My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
In de buitenlandse media valt het i.i.g. wel mee.JB schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:13:
Toch apart dat Max buiten de oranje bril niet echt gewaardeerd wordt.
La Gazetto Dello Sport
De roze sportkrant uit Italië, immer kritisch op Ferrari, zag dat Verstappen beide Ferrari's versloeg in een onderling duel. "Verstappen begon aan furieuze en indrukwekkende opmars. Hij passeerde Vettel in ronde 50 in bocht 3. Even later deed hij hetzelfde bij Bottas in dezelfde bocht. Het gat naar Leclerc werd kleiner, omdat de coureur van Ferrari op oudere banden reed. Dat leidde tot een gevecht waar iedereen al jaren op wacht en tekenend zal zijn voor de toekomst van de Formule 1. Spannend en met uitgestoken ellebogen."
L'Equipe
Verstappen won de Grand Prix van Oostenrijk op eigen kracht en krijgt daarvoor de complimenten van het Franse medium. "Dit keer won hij niet door te profiteren van een dubbele uitvalbeurt bij Mercedes, maar puur dankzij zijn eigen moed. Hij wordt soms bekritiseerd vanwege zijn acties op de baan of zijn uitspraken, maar Max Verstappen moet ook bedankt worden voor wat hij toevoegt aan de huidige Formule 1", zo luidt het Franse oordeel.
Bild
Na een aantal saaie races liet Verstappen zien waarom zoveel mensen houden van de Formule 1. Bild was dan ook blij de opschudding die Verstappen veroorzaakte op de Red Bull Ring. "De Nederlander liet een bijzondere show zien. Hij verprutste zijn start, maar baande zich daarna vanaf P8 een weg naar voren." Ook het Duitse medium vindt dat de FIA de juiste beslissing heeft gemaakt. "Het verstand heeft gewonnen."
The Guardian
The Guardian looft de inbreng van Verstappen én Leclerc. Volgens de Britse krant zijn deze twee coureurs precies wat de Formule 1 nodig heeft. "De race leek toebehoord aan Leclerc, die op pole begon en grotendeels aan de leiding ging. Verstappen en zijn team moesten daar echter niets van weten. Door een sterke strategie en aantal agressieve acties sneed Verstappen door het veld voordat hij de coup de grâce pleegde over de gefrustreerde Monegask met nog twee ronden te gaan. De twee jonge kanonnen van de F1, beide 21, hadden wat een mogelijk alledaagse overwinning van het front was geweest, verheven tot een spannende race. F1 had een injectie nodig en de twee jonge duiven hebben dat gegeven."
https://www.gpfans.com/nl...verstappen-in-oostenrijk/
https://www.instagram.com...-c7ZsJFoUx299iURS9--iJ4Hg
Steward Masi zegt hierover: "Magnussen rolde iets naar voren bij de startprocedure, voordat de lichten uitgingen. Hierdoor werd de sensor onder de auto geactiveerd en kregen we de melding binnen. Bij Max was er geen melding: De sensoren reageren alleen op beweging en Max Verstappen stond bij aanvang al op de witte lijn bij zijn startplek. Omdat hij stopte met bewegen, zijn er geen sensoren afgegaan."
Bronnen:
https://www.gpblog.com/nl...-straf-bij-de-start-.html
https://www.auto-motor-un...eich-2019-analyse-rennen/
Sorry als dit al eerder gepost is
Video ervan, mocht dat nog niet gepost zijn.autje schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:24:
[...]
Dus Ferrari vierde feest vanwege het nepbericht van de stewards. Dat is toch wel hilarisch
https://twitter.com/Pedrito141414/status/1145374297617240067
En het 'document' in kwestie.
https://twitter.com/wbuxt...est-zege-in-oostenrijk%2F
Wat denk je dat het ontwikkelen van de huidige betrouwbare motoren kost? Ik betwijfel dat het er goedkoper van geworden is...toolkist schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:28:
[...]
Dan moet je wel accepteren dat je nog maar met z'n zessen rijdt omdat de rest het niet kan betalen.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Omdat coureurs die gele streep niet (goed) kunnen zien vanuit de cockpit zit er iets van 20 cm marge op de parkeerplek van de auto waarbinnen het ok is.demo31051987 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:31:
Ik zie nu dat Max eerder al een penalty had moeten krijgen:
https://www.instagram.com...-c7ZsJFoUx299iURS9--iJ4Hg
Steward Masi zegt hierover: "Magnussen rolde iets naar voren bij de startprocedure, voordat de lichten uitgingen. Hierdoor werd de sensor onder de auto geactiveerd en kregen we de melding binnen. Bij Max was er geen melding: De sensoren reageren alleen op beweging en Max Verstappen stond bij aanvang al op de witte lijn bij zijn startplek. Omdat hij stopte met bewegen, zijn er geen sensoren afgegaan."
Bronnen:
https://www.gpblog.com/nl...-straf-bij-de-start-.html
https://www.auto-motor-un...eich-2019-analyse-rennen/
Sorry als dit al eerder gepost is
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Jasphur schreef op maandag 1 juli 2019 @ 07:07:
[...]
GIO is in ieder geval een stuk haar kwijt. Geen idee wat hier de weddenschap achter was. Video in de tweet.
[Twitter]
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Als je al de comments daaronder leest, zou je bijna gaan denken dat er best veel mensen verstand van F1 hebben..aicaramba schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:35:
[...]
En het 'document' in kwestie.
https://twitter.com/wbuxt...est-zege-in-oostenrijk%2F

Dat klopt, maar aldus Masi zat hij daar ook overheen, maar gingen er geen sensors af. Ik vind het een apart verhaal, want ik had ook verwacht dat de start afgebroken zou worden als een coureur niet goed zou staan.YakuzA schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:46:
[...]
Omdat coureurs die gele streep niet (goed) kunnen zien vanuit de cockpit zit er iets van 20 cm marge op de parkeerplek van de auto waarbinnen het ok is.
Iemand die weet of de regeling hierover is aangepast voor 2019?
Als niet iedereen locked in is, wordt de start ge-abort en een nieuwe warmup lap gedaan vziw.demo31051987 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:50:
[...]
