[F1 2019] Race 7 GP van Canada Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 31 Laatste
Acties:
  • 86.993 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:06

Amphiebietje

In de blubber

Wel opletten dat Max Sainz nu achter zich heeft staan.

En dat kan fout aflopen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
f1bythenumbers schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:51:
[...]

I just noticed that Verstappen only has 1 set of used medium tires, 1 set of new hard tires, and 3 sets of new soft tires. It is very likely then to see him 45-50 laps with the hard compound (depending on what they get from Gasly's stint), and then try to manage or push the soft tires at the end.
Zou mij inderdaad ook niet verbazen als ze de gok nemen en op hard starten, om dan te kijken of ze eindigen op soft of medium, afhankelijk van de slijtage. Wellicht alsnog een 2 stopper.

(wouldnt surprise me at all if they take a gamble and start on the hard tire, and try and push it as far as they can. So they can finish on soft. Although medium seems more likely here. Might even go for a 2 stopper. )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

DataGhost

iPL dev

Amphiebietje schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:00:
Wel opletten dat Max Sainz nu achter zich heeft staan.

En dat kan fout aflopen:

[YouTube: Sainz and Massa crash | Canadian GP 2017 F1]
Hij startte P13 en Massa P7. Nu start 'ie P11 dus moet Gasly oppassen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-10 21:32
Iets met een missende comma :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:50

Martinspire

Awesomeness

Ik hoop wel dat ie start op wit en niet op geel. Met geel ga je de voorkant niet aftroeven en met een witte band kun je zelfs nog met de rest mee blijven rijden tot die naar binnen gaan (wat vrij snel zal zijn ook). De vraag is hoe de witte en gele band bij de start zullen zijn want als ze niet op temperatuur raken, zal Verstappen verder terugvallen.

Ik geef hem wel een kans op podium, maar winnen wordt lastig. Is erg afhankelijk van de pace die ie kan rijden en of er nog wat dingen op de baan gebeuren. Een gratis pitstop voor de mannen voorin zou namelijk niet echt tof zijn.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 10:31
f1bythenumbers schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:51:
[...]

I just noticed that Verstappen only has 1 set of used medium tires, 1 set of new hard tires, and 3 sets of new soft tires. It is very likely then to see him 45-50 laps with the hard compound (depending on what they get from Gasly's stint), and then try to manage or push the soft tires at the end.
Geen idee hoeveel hij nog op de mediums kan rijden. Maar hij wordt niet voor niks de banden fluisteraar genoemd. :+ Banden gaan wel een rol spelen en kunnen nog een verrassend einde geven aan deze race.
We gaan maar even de bier koud zetten. 👍🏼 Zin in. *O* Duurt te lang!

[ Voor 5% gewijzigd door DoeEensGek op 09-06-2019 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
f1bythenumbers schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:33:
[...]

Vettel had a terrible race simulation in FP2 with the soft tires. Bottas and Leclerc were very good with the hard and medium tires respectively.

Red Bull could try to leave Gasly as long as possible with the soft tires if they believe that he is not fast enough for the podium. If Gasly can make the soft tires last, then Max could go on a medium-soft or hard-soft strategy.

Don't be surprised if Hamilton overtakes Vettel in the first corner and leads the rest of the race. Mercedes has stronger race pace than Ferrari. If they manage the tires and most importantly, the ERS deployment in the 3rd sector, they will be very strong.
Ik zou eigenlijk verbaast zijn als Hamilton er voorbij gaat komen in bocht 1. Die Ferrari is bloedsnel en trekt ook uitstekend op. Ik denk eerder dat Hamilton DRS nodig gaat hebben. Dan is die ook weg want de betere racepace zal wel weer voor Mercedes zijn.

Verder verwacht ik Verstappen op mediums. Dan zijn alle strategische opties open voor de race. Lang gaan en dan soft, safety car en dan snel pitten voor hard, medium wil niet en dan hard etc.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
Martinspire schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:19:
Ik hoop wel dat ie start op wit en niet op geel. Met geel ga je de voorkant niet aftroeven en met een witte band kun je zelfs nog met de rest mee blijven rijden tot die naar binnen gaan (wat vrij snel zal zijn ook). De vraag is hoe de witte en gele band bij de start zullen zijn want als ze niet op temperatuur raken, zal Verstappen verder terugvallen.

Ik geef hem wel een kans op podium, maar winnen wordt lastig. Is erg afhankelijk van de pace die ie kan rijden en of er nog wat dingen op de baan gebeuren. Een gratis pitstop voor de mannen voorin zou namelijk niet echt tof zijn.
Temp zal niet zo een probleem zijn als t 8 graden warmer wordt dan gisteren, beter voor de witte band en ruk voor de rode *O*

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

ScrooLoose schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:43:
Wat een deprimerend gat weer tussen Mercedes en de rest, top voor Merc dat ze het zo goed voor elkaar hebben maar mijn enthousiasme voor F1 is wel tanende op deze manier.
Dat zal mij leren conclusies verbinden aan vrije trainingen :+

Dus Ferrari had de zandzakken van Mercedes geleend... die zag ik niet aankomen eerlijk gezegd :)
Leuke top 10, kan voor het nodige spektakel gaan zorgen vanavond *O*

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:27
Ook hier ontzettend zin in de race! Ik ga vanavond uiteten, dus dat wordt opnemen en zorgen dat mn tel op vliegtuigstand gaat. Dan kan ik de race mooi kijken als ik thuis ben.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 16:00

basvn

Breezand - NHN

VidaR-9 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:46:
Ook hier ontzettend zin in de race! Ik ga vanavond uiteten, dus dat wordt opnemen en zorgen dat mn tel op vliegtuigstand gaat. Dan kan ik de race mooi kijken als ik thuis ben.
Succes met de mensen die aan een andere tafel zitten, en wel kijken/het volgen.. :X

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:27
basvn schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:50:
[...]

Succes met de mensen die aan een andere tafel zitten, en wel kijken/het volgen.. :X
Haha. Dat zal wel meevallen. Ik verwacht rond starttijd sowieso wel klaar te zijn. We gaan op tijd ivm mn zoontje van 2. Alleen uur rijden, dus ook mr geen nieuws aan.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 08-10 10:31
VidaR-9 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:00:
[...]

