[F1 2019] Race 10 GP van Groot Brittannië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 28 Laatste
Acties:
  • 90.056 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:51
Vos schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:54:
[...]

De snelheden zijn wel compleet verschillend. Max benoemde dat ook, in Baku reed Max 280 ofzo en Daniel 320. Hier was de snelheid veel lager. Maar Vettel zal er ongetwijfeld wat last van gehad hebben.
Dat klopt. Vandaar dat ook bijv Vettel zijn vleugel nog had in plaats van volledig naar de gallemiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:20

Vos

AFCA

PalingDrone schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:54:
[...]

GAS heeft gewoon een top weekend geraced, blij dat hij eindelijk eens een beetje lekker kon rijden zonder pechduivel en ander ongemak.
Leuk om te zien hoeveel moeite het Ferrari koste om "die afgeschreven 2e coureur van RB" voorbij te komen.
Meer van dit graag!
Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Gasly was tot dit weekend gewoon zwak. Zou mooi zijn als hij dit door kan zetten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:05

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/27l021phzaa31.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=3b0c32f68cb29d47c6cb67e5a35b3bf9f0783f17

Die Redbull geeft iedereen vleugels daar!
auto´s
pitcrew
iedereen
.
.

Snelste pitstop ooit!

[ Voor 20% gewijzigd door basvn op 14-07-2019 20:06 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wiejjjj wat een heerlijke race was dit zeg :) Vooral de eerste helft. Eindelijk lekker op de limiet racen. Hard maar fair. Uitstekend verdedigd van LEC, petje af voor de RBR-crew en geweldig geracet van Max. Jammer dat ie er afgetikt werd, anders was ‘t zeker derde. Maar goed, nu is ‘t Vet op Max. In China was ‘t Max op Vet :P Shit happens.

Ik vond de regie best okee trouwens, zaten wat leuke shots tussen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 14-07-2019 20:06 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Vos schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:55:
[...]

Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Gasly was tot dit weekend gewoon zwak. Zou mooi zijn als hij dit door kan zetten.
Eerdere jaren in GP2 ook erg van zijn rijstijl genoten, blij dat dat nu in de F1 ook een beetje uit de verf komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:51
basvn schreef op zondag 14 juli 2019 @ 20:03:
[Afbeelding]

Die Redbull geeft iedereen vleugels daar!
auto´s
pitcrew
iedereen
.
.
[Twitter]
Snelste pitstop ooit!
Wauw 2x sub 2s! Dat zie je niet vaak.

EDIT:

Voor wie wil weten:

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/DSLR9.png
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/DSLRz.png
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/DSLRN.png

[ Voor 14% gewijzigd door Sir_Lion op 14-07-2019 20:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:39
Hippocampus schreef op zondag 14 juli 2019 @ 16:36:
[...]

Is die toch nog stuk gegaan in de laatste ronde? :/
Weet niet of dit al gepost is:
https://twitter.com/Honda.../1150434629452738560?s=09

Wat een raar verhaal

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zoals ik het lees, was het geadviseerd die auto niet meer te laten stoppen, zolang die auto blijft rijden, blijft dat ding mogelijk stabiel.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cheiron
SinergyX schreef op zondag 14 juli 2019 @ 20:30:
[...]

Zoals ik het lees, was het geadviseerd die auto niet meer te laten stoppen, zolang die auto blijft rijden, blijft dat ding mogelijk stabiel.
Ik las meer dat vooral niemand de wagen moest aanraken omdat ze wel eens een stroomschok konden krijgen ("safety issue")

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:18
SinergyX schreef op zondag 14 juli 2019 @ 20:30:
[...]

Ik dacht vanwege die safety ground meer, als ze die auto aanraken krijgen ze wellicht de schok van hun leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:12

Wom

DaniëlWW2 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:23:
[...]

Je hebt wat gemist. Het was wederom een geweldige race om te zien. Oke, buiten da de regie haar uiterste best deed om het alsnog te verpesten. :P
Had al in de gaten dat het een toffe race was. Keek op mijn telefoon en had zelfs een bericht van mijn pa dat het een toffe race was. En die komt normaal gezien niet verder dan 'ok' of 'ja' :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Mugwump schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:45:
[...]

Als Gasly je weet in te halen dan moet je je wel serieus zorgen gaan maken ja. :P
Maar ik vind het nog veel te vroeg om conclusies te verbinden aan de laatste twee races. Al is Silverstone bepaald geen traag circuit, wat Ferrari juist zou moeten liggen dus dat zou wel weer enige zorgen moeten baren. Het is ook lastig te zeggen of Leclerc gewoon een topkwalificatie reed, Vettel heel matig was of een beetje van beiden.
Tuurlijk is het nog vroeg maar op dit circuit heeft Red Bull gewoon een ijzersterke indruk op mij achtergelaten Dat in tegenstelling tot Vettel. Die had toch een slecht weekend, zeker voor zo'n ervaren coureur. Ferrari moet zich denk ik toch echt gewoon zorgen maken.

Wel prachtig dat Red Bull weer een pitstop inhaal actie uit de hoed tovert! Ik kan van zulke momenten zo genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Jammer van het nieuwe asfalt , negatief voor de grip

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:35
LockeJohn schreef op zondag 14 juli 2019 @ 20:43:
Jammer van het nieuwe asfalt , negatief voor de grip
Ze hadden het vorig jaar opnieuw geasfalteerd, want het was te hobbelig. Vervolgens het was nog steeds te hobbelig, dus hebben ze het dus jaar opnieuw gedaan. En wat blijkt, het is nu nog steeds hobbelig 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Als dit eens zou kloppen. https://www.f1maximaal.nl...idige-mercedes-krachtbron

Dit graag in het algemene topic houden, en niet hier en daar plaatsen. Zo krijg je dus twee parallelle discussies. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-07-2019 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zondag 14 juli 2019 @ 20:39:
[...]

Tuurlijk is het nog vroeg maar op dit circuit heeft Red Bull gewoon een ijzersterke indruk op mij achtergelaten Dat in tegenstelling tot Vettel. Die had toch een slecht weekend, zeker voor zo'n ervaren coureur. Ferrari moet zich denk ik toch echt gewoon zorgen maken.