Dat klopt, maar aldus Masi zat hij daar ook overheen, maar gingen er geen sensors af. Ik vind het een apart verhaal, want ik had ook verwacht dat de start afgebroken zou worden als een coureur niet goed zou staan.
Iemand die weet of de regeling hierover is aangepast voor 2019?
Er worden geen straffen voor uitgedeeld vziw, dus dat bronartikel heeft ook weer wat sensatiezoekerij
Verder wel schattig van Tanabe:
Honda technical director Toyoharu Tanabe was late onto the Austrian Grand Prix podium because he had "no idea" what to do after his company's first Formula 1 win since 2006.
[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 01-07-2019 11:53 ]
PSN
Maar waarom kreeg Magnussen dan een drive-trough voor het niet goed staan op zijn plek?YakuzA schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:52:
[...]
Als niet iedereen locked in is, wordt de start ge-abort en een nieuwe warmup lap gedaan vziw.
Er worden geen straffen voor uitgedeeld vziw, dus dat bronartikel heeft ook weer wat sensatiezoekerij
Verder wel schattig van Tanabe:
[...]
Zijn auto kwam van zijn plek voordat lichten uit waren? Max kwam alles behalve (goed) van zijn plekdemo31051987 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:55:
[...]
Maar waarom kreeg Magnussen dan een drive-trough voor het niet goed staan op zijn plek?
[ Voor 8% gewijzigd door JB op 01-07-2019 11:57 ]
Mijn boefje is liev!
Ik had ook eerst even naar de officiele documenten moeten kijken:JB schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:56:
[...]
Zijn auto kwam van zijn plek voordat lichten uit waren?
https://www.fia.com/file/83057/download/28236
Ok, sensatiezoekers dus
Vermoed dat hij bewoog tijdens de lichten procedure.demo31051987 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:55:
[...]
Maar waarom kreeg Magnussen dan een drive-trough voor het niet goed staan op zijn plek?
Omdat hij weer stil kwam te staan telt het dan niet als een false start, maar blijkbaar als verkeerd staan.
De extra warmup lap is alleen als voor de start procedure start iemand verkeerd staat.
PSN
Bij de startplekken staat een gele lijn. Hier mag je met je rechter voorband vóór staan of op staan, maar niet achter (dus tussen de hele lijn en de startlijn). Magnussen stond zo'n 10-20 cm achter de lijn, en dat mag niet. Hoewel ik de drive-through wel een beetje zwaar vond daarvoor, want het voordele was nihil; maar het is verboden.demo31051987 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:55:
[...]
Zoals @demo31051987 aangeeft staat in de officiele steward beslissing gewoon een jump start van magnussen. en niet iets vanwege de lijn.ThomasG schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:10:
[...]
Bij de startplekken staat een gele lijn. Hier mag je met je rechter voorband vóór staan of op staan, maar niet achter (dus tussen de hele lijn en de startlijn). Magnussen stond zo'n 10-20 cm achter de lijn, en dat mag niet. Hoewel ik de drive-through wel een beetje zwaar vond daarvoor, want het voordele was nihil; maar het is verboden.
Dus dat is iets anders dan tijdens de race in beeld kwam
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 01-07-2019 12:19 ]
PSN
Als je over de lijn bent op moment van "start schot", is dat dus een jump start.YakuzA schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:18:
[...]
Zoals @demo31051987 aangeeft staat in de officiele steward beslissing gewoon een jump start van magnussen. en niet iets vanwege de lijn.
Dus dat is iets anders dan tijdens de race in beeld kwam
[ Voor 3% gewijzigd door ThomasG op 01-07-2019 12:19 ]
LEC:"The redbull is ex..euhmm Max is extreamly quick during the race"Rivanov schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:11:
Post-race interviews van LEC en Max
[Streamable: (15)]
@0:56
Zelfs LEC valt het op dat alleen MAX snel is in de RB15
Zou RB nog iets naar buiten brengen om de lage snelheid van Gasly te verklaren, of gaan ze hem nu laten vallen?TrekDr0p schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:20:
[...]
LEC:"The redbull is ex..euhmm Max is extreamly quick during the race"
@0:56
Zelfs LEC valt het op dat alleen MAX snel is in de RB15
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Is ook niet eenmalig, maar al (vrijwel?) het hele seizoen. Wordt tijd voor een opvolger in mijn ogen.MrWilliams schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:23:
[...]
Zou RB nog iets naar buiten brengen om de lage snelheid van Gasly te verklaren, of gaan ze hem nu laten vallen?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Misschien wil RIC wel weer terugFiber schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:26:
[...]
Is ook niet eenmalig, maar al (vrijwel?) het hele seizoen. Wordt tijd voor een opvolger in mijn ogen.
PSN
Leuke gast, maar lijkt me geen goed plan voor alle partijen. Ik stem voor Norris!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
GAS ruilen met NOR lijkt me wel wat.
Ik ben ook Ferrari fan, maar vind vooral dat de snelste/dapperste moet winnen .. en dat Verstappen op een mooie wijze een Ferrari aftroeft is prima, welverdientAequitasII schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:23:
Vergis je niet hoeveel Ferrari fans er zijn in de F1. En Max is de laatste jaren de grote vijand van Ferrari geworden en rivaal van Hamilton. Dan houdt je alleen nog een paar miljoen Hollanders over als fan..
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Dat Norris ook de nodige humor heeft is ene pluspunt
Er gaat niets boven het enthousiasme van de Channel 4 verslaggever (met Coulthard naast hem).Verwijderd schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:51:
[...]
Alleen jammer van die hysterisch krijsende Sky gasten. Enthousiasme?! Prima, maar overdrijven is ook een kunt
"lights out and away we gooooOOOOOOOOOOO it's a bad start for Verstappen"
Testing, one, two ...
- DaniëlWW2
- Niet online
Dat hangt helemaal af van wat Mateschitz wil. Hij schijnt alleen nogal impulsief te kunnen zijn, waardoor het zomaar kan gebeuren.MrWilliams schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:23:
[...]
Zou RB nog iets naar buiten brengen om de lage snelheid van Gasly te verklaren, of gaan ze hem nu laten vallen?
