I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Moest ie zeker van z'n moeder...?Maurice079 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:09:
LeClerc post zojuist op zijn IG een post, waarin hij o.a. Max feliciteert. Dat is keurig!

En hoe moet dat nou verder met Gasly...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Heel vreemd inderdaad, heeft hij wellicht 20 ronden in kwalitatie party-mode gereden?ArthurMorgan schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:08:
Dus op oude hards rijd Max duidelijk sneller dan VET op nieuwe softs... Hoe kan dat nou eigenlijk? Want de motor van Ferrari staat toch bekend als de snelste?
Does not compute...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Wel met 1.6 liter hybride ?Pierre schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:10:
Mijn Honda is net besteld.
ora et labora
Lees effe waar ik op reageer, gaat over opschroeven motor, dat risico, effe die VER bril af...CH4OS schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:07:
[...]
Je ziet ook dat LEC twee keer instuurt, de eerste keer voor de bocht, tot ie VER tegenkomt, daarna alsnog om te zorgen dat ie wheelbanged met VER zodat deze discussie kwam en een soort schwalbe vormde.
[...]
Ik denk dat dat risico wel meevalt. Nogmaals, je ziet LEC twee keer insturen.Het is gewoon een racing incident. LEC had gewoon de binnenlijn moeten pakken, dan had dit niet gebeurd, maar dan een bocht of een ronde later alsnog.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Denk de Monaco "boys" private jet express. Zit Ricciardo ook in en nog paar anderen. Ooit gestart door Rosberg.LAD93 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:06:
[...]
Volgens NU.nl zit Max al in de taxi richting het vliegtuig. Helaasch. (Overigens melden ze ook dat LEC in hetzelfde vliegtuig zit)
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik wil het gedrag van Leclerc ook niet goedpraten. Maar die eerste keer dat Leclerc instuurde was op het punt waar Verstappen normaliter ook zou insturen om de apex te pakken. Ik betwijfel dus of het bewust was van Leclerc of dat hij niet verwachtte dat Verstappen dieper de bocht in ging. De tweede keer was gewoon een kwestie van laten zien wie de grootste ballen heeft. Verstappen liet geen ruimte op de baan en Leclerc probeerde ruimte te pakken.CH4OS schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:07:
[...]
Je ziet ook dat LEC twee keer instuurt, de eerste keer voor de bocht, tot ie VER tegenkomt, daarna alsnog om te zorgen dat ie wheelbanged met VER zodat deze discussie kwam en een soort schwalbe vormde.
Uiteindelijk is het mooi en hard racen en zou je de namen zo kunnen vervangen door Senna en Prost. Maar het blijft jammer dat er contact was en toch weer een controverse.
Dat betekent dus wel dat Honda 30+ rondjes op party mode aankan, dat ze daarmee ook verreweg de snelste zijn op de baan. Als Honda een manier kan vinden om de party mode betrouwbaar te gebruiken voor langer, of in een lagere mode de motor meer vermogen te kunnen geven (dus een hele race op 95% bijv.), dan is er heel veel perspectief. Ook als je kijkt naar het feit dat de RB er een stuk stabieler uitzag tijdens de race dan dat die er het hele jaar uit heeft gezien, denk ik dat dit wel een goede periode kan worden voor RBR.ricardo246 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:07:
[...]
Ik denk wel dat RB een risico heeft genomen.
Dit is een thuis wedstrijd voor RB, plus een belangrijke meeting met Honda vanavond (Marko bevestigde dit tegen Jack). Dus voor beide partijen wel lekker als je #1 wordt vandaag, dus ik geloof echt dat VER meer heeft gekregen vandaag dan normaal. Op witte banden na de pitstop ineens de snelste tijden wegzetten? Daar is meer aan de hand dan bandjes managen.. In mijn visie heeft VER idd een 30 ronden party mode gekregen.
Natuurlijk zijn ze geholpen door een Mercedes die niet kan omgaan met de hitte (koelingsproblemen), maar je moet er op zo'n moment ook kunnen staan, wat ze prima deden imo.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Fail 03 modushoevenpe schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:11:
[...]
Heel vreemd inderdaad, heeft hij wellicht 20 ronden in kwalitatie party-mode gereden?
