[F1 2019] Race 11 GP van Duitsland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste
Acties:
  • 123.824 views

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:42

Soggney

Zeekomkommer

En ondanks (of dankzij) deze race vergaten we nog een leuk detail:
Raceweek!

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 18:35

pro_6or

amateur_60r

Jimster schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:49:
Het wordt wel erg complex en lastig te controleren. Als je 20 seconden achterstand hebt op je voorganger en er komt een SC en je moet bijv. 2x zo langzaam rijden, is je gat dus 40 seconden geworden. Hoe wil je gaan controleren dat het gat niet te groot is geworden? Waar ligt de grens?
Dat is op zich nog heel eenvoudig. Ter controle van de stewards erbij zetten. Dat hebben ze bij het te laat in of uit de pit entry er nu ook bijgezet. Dan kunnen de stewards gewoon zeggen of het acceptabel is en expres een pitstop gat laten vallen moeten ze dan gewoon een straf voor uitdelen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:55
Spotmatic schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:35:
Wat mij nog het meest opviel was dat de regie dit keer niet direct een cut naar de kop van Ocon deed, na de crash van Bottas. Da's al een pluspunt :p
Tijdens de kwalificatie:
https://streamable.com/7c4zl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:31

Spotmatic

Ken sent me

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:53
naitsoezn schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:57:
^^ Dat dus: Je wilt dat er niet te snel gereden wordt, maar je accepteert dat er snel genoeg gereden wordt om een flinke achterstand in te halen (waarom zouden ze anders achterblijvens de pace car laten inhalen). Je weet dus dat er sneller gereden gaat worden dan wanneer ze achter de pace car zitten, maar per deel van het circuit kun je dat niet echt vastleggen in regels. Je introduceert dus een hoop nieuwe regels, maar maakt het er 'heus niet' complexer door.

Gewoon niet doen. Accepteer dat deze regels er zijn en ga geen regels introduceren om 'loopholes' te fixen die alleen uitgebuit kunnen worden in exceptionele seizoenen. Nogmaals: Ga geen regels verzinnen voor de uitzonderingen. Het zijn pas loop-holes ipv uitzonderingen als er bewust gebruik van gemaakt kan worden. Note: Je kunt niet bewust als nr 1+2 achter een pace-car terecht komen. Dus geen loop-hole.
Kan best opgelost worden. VSC icm SC.

Tijdens een VSC rijden de wagens sneller dan bij een SC. Je moet je aan de VSC snelheid houden (dus ook minimum snelheid) tot je bent aangehaakt bij de SC. Dan moet je - net als de raceleider - binnen zoveel autolengtes van je voorganger blijven.

Da gedoe van Mercedes komt de veiligheid ook niet ten goede. Het is juist de bedoeling dat de SC een slang van auto's creëert zodat de baancommissarissen veilig de baan op kunnen. Door dat getreuzel van Bottas duurt het allemaal alleen maar langer.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Baldertt schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:20:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar de boordradio van Ham tijdens zijn neuswisselpitstop. Weet iemand die te vinden?
Heb ik gisteren nog even naar gekeken op F1TV Pro. Werd vrij weinig gezegd volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:06
alexbl69 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 21:02:
[...]

Kan best opgelost worden. VSC icm SC.

Tijdens een VSC rijden de wagens sneller dan bij een SC. Je moet je aan de VSC snelheid houden (dus ook minimum snelheid) tot je bent aangehaakt bij de SC. Dan moet je - net als de raceleider - binnen zoveel autolengtes van je voorganger blijven.
Ik denk dat het doel niet bereikt wordt. 2 seconden achterstand wordt bij VSC al bijna 4. In de pits mag je maar 80 dus het gat in tijd is dan nog groter.
Bovendien is de VSC snelheid niet 1 vaste snelheid, er zit nog best wat speling in.
Da gedoe van Mercedes komt de veiligheid ook niet ten goede. Het is juist de bedoeling dat de SC een slang van auto's creëert zodat de baancommissarissen veilig de baan op kunnen. Door dat getreuzel van Bottas duurt het allemaal alleen maar langer.
Zo lang ze nog niet als een treintje achter Bottas zaten duurt het net zo lang. De groep daar achter schuift gewoon in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Tomcat84 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 21:24:
[...]