Deze compilatie van Gasly zijn race met radiocontact, helpt in ieder geval niet...
https://streamable.com/d4ppb
Kwam gewoon niet voorbij Kimi omdat Gasly steeds de verkeerde lijnen reed. Kimi houdt gewoon de racelijn en weet gewoon dat Gasly niet kan passeren. Kimi probeert niet eens echt hard te verdedigen. Na de pitstop lukt het dan. Vervolgens heeft Gasly toen vrij snel zijn banden gesloopt. Ondertussen ook steeds basale instructies zoals opletten op je remmen, gebruik de overtake knop etc.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hij heeft alle geluk van de wereld dat er geen goede vervanging op de bank zit.DaniëlWW2 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:43:
[...]
Dat hangt helemaal af van wat Mateschitz wil. Hij schijnt alleen nogal impulsief te kunnen zijn, waardoor het zomaar kan gebeuren.
Deze compilatie van Gasly zijn race met radiocontact, helpt in ieder geval niet...
[Streamable: Gasly highlights]
Kwam gewoon niet voorbij Kimi omdat Gasly steeds de verkeerde lijnen reed. Kimi houdt gewoon de racelijn en weet gewoon dat Gasly niet kan passeren. Kimi probeert niet eens echt hard te verdedigen. Na de pitstop lukt het dan. Vervolgens heeft Gasly toen vrij snel zijn banden gesloopt. Ondertussen ook steeds basale instructies zoals opletten op je remmen, gebruik de overtake knop etc.
HUL weghalen bij Renault. Gewoon dokken, geld zat. Voor de PR/marketing alleen al een boost!MikeyMan schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:45:
[...]
Hij heeft alle geluk van de wereld dat er geen goede vervanging op de bank zit.
mag dat eigelijk midden in seizoen of een winterstop oid?
[ Voor 11% gewijzigd door JB op 01-07-2019 12:48 ]
Mijn boefje is liev!
Hij werd direct in het begin wel gevraagd om Max voorbij te laten.DaniëlWW2 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:43:
[...]
Dat hangt helemaal af van wat Mateschitz wil. Hij schijnt alleen nogal impulsief te kunnen zijn, waardoor het zomaar kan gebeuren.
Ik had meer van hem verwacht. Tuurlijk is het moeilijk naast Max, maar zelfs zonder hem met Max te vergelijken doet hij het niet erg goed.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Nu is Kimi ook wel een oude sluwe vos die je het racen niet hoeft te leren, Gasly heeft in elk geval gisteren flink les van hem gehad wat dat betreft.DaniëlWW2 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:43:
[...]
Olav Mol gaf dat ook mooi aan, Gasly heeft gewoon niet de overtuigingskracht om de auto bij een (pogint tot) inhaalpoging zijn auto er naast te LATEN staan. Als je er bij het aanremmen gewoon goed naast zit dan kan de ander een stuk lastiger verdedigen, prik je hem er telkens maar half naast zoals Gasly dan is het eenvoudig om de deur dicht te gooien.
Kimi had dat in no-time door, wist waar hij moest verdedigen en/of net even een andere lijn moest rijden en kon zo ronden lang Gasly voorblijven.
Gigantisch verschil met hoe Max inhaalt, maar Leclerc weet ook hoe het werkt. Bij een inhaalpoging van Max op Leclerc probeerde Max achterlangs te kruizen, Leclerc liet een fractie van een seconde zijn gas los middenin de bocht waardoor Max hetzelfde moest doen. Resultaat? Leclerc had weer net genoeg ruimte om een volgende inhaalpoging af te slaan.
Nyck de Vries misschien een kans geven bij RB. Gasley zit gewoon geen progressie in. Ondanks het voorbij laten van Max is het verschil wel erg groot.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Mooi? Ik snap niet wat dat ventje daar doet. Ik weet dat de Britse media met hem weglopen, maar hij heeft wat mij betreft weinig toe te voegen in deze setting. Ik snap prima dat ze hem uitnodigen in de pitbox bij een of ander team, maar als pundit?Chiron schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:08:
[...]
Mooi om Billy Monger daar ook bij te zien staan (met de nadruk op 'staan')
Ik mag Hulkenberg graag (van TV dan...), maar hij is al wat lang "de belofte". Die man is inmiddels 31 en moet zich nog altijd echt bewijzen. Ik ben bang dat zijn kans voorbij is eigenlijk.Holkers schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:10:
Of van Gasly openlijk de testrijder maken en niet miepen dat hij trager is of iemand er in zetten die stabieler is en kan ontwikkelen, maar dat zijn er weinig. Hulkeberg of Sainz zouden kunnen maar de rest is gewoon niet goed genoeg om die rol in te vullen. Ik zou het Hulkenberg wel gunnen, Sainz een stuk minder (plus die twee naast elkaar ging in het verleden ook niet lekkers, zeker met die spaanse media en papa achter zich). Hulk of Gasly laten zitten
[ Voor 46% gewijzigd door ATS op 01-07-2019 13:14 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Zou erg leuk zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat een internationaal merk twee nederlanders zou willen. Een andere nationaliteit er bij is toch wel fijn voor de marketing lijkt mij.arbraxas schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:52:
Met een oranje bril,
Nyck de Vries misschien een kans geven bij RB. Gasley zit gewoon geen progressie in. Ondanks het verbij laten van Max is het verschil wel erg groot.
Wat zou het voordeel voor RBR zijn om een tweede Nederlander in te zetten? Dat merk is groter dan Nederland en Nederland hebben ze al maximaal gewonnen. Die hebben echt liever een Fransman, Duitser, Spanjaard.... naast Max om ook in andere landen meer exposure te krijgen.arbraxas schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:52:
Met een oranje bril,
Nyck de Vries misschien een kans geven bij RB. Gasley zit gewoon geen progressie in. Ondanks het verbij laten van Max is het verschil wel erg groot.
alles kan off-topic
Waarom niet, ik denk dat Nederland op het ogenblik gewoon HET visitekaartje is voor de F1, zowel de coureur als het publiek.
Persoonlijk zou ik het hem wel gunnen, een stoeltje bij toro rosso. Hij zal sowieso niet direct bij RB komen te zitten.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Wat is het voordeel om 1 nederlander in te zetten en 1 fransman die elk weekend compleet wordt afgedroogdAnkona schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:59:
[...]