Haha. Dat zal wel meevallen. Ik verwacht rond starttijd sowieso wel klaar te zijn. We gaan op tijd ivm mn zoontje van 2. Alleen uur rijden, dus ook mr geen nieuws aan.
Ach als ze juichen kan er ook gescoord zijn op een of ander knollenveld in Portugal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

dit was na kwalificatie.
Veel olie en troep op de baan, dus dit stuk van de baan zal goed schoon gemaakt zijn =/= minder grip

Beschikbare banden voor de race
Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/hDE8cjWN01n3s4Z4KpkYJLlf8OAX7AgMNuBCgrAh_vE.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=b8c58778db755a457ab66830403f8035c1d39b5f

[ Voor 32% gewijzigd door basvn op 09-06-2019 12:31 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ook eens de race niet zien, verwacht ik gelijk spektakel. Jammer! Tweakers, posten graag tijdens de race.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 00:11

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Dit wordt een hele interessante race, veld is redelijk messed/mixed up..
Voor Max is prio 1 de eerste ronde overleven... uit de ellende blijven. Met Kvyat achter hem nog wel een dingetje :+

Ook qua banden lijken de opties beperkt.. wtf moet Max met 3 setjes nieuwe rood?? 3 stopper en op een used set geel uitrijden!?!? Starten op die used geel en dan een 1 stopper naar die nieuwe wit is ook weinig inspirerend.. bovendien kunnen de anderen dat ook. Ferrari daarentegen heeft nog een set nieuw geel.. het zou zonde zijn daar niets mee te doen. Als Ferrari zijnde zou ik iig een 2 stopper overwegen. De opties voor Mercedes zien er minder goed uit. Wat moeten ze allemaal met zo veel rode setjes?? Hadden ze echt gedacht daar 30 ronden op te kunnen rijden?? En dan 40 op geel?? Heeft gezien de slijtage van rood imho nu meer van een geel-wit strategie weg.. of is een 2 stopper onvermijdelijk??

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 10:28
Alfa90_Buttje schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:22:wtf moet Max met 3 setjes nieuwe rood?? 3 stopper en op een used set geel uitrijden!?!?
Iets met dat hij in Q3 niet gereden heeft. Daar zou hij twee bandjes gebruiken. En strategisch hadden ze er dan misschien voor gekozen om 1 setje achter de hand te houden voor de race (medium => soft. Maar gezien de slijtage van de soft zal dat er sowieso niet in gezeten hebben. Maar dat wist RBR nog niet toen ze 12? 13? weken terug de banden bij Pirelli bestelden).
Ferrari daarentegen heeft nog een set nieuw geel.. het zou zonde zijn daar niets mee te doen. Als Ferrari zijnde zou ik iig een 2 stopper overwegen.
Ferrari kennende zullen ze dat ook wel doen en dan blijkt het een strategische blunder te zijn :+
De opties voor Mercedes zien er minder goed uit. Wat moeten ze allemaal met zo veel rode setjes?? Hadden ze echt gedacht daar 30 ronden op te kunnen rijden?? En dan 40 op geel?? Heeft gezien de slijtage van rood imho nu meer van een geel-wit strategie weg..
Die rode setjes zijn toch allemaal used. Gewoon de overblijfselen van de Q. Teams bestellen iets van 12 of 13 sets banden. Tijdens FP1 en FP2 moeten ze een set inleveren (tijdens zodat ze verplicht zijn te rijden). De rest behouden ze (grotendeels?) gewoon tot na de race. De banden die ze in de Q gebruikt hebben kunnen ze dus ook nog tijdens de race inzetten. Het is niet dat ze die banden tijdens de Q van de auto af halen en meteen door de shredder heen gaan.
Soms worden die banden ook nog wel eens gebruikt tijdens de race. Bv China vorig jaar waar Red Bull onder die late SC nog naar de zachtste band ging. Voor beiden waren dat used sets, waarschijnlijk uit de kwalificatie (bv Q1, minste gepushed en minste erop gereden en dus beste staat).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
Alfa90_Buttje schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:22:
Dit wordt een hele interessante race, veld is redelijk messed/mixed up..
Voor Max is prio 1 de eerste ronde overleven... uit de ellende blijven. Met Kvyat achter hem nog wel een dingetje :+
Kyvat rijdt een top seizoen! Omdat die in 2016 2x een fout heeft gemaakt moet die daar nog steeds voor boeten? |:(

Kyvat gaat het probleem niet zijn!

Sainz kan alleen roekeloos zijn, iets met willen bewijzen ivm Max.
Norris en Gio zijn nog nieuw, die kunnen een foutje maken.

En vergeet GRO niet, die staat 2 rijen achter max, als die een goede start heeft..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Sorry, zal het nooit meer zeggen :>
RobertMe schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:29:
Iets met dat hij in Q3 niet gereden heeft. Daar zou hij twee bandjes gebruiken. En strategisch hadden ze er dan misschien voor gekozen om 1 setje achter de hand te houden voor de race (medium => soft. Maar gezien de slijtage van de soft zal dat er sowieso niet in gezeten hebben. Maar dat wist RBR nog niet toen ze 12? 13? weken terug de banden bij Pirelli bestelden).

Die rode setjes zijn toch allemaal used. Gewoon de overblijfselen van de Q. Teams bestellen iets van 12 of 13 sets banden. Etc...
Ja dat weet ik ook wel.. ik druk me onhandig uit, ik bedoelde te zeggen, waarom heeft men zo weinig nieuwe geel...?? Ze zijn nu aardig gehandicapt want rood zullen ze er wel niet onder steken.

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Alfa90_Buttje schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:51:

[...]

Ja dat weet ik ook wel.. ik druk me onhandig uit, ik bedoelde te zeggen, waarom heeft men zo weinig nieuwe geel...?? Ze zijn nu aardig gehandicapt want rood zullen ze er wel niet onder steken.
Omdat ze die in de training voor de race Sim hebben gebruikt. En ze hadden er maar 1 set van nodig voor de race.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Alfa90_Buttje schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:51:

[...]

Het heeft ook weinig zin om nog een set mediums te hebben. Want omdat ze al op medium hebben gekwalificeerd heeft het weinig zin om nog eens naar de medium te gaan aangezien je dan sowieso een twee stopper moet doen. En voor in dat geval hebben ze ook nog de gebruikte mediums. Ik weet niet wanneer ze die dan precies gebruikt hebben, maar er is best een kans dat die nog "zo goed als nieuw" zijn en dus ook nog wel redelijk wat rondes mee kunnen (meer dan de verwachte 10 ronden die de soft mee kan).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:58

bakvis

Tweakers.Nerd

Dit laat wel bizar goed de snelheid van Ferrari zien op het rechte stuk!
YouTube: 2019 Canadian Grand Prix: How Vettel Beat Hamilton To Pole In Canada

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

YakuzA schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:54:
Omdat ze die in de training voor de race Sim hebben gebruikt. En ze hadden er maar 1 set van nodig voor de race.
Dus, jullie zeggen ook gewoon een 1 stopper, starten op geel en dan een nieuwe set wit eronder..

