[F1 2019] Race 11 GP van Duitsland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 39 Laatste
Acties:
  • 123.488 views

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:39

nachtnet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFETuHVubVZDFRA8AXnYwLQB/full.jpg

Formula 1 Seizoen 2019 - GP-Topic Race 11

11. Großer Preis von Deutschland
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N2NGofKBeJWEUlOFrWPKiqCQ/full.png

Data

vr 26 Jul
Free Practice 1:11:00     
Free Practice 2:15:00 
za 27 Jul
Free Practice 3:12:00 
Qualifying:15:00 
zo 28 Jul
Race:15:10 

CircuitHockenheim Ring
LocatieHockenheim, Duitsland
Lengte4574 m
Aantal race ronden67
Total race afstand306,458 km
Laatste winnaarLewis Hamilton (Mercedes) 1:32:29.845
Top-3 2018HAM, BOT, RAI
Pole 2018VET
Lap record1:13.780 - Kimi Räikkönen (2004)
LinksFormula1.com

Pirelli Banden

Compounds en Verplichtingen

Bandenkeuzes:
Per Race zijn 3+2* verschillende compounds beschikbaar.:
*+2 zijn de regen en natweer banden

Nieuw in 2019 zijn vaste kleuren en namen per race:
  • Wit (H) Hard
  • Geel (M) Medium
  • Rood (S) Soft
  • Intermediate (I) - Groen
  • Full Wet (W) - Licht Blauw

Teams moeten voor de race tenminste 1 setje van ieder van de verplichte compounds beschikbaar houden. Daarnaast moet er met minstens 2 verschillende compounds tijdens de race gereden worden***.
***Uitzondering bij Regen (zie onder).

Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band houden voor gebruik in de race.
De top 10 van Q2 moet de race starten op de banden waarmee ze in Q2 hun snelste ronde hebben neergezet. Iedereen die buiten die top 10 kwalificeert heeft vrije keuze voor de start van de GP (mits aan het einde van de race voldaan kan worden aan de 2 verschillende compounds en verplichte bandenset regels**)
Eventuele gridstraffen zijn niet van invloed op de startband van Q2 top10 rijders. Ook met een gridstraf moeten zij starten op de in Q2 gebruikte band.

Gedurende een weekeinde moeten teams banden aan Pirelli terug geven. Dit gebeurt volgens onderstaand schema. De keuze welke banden ze terug geven is echter volkomen vrij.
  • Eén set na de 1e 40 minuten van FP1
  • Eén set na het einde van FP1
  • Twee sets na het einde van FP2
  • Twee sets na het einde van FP3
Banden keuze infographic

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D_m-ntcWsAAS8ow.jpg:large
Regen

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EAFEWXzXkAEnMYI.jpg:large
  • Tenzij Regen of Intermediate banden gedurende de race gebruikt worden, moeten alle rijders tenminste 2 verschillende (soorten) Dry-weather banden gebruiken tijdens de race. Waarvan tenminste 1 compound eén van de verplichte compounds moet zijn. (teams zijn vrij te beslissen welke compound dat is.)
  • Teams zijn naar eigen inzicht vrij om Regen of Intermediate banden te gebruikten tijdens kwalificatie &/of race. Tijdens de vrije trainingen mag dat alleen als de baan door de race-Director Nat verklaard is.
  • Indien achter de safetycar gestart moet worden wegens hevige regenval, is het gebruik van regenbanden verplicht.
  • Als het begint met regenen in de 3 minuten voor de start, zal de startprocedure afgebroken worden en zal de startprocedure terug naar het 10-minute point terug keren om teams de ruimte te geven passende banden te kiezen en eventueel te monteren.
  • Als de weersomstandigheden daartoe leiden kan de Race-director ervoor kiezen de start af te breken en pas te hervatten als de omstandigheden verbeterd zijn. Als alternatief kan hij ook kiezen voor een start achter de safety car en wanneer de baan voldoende veilig is een gewone staande startprocedure te starten.
  • Als een safetycar noodzakelijk is om een race te kunnen starten, zal een normale staande start plaatsvinden zodra de baan veilig genoeg geacht wordt. De wagens zullen dan normaal vanaf de grid starten.
  • Rondes achter de safety car tellen wel mee voor totale race afstand.

