[F1 2019] Race 6 GP van Monaco Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 34 Laatste
Acties:
  • 97.941 views

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:16
Gisteren Q gemist dus nu terug aan het kijken.

Had me eigenlijk nooit echt gerealiseerd hoe groot de rol van Toro Rosso als opleidingsteam is. Niet alleen voor RBR, maar voor F1 in het algemeen..
7 van de top 10 rijders in Q3 hebben voor STR gereden of rijden er nu: VER,VET, GAS, RIC, KVY, SAI en ALB

Ruim een derde van alle huidige coureurs heeft dus zijn eerste f1 race meters in een Toro Rosso gemaakt. (ok..RIC niet echt aangezien die eerst uitgeleend was aan HRT). Volgens mij hebben ze wel allemaal hun eerste f1 test kilometers bij STR gemaakt.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:45
Met die flesjes niets. De inhoud daarentegen :+

• Gizmo_mokum
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-11 17:24
Onder het mom van spannend houden van de race:
Wat zijn de kansen voor vsc/sc vandaag?
Waar in de race ?
Hoeveel autos halen finish ?
Waar eindigt Renault (7/8 of DNF)
Wie pakt eerste pitstop ?

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Pierre schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:17:
Gister ging het over voetbal en nu weer over bier, kunnen we het niet gewoon over F1 hebben.
Dan zijn er altijd mensen die beweren dat GP’s sponsoren niets toevoegt. ;)

We gaan weer on topic.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Gizmo_mokum schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:28:
90%
Waar in de race ?
na 13 rondes ivm crash.
18
RIC 8, HUL DNF
Stroll om zn voorvleugel te vervangen.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zo. Gras gemaaid en de resterende huishoudelijke klusjes zijn ook al gedaan. Sneller klaar dan verwacht, dus nu al ongegeneerd op de bank met een pilsje (HJ) wachten totdat F1 begint.

Iedereen alvast een prettige race. Ondanks een hoop het niet met mij eens zijn, ik vind dit wel een mooie baan om de race te zien. O-)

Meer dan ik dacht...

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:55
Zo ziet het er wel mooi uit..
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7fKCcoXYAAUiY0.jpg:large

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Die tunnel rechtsboven kunnen we ook wel toevoegen wat mij betreft. Circuit wat langer en hoogteverschil. :P

Erg mooie foto verder.

(Waar zou Max eigenlijk wonen... niet dat ik er op de koffie wil, maar gewoon nieuwsgierigheid)

[ Voor 12% gewijzigd door Turbo-Puppy op 26-05-2019 12:42 ]

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
DataGhost schreef op zondag 26 mei 2019 @ 06:55:

Omdat er wel een haast-aspect aan het wegen zit. Het moet gebeuren om te allen tijde te kunnen aantonen dat auto's het gewicht halen, maar met zo min mogelijk tijdsverlies om coureurs/teams niet onnodig te benadelen. Als je dan bij je pitbox moet wachten tot de apparatuur er een keertje is ben je zo een hele tijd verder, plus moet die ook nog waterpas gezet worden en liefst ook gekalibreerd. Van tevoren bij een team gaan staan heeft ook geen zin want je weet niet wanneer een rijder binnen gaat komen. Daarom hebben ze 1 vaste brug die gewoon van tevoren helemaal klaarstaat.
edit:
En als ze rondlopen met de brug en hebben opgezet bij een van de teams maar de coureur waar ze op wachten niet binnenkomt, kan de rest natuurlijk met illegale auto's gaan rijden omdat ze niet gewogen kunnen worden 8)7 Bijv. minder ballast maar meer brandstof meenemen, en als de brug "in gebruik" is een paar extra rondjes knallen om die brandstof kwijt te raken en daarna een underweight Q-run te doen. Als je toch gewogen moet/kan worden ga je gewoon volgens schema naar binnen en is er niks aan de hand