Klinkt boring aka treintje rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Alfa90_Buttje schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:19:
[...]

Dus, jullie zeggen ook gewoon een 1 stopper, starten op geel en dan een nieuwe set wit eronder..

Nope.
1 stopper starten op wit en aan het einde een soft eronder, krijg je ook nog 1 bonuspunt.

// aan de hand van de mensen die op soft starten weten ze ook exact hoeveel rondjes die goed blijft.

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 09-06-2019 14:21 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
[/quote]
Die rode setjes zijn toch allemaal used. Gewoon de overblijfselen van de Q. Teams bestellen iets van 12 of 13 sets banden. Tijdens FP1 en FP2 moeten ze een set inleveren (tijdens zodat ze verplicht zijn te rijden). De rest behouden ze (grotendeels?) gewoon tot na de race. De banden die ze in de Q gebruikt hebben kunnen ze dus ook nog tijdens de race inzetten. Het is niet dat ze die banden tijdens de Q van de auto af halen en meteen door de shredder heen gaan.
Soms worden die banden ook nog wel eens gebruikt tijdens de race. Bv China vorig jaar waar Red Bull onder die late SC nog naar de zachtste band ging. Voor beiden waren dat used sets, waarschijnlijk uit de kwalificatie (bv Q1, minste gepushed en minste erop gereden en dus beste staat).
[/quote]

Met dit verschil dat ze maar ongeveer 8 ronden mee gaan, met de kwalificatie zijn er dus al 6 verbruikt waarvan 1 ronde volle bak.

Samsung Flip 7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Alfa90_Buttje schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:19:
[...]

Dat is het toch al het hele seizoen :p Zo langzaam mogelijk rijden om met een één-stopper de finish te halen. Daarom dat we vanavond hopelijk onze hoop kunnen vestigen op Verstappen. Waarbij ik dan hoop dat die start op de hard en dan of lang doorrijden voor een setje softs of profiteren van een SC/VSC en dan of een setje mediums of softs eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-10 12:17
Starten op de harde band lijkt inderdaad de manier om nog kans te maken op een podium. Zowel de topteams op medium als de overige voorliggers op soft zitten op een andere strategie.

Aangezien Red Bull op dit circuit nog niet heel veel beter is geweest dan het middenveld, kan dat natuurlijk ook betekenen dat opschuiven moeilijker is en Max na twintig ronden in tijd al een pitstop achterstand heeft. Maar dan is er nog altijd P5 of P6 + de snelste ronde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

YakuzA schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:20:
[...]
Nope.
1 stopper starten op wit en aan het einde een soft eronder, krijg je ook nog 1 bonuspunt.

// aan de hand van de mensen die op soft starten weten ze ook exact hoeveel rondjes die goed blijft.
Om vervolgens mogelijk meerdere punten weg te gooien omdat je daarmee het beroerdst van je startplek komt?

Als Verstappen de eerste ronde heel door gaat komen, dan is het nog hard knokken om uiteindelijk p5/p6 te halen. Het wordt sowieso al een hele opgave op dit circuit om de auto's uit het bovenste gedeelte van het top-10 startveld voorbij te komen tot aan de finish. Als het Verstappen gaat lukken om minimaal zijn positie te behouden na die eerste ronde, dan voorzie ik (behoudens incidenten tussen de rode en zilveren brigade), reëel gezien, niets hoger dan plek 5. Dat zou op zich een heel goed resultaat zijn, tov zijn start-positie, niet tov zijn seizoen tot nu toe.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-10 12:21
Ik heb echt een voorgevoel dat dit een knotsgekke race gaat worden met twee keer een safetycar.

Vettel die niet met druk kan omgaan maar wel van pole start, een geërgerde Bottas, idem voor Leclerc en een boze mad Max :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op zondag 9 juni 2019 @ 00:04:
[...]

Mogelijk zou je toch de herhaling nog eens terug kunnen kijken, hij had het pijltje toch redelijk eenvoudig aan de goede zijde kunnen passeren als ie er werkelijk aan gedacht had? Ik denk dat ie het gewoon vergat.
Mijn herinneringen even opgefrist (voor de F1TV kijkers, onboard even na 32:30). Hij heeft inderdaad een lockup al voor de bocht en mist daardoor de apex volledig. Nu stuurt hij scherp om weer zo snel mogelijk op de baan te komen terwijl die ook de boel kan laten lopen en achter het paaltje door kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:51:
[...]
Mijn herinneringen even opgefrist (voor de F1TV kijkers, onboard even na 32:30). Hij heeft inderdaad een lockup al voor de bocht en mist daardoor de apex volledig. Nu stuurt hij scherp om weer zo snel mogelijk op de baan te komen terwijl die ook de boel kan laten lopen en achter het paaltje door kan.
Maakt verder niets meer uit, volgens mij is het niet eens "under investigation" geweest?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:55:
[...]

Maakt verder niets meer uit, volgens mij is het niet eens "under investigation" geweest?
Jawel? Want vanmorgen vroeg is hier nog een FIA document langs gekomen. Conclusie: mag niet, rondetijd is geschrapt. Wat verder niet uit maakte aangezien Leclerc meteen af brak. Wat wel erbij stond is dat het in de race een time penalty zou zijn geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:26
Kans op een safety car is gigantisch hier..
In de afgelopen 8 races 4 keer echter al direct in de eerste ronde...!

Denk dat de strategen een leuke taak hebben nu.. Verschillende scenario's mogelijk...maar ik zou niet durven zeggen wat de meest logische bandenstrategie voor Max is.

Start op Soft, vroege stop naar Hard.
- Eigenlijk alleen interessant bij vroege SC.
- Als het veld dan nog dicht bij elkaar zit wel lastig aangezien je dan flink terugvalt
+ Meer kans om bij de start al naar voren te komen. track position is bij SC belangrijk.

Start op Medium, halverwege naar Hard
- in sync met de top en dus plek 5 maximaal.