Heb ik gisteren nog even naar gekeken op F1TV Pro. Werd vrij weinig gezegd volgens mij.
Heb het net nog even teruggekeken. Maar wordt inderdaad bijzonder weinig gesproken tussen Ham en zijn engineer.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-07 21:31
jmderonde schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:18:
[...]

Held, thanx! Mooi camerastandpunt.
Overigens zie je hier Max nog op 24%DotD staan, dat was bij finish 20% dus ik denk dat de mooie opmars van Vettel hem nog wel wat procentjes gekost heeft
Ik verwacht(/hoop) dat er gewoon nog niet veel mensen gestemd hebben.
Als je meer als 5 rondes voor het einde al je stem hebt uitgebracht... (zeker in deze race waar het zo close bij was)
Dan snap je niet helemaal hoe/wat DotD betekent.
YakuzA schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:09:
Misschien is het tijd dat iemand van het team Russell verteld dat je verplicht op de Wet tyre moet starten bij de safety car start procedure:

[...]

https://www.motorsport.co...ng-tyres-germany/4503382/
Wat Russel wel weer goed deed, tijdens de SC Stroll voorbij rijden. Zijn engineer bleef maar zeggen dat die Stroll terug er voorbij moest laten.
Maar strollie stond op de verkeerde banden en kon gewoon niet sneller.

Russel heeft een (figuurlijke) middelvinger gegeven aan zijn team, en na een behoorlijke tijd te wachten (letterlijk bijna stil staan op de baan) gas geven en gegaan met die banaan.
Jimster schreef op maandag 29 juli 2019 @ 21:31:
[...]

Ik denk dat het doel niet bereikt wordt. 2 seconden achterstand wordt bij VSC al bijna 4. In de pits mag je maar 80 dus het gat in tijd is dan nog groter.
Bovendien is de VSC snelheid niet 1 vaste snelheid, er zit nog best wat speling in.

[...]

Zo lang ze nog niet als een treintje achter Bottas zaten duurt het net zo lang. De groep daar achter schuift gewoon in elkaar.
Jimster schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:49:
Het wordt wel erg complex en lastig te controleren. Als je 20 seconden achterstand hebt op je voorganger en er komt een SC en je moet bijv. 2x zo langzaam rijden, is je gat dus 40 seconden geworden. Hoe wil je gaan controleren dat het gat niet te groot is geworden? Waar ligt de grens?
Hoezo is dat zo lastig te controleren. Iedereen moet gewoon VSC tijden rijden. De onderlinge gaten (in meters) veranderen hierdoor niet.
En dit doe je tot je aansluiting vind bij de SC.
In het geval van deze race had bottas dus niet zo ver mogen terugvallen en dichter op HAM moeten blijven zitten.
het stukje over dat je 80 moet in de pitstraat is totaal niet intressant? waarom heeft dat ook maar enigszins een verband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:06
demonic schreef op maandag 29 juli 2019 @ 21:58:
[...]

Hoezo is dat zo lastig te controleren. Iedereen moet gewoon VSC tijden rijden. De onderlinge gaten (in meters) veranderen hierdoor niet.
In het geval van deze race had bottas dus niet zo ver mogen terugvallen en dichter op HAM moeten blijven zitten.
het stukje over dat je 80 moet in de pitstraat is totaal niet intressant? waarom heeft dat ook maar enigszins een verband?
Pitstraat stukje is inderdaad een denkfout. De afstand in tijd blijft daar gelijk omdat de pitstraat op een vast punt begint.

Ik geloof niet dat de VSC tijd een vaste tijd is, bijvoorbeeld 2 minuten. Er zit wel een marge in van een aantal seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

demonic schreef op maandag 29 juli 2019 @ 21:58:
[...]
Wat Russel wel weer goed deed, tijdens de SC Stroll voorbij rijden. Zijn engineer bleef maar zeggen dat die Stroll terug er voorbij moest laten.
Maar strollie stond op de verkeerde banden en kon gewoon niet sneller.

