de oorzaken zijn geweest dat zijn reactievermogen minder was en dus eraf schoot. Niks smoesjes zoeken, maar kan wel hebben meegespeeld. Een buikgriep of koortsig gevoel is al kut om gewoon thuis te werken, laat staan met 4,5 G en 300km/h over een circuit te knallen. In wisselvallige omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:35

Spotmatic

Ken sent me

StealthyPeanut schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:42:
[...]
Een buikgriep of koortsig gevoel is al kut om gewoon thuis te werken, laat staan met 4,5 G en 300km/h over een circuit te knallen. In wisselvallige omstandigheden.
Met andere woorden: die was onverantwoord bezig. Een DSQ is wel op z'n plaats. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:49
Dus Mercedes (en Ferrari) wilden vorig jaar niet mee doen aan de Netflix docu en dit seizoen doen ze wel mee en gaan ze gelijk een slecht script voor een soap naspelen door te alsof Hamilton ziek is, Ocon paraat staat etc etc? :P

Man, man, man dat gaat er bij mij echt niet in hoor :p

Dat Hamilton niet fit was kan ik best inkomen, dat Ocon gereed staat ook. Want bij elke GP en nagenoeg elk team staat een derde coureur paraat om in actie te komen mocht dat nodig zijn. Dat Hamilton als "dramaqueen" nog iets heeft aangedikt geloof ik ook nog wel, want zoals hierboven ook al vermeld kan hij de hele race klagen over een slechte auto of versleten banden en toch het snelste zijn van het hele veld.
Een griepje, verkoudheid of kleine voedselvergiftiging komt ook bij coureurs gewoon voor en net als wij normale stervelingen kun je als het niet te ernstig is gewoon werken (of dus racen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Spotmatic schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:43:
[...]

Met andere woorden: die was onverantwoord bezig. Een DSQ is wel op z'n plaats. ;)
Eigenlijk zou Hamilton niet eens mogen deelnemen bij ziekte. Henri Toivonen was ook ziek. Nam wat medicatie er voor. Hij en zijn co-driver zijn toen verongelukt in Corsica. Bij hoge snelheden moet je altijd 100% bekwaam zijn.

Lewis heeft dus zichzelf en anderen in gevaar gebracht en moet dus strafpunten krijgen op zijn licentie.

[ Voor 11% gewijzigd door Ivysaur op 29-07-2019 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

StealthyPeanut schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:42:
[...]

Ben het hier wel mee eens. Die gast zag er oprecht niet fit en niet goed uit. Wat best een keer kan, want hij is ook maar een mens.
https://www.formula1.com/...LQoIaVkv30NGY3TXRQgQ.html Net al gelinkt door iemand, maar kijk het filmpje met z'n post-race interview eens. Hij ziet er alleen maar teleurgesteld uit maar compleet niet ziek, en zo klinkt 'ie ook totaal niet, ook al zegt ie dat ie nog niet beter is. Een wereld van verschil met hoe belabberd 'ie zich presenteerde in de post-quali persco.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:31

TrekDr0p

QR niet scannen

Jammer dat er zoveel over de straffen en de zieke Hamilton gesproken word.
Iedereen heeft zo zijn eigen inzicht, en uiteindelijk bepalen de stewards.

Niet echt een rede om ons teveel druk om te maken.

Hamilton gaat echt geen ziekte veinzen voor Netflix, als dit echt zo is dan.. ja dan.. weet ik het ook niet meer.
En iedereen voelt zich het ene moment zieker dan het andere moment, dus dat hij in het ene filmpje er beter uit ziet dan de andere kan een heel logisch gevolg zijn van de verstreken tijd tussen de filmpjes.

Nu ga ik weer even verder met het vieren van deze mooie overwinning, met het beste McLaren support vak ter wereld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:07

rammes

koekebakker 1e klas

DataGhost schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:47:
[...]

https://www.formula1.com/...LQoIaVkv30NGY3TXRQgQ.html Net al gelinkt door iemand, maar kijk het filmpje met z'n post-race interview eens. Hij ziet er alleen maar teleurgesteld uit maar compleet niet ziek, en zo klinkt 'ie ook totaal niet, ook al zegt ie dat ie nog niet beter is. Een wereld van verschil met hoe belabberd 'ie zich presenteerde in de post-quali persco.
je kunt aan de buitenkant niet altijd zien hoe iemand zich aan de binnenkant voelt. Ziek=ziek

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Laatst online: 21:32
Post-race, Hamilton said: “The illness brought me back to being a human”. But that was only the start of his problems. “I don’t know. It was a combination of a lot of things,” he added.[/i]
Tja.....hij lijkt zichzelf dus ook daadwerkelijk als god te zien 7(8)7
Niet verassend, maar wel interessant dat hij het nu ook hardop uitspreekt. Ach, je bent jezelf niet als je niet lekker in je (menselijke) vel zit :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:13
BlackMonkey schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:02:
[...]

