[YouTube: F1 with Peter Windsor - AustrianGP qualifying]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
In de onboard van VER kun je zien dat ie op het eerste rechte stuk 326 km/u aantikt.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 23:54:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verder lijken de updates van RBR dus toch aan te slaan. Gat met pole is nu ook nog maar 0,463s, Vorig seizoen was het nog 0,710s. Dat is een serieuze sprong voorwaarts. Zeker omdat de afgelopen races alles behalve goed waren qua kwalificatie. Nu was Max bijn 0,4s sneller dan vorig jaar.![]()
https://www.motorsport.co...red-bull-austria/4485039/
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
1: VER, haalt LEC in na een foutje in de 5 ronde met DRS(LEC wordt overigens 5de na teamorders om VET voor te laten)
2: HAM
3: BOT Foutloze race
4: VET
1: Hamilton
2: Verstappen
3: Bottas
4: Leclerc
5: Vettel
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
yay Raceday. Zin in!!
Mercedes 1-2 denk ik niet maar zoals alles nu staat kan wel eens een zeer leuke race gaan worden.
En ik hoop dat Lando weer een topper van een race gaat rijden.
1. VER
2. KUB (4 minuten daarachter)
3. RAI (32 minuten daarachter, want kan enkel nog in z'n achteruit)
De rest is uitgevallen
[ Voor 7% gewijzigd door LA-384 op 30-06-2019 09:10 ]
Alleen zo jammer dat de race dan waarschijnlijk ook na 2 uur wordt afgevlagd en maar 75% van de punten worden uitgedeeldLA-384 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 09:09:
Het wordt een race vol crashes en uitvallers.
1. VER
2. KUB (4 minuten daarachter)
3. RAI (32 minuten daarachter, want kan enkel nog in z'n achteruit)
De rest is uitgevallen
Allemaal een blikje Red Bullhoevenpe schreef op zondag 30 juni 2019 @ 09:14:
En daarna geeft Max een rondje aan de hele tribune?
Krijgt hij die troep naar zijn hoofd, dat risico neemt Max niet hoor.
Zehntausend bier bitte, und ein cola fur den Bob...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Verwijderd
Moet ik nog doorgaan ?
En Verstappen heeft dit jaar nog nagenoeg geen posities verloren na de start.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2019 09:46 ]
Zie het ook alweer gebeuren dat HAM uiteindelijk weer fluitend naar voren rijdt en de overwinning pakt.. maar het vooruitzicht is in ieder geval beter dan voorgaande races. Looking forward to it!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Potver, was mijn pipo vergeten... bij deze danSpotmatic schreef op zondag 30 juni 2019 @ 08:57:
Voor alle duidelijkheid @TakeAway: Ferrari gaat zeker geen teamorders uitvaardigen om VET voor te laten. Daar is met deze startopstelling geen enkele aanleiding toe. Ik moet nog zien dat VET bij LEC in de buurt komt. Wat is dat voor team, dat ze met LEC gaan lopen fucken terwijl hij kans heeft op P1 aan het einde van de race. Toegegeven, Ferrari doet vaak rare dingen, maar dit is absurd. En dat weet je zelf vast ook wel.
In Q3 bleek Mercedes niet te sandbaggen maar echt iets achter te lopen. Nu sta je dus met een afwijkende strategie op pole. Ik weet zeker dat als ze nu zouden mogen kiezen, ze op geel zouden staan.
Bij mij staat er vanmiddag sowieso Geel op de tafel, een koud biertjePWM schreef op zondag 30 juni 2019 @ 09:55:
Ik weet zeker dat als ze nu zouden mogen kiezen, ze op geel zouden staan.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Hopelijk heeft de regie het ook een beetje scherp. Vorige week zaten we optocht te kijken terwijl de inhaalacties niet in beeld komen.wowly schreef op zondag 30 juni 2019 @ 01:54:
[...]
Jup, zeker is de rode band snel op, maar in de tussentijd kan ie al weg gereden zijn
Mercedessen zijn altijd sterk, hooguit een klein beetje minder dan anders, maar altijd sterk. Vlak ze niet uit.
Vettel wil met Mercedes verder of terug op zijn oude stek RBR. Dat kan alleen maar als hij een clausule in zijn contract heeft dat hij niet kan winnen oid
Rico viel tegen in de kwalificatie, maar is een begenadigd wedstrijdmonster/overtaker die erg ver achterin staat, dus mooie acties morgen gegarandeerd 😁
Mijn boefje is liev!
Coole grafiek. Had iets ingezoomder mogen zijn (bijvoorbeeld 0 - 3 sec ipv -5 tot 15) Moet die lijn voor de rode band niet in zijn geheel iets hoger liggen? En de witte in totaal iets lager? Nu begint elke band op "0" dat is volgens mij niet een eerlijk onderling vergelijk.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
LEC
HAM
BOT
VER
en dan de rest
BOT over al algemeen een goede start? Hij heeft dit jaar nog geen enkele goede start gehad.Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2019 @ 10:20:
Ik zie LEC gewoon wegrijden, BOT heeft over het algemeen een goede start waardoor VER terug zal zakken en wordt ingehaald door HAM....de rest laat ik even buiten beschouwing want die doet in principe toch niet mee
LEC
HAM
BOT
VER
en dan de rest
Samsung Flip 7
BOT
HAM
VER
VET
NOR
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Voorspelling:
1: LEC
2: HAM
3: VER
Gun het LEC ook echt, die jongen heeft al zoveel pech gehad dit seizoen dus deze mag die winnen