Does not compute...
Ja, of een unsafe return.jip_86 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:10:
Als Verstappen die straf had gehad, was het voor Leclerc trouwens leaving the track and gaining an advantage geweest
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Kan iemand met een Honda dat eens proberen... misschien heb je dan plots 50pk extra
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
ik meende iets te lezen of een een "te enthousiaste" sensor in de uitlaat. dus was eigenlijk niet veel aan de hand
ora et labora
Best wel frustrerend dat die Honda motor zoveel meer headroom heeft, als ie 30 rondjes op max kan rijden en niet ploft.DutchCrownNL schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:03:
[...]
Weet je dat zeker? Helmut bevestigde dat Max ruim 30 ronden op max power mocht rijden, dus niet alleen de vleugel lijkt mij
Ook wel een dingetje met brandstof verbruik trouwens, of ze hadden dit van te voren bedacht of die motor is ook zuinig. Vettel claimde dat z'n tank leeg was, kon niet harder.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Sowieso schrijf je zo!
Inderdaad. Liever tien keer winnen en tien keer achteraan starten dan 20 keer vierde worden...wowly schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:13:
Het zou mooi zijn als honda de motor wat vaker loslaat en wat sneller nieuwe PU's erop zet ten koste van wat penalty's
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Wat zouden ze aan boord bespreken? Beetje aantallen Instagram volgers aantallen vergelijken, bespreken hoe ze volgende race weer voor controverse kunnen veroorzaken?loekf2 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:11:
[...]
Denk de Monaco "boys" private jet express. Zit Ricciardo ook in en nog paar anderen. Ooit gestart door Rosberg.
per aspera ad astra
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
https://www.fia.com/file/83065/download/28241
En de twee uitspraken
https://www.fia.com/file/83068/download/28245
https://www.fia.com/file/83069/download/28246
[ Voor 61% gewijzigd door sambalbaj op 30-06-2019 20:19 ]
Wanneer je de kans hebt moet je het gewoon afmaken.
Nu ben ik verplicht er nog langer tegenaan te moeten kijken.
How do you save a random generator ?
Ik rijd al decennia Honda, alleen Ferrari's inhalen lukt mij hooguit in de file...Pierre schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:10:
Mijn Honda is net besteld.
Ja de vraag is alleen of dat blok het dan 7 (!) Races volhoudt. Lijkt me niet.Maarten_E schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:13:
[...]
Dat betekent dus wel dat Honda 30+ rondjes op party mode aankan, dat ze daarmee ook verreweg de snelste zijn op de baan. Als Honda een manier kan vinden om de party mode betrouwbaar te gebruiken voor langer, of in een lagere mode de motor meer vermogen te kunnen geven (dus een hele race op 95% bijv.), dan is er heel veel perspectief. Ook als je kijkt naar het feit dat de RB er een stuk stabieler uitzag tijdens de race dan dat die er het hele jaar uit heeft gezien, denk ik dat dit wel een goede periode kan worden voor RBR.
Natuurlijk zijn ze geholpen door een Mercedes die niet kan omgaan met de hitte (koelingsproblemen), maar je moet er op zo'n moment ook kunnen staan, wat ze prima deden imo.
Boeit ook niet, liever elke drie races een grof straf en een paar vette races.
In algemeenheid, streep onder het gedonder achteraf.
Maar wat een epische race heeft max gereden zeg. Start verkloot, p8, en dan nog de race winnen. En dat in de huidige tijd.
Werkelijk bizar!
En Gasly... Wtf gast... One way ticket to Elba

Mercedes was te warm geworden zei Bottas. Die zien we zeker nog wel terug.nadroJ schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:14:
Per circuit kan het allemaal verschillen hè mannen. Dat het hier goed gaat is geen garantie voor de toekomst. Ik verwacht dat Mercedes nog wel dominant zal zijn en Ferrari en Red Bull gewaagd aan elkaar.
Bij mijn Volkswagen heet zoiets 'sjoemelsoftware'...alexbl69 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:14:
Kan iemand met een Honda dat eens proberen... misschien heb je dan plots 50pk extra
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Too little, too late. Had ie na de race moeten doen in die cooldown room.Maurice079 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:09:
LeClerc post zojuist op zijn IG een post, waarin hij o.a. Max feliciteert. Dat is keurig!