Russel heeft een (figuurlijke) middelvinger gegeven aan zijn team, en na een behoorlijke tijd te wachten (letterlijk bijna stil staan op de baan) gas geven en gegaan met die banaan.
Dat had ik niet eerder meegekregen, wel goede actie iig.
[...]
VSC kan je prima langzamer rijden, de delta geeft alleen een max snelheid aan.
Je mag dus best tijd verliezen, zolang het maar niet teveel is.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• demonic
Jimster schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:05:
[...]

Pitstraat stukje is inderdaad een denkfout. De afstand in tijd blijft daar gelijk omdat de pitstraat op een vast punt begint.

Ik geloof niet dat de VSC tijd een vaste tijd is, bijvoorbeeld 2 minuten. Er zit wel een marge in van een aantal seconden.
40% langzamer dan race snelheid. Wat die snelheid precies is, geen idee 8)7
YakuzA schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:05:
[...]

Dat had ik niet eerder meegekregen, wel goede actie iig.
https://streamable.com/e6rcb
[...]

VSC kan je prima langzamer rijden, de delta geeft alleen een max snelheid aan.
Je mag dus best tijd verliezen, zolang het maar niet teveel is.
jupp, maar het voelde (nu voor de 2de keer) echt enorm veel dat die langzamer reed.

en heb het even terug gekeken.
Op moment van crash:
HAM
+2.5s
BOT
+2.8s
VER

4 seconden nadat de SC wordt opgeroepen is de tijd al opgelopen tot:
HAM
+4.2s
BOT
+2.8s
VER
Verstappen rijdt dus nog steeds op 2.8 seconden achter bottas. (niet vertraagd ten opzichte van bottas dus.)

10 seconden na het oproepen van de SC:
HAM
+7.2s
BOT
+2.8s
VER
Wederom wordt de tijd tussen Bottas en verstappen niet groter. Ondanks dat je dit wel zou verwachten.

30 seconden na oproepen van de SC: (op dit moment zitten ze in de haarspeld bocht 6)
HAM
+5.2s
BOT
+2.0s
VER

Op dat moment zie je Ham gewoon echt weg racen. waarbij Bottas gewoon stil blijft staan.

toen HAM de pit in reed was het gat 6 seconden. Meer dan genoeg om snel een pitstop te maken en de banden van bottas erbij te pakken.
Dit terwijl Verstappen op 0.7s van bottas zijn kont zit.

Bottas is in de 2de sector dan ook 2,5 seconden langzamer dan in sector 2 dan de rest van het veld. (allemaal 52.6-53.5 vs bottas met 55.5)
sorry... maar dat is wel absurd veel...

Ohh, en de boordradio van bottas:
Engineer: "safety car safety car."
Engineer: "box box, going to inters"
Engineer: "soo... you want to be safe. Gap to Lewis 3.3"
Engineer: "Gap to Lewis 3.3, still" >> voor bocht 6
Engineer: "Gap to Lewis 4.9" >> na bocht 6
Engineer: <instelling op stuur> "Gap to Lewis 4.9"
Engineer: "Gap 5.7" >> bij crash van perez.
En daarna tot aan de pit ingang iedere 5 seconden de tijd.

Wat nog het meeste opvalt is de hoe lewis rijdt vs Bottas.
Lewis geeft ten minste gas. 8)7 dat dit niet bestraft kan/gaat worden... |:(
Normaal gesproken zou Bottas nu op plek 20 hebben gelegen. zo langzaam reed die.

[ Voor 46% gewijzigd door demonic op 29-07-2019 22:37 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:19

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Dit was toch het dangerous slow driving behind the safety car van Hamilton?

https://streamable.com/r34qi

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2019 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-07 11:22
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:54:
Het slow driving van Hamilton was een fout in het automatisch registratie systeem van de FIA. Dat kwam omdat hij er af vloog in de laatste bocht.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:54:
Dat sloeg echt helemaal nergens op idd. Zag er zo raar uit. Je zag de coureurs erachter ook echt twijfelen wat te doen.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
SnowDude schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:59:
[...]

