![]() Formula 1 Seizoen 2019 - GP-Topic Race 10
Pirelli Banden
GP topic 2019 - 21-01-2019 - nachtnet |
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
![]() Formula 1 Seizoen 2019 - GP-Topic Race 10
Pirelli Banden
GP topic 2019 - 21-01-2019 - nachtnet |
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Anoniem: 1036995
Nee, pas in Spa of Monza komt spec 4.Siebeh schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:07:
Komt Honda met deze race weer met een kleine(softwarematige) update?
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
⛔ Trackers of betalen ⛔
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
alles kan off-topic
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Wrs willen ze die alleen in de race. Laten ze Hulk ermee testen in fp. Maar dat zou betekenen dat de setup van ric en Hulk erg op elkaar lijkt of niet?heuker schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:20:
Bijzondere bandenkeuze van RIC, slechts één setje geel. Dat beperkt zijn mogelijkheden flink komend weekend.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Denk dat Honda met de huidige spec tot nu toe veel te voorzichtig is geweest, en dat dit beestje het best aan kan.Ankona schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:26:
Eens kijken of Max zijn motor echt in een race opgereden heeft of dat dat ding het gewoon aankan om mee te racen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Jahoor, heb vernomen dat ze 2 rondjes voorsprong krijgen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
is 0.0000001% ook een kans?
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Anoniem: 1036995
Ik hoop meer op technische problemen in kwali dan de race. Laat hem maar vers motortje van achter starten, op mode 11 van achter naar podiumAnkona schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:26:
Eens kijken of Max zijn motor echt in een race opgereden heeft of dat dat ding het gewoon aankan om mee te racen.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |
Tevens zijn voorlaatste winst. Hierna won hij nog in Spa maar daarna was het helaas over...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Daar hefet hij die spec4 niet voor nodig. Met die update wordt hij met twee vingers in de neus kampioen.Jackson6 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:52:
Max gewoon podium proberen te pakken hier, het moet kunnen. Laat daarna die spec 4 maar komen en max wordt gewoon nog 2e in het kampioenschap!
alles kan off-topic
Wat wel opvalt is dat als Max problemen heeft in de trainingen en/of kwalificatie hij altijd een dijk van een race rijdt(podium)Anoniem: 1036995 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:50:
[...]
Ik hoop meer op technische problemen in kwali dan de race. Laat hem maar vers motortje van achter starten, op mode 11 van achter naar podium![]()
Mercedes en Ferrari zijn toch nog wat te sterk op dit circuit in normale omstandigheden
Was de schoen lekker?Jackson6 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:52:
Max gewoon podium proberen te pakken hier, het moet kunnen. Laat daarna die spec 4 maar komen en max wordt gewoon nog 2e in het kampioenschap!
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Beetje taai, maar het ging. Nu heb ik wel een schoen over, als hij deze wint eet ik die ook op!alesandro_46 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:12:
[...]
Was de schoen lekker?Hopelijk mag je hem deze race weer op eten, maar ben er bang voor deze keer.
Ik verwacht een sterk Mercedes.Martinspire schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:13:
Ben benieuwd hoe de verhoudingen deze week liggen. Vrijwel elk team zal grote updates meenemen om even thuis te kunnen scoren.
Het is natuurlijk niet voor ieder team haar home Grand Prix. Ferrari en Toro Rosso zitten in Italië, en Sauber in Zwitserland. Haas in de VS, maar bouwt de auto deels in Italië. Voor hun in Silverstone dan weer net wat moeilijker om grote updates mee te nemen. Daarom hebben zij vaak een grote update in Monza. De andere teams zitten inderdaad heel dicht in de buurt van Silverstone, je kunt het net niet zien vanuit de Red Bull Racing fabriek.Martinspire schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:13:
Ben benieuwd hoe de verhoudingen deze week liggen. Vrijwel elk team zal grote updates meenemen om even thuis te kunnen scoren.
[ Voor 7% gewijzigd door ThomasG op 09-07-2019 09:23 ]
Het gaat dit weekend niet zo warm worden als op Spielberg, en het ligt een stuk lager. Mercedes kan dus gewoon koelen, en dus kan Mercedes weer netjes winnen. We zijn weer een tijdje terug bij af, voorspel ik.Martinspire schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:13:
[ Voor 7% gewijzigd door pinda powerrr op 09-07-2019 09:29 ]
Waiting on the world to change
"When you grow up your heart dies"
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Precies, andere teams hebben ook updates. Velen in NL kijken natuurlijk alleen maar naar wat Max voor updates krijgt en niet wat de concurentie mee gaat nemen. De verschillen blijven meestal hetzelfde. Dus die oranjebril kan weer afThomasG schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:22:
[...]
Maar omdat de meerderheid van de grid waarschijnlijk met grote updates zal komen, blijven de verschillen nagenoeg gelijk en gaan we er dus niet veel van merken. Tenzij een team het duidelijk beter voor elkaar heeft.
Enkel als hij wint. Wat hij ook gaat doen natuurlijk.
Ach, die jast er gewoon een hoop rood doorheen, en als het eenmaal raceday is dan heeft de gehele start top 10 toch weer zowat dezelfde banden beschikbaar voor de race.heuker schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:20:
Bijzondere bandenkeuze van RIC, slechts één setje geel. Dat beperkt zijn mogelijkheden flink komend weekend.
Testing, one, two ...
Wat ik zo snel zie een zonnetje met 21 a 22 graden.BasvanS schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:08:
Benieuwd of het weer nog een rol gaat spelen dit weekend.
Voor de Vrijdag stond regen, maar nu lijkt het droog te blijven dit weekend..
Bottas zat nog niet zo lang geleden in een Williams bovenaan het middenveld. Oranje bril op en nu staan de Williamsen daar gewoon nog?! Verschillen blijven toch wel hetzelfde. McLaren stond nog niet zo lang geleden pijnlijk achteraan en met papaya bril op staan ze dat nu nog, oh nee, top van het middenveld.PM_Petrol schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:20:
[...]
Precies, andere teams hebben ook updates. Velen in NL kijken natuurlijk alleen maar naar wat Max voor updates krijgt en niet wat de concurentie mee gaat nemen. De verschillen blijven meestal hetzelfde. Dus die oranjebril kan weer af.
Desondanks hoop ik natuurlijk ook dat Max weer goed gaat presteren
een treffende spreuk
Waarna Hamilton openlijk met de suggestie kwam dat Raikkonen hem opzettelijk van de baan zou hebben geredentweakduke schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:56:
Hamilton kreeg vorig jaar nog een tikje van Raikonnen in het begin van de race.
[...]
In de zin van de PU? Of welke geruchten hoor je?tweakduke schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:56:
Hamilton kreeg vorig jaar nog een tikje van Raikonnen in het begin van de race.
[html]<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/Vgb8gxv3bNM" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>[/html]
[YouTube]
Ben erg benieuwd hoe RBR het nu gaat doen na Oostenrijk. Gaan veel geruchten rond.
Mijn boefje is liev!
Zoals Jan Lammers die zei:
https://racingnews365.nl/...ooraan-mee-te-kunnen-doen"Wat Red Bull zelf verwacht is veel belangrijker en ik denk dat zij denken dat ze het niveau van de Grand Prix van Oostenrijk vast kunnen houden. Als Red Bull dat denkt, wie ben ik dan om daar niet hetzelfde over te denken?"
Niet om er nu een hele discussie om te bouwen, maar Hamilton deed in Oostenrijk vorig jaar ook al niet mee. Op kop gestart, pitstop gemist bij de SC waardoor die bij zijn stop al aardig terug viel, en vervolgens moest hij nog eens een extra stop maken. Toen hij uitviel was hij dus al lang kansloos voor de winst en Hamilton was dus fair and square verslagen. Bottas zijn race kan ik me even zo snel niet meer voor de geest halen, en of die zonder problemen wel om de winst had mee gedaan.tweakduke schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:56:
Vorig jaar had RBR ook gewonnen op Oostenrijk, maar toen vielen Bottas en Hamilton uit.
Ik mis die tijd als Williams fan.
PSN: Alvanosa
Dat Red Bull hun eigen niveau vast kan houden zegt (uiteraard) niks over het niveau in totaliteit. Waarschijnlijk heeft Red Bull in Oostenrijk wat updates van de auto gehad. Daardoor ook dat Verstappen vanaf de vrijdag al aangaf dat de auto goed aanvoelde en de auto het hele jaar nog niet zo goed had gevoeld. Wat dat betreft kunnen ze het niveau van Oostenrijk dus vasthouden. Dat Mercedes in Oostenrijk flink onder niveau presteerde en dat nu waarschijnlijk weer zal doen doet dus niks af aan het feit dat Red Bull verwacht hun eigen niveau vast te houden.tweakduke schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:03:
[...]
Zoals Jan Lammers die zei:
[...]
https://racingnews365.nl/...ooraan-mee-te-kunnen-doen
En zo zijn er vast nog wel meer te vinden, we gaan het wel zien op het asfalt. Ik zou het niet erg vinden als Honda zo kan blijven presteren![]()
Zelf denk ik wel dat Mercedes geen last heeft van koelingsproblemen heeft in Groot Britannië en echt wel wat harder gaat dit keer.
Zo gaaf dit! Maar helaas
Jup, RBR had een nieuwe voorvleugel (vrij sneaky), alleen VER gebruikte deze in de race omdat er ook 1 of 2 beschadigd zouden zijn geraakt tijdens de FP's.RobertMe schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:06:
[...]
Dat Red Bull hun eigen niveau vast kan houden zegt (uiteraard) niks over het niveau in totaliteit. Waarschijnlijk heeft Red Bull in Oostenrijk wat updates van de auto gehad.
Bottas viel uit in ronde 14 met een kapotte versnellingsbak. In 2019 had Mercedes ook een off-day, maar werden ze wel echt op snelheid verslagen.RobertMe schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:03:
[...]
Niet om er nu een hele discussie om te bouwen, maar Hamilton deed in Oostenrijk vorig jaar ook al niet mee. Op kop gestart, pitstop gemist bij de SC waardoor die bij zijn stop al aardig terug viel, en vervolgens moest hij nog eens een extra stop maken. Toen hij uitviel was hij dus al lang kansloos voor de winst en Hamilton was dus fair and square verslagen. Bottas zijn race kan ik me even zo snel niet meer voor de geest halen, en of die zonder problemen wel om de winst had mee gedaan.
Precies dat maakt het spannend dit weekend. Als Red Bull hun niveau vast kan houden, kan Mercedes weer terugkomen?RobertMe schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:06:
[...]
Dat Red Bull hun eigen niveau vast kan houden zegt (uiteraard) niks over het niveau in totaliteit. Waarschijnlijk heeft Red Bull in Oostenrijk wat updates van de auto gehad. Daardoor ook dat Verstappen vanaf de vrijdag al aangaf dat de auto goed aanvoelde en de auto het hele jaar nog niet zo goed had gevoeld. Wat dat betreft kunnen ze het niveau van Oostenrijk dus vasthouden. Dat Mercedes in Oostenrijk flink onder niveau presteerde en dat nu waarschijnlijk weer zal doen doet dus niks af aan het feit dat Red Bull verwacht hun eigen niveau vast te houden.
Je weet wel dat dit heel gevaarlijk is he ? Zeker bij een Lammers die een gigantische orange bril op heeft.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
"When you grow up your heart dies"
Ja dat weet ik, toont alleen maar weer aan dat de geruchten machine weer op volle toeren draait na Oostenrijk.Ome Ernst schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:29:
[...]
Je weet wel dat dit heel gevaarlijk is he ? Zeker bij een Lammers die een gigantische orange bril op heeft.