Max had eigenlijk nog even bij z'n fanbase langs moeten gaan daar. Geen andere coureur trekt zo'n menigte...LAD93 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:06:
[...]
Volgens NU.nl zit Max al in de taxi richting het vliegtuig. Helaasch. (Overigens melden ze ook dat LEC in hetzelfde vliegtuig zit)
Eens met hierboven, met 1 kanttekening, dit is een medium circuit qua snelheid, voor de lange straights op de andere circuits gaat de RB nog steeds niet hard genoeg, ik denk dat het gat met de MB en FER te groot is. Wat ik raar vond vandaag dat MB problemen met de koeling had...Op dit circuit en deze temps?Maarten_E schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:13:
[...]
Dat betekent dus wel dat Honda 30+ rondjes op party mode aankan, dat ze daarmee ook verreweg de snelste zijn op de baan. Als Honda een manier kan vinden om de party mode betrouwbaar te gebruiken voor langer, of in een lagere mode de motor meer vermogen te kunnen geven (dus een hele race op 95% bijv.), dan is er heel veel perspectief. Ook als je kijkt naar het feit dat de RB er een stuk stabieler uitzag tijdens de race dan dat die er het hele jaar uit heeft gezien, denk ik dat dit wel een goede periode kan worden voor RBR.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Japanners en gezichtsverlies blijft toch wel een dingetje. Ik vermoed dat ze daarom nogal terughoudend zijn. Maar het zou zeker mooi zijn, zeker nu ze zelf hebben gezien tot welk resultaat het kan leiden.wowly schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:13:
Het zou mooi zijn als honda de motor wat vaker loslaat en wat sneller nieuwe PU's erop zet ten koste van wat penalty's
Denk dat het best relaxed is... ook tussen Verstappen en Leclerc. Zolang het niet tussen team-genoten is is alles fair-game natuurlijk.LAD93 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:15:
[...]
Wat zouden ze aan boord bespreken? Beetje aantallen Instagram volgers aantallen vergelijken, bespreken hoe ze volgende race weer voor controverse kunnen veroorzaken?
Sowieso schrijf je zo!
Oscar Mopperkont schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:14:
Netjes dat Leclerc Verstappen feliciteert op Twitter. Dat hij dat direct na de race niet deed kan ik me wel voorstellen.
I gave it all. Disappointed for the team but not much we could have done better. Congratulations for the win @Max33Verstappen
— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) 30 juni 2019
📸: @motorsportpics1 pic.twitter.com/8cYbK3aIF7
Die liggen toch allemaal al laveloos op de camping en beseffen toch niet wie hij is danDe_Bastaard schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:17:
[...]
Max had eigenlijk nog even bij z'n fanbase langs moeten gaan daar. Geen andere coureur trekt zo'n menigte...
per aspera ad astra
De Honda motor schakelt wel een aantal cilinders uit op sommige momenten begreep ik, vandaar ook het "gepruttel". Mogelijk daardoor zuiniger, dus meer ruimte om vol gas te gaan?loekf2 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:14:
[...]
Best wel frustrerend dat die Honda motor zoveel meer headroom heeft, als ie 30 rondjes op max kan rijden en niet ploft.
Ook wel een dingetje met brandstof verbruik trouwens, of ze hadden dit van te voren bedacht of die motor is ook zuinig. Vettel claimde dat z'n tank leeg was, kon niet harder.
tja banden speelden wel een grote rolWim-Bart schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:15:
Wat moet Gasly nu eigenlijk nog bij RB? Twee keer galapt op thuis baan. Een verstappen die 1/4 veld bij start voorbij laat gaan en daarna nog vanaf plaats 7 eerste wordt.
[YouTube: F1 2019 Austrian GP - Post-Race - Pierre Gasly]
ora et labora
Ik denk dat hij gewoon eerst de investigation afgewacht heeft, zou ik ook gedaan hebbenCH4OS schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:16:
[...]