Tja.....hij lijkt zichzelf dus ook daadwerkelijk als god te zien 7(8)7
Niet verassend, maar wel interessant dat hij het nu ook hardop uitspreekt. Ach, je bent jezelf niet als je niet lekker in je (menselijke) vel zit :+
Komt meer door de journaliste die het gesprek begint met: "newsflash, Lewis Hamilton is a human after all.."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ivysaur schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:47:
[...]

Eigenlijk zou Hamilton niet eens mogen deelnemen bij ziekte. Henri Toivonen was ook ziek. Nam wat medicatie er voor. Hij en zijn co-driver zijn toen verongelukt in Corsica. Bij hoge snelheden moet je altijd 100% bekwaam zijn.

Lewis heeft dus zichzelf en anderen in gevaar gebracht en moet dus strafpunten krijgen op zijn licentie.
Ben je nou serieus of ben je aan het trollen? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Readdy
  • Laatst online: 23-09 15:26
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Is dit niet "under investigation by the Steward"? Iets met tracklimits? :P

Gelukkig lijkt het allemaal goed afgelopen te zijn en is de chauffeur met de schrik vrij te zijn gekomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:42

vhal

ಠ_ಠ

rodie83 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:07:
[...]

Ben je nou serieus of ben je aan het trollen? :X
je weet toch, iedere aangelegenheid om gal te spuwen op Hamilton wordt met beide handen aangegrepen op tweakers... :') :z

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:13
Ivysaur schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:47:
[...]

Onzin. Je hebt ziek en ziek. Toivonen had een keelonsteking en hoge koorts. Ja, Hamilton voelde zich niet lekker maar was goed genoeg om de kwalificatie te doen, wat hij ook bewees met een pole position. Na de kwalificatie heeft hij er alles aan gedaan om zich beter te voelen (uitslapen, denk maar aan de wekker foto die ze bij Ziggo lieten zien) en rustig aan doen.

Toto Wolff gaf aan dat er een griepje door het paddock heen ging (bron: https://www.bbc.com/sport/formula1/49140331) en ja, daar kan je goed ziek van worden, maar het zorgt niet voor hoge koorts zoals een keelontsteking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
vhal schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:10:
[...]

je weet toch, iedere aangelegenheid om gal te spuwen op Hamilton wordt met beide handen aangegrepen op tweakers... :') :z
Nou, schijnbaar :/

Kijk, persoonlijk vond ik wel eens lekker om LeClerc, Hamilton en Bottas te zien schuiven en Verstappen te zien winnen, maar om nou zo hardcore te gaan toeteren over strafpunten op licenties is gewoon compleet over the top 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Nou, ik blijf bij mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik volg dit topic niet continu, maar had iemand al gemeld dat Mercedes deze twee weken bepaalt of Bottas volgend jaar mag blijven? Ik zag het zojuist in de video van Nico Rosberg.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:28

mrc4nl

Procrastinatie expert

wcduck schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:17:
Ik volg dit topic niet continu, maar had iemand al gemeld dat Mercedes deze twee weken bepaalt of Bottas volgend jaar mag blijven? Ik zag het zojuist in de video van Nico Rosberg.
"augustus" lees ik in de bronnen. dus t kan nog 4 weken duren

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

wcduck schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:17:
Ja, dat was hier al bekend. Het is niet voor niets een F1 thread. ;)
mrc4nl schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:21:
[...]

"augustus" lees ik in de bronnen. dus t kan nog 4 weken duren
Het zal wel tijdens het Spa Grand Prix weekend bekend worden gemaakt.

[ Voor 26% gewijzigd door sjaool op 29-07-2019 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Ondertussen sleept RBR nog even een pitstop recordtje binnen

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EAoRst6WwAE-5jQ?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
demo31051987 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:16:
Toto Wolff gaf aan dat er een griepje door het paddock heen ging (bron: https://www.bbc.com/sport/formula1/49140331) en ja, daar kan je goed ziek van worden, maar het zorgt niet voor hoge koorts zoals een keelontsteking.
Van een griepje kun je wel degelijk hoge koorts krijgen, maar goed.

https://www.thuisarts.nl/griep

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

FIA sees no issue with Hockenheim's drag strip run-off

"The drag strip looks fine," said Masi. "We inspected it the other day and had a look again post race with the water on it. It is fine.