Wat zou het voordeel voor RBR zijn om een tweede Nederlander in te zetten? Dat merk is groter dan Nederland en Nederland hebben ze al maximaal gewonnen. Die hebben echt liever een Fransman, Duitser, Spanjaard.... naast Max om ook in andere landen meer exposure te krijgen.
Gasly beschadigd zichzelf nu. Zoals hij door de race wordt gecoacht, wordt dat ook bij anderen zo gedaan?
Ik snap die Billy Monger ook niet helemaal, voor zijn ongeluk had ik nog nooit van hem gehoord. Ik heb overigens wel diep respect voor de manier hoe hij omgaat met zijn handicap. Maar de toegevoegde waarde bij Sky zie ik niet zo. Maar hé, misschien wist het wel de meest spectaculaire reporter ooit.
Overigens jammer dat er nu geen back tot back race is 😃
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Dat vinden de Duitsers en Britten mooi.MikeyMan schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:01:
[...]
Wat is het voordeel om 1 nederlander in te zetten en 1 fransman die elk weekend compleet wordt afgedroogd
alles kan off-topic
De franse GP is een saaie optocht door de layout van de baan. Bezoekersaantallen vallen dus tegen.
Zoveel extra exposure krijgt RB niet in Frankrijk.
Dat er zo weinig mensen bij de Franse GP waren heeft wellicht ook wat te maken met de totale verkeerschaos vorig jaar. Toen waren er mensen die een ticket hadden en niet de poort gehaald hebben... Niet gek dat je dan moeite krijgt om de stoeltjes het volgende jaar weer te vullen voor een toch al niet zo spectaculaire race.arbraxas schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:05:
Mja, Renault gaat niet lekker. Hebben zelf geen franse rijder en Gasley stelt teleur.
De franse GP is een saaie optocht door de layout van de baan. Bezoekersaantallen vallen dus tegen.
Zoveel extra exposure krijgt RB niet in Frankrijk.
Zo slecht deed ie het anders niet, als interviewerATS schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:55:
[...]
Mooi? Ik snap niet wat dat ventje daar doet. Ik weet dat de Britse media met hem weglopen, maar hij heeft wat mij betreft weinig toe te voegen in deze setting. Ik snap prima dat ze hem uitnodigen in de pitbox bij een of ander team, maar als pundit?
Ik vond het gewoon mooi, dat ie daar stond, met zn kunstbenen.
In het achterhoofd houdend dat ook Max 15000 pond heeft gedoneerd voor de kosten van het herstel destijds en volgens mij zelfs de inzamelingsactie wat aangejaagd heeft bij zn collega's in de racewereld.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Nu nog de teamradio van Max. Die wil ik ook wel horen.DaniëlWW2 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:43:
[...]
"When you grow up your heart dies"
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Dan maak je kans op overwinningen en dit jaar nog leren en volgend jaar vechten om het WK.
Waarschijnlijk omdat je niet magisch pk's kan genereren ten koste van betrouwbaarheid. Als het zo simpel was geweest....Verwijderd schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:51:
Misschien gek idee, maar waarom niet de Honda motor vol open draaien komende races en om de 3 races een motor wissel?
Dan maak je kans op overwinningen en dit jaar nog leren en volgend jaar vechten om het WK.
Verwijderd
Modus 11 deed wel blijkbaar heel wat, met natuurlijk betere banden en verbeterd chassis voor Max gisteren.Snowdog schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:54:
[...]
Waarschijnlijk omdat je niet magisch pk's kan genereren ten koste van betrouwbaarheid. Als het zo simpel was geweest....
Heb het al eerder gezegd, maar Max heeft wel vaker een speciale engine mode gehad tot het einde, dat zegt verder niet zoveel. Het waren waarschijnlijk vooral de banden en het feit dat deze baan gewoon 'goed werkt' voor de RB. Dat die motor niet zo geweldig was zag je wel aan de 1e (mislukte) inhaalpoging op Leclerc.Verwijderd schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:56:
[...]
Modus 11 deed wel blijkbaar heel wat, met natuurlijk betere banden en verbeterd chassis voor Max gisteren.
Getuige Russel vs Norris... een duidelijker voorbeeld kan ik zo even niet bedenken.Vuvuzela schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:04:
[...]
Spec klasse of niet. Het helpt enorm om bij een goed team te zitten.
Het punt is vooral dat winnaar zijn niet het hele verhaal verteld. Nyck wordt evt kampioen maar heeft de F1 teams echt niet overtuigd (nog).
Wil je daarmee impliceren dat Russel beter zou zijn dan Norris? Ik ben het met je eens dat we die 2 niet kunnen beoordelen om het verschil in auto. Maar dat Russel een half kreupele vent (die zonder sponsoring nooit in de F1 had gereden kunnen we nu wel vaststellen denk ik) verslaat vind ik verder weinig bijzonder.sjaool schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:15:
[...]
Getuige Russel vs Norris... een duidelijker voorbeeld kan ik zo even niet bedenken.
Je maakt een specificatie voor een motorruimte/ophanging en de essentiële aansluitingen. Dan laat je de motorfabrikanten genoeg motoren fabriceren dat alle coureurs hun wagen met dezelfde motor kunnen uitrusten. Getest/afgesteld op gelijk vermogen en per loting toegekend. Je verdeelt de races dan over de verschillende motorfabrikanten, dus zeg 1-3 races met het ene merk en daarna 1-3 races met een ander merk. Dan is de prestatie van de coureur nagenoeg doorslaggevend. Het chassis en de rest van de hardware is veel goedkoper en daar moet men beter op kunnen concurreren zonder exorbitante budgets.
De snelste rondetijden en gemiddelde prestatie per race bepalen dan de prestatie en reputatie van de motorfabrikant en voor de rest is het de prestatie van het eigen team.
Er zitten natuurlijk de nodige haken en ogen aan en hier zullen vast niet alle partijen direct warm voor lopen maar het zou het overwegen/proberen/bespreken waard zijn.
*sowieso
Nee, dat Norris geen kampioen is geworden maar wel bij een beter team rijdt.Snowdog schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:18:
[...]
Wil je daarmee impliceren dat Russel beter zou zijn dan Norris? Ik ben het met je eens dat we die 2 niet kunnen beoordelen om het verschil in auto. Maar dat Russel een half kreupele vent (die zonder sponsoring nooit in de F1 had gereden kunnen we nu wel vaststellen denk ik) verslaat vind ik verder weinig bijzonder.
