[F1 2019] Race 7 GP van Canada Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 31 Laatste
Acties:
  • 86.953 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Turbo-Puppy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:03:
[...]

Ik had die fles richting jou geschopt als je het wilt weten ... :r AAARGH !!!! F* zeg ... pussy sport!

geen maar een ban .. don't care for it ...
Je maakt je nogal druk over de prestaties van een ander :p de tering...

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:22

WhySoSerious

Be the change.

Turbo-Puppy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:01:
Ik had die fles champagne een rottrap gegeven ... succes met je gestolen overwinning. F* op met je podium ... succes ermee.

Knalhard gestolen overwinning van Ferrari .. uitjoelen die Hamilton .. en hard ook !!!
Kap toch eens met je emoties steeds zo te uiten. Beetje kinderachtig om Hamilton uit te joelen? Hij heeft de straf toch niet uitgedeeld?

Alsjeblieft zeg :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zelfs de engelsen op Sky (meestal nogal Hamilton hijgers) geven het aan. Dit is geen keuze van vettel. Ook zij vinden het een onterechte penalty.

Lekker kort interview ook. Lec niet eens ondervraagd... Brundle baalde ook extreem van die beslissing.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:46
sjaool schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:02:
The people shouldn't boo at Lewis... Respect toch voor Vettel.
Zeker respect voor Vettel. Wacht mij tot hij terugziet dat Hamilton zelf klaagde over de manier waarop Vettel terugkwam op het circuit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:48
FunkyTrip schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:01:
GAS achter een heel team en tig secondes achter VER. Of GAS is echt gewoon niet zo best of Red Bull staat echt mijlenver achter Ferrari en Mercedes maar alleen omdat Max een superieure rijder is lijkt het nog wat.
Gas moest supervroeg naar binnen en kwam daarna terug in traffic.
Dus een hoop tijd gaat daar ook gewoon aan verloren.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:05
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8pMChcX4AUXhfs?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Vettel kwam onveilig terug het circuit op, maar hij kon daar volgens mij niks aan doen. Terecht dat Vettel kwaad is dus, maar puur op de letter klopt de straf wel. Maar gaat in tegen al je gevoel als raceliefhebber natuurlijk. Juist dergelijke strijd wil je zien in een race.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Zitten een aantal goeie reacties onder met acties van HAM, die naar mijn weten allen niet bestraft werden. Just sayin’... :Y)

per aspera ad astra

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Button, Brundle, Chandok etc, GP coureurs, zijn het allemaal oneens met de stewards. En die zijn meestal pro-HAM op Sky.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
wcduck schreef op zondag 9 juni 2019 @ 21:59:
[...]

Het punt is dat VET zijn auto niet onder controle had. Vergelijk met het maken van een slipper en vervolgens weer op de baan terecht komen.
Het niet onder controle hebben van de auto betekent niet dat je geen verantwoordelijkheid meer hebt over de gevolgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:16
It was at this moment they knew, they fucked up! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

KlaasjeNL schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:04:
[...]

Zeker respect voor Vettel. Wacht mij tot hij terugziet dat Hamilton zelf klaagde over de manier waarop Vettel terugkwam op het circuit...
Dat zou praktisch iedere coureur doen die om een plek vecht. Dat hoort tegenwoordig een beetje bij de F1.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Nvm

[ Voor 100% gewijzigd door albino71 op 09-06-2019 22:06 ]

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:18

Mach

[END]Avengers

KlaasjeNL schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:04:
[...]

En andersom zou vet net zo hard geklaagd hebben :)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ZieglerNichols schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:03:
[...]

Hoe was dit geen unsafe return???
Jezus, lees anders even wat ik schrijf ofzo...

Het was ook een unsafe return, maar niet een bewuste actie. Hij deed alleen wat nodig was om de auto op de weg te houden...

Ergo, geen straf waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik kom net terug van een etentje (ik verzin het ongelukkige tijdstip ook niet...) en kon het niet laten om niet online te gaan...

Buiten het akkefietje van Vettel, is het de moeite waard om alles terug te kijken? Of voldoet een goede samenvatting op YouTube morgen ook?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
streamnl schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:05:
Ik kom net terug van een etentje (ik verzin het ongelukkige tijdstip ook niet...) en kon het niet laten om niet online te gaan...

