Bedoel je te zeggen dat je geen medische opleiding nodig hebt om verbanden te leggen?simons schreef op zondag 14 juli 2019 @ 17:36:
Die gasten van Ziggo, ja mag er blijkbaar niet op bashen, maar als je die foto van die kat laat zien, met bril etc. en Redbull..... en dan niet de link leggen met 007 en Blofeld...
Dat weet ik wel zeker, en als de Renault motor dit jaar ook nog in de RB15 had gelegen dan was z'n reactie waarschijnlijk ook iets milder geweestarbraxas schreef op zondag 14 juli 2019 @ 17:37:
[...]
Ach naar programma`s kijken waar alleen lekker politiek correct geluld word is zo lekker interressant.
Normaal gesproken zit er iemand anders op de bank die de rol van "met gestrekt been erin" heeft.
Denk dat dit een beetje bewust is.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Offtopic
[ Voor 97% gewijzigd door Outerspace op 14-07-2019 17:52 ]
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Zit nog eens terug te kijken. Evident dat het de fout is van Vettel, maar zou max niet de deur breder open moeten houden? Dan had Vettel hem wel gepakt, maar hij was veel sneller dus was erna er wel weer langs gegaan. Zou dat slimmer zijn geweest?
Als ik het zo allemaal beschouw was het eigenlijk geen geniale race van max. Leclerc haalde hem na de pitstop makkelijk in.
Als ik het zo allemaal beschouw was het eigenlijk geen geniale race van max. Leclerc haalde hem na de pitstop makkelijk in.
[ Voor 20% gewijzigd door giantgiantus op 14-07-2019 17:46 ]
Het is natuurlijk geen zondagmiddagritje op de snelweg waar je wel even galant kunt zijn.
Gewoon een megavette inschattingsfout van Vettel. Je kunt gewoon niet door je tegenstander heen rijden.
Dus niet een gevalletje niet slim van Verstappen, maar gewoon oliedom van Vettel.
Gewoon een megavette inschattingsfout van Vettel. Je kunt gewoon niet door je tegenstander heen rijden.
Dus niet een gevalletje niet slim van Verstappen, maar gewoon oliedom van Vettel.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wat een onzin. Hij had gewoon geen grip door koude banden op dat moment.giantgiantus schreef op zondag 14 juli 2019 @ 17:44:
Zit nog eens terug te kijken. Evident dat het de fout is van Vettel, maar zou max niet de deur breder open moeten houden? Dan had Vettel hem wel gepakt, maar hij was veel sneller dus was erna er wel weer langs gegaan. Zou dat slimmer zijn geweest?
Komt waarschijnlijk omdat je in een F1 topic zit, niet in een algemeen nieuws topic.arbraxas schreef op zondag 14 juli 2019 @ 17:42:
[Mbr]Offtopic[/mbr
ga dan niet mee en doe een TR
[ Voor 40% gewijzigd door Outerspace op 14-07-2019 17:56 ]
Nee joh, zodra je er voorbij bent gewoon verdedigen, anders ben je veel te lang bezig met aanvallen/inhalen.giantgiantus schreef op zondag 14 juli 2019 @ 17:44:
Geen perfecte race bedoel je denk ik.Als ik het zo allemaal beschouw was het eigenlijk geen geniale race van max. Leclerc haalde hem na de pitstop makkelijk in.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Die van leclerc waren toch even koud?Beavbusi schreef op zondag 14 juli 2019 @ 17:49:
[...]
Wat een onzin. Hij had gewoon geen grip door koude banden op dat moment.
Normaal eens, maar hij maakte wel een foutje waardoor Vettel weer heel dichtbij kwam.Hippocampus schreef op zondag 14 juli 2019 @ 17:49:
[...]
Nee joh, zodra je er voorbij bent gewoon verdedigen, anders ben je veel te lang bezig met aanvallen/inhalen.
[...]
Geen perfecte race bedoel je denk ik.
Bij de inhaalactie van LEC op VER zie je dat LEC een dummy doet, waardoor Max extreem diep inremt. LEC kiest de ideale lijn en haalt hem daarna gewoon in. Heel slim gedaan van LEC
PSN: xMaurice93
HAM 2 seconden sneller op de harde band dan de tweede tijd op die band. En ook nog de snelste ronde op hard.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Nette race van Pierre!
Dom van Vettel, maar kan (helaas) gebeuren. Wel netjes opgelost.
Bizar dat max zijn auto naar de finish reed....
Lec prima race met goeie acties.
En jammer dat Norris niet goed uit de verf kwam vandaag
Al met al vermakelijke race en biedt perspectief voor de toekomst!
Dom van Vettel, maar kan (helaas) gebeuren. Wel netjes opgelost.
Bizar dat max zijn auto naar de finish reed....
Lec prima race met goeie acties.
En jammer dat Norris niet goed uit de verf kwam vandaag
Al met al vermakelijke race en biedt perspectief voor de toekomst!
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Ja vast, want je verwacht natuurlijk dat hij hem er in rost.giantgiantus schreef op zondag 14 juli 2019 @ 17:44:
Ook in Oostenrijk was Verstappen op de witte band beduidend sneller als de concurrentie. Lijkt erop dat in racetrim met een lichte auto je tegenwoordig er een wat hardere compound onder kunt hebben liggen. Want ook daar lukte het niet om op rood de snelste ronde te pakken.JohanKupers schreef op zondag 14 juli 2019 @ 17:55:
[...]
