[F1 2019] Race 6 GP van Monaco Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 34 Laatste
Acties:
  • 97.496 views

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:39

nachtnet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFETuHVubVZDFRA8AXnYwLQB/full.jpg

Formula 1 Seizoen 2019 - GP-Topic Race 1

6. Grand Prix de Monaco
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/dlQ39Dv4gWQONlOkKzqGOAxP/full.jpg

Data

do! 23 May
Free Practice 1:11:00      
Free Practice 2:15:00 
za 25 May
Free Practice 3:12:00 
Qualifying:15:00 
zo 26 May
Race:15:10 

CircuitCircuit de Monaco
LocatieMonte Carlo, Monaco
Lengte3337 m
Aantal race ronden78
Total race afstand260,286 km
Laatste winnaarDaniel Ricciardo (Red Bull) 1:42:54.807
Top-3 2018RIC, VET, HAM
Pole 2018RIC
Lap record1:14.260 - Max Verstappen (2018)
LinksFormula1.com

Pirelli Banden

Compounds en Verplichtingen

Bandenkeuzes:
Per Race zijn 3+2* verschillende compounds beschikbaar.:
*+2 zijn de regen en natweer banden

Nieuw in 2019 zijn vaste kleuren en namen per race:
  • Wit (H) Hard
  • Geel (M) Medium
  • Rood (S) Soft
  • Intermediate (I) - Groen
  • Full Wet (W) - Licht Blauw

Teams moeten voor de race tenminste 1 setje van ieder van de verplichte compounds beschikbaar houden. Daarnaast moet er met minstens 2 verschillende compounds tijdens de race gereden worden***.
***Uitzondering bij Regen (zie onder).

Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band houden voor gebruik in de race.
De top 10 van Q2 moet de race starten op de banden waarmee ze in Q2 hun snelste ronde hebben neergezet. Iedereen die buiten die top 10 kwalificeert heeft vrije keuze voor de start van de GP (mits aan het einde van de race voldaan kan worden aan de 2 verschillende compounds en verplichte bandenset regels**)
Eventuele gridstraffen zijn niet van invloed op de startband van Q2 top10 rijders. Ook met een gridstraf moeten zij starten op de in Q2 gebruikte band.

Gedurende een weekeinde moeten teams banden aan Pirelli terug geven. Dit gebeurt volgens onderstaand schema. De keuze welke banden ze terug geven is echter volkomen vrij.
  • Eén set na de 1e 40 minuten van FP1
  • Eén set na het einde van FP1
  • Twee sets na het einde van FP2
  • Twee sets na het einde van FP3
Banden keuze infographic

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7AuGWoW0AAspS-.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7AuFzyWwAE66z4.jpg:large
Regen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O24ymdL4iWrFqhXceMApRQRE/full.jpg
  • Tenzij Regen of Intermediate banden gedurende de race gebruikt worden, moeten alle rijders tenminste 2 verschillende (soorten) Dry-weather banden gebruiken tijdens de race. Waarvan tenminste 1 compound eén van de verplichte compounds moet zijn. (teams zijn vrij te beslissen welke compound dat is.)
  • Teams zijn naar eigen inzicht vrij om Regen of Intermediate banden te gebruikten tijdens kwalificatie &/of race. Tijdens de vrije trainingen mag dat alleen als de baan door de race-Director Nat verklaard is.
  • Indien achter de safetycar gestart moet worden wegens hevige regenval, is het gebruik van regenbanden verplicht.
  • Als het begint met regenen in de 3 minuten voor de start, zal de startprocedure afgebroken worden en zal de startprocedure terug naar het 10-minute point terug keren om teams de ruimte te geven passende banden te kiezen en eventueel te monteren.
  • Als de weersomstandigheden daartoe leiden kan de Race-director ervoor kiezen de start af te breken en pas te hervatten als de omstandigheden verbeterd zijn. Als alternatief kan hij ook kiezen voor een start achter de safety car en wanneer de baan voldoende veilig is een gewone staande startprocedure te starten.
  • Als een safetycar noodzakelijk is om een race te kunnen starten, zal een normale staande start plaatsvinden zodra de baan veilig genoeg geacht wordt. De wagens zullen dan normaal vanaf de grid starten.
  • Rondes achter de safety car tellen wel mee voor totale race afstand.

GP topic 2019 - 21-01-2019 - nachtnet

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dus, ben ik de enige die niet uitkijkt naar deze kwalificatie? Zit er nooit van te genieten want overal muren. Onboards zijn soms doodeng om te zien en ik ben al helemaal bang voor weer een Mercedes 1-2...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 18:51

basvn

Breezand - NHN

DaniëlWW2 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:18:
Dus, ben ik de enige die niet uitkijkt naar deze kwalificatie? Zit er nooit van te genieten want overal muren. Onboards zijn soms doodeng om te zien en ik ben al helemaal bang voor weer een Mercedes 1-2...
Ik eigenlijk juist wel, de race word waarschijnlijk een optocht (met wat hoop dat er wat in het middenveld gaat schuiven) maar waarschijnlijk niet..

