Ik heb wel serieus respect voor die gasten van Williams ondanks dat ze altijd op de laatste plaatsen rijden (uitzondering daargelaten) nog vol motivatie zitten om de pitstops zo snel mogelijk te doen.Jasphur schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:21:
Ondertussen sleept RBR nog even een pitstop recordtje binnen
[Afbeelding]
Dan denk ik dat jij een verkoudheidje verwart met griep, zoals veel mensen doen overigens.demo31051987 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:27:
[...]
Zal best, ik heb er bij een griepje nooit echt last van, maar dat ben ik.
Ik ga er vanuit dat Mercedes en Hamilton goed gekeken hebben of Hamilton fit genoeg was voor een race. Hij domineerde de kwalificatie, hij domineerde de eerste rondes van de race (volgens mij lag hij op een gegeven moment 10 seconde voor op Bottas).
Om nu meteen te gaan roepen dat hij strafpunten moet krijgen op zijn licentie omdat hij zichzelf en anderen in gevaar zou hebben gevraagd is gewoon onzin en een stukje Hamilton-bashing.
[...]
Die griep ken ik niet (laatste keer dat ik mij ziek gemeld heb is 5 jaar geleden).
Griep is er in mijn ogen in meerdere gradaties, ook omdat het een virus is. Ik heb er meestal niet zoveel last van, anderen misschien wel. Ik wilde er alleen maar mee aangeven dat het onzin is om daarom meteen te zeuren voor strafpunten.
Nee hoor. Een verkoudheidje kan je oplossen met rust en eventueel een antibiotica. Dat werkt bij een griep niet aangezien het een virus is. Je kan het alleen maar uitzieken.JeroenTheStig schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:36:
[...]
Dan denk ik dat jij een verkoudheidje verwart met griep, zoals veel mensen doen overigens.
Je kunt prima in code taal sprekenDataGhost schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:34:
Een probleem is ook dat de teamradio openbaar is dus in behoorlijk wat situaties geef je informatie aan je concurrenten die daarmee jouw strategie kunnen pareren terwijl jij niks van hun strategie weet. In dit geval zouden andere teams een ronde eerder weten dat Max op mediums verder zou gaan en, aangenomen dat de regen inderdaad wegtrok, had dat zijn voordeel behoorlijk beperkt. Iemand anders die zou pitten voor softs (tegelijk met Max) had dan wellicht ook de tactiek aangepast naar medium, daarmee een pitstop bespaard en aan kunnen vallen in plaats van kansloos weg te vallen door +20sec van de extra stop.
Was dat omdat Hamilton zo goed was, of omdat Bottas rustig aan deed om niet vol in de spray te rijden? Ook Verstappen reed toen gewoon met een redelijk groot gat achter Bottas. Dus hoe ver Hamilton goed (en dus niet ziek) was valt daaruit niet echt op te maken.demo31051987 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:27:
hij domineerde de eerste rondes van de race (volgens mij lag hij op een gegeven moment 10 seconde voor op Bottas).
Dat weet ik niet. Dat zullen we ook nooit weten. Maar een zieke coureur die pole position kwalificeert en de race leidt in het eerste deel, dan voel je je prima genoeg om de race te rijden.RobertMe schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:38:
[...]
Was dat omdat Hamilton zo goed was, of omdat Bottas rustig aan deed om niet vol in de spray te rijden? Ook Verstappen reed toen gewoon met een redelijk groot gat achter Bottas. Dus hoe ver Hamilton goed (en dus niet ziek) was valt daaruit niet echt op te maken.
Verkoudheid wordt ook door een virus veroorzaakt.demo31051987 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:38:
[...]
Nee hoor. Een verkoudheidje kan je oplossen met rust en eventueel een antibiotica. Dat werkt bij een griep niet aangezien het een virus is. Je kan het alleen maar uitzieken.
Damn, je hebt helemaal gelijk... Ik was er heilig van overtuigd, ook door mijn oude huisarts die mij altijd antibiotica gaf als ik mij niet lekker voelde. Mijn excuses hiervoor. Misschien heeft @JeroenTheStig wel gelijk. Mijn fout.Reinier schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:49:
[...]
Verkoudheid wordt ook door een virus veroorzaakt.
Blijf wel bij mijn standpunt dat het vragen om strafpunten voor Hamilton onzin is.
Als neutrale F1-supporter zou ik juichen voor zo'n spektakelstuk vlak voor mijn neus en na de tig uitglijders die er al geweest waren al lichtelijk high zijn van de hoeveelheid actie die je hebt mogen zien. Nog meer spektakel is dan gewoon juichen hoor!vhal schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:25:
[...]
Zag ergens een filmpje vanuit een tribune toen Bottas de bandenmuur raakte, de Nederlanders waren gewoon hardcore juichen alsof ze bij het WK voetbal zaten
[...]
Of bedoel je de ik-heb-geen-zin-om-te-werken-griep![]()
Bij een echte griep lig je half dood in je bed met 40 graden koorts, bij Hamilton zal het ws. ergens tussenin gezeten hebben
Ja of het moet een driedubbele flikflak zijn met twijfel aan de gezondheid van de coureur. Dan is een respectvolle ingetogen open mond meer op z'n plaats.
Om dit dan meteen om te buigen naar joelende Hollandse voetbaltokkies is misschien een beetje kort door de bocht.
Verkoudheid is ook een virusinfectie (https://www.thuisarts.nl/verkouden)demo31051987 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:38:
[...]
Nee hoor. Een verkoudheidje kan je oplossen met rust en eventueel een antibiotica. Dat werkt bij een griep niet aangezien het een virus is. Je kan het alleen maar uitzieken.
Overigens zou ik met een goede verkoudheid ook niet lekker zitten in een F1 auto, maar laten we wel wezen, die F1 rijders zijn natuurlijk beste bikkels en gezien de belangen denk ik niet dat ze bij het eerste het beste virusje maar gewoon niet rijden. Vervelend raceverloop voor Hamilton, maar in het algemeen vind ik het goed om te zien dat ook het oppermachtige Mercedes niet onfeilbaar is.
Fantastische race. Wat mij nog het meest bijgebleven is, en dat beeld kan ik helaas niet zo snel terugvinden: Volgens mij de laatste safetycar kwam de baan op, voor Verstappen en daarvoor reed Hamilton, dus bijna een rondje achterstand, was een mooie shot, die drie autos
Zullen we het er gewoon op houden dat Lewis ziek was en dat hij zelf het beste kan bepalen of hij wel of niet kon racen? Zoveel mensen zoveel gradaties van ziek zijn en wel/niet meer kunnen.
Ik denk dat de meeste andere teams ze voor gek hebben verklaard om er mediums onder te gooien. Zie ook de opmerking van Max dat die dingen totaal geen grip hadden.DataGhost schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:34:
Een probleem is ook dat de teamradio openbaar is dus in behoorlijk wat situaties geef je informatie aan je concurrenten die daarmee jouw strategie kunnen pareren terwijl jij niks van hun strategie weet. In dit geval zouden andere teams een ronde eerder weten dat Max op mediums verder zou gaan en, aangenomen dat de regen inderdaad wegtrok, had dat zijn voordeel behoorlijk beperkt. Iemand anders die zou pitten voor softs (tegelijk met Max) had dan wellicht ook de tactiek aangepast naar medium, daarmee een pitstop bespaard en aan kunnen vallen in plaats van kansloos weg te vallen door +20sec van de extra stop.