HAM 2 seconden sneller op de harde band dan de tweede tijd op die band. En ook nog de snelste ronde op hard.![]()
Ik snap niet hoe velen (om niet iedereen te zeggen) dit een fantastische race vonden.
Mercedes rijd na de SC gewoon 20 seconden weg om vervolgens zonder al teveel druk een pitstop te kunnen doen.
Mercedes rijd na de SC gewoon 20 seconden weg om vervolgens zonder al teveel druk een pitstop te kunnen doen.
Hij maakt zelfde stuurbeweging als in baku alleen dan iets minder heftig.HeAdWaVe74 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:00:
[...]
Ja vast, want je verwacht natuurlijk dat hij hem er in rost.
- DaniëlWW2
- Niet online
Een ding zie ik eigenlijk niemand zeggen. Hoe heeft Max die auto uit de grindbak gekregen? Hij vloog er letterlijk in, stuiterde lekker door en zodra hij stil kwam te staan, begon hij weg te rijden. Dat is echt heel erg indrukwekkend. Hij moet zijn versnellingen hebben aangepast in de lucht en zich klaar hebben gemaakt om door te gaan.
Verder was dit Silverstone. Een circuit waar RBR het al jaren moeilijk heeft. De Red Bull's willen hier vaak gewoon niet. Kunnen we ons vorig jaar nog herinneren aan het einde van de race? De Ferrari's en Mercedessen gaven gas en RBR was weg. Toen kapte Max zijn versnellingsbak er ook nog eens mee. Nu deed de RB15 gewoon mee. Gasly was nog steeds ruim langzamer, maar had ditmaal het excuus van een uiteindelijk slechtere strategie.
Max ging gewoon op jacht naar Vettel. Die onboard was ook mooi. Gewoon helemaal opgebouwd met boost, overtake, batterij vol, PU voluit. Met Leclerc ook steeds zo extreem dichtbij rijden terwijl de dirty air echt niet gering is. Dat zagen we wel toen Vettel meteen zijn wielen blokkeerde vlak achter Max zijn RB15.
Die RB15 lijkt eindelijk op het gewenste niveau te zijn. Op een powercircuit als Silverstone eigenlijk sneller zijn dan de Ferrari's is gewoon indrukwekkend.
Verder was dit Silverstone. Een circuit waar RBR het al jaren moeilijk heeft. De Red Bull's willen hier vaak gewoon niet. Kunnen we ons vorig jaar nog herinneren aan het einde van de race? De Ferrari's en Mercedessen gaven gas en RBR was weg. Toen kapte Max zijn versnellingsbak er ook nog eens mee. Nu deed de RB15 gewoon mee. Gasly was nog steeds ruim langzamer, maar had ditmaal het excuus van een uiteindelijk slechtere strategie.
Max ging gewoon op jacht naar Vettel. Die onboard was ook mooi. Gewoon helemaal opgebouwd met boost, overtake, batterij vol, PU voluit. Met Leclerc ook steeds zo extreem dichtbij rijden terwijl de dirty air echt niet gering is. Dat zagen we wel toen Vettel meteen zijn wielen blokkeerde vlak achter Max zijn RB15.
Die RB15 lijkt eindelijk op het gewenste niveau te zijn. Op een powercircuit als Silverstone eigenlijk sneller zijn dan de Ferrari's is gewoon indrukwekkend.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik heb bijna geen Mercedes gezien, toen ik ze zag was het in het begin en waren ze ook aan het racen. Veel actie op de baan met verschillende manier en plekken van inhalen, Verstappen en Leclerc die lekker doorgingen waar ze vorige race waren gebleven (inclusief lekker naar buiten drukken van Leclerc bij Verstappen). De reden dat Mercedes zo ver voorstond kwam juist door al het gerace daarachter.HeAdWaVe74 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:03:
Ik snap niet hoe velen (om niet iedereen te zeggen) dit een fantastische race vonden.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Volgens mij zag je op de onboard van Max dat hij al ontkoppeld en terugschakelt tijdens zijn airtime.DaniëlWW2 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:04:
Een ding zie ik eigenlijk niemand zeggen. Hoe heeft Max die auto uit de grindbak gekregen? Hij vloog er letterlijk in, stuiterde lekker door en zodra hij stil kwam te staan, begon hij weg te rijden. Dat is echt heel erg indrukwekkend. Hij moet zijn versnellingen hebben aangepast in de lucht en zich klaar hebben gemaakt om door te gaan.![]()
per aspera ad astra
Heerlijk om te zien dat de Q pace en de race pace veel dichter bij elkaar zitten dan 2 races geleden voor MER / FER en RB (en ook F1,5). Die SC had van mij niet gehoeven, ik was zo benieuwd geweest hoe LEC en VER dat gevecht op de baan hadden afgerond.Arjan90 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:06:
[...]
Ik heb bijna geen Mercedes gezien, toen ik ze zag was het in het begin en waren ze ook aan het racen. Veel actie op de baan met verschillende manier en plekken van inhalen, Verstappen en Leclerc die lekker doorgingen waar ze vorige race waren gebleven (inclusief lekker naar buiten drukken van Leclerc bij Verstappen). De reden dat Mercedes zo ver voorstond kwam juist door al het gerace daarachter.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Hamilton had gewoon mazzel met de SC, dat was een brug te ver voor Max, maar Bottas had zeer zeker geen veilige stop kunnen maken en dat had nog wel eens interressant kunnen worden. Ook gezien het feit dat Bottas op rood nog steeds de snelste ronde niet pakt.