Wel prachtig dat Red Bull weer een pitstop inhaal actie uit de hoed tovert! Ik kan van zulke momenten zo genieten.
Wat ik niet snap is waarom LeClerc niet wat verder naar rechts bleef rijden in de pitstraat. Dan had Max er niet naast kunnen rijden, en moeten remmen voor de McLaren pit crew. De regels zijn toch dat je voorrang hebt in de rijbaan. Misschien is LeClerc niet sluw genoeg in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou mooi zijn, maar Mercedes komt ook weer met een update. Anyways het is duidelijk dat Honda voor RB en Honda een uitstekende zet is geweest.
Als deze trouwens pas na de zomerstop komt betekent dat Max dus nog een keer een nieuwe spec 3 moet gaan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2019 @ 20:52:
[...]

Zou mooi zijn, maar Mercedes komt ook weer met een update. Anyways het is duidelijk dat Honda voor RB en Honda een uitstekende zet is geweest.
Als deze trouwens pas na de zomerstop komt betekent dat Max dus nog een keer een nieuwe spec 3 moet gaan pakken.
Mercedes komt met grote aero update wat ik heb gelezen over 2 weken die veel moet brengen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2019 @ 20:53:
[...]

Mercedes komt met grote aero update wat ik heb gelezen over 2 weken die veel moet brengen ;)
I know, laat deze alsjeblieft een keer tegenvallen >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

Guenther Steiner, Team Principal

“It was a very disappointing race for us. I’m just stating the obvious here. The best that our drivers could bring to the battle was a shovel – to dig the hole we’re in even deeper. We need to go back, regroup, and see what we do in future.”
subtiel :+
het zit haas ook gewoon niet mee

ora et labora

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:55

ATS

Interviewtje met Max in het artikel op F1 site: https://www.formula1.com/...dX7chtOvorqVA3TgXrJ2.html

Auto had heel veel schade na die klap...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Max eindelijk iets gehad aan zijn teamgenoot! Top om te zien :) Hopelijk zet dit door. Jammer dat VET ‘m eraf reed. VET is zichzelf wel serieus buitenspel aan het zetten inmiddels.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik ben niet zo'n aluhoedje, zeker niet met sport. Maar als ik zo die plek van GIO zie en de tijd die er zat tussen de keuze voor de SC, vraag ik me echt af of het geen politieke beslissing was. Even de boel opschudden.

Een VSC had prima volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Als je Max zijn auto hoort omschrijven ben ik wel erg benieuwd of daar nog wat foto's van vrij worden gegeven die de omvang van de schade laten zien. Bij elke bocht door je auto geschud worden lijkt mij best wel irritant met 280+km/u

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
DoeEensGek schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:16:
[...]

Hoe zou je dan aan die pitwall zitten :F .
:+
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7u20rkXsAAVSMz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

JA en nee. Ja ze zitten qua topsnelheid wel op dezelfde lijn, maar het verschil is volgens mij nog steeds de acceleratie ernaartoe. De Merc en Ferrari zitten sneller op hogere snelheid, al gaat ie vervolgens minder hard naar de absolute top toe. Maakt ook niet uit, want dan zit degene niet meer dicht achter je. Honda komt wel op die snelheid aan, maar qua tractie lopen ze gewoon nog achter.
Ferrari lijkt er ook bij te zitten maar ik heb het idee dat die wat meer verbruikt, waardoor ze langer moeten fuel-saven. En wat volgens mij ook de reden was dat Verstappen vorige race gewonnen had.
PWM schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:14:
Ik ben niet zo'n aluhoedje, zeker niet met sport. Maar als ik zo die plek van GIO zie en de tijd die er zat tussen de keuze voor de SC, vraag ik me echt af of het geen politieke beslissing was. Even de boel opschudden.

Mja, dubbel geel ook. Maar ik denk dat dit voortaan de standaard wordt om een incident als van Bianchi te voorkomen. Er moet een takelwagen bij komen en die auto stond in het verlengde van het rechte stuk daar. Gaat er iemand af, dan glijdt ie dus naar die takelwagen toe.

Ik vond het ook jammer, vooral omdat het voor Hamilton zo makkelijk uitkwam. De strijd met Bottas voor winst was ineens volledig weg. Zonder SC had Bottas de race gewonnen, hij zat nog voor de pitstopdelta van Hamilton.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Martinspire schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:23:

[...]

Mja, dubbel geel ook. Maar ik denk dat dit voortaan de standaard wordt om een incident als van Bianchi te voorkomen. Er moet een takelwagen bij komen en die auto stond in het verlengde van het rechte stuk daar. Gaat er iemand af, dan glijdt ie dus naar die takelwagen toe.

Ik vond het ook jammer, vooral omdat het voor Hamilton zo makkelijk uitkwam. De strijd met Bottas voor winst was ineens volledig weg. Zonder SC had Bottas de race gewonnen, hij zat nog voor de pitstopdelta van Hamilton.
VSC is juist de standaard ingevoerd naar aanleiding van het ongeval van Bianchi.
De VSC was ook de correcte keus geweest in dit geval waar een takelwagen de grindbak in moet.

Had voor het eind resultaat van ham niet uit gemaakt omdat met een Vsc hij ook wel voor bottas was gekomen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YakuzA schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:27:
[...]

VSC is juist de standaard ingevoerd naar aanleiding van het ongeval van Bianchi.
De VSC was ook de correcte keus geweest in dit geval waar een takelwagen de grindbak in moet.

Had voor het eind resultaat van ham niet uit gemaakt omdat met een Vsc hij ook wel voor bottas was gekomen.
Daadwerkelijk achter de SC wordt er wel weer langzamer gereden als de delta van een VSC. Ik weet alleen niet hoe het zit met snelheden als je nog niet bent aangesloten achter de SC. Mag je dan gassen? Moet je dan de VSC delta volgen, of is er een andere delta?
Dat zou nog een verschilletje kunnen maken. Maar ik denk dat als er bij een VSC al een afwijkende snelheid zou zijn dat het voor Hamilton nog steeds de juiste kant uit gevallen zou zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

GAS heeft gewoon een top weekend geraced, blij dat hij eindelijk eens een beetje lekker kon rijden zonder pechduivel en ander ongemak.
Leuk om te zien hoeveel moeite het Ferrari koste om "die afgeschreven 2e coureur van RB" voorbij te komen.
Meer van dit graag!
Dit was het beste weekend van GAS tot nu toe, maar top zou ik het nog niet willen noemen. Ik ben blij voor hem dat hij een keer flink wat punten pakt met z'n 4e plek. Als VET VER niet eraf had getikt, was GAS gewoon 6e geworden, slechtste van de top teams dus.

Ik vond het weer een mooie race. Er werd echt op het randje gevochten om posities, blij dat de stewards dat gewoon toelieten, op dat incident tussen VET en VER na. Jammer, VER eindigt normaal hoger dan waar hij start, dus het podium was bijna verwacht, maar zo wordt hem dat toch ontnomen. Het hoort erbij: anderen hebben ook wel eens pech, waardoor je plekken wint, nu verlies je er een keer 2. Je mag ergens je handjes nog dichtknijpen dat je je race kunt vervolgen, dat er niks afbrak toen hij zijdelings over dat "broodje" ging, is echt ongelofelijk!

Het was dom van Vettel, maar als ik de replays bekijk, snap ik wel dat hij een fractie van een seconde dacht dat de binnenkant beschikbaar kwam (VER stuurt heel even iets verder van de witte lijn links), maar dat gat is er eigenlijk geen moment echt geweest. VET staat onder druk en maakt dan rare fouten, dat blijkt maar weer. Het gat met LEC is nu wel heel klein geworden (3 punten), ik verwacht eigenlijk dat als er niks geks gebeurt, LEC volgende race de 4e plek overneemt van VET.

Het lijkt er steeds meer op dat RBR in de race een match is voor Ferrari of zelfs beter is. Alleen die "party mode" van Ferrari is nog te sterk om hem er ook voor de kwalificeren en een betere start te maken.

Sneu voor Bottas dat hij na succesvol HAM achter zich houden (op 1 foutje na dat hij direct corrigeerde) de race alsnog verliest door een safety car die zowel HAM als VET op een positie bracht waar ze eigenlijk zonder SC niet hadden gereden. HAM liet wel even zijn visitekaartje achter toen hij de snelste ronde neerzette op zijn oude harde banden in de laatste ronde :)

Ferrari blijft me verbazen. Eerst al met de bandenstrategie in Q. Volgens mij was het Leclerc die op mediums al snel genoeg (dacht ik?) had gekwalificeerd om vervolgens op softs z'n tijd te verbeteren, waardoor hij niet op de optimale band kon starten. En Ferrari wist echt wel dat de banden nogal kritiek waren, toch? De paniek in de team soms is echt ongelofelijk. Relax, dan komt het resultaat vanzelf wel. Maar tijdens de race waren ze ook echt te laat om Leclerc binnen te halen, waardoor hij achter VER terecht kwam. Ik zat met verbazing te kijken hoe VER wel binnen kwam om z'n laatste set banden te halen en de LEC lieten doorrijden. Wel mooi om te horen dat hij na afloop van de race aangeeft blij te zijn dat de grenzen voor de stewards nu verder liggen qua "hard racing".

Verder: Renault lijkt toch echt het 5e team te gaan worden. Leuk om te zien dat McLaren duidelijk in de lift zit. Natuurlijk heeft de SC ook rond die posities de rangorde beïnvloed, maar goed. Zeker aan het begin van de race willen ze nog wel eens de top3 teams aanvallen, om uiteindelijk toch niet de aansluiting te kunnen vinden. Maar goed, Renault nu dus 21 punten achter McLaren (39 vs. 60 punten). Dat is niet wat Abiteboul had bedacht voor dit seizoen. Ze mogen hun handjes nog dichtknijpen dat Haas er zo'n potje van maakt, want uit dat team zou toch ook veel meer te halen moeten zijn? :/

Speaking of Haas... Wow, in een weekend waarin je op z'n minst het vermoeden krijgt dat je min of meer een half seizoen hebt gespendeerd om je auto slechter te maken dan bij de seizoensstart* rijden je beide coureurs ook nog eens tegen elkaar aan en vallen allebei uit. Dat worden mooie scenes voor de Netflix F1-serie :P Het verbaast me overigens wel dat daar schade door ontstaat, het zag er niet uit als een enorme klap.

Williams eindigde weer achteraan (op het DNF-trio, Vettel (met z'n lange stop en 10s straf) en Perez die z'n vleugel verloor na), daar hoeven we niet teveel tijd aan te besteden toch? Het lijkt ietsjes beter te gaan, maar het gat blijft groot en Kubica is geen match voor Russell.

Goede race van Kvyat en Sainz, beiden veel plekken goed gemaakt sinds de start. Kvyat van p17 naar p9 en Sainz van p13 naar p6.

* Grosjean was sneller dan Magnussen met de Australië-spec auto, maar blijkbaar gaan ze in Duitsland nog eens de "oude" auto gebruiken tegen de nieuwste spec met updates speciaal voor Hockenheim.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cheiron
Zo, de NOS heeft de lokale kleuterschool ingehuurd voor de animaties :D

Lammers over Britse GP: 'Goed om te zien dat er flink gevochten werd' - https://nos.nl/l/2293500

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
-dubbel-

[ Voor 95% gewijzigd door cheiron op 14-07-2019 21:34 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

SC is: Rotzooi en auto's op de baan
VSC: Is auto's naast de baan

Nee, dat is geen absoluut gegeven. Maar, als rule of thumb prima. De kans dat er iemand onze VSC de velocity heeft om een gevaar te creëren in die bocht is 0.

In stratenciricuit (Baku) of andere gedrochten met asfalt uitloop kan het anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 16:51
Martinspire schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:23:
Ik snap dat ze vanwege veiligheid dan full safety car deployen, maar het is wel jammer dat dit zo de wedstrijd beinvloedt. Niet alleen BOT had er last van, ook anderen (LEC, NOR) werden behoorlijk benadeeld.
Hoort bij het spelletje, maar daarom niet minder jammer.

Wat mij betreft breiden ze de virtual safety car uit. Net als nu met die micro sections + een SC limiter erop. En dan de pitlane dicht tot de VSC verdwenen is + 1 lap. Banden slijten een stuk minder hard tijdens de VSC, dus dat moet lukken, zelfs als je op het randje van de pit window zit.
Feitelijk de wedstrijden- as is- stilleggen dus, maar met rijdende auto's. Dan hou je alleen nog een klein voordeel/nadeel over van de plek waar je zit op het moment dat de VSC verdwijnt.

Dat hele veld naar elkaar toe brengen achter een safety car is alleen leuk als daardoor de spanning terugkomt omdat alles in elkaar schuift. Maar eerlijk is het nooit. En in sommige gevallen haalt het de spanning zelfs weg.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PWM schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:14:

Maar wees eerlijk, een reset mid-race om alles weer in ~20sec te krijgen, maakt het wel een leuk tweede deel ipv alles compleet uit elkaar. Beetje Nascar principe.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

SinergyX schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:39:
[...]

Maar wees eerlijk, een reset mid-race om alles weer in ~20sec te krijgen, maakt het wel een leuk tweede deel ipv alles compleet uit elkaar. Beetje Nascar principe.
Sterker, van mij mogen ze de VSC morgen afschaffen ;) SC is juist top en gaf hier een hoop meer lol. Maarja, als je de optie wel in je reglementen zet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
cheiron schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:33:
Zo, de NOS heeft de lokale kleuterschool ingehuurd voor de animaties :D

Lammers over Britse GP: 'Goed om te zien dat er flink gevochten werd' - https://nos.nl/l/2293500
Dat hebben ze ook even snel moeten maken natuurlijk. De NOS heeft namelijk geen rechten om de beelden uit te zenden, en het kost zo'n duizenden euros per fragment, per keer dat ze het uitzenden. Omdat de NOS het nieuws herhaald en ook op internet e.d. zet kost dat al goud een vermogen om een fragment te laten zien. Omdat Ziggo al een vermogen betaald voor de uitzendrechten, hebben zij dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:09

Quad

Doof

Z___Z schreef op zondag 14 juli 2019 @ 20:48:
[...]

Wat ik niet snap is waarom LeClerc niet wat verder naar rechts bleef rijden in de pitstraat. Dan had Max er niet naast kunnen rijden, en moeten remmen voor de McLaren pit crew. De regels zijn toch dat je voorrang hebt in de rijbaan. Misschien is LeClerc niet sluw genoeg in deze.
Leclerc*.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:33
arbraxas schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:58:
[...]

Eerste 2 ja, kleine foutjes.
Die laatste is VOLLEDIG onzin. Gezien ook de excuses van Vettel is zelfs hij het met jou oneens.
Dat was gewoon een dikke inschattingsfout van hem.
Je hebt wel gelijk. Het was niet een fout. Wel vind ik het een risico wat hij neemt. Beetje als met ocon vorig jaar. Zat max fout? Zeker niet. Nam hij risico? Ik denk het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:59
[...]

Meer van dit graag!
Gasly heeft inderdaad een prima weekend gereden. Naar ik begreep had hij nu in ieder geval ook de updates die Verstappen in Oostenrijk al had en moest hij de setup van Verstappen overnemen met enkel wat kleinere tweaks. Kennelijk heeft dat zijn vruchten afgeworpen, want de Red Bull deed het echt uitstekend vandaag voor beide coureurs.
De nieuwe Honda update schijnt volgens de geruchtenmolen een flinke verbetering te zijn, maar dat blijft altijd een gevalletje eerst zien, dan geloven.

Ik denk ook gewoon dat Gasly een prima tweede rijder kan zijn als de auto een beetje in balans is.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mugwump schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:53:
[...]

Ik denk ook gewoon dat Gasly een prima tweede rijder kan zijn als de auto een beetje in balans is.
Mee eens, maar hij pusht Max zo natuurlijk totaal niet. Vooral dat hij de setup van Max moet overnemen is best teleurstellend. Nu snap ik dat hij relatief nieuw in het team is en een rookie als race engineer heeft, maar zoiets moet je gewoon zelf kunnen als F1-rijder (vind ik).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 11:41
giantgiantus schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:52:
[...]

Je hebt wel gelijk. Het was niet een fout. Wel vind ik het een risico wat hij neemt. Beetje als met ocon vorig jaar. Zat max fout? Zeker niet. Nam hij risico? Ik denk het wel.
Welk risico nam Max hier dan? Hij zit volledig voor Vettel en het is Vettel die de inschattingsfout maakt. Het is ook niet Max die er voor gaat rijden, maar Vettel die er nog een keer achterlangs snijd en hem gewoon in de versnellingsbak van Max parkeert.

In dit geval zie ik echt niet waar Max ook maar enigzins schuld heeft of een onverantwoord risico neemt. Of zelfs maar risico, je kunt er gewoon niets aan doen als iemand hem er achterop prakt.
En Ocon vorig jaar, sorry maar dat was gewoon een onbezonnen actie. Ja, je mag je unlappen. Maar niet door de leider in de wedstrijd van de baan te duwen. Dat sloeg echt werkelijk nergens op. Die vond ik nog veel kwalijker als deze fuckup van Vettel.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sanderb schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:35:
Ik snap dat ze vanwege veiligheid dan full safety car deployen, maar het is wel jammer dat dit zo de wedstrijd beinvloedt. Niet alleen BOT had er last van, ook anderen (LEC, NOR) werden behoorlijk benadeeld.
Hoort bij het spelletje, maar daarom niet minder jammer.
Hoezo is Leclerc benadeeld door de SC? Ferrari benadeelde ze zichzelf. Dom gezegd, de situatie is voor iedereen gelijk, dat Ferrari er vervolgens zo zwak mee om gaat komt niet door de SC. Zeker omdat ze later wel nog stopten. Waarschijnlijk heeft Mercedes zich ook voor de kop geslagen dat ze Bottas niet hadden laten stoppen, maar na 1, 2 ronden SC alsnog stoppen is ook dom omdat het dan wel weer een dure stop is.
Als je het hebt over benadeeld zijn door de SC denk ik eerder aan een Bottas die net zijn stop gemaakt heeft en een Hamilton voor hem een goedkopere stop heeft en daardoor voor hem blijft rijden. Dat is pech met het moment van de SC. Maar bij Leclerc was gewoon dom van Ferrari om eerst niet te stoppen, en dan toch weer wel. Ferrari maakt zelf de foute keuze, Bottas heeft pech met het moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:46

pro_6or

amateur_60r

giantgiantus schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:52:
[...]

Dan kun je beter niet starten. Mijn auto stond veilig in de garage, wat denk je, buurman ertegenaan gezeten. Dat risico neem ik ook niet meer. Volgende keer hang ik een bordje “vol” op zodra ik binnen ben.

Max verwacht van zijn mede coureurs een bepaald race gogme. Vettel had dat vandaag niet.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002

TrekDr0p

QR niet scannen

Ik ben blij dat het niet weer een optocht is geworden.

Q was al fijn om te zien dat MER niet weer 7 a 8tiende voor loopt.

Eerste 6 ronden waren leuk om te zien zowel MER onderling als de FER en RBR rijders.

Mooie gevechten tussen MAX en LEC, je ziet alleen dat MAX gewoon net die rauwe snelheid van de FER niet kan bij benen bij de exit.
Maar kwa racepace zijn de RBR en FER gelijkwaardig.

GAS eindelijk een goed en foutloos weekend. Ondanks dat hij goed reed, was MAX sneller met een gewonde auto.

VET MAX incident, sometimes you win some sometime you loose.
Jammer dat VET met deze actie een p3 verpest.

HAM lucky driver met die SC die makkelijk een VSC had kunnen zijn.

BOT goed gereden, geneukt door de strategie.

Al met al een leuke race, hiervan kan ik wel genieten. Op naar de volgende race.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Wom

Wom

De race net teruggekeken en heb echt sympathie voor Bottas. Die had zijn zaakjes goed op orde tot het moment van de safety car. Had het hem zeker gegund, maar zo werkt het niet in deze sport. Maar mooi om te zien dat Bottas het gevecht met Hamilton aanging en hem uiteindelijk de baas was.

Daarnaast erg genoten van Leclerc vs. Verstappen. Fantastisch duel en het is duidelijk dat beiden uit het juiste race-hout gesneden zijn. Fijn om eens duels te zien die voluit gaan.

Mclaren bouwt weer mooi verder. Merk wel dat ik echt fan begin te worden van Norris. En dat komt ook deels dat hij materiaal heeft waar je wat mee kan. Hopelijk zet die trend zich door.

Ferrari was niet scherp genoeg in de strategie, wederom. Vind dit zo lastig te begrijpen, alsof ze bepaalde scenarios niet doorgesproken hebben.

Bij Haas wordt het vervangen van beide coureurs steeds makkelijker. Heb het gevoel dat Grosjean aan zijn laatste jaar in de F1 bezig is en ook Magnussen brengt niet wat zijn belofte ooit was. Daar moet veel veranderen om het momentum om te draaien.

Als laatste vind ik het expiriment om met een dronken regisseur te werken niet geslaagd. Teveel weggeschakeld op momenten dat je juist de actie wilde zien en miste aantal herhalingen van cruciale momenten.

Maar al met al wederom een toffe race. Reclame voor de sport, waar eigenlijk alles weer in zat. En dan heb ik hem gezien terwijl ik de uitslag al wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
arbraxas schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:03:
[...]

Welk risico nam Max hier dan? Hij zit volledig voor Vettel en het is Vettel die de inschattingsfout maakt. Het is ook niet Max die er voor gaat rijden, maar Vettel die er nog een keer achterlangs snijd en hem gewoon in de versnellingsbak van Max parkeert.

In dit geval zie ik echt niet waar Max ook maar enigzins schuld heeft of een onverantwoord risico neemt. Of zelfs maar risico, je kunt er gewoon niets aan doen als iemand hem er achterop prakt.
En Ocon vorig jaar, sorry maar dat was gewoon een onbezonnen actie. Ja, je mag je unlappen. Maar niet door de leider in de wedstrijd van de baan te duwen. Dat sloeg echt werkelijk nergens op. Die vond ik nog veel kwalijker als deze fuckup van Vettel.
Nogmaals Vettel en vorig jaar Ocon zijn natuurlijk fout. Maar ik vond dat max een risico nam is door na een fout in een bocht (te breed uitkomen) in de remzone heen en weer te bewegen. Dan neem je toch een zeker risico dat iemand z’n auto in je achterkant parkeert. Is nu 2 x gebeurd in een jaar tijd... (allebei bij max)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 11:18

https://streamable.com/tyg3t

Zag deze net op reddit, vond hem wel grappig, denk post hem hier ook maar ff :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
VSC pitstop voordeel is makkelijk te verhelpen door de Max speed in de pit te verlagen totdat de delta weer gelijk is. Bij een SC is de impact op de wedstrijd niet te voorkomen, hoewel ook bij een SC het even duurt voordat iedereen aangesloten is. Zou dezelfde maatregel ook nuttig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
giantgiantus schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:12:
[...]

Nogmaals Vettel en vorig jaar Ocon zijn natuurlijk fout. Maar ik vond dat max een risico nam is door na een fout in een bocht (te breed uitkomen) in de remzone heen en weer te bewegen. Dan neem je toch een zeker risico dat iemand z’n auto in je achterkant parkeert. Is nu 2 x gebeurd in een jaar tijd... (allebei bij max)
ook met Ricciardo in Baku .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Grrrrrene schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:02:
[...]

Mee eens, maar hij pusht Max zo natuurlijk totaal niet. Vooral dat hij de setup van Max moet overnemen is best teleurstellend. Nu snap ik dat hij relatief nieuw in het team is en een rookie als race engineer heeft, maar zoiets moet je gewoon zelf kunnen als F1-rijder (vind ik).
Ik weet ook niet of het voor een coureur nodig is om gepusht te worden door zijn teamgenoot. Verstappen lijkt er niet minder om te rijden, al is het lastig om dat soort hypothetische situaties in te schatten.
Het scheelt in ieder geval voor de WK punten als je consequent voor je teamgenoot eindigt, dit soort calamiteiten daargelaten.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:35
Snowdog schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:15:
[Streamable]
https://streamable.com/tyg3t

Zag deze net op reddit, vond hem wel grappig, denk post hem hier ook maar ff :)
Nogmaals bewijs dat Red Bull geleerd heeft van Baku 2018 en een hit van achterop kan overleven.
Ondanks alles, Verstappen had het over een losse stoel, haperende stuurbekrachtiging en gaten in z'n vloer.

Jammer dat Duitsland pas over twee weken is, zit ik helaas in Frankrijk "geparkeerd". Kan niet wachten tot de volgende Ferrari - Redbull clash.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

giantgiantus schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:12:
[...]

Doel je op vandaag? Hij beweegt niet in de remzone :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Vos schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:22:
[...]

Doel je op vandaag? Hij beweegt niet in de remzone :?
Als je de onboard van zowel max als Vettel ziet, zie je wat anders.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

giantgiantus schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:24:
[...]

Z'n lampen knipperen al, dat is al genoeg om te zien dat iemand gaat remmen. Wiebelen of niet, hij remt te laat, en dat geeft Vettel ook direct toe na de race.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
Peter F schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:17:
[...]

ook met Ricciardo in Baku .
Baku was in mijn ogen wel een fout van Verstappen. Bij Ocon kun je nog stellen dat hij hem misschien beter even had kunnen laten gaan, maar daar deed Verstappen niets verkeerd.
Dit is echter gewoon een gevecht om positie. Verstappen doet daarin niets verkeerd, Vettel verremt zich en parkeert hem er achterin. Gewoon een rijdersfout die niet voor niets met een 10 sec penalty wordt bestraft. Je kunt niet elke keer je tegenstander maar vrij baan geven omdat hij misschien een fout gaat maken. Verstappen zat ook wel een aantal keer bijna in de spreekwoordelijke kofferbak van Leclerc, maar dat ging wel goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

giantgiantus schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:24:
[...]

Die 50cm max? Moet hij dan kaarsrecht blijven rijden? Er is ruimte zat rechts. Ik zie niets geks.

https://streamable.com/93eh7 zie op 4:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
SinergyX schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:26:
[...]

Z'n lampen knipperen al, dat is al genoeg om te zien dat iemand gaat remmen. Wiebelen of niet, hij remt te laat, en dat geeft Vettel ook direct toe na de race.
Ik zeg toch ook dat het fout van Vettel is? Ik zeg alleen ook dat Max een risico nam door z’n stuurgedrag. Had gewoon ruimte gelaten en niet heen en weer gestuurd en hij was tweede geworden.

Analogie: ocon was enorm fout vorig jaar, toch had max het risico niet moeten nemen en hij had een overwinning meer gehad.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

giantgiantus schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:28:
[...]

Ik zeg toch ook dat het fout van Vettel is? Ik zeg alleen ook dat Max een risico nam door z’n stuurgedrag. Had gewoon ruimte gelaten en niet heen en weer gestuurd en hij was tweede geworden.

Analogie: ocon was enorm fout vorig jaar, toch had max het risico niet moeten nemen en hij had een overwinning meer gehad.
Sorry hoor maar dat is gewoon bullshit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/66897741_2688850084543763_2949753791949307904_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_oc=AQmgF7784-3FKaRJN-yt7KLB_BVVJsrFtFClR9wUkXZ7YKxnp011wFf4dcewXKyECbI&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=24ce1d27973d7c56217c14b4a9b468f6&oe=5DA0FE1A

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

een kleine compilatie van alle amateurishe fouten van vettel, mèt bijpassende muziek :+

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=3r2OkH7zU_c]
edit:
embedden lukt niet :/

[ Voor 14% gewijzigd door mrc4nl op 14-07-2019 22:45 ]

ora et labora

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

mrc4nl schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:43:
een kleine compilatie van alle amateurishe fouten van vettel, mèt bijpassende muziek :+

[YouTube]
Die fluit 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:05

Herman

FP ProMod
mrc4nl schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:43:

[YouTube]
edit:
embedden lukt niet :/
En dan mis ik nog een paar juweeltjes. Vettel's crash op Stroll na finish en de Ferrari sandwich :9

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Z___Z schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:17:
VSC pitstop voordeel is makkelijk te verhelpen door de Max speed in de pit te verlagen totdat de delta weer gelijk is. Bij een SC is de impact op de wedstrijd niet te voorkomen, hoewel ook bij een SC het even duurt voordat iedereen aangesloten is. Zou dezelfde maatregel ook nuttig zijn.
Je kunt toch ook het licht van de pitstraat op rood laten staan en alleen gedoseerd openen? Of gewoon op rood laten zo lang als dat de VSC duurt.

Ik vind het op zich geen probleem dat men ergens voordeel uit haalt, een pitstop is ook altijd wel een risico (net als koude banden), maar ik zou eerder iets anders zien: de pitstop telt niet voor het bandenreglement. Dan heb je dat mensen altijd nog moeten stoppen, maar bv een korte stint doen of wisselen naar een band die ze al hebben gedaan. Beetje voordeel, maar geen die de wedstrijd kapot maakt

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 15 juli 2019 @ 01:20:
[...]

Je kunt toch ook het licht van de pitstraat op rood laten staan en alleen gedoseerd openen? Of gewoon op rood laten zo lang als dat de VSC duurt.
Pitstraat sluiten bij een (V)SC lijkt mij niet echt handig. De (V)SC is er immers voor de afhandeling van een incident. En dat incident kan als gevolg hebben dat er of een of meerdere beschadigde auto's op de baan rijden die de pitstraat in willen (bv voor een nieuwe voorvleugel). En ook een uitzondering "alleen als je schade hebt mag je de pits in" is moeilijk. Als er rotzooi op de baan is waar iemand doorheen rijdt kun je weer een slow puncture krijgen. Dat is al een stuk moeilijker te bewijzen en soms is er ook nu al wat "paniek" of er wel of niet iets aan de hand is met de banden. Zie gisteren, Lewis die moet stoppen, vervolgens buiten wordt gehouden omdat er iets met Bottas zijn banden zou zijn, en daarna nog een "dummy" omdat het team meent dat er iets is met de nieuwe banden van Bottas.
Ik vind het op zich geen probleem dat men ergens voordeel uit haalt, een pitstop is ook altijd wel een risico (net als koude banden), maar ik zou eerder iets anders zien: de pitstop telt niet voor het bandenreglement. Dan heb je dat mensen altijd nog moeten stoppen, maar bv een korte stint doen of wisselen naar een band die ze al hebben gedaan. Beetje voordeel, maar geen die de wedstrijd kapot maakt
Remember China 2018? :P Dat was toch wel een pitstop van beide Red Bulls die voor het reglement niet nodig was, maar wel de race drastisch beïnvloede.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/491co5luxda31.png?width=640&crop=smart&auto=webp&s=cfcf3f783c157d37cc4dfdd2df27763f2eaa144d

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/nsxmv87exca31.png

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
loekf2 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:21:
[...]

Nogmaals bewijs dat Red Bull geleerd heeft van Baku 2018 en een hit van achterop kan overleven.
Ik geloof niet dat bij het ontwikkelen van een auto daar rekening mee gehouden wordt aangezien het aantal variabelen in een crash enorm zijn. Baku was niet te vergelijken met deze crash.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:23

vhal

ಠ_ಠ

Herman schreef op zondag 14 juli 2019 @ 23:02:
[...]

En dan mis ik nog een paar juweeltjes. Vettel's crash op Stroll na finish
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RSM4Q7mZZ8Wx1mmejEMBG1nn/full.jpg

:+

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 20:33
Hieruit blijkt wel hoe extreem goed Hamilton heeft gereden. Hij reed echt in een andere klasse gisteren.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Arjan90 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:27:
[...]

Hieruit blijkt wel hoe extreem goed Hamilton heeft gereden. Hij reed echt in een andere klasse gisteren.
Zijn geluk bevindt zich ook in een andere klasse... Anders was ie nooit Bottas voorbij gekomen.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D_fzTktW4AAefhE?format=png&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D_fz1AXWsAAFmXh?format=png&name=large

[ Voor 34% gewijzigd door basvn op 15-07-2019 08:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 17:34
Arjan90 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:27:
[...]

Dan hebben wij toch een andere race gezien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 18:32
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/7zvnr.jpg

Anyway, ik snap nog steeds niet waarom Haas beide auto's uit de race gehaald heeft. Ze raakten mekaar ff met de voorwielen, hoe is dat 'to much damage to continue' (zoals ze zelf zeiden) als Seb en Max gewoon door kunnen rijden na die klapper?

Ik geloof er geen barst van, daar zit wat anders achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:33

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Pow wat een race was dit..

Leven we allemaal nog na deze topper?
Hiervoor kijken we naar de F1, hopen dat het seizoen op dit tempo doorgaat!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:24

Spotmatic

Ken sent me

Razorbite schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:45:
[...]
Dan hebben wij toch een andere race gezien.
Inderdaad. HAM heeft wel even moeten werken in het begin maar daarna was het redelijk onbedreigd cruisen voor hem. Juist DAT blijkt uit het eerder getoonde plaatje.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:45:
[...]

[Afbeelding]

Anyway, ik snap nog steeds niet waarom Haas beide auto's uit de race gehaald heeft. Ze raakten mekaar ff met de voorwielen, hoe is dat 'to much damage to continue' (zoals ze zelf zeiden) als Seb en Max gewoon door kunnen rijden na die klapper?

Ze raakten elkaar (ook) met de achterbanden. Een van beiden had volgens mij redelijk wat aero schade. Dus ik kan me indenken dat dat nogal een grote impact had op de snelheid, en als je dan toch al achteraan rijdt heeft het weinig zin om nog door te gaan (kleine kans dat er nog 9 uitvallers voor je rijden en je daardoor een punt haalt). De ander had denk ik mechanische schade? Dus mogelijk iets met de as of zo waardoor de auto niet meer lekker reed.
Dus ik vind het niet heel gek dat ze beiden uitvallen. Wat ik wel gek vind is dat zowel Verstappen als Vettel de race inderdaad konden voortzetten en Verstappen niet eens traag/trager reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
[...]

Ik vind juist het strategische element en het onverwachte wel leuk aan pitstops / safety cars. Het nadeel is dan weer dat Hamilton er in dit geval van profiteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
Heerlijke race gezien gisteren. Voor mijn gevoel niet eens zo heel veel echte inhaalacties, wel een hoop pogingen tot. Lekker baantje is dat Silverstone toch :)

De race begon goed met een vechtend Mercedes-duo, mooi om te zien dat Bottas zich ook niet zomaar laat kennen. Het gevecht tussen Leclerc en Verstappen is er een voor de toekomst, hopelijk gaan we dat snel vaker zien.

Safety car was aan de ene kant jammer, gezien het voordeel wat o.a. Hamilton er van had en Bottas die kansloos was voor de overwinning. Maar het veld zakt wel weer mooi in elkaar.

Middenveld werd in no-time weer op achterstand gereden, maar waren ook lekker met in elkaar in gevecht. Top!

Wat tegenviel? Het gestuntel van de Haas coureurs, onvoorstelbaar dat je dat als teamgenoten onderling laat gebeuren. Aan de andere kant kon de binnenste coureur (weet zo even niet meer wie van de twee het was) ook slecht zien/vermoeden dat er iemand buitenom probeerde in te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
Spotmatic schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:46:
[...]

Inderdaad. HAM heeft wel even moeten werken in het begin maar daarna was het redelijk onbedreigd cruisen voor hem. Juist DAT blijkt uit het eerder getoonde plaatje.
ja en nee ik denk dat Mercedes de afspraak had om met beide auto`s een 2 stopper te gaan doen.HAM heeft er uit eindelijk maar 1 gedaan maar team heeft 2 of 3 geprobeerd hem toch nog naar binnen te krijgen. stonden klaar voor de stop en gingen weer naar binnen.
Ik zelf heb het gevoel dat HAM hier gewoon elke keer heeft gezegd bekijk het maar ik blijf buiten want een stop had hem net wel of net niet aan de leiding gehouden.
ik denk dat BOT hier ook kwaad over was aangezien hij wel 2x moest stoppen (omdat ze de eerste keer niet naar hard waren gegaan.) BOT moest van het team zijn banden kapot rijden voor de pitstop ik denk dat die anders ook nog wel x ronden langer had gekund maar ze reageerden vooral op dat redbull an Ferrari begonnen met stoppen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viccers
  • Laatst online: 16-09 13:32
Ik snap alleen nog niet zo goed waarom RBR Gas en Ver zo vroeg lieten pitten, terwijl ze t.o.v. beide Ferrari's op hun gele banden veel betere pace lieten zien. Ze hadden nog makkelijk een paar extra ronden uit die gele banden kunnen persen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:07
Ik vind een SC juist prima en mag die VSC wel weg. Het onvoorspelbare, snel reageren en actie-reactie bij een SC zitten in de genen van de sport en dat maakt races met een SC vaak erg interessant. Of het door regen of een crash komt maakt niet zoveel uit. Dus aub geen sluiting van de pitstraat en andere maatregelen.

Er zullen altijd coureurs zijn welke nadeel hebben van een SC en anderen halen er voordeel uit.
Viccers schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:01:
Ik snap alleen nog niet zo goed waarom RBR Gas en Ver zo vroeg lieten pitten, terwijl ze t.o.v. beide Ferrari's op hun gele banden veel betere pace lieten zien. Ze hadden nog makkelijk een paar extra ronden uit die gele banden kunnen persen?
Om Lec te coveren in de pits en hem zo proberen in te halen. Lukte nog ook :).

[ Voor 34% gewijzigd door StealthyPeanut op 15-07-2019 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
[...]

dit hebben ze een aantal jaren wel eens geprobeerd in de f1 bij normale safety car maar dat voelde ook niet helemaal goed en gaf ook chaotische taferelen en veel voordeel/nadeel op voor verschillende rijders. (volgens mij was er toen ook nog bij tanken en mocht je de pits wel in maar stond de uitgang een bepaalde tijd op rood.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Juist dat begrijp ik ook nog steeds niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:11

Chiron

Moderator Discord
FastFred schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:45:
[...]

[Afbeelding]

En met de achterwielen. Als beide versnellingsbakken een tik hebben gehad kan je maar beter naar binnen gaan, dan kan je zonder gridstraf nog een nieuwe bak monteren de volgende race.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viccers
  • Laatst online: 16-09 13:32
StealthyPeanut schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:01:

Nou ja, half natuurlijk als je de overtake van Lec op Ver 10 seconden daarna meeneemt :+

Maar waarom zou je gokken op 0.4 sec verschil tijdens de pit als je (denk ik) met gemak dat verschil in 1-2 rondjes op de baan kan pakken in schone lucht? Als Ver Lec niet de pits had in gevolgd had hij vrij baan voor zich, kon ie makkelijk flink doortrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Ik denk dat ze daarmee niet meer in staat waren Ferrari voor te blijven; ze hadden immers bij de gevechten nogal wat gevergd van hun banden. Zoals bekend is achter een andere auto rijden niet heel (lang) fijn voor de bandjes.

[ Voor 62% gewijzigd door Spotmatic op 15-07-2019 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real

[...]

Mooi moment was dat.

Verstappen die zichtbaar later remde als Leclerc bij de pitingang. Vervolgens zag je de pitstop van Verstappen. Door het camera standpunt was Leclerc nog niet te zien, maar aan de reactie van de pitcrew kon je zien dat het ze gelukt was om voor Leclerc te komen. Heel tof.

Geen idee of het al gepost was, maar Red Bull heeft het pitstop record van Williams uit 2016 bijgesteld. Deze stond op 1,92 seconden, bij Gasly deden ze het gisteren in 1,90! Ook een van de pitstops van Max ging rap, die hebben ze in 1,96 seconden afgeraffeld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom

Wom

Vond de eerste pitstop van Verstappen wel heel mooi om te zien. Het teamelement kwam mooi naar voren met resultaat. Geloof dat de twee snelste pitstops ook van Red Bull waren? Dan is een pitstop ook in te zetten als wapen. Jammer dat het uiteindelijk niet het beoogde resultaat gaf, maar je kunt op die manier zeker druk leggen als je tegelijk met een ander team pit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
B-Real schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:15:
[...]

Mooi moment was dat.

Verstappen die zichtbaar later remde als Leclerc bij de pitingang. Vervolgens zag je de pitstop van Verstappen. Door het camera standpunt was Leclerc nog niet te zien, maar aan de reactie van de pitcrew kon je zien dat het ze gelukt was om voor Leclerc te komen. Heel tof.

Geen idee of het al gepost was, maar Red Bull heeft het pitstop record van Williams uit 2016 bijgesteld. Deze stond op 1,92 seconden, bij Gasly deden ze het gisteren in 1,90! Ook een van de pitstops van Max ging rap, die hebben ze in 1,96 seconden afgeraffeld :)
Staat een paar pagina's terug inderdaad, prachtig. De RBR pitcrew is echt enorm goed in die snelle stops. Volgens mij waren ze ook een van de eersten die double-stacks gingen uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
[...]

Mooi moment was dat.

Waren ze bij de Kwitfit maar ook zo snel met het vervangen van de banden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

[...]
Yep, mooi moment! Ik heb na deze race echt het idee dat RBR in een lekkere flow zit. GAS die weer bij zijn positieven lijkt te komen, RBR als geheel die Ferrari op z'n minst evenaart... Niet bij de pakken neerzitten, nait soezen moar deurbroezen ja! Zin in de volgende races!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Die RBR pitcrew straalt ook gewoon! Toffe gasten om te zien. Die paniekerige gasten bij FER en saaie “Duitsers” bij MER :D

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 15-07-2019 09:20 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik vind een SC juist prima en mag die VSC wel weg. Het onvoorspelbare, snel reageren en actie-reactie bij een SC zitten in de genen van de sport en dat maakt races met een SC vaak erg interessant. Of het door regen of een crash komt maakt niet zoveel uit. Dus aub geen sluiting van de pitstraat en andere maatregelen.

Er zullen altijd coureurs zijn welke nadeel hebben van een SC en anderen halen er voordeel uit.

[...]

Nee niet mee eens. De hele race plan je een strategie die als je de zaken goed voor elkaar hebt leidt tot een goed resultaat. En dan in een klap SC in het veld alles wat je geinvesteerd hebt in je positie naar de klote.

Voeg dat en dobbelsteen toe aan het spel als je random invloed wil.

(Ik snap ook echt niet waarom gisteren die SC het veld in gestuurd werd. Enige reden die ik kan bedenken is dat het HAM wel erg goed uitkwam)

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 14:35
Eens, de pitstops van LEC/VER was een van de vele hoogtepunten van de race. Was even bang dat Max weer een Monacootje zou doen, maar hier was meer ruimte en men was er op voorbedacht. :)

Wel jammer van de regie, die had totaal geen gevoel met de wedstrijd. NB, als je ziet dat twee teams gaan pitten èn dat hun pitboxen naast elkaar liggen èn je hebt er een aerial camera aan een kabel recht boven hangen dan is dat het uitgelezen moment om een totaalshot vanuit de lucht te maken. Dan moet je dus niet naar een camera binnen in de box bij RBR schakelen, omdat je dan de release van beiden mist. (er was nog zoveel meer mis met de regie btw) :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Ankona schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:24:
[...]
(Ik snap ook echt niet waarom gisteren die SC het veld in gestuurd werd. Enige reden die ik kan bedenken is dat het HAM wel erg goed uitkwam)
De auto van GIO stond aan het einde van een langer rechtstuk. Voor de veiligheid wordt dan besloten om de Safety Car naar buiten te sturen zodat we niet hetzelfde krijgen als bij Bianchi wanneer ze de auto van GIO aan het wegtakelen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
demo31051987 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:28:
[...]

De auto van GIO stond aan het einde van een langer rechtstuk. Voor de veiligheid wordt dan besloten om de Safety Car naar buiten te sturen zodat we niet hetzelfde krijgen als bij Bianchi wanneer ze de auto van GIO aan het wegtakelen krijgen.
Maar waarom dan niet een VSC? Wel de veiligheid, niet alle gaten dicht rijden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

DJTimo schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:25:
Eens, de pitstops van LEC/VER was een van de vele hoogtepunten van de race. Was even bang dat Max weer een Monacootje zou doen, maar hier was meer ruimte en men was er op voorbedacht. :)

Wel jammer van de regie, die had totaal geen gevoel met de wedstrijd. NB, als je ziet dat twee teams gaan pitten èn dat hun pitboxen naast elkaar liggen èn je hebt er een aerial camera aan een kabel recht boven hangen dan is dat het uitgelezen moment om een totaalshot vanuit de lucht te maken. Dan moet je dus niet naar een camera binnen in de box bij RBR schakelen, omdat je dan de release van beiden mist. (er was nog zoveel meer mis met de regie btw) :(
Bij een latere replay is dat totaalshot wat je noemt echt wel uitgezonden. Helaas niet op het moment zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Ankona schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:29:
[...]

Maar waarom dan niet een VSC? Wel de veiligheid, niet alle gaten dicht rijden.
Das een goeie vraag. Dat weet ik niet. Is het niet zo dat de snelheid bij een VSC hoger is dan bij SC? Misschien is dat de reden, maar dat is gebaseerd op aannames.
Pagina: 1 ... 26 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.