[F1 2019] Race 10 GP van Groot Brittannië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:
  • 90.053 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Ongelofelijk ook dat Max de race uberhaupt uit kon rijden, want zn stoel zat los na de crash. Volgens Max was het een leuke oefening voor zn spieren :+
Maar dan moest ie zich bij elke remactie en bocht extra schrap zetten oid. :?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:20
Ankona schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:24:
[...]

Nee niet mee eens. De hele race plan je een strategie die als je de zaken goed voor elkaar hebt leidt tot een goed resultaat. En dan in een klap SC in het veld alles wat je geinvesteerd hebt in je positie naar de klote.
SC is ook gewoon continu onderdeel van de strategie. Zeker de topteams hebben gewoon software meelopen die continu aangeeft of ze wel of niet moeten stoppen bij een SC en wat ze evt. moeten doen om hun strategie te laten werken, incl. als er een SC komt.

Zie bv ook Australie vorig jaar, waar Hamilton op een bepaalde afstand achter Vettel aan het rijden was zonder echt hard te rijden om hem bij te halen. Vervolgens kwam er een VSC waarbij Vettel voor Hamilton kon blijven. Naderhand gaf Mercedes aan het er een bug in de software zat waardoor ze dachten dat het gat tussen Vettel en Hamilton klein genoeg was om ook een VSC op te kunnen vangen waarbij Hamilton ook bij een goedkope pitstop van Vettel weer ervoor zou komen. Uiteindelijk bleek dat dus (net) niet zo te zijn.

Maar ook die split second beslissingen die er gemaakt worden als er een SC komt tonen aan dat teams continu bezig zijn met de "wat als". Zoals in China vorig jaar waar Red Bull meteen voor de double stacked stop gaat. Als je bij het uit komen van de SC pas gaat kijken of je wel of niet moet stoppen ben je al te laat. Oftewel: team is er continu mee bezig, en op het moment dat er "iets" gebeurd worden meestal de coureurs al geinformeerd van "als SC, dan meteen de pits in en wij zorgen wel dat we klaar zijn".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
Chiron schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:32:
Ongelofelijk ook dat Max de race uberhaupt uit kon rijden, want zn stoel zat los na de crash. Volgens Max was het een leuke oefening voor zn spieren :+
Vooral ook geen / minder stuurbekrachtiging. Dat schijnt in een F1 wagen ook echt loodzwaar te zijn.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:52
Neem aan dat los meer los als in er zat speling op betekend, want anders lijkt het me redelijk kansloos ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:35
Spotmatic schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:31:
[...]

Bij een latere replay is dat totaalshot wat je noemt echt wel uitgezonden. Helaas niet op het moment zelf.
Dat heb ik gemist. :? Maar achteraf telt natuurlijk niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
RobertMe schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:32:
[...]

SC is ook gewoon continu onderdeel van de strategie. Zeker de topteams hebben gewoon software meelopen die continu aangeeft of ze wel of niet moeten stoppen bij een SC en wat ze evt. moeten doen om hun strategie te laten werken, incl. als er een SC komt.

Zie bv ook Australie vorig jaar, waar Hamilton op een bepaalde afstand achter Vettel aan het rijden was zonder echt hard te rijden om hem bij te halen. Vervolgens kwam er een VSC waarbij Vettel voor Hamilton kon blijven. Naderhand gaf Mercedes aan het er een bug in de software zat waardoor ze dachten dat het gat tussen Vettel en Hamilton klein genoeg was om ook een VSC op te kunnen vangen waarbij Hamilton ook bij een goedkope pitstop van Vettel weer ervoor zou komen. Uiteindelijk bleek dat dus (net) niet zo te zijn.

Maar ook die split second beslissingen die er gemaakt worden als er een SC komt tonen aan dat teams continu bezig zijn met de "wat als". Zoals in China vorig jaar waar Red Bull meteen voor de double stacked stop gaat. Als je bij het uit komen van de SC pas gaat kijken of je wel of niet moet stoppen ben je al te laat. Oftewel: team is er continu mee bezig, en op het moment dat er "iets" gebeurd worden meestal de coureurs al geinformeerd van "als SC, dan meteen de pits in en wij zorgen wel dat we klaar zijn".
Leuk en aardig dat ze er zo goed mogelijk op proberen te anticiperen, zij weten ook dat het een gegeven is dat die SC naar buiten kan. Feit is gewoon dat de hele race voor het SC moment zo ongeveer naar de klote is en je opnieuw begint. Ik vind het gewoon zonde van de race. Dat er zaken voor de veiligheid noodzakelijk zijn ok, maar laat het zo min mogelijk invloed hebben op de wedstrijd. Een SC heeft zeer veel invloed.

alles kan off-topic

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:36
Kom op zeg, we zitten al een aantal races te hopen op een SC situatie zodat de boel weer wat dichter bij elkaar zit en we meer battles kunnen zien maar nu omdat HAM er een behoorlijk voordeel uit weet te slepen, is het opeens een probleem?

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Mugwump schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:35:
[...]

Vooral ook geen / minder stuurbekrachtiging. Dat schijnt in een F1 wagen ook echt loodzwaar te zijn.
Oh wow, was zn bekrachtiging er ook aan? Dat is wel nasty ja :X

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:01

Crazy D

I think we should take a look.

Sup4rdurt schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:46:
Kom op zeg, we zitten al een aantal races te hopen op een SC situatie zodat de boel weer wat dichter bij elkaar zit en we meer battles kunnen zien maar nu omdat HAM er een behoorlijk voordeel uit weet te slepen, is het opeens een probleem?
VET had er ook mega voordeel van, tot hij zich verremde. Maar idd, verder niet zeiken over de SC. Er is altijd wel iemand die er voordeel van heeft en een ander met nadeel. Ook dat hoort erbij.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ankona schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:36:
[...]

Leuk en aardig dat ze er zo goed mogelijk op proberen te anticiperen, zij weten ook dat het een gegeven is dat die SC naar buiten kan. Feit is gewoon dat de hele race voor het SC moment zo ongeveer naar de klote is en je opnieuw begint. Ik vind het gewoon zonde van de race. Dat er zaken voor de veiligheid noodzakelijk zijn ok, maar laat het zo min mogelijk invloed hebben op de wedstrijd. Een SC heeft zeer veel invloed.
En voor hetzelfde geld was Max na een safetycar bij Bottas aangesloten. Was wellicht nog een leuke race tussen die twee geworden.

Overigens lijkt het er wel op dat auto's elkaar iets beter kunnen volgen dan voorgaande jaren.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 15-07-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:56

Wom

MikeyMan schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:57:
[...]

