Na Hongarije gaat het een hopelijk een spannende tweede helft worden. Voor mijn gevoel heeft Ferrari een snelle auto die zeker met Mercedes zou moeten kunnen concurreren. Dan hebben we Vettel, Leclerc en Bottas die allemaal punten weg kunnen snoepen van Hamilton. En dat hebben we nodig wil Verstappen nog een kans maken op een P2 in het wereldkampioenschap.
Nee, same difference...u_nix_we_all schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:06:
[...]
Nee, de race werd met 3 ronden ingekort. Subtiel verschil
Hahaha, dat is wel lekker voor hem idd. Mooi dit, zal wel niet lang duren voordat Kvyat weer in de RB15 zit.
Op de rechte stukken is Ferrari de snelste auto. Gek genoeg is in de bochten is Mercedes de snelste auto. De Red Bull zit in het midden, sneller dan Mercedes op de rechte stukken maar langzamer in de bochten.walletje-w schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:09:
Na Hongarije gaat het een hopelijk een spannende tweede helft worden. Voor mijn gevoel heeft Ferrari een snelle auto die zeker met Mercedes zou moeten kunnen concurreren. Dan hebben we Vettel, Leclerc en Bottas die allemaal punten weg kunnen snoepen van Hamilton. En dat hebben we nodig wil Verstappen nog een kans maken op een P2 in het wereldkampioenschap.
Edit:
Van Silverstone, in vergelijking met Mercedes:

[ Voor 7% gewijzigd door ThomasG op 28-07-2019 21:19 ]
Kubica heeft nu dus z'n eerste puntje vh seizoen gescoord 
Zonde en lullig, helemaal tegenover Russell die hem eigenlijk altijd overklast.
Zonde en lullig, helemaal tegenover Russell die hem eigenlijk altijd overklast.
En zo wordt Mercedes en Mazzelton toch nog gematst.

De hongaroring is zeker geen baan voor Ferrari. Zal daar echt Russen max en lewisg gaan. McLaren zal daar ook leuk meedoen denk ik.
Ze moesten diep graven in het regelboek, maar toch nog iets gevonden om HAM en Mercedes in dit feestelijke weekend wat punten kado te kunnen geven. Wat een nonsens...
zet die anti hamilton bril ff af.. Alsof Ham iets aan die 2? punten heeft. Voor Kubica/Williams wel erg gaafpjlgt schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:15:
Ze moesten diep graven in het regelboek, maar toch nog iets gevonden om HAM en Mercedes in dit feestelijke weekend wat punten kado te kunnen geven. Wat een nonsens...
[ Voor 10% gewijzigd door Vuvuzela op 28-07-2019 21:18 ]
I served in a company of heroes.
Totdat de nummer 2 aan het eind van seizoen op 1 punt de titel mislooptVuvuzela schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:17:
[...]
zet die anti hamilton bril ff af.. Alsof Ham iets aan die 2? punten heeft. Voor Kubica/Williams wel erg gaaf
het is niet alsof het onterecht is gegaan he..wat je er ook van vind. Regels zijn regels, en Alfa heeft iets fout gedaan.pjlgt schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:21:
[...]
Totdat de nummer 2 aan het eind van seizoen op 1 punt de titel misloopt
Grappig, Albon vs. Gasly is volgens de Stewards 100% eigen schuld:
"The Stewards reviewed the video evidence and determined that the driver Gasly made
an error while attempting to pass Albon after Turn 6. As no other car was
disadvantaged except Gasly, the Stewards determined to take no further action."
Dus de 'late' move van Albon was gewoon correct.
"The Stewards reviewed the video evidence and determined that the driver Gasly made
Final Classification, dus na het toepassen van de straffen voor de Alfa's
[ Voor 10% gewijzigd door Edd op 28-07-2019 21:25 ]
-
Iets voor de recordboeken:
Robert Kubica sets a new record for longest wait between points finishes. 8 years, 8 months and 14 days - and 168 GPs - since he finished P5 in Abu Dhabi 2010 #F1
— Phillip Horton (@PHortonF1) 28 juli 2019
Ehh .. same difference dus...u_nix_we_all schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:06:
[...]
Nee, de race werd met 3 ronden ingekort. Subtiel verschil
En dat hamilton met z'n gouden pik weer een paar punten meepakt is wel weer tekenend zeg

Heeft iemand al een volledige lapchart gezien?? Ik vraag mij af hoe Kubica voor Russel terecht is gekomen. Ik had toch al het idee dat het verschil nu kleiner was dan anders, dan is Russel duidelijk de snelste. Zuur dat het nu juist Kubica is die het eerste punt pakt... Russel heeft hem dubbel en dwars verdient voor zijn prestaties tot op heden.

[ Voor 25% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-07-2019 21:33 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Volgens mij had Russel 1 stop meer.Alfa90_Buttje schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:31:
Heeft iemand al een volledige lapchart gezien?? Ik vraag mij af hoe Kubica voor Russel terecht is gekomen. Ik had toch al het idee dat het verschil nu kleiner was dan anders, dan is Russel duidelijk de snelste.
Heb de link niet meer bij de hand. Maar 10 /15 ronden voor het einde verremt Russel zich een beetje in bocht 2 en haalt Kubica hem in.Alfa90_Buttje schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:31:
Heeft iemand al een volledige lapchart gezien?? Ik vraag mij af hoe Kubica voor Russel terecht is gekomen. Ik had toch al het idee dat het verschil nu kleiner was dan anders, dan is Russel duidelijk de snelste.
edit/ https://streamable.com/fbkz0
[ Voor 3% gewijzigd door Vuvuzela op 28-07-2019 21:38 ]
Tja, mazzel voor Kubica en Hamilton. Ook dat hoort erbij.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
De Alfa's doen iets illegaals en Hamilton is hier de gebeten hond? Rare jongens die tweakers.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
En kubica heeft met die "mazzel" weer een record te pakken: #nuttelozefeitjesgambieter schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:34:
Tja, mazzel voor Kubica en Hamilton. Ook dat hoort erbij.
Robert Kubica becomes record holder for longest interval between two points finishes, with 8 years, 8 months and 14 days
ora et labora
Scorebord journalistiek meld me net dat Kubica duidelijk de betere is, want die heeft wel een puntAlfa90_Buttje schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:31:
Heeft iemand al een volledige lapchart gezien?? Ik vraag mij af hoe Kubica voor Russel terecht is gekomen. Ik had toch al het idee dat het verschil nu kleiner was dan anders, dan is Russel duidelijk de snelste. Zuur dat het nu juist Kubica is die het eerste punt pakt... Russel heeft hem dubbel en dwars verdient voor zijn prestaties tot op heden.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
This didn't age wellPhusebox schreef op zondag 28 juli 2019 @ 15:37:
En het snoozefest kan beginnen
Dit dus.
Nee, het is geen kwestie van schuld oid.Phydomir schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:35:
De Alfa's doen iets illegaals en Hamilton is hier de gebeten hond? Rare jongens die tweakers.