De Q is het spannendste van het weekend waarschijnlijk

@pinda powerrr

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:48
Dit word GP nummer 300 voor Kimi!

@pinda powerrr wakker worden! :+

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En de weersvoorspellingen zijn "suboptimaal" dus zin in!

@pinda powerrr

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:08
Meestal kijk ik de race bij de buurman. Denk dat ik voor deze voor ga stellen om zaterdag het spannendste deel van de GP te kijken en zondag leuke dingen ga doen :p

en is @pinda powerrr al wakker? :+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Mika flat out door de tunnel met de elektrische step. Video in de tweet.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7BBE08WsAYLpTn?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:00

Pierre

Van nature lui!

DaniëlWW2 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:18:
Ik kijk sowieso niet uit naar deze race, het is een optocht van auto's, en meestal val ik in slaap. En ik verwacht inderdaad een 1-2 voor die lui uit Duitsland ;w

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
We zijn er weer bij :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Eens in de ~5 jaar hebben we een toffe race. Een goede crash in het begin en halverwege. Hopelijk is het zo'n jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 19:02
Waarom hebben sommige maar 1 set C3 en C4 bij? Je zal toch aan het banden regelement moeten voldoen dus kan ik me voorstellen dat je ook wilt testen op die band? Nu is het nogal krapjes als je een foutje maakt op de ene set C4. Dan moet je er maar mee leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:11
Daar zijn we weer! *O*

Ondanks dat het optocht rijden word heb ik wel weer zin in deze race!

On a sidenote.. RIP Niki Lauda ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Laatst online: 23:39
@MuddyMagical omdat dit de race is die 99% op zaterdag bepaald word, alle fps staan in teken van een goede qualy setup. Testen op medium en hard is niet nodig, dat zie je in de race wel weer.. Het is toch een 1 stopper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 19:21
We zijn er weer! Zin in zaterdag! Zondag zal wel een optocht worden tenzij we een bak regen krijgen, maar daar lijkt het niet op.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:04
Zo, present op de eerste pagina zowaar. Dit is de race waar ik het minst naar uitkijk gedurende het jaar.
Eerlijk vind ik deze race gewoon oersaai. De ambiance in Monaco is wel tof.. maar racetechnisch vind ik er vrij weinig aan. De qualificatie is het leukste/spannendste van het weekend (als is dat tegenwoordig wel vaker zo merk ik)..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
DonJunior schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 07:42:
Zo, present op de eerste pagina zowaar. Dit is de race waar ik het minst naar uitkijk gedurende het jaar.
Eerlijk vind ik deze race gewoon oersaai. De ambiance in Monaco is wel tof.. maar racetechnisch vind ik er vrij weinig aan. De qualificatie is het leukste/spannendste van het weekend (als is dat tegenwoordig wel vaker zo merk ik)..
Vergeet de onboards niet :)
Die vind ik zelf ook altijd heel erg tof om te zien. Tijdens de Q en tijdens de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

MuddyMagical schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 07:27:
Waarom hebben sommige maar 1 set C3 en C4 bij? Je zal toch aan het banden regelement moeten voldoen dus kan ik me voorstellen dat je ook wilt testen op die band? Nu is het nogal krapjes als je een foutje maakt op de ene set C4. Dan moet je er maar mee leven.
C3 en C4 hebben ze al veel getest op andere banen. ze weten ondertussen wel hoe die ''werken''
maar ik ben het met je eens! is wel erg weinig

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:04
Jasphur schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 07:43:
[...]

Vergeet de onboards niet :)
Die vind ik zelf ook altijd heel erg tof om te zien. Tijdens de Q en tijdens de race.
haha nou als we het daar van moeten hebben dan slinger ik mijn race setup wel even aan.. dan zit ik zo lang onboard als ik wil ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:45
MuddyMagical schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 07:27:
Ik gok dat "iedereen" alle sessies op de C5 zal doen? (of evt. FP op de C3)
Waarschijnlijk hebben ze berekend dat het sneller is om op een C4 met flatspot rond te rijden dan een extra pitstop?

Of ze verwachten de race ook op 2x C5 uit te kunnen rijden, dus dat als ze moeten pitten om de C4 te vervangen het net zo goed voor een C5 kan zijn.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Puc van S. schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 07:45:
[...]

Ik gok dat "iedereen" alle sessies op de C5 zal doen? (of evt. FP op de C3)
Waarschijnlijk hebben ze berekend dat het sneller is om op een C4 met flatspot rond te rijden dan een extra pitstop?

