Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
"When you grow up your heart dies"
Na 6 races staan ze maar 96 punten achter op Red Bull ... dat geeft je inderdaad wel recht van spreken.Luckeh schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:28:
Renault vóór RB. Dat zal Cyril vast de gelegenheid geven om even te poken in het RB kamp.
FTFYsjaool schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:37:
RIC steekt zijn engineer nog even een dikke veer op een plek waar het kriebeltwaar de zon niet schijnt...
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Is ook verrekte lastig om daar iets onder te steken als iemand staat
Dat zou idd rationeel misschien een goed plan zijn, maar VER is voor Ferrari te jong en zie ze niet met 2 jonge drivers rijden... Dus gaan ze idd voor een meer ervaren man als RIC denk ik. Kimi zullen ze niet terughalen en Hulk heeft ook weinig meerwaarde. RIC heeft nog wat italiaans, dus dat zal meer kans hebben denk ik.LockeJohn schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:57:
[...]
Wie zouden ze dan nemen als Seb stopt ? RIC ? HULK ? of halen ze KIMI terug ? Als je de kans krijgt VER binnen te halen dan doe je dat
Verder zou ik als ik RB was gewoon ff nieuwe motor in die bak van VER knallen nu. 11e starten of 20e, je wordt sowieso max 5e waarschijnlijk, dus dan lijkt me dat wel een goed plan (max is 2 motoren dit seizoen toch?)
Dan komt er een spec 2 in .. en dat is best leuk .. maar tussen het Ferrari en Mercedes geweld is die motor helemaal niets. Deze motor is al moeilijk langzaam...waarom zou je er in vredesnaam 1 extra van willen?Snowdog schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:45:
[...]
Dat zou idd rationeel misschien een goed plan zijn, maar VER is voor Ferrari te jong en zie ze niet met 2 jonge drivers rijden... Dus gaan ze idd voor een meer ervaren man als RIC denk ik. Kimi zullen ze niet terughalen en Hulk heeft ook weinig meerwaarde. RIC heeft nog wat italiaans, dus dat zal meer kans hebben denk ik.
Verder zou ik als ik RB was gewoon ff nieuwe motor in die bak van VER knallen nu. 11e starten of 20e, je wordt sowieso max 5e waarschijnlijk, dus dan lijkt me dat wel een goed plan (max is 2 motoren dit seizoen toch?)
De spec 3 schijnt een beetje op niveau te zijn, en waarschijnlijk daarmee weer nipt beter dan de Renault. Geen enkele reden om dat nu te doen. Ze zijn voldoende betrouwbaar om nog wat races lekker af te trappen.
Ligt eraan. ICE en turbo sowieso 3, control electronics en energy store sowieso 2. MGU-K en MGU-H weet ik niet van of dat twee of drie is.Snowdog schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:45:
max is 2 motoren dit seizoen toch?
Nouja, ik verwacht geen wonderen van de volgende evolutie en als ze daarmee later in het seizoen een penalty kunnen avoiden...Turbo-Puppy schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:49:
[...]
Dan komt er een spec 2 in .. en dat is best leuk .. maar tussen het Ferrari en Mercedes geweld is die motor helemaal niets. Deze motor is al moeilijk langzaam...waarom zou je er in vredesnaam 1 extra van willen?
De spec 3 schijnt een beetje op niveau te zijn, en waarschijnlijk daarmee weer nipt beter dan de Renault. Geen enkele reden om dat nu te doen. Ze zijn voldoende betrouwbaar om nog wat races lekker af te trappen.
Ah ik dacht dat de ICE ook maar 2 was, in dat geval is het waarschijnlijk beter om het niet te doen idd... Jammer, 11e is echt niet al te best (vooral ook omdat Merc en Ferrari sowieso al op de soft/gele band gekwalificeerd hebben) en denk dat het niet zoveel extra voordeel geeft tov een wat lagere startplek.RobertMe schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:49:
[...]
Ligt eraan. ICE en turbo sowieso 3, control electronics en energy store sowieso 2. MGU-K en MGU-H weet ik niet van of dat twee of drie is.
[ Voor 3% gewijzigd door Snowdog op 08-06-2019 21:54 ]
HAM is ook wel eens genoemd bij Ziggo. VER dan naar Mercedes.LockeJohn schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:57:
[...]
Wie zouden ze dan nemen als Seb stopt ? RIC ? HULK ? of halen ze KIMI terug ? Als je de kans krijgt VER binnen te halen dan doe je dat
Dream on. HAM gaat zijn golden seat echt niet zomaar opgeven.jip_86 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:53:
[...]
HAM is ook wel eens genoemd bij Ziggo. VER dan naar Mercedes.
Hoor ik op het moment toch liever dan ‘get in there Lewis’sjaool schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:55:
Als Vettel morgen wint dan kunnen we ons alvast voorbereiden op een ratatatatata en de egyptian dance...
Gekeken naar de topsnelheden en sector 2 in de kwali durf ik voor mezelf wel vast te stellen dat Honda de traagste motor van het veld is ... sector 2 McLaren is helemaal zo slecht niet vergeleken bij RB .. en op topsnelheid doen zowel Renault als McLaren het eigenlijk prima ... net niet de 330 aantikken. Ik heb Albon 1 keer de 327 aan zien tikken, daarmee de hoogte Honda topsnelheid.Snowdog schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:52:
[...]
Nouja, ik verwacht geen wonderen van de volgende evolutie en als ze daarmee later in het seizoen een penalty kunnen avoiden...
[...]
**Nee .. snelheid zegt niet alles .. dus lees de post gerust nog een keer.
Ik weet nagenoeg zeker dat de Renault motor op dit moment overall sneller is dan Honda. Net in Monaco kwam dat er niet goed uit, nu op een powercircuit dus wel.
Nouja, ik heb zelf ook altijd al het idee gehad dat Honda gewoon nog altijd achterloopt dus dat verbaast me niet zoveel... Verwacht persoonlijk ook niet dat Honda het gat met Merc/Ferrari binnen een jaar weet te dichten (dus voor volgend seizoen), maar wie weet. Denk verder dat het verschil niet zo schokkend is (anders was RB niet nog altijd het derde team), maar goed, een echte verbetering tov Renault is het tot dusverre niet (qua snelheid iig, betrouwbaarheid is so far ok, maja ze hebben wel al vrij snel een 2e motor gepakt).Turbo-Puppy schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:56:
[...]