Wat betreft het missen/vergeten, voor zover ik heb begrepen wordt de weeg-steekproef bepaald door "de computer" en wordt deze keuze pas bij het inrijden van de pits bekend gemaakt aan de coureur in kwestie. Het idee hierachter is dat *niemand* weet wie er aan de beurt is voor een weging tot het laatste moment dat 'ie de brug voorbij zou rijden, dus ook de teams en zelfs de mensen van de FIA niet, zodat er dus ook geen communicatie over kan plaatsvinden. Als je expres met een te lichte auto rijdt en je zou een halve ronde voordat je de pits in zou gaan rijden al weten dat je een weging krijgt ga je natuurlijk direct van de lijn af om marbles op te pikken en kan je de regels omzeilen.
edit:
Andersom precies zo dus, als je na het uitrijden van de pits te horen krijgt dat je volgende pit-entry niet gewogen gaat worden brand je die extra brandstof uit de vorige edit ook op voor een underweight run

De opzet van de weegbrug is in principe prima, alleen de signalering kan dus wat beter. Volgens mij komen gele/rode vlaggen en (V)SC ook automatisch op het stuurtje te staan dus misschien kunnen ze dat met de weging ook doen?
Ik bedoelde juist geen brug, maar de marshalls 2 jacks te geven waar de meetapparatuur in zit, er is dan juist niks op te zetten. :)
Er zou dan in de pitbox 4 punten in het asfalt staan waar de wieltjes van de 2 jacks op moeten staan die 100% waterpas staan. (teams zijn verantwoordelijk die schoon te houden.)

Ook zou de signalering pas bij binnenrijden hoeven te gebeuren als er 2 van die teams zijn, zo groot zijn de afstanden tussen de pitboxen toch niet.

Als het dan niet binnen de extreem strikte regels past wat toleranties betreft mogen wmb de regels aangepast worden, meten op de nanogram slaat natuurlijk nergens op.

1 regelaanpassing die dan nog nodig is, is het kunnen gebruiken van een generieke jack, maar dat biedt zowiezo meer voordelen, ook voor de marshalls die gestrande auto`s dan sneller kunnen opruimen.

[ Voor 8% gewijzigd door enchion op 26-05-2019 12:50 ]

How do you save a random generator ?

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
streamnl schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:34:
Zo. Gras gemaaid en de resterende huishoudelijke klusjes zijn ook al gedaan. Sneller klaar dan verwacht, dus nu al ongegeneerd op de bank met een pilsje (HJ) wachten totdat F1 begint.

Iedereen alvast een prettige race. Ondanks een hoop het niet met mij eens zijn, ik vind dit wel een mooie baan om de race te zien. O-)
Voor als je ze nog niet gezien hebt. Beide F2 races waren (weer) erg de moeite waard.

Overigens moeten ze echt een plek verzinnen in Monaco waar je kan inhalen. 1 bocht zou al voldoende zijn. Volgens mij is er plek zat bij de chicane na de tunnel. Als ze die een meter of 10 verder leggen en de bocht wat ruimer maken moet het kunnen met DRS in de tunnel.

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
Erapaz schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:43:
[...]

Voor als je ze nog niet gezien hebt. Beide F2 races waren (weer) erg de moeite waard.

Overigens moeten ze echt een plek verzinnen in Monaco waar je kan inhalen. 1 bocht zou al voldoende zijn. Volgens mij is er plek zat bij de chicane na de tunnel. Als ze die een meter of 10 verder leggen en de bocht wat ruimer maken moet het kunnen met DRS in de tunnel.
Uitkomen tunnel is toch al zo'n plaats waar veel - zo niet de meeste - pogingen gedaan worden?

Reed Pérez daar trouwens niet z'n auto plat?

En anders wat Max deed toen hij achter Vettel aan ging - voor hij de braketest van Grosjean kreeg.

[ Voor 7% gewijzigd door Comp User op 26-05-2019 12:54 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:52
[...]

DRS in/na de tunnel zie ik eigenlijk niet snel gebeuren. Enerzijds de bocht in de tunnel en anderzijds dat het bergafwaarts gaat na de tunnel.
En als ik het goed begrijp wil je de dubbele chicane na de tunnel dan eruit halen en alleen de enkele chicane laten om te wisselen richting de rijbaan naar Tabac? Lijkt mij dat het dan wel een heel slappe chicane wordt en ook niet veel (toegenomen) kans op inhalen.

• RobertMe
Comp User schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:52:
[...]

Uitkomen tunnel is toch al zo'n plaats waar veel - zo niet de meeste - pogingen gedaan worden?

Vorig jaar in ieder geval Leclerc die daar een rem miste en rechtdoor schoot, maar eerst nog even de achtervleugel bij Hartley eraf reed. Maar door de jaren zijn er daar wel meer auto's afgeschreven inderdaad.