Helaas / gelukkig hadden we veel knokpartijen. Maar daardoor leek Mercedes wel sneller als dat ze daadwerkelijk waren.
Helaas / gelukkig hadden we veel knokpartijen. Maar daardoor leek Mercedes wel sneller als dat ze daadwerkelijk waren.
@arbraxas klopt, ik had zelf ook het gevoel dat als Verstappen Vettel had ingehaald, hij prima 2de kon worden. Het liep dus iets anders
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Daarbij lijkt de achterstand ook een stuk groter doordat Vettel en Verstappen veel tijd verloren bij die actie. Sterker nog, als dat niet was gebeurd, dan had het er om gespannen of Bottas P2 had gehad in mijn ogen.Arjan90 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:06:
[...]
Ik heb bijna geen Mercedes gezien, toen ik ze zag was het in het begin en waren ze ook aan het racen. Veel actie op de baan met verschillende manier en plekken van inhalen, Verstappen en Leclerc die lekker doorgingen waar ze vorige race waren gebleven (inclusief lekker naar buiten drukken van Leclerc bij Verstappen). De reden dat Mercedes zo ver voorstond kwam juist door al het gerace daarachter.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Ik denk dat vele zich hier al berust hebben op de dominantie van Mercedes en dus blij waren om te zien dat Ferrari en Redbull met elkaar konden vechten zodat het geen saaie optocht was. En sowieso veel actie rondom Max weer dus dat maakt de race voor ons Nederlanders meteen weer een stuk leuker.HeAdWaVe74 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:03:
Omdat een race om zoveel meer gaat dan wie er wint. Als dat het enige is wat belangrijk is dan moeten we het kampioenschap niet verder rijden. Hamilton en Mercedes kunnen dan nu al hun troffee krijgen en we kunnen ons een hoop zondagen besparen terwijl de teams miljoenen besparen. Wat er in de eerste helft van de race gebeurde achter die 2 zilveren pijlen is wat er een zeer goede race van maakt. De spanning tussen Red Bull en Ferrari.HeAdWaVe74 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:03:
En dat er een gat was zodat Bottas zorgvrij een pitstop kon maken komt natuurlijk omdat Vettel en Verstappen een incident hadden. Zonder dat hadden we waarschijnlijk 3 teams op het podium gezien vandaag en sowieso een spannend slot waarin Bottas moest proberen om Vettel en Verstappen opnieuw in te halen.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Weer zo voorspelbaar en saai, Mercedes 1 en 2 en dan een Ferrari, F1 is een optocht geworden en al tijden geen spannende regenraces meer
GAS moet ingeruild worden want die komt toch nooit voor VER, Renault motoren gaan allemaal stuk.
Race control is corrupt want die houden Ferrari altijd de hand boven het hoofd en VER is daar gewoon het slachtoffer van.
Ik ga nooit meer kijken want de file op de A1 is spannender.
Sarcasm ofc! Wat een race wat een vuurwerk, overal mooie gevechten gezien en de strijd tussen Ferrari en RedBull was echt heerlijk op de baan en in de pitstraat. Heb via Ziggo gekeken en heb zo genoten dat ik de complete race straks nog fftjes met Sky commentaar ga herhalen, LEC en VER belooft nog wat voor komende jaren
Race control is corrupt want die houden Ferrari altijd de hand boven het hoofd en VER is daar gewoon het slachtoffer van.
Ik ga nooit meer kijken want de file op de A1 is spannender.
Afgezien dat Vettel de schuldige was met Max, zal Vettel zelf ook flink balen. Na P6 in de Q naar P2 of P3 rijden in een race is een prachtige prestatie. Nu eindigde hij laatste terwijl zijn teamgenoot die hem al races onder druk zet nu de P3 pakt die Vettel had kunnen hebben.
Ook met Mercedes, het is nu een 1-2tje geworden maar de racepace van de Redbull zat er niet ver vanaf. Het waren alleen de Ferrari's waar Max niet aan voorbij kon en er megaveel tijd aan heeft verloren. Geweldige race om naar te kijken, jammer van de resultaten van Max.
Ben benieuwd hoe het in Duitsland gaat! Zou mooi zijn als de Redbulls beide Ferrari's zou kunnen pakken in de Q, Mercedes lijkt in de Q nog net iets te ver weg.
Ook met Mercedes, het is nu een 1-2tje geworden maar de racepace van de Redbull zat er niet ver vanaf. Het waren alleen de Ferrari's waar Max niet aan voorbij kon en er megaveel tijd aan heeft verloren. Geweldige race om naar te kijken, jammer van de resultaten van Max.
Ben benieuwd hoe het in Duitsland gaat! Zou mooi zijn als de Redbulls beide Ferrari's zou kunnen pakken in de Q, Mercedes lijkt in de Q nog net iets te ver weg.
We hebben in ieder geval een nieuwe 'Flying Dutchman'.
Welke race heb jij gekeken? Max heeft beide Ferrari`s ingehaald en zijn kans om een Mercedes aan te vallen werd hem door 1 van die twee Ferrari`s door de neus geboord NA een geslaagde inhaalactie door een (naar mijn mening gefrustreerde) Ferrari van achter van de baan word getetterd.Het waren alleen de Ferrari's waar Max niet aan voorbij kon en er megaveel tijd aan heeft verloren. Geweldige race om naar te kijken, jammer van de resultaten van Max.
Hoofdrol voor Ferrari, maar niet altijd een positieve vandaag.
