"When you grow up your heart dies"
https://www.fia.com/file/85275/download/28509The team representative is required to report to the Stewards at 18:45 in relation to the incident
below.
Nos / Drivers 7 – Kimi Raikkonen & 99 – Antonio Giovinazzi
Reason Alleged breach of Article 27.1, as related to clutch torque application during race
starts, as defined in the informational Appendix to the 2019 Formula One Sporting
Regulations related to Art 27.1 part C2. And / or Art 9.3 of the 2019 Formula One Technical Regulations.
Misschien dat ze met alle stops van beide rijders / alle Mercedes powered rijders aan de 125 gekomen zijn? Haha
[ Voor 9% gewijzigd door Tomcat84 op 28-07-2019 18:36 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ze hebben met hun pitstop nog meer regels gebroken. Er liep er sowieso 1 rond zonder helm. Ook dat is verboden.Tomcat84 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:34:
Wel flauw dat Mercedes hun 125 seconden jubileum pitstop na een minuut voortijdig afbrak.
Misschien dat ze met alle stops van beide rijders / alle Mercedes powered rijders aan de 125 gekomen zijn? Haha
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Unsafe release Lec in Duitsland = boete voor team Ferrari.
Huh?
[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 28-07-2019 18:39 ]
Zelfs Ferrari maakt niet zulke slechte pitstopsFranko P. schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:38:
[...]
Ze hebben met hun pitstop nog meer regels gebroken. Er liep er sowieso 1 rond zonder helm. Ook dat is verboden.
ja inderdaad en deze was nog gevaarlijker omdat GRO vol blokeerde, als hij dat niet deed dan was lec de pit crew van het team na FER half dood gereden.StealthyPeanut schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:38:
Wat ik niet snap: unsafe release Max in Monaco = 5 sec penalty voor coureur Max.
Huh?
Het was vooral uitzonderlijk als het eens een keertje fatsoenlijk in beeld kwam.u_nix_we_all schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:12:
[...]
Dat soort gezeur horen we ondertussen al 30 jaar. Alsof het vroeger allemaal zoveel beter was. Iedereen heeft het nog steeds over Villeneuve en Arnoux (1979) maar dat is ook alleen maar omdat zulke gevechten toen ook heel uitzonderlijk waren. Ook vroegah was het heel vaak een saaie optocht hoor.
Vooral toen de regie van de uitzendingen door het desbetreffende land gedaan werd was het echt een drama, in Duitsland zag je hele races alleen maar M. Schumacher of R. Schumacher in beeld, wat er verder op de baan gebeurde was totaal onzichtbaar...
In Italië Minardi en Ferrari en zo had iedere regisseur zijn favorieten
Of zo'n regie die werkelijk alles miste, cameramensen die lege stukken asfalt filmden etc etc.
Wat dat betreft hebben we tegenwoordig echt mazzel met mooie onboards en een vast team voor de beelden.
Je ziet alles inclusief goede replays, da's heel wat anders dan een race teruglezen in de krant van maandag en live hooguit een aangedikt verslag op de radio horen tijdens studio sport of een itempje in een journaal op tv wanneer er eens iets dramatisch gebeurde.
Mooie middenveldgevechten of de achterhoede die knokt voor een puntje zijn interessanter dan de favoriet die ronde na ronde op kop ligt.
Daar miste je vroeger nogal veel van.
You may enlighten me!
Heb ik eroverheen gekeken/gelezen?
dat denk ik niet, want als LEC had moeten wachten op GRO had hij waarschijnlijk ook nog wel een extra plekje verloren.Jelte schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:39:
@StealthyPeanut max reed Bottas aan in Monaco en won ermee een plekje. Dag zal het zijn.
Alleen de afgevaardigde van het team, niet de rijders zelfChocoball schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:34:
Beide Alfa coureurs moeten zich om 18.45 melden:
[...]
https://www.fia.com/file/85275/download/28509
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Echt belachelijk! Een rijder kan er sowieso niks aan doen, die krijgt groen licht en gaat. Super inconsequent als je de ene keer de rijder bestraft en de keer erna het team. Ook echt een lachtertje 5k. Vergelijk dat eens met de podium plek die Max mis liep...StealthyPeanut schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:38:
Wat ik niet snap: unsafe release Max in Monaco = 5 sec penalty voor coureur Max.
Huh?
Ik denk niet dat hier het laatste over is gezegd..
Ik neem toch aan dat dit zware gevolgen heeft! veiligheid staat hier juist zeer hoog en juist de pits waar hun staan heeft laten zien dat veiligheid belangrijk is daar!Franko P. schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:38:
[...]
Ze hebben met hun pitstop nog meer regels gebroken. Er liep er sowieso 1 rond zonder helm. Ook dat is verboden.
Ja dit snapt niemand volgens mij. Iedereen wil dit al een tijdje maar om nu halverwege opeens in te voeren... Ook veel discussie voer voor de komende weken.StealthyPeanut schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:38:
Huh?
Klopt, maar ik heb een tijdstraf voor de rijder altijd stom gevonden, hij doet gewoon zijn ding, het team stuurt hem te vroeg weg =fout team.StealthyPeanut schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:38:
Huh?
Alleen nu kun je je afvragen hoe hoog zo'n boete moet zijn om het team zeer te doen. Ik denk dat je het beter in kampioenschapspunten zoeken kunt.. Dat doet meer zeer denkik..
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Best audience ever?stijn1309 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:41:
Iemand ergens al een reactie van Hamilton?????

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
die boete is dus 5000 euro.....Alfa90_Buttje schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:43:
[...]
Klopt, maar ik heb een tijdstraf voor de rijder altijd stom gevonden, hij doet gewoon zijn ding, het team stuurt hem te vroeg weg =fout team.
Alleen nu kun je je afvragen hoe hoog zo'n boete moet zijn om het team zeer te doen. Ik denk dat je het beter in kampioenschapspunten zoeken kunt.. Dat doet meer zeer denkik..
Decision The competitor (Scuderia Ferrari) is fined € 5,000.
En volgens Olav was VER de enige met nog een setje nieuwe rode banden.

Da's één wielmoertje?Wognummer schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:45:
[...]
die boete is dus 5000 euro.....
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ow zie je, niks dus... daar gaat geen team zich druk om maken...Wognummer schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:45:

^dit dus. Calculated risk.Tomcat84 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:47:
Een boete van vijf duizend is een lachtertje, vooral voor de top teams. Als dat de nieuwe regel wordt dan voorzie ik veel meer unsafe releases om plekken te winnen.

[ Voor 34% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-07-2019 18:52 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Hij zei enige van de top6 op dat moment. Misschien moet je volgende keer toch maar opletten bij wat Olav verteld.ThomasG schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:45:
[...]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Video in de tweetstijn1309 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:41:
Iemand ergens al een reactie van Hamilton?????
Heb ik eroverheen gekeken/gelezen?
🗣"Probably the worst day in the office for a long time"
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) 28 juli 2019
Natalie caught up with @LewisHamilton following his failure to score points here at the #GermanGP pic.twitter.com/lD1DoY55ge
---RAWE CEEK!!!---
Ik tel anders 5 mensen in de top 6 met nieuwe rode bandenYakuzA schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:47:
[...]
Hij zei enige van de top6 op dat moment. Misschien moet je volgende keer toch maar opletten bij wat Olav verteld.
De enige uit de top tien van de qualy, maar weet niet meer hoe hij het exact verwoordde.ThomasG schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:45:
[...]
blijkbaar uit de top 6 van dat moment
[ Voor 8% gewijzigd door Chrasher op 28-07-2019 18:51 ]
PSN-id: Chrasher
Heeft dat nog zin? Hij heeft toch geen punten en straffen worden niet meer meegenomen naar een volgende race. Wat je niet hebt kan je niet verliezen.NoFearCreations schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:48:
Kan iemand mij taggen als er iets bekend wordt over nog meer straf voor Ham.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Woopsie? Das gewoon een keiharde sneer naar Alonso.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Tenzij beide Alfas een DSQ krijgen, dan zou 5s voor Lewis beide Williams in de punten brengen...Blokker_1999 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:50:
Heeft dat nog zin? Hij heeft toch geen punten en straffen worden niet meer meegenomen naar een volgende race. Wat je niet hebt kan je niet verliezen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Net niet, Hamilton is iets meer dan 5s voor beide Williams geëindigd en zijn 5s voor het paaltje van de pits heeft hij tijdens de race al gehad, dus hij blijft net voor beide Williams.hoevenpe schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:50:
[...]
Tenzij beide Alfas een DSQ krijgen, dan zou 5s voor Lewis beide Williams in de punten brengen...
hoe zie je dat ze nieuw zijn?ThomasG schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:49:
[...]
Ik tel anders 5 mensen in de top 6 met nieuwe rode banden
(overigens vind ik dat Olav altijd teveel waarde hecht aan nieuw... 3 rondjes oude banden vind ik namelijk ook nieuw)
Bensimpel
Positieve meneer
Dat is gewoon wisselgeld, waarom niet gewoon 50k dan ofzo, of zelfs 100k...Wognummer schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:45:
[...]
😆 - Denk ook eens om ;)
De laatste drie races zijn echt een traktatie
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Of punten aftrek?Bensimpel schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:52:
[...]
Dat is gewoon wisselgeld, waarom niet gewoon 50k dan ofzo, of zelfs 100k...
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Er was tijdens de race een onderzoek aangekondigt tegen HAM voor te traag rijden achter de safety car. Niemand die exact weet op welk moment dat dat slaat en er is tijdens de race geen verdere info over gekomen wat vreemd is. In principe is dat iets waarvoor je HAM niet moet spreken. Het kan zijn dat het een automatisch onderzoek was dat ging over het rondje waarin hij van de baan ging, maar ook dan zou je verwachten dat er een bericht komt dat er geen gevolg aan wordt gegeven.Transportman schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:52:
[...]
Net niet, Hamilton is iets meer dan 5s voor beide Williams geëindigd en zijn 5s voor het paaltje van de pits heeft hij tijdens de race al gehad, dus hij blijft net voor beide Williams.
Streep is nieuw, geblokte streep is gebruiktP.O. Box schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:52:
[...]
hoe zie je dat ze nieuw zijn?
(overigens vind ik dat Olav altijd teveel waarde hecht aan nieuw... 3 rondjes oude banden vind ik namelijk ook nieuw)
https://f1manager.info/ranking/4605
Echt van genoten, van begin tot het einde was het spannend, volgende jaren mogen ze die racen wel wat meer door elkaar heen gooien zodat er meer regen races zijn

Wat breekt dat het veld lekker op zeg!
VER - Heerlijke race, setje mediums was wel even spannend
VET - Foutloze race, hield er deze keer zijn kop goed bij
KVY - Gewoon een TR op P3, heel netjes, kijk je even mee Gasly, zo kom je dus op een podium
STR - Ook gewoon goed, net geen podium maar tegen VET was moeilijk te strijden, voor RPFI is dit gewoon top
SAI - Gewoon goed
ALB - Ha, heeft het Gasly lekker moeilijk gemaakt
Jammer van HUL, had hem toch graag op het podium gezien, helaas toch een foutje
Mercedes zullen we het maar niet over hebben, en over Gasly al helemaal niet, meine liebe

Hij lijkt ook de boel al afgezet te hebben en niet te horen/reageren op instructies van het team over hoe de auto uit te zetten...
In de laatste 15 a 20 jaar heb ik zo'n beetje altijd live timing aanstaan bij de races. En toen waren de verschillen tussen de teams in het middenveld meestal nog groter dan nu. En ja, de regie was ook vaak ruk, maar dat hield zelden in dat we heel spannende gevechten in het middenveld aan het missen waren, die waren er gewoon ook echt weinig.PalingDrone schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:41:
[...]
Mooie middenveldgevechten of de achterhoede die knokt voor een puntje zijn interessanter dan de favoriet die ronde na ronde op kop ligt.
Daar miste je vroeger nogal veel van.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Waar is die onboard te zien?Tomcat84 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:57:
Net de onboard van Gasly's exit even teruggekijken. Zijn stem en non verbale houding (ze switchen naar de op hem gerichte achteruitkijk view als hij eraf is) klinkt/ziet er uit als iemand die echt weet dat hij zwaar in de problemen zit.