Het slow driving van Hamilton was een fout in het automatisch registratie systeem van de FIA. Dat kwam omdat hij er af vloog in de laatste bocht.
heb je het filmpje wel gezien? lijkt me toch dat het een andere situatie is

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-07 22:55

InFamous

excommunicado

In het filmpje hoor ik de engineer van Vettel zeggen dat Bottas aan het pitten was (1:00) en vlak voordat Hamilton op het rechte stuk weer gas geeft hoor je dat Bottas pit exit was (1:16). Lijkt er dus op dat Hamilton er voor gezorgd heeft dat Bottas geen extra plekken heeft verloren of onder druk gezet kon worden.

[ Voor 7% gewijzigd door InFamous op 29-07-2019 23:12 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
Iemand enig idee welke ronde dat was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
demonic schreef op maandag 29 juli 2019 @ 23:06:
Iemand enig idee welke ronde dat was?
Ik gok rondje 28.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:19

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ik ben geen voorstander voor nog veel meer regels in de Formule die de sport beperken; maar de FIA zou er goed aan doen om op dit gebied de regels aan te scherpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
InFamous schreef op maandag 29 juli 2019 @ 23:04:
In het filmpje hoor ik de engineer van Vettel zeggen dat Bottas aan het pitten was (1:00) en vlak voordat Hamilton op het rechte stuk weer gas geeft hoor je dat Bottas pit exit was (1:16). Lijkt er dus op dat Hamilton er voor gezorgd heeft dat Bottas geen extra plekken heeft verloren.
Als dit zo uitkwam moet daar wel voor gestraft worden.

Tenminste 5 plaatsen gridstraf voor beide Mercedes rijders zou dan het minimum zijn imho.
Voor Lewis vanwege het creeeren van de situatie en Bottas omdat hij daar voordeel bij had en in het zelfde team rijdt.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

https://streamable.com/rqkn7

Netflix camera man achter Toto :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2019 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@enchion kijk het filmpje maar, scroll door naar 1 minuut. Dan hoor je dat Bottas in pit is.

Vervolgens is Vettel 2 bochten achter Hamilton en hoor je op 1:16 dat Bottas pit exit is. In die tijd zat er al een Mclaren en een Alfa vast achter Hamilton voor 3 of 4 bochten. Die hadden dus waarschijnlijk nog voor Bottas kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
Ahh.. rondje 30 inderdaad.
(voor F1TV 1:04:40)

Inderdaad een bizarre actie! echt bizar!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Uhhh rare natuurkunde wetten hebben de meeste hier.

Vsc is er juist dat de gaten in tijd gelijk blijven. Dat bottas zover afzakt moeten ze gewoon aanpakken er is maar 1 reden voor en dat is zodat ze direct achter elkaar kunnen pitten zonder tijd verlies.

Aansluiten achter safety car en binnen zoveel afstand van je voor ligger blijven
Weg met dit getrut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Overigens, zijn het mensen ook opgevallen dat ze nu ook de plekken aangeven op de minimap waar de drivers zijn uitgegaan? Staan half transparant aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
InFamous schreef op maandag 29 juli 2019 @ 23:04:
In het filmpje hoor ik de engineer van Vettel zeggen dat Bottas aan het pitten was (1:00) en vlak voordat Hamilton op het rechte stuk weer gas geeft hoor je dat Bottas pit exit was (1:16). Lijkt er dus op dat Hamilton er voor gezorgd heeft dat Bottas geen extra plekken heeft verloren of onder druk gezet kon worden.
Verder hoor je Vettel ook zeggen: "the Mercedes is going very slow, just to protect him" (1:25)
en Sainz: "It was clearly on purpose" (1:32)

dus je zou toch zeggen dat er genoeg klachten binnengekomen moeten zijn bij race control...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-07 21:54

DataGhost

iPL dev

Ik vind het ook debiel van Hamilton maar zoals in het document van de stewards staat was 'ie een ronde gelapt vanwege z'n pitstop en moest daardoor VSC delta rijden, terwijl de rest harder door mocht rijden totdat ze bij de SC aangesloten waren (maar dat kon dus niet omdat ze Hamilton niet in mogen halen). Ik vind het wel een behoorlijk vreemde situatie/regel maar er zal een gedachte achter zitten.