Vettel zegt sorry
Ps. Kan iemand een schadeformulier erbij photoshoppen? 😁
Respect 🤝#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/ZMkCUKejVW
— Formula 1 (@F1) 14 juli 2019
Ps. Kan iemand een schadeformulier erbij photoshoppen? 😁
[ Voor 23% gewijzigd door Exocet op 14-07-2019 18:21 ]
Deed ie toch ook al tijdens de interviews; en Verstappen zei 'prima, moving on, nothing to see here'. Dingen gebeuren, niet te lang in blijven hangen
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Precies een jaartje geleden in China was het andersom. Shit happens, dat hoort erbij. Verder wel gewoon sportieve reactie van Vettel, zoals het hoort.
Doen de coureurs ook niet, een aantal kijkers daarentegennaitsoezn schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:21:
[...]
Deed ie toch ook al tijdens de interviews; en Verstappen zei 'prima, moving on, nothing to see here'. Dingen gebeuren, niet te lang in blijven hangen
Foutje op t werk, dat gebeurt, klaar.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Sorry verkeerd verwoord, bedoelde dat Max zeker bij Leclerc er lang achter heeft gezeten terwijl Hamilton en Bottas 12 seconden van hun wegreden en als ander verlies van tijd dat Vettel Max eraf kegelde. Door die twee heeft Max gigantisch veel verloren, anders zat er in theorie nog een aanval op P1 in (of in ieder geval er flink druk op zetten zoals in Monaco het geval was).arbraxas schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:18:
[...]
Welke race heb jij gekeken? Max heeft beide Ferrari`s ingehaald en zijn kans om een Mercedes aan te vallen werd hem door 1 van die twee Ferrari`s door de neus geboord NA een geslaagde inhaalactie door een (naar mijn mening gefrustreerde) Ferrari van achter van de baan word getteterd.
Had liever gezien dat Max de aanval op Mercedes had kunnen inzetten voor het kampioenschap en de punten toch was het weer een race als vanouds waarbij (of je Max nu haat of adoreert) hij voor gigantisch vermaak heeft verzorgd.
Tja, maar je kunt Ferrari natuurlijk niet kwalijk nemen dat ze hun positie verdedigen. Dat was dan mazzel voor Mercedes.
Persoonlijk vind ik dat die kwalificatiepartymodus gewoon verboden moet worden. Gewoon kwalificeren en racen met dezelfde. Want dat ben ik wel met Olaf Mol eens, op het moment dat Mercedes niet van pool kan vertrekken hebben ze het een stuk lastiger. Want dan moeten zij ook knokken en gaan ze tijd verliezen.
Persoonlijk vind ik dat die kwalificatiepartymodus gewoon verboden moet worden. Gewoon kwalificeren en racen met dezelfde. Want dat ben ik wel met Olaf Mol eens, op het moment dat Mercedes niet van pool kan vertrekken hebben ze het een stuk lastiger. Want dan moeten zij ook knokken en gaan ze tijd verliezen.
[ Voor 7% gewijzigd door arbraxas op 14-07-2019 18:32 ]
Ik heb een race gezien waarin een Ferrari zijn neus in een Red Bull boortarbraxas schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:18:
[...]
Welke race heb jij gekeken? Max heeft beide Ferrari`s ingehaald en zijn kans om een Mercedes aan te vallen werd hem door 1 van die twee Ferrari`s door de neus geboord NA een geslaagde inhaalactie door een (naar mijn mening gefrustreerde) Ferrari van achter van de baan word getetterd.
Sorry, kon het niet laten
Max heeft Leclerc niet on track ingehaald. Alleen in de pits. Andersom heeft Leclerc wel Max ingehaald op de baan onder gelijke omstandigheden.arbraxas schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:18:
[...]
Welke race heb jij gekeken? Max heeft beide Ferrari`s ingehaald en zijn kans om een Mercedes aan te vallen werd hem door 1 van die twee Ferrari`s door de neus geboord NA een geslaagde inhaalactie door een (naar mijn mening gefrustreerde) Ferrari van achter van de baan word getetterd.
Singapore 2017 ?Transportman schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:33:
[...]
Ik heb een race gezien waarin een Ferrari zijn neus in een Red Bull boort
Sorry, kon het niet laten
Sorry, kon het ook niet laten.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Helemaal eens. Beide hadden nieuwe witte banden. Enorm genoten van de race, maar zaten meer foutjes en onhandigheden in van max in een lange tijd.StealthyPeanut schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:34:
[...]
Max heeft Leclerc niet on track ingehaald. Alleen in de pits. Andersom heeft Leclerc wel Max ingehaald op de baan onder gelijke omstandigheden.
En toch zou diezelfde Leclerc achter Verstappen zijn geëindigd zonder die actie van z'n teamgenootStealthyPeanut schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:34:
[...]
Max heeft Leclerc niet on track ingehaald. Alleen in de pits. Andersom heeft Leclerc wel Max ingehaald op de baan onder gelijke omstandigheden.
Neuh, Lerclerc had gele banden, maar dan noggiantgiantus schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:37:
[...]
Helemaal eens. Beide hadden nieuwe witte banden. Enorm genoten van de race, maar zaten meer foutjes en onhandigheden in van max in een lange tijd.
Eeuuh, ze hadden allebei geel? Geen idee eigenlijk meer, maar volgens mij had LEC daar gele banden iig?
[ Voor 14% gewijzigd door Snowdog op 14-07-2019 18:40 ]
Beide geel idd. Het was een geweldige race van leclerc.Snowdog schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:39:
[...]