Maar hoeveel geluk iemand gedurende zijn hele carrière kan hebben is echt ongelooflijk...

Ik zag hem staan idd.. Maar durfde hem niet te postten hier
Over dat Alfa-thingie.. Ze gaan in beroep..
[Twitter: https://twitter.com/PHortonF1/status/1155561412669956096]
Nu ook officieel aangegeven vanuit Alfa
[Twitter: https://twitter.com/alfaromeoracing/status/1155566570548150272]
[ Voor 37% gewijzigd door Edd op 28-07-2019 21:53 ]
-
Wordt er nog onderzoek gedaan naar de nu al "beroemde" pitstop van Hamilton?
Bij ziggo werd terecht aangekaart dat iemand daar meehielp in een T-shirt zonder brandwerende kleding. Normaal gesproken is dat een straf.
Bij ziggo werd terecht aangekaart dat iemand daar meehielp in een T-shirt zonder brandwerende kleding. Normaal gesproken is dat een straf.
Huub Huub Barbatruc!
Bensimpel
Positieve meneer
En bij contract onderhandeling heeft die nu ook een puntje voorYakuzA schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:36:
[...]
Scorebord journalistiek meld me net dat Kubica duidelijk de betere is, want die heeft wel een punt
😆 - Denk ook eens om ;)
Lijkt net of je 2 screenshots hebt gemaakt, elk de helft uitgesneden en dan boven elkaar hebt geplakt
Daar heb je een goed puntBensimpel schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:38:
[...]
En bij contract onderhandeling heeft die nu ook een puntje voor
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Oneindig keer zoveel punten als Russell.Bensimpel schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:38:
[...]
En bij contract onderhandeling heeft die nu ook een puntje voor
PSN
Ik zat ook al te kijken... Wat een rare vergelijkingsfoto. Wat moet ik zien? Maar zie nu pas dat het één foto is.Sir_Lion schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:40:
[...]
Lijkt net of je 2 screenshots hebt gemaakt, elk de helft uitgesneden en dan boven elkaar hebt geplakt
Maar wel oneindig veel 0-en
Edit: dat is trouwens niet waar. Vermenigvuldigen met oneindig is altijd positief of negatief oneindig. Behalve bij 0, dan is het ook niet 0 maar geen resultaat. Net zoals dat delen met 0 niet kan.
[ Voor 36% gewijzigd door ThomasG op 28-07-2019 21:45 ]
“The limit of (1/n), as n goes to infinity is zero”
PSN
Maar de rijder heeft voordeel van die unsafe release. LEC kwam nu voor ipv achter GRO de pit uit, je zag even daarvoor dat een andere auto (ben ff kwijt wie) gewoon moest wachten op 3 andere voordat hij weg mocht. Als die n unsafe release gehad had had hij gewoon 3 plekken gewonnen. Driver voordeel door overtreding moet driver penalty zijn.Alfa90_Buttje schreef op zondag 28 juli 2019 @ 20:10:
[...]
Dat bedoel ik... manmanman.. wat wordt er weer met 2 maten gemeten. Idd VER werd daardoor dik genaaid terwijl Ferrari hier alleen smakelijk om zal lachen...
[...]
Ik hoop het...!!
Ze moeten het in het afpakken van kampioenschapspunten zoeken. Dat doet zeer.. niet met geld en niet de rijders straffen, die doen alleen maar wat hun verteld wordt

Deze slagvolgorde wil ik wel vaker zien! De Renaults terug aan de top, Torro Rosso die kan aanhaken. Om het af te maken zou er eigenlijk een McLaren bij moeten zitten, maar goed. Ik kan wel wennen aan een gemeleerde volgorde
(Bron foto: https://redbullracing.redbull.com/gallery/german-gp-race)
De RIJDER kan er NIKS aan doen, die reageert op het commando van het TEAM. Als het TEAM dan voordeel heeft door hoe hij op de baan komt, dan ontneem je het team X constructeurspunten maar laat je de rijder ze houden. Ik denk wel dat ze dat laat nadenken de volgende keer.mark-k schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:46:
Maar de rijder heeft voordeel van die unsafe release. LEC kwam nu voor ipv achter GRO de pit uit, je zag even daarvoor dat een andere auto (ben ff kwijt wie) gewoon moest wachten op 3 andere voordat hij weg mocht. Als die n unsafe release gehad had had hij gewoon 3 plekken gewonnen. Driver voordeel door overtreding moet driver penalty zijn.
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Dit is op zich geen gek idee. Gewoon afstraffen op gebied van teampunten, raakt hen uiteindelijk ook eventueel op financieel vlak.Alfa90_Buttje schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:52:
[...]
De RIJDER kan er NIKS aan doen, die reageert op het commando van het TEAM. Als het TEAM dan voordeel heeft door hoe hij op de baan komt, dan ontneem je het team X constructeurspunten maar laat je de rijder ze houden. Ik denk wel dat ze dat laat nadenken de volgende keer.
Hamilton moet je toch twee dingen nageven. Hij spinned compleet vergelijkbaar met Bottas (T1) en Hulkenberg (T15, Sudkurve) en kan beide keren wel doorrijden in tegenstelling tot de anderen.
Hij spinned identiek aan Bottas, maar trapt op het juiste moment de rem in (en laat 'm los) waardoor hij 'm uit de muur weet te houden. Bottas remt te laat en laat 'm ook nog eens te laat los en (en stuurt niet in tegenstelling tot Hamilton) en knalt 'm stevig in muur.
En als je de "spin" van Hamilton en Hulkenberg vergelijkt bij de één-na laatste bocht zie je dat Hamilton zodra hij de muur raakt op het gas gaat en daardoor genoeg momentum krijgt om uit de grindbak te komen. Hulkenberg (en eigenlijk ook Leclerc) gaan pas op het gas zodra ze compleet tot stilstand gekomen zijn en graven zich daardoor in.
Ik vond de reactie van Max z'n engineer overigens erg onderkoeld. Hebben die woorden gehad?
Hij spinned identiek aan Bottas, maar trapt op het juiste moment de rem in (en laat 'm los) waardoor hij 'm uit de muur weet te houden. Bottas remt te laat en laat 'm ook nog eens te laat los en (en stuurt niet in tegenstelling tot Hamilton) en knalt 'm stevig in muur.
En als je de "spin" van Hamilton en Hulkenberg vergelijkt bij de één-na laatste bocht zie je dat Hamilton zodra hij de muur raakt op het gas gaat en daardoor genoeg momentum krijgt om uit de grindbak te komen. Hulkenberg (en eigenlijk ook Leclerc) gaan pas op het gas zodra ze compleet tot stilstand gekomen zijn en graven zich daardoor in.
Ik vond de reactie van Max z'n engineer overigens erg onderkoeld. Hebben die woorden gehad?
Prima oplossing om het team een straf te geven, maar zoek het dan inderdaad in punten of hoge boetes en geen wisselgeld van 5k.