Too little, too late. Had ie na de race moeten doen in die cooldown room.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Verwijderd
Honda heeft geen party mode a la Mercedes en Ferrari. Ze hebben een modus voor meer vermogen die ze voor meerdere rondes kunnen gebruiken. Spec 2 zorgde ervoor dat ze langer in deze mode kunnen rijden.Maarten_E schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:13:
[...]
De echte party mode van Mercedes en Ferrari wordt alleen in de kwalificatie gebruikt en ooit een keer in de race door Bottas om de snelste ronde te krijgen.
Mercedes had hier last van de hoogte en warmte, ik ben bang dat ze in Silverstone weer ouderwets snel zijn.
Ferrari had a snel last van graining, dat komt ook gedeeltelijk door hun keuze van de voorvleugel.

Met deze instelling zijn ze dit jaar ook ingegaan. Red Bull heeft inderdaad aan Honda gevraagd om wat meer risico te gaan nemen met de motor. Zo te zien zijn ze daar deze race mee begonnen. Maar het kan ook zijn omdat er vanavond een Honda meeting op het programma stond. En de heer Mateschitz was ook op het circuit. Het is dus wel heel mooi dat Red Bull voor de tweede keer op rij hun home grand prix weet te winnen met een magistraal rijdende Verstappen.wowly schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:13:
"When you grow up your heart dies"
Met de gehele houding van LEC vind ik hem eigenlijk een slechte verliezer.u_nix_we_all schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:18:
Ik denk dat hij gewoon eerst de investigation afgewacht heeft, zou ik ook gedaan hebben
die melding komt bij de wedstrijd leiding. (voorheen was dat Charlie)Nat-Water schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:34:
[...]
Dat moeten ze wel, want Ferrari heeft een melding gemaakt. Dan moeten ze onderzoeken.
deze bepaalt vervolgens of de melding naar de stewards wordt gestuurd.
Dat er dus een melding gemaakt is wil niet zeggen dat er een onderzoek komt.
niet waar. de coureurs mogen maximaal 2 uur rijden. die 2 uur rijden moet worden gedaan in 4 uur tijd.PalingDrone schreef op zondag 30 juni 2019 @ 18:53:
[...]
Er is een timeslot voor uitzendingen van de race van 2 uur, binnen die tijd moet er afgevlagd worden en champagne gespoten zijn,
[...]
Uitloop is dan niet erg handig alleen duren sommige beslissingen aan het einde van de race nou eenmaal wat langer en krijg je dit soort zaken.
Wie had dat gedacht, een F1 race die bijna 4 uur spannend blijft
beetje flauw, leclerc is geen onsportieve verliezer zoals vettel dat deed.
ora et labora
Ja, zeker, maar niet bij elke race. Dus ik denk in het merendeel dat Mercedes nog wel dominant zal zijn. Ik hoop het dat het weer een echte strijd wordt tussen de 3 top teams.jip_86 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:16:
[...]
Mercedes was te warm geworden zei Bottas. Die zien we zeker nog wel terug.
Sowieso schrijf je zo!
Hmm.... kijkend naar de rest, dan ligt het toch aan Pierre echt zelf ?mrc4nl schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:18:
[...]
tja banden speelden wel een grote rol
[YouTube: F1 2019 Austrian GP - Post-Race - Pierre Gasly]
De Honda harikiri mode moet ie nog verdienen, alleen voor Max weggelegd.
Als dit al gepost was sorry maar dit vind ik wel mooi om te zien, ik neem aan een Honda medewerker met tranen van geluk

Ik noemde het voor het gemak partymode, maar dat is het inderdaad niet, dat is alleen in Quali inderdaad, mb.Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:18:
[...]
Honda heeft geen party mode a la Mercedes en Ferrari. Ze hebben een modus voor meer vermogen die ze voor meerdere rondes kunnen gebruiken. Spec 2 zorgde ervoor dat ze langer in deze mode kunnen rijden.
De echte party mode van Mercedes en Ferrari wordt alleen in de kwalificatie gebruikt en ooit een keer in de race door Bottas om de snelste ronde te krijgen.
Mercedes had hier last van de hoogte en warmte, ik ben bang dat ze in Silverstone weer ouderwets snel zijn.
Ferrari had a snel last van graining, dat komt ook gedeeltelijk door hun keuze van de voorvleugel.
Maar mijn punt blijft nog wel staan, zou goed zijn als ze ervoor kunnen zorgen dat ze zo veel mogelijk binnen die window kunnen rijden. Zullen zien op Silverstone of onderdelen vervangen moeten worden of dat de motor ploft tijdens quali/race. Of wellicht naar een nieuwe spec zelfs?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Nee, dat is een van de hoge piefen bij Honda Sport, geloof ik.erik91 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:21:
Race net terug gekeken. Zeer vermakelijk, more of this please![]()
Als dit al gepost was sorry maar dit vind ik wel mooi om te zien, ik neem aan een Honda medewerker met tranen van geluk:
[Afbeelding]
EDIT:
Dit is trouwens Toyoharu Tanabe, technisch directeur bij Honda.
[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 30-06-2019 21:18 ]
Ik zag een talentvolle maar teleurgestelde coureur, maar misschien had ik niet de goede (oranje) bril op.CH4OS schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:20:
[...]
Met de gehele houding van LEC vind ik hem eigenlijk een slechte verliezer.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Hij verloor van Max, dan moet je blij zijn joh.u_nix_we_all schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:22:
[...]
Ik zag een talentvolle maar teleurgestelde coureur, maar misschien had ik niet de goede (oranje) bril op.
Nee ik zag ook niks bijzonders aan zijn gedrag. Hij was teleurgesteld, imho "ja duh, natuurlijk was hij dat."
Ik heb anders ook geen VER-bril op, F1 vind ik normaal niet zo heel spannend, deze race was weer een ouderwets goede race!u_nix_we_all schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:22:
Ik zag een talentvolle maar teleurgestelde coureur, maar misschien had ik niet de goede (oranje) bril op.

Normaliter is F1 immers niets meer dan een treintjes optocht.
[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 30-06-2019 20:25 ]
Volgende keer om deze vragen bij je dealer:PalingDrone schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:16:
[...]
Ik rijd al decennia Honda, alleen Ferrari's inhalen lukt mij hooguit in de file...
Verwijderd
Spec 4 in Spa of Monza meer aanzienlijk meer vermogen volgens Marko, gaat dus leuk worden.Maarten_E schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:21:
[...]
Ik noemde het voor het gemak partymode, maar dat is het inderdaad niet, dat is alleen in Quali inderdaad, mb.
Maar mijn punt blijft nog wel staan, zou goed zijn als ze ervoor kunnen zorgen dat ze zo veel mogelijk binnen die window kunnen rijden. Zullen zien op Silverstone of onderdelen vervangen moeten worden of dat de motor ploft tijdens quali/race. Of wellicht naar een nieuwe spec zelfs?
Deze Spec 3 moet dus vier races minimaal mee, en de Spec 2 die Max gebruikte in FP1/2 is naar Japan gestuurd dus hij zal Spec 3 ook daar moeten gebruiken.
Overigens ook knap dat met deze engine mode 11 ze geen problemen hadden met het brandstof verbruik, daar hebben ze dus ook een flinke inhaalslag gemaakt.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2019 20:29 ]

En nu het onmogelijke doen, winnen in Suzuka.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Biertje vanavond, @MaVic009? 🍺
— Ziggo Sport Racing (@ZS_Racing) 30 juni 2019
'Heb er al 6 op' 😂#ZiggoF1Live #AustrianGP #ZiggoSportF1 pic.twitter.com/avGQf4YwR7
[ Voor 28% gewijzigd door Chiron op 30-06-2019 20:34 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Maar... het was het waard. Kudos to Honda, Max en RBR. Ben wel benieuwd of ze nu elke 2 races een motor gaan verstoken om het momentum vast te houden.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Verwijderd
Hoop het wel. Volgende race weer nieuwe motor er in, om de race er na te winnenSpotmatic schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:29:
Wat een bizar weekend is dit zeg. Eerst al die geruchten over Max en z'n contract, dan ineens die hoge prestaties tijdens de Q, zijn poepstart en zijn weergaloze inhaalrace. Met als afsluiter de stewards die urenlang moeten delibereren over "no further action".
Maar... het was het waard. Kudos to Honda, Max en RBR. Ben wel benieuwd of ze nu elke 2 races een motor gaan verstoken om het momentum vast te houden.
Race voor suzuka nieuwe motor der in, en in Japan weer keihard knallen!SinergyX schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:28:
Zit zo die tweets bij Honda te kijken, en de reacties, ik denk dat Max nu echt 2 van de beste fanbases kan hebben, Honda fans en de McLa.. Dutchies![]()
En nu het onmogelijke doen, winnen in Suzuka.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Zonder dit topic had ik het sowieso niet uitgehouden tot de beslissing.
Hoop echt dat dit het begin is van Honda die kan meedoen met Ferrari en Mercedes. Dan breken er nog zeer mooie tijden aan, het talent zit er wel bij Red Bull, als de power er ook is mogen ze nog op gaan passen daar in Stuttgart en Maranello.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Precedent has been set.
Oordeel zelf:
[YouTube: F1 2018 CHINESE GRAND PRIX - WHY FERNANDO ALONSO'S OVERTAKE ON SEBASTIAN VETTEL IN CHINA WAS ILLEGAL]
https://youtu.be/Qb1vbGaUybg?t=17
En dat zonder dat ook maar 1 auto is uitgevallenMugwump schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:32:
De winst van Verstappen daargelaten, dit was wel eindelijk weer eens een race waarin van alles gebeurde op de baan. Even weer een herinnering aan hoe leuk F1 kan zijn zonder dat Mercedes superieur is.
Deze race kan Toto weer mooi gebruiken om zijn gebruikelijke rol van underdog te kruipen.Mugwump schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:32:
De winst van Verstappen daargelaten, dit was wel eindelijk weer eens een race waarin van alles gebeurde op de baan. Even weer een herinnering aan hoe leuk F1 kan zijn zonder dat Mercedes superieur is.
Ik leef vrij gezond en heb geen dealer nodigFiber schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:26:
[...]
Volgende keer om deze vragen bij je dealer:
[Afbeelding]
Als Honda rijder zie je je garagehouder sowieso niet vaak en ben van plan mijn bijna 22 jaar oude vtec tot de draad toe op te rijden maar er staat pas 200k op de klok, dus zit er nog wel even aan vast vrees ik.
Als volgende is zo'n NSX natuurlijk wel de ultieme droom, alhoewel ik een 25 jaar oude NSX ook een prima ruil vind voor mijn oude vtec Hondahok...
Oranje is gaaf, maar heb liever een Championship White.
[ Voor 4% gewijzigd door PalingDrone op 30-06-2019 20:37 ]
Misschien krijg je dan dezelfde vind als bij Max en Ric
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Moet wel iedereen die anders uitvalt net als KUB zijn auto naar de finish gaan duwen. Dat was toch de reden voor zijn dotd?redfoxert schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:33:
[...]
En dat zonder dat ook maar 1 auto is uitgevallenHet kan dus wel!
Zoals ik het begreep trad het antistall systeem in werking waardoor de motor dus blijft draaien bij verkeerd koppelen/wegrijden.Melkaz schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:33:
Wat was nou uiteindelijk de reden van die poepstart? Auto aflaten slaan maar door software gered of juist software issue?
Dus moest hij opnieuw de koppeling bedienen om alsnog weg te kunnen rijden.
Dus geen software issue maar een software redding.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Nee, dat was omdat hij tijdens de race alle motorhomes opnieuw heeft gestuct.ArthurMorgan schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:35:
[...]
Moet wel iedereen die anders uitvalt net als KUB zijn auto naar de finish gaan duwen. Dat was toch de reden voor zijn dotd?
Na de ceremonie nog lange tijd met vele Max fans gewacht en gezongen. Weer nieuwe liedjes geleerd. Bleven staan totdat de stewards ons eraf stuurde.
Mooi dat uiteindelijk de beslissing positief is uitgevallen.
Wat een fantastische race en top sfeer!
En was dat fout van max ?Franko P. schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:35:
[...]
Zoals ik het begreep trad het antistall systeem in werking waardoor de motor dus blijft draaien bij verkeerd koppelen/wegrijden.
Dus moest hij opnieuw de koppeling bedienen om alsnog weg te kunnen rijden.
Dus geen software issue maar een software redding.
Je gaat haast denken dat ze even sandbaggen om de illusie te scheppen dat ze weer op fantastische wijze hun nipte voordeel maximaal hebben benut ja.warp schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:34:
[...]
Deze race kan Toto weer mooi gebruiken om zijn gebruikelijke rol van underdog te kruipen.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Verkapt excuus dat ze Max nodig hebben om die 10x winst streak te overtreffenMugwump schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:36:
[...]
Je gaat haast denken dat ze even sandbaggen om de illusie te scheppen dat ze weer op fantastische wijze hun nipte voordeel maximaal hebben benut ja.
Ik denk dat ze die Semi-actieve ophanging voor hebben moeten uitzetten omdat ze anders na 1 ronde zonder voorvleugel verder hadden gemoeten..Mugwump schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:36:
[...]
Je gaat haast denken dat ze even sandbaggen om de illusie te scheppen dat ze weer op fantastische wijze hun nipte voordeel maximaal hebben benut ja.
Het is alsof je je voet van de koppeling laat schieten en de motor denkt van "hoo, wacht!" en snel voor je naar N schakelt zodat 'ie niet afslaat (want de motor opnieuw starten starten is een bitch). Dus ja.
reeel gezien denk ik dat hij prima op zijn plek zit bij mclaren. ze staan netjes 4e als constructeurs.Atlas schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:35:
En wat is Norris trouwens een ontzettende held! Die zou ik graag met Max in 1 team zien.
Misschien krijg je dan dezelfde vind als bij Max en Ric
hij geeft zelf ook aan dat de sfeer daar ook top is.
ora et labora
- De geruchtenmolen op gang brengen door te bevestigen dat er een clausule in Max' contract staat
- De belangrijke Honda meeting
- Honda die toestemming geven om 30 ronden op standje 11 te pushen
- De eerste Honda overwinning sinds 2006
Jarenlang gepushed zijn door McLaren met een concept dat niet werkte.
Jarenlang vernedering met ploffende motoren en McLaren die alle schuld bij Honda legde (terwijl die vorig jaar met een Renault ook niet vooruit te branden waren)
Jarenlang het gezeik van Alonso moeten aanhoren..
En nu...eerst via STR en dan bij RBR ging Honda om bovenstaande redenen te conservatief te werk. Geen imagoschade. 3e is prima...
Vandaag... Vandaag gingen Max én de Honda op standje 11.
Newey lijkt orde op zaken te krijgen. Het "product achterin" doet zijn werk. En Max is ongenaakbaar.
Ik kijk uit naar de rest van het seizoen...en 2020
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Is dat niet zegmaar best wel amateuristisch ?DataGhost schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:41:
[...]
Het is alsof je je voet van de koppeling laat schieten en de motor denkt van "hoo, wacht!" en snel voor je naar N schakelt zodat 'ie niet afslaat (want de motor opnieuw starten starten is een bitch). Dus ja.
Een F1 is een stuk gevoeliger dan een personenauto natuurlijk.LockeJohn schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:44:
[...]
Is dat niet zegmaar best wel amateuristisch ?
Bovendien heeft een handkoppeling veel minder speling dan een voetkoppeling.
Handig is het zeker niet, maar niet de eerste keer dat dit iemand overkomt.
De koppeling werkt in een F1 wagen niet met je voeten en dat moet je aanvoelen met een flipper op je stuur. Dit kan best lastig zijn als de software wat krap staat afgesteld. Bovendien zei Martin Brundle al dat de lampen anders dan vorige keer uitgingen. Ik ga er dan ook vanuit dat Max hierdoor verrast werd en het aangrijppunt van de koppeling miste waardoor de motor in anti-stall ging.LockeJohn schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:44:
[...]
