[F1 2019] Race 7 GP van Canada Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 31 Laatste
Acties:
  • 86.948 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Hamilton is gewoon een goede acteur en constante coureur.

[ Voor 14% gewijzigd door JB op 10-06-2019 01:35 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Lewis is snel en slim.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

JB schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:34:
Hamilton is gewoon een goede acteur/coureur.
Klopt ... Mazepin in minstens net zo goed in dezelfde auto blijkt uit de laatste test .. goed om te vernemen dat ze in ieder geval de 3 aller allerbeste coureurs ter wereld in dienst hebben bij Mercedes. Daar moet je ook maar net geluk mee hebben. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Turbo-Puppy op 10-06-2019 01:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Max ook maar nog niet zo gehaaid.

[ Voor 66% gewijzigd door JB op 10-06-2019 01:36 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Turbo-Puppy schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:36:
[...]

Klopt ... Mazepin in minstens net zo goed in dezelfde auto blijkt uit de laatste test .. goed om te vernemen dat ze in ieder geval de 3 aller allerbeste coureurs ter wereld in dienst hebben bij Mercedes. Daar moet je ook maar net geluk mee hebben. _/-\o_
Andere banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:36:
[...]

Max ook maar nog niet zo gehaaid.
Hij wil harder maar die auto niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 10 juni 2019 @ 00:49:
[...]

Hoezo is de plek aan Hamilton? Moeten we voor elke fout maar meteen aan de kant gaan, want "oh hij zit hem iets in de weg"? Fuck dat. Inhalen gaat om 2 rijders en 2 auto's. Ja Hamilton moet remmen, maar dat had ie ook als Vettel minder goed weg was gekomen uit die bocht (bv als ie de muur had geraakt). Dan kun je straks iemand van de baan duwen om gratis in te halen. Hamilton kwam er vervolgens ook niet meer voorbij wat ook al genoeg zegt.
Ja dus je wilt niet dat mensen elkaar van de baan duwen, maar door je eigen fout iemand letterlijk van de baan duwen om gratis voor te blijven is blijkbaar toch wel gewenst (als het door een eigen stomme fout is). Wat is het nou? Zoals ik al zei: wel een penalty, geen een penalty: het is beiden niet ideaal. En nee, trek het niet in het extreme. Dit was niet “elke fout”, dit was een blunder van jewelste en hij was van de baan.

Vettel maakte een fout, simple as that. Lewis niet. Dus ja, eigenlijk vind ik dat Hamilton op dat punt in de race meer recht had op die plaats. Wellicht had, zoals ik aanhaalde, VET hem vervolgens wel weer op pace eruit kunnen rijden. Maar dat weten we niet. Het zegt dus helemaal niets dat HAM het niet voor elkaar kreeg hem daarna alsnog in te halen, als HAM hem door de fout van VET wél voor had gekregen ipv keihard te remmen had hij misschien wel dusdanig verdedigd dat het VET niet meer lukte, ook door de missende downforce door HAM ervoor. Weet jij veel. Fact is, als VET geen fout had gemaakt was er überhaupt geen discussie. Maar dat boeit blijkbaar niets.
Dat ie dan weer doet alsof ie een mega-prestatie heeft neergezet is weer zo typisch. Echt, want een ongelofelijke hoeveelheid geluk kun je als rijder hebben. Echt elk jaar valt het weer helemaal zijn kant op. Hoeft ook niemand meer in te halen want het valt toch wel weer voor zijn voeten. Een beetje alsof Guus Geluk in de auto zit. Volgens mij heeft ie de afgelopen jaren elk jaar wel een keer een race gewonnen die in zijn schoot geworpen werd. Bahrein was er ook zo 1. En tuurlijk kun je zeggen "het is een mechanische sport", maar het is wel elke keer dat dan Hamilton er staat.
Allemaal leuk en aardig, maar ik beoordeel het moment zelf - niet op basis van welke coureur ik wel/niet mag of wie ik het meer gegund had. Ik gunde het VET meer, maarja: die maakte toch echt zelf de fout.
En ja, die HAM staat er mooi wel elke keer. En ik snap dat gezeur niet zo. Elke andere coureur die plekken wint door de fouten van een ander of een team met brak materiaal (zoals leclerc in bahrein dus) is geen gezeik over (of zijn we zelfs blij om, zoals Max in Barcelona na ROS vs HAM), maar als het bij HAM is, die overigens haast z’n excuses maakte aan leclerc daar, is het allemaal maar vervelend en oh wat een vervelende mazzel heeft die HAM toch altijd. Is het mazzel als je tegenstander een fout maakt en jij niet, of gewoon goed racen...? Je komt er niet met alleen mazzel, het is gewoon een goede coureur bij een ijzersterk team dat daarnaast de strategie veelal wél op orde heeft in tegenstelling tot hun enige werkelijke concurrent: Ferrari. F1 is moordend, je moet er staan en alles moet kloppen. Dat is bij HAM vaak, en sure: hij heeft wel eens mazzel, dat is nu eenmaal zo als je dik vooraan rijdt (vlak achter de leiddr) en niet in het middenveld of buiten de punten. Ik zou zeggen: probeer het wat objectief te bekijken ipv enkel balen omdat het Lewis Hamilton is. ;)

Ik zeg niet dat die penalty de juiste beslissing was, maar het was ook niet direct de verkeerde en 5 sec is nu eenmaal het minimum. Like I said, VET had de plek aan HAM kunnen geven, dan was er wss niets aan de hand en had ie het op eigen kracht kunnen proberen om weer de lead te pakken. Hij kon weinig anders, maar hij maakte toch echt de fout.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Turbo-Puppy schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:36:
[...]

Die brengt ook iets meer geld mee dan onze Pipo de Ocon :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

correct ... in Barcelona als rookie 0.6 op de band goed maken als onervaren coureur t.a.v. de regerend WK is zeker het noemen waard. Zal ik anders even de Pirelli statistiek er bij posten? ... momentje...

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/u87qj7v.png

[ Voor 8% gewijzigd door Turbo-Puppy op 10-06-2019 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turbo-Puppy schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:39:
[...]

correct ... in Barcelona als rookie 0.6 op de band goed maken als onervaren coureur t.a.v. de regerend WK is zeker het noemen waard. Zal ik anders even de Pirelli statistiek er bij posten? ... momentje...
Baantemperatuur ook hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:45
Bij ''leaving the track and gaining an advantage'' moet de overtreder de achterligger voorbij laten gaan ... en dan gewoon weer verder racen.
Dat had hier ook moeten gebeuren, als straf voor Vettel.

Verder hebben Ferrari en RedBull samen net zoveel punten als Mercedes.
Volgens mij is de race dus al gelopen; Merc is WDC.

Zag ik nou op een recht stuk Max ingehaald worden door een Maclaren? wtf!

Zit er serieus over te denken Ziggo sport op te zeggen en pas weer in te schakelen als Max een competitieve wagen heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:41:
[...]

Baantemperatuur ook hetzelfde?
Momentje ... die was namelijk gunstiger... heb je nog meer variabelen om je achter te verschuilen, want dan maak ik het in 1 keer compleet. (ik was er namelijk zelf) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Turbo-Puppy op 10-06-2019 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turbo-Puppy schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:42:
[...]

Momentje ... die was namelijk gunstiger... heb je nog meer variabelen om je achter te verschuilen, want dan maak ik het in 1 keer compleet.
De wind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
zetje01 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:42:
Max op wit en Norris op rood. Dat maakt wel een verschil. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
WhatsappHack schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:45:
[...]

