[F1 2019] Race 7 GP van Canada Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 31 Laatste
Acties:
  • 87.013 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:12
wowly schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:11:
Vettel? Begaf het onder druk, maar is wel de overwinning g bestolen door de stewards. Dit verhaal krijgt nog een staartje zoals ik eerder zei.
.
welk staartje krijgt dit dan nog ? ze kunnen niet ik beroep tegen de straf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:38

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

TommyGun schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:49:
Ohja dat zaad circuit Paul Ricard :r
Paul Ricard is een fantastische baan!! Echt, geef het een kans. Chicane na start/finish is al tricky met hoogteverschillen en broodjes.. die kronkel erna is echt heel bijzonder haaks rechts, doordraaier links, overhaaks rechts en lange rechter doordraaien waar je een goede exit wil ivm het rechte stuk erna, maar je moet wel clean door de linker knik eerst.... dan hard afremmen voor de chicane naar links met hoogteverschil en een knik erna waar je wederom een goede exit wil.... dan een rechter bocht waar je big balls hebben moet (zeker in de GT3 want dan laten ze de chicane liggen!!) en in de bochten er na zijn meerdere lijnen mogelijk, erg interessant om uit te vinden wat de juiste lijn is, beetje spelen met gas en rem... Dan nog een interessante doordraaier naar links, wederom meerdere lijnen mogelijk en tenslotte een bitchy overhaakse rechter waar je bijna stil staat en tractie en je exit super belangrijk zijn anders wordt je met een slipstream voorbijgegaan. _/-\o_

Een van mijn favoriete tracks met Assetto Corsa O+ (mooi gevecht)

Afbeeldingslocatie: http://game.raceroom.com/de/assets/content/track/paul-ricard-2866-image-big.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.grandprixradio.nl/wp-content/uploads/2018/06/1527851769445-1-700x445.png

Voor de liefhebber

Zo mooi O+ O+ O+

Kan de F1 echt onwijs veel van leren!!!
ijzersterke BoP (Balance of Performance) _/-\o_ duidelijke en verlichte nummers op de wagens, real-time race positienr + rijderaanduiding achter de voorruit... genot voor het publiek

[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-06-2019 23:29 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:57
loekf2 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 21:38:
Stroll in de punten, moet niet gekker worden
Nog gekker? Zoiets?
Lance Stroll was part of the Ferrari Driver Academy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:16
Turbo-Puppy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:15:
[...]

Max zal wel moeten ... die clausule moet in werking gaan treden. Geen haar op mijn hoofd die er in gelooft dat Max nog een seizoen bij RBR gaat rijden. Zijn lichaamstaal spreekt boekdelen. Dat wordt de plek de van Bottas of Vettel. :) Dis is ook te veel -des-max zoals je aangeeft. Hij is al niet meer wil hij wil zijn ... en dat zal even goed gaan, maar over een race of 3 krijgen we vanzelf de aankondiging bij Ferrari of Mercedes. Ik zet er al mijn geld op in ... (niet veel, maar toch .. ti's alles)
Goeie, zou max idd zich zo tam gedragen omdat ie wel klaar is met RBR? Vooraf zoden ze ontwikkeljaar, maar zoals het er nu uitziet is het meer een (ondanks een goed en stabiel presterende Honda) een weggegooid jaar?

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Alfa90_Buttje schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:17:
[...]
Paul Ricard is een fantastische baan!! [knip]
Maar oh zo verrekte onoverzichtelijk voor de kijker.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Wognummer schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:16:
[...]

Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and Article 9.1.1 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the applicable time limits.
Niet? Maar welke tijdslimiet weet ik ook niet. Maar hij zou onveilig de track weer zijn opgekomen.. en niet het moment dat hij dus bijstuurt blijkbaar.. vage bende weer.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Max zal wel moeten ... die clausule moet in werking gaan treden. Geen haar op mijn hoofd die er in gelooft dat Max nog een seizoen bij RBR gaat rijden. Zijn lichaamstaal spreekt boekdelen. Dat wordt de plek de van Bottas of Vettel. :) Dis is ook te veel -des-max zoals je aangeeft. Hij is al niet meer wil hij wil zijn ... en dat zal even goed gaan, maar over een race of 3 krijgen we vanzelf de aankondiging bij Ferrari of Mercedes. Ik zet er al mijn geld op in ... (niet veel, maar toch .. ti's alles)
En @wowly

Ja en waar moet ie dan heen?

Tenzij Vettel stopt en Hamilton naar Ferrari gaat, zit ie volgend jaar nog gewoon bij red bull...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Luxicon schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:18:
[...]

[...]

Niet? Maar welke tijdslimiet weet ik ook niet. Maar hij zou onveilig de track weer zijn opgekomen.. en niet het moment dat hij dus bijstuurt blijkbaar.. vage bende weer.
het is wat vaag ik geef toe maar ze kunnen tegen certain decisions in beroep niet tegen tijdstraffen uitgedeeld tijdens de race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

MikeyMan schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:19:
[...]

Tenzij Vettel stopt en Hamilton naar Ferrari gaat, zit ie volgend jaar nog gewoon bij red bull...
Ik geef toch 2 opties? _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:41
[...]

Max zal wel moeten ... die clausule moet in werking gaan treden. Geen haar op mijn hoofd die er in gelooft dat Max nog een seizoen bij RBR gaat rijden. Zijn lichaamstaal spreekt boekdelen. Dat wordt de plek de van Bottas of Vettel. :) Dit is ook te veel des-max zoals je aangeeft. Hij is al niet meer wil hij wil zijn ... en dat zal even goed gaan, maar over een race of 3 krijgen we vanzelf de aankondiging bij Ferrari of Mercedes. Ik zet er al mijn geld op in ... (niet veel, maar toch .. ti's alles)
Geloof er niks van, durf daar ook wel al mn geld op in te zetten (da's nog minder waarschijnlijk). Max rijdt volgend seizoen ook gewoon bij RBR.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:16
Zo, eindelijk bijgelezen :P

Mijn mening over het Vettel / Hamilton incident.
Vettel maakt een fout en zou daardoor zijn plek kwijt zijn. Door de muur heeft hij geluk en moet Hamilton op de rem. Wat mij betreft is een straf dus terecht. Echter zou ik wel pleiten voor een "wissel van plek indien mogelijk". Ook als je bv kijkt naar twee weken terug in Monaco met Verstappen en Bottas alhoewel Vettel daar weer tussen was gekomen. Een time penalty is momenteel gelijk aan van plek ruilen. Doordat ze niet op de limiet rijden kun je niet even 5s weg rijden. Geef jij gas, geeft die achter je ook gas. Daarnaast is inhalen ook nog eens vrijwel onmogelijk geworden. Beter is dus een vorm van de straf echt tijdens de race geven zodat er in ieder geval nog de mogelijkheid is om terug te vechten. Nu is het voor de rijders erachter gewoon een kwestie van aanhaken, wat geen moeite kost, en zo je "verbeterde" plek veilig stellen. Voor mij part maak je er een "5s time penalty betekend dat je bij huidige posities en timings achter rijder X terecht komt dus laat je zover terug zakken" (hetzelfde als bij blauwe vlag, maak plaats). Als je dan een straf krijgt kun je tenminste daarna nog een poging doen om je terug te vechten.