Overigens lijkt het er wel op dat auto's elkaar iets beter kunnen volgen dan voorgaande jaren.
Zag je goed bij het duel tussen Verstappen en Leclerc inderdaad. Dat had vorig jaar zeker niet zo lang gekund naar mijn idee.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:14

Typhone

Who Dares Wins

DJTimo schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:25:
Eens, de pitstops van LEC/VER was een van de vele hoogtepunten van de race. Was even bang dat Max weer een Monacootje zou doen, maar hier was meer ruimte en men was er op voorbedacht. :)

Wel jammer van de regie, die had totaal geen gevoel met de wedstrijd. NB, als je ziet dat twee teams gaan pitten èn dat hun pitboxen naast elkaar liggen èn je hebt er een aerial camera aan een kabel recht boven hangen dan is dat het uitgelezen moment om een totaalshot vanuit de lucht te maken. Dan moet je dus niet naar een camera binnen in de box bij RBR schakelen, omdat je dan de release van beiden mist. (er was nog zoveel meer mis met de regie btw) :(
Helemaal mee eens qua regie. Ik zat me de hele wedstrijd al te ergeren met wat fervente F1 vrienden op whatsapp. Bij Hamilton/Bottas was ook al zo'n moment. In de herhaling zag je het aerial shot perfect de hele bocht mee pakken hier schakelde de regie twee keer weg zodat je compleet niet zag hoe de verhouding t.o.v. elkaar was. De move terug van Bottas misten ze ook compleet de eerste keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Ankona schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:36:
[...]

Sorry, maar gezien de afgelopen races lees ik dit eigenlijk nogal als "Door de SC is de hele optocht verpest en krijgen we een spannend element waardoor het wel een race wordt".

Ik kan nu niet echt zeggen dat we afgelopen races (op Oostenrijk na natuurlijk) echt een race hebben gehad. Het waren gewoon saaie optochten. Een SC brengt in ieder geval voor 1 of 2 ronden even de spanning terug en kan voor wat opschudding zorgen doordat een pitstop voor sommigen gunstig uit valt. En ja, soms geeft een SC voor de ene coureur een voordeel en voor de ander een nadeel. Maar over een heel seizoen zal zich dat vast wel enigzins uitbalanceren, en meestal gaat het in het eindresultaat maar om 1 of 2 plekjes verlies. Maar zo'n verschillen kun je door zoveel situaties krijgen. Door een fout bij een pitstop kun je ook zomaar een of twee plekken verliezen, moeten we pitstops dan ook maar afschaffen omdat het de race verpest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Helemaal mee eens. De SC hoort bij de race en is ook onderdeel van de strategie. Heel lang buiten blijven en hopen op een SC op bepaalde circuits en inderdaad: de actie-reactie van de teams hoe ze omgaan met hectiek en snel besluiten of het voor- of nadeel heeft van de SC door direct te pitten.

Supergaaf om Mercedes in Oostenrijk vorig jaar de plank mis te zien slaan door niet direct te pitten, maar RB wel snel reageren en direct Max naar binnen te trekken. Altijd op je hoede zijn.

Laten we de F1 aub niet nog voorspelbaarder maken door ook de SC opties in te dammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:40

ATS

Had hij dan niet eigenlijk gedwongen moeten worden om op te geven, ivm veiligheid? Die auto's moeten aan allerlei eisen voldoen qua veiligheid, en ik kan me niet voorstellen dat de auto van Max daar nog aan voldeed als zijn stoel los zat. Net zoals Lewis die een paar jaar geleden in Baku gedwongen naar binnen moest omdat zijn headrest los kwam .

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
ATS schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:13:
[...]

Had hij dan niet eigenlijk gedwongen moeten worden om op te geven, ivm veiligheid? Die auto's moeten aan allerlei eisen voldoen qua veiligheid, en ik kan me niet voorstellen dat de auto van Max daar nog aan voldeed als zijn stoel los zat. Net zoals Lewis die een paar jaar geleden in Baku gedwongen naar binnen moest omdat zijn headrest los kwam .
De auto's worden na de race weer grondig gekeurd, dus als er dan iets naar boven komt krijgt hij wel een DQ denk ik. Het was niet zichtbaar iets aan de hand met de wagen van Max (op een verbogen diffuser na).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Ligt eraan of de gordels aan de stoel zitten of aan de monocoque denk ik... het lijkt me wel vervelend dat de stoel beweegt tijdens het rijden maar zolang de gordels en de monocoque in orde zijn dan lijkt het mij geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Net zoals Lewis die een paar jaar geleden in Baku gedwongen naar binnen moest omdat zijn headrest los kwam .
Niet te vergelijken denk ik. Ten eerste wist de wedstrijdleiding waarschijnlijk niet dat Verstappen een probleem met zijn stoel had. En daarnaast was Hamilton ook continu met die headrest bezig waardoor hij dus steeds was afgeleid. Had hij het ding laten zitten was er misschien niks aan de hand geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 13:15
poor Leno schreef op zondag 14 juli 2019 @ 16:33:
Nou poeh poeh.. 1 of 2 inhalertjes en wat duwen en een ongelukje.. En iedereen lyrisch over de wedstrijd..

Zijn we nu al zo ver afgedaald dat we zoiets al fantastisch vinden?

Wat een saaie race. Echt hoognodig dat er wat verandert. :N
Hoe spannend een race is wordt niet bepaald door het aantal keer dat er ingehaald wordt :F |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

cheiron schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:33:
Zo, de NOS heeft de lokale kleuterschool ingehuurd voor de animaties :D

Lammers over Britse GP: 'Goed om te zien dat er flink gevochten werd' - https://nos.nl/l/2293500
Niet alleen de NOS is creatief geweest...
Nu.nl kan er ook wat van..

Crash Verstappen en Vettel, wat ging er mis?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Jij misschien, ik niet. Een SC verpest gewoon de wedstrijd. Als fan van de minder dominante rijder kun je hopen op een voordeeltje maar voor de wedstrijd is het gewoon zonde. Ja Merdcedes is zeer dominant. Doen ze goed. Geeft geen spannende races maar ze zijn wel de beste en staan op de plek waar ze horen. Dat is de sport.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Dat vroeg ik me ook direct af. Meest bijzondere vind ik wel dat die stoel los kwam te zitten. Voldoet die constructie wel?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 14:42
Ankona schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:45:
[...]

Jij misschien, ik niet. Een SC verpest gewoon de wedstrijd. Als fan van de minder dominante rijder kun je hopen op een voordeeltje maar voor de wedstrijd is het gewoon zonde. Ja Merdcedes is zeer dominant. Doen ze goed. Geeft geen spannende races maar ze zijn wel de beste en staan op de plek waar ze horen. Dat is de sport.
Ze winnen de race toch ook? Ze hebben geen nadeel gehad van de SC, alleen Bottas t.o.v. Hamilton. Maar hoe zit het dan met regen? Net zo onvoorspelbaar als een SC en zorgt ook voor een voordeel voor minder dominante rijders. Gaan we dan maar op zijn Amerikaans de race stilleggen bij de eerste druppels?

De SC hoort bij de F1 en zal er altijd blijven. Zolang we geen rare capriolen krijgen als Piquet Jr. in Singapore, dan komt het vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
demo31051987 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:53:
Maar hoe zit het dan met regen? Net zo onvoorspelbaar als een SC
?

Regen kun je voorspellen, een SC of VSC niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
FastFred schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:56:
[...]

?

Regen kun je voorspellen, een SC of VSC niet...
Oh ja joh? Waarom heeft Buienradar het dan nooit goed gehad in de afgelopen week met de tijd dat de regen komt? Niets is zo veranderlijk als het weer. Je kan een gok maken, net zoals de teams alvast een strategie klaar hebben liggen voor het geval dat er een SC komt.

Kijk maar eens naar de race in Brazilie in 2017. RBR rekende toch echt verkeerd, dus zo makkelijk als jij zegt is het niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Extigo op 15-07-2019 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:51
Ankona schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:50:
[...]

