![]() Formula 1 Seizoen 2019 - GP-Topic Race 9
Pirelli Banden
GP topic 2019 - 21-01-2019 - nachtnet |
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
![]() Formula 1 Seizoen 2019 - GP-Topic Race 9
Pirelli Banden
GP topic 2019 - 21-01-2019 - nachtnet |
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
3 voor een Ferrari, 4 Max, 5 de andere Ferrari, Gasly waarschijnlijk 8e of 9e.....demo31051987 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 08:00:
Present!
Mijn verwachting. 1-2 voor Mercedes........
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
⛔ Trackers of betalen ⛔
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Gewaagd!demo31051987 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 08:00:
Present!
alles kan off-topic
Lol nieuwe glazen bol gekocht ?demo31051987 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 08:00:
Present!
"Beautiful Clean Coal"
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Mijn boefje is liev!
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
PSN: Alvanosa
Zou wel een leuk scenario zijn.BernardV schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:17:
LEC 1, VER 2, BOT 3
VET wordt te gulzig en tikt HAM van de baan en DNF voor beiden, daar schrikt BOT van en daardoor laat BOT LEC en VER aan zich voorbij gaan..
Zo, dat is mijn voorspelling
[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 25-06-2019 10:07 ]
Houdoe
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Om 04:50u ging mijn wekker
Waiting on the world to change
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Ik ook. Een nieuwe stoelendans tijdens het seizoen zou slecht zijn voor de naam van RBR/STR onder aankomende coureurs.Tijn96 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:20:
Ik hoop oprecht dat ze iets in de auto van gasly vinden wat niet goed is en dat die jongen gewoon mee kan met max qua tijden. Dat ie dan 6de word is logisch maar in ieder geval wat druk van de schouders
Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat RBR een stunt uit gaat halen zoals bij Max, die situatie was ook anders.Suicyder schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:23:
[...]
Ik ook. Een nieuwe stoelendans tijdens het seizoen zou slecht zijn voor de naam van RBR/STR onder aankomende coureurs.
Ik hoop dat Max dit weekeind wat minder op een eiland terecht komt. En ik hoop dat Renault/McLaren lekker moeten gaan knokken om de laatste 4 puntenposities(tuurlijk mogen er meer teams bij).
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Het kan toch ook niet perfect blijven gaan? Er moet toch een keer een fout(je) worden gemaakt?tweakduke schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:30:
Laten we proberen niet ons blind te staren op Mercedes 1 - 2. Grote kans dat dat deze race ook gebeurt, ze hebben de zaken eenmaal goed voor elkaar.
Wat ik persoonlijk wel hoop deze race, is dat er een verassing komt bij de start. Alle starts zijn tot nu perfect gelopen, waar blijft de crash of uitvaller of iets anders wat spanning geeft.
[ Voor 36% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-06-2019 20:05 ]
Hier hetzelfde. Ook lekker F2 kijken en supercup. Dus ik ga me niet vervelenPannekoek81 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:09:
Present op locatie.
Wie er ook 1 wordt, ik ga erheen voor de sfeer en de gehele F1. Uiteraard zou Max voor het feest leuk zijn
Vorig jaar viel Bottas vroegtijdig uit, dus dat is een vraagteken, maar Hamilton had serieuze bandenproblemen en zou de race ook niet hebben gewonnen; "am I fourth now?". Die bandenproblemen hebben ze dit jaar niet meer en het overal package is alleen maar sterker geworden. Ik zeg, kat in 't bakkieMartinspire schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:19:
Het grote ding van vorige race was natuurlijk dat beide Mercedessen uiteindelijk uitvielen met problemen, ondanks dat Max wel sneller leek dan die auto's. Ben benieuwd of we daar nog meer van kunnen verwachten. Sowieso waren er rijders die van het 1 op andere moment last hadden, alsof er ergens op de baan mee geknoeid werd. Sindsdien zijn de Mercedesbolides foutloos geweest. Wat natuurlijk ook enorm jammer voor het kampioenschap was, want het is dan voor de concurrentie onmogelijk om veel punten goed te maken.
Testing, one, two ...
