Klopt, maar de auto werd opgetild en schuurde natuurlijk lekker over de sausagekerb. Ik denk dat de meeste schade onder de vloer zit en niet aan de diffuser.FastFred schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:45:
Hmm, dat lijkt nog best mee te vallen.
MikeyMan schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:09:
Is er al een reactie van Horner van na de race gevonden? Ben wel benieuwd.
Christian Horner, Team Principal @ RedBullRacing
“It was a really exciting first part of the race, with Max going wheel to wheel with Leclerc resulting in some great racing between the two of them. An early pit stop put Max just ahead but unfortunately he couldn’t hold on to that position on the out lap. They were then fighting for the rest of the stint before the Safety Car was deployed. We took the opportunity to pit Max again so he could go to the end of the race and it then became a straight fight between Max and Sebastian, knowing he was within a pit stop of Bottas. Max managed to make a pass on the outside at Stowe but Seb misjudged his breaking and took Max’s car out from behind. Despite the enormous hit, Max was able to get going again from the gravel to bring the car home.
"It was a frustrating race for him as there was potential for a podium today. Pierre’s race was the continuation of a very strong weekend, running hard with the Ferraris and doing a very long stint on the hard tyre to get to the end of the race to achieve his best finish of the year. This has been a great confidence builder for him and hopefully he can use this to get some momentum going for his next race.”
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Dat is jouw mening en jouw manier van van een race genieten. Prima, niets mis mee maar ik kijk anders naar een wedstrijd.RobertMe schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:33:
[...]
Niet persoonlijk bedoeld. Maar je kijkt races om het racen geef je aan, maar vervolgens wil je wel verschillende aspecten van het racen aan banden leggen. Een SC is gewoon een groot onderdeel van de race/strategie en maakt het juist leuk/interessant. Pitstops niet meer toe staan onder een SC vind ik persoonlijk juist het verpesten van de race. En als onder een SC toch niks meer mag kun je net zo goed meteen voor een rode vlag gaan. Immers heeft het dan ook geen zin om door te rijden.
Persoonlijk kan ik nog altijd genieten van die 4-stops strategie waar Schumacher ooit mee won. Dat is pas strategisch racen!
Een SC heeft niets met strategie te maken. Dat is gewoon snel reageren op een incident. Dat kan in je voordeel uitpakken of juist in het voordeel van je concurrent. Een zorgvuldig gemanagede voorsprong om je stop te kunnen plannen is in een klap weg.
Daarom vind ik het voor de race jammer als er een SC ingezet wordt. Zelfde als wanneer er bij een voetbal wedstrijd de wedstrijd stilgelegd wordt omdat er vuurwerk afgestoken wordt. Moet, geen discussie mogelijk. Maar het team dat net lekker in de flow zat is verstoord en spelers die vermoeid zijn kunnen extra rust pakken. Beetje gezocht voorbeeld? Ja, maar het gaat zaken van buiten het spel die invloed hebben op het spel.
alles kan off-topic
Strategie bij een SC is ook weer geen rocket science. Teams zijn daar non stop mee bezig, als je als coureur dus nog een half rondje of meer hebt zou het team de beste strategie kunnen bepalen.
Rijd je als coureur net ter hoogte van de pit ingang dan gewoon naar binnen duiken, naar banden wisselen waarmee je aan het reglement hebt voldaan én waarmee je de race uit kunt rijden en je zit redelijk gebakken lijkt me.
Immers, als je concurrent niet of later stopt heeft deze veel minder voordeel van de SC stop evenzo als deze na de SC periode nogmaals moet stoppen.
Kan wellicht voor een topteam nog iets anders zijn, maar als middenmotor zou ik (mits men nog moet voldoen aan het bandenreglement) altijd naar binnen duiken en er banden onder laten schroeven waarmee je de race uit kunt rijden.
Rijd je als coureur net ter hoogte van de pit ingang dan gewoon naar binnen duiken, naar banden wisselen waarmee je aan het reglement hebt voldaan én waarmee je de race uit kunt rijden en je zit redelijk gebakken lijkt me.
Immers, als je concurrent niet of later stopt heeft deze veel minder voordeel van de SC stop evenzo als deze na de SC periode nogmaals moet stoppen.
Kan wellicht voor een topteam nog iets anders zijn, maar als middenmotor zou ik (mits men nog moet voldoen aan het bandenreglement) altijd naar binnen duiken en er banden onder laten schroeven waarmee je de race uit kunt rijden.
Lijkt er niet eens op, Horner is ook niet zo standaard als HAMDivak schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:30:
[...]
Max heeft een *insert superlatieven* race gereden. Hij is echt een *insert superlatieven*. We zijn bij Red Bull erg blij met deze *insert superlatieven* coureur. Het is een *insert superlatieven* wonder hoe Max met de auto is omgegaan.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het juist reageren op de SC is toch juist wel onderdeel van de strategie. Verstappen etc hoefden niet te stoppen onder de SC. Dus het feit dat ze de strategie hebben aangepast om op dat moment naar de harde band te gaan is toch juist onderdeel van de strategie. Anders had Verstappen veel langer door gereden op die mediums en dan waarschijnlijk een stint op de softs (zoals Bottas).Ankona schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:03:
Een SC heeft niets met strategie te maken. Dat is gewoon snel reageren op een incident. Dat kan in je voordeel uitpakken of juist in het voordeel van je concurrent. Een zorgvuldig gemanagede voorsprong om je stop te kunnen plannen is in een klap weg.
En ook China 2018 was toch 100% strategie, dat Red Bull met die double stacked pitstop beide op verse softs* kon zetten.
Ja, natuurlijk, het is iets dat niet te voorspellen/timen valt dat de strategie beinvloed, maar het is wel gewoon strategie. Zoals er nu weer gesproken wordt over hoe Ferrari de foute strategie voor Leclerc had, of vorig jaar Oostenrijk Mercedes de foute strategie had voor Hamilton (helemaal niet pitten onder SC).
En m.b.t. zorgvuldig geplande strategie die de prullenbak in kan. Dan had Leclerc dus ook aan de kant moeten gaan voor Verstappen? Want dat paste waarschijnlijk niet in de uitgedachte strategie van Red Bull, dat Leclerc zoveel weerstand zou bieden. Of als je voorop rijdt en je binnen pitstop window komt maar er achter je geen gat is om in te vallen terwijl je dat wel gepland had. Moet die wat achter je blijft dan ook maar even inhouden zodat het gat dat het team op voorhand dacht dat er zou zijn ook daadwerkelijk is?
Er zijn duizend-en-een dingen die de strategie tijdens een race beinvloeden, en ja, een SC is daar een grote van. Maar dat betekend toch niet dat we die allemaal moeten gaan voorkomen.
