Ik denk dat in dit geval het probleem vooral bestaat uit:
1) De pitboxen zijn vrij nauw. Het is lastig in te schatten of het veilig is of niet, onoverzichtelijk, krap naast elkaar en niet heel breed
2) Dat Merc, Fer, RBR alle 3 gaan pitten, maakt het helemaal onoverzichtelijk want RBR kan Merc niet goed zien dan
3) De tijd tussen release van Merc tot wanneer ie bij de box staat en het unsafe is, is volgens mij minder dan een seconde. Dat is niet menselijk.
4) Er staan 2 lijnen in de pits, het lijkt me vrij duidelijk dat Max de rechter lijn aanhield als veilig terwijl de linkse lijn eigenlijk is voor als 2 auto's bij elkaar rijden. Mede ook daardoor leek het dat Verstappen voor de pitbox van volgens mij Racing Point verder naar rechts ging omdat die wheel guns niet werden weggehaald.
5) Naast de pits heb je meteen een rand/vangrail, er is dus totaal geen speling voor als iemand moet uitwijken
6) Door de pitlimiter zal iemand ook niet snel van zijn gas af gaan.
7) Het was voor mij niet helemaal duidelijk hoe het nou zat. Volgens mij ging de 5 seconden straf vooral om het contact met bottas, niet zozeer dat het enorm onveilig was (want heel veel andere mogelijkheid hadden ze ook niet)

Ik vraag me af wat de FIA nou eigenlijk wilde. Moest max dan alles voor laten gaan op iets wat eigenlijk niet door een mens in te schatten is? Of gaat het erom dat Verstappen of Bottas gas los had moeten laten? Want in dat geval hadden de achterwielen waarschijnlijk te breed geweest en was een wheelgun geraakt.
9) Het moment waarop Verstappen Bottas ziet (en dus uit zijn pitbox is, spiegels ook de kant van Bottas kunnen zien (die zijn echt alleen voor achteruit, niet rechts naast hem), is eigenlijk al veel te laat en dit is de schuld van de huidige ontwerpregels.
[
Voor 8% gewijzigd door
Martinspire op 26-05-2019 20:17
]