"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dat sowieso. Bij RAI veel stress op de grid omdat iets met de motor was, VET uitgevallen met in ieder geval iets motor gerelateerds. En meen dat er in ieder geval bij een van beide iets was met de bougies. Waarbij toen nog werd gesproken over dat zoiets "goedkoops" dat Ferrari ook nog eens inkoopt van Magneti Marelli tot zo'n problemen kon leiden of zoiets.DaniëlWW2 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:05:
[...]
Volgens mij hebben ze beiden problemen gehad in 2017. Ik dacht dat die van Vettel kapot ging in Japan.
Pas op .. hij is er 1 van de CU .. die willen een bron, youtube video, kopie reglement in tenminste 3 talen en een getekende verklaring van Todt voordat ze het van je aannemen.RobertMe schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:05:
[...]
Zoals ik al eerder heb geschreven (zeker twee keer afgelopen uur). Afgelopen twee races heeft Red Bull de aandrijfas vervangen onder parc ferme. Meen ook dat het mogelijk is om de koppeling te vervangen onder parc ferme, zolang je kunt aantonen dat er een issue mee is. Een of twee seizoenen terug zag RBR bij Verstappen een issue met koppeling maar mochten niet vervangen omdat ze niet konden aantonen dat hij echt (bijna) kapot was. In de race is Verstappen toen vervolgens uitgevallen, met * drumroll * een kapotte koppeling.
j/k @Quad
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Turbo-Puppy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:08:
[...]
Pas op .. hij is er 1 van de CU .. die willen een bron, youtube video, kopie reglement in tenminste 3 talen en een getekende verklaring van Todt voordat ze het van je aannemen.![]()
j/k @Quad

Nou nou.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
U vraagt, wij draaien @QuadTurbo-Puppy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:08:
[...]
Pas op .. hij is er 1 van de CU .. die willen een bron, youtube video, kopie reglement in tenminste 3 talen en een getekende verklaring van Todt voordat ze het van je aannemen.![]()
j/k @Quad
Dit gaat dus over Monaco en niet over vandaag
For the second consecutive race @redbullracing has changed the driveshaft assemblies on the cars of @Max33Verstappen and @PierreGASLY under parc ferme. Clearly still serious reliability concerns after GAS's Baku failure...
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 26 mei 2019
Uiteraard met respecteren van eventuele limiet van componenten en daarbij horende penalties.

FINAL
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
maar gelooft zelf in een spookTurbo-Puppy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:08:
[...]
j/k @Quad