Gekeken naar de topsnelheden en sector 2 in de kwali durf ik voor mezelf wel vast te stellen dat Honda de traagste motor van het veld is ... sector 2 McLaren is helemaal zo slecht niet vergeleken bij RB .. en op topsnelheid doen zowel Renault als McLaren het eigenlijk prima ... net niet de 330 aantikken. Ik heb Albon 1 keer de 327 aan zien tikken, daarmee de hoogte Honda topsnelheid.
**Nee .. snelheid zegt niet alles .. dus lees de post gerust nog een keer.![]()
Ik weet nagenoeg zeker dat de Renault motor op dit moment overall sneller is dan Honda. Net in Monaco kwam dat er niet goed uit, nu op een powercircuit dus wel.
Einde FP3 hadden ze het op Sky juist nog erover dat topsnelheden meer over (lage) drag zeggen dan over vermogen. Vermogen zie je meer uitkomen bocht hoe snel de auto accelereert. Topsnelheid is meer wie de minste luchtweerstand heeft.Turbo-Puppy schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:56:
[...]
Gekeken naar de topsnelheden en sector 2 in de kwali durf ik voor mezelf wel vast te stellen dat Honda de traagste motor van het veld is ... sector 2 McLaren is helemaal zo slecht niet vergeleken bij RB .. en op topsnelheid doen zowel Renault als McLaren het eigenlijk prima ... net niet de 330 aantikken. Ik heb Albon 1 keer de 327 aan zien tikken, daarmee de hoogte Honda topsnelheid.
Of zoals een wijs man, die naar de naam Toto luistert, enkele jaren terug al zei. Een auto die op het rechte stuk een handstand doet kan niet snel zijn. Uiteraard verwijzende naar het high rake concept van RBR.
Nou .. die betrouwbaarheid wil ik dan niets op afdoen als we dat moeten vergelijken met 2018, maar op snelheid had RB er wellicht een fractie beter voor kunnen staan nu ... alhoewel, Zo fijn is Renault nou ook weer niet begonnen. Het zal om het even zijn. Feit is dat Renault en Honda beide verreweg de minste motoren van het veld zijn.Snowdog schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:00:
[...]
Nouja, ik heb zelf ook altijd al het idee gehad dat Honda gewoon nog altijd achterloopt dus dat verbaast me niet zoveel... Verwacht persoonlijk ook niet dat Honda het gat met Merc/Ferrari binnen een jaar weet te dichten (dus voor volgend seizoen), maar wie weet. Denk verder dat het verschil niet zo schokkend is (anders was RB niet nog altijd het derde team), maar goed, een echte verbetering tov Renault is het tot dusverre niet (qua snelheid iig, betrouwbaarheid is so far ok, maja ze hebben wel al vrij snel een 2e motor gepakt).
De theorie die genoemd werd afgelopen vrijdag bij Formule 1 cafe was dat Merceces, als Duits bedrijf ook een Duitse coureur wilt hebben - nu lijkt het vooral Engels aangezien Mercedes F1 in Engeland zit en met een Engelse courer. Daarom wordt Vettel genoemd.Snowdog schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:54:
[...]
Dream on. HAM gaat zijn golden seat echt niet zomaar opgeven.
Het lijkt mij ook sterk. Mercedes zit in een koninklijke positie en hebben volgens mij totaal geen voordeel om Lewis te laten gaan.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Naja moeilijk vergelijken met 2018 volgens mij? Kan me niet herinneren dat Toro Rosso toen zoveel problemen had, maar volgens mij was het meer om de ontwikkelingen te versnellen dat ze zo vaak nieuwe motoren pakten? Anyway, dat gevoel had ik iig, heb er verder geen cijfers bij (en te lui om het op te zoeken)Turbo-Puppy schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:04:
[...]
Nou .. die betrouwbaarheid wil ik dan niets op afdoen als we dat moeten vergelijken met 2018, maar op snelheid had RB er wellicht een fractie beter voor kunnen staan nu ... alhoewel, Zo fijn is Renault nou ook weer niet begonnen. Het zal om het even zijn. Feit is dat Renault en Honda beide verreweg de minste motoren van het veld zijn.
Tochis dat iets wat wel leeft in Duitsland. Mercedes krijgt in eigen land bij lange na niet de exposure die je zou verwachten gezien hun succes in Duitsland. Is ook gevolg van wegvallen Schumacher, sindsdien zijn de kijkcijfers alleen maar gedaald geloof ik.Nat-Water schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:07:
[...]
De theorie die genoemd werd afgelopen vrijdag bij Formule 1 cafe was dat Merceces, als Duits bedrijf ook een Duitse coureur wilt hebben - nu lijkt het vooral Engels aangezien Mercedes F1 in Engeland zit en met een Engelse courer. Daarom wordt Vettel genoemd.
Het lijkt mij ook sterk. Mercedes zit in een koninklijke positie en hebben volgens mij totaal geen voordeel om Lewis te laten gaan.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Lijkt me absolute onzin tenzij beide coureurs daarmee akkoord zouden gaan. Van VET zou ik het me nog enigszins kunnen voorstellen (al denk ik ook dat hij niet zo'n quitter is), maar HAM zou daar denk ik nooit mee akkoord gaan (ondanks dat het (als ik de media mag geloven) zijn droom zou zijn om voor Ferrari te rijden).Nat-Water schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:07:
[...]
De theorie die genoemd werd afgelopen vrijdag bij Formule 1 cafe was dat Merceces, als Duits bedrijf ook een Duitse coureur wilt hebben - nu lijkt het vooral Engels aangezien Mercedes F1 in Engeland zit en met een Engelse courer. Daarom wordt Vettel genoemd.
HAM wil gewoon alle records breken en hij weet ook dat hij dan bij Merc op de juiste plek zit. Lijkt me echt 0,0 kans dat hij ooit akkoord zou gaan met een "transfer" naar Ferrari en Merc zal hem er ook absoluut niet uitkicken lijkt me. Lijkt me echt een stukje gemaakt nieuws en absoluut niet gebaseerd op de realiteit.
Volgens mij zag ik bij Max ook gewoon 330 voorbij komen.Turbo-Puppy schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:56:
[...]
Nouja, Rosberg deed daar ook weinig aan, denk niet dat ze denken dat ze dat met een willekeurige Duitse rijder zomaar ff omkeren. Schumacher was gewoon een fenomeen. Dat gaan ze ook met een Vettel niet evenaren.Wom schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:09:
[...]
Tochis dat iets wat wel leeft in Duitsland. Mercedes krijgt in eigen land bij lange na niet de exposure die je zou verwachten gezien hun succes in Duitsland. Is ook gevolg van wegvallen Schumacher, sindsdien zijn de kijkcijfers alleen maar gedaald geloof ik.