"When you grow up your heart dies"
Viel mij ook op..was helemaal uber geweest als max, hamilton had kunnen lappen.jmderonde schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:54:
Fantastische race. Wat mij nog het meest bijgebleven is, en dat beeld kan ik helaas niet zo snel terugvinden: Volgens mij de laatste safetycar kwam de baan op, voor Verstappen en daarvoor reed Hamilton, dus bijna een rondje achterstand, was een mooie shot, die drie autos
Helaas is antibiotica eigenlijk alleen tegen bacteriële infecties, heb je voor jan met de korte achternaam al die antibiotica misbruikt.demo31051987 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:51:
[...]
Damn, je hebt helemaal gelijk... Ik was er heilig van overtuigd, ook door mijn oude huisarts die mij altijd antibiotica gaf als ik mij niet lekker voelde. Mijn excuses hiervoor. Misschien heeft @JeroenTheStig wel gelijk. Mijn fout.
Blijf wel bij mijn standpunt dat het vragen om strafpunten voor Hamilton onzin is.
https://www.gebruikantibi...ijn-bacterien-en-virussen
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Volgens mij had Mercedes ook mediums eronder gelegd?sjaool schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:57:
[...]
Ik denk dat de meeste andere teams ze voor gek hebben verklaard om er mediums onder te gooien. Zie ook de opmerking van Max dat die dingen totaal geen grip hadden.
Klopt, Bottas kreeg ook Mediums onder zijn auto om Max te coveren.RobertMe schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:07:
[...]
Volgens mij had Mercedes ook mediums eronder gelegd?
You ranggggg sirrrrrr....jmderonde schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:54:

Indirect ging het hier om Verstappen die er voordeel aan had maar vorig jaar gebeurde hetzelfde met Vettel toen hij hem in de muur parkeerde vanuit P1 terwijl Verstappen net ergens achterin reed vanwege een pitstop. Sommige noemen het wellicht emotie maar ergens vind ik dat gewoon misplaatst.Pathogen schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:51:
[...]
Als neutrale F1-supporter zou ik juichen voor zo'n spektakelstuk vlak voor mijn neus en na de tig uitglijders die er al geweest waren al lichtelijk high zijn van de hoeveelheid actie die je hebt mogen zien. Nog meer spektakel is dan gewoon juichen hoor!
Ja of het moet een driedubbele flikflak zijn met twijfel aan de gezondheid van de coureur. Dan is een respectvolle ingetogen open mond meer op z'n plaats.
Om dit dan meteen om te buigen naar joelende Hollandse voetbaltokkies is misschien een beetje kort door de bocht.
[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 29-07-2019 14:26 ]
Hadden die dan nog wel een andere keuze dan? Van Max was bekend dat die nog een setje softs had.RobertMe schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:07:
[...]
Volgens mij had Mercedes ook mediums eronder gelegd?
Wat vonden jullie eigenlijk van het feit dat Verstappen wederom driver of the day was?
Ik vond het namelijk onterecht. Wederom een slechte start (of dat zijn eigen schuld was of van de auto laat ik in het midden. Hij kwam in elk geval belabberd van zijn plek), een spin na het wisselen naar slicks (volgens Verstappen omdat het mediums waren en geen softs, tja moet je maar langzamer rijden). Verder gewoon goed gereden, ijzersterk bij de herstarts na de safety car en goed geprofiteerd van de omstandigheden.
Vettel daarentegen begon achteraan, heb ik geen enkele fout zien maken. Goede start, volgens mij had hij er na de eerste bocht al vier te pakken. Goed geprofiteerd van de omstandigheden, zich gestaag door het veld geknokt en uiteindelijk knap als tweede gefinisht.
Nu zegt driver of the day niet zoveel omdat er nogal veel Nederlanders schijnen te stemmen, maar toch...
Ik vond het namelijk onterecht. Wederom een slechte start (of dat zijn eigen schuld was of van de auto laat ik in het midden. Hij kwam in elk geval belabberd van zijn plek), een spin na het wisselen naar slicks (volgens Verstappen omdat het mediums waren en geen softs, tja moet je maar langzamer rijden). Verder gewoon goed gereden, ijzersterk bij de herstarts na de safety car en goed geprofiteerd van de omstandigheden.
Vettel daarentegen begon achteraan, heb ik geen enkele fout zien maken. Goede start, volgens mij had hij er na de eerste bocht al vier te pakken. Goed geprofiteerd van de omstandigheden, zich gestaag door het veld geknokt en uiteindelijk knap als tweede gefinisht.
Nu zegt driver of the day niet zoveel omdat er nogal veel Nederlanders schijnen te stemmen, maar toch...
Ja, ik zat al op de driver tracker te kijken en zag het gebeuren dat Max Lewis zou gaan vernederen door hem op een ronde te zetten. Helaas net niet gelukt door die laatste SC, maar het zat er anders zeker in.StealthyPeanut schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:11:
[...]
You ranggggg sirrrrrr....
[Afbeelding]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Nou, ik vond het moeilijk deze keer. Er valt zeker wat voor Max te zeggen: buiten zijn spin (die heel fraai gecontrolleerd was) wat mij betreft geen fouten. De start was denk ik door de nogal natte lijn daar. Verder prima uit de problemen gebleven, en in het laatste deel van de race gewoon dominant (binnen een paar rondjes 10s wegrijden, SC, en dan nog een keer...)B-Real schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:12:
Wat vonden jullie eigenlijk van het feit dat Verstappen wederom driver of the day was?
Tegelijk, ja Sebastian reed ook een ijzersterke race. En Kvyat ook. En Albon... Ik weet niet wie DotD was, dus ik heb maar niet gestemd.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Eens met je verhaal, hoewel ik eigenlijk de gehele top 5 wel driver of the day waardig vind. Als je het percentage ziet, heb ik het idee dat het ook dichterbij elkaar zat dan in andere races.B-Real schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:12:
Ook gezien hoe makkelijk Verstappen telkens weg reed bij de concurrentie na iedere restart? Had op een gegeven moment het idee dat hij zonder SC iedereen wel op een ronde had kunnen zetten.B-Real schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:12:
De ferrari's daarentegen gingen al het hele weekend hard (behalve de Q), dus het was niet raar dat Vettel aan kon sluiten bij de reguliere top 5. Dat hij daardoor 2e wordt is doordat er 3 verzaakt hadden. Zelf zou ik hem eerder aan Kvyat of Stroll hebben gegeven. 3e en 4e met een auto die normaal geen punten scoort en dit puur behalen door moedig rijden en de juiste call van vroege slicks op het eind, waardoor ze het halve veld konden passeren die na hun moest stoppen.
Zowel Kvyat, Albon als Stroll reden een goede race. Het is een samenloop van omstandigheden maar de Toro Rosso's en een Racing Point horen dit jaar niet op in de top 6 thuis.
Het is niet voor het eerst dat Stroll een goede race rijdt op een natte baan en misschien zelfs ondergewaardeerd omdat hij met een boel geld van papa in de Formule 1 terecht is gekomen. Toen hij in de F1 terechtkwam, was het een groentje die het verschil niet kende tussen een kapotte voorvleugel en een lekke band. Het zal nooit een topper worden maar heeft zich wel (weer) bewezen op een natte baan.