Hij is ervoor under investigation geweest en ze hebben niks gedaan: https://www.fia.com/file/85276/download/28510

[ Voor 12% gewijzigd door DataGhost op 29-07-2019 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@P.O. Box dat hoorde ik inderdaad ook.

@DataGhost maar dan is het wel vreemd dat hij precies nadat Bottas pit exit is wel op het gas gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

InFamous schreef op maandag 29 juli 2019 @ 23:27:
@P.O. Box dat hoorde ik inderdaad ook.

@DataGhost maar dan is het wel vreemd dat hij precies nadat Bottas pit exit is wel op het gas gaat.
Ja, maar dan zou ik de rest van de onboard + teamradio met Hamilton moeten zien/horen, als ik afga op de engineer van Vettel was Bottas de pits alweer uit toen Hamilton net bij de ingang reed. Of dat dan uit de pitbox of uit de pitlane was vertelt het verhaal niet. Afgaande op die tijdlijn had 'ie volgens mij zelfs met normale SC-snelheden niet hoeven inhouden. Ik kan ook niet zien wanneer Bottas de pits in ging, de auto voor Hamilton was volgens mij een Williams dus dan heeft er behoorlijk wat afstand tussen gezeten. zou het toch Bottas geweest zijn? volgens de lapchart was het waarschijnlijk Albon
Het moment dat 'ie weer sneller ging rijden was eigenlijk pas toen 'ie over start-finish was, misschien heeft dat met die regel te maken?

Ik heb even creatief door het filmpje heengeskipt en de melding "Bottas in the pit" die je op 1:00 hoort vindt plaats op 0:05, dus als Hamilton net het stadion-gedeelte inrijdt (bocht 11). 3 seconden nadat Sainz per ongeluk Hamilton inhaalt (bocht 14) krijgt Vettel te horen dat Bottas de pits uit is. Het duurt daarna nog 17 seconden totdat Hamilton op het gas gaat (op start-finish). Maar pas nadat Sainz aan Hamilton voorbij rijdt gaat 'ie echt van het gas, tot die tijd blijft de gap tot Albon, die dan net rond bocht 15 gaat, hetzelfde. Bottas rijdt dus de pits uit als Albon net bij bocht 16 is. Ik denk niet dat er met "normale" SC-snelheden een bedreiging geweest zou zijn.

Edit zoveel: ik had ook gewoon de position chart kunnen gebruiken voor meer dan alleen kijken wie de auto voor Hamilton nou was. Bottas is Albon voorgebleven dus Hamilton had helemaal nul komma niks hoeven/kunnen beschermen met die actie.

[ Voor 35% gewijzigd door DataGhost op 30-07-2019 00:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:11
B-Real schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:12:
Wat vonden jullie eigenlijk van het feit dat Verstappen wederom driver of the day was?

Ik vond het namelijk onterecht. Wederom een slechte start (of dat zijn eigen schuld was of van de auto laat ik in het midden. Hij kwam in elk geval belabberd van zijn plek), een spin na het wisselen naar slicks (volgens Verstappen omdat het mediums waren en geen softs, tja moet je maar langzamer rijden). Verder gewoon goed gereden, ijzersterk bij de herstarts na de safety car en goed geprofiteerd van de omstandigheden.

Vettel daarentegen begon achteraan, heb ik geen enkele fout zien maken. Goede start, volgens mij had hij er na de eerste bocht al vier te pakken. Goed geprofiteerd van de omstandigheden, zich gestaag door het veld geknokt en uiteindelijk knap als tweede gefinisht.

Nu zegt driver of the day niet zoveel omdat er nogal veel Nederlanders schijnen te stemmen, maar toch...
Was dat wel zijn fout in de zin van,het team maakte de stomme fout om naar mediums te gaan,geen wonder dat je dan geen grip hebt 8)7 .