GP topic 2019 - 21-01-2019 - nachtnet

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Om maar te beginnen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 18:51

basvn

Breezand - NHN

@DaniëlWW2 beetje te laat he ? :+

Zin an! zeker met deze warmte
@pinda powerrr vergeet je ons niet hier?

[ Voor 24% gewijzigd door basvn op 23-07-2019 08:48 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-iZiFJo6He98/UAw3yIL2VVI/AAAAAAAAe0I/EbZWOnUVovc/s1600/Hockenheim,+Germany,+Sunday+22+July+2012+-+Hot+Girl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://formula1.files.wordpress.com/2016/08/season2016_race12_babes_2.jpg
*O* Und jetzt geht's los! :9B *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:11
Aah ze zijn wakker! Raceeeeeeweek!! :+

@Jasphur hier zijn we ;)

[ Voor 28% gewijzigd door CrazyFool op 23-07-2019 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Back to back raceweek zelfs!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40

AzzKickah

06-CENSORED

Toch wel weer zin in met deze hitte :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:00

Pierre

Van nature lui!

Yeah we mogen weer, hopelijk lekker warm buiten, dan zet ik meer bier in de koelkast *O*

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 19:21
Present! Ben benieuwd of deze race net zo leuk gaat worden als Oostenrijk en Groot-Brittannië

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:01
Zaterdag en zondag kans op regen. Heb er zin in!

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Top zes binnen vijf tienden zaterdag? Hoop dat de temperaturen Mercedes een beetje in toom houden, dan kan het wat mij betreft spannend worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 22:42

Chiron

Moderator Discord
Snowhite0901 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 08:54:
Zaterdag en zondag kans op regen. Heb er zin in!
Ik hoop eerlijk gezegd op dezelfde bloedhitte als in Oostenrijk, zodat Mercedes de boel niet zover open kan schroeven :9

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-05 17:19
Bocht 13 schijnt een moeilijke te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
De race dat Mercedes weer even Ferrari en Red Bull met beide benen op de grond zet.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 15:32

MAZZA

Barbie is er weer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FglX7ld6qSIVeVa3ldNJUCH3/full.png
Afbeeldingslocatie: https://media3.giphy.com/media/2UvAUplPi4ESnKa3W0/giphy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:53
Chiron schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 08:59:
[...]

Ik hoop eerlijk gezegd op dezelfde bloedhitte als in Oostenrijk, zodat Mercedes de boel niet zover open kan schroeven :9
Het éne hoeft het andere niet uit te sluiten. Vorig jaar dik half uur flink geregend tijdens de kwalificatie in Budapest en rest van de dag 30+ graden. Geweldig! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:01
Jackson6 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:03:
De race dat Mercedes weer even Ferrari en Red Bull met beide benen op de grond zet.
Yep, en als ze besluiten hun nieuwe chassis mee te nemen naar Duitsland dan wordt het helemaal drama: https://www.reddit.com/r/...w_chassis_of_the_w10_has/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Jackson6 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:03:
Straks rijden beide teams nog achter de Williams auto's :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:49
Vorig jaar helaas deze race moeten missen, omdat we onderweg waren naar vakantie. Nog wel geprobeerd via de Ziggo app te streamen, maar het internet was op de Franse snelwegen te belabberd.
En ach, zo spannend is de race in Duitsland doorgaans toch niet? |:(

Komende zondag moeten we helaas op verjaardag, gaan we wel een beetje gunstig timen maar ik vrees dat ik om 15.00 nog niet thuis ben. Dat wordt dus telefoon en radio uit :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:12