Maar het veld van vorig jaar in de F2 was ook een stuk zwaarder dan die van dit jaar.sjaool schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:46:
[...]
Nee, dat Norris geen kampioen is geworden maar wel bij een beter team rijdt.
Vandaar dan Nyck het nu ook zo goed doet, enige tegenstand is van latifi(ook al valt hij de afgelopen races erg tegen) en ghiotto.
Aaaah, ok, dat was niet helemaal duidelijk. Ben niet bekend met hun verleden (denk velen hier niet), dus dat was wellicht nuttig om erbij te schrijvensjaool schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:46:
[...]
Nee, dat Norris geen kampioen is geworden maar wel bij een beter team rijdt.
Denk wel dat we van Russel echt geen idee hebben wat hij kan. Dit was waarschijnlijk op dit moment het enige stoeltje wat hij kon krijgen, misschien is het ook wel een extreem goede coureur (a la Leclerc of Max). Maja, dat gaan we de komende jaren wel zien I guess
Russel staat toch onder contract bij Mercedes en is door Toto bij Williams neergezetSnowdog schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:57:
[...]
Aaaah, ok, dat was niet helemaal duidelijk. Ben niet bekend met hun verleden (denk velen hier niet), dus dat was wellicht nuttig om erbij te schrijven![]()
Denk wel dat we van Russel echt geen idee hebben wat hij kan. Dit was waarschijnlijk op dit moment het enige stoeltje wat hij kon krijgen, misschien is het ook wel een extreem goede coureur (a la Leclerc of Max). Maja, dat gaan we de komende jaren wel zien I guess
Verandert verder niet zoveel aan de situatie toch? In dat geval is hij daar neergezet omdat Mercedes zelf geen stoeltje beschikbaar heeft. Hij heeft het geluk gehad dat Ocon dacht een deal te hebben met Renault I guess.ppbruins schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:59:
[...]
Russel staat toch onder contract bij Mercedes en is door Toto bij Williams neergezet
Eigenlijk dus zoals het nu met de banden gaat....CaptJackSparrow schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:36:
Als je F1 spannender wilt maken kun je de zaken evt. rigoureus omgooien. De motor is nu te veel bepalend, dus haal je die factor eruit.
Je maakt een specificatie voor een motorruimte/ophanging en de essentiële aansluitingen. Dan laat je de motorfabrikanten genoeg motoren fabriceren dat alle coureurs hun wagen met dezelfde motor kunnen uitrusten. Getest/afgesteld op gelijk vermogen en per loting toegekend. Je verdeelt de races dan over de verschillende motorfabrikanten, dus zeg 1-3 races met het ene merk en daarna 1-3 races met een ander merk. Dan is de prestatie van de coureur nagenoeg doorslaggevend. Het chassis en de rest van de hardware is veel goedkoper en daar moet men beter op kunnen concurreren zonder exorbitante budgets.
De snelste rondetijden en gemiddelde prestatie per race bepalen dan de prestatie en reputatie van de motorfabrikant en voor de rest is het de prestatie van het eigen team.
Er zitten natuurlijk de nodige haken en ogen aan en hier zullen vast niet alle partijen direct warm voor lopen maar het zou het overwegen/proberen/bespreken waard zijn.
Druist in tegen het formule concept waarbij teams/fabrikanten juist binnen de formule de ruimte moeten hebben om eigne keuzes te maken. Ik denk juist die vrijheid teveel beperkt is waardoor alle teams moeten proberen in de marge hetzelfde ideale concept te verbeteren.
Geef je meer vrijheidsgraden dan zul je zien dat het ene concept op de ene baan beter uit de verf komt en het andere op de andere baan. En draai ieder jaar een beetje aan de knoppen waardoor de teams ieder jaar weer gedwongen worden eigen keuzes te maken ipv de heilig succesformule te kopieren. (En ja, wie weet krijg je dan weer wagens met 6 wielen...)
Grofweg dus meer ruimte voor creativiteit en minder door engineeren.
Verder een paar suggesties om het spannender te maken:
- Meer bandenleveranciers, weg met het geforceerde banden reglement.
- Tanken weer toestaan (wordt ook wel weer tijd, zo lang de F1 bestaat is het steeds een paar jaar wel, dan weer een paar jaar niet)
- DRS afschaffen
- Wagens kleiner maken (is simpeler dan de circuits breder maken en heeft hetzelfde effect)
- Kansloze parade races zoals Monaco van de kalender halen
- Geen data verkeer meer tussen auto en pits, laat de coureur maar zelf uitzoeken hoe alles werkt.
- meer regen races (Kom maar op met die race in Schotland)
- Pitspoezen terug
- Geen straffen voor het wisselen van onderdelen . ( dus een motor mag weer op/over de limiet belast worden/ ploffen)
alles kan off-topic
Misschien is die Williams wel de beste wagen, maar zijn hun coureurs gewoon 5 seconden trager als de restSnowdog schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:57:
[...]
Ik vermoed wel dat Russell iets kan, hoewel we dat nu niet zullen zien. Ik denk ook dat Kubica niet plots enorm traag is geworden na zijn ongeval, anders zat hij niet in dat stoeltje. Je zet geen rijder in een wagen waarvan je weet dat ie 2 seconden trager is dan de rest van het veld. Zelfs niet als die miljoenen meebrengt (en begin nu niet over Stroll: dat is waarschijnlijk geen potentiële wereldkampioen, maar hij kan wel degelijk een stukje rijden). Ik kan mij ook niet voorstellen dat Kubica zelf dat zou willen.
Ik denk dat Kubica wel vrij traag is eigenlijk. Hij brengt vele miljoenen mee en hij is blijkbaar niet snel genoeg als hij nu al door een rookie onder het tapijt wordt geveegd. Ik bedoel, ik vind Kubica ook een super sympathieke kerel, maar hij heeft zijn plek daar niet te danken aan zijn snelheid. Ik denk dat het feit dat Williams hem een jaar eerder geen stoeltje gaf en het feit dat het dit jaar zo lang duurde voordat hij inderdaad werd bevestigd als rijder ook wel aangeven dat hij eigenlijk gewoon klaar is in de F1.Giesber schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:13:
[...]