En die 4-stopper van Schumacher toentertijd is waarschijnlijk ook om wat voor reden (uit noodzaak) tijdens de race ontstaan. Ik kan mij namelijk niet indenken dat je zoiets uitdenkt voordat de race begint. Juist omdat ook dan alles op zijn plek moet vallen. Hetzelfde als dat teams nu meerdere strategieen bedenken en tijdens de race van plan A naar plan B gaan. Of dat er een boordradio langs komt met "plan A + 5", om een stop dus uit te stellen.
* Of wat de zachtste band toen ook was. Want die discussie van voor het seizoen m.b.t. "banden zijn vanaf nu altijd soft, medium, hard" i.p.v. "hypersoft t/m hard" hoor je nu niks meer van
Verwijderd
Al zou Horner zoiets gezegd hebben, dan is dat niet meer dan normaal. Een teambaas zal natuurlijk nooit zeggen dat zijn rijder het verkloot heeft.Divak schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:30:
[...]
Max heeft een *insert superlatieven* race gereden. Hij is echt een *insert superlatieven*. We zijn bij Red Bull erg blij met deze *insert superlatieven* coureur. Het is een *insert superlatieven* wonder hoe Max met de auto is omgegaan.
Enter: Guenther SteinerVerwijderd schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:23:
[...]
Al zou Horner zoiets gezegd hebben, dan is dat niet meer dan normaal. Een teambaas zal natuurlijk nooit zeggen dat zijn rijder het verkloot heeft.
Verwijderd
OK ok, maar bij een GRO en MAG kan dat bijna niet missen. Dat zijn namelijk echt sukkels en geen coureurs
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2019 12:26 ]
Bij een van de shots zag je onderdelen van de vloer loshangen.Readdy schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:49:
[...]
Klopt, maar de auto werd opgetild en schuurde natuurlijk lekker over de sausagekerb. Ik denk dat de meeste schade onder de vloer zit en niet aan de diffuser.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Red Bull snelste pitstop ooit
https://panorama.nl/sport...tert-wereldrecord-pitstop
https://panorama.nl/sport...tert-wereldrecord-pitstop
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Maxxie was weer top, jammer dat ie geen grip had en LeClerc hem voorbij reed. Die pitstop was toch geniaal badumtsss.
Vettel was weer een lekker domme actie. Kan gebeuren, handjes geschud, alles in orde.
Hamilton, klein gelukje met SC. Maarja. Bottas goed tegenstand geboden in het begin van de race.
Zo, volgende week Duitsland?
Dit wil je toch of niet, zulke races! Verdomme zeg. Puntje van me stoel
#goMax #superlatievenvoorMax #ikbeneenMaxfan #oranjelegioen! #horneristoevalligookvoormax #jankerskomenweeruithunhol.
Yeah Let's Go!
Vettel was weer een lekker domme actie. Kan gebeuren, handjes geschud, alles in orde.
Hamilton, klein gelukje met SC. Maarja. Bottas goed tegenstand geboden in het begin van de race.
#goMax #superlatievenvoorMax #ikbeneenMaxfan #oranjelegioen! #horneristoevalligookvoormax #jankerskomenweeruithunhol.
Yeah Let's Go!
Enige wat ze dan nog moeten toevoegen zijn cameramannen die in staat zijn een strijd om een plek in beeld te houden en een regiseur die begrijpt dat dat gevecht veel interessanter is om naar te kijken dan een shot van het publiek.Crashhill schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:10:
Maxxie was weer top, jammer dat ie geen grip had en LeClerc hem voorbij reed. Die pitstop was toch geniaal badumtsss.
Yeah Let's Go!
alles kan off-topic
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Als je ziet dat Hamilton in de laatste rond, op "oude" harde banden nog de snelste ronde neerzet, dan mag je er wel vanuit gaan dat ze de motor beetje terug geschroefd hebben tijdens de race.ATS schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:00:
Ik denk niet dat de mercs zo enorm dominant waren dit weekend. Ze reden wel weg, maar dat kwam volgens mij vooral doordat er daarachter ronde na ronde gevochten werd.
Gewoon "rustig" de rondjes afmalen en geen risico's nemen qua motor en banden. Mocht Verstappen, zonder het Vettel incident, naderen op de Mercedessen, dan hadden het brandstrofkraantje gewoon iets meer opgedraaid.
Bottas had gewoon pech. Kan gebeuren met een SC. Vond het vooral opvallend dat ie weer naar medium gegaan was. Daarmee geef je al een stuk van je strategie prijs. Of het moet zijn dat ie geen harde banden meer had. Wat ook direct een verklaring zou zijn waarom hij, bij de SC, niet naar binnen is gegaan.
Sterke race van Leclerc en Verstappen. Mooi duel. Leclerc had dan de pech dat Ferrari er bijna weer in slaagde om zijn race om zeep te helpen maar "gelukkig" werd dat opgelost door het Vettel-Verstappen incident.
Norris had ergens ook beter verdiend. Ook pech gehad met de SC
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
even off topic, If I may. Ik zie mensen best vaak het
smileytje gebruiken.
Is dit niet een redelijk beledigende smiley als je het niet over jezelf hebt maar over de ander? "die ander maakt echt een idiote opmerking" zo ook de
"met jouw in gesprek heeft echt geen zin". In mijn optiek zijn dat best zware middelen om je gesprekspartner mee buitenspel te zettten.
maargoed,
dus beter

Is dit niet een redelijk beledigende smiley als je het niet over jezelf hebt maar over de ander? "die ander maakt echt een idiote opmerking" zo ook de

maargoed,

dus beter

een treffende spreuk
Wow, inderdaad wat heb ik zitten vloeken toen dat gebeurde. Hamilton die Bottas inhaald maar Bottas die terug kruist maar dat wordt totaal gemist want de reactie van het publiek moest gefilmd worden...Ankona schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:16:
[...]
Enige wat ze dan nog moeten toevoegen zijn cameramannen die in staat zijn een strijd om een plek in beeld te houden en een regiseur die begrijpt dat dat gevecht veel interessanter is om naar te kijken dan een shot van het publiek.
Ik vind het trouwens ook erg opvallend bij de kwalificatie hoe ze steeds Hamilton bijna een hele ronde volgen terwijl hij niet eens de eerste is die een tijd neer gaat zetten. Pak gewoon de eerste auto op die bezig is met een snelle ronde en laat zo de tijden van de volgende onderin beeld en switch zodra die over de finish is....
Zit net even de highlights terug te kijken.
Vlak na de pitstop, tussen bocht 5 en 6, daar krijgt leclerc nog DRS, maar zelfs zonder DRS kan Max aardig bijblijven. Leclerc leek geen extreem slechte exit te hebben ofzo.
Dat Honda blokje is echt zo gek niet meer.
Vlak na de pitstop, tussen bocht 5 en 6, daar krijgt leclerc nog DRS, maar zelfs zonder DRS kan Max aardig bijblijven. Leclerc leek geen extreem slechte exit te hebben ofzo.
Dat Honda blokje is echt zo gek niet meer.
[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 15-07-2019 13:27 ]
Het is te hopen dat Honda het turbo probleem oplost en wellicht iets kan dan aan de lage toeren bij de start. Dat is toch een zwakke plek nog.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Mooie eerste ronde met Lando.basvn schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:20:
RIC Highlights van de race
[Streamable: RIC GB HIGHLIGHTS]
https://streamable.com/5hmul
Start was gisteren niet slecht toch?wontcachme schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:28:
Het is te hopen dat Honda het turbo probleem oplost en wellicht iets kan dan aan de lage toeren bij de start. Dat is toch een zwakke plek nog.
Volgens mij worden die starts ook vooral dwars gezeten door de koppeling, niet zozeer door power van onderaf.
Ik weet niet of het hier al eerder is geschreven, maar de achtervleugel van Verstappen had dus een "cracked" endplate, ontstaan/ontdekt onderweg naar de startopstelling. Er was best wel wat paniek maar het was net op tijd gefixed, hij had anders vanuit de pitsstraat moeten starten. Ik weet niet hoeveel aandacht Ziggo eraan besteedde maar bij Channel4 gaven ze het behoorlijk wat aandacht (heb Sky nog niet bekeken).robpol schreef op zondag 14 juli 2019 @ 15:03:
Ze zijn iets te panisch met Max z'n auto bezig, ik ben er niet echt gerust op.
Edit: https://www.gpblog.com/en...nts-before-the-race-.html
Overigens werd Vettel door datzelfde Channel4 behoorlijk afgefakkeld, daar zien ze hem met zijn laatste seizoen bezig zijn. Vergeleken hem met Schumacher die in zijn laatste seizoen ook verwijtbare fouten ging maken en toen tot de ontdekking kwam dat hijzelf de schuldige was van diverse incidenten, en dus het bijltje er maar bij neergooide. Dat geeft C4 een beetje het idee dat Vettel de stekker eruit gaat trekken aan het einde van dit seizoen.
[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 15-07-2019 14:43 ]
Testing, one, two ...
Gisteren niet, maar ik geloof dat Doornbos laatst eens vertelde dat Honda in de lagere versnellingen/toeren wat kracht mist. Vaak lijkt het ook dat na een bocht een auto voor Max iets sneller wegtrekt dan Max zelf. Bv in Oostenrijk reed Leclerc iets rapper weg uit de bochten en haalde Max hem met DRS pas op het eind weer in.MikeyMan schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:47:
[...]
Start was gisteren niet slecht toch?
Volgens mij worden die starts ook vooral dwars gezeten door de koppeling, niet zozeer door power van onderaf.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik baal als een stier van de Vettel crash (ben ik nog wel even zuur van, duurt bij mij altijd wel een paar dagen) maar ik vind alle kritiek op Vettel wel heel erg hard.
Overigens, aangezien de laatste races weer leuk zijn, kan Turbo-Puppy niet terug komen uit zijn pensioen? En dan meteen iets doen aan die tirbo-lag bij Verstappen.
Overigens, aangezien de laatste races weer leuk zijn, kan Turbo-Puppy niet terug komen uit zijn pensioen? En dan meteen iets doen aan die tirbo-lag bij Verstappen.
een treffende spreuk
Gezien zijn laatste post(s?) op Tweakers verwacht ik hem niet zo snel meer terug.pro_6or schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:10:
Ik baal als een stier van de Vettel crash (ben ik nog wel even zuur van, duurt bij mij altijd wel een paar dagen) maar ik vind alle kritiek op Vettel wel heel erg hard.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Start was gisteren idd ok, al heb ik persoonlijk ook wel het gevoel dat Honda altijd net wat trager weg is dan Ferrari en Merc. Heb ze iig nog nooit echt een superstart zien maken tov de concurrentie (itt Ferrari of Merc). Maar goed, of dat nou echt aan de motor ligt, is moeilijk vast te zeggen denk ik.MikeyMan schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:47:
[...]
Start was gisteren niet slecht toch?
Wat voor mij al een hoop scheelde is dat Vettel direct zijn fout toegaf en zich verontschuldigde, dat Verstappen niet op koers lag voor de overwinning maakte het ook al wat makkelijker.
Gewoon een domme race fout, maar ik genoot van het gevecht van beide voorafgaand aan de crash.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat Vettel nog een paar stafpunten op zijn licentie zou krijgen, maar dat is volgens mij niet het geval.
Gewoon een domme race fout, maar ik genoot van het gevecht van beide voorafgaand aan de crash.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat Vettel nog een paar stafpunten op zijn licentie zou krijgen, maar dat is volgens mij niet het geval.
Vettel heeft twee punten bijgeschreven gekregen.B-Real schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:16:
Wat voor mij al een hoop scheelde is dat Vettel direct zijn fout toegaf en zich verontschuldigde, dat Verstappen niet op koers lag voor de overwinning maakte het ook al wat makkelijker.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ik denk dat dat vooral te maken heeft met de lag waar Max het dus over had. De Honda heeft wat tijd nodig om de turbo weer op te pakken ofzo.wontcachme schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:51:
[...]
Gisteren niet, maar ik geloof dat Doornbos laatst eens vertelde dat Honda in de lagere versnellingen/toeren wat kracht mist. Vaak lijkt het ook dat na een bocht een auto voor Max iets sneller wegtrekt dan Max zelf. Bv in Oostenrijk reed Leclerc iets rapper weg uit de bochten en haalde Max hem met DRS pas op het eind weer in.
"When you grow up your heart dies"
Daarom zou ik graag zien dat bij een safetycar de pitstraat dicht gaat. Dan heeft Lucky Hamilton maar eens gewoon pech, zoals de meeste van de grid.Mugwump schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:54:
[...]
Ik vind juist het strategische element en het onverwachte wel leuk aan pitstops / safety cars. Het nadeel is dan weer dat Hamilton er in dit geval van profiteert.
Een SC heeft iets met strategie te maken en veel met tactiek. Op circuits waar je weet dat het 50% kans is op een SC, blijven rijders soms zo lang mogelijk buiten. Ook al kost dit een paar seconde, de kans bestaat dat je zo zonder teveel schade een stop kunt maken.Ankona schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:03:
[...]
En tactiek omdat je als team ontzettend snel moet kunnen en durven reageren. Nogmaals: Zie Oostenrijk 2018 -> Mercedes durfde niet en RB nam wel direct het besluit om Max naar binnen te halen. Dat heeft Max voorbij Ham gebracht.
Iedereen kan genieten van een strategisch hoogstandje, maar in de hedendaagse F1 komen dit soort kunstjes amper meer voor, omdat er steeds meer aan banden is gelegd (2 soorten banden gebruiken, niet meer tanken, 4 motoren per seizoen etc etc.)..
Dus dan zijn SC-acties van harte welkom.
Niet te veel aanstoot aan nemen. Hoe meer smiley's er gebruikt worden, hoe slechter vaak het betoog is.pro_6or schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:21:
even off topic, If I may. Ik zie mensen best vaak hetsmileytje gebruiken.
Is dit niet een redelijk beledigende smiley als je het niet over jezelf hebt maar over de ander? "die ander maakt echt een idiote opmerking" zo ook de"met jouw in gesprek heeft echt geen zin". In mijn optiek zijn dat best zware middelen om je gesprekspartner mee buitenspel te zettten.
maargoed,![]()
dus beter
En je hoeft het natuurlijk niet altijd met iemand eens te zijn, zeker op een forum (waar je juist wil discussiëren).
Maar goed, dat zijn my 2 cents

Slecht betoog ditkevlar01 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:22:
[...]
Niet te veel aanstoot aan nemen. Hoe meer smiley's er gebruikt worden, hoe slechter vaak het betoog is.
En je hoeft het natuurlijk niet altijd met iemand eens te zijn, zeker op een forum (waar je juist wil discussiëren).
Maar goed, dat zijn my 2 cents![]()
![]()
![]()
Om toch nog wat nuttigs toe te voegen :
pitstop van max, bovenaf gezien
https://streamable.com/cxn5v
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Enter: Horner
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Jij snapt 'mbasvn schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:28:
[...]
Slecht betoog dit![]()
[Streamable: 67191074_158180551986719_7777714524326191728_n]
Goed teamwork dat Max net een metertje voor Leclerc de fastlane weer op kwam. Geeft toch het belang aan van een snelle pitstop. Wel balen dat hij minder grip had bij uitkomen pits.
Denk zelf dat als hij ook voor Leclerc gekwalificeerd had, we een totaal andere race hadden gezien, waar hij wellicht dichter op de Mercedessen had kunnen zitten... maar dan hadden wellicht niet zo'n vette race gezien als gisteren.
Magnussen is een echte hufter. Die laat hem gewoon staan en je ziet maar. Grosjean hield ook zijn been stijf en voila, beiden hebben niets.Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:25:
[...]
OK ok, maar bij een GRO en MAG kan dat bijna niet missen. Dat zijn namelijk echt sukkels en geen coureurs
ik kan echt niet wachten tot Netflix weer komt met hun Drive to Survive serie
Bring it on!
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Bezoekje aan Beter Horen misschien? 
https://www.racefans.net/...o-let-verstappen-through/
To Gasly: Lap 26, start/finish straight; Remember we’re different strategies. Don’t hold Max up, we’re on different strategies.
To Gasly: Wellington Straight; Don’t lose time with Max, let him go if he tries, follow him after Vettel.
To Gasly: Lap 27, Wellington Straight; Let’s not hold Max up, Pierre, don’t hold Max up.
Gasly: I’m not holding him.
To Gasly: Understood, radio latched.
To Gasly: Exit of Copse, Horner; Pierre, it’s Christian, you need to let Max go, you’re on a different strategy.
To Gasly: Stowe; Thanks mate.
To Gasly: Lap 26, start/finish straight; Remember we’re different strategies. Don’t hold Max up, we’re on different strategies.
To Gasly: Wellington Straight; Don’t lose time with Max, let him go if he tries, follow him after Vettel.
To Gasly: Lap 27, Wellington Straight; Let’s not hold Max up, Pierre, don’t hold Max up.
To Gasly: Exit of Copse, Horner; Pierre, it’s Christian, you need to let Max go, you’re on a different strategy.
Testing, one, two ...
Ik denk dat we een wat verschillende definitie van tactiek hebben. De tactiek dat je moet gokken op een incident om te kunnen winnen maakt het m.i. niet aantrekkeliker. (De tactiek om je tweede rijder/satelietteam op te offeren om een SC te forceren zou ik dan weer wel een tactische beslissing kunnen noemen)StealthyPeanut schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:19:
[...]
Een SC heeft iets met strategie te maken en veel met tactiek. Op circuits waar je weet dat het 50% kans is op een SC, blijven rijders soms zo lang mogelijk buiten. Ook al kost dit een paar seconde, de kans bestaat dat je zo zonder teveel schade een stop kunt maken.
En tactiek omdat je als team ontzettend snel moet kunnen en durven reageren. Nogmaals: Zie Oostenrijk 2018 -> Mercedes durfde niet en RB nam wel direct het besluit om Max naar binnen te halen. Dat heeft Max voorbij Ham gebracht.
Iedereen kan genieten van een strategisch hoogstandje, maar in de hedendaagse F1 komen dit soort kunstjes amper meer voor, omdat er steeds meer aan banden is gelegd (2 soorten banden gebruiken, niet meer tanken, 4 motoren per seizoen etc etc.)..
Dus dan zijn SC-acties van harte welkom.
Heel gechargeerd gezegd vind ik het ook niet zo spannend om naar de lottotrekking te kijken. Ook puur kansspel waar niemand enige invloed op heeft.
Eens dat de regels veel keuze mogelijkheden wegnemen al zie je nu al dat teams er bewust voor kiezen om minder brandstof mee te nemen en de race niet op max vermogen rijden (met name Mercedes staat daarom bekend - zou wel leuk zijn om juist dit soort info met de kijker te delen dan weet je ook of een coureur nog de mogelijkheid heeft om te pushen of niet) Die banden stategie werkt in elk geval totaal niet. De banden slijten te weinig en het onderlinge verschil lijkt in een race amper van invloed op de snelheid (HAM knalt de snelste ronde eruit met 35 ronden oude harde banden....)
Ptistops worden uitgevoerd omdat het moet en iedereen doet ongeveer hetzelfde.
alles kan off-topic
Ik zoek nog een filmpje van ná de pitstop. Het moment dat VER er voorbij gaat, maar dan de pit crew medewerkers gefilmd. Lijkt me een heerlijke feel good.basvn schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:28:
[...]
Slecht betoog dit![]()
[Streamable: 67191074_158180551986719_7777714524326191728_n]
Hoe blij moeten zij zich gevoeld hebben. Dat jij als pit crew medewerker je driver een plaats naar voren kan zetten.
Wel grappig dat als Ferrari team-orders heeft we pagina's vol met afgrijzen hebben (ook op andere platform), als RB vraagt aan GAS om VER te laten gaan dan wordt dat vrij normaal ontvangen.
[ Voor 7% gewijzigd door Franco10 op 15-07-2019 14:49 ]
ja natuurlijk. Het gaat over Max en Max is het Maximum, dus meer is er nietFranco10 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:49:
Wel grappig dat als Ferrari team-orders heeft we pagina's vol met afgrijzen hebben (ook op andere platform), als RB vraagt aan GAS om VER te laten gaan dan wordt dat vrij normaal ontvangen.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Appels met peren vergelijken als je het mij vraagt. Red Bull nu geeft aan 'different strategies'. Bij Ferrari werd Vettel gewoon domweg voorgetrokken voor Kimi nog los van de 'different strategies'.Franco10 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:49:
Bij Red Bull zou ik het dit seizoen ook gewoon begrijpen gezien de prestaties van Gasly tot dit weekend.
Sowieso schrijf je zo!
Als ze aan het einde van de race hadden gevraagd aan GAS om 5 seconden terug te vallen om VER er langs te laten hadden we ook pagina's vol afgrijzen geschreven.Franco10 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:49:
PSN
En dan moet je je nog afvragen of dat op eigen kracht was of omdat hij (verplicht) de setup van Max over heeft genomen.nadroJ schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:54:
[...]
Appels met peren vergelijken als je het mij vraagt. Red Bull nu geeft aan 'different strategies'. Bij Ferrari werd Vettel gewoon domweg voorgetrokken voor Kimi nog los van de 'different strategies'.
Bij Red Bull zou ik het dit seizoen ook gewoon begrijpen gezien de prestaties van Gasly tot dit weekend.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ik ken het woord latch, maar ik snap deze zin niet....

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Precies.winwiz schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:59:
[...]
En dan moet je je nog afvragen of dat op eigen kracht was of omdat hij (verplicht) de setup van Max over heeft genomen.
Sowieso schrijf je zo!
Nee hoor, ik vind het eerder raar dat dat niet gebeurd is. BOT maakt plaats voor HAM, geen discussie mogelijk. GAS rijdt in dienst van Max, ook helder. En Vettel laat Leclerc de punten pakken. Niet zo moeilijk over doen. Zo werkt het in elke sport, je rijdt niet voor jezelf maar voor je team.YakuzA schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:55:
[...]
Als ze aan het einde van de race hadden gevraagd aan GAS om 5 seconden terug te vallen om VER er langs te laten hadden we ook pagina's vol afgrijzen geschreven.
alles kan off-topic
Je kan altijd wel iets verzinnen als reden. Different strategies doe je toch ook niet als een tegenstander achter je zit? Dus iemand er voorbij laten zonder blauwe vlaggen is per definitie tegenstrijdig met racen.nadroJ schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:54:
[...]
Appels met peren vergelijken als je het mij vraagt. Red Bull nu geeft aan 'different strategies'. Bij Ferrari werd Vettel gewoon domweg voorgetrokken voor Kimi nog los van de 'different strategies'.
Er is veel voor te zeggen hoor, zelfs voor de Ferrari manier van een heel duidelijke eerste rijder, zolang dat naar beide rijders openlijk is gecommuniceerd.
Waar het om gaat: hier worden al binnen 5 minuten 5 drogredenen bedacht waarom het logisch is dat Max er voorbij mag. Bij Ferrari wordt bij een trage pitstop van LEC al bijna uitgegaan van een bewussie om VET voor te laten. Nogmaals ik praat het ene niet goed of veroordeel het andere niet. Opvallend is wel dat we bij de ene graven om toch die verkapte teamorder te vinden en bij de andere redenen zoeken waarom die teamorder op zich wel logisch is.
Ook kijkend naar hoeveel mensen op social media VET de dood in wensten gisteren, gaan we denk ik toch wat meer naar supporters van Max ipv liefhebbers van de sport zoals eerdere jaren.
Radio gesloten/vergrendeld. Of iets dergelijks.asing schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:59:
Ik ken het woord latch, maar ik snap deze zin niet....Wat bedoelen ze?
@Franco10 gezien enkele reacties boven je zijn de meningen daar dus over verdeeld. Ik hink qua team calls op twee gedachten. Verschilt echt per situatie. Deze call van Red Bull vind ik echt oké op dat punt in de wedstrijd.
Met je laatste zin ben ik het eens. Vettel maakt een fout, knullig, onnodig en jammer, maar ja, dat gebeurd bij iedereen wel eens. Zoals het nu is opgelost met excuses is prima. Verwensingen e.d. zijn inderdaad ridicuul.
Met je laatste zin ben ik het eens. Vettel maakt een fout, knullig, onnodig en jammer, maar ja, dat gebeurd bij iedereen wel eens. Zoals het nu is opgelost met excuses is prima. Verwensingen e.d. zijn inderdaad ridicuul.
Sowieso schrijf je zo!
Als je liefhebber bent van de sport, kan je bijna niet anders dan "supporter" zijn van Max. Zeker als je naar de twee afgelopen races hebt gekeken. Supporter tussen aanhalingstekens want ik bedoel het meer in de trant van "blij dat hij in de F1 zit en mooie dingen laat zien".Franco10 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:03:
[...]
Ook kijkend naar hoeveel mensen op social media VET de dood in wensten gisteren, gaan we denk ik toch wat meer naar supporters van Max ipv liefhebbers van de sport zoals eerdere jaren.
PSN: Sluuz
Radioverkeer afgesloten?
Testing, one, two ...
Gatverdamme, weer die teamordershardware-lover schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:40:
Bezoekje aan Beter Horen misschien?
Jammer RBR

Jij hebt de race niet bekeken begrijp ik? Indien wel, dan was dat al overduidelijk op beeld te zien, daar had je het radioverkeer niet voor nodig.FabianGTI schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:11:
[...]
Gatverdamme, weer die teamorders
Jammer RBR
Testing, one, two ...
Wat had je dan verwacht met de WDC stand? Dit was de eerste race dit jaar waarin Gasly met F1 meedeed. Tot dusver reed hij met de F1.5 mee, en dan nog niet eens vooraanFabianGTI schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:11:
[...]
Gatverdamme, weer die teamorders
Jammer RBR

Het team staat voor de keuze P4 en P5 of P3 en P5 en misschien wel zelfs P2 en P5.
Vanuit het team gezien helemaal geen rare call. Heeft volgens mij ook niets met Max voortrekken te maken.
Vanuit het team gezien helemaal geen rare call. Heeft volgens mij ook niets met Max voortrekken te maken.
Lekker op de bank
Precies, als Gasly gewoon 3 a 4 tienden per ronde harder gaat rijden dan hoeft hij ook niet aan de kant.ZaZ schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:17:
Het team staat voor de keuze P4 en P5 of P3 en P5 en misschien wel zelfs P2 en P5.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Tja, en dat zegt met de huidige banden weinig. Het kan prima zo zijn dat een coureur veel harder kan, sterker nog die kans is vrij groot, maar dat hij dat niet wil vanwege de levensduur/strategie van de banden.SnowDude schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:19:
[...]