I served in a company of heroes.
Geen veranderingen tov provisional dus, afgezien dat MAG nog meer onderdelen vervangen heeft.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Als je toch al achteraan begint waarom niet he!Nat-Water schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:15:
[...]
Geen veranderingen tov provisional dus, afgezien dat MAG nog meer onderdelen vervangen heeft.
Ik ben benieuwd of ze de auto van HAM optijd af hebben
Nu ga je te ver.Vuvuzela schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:14:
Bottas heeft er zin in!
[Streamable]
[...]
maar gelooft zelf in een spook
Laten we bij het racen houden.
⏩ PVOutput☀️
Gelukkig .. ik was even bang dat ik de grote plof zou missen .. tijdens opwarmronde of start is prima.Chocoball schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:19:
Laatste status op AMuS, de auto van Hamilton zit weer in elkaar en heeft de proefstart doorstaan dus groen licht.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
LOL je bent geen Mercedes fanTurbo-Puppy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:21:
[...]
Gelukkig .. ik was even bang dat ik de grote plof zou missen .. tijdens opwarmronde of start is prima.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Mercedes:
Car 44: PU hydraulic system
Parameter changes associated with the PU hydraulic system change
Ferrari:
Car 05: Floor skid helicoil
Intercooler oil header tank
Red Bull Racing Honda:
Car 33: RHS gearbox floor stay
Car 10: RHS floor stay
Water header tank hose
Renault:
Car 03: RHS rear wheel
LHS rear wing flap lip
RHS charge air cooler
LHS rear drum mid flick
Haas Ferrari:
Car 20: Survival cell
Gearbox
McLaren Renault:
Car 04: TAG 320B
Parameter changes associated with the TAG 320B change
Alfa Romeo Racing Ferrari:
Car 07: Coax cable from SRU to notch filter
Notch filter
Coax cable from notch filter to antenna
Antenna
Car 99: RHS fuel cell hatch O-ring
Williams Mercedes:
Car 63: Nose box camera housing cap
https://www.fia.com/file/82110/download
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Kan nog komen want Toto heeft gezegd dat Mercedes de motoren in alle de 6 auto's niet gaat terugschroeven.Turbo-Puppy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:21:
[...]
Gelukkig .. ik was even bang dat ik de grote plof zou missen .. tijdens opwarmronde of start is prima.
https://www.motorsport.co...l-failure-canada/4460675/
Ja wel, Red Bull heeft nu 2x de diff vervangen ‘s avonds tussen quali en de race. Zo lang je de FIA er met hun neus bovenop mag laten staan.Quad schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:02:
Zover mij bekend mag je in PF niks vervangen. Ter voorkomen van fraude en andere gekkigheid.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dus keihard knokken en dan een enorme plof graag! :-)
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Zeker wel .. op zaterdagnacht rond een uur 3 ben ik ze altijd erg dankbaar .. en als de leasemaatschappij morgen voorstelt de Renault om te ruilen voor een ML dan ben ik daar zeker voor te porren.
Zodra ze m'n hobby beginnen te verzieken dan ben ik er inderdaad erg snel klaar mee.
Ik denk dat velen hier niet tegen Mercedes zijn, ik in ieder geval niet. Maar dat velen wel tegen een team zijn dat vrijwel alles wint, met Duitse gründlichkeit. Dat er nu bij Mercedes (eindelijk) eens iets mis lijkt te gaan maakt het dus wel "leuk".
zegt ie nou “today, balls up” ?Vuvuzela schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:14:
Bottas heeft er zin in!
[Streamable]
[...]
maar gelooft zelf in een spook
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Zo moeilijk is het dus niet
Waiting on the world to change
Testing, one, two ...
Daniel Ricciardo believes he can stay ahead of both Red Bull #F1 drivers in the #CanadianGP after qualifying fourthhttps://t.co/pSn8LxpSVV
— Autosport (@autosport) 9 juni 2019
Wel dom dan van RB. Als je zeker weet dat de koppeling het niet vol gaat houden, dan pak je de straf en vervang je dat ding sowieso. Zal wel een gok zijn geweest van RB. Gegokt en verloren.RobertMe schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:05:
[...]
Zoals ik al eerder heb geschreven (zeker twee keer afgelopen uur). Afgelopen twee races heeft Red Bull de aandrijfas vervangen onder parc ferme. Meen ook dat het mogelijk is om de koppeling te vervangen onder parc ferme, zolang je kunt aantonen dat er een issue mee is. Een of twee seizoenen terug zag RBR bij Verstappen een issue met koppeling maar mochten niet vervangen omdat ze niet konden aantonen dat hij echt (bijna) kapot was. In de race is Verstappen toen vervolgens uitgevallen, met * drumroll * een kapotte koppeling.
Nog een half uur.....
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Of je bent als monteur je poetsdoek kwijt tijdens de start ...pinda powerrr schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:29:
Merc heeft ff een klus van ruim zes uur in twee en een half uur gedaan![]()
Zo moeilijk is het dus niettotdat je dat ene schroefje tegenkomt in je broekzak

Dat betwijfel ik...hardware-lover schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:31:
Eerste podium voor Ricciardo met het Renault fabrieksteam
...ervaring?Turbo-Puppy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:33:
[...]
Of je bent als monteur je poetsdoek kwijt tijdens de start ...
[Afbeelding]
"When you grow up your heart dies"