Dat vroeg ik me ook direct af. Meest bijzondere vind ik wel dat die stoel los kwam te zitten. Voldoet die constructie wel?
Een F1 monocoque is voor zover ik weet niet ontworpen om hoge belasting van onder te weerstaan.
Waarschijnlijk omdat eerder de vering en banden de klap zullen opvangen, en niet de monocoque zelf.

Meen mij te herinneren dat bij een incident van Grosjean of Raikkonen met Lotus in Maleisië, waar de auto over een sausage kerb vloog,bij het landen de klap zo hard was dat de stuurstang brak.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ATS

ATS

Ik denk niet dat de mercs zo enorm dominant waren dit weekend. Ze reden wel weg, maar dat kwam volgens mij vooral doordat er daarachter ronde na ronde gevochten werd. Dat kost nogal rondetijd, wat de auto's daarvoor vrij laat. Dat was jammer natuurlijk, maar gaf tegelijk ook een puntje-van-de-bank race. Had Vettel niet achterin Verstappen gereden, dan was Max nog in de race geweest voor P2. De safety car heeft ons beroofd van een gevecht tussen Hamilton en Bottas.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
demo31051987 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:53:
[...]

Ze winnen de race toch ook? Ze hebben geen nadeel gehad van de SC, alleen Bottas t.o.v. Hamilton. Maar hoe zit het dan met regen? Net zo onvoorspelbaar als een SC en zorgt ook voor een voordeel voor minder dominante rijders. Gaan we dan maar op zijn Amerikaans de race stilleggen bij de eerste druppels?

De SC hoort bij de F1 en zal er altijd blijven. Zolang we geen rare capriolen krijgen als Piquet Jr. in Singapore, dan komt het vast goed.
Iets met appels en peren. Bovendien zeg ik niet dat de SC helemaal weg moet. Als het voor de veiligheid moet, dan moet hij erin. Dan gaat de veiligheid boven de race. Voor de race zelf is het gewoon zonde.
Ok je kunt weer leuk plaatjes kijken en het geeft een nieuw stukje random spanning.

Wat betreft regen, ja kan gebeuren. Iedereen ziet de wolken en kent de weerberichten. Je kunt je wel afvragen of regen skills onderdeel van de sport (moeten) zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Ankona schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:01:
[...]

Iets met appels en peren. Bovendien zeg ik niet dat de SC helemaal weg moet. Als het voor de veiligheid moet, dan moet hij erin. Dan gaat de veiligheid boven de race. Voor de race zelf is het gewoon zonde.
Ok je kunt weer leuk plaatjes kijken en het geeft een nieuw stukje random spanning.
Maar hij kwam nu toch ter veiligheid? Maar dan heb ik jouw vorige berichten verkeerd begrepen. Ok, jouw mening zegt dat het zonde is van de race, ik zeg dat het weer een leuke race maakt net als een bak water. Iedereen mag zijn of haar mening hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:48
[...]

Als de wedstrijdleiding had geweten dat zijn stoel los zat hadden ze misschien wel actie ondernomen. De vraag is ook hoe los het allemaal zat uiteindelijk.
Die jongens zitten zo vast in hun auto en stoeltje gesjord dat het volgens mij maar om een minimale beweging kan gaan. Genoeg om er als coureur hinder van te hebben. Vergeet niet dat een stoeltje niets anders is dan net even een dun schilletje voor de contouren van de coureur en geen zetel zoals wij die in onze auto's hebben.

Het al dan niet voldoen van de constructie weet ik ook niet, ik weet wel dat wij ons er lelijk op verkijken hoe groot de klap voor Verstappen gisteren nog was aangezien er nul demping/vering in de bodem en het stoeltje zit. Ik denk dat hij het vandaag nog wel even voelt in z'n achterste :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
[...]

[...]

Maarten_E schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:59:
[...]

Een F1 monocoque is voor zover ik weet niet ontworpen om hoge belasting van onder te weerstaan.
Waarschijnlijk omdat eerder de vering en banden de klap zullen opvangen, en niet de monocoque zelf.
De monocoque is de bescherming die aan eisen moet voldoen. De coureur zit in de monocoque, maar op de stoel.
De stoel is een onderdeel dat er in geplaatst wordt en is dus geen onderdeel van het veiligheidssystem dat de monocoque heet. De riemen en dergelijke zijn wel bevestigd aan de monocoque.

Een driver mag (bij wijze van spreken) ook zonder stoel rijden, het zal alleen een ongelofelijk oncomfortable zijn.
Mbt. de headrest van hamilton. Dat is een safety feature. De stoel is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is er al een reactie van Horner van na de race gevonden? Ben wel benieuwd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FastFred
MikeyMan schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:09:
Ik doe even een voorspelling: "Max heeft het fantastisch gedaan"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:27
demonic schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:05:
[...]

[...]

[...]

De monocoque is de bescherming die aan eisen moet voldoen. De coureur zit in de monocoque, maar op de stoel.
De stoel is een onderdeel dat er in geplaatst wordt en is dus geen onderdeel van het veiligheidssystem dat de monocoque heet. De riemen en dergelijke zijn wel bevestigd aan de monocoque.

Een driver mag (bij wijze van spreken) ook zonder stoel rijden, het zal alleen een ongelofelijk oncomfortable zijn.
Mbt. de headrest van hamilton. Dat is een safety feature. De stoel is dat niet.
Daarbij is de stoel een onderdeel van het extractie plan. Dus mocht een coureur hard crashen kan hij met stoel en al de monocoque uitgetilt worden. De stoel zit wel vast, maar kan onder belasting van de G-krachten etc wel los raken en dat is geen reden om te stoppen (tikje oncomfortabel misschien)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

https://nl.motorsport.com...l-touche-reactie/4495200/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
demo31051987 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:03:
[...]

Maar hij kwam nu toch ter veiligheid? Maar dan heb ik jouw vorige berichten verkeerd begrepen. Ok, jouw mening zegt dat het zonde is van de race, ik zeg dat het weer een leuke race maakt net als een bak water. Iedereen mag zijn of haar mening hebben :).
Dat klopt helemaal.

Enig puntje voor gisteren is dat naar mijn mening de SC wat snel (onnodig) ingezet is en het best met een VSC afgekund had. (minder impact op de wedstrijd)

Misschien oplossing voor het pitstop issue. tijdens (V)SC in principe geen stops (enkel om schade te repareren als gevolg van het incident waarvoor de (V)SC ook ingezet is) Zou op te vangen zijn door teams altijd vooraf toestemming te laten vragen voor een stop.

Heb je ook geen schijnbewegingen meer in de pits (al dan niet een gewenst onderdeel van het spel) en zou je ook de drukte in de pitstraat kunnen managen. Gewoon een ideetje.

alles kan off-topic

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:05
Max heeft een *insert superlatieven* race gereden. Hij is echt een *insert superlatieven*. We zijn bij Red Bull erg blij met deze *insert superlatieven* coureur. Het is een *insert superlatieven* wonder hoe Max met de auto is omgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

RobertMe schreef op maandag 15 juli 2019 @ 06:57:
[...]