Je moet eigenlijk de eerste zin er ook bij zetten, dan klinkt het helemaal raar
Dan verwacht je toch iets"Wat ik verwacht is echter niet zo belangrijk", zo laat Jan Lammers desgevraagd weten in gesprek met RacingNews365. "Wat Red Bull zelf verwacht is veel belangrijker en ik denk dat zij denken dat ze het niveau van de Grand Prix van Oostenrijk vast kunnen houden. Als Red Bull dat denkt, wie ben ik dan om daar niet hetzelfde over te denken?"
[ Voor 9% gewijzigd door Bastie-88 op 09-07-2019 14:44 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Bron? Klap op de achterkant is bij mijn weten voornamelijk slecht voor de versnellingsbak (en dan eigenlijk nog eens meer zijwaarts dan achterwaards).Barturion schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:35:
Hoe zit het met de motor die hij in VT2 gebruikte die zover ik weet niet meer te gebruiken is?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Lijkt er op dat de nieuwe voorvleugel goed helpt in de balans van de auto, voornamelijk in de downforce aan de achterkant.Chiron schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:50:
Mercedes gaat gewoon weer ongenadig hard zoals in alle races voor Oostenrijk. Ik ben wel heel benieuwd naar hoe de Honda het gaat doen in de 'kou'.
Overigens was het nog niet eens de koeling van de motoren, maar ook het eindelijk eens in het temp window kunnen houden van de bandjes door Max, die zelfs de snelste ronde hield tegenover VET op hagelnieuwe softs.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
GAS kon geen goed gevoel krijgen met de nieuwe vleugel en ging daarom terug naar de oude spec.yorkick schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:14:
[...]
Jup, RBR had een nieuwe voorvleugel (vrij sneaky), alleen VER gebruikte deze in de race omdat er ook 1 of 2 beschadigd zouden zijn geraakt tijdens de FP's.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Las ergens dat de temperatuur van de Honda motor op het randje zat in Oostenrijk, dus dat betekent dat hij in de kou sneller zou kunnen?Chiron schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:50:
Mercedes gaat gewoon weer ongenadig hard zoals in alle races voor Oostenrijk. Ik ben wel heel benieuwd naar hoe de Honda het gaat doen in de 'kou'.
Overigens was het nog niet eens de koeling van de motoren, maar ook het eindelijk eens in het temp window kunnen houden van de bandjes door Max, die zelfs de snelste ronde hield tegenover VET op hagelnieuwe softs.
Dat klopt, Williams is verslechterd en McLaren verbeterd. Maar dat is al sinds het begin van het seizoen zo.pro_6or schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:39:
[...]
Bottas zat nog niet zo lang geleden in een Williams bovenaan het middenveld. Oranje bril op en nu staan de Williamsen daar gewoon nog?! Verschillen blijven toch wel hetzelfde. McLaren stond nog niet zo lang geleden pijnlijk achteraan en met papaya bril op staan ze dat nu nog, oh nee, top van het middenveld.
Force India was nog niet zo lang geleden de stabiele aanvoerder van de subtop, en dat zijn ze (RP) nu niet meer. Renault kroop omhoog en lijkt te zijn gestagneerd. Haas was vorig jaar hier en daar de grootste uitdager en die zijn soms ook weer helemaal weg.
RBR was tot nog toe redelijk kansloos en had in Oostenrijk misschien wel het beste pakket.
Wel is het zo dat Merc weer met iets op de proppen komt (in DLD) en Ferrari lijkt ook de weg omhoog weer te hebben gevonden.
Maar zaken verschillen weldegelijk steeds wat.
Hopelijk niet eenmalig geweest en heeft Newey de sweetspot gevonden!FirePuma142 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:57:
[...]
Lijkt er op dat de nieuwe voorvleugel goed helpt in de balans van de auto, voornamelijk in de downforce aan de achterkant.
Mijn boefje is liev!
Pjew bron? Ik ga even voor je zoeken. Lees zoveel. Wellicht was ik iets te kort door de bocht om te zeggen dat hij afgeschreven was. Het was meer één van de vragen die ik zelf had voor deze GP.RobertMe schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:44:
[...]
Bron? Klap op de achterkant is bij mijn weten voornamelijk slecht voor de versnellingsbak (en dan eigenlijk nog eens meer zijwaarts dan achterwaards).
En de motor die die in VT2 gebruikte is waarschijnlijk een oudtje geweest (spec 1 of spec 2). Waarschijnlijk heeft hij doordat hij nu al met spec 3 rijdt dus ook nog wel een andere oude spec liggen die te gebruiken is. En anders gewoon met de spec 3 rijden in de VTs. Klein risico op slopen door een crash, maar om de milage zouden ze het niet hoeven te laten als inderdaad in Spa of Monza alweer een nieuwe spec komt.
Max heeft al eens geroepen dat er maar een kleine verbetering in balans en power nodig is om veel verschil te maken. Ik verwacht niet dat ze Mercedes even om de oren rijden maar Ferrari begint zich alweer in te dekken voor Silverstone. Ben heel erg benieuwdJB schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:19:
[...]
Hopelijk niet eenmalig geweest en heeft Newey de sweetspot gevonden!
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
FER zoekt wel weer een manier om zichzelf in de voet te schieten..Chiron schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:27:
[...]
Max heeft al eens geroepen dat er maar een kleine verbetering in balans en power nodig is om veel verschil te maken. Ik verwacht niet dat ze Mercedes even om de oren rijden maar Ferrari begint zich alweer in te dekken voor Silverstone. Ben heel erg benieuwd
Zover ik weet, wás er geen nieuwe vleugel meer, die had GAS al afgeschreven in de training.YakuzA schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:14:
[...]
GAS kon geen goed gevoel krijgen met de nieuwe vleugel en ging daarom terug naar de oude spec.
Waiting on the world to change
klopt, Gas ging o.a grindhappen in FP1. In FP2 ging Max muurtje kussen natuurlijk maar aangzein dat kont first ging koste hem dat "alleen maar" zijn Spec 2.0 unit (als deze idd niet meer te redden blijkt (hij is naar Japan verzonden voor een check)) en zijn vrijdag bak.pinda powerrr schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:38:
[...]
Zover ik weet, wás er geen nieuwe vleugel meer, die had GAS al afgeschreven in de training.
een treffende spreuk
Ik callde hem in Oostenrijk al voor de race, waarom koos Ferrari voor de Q2 op rood, ze hadden makkelijk op geel door kunnen komen. Vorig jaar was het daar ook heet en (toegegeven met de dikkere loopvlak banden) was er toen een zware banden slijtage. Mercedes zat toen al op een extra pitstop (voor ze uitvielen). Ook de vroege reactie op Bottas was wellciht niet nodig, maar rood slijt ook harder dus eerder naar wit was ook niet zo gek.basvn schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:31:
[...]
FER zoekt wel weer een manier om zichzelf in de voet te schieten..
Verkeerde strategie/pitstopging in Oostenrijk ook weer prima..
een treffende spreuk
Beiden hadden er één afgeschreven valt er op AMuS te lezen, restte er nog één, and the winner was......pinda powerrr schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:38:
[...]
Zover ik weet, wás er geen nieuwe vleugel meer, die had GAS al afgeschreven in de training.
Testing, one, two ...
Laten we eerlijk zijn, het is niet alsof Gasly het beter benut zou hebben.hardware-lover schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:04:
[...]
Beiden hadden er één afgeschreven valt er op AMuS te lezen, restte er nog één, and the winner was......
Ook weinig kans zo te zien. 20 graden en een zonnetje...caspervc schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:21:
Dusss een regenrace?
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het was geloof ik 36 graden, met een asfalttemperatuur van tegen de 60.VidaR-9 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:23:
Die warmte en issue van Mercedes. Was het dan zoveel warmer in kwali en race dan alle voorgaande races?
Een hoop mensen dat de sweet spot gevonden is (ik ook uiteraard), maar ik ben bang dat ik zondag weer teleurgesteld ben.