Niet dat alleen, volgens mij ging iedereen achter Hamilton bij een Safety car naar binnen voor nieuwe banden en bleef Hamilton buiten om vervolgens op 16 seconden achterstand uit de pits te komen om vervolgens uit te vallen.hardware-lover schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:55:
[...]
Vorig jaar viel Bottas vroegtijdig uit, dus dat is een vraagteken, maar Hamilton had serieuze bandenproblemen en zou de race ook niet hebben gewonnen; "am I fourth now?". Die bandenproblemen hebben ze dit jaar niet meer en het overal package is alleen maar sterker geworden. Ik zeg, kat in 't bakkie
Hij moest zelfs nog een extra stop maken, omdat zijn banden er volledig aan waren, daarvoor al werd ie nog door Vettel ingehaald na zijn eerste stop. Na zijn 2e stop kwam ie zelfs nog achter Ricciardo terecht, maar deze viel uit. Hij had na zijn 2e stop ruim 22 sec. op Vettel (3e) en zo'n 28 op Verstappen voordat het noodlot toesloeg.Martin0 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:03:
[...]
Niet dat alleen, volgens mij ging iedereen achter Hamilton bij een Safety car naar binnen voor nieuwe banden en bleef Hamilton buiten om vervolgens op 16 seconden achterstand uit de pits te komen om vervolgens uit te vallen.
Testing, one, two ...
Ok, een crash bij de start is wel even geleden, maar een verassing? Je bent wel heel extreemtweakduke schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:30:
Wat ik persoonlijk wel hoop deze race, is dat er een verassing komt bij de start. Alle starts zijn tot nu perfect gelopen, waar blijft de crash of uitvaller of iets anders wat spanning geeft.
Waiting on the world to change
Dat er een dolle stier opeens de baan op rent.tweakduke schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:30:
Wat ik persoonlijk wel hoop deze race, is dat er een verassing komt bij de start.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
0% kans.DJTimo schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:02:
Als Gasly wint, hebben we vast en zeker een knotsgekke race gezien.
Dat zeiden ze destijds vast ook over Olivier Panis voor de GP van Monaco in 1996.
Ja, maar dat was Monaco en niet Oostenrijk. In Monaco is de kans op een gekke race al een stuk groter.ppbruins schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:51:
[...]
Dat zeiden ze destijds vast ook over Olivier Panis voor de GP van Monaco in 1996.
De laatste paar jaren ook al niet meer.demo31051987 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:54:
[...]
Ja, maar dat was Monaco en niet Oostenrijk. In Monaco is de kans op een gekke race al een stuk groter.
Dat komt omdat de FIA de pitspoezen heeft afgeschaft. In Oostenrijk hebben we dirndles en dat staat garant voor leuke actie.
"When you grow up your heart dies"
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Wanneer is de laatste keer dat er uberhaubt iets gebeurde met de banden… Ik verwacht ook deze race vrij weinig banden spanning. Ook die hebben ze gewoon veel te goed onder controle tegenwordig.Soggney schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:05:
Het gekke wordt ook sterk ontmoedigd door al die straffen.
Dus ik hoop een klapband te zien rond de pitstops, om toch wat alternatieve actie te zien
Helaas wel, dus ik probeer deze mooie traditie een beetje in ere te houden in deze reeks.sjaool schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:04:
Dat komt omdat de FIA de pitspoezen heeft afgeschaft.
Kleine fixAlvanosa schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:13:
Present! Ik hoop voor een verrassing maar het zal wel Mercedes 1-2 worden.
Ferraris are red,
Red Bulls are blue,
Same shit as last week
Mercedes will get 1-2.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
In de kwalificatie kunnen ze tenminste nog 100% voluit gaan zonder banden/brandstof sparen.sjaool schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:56:
De kwalificatie was afgelopen race dan ook spannender dan de race zelf.
Dat ze geen brandstof hoeven te sparen klopt, maar de fuel flow limit wordt ook gehandhaafd tijdens de kwalificatie. Dus ze kunnen niet ongelimiteerd brandstof verbranden.ppbruins schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:19:
[...]
In de kwalificatie kunnen ze tenminste nog 100% voluit gaan zonder banden/brandstof sparen.
Gridstraf voor Albon dus zoals verwacht.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Gaan ze hem op de Red Bull Ring nu echt opendraaien dan?