Niet dat je mij een bron verschuldigd bent hoor ... maar heb je er een onboardje van?toolkist schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:11:
[...]
Volgens mij zag ik bij Max ook gewoon 330 voorbij komen.
Ik had net iets te veel schermen open om alles waar te nemen ... je kan maar zo gelijk hebben. In VT2 heb ik de 326 gezien voor Max.
Mwah, ALS HAM naar Ferrari gaat (met nadruk op een grote ALS), dan kan hij wel een enorm record voor elkaar krijgen:Snowdog schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:10:
[...]
HAM wil gewoon alle records breken en hij weet ook dat hij dan bij Merc op de juiste plek zit. Lijkt me echt 0,0 kans dat hij ooit akkoord zou gaan met een "transfer" naar Ferrari en Merc zal hem er ook absoluut niet uitkicken lijkt me. Lijkt me echt een stukje gemaakt nieuws en absoluut niet gebaseerd op de realiteit.
1) Ferrari eindelijk eens weer wereldkampioen maken;
2) Bij 3 teams wereldkampioenschappen halen.
Volgens mij is die 2de punt nog in de geschiedenis niemand gelukt? Wel met 2 teams, maar 3 volgens mij niet?
En ondanks ik geen HAM fan ben, denk ik wel dat hij de juiste persoon is om zo'n team te kunnen vormen en de juiste personen op de juiste plekjes te kunnen zetten (zoals Schumacher kon)
Rosberg werd toch teveel gezien als een FinSnowdog schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:13:
Nouja, Rosberg deed daar ook weinig aan, denk niet dat ze denken dat ze dat met een willekeurige Duitse rijder zomaar ff omkeren. Schumacher was gewoon een fenomeen.
[ Voor 14% gewijzigd door Ryur op 08-06-2019 22:15 ]
Volgens mij heeft hij al eens aangegeven dat hij, net zoals vele andere legendes, ook wel voor het legendarische Ferrari wil rijden. Alleen zal zijn prio op het moment meer liggen bij (minimaal) 7 wereldtitels en zoveel mogelijk andere records op zijn naam hebben staan. Als er 'niks' meer te winnen is zou hij denk ik best nog wel eens zo'n overstap kunnen maken. Maar dat zal dan op zijn vroegst 2021 worden. Nadat hij (mogelijk) dit jaar zijn 6e WDC behaald en volgend jaar zijn 7e en daarmee dus op gelijke trede met Schumacher komt. En dat valt dan ook nog eens mooi gelijk met de nieuwe concorde agreement als toch al alles open ligt qua wie het beste team wordt.Snowdog schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:54:
[...]
Dream on. HAM gaat zijn golden seat echt niet zomaar opgeven.
Volgens mij heb jij niet in de gaten dat HAM er niet eens mee akkoord hoeft te gaan. Ze geven HAM een zak geld mee (om zijn contract uit te kopen), en is het is geregeld. Of hij het nou leuk vindt of niet.Snowdog schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:10:
[...]
Lijkt me absolute onzin tenzij beide coureurs daarmee akkoord zouden gaan. Van VET zou ik het me nog enigszins kunnen voorstellen (al denk ik ook dat hij niet zo'n quitter is), maar HAM zou daar denk ik nooit mee akkoord gaan (ondanks dat het (als ik de media mag geloven) zijn droom zou zijn om voor Ferrari te rijden).
Geen onboard, alleen een appje vlak voor half 9 naar een maat dat Ham z'n top 10km lager was dan Vet en dat ook Max toen sneller was. En Ham ging toen 327 meen ik.Turbo-Puppy schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:13:
[...]
Niet dat je mij een bron verschuldigd bent hoor ... maar heb je er een onboardje van?![]()
Ik had net iets te veel schermen open om alles waar te nemen ... je kan maar zo gelijk hebben. In VT2 heb ik de 326 gezien voor Max.
Fangio deed het zelfs bij 4 teams: Alfa, Maserati, Mercedes en FerrariRyur schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:14:
[...]
Mwah, ALS HAM naar Ferrari gaat (met nadruk op een grote ALS), dan kan hij wel een enorm record voor elkaar krijgen:
1) Ferrari eindelijk eens weer wereldkampioen maken;
2) Bij 3 teams wereldkampioenschappen halen.
Volgens mij is die 2de punt nog in de geschiedenis niemand gelukt? Wel met 2 teams, maar 3 volgens mij niet?
En ondanks ik geen HAM fan ben, denk ik wel dat hij de juiste persoon is om zo'n team te kunnen vormen en de juiste personen op de juiste plekjes te kunnen zetten (zoals Schumacher kon)
[...]
Rosberg werd toch teveel gezien als een Fin
Wie weet verneukt Ferrari het morgen wel weer gewoon en doet Max een goede inhaalrace! Of, rijdt RIC om whatever reden naar P3.
Of zijn motor ploft - want Renault.
Who knows, het wordt toch wel interessant morgen.
Ik zag Max ook boven de 330.Turbo-Puppy schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:13:
[...]
Niet dat je mij een bron verschuldigd bent hoor ... maar heb je er een onboardje van?![]()
Maar het grootste issue zit hem in wanneer de RB15 de 320+ bereikt... de Mercedes en Ferrari zitten daar veel sneller aan.
Hahah klopt wel Riccccciarrrrrdoooo, maar Daniel ? dat is niet italiaans!Snowdog schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:45:
[...]
Dat zou idd rationeel misschien een goed plan zijn, maar VER is voor Ferrari te jong en zie ze niet met 2 jonge drivers rijden... Dus gaan ze idd voor een meer ervaren man als RIC denk ik. Kimi zullen ze niet terughalen en Hulk heeft ook weinig meerwaarde. RIC heeft nog wat italiaans, dus dat zal meer kans hebben denk ik.
Terwijl Max!! dat kan Maximus zijn of Maximillian! Puur Italiaans dus!
Als meerdere het bevestigen .. dan twijfel ik er niet aan. Ik heb het gewoon gemist.toolkist schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:16:
[...]
Geen onboard, alleen een appje vlak voor half 9 naar een maat dat Ham z'n top 10km lager was dan Vet en dat ook Max toen sneller was. En Ham ging toen 327 meen ik.
Dat hij het bereikt vind ik al heel wat ... Dat haalt mijn eerder genoemde stelling dan wel behoorlijk onderuit.
Liever niet ... laat die Ferrari's maar als een muthaloco wegrijden bij die mercs ... nog een race die door hun gewonnen wordt kan ik niet meer hebben. Al moet ik Vettel over die streep heen duwen ... Ferrari moet en zal winnen.EddoH schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:35:
Ergens denk ik gewoon dat Ferrari morgen weer een (aantal) dikke fuckups maakt, HAM en BOT 1 en 2 worden, VET 3 en Max 4e na een mooie inhaalrace.

Ik durf die weddenschap wel aan, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.EddoH schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:35:
Ergens denk ik gewoon dat Ferrari morgen weer een (aantal) dikke fuckups maakt, HAM en BOT 1 en 2 worden, VET 3 en Max 4e na een mooie inhaalrace.
BOT wordt maximaal 3de , moet die mazzel hebben maar ik denk eerder 4de.
Als Merc hier een 1-2 pakt dan kunnen ze na de race gelijk het kampioenschap geven, dan is het gewoon klaar douchen en naar huis, gaat het circus wel verder om plek 3
FORZA FERRARII MULTO BONNA BELLISSIMOTurbo-Puppy schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:37:
[...]
Liever niet ... laat die Ferrari's maar als een muthaloco wegrijden bij die mercs ... nog een race die door hun gewonnen wordt kan ik niet meer hebben. Al moet ik Vettel over die streep heen duwen ... Ferrari moet en zal winnen.
La Ferrari e la migliore, il profitto per te finisce quella Mercedes

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Max P9 ... ok, dat is al 2 plaatsen.mjjveldt schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:46:
Drie plaatsen straf voor Sainz
https://twitter.com/Chris...tatus/1137460205942431744

Strategieën
According to Magnussen his gearbox needs to be changed. Chassis doesn't look good either. Pitlane start most likely. By that he would also be able to start on fresh tyres. #AMuS #F1
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 8 juni 2019
Fourth for @danielricciardo is @RenaultF1Team's best qualifying position since Robert Kubica's third on the grid at @suzuka_event in 2010. #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/630TSp8X5w
— RaceFans (@racefansdotnet) 8 juni 2019
[ Voor 44% gewijzigd door basvn op 08-06-2019 23:00 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
duidelijk een 2 stopper dus ...
Pirelli heeft letterlijk nog geen 1 race goed voorspeld dit jaar.

Dit is uitgaand van een race zonder problemen, en gebaseerd op data van de FP´s.Turbo-Puppy schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:02:
[...]
duidelijk een 2 stopper dus ...![]()
Pirelli heeft letterlijk nog geen 1 race goed voorspeld dit jaar.
1 stopper zal wel de beste keuze zijn, maar als er binnen het pitwindow een mogelijkheid is om 2x te stoppen(safetycar ect), en de mediums die houden het niet heel best, dan zal een 2 stopper wel de beste worden.
De soft´s zijn in ieder geval niet de lekkerste banden om mee te racen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Kwalificatie cijfers;ArcticWolf schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:29:
[...]
Ik zag Max ook boven de 330.
Maar het grootste issue zit hem in wanneer de RB15 de 320+ bereikt... de Mercedes en Ferrari zitten daar veel sneller aan.

[bron: Petr Hlawiczka]
Testing, one, two ...
- DaniëlWW2
- Niet online

Topsnelheden:

Kijk naar Gasly en Ricciardo. Renault had echt nul vleugel staan als ze zo beduidend sneller zijn op rechte stukken en alsnog langzamer zijn dan Gasly die weer flink onder gepresteerd lijkt te hebben. Alleen in S3 wat min of meer een gigantische DRS zone is, was Ricciardo sneller. Van wat ik ook heb kunnen zien reed de Renault ook weinig voorvleugel. Om dan alleen in S3 sneller te zijn vraagt wel om flink wat luchtweerstand en/of een zwakke PU. Gasly zit qua topsnelheden overal in de onderste helft, maar wint flink op neerwaartse druk.
De hele top tien zit eigenlijk ook vol met blunders en mislukkingen.

Bottas had zijn banden niet op temperatuur en was vanaf S1 al een kansloze missie. Ik heb geen idee wat Leclerc heeft gedaan om alweer geen fatsoenlijke sectortijden aan elkaar te knopen voor een fatsoenlijke ronde, maar het begint nu wel pijnlijk te worden voor "de courreur die Vettel met pensioen zou sturen". Max weten we en Gasly is ook wanprestatie na wanprestatie, meer kan ik er ook niet van maken. Met Bottas en Leclerc die het zo weggooien had Max hier makkelijk P3 moeten kunnen scoren. Gasly eigenlijk dus ook.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Testing, one, two ...
jahardware-lover schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:27:
We hebben nog een uitspraak over de shortcut van Leclerc te goed?
Denk dat ze hier mee bezig zijn ofzo
Haas cambiará el chasis de Magnussen después del accidente. Saldrá del pitlane.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 8 juni 2019
Haas will chage Magnussen chasis after the crash. He will start fron the pitlane tomorrow.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Een shortcut nemen om vervolgens langzaam gaan te rijden lijkt mij niet erg effectiefhardware-lover schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:27:
We hebben nog een uitspraak over de shortcut van Leclerc te goed?
In deze gaat het dus om een leaving the track and rejoining in an unsafe manner. Oftewel onveilig terugkeren op de baan. Persoonlijk vond ik het in ieder geval niet echt fout. Ja, volgens de letter van het reglement moest hij om het paaltje heen rijden. Maar Leclerc breekt te laat af met het proberen te halen van de tweede bocht en rijdt daardoor met de rechter wielen al ongeveer over de streep heen. Als hij om het paaltje heen moest moest hij al zo ongeveer vol in de ankers. nog even een stuk naar links sturen, om vervolgens naar rechts om het paaltje te gaan. En dat lijk mij nu ook niet helemaal de bedoeling.
Hetzelfde hebben we gisteren ook gezien in de laatste chicane. Volgens mij een Haas die niet kinda rechtdoor schiet maar de eerste bocht wel nog redelijk haalt en daardoor te ver naar rechts zit en daardoor niet langs het paaltje rijdt. Dat is ook onderzocht en ik meen dat daar ook geen straf voor is gekomen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Er is al eerder gerapporteerd in dit topic dat er strenger geoordeeld zou gaan worden in de kwalificatie en race na het Norris incident?RobertMe schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:32:
[...]