Start op Hard, mogelijkheid tot Medium of zelfs heel laat nog even Soft.
+ kans vergroten om naar binnen te kunnen tijdens SC
- Kan op ellende bij de start/eerste ronde doordat de rest beter weg komt

Zeg het maar... Starten op Medium acht ik het minst waarschijnlijk en niet echt "des Red Bulls". Ze zullen out of sync iets willen proberen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
sanderb schreef op zondag 9 juni 2019 @ 16:06:
Start op Soft, vroege stop naar Hard.
- Eigenlijk alleen interessant bij vroege SC.
- Als het veld dan nog dicht bij elkaar zit wel lastig aangezien je dan flink terugvalt
+ Meer kans om bij de start al naar voren te komen. track position is bij SC belangrijk.
Gokken op een vroege (/lap 1) SC heb je alleen iets aan als je verwacht dat je daarna de race uit kunt rijden (op een set hards). Kan dat niet moet je naar een twee stopper en kan het handiger zijn om voor track position te gaan. Starten op hard, hopen dat velen stoppen bij een vroege SC (de starters op soft zullen dat zeker doen) en daarmee flink naar voren schuiven. Vervolgens hopen dat de rijders om je heen ook nog eens moeten stoppen (tweede stop) terwijl jij de eerste maakt. Dan maak je winst.
Start Verstappen op soft of medium en stopt die vervolgens bij een vroege SC schiet hij er niks mee op. Of de rest stopt ook en hij draait in sync mee of de rest stopt niet en hij valt terug en rijdt tegen einde van de race op slechte/langzamere banden of slechter hij moet nog een tweede stop maken.

Voordeel van starten op hard is denk ik ook dat hij daarmee het banden management van de rest kan sturen. Als hij enigszins kan volgen de eerste stint dan moet de top die na hun eerste stop hopelijk achter Verstappen de baan op komt ook zorgen dat ze binnen pitstop window van Verstappen blijven. Langzamer rijden voor banden management is dan dus niet meer mogelijk voor de top omdat ze Verstappen dan potentieel laten wegrijden en zo een gat naar een pitstop laten opbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op zondag 9 juni 2019 @ 16:06:
[...]
Jawel? Want vanmorgen vroeg is hier nog een FIA document langs gekomen. Conclusie: mag niet, rondetijd is geschrapt. Wat verder niet uit maakte aangezien Leclerc meteen af brak. Wat wel erbij stond is dat het in de race een time penalty zou zijn geweest.
Je hebt gelijk. Ik had de algemene F1 nieuwspagina nog niet goed doorgekeken blijkbaar.

"However, Leclerc escaped stronger punishment as stewards noted he "recognised his error and aborted his lap in order not to gain a sporting advantage"."

..wat tamelijk BS is omdat zijn ronde toch al naar de vaantjes was door die lockup.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/u12seez9ac331.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=0a84e9c3e6159f615761fd9262eeaf2b3b56f12d

Band van Bottas na zijn glijpartij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 14:52
basvn schreef op zondag 9 juni 2019 @ 16:24:
[Afbeelding]

Band van Bottas na zijn glijpartij
Die zijn stuk :P

En deze ook:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8k9kENWwAAp5BA?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8oBmipWkAEs0oC?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8oBmifWkAEVhHz?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8oBmifXsAAF_Es?format=jpg&name=large

[ Voor 38% gewijzigd door Jasphur op 09-06-2019 16:33 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-10 20:54

Franko P.

Hit it.

Ben benieuwd vanavond. Na het treintje rijden van Monaco kan het nu alleen maar weer spannender worden!

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik snap t trouwens niet helemaal van de rode vlag voor Magnussen waardoor Verstappen de Q3 niet heeft kunnen doen (ofzoiets) en er was ook iets met de banden van Verstappen daardoor :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Franko P. schreef op zondag 9 juni 2019 @ 16:31:
Ben benieuwd vanavond. Na het treintje rijden van Monaco kan het nu alleen maar weer spannender worden!
Buiten dat Canada een beter circuit is is treintje rijden nu eigenlijk sowieso al uitgesloten. Dit omdat er dus zoveel coureurs op de 'verkeerde' plaats staan. Ricciardo, Bottas, Verstappen en Magnussen zullen onder normale omstandigheden toch wel een aantal keren van plek wisselen (Ricciardo naar achteren dan, de rest naar voren).
Daarnaast kan het ook in het middenveld interessant worden. Sommige teams (Renault?) hebben waarschijnlijk downforce opgeofferd voor straight line speed i.v.m. met het lange rechte stuk na de hairpin. Andere teams zullen juist wat meer downforce hebben en daarmee beter de eerste twee sectoren door komen. Wordt dus interessant om te zien wat daarin de beste keuze was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
poor Leno schreef op zondag 9 juni 2019 @ 16:44:
Ik snap t trouwens niet helemaal van de rode vlag voor Magnussen waardoor Verstappen de Q3 niet heeft kunnen doen (ofzoiets) en er was ook iets met de banden van Verstappen daardoor :?
Red Bull probeerde met max een tijd te zetten op medium band in Q2, net zoals Mercedes en Ferrari deden.
Max kwam in een heel druk gedeelte te zitten, en kon geen snelle tijd neer zetten om Q3 te halen.
Dus RBR haalde max naar binnen om te wachten op het eind van Q2 om daar met een vers setje rood een snelle tijd te rijden om zodoende door te stoten naar Q3.
Maar HAAS crashed en zodoende kwam er een rooie vlag voor die sessie.
Max had daardoor geen tijd neer gezet in Q2.....en dat betekent einde kwalificatie.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Verstappen probeerde te kwalificeren op de medium band maar was te langzaam. Daarom dat hij nog bezig was aan een snelle ronde met de soft band. Echter kon hij die ronde niet afmaken waardoor hij niet door was naar Q3.

Daarnaast is er ook een regel dat de coureurs die in Q2 in de top 10 eindigen, en dus doorgaan naar Q3, moeten starten op de banden waarop ze de snelste tijd hebben gereden in Q2.

Normaliter komt dat dus neer op 'de top 10 start op de banden van Q2'. Echter klopt dat in dit geval niet helemaal. Zowel Magnussen als Sainz zijn door straffen terug gezet. Daardoor start Verstappen vanaf P9, i.p.v. P11, maar heeft hij wel vrije banden keuze. Immers finishte hij Q2 niet in de top 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 07:57

iichel

Gazoooo

Door de crash van mafnussen kwam er een rode vlag. Te veel zooi op de baan. De q2 sessie duurde iets van een minuut. Herstarten heeft geen zin want een outlap is minimaal 1 minuut 10 (of whatever). Dus voordat je rond bent is de tijd op en word je afgevlagd op het moment dat je je snelle ronde start.

Dus iedereen die p11-p15 stond had geen kans om z'n tijd te verbeteren. Dus die gingen eruit.

Iedereen die niet Q3 rijdt mag kiezen op welke band ie start. Q3 rijders starten op hun snelste q2 band

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 19:18
powah33 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 16:50:
[...]

Red Bull probeerde met max een tijd te zetten op medium band in Q2, net zoals Mercedes en Ferrari deden.
Max kwam in een heel druk gedeelte te zitten, en kon geen snelle tijd neer zetten om Q3 te halen.
Dus RBR haalde max naar binnen om te wachten op het eind van Q2 om daar met een vers setje rood een snelle tijd te rijden om zodoende door te stoten naar Q3.
Maar HAAS crashed en zodoende kwam er een rooie vlag voor die sessie.
Max had daardoor geen tijd neer gezet in Q2.....en dat betekent einde kwalificatie.
Als je wereldkampioen wilt worden als RBR, dan moet je niet wachten tot het eind en al helemaal niet in Q2. In Q3 kan ik met daar nog iets bij voorstellen met de huidige Pirelli banden en de kennelijk grote afhankelijkheid van de baancondities (dat het merkbaar sneller wordt met meer rubber, al zijn dat maar een paar ronden van andere wagens). Ik kan me niet voorstellen dat Mercedes had gewacht tot eind Q2. Ferrari daarentegen... :9

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
dinkelover schreef op zondag 9 juni 2019 @ 16:56:
Ik kan me niet voorstellen dat Mercedes had gewacht tot eind Q2. Ferrari daarentegen... :9
Dat van Mercedes hoef je je ook niet voor te stellen :p. Want in Q2 hebben ze nog een tweede run gedaan, en reden ze op een lege baan voor de drukte toen iedereen tegen het einde nog een snelle tijd wou noteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 9 juni 2019 @ 16:15:
[...]

Je hebt gelijk. Ik had de algemene F1 nieuwspagina nog niet goed doorgekeken blijkbaar.

"However, Leclerc escaped stronger punishment as stewards noted he "recognised his error and aborted his lap in order not to gain a sporting advantage"."

..wat tamelijk BS is omdat zijn ronde toch al naar de vaantjes was door die lockup.
Is toch normaal dat je hier niet voor wordt gestraft. Je krijgt alleen straf in kwali als je iemand hindert of iets gevaarlijks doet. Rijdersfouten die geen voordeel opleveren worden niet gestraft in Q.

De rondetijd wordt afgepakt als standaard straf voor het afsnijden van een bocht. Dat die ronde niet relevant was doet er verder niet toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Nee, die helm gaat levens redden met dat bandje los

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Z___Z schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:08:
[...]
Is toch normaal dat je hier niet voor wordt gestraft. Je krijgt alleen straf in kwali als je iemand hindert of iets gevaarlijks doet. Rijdersfouten die geen voordeel opleveren worden niet gestraft in Q.

De rondetijd wordt afgepakt als standaard straf voor het afsnijden van een bocht. Dat die ronde niet relevant was doet er verder niet toe.
Yep. Die pijlen voor verplichte rijrichting staan er voor Jan met de korte achternaam :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Z___Z schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:08:
[...]

In dit geval gaat het dan weer niet om letterlijk afsnijden. Het onderzoek was naar rejoining the track in an unsafe manner. Er staat in die bocht een paaltje/bord waar je omheen moet rijden als je rechtdoor schiet. Doe je dat niet krijg je een straf. Dit om te voorkomen dat een coureur dus bv in het midden van een bocht terug komt.

Kijk bv terug naar Japan laatst (2018 of is het alweer 2017?). Verstappen gaat daar in de chicane na 130R wat wijdt in de eerste bocht en probeert vervolgens wel nog de tweede bocht te halen. Daardoor drukt die Räikkönen van de baan en krijgt een straf. Was de situatie daar zoals hier in Canada met een paaltje waar je omheen moet rijden was Verstappen daar niet in het vaarwater van Räikkönen gekomen. De paaltjes zijn er dus niet specifiek om je een tijdsnadeel te geven maar om te voorkomen dat je in verkeer terug komt. Dat het niet specifiek is voor een tijdsnadeel zagen we dit jaar nog in Spanje waar Grosjean een aantal keren T1 & T2 afsneed om weer via zo'n paaltje in T3 het circuit op te rijden. Via die route was hij vrijwel net zo snel als de rest die wel netjes op het circuit bleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:12:
[...]

Yep. Die pijlen voor verplichte rijrichting staan er voor Jan met de korte achternaam :+
Die staan er zodat je geen voordeel kan behalen met het afsnijden van de bocht. Daarom is ook die tijd afgenomen. In de race kan je geen tijd afnemen en krijg je dus een straf. Zal wel 5 sec penalty worden.

In Q hadden ze ook 5 sec penalty kunnen geven, is om het even met tijd afnemen.
@RobertMe
Joining track on unsafe manner kan alleen als er iemand in de buurt rijdt. Dat was hier niet het geval. Wees blij dat de FIA hier niet straft. Je wil dat rijders op de limiet rijden in Q. Dat krijg je niet, als je voor dit incident een gridstraf zou uitdelen.

Lijkt me meer oranje bril whisful thinking.

[ Voor 24% gewijzigd door Z___Z op 09-06-2019 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8k0ceQWwAIvZQ7?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:08

Pierre

Van nature lui!

Volgens mijn vriendin ben ik nu al niet te genieten, het moet maar snel 20.10 worden *O*

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:37

wontcachme

You catch me? No you wont

Pierre schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:26:
Volgens mijn vriendin ben ik nu al niet te genieten, het moet maar snel 20.10 worden *O*
Als antwoord geven: Ik ben twee dagen per maand niet te genieten en er wordt geklaagd. Maar o wee als ik klaag over iemand gedurende een week per maand......

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Z___Z schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:16:
@RobertMe
Joining track on unsafe manner kan alleen als er iemand in de buurt rijdt. Dat was hier niet het geval. Wees blij dat de FIA hier niet straft. Je wil dat rijders op de limiet rijden in Q. Dat krijg je niet, als je voor dit incident een gridstraf zou uitdelen.
De FIA heeft, ook deze race weer, duidelijk aangegeven dat je op deze specifieke punten om de paaltjes heen moet rijden. Dat je er niemand mee hindert maakt niet uit voor het feit dat het niet mag.
Als je geflitst wordt voor door rood rijden of te hard rijden, ga je dan ook in beroep omdat er geen verkeer in de buurt was?
Lijkt me meer oranje bril whisful thinking.
Geen idee wat dat er mee te maken heeft. Het mag niet en er is een straf. Dat de straf discutabel is is een ander verhaal. Hetzelfde als dat een verkeersboete van €100 opleggen aan een miljardair weinig zin heeft.
En zoals vanmorgen al iemand schreef: normaal wordt er geklaagd op de FIA dat ze inconsistent zijn in straffen. Nu geven ze een straf, en is het weer niet goed. Tijdens de race kan er nu in ieder geval niet gezegd worden 'Maar Leclerc sneed daar ook af', want LEC kreeg er een straf voor. Waar nota bene bij vermeld staat dat het een dergelijk vergrijp in de race tot een penalty zal leiden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
  • Laatst online: 12:13
Volgens AMuS heeft de auto van Hamilton op dit moment een hydraulisch lek.
Alarm bei Lewis Hamilton. Beim Motorstart entdeckten die Mechaniker in der Früh ein Hydraulik-Leck. Auf der Suche nach der Undichtigkeit ist das Auto gerade halb auseinandergebaut. Zweieinhalb Stunden vor Rennstart ist das kein gutes Zeichen. Die Zeit sollte aber ausreichen für die Reparatur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Chocoball schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:39:
[...]
Niks aan 't handje... Als de motor nu geëxplodeerd zou zijn dan vind ik dat pas nieuwswaardig. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:37

wontcachme

You catch me? No you wont

[...]
In plaats van in de race klagen over banden en motorvermogen beginnen ze nu voor de race zich al in te dekken :P

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Spotmatic schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:41:
[...]

Niks aan 't handje... Als de motor nu geëxplodeerd zou zijn dan vind ik dat pas nieuwswaardig. ;)
Begon het bij Stroll niet ook met een hydrolisch lek maar bleek het achteraf toch een probleem met de ICE te zijn >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

RobertMe schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:47:
[...]

Begon het bij Stroll niet ook met een hydrolisch lek maar bleek het achteraf toch een probleem met de ICE te zijn >:)
Ik wrijf al in m'n handjes. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Spotmatic schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:50:
[...]

Ik wrijf al in m'n handjes. >:)
Het is idd al zo erg, dat we (ik ook) stiekem gewoon hopen op een plof straks.
Maar het zal wel weer meevallen uiteindelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:31:
[...]

De FIA heeft, ook deze race weer, duidelijk aangegeven dat je op deze specifieke punten om de paaltjes heen moet rijden. Dat je er niemand mee hindert maakt niet uit voor het feit dat het niet mag.
Als je geflitst wordt voor door rood rijden of te hard rijden, ga je dan ook in beroep omdat er geen verkeer in de buurt was?

[...]

Geen idee wat dat er mee te maken heeft. Het mag niet en er is een straf. Dat de straf discutabel is is een ander verhaal. Hetzelfde als dat een verkeersboete van €100 opleggen aan een miljardair weinig zin heeft.
En zoals vanmorgen al iemand schreef: normaal wordt er geklaagd op de FIA dat ze inconsistent zijn in straffen. Nu geven ze een straf, en is het weer niet goed. Tijdens de race kan er nu in ieder geval niet gezegd worden 'Maar Leclerc sneed daar ook af', want LEC kreeg er een straf voor. Waar nota bene bij vermeld staat dat het een dergelijk vergrijp in de race tot een penalty zal leiden.
Volgens mij zijn we het wel met elkaar eens. Hij is gestraft en het is daarmee klaar. Ik heb het idee dat hier mensen zijn die vinden dat hij een gridstraf verdiend had. Daar was mijn argumentatie op tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Ze hebben één reserve uit de nieuwe update pool achter de hand had ik gelezen, er was echter "geen tijd" om deze bij Stroll achterin te bouwen gisteren. Benieuwd of het nu wel gaat lukken mocht dit nodig zijn. Zo ja, een gridstraf zal dan logischerwijze wel het gevolg worden. Ferrari personeel zit op dit moment allemaal in de kerk heb ik begrepen ;)

Edit: het lek zou gisteren al zijn ontdekt?

Alarm bei Lewis Hamilton. Schon gestern Nachmittag entdeckten die Mechaniker ein Hydraulik-Leck. Auf der Suche nach der Undichtigkeit ist das Auto gerade halb auseinandergebaut. Zweieinhalb Stunden vor Rennstart ist das kein gutes Zeichen. Die Zeit sollte aber ausreichen für die Reparatur.

@Z___Z, volgens mij vond jij het niet nodig om er een straf voor te geven? Z___Z in "[F1 2019] Race 7 GP van Canada" Niemand die vond dat er een gridstraf voor moest komen, wel dat het "bestraft" moest worden. Je mag je echter wel afvragen wat nu eigenlijk de werkelijke straf is geweest die hij gekregen heeft, dat is het enige wat rest.

[ Voor 40% gewijzigd door hardware-lover op 09-06-2019 18:13 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:18
Mercedes discovered a hydraulic leak on Hamilton’s car yesterday afternoon and have diagnosed the source now the car is out of parc ferme. Not expecting any penalties.

Aldus Cris Medland op Twitter.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

xinix03 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:02:
Mercedes discovered a hydraulic leak on Hamilton’s car yesterday afternoon and have diagnosed the source now the car is out of parc ferme. Not expecting any penalties.

Aldus Cris Medland op Twitter.
Hopelijk een structureel probleem met de spec 2 ... laat ze allemaal maar ploffen, en de komende 5 races ook nog. Niets meer aan doen. Auto uit PF ... 10 plaatsen terug. De groeten met Mercedes. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Turbo-Puppy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:04:
[...]

Hopelijk een structureel probleem met de spec 2 ... laat ze allemaal maar ploffen, en de komende 5 races ook nog. Niets meer aan doen. Auto uit PF ... 10 plaatsen terug. De groeten met Mercedes. oOo
Van mij hoeven ze niet eens perse te ploffen. Als ze met een Spec B.1 moeten komen betekent dat dat er geen C spec meer komt of dat ze dan gridstraffen krijgen, ook dat zou al mooi zijn.
hardware-lover schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:57:
[...]

Ze hebben één reserve uit de nieuwe update pool achter de hand had ik gelezen, er was echter "geen tijd" om deze bij Stroll achterin te bouwen gisteren. Benieuwd of het nu wel gaat lukken mocht dit nodig zijn. Zo ja, een gridstraf zal dan logischerwijze wel het gevolg worden. Ferrari personeel zit op dit moment allemaal in de kerk heb ik begrepen ;)
Geen tijd om in te bouwen? Maar wel tijd om de Spec 1 in te bouwen. Laat ik het erop houden dat dat nogal apart zou zijn.

Maar is het wisselen van een like for like motor dan een straf waard? Je mag ook like for like een vleugel wisselen onder parc ferme.

Is er ook al iets bekend over of Red Bull voor de derde race op rij bij beide auto's de aandrijfas vervangt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Foto van ongeveer een uur geleden.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8oT61SXYAQRhKH?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 22:34

pro_6or

amateur_60r

Parc opéee.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:12:
[...]
Maar is het wisselen van een like for like motor dan een straf waard? Je mag ook like for like een vleugel wisselen onder parc ferme.
Ja dat lijkt me nogal wiedes, anders lepel je er elke race/sessie een nieuwe identieke in. De motoren moeten 7 races meegaan, dus like for like gaat niet op. Een vleugel is wel wat anders.
hardware-lover schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:57:
[...]

Ze hebben één reserve uit de nieuwe update pool achter de hand had ik gelezen, er was echter "geen tijd" om deze bij Stroll achterin te bouwen gisteren. Benieuwd of het nu wel gaat lukken mocht dit nodig zijn. Zo ja, een gridstraf zal dan logischerwijze wel het gevolg worden.
Vziw hebben ze de spec1 erin gehangen omdat ze niet wisten wat het probleem was, en of dat een structureel probleem was. Als je een nieuwe spec2 erin hangt en het is structureel, ben je door je motorwissels heen en heb je vandaag een DNF en volgende race al gridstraffen. Dan is het alleen maar logisch om zonder penalties de spec1 erin te hangen die het waarschijnlijk nog wel uithoudt, en dan over twee weken nog eens te kijken wat je moet doen, wisselen of niet. En wie weet is de motor wel te repareren 8)7 maar dan spaar je alsnog een wissel uit.

[ Voor 52% gewijzigd door DataGhost op 09-06-2019 18:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Jasphur schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:16:
Foto van ongeveer een uur geleden.

[Afbeelding]
Het lijkt me toch stug dat je onder PF even de hele motor, bak, vloer etc mag verwijderen ... hij is feitelijk klaar om met DPD verzonden te worden nu .... :X

20 plaatsen terug lijkt me voldoende ... maar dan moet die van Bottas een serieuze plof maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Laatste bericht op AMuS is dat Mercedes op tijd klaar zal zijn.
Hier ein aktuelles Bild aus der Mercedes-Garage. Laut den Ingenieuren sollte das Hydraulik-Leck rechtzeitig zum Rennen repariert sein. Die Mechaniker sehen beim Werkeln aber nicht ganz so entspannt aus.
Afbeeldingslocatie: https://mediaproxy.tickaroo.com/v3/image/tickaroo/ticker/w480dp-h320dp/media-00jwp5au0052ay3fold608

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
wontcachme schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:46:
[...]

In plaats van in de race klagen over banden en motorvermogen beginnen ze nu voor de race zich al in te dekken :P
Maar natuurlijk dankzij het geweldige publiek, fantastische track en getalenteerde crew die heel erg in Lewis gelooft that he can do it, zal het superernstige catastrofale hydraulische lek op magische wijze gedicht worden en er uiteraard voor zorgen dat ie tóch wint :') }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chocoball schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:25:
Laatste bericht op AMuS is dat Mercedes op tijd klaar zal zijn.

[...]

[Afbeelding]
Hopen op ploffende Mercedes. Tenminste een ander team wat eens wint >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
F1 Drivers parade

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Verwijderd schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:29:
[...]

Hopen op ploffende Mercedes. Tenminste een ander team wat eens wint >:)
Als je 10 minuten voor de race een monteur door het beeld ziet lopen met een hand vol schroeven richting Toto , dan zitten we goed! *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 18:15
Bizar dat je even mag sleutelen aan je auto, ondanks lek:

https://www.dailymail.co....dian-Grand-Prix-grid.html

gewoon in de pits starten lijkt me

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Het is goed weer daar dikke 27 graden en strak blauwe lucht.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DataGhost schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:24:
[...]

Ja dat lijkt me nogal wiedes, anders lepel je er elke race/sessie een nieuwe identieke in. De motoren moeten 7 races meegaan, dus like for like gaat niet op. Een vleugel is wel wat anders.
Ik doelde dan ook op of je onder parc ferme regels de motor like for like mag vervangen. Niet of je in het algemeen elke sessie een andere motor erin mag lepelen. De regels m.b.t. poule en maximaal aantal onderdelen blijft dan natuurlijk gehandhaafd. Dus een nieuwe B spec erin lepelen betekent dan uiteraard dat hij aan zijn derde motor bezig is.

Overigens lijken we in al ons enthousiasme wel te vergeten dat er meer hydrolisch is in een F1 auto. Ook de remmen bv zijn hydrolisch. Dus het lek hoeft helemaal niks met de motor te maken te hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
loekf2 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:34:
Bizar dat je even mag sleutelen aan je auto, ondanks lek:

https://www.dailymail.co....dian-Grand-Prix-grid.html

gewoon in de pits starten lijkt me
En Red Bull heeft de afgelopen twee races de aandrijfas vervangen tussen de kwalificatie en de race. Toen hoorde je hier niemand klagen dat het belachelijk is dat dat mag onder parc ferme ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

RobertMe schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:35:

Overigens lijken we in al ons enthousiasme wel te vergeten dat er meer hydrolisch is in een F1 auto. Ook de remmen bv zijn hydrolisch. Dus het lek hoeft helemaal niks met de motor te maken te hebben.
We hebben allemaal de mooie vlammen van Stroll op ons netvlies staan. Daar is de hoop op gevestigd :')

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

RobertMe schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:37:
[...]

En Red Bull heeft de afgelopen twee races de aandrijfas vervangen tussen de kwalificatie en de race. Toen hoorde je hier niemand klagen dat het belachelijk is dat dat mag onder parc ferme ;)
Klopt .. want dat is Red Bull .. en daar rijdt Verstappen. Al zouden ze een compleet chassis wisselen dan had ik daar nog geen moeite mee. Maar Mercedes die 2 stickers vervangt is wat mij betreft wel een gridstraf waard ... te beginnen bij 10 plaatsen per sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
De achterkant ligt er nog af bij de auto van Hamilton en de monteurs zijn nog steeds bezig maar niet gerust.
Der Mercedes von Lewis Hamilton steht immer noch aufgebockt in der Garage. Motor und Getriebe sind wieder am Auto. Doch die Mechanker scheinen im Heck des Fahrzeuges immer noch auf der Suche nach verdächtigen Spuren im Hydraulikkreislauf zu sein. Entspannt sieht anders aus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dave1972
Turbo-Puppy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:40:
[...]

Klopt .. want dat is Red Bull .. en daar rijdt Verstappen. Al zouden ze een compleet chassis wisselen dan had ik daar nog geen moeite mee. Maar Mercedes die 2 stickers vervangt is wat mij betreft wel een gridstraf waard ... te beginnen bij 10 plaatsen per sticker.
_O- je hebt helemaal gelijk _O-

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Chocoball schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:42:
De achterkant ligt er nog af bij de auto van Hamilton en de monteurs zijn nog steeds bezig maar niet gerust.
[...]
Alles om ervoor te zorgen dat HAM aan de finish kan roepen dat z'n overwinning zwaarbevochten is. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:46
Zeg, ik hoor er helemaal niks over, maar is er niet altijd een boot race in Canada over het meer tussen alle teams (behalve Ferrari die niet mee doet). Dat was vorig jaar toch erg vermakelijk om naar te kijken, dit jaar niet gedaan?

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
RobertMe schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:35:
En dan zet ik een Sky stream aan voor pre-show (tijdens race weer netjes F1TV) en exact op dat moment gaan ze naar interview van Rosanna Tennant die Hamilton interviewed en vraagt naar het lek. Hamilton gaf aan dat hij uiteraard het vertrouwen heeft in het beste team mechanics dat er is ze de hele motor eruit moest halen. Klinkt dus toch als iets gerelateerd aan motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
En ik zeg het weer: liever de drivers parade op zo’n flatbed dan die old timers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
RobertMe schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:45:
[...]

En dan zet ik een Sky stream aan voor pre-show (tijdens race weer netjes F1TV) en exact op dat moment gaan ze naar interview van Rosanna Tennant die Hamilton interviewed en vraagt naar het lek. Hamilton gaf aan dat hij uiteraard het vertrouwen heeft in het beste team mechanics dat er is ze de hele motor eruit moest halen. Klinkt dus toch als iets gerelateerd aan motor.
Ted nu: A hydraulics failure in the engine. Complex en veel werk, inclusief monteurs van Bottas die hebben meegeholpen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 12:31

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:02

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Die Karun Chanduk blijft me toch wat apart klinken. Alsof je een Microsoft medewerker aan de lijn hebt. "Sir, we found a virus on your system, please pay Microsoft".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 12:52
Je kunt Tweets embedden door de link tussen [ embed ] en [ /embed ] te zetten. ;)
(Zonder de spaties tussen embed en de [ ].

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:02
Rivanov schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:56:
[...]

Je kunt Tweets embedden door de link tussen [ embed ] en [ /embed ] te zetten. ;)
(Zonder de spaties tussen embed en de [ ].
Je bent de held van de dag. Ik ben daar echt al weken naar op zoek.
Testje:

[Twitter: https://twitter.com/Vetteleclerc/status/1137733339002167298]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maar ik ben eens door de FIA reglementen gegaan over Parc Ferme. Staat ergens dat je een PU mag wisselen. Je mag best wat doen onder Parc Ferme, zelfs de bougies mag je eruit halen om te cilinders te controleren. Er staat alleen helemaal niks over vervangen. Hamilton zijn auto breekt dus waarschijnlijk Parc Ferme.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:59:
Maar ik ben eens door de FIA reglementen gegaan over Parc Ferme. Staat ergens dat je een PU mag wisselen. Je mag best wat doen onder Parc Ferme, zelfs de bougies mag je eruit halen om te cilinders te controleren. Er staat alleen helemaal niks over vervangen. Hamilton zijn auto breekt dus waarschijnlijk Parc Ferme.
Heeft Ferrari in 2017 Japan (meen ik) Niet ook wat bougies vervangen op de start grid? Of ben ik nu in de war met dat Raikonnen problemen had met de motor waaraan ze op de start grid gesleuteld hebben en Vettel is uitgevallen met misfires door kapotte bougies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Jasphur schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:46:
En ik zeg het weer: liever de drivers parade op zo’n flatbed dan die old timers.
Op zo'n flatbed staan ze enkel met de koptelefoon op wat met elkaar te kleppen, dan zijn die oldtimers toch leuker wat mij betreft.
pinda powerrr schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:56:
Die Karun Chanduk blijft me toch wat apart klinken. Alsof je een Microsoft medewerker aan de lijn hebt. "Sir, we found a virus on your system, please pay Microsoft".
Vind hem erg slecht verstaanbaar. Of ik word gewoon oud en doof, dat kan ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

DaniëlWW2 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:59:
Dat is ook niet gedefinieerd nee. Alles in het kader van veiligheid is overigens toegestaan danwel verplicht en m.b.t. duurzaamheid mag er ook nog flink wat vervangen worden zonder straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:09

Quad

Doof

Zover mij bekend mag je in PF niks vervangen. Ter voorkomen van fraude en andere gekkigheid.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RobertMe schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:01:
[...]

Heeft Ferrari in 2017 Japan (meen ik) Niet ook wat bougies vervangen op de start grid? Of ben ik nu in de war met dat Raikonnen problemen had met de motor waaraan ze op de start grid gesleuteld hebben en Vettel is uitgevallen met misfires door kapotte bougies?
Volgens mij hebben ze beiden problemen gehad in 2017. Ik dacht dat die van Vettel kapot ging in Japan.
Maar dat is dan een onderdeel waar ook geen limiet op zit. Een hele verbrandingsmotor is heel wat anders. Kan me niet voorstellen dat dit mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Quad schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:02:
Zover mij bekend mag je in PF niks vervangen. Ter voorkomen van fraude en andere gekkigheid.
Zoals ik al eerder heb geschreven (zeker twee keer afgelopen uur :P). Afgelopen twee races heeft Red Bull de aandrijfas vervangen onder parc ferme. Meen ook dat het mogelijk is om de koppeling te vervangen onder parc ferme, zolang je kunt aantonen dat er een issue mee is. Een of twee seizoenen terug zag RBR bij Verstappen een issue met koppeling maar mochten niet vervangen omdat ze niet konden aantonen dat hij echt (bijna) kapot was. In de race is Verstappen toen vervolgens uitgevallen, met * drumroll * een kapotte koppeling.
Pagina: 1 ... 14 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.