Max op wit en Norris op rood. Dat maakt wel een verschil. :P
Niet op een recht eind hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer tijden niet op dezelfde dag op gelijke baanomstandigheden gereden worden dan zijn ze niet echt te vergelijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:46:
Wanneer tijden niet op dezelfde dag op gelijke baanomstandigheden gereden worden dan zijn ze niet echt te vergelijken.
Nogmaals .. ik ben er zondagavond zelf naartoe gevlogen .. het weer was op maandag dinsdag een graad of 3 beter dan op zondag. Dat weet ik ... om de simpele reden ze op zondag daar in trui zaten en ik me gammel liep te zweten in T-shirt al rond 13:00 toen de zon over de tribune (bocht 1) kwam. :)

Ter info .. iedere test de afgelopen 5 jaar ben ik achteraan gevlogen ... ik heb ze allemaal bezocht. Ik ken mijn statistieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zetje01 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:46:
[...]

Niet op een recht eind hè.
uitkomen bocht... DRS.... dat maakt wel een verschil hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:50:
[...]

uitkomen bocht... DRS.... dat maakt wel een verschil hoor :P
Ik dacht dat ze beiden DRS hadden op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turbo-Puppy schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:49:
[...]

Nogmaals .. ik ben er zondagavond zelf naartoe gevlogen .. het weer was op maandag een graad of 3 beter dan op zondag. Dat weet ik ... om de simpele reden ze op zondag daar in trui zaten en ik me gammel liep te zweten in T-shirt al rond 13:00 toen de zon over de tribune (bocht 1) kwam. :)

Ter info .. iedere test de afgelopen 5 jaar ben ik achteraan gevlogen ... ik heb ze allemaal bezocht. Ik ken mijn statistieken.
Waarom rijdt die Mazepin nog niet bij Mercedes dan?
Bottas viel door de mand deze race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:53:
[...]

Waarom rijdt die Mazepin nog niet bij Mercedes dan?
Dat ga jij me nu vertellen kennelijk .....

Mijn input .. het zag er allemaal goed uit inderdaad. veel kleine foutjes, maar ook zeker zeer degelijke rondjes.
Los daarvan vond ik dat hij nog voldoende te winnen heeft omdat het aanremmen er zeer onzeker uitzag. In Q runs zie je uitstekend hoe vereenzelvigt een coureur met zijn auto is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:46

pro_6or

amateur_60r

Turbo, Hebbie weer kekker aan de Jupilers gelurkt? :-D Hamilton is toch echt van een andere orde dan mazepin, kom op, dat weet jij ook. Hamilton is steengoed, buitencategorie.

Dat Norris op Max was de tractie van de 2 compounds zachtere rode bandjes van Norris en de witte banden zullen zo vroeg in de race ook nog niet in de optimale window hebben gezeten.

Ik zie dat juist zo, ondanks de twee categorieën hardere banden weet Max de hairpin perfect te pakken terwijl Norris zich verremt op rood. Max gaat dan op het rechte einde voor de chicane de uitremmactie uit de weg (risico, zie verhaal Sainz in Bahrein) en het maakte vandaag toch weinig uit.

een treffende spreuk

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

zo, even nu iedereen ligt te slapen....

*O* *O* *O* Whooohoo Go Stroll *O* *O* *O*

Wat mooi voor hem dat ie zo'n goeie race heeft kunnen rijden op zijn thuisbaan. De quali ging niet van harte maar vandaag zat het allemaal mee denk ik. Een paar uitvallers helpt ook altijd natuurlijk, of iemand ertussen met een hele gare auto (maar dan had ie m maar niet stuk moeten maken de vorige dag), maar verder goed gereden, voor zijn teamgenoot gekomen, van 17 naar 9 rijden en dik verdiende punten gepakt in Canada, top.

Tegen alle populaire votes in is hij voor mij toch driver of the day. :)

(De discussie over het straffen van Vettel kan hieronder gewoon weer verder ↓ ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Hippocampus schreef op maandag 10 juni 2019 @ 02:41:
zo, even nu iedereen ligt te slapen....

*O* *O* *O* Whooohoo Go Stroll *O* *O* *O*

Wat mooi voor hem dat ie zo'n goeie race heeft kunnen rijden op zijn thuisbaan. De quali ging niet van harte maar vandaag zat het allemaal mee denk ik. Een paar uitvallers helpt ook altijd natuurlijk, of iemand ertussen met een hele gare auto (maar dan had ie m maar niet stuk moeten maken de vorige dag), maar verder goed gereden, voor zijn teamgenoot gekomen, van 17 naar 9 rijden en dik verdiende punten gepakt in Canada, top.

Tegen alle populaire votes in is hij voor mij toch driver of the day. :)

(De discussie over het straffen van Vettel kan hieronder gewoon weer verder ↓ ;) )
Leuk ook hoe hij weer totaal clueless de FW van Albon eraf reed bij de start. Stroll heeft weinig kwaliteit.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeest
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 18:18
M.i. had de bekeuring onder "leaving the track and gaining an advantage" moeten vallen dan had Vettel volgens zijn eigen verleden met de regel opzij gemoeten; Mexico'16, Max nam iets meer gras mee. Dat Vettel daarna volkomen doorsloeg zal voor de stewards vandaag meegewogen hebben.
Repstek voor hem voor het op de baan houden, voor Hamilton om geen schade te rijden en voor Stroll, gewoon omdat.
:+

[ Voor 5% gewijzigd door Jeest op 10-06-2019 06:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

Wat mij opviel is dat veel oud F1 coureurs Vettel verdedigen.. Wat ik niet helemaal snap. zoals ik het zie: zijn auto stond in een rechte lijn op het gras richting de baan en hij had daardoor niet naar rechts hoeven sturen. Dit deed hij waarschijnlijk om meerdere redenen, te vroeg en veel op het gas en om Hamilton te blokken. Maar als hij naar rechts kan corrigeren had hij ook naar links kunnen corrigeren. Hij had gewoon niet zo de baan op moeten komen. Betere straf was zeker dat hij gewoon Hamilton voorbij had moet laten gaan.

In progress: VW kever

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

zetje01 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:42:

Ja, en als je de race had gekeken had je gezien waarom dat logisch was aangezien Max hem aan het inhalen was :Z

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:02
Even een twist aan het verhaal

op basis van deze foto
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8pMEpOX4AAE2ge?format=jpg&name=medium

Dus hoe kon HAM forced off track zijn als hij al off track was :P

[ Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 10-06-2019 08:23 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Na het kijken van een samenvatting heb ik zelf weinig toe te voegen over de race zelf. Niet meer dan hier al gezegd is. Wel een gedachtespinsels over Max en WK worden...

Ik ben best wel chauvinistisch (k heb zelfs songfestival gekeken dit jaar... 8)7 ) en ik zie Max heel graag kampioen worden, maar niet bij Mercedes. Die zijn veel te sterk. Haalt voor mij de plezier weg bij een overwinning.

Ik denk dat Max zelf ook meer plezier haalt bij het winnen van een wedstrijd waar hij gestreden heeft. En niet bij een team die een veel snellere auto heeft dan de rest.

Dus ik hoop niet dat Max ooit vertrekt bij RedBull.

Ipv max naar Mercedes hoop ik dat ze enkele regels gaan schrappen/aanpassen.

[ Voor 13% gewijzigd door streamnl op 10-06-2019 08:45 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jasphur schreef op maandag 10 juni 2019 @ 08:22:

[Twitter]
[Twitter] op basis van deze foto
[Afbeelding]

Van de ene kant kun je de vraag zo stellen. Alternatief is een 'forced to brake hard' :p. Hamilton moet een uitwijkende manoeuvre doen om niet tegen Vettel aan te rijden. Dat hij daarbij buiten de witte lijntjes moet kleuren lijkt mij niet uit te maken. En IIRC haalde in Bahrein 2018 Hamilton Verstappen ook in buiten de lijnen waarbij Verstappen hem naar buiten duwde (en er contact was). IIRC is daar ook nooit onderzoek naar geweest of dat een leaving the track and gaining an advantage was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:30
Zo! Nachtje over geslapen en ben het nog steeds niet eens met de beslissing :Y)
RBR zal komende periode echt aan de bak moeten! Zolang er geen significante upgrades komen zijn Ferrari en (vooral) Mercedes veel te ver weg. Benieuwd hoe Max hier zelf tegenaan kijkt, al zal hij zich daar (verstandig genoeg) niet oprecht over uitlaten.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
streamnl schreef op maandag 10 juni 2019 @ 08:43:

Ik denk dat Max zelf ook meer plezier haalt bij het winnen van een wedstrijd waar hij gestreden heeft. En niet bij een team die een veel snellere auto heeft dan de rest.

Dus ik hoop niet dat Max ooit vertrekt bij RedBull
Beetje off-topic maar dat denk ik niet, Max heeft in het verleden al wel aangegeven dat hij het helemaal geen probleem vind om onbedreigd vooraan het veld te rijden en eenvoudig naar winst te cruisen (nouja ... cruisen met een par vaten zout natuurlijk)

Max wil WDC worden dat is enige wat telt, of dat nu in een MERC is die veel beter is zal hem uiteindelijk een zorg zijn.. (dat zijn dingen die niet de boeken in gaan, WDC’s wel)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
Misschien gek gedacht, maar juist omdat max nu zo kalm overkomt, speelt er misschien al iets ... Iets van een overstap.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
dizzytal schreef op maandag 10 juni 2019 @ 08:54:
[...]

Beetje off-topic maar dat denk ik niet, Max heeft in het verleden al wel aangegeven dat hij het helemaal geen probleem vind om onbedreigd vooraan het veld te rijden en eenvoudig naar winst te cruisen (nouja ... cruisen met een par vaten zout natuurlijk)

Max wil WDC worden dat is enige wat telt, of dat nu in een MERC is die veel beter is zal hem uiteindelijk een zorg zijn.. (dat zijn dingen die niet de boeken in gaan, WDC’s wel)
Misschien idd beter in de andere topic maar om nu nog langer over die 5 sec te praten...
Zelfs mijn vrouw blijft niet zo lang hangen over een onderwerp waar ze het niet mee eens is :+

Max is flink veranderd tov vroeger. Ik geloof niet dat hij hetzelfde denkbeeld heeft als enkele jaren terug. Ja, dat ie WK wil worden is hetzelfde maar op de manier hoe, daar is hij (denk ik) wel van mening iveranderd.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:47
Als Vettel stopt (wat niet gek is na gisteren) kan Lewis naar Ferrari en Max naar Mercedes. Of Lewis blijft en Max gaat naar Ferrari.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:15
dave1972 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 08:55:
Misschien gek gedacht, maar juist omdat max nu zo kalm overkomt, speelt er misschien al iets ... Iets van een overstap.
Precies dit. Helmut Marko heeft het er al over gehad in interviews (ontbindingsclausule) als er geen winnende auto is.. en die is er niet.

Dus max ZOU weg kunnen, maar dan moet er al plek zijn bij Ferrari of Mercedes. En dan is maar de vraag of Bottas blijft, Vettel blijft en of Ham en Vet een stoel swap zouden doen, daarnaast is er ook Ocon. Veel dus nog niet beslist, maar dat manager van Max in Canada aanwezig was zal niet voor niets zijn...

Do more

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:30
Overigens was Lando gisteren ook weer bezig met het beste van zijn uitvalbeurt te maken :)
Lando

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Maurice079 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 09:05:
Overigens was Lando gisteren ook weer bezig met het beste van zijn uitvalbeurt te maken :)
[Afbeelding: Lando]
Ook leuk dat je ziet dat max het leuk vindt... :+

Maar mensen laten we verder gaan en niet in het verleden blijven hangen. Sommige zijn het eens met de straf anderen niet.

Uit eindelijk bepalen de stewards(scheidsrechter met var) en daar hebben we het mee te doen.

Jammer voor vandaag, maar sommige (VET) heeft ook wel eens wat gedaan waar hij niet zwaar genoeg voor werd gestraft.

Probeer dit jaar nog te genieten, want MER was niet zo sterk als de races hiervoor. Ik verwacht geen simpele 1-2 meer voor MER.

Dit zijn mijn woorden en hier moeten jullie het mee doen :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Maximus
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

Hoop vooral dat Ferrari een beroep gaat aantekenen tegen de straf die is uitgedeeld. Niet omdat ik perse wil dat Ferrari wint, maar om een veel belangrijkere reden:

Het uitdelen van dergelijke nutteloze straffen die voorkomen dat de coureurs komen waarvoor ze komen: racen. Ben erg bang dat dit steeds meer naar de achtergrond verdwijnt. Dat is juist de reden dat mensen de sport kijken, het racen en de spanning daar om heen. Dat wordt nu, naar mijn mening, stelselmatig en structureel de kop in gedrukt.

Laat ze lekker dingen op de baan uitknokken met de auto's zonder een ander in gevaar te brengen. Het is toch van de zotten dat we al maanden uitkijken naar een échte race. Krijgen we die met Canada en wordt de eerste de beste actie die leidt tot een goed gevecht op de baan de nek omgedraaid door de stewarts.

Blijf er echt bij, Hamilton is mijn optiek een onprettige coureur: slijmen naar 't publiek, zeuren om een straf voor Vettel en dan bij het voor-podium nietszeggen de opmerkingen maken naar Vettel. Theater mannetje waar ik echt niets mee heb. Doe mij Vettel maar, niet altijd populair maar wel duidelijk en recht voor z'n raap.

[ Voor 9% gewijzigd door Maximus op 10-06-2019 09:12 ]

PhD i.o.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Geen idee of deze al gepost is, maar hier heeft Vettel toch wel een punt.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 22:20

Just_I

What did you just say?

[Twitter]
[Afbeelding]

Zover ik weet zijn er geen tracklimits ingesteld voor deze specifieke bocht, dus nee, hij was niet off-track. Daarnaast zat HAM daar omdat VET de baan opstuurde en direct weer op de racing line kwam.
Had HAM daar gas gegeven was er vrijwel zeker een botsing geweest voor HAM met de muur, VET of beide.

Ik snap trouwens niet dat er mensen zijn die zeuren over dat HAM eerst inhoud, dan aanzet om vervolgens een aanrijding te voorkomen. Het lijkt mij logisch als HAM eerst even inhoud om te kunnen inschatten wat er gebeurd en wat hij moet doen. Vervolgens beslist hij dat het een mogelijkheid tot inhalen kan zijn omdat hij verwacht dat VET op een veilige manier de baan opkomt. Hij ziet vervolgens dat dat niet gebeurd en moet evasive-action ondernemen.
Om de eeuwige quote erbij te halen: “If you no longer go for a gap, you are no longer a racing driver”

Of het de juiste beslissing is geweest van de stewards, volgens de letter van de wet wel (denk ik). Persoonlijk had ik liever gezien dat VET de plek had moeten afstaan om dit gezeik te voorkomen.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
@Just_I even de discussie buiten beschouwing gelaten. Ik dacht dat als je met vier wielen buiten de witte lijn komt, maakt niet uit welke plek op het circuit. Dat je dan off track bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Plek afstaan was toch ook veel leuker geweest. Had VET ‘m weer terug kunnen (proberen te) pakken.