Een shortcut nemen om vervolgens langzaam gaan te rijden lijkt mij niet erg effectief
In deze gaat het dus om een leaving the track and rejoining in an unsafe manner. Oftewel onveilig terugkeren op de baan. Persoonlijk vond ik het in ieder geval niet echt fout. Ja, volgens de letter van het reglement moest hij om het paaltje heen rijden. Maar Leclerc breekt te laat af met het proberen te halen van de tweede bocht en rijdt daardoor met de rechter wielen al ongeveer over de streep heen. Als hij om het paaltje heen moest moest hij al zo ongeveer vol in de ankers. nog even een stuk naar links sturen, om vervolgens naar rechts om het paaltje te gaan. En dat lijk mij nu ook niet helemaal de bedoeling.
Hetzelfde hebben we gisteren ook gezien in de laatste chicane. Volgens mij een Haas die niet kinda rechtdoor schiet maar de eerste bocht wel nog redelijk haalt en daardoor te ver naar rechts zit en daardoor niet langs het paaltje rijdt. Dat is ook onderzocht en ik meen dat daar ook geen straf voor is gekomen.
Edit: Luckeh in "[F1 2019] Race 7 GP van Canada"
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 08-06-2019 23:35 ]
Testing, one, two ...
- DaniëlWW2
- Niet online
Mag gewoon kiezen. Zeer gunstig omdat Gasly en de "F1.5" auto's snel zullen stoppen want die zitten op softs.Quad schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:33:
Als VER daadwerkelijk vanaf P9 start. Mag hij dan nog steeds de banden zelf kiezen? Of gaat 't uit van de kwalificatie en dus p11?
Hij mag zelf kiezen dan.Quad schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:33:
Als VER daadwerkelijk vanaf P9 start. Mag hij dan nog steeds de banden zelf kiezen? Of gaat 't uit van de kwalificatie en dus p11?
Vrije bandenkeuze. Het gaat niet om of je in de top 10 start maar of je in Q2 in de top 10 finishte. Officieel moet MAG dus ook starten op de banden waarmee hij de snelste tijd in Q2 heeft gereden. Maar met een chassis change etc moet hij toch al uit de pits starten dus kan een ander setje banden er ook onder.Quad schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:33:
Hij mag altijd vrije banden kiezen.Quad schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:33:
Omdat hij gewoon nooit is doorgedrongen door Q3 (en MAG mag dat ook omdat hij dus vanuit de pitlane start)
Zou anders wel lullig zijn: dacht je vrije keuze te hebben, heb je ineens geen vrije keuze omdat een paar coureurs voor je hele domme beslissingen hebben gemaakt?
[ Voor 18% gewijzigd door Ryur op 08-06-2019 23:36 ]
Dat heb ik ook gelezen ja. Nu weet ik niet wat Norris gedaan heeft, maar wat mij van Leclerc bij stond is dat hij IMO geen mogelijkheid had om nog om het paaltje te rijden. Zo'n paaltje wordt in 90% van de gevallen gebruikt op het moment dat een coureur in een (eerste) bocht rechtdoor schiet/bocht maar voor < 25% of zo haalt. Leclerc haalt deze bocht in mijn herinnering eerder voor 75%. Vervolgens staat het paaltje ook altijd iets aan de binnenkant van het circuit (dus in theoretische geval dat hij met de rechter banden precies naast de lijn reed zou hij het paaltje omver rijden). Daarnaast was in dit geval volgens mij de ruimte tussen paaltje en muur ook niet bepaald riant.hardware-lover schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:33:
[...]
Er is al eerder gerapporteerd in dit topic dat er strenger geoordeeld zou gaan worden in de kwalificatie en race na het Norris incident?
Edit: Luckeh in "[F1 2019] Race 7 GP van Canada"
In die in koos Leclerc hier ervoor om de runoff te gebruiken als "invoegstrook", oftewel "ernaast" rijden en vervolgens van rijbaan wisselen. Waar de FIA wil dat, in de normale situatie (rechtdoor schieten) er via een meer haakse bocht "de rijbaan wordt op gegaan". Alleen kon Leclerc IMO dus niet (eenvoudig) in de situatie komen om wel die haakse bocht te maken.
Al met al lijken die speed traps wel een aardige bom te leggen onder het optimisme over de Honda. Goeiedag zegDaniëlWW2 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:23:
Sectortijden:
[Afbeelding]
Topsnelheden:
[Afbeelding]
Kijk naar Gasly en Ricciardo. Renault had echt nul vleugel staan als ze zo beduidend sneller zijn op rechte stukken en alsnog langzamer zijn dan Gasly die weer flink onder gepresteerd lijkt te hebben. Alleen in S3 wat min of meer een gigantische DRS zone is, was Ricciardo sneller. Van wat ik ook heb kunnen zien reed de Renault ook weinig voorvleugel. Om dan alleen in S3 sneller te zijn vraagt wel om flink wat luchtweerstand en/of een zwakke PU. Gasly zit qua topsnelheden overal in de onderste helft, maar wint flink op neerwaartse druk.
[Afbeelding]
Bottas had zijn banden niet op temperatuur en was vanaf S1 al een kansloze missie. Ik heb geen idee wat Leclerc heeft gedaan om alweer geen fatsoenlijke sectortijden aan elkaar te knopen voor een fatsoenlijke ronde, maar het begint nu wel pijnlijk te worden voor "de courreur die Vettel met pensioen zou sturen". Max weten we en Gasly is ook wanprestatie na wanprestatie, meer kan ik er ook niet van maken. Met Bottas en Leclerc die het zo weggooien had Max hier makkelijk P3 moeten kunnen scoren. Gasly eigenlijk dus ook.

Zal het chassis misschien minder zijn dan vorig jaar, maar dit geeft weinig reden om te hopen op grote stappen in de rest van het jaar
Schrijf je Mercedes dan ook af met deze logica? Kijk even waar Hamilton/Bottas staatMikeyMan schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:53:
[...]
Al met al lijken die speed traps wel een aardige bom te leggen onder het optimisme over de Honda. Goeiedag zeg
Float like a butterfly, sting like a bee.
Thnx .. deze zocht ik.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:23:
Sectortijden:
[Afbeelding]
Topsnelheden:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zie .. Honda's hebben die 330 niet gehaald. Meerdere zeiden het hier, maar op geen 1 onboard (en ik heb zat beelden open staan) had ik het waargenomen. Ligt dus niet aan mij.
Deze citeer ik nog even separaat .... met een reden.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:23:
Mogelijk zou je toch de herhaling nog eens terug kunnen kijken, hij had het pijltje toch redelijk eenvoudig aan de goede zijde kunnen passeren als ie er werkelijk aan gedacht had? Ik denk dat ie het gewoon vergat.RobertMe schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:45:
[...]