Voor de gene die net pas inschakelen, en dit gemist hebben
Dacht zelfs dat de sessie al afgevlagd werd (dacht dat lichten al op rood stonden tijdens crash) dus opnieuw buiten rijden was zelfs geen optieiichel schreef op zondag 9 juni 2019 @ 16:52:
[...]
Door de crash van mafnussen kwam er een rode vlag. Te veel zooi op de baan. De q2 sessie duurde iets van een minuut. Herstarten heeft geen zin want een outlap is minimaal 1 minuut 10 (of whatever). Dus voordat je rond bent is de tijd op en word je afgevlagd op het moment dat je je snelle ronde start.
Dus iedereen die p11-p15 stond had geen kans om z'n tijd te verbeteren. Dus die gingen eruit.
Iedereen die niet Q3 rijdt mag kiezen op welke band ie start. Q3 rijders starten op hun snelste q2 band
Edit: net gezien dat we al vele pagina's verder zijn, doet er niet mee toe
[ Voor 5% gewijzigd door Kenhas op 09-06-2019 19:45 ]
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215
Parameter "burn hydraulic oil" set to "true"mjjveldt schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:24:
Flink geklust tijdens Parc Ferme
Mercedes:
Car 44: PU hydraulic system
Parameter changes associated with the PU hydraulic system change
dus ook gasly inhalen is geen probleem
⏩ PVOutput☀️
<referencePar name="HydraulicOil" burn="true" />
net op ziggo is Harde (wit) genoemdQuad schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:48:
Al bekend op welke banden VER start?
Oké mooi, zou dus hard en soft kunnen worden. Nu hopen dat er geen SC komt de eerste 10 ronden, waardoor de rest een "gratis" pit krijgt.
⏩ PVOutput☀️
Remmen ontluchten.pinda powerrr schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:49:
De voorkant ligt eraf bij Lewis, ze zijn bezig met een filter van de hydraulics zo te zien.
I served in a company of heroes.
Lees op Reddit dat hij problemen met de remmen zou hebbenpinda powerrr schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:49:
De voorkant ligt eraf bij Lewis, ze zijn bezig met een filter van de hydraulics zo te zien.
soft ... van hard naar med. lijkt me niet erg verstandig ... dan loop je de kans dat Kubica eerder aan de finish is dan jij.Quad schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:50:
[...]
Oké mooi, zou dus hard en soft kunnen worden. Nu hopen dat er geen SC komt de eerste 10 ronden, waardoor de rest een "gratis" pit krijgt.
ICE ICE Baby
Ik zeg toch hydraulicsbasvn schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:51:
[...]
Lees op Reddit dat hij problemen met de remmen zou hebben
Maakt niet uit joh ... als het systeem maar faalt .. volgas de rem er op houdt, of helemaal niet juist ... wat dan tamelijk spannend is .. het moet gewoon stuk, en hoe maakt me weinig uit.pinda powerrr schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:52:
[...]
[...]
Ik zeg toch hydraulicsde remmen werken ook op die manier
Zou van mij per direct die Coronel mogen vervangen, prima kerel om erbij te hebbenJaguar645 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:40:
Leuk dat Ho-Pin er bij zit! Kan hem altijd wel waarderen met zijn kennis. Goede combi imo ook met Doornbos erbij waarbij het bijna een echt F1 programma lijkt
Ook gewoon rustig in plaats van die ADHD’er
Denk dat de banden aan het einde minder hard slijten dan aan het begin. Hangt wel eea samen aan de slijtage van de harde band en welke snelheid je hiermee kan houden natuurlijk.Turbo-Puppy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:51:
[...]
soft ... van hard naar med. lijkt me niet erg verstandig ... dan loop je de kans dat Kubica eerder aan de finish is dan jij.
⏩ PVOutput☀️
[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 09-06-2019 19:55 ]

ora et labora
⏩ PVOutput☀️
Op zo’n flatbed zijn de interviewtjes leukerpjlgt schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:01:
[...]
Op zo'n flatbed staan ze enkel met de koptelefoon op wat met elkaar te kleppen, dan zijn die oldtimers toch leuker wat mij betreft.
[...]
Vind hem erg slecht verstaanbaar. Of ik word gewoon oud en doof, dat kan ook
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Alvast fijne race allemaal !