"Even Sebastian [Vettel] is quoted as saying that it is normally one of the grippiest parts of the track and it is no different to any of the other painted run-off, to be quite honest.
d:)b

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:42

vhal

ಠ_ಠ

rodie83 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:17:
[...]

Nou, schijnbaar :/

Kijk, persoonlijk vond ik wel eens lekker om LeClerc, Hamilton en Bottas te zien schuiven en Verstappen te zien winnen, maar om nou zo hardcore te gaan toeteren over strafpunten op licenties is gewoon compleet over the top 8)7
Zag ergens een filmpje vanuit een tribune toen Bottas de bandenmuur raakte, de Nederlanders waren gewoon hardcore juichen alsof ze bij het WK voetbal zaten :/
demo31051987 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:16:
[...]
8)7

Of bedoel je de ik-heb-geen-zin-om-te-werken-griep :+

Bij een echte griep lig je half dood in je bed met 40 graden koorts, bij Hamilton zal het ws. ergens tussenin gezeten hebben

[ Voor 34% gewijzigd door vhal op 29-07-2019 13:27 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Er ligt daar heel veel rubber in/op het asfalt. Als het mooi weer is heb je daar ontzettend veel grip. Echter is het daardoor ook meteen spekglad als het regent. Daar kunnen ze niet zoveel aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:13
warp schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:22:
[...]

Van een griepje kun je wel degelijk hoge koorts krijgen, maar goed.

https://www.thuisarts.nl/griep
Zal best, ik heb er bij een griepje nooit echt last van, maar dat ben ik.

Ik ga er vanuit dat Mercedes en Hamilton goed gekeken hebben of Hamilton fit genoeg was voor een race. Hij domineerde de kwalificatie, hij domineerde de eerste rondes van de race (volgens mij lag hij op een gegeven moment 10 seconde voor op Bottas).

Om nu meteen te gaan roepen dat hij strafpunten moet krijgen op zijn licentie omdat hij zichzelf en anderen in gevaar zou hebben gevraagd is gewoon onzin en een stukje Hamilton-bashing.
vhal schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:25:
[...]

Bij een echte griep lig je half dood in je bed met 40 graden koorts, bij Hamilton zal het ws. ergens tussenin gezeten hebben
Die griep ken ik niet (laatste keer dat ik mij ziek gemeld heb is 5 jaar geleden).

Griep is er in mijn ogen in meerdere gradaties, ook omdat het een virus is. Ik heb er meestal niet zoveel last van, anderen misschien wel. Ik wilde er alleen maar mee aangeven dat het onzin is om daarom meteen te zeuren voor strafpunten.

[ Voor 30% gewijzigd door Extigo op 29-07-2019 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
demo31051987 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:27:
Zal best, ik heb er bij een griepje nooit echt last van, maar dat ben ik.

Ik ga er vanuit dat Mercedes en Hamilton goed gekeken hebben of Hamilton fit genoeg was voor een race. Hij domineerde de kwalificatie, hij domineerde de eerste rondes van de race (volgens mij lag hij op een gegeven moment 10 seconde voor op Bottas).

Om nu meteen te gaan roepen dat hij strafpunten moet krijgen op zijn licentie omdat hij zichzelf en anderen in gevaar zou hebben gevraagd is gewoon onzin en een stukje Hamilton-bashing.
Ik heb niets over Hamilton gezegd, ik reageerde louter op jouw (nogal onzinnige) bewering over de griep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

vhal schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:25:
[...]

Zag ergens een filmpje vanuit een tribune toen Bottas de bandenmuur raakte, de Nederlanders waren gewoon hardcore juichen alsof ze bij het WK voetbal zaten :/

[...]

8)7

Is toch een normale reactie? Bottas was de enige die het Max op dat moment lastig zou kunnen maken en dan snap ik het wel. Bovendien was het een domme fout van Bottas zelf die dan ook genadeloos werd afgestraft door de grindbak en de muur. De Bottas fans zullen gebaald hebben en de Vettel, Kvyat en Verstappen fans waren blij want weer een concurrent minder. Wat ik nu weer niet snap is al die verbolgen reacties hier op het forum over het gejuich van het publiek. Het is een emotie en dat hoort nu eenmaal bij deze sport.

Wat ik erger zou vinden is boegeroep en andersoortige geluiden bij de podiumceremonie. ;)

Pagina: 1 ... 37 ... 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.