Dat heb ik ook gelezen ja. Nu weet ik niet wat Norris gedaan heeft, maar wat mij van Leclerc bij stond is dat hij IMO geen mogelijkheid had om nog om het paaltje te rijden. Zo'n paaltje wordt in 90% van de gevallen gebruikt op het moment dat een coureur in een (eerste) bocht rechtdoor schiet/bocht maar voor < 25% of zo haalt. Leclerc haalt deze bocht in mijn herinnering eerder voor 75%. Vervolgens staat het paaltje ook altijd iets aan de binnenkant van het circuit (dus in theoretische geval dat hij met de rechter banden precies naast de lijn reed zou hij het paaltje omver rijden). Daarnaast was in dit geval volgens mij de ruimte tussen paaltje en muur ook niet bepaald riant.
In die in koos Leclerc hier ervoor om de runoff te gebruiken als "invoegstrook", oftewel "ernaast" rijden en vervolgens van rijbaan wisselen. Waar de FIA wil dat, in de normale situatie (rechtdoor schieten) er via een meer haakse bocht "de rijbaan wordt op gegaan". Alleen kon Leclerc IMO dus niet (eenvoudig) in de situatie komen om wel die haakse bocht te maken.
Testing, one, two ...
- DaniëlWW2
- Niet online
Als je met dergelijke snelheden alsnog niet sneller kan zijn dan Gasly in S1 en S2, dan mis je echt heel wat neerwaartse druk. Zegt niks over een goede PU hebben, eerder het tegenovergestelde. Verder kijk eens naar Hamilton zijn speedtraps en sectortijden. Middelmatige of zelfs slechte speedtraps maar mooi het snelste in S1 en S2. Ik denk eigenlijk eerder dat Hamilton Q3 heeft verpruts dan dat Vettel met zijn Ferrari nu opeens zo spectaculair was en opeens beter dan de Mercedes. Hamilton had er op zijn minst veel dichterbij moeten zitten of zelfs wel zijn zoveelste pole pakken. Het kan ook geholpen hebben dat het erg warm was en de banden waarschijnlijk eens gingen werken voor Ferrari. Dat zou wel eens de sleutel kunnen zijn waarom ze opeens wel gingen. Verder is dit wel een baan die Ferrari ligt.MikeyMan schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:53:
[...]
Al met al lijken die speed traps wel een aardige bom te leggen onder het optimisme over de Honda. Goeiedag zeg
Zal het chassis misschien minder zijn dan vorig jaar, maar dit geeft weinig reden om te hopen op grote stappen in de rest van het jaar
Guenther Steiner just confirmed it will be a pitlane start for @KevinMagnussen. "Gearbox and chassis are damaged. And anyway it's better to start with fresh tyres from the pitlane than on used C5 tyres from P15." #AMuS
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 8 juni 2019

https://www.fia.com/documents
[ Voor 64% gewijzigd door TrekDr0p op 09-06-2019 00:29 ]
https://www.formule1.nl/nieuws/verstappen-zal-er-weinig-pijn-van-hebben-maar-red-bull-liet-steken-vallen-bij-zijn-q2-exit/
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Dacht dat dit de definitieve opstelling was maar gewoon uitslag van de kwalificatie
https://www.fia.com/file/82087/download/27939
Wel een geinig documenten om eens door te kijken.
Kan je zien wat er allemaal gedaan word, met controles.
[ Voor 54% gewijzigd door TrekDr0p op 09-06-2019 01:08 ]
Koop er voorlopig nog nix voor maar het werd verdomme wel een keer tijd.. Bravo Seb!
Wat een onzin straf, de ronde schrappen die hij toch al had afgebroken.TrekDr0p schreef op zondag 9 juni 2019 @ 00:22:
LEC alleen zijn ronde tijd verwijderd
[Afbeelding]
https://www.fia.com/documents

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

We do what we must because we can.
Max wel, die heeft wel wat meer geleerd de rust te bewaren.ResuCigam schreef op zondag 9 juni 2019 @ 07:23:
Dat belooft wat voor de startZowel Vettel/Hamilton/Leclerc als Ricciardo/Gasly/Bottas zouden nog wel eens fout af kunnen lopen en dan hebben we Max nog die Hulkenberg en Norris voorbij wil. Ik hoop maar dat iedereen zonder ellende de 1e ronde doorkomt...
Hij weer ook wel dat die Hulk/Norris niet de 1ste bocht hoeft te pakken, die pakt die later sowieso wel.
Niet veel tijd mee verliezen natuurlijk maar ook weer niet onnodig veel risico nemen
Je kunt er niet altijd iets aan doen he, soms raakt een coureur ongewild betrokken bij een crash (bijv. in een 'sandwich' geraken) en kan hij geen kant op om dit te ontwijken. Ik hoop in elk geval niet op zo'n situatie!LockeJohn schreef op zondag 9 juni 2019 @ 07:25:
[...]
Max wel, die heeft wel wat meer geleerd de rust te bewaren.
Hij weer ook wel dat die Hulk/Norris niet de 1ste bocht hoeft te pakken, die pakt die later sowieso wel.
Niet veel tijd mee verliezen natuurlijk maar ook weer niet onnodig veel risico nemen
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Waarom?Exocet schreef op zondag 9 juni 2019 @ 05:55:
[...]
Wat een onzin straf, de ronde schrappen die hij toch al had afgebroken.
Het gaat gewoon om precedentwerking.
Anders wordt de volgende keer geroepen: Jamaar de vorige keer was er geen straf voor het afsnijden van de chicane.
Je opmerking is weer het tegenovergestelde van het normale commentaar dat ze niet consequent genoeg zijn
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
VIEZE TIETEN VIEZE TIETEN!!
Geen idee wat dat betekent, heeft Vettel al ff niet meer geroepen. Misschien vandaag weer als ie wint
Vettel die als een gemiddelde Insta puber miep "mega super cool" roept.vosss schreef op zondag 9 juni 2019 @ 09:20:
[...]
Geen idee wat dat betekent, heeft Vettel al ff niet meer geroepen. Misschien vandaag weer als ie wint
Goed voor Ferrari gisteren. Red Bull moet zich heel diep gaan schamen en Mr. Tanabe met z'n PU laten opschieten anders worden ze in H2 van dit seizoen door van die franse gele auto's ingehaald (minimaal een).
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Gasly was losing 2 tenths in sector 1 and 2, and over 5 tenths in sector 3. It will be hard for the Red Bull to get in the podium later today.
source: https://f1bythenumbers.com/2019-canadian-gp-q3-delta-by-sector-ferrari-mercedes-and-red-bull/
Samsung Flip 7
Ik heb Vettel dat nog niet eerder horen roepen na het behalen van een Pole... weet je zeker dat we dezelfde zender op hadden staan?vosss schreef op zondag 9 juni 2019 @ 09:20:
[...]
Anyway... ik heb er zin in vandaag! De laatste GP’s keek ik al niet eens meer naar uit, maar ik ben helemaal omgeslagen.
Voorin zie ik wel wat gebeuren...daarachter wat F1,5 op softs...Max van P9 die moet gaan inhalen, Gasly er nog tussen, en dit is gewoon een mooi circuit.
Alle recepten zijn aanwezig voor een mooie race... hopelijk gaat Ferrari de dominantie van Mercedes doorbreken vandaag.

Je enthousiasme werkt iig aanstekelijkTurbo-Puppy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 09:38:
[...]
Ik heb Vettel dat nog niet eerder horen roepen na het behalen van een Pole... weet je zeker dat we dezelfde zender op hadden staan?![]()
Anyway... ik heb er zin in vandaag! De laatste GP’s keek ik al niet eens meer naar uit, maar ik ben helemaal omgeslagen.
Voorin zie ik wel wat gebeuren...daarachter wat F1,5 op softs...Max van P9 die moet gaan inhalen, Gasly er nog tussen, en dit is gewoon een mooi circuit.
Alle recepten zijn aanwezig voor een mooie race... hopelijk gaat Ferrari de dominantie van Mercedes doorbreken vandaag.
- DaniëlWW2
- Niet online
Not bad for a bunch of Dutchies/Verstappen fans eh?f1bythenumbers schreef op zondag 9 juni 2019 @ 09:32:
Ik spreek geen Nederlands, I'm sorry. You guys really love F1 though, I use google translate to understand your conversations.
[Afbeelding]
Gasly was losing 2 tenths in sector 1 and 2, and over 5 tenths in sector 3. It will be hard for the Red Bull to get in the podium later today.
source: https://f1bythenumbers.com/2019-canadian-gp-q3-delta-by-sector-ferrari-mercedes-and-red-bull/
But on a more official note. On this forum we do not allow everybody to speak English without reason. It is a Dutch forum, so we speak Dutch. The exception is for people who truly can't speak Dutch. Then we allow English. However, we do expect everybody who can speak Dutch, to also keep speaking Dutch. So expect Dutch in further reply.
Further we actually picked up on your site a few months ago. It is kinda good. However, don't keep plugging it every time because then it will be considered spam.
And now I will also switch over to Dutch.
Weet je, dit is een redelijk Verstappen bolwerk. We zijn alleen niet gek en we weten echt wel hoe goed Verstappen is en hoe zwak Gasly eigenlijk presteert. We verwachten dan ook helemaal niks van Gasly meer, maar van Verstappen verwachten we toch beter dan P6. Zeker als we de traditionele "Ferrari strategie" factor meewegen voor bijvoorbeeld Leclerc.

J/K
Beetje ongeduldig, kijk naar deze wedstrijd uit (en duurt laaaang zo).
No problem! Thank you, I wish I could write in the appropriate language. If it makes you feel better, English is not my native language either. Que tal si mejor escribo en español?DaniëlWW2 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 09:59:
[...]
Not bad for a bunch of Dutchies/Verstappen fans eh?
But on a more official note. On this forum we do not allow everybody to speak English without reason. It is a Dutch forum, so we speak Dutch. The exception is for people who truly can't speak Dutch. Then we allow English. However, we do expect everybody who can speak Dutch, to also keep speaking Dutch. So expect Dutch in further reply.
Further we actually picked up on your site a few months ago. It is kinda good. However, don't keep plugging it every time because then it will be considered spam.
And now I will also switch over to Dutch.
Weet je, dit is een redelijk Verstappen bolwerk. We zijn alleen niet gek en we weten echt wel hoe goed Verstappen is en hoe zwak Gasly eigenlijk presteert. We verwachten dan ook helemaal niks van Gasly meer, maar van Verstappen verwachten we toch beter dan P6. Zeker als we de traditionele "Ferrari strategie" factor meewegen voor bijvoorbeeld Leclerc.
Medium tires look just as strong as the hard ones, but it will be really hot in Montreal (28°C). Track temperature should be around 50. The yellow tires should last between 35-45 laps, but then I don't think that the soft compound will last 25 more laps.
Max could try medium at the beginning to overtake Norris and Hulk quickly. Then manage the pace and try to push the hard tires at the end.
- DaniëlWW2
- Niet online
We hebben geleerd dat bijna niemand Nederlands spreekt. Weinig Nederlanders die het wat kan schelen. De meesten spreken vrij goed Engels. Dan Spaans, well nope.f1bythenumbers schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:12:
[...]
No problem! Thank you, I wish I could write in the appropriate language. If it makes you feel better, English it not my native language either. Que tal si mejor escribo en español?
Dat lijkt me eigenlijk wel goed. Buiten Mercedes lijkt niemand dit seizoen de banden op temperatuur te krijgen. Ik vermoed zelfs dat Vettel het eindelijk wel lukte en dat hij daarom opeens pole kon pakken. Bottas leek het in ieder geval niet te kunnen en Leclerc denk ik ook niet. Geen idee wat Hamilton precies deed, noch geen rondjes teruggekeken. Ik vraag me onderhand zelfs al of Mercedes het dan niet lastig gaat krijgen omdat die nog steeds niet met banden om lijken te kunnen gaan. Geen team krijgt er normaal gesproken temperatuur in behalve Mercedes. Dat kan dan ook de andere kant op gaan werken waar Mercedes opeens haar banden weer gaat oververhitten.Medium tires look just as strong as the hard ones, but it will be really hot in Montreal (28°C). Track temperature should be around 50. The yellow tires should last between 35-45 laps, but then I don't think that the soft compound will last 25 more laps.
Wederom, Nederlands forum met Verstappen fans.Max could try medium at the beginning to overtake Norris and Hulk quickly. Then manage the pace and try to push the hard tires at the end.
Het zou me oprecht niks verbazen als Verstappen na twee a drie ronden al P6 ligt op mediums. Dan is er vrijwel niks verloren en kan hij zijn eigen race rijden. Ik zie Ricciardo ook helemaal weggereden worden bij de start. Leclerc en Bottas zullen gewoon vol vermogen opendraaien bij de start en die zijn zo voorbij. Tijd verspillen achter een Renault gaan ze niet doen. Gasly moet ik nog zien of hij iets kan. Verstappen gaat denk ik ook vol vermogen om Hulkenberg en Norris te passeren. Het schijnt dat de Honda niet echt een serieuze Q3 stand heeft, maar wel zeer lang op hoog vermogen kan draaien. Dat zou hier moeten helpen om de aansluiting weer te vinden.
Vettel had a terrible race simulation in FP2 with the soft tires. Bottas and Leclerc were very good with the hard and medium tires respectively.DaniëlWW2 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:26:
[...]
We hebben geleerd dat bijna niemand Nederlands spreekt. Weinig Nederlanders die het wat kan schelen. De meesten spreken vrij goed Engels. Dan Spaans, well nope.
[...]
Dat lijkt me eigenlijk wel goed. Buiten Mercedes lijkt niemand dit seizoen de banden op temperatuur te krijgen. Ik vermoed zelfs dat Vettel het eindelijk wel lukte en dat hij daarom opeens pole kon pakken. Bottas leek het in ieder geval niet te kunnen en Leclerc denk ik ook niet. Geen idee wat Hamilton precies deed, noch geen rondjes teruggekeken. Ik vraag me onderhand zelfs al of Mercedes het dan niet lastig gaat krijgen omdat die nog steeds niet met banden om lijken te kunnen gaan. Geen team krijgt er normaal gesproken temperatuur in behalve Mercedes. Dat kan dan ook de andere kant op gaan werken waar Mercedes opeens haar banden weer gaat oververhitten.
[...]
Wederom, Nederlands forum met Verstappen fans.![]()
Het zou me oprecht niks verbazen als Verstappen na twee a drie ronden al P6 ligt op mediums. Dan is er vrijwel niks verloren en kan hij zijn eigen race rijden. Ik zie Ricciardo ook helemaal weggereden worden bij de start. Leclerc en Bottas zullen gewoon vol vermogen opendraaien bij de start en die zijn zo voorbij. Tijd verspillen achter een Renault gaan ze niet doen. Gasly moet ik nog zien of hij iets kan. Verstappen gaat denk ik ook vol vermogen om Hulkenberg en Norris te passeren. Het schijnt dat de Honda niet echt een serieuze Q3 stand heeft, maar wel zeer lang op hoog vermogen kan draaien. Dat zou hier moeten helpen om de aansluiting weer te vinden.
Red Bull could try to leave Gasly as long as possible with the soft tires if they believe that he is not fast enough for the podium. If Gasly can make the soft tires last, then Max could go on a medium-soft or hard-soft strategy.
Don't be surprised if Hamilton overtakes Vettel in the first corner and leads the rest of the race. Mercedes has stronger race pace than Ferrari. If they manage the tires and most importantly, the ERS deployment in the 3rd sector, they will be very strong.
Persoonlijk denk ik in ieder geval dat Verstappen op de hard start. Contra-strategie en lekker lang doorrijden terwijl de rest de pits in gaat. Alhoewel medium wellicht ook kan. Gezien de meeste om hem heen toch op softs starten, op Bottas na dan.
Voordeel van de hard is dan wel dat hij lang kan doorrijden in de hoop op een goedkope pitstop (SC/VSC). Maar de vraag zal ook zijn hoeveel langzamer de hard is en hoe makkelijk Red Bull verwacht dat hij op de hard de softs bij kan houden bij de start. Maar in de FPs heeft Red Bull volgens mij al best veel op de hards gereden terwijl de rest op soft of medium reed. Dus Red Bull zal vast wel weten hoe de hards bij hun vergelijken met de softs en mediums van de rijders om hun heen.
Interessant. Eens RIC daartegenaan gehouden:f1bythenumbers schreef op zondag 9 juni 2019 @ 09:32:
Ik spreek geen Nederlands, I'm sorry. You guys really love F1 though, I use google translate to understand your conversations.
[Afbeelding]
19.692 22.613 28.760
+0.369 +0.244 +0.311
Dat zou theoretisch kunnen rond 30% van de race ofzo, maar dan moet max nog een keer pitten en heeft de rest er al een flink aantal rondjes opzitten (hij pit dan op 60% van de race) op betere banden. Die hebben hem dan wel ingehaald en dan moet max na de pit de laatste 40% op nieuwere medium uitrijden.dave1972 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 09:35:
Ik hoop dat max op wit start ... Binnen de 5 sec blijft van de kop en daarna de leiding pakt 🙃
Dan kan-ie wel voor de snelste ronde gaan, dat wel
[ Voor 26% gewijzigd door JvS op 09-06-2019 10:37 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Kom maar op!
Mijn boefje is liev!
Laten we hopen dat Vettel dan de deur dicht gooit. Verwacht wel een zeer snelle aanval van Hamilton, die wil niet achter de Ferrari aan rijden. Vettel is in een goede bui na die pole, hoop dus echt op een gevecht tussen die 2.f1bythenumbers schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:33:
[...]
Vettel had a terrible race simulation in FP2 with the soft tires. Bottas and Leclerc were very good with the hard and medium tires respectively.
Red Bull could try to leave Gasly as long as possible with the soft tires if they believe that he is not fast enough for the podium. If Gasly can make the soft tires last, then Max could go on a medium-soft or hard-soft strategy.
Don't be surprised if Hamilton overtakes Vettel in the first corner and leads the rest of the race. Mercedes has stronger race pace than Ferrari. If they manage the tires and most importantly, the ERS deployment in the 3rd sector, they will be very strong.
Achteraf is het eigenlijk prima dat Max op de mediums kan starten op p9. Denk dat dat veel beter is dan starten op de softs vanaf p3/4/5.
@DaniëlWW2 Had Mercedes niet iets met die velgen, waardoor ze meer controle hadden over de temperatuur in de banden.
I just noticed that Verstappen only has 1 set of used medium tires, 1 set of new hard tires, and 3 sets of new soft tires. It is very likely then to see him 45-50 laps with the hard compound (depending on what they get from Gasly's stint), and then try to manage or push the soft tires at the end.DoeEensGek schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:48:
[...]
Laten we hopen dat Vettel dan de deur dicht gooit. Verwacht wel een zeer snelle aanval van Hamilton, die wil niet achter de Ferrari aan rijden. Vettel is in een goede bui na die pole, hoop dus echt op een gevecht tussen die 2.
Achteraf is het eigenlijk prima dat Max op de mediums kan starten op p9. Denk dat dat veel beter is dan starten op de softs vanaf p3/4/5.
@DaniëlWW2 Had Mercedes niet iets met die velgen, waardoor ze meer controle hadden over de temperatuur in de banden.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.