Had alleen Alex er nog geen dat hij zo expliciet genoemd wordt?This week all four of our drivers, including Alex will have the latest
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ik weet dat van TR Albon er inderdaad nog geen had, die wilden geen dubbele problemen in Frankrijk. Van RBR weet ik het niet.alesandro_46 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:55:
[...]
[...]
Had alleen Alex er nog geen dat hij zo expliciet genoemd wordt?
[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 26-06-2019 12:06 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Mag ik even een teiltje zeg....
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Iets zegt mij dat dit een "meme" is en Toto dat nooit heeft gezegd.
Het staat op internet, dus het is waar...TheBleeder schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:12:
[...]
Iets zegt mij dat dit een "meme" is en Toto dat nooit heeft gezegd.
In het kader van goed nieuws, toch leuk dat Honda buurt met de collega's van de vliegtuig motoren over MGU-H (turbo) design:TheBleeder schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:12:
[...]
Iets zegt mij dat dit een "meme" is en Toto dat nooit heeft gezegd.![]()
[Afbeelding]
Ontopic:
Ben wel benieuwd of Red Bull in de buurt van Ferrari kan komen op dit circuit. De rechte stukken zijn nou niet echt lang en er zijn in verhouding wel een aantal bochten waar de RB sterker kan zijn lijkt me. Hopen op een succesje voor Max. Wat Gasly doet boeit me eigenlijk niet zo veel meer.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
We concluded that Lyoness’s business in Norway is an illegal pyramid-like sales system
Blijkbaar zijn ze ook met Toro Rosso aan de gang.Since then Lyoness has renamed myWorld.
Ik ook wel, de Ferrari motor is snel, maar hoe gaat de motor overweg bij meer weerstand (tegen de bult op). En maakt de 650+ meter boven zeeniveau al iets uit qua lucht happen met de turbo's?TheBleeder schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:12:
[...]
Ben wel benieuwd of Red Bull in de buurt van Ferrari kan komen op dit circuit. De rechte stukken zijn nou niet echt lang en er zijn in verhouding wel een aantal bochten waar de RB sterker kan zijn lijkt me. Hopen op een succesje voor Max. Wat Gasly doet boeit me eigenlijk niet zo veel meer.
Dubieuze sponsoren heeft de Formule 1 al sinds jaar en dag. Zolang het geld komt interesseert het niemand wat, tenzij overheden het verbieden (zoals bij tabaksreclame).Stoelpoot schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:20:
Oh nee, het is weer Oostenrijk en dus weer Eyetime tijd. Dit keer in het jasje van MyWorld
En die naam heb ik vorig jaar eerder gehoord.
[...]
[...]
Blijkbaar zijn ze ook met Toro Rosso aan de gang.
Nog een schimmig zaakje voor de lijst met dubieuze F1-sponsors dus.
Jammer dat je mijne ook hebt verplaatst. Was voor mij een post die mooi hier had gestaan zodat ik het topic kon volgenOuterspace schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:06:
[MBR]Ik heb even wat reacties verplaatst naar het F1 seizoen 2019 topic[/mbr]
En toch zijn ze ook mét die fuel flow limit tot 8 seconden per ronde sneller in kwali.RobertMe schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:47:
[...]
Dat ze geen brandstof hoeven te sparen klopt, maar de fuel flow limit wordt ook gehandhaafd tijdens de kwalificatie. Dus ze kunnen niet ongelimiteerd brandstof verbranden.
Dit, zeker gezien de Spec 3 upgrade aan de turbo.Suicyder schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:24:
[...]
Ik ook wel, de Ferrari motor is snel, maar hoe gaat de motor overweg bij meer weerstand (tegen de bult op). En maakt de 650+ meter boven zeeniveau al iets uit qua lucht happen met de turbo's?
Ook benieuwd hoe de Hondamotor met hetzelfde om kan gaan
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Maar was het niet dat de fuel flow tov een race op iets van 70% zat, anders red je het niet eens? Als jij 30% meer flow in quali kan doen, daar kan je flink wat oomph uit halen.FastFred schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:54:
[...]
En toch zijn ze ook mét die fuel flow limit tot 8 seconden per ronde sneller in kwali.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
My point exactly, the fuel flow limit beperkt de snelheid tijdens de race teveel.SinergyX schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:00:
[...]