Pitstraat sluiten bij een (V)SC lijkt mij niet echt handig. De (V)SC is er immers voor de afhandeling van een incident. En dat incident kan als gevolg hebben dat er of een of meerdere beschadigde auto's op de baan rijden die de pitstraat in willen (bv voor een nieuwe voorvleugel). En ook een uitzondering "alleen als je schade hebt mag je de pits in" is moeilijk. Als er rotzooi op de baan is waar iemand doorheen rijdt kun je weer een slow puncture krijgen. Dat is al een stuk moeilijker te bewijzen en soms is er ook nu al wat "paniek" of er wel of niet iets aan de hand is met de banden. Zie gisteren, Lewis die moet stoppen, vervolgens buiten wordt gehouden omdat er iets met Bottas zijn banden zou zijn, en daarna nog een "dummy" omdat het team meent dat er iets is met de nieuwe banden van Bottas.

[...]
Ik bedoel meer dat ze de pitstraat sluiten zodat je er geen direct voordeel uit haalt met een gratis pitstop. Dat ze het treintje voorbij laten en dan weer open zetten. Dan kom je dus achteraan te rijden. Wel met verse banden, maar je moet dan wel wat meer mensen door voor je weer op je plek bent.

Eventueel zelfs aanpassen aan de gaten. Dus als je een voorsprong van meer dan een pitstoptijd hebt, dan lijkt het me prima om te pitten, maar zodra dat minder is, dan niet. Je kunt die pitstraat prima laten werken op degene die vooraan staat of die wel of niet door mag. Al hoeft dat van mij niet per se.

Bottas werd vandaag extra hard genaaid door de safety car. Eerst omdat ie zelf dus geen nieuwe banden nodig had omdat ie net al had gewisseld. Daarnaast omdat Hamilton hem gratis kreeg. Al had Mercedes ook Bottas binnen moeten halen. Er zat genoeg tijd tussen om te stacken. Die keuze snap ik echt niet en sloopte de hele wedstrijd. Ik vraag me af of ze het expres deden om Hamilton thuis te laten winnen.
Het gaat mij er vooral om hoe Hamilton er vervolgens mee om gaat. Dat ie doet alsof ie heel terecht gewonnen heeft, terwijl ie gewoon niet de beste van de dag was. Bottas zat er voor en zou in normale omstandigheden de race gewonnen hebben of op zijn minst Hamilton een behoorlijke strijd laten leveren voor de leiding. Dat is nu ontnomen. Bottas zat technisch gezien voor Hamilton zijn pitstop delta (of in ieder geval voor het grootste deel van de race) en had hem voorgebleven bij eventuele pitstop. Dat zou ook meteen aansluiting betekenen voor Leclerc en Gasly om erbij te komen. Ook Leclerc deed vandaag alsof ie het verdiend had om op het podium te komen, terwijl ie gewoon achter Verstappen en Vettel reed toen die eraf schoven. Nergens heeft ie gemeld dat ie het als een cadeau heeft gekregen vandaag. Idem met Hamilton. Nee je bent niet de beste, je was gewoon keihard tweede vandaag.

Dat is het probleem wat ik met de SC vandaag heb. Niet zozeer dat ie er was, dat gebeurt gewoon, maar dat vervolgens iedereen gaat doen alsof ze het zo hard verdiend hebben.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Ankona schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:17:
tijdens (V)SC in principe geen stops (enkel om schade te repareren als gevolg van het incident waarvoor de (V)SC ook ingezet is)
"Ik denk een lekke band te hebben nadat ik door wat rotzooi van de crash ben gereden". Mag je dan wel of niet de pits in? Je kunt gewoon niet controleren of iemand wel of niet de pits in kan/mag omdat er schade is.
En op het moment dat iemand zijn pitstop strategie is om in ronde 10 binnen te komen en in ronde 9 komt er een SC, die moet dan maar wachten totdat bv na 5 of 10 ronden de SC weer weg is?

En toestemming vragen? Nadat ze afgelopen races al om toestemming moesten vragen om een andere coureur in te halen, wil je ze nu ook nog om toestemming laten vragen om een pitstop te maken?

Niet persoonlijk bedoeld. Maar je kijkt races om het racen geef je aan, maar vervolgens wil je wel verschillende aspecten van het racen aan banden leggen 8)7. Een SC is gewoon een groot onderdeel van de race/strategie en maakt het juist leuk/interessant. Pitstops niet meer toe staan onder een SC vind ik persoonlijk juist het verpesten van de race. En als onder een SC toch niks meer mag kun je net zo goed meteen voor een rode vlag gaan. Immers heeft het dan ook geen zin om door te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Is er al ergens beeld van de schade aan de achterkant van Max z'n auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-09 12:43
FastFred schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:34:
Is er al ergens beeld van de schade aan de achterkant van Max z'n auto?
Jazeker!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D_chnurWkAE0PoJ.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Stoksbrood op 15-07-2019 11:39 ]

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Hmm, dat lijkt nog best mee te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 10:04
FastFred schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:45:
Hmm, dat lijkt nog best mee te vallen.
Klopt, maar de auto werd opgetild en schuurde natuurlijk lekker over de sausagekerb. Ik denk dat de meeste schade onder de vloer zit en niet aan de diffuser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 13:06

Soggney

Zeekomkommer

Christian Horner, Team Principal @ RedBullRacing
“It was a really exciting first part of the race, with Max going wheel to wheel with Leclerc resulting in some great racing between the two of them. An early pit stop put Max just ahead but unfortunately he couldn’t hold on to that position on the out lap. They were then fighting for the rest of the stint before the Safety Car was deployed. We took the opportunity to pit Max again so he could go to the end of the race and it then became a straight fight between Max and Sebastian, knowing he was within a pit stop of Bottas. Max managed to make a pass on the outside at Stowe but Seb misjudged his breaking and took Max’s car out from behind. Despite the enormous hit, Max was able to get going again from the gravel to bring the car home.

"It was a frustrating race for him as there was potential for a podium today. Pierre’s race was the continuation of a very strong weekend, running hard with the Ferraris and doing a very long stint on the hard tyre to get to the end of the race to achieve his best finish of the year. This has been a great confidence builder for him and hopefully he can use this to get some momentum going for his next race.”

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
RobertMe schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:33:
[...]

Niet persoonlijk bedoeld. Maar je kijkt races om het racen geef je aan, maar vervolgens wil je wel verschillende aspecten van het racen aan banden leggen 8)7. Een SC is gewoon een groot onderdeel van de race/strategie en maakt het juist leuk/interessant. Pitstops niet meer toe staan onder een SC vind ik persoonlijk juist het verpesten van de race. En als onder een SC toch niks meer mag kun je net zo goed meteen voor een rode vlag gaan. Immers heeft het dan ook geen zin om door te rijden.
Dat is jouw mening en jouw manier van van een race genieten. Prima, niets mis mee maar ik kijk anders naar een wedstrijd.
Persoonlijk kan ik nog altijd genieten van die 4-stops strategie waar Schumacher ooit mee won. Dat is pas strategisch racen!

Een SC heeft niets met strategie te maken. Dat is gewoon snel reageren op een incident. Dat kan in je voordeel uitpakken of juist in het voordeel van je concurrent. Een zorgvuldig gemanagede voorsprong om je stop te kunnen plannen is in een klap weg.

Daarom vind ik het voor de race jammer als er een SC ingezet wordt. Zelfde als wanneer er bij een voetbal wedstrijd de wedstrijd stilgelegd wordt omdat er vuurwerk afgestoken wordt. Moet, geen discussie mogelijk. Maar het team dat net lekker in de flow zat is verstoord en spelers die vermoeid zijn kunnen extra rust pakken. Beetje gezocht voorbeeld? Ja, maar het gaat zaken van buiten het spel die invloed hebben op het spel.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Strategie bij een SC is ook weer geen rocket science. Teams zijn daar non stop mee bezig, als je als coureur dus nog een half rondje of meer hebt zou het team de beste strategie kunnen bepalen.