Misschien is die Williams wel de beste wagen, maar zijn hun coureurs gewoon 5 seconden trager als de rest.
Ik vermoed wel dat Russell iets kan, hoewel we dat nu niet zullen zien. Ik denk ook dat Kubica niet plots enorm traag is geworden na zijn ongeval, anders zat hij niet in dat stoeltje. Je zet geen rijder in een wagen waarvan je weet dat ie 2 seconden trager is dan de rest van het veld. Zelfs niet als die miljoenen meebrengt (en begin nu niet over Stroll: dat is waarschijnlijk geen potentiële wereldkampioen, maar hij kan wel degelijk een stukje rijden). Ik kan mij ook niet voorstellen dat Kubica zelf dat zou willen.
* Fiber weet er ook nog wel een paar:Ankona schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:05:
[...]
Eigenlijk dus zoals het nu met de banden gaat....
Druist in tegen het formule concept waarbij teams/fabrikanten juist binnen de formule de ruimte moeten hebben om eigne keuzes te maken. Ik denk juist die vrijheid teveel beperkt is waardoor alle teams moeten proberen in de marge hetzelfde ideale concept te verbeteren.
Geef je meer vrijheidsgraden dan zul je zien dat het ene concept op de ene baan beter uit de verf komt en het andere op de andere baan. En draai ieder jaar een beetje aan de knoppen waardoor de teams ieder jaar weer gedwongen worden eigen keuzes te maken ipv de heilig succesformule te kopieren. (En ja, wie weet krijg je dan weer wagens met 6 wielen...)
- Tanken weer toestaan (wordt ook wel weer tijd, zo lang de F1 bestaat is het steeds een paar jaar wel, dan weer een paar jaar niet)
- DRS afschaffen
- Wagens kleiner maken (is simpeler dan de circuits breder maken en heeft hetzelfde effect)
- Geen data verkeer meer tussen auto en pits, laat de coureur maar zelf uitzoeken hoe alles werkt.
- Pitspoezen terug
- Geen straffen voor het wisselen van onderdelen . ( dus een motor mag weer op/over de limiet belast worden/ ploffen)
- Ongelimiteerd brandstofverbruik
- Tankstops weer toestaan
- Alle elektromotoren en accu's eruit
- Vleugels drastisch kleiner en simpeler
- Vrije bandenkeus
- Motor hoeft maar 1 race mee te gaan
- Pitspoezen terug
- Uitloopstroken vervangen door gras en/of grind en/of zandbakken
- etc. etc.

We kunnen hem nog niet beoordelen gezien het materiaal wat hij tot zijn beschikking heeft dit jaar.Snowdog schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:01:
[...]
Verandert verder niet zoveel aan de situatie toch?
Dat moet dan wel een "goedkope" motor worden voor de klantenteams.Fiber schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:26:
[...]
* Fiber weet er ook nog wel een paar:
Er zijn natuurlijk vele manieren om de voorspelbaarheid van nu door de rangorde die bepaald wordt door de dominante invloed van motorenfabrikanten te doorbreken, maar binnen het kader van de huidige situatie kom je dan bij die motor uit. Natuurlijk kun je dat kader ook veranderen door een of meerdere van de door jou beschreven opties.Ankona schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:05:
[...]
- DRS afschaffen
- Pitspoezen terug
De wijzigingen in de F1 regels zijn voor een (flink) deel geweest om de grote verschillen in kansen door grote verschillen in budgetten te reduceren. Dan hou je uiteindelijk de coureurs en de motoren over. Door de motoren te wisselen kunnen de fabrikanten daarvan nog steeds tegen elkaar wedijveren.
Dat klopt, maar dat zei ik eerder ook al volgens mijppbruins schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:38:
[...]
We kunnen hem nog niet beoordelen gezien het materiaal wat hij tot zijn beschikking heeft dit jaar.
CaptJackSparrow schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:36:
Als je F1 spannender wilt maken kun je de zaken evt. rigoureus omgooien. De motor is nu te veel bepalend, dus haal je die factor eruit.
Uiteraard zitten hier goede punten tussen, maar volgens mij denkt iedereen veel te moeilijk.Ankona schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:05:
[...]
- DRS afschaffen
- Pitspoezen terug
Er moet gewoon met een BoP gewerkt worden .. werkt tijdens de Le Mans, 24h Nurburgring, 24k Spa, Blancpain ook goed! En het is actief, het wordt tijdens het seizoen gecorrigeerd dus je houdt de wagens bij elkaar.
of je kunt met een (straf)gewichten systeem werken.
Nr 1 krijgt: 30 kg
Nr 2 krijgt: 20 kg
Nr 3 krijgt: 10 kg
en als men buiten de top 3 finisht dan gaat er weer wat af.
Dit laatste kan pér direct ingevoerd worden. Ga eens na wat er zou gebeuren als Hamilton nu met 6x 30kg + 2x 20kg zou rondrijden! dat is 220kg !! .. kan natuurlijk ook met stappen van 5 kg .. 5, 10, 15 kg .. dan was het 6x 15kg + 2x 10kg = 110kg .. misschien is dat ook al wel genoeg.
En dan dek je direct ALLE regeltjes af .. diegene die boven de rest uit steekt wordt vanzelf weer gelijkwaardig. En zodra ze rest bij komen gaat het gewicht er weer vanaf.
Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn?
De F1 twintig á dertig jaar terug in de tijd gooien is natuurlijk geen goed plan. F1 is altijd juist ook een innovatieplatform geweest, dat moet wel zo blijven.Fiber schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:26:
[...]
- Vrije bandenkeus
- Pitspoezen terug
- etc. etc.
![]()
![]()
Good taste is for people who can’t afford sapphires
BoP is ook een zwaar bekritiseerd systeem.Alfa90_Buttje schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:48:
[...]
[...]
Uiteraard zitten hier goede punten tussen, maar volgens mij denkt iedereen veel te moeilijk.
Er moet gewoon met een BoP gewerkt worden .. werkt tijdens de Le Mans, 24h Nurburgring, 24k Spa, Blancpain ook goed! En het is actief, het wordt tijdens het seizoen gecorrigeerd dus je houdt de wagens bij elkaar.