Tis een wonder dat hij die auto nog op de baan heeft weten te houden.Als je slicks eronder zett,dan wil je toch echt de zachtste variant,voor de meeste grip. Het was al erg vroeg(te) voor slicks laat staan mediums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Eigenlijk zouden de rijders op het podium uitgezonderd moeten worden van driver-of-the-day, aangezien die al ruimgenoeg/teveel aandacht krijgen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
enchion schreef op maandag 29 juli 2019 @ 23:36:
Eigenlijk zouden de rijders op het podium uitgezonderd moeten worden van fourth-driver-of-the-day, aangezien die al ruimgenoeg/teveel aandacht krijgen.
In dat geval... FTFY :+

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

enchion schreef op maandag 29 juli 2019 @ 23:36:
Eigenlijk zouden de rijders op het podium uitgezonderd moeten worden van driver-of-the-day, aangezien die al ruimgenoeg/teveel aandacht krijgen.
Keiharde battle voor 1, 2 en 3 en dan ga je Stroll DotD geven? Wat zou je doen in Monaco als achter de top3 precies 0 inhaalacties zijn geweest, Verstappen toch aan Hamilton voorbij was gekomen en de 5 seconden los had kunnen rijden om te winnen? DotD Bottas met z'n afstand houden voor de dubbele pitstop?
"Hier alsjeblieft heb je de troostprijs, eigenlijk waren er 3 anderen die 'm meer verdienden maar die mogen 'm niet krijgen"

[ Voor 10% gewijzigd door DataGhost op 29-07-2019 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:55
Weet iemand überhaupt de werkelijke VSC regels? Je snelheid met 40% verminderen. Ten opzichte van wat? Je snelste ronde? Je laatste ronde? De snelste ronde van de race leader, de laatste ronde van de race leader? Als je net een ronde ervoor een grote misser hebt gehad met een hele slechte rondetijd, wordt de VSC daar nog steeds op afgestemd..?

In de games van Codemasters zit het goed verwerkt, in echt lijken de meeste coureurs het niet eens te snappen of er mee om te kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Divak schreef op maandag 29 juli 2019 @ 23:55:
Weet iemand überhaupt de werkelijke VSC regels? Je snelheid met 40% verminderen. Ten opzichte van wat? Je snelste ronde? Je laatste ronde? De snelste ronde van de race leader, de laatste ronde van de race leader? Als je net een ronde ervoor een grote misser hebt gehad met een hele slechte rondetijd, wordt de VSC daar nog steeds op afgestemd..?

In de games van Codemasters zit het goed verwerkt, in echt lijken de meeste coureurs het niet eens te snappen of er mee om te kunnen gaan.
Ten opzichte waarvan die 40% is weet ik niet, maar het zal een soort gemiddelde rondetijd zijn. De bedoeling is om het veld te neutraliseren en de afstanden gelijk te houden. Je kan dus niet per rijder iets gaan bepalen. Er wordt gewoon 1 sectortijd per sector bepaald die voor iedereen geldt, maar hoe of wat weet ik niet precies, en dat is ook niet enorm relevant want ze krijgen een delta te zien en dat moeten ze rijden.
All competing cars must reduce speed and stay above the minimum time set by the FIA ECU at
least once in each marshalling sector and at both the first and second safety car lines (a
marshalling sector is defined as the section of track between each of the FIA light panels).
All cars must also be above this minimum time when the FIA light panels change to green (see
40.7 below).
When initiated during a race, the stewards may impose either of the penalties under Article
38.3a), b), c) or d) on any driver who fails to stay above the minimum time as required by the
above.
Slightly offtopic maar interessant wel:
When initiated during a race, no car may enter the pits whilst the VSC procedure is in use
unless it is for the purpose of changing tyres.
Als iemand dus z'n voorvleugel eraf rijdt, die ergens op de baan blijft liggen en voor een VSC zorgt dan *moet* je dus banden wisselen of wachten tot de VSC voorbij is. Lekker als je de ronde daarvoor gestopt was voor soft -> hard om daarmee de race uit te rijden, je moet dan weer naar med/soft en later nog een extra stop omdat je banden het niet uithouden :+

En nu weer terug naar de normale SC:
All competing cars must reduce speed and form up in line behind the safety car no more than
ten car lengths apart. In order to ensure that drivers reduce speed sufficiently, from the time
at which all teams have been sent the “SAFETY CAR DEPLOYED” message via the official
messaging system until the time that each car crosses the first safety car line for the second
time, drivers must stay above the minimum time set by the FIA ECU at least once in each
marshalling sector and at both the first and second safety car lines (a marshalling sector is
defined as the section of track between each of the FIA light panels).
Omdat Hamilton een ronde minder had gereden vanwege z'n lange pitstop, was 'ie nog niet voor de tweede keer over de safety car line geweest, dus moest 'ie zich aan de delta's houden. Volgens mij ligt die lijn sinds dit jaar precies op start-finish, en er anders vlak in de buurt, dus dat verklaart waarom 'ie daarna harder mocht rijden. De rest mocht dat al maar hij nog niet. De situatie dat je pitstop zo lang duurt is natuurlijk niet voorzien en is ongetwijfeld ook niet goed in regels vast te leggen zodanig dat er geen misbruik van gemaakt kan worden om tijd te winnen. Misschien had hij ongestraft ingehaald mogen worden vanwege "an apparent problem" of zouden ze de regels hiervoor kunnen oprekken. Drivers that have passed the first safety car line twice may overtake drivers that have not yet done so, of zoiets. Hoewel je dan nare situaties krijgt als er SC komt als P1 over de lijn is en P2 nog niet, dan zou het hele veld P1 in mogen halen na een rondje terwijl die zelf nog delta's moet rijden. Laat het maar lekker zo anders, voor die ene keer dat het gebeurt.

[ Voor 46% gewijzigd door DataGhost op 30-07-2019 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 18:35

pro_6or

amateur_60r

freaky35 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 23:32:
[...]

Was dat wel zijn fout in de zin van,het team maakte de stomme fout om naar mediums te gaan,geen wonder dat je dan geen grip hebt 8)7 .

Tis een wonder dat hij die auto nog op de baan heeft weten te houden.Als je slicks eronder zett,dan wil je toch echt de zachtste variant,voor de meeste grip. Het was al erg vroeg(te) voor sllicks laat staan mediums.
Deze set mediums was zelfs al een gebruikte. B-real lijkt me hier zijn Nick niet echt eer aan te doen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
P.O. Box schreef op maandag 29 juli 2019 @ 23:00:
[...]

heb je het filmpje wel gezien? lijkt me toch dat het een andere situatie is
Ik heb het filmpje wel gezien maar ook dit bericht van de FIA: https://www.motorsport.co...fety-car-anomaly/4503001/

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

SnowDude schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 00:14:
[...]

Ik heb het filmpje wel gezien maar ook dit bericht van de FIA: https://www.motorsport.co...fety-car-anomaly/4503001/
Engels heeft wel een stapeltje subtiliteiten welke je gauw mist.
SnowDude schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:59:
[...]

F1 race director Michael Masi said: "It was an anomaly basically with the way the system is. So there was no further action".
Met anomaly bedoel ze geen fout, en met system bedoelen ze niet het automatisch registratiesysteem. Je kan er donder op zeggen dat de UI getriggerd is door protesten van McLaren, Alfa en Ferrari. Ze bedoelen gewoon dat er een onvoorziene situatie (anomaly) in de regels (system) zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
DataGhost schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 00:25:
[...]

Engels heeft wel een stapeltje subtiliteiten welke je gauw mist.

[...]

[...]

Met anomaly bedoel ze geen fout, en met system bedoelen ze niet het automatisch registratiesysteem. Je kan er donder op zeggen dat de UI getriggerd is door protesten van McLaren, Alfa en Ferrari. Ze bedoelen gewoon dat er een onvoorziene situatie (anomaly) in de regels (system) zit.
Ik spreek pas een jaar of 30 Engels waarvan bijna 15 jaar dagelijks op mijn werk (ik werk bij een amerikaans bedrijf) tevens spreek ik met mijn buitenlandse vriendin ook alleen engels onderling. Ik durf wel te zeggen dat mijn engels beter is dan mijn nederlands ;)

Met het systeem bedoelen ze in dit geval wel degelijk een automatisch systeem. De FIA heeft gewoon een systeem dat de delta's in de gaten houd en daardoor viel hij op. :>

Een anomaly in dit geval was een onvoorziene use case van de software / procedures in mijn vakgebied (software architect) noemen we ook dat een bug

[ Voor 7% gewijzigd door SnowDude op 30-07-2019 00:39 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 16:16

ATS

Hadden mensen al gezien dat die recordpitstop van Max niet alleen banden wisselen was, maar ook nog een front wing adjustment?

Bizar: Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/uwj9cx3pf9i2joq/File%2030-07-2019%2C%2005%2037%2006.jpeg?dl=1

_/-\o_

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:21

TrekDr0p

QR niet scannen

Nou met deze wijsheid, dat zelfs de pitstop vol verrassingen zit, kunnen we mooi naar het race topic van Hongarije

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 13:16
Dat is nog niet open :( :+

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:33

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat me vooral Verbaast is dat er op geen enkel moment communicatie is over welke band erop gaat. De medium lijkt ook voor max een verrassing te zijn.
En lijkt idd 0 grip te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:17
MikeyMan schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 07:22:
Wat me vooral Verbaast is dat er op geen enkel moment communicatie is over welke band erop gaat. De medium lijkt ook voor max een verrassing te zijn.
En lijkt idd 0 grip te hebben.
Klopt. Gisteren de hele race nog eens terug gekeken, alleen dan met VER onboard. Bij de stop naar de medium klaagd hij wat over het slijten van de inters, en vervolgens wordt hij ineens naar binnen geroepen en leggen ze de medium eronder.

Hetzelfde bij die stop naar nieuwe inters onder een van de (V)SCs. Hem wordt gevraagd hoe de banden zijn "banden zijn goed, te vroeg voor slicks" en halve ronde later wordt hij naar binnen geroepen en krijgt hij die nieuwe set inters.

Er wordt dus alleen een paar keer gevraagd naar de status van de banden, maar nooit overlegd over welke banden eronder moeten liggen/dat hijzelf een stop wil maken.

Van de ene kant begrijpelijk omdat andere teams ook mee luisteren, maar toch wel een beetje raar.

Edit/toevoeging:
Of ja, er wordt niet overlegd. Alleen de laatste stop voor softs is overlegd. GP geeft hem door dat Stroll stopt voor softs. Verstappen vraagt van "houd dat in de gaten en houd mij op de hoogte", zelf vindt hij het dan namelijk nog op het randje (laatste bochten erg nat). Kort na SC herstart meld Verstappen dat hij nog een ronde door wil en dan stoppen. GP meld dat meerdere coureurs hebben gestopt, waaronder Bottas (denk ik dat die zei, kan me dat niet meer herinneren dat Bottas zo vroeg is gestopt) waarop Verstappen meteen antwoord met "fuck it. Box me this lap". Maar dat is ook de enige keer dat Verstappen zelf een call doet m.b.t. pitstops.

[ Voor 24% gewijzigd door RobertMe op 30-07-2019 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat is er eigenlijk uit die under investigation tussen Gasly en Albon gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 20:31

Spotmatic

Ken sent me

ArcticWolf schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 07:55:
No further action. https://www.fia.com/file/85277/download/28511

Overigens vind je alle documenten hier: https://www.fia.com/documents/event/24919

[ Voor 14% gewijzigd door Spotmatic op 30-07-2019 08:01 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:17
ArcticWolf schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 07:55:
Dat het Gasly zijn eigen schuld was kwam het op neer. Volgens mij stond ook iets erin dat Albon niet (substantieel) had gestuurd (en dat Gasly dus maar ruimer er omheen moest rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:23
En we mogen het alweer hebben over de volgende race!

F1 2019 GP 12 Hongarije :)

[ Voor 10% gewijzigd door CrazyFool op 30-07-2019 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Aangezien de ervaring leert dat twee racetopics naast elkaar niet werkt, slotje erop. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.