Neuh, Lerclerc had gele banden, maar dan nog
Eeuuh, ze hadden allebei geel? Geen idee eigenlijk meer, maar volgens mij had LEC daar gele banden iig?
Als ik mij goed herinner was HAM vorig jaar op Silverstone na 1 ronde laatste. Aan de eindmeet was hij toch netjes 2dearbraxas schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:31:
Want dat ben ik wel met Olaf Mol eens, op het moment dat Mercedes niet van pool kan vertrekken hebben ze het een stuk lastiger. Want dan moeten zij ook knokken en gaan ze tijd verliezen.
Dus niet goed kunnen inhalen slaat m.i. nergens op.
Page intentionally left blank.
Een safetycar is wel een beetje willekeur. Al reageerde Red Bull iets sneller dan Ferrari.naitsoezn schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:37:
[...]
En toch zou diezelfde Leclerc achter Verstappen zijn geëindigd zonder die actie van z'n teamgenootInhalen is een team-effort
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Waar zeg ik niet goed kunnen inhalen? Zeg alleen dat ze het lastiger hebben dan. Hij heeft niet gewonnen. My point being.Als ik mij goed herinner was HAM vorig jaar op Silverstone na 1 ronde laatste. Aan de eindmeet was hij toch netjes 2de
Dus niet goed kunnen inhalen slaag m.i. nergens op.
[ Voor 51% gewijzigd door arbraxas op 14-07-2019 18:43 ]
Nouja, wat heb je eraan de kwalificatiestanden te verbieden. Als je dan nog een motor hebt die gewoon harder loopt dan de rest, moet je dan ook maar het aantal pk's gaan limiteren ofzo? In principe kan elke fabrikant een kwalificatiestand gebruiken, dus ik zie het probleem niet zo.
Klopt als een bus. Maar dat was niet het punt van de quotenaitsoezn schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:37:
[...]
En toch zou diezelfde Leclerc achter Verstappen zijn geëindigd zonder die actie van z'n teamgenootInhalen is een team-effort
Max had op gebied van verdedigen zijn gelijke gevonden deze race. En hopelijk blijft dat zo
Je weet dat ze dat in het verleden al gedaan hebben? En eigenlijk nog doen. De F1 regelementen waar een auto aan moet voldoen is niet voor niks zo dik als een bijbel.moet je dan ook maar het aantal pk's gaan limiteren ofzo?
Staat er ook net zo veel onzin in?arbraxas schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:45:
[...]
Je weet dat ze dat in het verleden al gedaan hebben? En eigenlijk nog doen. De F1 regelementen waar een auto aan moet voldoen is niet voor niks zo dik als een bijbel.
Ja dat hebben ze in zekere zin inderdaad gedaan en er zijn regels, maar wat is precies het probleem van een kwalificatiestand? Ik zie er geen problemen mee als de motoren voldoen aan de reglementen. Waarom is daar een extra regel voor nodig? Omdat alleen Mercedes dat zou kunnen? Dat lijkt me onzin.arbraxas schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:45:
[...]
Je weet dat ze dat in het verleden al gedaan hebben? En eigenlijk nog doen. De F1 regelementen waar een auto aan moet voldoen is niet voor niks zo dik als een bijbel.
Klopt, door de fuckup van Ferrari hoefde Max dat ook niet meer. Neemt niet weg dat Max daarna gewoon wegreed.StealthyPeanut schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:44:
[...]
Klopt als een bus. Maar dat was niet het punt van de quote. RB heeft Lec ingehaald. Het was geen inhaalactie van Max.
Max had op gebied van verdedigen zijn gelijke gevonden deze race. En hopelijk blijft dat zo.
Van mij mogen ze trouwens elke race zo wheelbangend knokken. Leclerc heeft prima gereden.
Maar zijn podium heeft hij toch echt te danken aan zijn teamgenoot.
Verwijderd
Gewoon benoemen, is toch niets mis meewimmel_1 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 17:31:
Robert Doornbos moet (IMHO) ook eens wat minder expliciet worden in z'n uitspraken... Om de Renault motoren op TV nu zomaar even "klote motoren" te gaan noemen lijkt me niet écht een handige uitspraak....
Zo kunnen we bezig blijvenarbraxas schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:48:
[...]
Maar zijn podium heeft hij toch echt te danken aan zijn teamgenoot.
Omdat rijke teams gewoon dat soort dingen beter en sneller kunnen ontwikkelen. Je ziet nu de minder bedeelde teams langzaam wat dichterbij komen.Snowdog schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:47:
[...]
Ja dat hebben ze in zekere zin inderdaad gedaan en er zijn regels, maar wat is precies het probleem van een kwalificatiestand? Ik zie er geen problemen mee als de motoren voldoen aan de reglementen. Waarom is daar een extra regel voor nodig? Omdat alleen Mercedes dat zou kunnen? Dat lijkt me onzin.
Maar helaas gaan straks de regels weer op de schop en dan zie ik de bui helaas al weer hangen.
Maar goed, we zijn ook af van kwalificatiemotoren. Dus zo vergezocht is mijn voorstel nou ik weer niet.
Toch gewoon heerlijk zoals er gevochten werd op de baan. Geen gedoe met investigations, gewoon laten gaan. Dat een Vettel dan wel 10 seconden krijgt vind ik op zich wel terecht, maar of dat nou nut heeft voor deze wedstrijd? Hij reed toch al achteraan, dus was al gezien. Geeft hem dan een paar plaatsen straf voor de volgende race.
Nou nee, niet mee eens. McLaren weet er toch wel verrekte goed gebruik van te maken: Sainz in P6 is best goed naar mijn idee
Verwijderd
Benoem ze eens?giantgiantus schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:37:
[...]
Enorm genoten van de race, maar zaten meer foutjes en onhandigheden in van max in een lange tijd.
Nouja, dit is iets wat de motorenfabrikanten moeten ontwikkelen en die zijn allemaal nou niet bepaald arm volgens mij.arbraxas schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:51:
[...]
Omdat rijke teams gewoon dat soort dingen beter en sneller kunnen ontwikkelen. Je ziet nu de minder bedeelde teams langzaam wat dichterbij komen.
Maar helaas gaan straks de regels weer op de schop en dan zie ik de bui helaas al weer hangen.
Maar goed, we zijn ook af van kwalificatiemotoren. Dus zo vergezocht is mijn voorstel nou ik weer niet.
Lockup na safety car die gelukkig geen flat spots opleverde.
Fout met leclerc door op zelfde band wielspin te hebben en ingehaald te worden.
Teveel risico na fout bij inhaalactie Vettel. Als hij deur open had laten staan was hij tweede geworden.
Verwijderd
Nope, het 1ste is waarschijnlijker als het als dan. Ergo zonder de beuk van VET was VER minimaal 2de geworden. Wat als GIO is koffiedik kijken. Dat zullen we nooit wetenStealthyPeanut schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:51:
[...]
Zo kunnen we bezig blijven. Als Gio gewoon was blijven rijden weten we ook niet of Max nog voorbij Lec was gekomen.
https://www.f1-fansite.com/tag/f1-budget/Snowdog schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:54:
[...]
Nouja, dit is iets wat de motorenfabrikanten moeten ontwikkelen en die zijn allemaal nou niet bepaald arm volgens mij.
Er is anders een serieus geluid binnen de F1 zelf om de budgetverschillen drastisch te verminderen. Dat is natuurlijk niet voor niets.
In de spirit van 007 een Tooned van McLaren met Hunt James Hunt...
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Eerste 2 ja, kleine foutjes.giantgiantus schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:56:
[...]
Teveel risico na fout bij inhaalactie Vettel. Als hij deur open had laten staan was hij tweede geworden.
Die laatste is VOLLEDIG onzin. Gezien ook de excuses van Vettel is zelfs hij het met jou oneens.
Dat was gewoon een dikke inschattingsfout van hem.
[ Voor 12% gewijzigd door arbraxas op 14-07-2019 18:59 ]
Heerlijk met 2 maten meten dit.Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:56:
[...]
Nope, het 1ste is waarschijnlijker als het als dan. Ergo zonder de beuk van VET was VER minimaal 2de geworden. Wat als GIO is koffiedik kijken. Dat zullen we nooit weten
Dat Lec buiten zijn schuld om tijdens een SC terug valt van P3 naar P6 is irrelevant.
Maar dat Lec buiten zijn schuld om 3e wordt doordat Vet even Max eraf beukt is relevant.
Genoeg F1 topic voor deze zondag gok ik zo. Geniet er nog van allemaal.
Dat is mij zeker bekend, maar waar trek je die lijn? Dan kun je net zo goed zeggen dat ze vanaf morgen motoren niet meer mogen ontwikkelen en allemaal een standaardmotor krijgen omdat dat goedkoper is. Deze ontwikkelingen maken F1 juist tot wat F1 is en ik denk niet dat die kwalificatiestanden voor de meeste teams het verschil gaan maken wat betreft kosten.arbraxas schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:57:
[...]
https://www.f1-fansite.com/tag/f1-budget/
Er is anders een serieus geluid binnen de F1 zelf om de budgetverschillen drastisch te verminderen. Dat is natuurlijk niet voor niets.
Anyway, off-topic, sorry, zal er verder niet meer op reageren, het is duidelijk wat de meningen zijn denk ik.
[ Voor 7% gewijzigd door Snowdog op 14-07-2019 19:00 ]
Verwijderd
Ik heb uit betrouwbare bron ( de nld mb) dat de botsing tussen vet en ver geen ongeluk was.
ferrari was bang dat lec gedemotiveerd zou raken als ver weer een plekje zou afpakken... ( Soort gas maar dan in het rood)
Om dit te verkomen is op hoog nivo besloten vet te offeren, zodat lec in relatieve rust P3 kan pakken en een behoorlijke veer in zijn reet kan steken ( wij weten beter)
Nu kan ik niet onthullen wie (de nld mb) is. Maar ik beloof dit op 14-07-2024 openbaar te maken.
ferrari was bang dat lec gedemotiveerd zou raken als ver weer een plekje zou afpakken... ( Soort gas maar dan in het rood)
Om dit te verkomen is op hoog nivo besloten vet te offeren, zodat lec in relatieve rust P3 kan pakken en een behoorlijke veer in zijn reet kan steken ( wij weten beter)
Nu kan ik niet onthullen wie (de nld mb) is. Maar ik beloof dit op 14-07-2024 openbaar te maken.
Verwijderd
Wow, heftig en erg ver gezochtgiantgiantus schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:56:
[...]
Was de enige manier om een Ferrari op het podium te krijgen. Zou best wel een kern van waarheid in kunnen zitten....Bleekemolen modusVerwijderd schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:03:
Ik heb uit betrouwbare bron ( de nld mb) dat de botsing tussen vet en ver geen ongeluk was.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2019 19:15 ]
Mja want dat is zoals zo vaak dit seizoen een fuckup van het team van Ferrari. Niet omdat iemand of iets van Redbull ze letterlijk van de baan beukt.StealthyPeanut schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:59:
[...]