Zoals eerder aangegeven wel echt het gevoel dat Max buiten Red Bull aan het shoppen is. Ik herken ‘m atm even niet helemaal mbt reacties etc. Ook Gasly wordt teveel beschermt IMHO. Zijn daar al/nog interviews van na de race?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 22:20

Just_I

What did you just say?

Jasphur schreef op maandag 10 juni 2019 @ 09:17:
@Just_I even de discussie buiten beschouwing gelaten. Ik dacht dat als je met vier wielen buiten de witte lijn komt, maakt niet uit welke plek op het circuit. Dat je dan off track bent.
Ik dacht juist dat het alleen het geval is indien er track limits voor dat specifieke deel zijn aangewezen.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Just_I schreef op maandag 10 juni 2019 @ 09:14:
[...]

Zover ik weet zijn er geen tracklimits ingesteld voor deze specifieke bocht, dus nee, hij was niet off-track. Daarnaast zat HAM daar omdat VET de baan opstuurde en direct weer op de racing line kwam.
Had HAM daar gas gegeven was er vrijwel zeker een botsing geweest voor HAM met de muur, VET of beide.

Ik snap trouwens niet dat er mensen zijn die zeuren over dat HAM eerst inhoud, dan aanzet om vervolgens een aanrijding te voorkomen. Het lijkt mij logisch als HAM eerst even inhoud om te kunnen inschatten wat er gebeurd en wat hij moet doen. Vervolgens beslist hij dat het een mogelijkheid tot inhalen kan zijn omdat hij verwacht dat VET op een veilige manier de baan opkomt. Hij ziet vervolgens dat dat niet gebeurd en moet evasive-action ondernemen.
Om de eeuwige quote erbij te halen: “If you no longer go for a gap, you are no longer a racing driver”

Of het de juiste beslissing is geweest van de stewards, volgens de letter van de wet wel (denk ik). Persoonlijk had ik liever gezien dat VET de plek had moeten afstaan om dit gezeik te voorkomen.
Formula1.com - Breaking news: Ferrari lodge intention to appeal Vettel penalty decision. Ferrari heeft 96 uur (inmiddels minder) om het voor te bereiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 18:47
JB schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:02:
[...]

Wat een kansloze prestatie inderdaad. Door die penalty farce zou je bijna vergeten hoe slecht hij gereden heeft en hoe slecht RBR het momenteel voor elkaar heeft. Iets zegt me aan de reacties en houdingen van Max te zien, dat hij er wel klaar mee is. Zou er al een draft-contract liggen voor bij een ander team? :+
RBR zakt momenteel inderdaad volledig door het ijs.

Hoop dat Mercedes het aandurft om Verstappen volgend jaar in de tweede wagen te zetten. Ze hoeven zich daar niet al te veel meer gelegen laten liggen aan de eisen en wensen van Hamilton. Waar wil die mee dreigen? Dat hij weg gaat? Als hij voor een 7e keer WDC wil worden kan dat volgend jaar alleen bij Mercedes, die gaat echt niet weg.

En Gasly begint een beetje het lachertje te worden, hoewel zijn startpositie gisteren (5e op rode banden) m.i. veel slechter was dan die van Verstappen (9e op witte banden). Maar de Renaults had hij moeten hebben, daar had Verstappen ook geen enkele moeite mee.

Het geluk van Gasly is dat door de situatie hij waarschijnlijk niet vervangen zal worden. Ik vermoed dat Red Bull zoveel mogelijk de rust wil bewaren. Daarnaast is er behalve Kvyat niemand die hem logischerwijs kan vervangen. Maar nog meer jojo-en met Kvyat komt de geloofwaardigheid van het team ook niet ten goede.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ZieglerNichols schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:05:
[...]

Het niet onder controle hebben van de auto betekent niet dat je geen verantwoordelijkheid meer hebt over de gevolgen.
Dat klopt, maar het zou wel gevolgen moeten hebben voor een mogelijke bestraffing. Als je deze redenatie namelijk doortrekt, komt het er op neer dat Vet bestraft is voor zijn stuurfout net voordat hij de baan af ging. Dat is volgens de straf die hij heeft gekregen niet het geval.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:30
Wat een ontgoocheling. Een saaie race met aan het einde een aan de vergadertafel bepaalde uitslag. Toen die 5s straf werd gegeven was mijn interesse direct weg en begon ik andere dingen te doen.

Naar mijn mening heeft dit niks met racen te maken. Nu lijkt het alsof geen foutjes maken belangrijker is dan wie het beste kan racen. Jammer.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:38

backupdevice

Boeh!

Abbadon schreef op maandag 10 juni 2019 @ 09:22:
Wat een ontgoocheling. Een saaie race met aan het einde een aan de vergadertafel bepaalde uitslag. Toen die 5s straf werd gegeven was mijn interesse direct weg en begon ik andere dingen te doen.

Naar mijn mening heeft dit niks met racen te maken. Nu lijkt het alsof geen foutjes maken belangrijker is dan wie het beste kan racen. Jammer.
Dit dus.

En dit

[Video: https://t.co/A3AokLWAWO]

F1= geen racen meer

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jasphur schreef op maandag 10 juni 2019 @ 09:17:
Off track ben je sowieso als je met 4 banden buiten de lijnen komt. Alleen bepalen de stewards of je off track was en er een voordeel mee behaalde. En de FIA bestempeld voor de race soms al bochten als "buiten de baan is voordeel", dus dan hoeft er eigenlijk geen onderzoek te zijn en ligt het gewoon vast. In andere situaties is het aan de stewards om te beoordelen of er wel of geen voordeel is behaald.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jasphur
Een aantal foto’s van diverse twitteraccounts

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8plFcFXYAA9ZJc?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8rWqRdXUAAB_mc?format=jpg&name=smallAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8pgk3bWwAAFCDF?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8osvguXYAASjzQ?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8p2vlKWsAAYqJ7?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8pbmrNXkAMpFMn?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8ps3VEXsAAI-oX?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8pm925XYAAzAY-?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8pkWKtXYAIXO-y?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8pzqR4WkAAE3Td?format=jpg&name=large

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Overigens vind ik het contrast in reacties wel enorm.

Nu vind iedereen de reactie van Vettel geweldig, terwijl ik het maar een klein kind vind. Terwijl je twee weken terug eigenlijk niks hoorde/zag van Verstappen terwijl die wederom eens compleet van het podium werd gehaald. Zelfs de vorige twee keren dat Verstappen van het podium werd gehaald (Mexico & USA) vond ik zijn reactie volwassener dan deze eerste reactie van Vettel.
Het gaat mij dan dus voornamelijk om de eerste reactie, vanaf finish vlag tot na het podium. Weglopen, bordjes omzetten, ... De reactie van in de pers conferentie is wel een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
RobertMe schreef op maandag 10 juni 2019 @ 09:27:
[...]

Of track ben je sowieso als je met 4 banden buiten de lijnen komt. Alleen bepalen de stewards of je of track was en er een voordeel mee behaalde. En de FIA bestempeld voor de race soms al bochten als "buiten de baan is voordeel", dus dan hoeft er eigenlijk geen onderzoek te zijn en ligt het gewoon vast. In andere situaties is het aan de stewards om te beoordelen of er wel of geen voordeel is behaald.
Dank. Dat maakt een boel duidelijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:36
RobertMe schreef op maandag 10 juni 2019 @ 09:32:

Nu vind iedereen de reactie van Vettel geweldig, terwijl ik het maar een klein kind vind. Terwijl je twee weken terug eigenlijk niks hoorde/zag van Verstappen terwijl die wederom eens compleet van het podium werd gehaald. Zelfs de vorige twee keren dat Verstappen van het podium werd gehaald (Mexico & USA) vond ik zijn reactie volwassener dan deze eerste reactie van Vettel.
Het gaat mij dan dus voornamelijk om de eerste reactie, vanaf finish vlag tot na het podium. Weglopen, bordjes omzetten, ... De reactie van in de pers conferentie is wel een stuk beter.
Misschien heb je gelijk, maar het ontbreekt F1 momenteel wel aan een echte badboy, een etter. Zoals Schumacher dat wel eens had. Dat geeft de sport toch ook wel een zeker karakter, zij het buiten de lijntjes of niet :9 .

Hamilton had hier waarschijnlijk politiek correct geneuzeld en de fans bedankt :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

floriz87 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 09:38:
[...]

Misschien heb je gelijk, maar het ontbreekt F1 momenteel wel aan een echte badboy, een etter. Zoals Schumacher dat wel eens had. Dat geeft de sport toch ook wel een zeker karakter, zij het buiten de lijntjes of niet :9 .

Hamilton had hier waarschijnlijk politiek correct geneuzeld en de fans bedankt :+ .
Dat vind ik het mooie aan Max. Dat ruwe moet blijven. rustig JB Ook al is ie nog zo goed, snap niet dat mensen daar fan van kunnen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 10-06-2019 10:23 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[Twitter]
[Afbeelding]

Kerbs zijn onderdeel van het track, argumentatie afgekeurd :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32

Ik vind dat echt heerlijk om te zien. Maar vooral ook vanwege de controverse erna. Die coureurs zijn zó mediagetrained, daar is echt niks meer aan. Ook Max die na Brazilië even verhaal kwam halen vond ik fantastisch. F1 is één grote show, als ze het spektakel op de baan niet kunnen brengen, dan alsjeblieft wel daarbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:18

Harrie

NederVlaming

YakuzA schreef op maandag 10 juni 2019 @ 09:55:
[...]

Kerbs zijn onderdeel van het track, argumentatie afgekeurd :)
Nee, de witte lijn geeft de track aan. Met 4 wielen over de lijn, dan ben je off track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Harrie schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:01:
[...]
Nee, de witte lijn geeft de track aan. Met 4 wielen over de lijn, dan ben je off track.
Ik denk van niet gezien de regels op COTA vorig jaar:
"If a driver crosses the kerb on the exit of Turn 19 during qualifying and, as a result, no part of the car remains in contact with the red and white section of the kerb, the lap time of the driver concerned will be deleted by the stewards," wrote Whiting.
Het jaar daarvoor kreeg max ook de tijdstraf omdat hij met 4 wielen over de kerb heen ging.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 10-06-2019 10:09 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op maandag 10 juni 2019 @ 09:00:
Als Vettel stopt (wat niet gek is na gisteren) kan Lewis naar Ferrari en Max naar Mercedes. Of Lewis blijft en Max gaat naar Ferrari.
En dan maar hopen dat of Ferrari of Mercedes nog steeds heersen/gaan heersen in de F1. Stel je voor dat een ander team in ene het wiel opnieuw heeft uitgevonden. Zit Max weer bij het verkeerde team.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

JB schreef op maandag 10 juni 2019 @ 09:41:
[...]

Dat vind ik het mooie aan Max. Dat ruwe moet blijven. Niet dat bullshit gezeik van mooiboy metrosexueel Lewis die eerst zijn ballen scheert voordat ie gaat racen. Schijnheilige vent. Ook al is ie nog zo goed, snap niet dat mensen daar fan van kunnen zijn.
Ik snap dat wel, hij is gewoon een goede racer.
Dat hij dan ook nog eens in de beste auto van het veld rijdt maakt dat ze alles winnen.
Bottas bijvoorbeeld haalt bij lange na niet het resultaat wat Hamilton wel haalt, met dezelfde auto.
De uitspraken van Hamilton voor de camera neem ik met een korrel zout, hij is in ieder geval niet aangenomen om perfecte interviews te geven. :P

Verder vind ik dat Max een beetje verslagen overkomt. Heb ook het vermoeden dat hij aan het rondkijken is waar hij volgend jaar gaat racen.

Lees op veel verschillende websites het nieuws, en het valt wel op dat mensen de regeltjes bs van de F1 beu zijn.
Dat vind ik veel zorgelijker, zonder fans lopen de bedrijven ook weg, zonder sponsoren geen F1 meer.
Als ik naar mezelf kijk dan vind ik het ook enorm jammer hoe het dit seizoen verloopt. Ben verder niet pro Ham, Vet of Ver, maar ik ben wel pro autosport.
Tuurlijk is het mooi om te zien als een Nederlander op het hoogste niveau mee strijdt, maar een gevecht om de nr 1 positie welke tot het laatste moment spannend blijft vind ik veel mooier.
Sowieso snap ik de reacties van sommigen hier niet, die wensen Mercedes/Ham van alles toe als ze maar falen. Wat moeten ze dan doen? 2 Cilinders uitschakelen voor de wedstrijd zodat ze minder vermogen hebben? Een setje oude banden monteren zodat ze minder grip hebben? Een team is daar om te winnen, evenals de coureurs. Ze reizen niet de hele wereld over om maar wat aan te klooien.
Geloof maar niet dat als Ver gister reed waar Ham reed hij de beker niet aangepakt had.

Met de huidige regelgeving is het nu eenmaal voor 1 van de beste coureurs (ham) in de beste auto (mercedes) een stuk makkelijker om te winnen.
Dat ligt niet aan de teams, dat ligt aan hoe de FIA momenteel de F1 kapot regelt.

Just my €0.02

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oaquasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 23:06
Ik vind dat al die regeltjes het racen echt om zeep helpen. Maar ik vind ook dat zolang ze er zijn er gelijkwaardig gestraft moet worden. Er zijn in het verleden genoeg mensen gestraft die er ook niet perse iets aan konden doen (https://www.autosport.com...y-to-fia-penalty-decision)

Doet verder niets af aan het feit dat er eens goed naar al die regels gekeken moet worden. Het is meer managen dan racen geworden tegenwoordig. Een van de redenen dat we zoveel saaie races hebben gehad dit jaar, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
Oaquasis schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:11:
Ik vind dat al die regeltjes het racen echt om zeep helpen. Maar ik vind ook dat zolang ze er zijn er gelijkwaardig gestraft moet worden. Er zijn in het verleden genoeg mensen gestraft die er ook niet perse iets aan konden doen (https://www.autosport.com...y-to-fia-penalty-decision)

Doet verder niets af aan het feit dat er eens goed naar al die regels gekeken moet worden. Het is meer managen dan racen geworden tegenwoordig. Een van de redenen dat we zoveel saaie races hebben gehad dit jaar, denk ik.
Het probleem is niet eens dat er regels zijn. Maar dat de regels inconsequent en volledig willekeurig worden gehandhaafd. Het hangt af van die de stewards zijn, en soms ook welke coureur het is. Zelfs Nigel Mansel, die zelf een redelijk strenge is wanneer hij steward is, zegt dat deze straf nergens op sloeg; omdat Vettel niets had kunnen doen om deze situatie te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ThomasG schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:22:
[...]
Het probleem is niet eens dat er regels zijn. Maar dat de regels inconsequent en volledig willekeurig worden gehandhaafd. Het hangt af van die de stewards zijn, en soms ook welke coureur het is. Zelfs Nigel Mansel, die zelf een redelijk strenge is wanneer hij steward is, zegt dat deze straf nergens op sloeg; omdat Vettel niets had kunnen doen om deze situatie te voorkomen.
Het probleem is hier juist dat ze te consequent zijn?
Hij kwam gevaarlijk de baan op waarvoor altijd deze straf staat, echter laten ze de overweging dat Vettel weinig kan doen aan de manier waar hij de baan weer op schoot weg.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

pro_6or schreef op maandag 10 juni 2019 @ 02:59:
[...]

Leuk ook hoe hij weer totaal clueless de FW van Albon eraf reed bij de start. Stroll heeft weinig kwaliteit.
Sinds wanneer rijdt Stroll in de Alfa Romeo? Duidelijk te zien op Grosjean's onboard dat het niet Stroll was.

Stroll heeft een prima race gereden, goed om ook zijn inhaalactie op Sainz gezien te hebben :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 00:25

epic_gram

undercover moderator

Ik zie iedereen hier lezen dat vettel er niks aan kon doen, maar daar ben ik het niet mee eens. Hij bezwijkt onder druk. Als je jezelf van de baan afrijdt met een merc een paar meter achter je, ben je in de regel gewoon je plek kwijt.

Dit is precies het verschil tussen ham en vet. Ham zou met deze druk om kunnen gaan, vet niet. Ik zat gisteren ook te wachten tot vet een fout ging maken, wss ham ook want die weet dat druk zetten genoeg is bij vet.

En nu kappen met mekkeren over dat vet er niks aan kon doen, hij had gewoon op de baan moeten blijven. Kan niet presteren onder druk en maakte daarom zelf deze fout. :9

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
YakuzA schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:26:
[...]

Het probleem is hier juist dat ze te consequent zijn?
Hij kwam gevaarlijk de baan op waarvoor altijd deze straf staat, echter laten ze de overweging dat Vettel weinig kan doen aan de manier waar hij de baan weer op schoot weg.
Er zijn vergelijkbare incidenten geweest waar geen straf voor uitgedeeld is. Sterker nog, in de vergelijkbare situatie in Monaco 2016 had de coureur controle over de auto. Vettel had geen controle en deed wat hij moest doen om een crash te voorkomen. Maar hij krijgt er wel een straf voor. Dus nee, niet consequent.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
epic_gram schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:28:
Ik zie iedereen hier lezen dat vettel er niks aan kon doen, maar daar ben ik het niet mee eens. Hij bezwijkt onder druk. Als je jezelf van de baan afrijdt met een merc een paar meter achter je, ben je in de regel gewoon je plek kwijt.

Dit is precies het verschil tussen ham en vet. Ham zou met deze druk om kunnen gaan, vet niet. Ik zat gisteren ook te wachten tot vet een fout ging maken, wss ham ook want die weet dat druk zetten genoeg is bij vet.

En nu kappen met mekkeren over dat vet er niks aan kon doen, hij had gewoon op de baan moeten blijven. Kan niet presteren onder druk en maakte daarom zelf deze fout. :9
Coureurs zijn het niet met je eens. Ricciardo hierover:
If he pulls a little further to the left, he'll spin. When he brakes on the grass, he'll spin too. There was not much room for Lewis but still enough. I had an identical situation with Lewis in 2016 Monte Carlo. He had to go through the emergency exit and almost pushed me into the wall on his return. With me it was tighter than now with him. He didn't get a penalty. That was a good thing. It was a hard racing.
Daarnaast had Hamilton een lockup in de hairpin, zo'n beetje elke ronde. Dus ook hij stond onder druk.

Edit: daarnaast is er helemaal geen regel die zegt: als je van de baan af gaat moet jij je plek af staan. Dat is alleen zo als je de bocht afsnijd om je plek te behouden. Daar was hier geen spraken van. Lewis was namelijk niet eens met een inhaal poging bezig voordat Vettel van de baan ging.

[ Voor 14% gewijzigd door ThomasG op 10-06-2019 10:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:35
Zou de FIA inmiddels hun nieuwe AMG's hebben gekregen, of zit daar een levertijd op?

Zonder gekheid, ik hoop dat de FIA nog komt met een verklaring

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 23:45

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 00:59:
Dankzij de rijkunsten van Hamilton bleven ze beide heel, die wist op tijd uit te wijken en te remmen nog.
Vettel heeft daarnaast ook niet de hele raceafstand gereden, over het gras was korter.
Die 5 seconden was terecht .
:')

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FabianGTI schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:40:
Zou de FIA inmiddels hun nieuwe AMG's hebben gekregen, of zit daar een levertijd op?

Die verklaring staat in het officiële document met de beslissing van de stewards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

FabianGTI schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:40:

Wel grappig zo redeneren: als er geen straf was geweest waren de reacties weer dat de FIA altijd ferrari in bescherming neemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:35
RobertMe schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:41:
[...]

Die verklaring staat in het officiële document met de beslissing van de stewards.
Weet ik, maar er kwam nogal een shitstorm los daarna, misschien dat ze nog opheldering geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:51
Over de Safety Cars/Medical Cars: Ik heb het altijd al maf gevonden dat die geleverd worden door een fabrikant die zelf actief is in de sport. Waarom geen Audi, BMW of Porsche? Dan haal je de schijn van afhankelijkheid in ieder geval weg van de FIA.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
epic_gram schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:28:

Ik ben het volkomen met je eens. Hij maakt een fout en komt, al dan niet eigen schuld, 'gevaarlijk' terug op de baan. De afgelopen jaren zijn hier meerdere mensen voor gestraft, dus naar mijn mening terecht. Dat hij zich daarna als een kleuter gedroeg, zorgde wel voor leuke televisie. Die laatste paar minuten waren leuker dan de hele race. Neemt niet weg dat de arbitrage niet best is de afgelopen jaren. Gewoon 3 tot 5 stewards 'activeren' (waaronder minimaal 1 recente F1 coureur) die het gehele jaar jureren. Dat scheelt al een hoop vreemde straffen en zorgt toch voor iets van stabiliteit. RB moet zich wel achter de oren krabben trouwens, Gasly op een ronde gereden.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op maandag 10 juni 2019 @ 08:51:
[...]

Van de ene kant kun je de vraag zo stellen. Alternatief is een 'forced to brake hard' :p. Hamilton moet een uitwijkende manoeuvre doen om niet tegen Vettel aan te rijden. Dat hij daarbij buiten de witte lijntjes moet kleuren lijkt mij niet uit te maken. En IIRC haalde in Bahrein 2018 Hamilton Verstappen ook in buiten de lijnen waarbij Verstappen hem naar buiten duwde (en er contact was). IIRC is daar ook nooit onderzoek naar geweest of dat een leaving the track and gaining an advantage was.
Sterker nog, kijk Bahrein 2019 maar eens terug, daar haalt Hamilton Vettel in en gaat hij ook (net) buiten de track geheel op eigen kracht (maar aan de buitenkant). Heb je niemand over gehoord maar als dat Max was geweest was de wereld weer te klein. Ik houd hem nog even in reserve :)

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geen fan van Vettel. Zeker met wat hij de afgelopen jaren heeft geflikt heeft hij bij mij volledig afgedaan. Punt hier is dat het niet om Vettel gaat. Het gaat er hier om wat de FIA doet als er gewoon geracet word. Die regeltjes slaan nergens op en verpestten de race EN het kampioenschap.

De stelling en houding die Vettel inneemt samen met de acties van gisteren na de race kan ik mij helemaal in vinden en het werd tijd dat er eens een coureur opstaat en de boel wakker schud. Ik ben ook geen fan van Hamilton maar als de rollen compleet waren omgedraaid had ik het er hetzelfde over gedacht.

Schijnbaar denkt men dat iedereen er op uit is om Hamilton of Vettel voor te trekken. Dat is niet het geval. Van wat ik zo lees en interpreteer is het merendeels ermee eens dat die regeltjesneukerij eens moet afgelopen zijn en zich niet met iedere actie op de baan moet bemoeien. Het is al saai genoeg zonder die bemoeienis.

Dat het nu toevallig tussen Vettel en Hamilton is, is niet van belang. De volgende race mogen ze van mij beide van de baan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Migrator schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:28:
[...]

Sinds wanneer rijdt Stroll in de Alfa Romeo? Duidelijk te zien op Grosjean's onboard dat het niet Stroll was.

Stroll heeft een prima race gereden, goed om ook zijn inhaalactie op Sainz gezien te hebben :)
Stroll is daar de oorzaak door hem er links zo maar in te gooien.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

pro_6or schreef op maandag 10 juni 2019 @ 02:21:
Turbo, Hebbie weer kekker aan de Jupilers gelurkt? :-D Hamilton is toch echt van een andere orde dan mazepin, kom op, dat weet jij ook. Hamilton is steengoed, buitencategorie.
Vraag 1, ja! (Beperkt)

Antwoord... ja, hij is heel erg goed...wdc’s komen niet aanwaaien, maar het is wel opmerkelijk te noemen. Ik twijfel ook niet aan Hamilton z’n kwaliteiten. ;)

Het ging dan ook niet zozeer om Ham of Maz... maar meer om hoe goed die Mercedes wel niet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Turbo-Puppy schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:56:
[...]

Vraag 1, ja! (Beperkt)

Antwoord... ja, hij is heel erg goed...wdc’s komen niet aanwaaien, maar het is wel opmerkelijk te noemen. Ik twijfel ook niet aan Hamilton z’n kwaliteiten. ;)

Het ging dan ook niet zozeer om Ham of Maz... maar meer om hoe goed die Mercedes wel niet is.
Absoluut waar, en hij weet dat voordeel ook altijd slim uit te spelen in duels. De regels zijn er ook enorm op gericht de snellere auto het voordeel te geven. Zit je daar niet in dan is het dubbel moeilijk.

een treffende spreuk

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:10
Volgens mij ging hier iedereen ook uit zijn plaat toen Max een straf van 5 sec kreeg in een identieke situatie, het enige verschil was dat de chicane wat groter was. En Vettel, moet je hem horen zeg, kan begrijpen dat hij teleurgesteld is, maar hij wilde ook dat verstappen toen gestraft werd.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Zeer mee eens. Ik vind het persoonlijk nooit zo erg, laat hem maar. Als tegenstander is het handig om te zien hoe iemand reageert, wanneer zijn koelte weg is.

Maar, hier zit mijn stukje frustratie, wanneer Max zijn jongste pole op een paar duizendste verliest (naar verluid ook nog door een motor hick up) en hij rijd zachtjes tegen bordje 2 aan dan is hij een spoiled brat, maar als Vettel full mentaal gaat en met bordjes loopt te slepen en doen dan is dat allemaal terecht.

Daar baal ik wel van, al die weerstand die Max steeds krijgt. Al wordt dat gelukkig ook al wat minder.

Overigens niet aan jou gericht Robertme, geheel met je eens, gewoon een toevoeging van hoe ik er ook over denk.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mafti
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-11-2022

mafti

Kopyright Liberation Front

Enough is enough ;)

Jammer van deze race is dat het "meeste" gebeurde buiten het racen om.
Desondanks toch weer een bijzonder race gezien.

Is er al duidelijkheid over de problemen bij Norris?
(en de straf van Magnussen, 1000 strafregels "Ik mag niet meer mopperen over de radio") :)

[ Voor 3% gewijzigd door mafti op 10-06-2019 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

superduper schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:42:
[...]

Wel grappig zo redeneren: als er geen straf was geweest waren de reacties weer dat de FIA altijd ferrari in bescherming neemt...
Het leven is nou eenmaal niet eerlijk. Ik had voor het WDC graag gezien dat ze hier Vettel het voordeel van de twijfel gaven en in bescherming namen. Zou mij persoonlijk beter passen dan de zoveelste winst voor Mercedes. ;)

Niet erg objectief... ik weet het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
mafti schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:15:

Is er al duidelijkheid over de problemen bij Norris?
Ze hebben nog geen officiële verklaring gegeven. Waarschijnlijk verbogen door een oververhitte achterrem. De achterop hanging is van koolstofvezel, en dat wordt zacht als het heet wordt.

Martin Brundle had dat al gegokt tijdens de race:
[Streamable: Replay 2019-06-09 20-27-42]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 22:01
Imo zou er een regel moeten zijn om een auto voor te laten gaan, naast de optie om voor vijf (tien, ..) seconden straf te gaan. En dan voornamelijk voor de eerste optie gaan. Dan kun je tenminste nog proberen ervoor te racen. Lewis kon nu gewoon wat halfslachtige pogingen achter Seb doen. De instructie was ook helder, blijf binnen vijf seconden... Als ik dat wil zien dan kijk ik wel naar wielrennen ofzo.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

We zijn nu met zijn allen erg teleurgesteld, RBR is niks, Honda wordt nooit wat.

Ik denk daar toch iets anders over. Max geeft dat zelf ook telkens aan en ik geloof hem over het algemeen wel want hij praat weinig onzin. Max geeft zelf ik weet al niet hoe vaak aan dat de grip achter niet goed is. Dat is momenteel het grootste probleem.

Je zag dat bijvoorbeeld in Monaco bij de tunnel in accelereren ook (al werd dat ook wel erger omdat ze in traction 6 ipv 12 stonden) terwijl op de remmen de RBR er daar net zoals hier ook weer geweldig uit zag. Kijk maar hoe Max op iedereen inliep in de hairpin en in de bochten op Monaco, niet normaal.

Er zijn ook wel redenen voor, de kracht van RBR zat vorig jaar in de steeds betere high rake vloersealing (gedurende het seizoen). Nu verliezen ze de bargeboards, de FW en krijgen ze de dunnere banden. 3 regel factoren die daar enorm aan bijgedragen hebben. Redbull is haar voordeel grotendeels kwijt en zal tijd nodig hebben weer overnieuw hieraan te werken. Newey gelooft volgens mij dat dat nog steeds kan met high rake. Ik hoop het.

Maar (naast meer power van Honda) voorlopig zullen we op rear limited circuits zoals Canada enorm is, Max meer zien strugglen, zeker in weekeinden waar het ook zijn kant niet op valt.

Dat hij zo koel en rustig blijft werken aan zijn resultaat sterkt mij enorm, in mijn vertrouwen in Max maar ook in de hoop dat het met de RB15, RBR nog goed kan komen. Hopelijk snel, maar dat verwacht ik niet.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dadona schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:25:
Imo zou er een regel moeten zijn om een auto voor te laten gaan, naast de optie om voor vijf (tien, ..) seconden straf te gaan. En dan voornamelijk voor de eerste optie gaan. Dan kun je tenminste nog proberen ervoor te racen. Lewis kon nu gewoon wat halfslachtige pogingen achter Seb doen. De instructie was ook helder, blijf binnen vijf seconden... Als ik dat wil zien dan kijk ik wel naar wielrennen ofzo.
Zoals een wijs man gisteravond ook al schreef: RobertMe in "[F1 2019] Race 7 GP van Canada" :+

Gewoon tijdstraf uitdelen en zorgen dat deze bv binnen 3 ronden wordt ingelost (hetzelfde als bij drive through en stop & go penalties). Krijg je een tijd straf dan ga je maar even van het gas af zodat het gat voor & achter je respectievelijk met X seconden groeit & krimpt. Auto's die ertussen rijden laat je dan netjes langs alsof je een blauwe vlag krijgt en daarna kun je tenminste weer aanvallen om je positie terug te krijgen. Zo'n straf na de race kun je gewoon helemaal niks tegen doen. Wegrijden kan niet en daardoor kun je ook de straf niet counteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
Alhoewel ik het eens ben met Vettel dat er teveel wordt gemekkerd, is het natuurlijk enrom hypocriet. Als er iemand altijd zit te mekkeren is het vettel wel.

https://www.youtube.com/w...L0&feature=youtu.be&t=159

[ Voor 44% gewijzigd door -ION- op 10-06-2019 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 11:18
RobertMe schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:35:
[...]

Zoals een wijs man gisteravond ook al schreef: RobertMe in "[F1 2019] Race 7 GP van Canada" :+

Gewoon tijdstraf uitdelen en zorgen dat deze bv binnen 3 ronden wordt ingelost (hetzelfde als bij drive through en stop & go penalties). Krijg je een tijd straf dan ga je maar even van het gas af zodat het gat voor & achter je respectievelijk met X seconden groeit & krimpt. Auto's die ertussen rijden laat je dan netjes langs alsof je een blauwe vlag krijgt en daarna kun je tenminste weer aanvallen om je positie terug te krijgen. Zo'n straf na de race kun je gewoon helemaal niks tegen doen. Wegrijden kan niet en daardoor kun je ook de straf niet counteren.
Als wegrijden al niet lukt, gaat inhalen het ook niet worden hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 22:01
RobertMe schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:35:
[...]

:) De tijdstraf op de baan uitvoeren lijkt mij niet echt een veilige en realistische optie. Je kunt wel een gat laten vallen van 5 seconden, maar dat kan wel eens voor verwarring zorgen bij coureurs erachter. Opeens eerder remmen, rustiger rijden maar wel nog op de racelijn, .. Gewoon de plek (terug)geven. Dat doen ze op eigen initiatief als een inhaalactie mislukt.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:44

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

-ION- schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:39:
Alhoewel ik het eens ben met Vettel dat er teveel wordt gemekkerd, is het natuurlijk enrom hypocriet. Als er iemand altijd zit te mekkeren is het vettel wel.

https://www.youtube.com/w...L0&feature=youtu.be&t=159

[YouTube: 2016 Brazil Grand Prix | Highlights - The Director's Cut]
Idd, wie had er het meeste commentaar op het meerdere malen van de racelijn afwijken tijdens het afremmen, cq. Verdedigen... volgens mij VET.

www.google.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Die regels in de F1 zijn uiteindelijk toch ook te wijten aan de coureurs en de teams zelf. Want door al hun gezeur zijn die regels ontstaan.. En bij een hele hoop soortgelijke incidenten houden de meeste coureurs / teams wijselijk hun mond omdat het hun niet betreft of omdat ze er zelf voordeel uithalen. Als ze echt de boel willen veranderen dan moeten ze i.i.g. eensgezind en consistent naar buiten treden.
Kan me nog herinneren hoe al die coureurs zaten te zeuren over Max toen hij echt wilde racen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MisteRMeesteR schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:41:
[...]

Idd, wie had er het meeste commentaar op het meerdere malen van de racelijn afwijken tijdens het afremmen, cq. Verdedigen... volgens mij VET.
Klopt, maar tegelijkertijd is hij ook altijd tegen straffen geweest. Feit is dat mekkeren een bijdrage levert aan het al dan niet straffen. Daar zit een deel van het probleem. Ze weten dat er meegeluisterd wordt en dat er potentieel straffen worden uitgedeeld.

Als je al weet dat het geen zin heeft om te mekkeren zul je dat ook minder doen m.i.

Nachtje over geslapen en ik vind de straf nog steeds onterecht. Ik denk nog steeds dat als de straf niet was uitgedeeld, Hamilton op eigen kracht als eerste over de finish was gekomen.

En de reactie en houding van max zit me ook helemaal niet lekker. :X

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 10-06-2019 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:51
Iedere coureur gebruikt de regels voor zijn eigen gewin.
Max zat op Silverstone ook te klagen over Vettel toen Vettel hem naar buiten duwde en hij buiten de baan moest. Kreeg Vettel ook geen straf voor.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Dadona schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:25:
Dit vooral! Over de straf zelf wil ik helemaal geen mening over hebben, die stewards krijgen al genoeg over zich heen en elke mening is toch gekleurd (zij het vanuit 'racers-perspectief', zij het vanuit rijders / team perspectief, of whatever). Maar wat ik het ergste vond aan de straf is dat de laatste 20 (? 30?) rondje gewoon verpest waren terwijl we 'anders' mogelijk nog een mooie strijd hadden gezien vooraan (één van de weinige keren dit seizoen).

Nou heb ik niet de illusie dat als HAM door VET voorbij was gelaten als onderdeel van de straf, dat VET dan nog terug kon battlen met HAM, daar reed HAM veel te veel 'op z'n gemak' voor, maar misschien hadden ze (de stewards) dat dan ook maar in overweging moeten nemen :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Misschien moeten er "mildere" straffen komen in een andere vorm. 5sec is nog steeds best veel. Dat je op rechte eind een rondje bv max 275 mag. Verlies je ws ook paar sec. Dan zou in dit geval Hammilton er voorbij zijn gegaan en had je nog een echt gevecht gehad.

Of überhaupt gewoon: hij moet Ham er voorbij laten en mag hem volgende ronde pas weer inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Heb de onboard beelden nog eens bekeken van vettel maar vind niet dat hij op het laatste moment naar rechts stuurt, hij probeert met alle macht de auto onder controle te houden.

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Oscar Mopperkont schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:49:
Misschien moeten er "mildere" straffen komen in een andere vorm. 5sec is nog steeds best veel. Dat je op rechte eind een rondje bv max 275 mag. Verlies je ws ook paar sec. Dan zou in dit geval Hammilton er voorbij zijn gegaan en had je nog een echt gevecht gehad.

Of überhaupt gewoon: hij moet Ham er voorbij laten en mag hem volgende ronde pas weer inhalen.
Of een 2s straf... Dan moet je echt wel op de achtervleugel zitten bij de finish. Heb je als voorste rijder nog een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:45
Ik denk dat ik een goede straf weet: degene die het voordeel had van de verkeerde manoeuvre moet de andere tenminste 1cm voorbij laten ( dus even naast elkaar rijden). Zo Is er veel meer kans om de race te laten verlopen zoals het moet; laten racen dus. Dat zal mooie situaties opleveren!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Pagina: 1 ... 28 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.