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Uitkomen tunnel is inderdaad een plek waar men het weleens probeert. Overigens hebben ze in het begin wel DRS gehad in de tunnel, maar is dit afgeschaft omdat men het te gevaarlijk vond.

Het is gewoon erg jammer dat je er nergens voorbij kunt, zelfs niet als je véél sneller bent. Tijdens de F2 race zat de Vries de hele tijd op 6 tienden en kon hij er nergens langs.

Qua ruimte is er de meeste plek bij de chicane na de tunnel. Ze zouden zelfs de wegsplitsing nog wat kunnen opschuiven om nog meer ruimte te creëren of een klein beetje landfill vlak na die chicane waar het smaller wordt. Chicane opheffen zou ik niet doen, maar het knikje naar links is nu gewoon net te smal. Als je met 2 auto's naar links kan daar en het bij het uitkomen ook wat breder maakt geeft het gewoon net wat meer mogelijkheden/ minder risico.

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Gizmo_mokum schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:28:
Als het regent; 100%
Droog: 75%

De safety car periodes in de F2 waren overigens erg kort. De marshalls zijn erg snel in Monaco; kunnen ze in Bakoe nog wat van leren.
Waar in de race ?
Ronde 1
14
6 (RIC) en DNF
Vooraan de wedstrijd: Hamilton, zodra het gat er is tot de eerste Haas/Renault. Bottas volgt later; Verstappen rijdt langer door hopend op een VSC.

Vraag is wel wie het aandurft op de soft banden. Pirelli voorspelt een Soft<>Hard strategie.

iRacing Profiel

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Comp User schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:52:
[...]

Ja die herinner ik me nog, Perez 2011 zijwaards de barriers in bij Nouvelle Chicane

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Eens ,de mogelijkheden lijken er toch wel te zijn als je iets creatiever met het circuit om springt. Monaco is prachtig, maar het feit dat het onmogelijk is om in te halen maakt het gewoon zo jammer. Aangezien Liberty spektakel wil, zouden ze hier niet eens wat over moeten zeggen? Of heeft Monaco gezien de status zoveel macht dat er niets tegen te beginnen is?

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:16
Erapaz schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:05:
Het is gewoon erg jammer dat je er nergens voorbij kunt, zelfs niet als je véél sneller bent. Tijdens de F2 race zat de Vries de hele tijd op 6 tienden en kon hij er nergens langs.
[YouTube: 5 AMAZING Overtakes at the Monaco GP]

En voor LEC om te zien hoe het vorig jaar ging met een snellere auto door het veld:

Ja, het is verdomde moeilijk inhalen in Monaco, maar onmogelijk is het niet.
Zeker niet met een snellere auto.
De vraag is meer hoeveel risico je wil nemen. LEC heeft niets te verliezen en alles te winnen en zal daardoor risico moeten en willen nemen.

Als je vooraan meedoet is het risico net zo groot en is het wat moeilijker omdat de auto's gelijker zijn, maar het mogelijke verlies is gewoon veel groter waardoor de actie vaak uitblijft.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• DoeEensGek
  • Laatst online: 17:19
alesandro_46 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:25:
[...]

Vroeger met die ingezoomde beelden waarbij de camera mee beweegt is er toch meer gevoel voor snelheid dan met de meer uitgezoomde beelden nu.
Eigenlijk heb je wel gelijk. Ook het loskomen van de achterkant en het uitbreken geeft meer snelheid voor je gevoel. Mooie beelden! Bij topgear konden ze dat ook zo goed, een fiat panda sneller laten lijken dan een Porsche of dergelijke.

Ben het eens dat die chicane na de tunnel iets verder mag liggen, of minder scherp want dan is er wel iets meer inhaal mogelijkheden dan nu. Vorig jaar ging Max net aan wel/niet goed maar het lijkt de enige mogelijkheid die er is.

• Comp User
RoD schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:11:
[...]

Of heeft Monaco gezien de status zoveel macht dat er niets tegen te beginnen is?
Ik ben er bang voor dat dat wel eens het geval kan zijn - ze zijn ook de enige die de races "gratis" organiseren.

Ot; persoonlijk vind ik Singapore (en Macao - daar zou ik graag een GP zien) mooiere tracks dan Monaco.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:40
Macau is bij Melco nog krapper dan Monaco. Verder heeft Macau wel lange rechte stukken, wat qua drs helpt. Maar door de hogere snelheden is m.i. Macau onveiliger.

Verder ja, Monaco heeft een status aparte. Je kunt het er niet zomaar afhalen, want dan is de triple crown niet meer mogelijk.
Wijziging zou de chicane moeten zijn. Vangrail vanuit de tunnel links moet eerder eindigen, zodat je indien nodig eerder kan insturen. Verder de chicane verleggen of zelfs laten verdwijnen voor inhaalacties bij Tabac.. Het zwembad is ook niet bevorderlijk voor inhaalacties..

[ Voor 32% gewijzigd door GAIAjohan op 26-05-2019 13:27 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Om eerlijk te zijn ziet Monaco er altijd wel mooi uit :P

Zeker op deze manier:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/70/81/5e/70815ef0fcaab8bd3cc0e25c21386c76.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Bm75Mfj.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Jasphur op 26-05-2019 13:26 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Iedereen Niki petje

[ Voor 24% gewijzigd door Suicyder op 26-05-2019 13:32 ]

• nachtnet
* Jasphur stoft de jaarlijkse bikini foto's weer eens af :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7fVztuXkAApxsH.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7F5BJiWwAEMvNt.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door nachtnet op 26-05-2019 13:30 ]

• RobertMe
GAIAjohan schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:22:
Verder de chicane verleggen of zelfs laten verdwijnen voor inhaalacties bij Tabac..
Volgens mij is binnen de huidige layout en met fe huidige auto's tabac vol gas. Dus inhalen zal daar niet kunnen omdat er geen breaking zone is. En daar met twee auto's naast elkaar lijkt mij ook niet mogelijk.

• GAIAjohan
RobertMe schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:30:
[...]

Volgens mij is binnen de huidige layout en met fe huidige auto's tabac vol gas. Dus inhalen zal daar niet kunnen omdat er geen breaking zone is. En daar met twee auto's naast elkaar lijkt mij ook niet mogelijk.
Tabac is zeker niet volgas. Bochtsnelheid ligt daar op ongeveer 170kmh. Ze komen er vanaf chicane aan met 230.
Dus vanuit tunnel zonder chicane zouden ze vanaf~310 terug moeten naar 170kmh.
Voor durfals dus zeker wel een optie

@nachtnet Ja helaas wel, krijg niet het idee dat er elk jaar goede nieuwe bij komen :P

• Comp User
GAIAjohan schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:22:
Macau is bij Melco nog krapper dan Monaco. Verder heeft Macau wel lange rechte stukken, wat qua drs helpt. Maar door de hogere snelheden is m.i. Macau onveiliger.
Maar in Macao zijn de BaCo's wel een "klapje" beter dan in bv Baku (vervang die dan maar) en minstens vergelijkbaar met Monaco.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Maar toch is er ééntje met een afwijkend model :+

Testing, one, two ...

• GAIAjohan
Comp User schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:44:
[...]

Maar in Macao zijn de BaCo's wel een "klapje" beter dan in bv Baku (vervang die dan maar) en minstens vergelijkbaar met Monaco.
Maar had Macau geen inhaalverbod in Melco? Zoiets komt me nog bekend voor..

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:54
GAIAjohan schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:50:
[...]

Maar had Macau geen inhaalverbod in Melco? Zoiets komt me nog bekend voor..
Ja, enige plek met een permanente gele vlag.

• Comp User
alex3305 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:52:
[...]

Ja, enige plek met een permanente gele vlag.
Nvm.

[ Voor 38% gewijzigd door Comp User op 26-05-2019 14:00 ]

• GAIAjohan
En gelukkig is een game waar Macau in zit. Vond het, toen ik nog simracede wel een lekkere baan, maar online teveel chaos

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• nachtnet

Red Bull heeft maar weer eens onder parc-ferme gesleuteld aan de wagens.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Volgens Doornbos zijn er bij Ferrari een aantal mensen ontslagen en is er paniek in het team.