En terugkomende op dit specifieke incident. De opmerking "maar er was geen voordeel, Hamilton heeft er nooit voor gezeten" vind ik nogal raar. Het voordeel is dat Hamilton er niet voor kon komen. En volgens mij zijn er wel vaker time penalties uitgedeeld voor "gaining an advantage" zonder dat er daadwerkelijk een inhaalactie plaats vind. Als ik mij niet heel erg vergis was dat o.a. zo in Mexico (2016?) waar Verstappen zich in T1 verremd onder de druk van Vettel, T2 afsnijd door het gras, en vervolgens weer voor Vettel de baan op komt. Ook daarvoor is toen een time penalty gegeven, en ik durf te wedden dat dat was voor "gaining an advantage".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, want die opties bestaan niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Wognummer schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:19:
[...]

het is wat vaag ik geef toe maar ze kunnen tegen certain decisions in beroep niet tegen tijdstraffen uitgedeeld tijdens de race
Oke, maar de tekst die ik aanhaal staat onderaan het rapport over de beslissing van het incident?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Luxicon schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:22:
[...]

Oke, maar de tekst die ik aanhaal staat onderaan het rapport over de beslissing van het incident?
Reason The stewards reviewed video evidence and determined that Car 5,left the track at turn 3, rejoined the track at turn 4 in an unsafe manner and forced car 44 off track. Car 44 had to take evasive action to avoid a collision.  Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and Article 9.1.1 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the applicable time limits.

dat staat er en ik hoorde dus op sky voorbij komen over die tijdstraffen en nieut in beroep kunnen gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

MikeyMan schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:20:
[...]

Nee, want die opties bestaan niet...
Want? Jij zat bij de contractonderhandelingen van zowel Vettel Als Bottas voor 2020 aan tafel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Luxicon schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:22:
[...]

Standaard sjabloon. Staat in dat ze bij bepaalde besluiten in beroep kunnen gaan. Bij time penalties kan dat niet.

Zal vast iets te maken hebben met dat je bij time penalties die tijdens de race worden ingelost (bij een pitstop) je moeilijk weer de time penalty terug kunt draaien. Want de hele race was anders. Time penalties die na de race zijn uitgedeeld kun je dan weer wel makkelijk wegstrepen, maar ook dat doen/willen ze niet. Wat ook wel weer te begrijpen is. Want de straf is een time penalty, en wanneer je die inlost beslissen de stewards niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:38

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ah, weer niks gemist. Top race, thank you all the fans blablabla.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11:48
Turbo-Puppy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:24:
[...]

Want? Jij zat bij de contractonderhandelingen van zowel Vettel Als Bottas voor 2020 aan tafel? ;)
Toto heeft in een interview laatst aangegeven dat Verstappen en Hamilton in 1 team gewoon niet gaat gebeuren. Zolang Hamilton daar zit, heeft Verstappen dus weinig opties en is hij afhankelijk van Vettel.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Max naast Hamilton gaat niet gebeuren.
Max ipv Vettel alleen als Vettel stopt.
En dan zie ik Hamilton voorrang krijgen.

Dus dan zijn we weer terug bij mijn eerdere uitspraak. En daar durf ik wel geld op te zetten... :)

@Maurice079 dat zeg ik ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 09-06-2019 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-10 04:44

Yor

Yor1313#2571

Maurice079 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:29:
[...]

Toto heeft in een interview laatst aangegeven dat Verstappen en Hamilton in 1 team gewoon niet gaat gebeuren. Zolang Hamilton daar zit, heeft Verstappen dus weinig opties en is hij afhankelijk van Vettel.
Zou ik ook zeggen als ik Toto was....lekker de debiele joker spelen....

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Ferrari moet Verstappen niet heen willen IMO, en is ook geen stap vooruit. En als het al een stap vooruit is is het nog steeds geen kans op een kampioenschap. Mercedes zie ik niet gebeuren. Die hebben hun les wel geleerd in 2016. En Bottas begint nu alweer wat terug te zakken / Hamilton begint gaatje op te bouwen. Dus volgende races kan Mercedes weer aan de team orders omdat de strijd gestreden is binnen het team en ze de oh zo belangrijke punten bij Hamilton moeten binnen slepen.
De enige optie is dan dat Hamilton weg gaat bij Mercedes, en dat zie ik niet gebeuren voordat hij minimaal 7 WDCs heeft binnen gesleept (en dat kan op zijn vroegst in 2020) of hij niet meer mee doet om de prijzen (en dat doet hij nu nog wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:30:
[...]

Ferrari moet Verstappen niet heen willen IMO, en is ook geen stap vooruit. En als het al een stap vooruit is is het nog steeds geen kans op een kampioenschap. Mercedes zie ik niet gebeuren. Die hebben hun les wel geleerd in 2016. En Bottas begint nu alweer wat terug te zakken / Hamilton begint gaatje op te bouwen. Dus volgende races kan Mercedes weer aan de team orders omdat de strijd gestreden is binnen het team en ze de oh zo belangrijke punten bij Hamilton moeten binnen slepen.
De enige optie is dan dat Hamilton weg gaat bij Mercedes, en dat zie ik niet gebeuren voordat hij minimaal 7 WDCs heeft binnen gesleept (en dat kan op zijn vroegst in 2020) of hij niet meer mee doet om de prijzen (en dat doet hij nu nog wel).
Voorlopig lijkt Ferrari wel degelijk een stap vooruit. Die gaan allebei voor max eindigen in het WK moet je maar rekenen. En dan schat ik zowel Leclerc als Vettel minder in dan max op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
MikeyMan schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:32:
[...]