Dit laatste kan pér direct ingevoerd worden. Ga eens na wat er zou gebeuren als Hamilton nu met 6x 30kg + 2x 20kg zou rondrijden! dat is 220kg !! .. kan natuurlijk ook met stappen van 5 kg .. 5, 10, 15 kg .. dan was het 6x 15kg + 2x 10kg = 110kg .. misschien is dat ook al wel genoeg.
En dan dek je direct ALLE regeltjes af .. diegene die boven de rest uit steekt wordt vanzelf weer gelijkwaardig. En zodra ze rest bij komen gaat het gewicht er weer vanaf.
(je begrijpt ook dat 110 kg een rijder 6 seconde per rondje kost?)
PSN
Misschien moet je de race van afgelopen zaterdag even terugkijken ?Wom schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:57:
De Vries had moeite met bandenmanagement, maar heeft dat getuige zijn huidige seizoen prima onder de knie.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
1) He f@ckud me (again)
2) He f@cked you also
Testing, one, two ...
Maar het wordt er niet leuker op als iedereen maar op 80 procent rijdt om brandstof of banden of motor of accu of weet ik wat te sparen...FirePuma142 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:54:
[...]
De F1 twintig á dertig jaar terug in de tijd gooien is natuurlijk geen goed plan. F1 is altijd juist ook een innovatieplatform geweest, dat moet wel zo blijven.

Laat die innovatie lekker over aan de Formule E en geef de F1 weer actie, spektakel en brullende motoren...
Hahahahahahaha, Rosberg weet daar alles van ja. Maar als je de acties naast elkaar zet zie je duidelijk verschil.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Waar kan ik stemmen?Fiber schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:26:
[...]
- Vrije bandenkeus
- Pitspoezen terug
- etc. etc.
![]()
![]()
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ben heel benieuwd hoe deze rivaliteit zich gaat ontwikkelen. Leclerc was in zijn kartdagen mentaal niet de allersterkste en daar zie je nu ook nog wel eens wat vlagen van (Monaco, Baku).
- DaniëlWW2
- Niet online
Leclerc zijn poging om Verstappen een penalty aan te naaien is mooi mislukt.
Denk erover na. Leclerc ging het nooit volhouden en hij zetten de deur gewoon wagenwijd open. Verstappen gaat dat gat in en daarna stuurt Leclerc in. Hij ging er gewoon voor om van de baan geduwd te worden. Hij weet dat hij dan op die run off terecht komt en dat de Stewards er dan naar zouden gaan kijken. Ik ben ook zeker niet de enige die dit denkt. Het was echt een smerige actie...
1/3 VER-LEC Incident laat zien hoe intelligent LEC is als rijder, hij wist dat VER niet te houden was. Vrijwel iedere coureur zou binnenlijn volledig hebben afgedekt, maar LEC wist dat in dat geval VER met veel betere exit uit T3 plus DRS er sowieso langs was gekomen voor T4.
— Ho-Pin Tung 董荷斌 (@hopintung) 30 juni 2019
2/3 Met wijdere lijn en extra deploy kon LEC die aanval richting T4 pareren, zoals hij ook deed. Plus door de deur open te zetten, wist hij dat VER erin zou duiken en (in de trend van afgelopen races) in geval van contact dit door stewards zou worden bekeken. Hetgeen is gebeurd.
3/3 VER had vandaag de betere auto, de betere strategie, was de betere coureur en heeft absoluut verdiend gewonnen. LEC heeft alle tools die hij had optimaal gebruikt en benut. Ik ga er vanuit dat de stewards dat ook zo zien. Hoe dan ook, de toekomst is mooi met deze 2 gasten 😀
It was a superb race👏 Let’s not forget though that the driver on the outside can and should back off at one point, but obviously with asphalt run offs no one does...hoping the guy inside gets penalized for forcing them off the track🤔#LetThemRace pic.twitter.com/MdjNi8EkMf
— Pedro de la Rosa (@PedrodelaRosa1) 30 juni 2019
Het duimpje naast mijn post gaat rechtstreeks naar de FIA...
https://www.youtube.com/w..._continue=3&v=L42H4vkbHYc
Gisteren was het andersom, boontje komt om zijn loontje.
Wat sowieso opvalt is dat Red Bull altijd conservatief begint en op een gegeven moment modes gaat opschroeven, meer full flow, en/of het mogen gebruiken van de overtake button op de straights. W.s. zien ze dan dat ze het qua brandstofgebruik wel gaan redden en dan gaat alles een tandje hoger.
Hopelijk waren het dus ook de rest van de updates, want dat zou betekenen dat RB op de goeie weg is qua aero.
Mooie foto's! Ik kan zijn teleurstelling goed begrijpen maar ik vond dat hij zich behoorlijk goed hield en zich netjes opstelde in de interviews na de race.
Natuurlijk stuurde Max expres wat later in zodat er geen ruimte was voor Leclerc om terug te komen, natuurlijk stuurde Lecrerc expres in in de hoop Max een penalty aan te smeren. Uiteindelijk gewoon mooi gereden door beide coureurs en dat belooft veel goed voor de toekomst ja.
"Poging".DaniëlWW2 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:09:
[...]
Hij deed wat iedereen deed / doet; de grenzen opzoeken en klagen over de boardradio. Zou er verder niet teveel achter zoeken

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 01-07-2019 16:18 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Het is zijn eerste seizoen bij een topteam, dus geef hem wat tijd, dat komt echt wel goed. VER ging hier in zijn eerste seizoen(en) misschien nog wel slechter mee om. Dit is namelijk frustrerend: "Most irritatingly for Leclerc he is win-less so far this season despite having led 124 laps this year, which is more than any driver apart from Lewis Hamilton. Verstappen has only led six: four yesterday and two in the season-opening round at Melbourne".FirePuma142 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:09:
[...]
Ben heel benieuwd hoe deze rivaliteit zich gaat ontwikkelen. Leclerc was in zijn kartdagen mentaal niet de allersterkste en daar zie je nu ook nog wel eens wat vlagen van (Monaco, Baku).
Ja ben ik met je eens (over het volhouden, penalty aannaaien vind ik niet echt het geval), word ook ondersteund door dat LEC de eerste keer wel de binnenkant verdedigde, toen al doorhad dat als hij dat nog een keer deed waarschijnlijk op het volgende stuk wel gepakt zou worden. De keer daarna was er nog ruimte aan de buitenkant, prima, maar de 2e keer moet je dan gewoon je verlies pakken, hoe hard het ook is.DaniëlWW2 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:09:
[...]
Denk erover na. Leclerc ging het nooit volhouden en hij zetten de deur gewoon wagenwijd open. Verstappen gaat dat gat in en daarna stuurt Leclerc in. Hij ging er gewoon voor om van de baan geduwd te worden. Hij weet dat hij dan op die run off terecht komt en dat de Stewards er dan naar zouden gaan kijken. Ik ben ook zeker niet de enige die dit denkt. Het was echt een smerige actie...
Niet moeilijk, wel totaal onlogisch. Een noodgreep om het kunstmatig spannend te houden. Niet doen dus.Alfa90_Buttje schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:48:
[...]
[...]
Uiteraard zitten hier goede punten tussen, maar volgens mij denkt iedereen veel te moeilijk.
alles kan off-topic
Zou kunnen, maar als je alles wilt lezen in dit topic kun je beter een dag verlof opnemenSnowdog schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:44:
[...]
Dat klopt, maar dat zei ik eerder ook al volgens mij
Verwijderd
In mijn optiek helemaal niet interessant hoelang je aan kop hebt gereden. Als eerste over de finish komen telt. Niet meer en niet minder. Misschien had LEC in het begin wat harder moeten trappen om een grotere voorsprong te krijgen.yorkick schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:17:
[...]
Dit is namelijk frustrerend: "Most irritatingly for Leclerc he is win-less so far this season despite having led 124 laps this year, which is more than any driver apart from Lewis Hamilton. Verstappen has only led six: four yesterday and two in the season-opening round at Melbourne".
[...]
Mentaal niet de allersterkste, dan zit hij bij het juiste teamFirePuma142 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:09:
[...]
Vettel kan hem veel bijleren natuurlijkppbruins schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:26:
[...]
Mentaal niet de allersterkste, dan zit hij bij het juiste team
Mijn boefje is liev!
Er is weinig innovatiefs meer aan de F1, het is alleen maar doelloze kostenopdrijving. Technologisch zit het op een dood spoor.FirePuma142 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:54:
[...]
De F1 twintig á dertig jaar terug in de tijd gooien is natuurlijk geen goed plan. F1 is altijd juist ook een innovatieplatform geweest, dat moet wel zo blijven.
Kies dus voor de sport en maak het weer spannend. (en meer en meer denk ik dat het verbieden van radio verkeer, met name data, een simpele en goede stap vooruit zal zijn)
alles kan off-topic
Actie, spektakel en brullende motoren sluiten innovatie niet uitFiber schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:08:
[...]
Maar het wordt er niet leuker op als iedereen maar op 80 procent rijdt om brandstof of banden of motor of accu of weet ik wat te sparen...![]()
Laat die innovatie lekker over aan de Formule E en geef de F1 weer actie, spektakel en brullende motoren...
Technologisch op een dood spoor? Verre daar van. Met hyperefficiënte verbrandingsmotoren en state-of-the-art hybridetechnologie, enkelkristallegeringen, hyperprototyping, cutting edge 3d-print technieken en brandstof?Ankona schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:28:
[...]
Er is weinig innovatiefs meer aan de F1, het is alleen maar doelloze kostenopdrijving. Technologisch zit het op een dood spoor.
Kies dus voor de sport en maak het weer spannend. (en meer en meer denk ik dat het verbieden van radio verkeer, met name data, een simpele en goede stap vooruit zal zijn)
Buiten dat, in 2000 - 2004 was er ook niet bijzonder veel te beleven ondanks de simpelere auto's, banden, pitspoezen en brullende motoren.
[ Voor 34% gewijzigd door FirePuma142 op 01-07-2019 16:35 ]
Als het andersom was geweest dan had Verstappen het een belachelijke actie gevonden en zegt Leclerc in elk interview dat hard racen bij de sport hoort.TommyGun schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:15:
[...]
"Poging".
Hij deed wat iedereen deed / doet; de grenzen opzoeken en klagen over de boardradio. Zou er verder niet teveel achter zoeken
Vond zelf de reactie van Binotto nog wel het mooiste; hij gaf eerlijk toe dat dit een vorm van racen is die iedereen graag wil zien in de sport maar dat het volgens hem met de huidige regelgeving niet is toegestaan en dat ze zich daarom verplicht voelen dit aan te kaarten bij de wedstrijdleiding.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Welkom in de wereld van de drones en zelfsturende electrische auto's.FirePuma142 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:29:
[...]
Technologisch op een dood spoor? Verre daar van. Met hyperefficiënte verbrandingsmotoren en state-of-the-art hybridetechnologie, enkelkristallegeringen, hyperprototyping, cutting edge 3d-print technieken en brandstof?
Buiten dat, in 2000 - 2004 was er ook niet bijzonder veel te beleven ondanks de simpelere auto's, banden, pitspoezen en brullende motoren.
alles kan off-topic
Verwijderd
Hij scheet gewoon in zijn broek: Oh, oh, oh Merde, voila est Verstappen.....TommyGun schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:15:
[...]
Ankona schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:37:
[...]
Welkom in de wereld van de drones en zelfsturende electrische auto's.
Nadeel daarvan is dat de motorenfabrikanten zich niet meer adequaat kunnen onderscheiden in hun prestaties. Met de meeste kilo's gewicht moeten rijden spreekt niet echt tot de verbeelding. Daarmee valt de motivatie voor de motorenfabrikanten om in de F1 te investeren wat teveel weg vrees ik.Alfa90_Buttje schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:48:
[...]
Hé, ik mis het shot met Ocon!DataGhost schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:40:
[...]
Beetje laat, maar even aan de gang geweest:
[Streamable: wolff]
https://streamable.com/8npi5
Waiting on the world to change
Mooi om te zien hoe Max hier nog even zorgt dat hij toch de DRS krijgt door zicht expres wat te laten afzakken net voor het meetpunt (en er dan voor de apex weer naast zit)DataGhost schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:40:
[...]
Beetje laat, maar even aan de gang geweest:
[Streamable: wolff]
https://streamable.com/8npi5
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.