Maar bizar dat ze het proberen uit te leggen met positie winst of niet. Unsafe is unsafe. Period.
Veiligheid staat voorop, toch FIA?
Maar bizar dat ze het proberen uit te leggen met positie winst of niet. Unsafe is unsafe. Period.
Er zijn zoveel zaken waar de rijder niks aan kan doen die een rijder wel punten kunnen kosten (of eventueel opleveren). Lijkt me niet erg handig daar rekening mee te gaan houden.Alfa90_Buttje schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:52:
[...]
De RIJDER kan er NIKS aan doen, die reageert op het commando van het TEAM. Als het TEAM dan voordeel heeft door hoe hij op de baan komt, dan ontneem je het team X constructeurspunten maar laat je de rijder ze houden. Ik denk wel dat ze dat laat nadenken de volgende keer.
Gro moest nog stoppen voor banden, dus lec kwam sowieso voor gro de pits uit, ook als hij achter hem gereleased was.mark-k schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:46:
[...]
Maar de rijder heeft voordeel van die unsafe release. LEC kwam nu voor ipv achter GRO de pit uit, je zag even daarvoor dat een andere auto (ben ff kwijt wie) gewoon moest wachten op 3 andere voordat hij weg mocht. Als die n unsafe release gehad had had hij gewoon 3 plekken gewonnen. Driver voordeel door overtreding moet driver penalty zijn.
PSN
Wat was nu hetgeen ze exact verweten wordt? Een soort traction control? Ik heb het nog even gemistEdd schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:37:
[Twitter]
[Twitter]
Zo dicht kwam Kvyatt nog bij Vettel in de laatste ronde (even op de Tweet clicken). Dat was echt bijna een 1-2 voor Honda geweest. Inclusief de onboard van Kvyatt.
[Twitter: https://twitter.com/FiftyBucksss/status/1155560643296190467]
[Twitter: https://twitter.com/FiftyBucksss/status/1155560643296190467]
Nope. Cpt. Hindsight wins again.
Maar het racen was niet bijzonder. De chaos maakte het vermakelijk. Beetje een Marvel film. Weinig inhoud maar wel leuk vertier en veel actie.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
A final word from our race winner 🏆 @Max33Verstappen signing off the #GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/GkbrfP0Eyf
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 28 juli 2019
Max vertelt in eigen woorden..
-
Gaat er niet om of de rijder er iets aan kan doen, dat konden de 2 alfas ook niet aan hun clutch dingetje, het gaat erom dat ze er wel voordeel van hadden.Alfa90_Buttje schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:52:
[...]
iemand nog die spin van Max ergens op beeld?
Ik zou het doen!
Dankjeweldindr schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:54:
Dit is op zich geen gek idee.
Precies! Vast wel iemand hier die kan vertellen welke voordelen een team krijgt als ze punten scoren, start premie, gratis vervoer, dat soort zaken..Gewoon afstraffen op gebied van teampunten, raakt hen uiteindelijk ook eventueel op financieel vlak.
Precies, in de pits mag niet geracet worden, daar lopen mensen rond die gewond kunnen raken, je hebt er tankinstallaties etc... Dus idd, unsafe = unsafe. imo ongeacht hoe iemand de baan op komt, het hoeft niet direct om positie te gaan, iedere seconde kan een voordeel zijn op het eind. Bovendien kan het team niet op de seconde uitrekenen waar hij op de baan komt omdat je niet exact weet hoe de concurrentie rijdt, hoe het wegrijden zal gaan etcetc. Je houdt altijd enkele seconden marge en hoopt op het beste. Maar het TEAM neemt het besluit wanneer ze groen licht geven, niemand anders.StealthyPeanut schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:55:
[ Voor 50% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-07-2019 22:11 ]
Vind dat ook de beste oplossing, ik denk alleen dat in dit geval de frustratie voortkomt uit het straffen met 2 maten.Alfa90_Buttje schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:01:
[...]
Dankjewel![]()
[...]
Precies! Vast wel iemand hier die kan vertellen welke voordelen een team krijgt als ze punten scoren, start premie, gratis vervoer, dat soort zaken..
In Monaco straf je de coureur, nu het team.
Beste oplossing is het laatste, maar als je het een eerst hebt gedaan kun je imho het ander pas volgend seizoen doen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Alstu:rammes schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:00:
iemand nog die spin van Max ergens op beeld?
https://twitter.com/pvalstar/status/1155495864858755072
Erg leuk stuk van alle drie over hun relatie met Dr. Marko door de jaren heen. Zeker de moeite waard om te kijken! Vanaf 07:20!
Je weet wie die post gemaakt heeft?
"When you grow up your heart dies"
Ze hebben videobewijs van Karun Chandhok?Edd schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:37:
[...]
[Twitter]
[Twitter]
"When you grow up your heart dies"
Niet mee eens, als Verstappen (zelfs door een fout van het team) gewoon die 2e plek zou pakken door Bottas in de pitstraat te rammen, dan moet hij daar gewoon voor gestraft worden en niet alleen het team. Als het om de overwinning zou gaan zou het nog belachelijker zijn.Bastie-88 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:04:
[...]
Vind dat ook de beste oplossing, ik denk alleen dat in dit geval de frustratie voortkomt uit het straffen met 2 maten.
Beste oplossing is het laatste, maar als je het een eerst hebt gedaan kun je imho het ander pas volgend seizoen doen.
Je hebt door een unsafe release als rijder gewoon voordeel, dus straffen die hap. Anders kan elk team straks ook wel met andere bandenspanning gaan rijden (of weet ik veel wat) om zo even wat sneller te gaan en race wins te pakken. Tsjah, de rijder kan er immers weinig aan doen.
En ik weet ook wel 100% zeker dat de exposure van een overwinning voor RB een stuk beter zou zijn dan nutteloze punten in het constructeurskampioenschap.
Wel opvallend dat Hamilton eraf ging onder de SC, precies waar ze Leclerc nog aan het weghalen waren. Wordt daar niet extra naar gekeken, ze staan daar niet voor niets met dubbel geel te zwaaien

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
GP en Verstappen zijn altijd zo rustig. Zeker nu bij eigenlijk zo'n relatief saaie race. Waarbij hij niet continu aan het racen en inhalen is etc. Brundle maakte daar ook nog een opmerking over in interview met Horner na de race. Dat de boordradio's zo rustig waren alsof het een gesprek in de bibliotheek was. En ook het interview bij parc ferme, alsof het even een gesprekje bij de bushalte was.Luckeh schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:55:
Omdat zelf op lage snelheid dat stuk gewoon glijden was, zeker als je die dragstrip haalden.u_nix_we_all schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:10:
Wel opvallend dat Hamilton eraf ging onder de SC, precies waar ze Leclerc nog aan het weghalen waren. Wordt daar niet extra naar gekeken, ze staan daar niet voor niets met dubbel geel te zwaaien
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Welke reactie hebben we het dan over?RobertMe schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:10:
[...]
GP en Verstappen zijn altijd zo rustig. Zeker nu bij eigenlijk zo'n relatief saaie race. Waarbij hij niet continu aan het racen en inhalen is etc. Brundle maakte daar ook nog een opmerking over in interview met Horner na de race. Dat de boordradio's zo rustig waren alsof het een gesprek in de bibliotheek was. En ook het interview bij parc ferme, alsof het even een gesprekje bij de bushalte was.
Ze deden het ook om metname de Hulk zo te pakken, daar had Lec anders achter gezeten. Er klopt geen hol van inderdaad. Sommigen mogen meer dan anderen, ondertussen hoort ook Max daar wel eens bij maar Max in zijn 2e jaar werd nog overal op gepakt door de FIA terwijl Leclerc al veel privileges heeft. Dat doet wel een beetje pijn bij mij.mark-k schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:46:
[...]
een treffende spreuk
Volgens mij was het niet alleen GRO die aan kwam gereden maar een heel treintje. GRO langs laten betekende dus ook dat er meerdere auto's langs gelaten moesten worden.YakuzA schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:56:
[...]
Gro moest nog stoppen voor banden, dus lec kwam sowieso voor gro de pits uit, ook als hij achter hem gereleased was.
Heel scherp!u_nix_we_all schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:10:
Nog iets "opvallends": de Alfa's hadden beiden een goede start en dat maakt het dus verdacht voor de Fia (vandaar ook de straffen), heel het veld had een baggerstart op de Alfa's en Mercedessen na. Waarom is die start dan wél een trigger om Alfa te onderzoeken maar Mercedes niet?
Reden te meer om daar extra voorzichtig te doen toch ? Om zeker te weten dat je niet op dat gladde stuk terecht komtSinergyX schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:10:
[...]
Omdat zelf op lage snelheid dat stuk gewoon glijden was, zeker als je die dragstrip haalden.
@Bart-Willem Wie zegt dat Mercedes niet onderzocht is ?
[ Voor 8% gewijzigd door u_nix_we_all op 28-07-2019 22:14 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Precies. Ik denk dat Max ontploft als ie dit hoort en terecht!! Ik hoop, ik reken er op, dat Redbull hier tegenin in beroep gaat. En dan is het weer Max die de regels afdwingt.. toevallig?Bastie-88 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:04:
ik denk alleen dat in dit geval de frustratie voortkomt uit het straffen met 2 maten.
Precies wat Bottas ook zei, hij wist het maar hij bleef 'pushen', Ham deed ws niets anders. Maar je neemt daar een gok op een stuk waar je 10cm links/rechts gewoon einde oefening bent.u_nix_we_all schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:13:
[...]
Reden te meer om daar extra voorzichtig te doen toch ? Om zeker te weten dat je niet op dat gladde stuk terecht komt
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
GRO kwam ook prima weg.Bart-Willem schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:12:
[...]
Heel scherp!
Nog iets "opvallends": de Alfa's hadden beiden een goede start en dat maakt het dus verdacht voor de Fia (vandaar ook de straffen), heel het veld had een baggerstart op de Alfa's en Mercedessen na. Waarom is die start dan wél een trigger om Alfa te onderzoeken maar Mercedes niet?
Niemand, dus zijn ze niet onderzocht. Anders werd het wel gezegd dat ze wél onderzocht zouden zijn.u_nix_we_all schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:13:
[...]
Ik denk dat @Luckeh dat het best kan aangeven
Maar ik neem aan de post race reactie.
GP en VER zijn naar mijn idee altijd vrij zakelijk / kortaf / 'saai' op de boordradio en alleen bij spannende inhaalacties etc hoor je het enthousiasme van GP op de boordradio (en van VER zelf). Post race hetzelfde: inhaalrace => enthousiast. Weinig actie op de baan en P1 => zakelijk 'gefeliciteerd' en de rest van het verhaal.
Ik begrijp Leclerc niet zo goed over het gladde asfalt, hij wil er liever grind hebben waardoor het meteen afgelopen is? Het asfalt was misschien wat nat en glad, er stond vooral water. Dat zag je heel goed toen Leclerc eerder van de baan schoot, hij reed echt door een flinke plas water. Er was veel staand water naast het circuit.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Dat mag.. ieder zijn meningSnowdog schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:09:
Niet mee eens
Daar gaat het allemaal niet om. Het DOEL is veiligheid in de pits. Hoe doe je dat? D.m.v. een SAFE release. Probleem is dus de UNSAFE release. Dat moet je oplossen, dan is de positie op de baan verder een non-issue.als Verstappen (zelfs door een fout van het team) gewoon die 2e plek zou pakken door Bottas in de pitstraat te rammen, dan moet hij daar gewoon voor gestraft worden en niet alleen het team. Als het om de overwinning zou gaan zou het nog belachelijker zijn.
Je hebt door een unsafe release als rijder gewoon voordeel, dus straffen die hap. Anders kan elk team straks ook wel met andere bandenspanning gaan rijden (of weet ik veel wat) om zo even wat sneller te gaan en race wins te pakken. Tsjah, de rijder kan er immers weinig aan doen.
Misschien moet toch iemand dan de beloning er eens bij halen, dat loopt aardig in de papieren hoor. En de bragging rights als merk als je beter bent dan de ander... Mercedes verslaat Ferrari!!! = verkoop MercedessenEn ik weet ook wel 100% zeker dat de exposure van een overwinning voor RB een stuk beter zou zijn dan nutteloze punten in het constructeurskampioenschap.
En wat denk je van de NEGATIEVE exposure als een monteur gewond raakt of erger, een tank installatie vlam vat en mensen verminkt raken of nog erger??
Leuk dat gezeur en dat geverdedig over de unsafe release van LEC, maar ik heb het even nagekeken:
Leclerc gaat de pits in, op dat moment heeft hij 1,1 seconden ACHTERSTAND op Hulkenberg. Daarna komt hij VOOR Hulkenberg de pits uit. Hoezo geen gaining an advantage?
edit voor de mensen die het niet begrijpen: als hij had moeten wachten voor Grosjean, had hij dus uiteindelijk weer achter Hulkenberg terecht gekomen.
Leclerc gaat de pits in, op dat moment heeft hij 1,1 seconden ACHTERSTAND op Hulkenberg. Daarna komt hij VOOR Hulkenberg de pits uit. Hoezo geen gaining an advantage?
edit voor de mensen die het niet begrijpen: als hij had moeten wachten voor Grosjean, had hij dus uiteindelijk weer achter Hulkenberg terecht gekomen.
[ Voor 22% gewijzigd door P.O. Box op 28-07-2019 22:38 ]
Het was even zoeken. Maar ik doel op de reactie van zijn engineer in onderstaan filmpje (even clicken):RobertMe schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:20:
[...]
Ik denk dat @Luckeh dat het best kan aangeven
Maar ik neem aan de post race reactie.