Tesla M3LR '21
Alvast een fijne race allemaal!!
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
die zijn gewoon alweer weg om 3 uur toch?!Jasphur schreef op zondag 30 juni 2019 @ 10:53:
Over een uurtje komt de visite mn verjaardag vieren dus kan niet kijken (ja kan wel, maar is niet erg sociaal), dus vanavond terugkijken.
Voorspelling :
ik ga toch voor max P1
HAM
LEC
BOT
VET
GAS
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Jasphur schreef op zondag 30 juni 2019 @ 10:53:
Over een uurtje komt de visite mn verjaardag vieren

Gefeliciteerd Jasphur.Jasphur schreef op zondag 30 juni 2019 @ 10:53:
Over een uurtje komt de visite mn verjaardag vieren dus kan niet kijken (ja kan wel, maar is niet erg sociaal), dus vanavond terugkijken.
In mijn familiekring is het ondertussen al heel normaal dat de tv aanblijft voor F1 & MotoGP tijdens feestjes en verjaardagen. Samen kijken, socialer word het nietJasphur schreef op zondag 30 juni 2019 @ 10:53:
En gefeliciteerd!
Volgens mij geeft die grafiek alleen de drop-off over tijd ten opzichte van de banden zelf weer. Verschil in snelheid onderling is er niet uit op te maken.JvS schreef op zondag 30 juni 2019 @ 10:20:
[...]
Coole grafiek. Had iets ingezoomder mogen zijn (bijvoorbeeld 0 - 3 sec ipv -5 tot 15) Moet die lijn voor de rode band niet in zijn geheel iets hoger liggen? En de witte in totaal iets lager? Nu begint elke band op "0" dat is volgens mij niet een eerlijk onderling vergelijk.
Yes gefeliciteerd manJasphur schreef op zondag 30 juni 2019 @ 10:53:

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
heb vanochtend nog even de start van 2018 en 2017 bekeken maar ik kan niet echt een voordeel zien voor het starten van links of rechts van de grid. Ik zie HAM er wel vooraan om te proberen tussen de Redbull en Ferrari te kruipen. Ik kan er dus niks nutigs over zeggen maar moet zeggen dat voor het eerst in weken ik weer uitkijk naar een spannende start, blij dat het veld lekker door elkaar gehusseld is.
at your service
Tussen Ham en Bot zou wel leuk zijn
Smiling as the shit comes down...
Gefeliciteerd!Jasphur schreef op zondag 30 juni 2019 @ 10:53:
Ik heb mijn visite vorig jaar gezegd dat als ze 's middags wilden komen ze verplicht mee moesten kijken en vooral hun mond moesten houden. Ja, ik ben niet zo sociaal als het om F1 gaat.
[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 30-06-2019 11:22 ]
"When you grow up your heart dies"
Ik wou zeggen, als er een race is of m'n clubs spelen dan heb je de keus om mee te kijken of op te krassensjaool schreef op zondag 30 juni 2019 @ 11:21:
[...]
Gefeliciteerd!
Ik heb mijn visite vorig jaar gezegd dat als ze 's middags wilden komen ze verplicht mee moesten kijken en vooral hun mond moesten houden. Ja, ik ben niet zo sociaal als het om F1 gaat.
En gefeliciteerd Jasper!
Tesla M3LR '21
Gefeliciteerd! Als het een herhaling is van de race in Frankrijk, qua actie, dan ben je blij met wat gezelligheid en afleidingJasphur schreef op zondag 30 juni 2019 @ 10:53:
Ik zet de race vaak wel gewoon op maar volg het dan wat minder. Hoe vaak komt het voor dat het een spannende race is waar je non stop met je aandacht erbij moet zijn? Amper helaas.
Max kijkt volgens mij ook altijd de F2 en F3 starts, om te kijken wat de mogelijkheden zijn met de start, hopen dat hij er wel wat aan gehad heeftThe_Butler schreef op zondag 30 juni 2019 @ 11:16:
Gefeliciteerd Jasphur!
heb vanochtend nog even de start van 2018 en 2017 bekeken maar ik kan niet echt een voordeel zien voor het starten van links of rechts van de grid. Ik zie HAM er wel vooraan om te proberen tussen de Redbull en Ferrari te kruipen. Ik kan er dus niks nutigs over zeggen maar moet zeggen dat voor het eerst in weken ik weer uitkijk naar een spannende start, blij dat het veld lekker door elkaar gehusseld is.
Verstappen start aan de binnenkant. Dus zolang die kan voorkomen dat Lec hem kan blocken zit die wel goed denk ik.Spotmatic schreef op zondag 30 juni 2019 @ 11:59:
Ik hoop dat VER vandaag wat minder behoudend start. Ja, hij heeft vrij goede acties bij de start maar kiest ook vaker eieren voor z'n geld. Wat mij betreft duwt hij LEC eraf (race-incident, niet expres uiteraard)
zodra die er voorbij is moet die zo snel mogelijk los komen van Lec vanwege DRS. en dat kan nog wel is moeilijk worden.
nouja, vorig jaar dacht men dat ook , tot er plots 2 Mercedessen lang de kant van de weg geparkeerd stonden.
en mercedes heeft afgelopen 2 races laten zien dat de er toch wat scheurtjes zijn in de betrouwbaarheid (olielekkage ed)
niet dat ik denk dat er ze weer alletwee zullen uitvallen, maar ook met de extreme hitte moet je er niet vanuit gaan dat iedereen de finish gaat halen.
ora et labora
Dat doet hij dit hele seizoen toch al. De behoudende start dan. Neemt minder risico, let goed op en lijkt meer vooruit te plannen.Spotmatic schreef op zondag 30 juni 2019 @ 11:59:
Ik hoop dat VER vandaag wat minder behoudend start. Ja, hij heeft vrij goede acties bij de start maar kiest ook vaker eieren voor z'n geld. Wat mij betreft duwt hij LEC eraf (race-incident, niet expres uiteraard)
1) Leclerc
2) Hamilton
3) Verstappen.
als Ferrari Leclerc slachtoffert zodat Vettel meer punten kan halen (en dus Leclerc te lang buiten houd op versleten banden), wat zeker niet de eerste keer zou zijn:
1) Hamilton
2) Verstappen
3) Vettel.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Leclerc wordt opgeofferd waardoor de top 6 er als volgt uit gaat zien.
1. VER.
2. VET.
3. NOR.
4. LEC.
5. RAI.
6. RIC.
Nee, sinds H2 vorig jaar... als VER heel blijft in de race of een straf krijgt eindigt ie altijd op dezelfde plek als ie startte of... hij wint een plek.
Ik zie wel weer een paar "VAR" momentjes in deze race komen, vooral tussen LEC, HAM en VER.
[ Voor 17% gewijzigd door loekf2 op 30-06-2019 12:31 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Of een moto3 race op F1 niveausjaool schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:28:
Het enige wat ik wil zien is een Formule 2/3 race op Formule 1 niveau.

Altijd spannend.
We houden het wel bij vier wielen hè.ScrooLoose schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:30:
[...]
Of een moto3 race op F1 niveau
Altijd spannend.
Als je eerste voorspelling uitkomt, denk ik niet dat ze Leclerc gaan slachtofferen (zoals in je tweede voorspelling), want dan zou Hamilton alleen maar verder uitlopen op Vettel. (Tenzij je het nog anders bedacht had natuurlijk.Korras schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:19:
mijn verwachting is afhankelijk van wat Ferrari doet. als ze een normale strategie voor Leclerc gebruiken:
1) Leclerc
2) Hamilton
3) Verstappen.
als Ferrari Leclerc slachtoffert zodat Vettel meer punten kan halen (en dus Leclerc te lang buiten houd op versleten banden), wat zeker niet de eerste keer zou zijn:
1) Hamilton
2) Verstappen
3) Vettel.
Ik denk...
1) Ver
2) Ham
3) Lec
[ Voor 3% gewijzigd door Steamwitz op 30-06-2019 12:34 ]
Als het een first is zou VER er zeker voor gaan. Innovative racing.ScrooLoose schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:32:
Ver in de laatste bocht op 2 wielen voorbij aan Lec.... ik teken ervoor
Doe maar niet... Dan krijgen we hier weer een week lang de discussie of de straf verdient was of nietScrooLoose schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:32:
Gewoon netjes op 4 wielen en tussen de lijntjes blijven...
-

nieuwe voorvleugel
Die is er ook niet, ze komen soms zelfs met vier wielen los van de grond.ScrooLoose schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:38:
Lijkt me sterk dat er regels zijn in de F1 dat er ten alle tijden op 4 wielen gereden moet worden
Verder verwacht ik wel dat de toppers allemaal aan kunnen haken dus hoop dat er een aantal wat ballen tonen en proberen in te halen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Hoop op een leuke race, en bij voorkeur geen Mercedes die wint.
Ben benieuwd of Norris mee kan gaan doen vanaf P5.
1. LEC
2. VER
3. BOT
4. NOR
5. VET
6. HAM
[ Voor 4% gewijzigd door Maarten_E op 30-06-2019 12:59 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Gefeliciteerd @Jasphur !!!Jasphur schreef op zondag 30 juni 2019 @ 10:53:

En wat het kijken betreft...gewoon aanzetten, jouw feestje
Waiting on the world to change
1. LEC
2. BOT
3. VER
4. HAM
5. VET
Ondanks z'n pitlane start; zie ik Russell nog wel voor Kubica eindigen.
Op mijn verjaardag heb ik gewoon de TV aangezet. Ik ben jarig - ik bepaal. Dus.
Krijgt hij gegarandeerd 5 seconden penalty voor, zal wel een obscuur regeltje zijn dat zegt dat 4 banden op de baan moeten zijn...ScrooLoose schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:32:
Binnen de lijnen, niet perse op de baanhoevenpe schreef op zondag 30 juni 2019 @ 13:12:
[...]
Krijgt hij gegarandeerd 5 seconden penalty voor, zal wel een obscuur regeltje zijn dat zegt dat 4 banden op de baan moeten zijn...
Kan zo op Google niks vinden over ze, behalve dat ze genoemd worden als titlesponsor voor de GP.
De kleuren van de logos en opmaak doen mij denken aan dat van Eyetime vorig jaar...
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Hebben een heel grote fabriek wist je dat niet, staat naast het pand van Rich Energy...Maarten_E schreef op zondag 30 juni 2019 @ 13:31:
Kan zo op Google niks vinden over ze, behalve dat ze genoemd worden als titlesponsor voor de GP.
De kleuren van de logos en opmaak doen mij denken aan dat van Eyetime vorig jaar...
Voor geinteresseerden die alles mee willen maken
Platte wagen met interviews live
[ Voor 7% gewijzigd door PalingDrone op 30-06-2019 13:38 ]
Ik vond ze tijdens de kwalificatie al zo slecht werk leveren. In het begin steeds een auto in beeld die net klaar was met de snelle ronde...JB schreef op zondag 30 juni 2019 @ 10:00:
[...]
Hopelijk heeft de regie het ook een beetje scherp. Vorige week zaten we optocht te kijken terwijl de inhaalacties niet in beeld komen.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Atlas#22744
[ Voor 18% gewijzigd door PalingDrone op 30-06-2019 13:40 ]
Proficiat @Jasphur natuurlijk!
We do what we must because we can.
Ik ben bang dat je het volkomen mis hebt.groggy schreef op zondag 30 juni 2019 @ 13:37:
Ik ben bang dat LEC er samen met VER afgaat in de eerste ronde.
Onderdeel van Lyoness, dat ervan wordt verdacht een MLM te zijn, en vorig jaar ook Eyetime "leverde".MikeyMan schreef op zondag 30 juni 2019 @ 13:34:
https://www.google.com/se...id=chrome-mobile&ie=UTF-8
Communicatie advies bureau blijkbaar.
Mooi om te zien dat F1 zeer betrouwbare main sponsors aantrekt..

@TinusTegengas You evil sod...
Dan kijk je niet. Zie ook:
Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
[ Voor 30% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-06-2019 13:58 ]
13:37
Max in een Oostenrijks autootje, toch leuker dan een Spyker
Samsung Flip 7
Dan liever zo'n gouwe ouwe Jan de Rooy DAF truck die in 1986 vrolijk de Pug 405 T16 van Ari Vatanen inhaalt....PalingDrone schreef op zondag 30 juni 2019 @ 13:43:
De tribune vol verbrande wortels staat er gekleurd op
Max in een Oostenrijks autootje, toch leuker dan een Spyker

Op Zandervoort in een Donkervoort volgend jaar?Maarten_E schreef op zondag 30 juni 2019 @ 13:47:
[...]
Dan liever zo'n gouwe ouwe Jan de Rooy DAF truck die in 1986 vrolijk de Pug 405 T16 van Ari Vatanen inhaalt....![]()
spoiler:
Achteruit in een dafje natuurlijkPalingDrone schreef op zondag 30 juni 2019 @ 13:53:
[...]
Op Zandervoort in een Donkervoort volgend jaar?

max en gasly hebben 2 verschillende voorvleugels (gasly had die van hem kapot gereden)
VER krijgt zweetvoeten en GAS heeft ventilatiebasvn schreef op zondag 30 juni 2019 @ 14:06:
[Afbeelding]
max en gasly hebben 2 verschillende voorvleugels (gasly had die van hem kapot gereden)
Ik hoop toch wel op een podium voor Max en een beetje actie aan de voorkant.
Het middensegment raced altijd wel leuk met elkaar, Norris, Hulkenberg, Raikkonen. Nu de topteams nog...
Sowieso doet Norris het goed in z'n rookie jaar.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.