Rijd je als coureur net ter hoogte van de pit ingang dan gewoon naar binnen duiken, naar banden wisselen waarmee je aan het reglement hebt voldaan én waarmee je de race uit kunt rijden en je zit redelijk gebakken lijkt me.
Immers, als je concurrent niet of later stopt heeft deze veel minder voordeel van de SC stop evenzo als deze na de SC periode nogmaals moet stoppen.

Kan wellicht voor een topteam nog iets anders zijn, maar als middenmotor zou ik (mits men nog moet voldoen aan het bandenreglement) altijd naar binnen duiken en er banden onder laten schroeven waarmee je de race uit kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Divak schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:30:
[...]

Max heeft een *insert superlatieven* race gereden. Hij is echt een *insert superlatieven*. We zijn bij Red Bull erg blij met deze *insert superlatieven* coureur. Het is een *insert superlatieven* wonder hoe Max met de auto is omgegaan.
Lijkt er niet eens op, Horner is ook niet zo standaard als HAM ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ankona schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:03:
Een SC heeft niets met strategie te maken. Dat is gewoon snel reageren op een incident. Dat kan in je voordeel uitpakken of juist in het voordeel van je concurrent. Een zorgvuldig gemanagede voorsprong om je stop te kunnen plannen is in een klap weg.
Het juist reageren op de SC is toch juist wel onderdeel van de strategie. Verstappen etc hoefden niet te stoppen onder de SC. Dus het feit dat ze de strategie hebben aangepast om op dat moment naar de harde band te gaan is toch juist onderdeel van de strategie. Anders had Verstappen veel langer door gereden op die mediums en dan waarschijnlijk een stint op de softs (zoals Bottas).
En ook China 2018 was toch 100% strategie, dat Red Bull met die double stacked pitstop beide op verse softs* kon zetten.

Ja, natuurlijk, het is iets dat niet te voorspellen/timen valt dat de strategie beinvloed, maar het is wel gewoon strategie. Zoals er nu weer gesproken wordt over hoe Ferrari de foute strategie voor Leclerc had, of vorig jaar Oostenrijk Mercedes de foute strategie had voor Hamilton (helemaal niet pitten onder SC).

En m.b.t. zorgvuldig geplande strategie die de prullenbak in kan. Dan had Leclerc dus ook aan de kant moeten gaan voor Verstappen? Want dat paste waarschijnlijk niet in de uitgedachte strategie van Red Bull, dat Leclerc zoveel weerstand zou bieden. Of als je voorop rijdt en je binnen pitstop window komt maar er achter je geen gat is om in te vallen terwijl je dat wel gepland had. Moet die wat achter je blijft dan ook maar even inhouden zodat het gat dat het team op voorhand dacht dat er zou zijn ook daadwerkelijk is?

Er zijn duizend-en-een dingen die de strategie tijdens een race beinvloeden, en ja, een SC is daar een grote van. Maar dat betekend toch niet dat we die allemaal moeten gaan voorkomen.

En die 4-stopper van Schumacher toentertijd is waarschijnlijk ook om wat voor reden (uit noodzaak) tijdens de race ontstaan. Ik kan mij namelijk niet indenken dat je zoiets uitdenkt voordat de race begint. Juist omdat ook dan alles op zijn plek moet vallen. Hetzelfde als dat teams nu meerdere strategieen bedenken en tijdens de race van plan A naar plan B gaan. Of dat er een boordradio langs komt met "plan A + 5", om een stop dus uit te stellen.

* Of wat de zachtste band toen ook was. Want die discussie van voor het seizoen m.b.t. "banden zijn vanaf nu altijd soft, medium, hard" i.p.v. "hypersoft t/m hard" hoor je nu niks meer van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Divak schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:30:
[...]

Al zou Horner zoiets gezegd hebben, dan is dat niet meer dan normaal. Een teambaas zal natuurlijk nooit zeggen dat zijn rijder het verkloot heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:23:
[...]

Al zou Horner zoiets gezegd hebben, dan is dat niet meer dan normaal. Een teambaas zal natuurlijk nooit zeggen dat zijn rijder het verkloot heeft.
Enter: Guenther Steiner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:24:
[...]

OK ok, maar bij een GRO en MAG kan dat bijna niet missen. Dat zijn namelijk echt sukkels en geen coureurs

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2019 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 22:15

Killjoy

Klingon lawn products

Readdy schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:49:
[...]

Klopt, maar de auto werd opgetild en schuurde natuurlijk lekker over de sausagekerb. Ik denk dat de meeste schade onder de vloer zit en niet aan de diffuser.
Bij een van de shots zag je onderdelen van de vloer loshangen.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:56

TinusTegengas

Formula Racing

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Maxxie was weer top, jammer dat ie geen grip had en LeClerc hem voorbij reed. Die pitstop was toch geniaal badumtsss.

Vettel was weer een lekker domme actie. Kan gebeuren, handjes geschud, alles in orde.
Hamilton, klein gelukje met SC. Maarja. Bottas goed tegenstand geboden in het begin van de race.
Zo, volgende week Duitsland?

Dit wil je toch of niet, zulke races! Verdomme zeg. Puntje van me stoel
#goMax #superlatievenvoorMax #ikbeneenMaxfan #oranjelegioen! #horneristoevalligookvoormax #jankerskomenweeruithunhol.

Yeah Let's Go!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ankona
Crashhill schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:10:
Maxxie was weer top, jammer dat ie geen grip had en LeClerc hem voorbij reed. Die pitstop was toch geniaal badumtsss.

Vettel was weer een lekker domme actie. Kan gebeuren, handjes geschud, alles in orde.
Hamilton, klein gelukje met SC. Maarja. Bottas goed tegenstand geboden in het begin van de race.
Zo, volgende week Duitsland?

Dit wil je toch of niet, zulke races! Verdomme zeg. Puntje van me stoel
#goMax #superlatievenvoorMax #ikbeneenMaxfan #oranjelegioen! #horneristoevalligookvoormax #jankerskomenweeruithunhol.

Yeah Let's Go!
Enige wat ze dan nog moeten toevoegen zijn cameramannen die in staat zijn een strijd om een plek in beeld te houden en een regiseur die begrijpt dat dat gevecht veel interessanter is om naar te kijken dan een shot van het publiek.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:13

basvn

Breezand - NHN

RIC Highlights van de race

https://streamable.com/5hmul

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:36
ATS schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:00:
Ik denk niet dat de mercs zo enorm dominant waren dit weekend. Ze reden wel weg, maar dat kwam volgens mij vooral doordat er daarachter ronde na ronde gevochten werd.
Als je ziet dat Hamilton in de laatste rond, op "oude" harde banden nog de snelste ronde neerzet, dan mag je er wel vanuit gaan dat ze de motor beetje terug geschroefd hebben tijdens de race.
Gewoon "rustig" de rondjes afmalen en geen risico's nemen qua motor en banden. Mocht Verstappen, zonder het Vettel incident, naderen op de Mercedessen, dan hadden het brandstrofkraantje gewoon iets meer opgedraaid.