What a moment for @Max33Verstappen 👀
— Formula 1 (@F1) 28 juli 2019
Winner of an unforgettable #GermanGP 👏#F1 🇩🇪 pic.twitter.com/GmPE45Mqkv
Zelfs als het geen voordeel was voor LEC (wat het wel was), was het altijd nog nadelig voor GRO. LEC had daar dus sowieso een tijdstraf voor moeten krijgen.P.O. Box schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:26:
Leuk dat gezeur en dat geverdedig over de unsafe release van LEC, maar ik heb het even nagekeken:
Mag dat niet dan? Als team mag je zo snel als je kunt een pitstop doen MITS dat veilig gebeurt. Racen gaat nu eenmaal om Gaining an advantage.. anders win je immers nooit.P.O. Box schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:26:
In andere raceklasse zie je bijvoorbeeld een verplichte minimum tijd voor een pitstop. Bijvoorbeeld 1 minuut. Dat zorgt voor rust tijdens de pitstop. Geen gevlieg van monteurs, geen gestruikeld of wegrollende wielen, je hebt immers alle tijd. Monteurs kunnen rustig weglopen alvorens de auto weg stuift.. dat is ook een visie. Echter gaan alle teams alsnog proberen om EXACT op 60 seconden weg te rijden, dus ook dat geeft dikwijls een UNSAFE release. Ook kun je de minimale pitstijd vastleggen van ingang tot uitgang... en dan nog zal het op de seconde gaan.... Daarom vind ik wel dat het TEAM verantwoordelijk gehouden moet worden en dus gestraft moet worden. Het team is verantwoordelijk voor het wegsturen en dat dat veilig gaat.
[ Voor 39% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-07-2019 22:37 ]
MIsscien veiligheid? Die asfalt uitloopstroken werken voor geen meter als ze nat zijn.Arjan90 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:21:
Ik begrijp Leclerc niet zo goed over het gladde asfalt, hij wil er liever grind hebben waardoor het meteen afgelopen is?
Offtopic misschien, maar gisteren op Spa was dat ook pijnlijk duidelijk. 2 flinke klappers tegen de bandenstapels en vangrails daarachter (waardoor er van de eerste 3 uur racen maar 45 min groen was). Dat had met grindbakken waarschijnlijk een stuk minder schade aan de vangrails en auto's opgeleverd
klopt inderdaad, maar het wordt de hele tijd vergeleken met Monaco door sommigen hier en elders, omdat Max daar een advantage had gegained, maar dat is dus hier precies ook gebeurd... dus die vergelijking gaat al niet op... dat was vooral mijn punt.ThomasG schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:28:
[...]
Zelfs als het geen voordeel was voor LEC (wat het wel was), was het altijd nog nadelig voor GRO. LEC had daar dus sowieso een tijdstraf voor moeten krijgen.
Officieel onderzocht in ieder geval niet. Kan alsnog een gevalletje 'has been noted' zijn geweest, er snel naar gekeken is maar geen volledig onderzoek nodig was. En dit van Alfa begon ook pas na de race te spelen. Als dit ook een gevalletje 'has been noted' was hadden we het ook niet geweten.Bart-Willem schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:18:
[...]
Niemand, dus zijn ze niet onderzocht. Anders werd het wel gezegd dat ze wél onderzocht zouden zijn.
Maar de precieze fout weet ik niet (FIA document niet gelezen). Maar Ted had het in de notebook erover dat volgens de regels het team geen instructies aan de coureur mag geven (wat dus ook 'aiding the driver' is) tijdens de formation lap. Dus geen instellingen doorgeven etc. Bij Alfa zou dit nu dan wel gebeurd zijn.
Dat kan dus ook simpelweg een gevalletje zijn dat het team tijdens de tweede of derde formation lap info gaf terwijl dat nog niet mocht.
Het feit dat de Alfas, en anderen, een goede start hadden zegt dus niks over het gebruik van de verboden traction control of wat dan ook. Het kan dus ook een verboden bericht vanaf de pitmuur zijn.
Leuk dingetje wat Ted daarbij ook nog aangaf is dat het dan niet mag, maar teams het wel vaker gecodeerd doen. Elke coureur krijgt iets te horen van 'Last car lining up on the grid'. Maar in dat bericht kan alsnog een setting gecodeerd zitten. Bv het aantal woorden dat meteen de positie voor de setting aangeeft (7 woorden: setting op positie 7).
heb je de rest van de discussie niet gevolgd?Alfa90_Buttje schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:29:
[...]
Mag dat niet dan? Als team mag je zo snel als je kunt een pitstop doen MITS dat veilig gebeurt. Racen gaat nu eenmaal om Gaining an advantage.. anders win je immers nooit
Dat is opvallend, Gianpiero Lambiase zegt, congrats, that’s the performance we should have had yesterday. Ze hadden dus een pole verwacht. kijk aan!Luckeh schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:27:
[...]
Het was even zoeken. Maar ik doel op de reactie van zijn engineer in onderstaan filmpje (even clicken):
[Twitter]
een treffende spreuk
Zo, net weer thuis, helemaal zonder file. Wat een gave race om mee te maken van dichtbij. Na die saaie races aan het begin van het seizoen had ik er eigenlijk geen zin meer in, maar ben nu erg blij dat ik geweest ben.
Snel even een paar foto's van de camera afgetrokken:

Nog even het bewijs dat Lewis inderdaad aan de verkeerde kant van het paaltje de pits in reed:
Snel even een paar foto's van de camera afgetrokken:

Nog even het bewijs dat Lewis inderdaad aan de verkeerde kant van het paaltje de pits in reed:

[ Voor 15% gewijzigd door Erapaz op 28-07-2019 22:40 ]
Ja, maar ze hebben wel degelijk voordeel van een unsafe release en daar is die tijdstraf juist voor bedoeld zou ik zeggen. Aangezien het tevens onveilig is, mogen ze er wat mij betreft nog een dikke boete bovenop doen (en dus niet $5000).Alfa90_Buttje schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:26:
[...]
Dat mag.. ieder zijn mening![]()
[...]
Daar gaat het allemaal niet om. Het DOEL is veiligheid in de pits. Hoe doe je dat? D.m.v. een SAFE release. Probleem is dus de UNSAFE release. Dat moet je oplossen, dan is de positie op de baan verder een non-issue.
Ja, maar RB zit al een paar seizoenen in no mans land en ik denk niet dat Max in z'n eentje de beide Ferrari's zal voorblijven. Het gaat er vooral om dat de nr. 3 altijd zo'n enorme voorsprong heeft dat die constructeurspunten 0,0 opleveren. En dat geldt eigenlijk ook wel een beetje voor Mercedes at some point.[...]
Misschien moet toch iemand dan de beloning er eens bij halen, dat loopt aardig in de papieren hoor. En de bragging rights als merk als je beter bent dan de ander... Mercedes verslaat Ferrari!!! = verkoop Mercedessen
Nouja, ik geeft daarom ook het voorbeeld met de bandenspanning ,daar zal niet zo snel iemand van gewond raken. Feit is dat de door jou genoemde voorbeelden van ongelukken met een unsafe release ook prima kunnen gebeuren, maar daar lijken ze zich ook maar weinig van aan te trekken als ze op die manier een paar seconden kunnen winnen of voor een andere auto de baan op kunnen komen.En wat denk je van de NEGATIEVE exposure als een monteur gewond raakt of erger, een tank installatie vlam vat en mensen verminkt raken of nog erger??
