[F1 2019] Race 9 GP van Oostenrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 46 Laatste
Acties:
  • 150.994 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:00
Atlas schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:35:
En wat is Norris trouwens een ontzettende held! Die zou ik graag met Max in 1 team zien.
Zitten ze al :) : http://www.teamredline.co.uk/team/
enchion schreef op zondag 30 juni 2019 @ 22:33:
[...]
Het feit dat het gesloten moet zijn bewijst dat het niks met de race situatie opzich van doen heeft, toch ?
Dat denk ik ook.

Vermoed dat er lange gesprekken met heel veel betrokkenen zijn geweest over waar ze met de sport naartoe willen alvorens de beslissing te nemen.

Een 5s penalty was gezien de beslissingen in de voorgaande races het meest consistent geweest, maar men zou de sport vermoorden.

Het vlak wordt ook steeds steiler. Dit zou de 3e 'podium-change' beslissing worden. Monaco was nog redelijk uit te leggen, maar Canada was al een stuk moeilijker.

Dit geval was weer minder dan Canada. Als hiervoor een straf was uitgedeeld zou inhalen waarbij je je tegenstander van de lijn dwingt bijna onmogelijk worden.

[ Voor 63% gewijzigd door alexbl69 op 01-07-2019 08:22 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 07:14
"Max Verstappen heeft de 24 uur van Oostenrijk op zijn naam geschreven, de enige endurance race van het seizoen. De race duurde maar een kleine twee uur, maar de jury had ruim 22 uur nodig om een winnaar aan te wijzen."

http://ermaggezongenworde...nt-24-uur-van-oostenrijk/

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 21:55
Is er ergens een centrale plek waar filmpjes, zoals interviews en analyses van vooral buitenlandse media, worden geüpload?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:25
danielrene schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:22:
Is er ergens een centrale plek waar filmpjes, zoals interviews en analyses van vooral buitenlandse media, worden geüpload?
YouTube. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:53
De morning after; ik ben er van overtuigd Honda heeft de motor maximaal laten schroeven voor deze race. Waar anderen kiezen om dat niet te doen (Mercedes) gaat RBR hier voor de winst. Wat ik me had bedacht in het begin van het jaar, Honda gaat voor een aantal overwinningen door de motor open te draaien en sneller te wisselen, lijkt te gaan gebeuren. Mooi!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

wowly schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:32:
De morning after; ik ben er van overtuigd Honda heeft de motor maximaal laten schroeven voor deze race. Waar anderen kiezen om dat niet te doen (Mercedes) gaat RBR hier voor de winst. Wat ik me had bedacht in het begin van het jaar, Honda gaat voor een aantal overwinningen door de motor open te draaien en sneller te wisselen, lijkt te gaan gebeuren. Mooi!
Als ze willen winnen zullen ze wel moeten. Dat is wel duidelijk nu.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
Ankona schreef op maandag 1 juli 2019 @ 07:50:
[...]

Max heeft gelukkig wel alles heel gehouden tijdens de training....
Maar wel t belangrijkste wat updates betreft

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:58
Gé Brander schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:36:
[...]

Als ze willen winnen zullen ze wel moeten. Dat is wel duidelijk nu.
Klopt, het zou dan ook een ontwikkelingsjaar worden. Het is daarom des te mooier om te zien dat de ontwikkeling de goede kant op gaat. Motor kan het kennelijk hebben, dat is een positief teken voor RBR, de competitie en de fans.

Nu McLaren nog in de mix en we kunnen komend jaar helemaal los :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
Gasly moet gaan oppassen dat hij geen last krijgt van het Jos-syndroom...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De internationale media over Max:
https://nl.motorsport.com...-oostenrijk-zege/4486366/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:06
wowly schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:32:
Klopt, heeft Marko letterlijk gezegd. De laatste 30 ronden heeft de motor vol open gestaan.

Ze offeren hierdoor wel milage op voor deze PU, maar tegelijkertijd krijgen ze hierdoor ook weer veel data. Fijn dat de motor dus betrouwbaar is, ook wanneer die vol belast wordt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
danielrene schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:22:
www.reddit.com/r/formula1

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:22
DJTimo schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:44:
[...]

Klopt, heeft Marko letterlijk gezegd. De laatste 30 ronden heeft de motor vol open gestaan.

Ze offeren hierdoor wel milage op voor deze PU, maar tegelijkertijd krijgen ze hierdoor ook weer veel data. Fijn dat de motor dus betrouwbaar is, ook wanneer die vol belast wordt. :)
Je kon idd wel aan alles voelen toen de boordradio kwam: "Mode 11, more performance till the end of the race!" of iets in die trand, dat ze deze motor gewoon afschrijven ten faveure van een overwinning.

In mijn ogen zoals het hoort in de F1. Geen gezeik met sparen van onderdelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen jammer van die hysterisch krijsende Sky gasten. Enthousiasme?! Prima, maar overdrijven is ook een kunt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:25
Verwijderd schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:51:
[...]

Alleen jammer van die hysterisch krijsende Sky gasten. Enthousiasme?! Prima, maar overdrijven is ook een kunt
Ik vind het wel meevallen met dat hysterische krijsen hoor. Een beetje enthousiasme kan geen kwaad. Als je een race op de Duitse RTL volgt, dan val je zo ongeveer in slaap.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:31
Ik zag nog een mooi stukje (kort interview) op de Instagram pagina van Mercedes met Toto Wolff, hij gaf daarbij o.a. de complimenten aan Pirelli en die mening deelde ik wel.

Alle compounds deden het top, niemand had echt problemen en kon nagenoeg voluit pushen. Zonder goede banden had Max het absoluut niet gered, ondanks dat zijn banden een stuk jonger waren als die van bijv. Bottas of Leclerc.

Afgezien daarvan, wat een beest van een race heeft die jongen gereden. Weer ontzettende goede PR voor zichzelf, Red Bull en Honda. Ook mooi om te zien dat verschillende Honda medewerkers zichtbaar geroerd waren. Top :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:51:
[...]

Hoorde niet echt iemand krijsen. het is de manier van verslag geven, en dat doen ze prima.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Hogader schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:47:
[...]