Het is niet voor het eerst dat Stroll een goede race rijdt op een natte baan en misschien zelfs ondergewaardeerd omdat hij met een boel geld van papa in de Formule 1 terecht is gekomen. Toen hij in de F1 terechtkwam, was het een groentje die het verschil niet kende tussen een kapotte voorvleugel en een lekke band. Het zal nooit een topper worden maar heeft zich wel (weer) bewezen op een natte baan.
Ik vind dat we naast Driver of the Day een Loser of the Day stemming moeten krijgenAardappelbakker schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:17:
[...]
Eens met je verhaal, hoewel ik eigenlijk de gehele top 5 wel driver of the day waardig vind. Als je het percentage ziet, heb ik het idee dat het ook dichterbij elkaar zat dan in andere races.
Da's lullig voor GaslyThomasG schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:20:
[...]
Ik vind dat we naast Driver of the Day een Loser of the Day stemming moeten krijgen

Klopt, ben het ook met jullie eens. Er waren meer coureurs die het erg goed deden, nagenoeg foutloos waren en goed profiteerden van de omstandigheden.
Met name de Toro Rosso coureurs sprongen er wat dat betreft nog uit.
Stroll zat er goed bij maar had echt geluk dat hij de laatste keer als eerste naar slicks ging en daar tijd mee goed maakten, toen de rest eenmaal gewisseld was kon hij het tempo absoluut niet bijbenen. Maarrrrr, ook dat hoort er bij tijdens dit soort races. Als middenmotor een gokje wagen door als eerste naar slicks te gaan en daar je voordeel mee doen, dat siert hem (want het was ook nog eens zijn eigen call).
Verstappen was in de tweede helft inderdaad behoorlijk dominant en kon heel rap wegrijden na een SC periode. Daarbij wel de kanttekening dat hij wel wat geluk had met de mensen achter hem. Onder andere Hulkenberg kon het tempo van Verstappen niet bijhouden, maar hielt wel de Mercedessen/Ferrari's een tijd op.
Toch ga ik voor Vettel, want die kwam echt van ver. Want tot de eerste SC periode lag hij volgens mij al bijna een rondje achter op de top 3.
Stroll zat er goed bij maar had echt geluk dat hij de laatste keer als eerste naar slicks ging en daar tijd mee goed maakten, toen de rest eenmaal gewisseld was kon hij het tempo absoluut niet bijbenen. Maarrrrr, ook dat hoort er bij tijdens dit soort races. Als middenmotor een gokje wagen door als eerste naar slicks te gaan en daar je voordeel mee doen, dat siert hem (want het was ook nog eens zijn eigen call).
Verstappen was in de tweede helft inderdaad behoorlijk dominant en kon heel rap wegrijden na een SC periode. Daarbij wel de kanttekening dat hij wel wat geluk had met de mensen achter hem. Onder andere Hulkenberg kon het tempo van Verstappen niet bijhouden, maar hielt wel de Mercedessen/Ferrari's een tijd op.
Toch ga ik voor Vettel, want die kwam echt van ver. Want tot de eerste SC periode lag hij volgens mij al bijna een rondje achter op de top 3.
Dit maakt Verstappen juist DOTD hij had op die baan zoveel meer snelheid dan de meeste concurentenHogader schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:19:
[...]
Ook gezien hoe makkelijk Verstappen telkens weg reed bij de concurrentie na iedere restart? Had op een gegeven moment het idee dat hij zonder SC iedereen wel op een ronde had kunnen zetten.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Tja, dat is een lastige en blijft subjectief.B-Real schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:12:
Start van Max was inderdaad slecht, maar ik had wel het idee dat het behoorlijk uitmaakte aan welke kant je stond. Aan de rechterkant kwamen de meeste coureurs slecht/minder weg.
Zijn spin was natuurlijk ook gewoon een rijdersfout. Echter ik ben het niet met je eens dat hij nog langzamer had moeten rijden, de mediums zijn al lastig op temperatuur te krijgen en als hij langzamer had gereden waren ze alleen maar meer afgekoeld.
Zijn pace was wel erg sterk, hij reed elke keer na de safety car grote gaten in korte tijd.
Vettel vond ik ook niet foutloos. Had een erg goede start, maar zat daarna ook lang vast achter RAI. Pas op een zo goed als droge baan had hij echt snelheid voor inhaalacties en dan eigenlijk alleen in/voor de hairpin. Ook ging hij er in de laatste ronde nog af wat hem bijna zijn P2 heeft gekost.
Kvyat en Stroll zijn dan de andere kanshebbers. Het resultaat van hen is wat geflatteerd door een juiste strategie bij de laatste stop voor softs. Ook Albon heeft een sterke race gehad en was bij veel gevechten betrokken (even met Hamilton en lang met Gasly die hij heeft ingehaald). Dat allemaal in zijn eerste natte F1 race.
Kvyat zou uiteindelijk toch mijn keuze zijn, gezien hij eigenlijk ook foutloos heeft gereden zover ik heb kunnen zien.
Max deed dat slim. Het was een van de smalste stukken van de baan, zelfs als de gene achter hem op zou letten zou hij ze daar makkelijk kunnen blokkeren.SnowDude schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:23:
[...]
Dit maakt Verstappen juist DOTD hij had op die baan zoveel meer snelheid dan de meeste concurenten
Ah, kijk aan. Dan verstaan we onder DOTD dus allebei iets anders.SnowDude schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:23:
[...]
Dit maakt Verstappen juist DOTD hij had op die baan zoveel meer snelheid dan de meeste concurenten
Voor mij is DOTD een coureur die opmerkelijk heeft gepresteerd.
De winnaar die dominant het hele veld op een rondje zet hoeft dan wat mij betreft geen DOTD te worden als er in die race ook een coureur is die tig mooie inhaalacties heeft laten zien, maar uiteindelijk toch geen punten scoort.
Is de race verder oersaai en is er een dominante winnaar dan zou dat in zo'n geval best weer eens DOTD kunnen zijn.
En de fout van de mediums was van de pitwall, en niet van Max zelf.
FTFY.paragon schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:25:
@Racierox idd langzamer gaan rijden met banden die moeilijk op temperatuur komen maakt het probleem alleen maar erger.
Hierdoor zie je soms coureurs in de fout gaan geraakt worden door Ericsson achter een safety car.
Beetje onbelangrijk, maar ben het met je eens dat Vettel 'm ook had mogen krijgen. Ik wist nog niet dat MAx 't was geworden en verkeerde eigenlijk in de veronderstelling dat Vettel het was.B-Real schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:12:
Maar medeliefhebbers....
Wat zijn we verwend de afgelopen drie races! Gisteren was een dikke kers op de al volvette slagroomtaart van Oostenrijk en Silverstone. Ook voor de 'spanning' in het kampioenschap perfect.
Van mij mocht Hulkenberg wel eindelijk eens op het podium, maar Vettel twee en Kvyat drie is eigenlijk net zo mooi, zo niet mooier. Voor Vettel mooi omdat ik 'm (meestal) een aardige gozer vindt (nog een duitser met humor ook) en dat het goed is voor het kampioenschap en voor Kvyat omdat die vanuit een diep dal is geklommen en dan de avond/nacht nadat je vader bent geworden op het podium terecht komt. Prachtig!
Laten we hopen dat het een vervolg kan krijgen, zodat we een lekkere tweede helft van het seizoen tegemoet gaan.
Oh ja, Gasly komt maar niet weg uit de hoek waar de klappen vallen. Ik kan me niet voorstellen dat dit nog lang zo doorgaat. Ze hebben een tweede rijder nodig die punten binnenharkt voor het team.
Niveau Max verwacht niemand denk ik, maar zoveel credit als Gasly momenteel krijgt is voor Dr. Marko begrippen erg veel.
Ik denk dat de afweging best lastig is. Ga je 'm nog even geven, maar hoe lang dan?
Ga je voor de zomerstop, bijvoorbeeld, Kvyat inbrengen. Kan die een race acclimatiseren en na de zomerstop Max meehelpen om plek twee van het constructeurskampioenschap binnen te halen, en waar nodig Max helpen om tweede te worden in het rijderskampioenschap. Gewoon duidelijk maken dat dat de doelen zijn....
Gasly terug naar STR en kijken of dat nog wat wordt. De kans bestaat natuurlijk dat hij daardoor helemaal kapot gaat, maar hij kan Kvyat als voorbeeld zien dat het allemaal nog steeds kan. Plus hij is jong zat...
Ik zou het wel weten, want dit werkt in ieder geval niet.
Voor mij is Vettel dan ook geen DOTD. Je mag van hem verwachten dat hij naar voren rijd en in de top 6 eindigt. Doordat 4 coureurs van die top 6 uitvallen, eindigt hij op P2.B-Real schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:27:
Wat dat betreft is Kvyat voor mij DOTD en heb ik ook op hem gestemd
-
STR had een klein foutje gemaakt, waardoor KVY ineens in zijn bak zat. Hij kon hem gewoon volgen nadat VET voorbij was gegaan.B-Real schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:23:
We zijn vergeten dat VET in de laatste ronde 2 fouten maakte, wat hem bijna nog de 2e plaats heeft gekost. Het is dat KVY weinig risico durfde te nemen, maar anders was het wel anders afgelopen.
Dus net als VER, 1 foutje. Dan blijft de rest nog over.
Dan vind ik het tempo van VER toch indrukwekkender dan de loterij die veel coureurs vooruit heeft gebracht met pitstops.
Wel jammer dat Ferrari niet gewoon gokte op slicks, samen met STR, terwijl VET ver achteraan lag. Dan had hij misschien nog wel gewonnen zelfs.
We hebben de zelfde mening over DOTD maar niet over wat een opmerkelijke prestatie is. Ik vind dat als je onder zulke moeilijke omstandigheden zoveel sneller ben dan de rest dat je wel een opmerkelijke prestatie neerzet.B-Real schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:27:
[...]
Ah, kijk aan. Dan verstaan we onder DOTD dus allebei iets anders.
De winnaar die dominant het hele veld op een rondje zet hoeft dan wat mij betreft geen DOTD te worden als er in die race ook een coureur is die tig mooie inhaalacties heeft laten zien, maar uiteindelijk toch geen punten scoort.
Is de race verder oersaai en is er een dominante winnaar dan zou dat in zo'n geval best weer eens DOTD kunnen zijn.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Eens, ik ga bij nader inzien ook voor Kvyat. Ik typte mijn eerdere bericht te vlot denk ik.Edd schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:32:
[...]
Voor mij is Vettel dan ook geen DOTD. Je mag van hem verwachten dat hij naar voren rijd en in de top 6 eindigt. Doordat 4 coureurs van die top 6 uitvallen, eindigt hij op P2.
Komt denk ik omdat we Vettel gedurende de race wat meer in beeld hebben gezien en hebben zien vechten, maar dat Kvyat (voor mijn gevoel althans) aan het eind van de race ineens in de top 5 reed maar ik hem de rest van de race niet gezien heb.
Oke, duidelijk. Het blijft een persoonlijke mening en dus subjectiefSnowDude schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:33:
[...]
We hebben de zelfde mening over DOTD maar niet over wat een opmerkelijke prestatie is. Ik vind dat als je onder zulke moeilijke omstandigheden zoveel sneller ben dan de rest dat je wel een opmerkelijke prestatie neerzet.
Geeft niet, dat is het mooie van een forum
[ Voor 25% gewijzigd door B-Real op 29-07-2019 14:36 ]
Je kunt het geluk noemen, maar het is net zo goed aan de andere coureurs om dat een Hulkenberg snel voorbij te komen. Bottas deed dat gewoon niet, terwijl dat echt wel had gekund in mijn ogen. Verstappen had hetzelfde probleem achter Bottas eerder in de race, maar die deed in ieder geval nog een poging, die overigens niet al te goed verliep.B-Real schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:23:
Klopt, ben het ook met jullie eens. Er waren meer coureurs die het erg goed deden, nagenoeg foutloos waren en goed profiteerden van de omstandigheden.
Ik zou toch voor Kvyat gaan. Dat Verstappen redelijk superieur was toen hij eenmaal pole had en Vettel goed terugkwam van 20 naar 2 zijn wel zaken die gezien de auto's die ze hebben niet heel bijzonder zijn. Met een Merc / Ferrari / RB moet je op zo ongeveer alle circuits vrij makkelijk van achteruit terug kunnen rijden naar minimaal P6. Voor de overige plekken hangt het er vanaf wat de nadere Merc / Ferrari / RB coureurs doen. Die vlogen er allemaal af met uitzondering van Verstappen, dus dan is een P2 een vrij logisch resultaat.Toch ga ik voor Vettel, want die kwam echt van ver. Want tot de eerste SC periode lag hij volgens mij al bijna een rondje achter op de top 3.
Met een TR op P3 eindigen is daarentegen zeker niet iets wat je zou verwachten op basis van de auto. Daarom lijkt Kvyat mij een terechte keuze voor DotD.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Ik denk dat je beter over de top 5 kan hebben.Edd schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:32:
[...]
Voor mij is Vettel dan ook geen DOTD. Je mag van hem verwachten dat hij naar voren rijd en in de top 6 eindigt. Doordat 4 coureurs van die top 6 uitvallen, eindigt hij op P2.
Gasly heeft het grootste deel van de race in de achterhoede gereden zonder het potentieel van de RB15 te gebruiken.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Held, thanx! Mooi camerastandpunt.StealthyPeanut schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:11:
[...]
You ranggggg sirrrrrr....
[Afbeelding]
Overigens zie je hier Max nog op 24%DotD staan, dat was bij finish 20% dus ik denk dat de mooie opmars van Vettel hem nog wel wat procentjes gekost heeft
Dus kan dan dus een prima wedstrijdje daarvoor houden met GRO
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Wel apart eigenlijk, want vond dat Vettel eigenlijk maar een matige race reed. Hij had geluk dat hij op het einde nog wat pace had en er alleen F1.5 auto's voor hem reden. Zelfde geldt enigszins ook wel voor Kvyat en Stroll die gewoon door op het juiste moment naar slicks te gaan op hun posities terecht kwamen. Dat hoort er natuurlijk bij, maar zo'n geweldige race reden ze allemaal niet wat mij betreft.jmderonde schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:18:
[...]
Held, thanx! Mooi camerastandpunt.
Overigens zie je hier Max nog op 24%DotD staan, dat was bij finish 20% dus ik denk dat de mooie opmars van Vettel hem nog wel wat procentjes gekost heeft
Vond het persoonlijk ook niet de beste race dit seizoen en het valt me op dat mijn mening daarmee wel afwijkt van de gemiddelde F1 fan, want het merendeel van de fans lijkt dit een echte classic te vinden. Hoewel ik het zeker geen slechte race vond, vond ik de afgelopen twee races toch leuker, omdat er meer strijd op de baan was. En deze race kon wat mij betreft ook echt niet tippen aan Brazilie 2016, hoewel Hamilton die relatief eenvoudig won.
Maar goed, het seizoen dat zo enorm saai leek te worden is de afgelopen 3 races iig een stuk leuker geworden, ondanks dat Hamilton met twee vingers in de neus de WDC gaat winnen
Deze race was meer spektakel dan goed racen. Er gebeurde zoveel dankzij het weer en de verraderlijke omstandigheid dat ik echt op het puntje van m'n stoel heb gezeten.
Er is echter ook veel gemist omdat er zoveel gebeurde, zoals bijvoorbeeld toen Max naar softs ging haalde hij op de baan nog een paar auto's in, maar de regie was toen druk bezig met Hamilton geloof ik. Ik heb heel de inhaal actie van Max op de toenmalige leider Stroll helemaal niet voorbij zien komen. Dat was vast een DRS inhaalactie uit het boekje maar dat waren de twee acties van Vettel ook op het einde. Vettel zat eigenlijk de gehele race samen met Gastly vast rond positie 8/9. Om nou te zeggen dat hij DOTD verdiend boven Max? Lastig te zeggen. Ik zou graag nog een lange samenvatting willen zien van de actie buiten de reguliere uitzending.
Er is echter ook veel gemist omdat er zoveel gebeurde, zoals bijvoorbeeld toen Max naar softs ging haalde hij op de baan nog een paar auto's in, maar de regie was toen druk bezig met Hamilton geloof ik. Ik heb heel de inhaal actie van Max op de toenmalige leider Stroll helemaal niet voorbij zien komen. Dat was vast een DRS inhaalactie uit het boekje maar dat waren de twee acties van Vettel ook op het einde. Vettel zat eigenlijk de gehele race samen met Gastly vast rond positie 8/9. Om nou te zeggen dat hij DOTD verdiend boven Max? Lastig te zeggen. Ik zou graag nog een lange samenvatting willen zien van de actie buiten de reguliere uitzending.
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Voor mij was Vettel ook dotd, eigenlijk vooral omdat hij geen Vettelse fouten maakte.
Zat vrij snel op plek 10 na de start. Daarna werd het een extreem rare race voor hem, wat ie ook deed, wat er ook om hen heen gebeurde, ongeacht de chaos, bleef hij maar steken op plek 8-9-10. Iedereen daaromheen wisselde zowat van plek, hij bleef daar maar hangen.
Leclerc crashte omdat hij na de VSC tijd wilde goedmaken op Hamilton. Vettel had dat ook makkelijk kunnen overkomen in de chaos waar hij in zat, zelfs een paar close encounters met mindere goden, maar gewoon op survive modus en dan naar plek 2 rijden, doet ie knap.
Ja hij staat op plek 2 door die uitvallers, maar dan kun je ook over Verstappen zeggen. Hij kwam er ook niet langs bij BOT.
Zat vrij snel op plek 10 na de start. Daarna werd het een extreem rare race voor hem, wat ie ook deed, wat er ook om hen heen gebeurde, ongeacht de chaos, bleef hij maar steken op plek 8-9-10. Iedereen daaromheen wisselde zowat van plek, hij bleef daar maar hangen.
Leclerc crashte omdat hij na de VSC tijd wilde goedmaken op Hamilton. Vettel had dat ook makkelijk kunnen overkomen in de chaos waar hij in zat, zelfs een paar close encounters met mindere goden, maar gewoon op survive modus en dan naar plek 2 rijden, doet ie knap.
Ja hij staat op plek 2 door die uitvallers, maar dan kun je ook over Verstappen zeggen. Hij kwam er ook niet langs bij BOT.
Denk dat hij uiteindelijk wel voorbij BOT was gekomen, maar HAM en LEC waren lastiger geweest (als ze niet waren gecrasht). Maar goed, het was idd wel zo'n chaotische race, best leuk om te zien, maar ik zie liever wat meer spektakel (qua inhalen) op de baan. Verder niet te negatief opvatten, want vond het zoals gezegd dus nog altijd wel een leuke race. Maar ik zat persoonlijk tijdens de afgelopen twee races toch meer op het puntje van mijn stoel op de een of andere manier.Franco10 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:35:
Voor mij was Vettel ook dotd, eigenlijk vooral omdat hij geen Vettelse fouten maakte.
Daar begon mijn irritatie al denk ik, volgens mij werd bij Vettel al flink boe geroepen bij de Driver's Parade.sjaool schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:32:
[...]
Wat ik erger zou vinden is boegeroep en andersoortige geluiden bij de podiumceremonie.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Het klinkt misschien raar, maar inhalen op een opdrogende baan is veel moeilijker dan op een volledig natte baan. Je voorligger heeft de racelijn (die droog is), heeft daarom meer grip en kan dus later remmen en eerder en harder op het gas. Om in te halen moet je van de lijn af waar het gelijk glibberen is. Op het moment dat je op slicks kan rijden is dit alleen maar erger. Je zag dit goed met de verschillende spins, even het linkerachterwiel op het natte gedeelte en je bent gezien. Op een volledig natte baan is het overal even hard huilen en gaat het 100% om driver skill.Franco10 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:35:
Klinkt heel logisch , met zulke omstandigheden kan het bijna onmogelijk zijn omdat er idd een droge ideale lijn ontstaat, ga je daar vanaf dan wens ik je veel succes met de gripDataGhost schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:44:
[...]
Het klinkt misschien raar, maar inhalen op een opdrogende baan is veel moeilijker dan op een volledig natte baan. Je voorligger heeft de racelijn (die droog is), heeft daarom meer grip en kan dus later remmen en eerder en harder op het gas. Om in te halen moet je van de lijn af waar het gelijk glibberen is. Op het moment dat je op slicks kan rijden is dit alleen maar erger. Je zag dit goed met de verschillende spins, even het linkerachterwiel op het natte gedeelte en je bent gezien. Op een volledig natte baan is het overal even hard huilen en gaat het 100% om driver skill.
Even wat anders, GP en Max azen op iets anders dan een overwinning, namelijk de eerste pole position denk ik. Waarom? Nadat hij gewonnen had zei GP namelijk iets in de trant van " dit hadden we gisteren moeten hebben" en ik bedacht me dat hij nog steeds geen pole heeft gepakt in zijn carrière in de F1!!
Hopenlijk in Hongarije!!
Hopenlijk in Hongarije!!
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Denk dat ze daar zeker erg blij mee zouden zijn, maar tegelijkertijd pakken ze toch echt liever een race win zonder pole dan een pole zonder race win denk ik. Vrees alleen dat ze/we daarvoor tot Mexico moeten wachten.wowly schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:11:
Even wat anders, GP en Max azen op iets anders dan een overwinning, namelijk de eerste pole position denk ik. Waarom? Nadat hij gewonnen had zei GP namelijk iets in de trant van " dit hadden we gisteren moeten hebben" en ik bedacht me dat hij nog steeds geen pole heeft gepakt in zijn carrière in de F1!!
Hopenlijk in Hongarije!!
Max heeft ook het record-aantal overwinningen zonder Pole position, 7 stuks.wowly schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:11:
Hopenlijk in Hongarije!!
Ik denk dat pole ze helemaal niks meer interesseert nu. Max is ondertussen te oud om daar een record te halen, een pole levert geen punten op en ondertussen levert het wel meer exposure (of een "record") op om meer wins te scoren zonder pole. Vanaf P2 kan je ook prima in vrije lucht komen rijden, bijna net zo goed als vanaf pole, dus dat hoeft het probleem ook niet te zijn. Bovendien zijn de starts niet echt je van het de laatste paar races dus het voordeel van pole is behoorlijk beperkt.
Misschien dat ze er voor Honda eentje willen/moeten halen.
Misschien dat ze er voor Honda eentje willen/moeten halen.
Ik vroeg me inderdaad al af wat er gisteren gezegd werd, was slecht te verstaan.wowly schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:11:
Hopenlijk in Hongarije!!
Maar blijkbaar dus iets als, "This is the performance we should have had yesterday" "Hahaha".
Weet dan nog steeds niet goed wat ze ermee bedoelen eerlijk gezegd, zou inderdaad om een pole kunnen gaan.
Tegen een pole zullen ze geen nee zeggen, maar zal geen doel op zich zijn. Voor Red Bull niet, maar voor Verstappen ook niet.
Het is natuurlijk wel zo dat op kop vertrekken het winnen van een race doorgaans wel iets makkelijker maakt, maarja dan moeten de starts ook wat beter gaan als de afgelopen races
Het is natuurlijk wel zo dat op kop vertrekken het winnen van een race doorgaans wel iets makkelijker maakt, maarja dan moeten de starts ook wat beter gaan als de afgelopen races
Pole maakt het voor Red Bull (Max) wel eenvoudiger om een race te kunnen winnen. Enige is dan wel dat de starts een stuk beter moeten worden dan dat ze dit jaar geweest zijn. 
Met de volgende update van de Honda motor zou een pole toch mogelijk moeten zijn als we de berichten moeten geloven.
Met de volgende update van de Honda motor zou een pole toch mogelijk moeten zijn als we de berichten moeten geloven.
Gisteren was overigens gewoon een loterij.
Max had ook nog zijn wagen in de prak kunnen rijden.
Overigens wel op het puntje van me stoel gezeten maar ben toch meer fan van races zoals Oostenrijk en Silverstone. POE-HEE, dat was racen!
Overigens wel op het puntje van me stoel gezeten maar ben toch meer fan van races zoals Oostenrijk en Silverstone. POE-HEE, dat was racen!
Beetje raar dat je zo'n opmerking maakt. Vooral als ik naar je naam kijk.Crashhill schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:44:
*grapjeeeee
Life is too short to drive boring cars
Volgens mij hadden alle crashes "driver error" als gemene deler. Ik heb niemand iemand anders eraf zien meenemen. Je moet gewoon blijven rijden waar er grip is, en waar dat niet zo is moet je niet te hard (en niet te langzaam) rijden. Het enige loterij-aspect was "wie gaat er als volgende af", vond ik.Crashhill schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:44:
Ik vroeg me gisteren af hoe ze de banden konden wisselen bij Hamilton, terwijl zijn neus verwisseld werd? Iemand een idee hoe ze dan de auto van de grond halen?
Hail to the king baby!
Tillen aan de voorwiel ophanging en/of de side-jack. (of de trolleys eronder die ze normaal gebruiken)urk_forever schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:00:
Ik vroeg me gisteren af hoe ze de banden konden wisselen bij Hamilton, terwijl zijn neus verwisseld werd? Iemand een idee hoe ze dan de auto van de grond halen?
https://twitter.com/mbrundlef1/status/858279112582062080
[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 29-07-2019 17:02 ]
PSN
Heb je het gezien? Ik heb niet precies op m'n netvlies hoe ze het deden maar de banden werden pas verwisseld nadat de neus gedaan was. Ik neem aan dat ze 'm opnieuw hebben opgetild toen de neus erop zat.
Nog even gekeken, het is heel eventjes te zien als de timer van de pitstop op 14.1 staat, een monteur met een side jack inderdaad. De banden werden eraf gehaald, toen gingen ze met de neus prutten en vervolgens kwamen de nieuwe er pas op.
Nog even gekeken, het is heel eventjes te zien als de timer van de pitstop op 14.1 staat, een monteur met een side jack inderdaad. De banden werden eraf gehaald, toen gingen ze met de neus prutten en vervolgens kwamen de nieuwe er pas op.
[ Voor 38% gewijzigd door DataGhost op 29-07-2019 17:07 ]
Geen loterij, maar carcontrol. En iedereen krijgt gewoon de gelijke kaarten gedeeld op dat gebied, dus die kaarten het beste inzetten is een team- en rijderskwaliteit. Je zag hoe snel je teveel gas gaf: dus heel gentle met je pedalen omgaan en dat het beste doen.... Dus kwaliteit.Crashhill schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:44:
Misschien is het tijd dat iemand van het team Russell verteld dat je verplicht op de Wet tyre moet starten bij de safety car start procedure:
https://www.motorsport.co...ng-tyres-germany/4503382/Asked how often he was on the wrong tyre during the race, Russell said: "Probably most of the race really! I wanted to start on the inter but we started on wets, we stayed out on the wets under the first safety car when we should have pitted to the inter.
PSN
Als het zo door gaat haalt Max P2 in het WK, met een dosis geluk een steeds beter wordende Max/Red Bull kan hij nog dicht bij Hamilton komen.
Laatste 3 races:
Max: 62 punten
Lewis: 38 punten
Laatste 3 races:
[ Voor 16% gewijzigd door Jackson6 op 29-07-2019 17:24 ]
Ik denk dat dat Max weinig zegt eigenlijk. Alleen #1 telt uiteindelijk.Jackson6 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:22:
Als het zo door gaat haalt Max P2 in het WK, met een dosis geluk een steeds beter wordende Max/Red Bull kan hij nog dicht bij Hamilton komen.
Laatste 3 races:
Voor het team is de positie veel belangrijker, en daar laat Gasly het afweten om de nodige punten binnen te harken.
[ Voor 13% gewijzigd door ATS op 29-07-2019 17:27 ]
Daar is wel een hele dosis geluk voor nodig, Max gaat nog een aantal penalties moeten pakken ivm motoren. Daarnaast loop je zelfs als je wint met de snelste ronde en Hamilton tweede wordt niet zoveel in (8 punten) en het verschil is groot (63 punten ofzo?). Alleen als Hamilton nog een keer of 2-3 uitvalt zou ik het een kans geven en zelfs dan zal Max alle 2-3 die races moeten winnen en in de overige races (incl. de races met penalties) niet te veel verliezen en af en toe met een zeer goed resultaat (beter dan HAM) moeten komen.Jackson6 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:22:
Laatste 3 races:
Nou denk ik wel dat RB nog wel een aantal races kan winnen in de 2e seizoenshelft, maar realistisch gezien is de kans dat Max nog kansmaakt op het kampioenschap echt zeer klein. Zou hem denk ik nog niet eens 1% geven gezien de reliability record van Merc en het feit dat ze waarschijnlijk op de meeste banen nog altijd de beste auto hebben.
