Testing, one, two ...
/Offtopic: voor degene die geinteresseerd zijn in dergelijke officiele documenten: https://www.fia.com/documentsFelyrion schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:17:
[...]
Mwoh, volgens mij zijn er veel meer onderzocht, alleen niet Hamilton in dit geval.
Zie ook het scrutineering document van de FIA:
https://www.fia.com/file/85281/download/28512
Ik weet niet of je al eens naar de stand in het WDC hebt gekeken, maar Vettel staat nog gewoon 21 punten voor op zijn teamgenoot. Beetje vreemd om hem dan weg te willen sturen.CH4OS schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:17:
[...]
Tja, zelfde kun je van Ferrari en Vettel zeggen, die laten zien dat ze in 2019 ook niet echt kampioensmateriaal zijn. Bottas idem dito, heeft dit jaar een heel goede start gehad, maar daarna redelijk consistent met vorig jaar gereden... Toch zijn Vettel en Bottas niet vervangen. Zijn dan weliswaar andere teams en management, maar dat zegt nog niets.
Bottas haalt het niet bij Hamilton, maar is gewoon een hele degelijke coureur die tweede staat in het WDC en gewoon het constructeurskampioenschap voor Mercedes veilig stelt.
Gasly zou met een Red Bull gewoon redelijk consistent top 6 moeten kunnen rijden. Dat doet hij echter niet. Je ziet vandaag ook weer dat hij voordat hij eraf vliegt de grootste moeite heeft met de F1.5. Hij kwalificeert niet consistent in de top 6, weet in races vaak niet of met veel veel moeite langs coureurs van de mindere teams te komen en pakt daardoor gewoon structureel veel te weinig punten. Dat is een totaal andere situatie dan die van Vettel of Bottas.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Tsja, ongeluk zit in een klein hoekje maar was niet de eerste keer in de race dat hij aldaar een uitstapje had.message=59552132,noline]wowly schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:52[/message]
Leclerc: merk bij mezelf dat ik hem in de nemesis rol vs Max duw en hem irritant ga vinden. Heeft de pech dat ie in die spekgladde zone van de dragsters komt: als het droog is heb je daar fenomenale grip, als ie nat is dus duidelijk niet....oeps... Had overigens ver kunnen komen.
Het zat hem ook niet mee met z'n 1e pitstop though. Reed na 4 ronden gewoon op P19. Maar goed, het kan allemaal wel wat beter ja, maar zo dramatisch als bijvoorbeeld een Oostenrijk was het vandaag niet imo (hoewel die crash natuurlijk niet geweldig was, maar goed we hebben een Verstappen zoiets ook wel eens zien doen in Monaco (in de TR)).Mugwump schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:24:
[...]
Ik weet niet of je al eens naar de stand in het WDC hebt gekeken, maar Vettel staat nog gewoon 21 punten voor op zijn teamgenoot. Beetje vreemd om hem dan weg te willen sturen.
Bottas haalt het niet bij Hamilton, maar is gewoon een hele degelijke coureur die tweede staat in het WDC en gewoon het constructeurskampioenschap voor Mercedes veilig stelt.
Gasly zou met een Red Bull gewoon redelijk consistent top 6 moeten kunnen rijden. Dat doet hij echter niet. Je ziet vandaag ook weer dat hij voordat hij eraf vliegt de grootste moeite heeft met de F1.5. Hij kwalificeert niet consistent in de top 6, weet in races vaak niet of met veel veel moeite langs coureurs van de mindere teams te komen en pakt daardoor gewoon structureel veel te weinig punten. Dat is een totaal andere situatie dan die van Vettel of Bottas.
Wat er in (het vrij uitgebreide) document van de FIA stond was volgens mij dat beide Alfa's op een soort standaard setting waren gezet voor het wegkomen, omdat het team nog nooit in deze condities had getest. De auto's moeten normaliter zo ingesteld zijn dat de acties van de coureur direct worden doorgevoerd in wat de auto doet (in ieder geval met betrekking tot de stand van koppeling die de coureur indrukt en de hoeveelheid torque die de auto levert). Aansturing is tegenwoordig elektronisch, er hoeft/is dus geen directe mechanische verbinding (te zijn) tussen wat de coureur doet en wat de auto doet. Regelmentair is vastgelegd dat de maximale delay van instructie coureur naar evenredig handelen auto 70 ms mag zijn, maar in deze standaardsetting van de Alfa's was ie 200 - 300 ms. Dit neigt naar traction control (torque neemt langzaam toe over een langere tijd, chill bij het wegrijden in deze omstandigheden) en is daarom dus verboden.RobertMe schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:30:
[...]
Maar de precieze fout weet ik niet (FIA document niet gelezen). Maar Ted had het in de notebook erover dat volgens de regels het team geen instructies aan de coureur mag geven (wat dus ook 'aiding the driver' is) tijdens de formation lap. Dus geen instellingen doorgeven etc. Bij Alfa zou dit nu dan wel gebeurd zijn.
Dat kan dus ook simpelweg een gevalletje zijn dat het team tijdens de tweede of derde formation lap info gaf terwijl dat nog niet mocht.
Het feit dat de Alfas, en anderen, een goede start hadden zegt dus niks over het gebruik van de verboden traction control of wat dan ook. Het kan dus ook een verboden bericht vanaf de pitmuur zijn.
Leuk dingetje wat Ted daarbij ook nog aangaf is dat het dan niet mag, maar teams het wel vaker gecodeerd doen. Elke coureur krijgt iets te horen van 'Last car lining up on the grid'. Maar in dat bericht kan alsnog een setting gecodeerd zitten. Bv het aantal woorden dat meteen de positie voor de setting aangeeft (7 woorden: setting op positie 7).
Er werd dus wel vanaf de pitmuur gezegd wat ze moesten doen, maar die instructie op zich was niet illegaal. Het was de daadwerkelijke setting die ze gebruikten.
There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night
Aanvulling: als je de reglementen goed leest blijkt daaruit dat ze Traction Control ook een driver aid vinden, dus het gaat veel verder dan alleen maar instructies of settings vanaf de pitmuur.Liveshort schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:35:
[...]
Wat er in (het vrij uitgebreide) document van de FIA stond was volgens mij dat beide Alfa's op een soort standaard setting waren gezet voor het wegkomen, omdat het team nog nooit in deze condities had getest. De auto's moeten normaliter zo ingesteld zijn dat de acties van de coureur direct worden doorgevoerd in wat de auto doet (in ieder geval met betrekking tot de stand van koppeling die de coureur indrukt en de hoeveelheid torque die de auto levert). Aansturing is tegenwoordig elektronisch, er hoeft/is dus geen directe mechanische verbinding (te zijn) tussen wat de coureur doet en wat de auto doet. Regelmentair is vastgelegd dat de maximale delay van instructie coureur naar evenredig handelen auto 70 ms mag zijn, maar in deze standaardsetting van de Alfa's was ie 200 - 300 ms. Dit neigt naar traction control (torque neemt langzaam toe over een langere tijd, chill bij het wegrijden in deze omstandigheden) en is daarom dus verboden.
Er werd dus wel vanaf de pitmuur gezegd wat ze moesten doen, maar die instructie op zich was niet illegaal. Het was de daadwerkelijke setting die ze gebruikten.
Krek, hier wint tie ook al, gauw, schaf het circuit af.hardware-lover schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:21:
Overigens lijkt dit nu het 2e circuit te zijn waarop voorlopig een laatste Formule 1 race gereden werd en waar Verstappen als winnaar over de streep kwam

een treffende spreuk

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Hij vond het op de baan racen, maar een “drag”.D-dark schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:25:
[...]
Tsja, ongeluk zit in een klein hoekje maar was niet de eerste keer in de race dat hij aldaar een uitstapje had.
een treffende spreuk
Rechtsboven achter het raam in z'n t-shirt. Heeft de race-overall al ingeleverd en hoeft nu alleen z'n locker nog maar uit te ruimen

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Kijk de foto van Oostenrijk maar eens terug, daar staat hij ook niet op, maar toen was hij ook nog niet binnen. En nu al naar huis.
Tja, te zwaar teleurgesteld. Ik denk dat hij vandaag zijn stoeltje verloren is.
een treffende spreuk
Wat een race. Wow! We hebbben gekregen wat we wensten, en meer! Veel invloed van het weer op de race, waardoor teams razendsnel moesten reageren. Sommigen deden dat beter dan anderen. De coureurs hadden het bovendien zwaar - Vettel vond de race erg lang duren!
Opgesomd per coureur:
- Verstappen: perfecte race, foutloos.
- Vettel: prima gedaan. Van 20 naar 2.
- Kvyat: wow Daniil. Super gedaan. Volgende race een RBR-stoeltje?
- Stroll: supergoed geraced. P4 is precies wat Racing Point nu nodig had!
- Sainz: bijna niet in beeld geweest, wel een zeer mooie P5 gescoord.
- Albon: nog nooit in een F1-wagen in de regen gereden. Rolt hem 'ff' naar P6. Respect!
- Grosjean & Magnussen: ondanks dat ze elkaar -weer- hebben geraakt, toch een nette race met P7 en P8. Belangrijke punten voor Haas.
- Hamilton: reed een race een 5-voudig wereldkampioen onwaardig. Te veel foutjes, te veel penalties. Haalt met geluk een P9 door straffen voor de Alfa's.
- Kubica. Ongelooflijk, haalt punten binnen voor Williams. Ervaring? Geluk? Een beetje van alles denk ik.
- Russel: prima gereden, maar onzichtbaar. Verdient snel een betere wagen.
- Raikkonen: reed boven de kwaliteit van de Alfa, dus bonuspunten voor hem. Jammer van de straf.
- Giovinazzi: hekkensluiter. Geen punten, geen megarace voor hem: wel goede momenten gehad.
- Gasly: prutskonijn. Zonde! Had minimaal een P4 moeten zijn.
- Hulk, Bottas, Perez, Norris, Leclerc: gepruts. Bijna allemaal op hetzelfde punt eraf.
- Ricciardo: liet al niet superveel zien vs HUL, daarna kapotte motor. Ach ach ach..
Conclusie: vette race, meer van dit!!
... op die pirouette na dan? Op die pirouette na dan.Remy schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:42:
- Verstappen: perfecte race, foutloos.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
NOR ook motor problemen, of zit ik er nu zelf naastRemy schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:42:
Mijn samenvatting van de Duitse Grand Prix
(Knip)
- Hulk, Bottas, Perez, Norris, Leclerc: gepruts. Bijna allemaal op hetzelfde punt eraf.
- Ricciardo: liet al niet superveel zien vs HUL, daarna kapotte motor. Ach ach ach..
Conclusie: vette race, meer van dit!!
Ok, gaat tegen mijn principes in maar een foute opmerking moet kunnen.pro_6or schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:40:
[...]
Hij vond het op de baan racen, maar een “drag”.
'He can't dig it.
[ Voor 16% gewijzigd door D-dark op 28-07-2019 23:54 ]
Ik acht de kans best groot dat Kvyat na de zomerstop op zijn plek zit en Gasly teruggezet wordt naar TR. Overigens ook héél veel mensen die dat graag zien gebeuren als ik het internet mag geloven. RBR moet in ieder geval wel iets doen want zo schiet het ook niet op. Het hele team staat of valt met Verstappen omdat Gasly gewoon geen fatsoenlijke tweede rijder is.pro_6or schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:41:
[...]
Kijk de foto van Oostenrijk maar eens terug, daar staat hij ook niet op, maar toen was hij ook nog niet binnen. En nu al naar huis.
Tja, te zwaar teleurgesteld. Ik denk dat hij vandaag zijn stoeltje verloren is.
LOL - een bui regen op Zandvoort en dan is die ook van de kalender afpro_6or schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:38:
[...]
Krek, hier wint tie ook al, gauw, schaf het circuit af.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Leclerc komt op mij over als een irritant ventje die zeer slecht toneelspel speelt buiten de auto. Net wat @wowly ook zegt, ik ga hem steeds meer irritant vinden. Die reactie na de crash zegt alles, huilie huilie die IMHO gewoon een soort van slechte verliezer weergeeft. Dit is misschien niet het beste voorbeeld maar al het beeldmateriaal wat van hem voorbij komt (ook vroegah) maakt voor mij dat hij als “vals” overkomt. Ik “snap” wel dat Max hem niet moet. Je ziet de rest van de jonkies ook weinig met hem omgaan of ligt dat aan mij?D-dark schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:25:
[...]
Tsja, ongeluk zit in een klein hoekje maar was niet de eerste keer in de race dat hij aldaar een uitstapje had.
Mijn boefje is liev!
Het was vandaag een mooie race en van zowel HUL als LEC baalde ik dat ze van de baan afvlogen, beiden waren gewoon goed aan het rijden, niet goed genoeg maar wel op een niveau dat ik verwacht dat we meer van ze gaan zien de komende jaren als zijnde de nieuwe generatie. Kvyat vond ik een verassing, erg mooi gereden maar als persoon ben ik ook geen fan van hem, maar Max is ook niet altijd gezellig. Boeien. Rijden moeten ze.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Kan mij hier volledig in vinden. Naar ventjeJB schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:03:
[...]
Leclerc komt op mij over als een irritant ventje die zeer slecht toneelspel speelt buiten de auto. Net wat @wowly ook zegt, ik ga hem steeds meer irritant vinden. Die reactie na de crash zegt alles, huilie huilie die IMHO gewoon een soort van slechte verliezer weergeeft. Dit is misschien niet het beste voorbeeld maar al het beeldmateriaal wat van hem voorbij komt (ook vroegah) maakt voor mij dat hij als “vals” overkomt. Ik “snap” wel dat Max hem niet moet. Je ziet de rest van de jonkies ook weinig met hem omgaan of ligt dat aan mij?
Terwijl Max, Norris en nog wat van de anderen gewoon chill met elkaar om gaan. Vandaag nog de foto van Ric, Kvyat en Verstappen samen in het vliegtuig. De vorige race zaten Max, Lando en nog iemand samen in het vliegtuig en waren ze elkaar aan het taggen op Instagram geloof ik. Ze zijn buiten het circuit gewoon lekker luchtig en niet altijd super serieus. Leclerc komt echter over als iemand die continue professionaliteit wil uitstralen. Super serieus en te gespannen. Gewoon geen fijn persoon om mee om te gaan lijkt me. Hij kan wel een aardig potje racen, maar hij is nog jong en de druk is groot dus dan maak je fouten. Heeft Max ook genoeg gedaan in zijn beginperiodeJB schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:03:
[...]