Anyway heb ik er hoe dan ook weer zin in! En hoop stiekem dat het toch gaat regenen. Afgelopen weken wijzigt weer in NL ook regelmatig qua voorspelling 1-2 dagen van tevoren vergeleken met week ervoor.
[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 09-07-2019 16:35 ]
Kan me zo'n voorspelling van eerdere jaren nog wel voor de geest halen, zoals in 2016, en toen gebeurde er voor de start het volgende...MikeyMan schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:23:
[...]
Ook weinig kans zo te zien. 20 graden en een zonnetje...
Testing, one, two ...
Het is Engeland. Hoop op regen, niet op hitte.MikeyMan schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:19:
Vol enthousiasme toog ik naar de weersvoorspelling voor Silverstone...
Zijn zaterdag en zondag de koudste dagen van de week![]()
Gauw een zonnedansje doen!
Indien regen: Ham 1 Ver 2. Maar dat is meer omdat ik van hun weet dat ze goede regenrijders zijn (mits het materiaal het toelaat).DaniëlWW2 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:43:
[...]
Het is Engeland. Hoop op regen, niet op hitte.
He, dat is geen Mercedes 1-2. I take it.Sir_Lion schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:44:
[...]
Indien regen: Ham 1 Ver 2. Maar dat is meer omdat ik van hun weet dat ze goede regenrijders zijn (mits het materiaal het toelaat).
Leclerc heeft na de race aangegeven dat er niks mis was met de (soft) banden. Door Mercedes hebben ze zich laten verleiden tot een (te) vroege pitstop en dat was het. Op de softs had hij ook nog een tijd door kunnen rijden. Dat was ook het geluk wat Verstappen had. Hij had banden die 10 ronden nieuwer waren en was daardoor ook (zoveel) sneller. Had Ferrari bv nog 5 ronden op de softs door gereden en dus Mercedes niet gecoverd (die achteraf gezien 'niet meededen' in de race) was het heel anders gelopen.pro_6or schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:50:
[...]
Ik callde hem in Oostenrijk al voor de race, waarom koos Ferrari voor de Q2 op rood, ze hadden makkelijk op geel door kunnen komen. Vorig jaar was het daar ook heet en (toegegeven met de dikkere loopvlak banden) was er toen een zware banden slijtage. Mercedes zat toen al op een extra pitstop (voor ze uitvielen). Ook de vroege reactie op Bottas was wellciht niet nodig, maar rood slijt ook harder dus eerder naar wit was ook niet zo gek.
Van de andere kant, is het ook wel makkelijk om steeds te roepen dat het aan de strategie ligt. Rood/Wit was niet zo veel ongustiger dan Geel/Wit en zou je iig bij de start een voordeel geven. Blijf je aan de leiding dan kun je de race dicteren (als je goed genoeg bent). Misschien was Ferrari dat gewoon niet (goed genoeg) en lag het niet zozeer aan de strategie.
Enige observatie die hierin niet past is dat Max op z'n oude Harde banden sneler was dan Vettel op verse zachte.RobertMe schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:52:
[...]
Leclerc heeft na de race aangegeven dat er niks mis was met de (soft) banden. Door Mercedes hebben ze zich laten verleiden tot een (te) vroege pitstop en dat was het. Op de softs had hij ook nog een tijd door kunnen rijden. Dat was ook het geluk wat Verstappen had. Hij had banden die 10 ronden nieuwer waren en was daardoor ook (zoveel) sneller. Had Ferrari bv nog 5 ronden op de softs door gereden en dus Mercedes niet gecoverd (die achteraf gezien 'niet meededen' in de race) was het heel anders gelopen.
Ik snap het sowieso niet. Je wilt altijd veel soft banden voor de trainingen en de kwalificatie, je wilt (lijkt me) getraind hebben op een medium en een hard om te weten wat de degradatie is. En je wilt een nieuwe medium en een nieuwe hard hebben om eventueel de 2e kwalificatie en de race mee te rijden. Ik zou altijd uitkomen op:heuker schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:20:
[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 09-07-2019 16:58 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq