"When you grow up your heart dies"
Maar vrees dat aan einde rechte stuk bottas en hamilton op p2 en p3 rijden. En dat leclerc aan de horizon verdwenen is..
Of max moet echt mega start hebben icm de rest pure bagger start. Maar nee ik zie dat niet gebeuren. Dus ja fingers crossed op een spannende race of op zn minst begin van race. Maar vrees dat zelfs dit niet gaat gebeuren...
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Dat was voor mij toch wel weer de grootste verrassing deze dag. En Renault weer lekker door het ijs gezakt.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ik denk dat het wel meevalt. Het circuit heeft wel rechte stukken maar die zijn niet zo lang dat het erg makkelijk gaat worden om er met DRS voorbij te kunnen komen. De eerste paar ronden zullen in ieder geval flink spannend gaan worden want de top 6 zijn stuk voor stuk ontzettend snelle coureurs waarvan er 3 ook nog eens erg jong zijn. Het wordt dus een beetje the youngsters tegen de oldies...v8power67 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 18:31:
Klinkt allemaal super zo met penal enz.
Maar vrees dat aan einde rechte stuk bottas en hamilton op p2 en p3 rijden. En dat leclerc aan de horizon verdwenen is..
Of max moet echt mega start hebben icm de rest pure bagger start. Maar nee ik zie dat niet gebeuren. Dus ja fingers crossed op een spannende race of op zn minst begin van race. Maar vrees dat zelfs dit niet gaat gebeuren...
Dan was dat er vandaag ook wel uitgekomen lijkt me? Max bleef “goed” bij.v8power67 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 18:31:
Klinkt allemaal super zo met penal enz.
HAM gaat morgen stressen ivm niet vooraan rijden. Ferrari prutst wel weer met strategie
Max heeft fan boost i.p.v. Honda boost
Mijn boefje is liev!
LEC probeert met hand en tand zijn P1 te verdedigen en gaat er samen met BOT vanaf..
Max rijd op zijn gemak de race uit op P1...
Of heb ik nu een te oranje bril?
-
De Merc is een slowpoke op het rechte stuk, dus denk dat lec ze wel met gemak voor kan blijven.Edd schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 18:39:
BOT heeft een goede start en komt tussen Max en LEC in.
LEC probeert met hand en tand zijn P1 te verdedigen en gaat er samen met BOT vanaf..
Max rijd op zijn gemak de race uit op P1...
Of heb ik nu een te oranje bril?
Lec zal hem alleen niet winnen omdat hij in een Ferrari zit en er iets op zijn Italiaans fout zal gaan.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Mijn boefje is liev!
Die had hij al in Bahrein.JB schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 18:44:
LEC heeft iig al wel zijn pole position te pakken. Waar blijft die VTEC!?
Hee hou eens op met die waarheden en logica jijYakuzA schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 18:42:
[...]
.. omdat hij in een Ferrari zit en er iets op zijn Italiaans fout zal gaan.

LEC heeft een Ferrarimotor, geen HondaJB schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 18:44:
LEC heeft iig al wel zijn pole position te pakken. Waar blijft die VTEC!?
Mooi, Max P2, biedt perspectief.
Fijn ook dat Mercedes er niet lekker bijzit, krijg je tenminste wat meer spektakel vooraan, dat is te hopen althans.
Wel grappig dat Oostenrijk eigenlijk consequent geweldige races levert, goed om te zien.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Euhhh de zondag moet nog komen heMaarten_E schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 19:14:
[...]
Wel grappig dat Oostenrijk eigenlijk consequent geweldige races levert, goed om te zien.
Weet ik, maar als je kijkt naar de races op Spielberg sinds het terug op de kalender is.
Eigenlijk altijd wel spektakel gehad. En deze startgrid biedt perspectief.
En NOR P4, sodeknetter die heeft een goed seizoen tot nu toe.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Iets met jynxenMaarten_E schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 19:18:
[...]
Weet ik, maar als je kijkt naar de races op Spielberg sinds het terug op de kalender is.
Eigenlijk altijd wel spektakel gehad. En deze startgrid biedt perspectief.
En NOR P4, sodeknetter die heeft een goed seizoen tot nu toe.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik weet wel dat ik de start met wat meer spanning dan normaal tegemoet zie.
Dat zeker!sjaool schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 19:46:
[...]
Ik weet wel dat ik de start met wat meer spanning dan normaal tegemoet zie.
sowieso met VET&GAS op 8&9.
HAM op p5.
Top auto´s zijn goed gemixt in de top10!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Is het niet zo dat dat gezeik over een "saaie F1" altijd alleen maar oplaait na dat Franse Ricard-circuit?
Nu is het weer weg.
Ok, Merc is dominant dit seizoen, maar dat moeten anderen maar voor lief nemen.
Fix yer problems, quit whining.
Dit lijkt weer (in ieder geval in het begin
En ik vond eigenlijk weinig mis met de races (minus Ricard) totdusver.
Leuke conspiratietheorie hier ook eerder.
Dat Merc het, op orders van "higher up" rustiger/falender doet dit weekend, maar daar geloof ik niets van.
Eat the bugs, live in a pod
Totáál niet.. dat is al tig-races aan de gang. Tot ver in vorige seizoen.HMC schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:06:
[zuurpruim-modus]
Is het niet zo dat dat gezeik over een "saaie F1" altijd alleen maar oplaait na dat Franse Ricard-circuit?
Nu is het weer weg.
Ok, Merc is dominant dit seizoen, maar dat moeten anderen maar voor lief nemen.
Fix yer problems, quit whining.
Merc dominant dit seizoen

Dit seizoen? Kijk je wel eens een race?
Mercedes staat voor de 3e x op de rand om een record te evenaren (11 aaneengesloten wins)HMC schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:06:
Leuke conspiratietheorie hier ook eerder.
Dat Merc het, op orders van "higher up" rustiger/falender doet dit weekend, maar daar geloof ik niets van.
ze staan nu op 10.
Japan 2015 tot Rusland 2016. toen kwam Spanje 2016,

Monaco 2016 tot Singapore 2016. de race daarna won RIC
en nu Brazilië 2018 tot Frankrijk 2019.
Ze willen denk graag die 11 pakken, om gelijk te komen met Mclaren.
Denk dat dat rustiger/falender hooguit over 2 races is
Dat is dus nog maar de vraag..basvn schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 19:50:
HAM op p5.
My head hurts. While Mercedes says Hamilton will be P5, another team says he will be P4 on the grid. Even on a good day this sport can't help itself sometimes. #F1 #AustrianGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 29 juni 2019
Dit ivm hoe de FIA gridstraffen toepast en de starting grid bepaald.
Het is dus even uitkijken naar de officiële starting grid van de FIA.
-
Ok, inderdaad iets langer.poor Leno schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:10:
[...]
Totáál niet.. dat is al tig-races aan de gang. Tot ver in vorige seizoen.
Die hoeft nou ook weer niet, he?Merc dominant dit seizoen
Dit seizoen? Kijk je wel eens een race?
Ja, ik kijk iedere race.
@poor Leno Dat ik hier niet iedere twee weken overduidelijke nonsens loop te spammen die iedereen overal kan lezen betekent niet dat ik geen formule1 kijk, er niet vaak ben geweest , en het geheel niet graag volg.
Zoiets.
[ Voor 21% gewijzigd door HMC op 29-06-2019 20:19 ]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
De racegoden willen gewoon niet dat Mercedes elf races op rij gaat winnen. Ze staan namelijk weer op tien en nu gaat het lastig worden.
Hopen dat Max, Leclerc inhaalt in ronde een kan wegrijden. Dan kan het zomaar gebeuren dat Max hem gaat winnen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Lec start op Softs, kans is klein dat max hem kan bijhouden.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:15:
Hopen dat Max, Leclerc inhaalt in ronde een kan wegrijden. Dan kan het zomaar gebeuren dat Max hem gaat winnen.
Maar strategisch gezien is de medium band sneller

Wie is hierin de bepalende factor dan? Magnussen valt er tussenuit?Edd schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:11:
[...]
Dat is dus nog maar de vraag..
[Twitter]

beschikbare banden voor de race!
Kijkende naar hoe het anders was zal het wel P4 worden inderdaad?Edd schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:11:
[...]
Dat is dus nog maar de vraag..
[Twitter]
MAG krijgt volgens mij een +5 voor het een of ander. Lewis gaat dus van P2 naar P5.1 en MAG van P5 naar P10.1. Dan krijg je dus LEC, VER, BOT, HAM als volgorde en HAM start dan dus inderdaad van P4.
- DaniëlWW2
- Niet online
Dat weet ik niet. De RB15 was dit weekend eigenlijk voor het eerst eens echt snel zonder problemen. Ik vraag me dus ook echt af wat er nu anders lijkt te zijn. Zijn het de extreme temperaturen of heeft Newey en team het probleem gefikst?basvn schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:17:
[...]
Lec start op Softs, kans is klein dat max hem kan bijhouden.
Verder kan Ferrari het natuurlijk ook gewoon helemaal weggooien met Leclerc.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
@EddRobertMe schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:18:
[...]
Kijkende naar hoe het anders was zal het wel P4 worden inderdaad?
MAG krijgt volgens mij een +5 voor het een of ander. Lewis gaat dus van P2 naar P5.1 en MAG van P5 naar P10.1. Dan krijg je dus LEC, VER, BOT, HAM als volgorde en HAM start dan dus inderdaad van P4.
misschien word het door deze wat duidelijker (hoop ik) kan zelf niet kijken op het moment
Russel reed in de weg in Q1floriz87 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:23:
Wat is er met Kvyat gebeurd?
[Streamable: Replay 2019-06-29 15-20-17]
https://streamable.com/9f081
[ Voor 6% gewijzigd door basvn op 29-06-2019 20:25 ]
Echt mazzel dat dat goed af liep zegbasvn schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:25:
[...]
Russel reed in de weg in Q1
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

HAM P4 dus
En maar 1 run gehad dan?basvn schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:25:
[...]
Russel reed in de weg in Q1
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:19
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ja ik moest meteen weg na de kwalificatie, maar echt top dit weekend zover. Als Max Leclerc niet meteen voorbij kan, moet Leclerc toch eerder pitten. Het ziet er goed uit voor morgen, maar het moet nog wel ff gebeuren. Spannend dus.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:15:
Ik was echt even druk bezig. Maar wat? Hamilton heeft gewoon echt die penalty gekregen?![]()
De racing goden willen gewoon niet dat Mercedes elf races op rij gaat winnen. Ze staan namelijk weer op tien en nu gaat het lastig worden.
Kijk nog eens.
DaniëlWW2 in "[F1 2019] Race 9 GP van Oostenrijk"

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-06-2019 20:34 ]
Daarom een knipoogje he, no worriesHMC schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:15:
[...]
Ok, inderdaad iets langer.
[...]
Die hoeft nou ook weer niet, he?
- DaniëlWW2
- Niet online
Leclerc was kennelijk wel goed op mediums, maar op softs waren de Mercedessen kennelijk beter. Van RBR weten we weinig want Max crash en Gasly veel te langzaam.tweakduke schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:32:
[...]
Ja ik moest meteen weg na de kwalificatie, maar echt top dit weekend zover. Als Max Leclerc niet meteen voorbij kan, moet Leclerc toch eerder pitten. Het ziet er goed uit voor morgen, maar het moet nog wel ff gebeuren. Spannend dus.
Kijk nog eens.![]()
![]()
DaniëlWW2 in "[F1 2019] Race 9 GP van Oostenrijk"
[Afbeelding]
Moet t nog zien. In baku werkte de zachtere band ook voor geen meter in de race.basvn schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:17:
[...]
Lec start op Softs, kans is klein dat max hem kan bijhouden.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Knipoogjes zijn een symbool van haat!!1!1111!
Kunnen als erg schadend en pijnlijk beschouwd worden.
Enniewee, alles wat ik wilde zeggen is dat de hele line-up voor morgen wel weer wat spannender is, en dat veel gezeur vooral na Ricard kwam. Dat ligt, IMHO, aan dat circuit, al vond ik de race daar in 2018 wel leuk.
Wel jammer dat die eerste en tweede drs 1 detectie punt gebruiken

- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:19
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ah jij had hem dus al gepost, sorryDaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:35:
[...]
Leclerc was kennelijk wel goed op mediums, maar op softs waren de Mercedessen kennelijk beter. Van RBR weten we weinig want Max crash en Gasly veel te langzaam.
Max had prima tijd op de mediums, heb er goed gevoel over.
Toch geen Austria 2014 herhaling voor Verstappen?🤔MikeyMan schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:36:
Volgens mij start max wel aan de binnenkant. Mooie uitremactie in bocht 1?
Wel jammer dat die eerste en tweede drs 1 detectie punt gebruiken
Ik meen toch 3 detectiepunten gezien te hebben op het plattegrondje?
Testing, one, two ...
- DaniëlWW2
- Niet online
1) Het is Max Verstappen.Nhz schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:39:
Heb ik iets gemist? Waar komt het optimisme vandaan dat Max wel even Charles gaat pakken?
2) Leclerc start op softs en zal eerder moeten pitten.
3) Leclerc rijdt voor Ferrari dus er kan iets stoms misgaan.
4) Max sloopt graag Mercedes hun winstreaks na tien overwinningen op een rij.
Leclerc rijdt voor FerrariNhz schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:39:
Heb ik iets gemist? Waar komt het optimisme vandaan dat Max wel even Charles gaat pakken?
De verschillende strategieën met soft voor Leclerc en medium voor Verstappen kan het sowieso wel interessant maken. Maar we zullen moeten zien wat het morgen wordt. Als Leclerc na de start voor Verstappen rijdt komt het op de strategie aan wil Leclerc winnen. Komt iemand (hoeft niet eens Verstappen te zijn) Leclerc voorbij kan het wel eens een moeilijke race worden voor hem.
Enige optie is in mijn ogen dat die Italianen het zelf (weer) verkloten.
[ Voor 14% gewijzigd door Nhz op 29-06-2019 20:45 ]
Groetjes
Ferrari heeft wel een zeer snelle motor met waarschijnlijk ook een flinke kwali mode. In de race hebben ze echter lang niet zo veel de beschikking over de snellere engine mappings. Daarentegen lijkt de Honda geen echte kwali mode te hebben maar een snellere mapping die ze veel langer kunnen gebruiken (laatst nog een race waar Verstappen iets van 40% van de race in die mapping mocht rijden).Nhz schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:44:
Maar zelfs op dezelfde compound was hij al ruim sneller dan Max, ik zie hem wel een flink gat trekken hoor. Zeker omdat Max twee (in principe) snellere auto's achter zich heeft. Ik verwacht dat ons oogappeltje vooral bezig gaat zijn met verdedigen.
Enige optie is in mijn ogen dat die Italianen het zelf (weer) verkloten.
Daarnaast is de start ook altijd een kleine loterij. Als Verstappen daar erlangs komt kan die waarschijnlijk wel eenvoudiger tegen Leclerc verdedigen. Puur op racepace inhalen denk ik dat Verstappen ook niet kan bij Leclerc (tenzij met DRS en een dosis geluk/alsnog een goed geplaatste aanval).
Morgen zullen we het zien.
Groetjes
Dat associeer ik meer met Hamilton maar vooruit...jip_86 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:52:
Al met al ziet het er wel goed uit denk ik morgen. Je start van de voorste rij en een van je 4 concurrenten staat een heel stuk naar achteren. Max is toch altijd wel iemand die maximaal profiteert als iemand een steekje laat vallen.
'@LewisHamilton asked in press conf about potentially having @Max33Verstappen as a team mate next year. HAM says first he's heard of that rumour, team is happy with BOT, but says 'I won't mind driving with you!,' to Max...
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 29 juni 2019
Albon en Sainz switchen. Volgens Adam Cooper nieuwe regel dit jaar. Albon heeft snellere kwali tijd.
Foutje van de FIA dus 🤔
[ Voor 4% gewijzigd door Hoyden op 29-06-2019 21:03 ]
Bij de F2 iig niet. Daar had Matsushita nog drs nadat hij de Vries inhaalde.hardware-lover schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:39:
[...]
Toch geen Austria 2014 herhaling voor Verstappen?🤔
Ik meen toch 3 detectiepunten gezien te hebben op het plattegrondje?
Gasly zal zijn fout in quali goed moeten maken in de race. Maar juist op een moment dat HAM en VET niet maximaliseren moet je er staan, en dat je dan persoonlijke fout maakt is dubbel zuur.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dikke kans dat dat enkel voor de show/pers is, wetende dat het nooit gaat gebeuren. Maar als dit echt gaat gebeuren vanwege Hamilton, dan zeg ik petje af en stijgt hij voor mij aanzienlijk in aanzien.
Hoyden schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:02:
[...]
Albon en Sainz switchen. Volgens Adam Cooper nieuwe regel dit jaar. Albon heeft snellere kwali tijd.
Foutje van de FIA dus 🤔
So here’s a thing - the FIA made a mistake on the provisional grid. ALB should be 19th and SAI 20th because ALB set a faster qual time, a new rule this year. New grid coming soon
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 29 juni 2019
link naar de tweet
edit : hier is hij

[ Voor 12% gewijzigd door basvn op 29-06-2019 21:11 ]
Als ie hem inhaalde NA het detectiepunt dat krijgt ie idd nog DRS.MikeyMan schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:05:
[...]
Bij de F2 iig niet. Daar had Matsushita nog drs nadat hij de Vries inhaalde.
Edit: in de herhaling dan maar

[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 29-06-2019 21:15 ]
Testing, one, two ...
klik voor groter

[ Voor 5% gewijzigd door basvn op 29-06-2019 21:18 ]
?? dat impliceert hij met zo'n comment allerminst?LA-384 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:10:
[...]
Dikke kans dat dat enkel voor de show/pers is, wetende dat het nooit gaat gebeuren. Maar als dit echt gaat gebeuren vanwege Hamilton, dan zeg ik petje af en stijgt hij voor mij aanzienlijk in aanzien.
- DaniëlWW2
- Niet online
Goed om te zien dat de FIA het ook niet meer begrijpt.basvn schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:10:
[...]
[Twitter]
link naar de tweet
edit : hier is hij
[Afbeelding]
Bij mij is P2 plus 3 plekken P5.
Er staat me iets bij van de volgorde van straffen, maar dan blijft de rekensom toch nog steeds 2 + 3 = 5 ?
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Het is niet 2 + 3 = 5 maar 2 + 3 = P5.1. Er staat al iemand op P5 en die blijft daar staan. Op die manier wordt in eerste instantie de grid gevuld. Vervolgens rolt daar een volgorde uit en op basis van die volgorde krijgt iedereen een (nieuwe) startplek. Omdat in dit geval Magnussen op P5 staat maar ook een +5 heeft betekend dat dat de volgorde LEC, VER, BOT, HAM wordt en HAM dus vanaf P4 start.nocalimero schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:24:
Maar waarom start Hamilton op P4?
Bij mij is P2 plus 3 plekken P5.
Er staat me iets bij van de volgorde van straffen, maar dan blijft de rekensom toch nog steeds 2 + 3 = 5 ?
Making a quickie video on this gris penalty thing
— Chain Bear (@chainbear) 29 juni 2019
ChainBear gaat het proberen uit te leggen!
- DaniëlWW2
- Niet online
Dit is een voordeel voor de betere teams, niet de eerlijkste manier (imho).
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Maakt in dit geval niet uit als MAG sowieso 2 extra plaatsen moet pakkennocalimero schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:32:
Ok. Maar waarom gaat dit op gridvolgorde. Ik zou zeggen, de straf van Magnussen was eerder bekend/veroorzaakt. Pas als laatste kreeg Hamilton zijn straf. Toch mag hij het eerste zijn straf pakken.
Ah, helder...hardware-lover schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:13:
[...]
Als ie hem inhaalde NA het detectiepunt dat krijgt ie idd nog DRS.
Edit: in de herhaling dan maar
[Afbeelding]
Detectiepunt ligt dus totaal verkeerd. Als je iemand in bocht 1 inhaalt, krijg je nog DRS als bonus. Weg spanning voor bocht 3

Nvm, ik snap wat je probeert te zeggen 😬nocalimero schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:32:
Ok. Maar waarom gaat dit op gridvolgorde. Ik zou zeggen, de straf van Magnussen was eerder bekend/veroorzaakt. Pas als laatste kreeg Hamilton zijn straf. Toch mag hij het eerste zijn straf pakken.
[ Voor 19% gewijzigd door eMiz0r op 29-06-2019 21:41 ]
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Nu kiezen ze ervoor om de uitslag van de kwalificatie te pakken, vervolgens iedereen zijn straffen te geven, waarbij volgorde van straf normaliter niet uit maakt (tenzij door straffen meerdere coureurs op dezelfde plek uit komen, bv P5 + 10 en P10 + 5 is beide P15, wie dan P15.1 en P15.2 krijgt wordt bepaald door volgorde van straffen). En op basis van die volgorde worden de nieuwe posities bepaald.nocalimero schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:32:
Wat jij doet kan ook, maar dan kun je de discussie ook andersom voeren. Moet Norris voor Hamilton starten? Hij kwalificeerde immers niet binnen 3 plekken achter Hamilton. Hamilton moet achter Verstappen, Bottas, en Magnussen worden gezet. Doordat Magnussen zelf een straf heeft is zijn "recht" vervallen om een plekje mee te schuiven met Hamilton dus Hamilton hoeft uiteraard niet naar P11. Maar waarom Norris die op +4 stond dan recht heeft op wel naar voren gezet te worden is ook "raar".
Had mag geen penalty gekregen dan was het mag p4, ham p5 en nor p6.
Iedereen blijft staan waar die kwalificeerde, totdat alle penalties uitgevoerd zijn, pas dan wordt er geschoven. Daarom gaat nor niet eerst naar p5 en blijft hij hoe dan ook achter ham staan.
[ Voor 23% gewijzigd door LA-384 op 29-06-2019 21:46 ]
Für Red Bull würden sich bei einem Sieg viele Probleme auf einmal lösen. Damit würden die Chancen steigen, den Superstar für 2020 im Team zu halten. Die Bedingung dafür ist Gerüchten zufolge nicht nur der dritte WM-Platz zur Sommerpause. Auch ein Sieg soll Teil der Forderung sein.
https://twitter.com/_kasp.../1145052577916215297?s=21
Blijft vreemd maar goed Max staat op P2. Hopelijk morgen in de warmte een leuke race.
[ Voor 7% gewijzigd door Pannekoek81 op 29-06-2019 21:51 ]
Lijkt me voor de buhne, maar ondertussen achter de schermen wat in zijn contract zetten natuurlijk...
Als leclerc hem voor blijft gat ie vlotjes naar binnenin gaat dan op die hele goede gele banden (nieuw setje) max voorbij, als max al niet hoeft te pitten en zo leclerc een undercut laat maken.
Opties;
1 snel voorbij in de te ronde
2 een weergaloos goede gele set brandende hij aan de praat krijgt en houd ( denk aan sc ivm de grindbanken etc)
3 een fuckup bij Ferrari
4 leclerc die een rookie fout maakt naast de nu ervaren Max
Wat Hamilton en Bottas gaan doen is me niet duidelijk, ze hebben opties ivm de DRS
Gasly gaat eraan
Vettel rijdt een heerlijke race, maar heeft wat ie wil; een exitclausule waar hij gebruik van kan maken net zoals hij dat destijds deed bij RBR....
Ricciardo gaat weer een fraaie Battle aan met het F1.5
Trouwens, behoorlijk sneu wat er nu gebeurd bij racing point
En McLaren; wauw!!!
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Dat zijn nogal wat aannames en opinieswowly schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 22:00:
Ik denk dat leclerc morgen hem gaat pakken. Op rode banden rijd hij weg bij max met zijn gele banden. Misschien dat max hem kan bijhalen en inhalen, maar Ferrari is echt vlammend goed dit weekend dus dat valt nog te bezien.
Als leclerc hem voor blijft gat ie vlotjes naar binnenin gaat dan op die hele goede gele banden (nieuw setje) max voorbij, als max al niet hoeft te pitten en zo leclerc een undercut laat maken.
Opties;
2 een weergaloos goede gele set brandende hij aan de praat krijgt en houd ( denk aan sc ivm de grindbanken etc)
3 een fuckup bij Ferrari
Wat Hamilton en Bottas gaan doen is me niet duidelijk, ze hebben opties ivm de DRS
Gasly gaat eraan
Vettel rijdt een heerlijke race, maar heeft wat ie wil; een exitclausule waar hij gebruik van kan maken net zoals hij dat destijds deed bij RBR....
En McLaren; wauw!!!
- Die rode band is waarschijnlijk snel op
- De Mercedessen doen het echt niet lekker op deze baan, met deze temperaturen
- Waarom wil Vettel een exit clausule? Waar wil je hem heen hebben?
- Ricciardo viel nogal tegen
- Het verhaal over die gele/rode banden voor Leclerc en Max
Optie 3 valt uiteraard niet uit te sluiten. En Leclerc rijdt IMO ook nog niet vlekkeloos en kan nog wel eens een rookie mistake maken. Tot gisteren was Verstappen eigenlijk best wel foutloos sinds FP3 Monaco vorig jaar en gisteren was waarschijnlijk veroorzaakt door de wind, zie ook Vettel die daar eraf gaat.wowly schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 22:00:
Opties;
3 een fuckup bij Ferrari
Daarnaast moet Leclerc hopen dat zijn banden het een beetje uithouden. Het korte circuit zorgt ervoor dat alles relatief kort bij elkaar blijft. Een vroege stop betekend dan ook dat hij zomaar flink kan terug vallen en in het midfield terecht komt. Als er daar dan nog een aantal tussen zitten op medium banden dan kan het zomaar even duren voordat hij terug naar voren is gereden. In die tijd kunnen Verstappen en de Mercedessen lekker doorrijden en een gat opbouwen en vervolgens hun eigen stop maken en daarmee voor het midfield blijven. Deze "fout" is dit seizoen al vaker gemaakt bij coureurs vooraan in het midfield. Vroege stop, in verkeer komen achter anderen die heel lang door rijden en vervolgens niet terug naar voren kunnen rijden. Kun je de eerste stint langer rekken heb je minder last van verkeer / auto's achter je.
Ik denk ook dat Leclerc wint morgen maar:wowly schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 22:00:
Ik denk dat leclerc morgen hem gaat pakken. Op rode banden rijd hij weg bij max met zijn gele banden. Misschien dat max hem kan bijhalen en inhalen, maar Ferrari is echt vlammend goed dit weekend dus dat valt nog te bezien.
Opties;
3 een fuckup bij Ferrari
Gasly gaat eraan
En McLaren; wauw!!!
-Het wordt een 1 stop van rood naar wit of van geel naar wit.
-Verschil in levensduur tussen rood en geel is volgens Pirelli maar 3/4 rondjes, daarom koos Ferrari ook voor rood in Q2.
- DaniëlWW2
- Niet online
[ Voor 39% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-06-2019 22:33 ]
P1: Going for his first F1 win
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 29 juni 2019
P2: Youngest ever Grand Prix winner + Orange Army behind him
P3: Going for third win of the year
P4: A five-time world champion
P5: Career-best start for the rookie
It’s gonna be a cracker tomorrow 🔥 Who said @f1 was boring?! 😜#AustrianGP pic.twitter.com/84cyk1lvf2

7 jaar geleden
[ Voor 39% gewijzigd door basvn op 29-06-2019 22:35 ]
Vandaar het extra risico wat Honda met de motor wil pakken dus.Chocoball schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:48:
Volgens AMuS omvat de prestatieclausule van Max niet alleen 3e in het WDC voor de zomerpauze maar ook een GP overwinning voor de zomerpauze. Als Max morgen wint kan hij 3e worden in het WDC en kan de prestatieclausule voorlopig weer opgeborgen worden.
Q1
[...]
/aluhoedjemodusoff
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Zucht... ja 1x in de 10 races spanning mag nog net van ze

Als je dan zo lui bent doe het dan zo...DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:32:
Ziggo interviews staan inmiddels ook online. Link alleen Max, want lui.
Top 3
Bij Jack
https://www.ziggosport.nl/video/22-racing/
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Met een m. Formula1.WhySoSerious schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 22:58:
Wat is Reddit.com/r/Fornula1 heerlijk eigenlijk. Je kunt rustig beweren dat wij niet de enigen zijn die soms vraagtekens plaatsen bij de strategie van Ferrari
[ Voor 56% gewijzigd door WhatsappHack op 29-06-2019 23:00 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Who cares, niet alsof Fer of Merc actief op zoek zijn naar een nieuwe rijder. Lijkt me meer een verzinsel van de media om hits te scoren, Max zit volgend jaar gewoon bij RB, no matter what (naja bijna), tenzij er extreem rare dingen gebeuren.Chocoball schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:48:
Volgens AMuS omvat de prestatieclausule van Max niet alleen 3e in het WDC voor de zomerpauze maar ook een GP overwinning voor de zomerpauze. Als Max morgen wint kan hij 3e worden in het WDC en kan de prestatieclausule voorlopig weer opgeborgen worden.
[...]
Die 'wat als' is v.z.i.w. dus ook Hamilton, Norris, Verstappen. Want het straffen gaat precies zoals hij het tekent. Magnussen en Hamilton komen dan op 5 en Norris en Verstapppen op 6. Dus volgorde wordt dan ook Magnussen, Hamilton, Norris, Verstappen. Want eerst worden alle coureurs die op dezelfde positie staan op de plek gezet en daarna pas de volgende positie.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 22:26:
Chain Bear probeert de puinzooi die de FUA haar gridpenalty systeem heet, uit te leggen. Chain Bear raakt alleen ook in de war.
[YouTube: Austrian Qualifying Penalties (QUICKIE)]
Gezien de trekkracht van de Ferrari zoals we zagen bij de start in Frankrijk bij het duel tussen max en leclerc zal dat idd moeilijk wordt, tenzij FerrariNhz schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:39:
PSN

Good taste is for people who can’t afford sapphires
Was dat daadwerkelijk trekkracht van de Ferrari, of had Leclerc een slipstream van de Mercedessen? Volgens mij was het namelijk het laatste.YakuzA schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 23:31:
[...]
Gezien de trekkracht van de Ferrari zoals we zagen bij de start in Frankrijk bij het duel tussen max en leclerc zal dat idd moeilijk wordt, tenzij Ferrari
Nu zal ik niet ontkennen dat de algemene consensus is dat Ferrari op het moment misschien wel de beste motor is en de Honda misschien wel de slechtste. Maar volgens mij had Leclerc voornamelijk geluk met de slipstream achter de Mercedessen terwijl Verstappen helemaal geen slipstream had.
Edit:
Of bedoel je tussen T2 & T3 of zoiets (na de chicane van T1). Daar leek Leclerc inderdaad ook iets beter weg te komen. Maar in de run naar T1 had Leclerc ook een slipstream. Maar vanaf die bochten is het ook moeilijker te zeggen waar het verschil vandaan komt. Doordat ze in gevecht zijn kan het best dat een van beide bv op een vies deel zat of wat dan ook.
[ Voor 20% gewijzigd door RobertMe op 29-06-2019 23:37 ]
Tussen t2 en t4 zat max voor leclerc met betere exit en toch trok leclerc em voorbij, zag daar niet veel slipstreaming.RobertMe schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 23:35:
[...]
Was dat daadwerkelijk trekkracht van de Ferrari, of had Leclerc een slipstream van de Mercedessen? Volgens mij was het namelijk het laatste.
Nu zal ik niet ontkennen dat de algemene consensus is dat Ferrari op het moment misschien wel de beste motor is en de Honda misschien wel de slechtste. Maar volgens mij had Leclerc voornamelijk geluk met de slipstream achter de Mercedessen terwijl Verstappen helemaal geen slipstream had.
PSN
- DaniëlWW2
- Niet online

Verder lijken de updates van RBR dus toch aan te slaan. Gat met pole is nu ook nog maar 0,463s, Vorig seizoen was het nog 0,710s. Dat is een serieuze sprong voorwaarts. Zeker omdat de afgelopen races alles behalve goed waren qua kwalificatie. Nu was Max bijn 0,4s sneller dan vorig jaar.
https://www.motorsport.co...red-bull-austria/4485039/
[ Voor 35% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-06-2019 00:04 ]
Verwijderd
Nee, nee en nee. En waar haal je vandaan dat Honda het minste vermogen heeft?RobertMe schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 23:35:
[...]
Was dat daadwerkelijk trekkracht van de Ferrari, of had Leclerc een slipstream van de Mercedessen? Volgens mij was het namelijk het laatste.
Edit:
Of bedoel je tussen T2 & T3 of zoiets (na de chicane van T1). Daar leek Leclerc inderdaad ook iets beter weg te komen. Maar in de run naar T1 had Leclerc ook een slipstream. Maar vanaf die bochten is het ook moeilijker te zeggen waar het verschil vandaan komt. Doordat ze in gevecht zijn kan het best dat een van beide bv op een vies deel zat of wat dan ook.
Ferrari heeft waarschijnlijk wel het meeste vermogen en trekkracht maar wel tegen een hoger verbruik dan
Mercedes. Daarnaast is de Ferrari gemaakt voor een hoge topsnelheid. Tot nu lijkt de zeer efficiënte Mercedes motor met hun bijpassende auto de beste keuze dus het gaat niet alleen om vermogen. Mercedes neemt minder brandstof mee, auto is lichter en efficiënter en halen daar hun voordeel uit.
Daarnaast heeft iedereen het maar over pk's en vermogen maar bij welk toerental hebben ze hun maximale koppel al te pakken? En tegen welk verbruik?
Jup, zeker is de rode band snel op, maar in de tussentijd kan ie al weg gereden zijnMikeyMan schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 22:04:
[...]
Dat zijn nogal wat aannames en opinies![]()
- Die rode band is waarschijnlijk snel op
- De Mercedessen doen het echt niet lekker op deze baan, met deze temperaturen
- Waarom wil Vettel een exit clausule? Waar wil je hem heen hebben?
- Ricciardo viel nogal tegen
- Het verhaal over die gele/rode banden voor Leclerc en Max
Mercedessen zijn altijd sterk, hooguit een klein beetje minder dan anders, maar altijd sterk. Vlak ze niet uit.
Vettel wil met Mercedes verder of terug op zijn oude stek RBR. Dat kan alleen maar als hij een clausule in zijn contract heeft dat hij niet kan winnen oid
Rico viel tegen in de kwalificatie, maar is een begenadigd wedstrijdmonster/overtaker die erg ver achterin staat, dus mooie acties morgen gegarandeerd 😁
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Die Lando moeten ze met Ricciardo of Verstappen zetten, dan komen ze echt niet meer bij volgens mij
[ Voor 31% gewijzigd door Martinspire op 30-06-2019 02:00 ]
Ben ik de enige die dit meer een slap en mislukt aftreksel van de Max & Ricciardo Show vindt? Ik bedoel, de chemie, al dan niet geveinsd door VER en RIC, spatte van het scherm af, dit is gewoon tenenkrommend slecht.Martinspire schreef op zondag 30 juni 2019 @ 01:59:
Leukste filmpje van vandaag (of eigenlijk gister dan):
[YouTube: Carlos Sainz and Lando Norris play 'Snack Wars']
Die Lando moeten ze met Ricciardo of Verstappen zetten, dan komen ze echt niet meer bij volgens mij
http://yor.minitroopers.com
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.