Heerlijk met 2 maten meten dit.
Dat Lec buiten zijn schuld om tijdens een SC terug valt van P3 naar P6 is irrelevant.
Maar dat Lec buiten zijn schuld om 3e wordt doordat Vet even Max eraf beukt is relevant.
Genoeg F1 topic voor deze zondag gok ik zo. Geniet er nog van allemaal.
Dan vind ik toch wel een redelijk nuanceverschil.
De race niet kunnen zien, maar wederom was Verstappen dus één van de hoofdrolspelers in ophef? Mooi hoor, straks de samenvatting eens bekijken.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dán al?Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:03:
Er was vandaag overigens sinds lange tijd geen enkele "U.I" ... Dat wil ook wel wat zeggen gezien de race welke we allemaal hebben mogen aanschouwen
Welke race heb je dan gekeken?wimmel_1 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:07:
[...]
Dán al?
Er was vandaag overigens sinds lange tijd geen enkele "U.I" ... Dat wil ook wel wat zeggen gezien de race welke we allemaal hebben mogen aanschouwen
Er was een UI tussen Gasly en Norris dacht ik. Maar geen verdere actie.
Nou gezien hoe er werd gemuggezift aan het begin van het seizoen waar voor elke scheet een straf werd uitgedeeld is het een klein wonder dat in de race van vandaag inderdaad maar 1 Under investigation was zonder straf.
En dat is goed, blijkbaar heeft de FIA zich toch de kritiek van de laatste tijd aangetrokken.
En dat is goed, blijkbaar heeft de FIA zich toch de kritiek van de laatste tijd aangetrokken.
Er waren meerdere U.Is. Ik heb alleen de U.I balk boven in het scherm en het symbool in het linker lijstje niet gezien. Of ik moet er overheen gekeken hebben. Wellicht dat hij dat bedoelt.Sir_Lion schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:09:
[...]
Welke race heb je dan gekeken?
[ Voor 3% gewijzigd door ThomasG op 14-07-2019 19:12 ]
Albon en NorrisSir_Lion schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:09:
[...]
Er was sowieso een U.I. voor iets in de pitlane wat verder niet in beeld werd gebracht (of ik heb het gemist).
Ook dat was een race incident , net zoals dat akkefietje tussen VER en VET (pitt-lance) waarbij 't om een plek in de punten (én 't podium) ging. De U.I. was daar ook héél snel weer weg.Sir_Lion schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:09:
[...]
We hoeven daar niet zolang op te wachten, toch? Bleekemolen als bron, wie andersVerwijderd schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:03:
Testing, one, two ...
Verwijderd
Ik zeg niks ( dikke knipoog). Pas over 5 jaar.hardware-lover schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:14:
[...]
We hoeven daar niet zolang op te wachten, toch? Bleekemolen als bron, wie anders
Dus zeg maar als een Michel bleekemolen zijn Mercedes-Benz geef de wedstrijd weg verhaal heeft verteld, ik de dag er na.....
- DaniëlWW2
- Niet online
Je hebt wat gemist. Het was wederom een geweldige race om te zien. Oke, buiten dat de regie haar uiterste best deed om het alsnog te verpesten.Wom schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:07:
De race niet kunnen zien, maar wederom was Verstappen dus één van de hoofdrolspelers in ophef? Mooi hoor, straks de samenvatting eens bekijken.
Dus jij adviseert coureurs die net iemand ingehaald hebben om de deur wagenwijd open te zetten om zodoende minder risico te lopen?giantgiantus schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:56:
[...]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Nee niet perse. Alleen als je een fout maakt en niet goed uit de bocht komt en als je dan heen en weer stuurt in de remzone is dat een risico wat niet nodig is. Kijk voor de gein eens naar baku vorig jaar. Identiek. Is het een fout van max? Wellicht niet, maar wel een onnodig risico.Lekker Ventje schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:25:
[...]
Dus jij adviseert coureurs die net iemand ingehaald hebben om de deur wagenwijd open te zetten om zodoende minder risico te lopen?
[ Voor 16% gewijzigd door giantgiantus op 14-07-2019 19:31 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Net eens teruggekeken. Hij liep al terug te schakelen voordat hij werd geraakt. Daarna nog een paar en hij reed er zo uit. Netjes.LAD93 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:10:
[...]
Volgens mij zag je op de onboard van Max dat hij al ontkoppeld en terugschakelt tijdens zijn airtime.

Vervolgens merkte hij naar een paar ronden wel dat hij langzamer was op de rechte stukken. Tja, diffuser kapot doet dat. Toen was het eigenlijk voorbij. De auto was ook wat minder stabiel.
Verwijderd
Aan de ene kant een zeer spannende race aan de andere kant meh, had graag gezien of Max de pace van de Mercedessen had kunnen volgen. Daarnaast ook erg jammer voor Bottas.
Racecraft van Leclerc en Max fantastisch om te zien, maar ook duidelijk dat met een beetje racecraft je op deze baan prima kan verdedigen en inhalen bijna onmogelijk is.
Zeer goed om te zien dat waar de Red Bulls al afschreven waren er nu gewoon staan, de Ferrari is in de acceleratie nog wel een tandje beter, hopelijk met Spec 4 is dat verleden tijd.