Precies, als Gasly gewoon 3 a 4 tienden per ronde harder gaat rijden dan hoeft hij ook niet aan de kant.
Hetzelfde kan ook gelden voor de snellere achterligger natuurlijk, die kan of op een andere bandenstrategie zitten of z'n banden "oproken" om maar aan te tonen dat hij sneller is dan zijn teamgenoot en er voorbij wil.
Overigens denk ik dat dit gisteren niet het geval was hoor. Gasly had duidelijk een andere strategie en een lager tempo. Verder goed te zien dat Gasly er ook gewoon lekker bij zat het hele weekend, dat is goed voor hem, voor Red Bull maar zeker ook voor Verstappen.
Even denken wat dan die andere strategie zou kunnen zijn? Ze stonden beiden op het laatste setje hard en stoppen gingen ze niet meer? Die "andere strategie" uitspraak klinkt gewoon beter dan "je bent niet snel genoeg"B-Real schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:24:
[...]
Tja, en dat zegt met de huidige banden weinig. Het kan prima zo zijn dat een coureur veel harder kan, sterker nog die kans is vrij groot, maar dat hij dat niet wil vanwege de levensduur/strategie van de banden.
Hetzelfde kan ook gelden voor de snellere achterligger natuurlijk, die kan of op een andere bandenstrategie zitten of z'n banden "oproken" om maar aan te tonen dat hij sneller is dan zijn teamgenoot en er voorbij wil.
Overigens denk ik dat dit gisteren niet het geval was hoor. Gasly had duidelijk een andere strategie en een lager tempo. Verder goed te zien dat Gasly er ook gewoon lekker bij zat het hele weekend, dat is goed voor hem, voor Red Bull maar zeker ook voor Verstappen.
Testing, one, two ...
https://twitter.com/F1/status/1150455667620077568LoeWn schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:43:
[...]
Ik zoek nog een filmpje van ná de pitstop. Het moment dat VER er voorbij gaat, maar dan de pit crew medewerkers gefilmd. Lijkt me een heerlijke feel good.
Hoe blij moeten zij zich gevoeld hebben. Dat jij als pit crew medewerker je driver een plaats naar voren kan zetten.
Hier is een klein stukje te zien.
Alleen dat setje van Verstappen was significant jonger, dus alsnog wel wat anders.hardware-lover schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:28:
[...]
Even denken wat dan die andere strategie zou kunnen zijn? Ze stonden beiden op het laatste setje hard en stoppen gingen ze niet meer? Die "andere strategie" uitspraak klinkt gewoon beter dan "je bent niet snel genoeg"
Ook goed te zien dat Leclerc wel tactisch voordeel had doordat hij erachter zat en daardoor DRS kreeg. Dat icm de wielspin van VerstappenCheesy schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:46:
[...]
https://twitter.com/F1/status/1150455667620077568
Hier is een klein stukje te zien.
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
En dat was wel het geval natuurlijk.Snowdog schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:52:
[...]
Alleen dat setje van Verstappen was significant jonger, dus alsnog wel wat anders.
Testing, one, two ...
Ach joh, hij had uitzicht op een 2e plek. Best lekker na winst in Oostenrijk. Hij geeft mij het idee dat RBR zijn zaken op orde begint te krijgen. Binnen 2 tiende kwalificeren van MERC was vorig jaar ondenkbaar geweest op Silverstone. Nog een motor update met een serieuze quali stand en ze zijn er. Ik had er een paar races geleden een hard hoofd in, maar ik zie het wel goedkomen bij RBR. Ik denk dat Max best aardig met de MERCs mee had gekund deze race, als die dekselse Leclerc niet zo fantastisch had verdedigd.pro_6or schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:10:
Dat Vettel 'm eraf ketst is zuur, maar uiteindelijk wordt ie alsnog 5e en voor z'n klassement is het eigenlijk alleen maar goed. In een jaar waarin MERC zo belachelijk dominant de ranglijsten aanvoert dient het perspectief enkel "volgend jaar" te zijn en als ik de lijn van Honda en RBR doortrek zal het volgend seizoen dan wellicht toch eindelijk eens raak zijn.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
En dan hebben we ook nog Leclerc die er als lachende derde op verse banden net zoals Verstappen erachter zat. Dan wil je niet dat de Red Bull rijder die verse banden heeft wordt opgehouden en kan je beter Gasly gebruiken als Road Block om Leclerc optehouden.hardware-lover schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:28:
[...]
Even denken wat dan die andere strategie zou kunnen zijn? Ze stonden beiden op het laatste setje hard en stoppen gingen ze niet meer? Die "andere strategie" uitspraak klinkt gewoon beter dan "je bent niet snel genoeg"
Verwijderd
Eigenlijk zegt het woord 'team' al alles. In het belang van het team, en niets anders dan het team, begrijp ik die orders wel.nadroJ schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:07:
@Franco10 gezien enkele reacties boven je zijn de meningen daar dus over verdeeld. Ik hink qua team calls op twee gedachten. Verschilt echt per situatie. Deze call van Red Bull vind ik echt oké op dat punt in de wedstrijd.
Het was wel duidelijk wat de intentie van RBR was, het ging in dit geval puur over de "andere strategie" uitspraak.D-dark schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:21:
[...]
En dan hebben we ook nog Leclerc die er als lachende derde op verse banden net zoals Verstappen erachter zat. Dan wil je niet dat de Red Bull rijder die verse banden heeft wordt opgehouden en kan je beter Gasly gebruiken als Road Block om Leclerc optehouden.
@ThomasG, yep, dat was inmiddels ook al door anderen duidelijk gemaakt?
Snowdog in "[F1 2019] Race 10 GP van Groot Brittannië"
[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 15-07-2019 16:45 . Reden: misschien toch eens teruglezen wat een ander eerder al heeft geschreven? ]
Testing, one, two ...
Gasly zat op een 1 stopper, Max op een 2 stopper. Gasly had oudere banden, en dus een andere strategie.hardware-lover schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:27:
[...]
Het was wel duidelijk wat de intentie van RBR was, het ging in dit geval puur over de "andere strategie" uitspraak.
Dat zeg ik toch ook niet?FastFred schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:25:
[...]
Hoe spannend een race is wordt niet bepaald door het aantal keer dat er ingehaald wordt![]()

Volgens mij was deze nog niet voorbij gekomen. Kimi die zichzelf rondreed in de drivers parade, en plankgas de safety car inhaalde, waardoor hij niet op de live-feed te zien was.

Die wou natuurlijk weer zo snel mogelijk terug naar zijn privé vertrek buiten het zicht van alle camera's en journalisten.ThomasG schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:55:
Volgens mij was deze nog niet voorbij gekomen. Kimi die zichzelf rondreed in de drivers parade, en plankgas de safety car inhaalde, waardoor hij niet op de live-feed te zien was.
[Afbeelding]
Ik vind het jammer dat RBR Gasly niet wat meer tijd had gegeven om voorbij te gaan aan Vettel. Ik bedoel, hij rijdt toch ook gewoon voor punten? Andere strategie lijkt me wel duidelijk, maar het was net na de safety car en er was nog genoeg tijd. Laat Verstappen dan een rondje of 3 even systemen sparen e.d. zodat ie wat meer aan het eind kan gebruiken.
Is er verder al beeld van de pitstop van Gasly van het nieuwe record of houden ze dat nog geheim?
En ik ben ook nog aan het kijken naar beelden van Magnussen of Grojean die wat verder gaan en meer laten zien hoe ze de pits bereikten. Waren de banden ook helemaal stuk gegaan of redelijk heel de pits binnen? Want met een hele kapotte vloer kan ik me uitval wel begrijpen, maar met de minimale schade van het contact had ik niet het idee dat dit voor uitval ging zorgen...
Is er verder al beeld van de pitstop van Gasly van het nieuwe record of houden ze dat nog geheim?
En ik ben ook nog aan het kijken naar beelden van Magnussen of Grojean die wat verder gaan en meer laten zien hoe ze de pits bereikten. Waren de banden ook helemaal stuk gegaan of redelijk heel de pits binnen? Want met een hele kapotte vloer kan ik me uitval wel begrijpen, maar met de minimale schade van het contact had ik niet het idee dat dit voor uitval ging zorgen...
Normaal gesproken zou je zeggen dat de radio nu "latched" is, dus de aankomende tijd geen berichten te verwachten van de pitmuur. oid?asing schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:59:
[...]
Ik ken het woord latch, maar ik snap deze zin niet....Wat bedoelen ze?
een treffende spreuk
vorig jaar had iemand nog wel eens van die soundclouds met al het radioverkeer van de gehele race van een coureur. iemand die van max tegengekomen? ben vooral benieuwd naar de radio tijdens alle leclerc momenten van max.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
-Wie had eigenlijk door dat Bottas ook op een twee stopper stond terwijl Hamilton voor een een stopper koos?
-Daarna Hamilton zijn laatste ronde op die oude harde banden gewoon nog even sneller.
-Vervolgens over Leclerc vs. Verstappen.
-Hierna Vettel en wat daar allemaal mis is gegaan qua crashes.
-Gasly alsnog langzamer.
-Rich energie en Haas.
-Daarna over bijtanken herinvoeren.
[ Voor 80% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-07-2019 18:17 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Op dumpert is de ongecensureerde boordradio vrij gekomen van de crash tussen Max en Vettel 
https://www.dumpert.nl/me...met_vettel_uitgelekt.html
Zoals anderen in dit topic ook al hebben gesteld is dat niet echt haalbaar. De aanleiding tot een safetycar zorgt er nou juist ook vaak voor dat mensen naar binnen moeten. Gebeurt dat niet, dan krijg je gevaarlijke situaties.Bestla schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:19:
[...]
Daarom zou ik graag zien dat bij een safetycar de pitstraat dicht gaat. Dan heeft Lucky Hamilton maar eens gewoon pech, zoals de meeste van de grid.
Daarbij is het nu Hamilton die optimaal profiteert, maar het levert vaak ook juist winst op voor mensen die wat minder makkelijk op eigen kracht goed kunnen presteren.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
In 2008 was er de regel: de pitstraat is dicht totdat alle auto's zich achter de safety car hebben verzameld, wat er ook voor zorgde dat sommige auto's zonder brandstof kwamen te zitten; want er was toch nog refueling. Dit werd misbruikt in de infamous crashgate.Mugwump schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:09:
[...]
Zoals anderen in dit topic ook al hebben gesteld is dat niet echt haalbaar. De aanleiding tot een safetycar zorgt er nou juist ook vaak voor dat mensen naar binnen moeten. Gebeurt dat niet, dan krijg je gevaarlijke situaties.
Daarbij is het nu Hamilton die optimaal profiteert, maar het levert vaak ook juist winst op voor mensen die wat minder makkelijk op eigen kracht goed kunnen presteren.
[ Voor 7% gewijzigd door ThomasG op 15-07-2019 18:43 ]
Dumpert humor is duidelijk geen Tweakers humorHumma Kavula schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:09:
Op dumpert is de ongecensureerde boordradio vrij gekomen van de crash tussen Max en Vettel

13:37
Ik geloof dat Nico wel een beetje klaar is met Renault.. Waar gaan we die volgend jaar zien? Misschien bij Haas? Of toch RB?
-
Ik ben er geweest en het was echt super. zeer goed geregeld. parkeren gaat in no-time. rijen bij eettentjes en toiletten zijn redelijk lang maar toch steeds max 30 minuten, hetgeen ik acceptabel vind voor zo'n drukbezochte gp. enige was de driverspresentatie op de main stage. lewis kwam niet fasionably late maar echt belachelijk laat. een schande dat hij zijn fans zo lang laat wachten. en geeneens ff sorry zeggen. wat ook niet hoeft want ze juichen toch wel.DoeEensGek schreef op zondag 14 juli 2019 @ 15:56:
Ik zit te twijfelen om een race te bezoeken, zal ik volgend jaar naar Silverstone gaan of toch naar Frankrijk?
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Daar gaat het enige record dat Williams de afgelopen jaren heeft gepresteerd.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik geloof dat deze nog niet is langsgekomen?
Wat ik er echt mooi aan vind, is dat Verstappen nu echt meer trucjes uit de hoge hoed moet halen, Leclerc wéét wat hij gaat doen en is uit hetzelfde hout gesneden. Zoalng de auto's min of meer gelijk zijn, kunnen we zo goed als elke race een gevecht als dit zien tussen hun twee. PRACHTIG!
Wat ik er echt mooi aan vind, is dat Verstappen nu echt meer trucjes uit de hoge hoed moet halen, Leclerc wéét wat hij gaat doen en is uit hetzelfde hout gesneden. Zoalng de auto's min of meer gelijk zijn, kunnen we zo goed als elke race een gevecht als dit zien tussen hun twee. PRACHTIG!

Waiting on the world to change
En de Ferrari trekt hard op, dus die is echt niet de makkelijkste om in te halen.pinda powerrr schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:08:
[Streamable: 2019 Great Britain - Post-Race: Analysis: Ferrari v Red Bull]
PSN
Dan alsnog, gewoon racen voor je plekalex3305 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:14:
[...]
Wat had je dan verwacht met de WDC stand? Dit was de eerste race dit jaar waarin Gasly met F1 meedeed. Tot dusver reed hij met de F1.5 mee, en dan nog niet eens vooraan. Normaal ben ik totaal niet voor teamorders, maar gewoon lekker racen. Maar in dit geval had zelfs Gasly dit zelf kunnen bedenken. Daarnaast was Max op dat punt ook gewoon veel sneller en onnodig racen zou de kans op een podium helemaal wegnemen.
Ben je sneller, laat je dat maar zien en ga je er makkelijk voorbij
Toch grappig, iedereen begint te miepen als er teamorders zijn bij andere teams, maar wanneer het in voordeel is voor VER is het ineens niet meer dan logisch
Als VET zo door gaat dit seizoen zie ik hem niet terugkeren volgend jaar
In dat geval denk ik dat ze dan volledig op LEC gaan focussen, wie er dan naast komt heb ik geen idee van misschien HUL bijvoorbeeld. Alonso kan dat ook nog ?
In dat geval denk ik dat ze dan volledig op LEC gaan focussen, wie er dan naast komt heb ik geen idee van misschien HUL bijvoorbeeld. Alonso kan dat ook nog ?
Weinig discussie over de Hulk
Ik vond zijn mening na de race behoorlijk pittig en duidelijk
Is ook niet echt vrienden aan het maken bij Renault op dit moment?

Mijn boefje is liev!
Hul is redelijk aan het verliezen van De Riccaroo. Die gaat echt geen topstoeltje pakken.
een treffende spreuk
lmao, Vettel klaarLockeJohn schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:26:
Als VET zo door gaat dit seizoen zie ik hem niet terugkeren volgend jaar
Wat is Hamilton trouwens weer in bloedvorm dit seizoen. Om de mensen die 'geluk' roepen voor te zijn; Lewis heeft *altijd* geluk lijkt het en volgens mij is dat geen toeval
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
Nou, ik heb net de highlights nog eens teruggekeken. En bij die inhaalactie van LEC op VER (meteen na de pitstops dus). Verstappen heeft een slechte exit, Leclerc heeft DRS, en zat al iets ervoor, maar bij ingaan Brooklands zit Verstappen er met zijn voorvleugel (nog steeds) naast. Zo slecht is die Honda dus ook weer niet. Als hij een Ferrari met DRS bij kan houden. En Verstappen rijdt ook geen moment erachter dus ook geen tow die hem weer erlangs 'slingert'.YakuzA schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:12:
[...]
En de Ferrari trekt hard op, dus die is echt niet de makkelijkste om in te halen.
Eso no se hace @danielricciardo 🤣#GBRmovistarF1 pic.twitter.com/WEbNJiDI03
— F1 en Movistar Plus+ (@movistar_F1) 14 juli 2019
Daniel haalt weer een geintje uit
Mijn boefje is liev!
zouden ze anders kimi terug halen ? prima 2de rijder naast LEC , zie dat wel gebeuren
Dan kunnen ze Mick naar Sauber schuiven (wel wat voeg maar goed waarom niet)
Dan kunnen ze Mick naar Sauber schuiven (wel wat voeg maar goed waarom niet)
[ Voor 31% gewijzigd door LockeJohn op 15-07-2019 21:31 ]
Dit is echt goud, die "skypad" met Davidson. Ik kijk nu legaal F1TV, dus geen Sky meer, maar dit mis ik toch wel een beetjepinda powerrr schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:08:
[Streamable: 2019 Great Britain - Post-Race: Analysis: Ferrari v Red Bull]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dat herken ik wel een beetjeJvS schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:46:
[...]
Dit is echt goud, die "skypad" met Davidson. Ik kijk nu legaal F1TV, dus geen Sky meer, maar dit mis ik toch wel een beetje
Ben wel blij dat ik nu zonder gedoe kan kijken, maar de extra's zoals dit mis ik ook. Zou me niet verbazen als F1TV dit in de loop der jaren mee gaat pakken.
Waiting on the world to change
Wees blij dat je niet met Plooij en co zit opgescheeptJvS schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:46:
[...]
Dit is echt goud, die "skypad" met Davidson. Ik kijk nu legaal F1TV, dus geen Sky meer, maar dit mis ik toch wel een beetje
PSN: xMaurice93
HATSEFLATS LEKKER xDMaurice079 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:57:
[...]
Wees blij dat je niet met Plooij en co zit opgescheept
Hahaha oh god nu ga ik daar echt op lettenLockeJohn schreef op maandag 15 juli 2019 @ 23:04:
[...]
HATSEFLATS LEKKER xD
[YouTube: Jack Plooij en Max Verstappen - Makkelijk Scoren - Afl. 6]

Bedankt weer allemaal voor afgelopen weekend!
Heb er weer erg van genoten
Heb er weer erg van genoten
Gisteren de race terug gekeken. Ondanks dat ik zo nu en dan wat actie nu miste vond ik de race beelden heel erg fraai!!!
Mooie race van Leclerc, mooie race van Max, fijn dat Gasly eindelijk eens zijn talent kon laten zien en goed om te zien dat de nieuwe voorvleugel zijn werk doet!
Ook fijn voor Lewis dat ie weer won, blijft bijzonder om in je thuisland te winnen. Wel had ie wat mazzel, maar winnen is winnen. Bottas 2.0 is ook weer terug dus game on.
Het aller aller aller beste van alles is dat er weer geraced kan worden (dank je wel stewards) en dat de teams elkaar blijven naderen qua performance. Krijgen we dan toch nog een enerverend seizoen? Heerlijk!!!
Mooie race van Leclerc, mooie race van Max, fijn dat Gasly eindelijk eens zijn talent kon laten zien en goed om te zien dat de nieuwe voorvleugel zijn werk doet!
Ook fijn voor Lewis dat ie weer won, blijft bijzonder om in je thuisland te winnen. Wel had ie wat mazzel, maar winnen is winnen. Bottas 2.0 is ook weer terug dus game on.
Het aller aller aller beste van alles is dat er weer geraced kan worden (dank je wel stewards) en dat de teams elkaar blijven naderen qua performance. Krijgen we dan toch nog een enerverend seizoen? Heerlijk!!!
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:00
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ik heb nog een paar reacties verplaatst naar [F1] Seizoen 2019 - Deel 1.
Deze gaat op slot, we dwalen een beetje af.
Rust volgend weekend goed uit, daarna back to back weekend met eerst Duitsland en daarna Hongarije
Deze gaat op slot, we dwalen een beetje af.
Rust volgend weekend goed uit, daarna back to back weekend met eerst Duitsland en daarna Hongarije
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.