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik heb hem net bij Renault besteld, deze optiedjmuggs schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:52:
RIC doet een divebomb in de 1e de bocht die slecht afloopt voor de 1e 4 rijders
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Ligt niet aan je WiFi helaas.Temujin schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:56:
Aan mensen die hier via F1 tv kijken. Bij mij hangt hij af en toe (stilstaand beeld en geen volume voor 2-5 secondes), maar twijfel of dit aan mijn wifi ligt wat ik recent wat heb aangepast of dat F1 tv wat issues vertoond.
Nu weer stabiel bij mij

Via F1TV op de A-TV gaat het redelijk goed ... net bleef die even hangen bij het volkslied.Temujin schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:56:
Aan mensen die hier via F1 tv kijken. Bij mij hangt hij af en toe (stilstaand beeld en geen volume voor 2-5 secondes), maar twijfel of dit aan mijn wifi ligt wat ik recent wat heb aangepast of dat F1 tv wat issues vertoond.
Op de laptop draait hij continu wel stabiel ...
heb voor vandaag 3 lijntjes open staan en gisteren voor de zekerheid een extra chromecast aangeschaft.
Kannie misgaan zou je denken.
- DaniëlWW2
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Australie: Riccardo DNF
Spanje: Sainz DNF
Monaco: Leclec DNF
ora et labora
Nope .. alleen James Earl Jones momenteel ..Devian schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:57:
Voor de f1tv kijkers, ontbreekt het Sky commentaar ook nog bij jullie?
(komt zo .. paar minuten voor de race gooien ze alle audio kanalen pas open
-edit - .. je hebt juist niet SKY ... normaliter is het andersom.
[ Voor 9% gewijzigd door Turbo-Puppy op 09-06-2019 20:00 ]
Het ontbreekt bij mij nu ook. En dat vind ik fijn. Hoef alleen maar commentaar tijdens de race tbh.Devian schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:57:
Voor de f1tv kijkers, ontbreekt het Sky commentaar ook nog bij jullie?
Het SKY commentaar wat we voorheen altijd voor de race hoorde was nooit in sync met wat we zagen. Dat vond ik nooit zo fijn. Leuke is nu wel dat we zonder commentaar wel lekker de atmosfeer meekrijgen. Al die circuit geluiden hoor je normaal nooit
@DaniëlWW2 ‘scussi
Hopelijk kan Lewis fatsoenlijk starten en anders vestig ik mijn hoop op Valtteri!
Gun overigens de Ferrari's ook wel weer een overwinning vandaag

Tesla M3LR '21

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
at your service
Gisteren begon audio op alle kanalen ook pas vanaf de intro.Turbo-Puppy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 20:00:
[...]
Nope .. alleen James Earl Jones momenteel ..
(komt zo .. paar minuten voor de race gooien ze alle audio kanalen pas open)
-edit - .. je hebt juist niet SKY ... normaliter is het andersom.
Jammer dat we als F1TV kijker nu Martin's gridwalk moeten missen. Volgende keer de Sky stream maar iets langer op laten staan

Go Ferrari

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Max op P5, mits Ferrari hun strategie niet verkloot.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
PSN: xMaurice93

...
Oh nee, hier ook...BlazeMuis schreef op zondag 9 juni 2019 @ 20:04:
En de F1TV stream ligt eruit..
We do what we must because we can.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ga je mond even spoelen
- DaniëlWW2
- Niet online
[ Voor 46% gewijzigd door DoeEensGek op 09-06-2019 20:10 ]
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 18:43
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Present! Fijne race allemaal
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.