Je kon idd wel aan alles voelen toen de boordradio kwam: "Mode 11, more performance till the end of the race!" of iets in die trand, dat ze deze motor gewoon afschrijven ten faveure van een overwinning.

Volgende race gridstraf pakken door een motorwissel in de FP. Race rijden met een pool motor. Dan de race erna weer voor het podium knallen.

om en om dus een P5 en een podium.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:23
Mugwump schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:55:
[...]

Ik vind het wel meevallen met dat hysterische krijsen hoor. Een beetje enthousiasme kan geen kwaad. Als je een race op de Duitse RTL volgt, dan val je zo ongeveer in slaap.
Ik zit erover te denken om de race nogmaals te kijken met het commentaar van Sky :9 . Je kan zeggen wat je wilt maar als je ze vergelijkt met het duo van Ziggo of de Duitsers die het alleen over de Duitse coureurs willen hebben dan is Sky met afstand de beste. :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 17:02

Chiron

Moderator Discord
Hogader schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:47:
[...]

Niet afschrijven, dat ie de laatste 30 ronden volgas kon was geplanned, aldus de mensen van Honda _O_
De motor heeft zich exact gedragen zoals ze berekend hadden.. Het was dus geen 'hail mary' op goed geluk. Ben nu wel heel erg benieuwd naar spec 4. Die kan nog harder :9

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Lando to Max - 'I was trying to give you a tow on the last lap. And I saw you weaving

https://www.reddit.com/r/...ing_to_give_you_a_tow_on/

Grappig ventje die NOR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mugwump schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:55:
[...]

Ik vind het wel meevallen met dat hysterische krijsen hoor.
Waarschijnlijk ben je getrouwd en hebt kleine kinderen. Dan went het idd snel. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
Verwijderd schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:12:
Lando to Max - 'I was trying to give you a tow on the last lap. And I saw you weaving

Grappig ventje die NOR
NOR en VER kunnen het wel goed vinden met elkaar, en zitten vaak samen in iRacing te racen. Daar zijn ze beide net zoals ze in het echt racen. Ik beeld mij dan altijd in de Norris net zo goofy in de auto zit, als tijdens zijn streams.

Ik zou VER en NOR wel samen in een team willen zien. Red Bull wilde NOR ook "kopen", maar dat wilde McLaren niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing

Grappig ventje die NOR
Die twee zullen elkaar graag mogen, ze zijn al virtuele teammaten. Dus is het een mooi gebaar als Lando even zijn best doet voor Max. Ik vind het gewoon tof van hem.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:22
Chiron schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:11:
[...]

Niet afschrijven, dat ie de laatste 30 ronden volgas kon was geplanned, aldus de mensen van Honda _O_
De motor heeft zich exact gedragen zoals ze berekend hadden.. Het was dus geen 'hail mary' op goed geluk. Ben nu wel heel erg benieuwd naar spec 4. Die kan nog harder :9
Ja achteraf bleek dat idd. Ik had alleen op dat moment het gevoel alsof ze er wel voor wilde gaan en deze motor als het moest op zouden offeren.

Het was dan ook prachtig om Honda als constructeur op het podium te zien staan _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Als je de Engelsen al hysterisch vindt krijsen, moet je voor de grap eens de laatste paar rondes nog eens kijken met de Spaanse commentatoren _O_ Als je geen Spaans kon, versta je spontaan ineens alles wat ze zeggen.. Fantastisch :D

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:20

Pierre

Van nature lui!

Die tranen vond ik het mooiste daar kreeg ik kippenvel van.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:10
Dus Ferrari vierde feest vanwege het nepbericht van de stewards. Dat is toch wel hilarisch >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:26
Ik probeer het nog eens :P Heeft Ferrari hetzelfde probleem als Mercedes m.b.t. hoogte en warmte? Of zijn ze gewoon in race pace verslagen (zonder die problemen) gisteren?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Ankona schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:03:
[...]

Volgende race gridstraf pakken door een motorwissel in de FP. Race rijden met een pool motor. Dan de race erna weer voor het podium knallen.

om en om dus een P5 en een podium.
Ze zouden tactische momenten kiezen om de motor te wisselen. En dat betekent dus op circuits waar snel posities gewonnen kunnen worden zodat ze snel weer in de top 10 zouden rijden.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 17:46

JB

Cédric roelt!

Pierre schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:21:
Die tranen vond ik het mooiste daar kreeg ik kippenvel van.
Fantastisch ja! Nog even nagenieten op Twitter vanmorgen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Martinusz schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:24:
Ik probeer het nog eens :P Heeft Ferrari hetzelfde probleem als Mercedes m.b.t. hoogte en warmte? Of zijn ze gewoon in race pace verslagen (zonder die problemen) gisteren?
Het probleem van Mercedes is gewoon dat ze - zoals altijd - te agressief waren op de koeling. Vóór de kwalificatie kunnen ze namelijk bepalen hoe groot ze de koelingangen willen hebben. Grotere gaten betekend betere koeling, maar je verliest door de luchtstroom door de auto ook snelheid (natuurkundig effect waar ik de naam niet van kan onthouden). Mercedes kiest altijd een zo klein mogelijke opening waar ze mee weg komen. Daarom hebben zij vaak koelingsproblemen, helemaal als ze niet vooraan rijden.

Ferrari is gewoon Ferrari, hun grootste vijand zijn ze zelf. Toen duidelijk was dat Max vol in de aanval ging, hadden ze Leclerc zijn motor moeten opschroeven. Ze hebben namelijk niet gemeld dat ze problemen hadden waardoor dat niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
autje schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:24:
[...]

Dus Ferrari vierde feest vanwege het nepbericht van de stewards. Dat is toch wel hilarisch >:)
Dat weet je toch? Dat gebeurde ook op Interlagos in 2008 toen Felipe Massa als eerste over de streep kwam en Lewis in de één na laatste bocht om Timo Glock heen reed die stilviel in zijn Toyota en zo net voor Felipe in het WK eindigde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
ThomasG schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:32:
[...]
Ferrari is gewoon Ferrari, hun grootste vijand zijn ze zelf. Toen duidelijk was dat Max vol in de aanval ging, hadden ze Leclerc zijn motor moeten opschroeven. Ze hebben namelijk niet gemeld dat ze problemen hadden waardoor dat niet kon.
Dat verbaasde me ook, ja. 4 seconden? Nou, dat kan nog, misschien laat Max het varen na meerdere zware inhaalacties. 3 seconden? Nou, nu zet leclerc z'n motor open en Max krijgt 2de plaats. Maar als dat op 2 seconden nog niet gebeurd terwijl iemand zo'n opmars maakt, dan zit je toch echt te gokken en dat moet je gewoon niet doen op zo'n moment.