Spotmatic

Ken sent me

Yeah! Ik kijk gewoon weer open minded naar deze race. Ik vind alles best, want heb er toch geen invloed op. :p

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
DJTimo schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:04:
[...]
Het éne hoeft het andere niet uit te sluiten. Vorig jaar dik half uur flink geregend tijdens de kwalificatie in Budapest en rest van de dag 30+ graden. Geweldig! _/-\o_
Opzich is regen wel een mooie gamechanger, maar de Max fans mogen er niet zomaar vanuit gaan dat ie zo'n stunt uit zal halen zoals in Brazilie. De RB15 is niet de wagen van toen. Denk dan eerder dat Lewis in de Mercedes alsnog iedereen helemaal de moeder rijdt.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:54
Vorig jaar zat ik op de innerbüne net voor de bocht waar Vettel eraf ging :P

Het meeste is mij eigenlijk na de race bijgebleven... zo veel regen en onweer.
Mijn vriendin was aan het filmen en echt zo'n lichtflits bol en een harde klap, niet normaal.
De telefoon van mijn vriendin viel zelfs uit (statische elektriciteit?).

Hard moeten lachen toen we terug liepen dat alle bobo's niet weg konden komen want de tunnel waar zij doorheen moesten die stond helemaal vol water :D. Sorry leedvermaak en een beetje jaloezie natuurlijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:43

Damian

Insane Obtrusion

Hmm ik zit dan in de auto ergens in Denemarken. Weet niet of ik deze kan zien :(

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:06

sjaool

Every life should have 9 cats

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:53
Chiron schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:13:
[...]

Opzich is regen wel een mooie gamechanger, maar de Max fans mogen er niet zomaar vanuit gaan dat ie zo'n stunt uit zal halen zoals in Brazilie. De RB15 is niet de wagen van toen. Denk dan eerder dat Lewis in de Mercedes alsnog iedereen helemaal de moeder rijdt.
Zeker! Maar dat was vorig jaar in Budapest ook niet hoor. De RB14 was ook geen goede regenauto. Ik zat er toen vooral als liefhebber, niet als Max fanboy. :)

[ Voor 3% gewijzigd door DJTimo op 23-07-2019 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-05 12:37
Ik was er vorig jaar inderdaad, zelden zo hard zien regenen als toen.

/post

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:09

TrekDr0p

QR niet scannen

Operatie goed gepland :)
Morgen onder het mes, en kan dus alle trainingen kwalie en race zien vanuit mijn bed met airco :+

Heb er zin in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 11:27
Hier ook een kinderverjaardag met de race. Weet nog niet hoe we dat gaan inplannen.
Dit kan best wel eens een goede opvolger worden van de vorige race! Dat was echt een"puntje op de bank race".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

[...]

Dat Hamilton zeer sterk is in de regen, mag duidelijk zijn. Maar dat de Red Bull van dit jaar niet sterk is in de regen, is naar mijn idee niet zonder meer iets wat vast staat. Vorig jaar moest RBR een hoop downforce opofferen om op de rechte stukken in de buurt te blijven van MERC en Ferrari. Dat is dit jaar niet meer het geval naar mijn idee. Grote kans dat Lewis een regenrace alsnog gewoon wint, maar wellicht dat Max echt in de buurt kan komen.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20:56
Deze race wordt hopelijk vanaf een pub in Londen bekeken zondag :Y
Gezien de updates van MER zal dit wel wederom een Mercedes-feestje worden. Zolang het tussen RBR en FER net zo'n spektakel als de vorige race wordt hoor je mij niet klagen hoor. Moet voor Mercedes ergens ook wel wrang zijn. Die reigen de overwinningen en records aaneen, maar nu er een serieuze battle aan de gang is tussen LEC en VER gaat daar 90% van de aandacht naartoe.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Maurice079 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:41:
Moet voor Mercedes ergens ook wel wrang zijn. Die reigen de overwinningen en records aaneen, maar nu er een serieuze battle aan de gang is tussen LEC en VER gaat daar 90% van de aandacht naartoe.
Terecht lijkt mij Niemand heeft het nog over de P1+P2 van HAM en BOT in Silverstone; iedereen heeft het over de battle tussen LEC en VER en de rare actie van VET.