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-11 10:33
Wat een geweldig gebouw! En dan te bedenken dat zoiets voor elk raceweekend weer uit de grond wordt gestampt. David Coulthard doet het ook erg leuk moet ik zeggen :*)

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:18
Olav interviewt die ene gast van dat energiedrankje.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
nachtnet schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:09:
[Twitter]

Heeft dit nog gevolgen voor de starting grid?

per aspera ad astra

• demonic
  • Laatst online: 26-10 12:19
LAD93 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:15:
[...]

De vorige keer niet. Zolang het wordt goed gekeurd en onder toezicht wordt gedaan van de FIA.
dus GAS start nog steeds op de 8ste plek en max op 3.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Ari Gold schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:15:
Olav interviewt die ene gast van dat energiedrankje.
Ah gelukkig zijn er niet maar 3 die sponsoren in de F1 :+

Maar gaat om Rich..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
(jarig!)
Ik voel nog geen nattigheid :(
Achja de droge F2 gaf ook de nodige vonken en vuurwerk, een mega pile-up die de boel lekker omgooit kan altijd :)

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:03
Olav stelde weer uitstekende kritische vragen.

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7fgPEDXYAEZ3d0.jpg:large

final startinggrid

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Twitter]

Toch wel netjes. De eerste 3 races was het ook niet nodig, dus waarschijnlijk gewoon preventief omdat het kan

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:14

Bensimpel

Positieve meneer

basvn schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:17:
[...]

Ah gelukkig zijn er niet maar 3 die sponsoren in de F1 :+

Maar gaat om Rich..
Kreeg echt een enorme fanboy gevoel weer. Totaal geen kritische vragen over bijvoorbeeld zijn Twitter leugentjes of dat de rechter hem als niet betrouwbaar ziet. Omg.

😆 - Denk ook eens om ;)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[Twitter]

Alweer? Baku was het ook al zo. Dus of de glorieuze Honda heeft zoveel trekkracht dat de aandrijfassen het met geen mogelijkheid lang volhouden, of dat is een zwakte waar aan gewerkt moet gaan worden.
LAD93 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:15:
[...]

Nee. Staat letterlijk iemand van de FIA naast terwijl ze dit doen waardoor ze geen regels breken.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Kan me nog steeds ergeren aan dit moment... En natuurlijk geen straf...
YouTube: Hamilton cuts chicane at monaco

[ Voor 22% gewijzigd door Shaggie_NB op 26-05-2019 14:35 ]

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7fjIa_WwAAr9T9.jpg
Ferrari 625, 1951

Vroem

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02:57
Krijgt haast het idee dat Beardman de interviewers wat geld toestopt na het interview.
Ik heb een Peter Windsor nog geen enkele kritische vraag horen stellen aan Storey.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Heeft iemand zijn tuin verbouwd en de gemeente is het vergeten op te halen denk ik.

• PalingDrone
  • Niet online
(jarig!)
Vond dat Kimi commentaar wel mooi, volgens mij tijdens de Q of de FP.
That Force India is blocking, or however they're called now :)
Grumpy old Fin :)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DaniëlWW2 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:27:
[...]
Alweer? Baku was het ook al zo. Dus of de glorieuze Honda heeft zoveel trekkracht dat de aandrijfassen het met geen mogelijkheid lang volhouden, of dat is een zwakte waar aan gewerkt moet gaan worden.
Spanje ;)

In Baku ging Gasly daardoor kapot ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FcXguCUl.png

Racehelm van HAM

• PalingDrone
  • Niet online
(jarig!)
Best leuk al die tributes, maar ik raak al helemaal van slag als ik een onboard zie met een joekel van een rode halo.
De associatie dat dat dan wel een Mercedes kan zijn is er nog niet helemaal bij mij.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En dit is hoe Vettel zijn tweede Q1 run plande. Vettel zegt gewoon wat hij wil, wat er moet gebeuren en zit de boel te managen vanuit zijn auto in de pitsstraat.

https://streamable.com/moe7w

Het is Vettel die bekend staat om controle en managen, maar dan alsnog. Zijn taak is snelle rondjes rijden, niet al deze planning verzorgen. Ondertussen was Leclerc uitgestapt en lijkt hij helemaal vergeten te zijn...

edit: Hier is Leclerc.
[Streamable: CharlesVSeb]
https://streamable.com/7ysxo

Hij vraagt of hij nog moet, Ferrari zegt dat ze niet hoeven maar zich wel voorbereiden. Vervolgens niet gegaan en eruit.

[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-05-2019 14:50 ]

• Catmandos
  • Laatst online: 09:32
DaniëlWW2 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:37:
En dit is hoe Vettel zijn tweede Q1 run plande. Vettel zegt gewoon wat hij wil, wat er moet gebeuren en zit de boel te managen vanuit zijn auto in de pitsstraat.
.......
Het is Vettel die bekend staat om controle en managen, maar dan alsnog. Zijn taak is snelle rondjes rijden, niet al deze planning verzorgen. Ondertussen was Leclerc uitgestapt en lijkt hij helemaal vergeten te zijn...
en Max doet dat niet? ik weet niet of je net de boord radio van max hoorde na zijn Q3 lap en het lijkt er wel op dat Max dat ook wel doet. ik denk dat als top coureur dat je dit moet doen om goed te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Catmandos op 26-05-2019 14:41 ]

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Als er straks weinig aan is, heb ik iets gejat van Reddit

Monaco Grand Prix drinking game
So I thought the only way to make this race exciting is by getting wasted.

1 Sip:

Any variation of "Difficult to overtake here"

Mention of Ferrari strategy

Mention of Leclerc

Someone touches a barrier

One Sip for every car involved in the turn 1 crash

One Sip for every lap that a Williams is not last

Someone swears on Team Radio

Someone mentions Räikkönen's 300th race

Someone overtakes

Mention of Mercedes dominance

Williams gets lapped

Crowd shot of super rich people

2 Sips:

Someone has to use the runoff area

Someone has to cut a shikane

Ferrari leaves someone out for too long

Grosjean crashes

The Haas race each other way too dangerously

Someone retires

Magnussen forces someone off

Down the drink:

Grosjean doesn't make it past turn 1

Vettel somehow manages to spin out

Ricciardo is in the pits but not his tyres

• Holk
Slak - Zout

Hij reed daarna nog “even” de snelste tijd dus deze ronde deed er toch niet mee.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Catmandos schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:40:
[...]

en Max doet dat niet? ik weet niet of je net de boord radio van max hoorde na zijn Q3 lap en het lijkt er wel op dat Max dat ook wel doet.
Ja en Max is zeker geen "race nerd" die alles perfect wil afstellen? ;)
Ik heb de onboard van Max gewoon gezien en gehoord, ook in de pit en daar gaat het niet om.

Bij een Mercedes of Ferrari horen de mensen aan de pitmuur zaken zoals gaten voor je run te regelen. Als coureur geef je zaken zoals balans aan. Vettel zit hier het hele team aan te sturen vanuit zijn auto. Dat is erg tekenend. Vettel doet dit ook al jaren en dat komt soms naar boven. Ditmaal was het wel heel erg duidelijk.

Een Leclerc doet dit niet want die luisterde naar wat de Ferrari pitmuur zei. Resultaat is dat hij er in Q1 eruit was. Dat is het verschil hier.

Ik snap het eerbetoon, maar vind het wel een beetje een gek gezicht al die rode petjes :P

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Holkers schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:43:
[...]

Slak - Zout

Hij reed daarna nog “even” de snelste tijd dus deze ronde deed er toch niet mee.
Natuurlijk wel, als je er eenmaal achter zit, kom je er niet zo maar voorbij ook al ben je sneller.
Zouden die petten straks ook voor de plebs te koop zijn :P

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Lekker rustig daar op de grid :D

Tesla M3LR '21

• Holk
Exocet schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:45:
[...]

Natuurlijk wel, als je er eenmaal achter zit, kom je er niet zo maar voorbij ook al ben je sneller.
Hahaha, ik dacht dat het van gisteren was. Sorry. Tijdens z’n eerste ronde in Q3 sneed Lewis de chicane ook af en zag dat beeld en dacht dat het beeld was

• TheBrut3
  • Nu online
Hier hoopt men op regen, Max hoopt dat het droog blijft.

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Gridgirl&Gridboy
Fanmanagers

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7fnFFHX4AAFp95.jpg:large

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:27

Player1S

Probably out in the dark

Maarten_E schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:29:
Krijgt haast het idee dat Beardman de interviewers wat geld toestopt na het interview.
Ik heb een Peter Windsor nog geen enkele kritische vraag horen stellen aan Storey.
Misschien geen geld maar waarschijnlijk geeft conartist alleen interviews als je hem de kont likt en geen moeilijke vragen stelt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Waarom heeft de ene coureur wel NIKI op zijn pet staan en de ander niet?