Edit: oops zie al dat ik fout heb gelezen, P2 is idd wel mogelijk met wat geluk, ook omdat Bottas gewoon niet zo'n topper is (imo). Maar het kampioenschap, dat zit er echt niet in gok ik zo.
[ Voor 7% gewijzigd door Snowdog op 29-07-2019 17:36 ]
Verwijderd
Best wel interessant hoe opportuun het in zo'n race topic kan gaan. Nu het redelijk crescendo gaat met RBR en VER wordt de roep om hem naar Mercedes of Ferrari te laten gaan steeds minder en minder.Jackson6 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:22:
Volgens mij kan je met een onderzoek daarnaar promoveren.
Ach, de media en de fans leven bij de waan van de dag. Ik kan snappen dat Max zou vertrekken als elke race voor hem een drama is, maar daar is op dit moment absoluut geen sprake van. Op alle vlakken wordt progressie geboekt; de pitstops worden sneller en sneller, de auto doet meer en meer wat Max wil, bij Honda in Japan slaapt niemand nog omdat ze de beste motor ooit willen bouwen... Ik denk dat we blij mogen zijn dat RBR nog regelmatig poepstarts heeft, dan valt er voor de racefans ook nog wat te genieten.Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:37:
[...]
Best wel interessant hoe opportuun het in zo'n race topic kan gaan. Nu het redelijk crescendo gaat met RBR en VER wordt de roep om hem naar Mercedes of Ferrari te laten gaan steeds minder en minder.
Volgens mij kan je met een onderzoek daarnaar promoveren.
Overigens: P2 in het kampioenschap interesseert Max echt helemaal niets. Er is maar één uitkomst belangrijk voor hem en dat is P1. Dat gaat niet dit jaar gebeuren maar voor 2020 heb ik er alle vertrouwen in.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ook zit nu de race terug te kijken en Stroll lag op de helft van de race ook gewoon laatste (16e) en Kviat ook nog maar 11e.
Juist de undercut bij de allerlaatste pitstop is wat ze beiden zo ver naar voren hebben gestuwd.tlpeter schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:47:
Ook zit nu de race terug te kijken en Stroll lag op de helft van de race ook gewoon laatste (16e) en Kviat ook nog maar 11e.
Ben heel benieuwd naar die spec 4 update binnenkortSpotmatic schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:46:
[...]
Ach, de media en de fans leven bij de waan van de dag. Ik kan snappen dat Max zou vertrekken als elke race voor hem een drama is, maar daar is op dit moment absoluut geen sprake van. Op alle vlakken wordt progressie geboekt; de pitstops worden sneller en sneller, de auto doet meer en meer wat Max wil, bij Honda in Japan slaapt niemand nog omdat ze de beste motor ooit willen bouwen... Ik denk dat we blij mogen zijn dat RBR nog regelmatig poepstarts heeft, dan valt er voor de racefans ook nog wat te genieten.![]()
Overigens: P2 in het kampioenschap interesseert Max echt helemaal niets. Er is maar één uitkomst belangrijk voor hem en dat is P1. Dat gaat niet dit jaar gebeuren maar voor 2020 heb ik er alle vertrouwen in.
Fun fact: Als Max in de resterende 10 races 10x 7 punten meer dan Hamilton scoort, dan passeert ie Hamilton met 7 punten
Verschil tussen nr. 1 en nr. 2 in de race is 7 punten, snelste-ronde niet meegeteld, maar 7 punten per race kunnen ook op andere manieren behaald worden en het hoeven ook niet 7 punten elke race te zijn
All aboard the hype-train

All aboard the hype-train
[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 29-07-2019 18:27 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Goede call van het team inderdaad. Ze lagen dan net gunstig qua positie waarschijnlijk. Qua drive en pace was hun race niet perse bijzonder naar mijn weten.Sir_Lion schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:51:
[...]
Juist de undercut bij de allerlaatste pitstop is wat ze beiden zo ver naar voren hebben gestuwd.
Zo, ik ga de race nog eens bekijken (gedownload), maar dan van Sky in HD.
...
Vergeet niet dat Hamilton een stuk minder sterk is telkens als hij onder druk komt te staan. Als hij met 1 of 2 gelukjes binnen 'striking-distance' van Verstappen komt wil ik wel eens zien wat er gebeurt.Snowdog schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:32:
[...]
Daar is wel een hele dosis geluk voor nodig, Max gaat nog een aantal penalties moeten pakken ivm motoren. Daarnaast loop je zelfs als je wint met de snelste ronde en Hamilton tweede wordt niet zoveel in (8 punten) en het verschil is groot (63 punten ofzo?). Alleen als Hamilton nog een keer of 2-3 uitvalt zou ik het een kans geven en zelfs dan zal Max alle 2-3 die races moeten winnen en in de overige races (incl. de races met penalties) niet te veel verliezen en af en toe met een zeer goed resultaat (beter dan HAM) moeten komen.
Nou denk ik wel dat RB nog wel een aantal races kan winnen in de 2e seizoenshelft, maar realistisch gezien is de kans dat Max nog kansmaakt op het kampioenschap echt zeer klein. Zou hem denk ik nog niet eens 1% geven gezien de reliability record van Merc en het feit dat ze waarschijnlijk op de meeste banen nog altijd de beste auto hebben.
Edit: oops zie al dat ik fout heb gelezen, P2 is idd wel mogelijk met wat geluk, ook omdat Bottas gewoon niet zo'n topper is (imo). Maar het kampioenschap, dat zit er echt niet in gok ik zo.
Aan de andere kant... dan zal ook de druk bij Verstappen toenemen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Bottas zat dus 3 a 3.5 seconden achter Hamilton voor de SC ivm Perez. Dat wordt 7.1 seconden op het moment dat HAM gaat pitten. Sky geeft dat aan in hun commentaar, maar wat mij betreft moet de FIA Bottas dan bijvoorbeeld een 5 sec penalty geven.
...
Ga je nu een live verslag geven van wat je ziet / hoort?Luxicon schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:37:
Bottas zat dus 3 a 3.5 seconden achter Hamilton voor de SC ivm Perez. Dat wordt 7.1 seconden op het moment dat HAM gaat pitten. Sky geeft dat aan in hun commentaar, maar wat mij betreft moet de FIA Bottas dan bijvoorbeeld een 5 sec penalty geven.

Nee, omdat ik het nu terug zie, kan ik het nog eens duidelijker aangeven. Dat heeft niks met verslag te maken.naitsoezn schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:45:
[...]
Ga je nu een live verslag geven van wat je ziet / hoort?Lijkt me weinig zinnig
...
In dat geval moet je iets duidelijk zijn, want ik heb geen idee waarom jij of Sky Bottas 5s straf wil aanpratenLuxicon schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:49:
[...]
Nee, omdat ik het nu terug zie, kan ik het nog eens duidelijker aangeven. Dat heeft niks met verslag te maken.

Vanwege dat stomme gat laten vallen binnen de grenzen wat mag...om te kunnen double stacken bij de pit.
Maar...het is binnen de grenzen. Volgens mij nog best lastig ook om te doen.
Sportief? Mwoah..
Als F1 een ding is..dan is het de grenzen opzoeken.
Maar...het is binnen de grenzen. Volgens mij nog best lastig ook om te doen.
Sportief? Mwoah..
Als F1 een ding is..dan is het de grenzen opzoeken.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Is gewoon toegestaan. Exacte regels weet ik niet uit mijn hoofd, maar het mag.Luxicon schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:37:
Tot een bepaalde grens. Zie gisteren waarbij er ook een onderzoek is geweest naar HAM voor "driving unnecessarily slowly under safety car". Als de SC 100KM/u rijdt mag jij niet 10KM/u gaan rijden omdat je daar zin in hebt, overdreven dan.Jimster schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:58:
[...]
Is gewoon toegestaan. Exacte regels weet ik niet uit mijn hoofd, maar het mag.
HAM die een waarschuwing krijgt dat leclerc eraf is gegaan en sector 3 glad is.
en vervolgens er net zo hard af te gaan daarzo

ora et labora
Het gaat over de race, maak je niet zo druk. Over Bottas.. dat vertel ik. Hij laat een gat vallen zodat Mercedes een 1-2 stop kan doen. Dat staat er duidelijk.. (Sky gaf in hun commentaar aan dat Mercedes dit bewust doet. Bij Ziggo had ik niet echt het idee dat ze daar zo helder in waren).naitsoezn schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:52:
[...]
In dat geval moet je iets duidelijk zijn, want ik heb geen idee waarom jij of Sky Bottas 5s straf wil aanpraten
Juist, maar het lijkt me iets waar je niet je gang mee kan gaan. Je hoort je naar mijn idee aan een snelheid te houden. Het ligt er dik bovenop dat Bottas dit bewust doet. Dat lijkt me niet wenselijk, onsportief.Jimster schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:58:
[...]
Is gewoon toegestaan. Exacte regels weet ik niet uit mijn hoofd, maar het mag.
...
Ik zit mij nu net te bedenken, wat zou er zijn gebeurd als ze die double stack pitspot hadden uitgevoerd met HAM zijn lange pitstop. Dat was een mooi zooitje geworden dan
Iets voor de regels van volgend jaar. Dat gat van 7.1 sec is inderdaad veel te hoog, zou normaliter niet mogen gebeuren/toegestaan zijn (dat is het blijkbaar wel).
Gewoon invoeren dat als je een te groot gat laat vallen achter de SC, je dan ingehaald mag worden.Divak schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:09:
Iets voor de regels van volgend jaar. Dat gat van 7.1 sec is inderdaad veel te hoog, zou normaliter niet mogen gebeuren/toegestaan zijn (dat is het blijkbaar wel).
Of je zorgt gewoon voor de situatie dat de Nr. 1 en 2 niet telkens van hetzelfde team zijn
Je moet geen regels gaan maken op de uitzondereringen. Dat deze situatie van Merc 1+2 achter een SC tegelijk willen pitten nu twee keer in één seizoen is voorgekomen, wil imho niet zeggen dat je er regels op moet willen aanpassen.
Iets wat (de fans en/of) de FIA zou moeten leren: Ga geen regels verzinnen voor de uitzonderingen.

Iets wat (de fans en/of) de FIA zou moeten leren: Ga geen regels verzinnen voor de uitzonderingen.
Het is gewoon een loophole in de regels, want je mag ook geen groot gat latten vallen tussen jou en de SC, als je op kop rijdt (al rekt Hamilton dat heel vaak op).Waarom zou je dan wel een groot gat mogen laten vallen als je op een andere positie rijdt? Het is geen regel voor een uitzondering, het is een loophole dichten.naitsoezn schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:37:
Of je zorgt gewoon voor de situatie dat de Nr. 1 en 2 niet telkens van hetzelfde team zijnJe moet geen regels gaan maken op de uitzondereringen. Dat deze situatie van Merc 1+2 achter een SC tegelijk willen pitten nu twee keer in één seizoen is voorgekomen, wil imho niet zeggen dat je er regels op moet willen aanpassen.
![]()
Edit: Anders kan de 2e rijder ook gewoon een gat laten vallen van 30 seconden, zodat de nummer 1 al lang en breed vertrokken is als de SC weg gaat. Want blijkbaar mag zoiets gewoon.
[ Voor 9% gewijzigd door ThomasG op 29-07-2019 19:45 ]
Het wordt wel erg complex en lastig te controleren. Als je 20 seconden achterstand hebt op je voorganger en er komt een SC en je moet bijv. 2x zo langzaam rijden, is je gat dus 40 seconden geworden. Hoe wil je gaan controleren dat het gat niet te groot is geworden? Waar ligt de grens?
^^ Dat dus: Je wilt dat er niet te snel gereden wordt, maar je accepteert dat er snel genoeg gereden wordt om een flinke achterstand in te halen (waarom zouden ze anders achterblijvens de pace car laten inhalen). Je weet dus dat er sneller gereden gaat worden dan wanneer ze achter de pace car zitten, maar per deel van het circuit kun je dat niet echt vastleggen in regels. Je introduceert dus een hoop nieuwe regels, maar maakt het er 'heus niet' complexer door.
Gewoon niet doen. Accepteer dat deze regels er zijn en ga geen regels introduceren om 'loopholes' te fixen die alleen uitgebuit kunnen worden in exceptionele seizoenen. Nogmaals: Ga geen regels verzinnen voor de uitzonderingen. Het zijn pas loop-holes ipv uitzonderingen als er bewust gebruik van gemaakt kan worden. Note: Je kunt niet bewust als nr 1+2 achter een pace-car terecht komen. Dus geen loop-hole.
Gewoon niet doen. Accepteer dat deze regels er zijn en ga geen regels introduceren om 'loopholes' te fixen die alleen uitgebuit kunnen worden in exceptionele seizoenen. Nogmaals: Ga geen regels verzinnen voor de uitzonderingen. Het zijn pas loop-holes ipv uitzonderingen als er bewust gebruik van gemaakt kan worden. Note: Je kunt niet bewust als nr 1+2 achter een pace-car terecht komen. Dus geen loop-hole.
Ik ben wel benieuwd naar de boordradio van Ham tijdens zijn neuswisselpitstop. Weet iemand die te vinden?mrc4nl schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:02:
[YouTube: Magic Max, Haas Anger And The Best Team Radio | 2019 German Grand Prix]
HAM die een waarschuwing krijgt dat leclerc eraf is gegaan en sector 3 glad is.
en vervolgens er net zo hard af te gaan daarzo
Komt er nog een vervolg op de pitstop van Hamilton waarbij monteurs liepen zonder helm en in een T-shirt? Of vindt de FIA dit gewoon normaal?
Huub Huub Barbatruc!
Ik heb zojuist de race voor de 2e keer bekeken, dit keer wat geconcentreerder en alcoholvrij. 
Wat mij nog het meest opviel was dat de regie dit keer niet direct een cut naar de kop van Ocon deed, na de crash van Bottas. Da's al een pluspunt
Ook zagen we Max in de eindfase eigenlijk vrij weinig. Heel terecht, want hij vocht in de vrije lucht met niemand. Maar laat het geen gewoonte worden...
Wat mij nog het meest opviel was dat de regie dit keer niet direct een cut naar de kop van Ocon deed, na de crash van Bottas. Da's al een pluspunt
Ook zagen we Max in de eindfase eigenlijk vrij weinig. Heel terecht, want hij vocht in de vrije lucht met niemand. Maar laat het geen gewoonte worden...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.