Leclerc komt op mij over als een irritant ventje die zeer slecht toneelspel speelt buiten de auto. Net wat @wowly ook zegt, ik ga hem steeds meer irritant vinden. Die reactie na de crash zegt alles, huilie huilie die IMHO gewoon een soort van slechte verliezer weergeeft. Dit is misschien niet het beste voorbeeld maar al het beeldmateriaal wat van hem voorbij komt (ook vroegah) maakt voor mij dat hij als “vals” overkomt. Ik “snap” wel dat Max hem niet moet. Je ziet de rest van de jonkies ook weinig met hem omgaan of ligt dat aan mij?
Iedereen had vroeger ook wel 's zo iemand in de klas. Zo'n klasgenoot die geen chill heeft en áltijd serieus is. Meteen chagrijnig als iemand van dat pad afwijkt.
Volgens mij wist niemand wat de fuck ze nou moesten doen. Voorvleugel vervangen ja/nee? Banden eraf/erop ja/nee? Welke banden erop? Wie doet wat? Wie is waar? Waar zijn de dingen die we moeten hebben? Gewoon 0 controle en totaal niet voorbereid. Die jongens doen wat ze opgedragen wordt. X Y is het plan, voer 't uit. Als er geen sturing is dan rent iedereen rond als een kip zonder kop omdat niemand weet wat er nou eigenlijk gebeuren moet? Of misschien weten ze het wel maar is er niemand die zegt 'doe het'.Martinspire schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:12:
Heeft iemand al gemeld dat het raar was dat het zo lang duurde voordat de voorvleugel van Hamilton gewisseld was? Meer dan 30 seconden duurde het voordat die eindelijk vast zat. Dat gedoe met de banden leidde vast af, maar waarom duurde dit in hemelsnaam zo lang?
@pro_6or Ja, dat ziet de pitcrew, en daarom stonden ze klaar, maar er moet alsnog iemand zijn die duidelijk aangeeft wie wat moet doen. Als dat niet gebeurt dan stopt het bij het stukje 'pak de voorvleugel'. Althans, ik verwacht dat het zo ongeveer gaat. Vergelijk het met een orkest. De bandleden weten perfect hoe ze de liedjes moeten spelen, maar zonder dirigent gebeurt er bar weinig
[ Voor 35% gewijzigd door SomerenV op 29-07-2019 00:17 ]
De voorvleugel was op zich wel aan vervanging toeSomerenV schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:13:
[...]
Volgens mij wist niemand wat de fuck ze nou moesten doen. Voorvleugel vervangen ja/nee? Banden eraf/erop ja/nee? Welke banden erop? Wie doet wat? Wie is waar? Waar zijn de dingen die we moeten hebben? Gewoon 0 controle en totaal niet voorbereid.
een treffende spreuk
punt, enkelvoudRemy schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:42:
- Kubica. Ongelooflijk, haalt punten binnen voor Williams
En zoals gezegd: Norris was mechanisch probleem.
Die indruk had ik al eerder van Merc en nu helemaal. Het is een beetje de Japanse aanpak (Japanners zijn beducht slecht in crisis management, en dus de helden in risico management) - je plant alles en dan gaat er niets fout. Als er iets gebeurd dat niet gepland was ... paniek want niet in staat tot improviseren (wat crisis management tot op zekere hoogte gewoon is). Misschien is dat ook wel de reden dat Japanners en Duisters hele goede auto's kunnen maken, ze denken dingen van te voren gewoon heel goed door.SomerenV schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:13:
[...]
Volgens mij wist niemand wat de fuck ze nou moesten doen. Voorvleugel vervangen ja/nee? Banden eraf/erop ja/nee? Welke banden erop? Wie doet wat? Wie is waar? Waar zijn de dingen die we moeten hebben? Gewoon 0 controle en totaal niet voorbereid. Die jongens doen wat ze opgedragen wordt. X Y is het plan, voer 't uit. Als er geen sturing is dan rent iedereen rond als een kip zonder kop omdat niemand weet wat er nou eigenlijk gebeuren moet? Of misschien weten ze het wel maar is er niemand die zegt 'doe het'.
Straks alles ff teruglezen en de reacties bekijken! Heeeeeeerlijk

HUL de nieuwe generatie? Die kerel heeft al meer dan 100 GP's gereden...franssie schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:10:
@JB nou en? Hij kan verdomd goed rijden en dat is wat ik wil zien. Hoe ze met elkaar omgaan of ze zich off-circuit gedragen, dat is vast wel eens te zien op HBO of Netflix maar interesseert mij helemaal niets.
Het was vandaag een mooie race en van zowel HUL als LEC baalde ik dat ze van de baan afvlogen, beiden waren gewoon goed aan het rijden, niet goed genoeg maar wel op een niveau dat ik verwacht dat we meer van ze gaan zien de komende jaren als zijnde de nieuwe generatie. Kvyat vond ik een verassing, erg mooi gereden maar als persoon ben ik ook geen fan van hem, maar Max is ook niet altijd gezellig. Boeien. Rijden moeten ze.
Ik wil 'm eigenlijk ook wel op 3D bluerayCrazyFool schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:20:
Zojuist de hele race gekeken, na een hele dag geheelonthouding op de camping... Maar deze ga ik in de toekomst nog 5x terugkijken. Potverdorrie wat er race zeg!
Straks alles ff teruglezen en de reacties bekijken! Heeeeeeerlijk![]()
![]()
En dat zegt niet zoveel met hoeveel races nu ook alweer per jaar?CH4OS schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:20:
[...]
HUL de nieuwe generatie? Die kerel heeft al meer dan 100 GP's gereden...
[ Voor 24% gewijzigd door franssie op 29-07-2019 00:22 ]
Integendeel, die houd hem wel gewoon op de baan, elk andere met een 'slippertje' parkeerde hem ergens tegenaanHelixes schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:51:
[...]
... op die pirouette na dan? Op die pirouette na dan.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het maakt van HUL in elk geval niet de nieuwe generatie zoals jij het brengt.franssie schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:21:
En dat zegt niet zoveel met hoeveel races nu ook alweer per jaar?
Dat zijn eerder een Leclerc, Verstappen, Gasly en Ocon, die wat jaren jonger zijn dan HUL.
Ik zie teams dan ook eerder investeren in dergelijke mensen dan aan mensen die al veel races op hun naam hebben staan en nog niet op het podium hebben gestaan.
HUL zal best nog veel potentie kunnen hebben, maar is dat het nog waard om veel in te investeren? Ik weet het niet, er zijn genoeg jongere rijders die wellicht langer succes kunnen hebben en dus (potentieel) meer in het laadje kunnen brengen.
[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 29-07-2019 00:26 ]
Hee, correct - ik dacht werkelijk dat hij jonger was.CH4OS schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:24:
[...]
Het maakt van HUL in elk geval niet de nieuwe generatie zoals jij het brengt.
Dat zijn eerder een Leclerc, Verstappen, Gasly en Ocon, die wat jaren jonger zijn dan HUL.
Dat maakt het voor mij lastig om te zien hoe die LEC zaken aanvliegt. Ik hou niet van een naaibal. Daar kots ik op. Komt wel zo over steeds. Max is gewoon recht voor de raap net als de rest (op HAM na want dat is ook zo’n robot). Racen moeten ze zeker maar die LEC kan niet tegen zijn verlies, dat kunnen ze allemaal niet maar zijn ware aard komt in de auto naar boven voor mijn gevoel en gaat vervolgens in de media beetje chique lopen doenfranssie schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:10:
@JB nou en? Hij kan verdomd goed rijden en dat is wat ik wil zien. Hoe ze met elkaar omgaan of ze zich off-circuit gedragen, dat is vast wel eens te zien op HBO of Netflix maar interesseert mij helemaal niets.

Uiteindelijk zullen we zien hoe dit zich gaat ontpoppen, feit is dat ie goed kan rijden maar ik kijk niet graag naar unfair gedrag en zo komt het steeds op mij over waardoor ie steeds meer in mijn irritatiezone geraakt.
Mijn boefje is liev!
En dit jaar tikt Max ook de 100 GPs aanCH4OS schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:20:
[...]
HUL de nieuwe generatie? Die kerel heeft al meer dan 100 GP's gereden...
Misschien dat we hier wel een beetje vergeten dat LeClerc nog redelijk nieuw is in de F1. Verstappen heeft wat tijd gehad in een team dat niet meedeed voor de winst voordat ie in een RB stapte, en lag zelfs toen in zijn eerste jaar niet echt lekker bij veel andere coureurs en de pers. Het heeft best even geduurd voordat hij gesettled was in een positie waarin er niet bij ieder incident eerst zijn kant op werd gekeken. Hetzelfde geldt wat mij betreft ook voor volwassenheid buiten de baan. Ric en Kvyat draaien allebei al even mee, en lijken wat minder van slag als het een keer niet goed gaat. Norris heeft zijn persoonlijkheid heel erg mee, volgens mij kan die met bijna iedereen opschieten.SomerenV schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:12:
[...]
Terwijl Max, Norris en nog wat van de anderen gewoon chill met elkaar om gaan. Vandaag nog de foto van Ric, Kvyat en Verstappen samen in het vliegtuig. De vorige race zaten Max, Lando en nog iemand samen in het vliegtuig en waren ze elkaar aan het taggen op Instagram geloof ik. Ze zijn buiten het circuit gewoon lekker luchtig en niet altijd super serieus. Leclerc komt echter over als iemand die continue professionaliteit wil uitstralen. Super serieus en te gespannen. Gewoon geen fijn persoon om mee om te gaan lijkt me. Hij kan wel een aardig potje racen, maar hij is nog jong en de druk is groot dus dan maak je fouten. Heeft Max ook genoeg gedaan in zijn beginperiode![]()
Iedereen had vroeger ook wel 's zo iemand in de klas. Zo'n klasgenoot die geen chill heeft en áltijd serieus is. Meteen chagrijnig als iemand van dat pad afwijkt.
Nog steeds met je eens dan LeClerc zijn chill wat meer zou moeten bewaren, maar potentie op de baan heeft hij zeker. Wie weet dat het buiten de baan nog opknapt als de druk van zijn eerste win er een keer vanaf is. De tijd bij Ferrari heeft Vettel tot nu toe ook niet echt goed gedaan, al mag gezegd worden dat hij zich de laatste paar races echt beter toont naar de rest van de wereld toe dan de afgelopen jaren. Hij lijkt inmiddels door te hebben dat hij er zelf ook niet gelukkiger van wordt door maar door te blijven zagen. Hopelijk leert LeClerc hier ook van.
There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night
[ Voor 93% gewijzigd door Vuvuzela op 29-07-2019 00:33 ]
I served in a company of heroes.
Max is wel nieuwe generatie, maar toch wel "oude" garde binnen de F1. Dit is al zijn 5e jaar.
Daarmee doel ik dan ook op het huidige kampioenschap van dit jaar, slimmerik.Vuvuzela schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:29:
Grappig dat iemand die 4 x WDC is geweest met ondertussen 52 wins en 56 poles. Geen kampioensmateriaal is
@Vuvuzela Na jouw reactie dacht ik anders ook 'Zo had het ook gelezen kunnen worden, inderdaad', dus zo heel slecht vind ik het nu ook weer niet. Hoef je jouw bericht niet voor leeg te halen hoor.
[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 29-07-2019 00:35 ]
En op zich moeten we Gasly deze race ook niet te zwaar aanrekenen. Zijn team ging al verkeerd met de pitstop die hem helemaal achteraan liet vallen, had ook dezelfde startproblemen als Verstappen wat hem naar achter bracht en had betere strategie-calls moeten hebben. Dat ie op Albon kapot gaat is erg jammer en zeker zijn schuld, maar die zal al vrij gefrustreerd in de auto hebben gezeten, want die heeft gewoon een potentieel podium misgelopen door het team
[ Voor 53% gewijzigd door Martinspire op 29-07-2019 00:35 ]
https://grandprix33.nl/de...de-juiste-muziek-eronder/
http://yor.minitroopers.com
Die stond ook al vrij snel na de race op Twitter, o.a. bij Van Gameren, die hem geplugged had van iemand anders......Yor schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:35:
Deze wil ik jullie niet onthouden, ik vond hem wel leuk;
Mbt GAS; je kunt gewoon niet meer recht praten wat krom is. Die jongen heeft het geprobeerd maar het is nu echt klaar in de Red Bull. Kost teveel voor het team. Eerst dacht ik, dat komt wellicht toch nog goed maar vandaag ook weer drama. STR op podium (dus ook ingehaald). Als er nu geen swap komt, vreet ik een beerMartinspire schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:33:
Ook grappig, na de eerste safety car lag Kvyat dus op de laatste plek. Gasly zat daar nog voor dus in die zin heeft Toro Rosso dat gewoon heel goed opgelost. Albon zat er ook een tijdje bij op de 17e plek.
Mijn boefje is liev!
Was eerder al gepost, blijft leukYor schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:35:
Deze wil ik jullie niet onthouden, ik vond hem wel leuk;
die tweet is bij mij niet werkend, FOM neem ik aan. Deze link werkte wel en al kon ik raden welk muziekje, blijft het leuker om het toch te horenCH4OS schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:36:
[...]
Die stond ook al vrij snel na de race op Twitter, o.a. bij Van Gameren, die hem geplugged had van iemand anders......
Laatste drie keer dat Mercedes geen punten scoorde:
- Barcelona 2016, winnaar Max Verstappen
- Oostenrijk 2018, winnaar Max Verstappen
- Duitsland 2019, winnaar Max Verstappen
Nou ja, ik zag deze:franssie schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:38:
die tweet is bij mij niet werkend, FOM neem ik aan. Deze link werkte wel en al kon ik raden welk muziekje, blijft het leuker om het toch te horen
Daar stond eerst het filmpje zelf, is nu een link naar een andere Tweet en die Tweet lijkt nu te zijn verwijderd (ik zie hem althans niet).Er kon maar één muziekje onder die -iets wat lange- pitstop van Lewis Hamilton gezet worden. En zo geschiedde... 😂 #GermanGP #fail https://t.co/fB8rKM8Tql
— Rob van Gameren (@VanGamerenF1) 28 juli 2019
[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 29-07-2019 00:43 ]
Misschien een beter linkje: [YouTube: Funny Mercedes pitstop | German GP 2019 | Benny Hill (125 years ago:P)]franssie schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:38:
[...]
die tweet is bij mij niet werkend, FOM neem ik aan. Deze link werkte wel en al kon ik raden welk muziekje, blijft het leuker om het toch te horen
Was wel zo, maar door de 30s penalties bij Alfa, niet meer.CH4OS schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:40:
Weet niet of dit ook al voorbij kwam en of het klopt, zag het op Rob van Gameren zijn Twitter staan:
[...]
[ Voor 24% gewijzigd door Sir_Lion op 29-07-2019 00:42 ]
Ik zeg ook niet dat ie wel/niet geschikt is, maar meer dat ik beter begrijp waarom Gasly vandaag niet in de top 5 te vinden was.JB schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:37:
[...]
Mbt GAS; je kunt gewoon niet meer recht praten wat krom is. Die jongen heeft het geprobeerd maar het is nu echt klaar in de Red Bull. Kost teveel voor het team. Eerst dacht ik, dat komt wellicht toch nog goed maar vandaag ook weer drama. STR op podium (dus ook ingehaald). Als er nu geen swap komt, vreet ik een beer
Net als dat Ferrari vandaag geen blaam trof voor de performance. Vettel is prima naar voren gemanaged en Leclerc had ook gewoon op het podium gestaan als ie hem op de baan had gehouden. Vanuit 10 en 20 vertrekken is dat gewoon prima. Toro Rosso was erg goed, al wel wat mazzel en ook Force India was gewoon goed bezig. Wat dat betreft waren Toro Rosso en Force India vandaag gewoon beter dan Red Bull qua strategie. Mercedes is mijns inziens ook niet echt verantwoordelijk voor de uitslag van vandaag. Hamilton beschadigt zelf zijn auto net voor de pitingang, logisch dat het team er dan niet klaar voor is (al had het natuurlijk veel beter gemoeten, maar ik begrijp het wel). En zowel Hamilton als Bottas van de baan gaan is ook niet hun schuld. Zonder die fouten had Mercedes gewoon vooraan gestaan.
Ben verder benieuwd wie de snelste pitstop(s) hadden
[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 29-07-2019 00:43 ]
Max gaat anders regelmatig met Charles om. Ze praten voor de race samen en toen in Oostenrijk hebben ze samen gegeten. Dus ik geloof niet dat Max hem niet moet. Je ziet wel vaker dat coureurs op de baan echt fel tegen elkaar kunnen doen en naast de baan de beste maatjes zijn. Nu weet ik of dat laatste opgaat maar hem niet "moeten"? Ik denk het niet.JB schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:03:
[...]
Ik “snap” wel dat Max hem niet moet. Je ziet de rest van de jonkies ook weinig met hem omgaan of ligt dat aan mij?
"When you grow up your heart dies"
Och, is waar ook inderdaad. Nou ja, dan is het 1 race minder...Sir_Lion schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:41:
Was wel zo, maar door de 30s penalties bij Alfa, niet meer.
Professioneel omgaan met iemand noem ik datsjaool schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:43:
[...]
Max gaat anders regelmatig met Charles om. Ze praten voor de race samen en toen in Oostenrijk hebben ze samen gegeten. Dus ik geloof niet dat Max hem niet moet. Je ziet wel vaker dat coureurs op de baan echt fel tegen elkaar kunnen doen en naast de baan de beste maatjes zijn. Nu weet ik of dat laatste opgaat maar hem niet "moeten"? Ik denk het niet.
Mijn boefje is liev!
Het helpt wel als je in Mercedes een gezamelijke tegenstander hebt en de problemen qua strategie/betrouwbaarheid zal Verstappen ook niet onbekend klinken.sjaool schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:43:
[...]
Max gaat anders regelmatig met Charles om. Ze praten voor de race samen en toen in Oostenrijk hebben ze samen gegeten. Dus ik geloof niet dat Max hem niet moet. Je ziet wel vaker dat coureurs op de baan echt fel tegen elkaar kunnen doen en naast de baan de beste maatjes zijn. Nu weet ik of dat laatste opgaat maar hem niet "moeten"? Ik denk het niet.
Ik denk dat coureurs wel meer contact hebben, simpelweg omdat ze nog wel vaak bij elkaar zitten bv in de hotels (zoals die lift) of in het vliegtuig. En bij diverse momenten (bv voor de pers of de fans) moeten ze ook wachten. En dat krijgen ze waarschijnlijk mee vanuit de juniorklassen. Zelfde reden dat sommige coureurs anders voor de camera zijn dan in de auto...
Was ook niet zozeer een op een aan jouw gericht. Meer samenvattend mbt Gasly.Martinspire schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:41:
[...]
Ik zeg ook niet dat ie wel/niet geschikt is, maar meer dat ik beter begrijp waarom Gasly vandaag niet in de top 5 te vinden was.
Mijn boefje is liev!
https://grandprix33.nl/bo...ns-de-race-ermee-stoppen/
Datzelfde heb ik ook bij Ocon. Bij hem heb ik het idee dat hij jaren lang kan voordoen als je beste vriend, maar dan ook zonder problemen een mes in je rug steekt. Ik heb altijd een geniepig gevoel bij hem. Hij doet zich netjes voor, maar zou over lijken gaan om zijn doel te bereiken. Wie er ook maar in de weg zal zitten.JB schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:03:
[...]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Wow heftig... Ware aard alsin het loopt niet lekker of was ie echt ziek cq. niet fit?PcDealer schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:50:
Ik kon niet vinden of het al was gepost, maar HAM wilde naar huis:
https://grandprix33.nl/bo...ns-de-race-ermee-stoppen/
[ Voor 4% gewijzigd door JB op 29-07-2019 00:55 ]
Mijn boefje is liev!
Volgens mij was ie echt zo ziek als een hond, na de Q stapte ie ook al in zombie-modus uit.JB schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:54:
[...]
Wow heftig... Ware aard alsin het loopt niet lekker of was ie echt ziek cq. niet fit?
People as things, that’s where it starts.

Mijn boefje is liev!
Ook wel leuke Tweet, refererend naar de GP2 engine uitspraak van Alonso.He's done it again 💪 Thats GP2 victories in 2019 👌@Max33Verstappen 👏#PoweredByHonda pic.twitter.com/z4yhYhMKG7
— Honda Racing F1_Archive (@HondaRacingF1) 28 juli 2019
[ Voor 56% gewijzigd door CH4OS op 29-07-2019 01:08 ]

Enne volgens mij is de Safety Car de Mercedes die het langst aan de leiding heeft gelegen.
Knettergek ook. Hamilton gaat eraf, staat meer dan een halve minuut binnen en is nog gewoon P4. Sainz moet 2x de achteruit gebruiken omdat ie buiten de baan staat en rijd nog gewoon P6. Stroll van achteraan, Kvyat er niet ver voor en ga zo verder. Bizarre race. Heb nog nooit zoveel rijders ernaast zien gaan. Zat op een gegeven moment ook van "volgens mij is Bottas als 1 van de weinigen nog niet gespind" waarna ie niet veel later in de muur hing na een spin...
Toro Rosso zal ook een apart gevoel in de garage zijn geweest. Albon even P3 en Kvyat in lap 46 dus nog laatste (na al een keer achteraan te rijden). Magnussen ging tegelijk met Kvyat de pit in, maar het is dus eigenlijk wel opvallend dat die verder achter Kvyat eindigt...
Ander geinig feitje, Verstappen heeft Russel even op de baan moeten inhalen om positie

Of dat Vettel in ronde 50 nog steeds op P9 rondreed, die kwam daarna ook pas tot leven, net als Kvyat die nog even een snelste ronde had.
Er zijn zoveel feitjes van de race te vertellen dat als je die een maand of 2 geleden had gezegd, had iedereen je uitgelachen

[ Voor 89% gewijzigd door Martinspire op 29-07-2019 01:53 ]
Die autocorrect replyCH4OS schreef op maandag 29 juli 2019 @ 01:06:
[Twitter]Ook wel leuke Tweet, refererend naar de GP2 engine uitspraak van Alonso.
Mijn boefje is liev!
Lewis zijn incident met de pit ingang, als dat je maar 5 sec kost waarom zou het dan niet doen in deze situatie. Maar hier vond ik eigenlijk; zichtbare schade aan je auto? Sta het dan gewoon toe zeker gezien de lange pitstop die volgde.
Unsafe release? Standaard een drive through en geen 5 sec. Of zet er lampen neer zoals bij pit exit: knippert die lamp voor jou dan komt er dus een auto aan en moet je wachten. Geen discussie meer als je dan alsnog vertrekt.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Toch nog maar even gezocht en gevonden:Tomcat84 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:33:
[...]
Vandaag zaten ze op een gegeven moment bijna te grappen ook.
Er werd aan VER gevraagd hoe het ging "prima... en bij jullie?"
"I'm delighted" zei z'n engineer waarop Max terugkwam dat hij bedoelde wat hun mening over de banden was maar fijn dat het goed gaat of iets dergelijks.
Kan het nu niet meer vinden maar heb het toch echt zoiets gehoord tijdens de race vanaf de onboard.
https://streamable.com/3iz5t
Dacht dat het tijdens een safety car was maar het was gewoon op volle snelheid nog ook haha.
Hamilton p4Martinspire schreef op maandag 29 juli 2019 @ 01:17:
Knettergek ook. Hamilton gaat eraf, staat meer dan een halve minuut binnen en is nog gewoon P4.
Bedoel je stroll misschien?Ander geinig feitje, Verstappen heeft Russel even op de baan moeten inhalen om positie.
Toen hij de baan op kwam geloof ik wel. Pas later zakte hij echt weg als ik het me goed herinner.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Na zijn mislukte stop lag HAM nog steeds 4 of 5 (Maar wel met 5 sec penalty).MikeyMan schreef op maandag 29 juli 2019 @ 06:34:
[...]
Hamilton p4
[...]
Bedoel je stroll misschien?
RUS bleef buiten op inters. Na de stop van Max voor softs lag RUS P5, STR P6 en VER P7. Stroll en Max hebben toen allebei de Williams on track ingehaald. Ronde 47.
Je bent pas de 4e die dit postCH4OS schreef op maandag 29 juli 2019 @ 01:06:
[Twitter]Ook wel leuke Tweet, refererend naar de GP2 engine uitspraak van Alonso.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ben ik de enige die de kop van Helmut net op Darth Sidious vond lijken tijdens de podiumceremonie? Ik zie na de zomerstop wel een swap
Tijd zat om nieuwe onderdelen te maken nu. Lijkt me dus niet zo'n probleem.ATS schreef op maandag 29 juli 2019 @ 07:43:
Zou RedBull nog wel genoeg onderdelen over hebben na weer een issue van Gasly in de Race. Marco zei al voor de race dat het krap aan het worden was na al die crashes van de afgelopen weken...
Zoveel tijd is er niet. Donderdag moet alles binnen zijn.chevsticks schreef op maandag 29 juli 2019 @ 07:47:
[...]
Tijd zat om nieuwe onderdelen te maken nu. Lijkt me dus niet zo'n probleem.
Volgens mij hebben de meeste teams een rood/groen lamp er boven én/of een man met een lollypop die dat hoort te doen.Phusebox schreef op maandag 29 juli 2019 @ 05:48:
Unsafe release? Standaard een drive through en geen 5 sec. Of zet er lampen neer zoals bij pit exit: knippert die lamp voor jou dan komt er dus een auto aan en moet je wachten. Geen discussie meer als je dan alsnog vertrekt.
demo31051987 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 08:00:
[...]
Zoveel tijd is er niet. Donderdag moet alles binnen zijn.
Gasly verziekt het wel
Edit: Naamverbasteringen zijn niet toegestaan.
[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 29-07-2019 14:01 . Reden: Naamverbasteringen zijn niet toegestaan, typo ]
Leclerc zit gewoon bij het 'verkeerde' team. Met Ferrari kun je groots kampioen worden als je de hele organisatie naar je hand kunt zetten, als jonkie ben je er een speelbal van alle machten die er in dat bastion werkzaam zijn.SomerenV schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:12:
[...]
Terwijl Max, Norris en nog wat van de anderen gewoon chill met elkaar om gaan. Vandaag nog de foto van Ric, Kvyat en Verstappen samen in het vliegtuig. De vorige race zaten Max, Lando en nog iemand samen in het vliegtuig en waren ze elkaar aan het taggen op Instagram geloof ik. Ze zijn buiten het circuit gewoon lekker luchtig en niet altijd super serieus. Leclerc komt echter over als iemand die continue professionaliteit wil uitstralen. Super serieus en te gespannen. Gewoon geen fijn persoon om mee om te gaan lijkt me. Hij kan wel een aardig potje racen, maar hij is nog jong en de druk is groot dus dan maak je fouten. Heeft Max ook genoeg gedaan in zijn beginperiode
Dat klopt, maar nu laat je het volledig vrij aan het team. Hangt er een lamp en een detectielus in de pitstraat dan kan die gaan knipperen wanneer er een auto in de "unsafe" zone zit.Xfade schreef op maandag 29 juli 2019 @ 08:04:
[...]
Volgens mij hebben de meeste teams een rood/groen lamp er boven én/of een man met een lollypop die dat hoort te doen.
"Release" je de auto dan toch terwijl die lamp knippert, of hoe dat dan ook gesignaleerd wordt, dan krijg je gewoon een straf, ongeacht of je er voordeel van had of dat er een aanrijding uit voortvloeide.
Het moet gewoon minder open voor interpretatie zijn en dat is het nu te veel.
Die 5K voor Ferrari is een grap inderdaad. Ze hebben een budget van 430 miljoen. Als je dat omrekent voor iemand met een salaris van 43K is deze boete een schamele 50 cent. Dan kun je van een unsafe-release gewoon common-practice maken.Phusebox schreef op maandag 29 juli 2019 @ 08:10:
[...]
Dat klopt, maar nu laat je het volledig vrij aan het team. Hangt er een lamp en een detectielus in de pitstraat dan kan die gaan knipperen wanneer er een auto in de "unsafe" zone zit.
"Release" je de auto dan toch terwijl die lamp knippert, of hoe dat dan ook gesignaleerd wordt, dan krijg je gewoon een straf, ongeacht of je er voordeel van had of dat er een aanrijding uit voortvloeide.
Het moet gewoon minder open voor interpretatie zijn en dat is het nu te veel.
In dat opzicht heeft Hamilton ook extreem veel voordeel gehaald uit zijn verkeerde pit-entry. Als hij nog een rondje uit had moeten rijden, dan had het hem wellicht 30 seconden of meer(uitval door een uitglijder?) gekost, nu een 5 second penalty, dat is dus in potentie 25 seconden winst.alexbl69 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 08:16:
[...]
Die 5K voor Ferrari is een grap inderdaad. Ze hebben een budget van 430 miljoen. Als je dat omrekent voor iemand met een salaris van 43K is deze boete een schamele 50 cent. Dan kun je van een unsafe-release gewoon common-practice maken.
* dr.lowtune weet dat het niet helemaal zo is, want als Hamilton zijn rondje had afgelegd, dan had de pit-crew zich voor kunnen bereiden en was die specifieke pit-stop niet zo'n totale afgang geworden. Wat was dat een chaos zeg.
Ik zei het gisteren al tegen mijn zwager: Mercedes leunt volledig op de engineering afdeling. Die moeten een wagen afleveren die vanaf de eerste startrij kan starten, want anders gaat het mis. Ad-hoc handelen kunnen ze gewoon niet.
True, maar iemand met een beschadigde auto dwingen een extra ronde te rijden is ook een veiligheidsrisico en quite frankyl absurd om af te dwingen middels een zielige straf van 5 sec. Ik ben van mening dat ze hem in dit geval geen straf hadden moeten geven, en dat zeg ik als "niet-fan" van de man.dr.lowtune schreef op maandag 29 juli 2019 @ 08:24:
[...]
In dat opzicht heeft Hamilton ook extreem veel voordeel gehaald uit zijn verkeerde pit-entry. Als hij nog een rondje uit had moeten rijden, dan had het hem wellicht 30 seconden of meer(uitval door een uitglijder?) gekost, nu een 5 second penalty, dat is dus in potentie 25 seconden winst.
* dr.lowtune weet dat het niet helemaal zo is, want als Hamilton zijn rondje had afgelegd, dan had de pit-crew zich voor kunnen bereiden en was die specifieke pit-stop niet zo'n totale afgang geworden. Wat was dat een chaos zeg.
Ik zei het gisteren al tegen mijn zwager: Mercedes leunt volledig op de engineering afdeling. Die moeten een wagen afleveren die vanaf de eerste startrij kan starten, want anders gaat het mis. Ad-hoc handelen kunnen ze gewoon niet.
Ik heb gisteren met ongeveer de hele camping de race zitten kijken. Werd nog best een mooi feestje op wat anders maar een druilerige zondagmiddag zou zijn!CrazyFool schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:20:
Zojuist de hele race gekeken, na een hele dag geheelonthouding op de camping... Maar deze ga ik in de toekomst nog 5x terugkijken. Potverdorrie wat er race zeg!
Straks alles ff teruglezen en de reacties bekijken! Heeeeeeerlijk![]()
![]()
)
geloof niet dat je de pit crew/leiding veel kunt verwijten bij de pitstop van Hamilton.dr.lowtune schreef op maandag 29 juli 2019 @ 08:24:
[...]
In dat opzicht heeft Hamilton ook extreem veel voordeel gehaald uit zijn verkeerde pit-entry. Als hij nog een rondje uit had moeten rijden, dan had het hem wellicht 30 seconden of meer(uitval door een uitglijder?) gekost, nu een 5 second penalty, dat is dus in potentie 25 seconden winst.
hij gaat er af en staat even wilde gok 20/30 sec later in de pits bij zijn team. Die tijd zijn de mensen zeker wel nodig om op de goede plek te komen. daarnaast moet er een sleutel gepakt worden voor de voorvleugel en moet er nog beslist worden als ze veder gaan op rood of toch terug naar inters.
de monteurs weten dat ze banden nodig zijn maar welke geen idee dus ze pakken maar iets. tot er een officiële call komt van welke banden er onder moeten.
ja het zag er knullig uit maar voor een normale pitstop zijn ze denk ik normaal minimaal een half rondje van tevoren ingelicht. en bij vleugel wissel vaak ook wel tijdje van te voren aangezien ze vaak nog een stuk moeten afleggen (hamilton moest nu eigenlijk ook nog een volle ronde afleggen dat hij alle regels negeert maakt het ook hectischer)
Niet straffen schept een precedent en dat wil je ook niet.Phusebox schreef op maandag 29 juli 2019 @ 08:30:
[...]
True, maar iemand met een beschadigde auto dwingen een extra ronde te rijden is ook een veiligheidsrisico en quite frankyl absurd om af te dwingen middels een zielige straf van 5 sec. Ik ben van mening dat ze hem in dit geval geen straf hadden moeten geven, en dat zeg ik als "niet-fan" van de man.
"When you grow up your heart dies"
Mercedes vol op de platte muil met de chaos van die stop. Dit kwam dan weer omdat ze klaar stonden voor Bottas en dus totaal niet Hamilton verwachtten. De banden kwamen kennelijk door elkaar en dat leverde nog meer paniek op.
De straf van 5s voor HAM is natuurlijk een lachertje, had gewoon drivethru of Stop&go moeten zijn. Overigens vond ik de beslissing voor de straf aan team Ferrari ipv 5s voor de rijder ook belachelijk, geef dan de tijd ook maar weer terug aan andere incidenten dit jaar, dat soort regels/straffensets moet je niet aanpassen tijdens een jaar (wel zie ik liever teamstraf dan rijders, maar doe dat tijdens de zomerstop of winter en kondig het aan).
https://www.gpupdate.net/...werd-voor-unsafe-release/
Zo snap ik de uitleg!
Mooie uitslag, veel persoonlijke fouten in de race. Leclerc lekker mopperen op het asfalt waar hij crashte, als het gras geweest was, was hij ook de muur in gegaan, gewoon wielen op de baan houden
Gasly crash in laatste deel van de race kon nog wel eens gevolgen gaan hebben onderhand, eigen inschattingsfout en kost het team wederom punten.
[ Voor 5% gewijzigd door Suicyder op 29-07-2019 08:53 ]
straf is volgens mij volledig terecht vind hem zelf nog te licht.Phusebox schreef op maandag 29 juli 2019 @ 08:30:
[...]
True, maar iemand met een beschadigde auto dwingen een extra ronde te rijden is ook een veiligheidsrisico en quite frankyl absurd om af te dwingen middels een zielige straf van 5 sec. Ik ben van mening dat ze hem in dit geval geen straf hadden moeten geven, en dat zeg ik als "niet-fan" van de man.
er geberut heel veel.
hij crasht op een plek waar geel hangt (denk zelfs al saftycar)
hij steekt dwars de baan over als er andere auto`s aan zouden komen die niet de pits in gingen had hier ook wat kunnen gebeuren (volgens mij zie je max net voor hem de pits in gaan)
en aan de verkeerde kant van het paaltje langs wat gewoon in de regels staat dat dit niet mag normaal zit op dat stuk vaak al een muur dat was vorig jaar zijn geluk al en nu weer dat die er niet is
Als je dit ziet snap je heel goed dat hij de pits in gaat en niet nog een hele ronde met een beschadigde auto gaat rijden. (Zelfs de anti-Hamilton Tweakers moeten het daarmee eens zijn) 100% dat ieder andere coureur ook zo de pits in gereden was.hjvg schreef op maandag 29 juli 2019 @ 08:44:
[...]
straf is volgens mij volledig terecht vind hem zelf nog te licht.
er geberut heel veel.
hij crasht op een plek waar geel hangt (denk zelfs al saftycar)
hij steekt dwars de baan over als er andere auto`s aan zouden komen die niet de pits in gingen had hier ook wat kunnen gebeuren (volgens mij zie je max net voor hem de pits in gaan)
en aan de verkeerde kant van het paaltje langs wat gewoon in de regels staat dat dit niet mag normaal zit op dat stuk vaak al een muur dat was vorig jaar zijn geluk al en nu weer dat die er niet is

Mooi verhaal maar in beide gevallen is de 'externe' partij de sleutel.Suicyder schreef op maandag 29 juli 2019 @ 08:42:
Overigens vond ik de beslissing voor de straf aan team Ferrari ipv 5s voor de rijder ook belachelijk, geef dan de tijd ook maar weer terug aan andere incidenten dit jaar, dat soort regels/straffensets moet je niet aanpassen tijdens een jaar (wel zie ik liever teamstraf dan rijders, maar doe dat tijdens de zomerstop of winter en kondig het aan).