Met Vettel was het ook weer zo'n bende. Ja, radio stuk is te begrijpen, maar aan de andere kant is het weer typisch Ferrari om dan zo laat nog onduidelijkheid te hebben over de banden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Martinusz schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:24:
Strategie van Ferrari was niet goed. Als Leclerc op medium had gestart, hadden we hem nooit meer terug gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:46:
[...]

Strategie van Ferrari was niet goed. Als Leclerc op medium had gestart, hadden we hem nooit meer terug gezien.
In de top 10 starten mensen op de banden die ze in Q2 gebruikten. Op medium starten kan dus niet, want daarmee overleef je nooit Q2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:23
Stoelpoot schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:48:
[...]

In de top 10 starten mensen op de banden die ze in Q2 gebruikten. Op medium starten kan dus niet, want daarmee overleef je nooit Q2.
Hoezo niet? Mercedes en Max (RBR) deden dat wel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

:?

Er stonden er zat op geel hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:21
[...]

Zowel Hamilton als Bottas en ook Max stonden op Medium bij de start. Kwamen toch makkelijk Q2 door.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32

Grappig ventje die NOR
Ben ook wel fan van Norris, kon gisteren in het begin ook goed meekomen. Nu maar hopen dat McLaren ook stappen maakt. Sowieso zitten er een paar mooie coureurs in de nieuwe generatie. Ik volg al een tijd F2 en daarin deed Norris het natuurlijk ook heel goed. Jammer dat die LeClerc op het moment zo'n zuurpruim is. Maar dat kan natuurlijk ook komen door de situatie bij Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
asing schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:10:
[...]

Ik zit erover te denken om de race nogmaals te kijken met het commentaar van Sky :9 . Je kan zeggen wat je wilt maar als je ze vergelijkt met het duo van Ziggo of de Duitsers die het alleen over de Duitse coureurs willen hebben dan is Sky met afstand de beste. :)
Als je op F1TV kiest voor pitlane channel, en dan voor Engels.
Dan krijg je niet Sky te horen maar iemand anders. (geen idee wie) maar volgens mij doet die gast ook het F2 commentaar.
Volgens mij is dat ook niet verkeerd om naar te luisteren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:31
Bij Ferrari was het weer Italiaanse chaos zoals vaker gebeurd.

Pitstop van Vettel was onacceptabel, zelfs op TV spat de paniek van je scherm. Onvoorstelbaar.
Het gat dat Verstappen dicht moest rijden naar Leclerc was stevig, maar groter als het gat van Vettel naar Hamilton. Vettel kon het gat naar Hamilton op hagelnieuwe softs amper dichten, terwijl Verstappen op "oude" harde banden de ene na de andere snelste ronde neerzetten en met rassen schrede het gat dichtte.
Je zou dan denken dat ze Leclerc vol vermogen geven en laten proberen het gat zo groot mogelijk te houden, maar dat hebben ze niet gedaan of dat is niet gelukt. Plus dat Leclerc zijn banden dan wel een stuk ouder waren, maar hij heeft ook de halve race onbedreigd rond gereden en had ze dus goed kunnen managen.

Nee, Ferrari viel (weer) stevig door de mand en dat vind ik opmerkelijker dan dat de Mercedessen het niet lekker deden. Die hebben domweg toegegeven dat ze een foutje hebben gemaakt qua koeling (te conservatief). Prima, kan gebeuren en daar leren ze van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
demonic schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:55:
[...]

Als je op F1TV kiest voor pitlane channel, en dan voor Engels.
Dan krijg je niet Sky te horen maar iemand anders. (geen idee wie) maar volgens mij doet die gast ook het F2 commentaar.
Volgens mij is dat ook niet verkeerd om naar te luisteren
Ik zou het fijn vinden als er concurrentie komt wat betreft commentatoren. Dat we gewoon zelf kunnen kiezen tussen bijvoorbeeld Olav Mol, Rick Winkelman of die andere stem die alle andere races doet.

Dat kon jaren geleden bij het WK Voetbal toen (volgens mij) KPN van die oranje telefoon speakers had en je een nummer kon bellen voor een commentator.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
[...]

Lec heeft tijdens de post-race press conference gezegd dat het niet uitmaakte.

Lec zou nog steeds in dezelfde ronde gestopt hebben als Bottas om hem af te dekken.
Ongeacht of die langer door kon rijden of niet.

hij moest de undercut voorkomen. dus ja, het had niet zoveel uit gemaakt op welke band die zou zijn gestart.
(en dat is iets wat ik voor de race niet verwacht had.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:49:
[...]

:?

Er stonden er zat op geel hoor.
demo31051987 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:49:
[...]

Zowel Hamilton als Bottas en ook Max stonden op Medium bij de start. Kwamen toch makkelijk Q2 door.
stijn1309 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:48:
[...]

Wacht, ik leef nog in 2018. Geel is tegenwoordig natuurlijk medium en geen soft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
Stoelpoot schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:04:
[...]

[...]

[...]

Wacht, ik leef nog in 2018. Geel is tegenwoordig natuurlijk medium en geen soft.
Haha no hard feelings, maar dan dacht jij ook dat Ferrari op de Super Soft stond die er niet meer is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
stijn1309 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:06:
[...]

Haha no hard feelings, maar dan dacht jij ook dat Ferrari op de Super Soft stond die er niet meer is ;)
Ik denk al niet meer in namen, maar in kleuren. Ferrari startte Rood, de rest Geel. Dat gaat bij ons thuis makkelijker dan de vertaalstap maken naar de naam die bij het kleurtje hoort. En als ik dat dan toch moet doen gaat het fout :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:10
Stoelpoot schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:45:
[...]

Met Vettel was het ook weer zo'n bende. Ja, radio stuk is te begrijpen, maar aan de andere kant is het weer typisch Ferrari om dan zo laat nog onduidelijkheid te hebben over de banden.
Dit snapte ik ook niet. Als je die gasten de opdracht geeft om de banden klaar te zetten, en je krijgt geen antwoord terug (dat lijkt me toch het minste), dan roep je toch als eerste tegen de coureur dat hij nog een rondje buiten moet blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:10
autje schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:09:
[...]

Dit snapte ik ook niet. Als je die gasten de opdracht geeft om de banden klaar te zetten, en je krijgt geen antwoord terug (dat lijkt me toch het minste), dan roep je toch als eerste tegen de coureur dat hij nog een rondje buiten moet blijven?
Vaak worden de monteurs met de banden zo laat mogelijk naar buiten gestuurd, als de rijder dan al in de pit entry rijdt kun je hem dus al niet meer een rondje extra laten rijden.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
[...]

Kennelijk zijn soms de calls voor een pitstop vrij laat. Niet alleen Ferrari gaat wel eens de mist in... Monaco vorig jaar (of alweer 2 jaar?!?), Red Bull met Ricciardo?

Begreep ook dat ze bij Ferrari laatste moment wilde wisselen van type band maar toen uiteindelijk toch weer niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 21:54

Mach

[END]Avengers

[...]

En als je de herhalingen een paar keer terugkijkt, dan zie je dat dit ook verschrikkelijk fout had kunnen gaan met die monteur die rechtsachter (vanuit ons POV) de band moest wisselen. Die rende/struikelde bijna de fastlane op waar Bottas net op instuurde. Scheelde echt weinig of we hadden helemaal geen finish gehad denk ik.

DUGG

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Laatst online: 09:01
stijn1309 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:06:
[...]

Haha no hard medium feelings, maar dan dacht jij ook dat Ferrari op de Super Soft stond die er niet meer is ;)
FTFY

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
stijn1309 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:48:
[...]

Normaal niet.... of is het overmoedige bluf?

De top 3 teams zijn zoveel sterker dan de rest dat ze met geel in de top 10 kunnen rijden. De rest moet knallen voor wat ze waard zijn.
RBR durfde de gok met Gasly ook niet aan. Blijkbaar durfde Ferrari de gok ook niet te nemen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14-09 16:35
Nu ik er zo na de race over na denk, dat ze de motor gewoon vol open gezet hebben. Kunnen ze dat niet iedere race doen, op vol vermogen rijden? Alles wat dan stuk gaat in de volgende spec verstevigen/verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Nu online
FastFred schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:19:
Nu ik er zo na de race over na denk, dat ze de motor gewoon vol open gezet hebben. Kunnen ze dat niet iedere race doen, op vol vermogen rijden? Alles wat dan stuk gaat in de volgende spec verstevigen/verbeteren.
Precies. En Max maakt een gridstraf van 5 plekken makkelijk goed zoals we deze race ook weer zagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 15:43
Vond het trouwens wel enigszins apart dat Horner Max gewoon even "Sebastian" noemde bij de nabeschouwing op Sky. Weet de exacte context niet meer maar zoiets van "If you add up the ages of Charles and Sebastian (moest max zijn I guess) they'd still be younger than me/us". RB blijkbaar nog altijd wel het Vettel team :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:58

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

asing schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:39:
[...]

Dat weet je toch? Dat gebeurde ook op Interlagos in 2008 toen Felipe Massa als eerste over de streep kwam en Lewis in de één na laatste bocht om Timo Glock heen reed die stilviel in zijn Toyota en zo net voor Felipe in het WK eindigde.
"Is that Glock!?" _/-\o_ _/-\o_

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
FastFred schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:19:
Ik denk niet had dit erg goede reclame voor Honda gaat zijn. Die zullen hier nooit mee akkoord gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
[...]

Misschien wel misschien niet.... Als we vettel moeten geloven, waren ze al bezig met feul saven.
Vettel dacht nog 3 A 4 ronden nodig te hebben voor Bottas, maar gaf aan geen feul meer te hebben om 1 extra ronden te rijden.
Dit zelfde kan natuurlijk ook bij LEC hebben gespeelt.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Sup4rdurt schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:21:
[...]

Ik denk niet had dit erg goede reclame voor Honda gaat zijn. Die zullen hier nooit mee akkoord gaan.
Iedere race om het podium/de winst kunnen strijden geen goede reclame? Dan ploft ie maar een paar keer hoor.

Deze race bewijst gewoon dat 3 motoren per jaar absurd is, doe er maar 10 per jaar ofzo, daar worden de races direct spannender van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
FastFred schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:22:
[...]

Iedere race om het podium/de winst kunnen strijden geen goede reclame? Dan ploft ie maar een paar keer hoor.

Deze race bewijst gewoon dat 3 motoren per jaar absurd is, doe er maar 10 per jaar ofzo, daar worden de races direct spannender van.
Heb daar geen bewijs van gezien? Dit is pure speculatie. Ik denk persoonlijk niet dat de Honda motor vandaag zoveel harder liep dan normaal. De RB deed het somehow gewoon goed op dit circuit en uit de 1e mislukt inhaalactie op Leclerc valt wel op te maken dat de Honda het qua power nog altijd niet red bij de Ferrari motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

Dan moet je wel accepteren dat je nog maar met z'n zessen rijdt omdat de rest het niet kan betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Snowdog schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:25:
[...]

Heb daar geen bewijs van gezien? Dit is pure speculatie. Ik denk persoonlijk niet dat de Honda motor vandaag zoveel harder liep dan normaal. De RB deed het somehow gewoon goed op dit circuit en uit de 1e mislukt inhaalactie op Leclerc valt wel op te maken dat de Honda het qua power nog altijd niet red bij de Ferrari motor.
Dat zeiden ze letterlijk gisteren op de boordradio van Max "mode 11, full performance to the end" en als resultaat hebben we eindelijk weer eens een leuke race gezien in plaats van dat er telkens gespaard moet worden want anders grid penalty.

Er wordt online her en der gesuggereerd dat Red Bull de dunnere 2019 banden dankzij de hitte gisteren in het window konden krijgen en dat ze (mede) daardoor zo snel waren gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Dan zetten Mercedes en Ferrari de blokken ook op scherp. Nu kan Honda verrassen door de motor (onverantwoord) agressief te zetten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dus jullie willen lekker saai een optocht kijken met alle motortjes op 80% van hun kunnen. Ok, duidelijk.

Hopelijk voor jullie wordt de volgende weer saai :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:45
toolkist schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:28:
[...]

Dan moet je wel accepteren dat je nog maar met z'n zessen rijdt omdat de rest het niet kan betalen.
Een motor (door)ontwikkelen is veel duurder dan een motor bouwen.

Ik zie er dan ook meer in om motoren in batches te bouwen
  • Laten verzegelen door de FIA
  • 3x per jaar een nieuwe batch van ca 5 motoren bouwen (met update)
  • Ieder weekend een nieuwe motor

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
toolkist schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:28:
[...]

Dat verschil is er nu ook al.
Nu heeft Mercedes gewoon 50 motoren in de fabriek op de Dyno staan en dan verschepen ze de 3 best presterende exemplaren naar elk van hun coureurs. Dan kun je de top teams er net zo goed mee laten racen.

[ Voor 2% gewijzigd door CrashOverDrive op 01-07-2019 10:36 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
FastFred schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:31:
[...]

Er wordt online her en der gesuggereerd dat Red Bull de dunnere 2019 banden dankzij de hitte gisteren in het window konden krijgen en dat ze (mede) daardoor zo snel waren gisteren.
Dat verwachtte ik eerlijk gezegd al toen dit weekend begon. Ik zag dat een hoop "vreemde" auto's het goed deden. De hele race door is er mooie actie geweest op verschillende plaatsen, dus ik denk dat het weer zeker wel effect heeft gehad op de tyre window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
FastFred schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:32:
Dus jullie willen lekker saai een optocht kijken met alle motortjes op 80% van hun kunnen. Ok, duidelijk.

Hopelijk voor jullie wordt de volgende weer saai :)
Dat is wel erg voorbarig conclusies trekken, niet? Ik maak de beslissing niet bij RBR/Honda. En ik zie ook liever dat er op het uiterste gereden wordt (verwacht dan ook dat MER en FER dit doen waardoor er wellicht weer dezelfde gaten vallen als nu) maar bekijk het eens vanuit commercieel perspectief. Ik weet niet of een leverancier er blij van wordt om de eene race te winnen en de daaropvolgende race achteraan te starten omdat de motor weer eens vervangen moet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
[...]

Je snapt wel dat je na een ploffende motor niet verder kan rijden? Dan krijg je een beetje het Renault verhaal vorig jaar. Betrouwbaarheid is gewoon het belangrijkste en Honda laat dat nu gewoon zien. Vergeet niet dat Mercedes mijlen ver voorligt met data over hun motoren ten opzichte van Honda. Deze wedstrijd is nu ook belangrijk geweest voor Honda want die hebben nu hele belangrijke data gewonnen. Hierom is het ook gewoon kut dat Gasly niet mee kan komen, hij had juist die waardevolle data voor Honda moeten binnenhalen. Maar die stoeit gewoon met zijn eigen auto, zo erg, dat daardoor de data veel minder waardevol is. Nu moest die gewoon terug zakken omdat alles te heet werd. :|

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Het is toch niet te geloven hoe dit weer gegaan is .. ?! 8)7
Bron: https://www.formule1.nl/n...het-kratje-van-coulthard/

Vaticaanse toestanden bij Red Bull: Nepnieuws, Jos Verstappen blij/boos
30 juni 2019 21:40

Max Verstappen eindigde de race om 16.34 uur, om 19.55 uur won de Nederlander de Grand Prix van Oostenrijk. Waar de 82 minuten die de race duurde al genoeg spanning opleverden, waren de ongeveer 200 minuten die volgden misschien wel net zo spannend.

De stemming in het Red Bull-motorhome is kort na de race in eerste instantie euforisch, opgelucht ook. Het team stond onder grote druk: het tegenvallende jaar, twijfels over updates en natuurlijk ook alle speculaties over contractclausules die vast zijn doorgedrongen tot de garage van Max Verstappen.

Als de Nederlander om 16.50 uur zijn trofee in ontvangst neemt, het volkslied aanhoort en getrakteerd wordt op een champagnedouche van Honda-baas Toyoharu Tanabe, komt hij naar beneden voor de persconferentie. Het incident ‘concering car number 33 and car number 16‘ is dan nog steeds onderwerp van onderzoek. Vlak voordat de persconferentie van start gaat, vraagt FIA-interviewer Tom Clarkson nog een keer: “Is er al een beslissing?” Die is er niet.

Jos lacht, Jos huilt
In het Holzhaus, zoals het onderkomen van Red Bull heet, schuift een vrolijke Jos Verstappen aan. Er is wel al enig voorbehoud te bespeuren, Max moet zich om 18.00 uur melden bij de stewards. “Maar dit is toch wat de Formule 1 nodig heeft, dit wil toch iedereen zien? Als ze ‘m afpakken, gaan we straks niet meer”, om er met een knipoog aan toe te voegen: “Misschien moeten we dan volgend jaar maar Indycar gaan rijden!”

18.00 uur: Toto Wolff komt langs maar mist Max Verstappen net omdat deze dan al bij de stewards is. De Mercedes-baas loopt naar boven om de aanhang van Verstappen te feliciteren. Grappen over transfers en contracten te over natuurlijk.

18.20 uur: De stemming slaat langzaamaan om in twijfel, Max Verstappen is nog niet teruggekeerd. Vader Jos en manager turen onafgebroken naar hun telefoon. Als leerlingen die wachten op hun examenuitslag kijken ze elkaar vertwijfeld aan. Opgetrokken wenkbrauwen naar de journalisten: “We weten nog niks.”

18.30 uur: Max Verstappen keert terug. Ook hij kijkt vertwijfeld, lijkt een 50/50-gebaar te maken en beent snel richting zijn privévertrek in het Holzhaus. Jos Verstappen volgt.

(Tekst gaat verder onder de foto)

Zenuwen bij Verstappen senior. Foto: Motorsport Images

18.35 uur: Er verschijnt een brief met een beslissing op Twitter. Gerenommeerde journalisten van de BBC en Autosport nemen het over: een vijf seconden tijdstraf voor Max Verstappen, Charles Leclerc wint de Grand Prix. Een invasie van cameraploegen bij Red Bull, er klinkt gejuich bij de buren van Ferrari.

Jos Verstappen komt woest langsgelopen en vlucht naar boven, Raymond Vermeulen doet zijn duim naar beneden: “Leclerc heeft gewonnen.” Aan de tafel journalisten wordt het bericht al snel ontkracht, het referentienummer lijkt niet te kloppen.

18.40 uur: Jos Verstappen komt opgelucht naar beneden. Even uitrusten: “Het was nep.”

18.50 uur: Buiten worden tv-uitzendingen opnieuw opgestart dan wel verlengd. David Coulthard bekijkt de beelden nog eens, Damon Hill ijsbeert onrustig rond en Karun Chandhok deelt zijn visie op Twitter: Geen straf. Zijn inzichten zullen dit keer in ieder geval niet gebruikt worden voor een eventueel beroep van Ferrari.

<foto>
Charles Leclerc met het gezicht op standje zuur. Foto: Motorsport Images

19.05 uur: Schrik! Er komt een email binnen van de FIA; het gaat over de scrutineering, technische keuring. Nog geen beslissing.

19.10 uur: Red Bull-oprichter Dietrich Mateschitz houdt het voor gezien. Met een gesigneerde helm van Verstappen onder de arm loopt hij het paddock uit, 2 minuten later stijgt zijn helikopter op.

19.15 uur: Het ongeduld neemt toe. Zelfs de onvermoeibare crew van Netflix legt het materiaal neer voor een pauze. Er wordt water uitgedeeld.

19.20 uur: Helmut Marko vertrekt ook, er wordt niet gelachen. Kort daarna loopt Charles Leclerc ook naar de uitgang: het gezicht nog even zuur als tijdens de podiumceremonie. De Monegask komt echter weer terug, hij moet ter beschikking staan van de stewards. Het kan toch ook niet dat een coureur het terrein verlaat zonder te weten of hij nou eigenlijk zijn eerste Grand Prix heeft gewonnen?

19.30 uur: De mensen van Renault willen opruimen, de eerste oplegger wordt al opgehaald. Het is inmiddels drie uur na de finish en nog steeds is het niet duidelijk wie de winnaar is. Mattia Binotto heeft het rode kloffie ook al verwisseld voor zijn burgeroutfit. Zijn persdame vertrekt ook al, de grappen bij de journalisten onderling worden ook steeds slechter.

<foto>
Geen witter rook maar een vuist van Christian Horner: Max Verstappen heeft gewonnen. Foto: Motorsport Images

19.45 uur: Max Verstappens manager Raymond Vermeulen wacht het ook niet meer af: “Ik weet ook nog niks.” De persvoorlichtster van Red Bull is er ook klaar mee: “Dit is pijnlijk, zeg!” Over pijnlijk gesproken: “Ze vliegen samen terug, Charles en Max. Althans dat was het plan, volgens mij.”

19.55 uur: Dan klinkt er gejuich boven! Max Verstappen heeft nu dan echt de Grand Prix van Oostenrijk gewonnen. “No stress! No stress!”, buldert sporting director Jonathan Wheatley. Max Verstappen snelt langs, naar de pits waar de rest van het team al klaar zit voor de teamfoto met trofee.

20.00 uur: “Madness“, beaamt David Coulthard. Jos Verstappen is weer net zo blij als dat hij om 17.00 uur was. “Hij heeft hem twee keer gewonnen! Zo hoort Formule 1 te zijn”, doelt hij uiteraard op de inhaalactie. “Ik kneep hem wel even, hoelang heeft het geduurd, 3,5 uur?! Toen kwam ook nog dat fake news voorbij. Heel veel stress!”

20.05 uur: Max Verstappen komt nog bij Channel 4 praten met Coulthard en Billy Monger over de bewogen middag. “Ik heb er drie uur op moeten wachten maar ik ben heel blij.” Maar dan slaat de stress weer toe: Verstappen dreigt zijn vlucht te missen. Bijna vaderlijke stress bij Jos Verstappen : “De motoren draaien al. We moeten echt opschieten. Pak je spullen!” David Coulthard moet ook mee: “Ik pak nog wat bier voor onderweg!”

20.06 uur: Coulthard heeft de snelheid nog, met een groene doos Nederlands bier onder de arm rent hij achter Verstappen aan. De Schot kent zijn prioriteiten. Het geheel wordt lachend gade geslagen door Damon Hill: “De enige juiste beslissing voor racen. Het duurde alleen wel een beetje lang…”
hebben we nu elke race een controverse?! Go FIA !!!! :( .. lekkerlijk .. GO .. als in rot op!

Tenenkrommend dit .. :r

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Een mooie plof is anders ook niet mis. Die zien we tegenwoordig ook niet vaak meer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
FastFred schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:31:
[...]

Dat zeiden ze letterlijk gisteren op de boordradio van Max "mode 11, full performance to the end" en als resultaat hebben we eindelijk weer eens een leuke race gezien in plaats van dat er telkens gespaard moet worden want anders grid penalty.

Naja ze hebben wel vaker een speciale engine mode until the end dus dat is absoluut niet nieuw en komt niet overeen met het beeld dat je schetst, dat zegt dus ook niet zoveel imo. En uit de beelden blijkt wel dat ze nog altijd vermogen missen.

Ik denk inderdaad dat het vooral de banden waren die gisteren gewoon vooral het verschil maakten. Jammer dat het niet altijd zo warm is :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Geronimous schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:02:
Op Reddit is men het unaniem eens over een straf voor VES anders...
Als ik iets heb geleerd van mijn tijd die ik tot nu toe op reddit heb door gebracht, is dat men op reddit vaak helemaal nergens echt wat van begrijpt (de grote upvote/downvote menigte iig niet). Daarnaast is denk ik zeker 70% van de mensen op reddit Ferrari fan, dus enige bias valt dan te verwachten, zeker wanneer het om golden boy Leclerc gaat.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nog even nabeschouwen nadat de Stewards eindelijk eens een besluit namen. :P

https://streamable.com/uf3a8

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Bansheeben schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:44:
[...]