Voorlopig lijkt Ferrari wel degelijk een stap vooruit. Die gaan allebei voor max eindigen in het WK moet je maar rekenen. En dan schat ik zowel Leclerc als Vettel minder in dan max op dit moment.
Dat zeker, Ferrari rijdt wel vaker helemaal vooraan, dan de Red Bull.

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Maurice079 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:29:
[...]

Toto zegt wel meer ... vooralsnog meer onzin in nuchtere toestand dan ik in beschonken toestand terwijl ik woedend ben ... dat neem ik dus niet serieus. Als ze Max kunnen vastleggen, dan gaan ze ervoor. Ze kunnen het betalen, en zullen die kans niet laten schieten. Wat moet je bij een team dat jaar op jaar pas in Abu Dhabi een auto weet neer te zetten die een beetje kan aanhaken? Niets! ... RB = verleden tijd .. Newey .. kun je gewoon afschrijven .. het is niet meer wat het was. Mercedes domineert, en dat gaat echt niet veranderen.

Ik vind het verder heel lief en leuk dat heel veel mensen nog in RB en Honda geloven ... en als vooraanstaand Honda fan wil ik best dat het zo zou zijn .. maar laten we eerlijk blijven. Honda kan nauwelijks de Renault motor aan .. en RB moet meer naar achter kijken dan naar Ferrari momenteel. Dat is helaas de realiteit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MikeyMan schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:32:
[...]

Nja, verkeerd verwoord. Ferrari lijkt wel een stap vooruit, maar als Verstappen de afgelopen 7 races in een Ferrari had gereden was hij nog steeds derde denk ik. Ook in de Ferrari wordt je dit jaar geen WDC, en ook de afgelopen jaren werd je in de Ferrari waarschijnlijk geen WDC. Alhoewel Vettel het ook wel een aantal keren verprutst heeft, maar ook die seizoenen had Hamilton uiteindelijk een flinke voorsprong in punten. Maar we weten uiteraard weer niet of Hamilton de "druk" wel aan kon als Vettel wel korter bij bleef qua punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 16:05
Ben benieuwd of Grosjean nog een penalty aan de broek krijgt voor zijn unsafe return bij de start. Hij slaat bocht 2 over en rijd daar zo weer de baan op een halve meter van een Alfa Romeo.

Deze race was een aanfluiting voor de sport.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit nog een staartje krijgt en Vettel en Hamilton van beker moeten wisselen.

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 09-06-2019 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:36:
[...]

Nja, verkeerd verwoord. Ferrari lijkt wel een stap vooruit, maar als Verstappen de afgelopen 7 races in een Ferrari had gereden was hij nog steeds derde denk ik. Ook in de Ferrari wordt je dit jaar geen WDC, en ook de afgelopen jaren werd je in de Ferrari waarschijnlijk geen WDC. Alhoewel Vettel het ook wel een aantal keren verprutst heeft, maar ook die seizoenen had Hamilton uiteindelijk een flinke voorsprong in punten. Maar we weten uiteraard weer niet of Hamilton de "druk" wel aan kon als Vettel wel korter bij bleef qua punten.
Vorig jaar had Vettel zeker wel een gerede kans op het WK. Dit jaar lijkt me idd kansloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Reprimande voor Vettel voor het gedrag na afloop.
Dat is een mogelijk staartje.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Turbo-Puppy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:35:
[...]

Toto zegt wel meer ... vooralsnog meer onzin in nuchtere toestand dan ik in beschonken toestand terwijl ik woedend ben ... dat neem ik dus niet serieus. Als ze Max kunnen vastleggen, dan gaan ze ervoor. Ze kunnen het betalen, en zullen die kans niet laten schieten. Wat moet je bij een team dat jaar op jaar pas in Abu Dhabi een auto weet neer te zetten die een beetje kan aanhaken? Niets! ... RB = verleden tijd .. Newey .. kun je gewoon afschrijven .. het is niet meer wat het was. Mercedes domineert, en dat gaat echt niet veranderen.

Ik vind het verder heel lief en leuk dat heel veel mensen nog in RB en Honda geloven ... en als vooraanstaand Honda fan wil ik best dat het zo zou zijn .. maar laten we eerlijk blijven. Honda kan nauwelijks de Renault motor aan .. en RB moet meer naar achter kijken dan naar Ferrari momenteel. Dat is helaas de realiteit. :/
De vraag is dan ook of je Newey daadwerkelijk kan afschrijven. Ik ben het ermee eens dat die Honda-motor op dit moment het zwakke punt is, maar er is natuurlijk een reden waarom Merc geen motor wilde leveren aan RBR.

Verder is het vanaf het begin van het seizoen al duidelijk dat dit een overgangsjaar was. Of dat betekent dat het volgend jaar allemaal beter zal zijn? Ik denk het niet. Maar veel opties zijn er in mijn ogen ook niet. Ik denk ook niet dat Merc Max naast Hamilton zou plaatsen. Merc heeft geen haast, zolang zij de beste auto hebben, kunnen ze Max contracteren wanneer hen dat het best uitkomt. Dat heeft vanuit hun oogpunt geen haast waarschijnlijk.

Ferrari zie ik ook niet als realistische optie. Zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat Vettel er volgend jaar mee kapt, dan hebben zij al ingezet op Leclerc, waarom zouden ze die willen pairen met Verstappen. Denk dat die ook gewoon voor een andere rijder zullen gaan (en aangezien ik er niet vanuit ga dat Vettel ermee kapt, denk ik dat we hem volgend jaar gewoon weer terugzien bij Ferrari).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Leuke comments ook :+

Ferrari on the verge of their first win.. :o
FIA: Hold my beer.. 8)

Literally everyone: wow.... Vettel is going to win!! :o
FIA: yeah, well, actually no.. :')

[ Voor 20% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-06-2019 23:52 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wowly
[...]

Ik denk dat dit op het schaaltje wordt gelegd van beslissingen die nota bene de winst wegnemen bij een overduidelijke winnaar. Er moeten steward zijnvoor handhaving van de regels, maar dan wel in de geest van het racen. Dus stel, Vettel moet als straf Hamilton voorbij laten gaan als straf, had ie nog altijd altijd kunnen racen om hamilton in te halen? Wel een straf, maar meer racen imho.

Dit is niet te begrijpen voor een gemiddelde liefhebber. Let wel, deze straf was een interpretatie. Het was zeker niet duidelijk Vettel duidelijk opzettelijk gevaarlijk de baan opkwam om Hamilton te dwarsbomen....

Vorige race: max krijgt 5 seconden omdat hij Bottas teveel hinderde, in de race de plaats teruggeven zodat max terug had kunnen RACEN i.p.v. een papieren/ digitale actie die niet op het circuit plaatsvind.

Wat mij betreft; meteen straffen en ook op de baan, niet via strafpunten of andere papieren/ digitale manieren. Heeft niets met racen te maken.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
wowly schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:45:
[...]

Ik denk dat dit op het schaaltje wordt gelegd van beslissingen die nota bene de winst wegnemen bij een overduidelijke winnaar. Er moeten steward zijnvoor handhaving van de regels, maar dan wel in de geest van het racen. Dus stel, Vettel moet als straf Hamilton voorbij laten gaan als straf, had ie nog altijd altijd kunnen racen om hamilton in te halen? Wel een straf, maar meer racen imho.

Dit is niet te begrijpen voor een gemiddelde liefhebber. Let wel, deze straf was een interpretatie. Het was zeker niet duidelijk Vettel duidelijk opzettelijk gevaarlijk de baan opkwam om Hamilton te dwarsbomen....

Vorige race: max krijgt 5 seconden omdat hij Bottas teveel hinderde, in de race de plaats teruggeven zodat max terug had kunnen RACEN i.p.v. een papieren/ digitale actie die niet op het circuit plaatsvind.

Wat mij betreft; meteen straffen en ook op de baan, niet via strafpunten of andere papieren/ digitale manieren. Heeft niets met racen te maken.
ik snap je punt wel hoor maar ik denk dat ze er in de regels wat mee moeten, nu worden de regels die op papier staan gevolgd er kijken 4 stewards naar en die komen schijnbaar tot een beslissing, en ik moet eerlijk toegeven hoewel ik VET ook wel snap ik de straf kan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
MikeyMan schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:19:
[...]

En @wowly

Mercedes of Ferrari. Max is de toekomst. Vettel en Hamilton rijden nog maximaal 5 jaar en dan? Ik denk dat RBR de portemonnee moet trekken om max te behouden.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
wowly schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:48:
[...]

Mercedes of Ferrari. Max is de toekomst. Vettel en Hamilton rijden nog maximaal 5 jaar en dan? Ik denk dat RBR de portemonnee moet trekken om max te behouden.....
Dat betekent dus ook dat Max in het slechtste geval de komende 5 jaar weinig opties heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-10 14:32

pro_6or

amateur_60r

Turbo-Puppy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:35:
[...]

Waarom denk je dat RBR zo lang heeft getwijfeld over te stappen. Omdat Renault echt nog wel voor lag. Renault heeft ook een goede stap gezet tov vorig jaar ook nog. maar de Honda spec 2 lijkt tot nu toe inderdaad zeer betrouwbaar. Max geloofd er zelf wel in, dat is duidelijk.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Wognummer schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:48:
[...]

ik snap je punt wel hoor maar ik denk dat ze er in de regels wat mee moeten, nu worden de regels die op papier staan gevolgd er kijken 4 stewards naar en die komen schijnbaar tot een beslissing, en ik moet eerlijk toegeven hoewel ik VET ook wel snap ik de straf kan volgen.
Hoe dan! Je hebt toch ook de beelden gezien waarbij Hamilton een voordeel haalt op Ricardo in een regenachtig Monaco. Daar geven ze de straf toch ook niet?

Consequentie is het enige wat we van de FIA vragen en racen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

wowly schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:48:
[...]

nog 5 jaar ... tegen die tijd hebben we alleen nog de zgn. "ik vergat op te zeggen" & "wist niet dat ik geabonneerd was" fans over ... bij elkaar opgeteld een man of 20 die nog per ongeluk betaald om F1 te kunnen kijken , maar al 21 jaar de sport niet meer volgt. 8)7

Okee .. ik trek het in belachelijke nu, maar je begrijpt waar ik naartoe wil toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Turbo-Puppy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:52:
[...]

nog 5 jaar ... tegen die tijd hebben we alleen nog de zgn. "ik vergat op te zeggen" & "wist niet dat ik geabonneerd was" fans over ... bij elkaar opgeteld een man of 20 die nog per ongeluk betaald om F1 te kunnen kijken , maar al 21 jaar de sport niet meer volgt. 8)7

Okee .. ik trek het in belachelijke nu, maar je begrijpt waar ik naartoe wil toch?
Dat zal die teams niet zoveel uitmaken. Zij doen mee om te winnen, niet om de kijkers te vermaken. Anders had Mercedes een aantal jaren geleden al wel ingestemd met grotere veranderingen die een einde zouden maken aan hun dominantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Snowdog schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:53:
[...]

Dat zal die teams niet zoveel uitmaken. Zij doen mee om te winnen, niet om de kijkers te vermaken. Anders had Mercedes een aantal jaren geleden al wel ingestemd met grotere veranderingen die een einde zouden maken aan hun dominantie.
Daar heb je een punt ... al zal het commercieel belang ook gewogen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
Ik snap hem. Ik weet niet of het zo’n vaart loopt. Slecht nieuws is immers ook nieuws.

Even wat anders, de Hulk heef5 teamorders Ricci niet in te halen! Wat een streek! Niet dat ze voor het kampioenschap gaan ofzo, nee alleen maar om datgene wat ze hadden te houden zoals het was. Tot zover de “ racing attitude” van Abiteboul....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
wowly schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:45:
[...]

Niet te vergeten dat lewis de hele fout van Vettel makkelijk kon zien en indien Lewis veiligheid belangrijk vond Vettel had kunnen laten uitdriften en weer terug op de baan laten komen alvorens het gas erop te geven.

Maar Lewis dook ertussen in een gat wat steeds kleiner werd en moest toen z`n auto redden.

Lewis heeft de crash als opportuniteit gezien (maw divebomb dus) en klaagt nu Vettel aan dat Vettel hem van de baan duwt.

Lewis is degene die het gevaarlijker gemaakt heeft, niet Vettel.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
wowly schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:54:
Ik snap hem. Ik weet niet of het zo’n vaart loopt. Slecht nieuws is immers ook nieuws.