Zo snap ik de uitleg!
In Monaco lag Verstappen voor op bottas dus was ook logisch geweest als bottas hier de Grosjean oplossing had gekozen en gewoon had geremd. (Zwaar overdreven hè
LeClerc doet het zelfde eigenlijk maar heeft het geluk dat Grosjean z'n wagen in de ankers gooit en hem eigenlijk gewoon parkeert.
Het blijft een zelfde incident waarbij de externe partij een andere oplossing kiest. Dat kan en mag toch niet de basis zijn waarop een straf wordt uitgedeeld?!?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ze hebben toch zo ongeveer elke race een nieuwe voorvleugel, veel meer was er niet beschadigd in die touche met Albon.ATS schreef op maandag 29 juli 2019 @ 07:43:
Zou RedBull nog wel genoeg onderdelen over hebben na weer een issue van Gasly in de Race. Marco zei al voor de race dat het krap aan het worden was na al die crashes van de afgelopen weken...
Als er een muur bij de pit-entry stond had 'ie gewoon het rondje af moeten rijden. Kijk naar de talloze eerdere incidenten waar een vleugel of een band kapot was gereden, Ricciardo, Vettel, Leclerc en vele anderen hebben ermee te maken gehad en moesten gewoon de lange ronde afmaken.Phusebox schreef op maandag 29 juli 2019 @ 08:30:
[...]
Je snapt 'm misschien, maar het slaat nog steeds nergens op. Er was namelijk een touche tussen Grosjean en Leclerc *nadat* Grosjean in de ankers ging. De situatie was dus hetzelfde behalve het stukje dat er geen schade was. Je schept inderdaad een precedent, en de redenering is dat het om veiligheid van de pitcrews gaat. Als Grosjean niet geremd had of een halve meter verder vooruit was, had de auto van Leclerc een halve pitcrew omver gekegeld, en dan niet die van Ferrari.Suicyder schreef op maandag 29 juli 2019 @ 08:42:
Overigens vond ik de beslissing voor de straf aan team Ferrari ipv 5s voor de rijder ook belachelijk, geef dan de tijd ook maar weer terug aan andere incidenten dit jaar, dat soort regels/straffensets moet je niet aanpassen tijdens een jaar (wel zie ik liever teamstraf dan rijders, maar doe dat tijdens de zomerstop of winter en kondig het aan).
Zo snap ik de uitleg!
dat hij het doet snap ik maar dat betekend niet dat hij het dan ongestraft mag doen. als daar wel een muur had gestaan had hij of tegen het verkeer in gemoeten of een volledig rondje moeten rijden.Dj-sannieboy schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:14:
[...]
Als je dit ziet snap je heel goed dat hij de pits in gaat en niet nog een hele ronde met een beschadigde auto gaat rijden. (Zelfs de anti-Hamilton Tweakers moeten het daarmee eens zijn) 100% dat ieder andere coureur ook zo de pits in gereden was.
[Afbeelding: Hamilton]
sommigen hier vinden dat het geen straf verdient dat vind ik wel hoe vaak moeten rijders niet vanaf bocht 1 naar de pits met een kapotte vleugel dus waarom zou Hamilton dit niet kunnen. en als hij een andere manier kiest die niet is toegestaan moet er een straf komen
Eens. Een hele ronde op halve kracht met risico van onderdelen die eraf vallen of geheel falen van de auto.Dj-sannieboy schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:14:
Als je dit ziet snap je heel goed dat hij de pits in gaat en niet nog een hele ronde met een beschadigde auto gaat rijden. (Zelfs de anti-Hamilton Tweakers moeten het daarmee eens zijn) 100% dat ieder andere coureur ook zo de pits in gereden was.
Zo is die bollard meer een manier om maar weer te kunnen straffen. Misschien moeten ze minder spastisch doen, zo'n late entry geeft ook weer spektakel/vermaak. Als Hamilton zag dat ie veilig kon oversteken dan is er niet heel veel op tegen denk ik..
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
“If ifs and buts were candy and nuts, we’d all have a merry Christmas.”DataGhost schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:17:
[...]
[...]
Als er een muur bij de pit-entry stond had 'ie gewoon het rondje af moeten rijden. Kijk naar de talloze eerdere incidenten waar een vleugel of een band kapot was gereden, Ricciardo, Vettel, Leclerc en vele anderen hebben ermee te maken gehad en moesten gewoon de lange ronde afmaken.
[...]
Als hij een bocht later gecrashed was ook, als hij een bocht eerder gecrashed was niet, als het paaltje 30m verder stond ook niet, etc etc.
Natuurlijk ga je pits in, maar dan neem je het risico op de penalty. Alle coureurs zijn akkoord gegaan met de regels m.b.t. pit-entry en de bollards. Regels zijn regels.Dj-sannieboy schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:14:
[...]
Zijn voorvleugel lag er volledig af, en zat vast onder zijn auto/linker voorwiel. Zijn linker voorband zat vol met gaten, en canvas binnen in de band was volledig zichtbaar. Als GAS door had kunnen rijden, was het niet eenvoudig gegaan.Spotmatic schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:21:
Als ik de retirement van GAS zie vraag ik me af waarom hij niet gewoon doorreed naar de pits en nieuwe banden/ een nieuwe voorvleugel haalde, net als HAM. Of was er meer aan de hand?
YouTube: Gasly v Albon Onboard Crash F1 GERMAN GP 2019Spotmatic schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:21:
Als ik de retirement van GAS zie vraag ik me af waarom hij niet gewoon doorreed naar de pits en nieuwe banden/ een nieuwe voorvleugel haalde, net als HAM. Of was er meer aan de hand?
De vleugel kwam onder z'n neus en tilde volgens mij een of beide wielen van de baan. Hij probeert nog de bocht te halen maar de auto gaat gewoon rechtdoor.
Dat Max hem raakte was meer gevolg van de krappe pitstraat. In een wijdere pits rijden ze naast elkaar en is er niks loos. Wat @Phusebox zegt, leg er een detectielus neer met stoplicht, opgelost.Holkers schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:22:
Dus Leclerc was unsafe release (straf team) en bij Max een rijder-straf omdat hij Bottas raakte.. Maar Charles raakte Grosjean toch ook (nadat hij al vol in de rem moest en het geluk was dat er niemand achter reed). Beetje half half uitleg.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.