Bensimpel

Positieve meneer

Nico, you are the real hulk. _O-

😆 - Denk ook eens om ;)

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Ze had er wel zin in met haar gedans...

"When you grow up your heart dies"

• Ari Gold
  • Laatst online: 16:18
Minuut stilte voor Niki nu.

• Maarten_E
Dacht heel even dat de persoon links Ocon was, vond het al raar. :+

@Player1S Goede kans inderdaad.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sssst

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Indrukwekkend hoor...

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-11 13:14

Franko P.

Hit it.

Ben ik nu de enige die zich een beetje begint te ergeren aan het Niki herdenk verhaal?
Je kan ook overdrijven...

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Franko P. schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:55:
Ben ik nu de enige die zich een beetje begint te ergeren aan het Niki herdenk verhaal?
Nope.

• Dutchie01
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:59
zeker niet de enige.!

• Maarten_E
Ahh kijk, daar komt de Indonesische vlag naar beneden aan de benen van een parachutist!

Mwah. Overdrijven doe je pas als je hem elke race gaat herdenken.

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Waarschijnlijk wel. Zometeen zeg je nog dat iedereen Charlie Whiting zo snel vergeten is... :|

Verwijderd

Nope.

Bensimpel

Positieve meneer

Ga eens rush kijken.

Vind best dat dit wel even mag hoor. Zolang het maar nu niet iedere race 1 minuut stilte krijgt.

😆 - Denk ook eens om ;)

• TheBrut3
  • Nu online
Ik vind het niet meer dan normaal dat ze voor deze race een minuut stilte houden.

• Arjan90
  • Laatst online: 16:16
Mooi eerbetoon voor Niki, toch echt een legende in de sport. Mooi dat ze hier zo even bij stil staan.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Mensen, het is een race dat er veel aandacht voor is, is dat dan ook al teveel? Wat een gezeik zeg... heb een beetje respect! :(

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Net op Sky. Volgens Rosberg is Hamilton klaar met vriendelijk zijn naar Bottas.
Nou kom op, beiden eraf. >:) })

Bensimpel

Positieve meneer

Fijne race iedereen!

😆 - Denk ook eens om ;)

• BernardV
  • Laatst online: 17:45
Veel kijk-/raceplezier allen!
Max op F1Tv met SKY audio: Just jump in your car and do your thing
aka, gewoon je werk doen :P

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Jasphur schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:56:
[...]

Mwah. Overdrijven doe je pas als je hem elke race gaat herdenken.
Wacht maar even af... na de race krijgen we nog een bult obligaat gelul en bekers die even worden opgedragen. We zijn nog niet klaar hoor.

Hamilton kon zonder Lauda nooit deze prestatie leveren... Mercedes goed door hem... blah blah blah... mark my words. ;)

Bensimpel

Positieve meneer

Hopenlijk Is vettel wakker en tikt niet meteen Max aan.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Maarten_E
Die tweets die worden opgehouden zijn ZO CRINGY....
Liberty, je kan ook overdrijven met fan engagement.

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Veel kijk plezier en spektakel gewenst!

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Have Fun All ...

Bottas foutjes en Max door undercut naar P2 .....

https://f1manager.info/ranking/4605

Turbo-Puppy schreef op zondag 26 mei 2019 @ 15:00:
[...]

Wacht maar even af... na de race krijgen we nog een bult obligaat gelul en bekers die even worden opgedragen. We zijn nog niet klaar hoor.

Hamilton kon zonder Lauda nooit deze prestatie leveren... Mercedes goed door hem... blah blah blah... mark my words. ;)
Dat is dan aan HAM en heeft niks met een georganiseerd/gepland eerbetoon te maken :P

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

DaniëlWW2 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:59:
Net op Sky. Volgens Rosberg is Hamilton klaar met vriendelijk zijn naar Bottas.
Nou kom op, beiden eraf. >:) })
Wie eindigt er in de haven? :P

People as things, that’s where it starts.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:24

Pierre

Van nature lui!

Hopelijk heeft Max een wereld start vandaag. Fijne race iedereen, have fun.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Pagina: 1 ... 17 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.