Is dat niet zegmaar best wel amateuristisch ?
bij frankrijk gingen ze extreem snel uit. Hier in oostenrijk juist weer extreem laatsjaool schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:46:
[...] Bovendien zei Martin Brundle al dat de lampen anders dan vorige keer uitgingen. Ik ga er dan ook vanuit dat Max hierdoor verrast werd en het aangrijppunt van de koppeling miste waardoor de motor in anti-stall ging.
de timing van het uitgaan van het licht is random
[ Voor 5% gewijzigd door demonic op 30-06-2019 20:47 ]
Norris weer top. McLaren heeft echt een wagen waar ze mee kunnen strijden, best of the rest is duidelijk. Vooral ook omdat Renault zwaar tegen valt (what’s new), die enorme halve wagen update blijkt niet veel te leveren..
Mercedes gewoon kloten weekend, vorig jaar ook al in Oostenrijk. Staan er vast weer volgende GP maar valt wel op. Bottas is een zaadje qua rijden maar voor tweede coureur nog prima, pakt toch podium. Lewis gewoon poep, lag meer aan z’n auto denk ik maar lijkt wel weer dat het ding niet echt gemaakt is voor achtervolgen (koeling?)
Max top, beste race ooit. Team ook top, Honda z’n schroom overboord en gaan. Japanse denkwijze van failure is not an option af en toe overboord gooien en dat blijkt nu te werken. Zit dus veel meer in het blok en laten we hopen dat ze eindelijk die RB15 aan de praat hebben gekregen mbt aero want het maakt het racen een stuk beter op
Leclerc, gewoon heel solide gereden maar op z’n Ferrari verkeerd gereageerd op Bottas en aan het einde de mindere banden. Ja het was een wijf op podium, maar zou Max ook geweest zijn als het andersom was geweest. Kin omhoog maat, komt goed
Bovendien stonden de lichten nog veel langer op rood dan normaal voordat ze op groen gingen.Maarten_E schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:45:
[...]
Een F1 is een stuk gevoeliger dan een personenauto natuurlijk.
Bovendien heeft een handkoppeling veel minder speling dan een voetkoppeling.
Handig is het zeker niet, maar niet de eerste keer dat dit iemand overkomt.
Mijn boefje is liev!
het was niet de motor maar de banden die het probleem waren.Spotmatic schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:48:
Wel even een simpele vraag. Konden ze bij LEC in de laatste 3 ronden niet even de motor een standje hoger zetten? Alles voor de winst zeg maar. Bij Mercedes kon dat ook altijd maar in Oostenrijk niet? Dat verbaast me eigenlijk.
Ik zou het doen!
Als ik lees dat VET niet harder kon omdat hij anders zonder benzine zou komen te staan dan denk ik dat LEC in hetzelfde schuitje zat.Spotmatic schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:48:
Wel even een simpele vraag. Konden ze bij LEC in de laatste 3 ronden niet even de motor een standje hoger zetten? Alles voor de winst zeg maar. Bij Mercedes kon dat ook altijd maar in Oostenrijk niet? Dat verbaast me eigenlijk.
Belooft wat voor tour-de-force op Monza idd. Zeker als je je bedenkt hoe de race had kunnen lopen als Max zn start niet had verprutst...LockeJohn schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:48:
Eens wat meer risico met die Honda en hij kan er zo maar nog wat pakken dit seizoen
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Hoe zou dat toch kunnen komen?JB schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:49:
Is Ziggo bij jullie ook ruk? Kan niets terug kijken via Ziggo Sport app. Alles hangt en stottert. WiFi of 4G maakt geen verschil
Testing, one, two ...
Juist wel, Vettel had gelijk. Leclerc was chagrijnig en hield zijn beker niet omhoog en heeft niet met champagne gespoten terwijl hij 2e was VOOR de 2 Mercedessen die tot op heden abonnement op 1+2 hadden... dus los van Max zeker wel reden tot juichen imho.. Ook Vettel had 1 MB achter zich! Voor Ferrari een goed resultaat en super performance van Maxmrc4nl schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:20:
beetje flauw, leclerc is geen onsportieve verliezer zoals vettel dat deed.
Vette race

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-06-2019 20:52 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Hier hetzelfde... Buffert elke 45 seconden.JB schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:49:
Is Ziggo bij jullie ook ruk? Kan niets terug kijken via Ziggo Sport app. Alles hangt en stottert. WiFi of 4G maakt geen verschil
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.