Prima als Mercedes nog beter wil worden (en dus nog sneller aan de horizon verdwijnen) maar voor het merk is het uiteindelijk slecht omdat ze minder exposure krijgen en het lijkt alsof ze er bijna niets voor hoeven te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:54
Hoe heter hoe beter.... we zijn er weer klaar voor :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

alexbl69 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:46:
Hoe heter hoe beter.... we zijn er weer klaar voor :)
Nu is de weersverwachting tussen 13-16 en 16-19 resp. 54 en 45% kans op regen. Als het niet
bokwarm is, dan maar regen. *O*

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Spotmatic schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:46:
[...]

Terecht lijkt mij Niemand heeft het nog over de P1+P2 van HAM en BOT in Silverstone; iedereen heeft het over de battle tussen LEC en VER en de rare actie van VET.

Prima als Mercedes nog beter wil worden (en dus nog sneller aan de horizon verdwijnen) maar voor het merk is het uiteindelijk slecht omdat ze minder exposure krijgen en het lijkt alsof ze er bijna niets voor hoeven te doen.
MERC 1-2 is weinig aan te veranderen..
er word dit jaar gestreden om P3, so be it.. helaas (of 2, als bottas daar rijd :+ )

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

basvn schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:50:
[...]
er word dit jaar gestreden om P3, so be it.. helaas (of 2, als bottas daar rijd :+ )
Laten we hopen op forse correlatieproblemen bij Merc. Perfectie is saai. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-05 10:28
basvn schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:50:
[...]

of Bottas is deze race weer zo agressief in de beginfase, dan is er misschien een kans dat ze elkaar eruit tikken :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Zullen we eens gaan kijken of Vettel hem weer de muur in rijd als ie op kop rijd.
Verdomme he! Ik heb er wel zin in.

En wat kunnen we verwachten van de Red Bull?
Mercedes denk ik gewoon weer 1 seconde voor op de rest.
Al hoop ik het niet!
Die spanning van afgelopen 2 races!! DAMN heb er zin in

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EAJSD8aXsAAxGnb?format=jpg&name=large
foto van de Livery van MERC.

denk toch wel dat hij wit is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 19:43

Damian

Insane Obtrusion

Highlights van vorig jaar.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• alexbl69
Spotmatic schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:46:
[...]

Daar zat ik afgelopen weekend ook aan te denken. Alle programma's (regulier en YT) over de F1 gaan alleen nog maar over RBR, Ferrari, Verstappen, Leclerc, Vettel, Norris, McLaren.... er wordt in de programma's bijna geen aandacht meer besteed aan Mercedes.

Ja, op het moment dat de voorspelling voor de volgende race gedaan wordt is het standaard 1. Lewis. Maar daarna gaan alle ogen fonkelen bij de hoop op weer een mooi gevecht direct achter Hamilton.

In een breder perspectief geldt dit ook...

Welke grote kampioenen uit het verleden staan je het meeste bij?

Wie kijkt er ooit een actie van 4-voudig wereldkampioen Alain Prost terug? Nou, ik in ieder geval nooit. Oersaai. Senna daarentegen was 'maar' 3 keer WDC, maar het blijft nog steeds prachtig om acties en races van hem terug te zien.

Schumacher een beetje hetzelfde. Medio jaren 90 is nog wel leuk, toen werd er nog gevochten. Maar zijn dominante jaren bij Ferrari waren oersaai, daar hoef ik niet veel van terug te zien. Vettel in de RBR net zo.

Hamilton is op weg de beste coureur ooit te worden, maar ik word niet meer koud of warm van wat hij de laatste jaren presteert. Het gaat te makkelijk waardoor de waarde van de WDCs enorm afneemt.

Je hoeft niet perse de overwinningen aaneen te rijgen om een legende te worden, dat heeft Gilles Villeneuve wel bewezen. Over zijn zoon die op papier veel succesvoller was heeft bijna niemand het meer.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Crashhill schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:57:
Zullen we eens gaan kijken of Vettel hem weer de muur in rijd als ie op kop rijd.
Verdomme he! Ik heb er wel zin in.

En wat kunnen we verwachten van de Red Bull?
Mercedes denk ik gewoon weer 1 seconde voor op de rest.
Al hoop ik het niet!
Die spanning van afgelopen 2 races!! DAMN heb er zin in
Tsjah, op basis van het 'stadiongedeelte' zou ik haast zeggen dat Hockenheim de RB relatief beter ligt dan Silverstone. Die seconde zou niet hoeven m.i.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010

pinda powerrr

Slow down...

basvn schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 08:47:
@DaniëlWW2 beetje te laat he ? :+

Zin an! zeker met deze warmte
@pinda powerrr vergeet je ons niet hier?
Ik vergeet jullie niet! Ik lees wel mee, ik lig in de zon 8)
Nou heb ik hier wel een tv met satellietzenders waar Ziggo Sport op zit :P

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
basvn schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:59:
[Afbeelding]

Nice, toch wel! Ben wel benieuwd wat de achterliggende reden is om het wit te maken en niet 'silber'.

Lijkt wel een beetje of ie door een muur van potten latex heen gereden is zo, bijna waardig genoeg voor het verfvlekkenarchief van Hans Aarsman ;)

update:

Ah.. tot 1933 waren ze wit, met loodhoudende witte verf:

Afbeeldingslocatie: https://revsinstitute.org/wp-content/uploads/2014/04/Mercedes-1914-GP-front-3_4-900x600.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Chiron op 23-07-2019 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

ppbruins schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:57:
[...]

of Bottas is deze race weer zo agressief in de beginfase, dan is er misschien een kans dat ze elkaar eruit tikken :P >:)
Ik denk dat Bottas daar nog net niet genoeg gefrustreerd voor is. Nog even geduld... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
sjaool schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:18:
[...]

Ik denk dat Bottas daar nog net niet genoeg gefrustreerd voor is. Nog even geduld... :+
Tenzij de geruchten kloppen en hij zijn zitje voor volgend seizoen kwijt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Chiron schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:05:
Nice, toch wel! Ben wel benieuwd wat de achterliggende reden is om het wit te maken en niet 'silber'.
Wikipedia: Vlag van Pruisen.

"De kleuren zwart en wit spelen een grote symbolische rol in de Pruisische geschiedenis; zij staan dan ook centraal in het Pruisische volkslied Ich bin ein Preuße."

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

[...]
Dan vind ik deze mooier ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.mercedes-benz.com/en/mercedes-benz/classic/history/mercedes-benz-at-the-techno-classica-2019/_jcr_content/root/slider_2070842063/sliderchilditems/slideritem/image/MQ6-0-image-20190403152210/10-mercedes-benz-at-the-techno-classica-2019-3400x1440.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:01
[...]

[Afbeelding]
Zouden ze de historie doen herleven met zwaardere verf om het veld eerlijker te maken? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Suicyder schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:24:
[...]

Zouden ze de historie doen herleven met zwaardere verf om het veld eerlijker te maken? :+
En dan in de nacht van zaterdag op zondag met een afbijtmiddel in de weer om die verf er weer af te halen zeker. :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

sjaool schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:28:
[...]

En dan in de nacht van zaterdag op zondag met een afbijtmiddel in de weer om die verf er weer af te halen zeker. :+ :P
Het lijkt sowieso al alsof ze afbijt hebben gebruikt! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

:?
Ik heb de RB15 nog niet in de regen zien rijden op racepace?

Zullen het zien zodra het nat is, voor die tijd is het koffiedik kijken, misschien is de Merc dit jaar wel een draak in de regen O-)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-05 18:21
Zin aan! Vertrek vandaag wel naar Madagascar dus even zien nog hoe ik de race ga kijken :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EAJlX4eXkAA3APD?format=jpg&name=large
wie van jullie heeft deze al in de achtertuin staan voor vanmiddag? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:48
Present! Zal vooral veel lurken ipv plaatsen deze race!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
basvn schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:21:
[Afbeelding]
wie van jullie heeft deze al in de achtertuin staan voor vanmiddag? :+
Wat doet Kimi in dat ding? Of heeft ie 'm voordat ie erin ging zitten volgegooid met vodka? :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Chiron schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:26:
[...]

Wat doet Kimi in dat ding? Of heeft ie 'm voordat ie erin ging zitten volgegooid met vodka? :+ 8)
Is wel een oude foto trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChipSkylark
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 07:00
Eindelijk weer present! Oostenrijk gemist omdat ik in het vliegtuig zat en Silverstone halfbakken op een mobiel moeten kijken. Net de twee races die ik niet wilde missen.

Hopen op nog een knotsgek weekend. De weersverwachtingen laten in ieder geval 27 graden en REGEN zien. :9~

Had nog overwogen erheen te gaan (is maar 1,5 uur rijden), maar met het weerbericht toch maar op de bank.

[ Voor 16% gewijzigd door ChipSkylark op 23-07-2019 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Raceweek. Hopelijk weer mooie race zoals de afgelopen 2.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
Ik hoop toch echt op wat minder regen, ik heb kaartjes :+ Ach, nat beginnen en droog eindigen is prima, komen we het circuit tenminste ook nog af!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Vrijdagochtend rijden we die kant op... de eerste en enige van dit jaar welke ik on-site mee ga maken. Ik riep een paar weken terug nog dat ik blij was dat ik dit jaar eens NIET in Oostenrijk zat met die temperaturen... dat was voor de race (achteraf had ik er graag weer bij geweest :+).

De regenjas, pet, zonnebril en zonnebrand in ieder geval maar in de tas ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Pierre schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:26:
[...]

Is wel een oude foto trouwens.
Het feit dat Kimi in een McLaren pak zit gaf dat inderdaad wel weg :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:02

Killjoy

Klingon lawn products

YakuzA schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:49:
[...]

Hm. Dat was me niet eens opgevallen. Ik zag het aan de banden 7(8)7

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EAJlbY7XkAASq8i.jpg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-05 22:02
Wat is dit nou voor Word-Art zooi? :P

Ze mochten best wel een stroke om de letters doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Pathogen

Shoop Da Whoop

Deutschland! Benieuwd naar de uitwerking van de druk op Vettel. Is toch je thuisrace he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
Ari Gold schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:59:
[...]

Franse kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 01:22

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nou vorig jaar begon Vettel goed, maar maakte een cruciale fout.

Benieuwd of die het nu beter gaat doen, hij staat zeker onder druk.

Verder is het interessant of Mercedes met de temperaturen om kan gaan en of er regen komt. Ik heb stiekem een goed gevoel voor Max deze race, hopelijk ben ik niet te optimistisch geworden na Silverstone en Oostenrijk :+

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

YakuzA schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:49:
[...]

Dat had ik ook wel door hoor, ondanks de warmte hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
Felippe? Fernando is faster than you :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EAJc_WPX4AMUf89.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Nog 3 dagen werken, en dan vakantie!

Perfect begin van de vakantie met een race, die natuurlijk weer spannend gaat worden....hoop ik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Genoeg variabelen om naar uit te kijken.

Het weer, Vettel, werkt de Mercedes upgrade, is het lek echt boven bij RBR en hoe gaat Gasly het doen.

Oftewel, present! ;)

Te koop....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jojyn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-05 13:11
Net gevonden op F1 Technical dat ook Red Bull met een nieuw chassis schijnt te komen volgens het Italiaanse Motorsport.com
door: Franco Nugnes
Co-auteur: Giorgio Piola
23 juli 2019, 10:13 uur

Ook in het Milton Keynes-team hebben ze een nieuw chassis goedgekeurd dat de machine van 2020 overbrugt Het doel is om de levensduur van de banden te verlengen om het succes van Oostenrijk in Duitsland of Hongarije te herhalen.
https://it.motorsport.com...nare-la-mercedes/4499326/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleintjopie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-03-2022
Hier helaas afwezig ook zal ik de race van Hongarije missen. Ik ga de komende drie weken rondreizen door de Balkan landen. Ik verwacht niet veel van het internet daar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/nngmavvtc1c31.jpg?width=640&height=270&crop=smart&auto=webp&s=e48810b281253839b8420a517f4f06e68f2dbd2a
125 jaar Mercedes-Benz Motorsport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:55

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ari Gold schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:59:
[...]

Ze mochten best wel een stroke om de letters doen.
Banner Mania... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mis wel een bepaald onderdeel op die auto* ;)

* Of is buiten beeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Illegal_Alien op 23-07-2019 14:52 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
basvn schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:46:
[Afbeelding]
Ik blijf er bij dat de auto's uit de jaren 30, zoals de W125, meer karakter hadden dan de auto's van nu.

Het is overigens wel grappig om te zien dat de wielen vroeger "naar binnen" stonden, en tegenwoordig "naar buiten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:44
ThomasG schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:58:
[...]
Ik blijf er bij dat de auto's uit de jaren 30, zoals de W125, meer karakter hadden dan de auto's van nu.

Het is overigens wel grappig om te zien dat de wielen vroeger "naar binnen" stonden, en tegenwoordig "naar buiten".
Ze waren ook wat dodelijker ;) . Dan hadden we Jos zien verongelukken en hadden we Max niet gehad :/ . Deze stammen echt nog uit de tijd dat racen gevaarlijk was en sex veilig.

De eerste banden waren ook meer vergelijkbaar met grote fietsbanden. Het platte loopvlak zoals we dat nu kennen bestond in 1930 nog niet. :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
asing schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:07:
[...]

Ze waren ook wat dodelijker ;) . Dan hadden we Jos zien verongelukken en hadden we Max niet gehad :/ . Deze stammen echt nog uit de tijd dat racen gevaarlijk was en sex veilig.

De eerste banden waren ook meer vergelijkbaar met grote fietsbanden. Het platte loopvlak zoals we dat nu kennen bestond in 1930 nog niet. :)
Het waren toen ook andere tijden. De gevaren werden helemaal niet als risico's gezien; het hoorde er gewoon bij. Dodelijke ongelukken konden gebeuren, iedereen wist dat. Toch stapte ze iedere keer weer in die auto's. Ze (de coureurs) vonden het toen veel belangrijker om zo snel mogelijk te racen, dan om veiliger te racen. Ze plaatste hier en daar een hooibaal om obstakel, en vonden het veilig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:49
Je moet zo'n oude auto eigenlijk eens van dichtbij zien, dan besef je je pas hoe spartaans die dingen waren.
Qua vermogens en topsnelheden komen ze zelfs qua huidige waarden overigens nog een heel eind. Vaak zat er een schrikbarend vermogen in en lag de topsnelheid ook op 300+.

En dat idd op fietsbandjes, geen gordels, trommelremmen en hele dunne maar ook hele grote brandstoftanks :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:44
B-Real schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:17:
Je moet zo'n oude auto eigenlijk eens van dichtbij zien, dan besef je je pas hoe spartaans die dingen waren.
Qua vermogens en topsnelheden komen ze zelfs qua huidige waarden overigens nog een heel eind. Vaak zat er een schrikbarend vermogen in en lag de topsnelheid ook op 300+.

En dat idd op fietsbandjes, geen gordels, trommelremmen en hele dunne maar ook hele grote brandstoftanks :P
Auto Union Type C :

6 liter V16 :P <3 :Y , 520 PK, 853Nm bij 2500 RPM, 824 kilo, 200 liter tank en een top van 340 KM/h. Wel hydraulische remmen van Porsche ;) .

5.25*17 voor, 7*19 achter. Als dat inches zijn dan is de breedte van de achterband een whopping 17.7 cm breed. 7(8)7

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Tegelijk met de 24h van Spa, damn nu mis ik de 1-2 van Mercedes ;(

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 01:22

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb een paar reacties over de stoelendans in F1 verplaatst naar [F1] Seizoen 2019 - Deel 1

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

basvn schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:59:
[Afbeelding]

stiekem baal ik ervan dat de mercs altijd zulke mooie liveries hebben, i.t.t. rbr. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

TommyGun schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:25:
Tegelijk met de 24h van Spa...
Die was toch afgelopen weekend al? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

sjaool schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:29:
[...]

Die was toch afgelopen weekend al? :+
De echte race is dit weekend :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

basvn schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:46:
[Afbeelding]
Beetje jammer dat wel het sponsor gewicht van Petronas perse met hun eigen kleur in de livery verwerkt moet worden bij de tease.
Het doet een beetje af aan het concept van dezelfde kleurstelling nemen als 125 jaar geleden.
https://www.motorsport.co...livery-german-gp/4499328/

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 23-07-2019 16:39 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:22

rammes

koekebakker 1e klas

jaaaa zin in!
overigens mag van mij het topic op maandag wel open.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-05 17:19
Chiron schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:26:
[...]

Wat doet Kimi in dat ding?
De iceman hoort toch in de icecar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:21

epo

Jojyn schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:18:
Net gevonden op F1 Technical dat ook Red Bull met een nieuw chassis schijnt te komen volgens het Italiaanse Motorsport.com

[...]

https://it.motorsport.com...nare-la-mercedes/4499326/
Interessant! De livery ellende van Mercedes kan mij echt gestolen worden, blijft een lelijk hok >:)
Hier de translate https://translate.google....-la-mercedes%2F4499326%2F

Hopelijk is dat een goed antwoord op Mercedes die het voor het gewicht zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:01
Vlak Williams niet uit dit weekend
https://www.formula1.com/...W6ZiVZsrzhvQ0C6ulRzewastk :+

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

In plaats van 3 ronden gelapt te worden is het terug gebracht naar 2. Sorry Williams maar van mij mogen jullie snel weg. Vergane glorie helaas.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 18-05 22:59
Pierre schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 20:18:
[...]

In plaats van 3 ronden gelapt te worden is het terug gebracht naar 2. Sorry Williams maar van mij mogen jullie snel weg. Vergane glorie helaas.
Liever dat ze weer competief worden! Hopelijk gaan ze mclaren achterna :D
Hoe meer teams mee kunnen hoe beter!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tylocke
  • Laatst online: 25-03 22:59

Tylocke

[Team Carrack]

[...]

Beetje kort door de bocht of niet? Williams is een privateer met veel geschiedenis. Het zou echt zonde zijn om ze te verliezen. Hopelijk weten ze er weer bovenop te komen. McLaren is er ook bovenop gekomen al hebben ze meer budget en was hun dal niet zo diep.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rammes schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 17:29:
jaaaa zin in!
overigens mag van mij het topic op maandag wel open.
Dan is de race alweer voorbij? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:22

rammes

koekebakker 1e klas

hardware-lover schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 22:51:
[...]

Dan is de race alweer voorbij? :+
Back to Back :+ :+

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En nu weet je waarom de topics dus op dinsdag pas open gaan. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Waarom? Het kan toch ook weel eens minder gaan? Ik ga ervan uit dat ze er volgend jaar gewoon weer staan. Kijk bijvoorbeeld naar McLaren, die zou je vorig jaar ook geen kans meer geven en nu rijden ze weer bij de subtop. :)

Pagina: 1 2 ... 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.