Racecraft van Leclerc en Max fantastisch om te zien, maar ook duidelijk dat met een beetje racecraft je op deze baan prima kan verdedigen en inhalen bijna onmogelijk is.
Zeer goed om te zien dat waar de Red Bulls al afschreven waren er nu gewoon staan, de Ferrari is in de acceleratie nog wel een tandje beter, hopelijk met Spec 4 is dat verleden tijd.
Zal dit het moment worden dat de focus bij Ferrari meer op LEC komt te liggen dan op VET?
Max is toch wel echt de koning van het inhalen, hoe hij vandaag met een langzamere auto hem heeft weten af te houden vond ik extreem indrukwekkend. Vooral die actie waarbij Max hem met een flinke bak snelheidsverschil uitremt en hij toch terug komt was bijna tegen de natuurkunde in.
Wat is het jammer dat deze twee toppers niet het materiaal hebben om 1 op 1 tegen Lewis te racen.
Max is toch wel echt de koning van het inhalen, hoe hij vandaag met een langzamere auto hem heeft weten af te houden vond ik extreem indrukwekkend. Vooral die actie waarbij Max hem met een flinke bak snelheidsverschil uitremt en hij toch terug komt was bijna tegen de natuurkunde in.
Wat is het jammer dat deze twee toppers niet het materiaal hebben om 1 op 1 tegen Lewis te racen.
Maar moet Ferrari zich nu zorgen beginnen te maken? Rb lijkt nu toch wel de gevechten met ze te kunnen winnen.
Niet bepaaldgiantgiantus schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:27:
[...]
Nee niet perse. Alleen als je een fout maakt en niet goed uit de bocht komt en als je dan heen en weer stuurt in de remzone is dat een risico wat niet nodig is. Kijk voor de gein eens naar baku vorig jaar. Identiek. Is het een fout van max? Wellicht niet, maar wel een onnodig risico.
[ Voor 10% gewijzigd door Vos op 14-07-2019 19:43 ]
Hij reed op een bocht af, dan doe je zulke dingen meestalDaniëlWW2 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:34:
Hij liep al terug te schakelen voordat hij werd geraakt.
Indentiek als in, air pocket waardoor er geen downforce was waardoor er niet voldoende geremd kon worden.
Vettel dacht dat er aan de binnenkant ruimte zou komen, dus wilde daar voor gaan. Maar Max liet hem staan en dekte de binnenbocht af. Toen kon Seb niet tijdig er omheen. Of dat nou door het gebrek aan downforce komt?Sir_Lion schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:43:
[...]
Indentiek als in, air pocket waardoor er geen downforce was waardoor er niet voldoende geremd kon worden.
Als Gasly je weet in te halen dan moet je je wel serieus zorgen gaan maken ja.DoeEensGek schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:40:
Maar moet Ferrari zich nu zorgen beginnen te maken? Rb lijkt nu toch wel de gevechten met ze te kunnen winnen.
Maar ik vind het nog veel te vroeg om conclusies te verbinden aan de laatste twee races. Al is Silverstone bepaald geen traag circuit, wat Ferrari juist zou moeten liggen dus dat zou wel weer enige zorgen moeten baren. Het is ook lastig te zeggen of Leclerc gewoon een topkwalificatie reed, Vettel heel matig was of een beetje van beiden.
Vergelijkbaars gebeurde ook in Baku, met als gevolg wat ik eerder al zei dat RIC in de air pocket kwam achter VER en dus erop botste omdat er gewoon geen downforce.Vos schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:45:
[...]
Vettel dacht dat er aan de binnenkant ruimte zou komen, dus wilde daar voor gaan. Maar Max liet hem staan en dekte de binnenbocht af. Toen kon Seb niet tijdig er omheen. Of dat nou door het gebrek aan downforce komt?
De botsing tussen VER en VET vandaag gebeurde ook hierdoor. Als VET 1 meter eerder had geremd, was er geen botsing geweest.
- DaniëlWW2
- Niet online
Wijsneus.naitsoezn schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:43:
[...]
Hij reed op een bocht af, dan doe je zulke dingen meestal
De snelheden zijn wel compleet verschillend. Max benoemde dat ook, in Baku reed Max 280 ofzo en Daniel 320. Hier was de snelheid veel lager. Maar Vettel zal er ongetwijfeld wat last van gehad hebben.Sir_Lion schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:49:
[...]
Vergelijkbaars gebeurde ook in Baku, met als gevolg wat ik eerder al zei dat RIC in de air pocket kwam achter VER en dus erop botste omdat er gewoon geen downforce.
De botsing tussen VER en VET vandaag gebeurde ook hierdoor. Als VET 1 meter eerder had geremd, was er geen botsing geweest.
GAS heeft gewoon een top weekend geraced, blij dat hij eindelijk eens een beetje lekker kon rijden zonder pechduivel en ander ongemak.Mugwump schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:45:
[...]
Als Gasly je weet in te halen dan moet je je wel serieus zorgen gaan maken ja.
Maar ik vind het nog veel te vroeg om conclusies te verbinden aan de laatste twee races. Al is Silverstone bepaald geen traag circuit, wat Ferrari juist zou moeten liggen dus dat zou wel weer enige zorgen moeten baren. Het is ook lastig te zeggen of Leclerc gewoon een topkwalificatie reed, Vettel heel matig was of een beetje van beiden.
Leuk om te zien hoeveel moeite het Ferrari koste om "die afgeschreven 2e coureur van RB" voorbij te komen.
Meer van dit graag!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.