Vandaag zaten ze op een gegeven moment bijna te grappen ook.RobertMe schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:10:
[...]
GP en Verstappen zijn altijd zo rustig. Zeker nu bij eigenlijk zo'n relatief saaie race. Waarbij hij niet continu aan het racen en inhalen is etc. Brundle maakte daar ook nog een opmerking over in interview met Horner na de race. Dat de boordradio's zo rustig waren alsof het een gesprek in de bibliotheek was. En ook het interview bij parc ferme, alsof het even een gesprekje bij de bushalte was.
Er werd aan VER gevraagd hoe het ging "prima... en bij jullie?"
"I'm delighted" zei z'n engineer waarop Max terugkwam dat hij bedoelde wat hun mening over de banden was maar fijn dat het goed gaat of iets dergelijks.
Kan het nu niet meer vinden maar heb het toch echt zoiets gehoord tijdens de race vanaf de onboard.
Het is sowieso een beetje lastig vergelijken omdat Verstappen de straf kreeg voor het tegen Bottas aanrijden, niet voor een unsafe release. Dat was aan Verstappen zelf te wijten, had ie dat niet gedaan, was er mogelijk geen tijdstraf geweest. We zullen het echter nooit wetenP.O. Box schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:30:
[...]
klopt inderdaad, maar het wordt de hele tijd vergeleken met Monaco door sommigen hier en elders, omdat Max daar een advantage had gegained, maar dat is dus hier precies ook gebeurd... dus die vergelijking gaat al niet op... dat was vooral mijn punt.
The Red Bull driver was given a five-second time penalty for the incident, which was described as an “unsafe release”. However the stewards made it clear Verstappen’s contact with Bottas was the reason for the penalty.
Testing, one, two ...
Wat vooral opvalt is hoeveel beter de betrouwbaarheid is dit jaar. Vooralsnog geen technical DNF bij Max en volgens mij Gasly ook maar 1.pilskes schreef op zondag 28 juli 2019 @ 20:44:
Wat een heerlijke race!! Max heeft het wederom prima gedaan, ondanks alle safetycars en pitstops.
Weer een unicum, Max die de maximale punten pakt in een weekend: 26 punten!
Als de rest (Mercedes) nog een paar races wat pech zou kunnen hebben en Max dan kan profiteren, dan zie ik hem nog wel meestrijden om het kampioenschap.
De resultaten van Max van dit seizoen:
[Afbeelding]
Valt mee, hier lag er een laag rubber op van de drag racers die daar starten. Water op rubber is spekglad. Dat bedoelt Leclercu_nix_we_all schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:29:
MIsscien veiligheid? Die asfalt uitloopstroken werken voor geen meter als ze nat zijn.
Alleen was dit geen uitloopstrook, maar asfalt wat er ligt voor de dragstrip. Vandaar ook de fancy belijning erop. Daarom ook dat dat asfalt kaarsrecht is en geen afwatering of wat dan ook.u_nix_we_all schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:29:
[...]
MIsscien veiligheid? Die asfalt uitloopstroken werken voor geen meter als ze nat zijn.
Ik vind het in ieder geval gezeur dat het asfalt niet goed is. Volgende keer dan maar een muur?
En ook dan is veiligheid een slecht excuus dat het niet kan/mag. In Brazilië 2016 zijn er zoveel op snelheid de muur in gegaan (Kimi staat me het meeste bij). Het is in die zin simpel. Als je niet wilt crashen, moet je tussen de lijnen blijven. Die grindbakken, asfaltstroken etc zijn fijn als je een foutje maakt, maar je moet niet gaan klagen als je een fout(je) niet kunt corrigeren. Had je immers de auto maar onder controle moeten houden.
Mooie comment;
"Hamilton did a Vettel, Vettel did a Verstappen and Verstappen did an Hamilton."
"Hamilton did a Vettel, Vettel did a Verstappen and Verstappen did an Hamilton."
aha.. die vind ik mooi.hardware-lover schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:37:
[...]
Het is sowieso een beetje lastig vergelijken omdat Verstappen de straf kreeg voor het tegen Bottas aanrijden, niet voor een unsafe release. Dat was aan Verstappen zelf te wijten, had ie dat niet gedaan, was er mogelijk geen tijdstraf geweest. We zullen het echter nooit weten
The Red Bull driver was given a five-second time penalty for the incident, which was described as an “unsafe release”. However the stewards made it clear Verstappen’s contact with Bottas was the reason for the penalty.
Als hier Grosjean niet in de ankers was gegaan, zaten ze ook tegen elkaar aan. dus Leclerc wordt een penalty bespaard omdat Grosjean beter oplette?
of, andersom.. als Bottas had geremd in die situatie, had Verstappen geen penalty gekregen?
lijkt me duidelijk dat de actie van een ander niet van invloed mag zijn op iemands penalty.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Waar is Jos toch mee bezigJos deliberately didn't put some oil on Max' carburetor to make him have worse starts in karting (I wonder if Honda has been keeping enough of an eye on him lately). He also told Max that he wasn't allowed to overtake on the straights. He refused to buy very often new karting tyres. And he also didn't speak to him for days after crashing out and losing a race in karting. So if it was about racing, I would say pretty tough.

...
Eindelijk tijd voor een recap:
Mooiste race in 2 jaar tijd wat mij betreft.
Lewis: met een zieke kop nog een hele tijd op 1 gereden, flinbke mazzel gehad dat ie met 5 seconden wegkwam met zijn "bollard" incident, fijn voor hem (alweer.....)
Bottas: tsja, die heeft nu wel een beslissende fout gemaakt denk ik, ik ben bang dat ie exit gaat en Ocon erin komt. en die kan erg goed racen en zorgt vaak voor wat "turmoil"
Vettel: fabelachtige race; duidelijk zijn ervaring laten spreken hier en fijn dat ie voor Leclerc komt.
Leclerc: merk bij mezelf dat ik hem in de nemesis rol vs Max duw en hem irritant ga vinden. Heeft de pech dat ie in die spekgladde zone van de dragsters komt: als het droog is heb je daar fenomenale grip, als ie nat is dus duidelijk niet....oeps... Had overigens ver kunnen komen. Straf voor unsafe release is prima, niet de piloot maar het team straffen. Nouja, 5K straf is wel soft voor de veiligheid maargoed, beter dan dat het de piloot straf geeft. Max zijn release was duidelijk erger gezien de smalle pitstraat en Bottas geen kant op kon.
Max: tsaj, hierdoor hou ik van hem als piloot; genieten zonder dat je met samengeknepen billen zit te kijken: hij heeft een controle die echt fabelachtig is. Die 360! Hahahaha fanatstisch!