Even wat anders, de Hulk heef5 teamorders Ricci niet in te halen! Wat een streek! Niet dat ze voor het kampioenschap gaan ofzo, nee alleen maar om datgene wat ze hadden te houden zoals het was. Tot zover de “ racing attitude” van Abiteboul....
Vind daar persoonlijk niet zoveel mis mee. Die punten zijn belangrijk voor Renault, dus wel enigszins begrijpelijk. Racen is leuk, maar als je auto's de helft van de tijd de finish al niet halen en een groot deel van de rest geen pace hebben, dan is vandaag een mooie kans om punten te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Alfa90_Buttje schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:44:
[YouTube: Hamilton And Vettel's Near Miss In Montreal | 2019 Canadian Grand Prix]

Leuke comments ook :+

Ferrari on the verge of their first win.. :o
FIA: Hold my beer.. 8)

Literally everyone: wow.... Vettel is going to win!! :o
FIA: yeah, well, actually no.. :')
Die stuurbeweging naar rechts blijf ik echt een rare move vinden. Uit de andere beelden kan ik nu ook niet echt opmaken dat de auto iets geks doet wat hij doet opvangen. Bij mij als leek komt dat echt over als blokken en niet als noodzakelijk kwaad om de auto onder controle te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

Dat was wel duidelijk in de race ja. Hulkenberg kwam met rasse schreden dichterbij en zat in de versnellingsbak van Ricciardo. Daarna liet ie het gat vallen en reed het toch weer vrij snel dicht. Misschien is dit een van de afspraken die Ricciardo in zijn Renault contract heeft opgenomen? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe

Bron? Dat je voor een eerste en tweede rijder gaat kan. Maar je stelt het nu alsof Hulkenberg überhaupt niet voor Ricciardo mag finishen (tenzij uitvallen/pech/...)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Zegt genoeg. Laat die stewards zonder race ervaring lekker weggaan en bijvoorbeeld oud coureurs aannemen die er wel verstand van hebben.

https://wtf1.com/post/rac...z4fHmFkxolhvvv313xA9Gn0eg

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

RobertMe schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:57:
[...]

Die stuurbeweging naar rechts blijf ik echt een rare move vinden. Uit de andere beelden kan ik nu ook niet echt opmaken dat de auto iets geks doet wat hij doet opvangen. Bij mij als leek komt dat echt over als blokken en niet als noodzakelijk kwaad om de auto onder controle te houden.
Je zag die stuiter niet terug de baan op waarbij Seb's helm heftig heen en weer sloeg of het feit dat een auto glibbert met vuile vochtige banden als hij het gras uit komt bij hoge snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snowdog schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:41:
[...]

De vraag is dan ook of je Newey daadwerkelijk kan afschrijven. Ik ben het ermee eens dat die Honda-motor op dit moment het zwakke punt is, maar er is natuurlijk een reden waarom Merc geen motor wilde leveren aan RBR.

Verder is het vanaf het begin van het seizoen al duidelijk dat dit een overgangsjaar was. Of dat betekent dat het volgend jaar allemaal beter zal zijn? Ik denk het niet. Maar veel opties zijn er in mijn ogen ook niet. Ik denk ook niet dat Merc Max naast Hamilton zou plaatsen. Merc heeft geen haast, zolang zij de beste auto hebben, kunnen ze Max contracteren wanneer hen dat het best uitkomt. Dat heeft vanuit hun oogpunt geen haast waarschijnlijk.

Ferrari zie ik ook niet als realistische optie. Zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat Vettel er volgend jaar mee kapt, dan hebben zij al ingezet op Leclerc, waarom zouden ze die willen pairen met Verstappen. Denk dat die ook gewoon voor een andere rijder zullen gaan (en aangezien ik er niet vanuit ga dat Vettel ermee kapt, denk ik dat we hem volgend jaar gewoon weer terugzien bij Ferrari).
Enige is dat ook Leclerc inmiddels geknakt lijkt. Maar max naast Vettel lijkt me evengoed onmogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Bij ziggo was een mooie analyse, let op het hoofd van Vettel, hij kijkt niet in zijn spiegel bij de stuurbeweging naar rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
MikeyMan schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:59:
[...]

Enige is dat ook Leclerc inmiddels geknakt lijkt. Maar max naast Vettel lijkt me evengoed onmogelijk.
Nouja, ik denk dat Leclerc net wat meer tijd nodig heeft, maar hij zal er uiteindelijk wel komen. Max naast Vettel zou ik waarschijnlijker achten dan Max naast Leclerc eigenlijk. Denk echter wel dat Max op dit moment Vettel al zou verslaan though. Ik denk dat dat echter niet zo'n enorm probleem zou zijn though (in iig vanuit Ferrari's oogpunt). Maar goed, pure speculatie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

[...]

Als het opzettelijk had geweest had hij zijn stuur onder controle iets naar rechts gedraaid, het is duidelijk te zien dat hij fel rechts/links stuur na het terugkomen om zijn auto onder controle te houden. Geen opzet.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
RobertMe schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:59:
[...]

Bron? Dat je voor een eerste en tweede rijder gaat kan. Maar je stelt het nu alsof Hulkenberg überhaupt niet voor Ricciardo mag finishen (tenzij uitvallen/pech/...)
https://www.gpupdate.net/...iet-passeren-van-renault/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

enchion schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:56:
[...]

Niet te vergeten dat lewis de hele fout van Vettel makkelijk kon zien en indien Lewis veiligheid belangrijk vond Vettel had kunnen laten uitdriften en weer terug op de baan laten komen alvorens het gas erop te geven.

Maar Lewis dook ertussen in een gat wat steeds kleiner werd en moest toen z`n auto redden.

Lewis heeft de crash als oportuniteit gezien (maw divebomb dus) en klaagt nu Vettel aan dat Vettel hem van de baan duwt.

Lewis is degene die het gevaarlijker gemaakt heeft, niet Vettel.
Ik denk dat je gelijk hebt .. maar weet je wat ... hier komen we toch niet uit.

Dit is het zoveelste zwarte blad in F1 seizoen 2019 ... dit boek kent feitelijk alleen nog maar zwarte pagina's en als het donkerder zou kunnen, dan was die er vandaag in gegaan.

Het is als F1 fan gewoon heel erg pijnlijk en treurig om te zien hoever de sport afgegleden ... nog los van wat we vandaag zagen ben ik eigenlijk echt woedend over de manier waarop de sport kapot is gemaakt. Het gaat allang niet meer om het racen .. alles wordt bepaald met digitale tools .. penalty's en pitstops. Testen op de vrijdag is een bevestiging van al het werk op de sim in de fabriek .. en iedere rijder die zo'n ding kan besturen, kan kampioen worden in de beste auto.

Formule 1 is medisch gezien eigenlijk gewoon dood wat mij betreft .. hoe lomp dat ook klinkt ... het leeft formeel nog omdat het beweegt, maar voor m'n plezier kijk ik allang niet meer. Steeds als je denkt dat er een lichtpuntje valt te zien, dan komt er wederom iets dat alles tot de grond tot verder kapot maakt en afbreekt ... ik ben er niet in woord en woede klaar mee, maar in mijn hart voel ik me echt van iets ontnomen. -O- .. dat is ook wat me vanavond zo woedend maakt. waarvoor nogmaals excuses. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Denk dat de comments van Abiteboul wel realistisch zijn in deze. Het is niet dat RIC eerste rijder is, maar ze wilden gewoon die punten securen. Als Hulk voorop had gelegen, dan had RIC waarschijnlijk die order gekregen. Die positie in het constructeurskampioenschap is gewoon veel geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
Snowdog schreef op maandag 10 juni 2019 @ 00:04:
[...]

Denk dat de comments van Abiteboul wel realistisch zijn in deze. Het is niet dat RIC eerste rijder is, maar ze wilden gewoon die punten securen. Als Hulk voorop had gelegen, dan had RIC waarschijnlijk die order gekregen. Die positie in het constructeurskampioenschap is gewoon veel geld waard.
Misschien heb je wel gelijk. Voor mijn gevoel echter moet je coureurs laten racen. Daar komen we voor. Voor de Hulk en Ricci is het hun eigen wedstrijd die zo wordt ontnomen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Slavy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:59:
Zegt genoeg. Laat die stewards zonder race ervaring lekker weggaan en bijvoorbeeld oud coureurs aannemen die er wel verstand van hebben.

https://wtf1.com/post/rac...z4fHmFkxolhvvv313xA9Gn0eg
Een hele mooie
Mario Andretti ✔
@MarioAndretti
I think the function of the stewards is to penalize flagrantly unsafe moves not honest mistakes as result of hard racing. What happened at #CanadaGp is not acceptable at this level of our great sport. @F1
[YouTube: F1 2019 Canadian GP: ANGRY VETTEL POST RACE INTERVIEW / REACTION after the Penalty]
:'( (y)

[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-06-2019 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
wowly schreef op maandag 10 juni 2019 @ 00:06:
[...]

Misschien heb je wel gelijk. Voor mijn gevoel echter moet je coureurs laten racen. Daar komen we voor. Voor de Hulk en Ricci is het hun eigen wedstrijd die zo wordt ontnomen.
Nouja, ik denk dat het voor teams die dicht bij elkaar zitten gewoon lastig is. Heb persoonlijk niet zoveel problemen met deze orders. Kijk dat ze het bij Red Bull toestaan is ook alleen omdat ze toch geen kans hebben om Ferrari te pakken en op de rest liggen ze mijlenver voor. Bij Force India/ Racing Point lieten ze het een tijdje toe, maar denk dat de rest van de teams daar wel hun conclusies uit getrokken heeft.

Bij Renault weten ze van vorig jaar nog wel hoeveel een paar punten waard kunnen zijn, dus ik denk dat dat er wel mee te maken heeft. Uiteindelijk doet een Mercedes of Ferrari eigenlijk ook niet anders als ze 1-2 rijden (denk ik). Die gaan de winst ook niet op het spel zetten (uitzondering als er een Rosberg bij Mercedes rijdt of Leclerc teamorders negeert). Betekent natuurlijk nog niet dat het goed is, maar het is in ieder geval wel begrijpelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-10 11:45

Franko P.

Hit it.

[...]

Hij moest wel sturen om de auto op te vangen.
Als hij dat niet had gedaan was waarschijnlijk bij grip op de voorwielen de achterkant uitgebroken met een crash tegen de muur of Hamilton als gevolg. Of hij was over de voorwielen doorgegleden met ook een crash als gevolg.
Eerst zorgen voor grip, dan pas weer corrigeren. En dat alles beslist hij in een fractie van een seconde, op het gras remmen was ook geen optie.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Franko P. schreef op maandag 10 juni 2019 @ 00:14:
[...]

Als hij dat niet had gedaan was waarschijnlijk bij grip op de voorwielen de achterkant uitgebroken met een crash tegen de muur of Hamilton als gevolg. Of hij was over de voorwielen doorgegleden met ook een crash als gevolg.
Eerst zorgen voor grip, dan pas weer corrigeren. En dat alles beslist hij in een fractie van een seconde, op het gras remmen was ook geen optie.
true .. en wat je hiermee feitelijk in de hand werkt is ... dat wanneer het om een kampioenschap gaat, je beter elkaar in de wielen kunt rijden en samen er af gaan ,dan te racen .. immers .. de voorste pakt meer punten meer dan jou, en samen de muur in levert niemand voordeel op.

Vettel was dus hier weggekomen met een crash, want .. race incident .. maar een correctie kan niet, dan moet je 7 punten in het WDC incasseren en de rest.

Mijn gezond verstand zegt dan ... volgende keer samen de muur in, want dat kost me per saldo minder ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:11

mrc4nl

Procrastinatie expert

Legend tells Norris car is still on the track _O-

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:26

Edd

Turbo-Puppy schreef op maandag 10 juni 2019 @ 00:18:
Mijn gezond verstand zegt dan ... volgende keer samen de muur in, want dat kost me per saldo minder ??
Mijn gezonde verstand zegt dat je gewoon de bocht netjes moet nemen en niet door het gras moet gaan.
Dat is volgens mij het enige wat hij had kunnen doen. De stewards lijken namelijk totaal niet te kijken of hij er wat aan kon doen of niet. Het was simpelweg "unsafe rejoining". Stilstaan kon niet en het ging met een dusdanige snelheid dat hij hem ook niet even rustig kon opvangen.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Edd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 00:21:
[...]

Mijn gezonde verstand zegt dat je gewoon de bocht netjes moet nemen en niet door het gras moet gaan.
Dat is volgens mij het enige wat hij had kunnen doen. De stewards lijken namelijk totaal niet te kijken of hij er wat aan kon doen of niet. Het was simpelweg "unsafe rejoining". Stilstaan kon niet en het ging met een dusdanige snelheid dat hij hem ook niet even rustig kon opvangen.
Ik had je in de wielen gereden als het om een WDC ging .. die punten ga ik je niet geven ... dan maar samen niets. Of dat verstandig is .. geen idee, ik ging ze je gewoonweg niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Turbo-Puppy schreef op maandag 10 juni 2019 @ 00:24:
Ik had je in de wielen gereden als het om een WDC ging .. die punten ga ik je niet geven ... dan maar samen niets. Of dat verstandig is .. geen idee, ik ging ze je gewoonweg niet geven.
/Schumacher

#keepfightingmichael :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Alfa90_Buttje schreef op maandag 10 juni 2019 @ 00:27:
[...]

/Schumacher

#keepfightingmichael :'(
Je bedoeld deze:

en .. deze

btw ... voor de kenners, zien jullie ook een bekend
spoiler:
teambaas
gezicht? ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Turbo-Puppy op 10-06-2019 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:52
Franko P. schreef op maandag 10 juni 2019 @ 00:14:
[...]

Op het moment dat hij net naast Hamilton zat had hij zijn auto weer onder controle en had hij naar links ruimte kunnen maken. In plaats daarvan gaat ie gelijk racen en duwt ie hem er tussenuit.

Gezien de regels wat mij betreft een logische straf, maar wat racen betreft zouden ze alleen in de extreme gevallen een straf moeten geven. En dat dan wel consequent en niet zo halfbakken als ze nu iedere keer doen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
De stewards zaten wel in een lastig parket. Vettel maakte een fout, Hamilton zou hem ingehaald hebben als hij niet hard moest remmen. Dat is oneerlijk tegenover Hamilton. Aan de andere kant lijkt Vettel alles te doen om de fout te fixen en hou hij spectaculair z’n auto uit de muur. Niet echt een penalty waard, maar aan de andere kant verdient HAM, die geen fout maakt, de plek. Misschien hadden ze HAM er voorbij moeten laten, VET had de pace om hem weer in te halen en klaar. De stewards hadden niet veel keuze. Helaas is dit het resultaat. Triest, maar ik ben niet helemaal overtuigd dat de stewards 100% fout zitten. Ondanks dat ik graag een Ferrari had zien winnen.

Ik vond de race wel spannend trouwens in de voorhoede.

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 10-06-2019 00:39 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:21
M.i. moest Vettel die stuurbeweging wel maken, omdat hij anders in een tankslapper terecht kwam.
De straf slaat nergens op, hij deed het niet doelbewust om Lewis te knijpen, maar probeerde puur zijn auto te redden. Als hij dit niet had gedaan hadden ze elkaar geraakt en was het einde race voor beiden.

Wist niet dat je ook bestraft kon worden voor het corrigeren van een fout.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Denk eerder dat Verstappen naar Mercedes gaat dan..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blister__
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-10 14:21
Wat er moet gebeuren bij de stewards: beide auto's moeten wit gemaakt worden zodat ze niet zien wie er onder investigation is, dan had je nu 2 witte auto's gehad met dit incident, en ik denk dat er dan meer mensen waren geweest voor een straf voor Vettel. Bedenk eens dat Verstappen in die auto erachter zat, wat dan?
Alleen omdat Hamilton zo ver voorstaat dit seizoen hoopt men op geen straf. Wat ik altijd doe bij race-incidenten, probeer je favo racer in de benadeelde rol te zetten,wat zou je dan willen?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-10 10:21

Martinspire

Awesomeness

WhatsappHack schreef op maandag 10 juni 2019 @ 00:38:
De stewards zaten wel in een lastig parket. Vettel maakte een fout, Hamilton zou hem ingehaald hebben als hij niet hard moest remmen. Dat is oneerlijk tegenover Hamilton. Aan de andere kant lijkt Vettel alles te doen om de fout te fixen en hou hij spectaculair z’n auto uit de muur. Niet echt een penalty waard, maar aan de andere kant verdient HAM, die geen fout maakt, de plek. Misschien hadden ze HAM er voorbij moeten laten, VET had de pace om hem weer in te halen en klaar. De stewards hadden niet veel keuze. Helaas is dit het resultaat. Triest, maar ik ben niet helemaal overtuigd dat de stewards 100% fout zitten. Ondanks dat ik graag een Ferrari had zien winnen.

Ik vond de race wel spannend trouwens in de voorhoede.
Hoezo is de plek aan Hamilton? Moeten we voor elke fout maar meteen aan de kant gaan, want "oh hij zit hem iets in de weg"? Fuck dat. Inhalen gaat om 2 rijders en 2 auto's. Ja Hamilton moet remmen, maar dat had ie ook als Vettel minder goed weg was gekomen uit die bocht (bv als ie de muur had geraakt). Dan kun je straks iemand van de baan duwen om gratis in te halen. Hamilton kwam er vervolgens ook niet meer voorbij wat ook al genoeg zegt.

Dat ie dan weer doet alsof ie een mega-prestatie heeft neergezet is weer zo typisch. Echt, want een ongelofelijke hoeveelheid geluk kun je als rijder hebben. Echt elk jaar valt het weer helemaal zijn kant op. Hoeft ook niemand meer in te halen want het valt toch wel weer voor zijn voeten. Een beetje alsof Guus Geluk in de auto zit. Volgens mij heeft ie de afgelopen jaren elk jaar wel een keer een race gewonnen die in zijn schoot geworpen werd. Bahrein was er ook zo 1. En tuurlijk kun je zeggen "het is een mechanische sport", maar het is wel elke keer dat dan Hamilton er staat.

Wat deze race verder aantoonde is dat de huidige autos gewoon walgelijk zijn. Totaal niet geschikt als sport. Alleen om als treintje achter elkaar te rijden, want inhalen is er gewoon niet meer bij. En auto's die het niet nodig hebben, komen met DRS altijd wel voorbij.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:22

JB

Cédric roelt!

Luxicon schreef op maandag 10 juni 2019 @ 00:40:
Denk eerder dat Verstappen naar Mercedes gaat dan..
Al is het alleen al om van die Ocon af te zijn. Ook al is de race nog zo kansloos, pleur eens op met hem steeds op beeld te zetten... :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ferrari intends to appeal Vettel's Canadian Grand Prix penalty
...
Ferrari is arguing that Vettel did not rejoin the track in an unsafe manner or push Hamilton off the track.

It has 96 hours to decide whether to proceed with its appeal, which will then take the matter to a hearing of the FIA's International Court of Appeal. However, the court could then rule that the appeal is inadmissable.

In the F1 sporting regulations, in-race time penalties such as the one imposed on Vettel are among the punishments that cannot be subject to an appeal.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dankzij de rijkunsten van Hamilton bleven ze beide heel, die wist op tijd uit te wijken en te remmen nog.
Vettel heeft daarnaast ook niet de hele raceafstand gereden, over het gras was korter.
Die 5 seconden was terecht .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 00:59:
Dankzij de rijkunsten van Hamilton bleven ze beide heel, die wist op tijd uit te wijken en te remmen nog.
Vettel heeft daarnaast ook niet de hele raceafstand gereden, over het gras was korter.
Een beetje zoals HAM die vorig jaar die chicane in Monaco afsneed waar Max bijna door in de problemen kwam…?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DaniëlWW2 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 21:36:
Gasly gelapt? :N
Oke, ik wil niet zo graag om zijn hoofd roepen maar kom op zeg. Dit is gewoon beschamend en RBR onwaardig. Je zal maar bij de pitboxcrew van Gasly horen. Lijkt me totaal demotiverend. :/
Wat een kansloze prestatie inderdaad. Door die penalty farce zou je bijna vergeten hoe slecht hij gereden heeft en hoe slecht RBR het momenteel voor elkaar heeft. Iets zegt me aan de reacties en houdingen van Max te zien, dat hij er wel klaar mee is. Zou er al een draft-contract liggen voor bij een ander team? :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 00:59:
Correct .. ook in de kwalificatie zag je ze daar al over het gras gaan, want dat was een stuk sneller. Zolang je niemand hinderde was dat verder geen probleem.

Next best thing .. sausage jumping ... want, sneller! :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Ed schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:01:
[...]

Een beetje zoals HAM die vorig jaar die chicane in Monaco afsneed waar Max bijna door in de problemen kwam…?
Is er gras in Monaco?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

pak dan mijn reactie erbij in je quote .... bring it on! >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Check HAM zijn actie op RIC toentertijd in Monaco ook eens terug. Daar kreeg hij niets voor, het is gewoon zo inconsistent en kansloos dit geneuzel bij de FIA. Gewoon fucking racen ipv alles managen, berekeningen, auto's op afstand in andere modus lullen etc.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turbo-Puppy schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:04:
[...]

pak dan mijn reactie erbij in quote .... bring it on! >:)
Bottas was er waarschijnlijk vol tegenaan geknald.
Zo'n fout van Vettel en het hinderen daarna niet moedwillig maar met grote invloed op verloop van de wedstrijd kun je toch niet onbestraft laten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:08:
[...]

Zo'n fout van Vettel en het hinderen daarna niet moedwillig maar met grote invloed op verloop van de wedstrijd kun je toch niet onbestraft laten.
Jawel.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat is totaal andere situatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:11:
Sorry dat is totaal andere situatie.
Omdat de baan nat is :? Of omdat er geen gras staat? Of...?

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 10-06-2019 01:12 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:08:
[...]

Ik vind van wel omwille het feit wij niet kunnen oordelen over de mate van correctie die noodzakelijk is wanneer je met een als zodanig downforce gevoelige auto over het gras gaat met > 150 km/h ... dus nog los van de benodigde mechanische grip. Tenzij jij een aantal F1 titels op zak hebt, of steward was bij deze race vanavond vind ik ook dat jij evenveel recht van spreken hebt als ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie71
  • Laatst online: 09-01-2023
Waarom houden ze niet gewoon een referendum over dit soort dingen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik verwacht dat het niet mogelijkgaat zijn, want dan wordt het de stewards onmogelijk gemaakt etc etc (beetje a la scheidsrechterlijke beslissingen).

Maar het zou goed zijn als de stewards het wat warm krijgen, want dit soort beslissingen verpesten gewoon races.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Sjakie71 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:15:
Waarom houden ze niet gewoon een referendum over dit soort dingen?
Over dat GAS vervangen moet worden of niet? :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het kader van het huidige beleid is deze 5 sec straf prima te verdedigen, of dat gewenst is wordt een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:17:
In het kader van het huidige beleid is deze 5 sec straf prima te verdedigen, of dat gewenst is wordt een andere discussie.
Zo is dat ... we zien het als onwenselijk. Indien iemand anders daar een andere mening over vormt, dan respecteren we die ook. (als je maar weet dat je in de minderheid bent) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het hoogtepunt van de race vond ik de Haas boardradio toen er coureur over de auto ging klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:23:
Het hoogtepunt van de race vond ik de Haas boardradio toen er coureur over de auto ging klagen.
Heb persoonlijk meer genoten van onze kortstondige discussie ... het was een mooie avond inderdaad! Passie, emotie & discussie .. alles was aanwezig. :Y)

En hey ... ik zit je maar te sarren. Ieder zo zijn mening ... ik baal er gewoon van, ergens snap ik de andere perceptie van het voorval ook wel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Dat maakt mijn punt eigenlijk nog sterker :9

Was trouwens RIC die achter HAM zat toen, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Wel de minderheid die gewoon gelijk heeft. Onder de huidige naleving is dit altijd een penalty. Zodra je laatste wiel de baan verlaat (door eigen toedoen) zul je bij het rejoinen dat in een safe matter moeten doen. Gebeurt dat niet, om wat voor reden dan ook, dan is er een straf.

Buiten dat ben ik er persoonlijk stellig van overtuigd dat Vettel weldegelijk een metertje meer pakt dan strikt noodzakelijk. Vooral in het camerastandpunt van bovenaf zie je dat duidelijk. Maar dat doet er al totaal niet meer toe. 4 banden buiten de witte lijnen, rejoinennmoet safe gebeuren en daar is hier niet aan voldaan.

Volgens de huidige zeer strikte regels en naleving was de penalty overduidelijk. Ik wist het al toen ik Vettel het gras op zag glibberen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hamilton wist het ook die liet gelijk gat vallen en ging nog ff voor de show aandringen op het einde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:27:
Hamilton wist het ook die liet gelijk gat vallen en ging nog ff voor de show aandringen op het einde.
Dat voelde ik ook zo. Echt weer zo'n keurige net alsof actie om zijn bullshit verhaal te kunnen houden;

"ik heb het echt geprobeerd man...!"

:z :Z :O

Het wordt met de race kanslozer allemaal... :r

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Hamilton was idd al klaar. Weer een eigen fout van Vettel die hem de das om doet. Daarom is hij ook zo boos.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lewis is een koele kikker die precies weet hoe die moet zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ja, misselijk en onnodig. Maar dat zeuren doen ze ook allemaal. Je moet sommige dingen ook aangeven meen ik, anders doet de FIA niks.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste Monaco beetje wanhopige aanval van Verstappen loste Hamilton ook erg goed op.
Zeurde ie helemaal niet over.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2019 01:34 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.