Bottas had gewoon pech. Kan gebeuren met een SC. Vond het vooral opvallend dat ie weer naar medium gegaan was. Daarmee geef je al een stuk van je strategie prijs. Of het moet zijn dat ie geen harde banden meer had. Wat ook direct een verklaring zou zijn waarom hij, bij de SC, niet naar binnen is gegaan.

Sterke race van Leclerc en Verstappen. Mooi duel. Leclerc had dan de pech dat Ferrari er bijna weer in slaagde om zijn race om zeep te helpen maar "gelukkig" werd dat opgelost door het Vettel-Verstappen incident.

Norris had ergens ook beter verdiend. Ook pech gehad met de SC

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:46

pro_6or

amateur_60r

even off topic, If I may. Ik zie mensen best vaak het 8)7 smileytje gebruiken.

Is dit niet een redelijk beledigende smiley als je het niet over jezelf hebt maar over de ander? "die ander maakt echt een idiote opmerking" zo ook de |:( "met jouw in gesprek heeft echt geen zin". In mijn optiek zijn dat best zware middelen om je gesprekspartner mee buitenspel te zettten.

maargoed, :O

dus beter :X

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:58
Ankona schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:16:
[...]

Enige wat ze dan nog moeten toevoegen zijn cameramannen die in staat zijn een strijd om een plek in beeld te houden en een regiseur die begrijpt dat dat gevecht veel interessanter is om naar te kijken dan een shot van het publiek.
Wow, inderdaad wat heb ik zitten vloeken toen dat gebeurde. Hamilton die Bottas inhaald maar Bottas die terug kruist maar dat wordt totaal gemist want de reactie van het publiek moest gefilmd worden...

Ik vind het trouwens ook erg opvallend bij de kwalificatie hoe ze steeds Hamilton bijna een hele ronde volgen terwijl hij niet eens de eerste is die een tijd neer gaat zetten. Pak gewoon de eerste auto op die bezig is met een snelle ronde en laat zo de tijden van de volgende onderin beeld en switch zodra die over de finish is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit net even de highlights terug te kijken.
Vlak na de pitstop, tussen bocht 5 en 6, daar krijgt leclerc nog DRS, maar zelfs zonder DRS kan Max aardig bijblijven. Leclerc leek geen extreem slechte exit te hebben ofzo.

Dat Honda blokje is echt zo gek niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 15-07-2019 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

wontcachme

You catch me? No you wont

Het is te hopen dat Honda het turbo probleem oplost en wellicht iets kan dan aan de lage toeren bij de start. Dat is toch een zwakke plek nog.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wontcachme schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:28:
Het is te hopen dat Honda het turbo probleem oplost en wellicht iets kan dan aan de lage toeren bij de start. Dat is toch een zwakke plek nog.
Start was gisteren niet slecht toch?
Volgens mij worden die starts ook vooral dwars gezeten door de koppeling, niet zozeer door power van onderaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

robpol schreef op zondag 14 juli 2019 @ 15:03:
Ze zijn iets te panisch met Max z'n auto bezig, ik ben er niet echt gerust op.
Ik weet niet of het hier al eerder is geschreven, maar de achtervleugel van Verstappen had dus een "cracked" endplate, ontstaan/ontdekt onderweg naar de startopstelling. Er was best wel wat paniek maar het was net op tijd gefixed, hij had anders vanuit de pitsstraat moeten starten. Ik weet niet hoeveel aandacht Ziggo eraan besteedde maar bij Channel4 gaven ze het behoorlijk wat aandacht (heb Sky nog niet bekeken).
Edit: https://www.gpblog.com/en...nts-before-the-race-.html
Overigens werd Vettel door datzelfde Channel4 behoorlijk afgefakkeld, daar zien ze hem met zijn laatste seizoen bezig zijn. Vergeleken hem met Schumacher die in zijn laatste seizoen ook verwijtbare fouten ging maken en toen tot de ontdekking kwam dat hijzelf de schuldige was van diverse incidenten, en dus het bijltje er maar bij neergooide. Dat geeft C4 een beetje het idee dat Vettel de stekker eruit gaat trekken aan het einde van dit seizoen.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 15-07-2019 14:43 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 09:59

wontcachme

You catch me? No you wont

MikeyMan schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:47:
[...]

Volgens mij worden die starts ook vooral dwars gezeten door de koppeling, niet zozeer door power van onderaf.
Gisteren niet, maar ik geloof dat Doornbos laatst eens vertelde dat Honda in de lagere versnellingen/toeren wat kracht mist. Vaak lijkt het ook dat na een bocht een auto voor Max iets sneller wegtrekt dan Max zelf. Bv in Oostenrijk reed Leclerc iets rapper weg uit de bochten en haalde Max hem met DRS pas op het eind weer in.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:46

pro_6or

amateur_60r

Ik baal als een stier van de Vettel crash (ben ik nog wel even zuur van, duurt bij mij altijd wel een paar dagen) maar ik vind alle kritiek op Vettel wel heel erg hard.

Overigens, aangezien de laatste races weer leuk zijn, kan Turbo-Puppy niet terug komen uit zijn pensioen? En dan meteen iets doen aan die tirbo-lag bij Verstappen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:05
pro_6or schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:10:
Ik baal als een stier van de Vettel crash (ben ik nog wel even zuur van, duurt bij mij altijd wel een paar dagen) maar ik vind alle kritiek op Vettel wel heel erg hard.

Overigens, aangezien de laatste races weer leuk zijn, kan Turbo-Puppy niet terug komen uit zijn pensioen? En dan meteen iets doen aan die tirbo-lag bij Verstappen.
Gezien zijn laatste post(s?) op Tweakers verwacht ik hem niet zo snel meer terug.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 11:18
MikeyMan schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:47:
[...]

Start was gisteren idd ok, al heb ik persoonlijk ook wel het gevoel dat Honda altijd net wat trager weg is dan Ferrari en Merc. Heb ze iig nog nooit echt een superstart zien maken tov de concurrentie (itt Ferrari of Merc). Maar goed, of dat nou echt aan de motor ligt, is moeilijk vast te zeggen denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
Wat voor mij al een hoop scheelde is dat Vettel direct zijn fout toegaf en zich verontschuldigde, dat Verstappen niet op koers lag voor de overwinning maakte het ook al wat makkelijker.

Gewoon een domme race fout, maar ik genoot van het gevecht van beide voorafgaand aan de crash.

Ik had eigenlijk wel verwacht dat Vettel nog een paar stafpunten op zijn licentie zou krijgen, maar dat is volgens mij niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:05
B-Real schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:16:
Wat voor mij al een hoop scheelde is dat Vettel direct zijn fout toegaf en zich verontschuldigde, dat Verstappen niet op koers lag voor de overwinning maakte het ook al wat makkelijker.

Gewoon een domme race fout, maar ik genoot van het gevecht van beide voorafgaand aan de crash.

Ik had eigenlijk wel verwacht dat Vettel nog een paar stafpunten op zijn licentie zou krijgen, maar dat is volgens mij niet het geval.
Vettel heeft twee punten bijgeschreven gekregen.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

wontcachme schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:51:
[...]

Gisteren niet, maar ik geloof dat Doornbos laatst eens vertelde dat Honda in de lagere versnellingen/toeren wat kracht mist. Vaak lijkt het ook dat na een bocht een auto voor Max iets sneller wegtrekt dan Max zelf. Bv in Oostenrijk reed Leclerc iets rapper weg uit de bochten en haalde Max hem met DRS pas op het eind weer in.
Ik denk dat dat vooral te maken heeft met de lag waar Max het dus over had. De Honda heeft wat tijd nodig om de turbo weer op te pakken ofzo.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:15

Bestla

Kvinne

Mugwump schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:54:
[...]

Ik vind juist het strategische element en het onverwachte wel leuk aan pitstops / safety cars. Het nadeel is dan weer dat Hamilton er in dit geval van profiteert.
Daarom zou ik graag zien dat bij een safetycar de pitstraat dicht gaat. Dan heeft Lucky Hamilton maar eens gewoon pech, zoals de meeste van de grid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ankona schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:03:
[...]

Een SC heeft iets met strategie te maken en veel met tactiek. Op circuits waar je weet dat het 50% kans is op een SC, blijven rijders soms zo lang mogelijk buiten. Ook al kost dit een paar seconde, de kans bestaat dat je zo zonder teveel schade een stop kunt maken.

En tactiek omdat je als team ontzettend snel moet kunnen en durven reageren. Nogmaals: Zie Oostenrijk 2018 -> Mercedes durfde niet en RB nam wel direct het besluit om Max naar binnen te halen. Dat heeft Max voorbij Ham gebracht.

Iedereen kan genieten van een strategisch hoogstandje, maar in de hedendaagse F1 komen dit soort kunstjes amper meer voor, omdat er steeds meer aan banden is gelegd (2 soorten banden gebruiken, niet meer tanken, 4 motoren per seizoen etc etc.)..

Dus dan zijn SC-acties van harte welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

pro_6or schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:21:
even off topic, If I may. Ik zie mensen best vaak het 8)7 smileytje gebruiken.

Is dit niet een redelijk beledigende smiley als je het niet over jezelf hebt maar over de ander? "die ander maakt echt een idiote opmerking" zo ook de |:( "met jouw in gesprek heeft echt geen zin". In mijn optiek zijn dat best zware middelen om je gesprekspartner mee buitenspel te zettten.

maargoed, :O

dus beter :X
Niet te veel aanstoot aan nemen. Hoe meer smiley's er gebruikt worden, hoe slechter vaak het betoog is.
En je hoeft het natuurlijk niet altijd met iemand eens te zijn, zeker op een forum (waar je juist wil discussiëren).

Maar goed, dat zijn my 2 cents d:)b *O* ;) ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:13

basvn

Breezand - NHN

kevlar01 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:22:
[...]

Niet te veel aanstoot aan nemen. Hoe meer smiley's er gebruikt worden, hoe slechter vaak het betoog is.
En je hoeft het natuurlijk niet altijd met iemand eens te zijn, zeker op een forum (waar je juist wil discussiëren).

Maar goed, dat zijn my 2 cents d:)b *O* ;) ;)
Slecht betoog dit :+

Om toch nog wat nuttigs toe te voegen :
pitstop van max, bovenaf gezien

https://streamable.com/cxn5v

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

[...]

Enter: Horner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

basvn schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:28:
[...]

[Streamable: 67191074_158180551986719_7777714524326191728_n]
Jij snapt 'm ;)

Goed teamwork dat Max net een metertje voor Leclerc de fastlane weer op kwam. Geeft toch het belang aan van een snelle pitstop. Wel balen dat hij minder grip had bij uitkomen pits.

Denk zelf dat als hij ook voor Leclerc gekwalificeerd had, we een totaal andere race hadden gezien, waar hij wellicht dichter op de Mercedessen had kunnen zitten... maar dan hadden wellicht niet zo'n vette race gezien als gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:07
Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:25:
[...]

OK ok, maar bij een GRO en MAG kan dat bijna niet missen. Dat zijn namelijk echt sukkels en geen coureurs
Magnussen is een echte hufter. Die laat hem gewoon staan en je ziet maar. Grosjean hield ook zijn been stijf en voila, beiden hebben niets.
[...]

ik kan echt niet wachten tot Netflix weer komt met hun Drive to Survive serie :9 . Rijders die elkaar van de baan beuken, een sponsor die sprongen maakt en Günther die weer loopt te foeteren hoe dat overkomt :9 .

Bring it on!

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bezoekje aan Beter Horen misschien? ;)

https://www.racefans.net/...o-let-verstappen-through/

To Gasly: Lap 26, start/finish straight; Remember we’re different strategies. Don’t hold Max up, we’re on different strategies.

To Gasly: Wellington Straight; Don’t lose time with Max, let him go if he tries, follow him after Vettel.

To Gasly: Lap 27, Wellington Straight; Let’s not hold Max up, Pierre, don’t hold Max up.
Gasly: I’m not holding him.
To Gasly: Understood, radio latched.

To Gasly: Exit of Copse, Horner; Pierre, it’s Christian, you need to let Max go, you’re on a different strategy.
To Gasly: Stowe; Thanks mate.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
StealthyPeanut schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:19:
[...]

Een SC heeft iets met strategie te maken en veel met tactiek. Op circuits waar je weet dat het 50% kans is op een SC, blijven rijders soms zo lang mogelijk buiten. Ook al kost dit een paar seconde, de kans bestaat dat je zo zonder teveel schade een stop kunt maken.

En tactiek omdat je als team ontzettend snel moet kunnen en durven reageren. Nogmaals: Zie Oostenrijk 2018 -> Mercedes durfde niet en RB nam wel direct het besluit om Max naar binnen te halen. Dat heeft Max voorbij Ham gebracht.

Iedereen kan genieten van een strategisch hoogstandje, maar in de hedendaagse F1 komen dit soort kunstjes amper meer voor, omdat er steeds meer aan banden is gelegd (2 soorten banden gebruiken, niet meer tanken, 4 motoren per seizoen etc etc.)..

Dus dan zijn SC-acties van harte welkom.
Ik denk dat we een wat verschillende definitie van tactiek hebben. De tactiek dat je moet gokken op een incident om te kunnen winnen maakt het m.i. niet aantrekkeliker. (De tactiek om je tweede rijder/satelietteam op te offeren om een SC te forceren zou ik dan weer wel een tactische beslissing kunnen noemen)
Heel gechargeerd gezegd vind ik het ook niet zo spannend om naar de lottotrekking te kijken. Ook puur kansspel waar niemand enige invloed op heeft.

Eens dat de regels veel keuze mogelijkheden wegnemen al zie je nu al dat teams er bewust voor kiezen om minder brandstof mee te nemen en de race niet op max vermogen rijden (met name Mercedes staat daarom bekend - zou wel leuk zijn om juist dit soort info met de kijker te delen dan weet je ook of een coureur nog de mogelijkheid heeft om te pushen of niet) Die banden stategie werkt in elk geval totaal niet. De banden slijten te weinig en het onderlinge verschil lijkt in een race amper van invloed op de snelheid (HAM knalt de snelste ronde eruit met 35 ronden oude harde banden....)
Ptistops worden uitgevoerd omdat het moet en iedereen doet ongeveer hetzelfde.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:31
basvn schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:28:
[...]

[Streamable: 67191074_158180551986719_7777714524326191728_n]
Ik zoek nog een filmpje van ná de pitstop. Het moment dat VER er voorbij gaat, maar dan de pit crew medewerkers gefilmd. Lijkt me een heerlijke feel good.

Hoe blij moeten zij zich gevoeld hebben. Dat jij als pit crew medewerker je driver een plaats naar voren kan zetten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 09-09 09:24
Wel grappig dat als Ferrari team-orders heeft we pagina's vol met afgrijzen hebben (ook op andere platform), als RB vraagt aan GAS om VER te laten gaan dan wordt dat vrij normaal ontvangen.

[ Voor 7% gewijzigd door Franco10 op 15-07-2019 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:19
Franco10 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:49:
Wel grappig dat als Ferrari team-orders heeft we pagina's vol met afgrijzen hebben (ook op andere platform), als RB vraagt aan GAS om VER te laten gaan dan wordt dat vrij normaal ontvangen.
ja natuurlijk. Het gaat over Max en Max is het Maximum, dus meer is er niet ;)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:00
Appels met peren vergelijken als je het mij vraagt. Red Bull nu geeft aan 'different strategies'. Bij Ferrari werd Vettel gewoon domweg voorgetrokken voor Kimi nog los van de 'different strategies'.
Bij Red Bull zou ik het dit seizoen ook gewoon begrijpen gezien de prestaties van Gasly tot dit weekend.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Als ze aan het einde van de race hadden gevraagd aan GAS om 5 seconden terug te vallen om VER er langs te laten hadden we ook pagina's vol afgrijzen geschreven.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:19
nadroJ schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:54:
[...]

Appels met peren vergelijken als je het mij vraagt. Red Bull nu geeft aan 'different strategies'. Bij Ferrari werd Vettel gewoon domweg voorgetrokken voor Kimi nog los van de 'different strategies'.
Bij Red Bull zou ik het dit seizoen ook gewoon begrijpen gezien de prestaties van Gasly tot dit weekend.
En dan moet je je nog afvragen of dat op eigen kracht was of omdat hij (verplicht) de setup van Max over heeft genomen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:07
hardware-lover schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:40:

Ik ken het woord latch, maar ik snap deze zin niet.... :/ Wat bedoelen ze?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
winwiz schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:59:
[...]

En dan moet je je nog afvragen of dat op eigen kracht was of omdat hij (verplicht) de setup van Max over heeft genomen.
Precies.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
YakuzA schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:55:
[...]

Als ze aan het einde van de race hadden gevraagd aan GAS om 5 seconden terug te vallen om VER er langs te laten hadden we ook pagina's vol afgrijzen geschreven.
Nee hoor, ik vind het eerder raar dat dat niet gebeurd is. BOT maakt plaats voor HAM, geen discussie mogelijk. GAS rijdt in dienst van Max, ook helder. En Vettel laat Leclerc de punten pakken. Niet zo moeilijk over doen. Zo werkt het in elke sport, je rijdt niet voor jezelf maar voor je team.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 09-09 09:24
nadroJ schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:54:
[...]

Je kan altijd wel iets verzinnen als reden. Different strategies doe je toch ook niet als een tegenstander achter je zit? Dus iemand er voorbij laten zonder blauwe vlaggen is per definitie tegenstrijdig met racen.

Er is veel voor te zeggen hoor, zelfs voor de Ferrari manier van een heel duidelijke eerste rijder, zolang dat naar beide rijders openlijk is gecommuniceerd.

Waar het om gaat: hier worden al binnen 5 minuten 5 drogredenen bedacht waarom het logisch is dat Max er voorbij mag. Bij Ferrari wordt bij een trage pitstop van LEC al bijna uitgegaan van een bewussie om VET voor te laten. Nogmaals ik praat het ene niet goed of veroordeel het andere niet. Opvallend is wel dat we bij de ene graven om toch die verkapte teamorder te vinden en bij de andere redenen zoeken waarom die teamorder op zich wel logisch is.

Ook kijkend naar hoeveel mensen op social media VET de dood in wensten gisteren, gaan we denk ik toch wat meer naar supporters van Max ipv liefhebbers van de sport zoals eerdere jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
asing schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:59:
Ik ken het woord latch, maar ik snap deze zin niet.... :/ Wat bedoelen ze?
Radio gesloten/vergrendeld. Of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
@Franco10 gezien enkele reacties boven je zijn de meningen daar dus over verdeeld. Ik hink qua team calls op twee gedachten. Verschilt echt per situatie. Deze call van Red Bull vind ik echt oké op dat punt in de wedstrijd.

Met je laatste zin ben ik het eens. Vettel maakt een fout, knullig, onnodig en jammer, maar ja, dat gebeurd bij iedereen wel eens. Zoals het nu is opgelost met excuses is prima. Verwensingen e.d. zijn inderdaad ridicuul.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:50
Franco10 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:03:
[...]

Ook kijkend naar hoeveel mensen op social media VET de dood in wensten gisteren, gaan we denk ik toch wat meer naar supporters van Max ipv liefhebbers van de sport zoals eerdere jaren.
Als je liefhebber bent van de sport, kan je bijna niet anders dan "supporter" zijn van Max. Zeker als je naar de twee afgelopen races hebt gekeken. Supporter tussen aanhalingstekens want ik bedoel het meer in de trant van "blij dat hij in de F1 zit en mooie dingen laat zien".

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

warp schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:07:
[...]
Radio gesloten/vergrendeld. Of iets dergelijks.
Radioverkeer afgesloten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:27
hardware-lover schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:40:
Bezoekje aan Beter Horen misschien? ;)

https://www.racefans.net/...o-let-verstappen-through/

To Gasly: Lap 26, start/finish straight; Remember we’re different strategies. Don’t hold Max up, we’re on different strategies.

To Gasly: Wellington Straight; Don’t lose time with Max, let him go if he tries, follow him after Vettel.

To Gasly: Lap 27, Wellington Straight; Let’s not hold Max up, Pierre, don’t hold Max up.
Gasly: I’m not holding him.

To Gasly: Exit of Copse, Horner; Pierre, it’s Christian, you need to let Max go, you’re on a different strategy.
To Gasly: Stowe; Thanks mate.
Gatverdamme, weer die teamorders
Jammer RBR :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FabianGTI schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:11:
[...]
Jij hebt de race niet bekeken begrijp ik? Indien wel, dan was dat al overduidelijk op beeld te zien, daar had je het radioverkeer niet voor nodig.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
FabianGTI schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:11:
[...]

Wat had je dan verwacht met de WDC stand? Dit was de eerste race dit jaar waarin Gasly met F1 meedeed. Tot dusver reed hij met de F1.5 mee, en dan nog niet eens vooraan 8)7. Normaal ben ik totaal niet voor teamorders, maar gewoon lekker racen. Maar in dit geval had zelfs Gasly dit zelf kunnen bedenken. Daarnaast was Max op dat punt ook gewoon veel sneller en onnodig racen zou de kans op een podium helemaal wegnemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Het team staat voor de keuze P4 en P5 of P3 en P5 en misschien wel zelfs P2 en P5.
Vanuit het team gezien helemaal geen rare call. Heeft volgens mij ook niets met Max voortrekken te maken.

Lekker op de bank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
ZaZ schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:17:
Het team staat voor de keuze P4 en P5 of P3 en P5 en misschien wel zelfs P2 en P5.
Vanuit het team gezien helemaal geen rare call. Heeft volgens mij ook niets met Max voortrekken te maken.
Precies, als Gasly gewoon 3 a 4 tienden per ronde harder gaat rijden dan hoeft hij ook niet aan de kant.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.