Gasly: moet nu in bescherming genomen worden tegen het maxgeweld en zichzelf: naar TR met die jongen en laat Kvyat zijn revanche nemen bij RBR
Riciardo: laat zien waarom hij wegging bij RBR: te licht bevonden in de huidige topteam en laat nu bij de F1,5 ook zien dat het niets bijzonders was nu hij zijn (enige supertechniek) divebomb niet meer kan uitvoeren.
Hulk: aaaaaaaaaargh wat jammer, ik had het hem zo gegund, maarja dan moet je geen fouten maken. Fijn dat ie Ric nu het snot voor zijn ogen reed. Zijn moment komt nog wel, en als ie eenmaal op het podium heeft gestaan komt ie er zeker vaker te staan als zijn zelfvertrouwen groeit.
Kimi en Gio: hebben duidelijk voordeel behaald met hun "vertraagde" koppeling. Ik noem dat cheaten. Foei!
Stroll; omdat iedereen in NL zo graag Stroll loopt te bashen (ziggo voorop helaas, al was het wel stoer van Doornbos dat ie hem best of the rest noemde) vergeet iedereen dat Stroll in de regen vrijwel altijd zeer sterk rijd. Ook een gepokte rijder als Perez (die vrijwel gelijkwaardig als Ocon was) rijd hem niet weg oid. Dus stoppen met bashen aub. Daarbij heeft ie een knappe mama
pluspunten!
Kvyat: Naar RBR dus; hij is duidelijk ervaren nu, vecht zich terug en verdient redemption! Is een goede 2e rijder en zal Max ondersteunen in zijn WDC-tocht
Albon: ook fantastisch gereden voor een Rookie. Nog nooit nat gereden en dan zo'n resultaat. gefeliciteerd
Regie: echt fantastisch gedaan deze keer, netjes en complimenten
Weergoden: ook bedankt!
Ziggo: Kamphues wordt echt te irritant. Laat van Gameren die taak maar overnemen want de match met Doornbos is te gemaakt...... Olav deed het niet slecht (op enkele foutjes na maar dat mag ook wel als je het in je eentje moet doen) en onze pitreporter was goed met Kvyat en voor de rest nog steeds waardeloos.... neem daar Giedo voor ofzo.....
En dit forum: ook bedankt, ik kan met jullie heerlijk nagenieten (op enkele negatievelingen na; straf te laag/straf te hoog; kom op zeg: dit is de "VAR" en die doet zijn werk; jullie doen er niets aan....). houd het positief en het blijft leuk. Wat heerlijk dat het seizoen nu echt ontplofte. Ook mooie dat iedereen zo dicht bij elkaar komt. Ik zeg: nix meer veranderen. In de jaren 90 was er vaak ook weinig te beleven, idem in de 0's. Nu is het precies goed!
Mooiste race in 2 jaar tijd wat mij betreft.
Lewis: met een zieke kop nog een hele tijd op 1 gereden, flinbke mazzel gehad dat ie met 5 seconden wegkwam met zijn "bollard" incident, fijn voor hem (alweer.....)
Bottas: tsja, die heeft nu wel een beslissende fout gemaakt denk ik, ik ben bang dat ie exit gaat en Ocon erin komt. en die kan erg goed racen en zorgt vaak voor wat "turmoil"
Vettel: fabelachtige race; duidelijk zijn ervaring laten spreken hier en fijn dat ie voor Leclerc komt.
Leclerc: merk bij mezelf dat ik hem in de nemesis rol vs Max duw en hem irritant ga vinden. Heeft de pech dat ie in die spekgladde zone van de dragsters komt: als het droog is heb je daar fenomenale grip, als ie nat is dus duidelijk niet....oeps... Had overigens ver kunnen komen. Straf voor unsafe release is prima, niet de piloot maar het team straffen. Nouja, 5K straf is wel soft voor de veiligheid maargoed, beter dan dat het de piloot straf geeft. Max zijn release was duidelijk erger gezien de smalle pitstraat en Bottas geen kant op kon.
Max: tsaj, hierdoor hou ik van hem als piloot; genieten zonder dat je met samengeknepen billen zit te kijken: hij heeft een controle die echt fabelachtig is. Die 360! Hahahaha fanatstisch!
Gasly: moet nu in bescherming genomen worden tegen het maxgeweld en zichzelf: naar TR met die jongen en laat Kvyat zijn revanche nemen bij RBR
Riciardo: laat zien waarom hij wegging bij RBR: te licht bevonden in de huidige topteam en laat nu bij de F1,5 ook zien dat het niets bijzonders was nu hij zijn (enige supertechniek) divebomb niet meer kan uitvoeren.
Hulk: aaaaaaaaaargh wat jammer, ik had het hem zo gegund, maarja dan moet je geen fouten maken. Fijn dat ie Ric nu het snot voor zijn ogen reed. Zijn moment komt nog wel, en als ie eenmaal op het podium heeft gestaan komt ie er zeker vaker te staan als zijn zelfvertrouwen groeit.
Kimi en Gio: hebben duidelijk voordeel behaald met hun "vertraagde" koppeling. Ik noem dat cheaten. Foei!
Stroll; omdat iedereen in NL zo graag Stroll loopt te bashen (ziggo voorop helaas, al was het wel stoer van Doornbos dat ie hem best of the rest noemde) vergeet iedereen dat Stroll in de regen vrijwel altijd zeer sterk rijd. Ook een gepokte rijder als Perez (die vrijwel gelijkwaardig als Ocon was) rijd hem niet weg oid. Dus stoppen met bashen aub. Daarbij heeft ie een knappe mama
Kvyat: Naar RBR dus; hij is duidelijk ervaren nu, vecht zich terug en verdient redemption! Is een goede 2e rijder en zal Max ondersteunen in zijn WDC-tocht
Albon: ook fantastisch gereden voor een Rookie. Nog nooit nat gereden en dan zo'n resultaat. gefeliciteerd
Regie: echt fantastisch gedaan deze keer, netjes en complimenten
Weergoden: ook bedankt!
Ziggo: Kamphues wordt echt te irritant. Laat van Gameren die taak maar overnemen want de match met Doornbos is te gemaakt...... Olav deed het niet slecht (op enkele foutjes na maar dat mag ook wel als je het in je eentje moet doen) en onze pitreporter was goed met Kvyat en voor de rest nog steeds waardeloos.... neem daar Giedo voor ofzo.....
En dit forum: ook bedankt, ik kan met jullie heerlijk nagenieten (op enkele negatievelingen na; straf te laag/straf te hoog; kom op zeg: dit is de "VAR" en die doet zijn werk; jullie doen er niets aan....). houd het positief en het blijft leuk. Wat heerlijk dat het seizoen nu echt ontplofte. Ook mooie dat iedereen zo dicht bij elkaar komt. Ik zeg: nix meer veranderen. In de jaren 90 was er vaak ook weinig te beleven, idem in de 0's. Nu is het precies goed!
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Voor de volledigheid nog even een stukje over de constructeurs punten.