Of ze verwachten de race ook op 2x C5 uit te kunnen rijden, dus dat als ze moeten pitten om de C4 te vervangen het net zo goed voor een C5 kan zijn.
Alle sessies zullen op C5 zijn zoals @nachtnet ook zegt idd, maar ik had verwacht dat ze toch wel 1x wilde testen met een C4 om te kijken hoe de temp in de banden komt aangezien IEDEREEN daar moeite mee heeft.
Ze moeten tijdens de race met een C3 of C4 rijden om aan het banden regelement te voldoen. 2x C5 mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:45
MuddyMagical schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 07:47:
[...]

Alle sessies zullen op C5 zijn zoals @nachtnet ook zegt idd, maar ik had verwacht dat ze toch wel 1x wilde testen met een C4 om te kijken hoe de temp in de banden komt aangezien IEDEREEN daar moeite mee heeft.
Ze moeten tijdens de race met een C3 of C4 rijden om aan het banden regelement te voldoen. 2x C5 mag niet.
I know, ik bedoel meer van: Starten op C5, verplichte wissel (waar ze de race mee kunnen uitrijden) naar C4 => vernaggelde banden dat een pitstop nodig is => C5 want daar kunnen ze toch (ongeachte van in welke ronde je de C4 vernaggeld) de race op uitrijden.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 00:16
Puc van S. schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 07:50:
[...]

I know, ik bedoel meer van: Starten op C5, verplichte wissel (waar ze de race mee kunnen uitrijden) naar C4 => vernaggelde banden dat een pitstop nodig is => C5 want daar kunnen ze toch (ongeachte van in welke ronde je de C4 vernaggeld) de race op uitrijden.
Ik denk dat geen enkel team er over zal twijfelen als ze de keuze moeten maken tussen de race uitrijden op een slechte band (flatspot) of een extra pitstop. Track position op Monaco is zo belangrijk dat echt niemand een extra stop zal doen tenzij absoluut noodzakelijk (klapband).

Kijk ook naar de race van vorig jaar. Ricciardo die eerste rijdt, grofweg 120PK mist, en nog steeds wint. Zoals Hornder na de race ook aangaf "op elk ander circuit was dit een kansloze actie geweest en waren we uitgevallen". Nu konden ze gewoon hun eigen tempo aan de kop rijden wetende dat niemand erlangs kon komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
@nachtnet misschien handig om in de TS ook de positie van pole aan te geven (rechts in Monaco) en de tijd nodig om door de pits te rijden (18,5 seconde) zonder de daadwerkelijke pitsstop mee te tellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:20
Ik kan deze race helaas niet live kijken maar ik deze zeker later terug kijken.
Toch altijd leuk met Max die op de gekste punten wil inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moet deze naar alle waarschijnlijkheid ook gaan missen. Baal ik wel van, maar soms gaan zaken helaas voor.

Kwalificatie is vaak spannender dan de race, dus dat geeft nog enige voldoening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:09

TrekDr0p

QR niet scannen

Hopelijk kan de kwalificatie nog verrassen..
Minder power nodig, misschien dat MER meer last heeft als ze minder power kunnen gebruiken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:54
Zal hem wel kunnen zien (en ook gaan kijken).

Moet zeggen dat er wel iets geknakt is nadat rookie Mazepin vorige week in Barcelona in de Mercedes iedereen naar huis reed. Ik weet, het is een test, maar toch. Als op dit circuit, waar Red Bull altijd zo sterk was, Mercedes weer met 2 vingers in de neus een 1-2 haalt begin ik toch echt te vrezen voor dit seizoen.

En het volgende.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 28-05 22:42

Chiron

Moderator Discord
P1/2 voor Mercedes, Hamilton die de GP winst opdraagt aan Niki voor het greatest audience in the world, topic kan dicht. En hop, we kunnen alvast door naar Montreal. ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Wel zuur zo een zwart randje om Kimi zijn 300ste race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TrekDr0p schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:11:
Ja, dat is het noodzakelijke perspectief :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TrekDr0p schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:11:
offtopic:
met die nickname ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 07:41

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Heb er zin in!

En ik denk dat de 300e GP van Kimi en het overlijden van Niki wel apart gezien worden.
(Al had ik wel hetzelfde gevoel bij Max wint een race, Hamilton wordt kampioen en er is geen aandacht meer voor Max)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Mad-Matt schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:57:
Heb er zin in!

En ik denk dat de 300e GP van Kimi en het overlijden van Niki wel apart gezien worden.
(Al had ik wel hetzelfde gevoel bij Max wint een race, Hamilton wordt kampioen en er is geen aandacht meer voor Max)
Ik denk dat er net als bij het heengaan van Charlie Whiting er wat tekens zijn in de livery hier en daar, en voor de race even een momentje.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Voor het eerst in jaren dat ik de kwali niet live kan zien ivm werk.

Hopelijk valt Monaco dit jaar wel mee, afgelopen jaren waren de verwachtingen hoog, maar het resultaat niet top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

tlpeter schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 07:58:
Ik kan deze race helaas niet live kijken maar ik deze zeker later terug kijken.
Toch altijd leuk met Max die op de gekste punten wil inhalen.
Dan ga je een saaie race tegemoed, want Max hoeft deze race natuurlijk niet in te halen. :)F

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 28-05 14:22

Mystikal

It never hurts to help!

Verwacht ook gewoon een 1-2 voor Mercedes met HAM op de bovenste trede. Verwacht wel dat RB de Ferrari gaat pakken. Althans dat Max de Ferrari gaat pakken. Gasly komt ook hier te kort denk ik zo.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Mystikal schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:10:
Verwacht ook gewoon een 1-2 voor Mercedes met HAM op de bovenste trede. Verwacht wel dat RB de Ferrari gaat pakken. Althans dat Max de Ferrari gaat pakken. Gasly komt ook hier te kort denk ik zo.
The same. Derde plek is echt maximale voor Max dit seizoen. Zou mooie prestatie weer zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 11:22

Tijn96

In speed we trust

Ergens heb ik wel de hoop dat Max dit weekend iig de mercs kan volgen. Dat zou al mooi zijn en wie weet wat voor mooie dingen hij dan kan laten zien. Wellicht een beetje regen om alles op te schudden.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:01
Ik durf ondanks dat de Mercs heel sterk zijn Max voor Bottas te zetten.

Even een voorspelling dan maar weer wagen :+
1. HAM
2. VER
3. BOT
4. LEC

VET overdrive en crash, GAS vanuit achterveld net aan in top 10 :P

edit:
Overigens HEEL benieuwd naar McLaren en Renault op een circuit als dit

[ Voor 15% gewijzigd door Suicyder op 21-05-2019 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:01

JB

Cédric roelt!

Hoop ook dat Max een goede quali heeft en daardoor wellicht een 2e plek kan rijden. Statistieken zijn hem niet gunstig gezind :+ Weer een MER 1-2 zou wel triest worden. Ferrari verwacht ik vrij weinig van, of die moeten ineens grip gevonden hebben. Kan nog wel eens pijnlijk gaan worden voor FER..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAXGliding
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-05 07:09
Ik verwacht na een paar saaie eerste bochten van de vorige races nu eindelijk wat spanning met wellicht lekke banden.
Bottas neemt Pole in q3 en laat hem nu een keertje staan ten opzichte van Hamilton. Daardoor een lekke band bij Bottas en lichte schade aan de voorvleugel van Hamilton waardoor de race spannend blijft. Hamilton plek 1, Verstappen 2, Leclerc 3.

Accept who you are. Unless you’re a serial killer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40

AzzKickah

06-CENSORED

Weinig enthousiasme bij mij voor dit raceweekend. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:55

Martinspire

Awesomeness

Pierre schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 07:18:
[...]

Ik kijk sowieso niet uit naar deze race, het is een optocht van auto's, en meestal val ik in slaap. En ik verwacht inderdaad een 1-2 voor die lui uit Duitsland ;w
Eens. Zorgen dat de telefoon goed opgeladen is en wellicht wat onboards kijken daarop.

Als het regent wil het nog wel eens interessant worden, maar dat verwacht ik nu niet.

Enige voordeel is dat als Verstappen nu een fatsoenlijke quali heeft, hij genoeg ervaring heeft opgedaan voor inhalen mocht ie niet van plek 1 starten. Ik zie dat Bottas en Hamilton hier eigenlijk niet meer doen...

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 21-05-2019 09:35 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Ik denk dat Ferrari blij mag zijn als ze q3 gaan halen... hun chassis is echt bedroevend dit jaar en Monaco is 90% chassis. Redbull en Mercedes zal een close call worden verwacht ik maar Ferrari tenzij met een grote update gaat niet in de buurt komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:54
Martinspire schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:35:
[...]

Eens. Zorgen dat de telefoon goed opgeladen is en wellicht wat onboards kijken daarop.

Als het regent wil het nog wel eens interessant worden, maar dat verwacht ik nu niet.

Enige voordeel is dat als Verstappen nu een fatsoenlijke quali heeft, hij genoeg ervaring heeft opgedaan voor inhalen mocht ie niet van plek 1 starten. Ik zie dat Bottas en Hamilton hier eigenlijk niet meer doen...
Zaterdag 84% kans op regen. Zondag vooralsnog droog.

https://www.weatherpro.co...cast/7-days/monaco/monaco

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Chiron schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:08:
P1/2 voor Mercedes, Hamilton die de GP winst opdraagt aan Niki voor het greatest audience in the world, topic kan dicht. En hop, we kunnen alvast door naar Montreal. ;)
Thnx man! Wil je ook een voorspelling doen voor Montreal? Boek ik vast een vakantie. Was bang dat ik wat zou missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Anoniem: 217290 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:52:
Ik denk dat Ferrari blij mag zijn als ze q3 gaan halen... hun chassis is echt bedroevend dit jaar en Monaco is 90% chassis. Redbull en Mercedes zal een close call worden verwacht ik maar Ferrari tenzij met een grote update gaat niet in de buurt komen.
Nou nou, wie heeft er nog meer een serieus goed chassis dan? Haas? Lijkt me niet, is een halve kopie van de Ferrari. Racing Point had wat correlatie problemen in Catalunya, dus ook niet fantastisch. McLaren zou wel wat kunnen gaan verrassen wellicht. Toro Rosso zou kunnen. Renault, Williams en Alfa Romeo ga ik niet eens over beginnen. Dus als McLaren en Toro Rosso sterk zijn, dan is er nog steeds niets aan de hand voor Ferrari om in Q3 te komen.

Maar goed, ik hoop dat ik het mis heb. Want dan is de quali wel interessant. De race kijk ik alleen voor de Monaco sightseeing :+

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Suicyder schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:13:
edit:
Overigens HEEL benieuwd naar McLaren en Renault op een circuit als dit
Zelfs Williams zou nog kans kunnen maken hier ;)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Laatst online: 21-05 16:49

Jelte,89

Woodworking

Bansheeben schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:05:
[...]

Nou nou, wie heeft er nog meer een serieus goed chassis dan? Haas? Lijkt me niet, is een halve kopie van de Ferrari. Racing Point had wat correlatie problemen in Catalunya, dus ook niet fantastisch. McLaren zou wel wat kunnen gaan verrassen wellicht. Toro Rosso zou kunnen. Renault, Williams en Alfa Romeo ga ik niet eens over beginnen. Dus als McLaren en Toro Rosso sterk zijn, dan is er nog steeds niets aan de hand voor Ferrari om in Q3 te komen.

Maar goed, ik hoop dat ik het mis heb. Want dan is de quali wel interessant. De race kijk ik alleen voor de Monaco sightseeing :+
Inderdaad, Red Bull en Merc in 1 adem noemen over een goed chassis is mij ook te voorbarig, ik verwacht ook een Merc 1-2

Ben ook benieuwd naar de MCL hier.. hebben me al best leuke dingen laten zien t.o.v. vorig seizoen

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik ben wel benieuwd naar de tributes. Vind dat ze dat altijd wel netjes aanpakken in de F1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Bansheeben schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:05:
[...]

Haas is geen kopie van de SF-90H, nee eerder de SF-71H. Je weet wel, de Ferrari die wel neerwaartse druk kon genereren. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010

pinda powerrr

Slow down...

Missen jullie mij? :+
@basvn @Jasphur @MAX3400 @alesandro_46

Nou present hoor!
Zal minder van de race te zien krijgen ivm een feestje (maar de host heeft Ziggo, dus die TV gaat aan natuurlijk :P ) Dus zal me focussen op de Q's op zaterdag.

Ik hoop dat óf Ferrari, óf Max tussen, of nog beter vóór de Mercs kan komen in Q, dit heeft het kampioenschap nodig. Nog een 1-2 is verre van wenselijk, wij blijven nog wel, maar het grotere publiek haakt af, met alle (financiële) gevolgen van dien.

En RIP Niki ;(

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Anoniem: 217290 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:52:
Ferrari gaat huilen worden.. ik verwacht ze niet hoger dan P6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Chiron schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:36:
[...]

Ferrari gaat huilen worden.. ik verwacht ze niet hoger dan P6.
Ik denk dat ze wel P5 en P6 kunnen pakken. P4 kan ook wel als Gasly echt miserabel is. De top drie gaat gewoon een Mercedes 1-2 worden en Max derde. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:44:
[...]

Ik denk dat ze wel P5 en P6 kunnen pakken. P4 kan ook wel als Gasly echt miserabel is. De top drie gaat gewoon een Mercedes 1-2 worden en Max derde. :>
De hamvraag is hoe snel zijn Haas en Alfa in Monaco :9

En ik hoop voor Ricciardo dat hij nog wat moois kan laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Chiron schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:45:
[...]

De hamvraag is hoe snel is Haas in Monaco :9
Best of the rest. ;)
En ik hoop voor Ricciardo dat hij nog wat moois kan laten zien.
Eruit in Q1 en tijdens de race brand de motor af. Zo, kan het alleen maar beter worden vanaf hier. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik gun het Ricciardo wel om eens een keer te finishen :+ en Monaco ligt hem traditioneel wel erg goed.

Wat Ferrari betreft hangt het er een beetje vanaf hoe dicht ze bij het middenveld gaan afzakken, en ik gok dat dat allemaal heel close bijelkaar zit deze race. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:46:

Eruit in Q1 en tijdens de race brand de motor af. Zo, kan het alleen maar beter worden vanaf hier. :+
Ik merk een kleine vorm van cynisme op..... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Persoonlijk zit ik niet te wachten op regen, de RBR is niet zo uitgebalanceerd als hiervoor, mogelijk heeft de regen zelfs een negatieve invloed. Maar Max is wel weer goed in de regen. Lastig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
Pathogen schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:23:
Ik ben wel benieuwd naar de tributes. Vind dat ze dat altijd wel netjes aanpakken in de F1
Ze zouden allemaal met een rode T-cam moeten rijden. :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Mad-Matt schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:17:
Persoonlijk zit ik niet te wachten op regen, de RBR is niet zo uitgebalanceerd als hiervoor, mogelijk heeft de regen zelfs een negatieve invloed. Maar Max is wel weer goed in de regen. Lastig.
Met regen en vooral met wisselende omstandigheden wordt het een safety-car festijn. Niet heel spannend denk ik, maar dat was het toch al niet.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ATS schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:19:
[...]

Met regen en vooral met wisselende omstandigheden wordt het een safety-car festijn. Niet heel spannend denk ik, maar dat was het toch al niet.
goed punt.
We gaan het zien. Monaco is doorgaans saai, maar ik kan ook genieten van mooie klappers en dat komt daar vaak wel goed.

Leuke van 2 jaar terug
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/9xjIHTtXBtk/maxresdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 28-05 11:28
ATS schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:19:
[...]

Zover ik de weersverwachting kan zien is er enkel op zaterdag kans op een bui maar goed er is niks zo veranderlijk als het weer(bvb regen in bahrein XD).

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 22:47
redfoxert schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:06:
[...]

Zelfs Williams zou nog kans kunnen maken hier ;)
Denk het niet, sterkste motor van het veld, maar met een bagger chassis. Juist datgene wat je in Monaco goed voor elkaar moet hebben, hebben ze bij Williams niet. Ben ook benieuwd hoe Kubica het gaat doen met anderhalve arm

[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 21-05-2019 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:39
Jelte,89 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:14:
[...]

Inderdaad, Red Bull en Merc in 1 adem noemen over een goed chassis is mij ook te voorbarig, ik verwacht ook een Merc 1-2

Ben ook benieuwd naar de MCL hier.. hebben me al best leuke dingen laten zien t.o.v. vorig seizoen
Het probleem is juist dat het chassis van McLaren qua karakteristieken compleet anders is dan voorgaande jaren. Gezien de tijden van McLaren in Spanje in S3 zou ik er niet veel verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Mad-Matt schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:17:
Max is goed in grip zoeken, regen lijnen rijden, maar daar is in Monaco maar amper ruimte voor. Denk dat dat nog wel eens tegen kan vallen.

Ik gok er op: Max pakt dit weekend zijn eerste pole.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Pathogen

Shoop Da Whoop

FastFred schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:33:
[...]

Denk het niet, sterkste motor van het veld, maar met een bagger chassis. Juist datgene wat je in Monaco goed voor elkaar moet hebben, hebben ze bij Williams niet. Ben ook benieuwd hoe Kubica het gaat doen met anderhalve arm
Ik denk dat ie het ongeveer hetzelfde gaat doen als tot nu toe... Laatste rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Pathogen schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:37:
[...]

Ik denk dat ie het ongeveer exact hetzelfde gaat doen als tot nu toe... Laatste rijden.
fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Moeten we de 107% regel weer van stal halen voor KUB?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

FastFred schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:37:
[...]

Max is goed in grip zoeken, regen lijnen rijden, maar daar is in Monaco maar amper ruimte voor. Denk dat dat nog wel eens tegen kan vallen.

Ik gok er op: Max pakt dit weekend zijn eerste pole.
Baan is daar wel wat te smal voor ja.
Ik gok gewoon weer MERC op 1 in de quali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:01
Regen en een merc met momenteel de meeste grip... Dat is ham terrein. Ver dan 2 als de rb dit jaar wel een beetje met regen overweg kan

[ Voor 26% gewijzigd door Snowhite0901 op 21-05-2019 11:45 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Ik hoop dat het close wordt tussen HAM en VER, zal wel een mooi gevecht kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 15:53
TrekDr0p schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:46:
Ik hoop dat het close wordt tussen HAM en VER, zal wel een mooi gevecht kunnen worden.
Dat zou idd wel leuk zijn om te zien, maar ik verwacht de volgende 1-2 voor mercedes :'(

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:39
pinda powerrr schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:39:
Moeten we de 107% regel weer van stal halen voor KUB?
5 seconden in Q3 moet toch lukken :O?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Laatst online: 21:49
urk_forever schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:48:
[...]

Dat zou idd wel leuk zijn om te zien, maar ik verwacht de volgende 1-2 voor mercedes :'(
Gezien Mercedes zowel sneller is op de rechte stukken als in de bochten (zie Spanje) ben ik daar ook bang voor ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
floriz87 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:03:
[...]

Gezien Mercedes zowel sneller is op de rechte stukken als in de bochten (zie Spanje) ben ik daar ook bang voor ja.
Ik geloof dat Bottas geen held is op stratencircuits dus daar kan nog een kans liggen voor Max maar de Merc is wel enorm sterk dit seizoen.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 00:16
FastFred schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:37:
[...]

In 2016 had hij inderdaad die grip niet gevonden in de regen. Ook toen al een inhaalrace, en toen hij achter Sainz (meen ik) naar boven reed had hij een kleine lockup bij de bocht naar links, kwam op het natte, en zo de muur in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 19:43

Damian

Insane Obtrusion

Waarom schat iedereen Ferrari hier zo laag in deze race eigenlijk?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Damian schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:36:
Tja, of Vettel verneukt het of de strategie zorgt voor datzelfde effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
Omdat ferrari van de 3 topteams verruit de laagste snelheid heeft in de low speed corners en laat monaco nou net veel van deze bochten bevatten, enkel in de tunnel zie ik ze inlopen op de rest.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Omdat door de afgelopen races duidelijk geworden is dat de Ferrari niet lekker gaat in langzame bochten. Dus Monaco is geen circuit voor hen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 19:43

Damian

Insane Obtrusion

demo31051987 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:39:
[...]

Omdat door de afgelopen races duidelijk geworden is dat de Ferrari niet lekker gaat in langzame bochten. Dus Monaco is geen circuit voor hen.
Dus meer vleugel derop, dan verliezen ze wat meer top, maargoed, die hadden ze al meer dan de rest.

Ik zie gewoon weer een MERC - FER - RBR top 6 aankomen.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Damian schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:42:
[...]

Dus meer vleugel derop, dan verliezen ze wat meer top, maargoed, die hadden ze al meer dan de rest.

Met alleen wat meer vleugel komt Ferrari er niet in mijn ogen. Het is het hele pakket inclusief achtervleugel, bargeboards en vloer.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Damian schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:42:
[...]

Als je hele auto te weinig downforce creeert kun je de vleugel rechtop zetten, maar dat gaat niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
Daar waar de Mercedes het in voorgaande jaren minder goed deed in langzame bochten en de tractie vanuit deze langzame bochten lijkt het dit jaar wel goed te zitten. Ondanks hun lange auto, wat een nadeel is in Monaco, zie ik ze ook hier fluitend winnen.
Ik vrees dat de Ferrari's het hier niet lekker gaan doen, want die hebben dan wel vermogen maar doen het juiste in langzame bochten niet zo goed. Kans voor Red Bull, die auto is goed maar blinkt nergens in uit en dus denk ik dat ze (Max althans) gewoon weer voor de Ferrari's staat. Alhoewel, Max moet zich ook nog maar even bewijzen gezien de foutjes van de afgelopen jaren.....

Ik zit eigenlijk na te denken welk team uit het middenveld nog zou kunnen gaan verrassen, maar kan niet zo snel een auto aanwijzen die hier ineens een stuk beter uit de verf zou kunnen komen in vergelijking met andere circuits.

Interessant is misschien nog wel (afgezien van de auto) welke van de rookies hier uitblinken of juist kopje onder gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Omdat ze voor dit jaar een hondenhok hebben gebouwd wat alleen maar snel is op de rechte stukken.. en hopeloos traag in de langzame bochten. Monaco is praktisch 1 grote langzame bocht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:52
Chiron schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:48:
Ik gun het Ricciardo wel om eens een keer te finishen :+ en Monaco ligt hem traditioneel wel erg goed.
"Traditioneel" is in dit geval alleen in een RBR. in de HRT (2011) reed hij nog niet in Monaco, en in de STR viel hij in 2012 en 2013 uit.
Waar het er dit jaar op lijkt dat RBR veel minder profijt heeft van hun mechanische grip, is de Renault nog een flink tandje erger.

Zoals RIC zelf zegt: Monaco is een circuit waar het aankomt op vertrouwen in de auto. Precies kunnen remmen waar je wil remmen.
Die actie met Kvyat was tekenend wat mij betreft voor het verschil tussen een RBR en een Renault. Waar RIC met de RBR de meester van late braking was, werkt dat niet meer met een Renault.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 14:01

Nhz

Deventer

Herhaling van 1996? Dan gebeurd er in ieder geval genoeg. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Nhz op 21-05-2019 13:53 ]

Groetjes Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

B-Real schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:53:

Interessant is misschien nog wel (afgezien van de auto) welke van de rookies hier uitblinken of juist kopje onder gaan :)
Norris is uitermate lekker bezig, maar ben bang dat de Mclaren hem teveel in de steek gaat laten. Verder denk ik dat zowel KVY en ALB goed gaan meekomen. Sowieso is KVY bezig aan een sterk seizoen en ALB is een heerlijke rookie, die leuke resultaten laat zien.

Ook wel benieuwd of RAI hier sterker naar voren kan rijden van de "midden teams".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:53
Wel grappig dat Ferrari een "Amerikaanse" auto heeft gebouwd. Loopt oerend hard op een recht stuk, maar in de bochten is het een ouwe pruttel Harley. :+
Denk dat RBR meer uit Monaco kan halen, ook al lijkt de mechanische grip wat minder te zijn dit jaar. Ben wel benieuwd of Gasly zich nu echt kan mengen tussen beide Ferrari's, misschien voor Leclerc en achter Vettel finishen? Zou mooi zijn.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Maarten_E schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:07:
Ben wel benieuwd of Gasly zich nu echt kan mengen tussen beide Ferrari's, misschien voor Leclerc en achter Vettel finishen? Zou mooi zijn.
Zo zag het er vorig jaar in ieder geval uit door de ogen van Pierre:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7FjWAoXoAEx2eu.jpg:large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martin0
Oe horner and abiteboel in dezelfde persco, dat beloofd vuurwerk

Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
pinda powerrr schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:06:
[...]

Norris is uitermate lekker bezig, maar ben bang dat de Mclaren hem teveel in de steek gaat laten. Verder denk ik dat zowel KVY en ALB goed gaan meekomen. Sowieso is KVY bezig aan een sterk seizoen en ALB is een heerlijke rookie, die leuke resultaten laat zien.

Ook wel benieuwd of RAI hier sterker naar voren kan rijden van de "midden teams".
Ik ben qua rookies fan van Albon, die doet het echt prima. Zeker als je nagaat dat hij voorafgaand aan de wintertests nog nooit in een F1 auto heeft gezeten.
Kvyat is inmiddels gewoon een oude rot, dus daar heb ze een goede aan bij TR. Hij is niet spannend, maar doet ook weinig fout.

Alfa Romeo begint mij elke GP iets meer tegen te vallen. Giovanazzi vind ik het hele seizoen al een beetje "mwah", Raikkonen zit er telkens lekker bij maar lijkt ook elke race iets meer terrein te verliezen t.o.v. de concurrentie. Hij heeft wel een bak ervaring, dus dat wordt op zaterdag wel gewoon Q3 gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:39
Weer van de partij, al zal ik de race onderweg in de auto moeten bekijken. Op zich niet erg als het dan een Merc-optocht wordt kan ik hem makkelijk uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-05 10:28
Martin0 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:08:
[...]

Ik geloof dat Bottas geen held is op stratencircuits dus daar kan nog een kans liggen voor Max maar de Merc is wel enorm sterk dit seizoen.
Bottas gaat altijd goed op Baku en dat is naar mijn weten ook een stratencircuit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/TfsqC2nx24gW41-dT8Mz6kf0qoyYUG19WfzBhiD3CwY.jpg?auto=webp&s=b3b167ac75d370311d8b6cd3fc76e0e453c7690c

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
ppbruins schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:26:
[...]

Bottas gaat altijd goed op Baku en dat is naar mijn weten ook een stratencircuit.
Baku is ook niks anders dan een enorm lang recht stuk en 10 bochten (waarvan 1 echt lastige bij het kasteel), monaco is wel even andere koek met vele bochten welke volgens mij toch echt een stuk smaller en minder recht zijn dan de bochten in baku. Maar je hebt gelijk in Baku gaat bottas wel redelijk mee.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ppbruins schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:26:
[...]

Not quite the same :P

Monaco is zegmaar het oude gedeelte van Baku bij die kasteeltoren, maar dan als compleet circuit. De rest van Baku is haakse bochten en rechte stukken met 15 meter breed asfalt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-05 10:28
Zo te horen kan iedereen wel instappen voor een race op Baku :P
Pagina: 1 2 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.