Buiten het akkefietje van Vettel, is het de moeite waard om alles terug te kijken? Of voldoet een goede samenvatting op YouTube morgen ook?
Samenvatting. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:49

NoFearCreations

3DPrint the world!

Samenvatting, race zelf was weer slaapverwekkend. Zoals gewoonlijk helaas.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ZieglerNichols schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:05:
Het niet onder controle hebben van de auto betekent niet dat je geen verantwoordelijkheid meer hebt over de gevolgen.
Het betekent ook niet dat er dan per se een straf uitgedeeld moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:35
Nee, niet alles terugkijken. Een echte korte samenvatting.

[ Voor 15% gewijzigd door nadroJ op 09-06-2019 22:07 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:22

WhySoSerious

Be the change.

Samenvatting meer dan voldoende. Alles na de finish bekijken is wel de moeite waard ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Laatst online: 18:51

De samenvatting voldoet!

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
MikeyMan schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:05:
[...]

Het was ook een unsafe return, maar niet een bewuste actie. Hij deed alleen wat nodig was om de auto op de weg te houden...

Ergo, geen straf waard.
Vettel weet niet natuurlijk precies waar Ham zit.
En weet ook dat die zich zal proberen te houden aan de racing line.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:06

Samenvatting is meer dan voldoende...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom

Wom

Yup, of je moet fan van Stroll of Renault zijn. Die hebben het beide prima gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
[...]

Omdat een return impliceerd dat je in controle bent als je terug komt op de baan. Maar op dit moment was hij niet in controle en draaide alles om het vermijden van de muur door bij te sturen op het asvalt omdat hij daar pas weer grip kreeg en zo de controle terug kon krijgen. Als hij de muur geraakt had dan zou Hamilton ook nog wel eens geraakt kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:06

mrc4nl

Procrastinatie expert

begin is nog wel leuk, maar het wordt snel saai.

ora et labora

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:05
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8pQucXWwAAjXXK.jpgAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8pMEpOX4AAE2ge?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8pNuaeW4AAUGDd?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8pNz5-XYAE9LZz?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:51

Afgezien van het stukje tussen Vettel en Hamilton is er niets bijzonders gebeurd, en is het terugkijken van de gehele race de tijd niet waard 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:16
[...]

Ergo, geen straf waard.
Dat is ook de redenatie van Sky. Een Unsafe return ging over een auto die van de baan raakte en zelf een moment om terug de baan op te komen kan kiezen, Bijvoorbeeld als je rechtdoor schiet over asfalt, remt en weer de baan op kan.

In Vettels geval was hij niet onder controle van de auto. Hij had geluk hem uit de muur te houden.

Daarom is het volgens Sky geen penalty waard.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 20-09 13:47
Zucht, jammer dat het kennelijk zelfs op deze manier moet.

Verder zit ik de replay terug te kijken en Vettel laat nota bene nog (net) genoeg ruimte voor 1 auto aan de buitenkant..
*edit* zie foto van @Jasphur ;)

Onterechte call en onterechte winnaar, maar wel respect hoe beide heren hun emoties tonen.

[ Voor 6% gewijzigd door Grimmie187 op 09-06-2019 22:08 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:50

Tussen finish en podiumceremonie was het leukst vandaag :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Thanks. Dat was een kort,snel en een duidelijk antwoord van jullie.

Samenvatting it is ;)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Ik weet niet of je zelf wel eens ooit op een circuit rijdt waarbij je voor een paar "lousy' punten aan het strijden ben maar als je op de één of andere manier van de baan raakt dan is het een vrij normale reactie om éérst de wagen weer onder controle te gaan krijgen en daarna pas weer te gaan kijken waar je in 't veld terecht bent gekomen....

VET kon niet meer doen dan dát wat 'ie deed (en daar was HAM even 't haasje bij, maar daarvoor is 't ook een RACE en geen Woon-Werk verkeer op de A2).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Laatst online: 00:29
Quad schreef op zondag 9 juni 2019 @ 21:35:
[...]