Ik ga het niet helemaal ontleden maar je classificatie op het eind gaat om Miljoenen. Dus ik denk dat je een team daarmee wel in het gelid krijgen kunt.
Ik ga het niet helemaal ontleden maar je classificatie op het eind gaat om Miljoenen. Dus ik denk dat je een team daarmee wel in het gelid krijgen kunt.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Maar nu heeft Williams dus nota bene een punt gescoord en was het ook nog eens Kubica die dit deed en niet Russel. Wat een waanzinnige race is het dan geweest. 
Verder volgt hier vanaf 7:20 de vraag hoe Marko is, wat hij voor hun carrière betekende etc. Vettel is weer eens relaxed want die begint er mooi weer een beetje de draak ermee steken. Verstappen doet wat mee, want onschendbaar, Kvyat heeft waarschijnlijk zijn kansen op RBR net weggegooid want hij ging ook meedoen.
https://www.ziggosport.nl...-de-gp-van-duitsland.html
Verder volgt hier vanaf 7:20 de vraag hoe Marko is, wat hij voor hun carrière betekende etc. Vettel is weer eens relaxed want die begint er mooi weer een beetje de draak ermee steken. Verstappen doet wat mee, want onschendbaar, Kvyat heeft waarschijnlijk zijn kansen op RBR net weggegooid want hij ging ook meedoen.
https://www.ziggosport.nl...-de-gp-van-duitsland.html
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Daar is al op gereageerd, er zijn een aantal teams voor wie die punten simpelweg niet belangrijk zijn omdat ze vrijwel onmogelijk een plek omhoog of omlaag kunnen. Voor hen is het dus handiger om dan vals te gaan spelen, aangezien ze toch niks te verliezen hebben. Slecht idee dus.Alfa90_Buttje schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:56:
Voor de volledigheid nog even een stukje over de constructeurs punten.
Wat eigenlijk nog "mooier" is (sarcasm), gaan ze nu de toekomstige unsafe releases afdoen met een geldstraf voor het team? Ik mag hopen van niet want dan zal een team nog meer het risico aangaan om een rijder zo snel mogelijk weer weg te sturen, het kost tenslotte enkel "wat" geld maar betaald zich mogelijk dubbel en dwars terug in de puntentelling/prijzengeld.Korras schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:47:
[...]
aha.. die vind ik mooi.
Als hier Grosjean niet in de ankers was gegaan, zaten ze ook tegen elkaar aan. dus Leclerc wordt een penalty bespaard omdat Grosjean beter oplette?
of, andersom.. als Bottas had geremd in die situatie, had Verstappen geen penalty gekregen?
lijkt me duidelijk dat de actie van een ander niet van invloed mag zijn op iemands penalty.
Waarom worden dit soort "regelwijzigingen" niet bij aanvang van een nieuw seizoen ingevoerd, sterker nog, mogen dit soort beslissingen op deze wijze wel zo genomen worden. Iedereen roept dat het eigenlijk zo zou moeten gaan, het team straffen en niet de rijder, en ineens komen ze er ook mee?
V.w.b. een tijdstraf voor Leclerc, die heeft zijn race niet tot een goed einde gebracht, dus water under the bridge.
Hetgeen Hamilton heeft uitgevreten (klinkt tamelijk hard, hij deed het beslist niet expres), dat vind ik veel kwalijker. Die haalt wel heel veel voordeel door toch bewust de route naar de pits zo te kiezen. Normaal gesproken had ie in een slakkenvaart de ronde af moeten leggen met zijn kapotte voorvleugel, en volgens mij kon dat eigenlijk ook prima. Niet om Hamilton zelf, maar ik kan me nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat sommigen soms wat "milder" gestraft worden dan anderen, en niet alleen bij deze race.
Testing, one, two ...
Ben bang dat het nu toch echt einde oefening is voor Gasly.Divak schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:23:
Grappig, Albon vs. Gasly is volgens de Stewards 100% eigen schuld:
Hij maakt enorm veel fouten en heeft in de Red Bull eigenlijk nog niks bijzonders laten zien. Op Silverstone leek hij er goed uit te zien, maar als Vettel niet tegen Verstappen was geknald was hij daar ook 'gewoon' 6e geworden.
Ondertussen lijkt het zelfvertrouwen van de belangrijkste kandidaat voor z'n stoeltje, Kvyat, door het dak te gaan.
RBR staat nog maar 44 punten achter Ferrari in het WCC, waarbij Verstappen voor 3 keer zoveel punten heeft gezorgd dan Gasly. Om Ferrari succesvol aan te kunnen vallen (ze zijn altijd zwakker in de 2e helft) zal de 2e rijder ook de nodige punten binnen moeten gaan harken.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Mwoh, volgens mij zijn er veel meer onderzocht, alleen niet Hamilton in dit geval.Bart-Willem schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:18:
[...]
Niemand, dus zijn ze niet onderzocht. Anders werd het wel gezegd dat ze wél onderzocht zouden zijn.
Zie ook het scrutineering document van de FIA:
https://www.fia.com/file/85281/download/28512
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Tja, zelfde kun je van Ferrari en Vettel zeggen, die laten zien dat ze in 2019 ook niet echt kampioensmateriaal zijn. Bottas idem dito, heeft dit jaar een heel goede start gehad, maar daarna redelijk consistent met vorig jaar gereden... Toch zijn Vettel en Bottas niet vervangen. Zijn dan weliswaar andere teams en management, maar dat zegt nog niets.alexbl69 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:12:
Ben bang dat het nu toch echt einde oefening is voor Gasly.
Hij maakt enorm veel fouten en heeft in de Red Bull eigenlijk nog niks bijzonders laten zien. Op Silverstone leek hij er goed uit te zien, maar als Vettel niet tegen Verstappen was geknald was hij daar ook 'gewoon' 6e geworden.
Omdat Kvyat 1x een podium heeft? Vind dat wel heel erg kort door de bocht hoor, om eerlijk te zijn.Ondertussen lijkt het zelfvertrouwen van de belangrijkste kandidaat voor z'n stoeltje, Kvyat, door het dak te gaan.
Ik denk eerder dat dit komt doordat Ferrari ronduit ruk gaat en RBR daarvan profiteert. En als Ferrari zoals je zegt in de tweede helft nog slechter zal gaan, zal het voor RBR alleen maar makkelijker worden, toch?RBR staat nog maar 44 punten achter Ferrari in het WCC, waarbij Verstappen voor 3 keer zoveel punten heeft gezorgd dan Gasly. Om Ferrari succesvol aan te kunnen vallen (ze zijn altijd zwakker in de 2e helft) zal de 2e rijder ook de nodige punten binnen moeten gaan harken.
Mocht je toch RBR bedoelen, ben ik benieuwd waarom je dat denkt; op Mexico en Brazilië deed Max het immers vorig jaar ook niet slecht... Brazilië ging toen immers teleurstellend door toedoen van een brokkenpiloot die vervolgens kinderachtig staat te grijnzen.
[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 28-07-2019 23:22 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.