Hij lijkt ook de boel al afgezet te hebben en niet te horen/reageren op instructies van het team over hoe de auto uit te zetten...
FIA race director Michael Masi has confirmed there's no further action regarding the announced investigation into Hamilton driving unnecessarily slowly behind the Safety Car #F1 #GermanGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 28 juli 2019
F1TV Pro. Zal kijken of ik hem even kan digitizen. Standby
De afgelopen paar races waren anders wel pareltjes hoor.poor Leno schreef op zondag 28 juli 2019 @ 17:56:
Nu net thuis, niets kunnen zien of volgen en alles gemist dus
Is er eindelijk weer een goeie race..![]()
Moeite om de hele race te kijken, of gewoon een hele goeie lange samenvatting kijken?
Dude? Wtf? Schitterende wagen man...PalingDrone schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:37:
[...]
Hebben ze VER weer in de allerlelijkste Aston aller tijden gezet, wat een lomp hok is dat toch.
Ik zou het doen!
Dan ging het dus vermoedelijk over de ronde van zijn schuiver waar hij ook foutief de pits in dook en zo een sector heeft gezet die te traag was.
Reactie direct na de crash was ook behoorlijk tragischTomcat84 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:57:
Net de onboard van Gasly's exit even teruggekijken. Zijn stem en non verbale houding (ze switchen naar de op hem gerichte achteruitkijk view als hij eraf is) klinkt/ziet er uit als iemand die echt weet dat hij zwaar in de problemen zit.
Klopt, ik ben waarschijnlijk wat ouder en keek de vorige eeuw ook al, zelfs voordat pap Jos reed, toen was het erg vaak een drama.u_nix_we_all schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:57:
[...]
In de laatste 15 a 20 jaar heb ik zo'n beetje altijd live timing aanstaan bij de races. En toen waren de verschillen tussen de teams in het middenveld meestal nog groter dan nu. En ja, de regie was ook vaak ruk, maar dat hield zelden in dat we heel spannende gevechten in het middenveld aan het missen waren, die waren er gewoon ook echt weinig.
Wanneer je op YT bijvoorbeeld oude races terugkijkt hoor je Murray Walker ook echt van alles missen.
Live timings kon je dan alleen maar van dromen.
Heel vet! Maar wie, wat waar?SCS2 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:27:
[...]
Ik heb al jaren deze foto, geen idee meer waar vandaan.
Maar ik denk weer: 4 banden van de grond in een KOMbocht !
Niks downforce.
Waarschijnlijk verlies, van grip omdat er te weinig uitvering is.
(Moest effe puzzelen voor foto plaatsen, nooit gedaan.
Viel mee, zag daarna pas de tips hier, toch bedankt ;-) )
[Afbeelding: John Cobb Racing I 1937.jpg]
Kon die meteen pitten en stoppen met de race. En weer uitzieken.
Verwijderd
Heel gave foto!SCS2 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:27:
[...]
Ik heb al jaren deze foto, geen idee meer waar vandaan.
Maar ik denk weer: 4 banden van de grond in een KOMbocht !
Niks downforce.
Waarschijnlijk verlies, van grip omdat er te weinig uitvering is.
(Moest effe puzzelen voor foto plaatsen, nooit gedaan.
Viel mee, zag daarna pas de tips hier, toch bedankt ;-) )
[Afbeelding: John Cobb Racing I 1937.jpg]
Niemand snapt dat.Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:06:
Kan iemand mij uitleggen waarom je in de ene race de coureur een 5sec penalty krijgt voor een unsafe release en in een andere race niet, maar dat dan een teamstraf volgt. Ik snap het namelijk niet
Ik vind de penalty onzin die die kreeg. Als je crasht moet je zo snel mogelijk een veilige plek zoeken en in dit geval was dat nog net de pit in. Hij loste dat mijns inziens heel netjes op.Ivysaur schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:05:
@Blokker_1999 Hamilton had gewoon die ronde moeten rijden en 2 minuten achterstand moeten krijgen. Nu duikt die legaal de pit in omdat die weet dat die wat kan maken, en dan maar 5 sec straf. Had 2 min moeten zijn.
Kon die meteen pitten en stoppen met de race. En weer uitzieken.
Niemand heeft er wat aan om een kapotte auto rond te laten rijden en overal rommel achter te laten.
[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 28-07-2019 19:08 ]
[YouTube: MAX VERSTAPPEN WINT BIZARRE RACE OP HOCKENHEIM | Samenvatting race Duitsland | Formule 1 2019]
En het geluid dat niet in sync is..
[YouTube: "It was very slippery out there" - Max verstappen Post German GP 2019]
...
I served in a company of heroes.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Verwijderd
Gewoon laten staan en de auto onder de SC ophalen. Dat was de netste oplossing geweestBosmonster schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:07:
[...]
Als je crasht moet je zo snel mogelijk een veilige plek zoeken en in dit geval was dat nog net de pit in. Hij loste dat mijns inziens heel netjes op.
lolBosmonster schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:07:
[...]
Ik vind de penalty onzin die die kreeg. Als je crasht moet je zo snel mogelijk een veilige plek zoeken en in dit geval was dat nog net de pit in. Hij loste dat mijns inziens heel netjes op.
Niemand heeft er wat aan om een kapotte auto rond te laten rijden en overal rommel achter te laten.
maar je moet je toch wel aan de regels houden en dat is dat je rechts langs het paaltje moet om de pits in te gaan.
ik vind de straf vrij laag.
Mijn mening is dat hij daar prima had kunnen stoppen met die schade. Een veilige plek opzoeken betekent niet dat je de baan over moet steken(!) met alle gevolgen van dien, evenals de pitstraat aan de verkeerde kant van het paaltje binnenrijden..Bosmonster schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:07:
[...]
Ik vind de penalty onzin die die kreeg. Als je crasht moet je zo snel mogelijk een veilige plek zoeken en in dit geval was dat nog net de pit in. Hij loste dat mijns inziens heel netjes op.
per aspera ad astra
Tenzij het Max was geweest natuurlijk.Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:09:
[...]
Gewoon laten staan en de auto onder de SC ophalen. Dat was de netste oplossing geweest
Het was gewoon de regel dat je niet over het gras naar de pitlane mocht rijden. Het ironische is dat het Hamilton zelf was die de aanleiding was om zo'n regel in te voeren, omdat hij zo vorig jaar de bocht af sneed. Dus wel of geen schade: het mocht niet.Bosmonster schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:07:
[...]
Als hij een paar meter verder was kon het al niet meer. Of zou hij dan achteruit mogen rijden, om een ronde te besparen?
[ Voor 8% gewijzigd door ThomasG op 28-07-2019 19:11 ]
Serieus? Die halve Ford Mustang?
Eerdere en vooral ook de latere Astons die Ian Callum tekende vind ik dan wel weer elegantie hebben, maar smaak is nogal persoonlijk
Masterclass amazing from @Max33Verstappen 🏆 What a race to win! 🇩🇪 #GermanGP pic.twitter.com/W9fVxjS9zo
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 28 juli 2019
He turned??? Geen mm man...Vuvuzela schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:08:
Gasly incident onboard
https://streamable.com/wgp8m
[Streamable: 2019-07-28 18-23-47]

Volgens mij is dat juist aangepast na het gezeur wat er eerder over kwam, dat de rijder werd bestraft die er niets aan kon doenVerwijderd schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:06:
Kan iemand mij uitleggen waarom je in de ene race de coureur een 5sec penalty krijgt voor een unsafe release en in een andere race niet, maar dat dan een teamstraf volgt. Ik snap het namelijk niet
Dit hebben ze nu veranderd, en ook voor de toekomst als het goed is
En dat Bottas weer eens langzaam gaat rijden zodat Mercedes veilig een 1-2 pitstop kan maken.hjvg schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:10:
[...]
lol
maar je moet je toch wel aan de regels houden en dat is dat je rechts langs het paaltje moet om de pits in te gaan.
ik vind de straf vrij laag.
...
Verwijderd
Dat zou dan een reglement wijziging zijn waar niemand tot het moment van geven af wist.FabianGTI schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:12:
[...]
Volgens mij is dat juist aangepast na het gezeur wat er eerder over kwam, dat de rijder werd bestraft die er niets aan kon doen
there we go, hoef ik niet meer te capturen hahaVuvuzela schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:08:
Gasly incident onboard
Erna is nog wat extra body language van een teleurgestelde Gasly maar de strekking is duidelijk van deze.
Hij kreeg trouwens Engine mode 14 net daarvoor, weet niet of we die al eerder hebben gehoord dit seizoen?
Waar ergens is dat aangegeven dan? Want tot nu toe werd de rijder altijd bestraft.FabianGTI schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:12:
[...]
Volgens mij is dat juist aangepast na het gezeur wat er eerder over kwam, dat de rijder werd bestraft die er niets aan kon doen
...
Is dat zo, kan je dat eens uitleggen?rammes schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:03:
Deze race bewaar ik weer in mijn collectie. Zo ideaal dat je ze bij Ziggo kunt downloaden
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
https://www.youtube.com/watch?v=SASy167COzs
Ik heb ergens de verklaring 'gaining an advantage' langs zien komen. VER werd losgelaten om z'n directe concurrent voor te blijven, terwijl LEC losgelaten werd terwijl een achterblijven net naar binnen kwam waar hij niet mee aan het battlen was.Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:06:
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
ik weet niet of ik dat hier mag
Ik zou het doen!
De regel is dat de gene die in de pitlane rijdt voorgang heeft, ongeacht hoe of wat. Als hij vervolgens moet remmen is dat dus per definitie een unsafe release; er is immers voor voorrang verleent.naitsoezn schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:17:
[...]
Ik heb ergens de verklaring 'gaining an advantage' langs zien komen. VER werd losgelaten om z'n directe concurrent voor te blijven, terwijl LEC losgelaten werd terwijl een achterblijven net naar binnen kwam waar hij niet mee aan het battlen was.
Dat viel me ook op, het gat dat ze hadden tijdens de eerste SC bij de pitstops was gigantisch t.o.v. het verschil vlak voor de SC. Zouden ze dan eigenlijk Bottas bedoelt hebben met het te langzaam rijden achter de SC?Luxicon schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:13:
[...]
En dat Bottas weer eens langzaam gaat rijden zodat Mercedes veilig een 1-2 pitstop kan maken.
Daar ging de vraag niet over.ThomasG schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:20:
[...]
De regel is dat de gene die in de pitlane rijdt voorgang heeft, ongeacht hoe of wat. Als hij vervolgens moet remmen is dat dus per definitie een unsafe release; er is immers voor voorrang verleent.
[ Voor 21% gewijzigd door naitsoezn op 28-07-2019 19:21 ]
Dat was in Monaco precies zo. Kijk maar, het gebeurd precies zo, dat ze een 1-2 pitstop kunnen maken en in principe in dezelfde volgorde weer de pit uitrijden.Transportman schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:20:
[...]
Dat viel me ook op, het gat dat ze hadden tijdens de eerste SC bij de pitstops was gigantisch t.o.v. het verschil vlak voor de SC. Zouden ze dan eigenlijk Bottas bedoelt hebben met het te langzaam rijden achter de SC?
...
Maar het betekend wel dat het gewoon een slechte beslissing is van de stewards. Het 'gaining an advantage' mag daarbij helemaal niet meespelen in de beslissing. Onveilig is onveilig, of het nu wel of geen voordeel behaald. Daarbij, alsof Leclerc geen voordeel had van deze situatie. Anders zou hij een paar seconden achterstand hebben gehad. Dus een voordeel.
[ Voor 15% gewijzigd door ThomasG op 28-07-2019 19:23 ]
Joh, zo werkt het toch bij elke overtreding? Bochtje afsnijden: Geen probleem. Bochtje afsnijden en iemand inhalen (gaining an advantage): Straf. Het 'gaining an advantage'-deel is juist doorgaans een cruciaal onderdeel van de reden van de uitgedeelde straffen.ThomasG schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:22:
[...]
Maar het betekend wel dat het gewoon een slechte beslissing is van de stewards. Het 'gaining an advantage' mag daarbij helemaal niet meespelen in de beslissing. Onveilig is onveilig, of het nu wel of geen voordeel behaald.
muv. de pitstraat.naitsoezn schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:23:
[...]
Joh, zo werkt het toch bij elke overtreding? Bochtje afsnijden: Geen probleem. Bochtje afsnijden en iemand inhalen (gaining an advantage): Straf. Het 'gaining an advantage'-deel is juist doorgaans een cruciaal onderdeel van de reden van de uitgedeelde straffen.
volgens mij roept f1 al jaren veiligheid dit en dat dit heeft 100% met veiligheid te maken en zeggen nu ach maakt niet uitnaitsoezn schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:23:
[...]
Joh, zo werkt het toch bij elke overtreding? Bochtje afsnijden: Geen probleem. Bochtje afsnijden en iemand inhalen (gaining an advantage): Straf. Het 'gaining an advantage'-deel is juist doorgaans een cruciaal onderdeel van de reden van de uitgedeelde straffen.
appels en peren, max drukte bottas in monaco de muur in, dat gebeurde nu niet.MikeyMan schreef op zondag 28 juli 2019 @ 15:42:
[...]
Dafuq is dat nou weer? Max kreeg gewoon straf in monaco!!!
En gewoon even de baan oversteken om de pits in te rijden is wel veilig?Bosmonster schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:07:
[...]
Nee klopt! Alleen maar omdat Grosjean vol op de rem ging.devil-strike schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:27:
[...]
appels en peren, max drukte bottas in monaco de muur in, dat gebeurde nu niet.
we negeren ook even het feit dat Lec wel degelijk bijna pitcrew om ver reed..
Voor de rest was dat van max echt veel erger
(p.s. Silverstone, max en Lec volgens mij... dat is hoe het wel kan.. dat was dit niet.)
Hij zit in de laatste paar ronden en heeft weinig overspeed tov Albon dus gaat hij de grens opzoeken om maximaal slipstream mee te nemen.Vuvuzela schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:08:
Gasly incident onboard
En dan gaat het net fout.
Erg vaak zie je deze standaard situatie in de F1 niet omdat meestal de inhalende auto meer snelheids verschil heeft tov de auto ervoor of dat het eerder in de race voorkomt en dus de rijder er ruimer omheen stuurt.
Als alle rijders in het zelfde materiaal zouden racen zou je dit veel vaker zien.
Maw niet echt iets waar Gasly zich voor moet schamen, maar aangezien hij al zeer onimposant overkomt helpt dit niet.
How do you save a random generator ?
Nope.ThomasG schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:10:
[...]
Het was gewoon de regel dat je niet over het gras naar de pitlane mocht rijden. Het ironische is dat het Hamilton zelf was die de aanleiding was om zo'n regel in te voeren, omdat hij zo vorig jaar de bocht af sneed. Dus wel of geen schade: het mocht niet.
Als hij een paar meter verder was kon het al niet meer. Of zou hij dan achteruit mogen rijden, om een ronde te besparen?
Vorig jaar was deze regel er ook al.
Je mocht toen al niet verkeerdom langs de bollard en alsnog de pits in, het omgekeerde wat ham toen deed was toen nog niet expliciet verboden.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat was idd geen unsafe re-entry. Er kwam niemand aan, dus mag dat gewoon. Daar heeft hij ook geen penalty voor gekregen.pjlgt schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:27:
[...]
En gewoon even de baan oversteken om de pits in te rijden is wel veilig?
De regel is er om te zorgen dat mensen niet (zoals vorig jaar) op het laatste moment in of uit de pitlane entry gaan. In dit geval was er totaal geen slechte opzet, het was voor iedereen de beste optie en leverde ook 0,0 gevaar op.
Maar goed, meningen zijn verdeeld, prima. Ik vond de penalty dikke onzin in dit geval.
[ Voor 34% gewijzigd door Bosmonster op 28-07-2019 19:33 ]
Van de top 3 op dat moment. BOT en HAM hadden dus geen nieuwe softs meer.ThomasG schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:45:
[...]
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.