Wat voor een statement moet je maken dan?
Nou, zoiets dus. Als ik teambaas was geweest had ik op mijn vingers gefloten en mijn coureurs van het podium gehaald. Dit gaat niet over racen, maar over regeltjes. Als ik regeltjes wil zien ga ik wel naar de rechtbank toe om wat vonnissen te bekijken. Vettel kon niets anders en mag er daarom niet voor worden bestraft. Als Hamilton wil winnen moet er voorbij rijden

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:58

Amphiebietje

In de blubber

NoFearCreations schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:06:
[...]

Samenvatting, race zelf was weer slaapverwekkend. Zoals gewoonlijk helaas.
Het interessantste was Norris zijn hele vreemde achterophanging failure.

Dat was binnen de eerste 10 ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grimmie187 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:07:
Zucht, jammer dat het kennelijk zelfs op deze manier moet.

Verder zit ik de replay terug te kijken en Vettel laat nota bene nog (net) genoeg ruimte voor 1 auto aan de buitenkant..

Onterechte call en onterechte winnaar, maar wel respect hoe beide heren hun emoties tonen.
Dat Hamilton z'n broekje vol heeft en in de ankers gaat snap ik dan ook wel weer :+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Het probleem is niet Hamilton of Vettel. Het probleem is de huidige F1 waarin racen actief wordt ontmoedigd.

Liberty heeft een kat in de zak gekocht.

Elke race wordt er weer gehoopt op iets wat de spanning in het WDC terugbrengt en elke week is het gewoon weer ewn teleurstelling.

Mercedes heeft de boel fantastisch voor elkaar en wordt met het in stand houden daar van geholpen door de huidige regels. De doodsteek voor de sport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Sinned123 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:04:
[...]

Gas moest supervroeg naar binnen en kwam daarna terug in traffic.
Dus een hoop tijd gaat daar ook gewoon aan verloren.
Maar dan 9 seconden eindigen achter een heel team. Dan doe je toch iets niet goed als je in een auto zit die de race pace van Mercedes en Ferrari 'lijkt' te kunnen benaderen (omdat Max daar toevallig soms in staat toe is)

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:35
Vroeger diende men na de race vanuit het team wel eens een protest in. Zie bijvoorbeeld seizoen 1976.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ZieglerNichols schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:05:
[...]

Jawel dat heet dan gewoon een race incident ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Niet online
warp schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:06:
[...]

Het betekent ook niet dat er dan per se een straf uitgedeeld moet worden.
Volgens de FIA regels wel...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ZieglerNichols schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:08:
[...]

Als je als achterligger de leider uit de race knalt om je eigen auto op de baan te houden is dat toch ook niet terecht??? Controle verliezen betekent niet dat je eigen rechter kan spelen.
Er is totaal geen sprake van 'eigen rechter spelen', kap eens met die onzin.

Punt is, dat er geen straf voor uitgedeeld hoeft te worden.

Op de onboards zie je een klassieke reactie op een overstuurde auto. Alleen een correctie, geen bewuste actie op Hamilton.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 09-06-2019 22:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 18:17
TommyGun schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:00:
Bah bah als Mercedes toch niet op de baan kan winnen... Ik wil dat FIA Ferrari nooit meer horen. Is nu toch wel duidelijk dat het Mercedes FIA Pirelli AMG is
Wat een reactie in combinatie met je dansend paard embleempje. Vettel die weer eensch vergaat onder druk, levensgevaarlijk op de baan torpedeert en dan nog huilen over de heersende team. Ik weet dat het moeilijk is om Mercedes dominantie te accepteren.

Maar dit was toch overduidelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Euh, nee. Het was gewoon een racing incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
ZieglerNichols schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:09:
[...]

Volgens de FIA regels wel...
Als je ze letterlijk neemt ja. Maar als dat nodig is dan hoeven er ook geen 4 race stewards te zijn. Dan kan iedereen ze gewoon in een boekje opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
[...]

Ergo, geen straf waard.
Eh ? Je hebt een reglement die alle rijders en teams kennen waarin alleen de term unsafe is opgenomen en daar staat een straf op. Er staat volgens mij niet in dat je dit bewust niet mag of onbewust wel mag/kan doen ? Dan is het dus toch per definitie een straf ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

dindr schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:10:
[...]

Wat een reactie in combinatie met je dansend paard embleempje. Vettel die weer eensch vergaat onder druk, levensgevaarlijk op de baan torpedeert en dan nog huilen over de heersende team. Ik weet dat het moeilijk is om Mercedes dominantie te accepteren.

Maar dit was toch overduidelijk?
Lekker stokken ?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
FunkyTrip schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:08:
[...]

Maar dan 9 seconden eindigen achter een heel team. Dan doe je toch iets niet goed als je in een auto zit die de race pace van Mercedes en Ferrari 'lijkt' te kunnen benaderen (omdat Max daar toevallig soms in staat toe is)
Max zat ook mijlenver achter de top4.
De slechte rijdende Bottas kon nota bene gewoon een extra stop maken voor de snelste ronde.

Max had gewoon een strategie die veel gunstiger uitpakte.
Zoveel voorsprong had hij nou ook weer niet op Renault.

Ik vind Gas tot nu toe totaal niet bijzonder, maar vandaag kon hij er volgens mij weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

wimmel_1 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:08:

VET kon niet meer doen dan dát wat 'ie deed (en daar was HAM even 't haasje bij, maar daarvoor is 't ook een RACE en geen Woon-Werk verkeer op de A2).
Het valt in principe gewoon onder 'leaving the race track and gaining an unfair advantage'. Daar staat een straf op van de tegenstander voorbijlaten volgens mij.

Hij verliet letterlijk de race track en hij kwam letterlijk nog steeds voor Hamilton terug de baan op. Als hij zijn best had gedaan in de baan te blijven, dan had hij vol in de ankers moeten gaan en dan was Hamilton hem voorbij geweest.

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:58

Amphiebietje

In de blubber

ZieglerNichols schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:08:
[...]

Als je als achterligger de leider uit de race knalt om je eigen auto op de baan te houden is dat toch ook niet terecht??? Controle verliezen betekent niet dat je eigen rechter kan spelen.
Dus hoe precies zie jij het voor je dat iemand die geen controle heeft over zijn auto "eigen rechter" (d.w.z. iets wat controle impliceert) speelt?

Logica afwezig of trol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:30
HAM ziet hoe VET eraf vliegt en kiest ervoor om wel gewoon de apex te pakken? Hij had de bocht ook wat ruimer kunnen nemen, toch? Ik snap dat het split second is allemaal, maar die kerels zijn getraind om split second een besluit te nemen, dus ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sinned123 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:11:
[...]

De slechte rijdende Bottas kon nota bene gewoon een extra stop maken voor de snelste ronde.

Ik vind Gas tot nu toe totaal niet bijzonder, maar vandaag kon hij er volgens mij weinig aan doen.
Klopt, als dit weekend een voorteken is voor de rest van het seizoen.... Pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Liberty is toch Amerikaans?

Zowel de straf van Vettel als Verstappen de vorige keer waren niet uitgedeeld in IndyCar of NASCAR. Daar laten ze het racen sowieso meer aan de rijders over.

Kleuterklas Vettel na afloop was ook wel weer wat overdreven. Hij wist prima dat ie m kon krijgen voor deze actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Laatst online: 19:39
Ik ben eigenlijk wel geschrokken van het gebrek aan snelheid van de Red Bulls. Heb een beetje op de rondetijden gelet, maar Ricchiardo kon grote delen van de race prima meekomen met Verstappen. Laat staan wat Gasly laat zien. Er waren een paar momenten met ric en verstappen achter elkaar waar ze beiden geen DRS hadden en dan liep de Renault in op de Red Bull op het rechte stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
FunkyTrip schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:11:
[...]

Het valt in principe gewoon onder 'leaving the race track and gaining an unfair advantage'. Daar staat een straf op van de tegenstander voorbijlaten volgens mij.

Hij verliet letterlijk de race track en hij kwam letterlijk nog steeds voor Hamilton terug de baan op. Als hij zijn best had gedaan in de baan te blijven, dan had hij vol in de ankers moeten gaan en dan was Hamilton hem voorbij geweest.
Dat was het ook niet want hij kreeg er geen voordeel van. Geen extra tijd gewonnen, geen snellere ronde, minder afstand, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Sinned123 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:11:
[...]

In ieder geval nog meer bewijs dat Red Bull wederom de slag verloren heeft. Max moet zo snel mogelijk naar Mercedes toe. Dan kan ie tenminste wereldkampioen worden.

Dit dus.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Op naar Le Mans. Elk weekend kan ik de F1 minder serieus nemen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CrazyFool
Mijn gevoel zegt dat dit topic niet open blijft tot a.s woensdag :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
sambalbaj schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:12:
Liberty is toch Amerikaans?

Zowel de straf van Vettel als Verstappen de vorige keer waren niet uitgedeeld in IndyCar of NASCAR. Daar laten ze het racen sowieso meer aan de rijders over.

Kleuterklas Vettel na afloop was ook wel weer wat overdreven. Hij wist prima dat ie m kon krijgen voor deze actie.
Grote probleem is dat de FIA niet van Liberty is.. hoe Amerikaans de uitzending ook zal zijn, de regels en naleving daarvan worden nog steeds verzorgt door de FIA

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:05
TommyGun schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:13:
ik ben het niet vaak met je eens :+ (zie je avatar) maar deze kan ik zeker waarderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

TommyGun schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:13:
Ben het niet vaak met je eens maar ik verlies ook mijn interesse

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

LAD93 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:13:
[...]

Grote probleem is dat de FIA niet van Liberty is.. hoe Amerikaans de uitzending ook zal zijn, de regels en naleving daarvan worden nog steeds verzorgt door de FIA
De meeste autosportklasses worden helaas verneukt door de FIA met hun regeltjes

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
__fred__ schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:12:
Ik ben eigenlijk wel geschrokken van het gebrek aan snelheid van de Red Bulls. Heb een beetje op de rondetijden gelet, maar Ricchiardo kon grote delen van de race prima meekomen met Verstappen. Laat staan wat Gasly laat zien. Er waren een paar momenten met ric en verstappen achter elkaar waar ze beiden geen DRS hadden en dan liep de Renault in op de Red Bull.
Niks raars aan, Canada is gewoon een pk festijn en daar zijn Mercedes en Ferrari dit seizoen nou eenmaal veel beter in.

Renault had bijna 0 vleugel, en Ricciardo is ook echt geen pannenkoek.

Ik vraag me af of het voor de uitslag van de race met betrekking tot Max veel had uitgemaakt als Max wel Q3 gehaald had.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:50

basvn

Breezand - NHN

FIA document, over de straf van VET

https://www.fia.com/file/82116/download/27954 (wilt niet laden op dit moment, zijn niet de enige die willen kijken denk)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Conclusie is wel dat de regels te strak worden nageleefd. Het racen zou te alle tijde voorop moeten staan. In dit geval hebben beide coureurs geen positie verloren of gewonnen en zou je dus zeggen no further action.
Er zou eigenlijk pas een straf moeten volgen als er voordeel uit gehaald zou worden.

Oftewel het regel handboek moet een keer goed op schop.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
basvn schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:15:

https://www.fia.com/file/82116/download/27954 (wilt niet laden op dit moment, zijn niet de enige die willen kijken denk)
en ook 2 punten op zn licentie (geen problemen met openen trouwens hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:31

Vuvuzela

My spire is forming

Fact Car 5 left the track, re-joined unsafely and forced another car off track.
Offence Involved in an incident as defined by Article 38.1 of the FIA Formula One Sporting
Regulations.
Decision 5 second time penalty
(2 point awarded, 7 points in total for the 12 month period)
Reason The stewards reviewed video evidence and determined that Car 5,left the track at turn
3, rejoined the track at turn 4 in an unsafe manner and forced car 44 off track. Car 44
had to take evasive action to avoid a collision.
Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the
Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and
Article 9.1.1 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the applicable time limits.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CrazyFool
Please ruil GAS voor HULK... duo van de eeuw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online

Geen nieuwe info naar mijn idee. Ben wel benieuwd of FER in beroep zal gaan, als is het alleen maar om het statement van VET meer kracht bij te zetten.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Gasly die Stroll niet voorbij kwam op nieuwe banden was wel pijnlijk eigenlijk. Daardoor ook achter de Renaults gefinisht, wat gewoon erg matig is. Samen met Bottas zeker bij de verliezers vam de dag, waar Bottas nog gemaximaliseerd heeft, maar ook moeite had om in te halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Afbeeldingslocatie: https://a.imge.to/2019/06/10/ymHDt.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
LAD93 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:17:
[...]

Geen nieuwe info naar mijn idee. Ben wel benieuwd of FER in beroep zal gaan, als is het alleen maar om het statement van VET meer kracht bij te zetten.
Je kan niet in beroep gaan. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
CrazyFool schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:16:
Alweer het leukste moment na de race. Tip voor de volgende keer, direct door naar de interviews.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maurice079
  • Laatst online: 18:51
Dit is gewoon geen racen. Hamilton die er de laatste 15 rondes achteraan cruised om rustig de overwinning op te eisen. Zo'n vertoning is gewoon een schande voor de F1. En ja, dat is even puur uit emotie gesproken.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
LAD93 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:17:
[...]

dat snap ik dan weer niet Mol riep dat er geen beroep mogenlijk was maar in dit document staat weer van wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

DaniëlWW2 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:17:
[...]

In het document staat van wel. Vreemd.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

CrazyFool schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:16:
Hulk is inderdaad een relaxte gozer. Ben alleen niet overtuigd van zijn racekwaliteiten
Al lijkt alles een verbetering tov gasly

[ Voor 7% gewijzigd door Mach op 09-06-2019 22:19 ]

DUGG

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
[...]

Staat letterlijk onderin het document? :o

Edit: dat ‘certain’ maakt het dan weer onduidelijk, haha.

[ Voor 14% gewijzigd door LAD93 op 09-06-2019 22:19 ]

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Wognummer schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:16:
[...]

en ook 2 punten op zn licentie (geen problemen met openen trouwens hier)
Tuurlijk .. komen ze nog even met die kansloze punten van ze voorbij ..

Man man .. ik ben de laatste 5 jaar niet zo boos geweest als vanavond ... en dan heb ik ook nog een scheiding afgerond AAAARGH !!!! belachelijk dit ... voor mij de bekende druppel. De groeten F1 ... sorry ... wat belachelijk dit zeg. :r :r :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Chiron schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:14:
[...]

Niks raars aan, Canada is gewoon een pk festijn en daar zijn Mercedes en Ferrari dit seizoen nou eenmaal veel beter in.

Ik vraag me af of het voor de uitslag van de race met betrekking tot Max veel had uitgemaakt als Max wel Q3 gehaald had.
Beiden Renaults werden op het einde ook nog op een ronde gezet. Dat is inderdaad gewoon een pk kwestie.
Voor VER lagen alleen kansen bij het uitvallen van een Mercedes of Ferrari.

En die GAS is echt een pannekoek.
Prima Stroll overigens vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:50

basvn

Breezand - NHN

[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/bjqrcaom2e331.jpg

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

LAD93 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:18:
[...]

"Certain decisions"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
Mach schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:18:
[...]

Hulk is inderdaad een relaxte gozer. Ben alleen niet overtuigd van zijn racekwaliteiten
Ik wel, hij is een heel berekende en constante rijder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

"forced another car off track."???

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[...]

Olaf zei dat het niet kon.

Zal niet het eerste of laatste zijn van wat hij zegt dat niet correct is :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 23:08

Maximus

There is no substitute

[...]

Certain decisions. Weet niet of deze daar onder valt?

PhD i.o.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:54

HaterFrame

Well... Poo came out!

Wat hadden ze eigenlijk verwacht van Vettel? Dat ie in het gras vol in de remmen zou gaan? Dan hadden we daadwerkelijk een onveilige situatie gehad met een crash tot gevolg..
Zucht zo jammer dit, de sport is langzaamaan dood aan het gaan en elke keer baal ik dat ik alsnog de tijd verspild heb.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 20-09 13:47
Vuvuzela schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:16:
[...]

Fact Car 5 left the track, re-joined unsafely and forced another car off track.
Offence Involved in an incident as defined by Article 38.1 of the FIA Formula One Sporting
Regulations.
Decision 5 second time penalty
(2 point awarded, 7 points in total for the 12 month period)
Reason The stewards reviewed video evidence and determined that Car 5,left the track at turn
3, rejoined the track at turn 4 in an unsafe manner and forced car 44 off track. Car 44
had to take evasive action to avoid a collision.
Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the
Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and
Article 9.1.1 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the applicable time limits.
De uitleg gaat al mank in regel 1 want hij forced niemand off the track (er staat een muur, duh). Er is zelfs nog ruimte aan de buitenkant op de racelijn.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Chiron schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:14:
[...]

Denk het wel, omdat je dan andere strategie kon gebruiken. Nu werd hij toch echt opgehouden en verloor veel tijd, puur omdat inhalen toch lastig bleek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

JvS schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:18:
[...]

In het document staat van wel. Vreemd.
Dat staat er niet letterlijk, er staat dat tegen ‘bepaalde’ beslissingen dat mogelijk is. Niet dat het bij deze kan.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 01:09

Edd

Turbo-Puppy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:18:
De groeten F1 ... sorry ... wat belachelijk dit zeg. :r :r :r
Tot over 2 weken bij de GP van Frankrijk.. :+

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Momentje tussen VER en HUL gezien maar niet gehoord, waar ging het over? Iemand?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

dr.lowtune schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:08:

Liberty heeft een kat in de zak gekocht.
Liberty heeft het samen met de FIA verkloot. Kan er geen medelijden mee hebben.
Teveel van die truttige regeltjes waar niemand op zit te wachten.
Mercedes kan er ook niets aan doen dat ze nu zo comfortabel op de 1e plaats staan, ja de boel bewust vertragen, maar wie doet dat nou als fabrikant in de hoogste klasse van de autosport.

Zoals hier iemand al schreef, ze moeten eens beginnen met de helft van de regeltjes te schrappen.
Bij voorkeur weer 2 bandenfabrikanten en dat achterlijke bandenreglement had al lang geschrapt moeten worden.
Tanken zal nooit meer terug komen, maar dat gaf wel altijd wat extra spanning tijdens de pitstops, en sowieso gaf dat veel meer ruimte voor een andere strategie.

Zoals de F1 nu is is het (naar mijn mening) veel te klinisch. Overal word over gezeken, alles moet maar veiliger etc. Dat ze eens gewoon zo hard mogelijk proberen rond te rijden en stoppen met alle betutteling!
En als dat zo af en toe eens een flinke crash tot gevolg heeft, het zij zo, ze worden er ook rijkelijk voor beloond. Risico van het vak.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:31

Vuvuzela

My spire is forming

Analyse van het moment door SKY/Karun Chandhok

[ Voor 18% gewijzigd door Vuvuzela op 09-06-2019 22:21 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Quad schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:20:
Momentje tussen VER en HUL gezien maar niet gehoord, waar ging het over? Iemand?
"Zeg Hulk, ben je deze watjesbende ook zat? Zullen we volgend jaar gewoon Indycar racen?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Ging eigenlijk nergens over maar was vermakelijk om te zien. Goede chemie tussen die 2

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Het had HAM gesierd als hij op eigen kracht voorbij VET was gegaan i.p.v. de straf aan te vragen (dat later ontkennen) en berekend gewoon in het spoor van VET te blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

HUL met de vraag of hij de Renaults wilde ophouden om GAS zo aansluiting te geven. Max antwoorde dat hij banden spaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

__fred__ schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:12:
Ik ben eigenlijk wel geschrokken van het gebrek aan snelheid van de Red Bulls. Heb een beetje op de rondetijden gelet, maar Ricchiardo kon grote delen van de race prima meekomen met Verstappen. Laat staan wat Gasly laat zien. Er waren een paar momenten met ric en verstappen achter elkaar waar ze beiden geen DRS hadden en dan liep de Renault in op de Red Bull op het rechte stuk.
De soft was echt wel behoorlijk veel sneller dan hard (en medium). Later in de race reed Verstappen Ricciardo voorbij alsof 'ie een blauwe vlag had.
Pagina: 1 ... 25 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.