Als ik iets heb geleerd van mijn tijd die ik tot nu toe op reddit heb door gebracht, is dat men op reddit vaak helemaal nergens echt wat van begrijpt (de grote upvote/downvote menigte iig niet). Daarnaast is denk ik zeker 70% van de mensen op reddit Ferrari fan, dus enige bias valt dan te verwachten, zeker wanneer het om golden boy Leclerc gaat.
Sowieso zijn ze anti "Crashtappen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
DoeEensGek schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:40:
[...]

Je snapt wel dat je na een ploffende motor niet verder kan rijden? Dan krijg je een beetje het Renault verhaal vorig jaar. Betrouwbaarheid is gewoon het belangrijkste en Honda laat dat nu gewoon zien. Vergeet niet dat Mercedes mijlen ver voorligt met data over hun motoren ten opzichte van Honda. Deze wedstrijd is nu ook belangrijk geweest voor Honda want die hebben nu hele belangrijke data gewonnen. Hierom is het ook gewoon kut dat Gasly niet mee kan komen, hij had juist die waardevolle data voor Honda moeten binnenhalen. Maar die stoeit gewoon met zijn eigen auto, zo erg, dat daardoor de data veel minder waardevol is. Nu moest die gewoon terug zakken omdat alles te heet werd. :|
Dit jaar was een overgangsjaar toch? Dan zet dat blok maar vol open en draai 'm maar kapot, bij de volgende update het deel dat het begaf verstevigen/verbeteren en weer door.

Dan kunnen we volgend jaar voor een WDC gaan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
Rudolf schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:49:
[...]

Sowieso zijn ze anti "Crashtappen"
Crashtappen is het al een tijdje niet meer, maar ze zijn vooral anti-Verstappen omdat Verstappen ook een enorme fanschare heeft die gewoon irritant positief is en alles upvote wat met Verstappen te maken heeft (in positieve zin iig). Ik kan het wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Snowdog schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:53:
Crashtappen is het al een tijdje niet meer, maar ze zijn vooral anti-Verstappen omdat Verstappen ook een enorme fanschare heeft die gewoon irritant positief is en alles upvote wat met Verstappen te maken heeft (in positieve zin iig). Ik kan het wel begrijpen.
Best wel kinderachtig dus. Buiten dat kan Verstappen er ook niet zoveel aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
warp schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:56:
[...]

Best wel kinderachtig dus. Buiten dat kan Verstappen er ook niet zoveel aan doen.
Nouja, als ik hier de reacties op de Ziggo-uitzending lees, dan heeft iedereen ook wel een hekel aan het Verstappen ophemelen. Lijkt me een vrij natuurlijke reactie van de mensen daar, hoewel je wel gelijk hebt dat Verstappen daar ook niks aan kan doen en dat het er niet toe zou moeten doen. Zo werkt de mens echter niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Bansheeben schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:44:
[...]

Ik ben ook nog steeds een Ferrari fan. Van kleins af aan. Dat zal ook wel blijven. Ferrari "hoort" in mijn ogen echt bij F1. (als kind dacht ik zelfs dat de "F" in F1, Ferrari betekende :F )
Mijn wens is ook dat Max uiteindelijk bij Ferrari komt.
Maar dan moet Leclerc (ben ik ook fan van) ergens anders zitten. Ik hoop (en verwacht) dat zij nog heel vaak gaan strijden tegen elkaar. En stel ze zitten in hetzelfde team (Ferrari) dan wordt dat minder. Ferrari laat niet vlug beiden coureurs tegen elkaar strijden.

Maar ja, zo ver is het nog niet. Ik moet geen hoofdpijn krijgen wat nog lang niet speelt of misschien nooit gaat gebeuren...

Op dit moment hoop ik dat Max nog lang bij RB blijft. Ik geloof er niets van dat wij op dezelfde manier zouden reageren als hij nu bij Mercedes zou zitten en elke week "zo gemakkelijk" wint. Nu had je echt een ontlading. :)F

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

R.van.M schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:21:
[...]

Precies. En Max maakt een gridstraf van 5 plekken makkelijk goed zoals we deze race ook weer zagen
Alleen krijg je geen vijf plaatsen maar moet je achteraan starten bij een overschrijding van het aantal motor-onderdelen. Het ligt ook nogal aan het circuit hoe makkelijk er in te halen valt, en aan het weer. Lastig dus.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:18
Herhaling even kijken op Ziggo Racing :D Was echt een goede race, ook in het middenveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001

FunkyTrip

Funky vidi vici!

DaniëlWW2 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 15:51:
Max had het gewoon echt kunnen winnen. Lange, zeer snelle stint op mediums en moest heel wat inhalen. :/
Had? O-)

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
ATS schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:01:
[...]

Alleen krijg je geen vijf plaatsen maar moet je achteraan starten bij een overschrijding van het aantal motor-onderdelen. Het ligt ook nogal aan het circuit hoe makkelijk er in te halen valt, en aan het weer. Lastig dus.
Denk dat zelfs dat niet zo'n probleem is, die Honda-motor op z'n max is gewoon nog altijd trager dan de Merc- en Ferarri-motor. Het is dus (denk ik) niet zo alsof ze elke race wel even de overwinning kunnen pakken met een nieuwe motor (vanaf een goede startpos), zelfs al gaat die motor korter mee..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
DaniëlWW2 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:48:
Nog even nabeschouwen nadat de Stewards eindelijk eens een besluit namen. :P
[Streamable]
https://streamable.com/uf3a8
Mooi om Billy Monger daar ook bij te zien staan (met de nadruk op 'staan') :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snowdog schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:06:
[...]

Denk dat zelfs dat niet zo'n probleem is, die Honda-motor op z'n max is gewoon nog altijd trager dan de Merc- en Ferarri-motor. Het is dus (denk ik) niet zo alsof ze elke race wel even de overwinning kunnen pakken met een nieuwe motor (vanaf een goede startpos), zelfs al gaat die motor korter mee..
Geluk bij een ongeluk is dat het gat in de race sowieso al veel minder groot is dan in de kwalificatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Alfa90_Buttje schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:40:

Het is toch niet te geloven hoe dit weer gegaan is .. ?! 8)7
[...]
hebben we nu elke race een controverse?! Go FIA !!!! :( .. lekkerlijk .. GO .. als in rot op!

Tenenkrommend dit .. :r
De FIA heeft het prima gedaan toch? (duurde alleen beetje lang om tot een conclusie te komen)
Ze zijn ook niet verantwoordelijk voor nepnieuws?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Toch apart dat Max buiten de oranje bril niet echt gewaardeerd wordt. Het directe uit Nederland blijft toch wereldvreemd. Laten we alles kapot managen met de VAR :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:18
Die inhaalactie op BOT was trouwens echt geniaal. Max remt hem uit en ligt voor, als de DRS lijn komt laat Max even de rem los zodat BOT weer voor hem komt op de detectie lijn en daarna remt hij hem verder uit en rijdt weg met de daar op volgende DRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
MikeyMan schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:09:
[...]

Geluk bij een ongeluk is dat het gat in de race sowieso al veel minder groot is dan in de kwalificatie.
Mjah, dat is zeker waar, maar ik denk dat die DRS-zones bij deze race wel veel hebben geholpen. Heb echt het idee dat de tractie van de RB uit langzame bochten gewoon vrij crap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Zal Honda gisteren tijdens de meeting ook geklaagd hebben over het gat tussen Gasly en Verstappen?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

YakuzA schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:12:
[...]

De FIA heeft het prima gedaan toch? (duurde alleen beetje lang om tot een conclusie te komen)
Ze zijn ook niet verantwoordelijk voor nepnieuws?
Een beetje...

Het had gewoon voor de podium-ceremonie beslist moeten zijn. Desnoods die nog vijf minuten uitstellen om goed te kijken maar dan de knoop doorhakken. Zoals nu was echt killing.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Snowdog
SnowDude schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:15:
Zal Honda gisteren tijdens de meeting ook geklaagd hebben over het gat tussen Gasly en Verstappen?
Zaten vrij dicht op elkaar aan het einde van de race toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Snowdog schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:16:
[...]

Zaten vrij dicht op elkaar aan het einde van de race toch?
_O-

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Fiber schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:15:
[...]

Een beetje...

Het had gewoon voor de podium-ceremonie beslist moeten zijn. Desnoods die nog vijf minuten uitstellen om goed te kijken maar dan de knoop doorhakken. Zoals nu was echt killing.
Ik heb liever dat ze een straf/geen straf beslissing niet overhaast gaan doen.

Anders wordt het weer zo'n halfbakken strafje omdat anders de zendtijd van Sky uit loopt..

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:18:
[...]

Ik heb liever dat ze een straf/geen straf beslissing niet overhaast gaan doen.

Anders wordt het weer zo'n halfbakken strafje omdat anders de zendtijd van Sky uit loopt..
Mjah, maar ik denk dat ze toch in algemeenheid iets aan de regels aan moeten passen.
Ze zullen een stukje verwachtingsmanagement moeten toepassen, en wat vaker 'niet zeuren maar doorrijden' moeten aangeven.
Bij de inhaalactie op Bottas stond ik te springen in de kamer.
Maar bij de actie op LeClerc kon ik eigenlijk amper blijdschap voelen omdat ik al gezeur aan voelde komen.

Dit wordt natuurlijk van kwaad tot erger.

Nachtje over geslapen:
- LeClerc laat wel heel makkelijk een gat vallen. Ook door het circuit kan hij dit doen. Het is in feite een tegenstander in de val lokken en hopen op een straf. Het snelheidsverschil was dusdanig dat hij wel iets moest trucen.
- Max mist toch wel z'n apex. Wellicht door het late remmen, maar hij stuurt ook daadwerkelijk later in. Nooit out-of-control geweest.
- Wat gebeurde er na de start met max? De eerste paar plekken was hij logischerwijs kwijt. Maar na bocht 1 zou hij toch mee moeten kunnen komen? Kan natuurlijk een factortje stress geweest zijn... :)

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 01-07-2019 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:57
JB schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:13:
Toch apart dat Max buiten de oranje bril niet echt gewaardeerd wordt. Het directe uit Nederland blijft toch wereldvreemd. Laten we alles kapot managen met de VAR :/
Vergis je niet hoeveel Ferrari fans er zijn in de F1. En Max is de laatste jaren de grote vijand van Ferrari geworden en rivaal van Hamilton. Dan houdt je alleen nog een paar miljoen Hollanders over als fan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

streamnl schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:59:
[...]

Ik ben ook nog steeds een Ferrari fan. Van kleins af aan. Dat zal ook wel blijven. Ferrari "hoort" in mijn ogen echt bij F1. (als kind dacht ik zelfs dat de "F" in F1, Ferrari betekende :F )
Mijn wens is ook dat Max uiteindelijk bij Ferrari komt.
Maar dan moet Leclerc (ben ik ook fan van) ergens anders zitten. Ik hoop (en verwacht) dat zij nog heel vaak gaan strijden tegen elkaar. En stel ze zitten in hetzelfde team (Ferrari) dan wordt dat minder. Ferrari laat niet vlug beiden coureurs tegen elkaar strijden.

Maar ja, zo ver is het nog niet. Ik moet geen hoofdpijn krijgen wat nog lang niet speelt of misschien nooit gaat gebeuren...

Op dit moment hoop ik dat Max nog lang bij RB blijft. Ik geloof er niets van dat wij op dezelfde manier zouden reageren als hij nu bij Mercedes zou zitten en elke week "zo gemakkelijk" wint. Nu had je echt een ontlading. :)F
Dan moet er wel eerst wat veranderen bij Ferrari qua mentaliteit denk ik, voordat Max daarmee in zee gaat. RBR maakt misschien niet altijd de betere auto, maar ze maken minder tactische/pitstop fouten dan Ferrari wanneer het om de echte ballen gaat. Verder hoop ik gewoon dat met dit weekend RBR hun chassis eindelijk op de rit hebben en dat Leclerc heeft geleerd dat een F1 overwinning geen kat in 't bakkie is, ook al rijdt je de hele race unchallenged aan kop. Laat maar weer eens zien hoe spannend F1 kan zijn en hoe on edge de technologie is wanneer een bak warmte in Oostenrijk zoveel verschil kan maken voor bijvoorbeeld MERC.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:02
Present! Heb ik iets gemist? O-)
Pagina: 1 ... 43 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.