One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Kap toch eens met je emoties steeds zo te uiten. Beetje kinderachtig om Hamilton uit te joelen? Hij heeft de straf toch niet uitgedeeld?Turbo-Puppy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:01:
Ik had die fles champagne een rottrap gegeven ... succes met je gestolen overwinning. F* op met je podium ... succes ermee.
Knalhard gestolen overwinning van Ferrari .. uitjoelen die Hamilton .. en hard ook !!!
Alsjeblieft zeg
Lekker kort interview ook. Lec niet eens ondervraagd... Brundle baalde ook extreem van die beslissing.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Zeker respect voor Vettel. Wacht mij tot hij terugziet dat Hamilton zelf klaagde over de manier waarop Vettel terugkwam op het circuit...sjaool schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:02:
The people shouldn't boo at Lewis... Respect toch voor Vettel.
Gas moest supervroeg naar binnen en kwam daarna terug in traffic.FunkyTrip schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:01:
GAS achter een heel team en tig secondes achter VER. Of GAS is echt gewoon niet zo best of Red Bull staat echt mijlenver achter Ferrari en Mercedes maar alleen omdat Max een superieure rijder is lijkt het nog wat.
Dus een hoop tijd gaat daar ook gewoon aan verloren.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Zitten een aantal goeie reacties onder met acties van HAM, die naar mijn weten allen niet bestraft werden. Just sayin’...
per aspera ad astra
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het niet onder controle hebben van de auto betekent niet dat je geen verantwoordelijkheid meer hebt over de gevolgen.wcduck schreef op zondag 9 juni 2019 @ 21:59:
[...]
Het punt is dat VET zijn auto niet onder controle had. Vergelijk met het maken van een slipper en vervolgens weer op de baan terecht komen.
It was at this moment they knew, they fucked up!
Dat zou praktisch iedere coureur doen die om een plek vecht. Dat hoort tegenwoordig een beetje bij de F1.KlaasjeNL schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:04:
[...]
Zeker respect voor Vettel. Wacht mij tot hij terugziet dat Hamilton zelf klaagde over de manier waarop Vettel terugkwam op het circuit...
"When you grow up your heart dies"
[ Voor 100% gewijzigd door albino71 op 09-06-2019 22:06 ]
En andersom zou vet net zo hard geklaagd hebbenKlaasjeNL schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:04:
[...]
Zeker respect voor Vettel. Wacht mij tot hij terugziet dat Hamilton zelf klaagde over de manier waarop Vettel terugkwam op het circuit...
DUGG
Jezus, lees anders even wat ik schrijf ofzo...
Het was ook een unsafe return, maar niet een bewuste actie. Hij deed alleen wat nodig was om de auto op de weg te houden...
Ergo, geen straf waard.
Buiten het akkefietje van Vettel, is het de moeite waard om alles terug te kijken? Of voldoet een goede samenvatting op YouTube morgen ook?
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Samenvatting.streamnl schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:05:
Ik kom net terug van een etentje (ik verzin het ongelukkige tijdstip ook niet...) en kon het niet laten om niet online te gaan...
Buiten het akkefietje van Vettel, is het de moeite waard om alles terug te kijken? Of voldoet een goede samenvatting op YouTube morgen ook?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Samenvatting, race zelf was weer slaapverwekkend. Zoals gewoonlijk helaas.streamnl schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:05:
Ik kom net terug van een etentje (ik verzin het ongelukkige tijdstip ook niet...) en kon het niet laten om niet online te gaan...
---RAWE CEEK!!!---
Het betekent ook niet dat er dan per se een straf uitgedeeld moet worden.ZieglerNichols schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:05:
Het niet onder controle hebben van de auto betekent niet dat je geen verantwoordelijkheid meer hebt over de gevolgen.
Nee, niet alles terugkijken. Een echte korte samenvatting.streamnl schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:05:
[ Voor 15% gewijzigd door nadroJ op 09-06-2019 22:07 ]
Sowieso schrijf je zo!
Samenvatting meer dan voldoende. Alles na de finish bekijken is wel de moeite waardstreamnl schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:05:
De samenvatting voldoet!streamnl schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:05:
PSN: xMaurice93
Vettel weet niet natuurlijk precies waar Ham zit.MikeyMan schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:05:
[...]
Het was ook een unsafe return, maar niet een bewuste actie. Hij deed alleen wat nodig was om de auto op de weg te houden...
Ergo, geen straf waard.
En weet ook dat die zich zal proberen te houden aan de racing line.
Samenvatting is meer dan voldoende...streamnl schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:05:
Yup, of je moet fan van Stroll of Renault zijn. Die hebben het beide prima gedaan.streamnl schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:05:
Omdat een return impliceerd dat je in controle bent als je terug komt op de baan. Maar op dit moment was hij niet in controle en draaide alles om het vermijden van de muur door bij te sturen op het asvalt omdat hij daar pas weer grip kreeg en zo de controle terug kon krijgen. Als hij de muur geraakt had dan zou Hamilton ook nog wel eens geraakt kunnen zijn.
begin is nog wel leuk, maar het wordt snel saai.streamnl schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:05:
ora et labora

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Afgezien van het stukje tussen Vettel en Hamilton is er niets bijzonders gebeurd, en is het terugkijken van de gehele race de tijd niet waardstreamnl schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:05:

Dat is ook de redenatie van Sky. Een Unsafe return ging over een auto die van de baan raakte en zelf een moment om terug de baan op te komen kan kiezen, Bijvoorbeeld als je rechtdoor schiet over asfalt, remt en weer de baan op kan.MikeyMan schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:05:
[...]
Ergo, geen straf waard.
In Vettels geval was hij niet onder controle van de auto. Hij had geluk hem uit de muur te houden.
Daarom is het volgens Sky geen penalty waard.
Verder zit ik de replay terug te kijken en Vettel laat nota bene nog (net) genoeg ruimte voor 1 auto aan de buitenkant..
*edit* zie foto van @Jasphur
Onterechte call en onterechte winnaar, maar wel respect hoe beide heren hun emoties tonen.
[ Voor 6% gewijzigd door Grimmie187 op 09-06-2019 22:08 ]
Tussen finish en podiumceremonie was het leukst vandaagstreamnl schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:05:
Ik weet niet of je zelf wel eens ooit op een circuit rijdt waarbij je voor een paar "lousy' punten aan het strijden ben maar als je op de één of andere manier van de baan raakt dan is het een vrij normale reactie om éérst de wagen weer onder controle te gaan krijgen en daarna pas weer te gaan kijken waar je in 't veld terecht bent gekomen....
VET kon niet meer doen dan dát wat 'ie deed (en daar was HAM even 't haasje bij, maar daarvoor is 't ook een RACE en geen Woon-Werk verkeer op de A2).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Nou, zoiets dus. Als ik teambaas was geweest had ik op mijn vingers gefloten en mijn coureurs van het podium gehaald. Dit gaat niet over racen, maar over regeltjes. Als ik regeltjes wil zien ga ik wel naar de rechtbank toe om wat vonnissen te bekijken. Vettel kon niets anders en mag er daarom niet voor worden bestraft. Als Hamilton wil winnen moet er voorbij rijden
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Het interessantste was Norris zijn hele vreemde achterophanging failure.NoFearCreations schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:06:
[...]
Samenvatting, race zelf was weer slaapverwekkend. Zoals gewoonlijk helaas.
Dat was binnen de eerste 10 ronden.
Dat Hamilton z'n broekje vol heeft en in de ankers gaat snap ik dan ook wel weerGrimmie187 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:07:
Zucht, jammer dat het kennelijk zelfs op deze manier moet.
Verder zit ik de replay terug te kijken en Vettel laat nota bene nog (net) genoeg ruimte voor 1 auto aan de buitenkant..
Onterechte call en onterechte winnaar, maar wel respect hoe beide heren hun emoties tonen.
Liberty heeft een kat in de zak gekocht.
Elke race wordt er weer gehoopt op iets wat de spanning in het WDC terugbrengt en elke week is het gewoon weer ewn teleurstelling.
Mercedes heeft de boel fantastisch voor elkaar en wordt met het in stand houden daar van geholpen door de huidige regels. De doodsteek voor de sport.
Maar dan 9 seconden eindigen achter een heel team. Dan doe je toch iets niet goed als je in een auto zit die de race pace van Mercedes en Ferrari 'lijkt' te kunnen benaderen (omdat Max daar toevallig soms in staat toe is)Sinned123 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:04:
[...]
Gas moest supervroeg naar binnen en kwam daarna terug in traffic.
Dus een hoop tijd gaat daar ook gewoon aan verloren.
Dit dus.
Jawel dat heet dan gewoon een race incidentZieglerNichols schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:05:
[...]
Het niet onder controle hebben van de auto betekent niet dat je geen verantwoordelijkheid meer hebt over de gevolgen.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Volgens de FIA regels wel...warp schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:06:
[...]
Het betekent ook niet dat er dan per se een straf uitgedeeld moet worden.
Er is totaal geen sprake van 'eigen rechter spelen', kap eens met die onzin.ZieglerNichols schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:08:
[...]
Als je als achterligger de leider uit de race knalt om je eigen auto op de baan te houden is dat toch ook niet terecht??? Controle verliezen betekent niet dat je eigen rechter kan spelen.
Punt is, dat er geen straf voor uitgedeeld hoeft te worden.
Op de onboards zie je een klassieke reactie op een overstuurde auto. Alleen een correctie, geen bewuste actie op Hamilton.
[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 09-06-2019 22:11 ]
Wat een reactie in combinatie met je dansend paard embleempje. Vettel die weer eensch vergaat onder druk, levensgevaarlijk op de baan torpedeert en dan nog huilen over de heersende team. Ik weet dat het moeilijk is om Mercedes dominantie te accepteren.TommyGun schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:00:
Bah bah als Mercedes toch niet op de baan kan winnen... Ik wil dat FIA Ferrari nooit meer horen. Is nu toch wel duidelijk dat het Mercedes FIA Pirelli AMG is
Maar dit was toch overduidelijk?
Euh, nee. Het was gewoon een racing incident.ZieglerNichols schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:09:
Volgens de FIA regels wel...
Als je ze letterlijk neemt ja. Maar als dat nodig is dan hoeven er ook geen 4 race stewards te zijn. Dan kan iedereen ze gewoon in een boekje opzoeken.
Eh ? Je hebt een reglement die alle rijders en teams kennen waarin alleen de term unsafe is opgenomen en daar staat een straf op. Er staat volgens mij niet in dat je dit bewust niet mag of onbewust wel mag/kan doen ? Dan is het dus toch per definitie een straf ?MikeyMan schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:05:
[...]
Ergo, geen straf waard.
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Lekker stokken ?dindr schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:10:
[...]
Wat een reactie in combinatie met je dansend paard embleempje. Vettel die weer eensch vergaat onder druk, levensgevaarlijk op de baan torpedeert en dan nog huilen over de heersende team. Ik weet dat het moeilijk is om Mercedes dominantie te accepteren.
Maar dit was toch overduidelijk?
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Max zat ook mijlenver achter de top4.FunkyTrip schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:08:
[...]
Maar dan 9 seconden eindigen achter een heel team. Dan doe je toch iets niet goed als je in een auto zit die de race pace van Mercedes en Ferrari 'lijkt' te kunnen benaderen (omdat Max daar toevallig soms in staat toe is)
De slechte rijdende Bottas kon nota bene gewoon een extra stop maken voor de snelste ronde.
Max had gewoon een strategie die veel gunstiger uitpakte.
Zoveel voorsprong had hij nou ook weer niet op Renault.
Ik vind Gas tot nu toe totaal niet bijzonder, maar vandaag kon hij er volgens mij weinig aan doen.
Het valt in principe gewoon onder 'leaving the race track and gaining an unfair advantage'. Daar staat een straf op van de tegenstander voorbijlaten volgens mij.wimmel_1 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:08:
VET kon niet meer doen dan dát wat 'ie deed (en daar was HAM even 't haasje bij, maar daarvoor is 't ook een RACE en geen Woon-Werk verkeer op de A2).
Hij verliet letterlijk de race track en hij kwam letterlijk nog steeds voor Hamilton terug de baan op. Als hij zijn best had gedaan in de baan te blijven, dan had hij vol in de ankers moeten gaan en dan was Hamilton hem voorbij geweest.
Dit dus.
Dus hoe precies zie jij het voor je dat iemand die geen controle heeft over zijn auto "eigen rechter" (d.w.z. iets wat controle impliceert) speelt?ZieglerNichols schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:08:
[...]
Als je als achterligger de leider uit de race knalt om je eigen auto op de baan te houden is dat toch ook niet terecht??? Controle verliezen betekent niet dat je eigen rechter kan spelen.
Logica afwezig of trol.
Klopt, als dit weekend een voorteken is voor de rest van het seizoen.... PfffSinned123 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:11:
[...]
Max zat ook mijlenver achter de top4.
De slechte rijdende Bottas kon nota bene gewoon een extra stop maken voor de snelste ronde.
Ik vind Gas tot nu toe totaal niet bijzonder, maar vandaag kon hij er volgens mij weinig aan doen.
Zowel de straf van Vettel als Verstappen de vorige keer waren niet uitgedeeld in IndyCar of NASCAR. Daar laten ze het racen sowieso meer aan de rijders over.
Kleuterklas Vettel na afloop was ook wel weer wat overdreven. Hij wist prima dat ie m kon krijgen voor deze actie.
Dat was het ook niet want hij kreeg er geen voordeel van. Geen extra tijd gewonnen, geen snellere ronde, minder afstand, etc.FunkyTrip schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:11:
[...]
Het valt in principe gewoon onder 'leaving the race track and gaining an unfair advantage'. Daar staat een straf op van de tegenstander voorbijlaten volgens mij.
Hij verliet letterlijk de race track en hij kwam letterlijk nog steeds voor Hamilton terug de baan op. Als hij zijn best had gedaan in de baan te blijven, dan had hij vol in de ankers moeten gaan en dan was Hamilton hem voorbij geweest.
In ieder geval nog meer bewijs dat Red Bull wederom de slag verloren heeft. Max moet zo snel mogelijk naar Mercedes toe. Dan kan ie tenminste wereldkampioen worden.Sinned123 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:11:
[...]
Max zat ook mijlenver achter de top4.
Dit dus.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Grote probleem is dat de FIA niet van Liberty is.. hoe Amerikaans de uitzending ook zal zijn, de regels en naleving daarvan worden nog steeds verzorgt door de FIAsambalbaj schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:12:
Liberty is toch Amerikaans?
Zowel de straf van Vettel als Verstappen de vorige keer waren niet uitgedeeld in IndyCar of NASCAR. Daar laten ze het racen sowieso meer aan de rijders over.
Kleuterklas Vettel na afloop was ook wel weer wat overdreven. Hij wist prima dat ie m kon krijgen voor deze actie.
per aspera ad astra
ik ben het niet vaak met je eensTommyGun schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:13:
Op naar Le Mans. Elk weekend kan ik de F1 minder serieus nemen.
Ben het niet vaak met je eens maar ik verlies ook mijn interesseTommyGun schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:13:
Op naar Le Mans. Elk weekend kan ik de F1 minder serieus nemen.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
De meeste autosportklasses worden helaas verneukt door de FIA met hun regeltjesLAD93 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:13:
[...]
Grote probleem is dat de FIA niet van Liberty is.. hoe Amerikaans de uitzending ook zal zijn, de regels en naleving daarvan worden nog steeds verzorgt door de FIA
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Niks raars aan, Canada is gewoon een pk festijn en daar zijn Mercedes en Ferrari dit seizoen nou eenmaal veel beter in.__fred__ schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:12:
Ik ben eigenlijk wel geschrokken van het gebrek aan snelheid van de Red Bulls. Heb een beetje op de rondetijden gelet, maar Ricchiardo kon grote delen van de race prima meekomen met Verstappen. Laat staan wat Gasly laat zien. Er waren een paar momenten met ric en verstappen achter elkaar waar ze beiden geen DRS hadden en dan liep de Renault in op de Red Bull.
Renault had bijna 0 vleugel, en Ricciardo is ook echt geen pannenkoek.
Ik vraag me af of het voor de uitslag van de race met betrekking tot Max veel had uitgemaakt als Max wel Q3 gehaald had.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
https://www.fia.com/file/82116/download/27954 (wilt niet laden op dit moment, zijn niet de enige die willen kijken denk)
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Er zou eigenlijk pas een straf moeten volgen als er voordeel uit gehaald zou worden.
Oftewel het regel handboek moet een keer goed op schop.
"When you grow up your heart dies"
en ook 2 punten op zn licentie (geen problemen met openen trouwens hier)basvn schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:15:
FIA document, over de straf van VET
https://www.fia.com/file/82116/download/27954 (wilt niet laden op dit moment, zijn niet de enige die willen kijken denk)
Fact Car 5 left the track, re-joined unsafely and forced another car off track.basvn schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:15:
Offence Involved in an incident as defined by Article 38.1 of the FIA Formula One Sporting
Regulations.
Decision 5 second time penalty
(2 point awarded, 7 points in total for the 12 month period)
Reason The stewards reviewed video evidence and determined that Car 5,left the track at turn
3, rejoined the track at turn 4 in an unsafe manner and forced car 44 off track. Car 44
had to take evasive action to avoid a collision.
Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the
Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and
Article 9.1.1 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the applicable time limits.
I served in a company of heroes.
Geen nieuwe info naar mijn idee. Ben wel benieuwd of FER in beroep zal gaan, als is het alleen maar om het statement van VET meer kracht bij te zetten.basvn schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:15:
per aspera ad astra
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Je kan niet in beroep gaan.LAD93 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:17:
[...]
Geen nieuwe info naar mijn idee. Ben wel benieuwd of FER in beroep zal gaan, als is het alleen maar om het statement van VET meer kracht bij te zetten.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Alweer het leukste moment na de race. Tip voor de volgende keer, direct door naar de interviews.CrazyFool schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:16:
Please ruil GAS voor HULK... duo van de eeuw
PSN: xMaurice93
dat snap ik dan weer niet Mol riep dat er geen beroep mogenlijk was maar in dit document staat weer van welLAD93 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:17:
[...]
Geen nieuwe info naar mijn idee. Ben wel benieuwd of FER in beroep zal gaan, als is het alleen maar om het statement van VET meer kracht bij te zetten.
In het document staat van wel. Vreemd.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Hulk is inderdaad een relaxte gozer. Ben alleen niet overtuigd van zijn racekwaliteitenCrazyFool schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:16:
Please ruil GAS voor HULK... duo van de eeuw
Al lijkt alles een verbetering tov gasly
[ Voor 7% gewijzigd door Mach op 09-06-2019 22:19 ]
DUGG
Staat letterlijk onderin het document?
Edit: dat ‘certain’ maakt het dan weer onduidelijk, haha.
[ Voor 14% gewijzigd door LAD93 op 09-06-2019 22:19 ]
per aspera ad astra
Tuurlijk .. komen ze nog even met die kansloze punten van ze voorbij ..Wognummer schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:16:
[...]
en ook 2 punten op zn licentie (geen problemen met openen trouwens hier)
Man man .. ik ben de laatste 5 jaar niet zo boos geweest als vanavond ... en dan heb ik ook nog een scheiding afgerond AAAARGH !!!! belachelijk dit ... voor mij de bekende druppel. De groeten F1 ... sorry ... wat belachelijk dit zeg.

Beiden Renaults werden op het einde ook nog op een ronde gezet. Dat is inderdaad gewoon een pk kwestie.Chiron schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:14:
[...]
Niks raars aan, Canada is gewoon een pk festijn en daar zijn Mercedes en Ferrari dit seizoen nou eenmaal veel beter in.
Ik vraag me af of het voor de uitslag van de race met betrekking tot Max veel had uitgemaakt als Max wel Q3 gehaald had.
Voor VER lagen alleen kansen bij het uitvallen van een Mercedes of Ferrari.
En die GAS is echt een pannekoek.
Prima Stroll overigens vandaag.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik wel, hij is een heel berekende en constante rijder.Mach schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:18:
[...]
Hulk is inderdaad een relaxte gozer. Ben alleen niet overtuigd van zijn racekwaliteiten
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Olaf zei dat het niet kon.
Zal niet het eerste of laatste zijn van wat hij zegt dat niet correct is
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Certain decisions. Weet niet of deze daar onder valt?
PhD i.o.
Zucht zo jammer dit, de sport is langzaamaan dood aan het gaan en elke keer baal ik dat ik alsnog de tijd verspild heb.
I am the great Cornholio!
De uitleg gaat al mank in regel 1 want hij forced niemand off the track (er staat een muur, duh). Er is zelfs nog ruimte aan de buitenkant op de racelijn..Vuvuzela schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:16:
[...]
Fact Car 5 left the track, re-joined unsafely and forced another car off track.
Offence Involved in an incident as defined by Article 38.1 of the FIA Formula One Sporting
Regulations.
Decision 5 second time penalty
(2 point awarded, 7 points in total for the 12 month period)
Reason The stewards reviewed video evidence and determined that Car 5,left the track at turn
3, rejoined the track at turn 4 in an unsafe manner and forced car 44 off track. Car 44
had to take evasive action to avoid a collision.
Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the
Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and
Article 9.1.1 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the applicable time limits.

Denk het wel, omdat je dan andere strategie kon gebruiken. Nu werd hij toch echt opgehouden en verloor veel tijd, puur omdat inhalen toch lastig bleek.Chiron schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:14:
[...]
Niks raars aan, Canada is gewoon een pk festijn en daar zijn Mercedes en Ferrari dit seizoen nou eenmaal veel beter in.
Dat staat er niet letterlijk, er staat dat tegen ‘bepaalde’ beslissingen dat mogelijk is. Niet dat het bij deze kan.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Tot over 2 weken bij de GP van Frankrijk..Turbo-Puppy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:18:
De groeten F1 ... sorry ... wat belachelijk dit zeg.![]()
![]()
-
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Liberty heeft het samen met de FIA verkloot. Kan er geen medelijden mee hebben.
Teveel van die truttige regeltjes waar niemand op zit te wachten.
Mercedes kan er ook niets aan doen dat ze nu zo comfortabel op de 1e plaats staan, ja de boel bewust vertragen, maar wie doet dat nou als fabrikant in de hoogste klasse van de autosport.
Zoals hier iemand al schreef, ze moeten eens beginnen met de helft van de regeltjes te schrappen.
Bij voorkeur weer 2 bandenfabrikanten en dat achterlijke bandenreglement had al lang geschrapt moeten worden.
Tanken zal nooit meer terug komen, maar dat gaf wel altijd wat extra spanning tijdens de pitstops, en sowieso gaf dat veel meer ruimte voor een andere strategie.
Zoals de F1 nu is is het (naar mijn mening) veel te klinisch. Overal word over gezeken, alles moet maar veiliger etc. Dat ze eens gewoon zo hard mogelijk proberen rond te rijden en stoppen met alle betutteling!
En als dat zo af en toe eens een flinke crash tot gevolg heeft, het zij zo, ze worden er ook rijkelijk voor beloond. Risico van het vak.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
[ Voor 18% gewijzigd door Vuvuzela op 09-06-2019 22:21 ]
I served in a company of heroes.
"Zeg Hulk, ben je deze watjesbende ook zat? Zullen we volgend jaar gewoon Indycar racen?"Quad schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:20:
Momentje tussen VER en HUL gezien maar niet gehoord, waar ging het over? Iemand?
Ging eigenlijk nergens over maar was vermakelijk om te zien. Goede chemie tussen die 2Quad schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:20:
Momentje tussen VER en HUL gezien maar niet gehoord, waar ging het over? Iemand?
DUGG
HUL met de vraag of hij de Renaults wilde ophouden om GAS zo aansluiting te geven. Max antwoorde dat hij banden spaarde.Quad schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:20:
De soft was echt wel behoorlijk veel sneller dan hard (en medium). Later in de race reed Verstappen Ricciardo voorbij alsof 'ie een blauwe vlag had.__fred__ schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:12:
Ik ben eigenlijk wel geschrokken van het gebrek aan snelheid van de Red Bulls. Heb een beetje op de rondetijden gelet, maar Ricchiardo kon grote delen van de race prima meekomen met Verstappen. Laat staan wat Gasly laat zien. Er waren een paar momenten met ric en verstappen achter elkaar waar ze beiden geen DRS hadden en dan liep de Renault in op de Red Bull op het rechte stuk.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.