Maar was het niet dat de fuel flow tov een race op iets van 70% zat, anders red je het niet eens? Als jij 30% meer flow in quali kan doen, daar kan je flink wat oomph uit halen.
[ Voor 29% gewijzigd door FastFred op 26-06-2019 13:10 ]
Groetjes Bas
Daarvoor heb je de bookmarks.TrekDr0p schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:30:
[...]
Jammer dat je mijne ook hebt verplaatst. Was voor mij een post die mooi hier had gestaan zodat ik het topic kon volgen
Daarvoor heb je de bookmark knop bovenaan een topic!TrekDr0p schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:30:
[...]
Jammer dat je mijne ook hebt verplaatst. Was voor mij een post die mooi hier had gestaan zodat ik het topic kon volgen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Grappig dat onder Broadcast Information ook de NOS wordt genoemd. Beetje vreemd aangezien die helemaal niks uitzenden van de F1 op een korte samenvatting na dan.Stoelpoot schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:20:
Oh nee, het is weer Oostenrijk en dus weer Eyetime tijd. Dit keer in het jasje van MyWorld
De teams komen hier al jaren, dus dat ze nu op 700 meter boven de zeespiegel rijden zou geen probleem voor ze moeten zijn lijkt me.Suicyder schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:24:
[...]
Ik ook wel, de Ferrari motor is snel, maar hoe gaat de motor overweg bij meer weerstand (tegen de bult op). En maakt de 650+ meter boven zeeniveau al iets uit qua lucht happen met de turbo's?
Ook benieuwd hoe de Hondamotor met hetzelfde om kan gaan
Daarom hebben we forumbookmarks geïntroduceerd pre 2005TrekDr0p schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:30:
[...]
De Fuel flow beperkt voornamelijk de max toeren. (en dus ook de max speed)FastFred schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:08:
[...]
My point exactly, the fuel flow limit beperkt de snelheid tijdens de race teveel.
De fuel flow limit verhogen betekent meer brandstof mee moeten nemen, en ook dat motoren sneller slijten. Dus motoren limiet per jaar naar 5 of 6 ofzo. Zoveel extra kost dat niet, ze bouwen er per team tientallen en gebruiken de beste 3 voor het team, de rest wordt omgesmolten of op de engine dyno in de soep gedraaid.
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 26-06-2019 13:36 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Omdat de NOS de rechten hebben gekocht voor het uitzenden van clips. Op RTL en Talpa zenders zal je vrijwel nooit bewegend beeld van de F1 zien. Tenzij het zelf gefilmd is.sjaool schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:19:
[...]
Grappig dat onder Broadcast Information ook de NOS wordt genoemd. Beetje vreemd aangezien die helemaal niks uitzenden van de F1 op een korte samenvatting na dan.
Is er nog geen online Toto-meme-creator?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Volgens mij was het gasly die met 0.001 ofzo over de limit zat.YakuzA schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:34:
[...]
(vooral aan de topsnelheid kant merk je dat, vandaar ook die straf voor het breken van de fuelflow limiet bij ?Albon? in Baku toen hij de ?370? oid aantikte met een dubbele tow op het rechte stuk)
Wat overtollige olie in het systeem wat wordt verbrand? Had er ergens wat over gelezen (perfecte bronvermelding natuurlijkDivak schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:22:
Ik geloof natuurlijk niks van het sandbaggen van Toto, maar ik was dit weekend in Frankrijk, en mij is mij wel iets opgevallen bij de auto van Bottas, wellicht dat iemand hier het antwoord weet, ik heb dit nog nooit eerder gezien.
Elke keer als Bottas voor het eerst de baan op kwam, en accelereerde na bocht 5 (de eerste langzame bocht), kwam er een grote rookwolk uit de motor. De ronden daarna nergens meer last van. Als hij daarna weer een paar minuten naar binnen ging en weer de baan op kwam, gebeurde het wéér. De ronden daarna ook weer nergens last van.
Zo ging het in FP1 t/m FP3, in alle kwalificatie-sessies tot aan de formation lap van de race aan toe. Tijdens de eerste ronde van de race heb ik er eerlijk gezegd niet op gelet. Waar kan dit door komen?
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq