@DaniëlWW2 Ferrari strategie zou zijn om VET 1 ronde voordat zoiets het circuit bereikt te laten pitten voor nieuwe Softs.. 

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Gewoon een kopie van SIngapore 2008?Turbo-Puppy schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:17:
Helemaal geen gekke gedachte, alleen denk ik dan het volgende....
Vettel maakt een ondercut in rondje 25 op de rest, Leclerc zet hem diezelfde ronde in rascasse in de muur ... Vettel op 1, daar kom je nooit meer voorbij. 52 rondjes op de medium is te doen.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Precies! ... Daarom zie ik Ferrari dit wel doen.Maarten_E schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:21:
[...]
Gewoon een kopie van SIngapore 2008?
Heb geen hoge pet op van Binotto maar dat zou wel heel erg dom zijn.
Even de samenvatting gekeken. Het lijkt dat Ferrari en LeClerc van slag waren door het weegincident en teveel naar Vettel keken.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:03:
Ik bedacht me net iets.
Zou nu Ferrari de race van Leclerc zo vakkundig te hebben verpest, ze bij Ferrari niet gaan overwegen om Leclerc te laten starten op mediums of zelfs harde banden? Dan laten ze hem heel lang doorrijden in de hoop dat na de pitstops hij P1 ligt en een rijdende blokkade vormt, a.k.a de standaard Ferrari strategie. Daarna hopen dat Vettel ergens voorbij kan komen.
Uiteraard zou ik dit plan goedkeuren omdat als alles goed gaat, Max voor Vettel zal liggen. Vettel komt dus nooit niet voorbij hem terwijl Max potentieel eens kans zou hebben op in ieder geval Bottas.
[ Voor 5% gewijzigd door nachtnet op 25-05-2019 22:24 ]
Misschien heb ik het compleet gemist, maar is hier nog iets voor uitgedeeld? Zo ja wat, zo nee, waarom niet?Tommy The Cat schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:20:
Daar zit geen woord Frans bij.
[Streamable: 2019-05-25-1006-16]
Groetjes
Gasly drie plaatsen gridstraf en strafpunt.Nhz schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:25:
[...]
Misschien heb ik het compleet gemist, maar is hier nog iets voor uitgedeeld? Zo ja wat, zo nee, waarom niet?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nog nooit eerder voorgekomen in die bocht ....nachtnet schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:24:
@Turbo-Puppy Wat??een Schumacher die in Monaco de boel frustreert? Ongehoord. Nu ja niet helemaal ongekend natuurlijk..
![]()
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
De laatste regels uit het radio-transcript doen denken van niet?tweakduke schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:24:
[...]
Even de samenvatting gekeken. Het lijkt dat Ferrari en LeClerc van slag waren door het weegincident en teveel naar Vettel keken.
Kans is wel dat ze hem op mediums laten starten. Ik vraag me af of de rondetijden op de harde band snel genoeg zijn. De top 4 is anders al teveel uitgelopen om nog vooraan te eindigen na de eerste ronde pitstops
Testing, one, two ...
Dat gaat dus wel gebeuren, aangezien Kimi volgend jaar ook nog zal rijden.Maarten_E schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:42:
Allemaal WDC behalve Rubens Barrichello. Zou wel jammer zijn als hij zijn enige record ook kwijt zou raken aan een wereldkampioen.
Bedenk mij net, volgens mij heeft Rubens nog wel het record samen met M Schumacher voor closest 1-2 finish op Indy in 2001.Bart-Willem schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:46:
[...]
Dat gaat dus wel gebeuren, aangezien Kimi volgend jaar ook nog zal rijden.
Ja .. Oostenrijk bijvoorbeeld .. waar ene Schumacher 3 meter voor de streep stopte om Barichello de overwinning terug te geven eenmaal .. of andersom ... ben er niet helemaal zeker meer van.Maarten_E schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:47:
[...]
Bedenk mij net, volgens mij heeft Rubens nog wel het record samen met M Schumacher voor closest 1-2 finish op Indy in 2001.
Ze dachten dat 6 tiende naar de #1 op dat moment genoeg was idd.hardware-lover schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:43:
[...]
De laatste regels uit het radio-transcript doen denken van niet?
- Leclerc: Do we have to go again?
- To Leclerc: (Jock Clear replies) We’ll get ready Charles, but we don’t really have to go
https://www.racefans.net/...isastrous-q1-elimination/
Als je een betere oplossing hebt om te zorgen dat er geen enkel team het aandurft om underweight te rijden tijdens een race weekend is de FIA vast benieuwd.loekf2 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:20:
[...]
Ik blijf het idioot vinden dat je tijdens het stress-kip moment van een race weekend met een weeg moment komt aanzetten. Doe dat tijdens FP of voor de auto's achter slot en grendel "parc feme" in gaan op zaterdagavond. En wat wil men hiermee ? Auto's worden ook al gekeurd op donderdagmiddag.
[ Voor 35% gewijzigd door YakuzA op 25-05-2019 22:55 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
"... let Michael pass for the.....," legendarische woorden, om nooit te vergeten.Turbo-Puppy schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:51:
[...]
Ja .. Oostenrijk bijvoorbeeld .. waar ene Schumacher 3 meter voor de streep stopte om Barichello de overwinning terug te geven eenmaal .. of andersom ... ben er niet helemaal zeker meer van.![]()
In mijn beleving is dat zelfs meerdere keren voorgekomen.
Testing, one, two ...
1 keer voorafgaande aan het seizoen een goedkeuring geven met de auto op minimum gewicht en 4 sensoren samen op de onderste draagarm (wishbone) .. die gezamenlijk tenminste het gewicht van de auto excl . 4 wielen moeten aangeven? Kun je lekker klooien met de balans ... in cascade zullen ze altijd boven het minimumgewicht zitten.YakuzA schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:53:
[...]
Ze dachten dat 6 tiende naar de #1 op dat moment genoeg was idd.
[...]
Als je een betere oplossing hebt om te zorgen dat er geen enkel team het aandurft om underweight te rijden tijdens een race weekend is de FIA vast benieuwd.
Je vindt je eigen, sarcastisch en humoristisch getinte, gedachtegang ineens een interessante?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:12:
[...]
Ik redeneer dan ook niet vanuit realistische logica, maar vanuit Ferrari strategie "logica".
Niet dat ik echt denk dat ze dit gaan doen, maar het is een interessante gedachtegang.
Klinkt niet erg realistisch of accuraat iig. Is dat een nette ge-eikte meting geverifieerd door bijv een meetinstituut wat nu de weegschalen eikt en certificeerd?Turbo-Puppy schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:05:
[...]
1 keer voorafgaande aan het seizoen een goedkeuring geven met de auto op minimum gewicht en 4 sensoren samen op de onderste draagarm (wishbone) .. die gezamenlijk tenminste het gewicht van de auto excl . 4 wielen moeten aangeven? Kun je lekker klooien met de balans ... in cascade zullen ze altijd boven het minimumgewicht zitten.![]()
Geen idee ... zuig dit zo uit me duim, maar dat is in ieder geval 1 (of 4 dan)referentiepunt waar niet mee te rommelen is.
PSN
Het hele zwikkie komt morgen in ieder geval vast te zitten achter Magnussen.tweakduke schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:24:
[...]
Kans is wel dat ze hem op mediums laten starten. Ik vraag me af of de rondetijden op de harde band snel genoeg zijn. De top 4 is anders al teveel uitgelopen om nog vooraan te eindigen na de eerste ronde pitstops
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Waarom denk je dat alle jachten - ik meen 15m - uit de kant liggen, in de beginjaren - 1955 Bandini - is later ook nog gebruikt in een film van Steve McQueen volgens mij - lagen er gewoon strobalen ipv vangrails, met als gevolg dat er auto's gingen zwemmen.Maarten_E schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:45:
80% regen? Dat zou wel heel interessant kunnen worden dan.
Of bedoelen ze de kans dat een auto de haven invliegt...
[ Voor 10% gewijzigd door Comp User op 25-05-2019 23:28 ]
Vaste locatie, vast netwerk.
even better! ... die sensoren zitten er al in voor de telemetrie namelijk ... als team wil je zelf dat ze kloppen en zo accuraat mogelijk zijn.YakuzA schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:15:
[...]
Klinkt niet erg realistisch of accuraat iig. Is dat een nette ge-eikte meting geverifieerd door bijv een meetinstituut wat nu de weegschalen eikt en certificeerd?
Hoe meet je gewicht met 1 sensor op 1 draagarm waar een wiel al ca 4 aansluitingen heeft en waar door aerodynamische krachten de krachtmeting nooit accuraat is?Turbo-Puppy schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:21:
[...]
even better! ... die sensoren zitten er al in voor de telemetrie namelijk ... als team wil je zelf dat ze kloppen en zo accuraat mogelijk zijn.
Het is alleen een wijziging in de boeken.
1, de data wordt RT beschikbaar voor de FIA en kan met loggen.
2, de sensor zal voorts worden verstrekt door de FIA (standaard sensor)
PSN
Er zijn 4 wielen .. op ieder wiel is er 1 punt dat het gewicht van die hoek draagt ... welk punt denk je dat alle kracht draagt van al hetgeen wat daarvoor in de cyclus gebeurt. Zelfs bij jou auto, mijn auto .. die van de buurman ook is dat vast te stellen. Het enige wat je niet kunt waarnemen is het gewicht van externe elementen die anders draagkracht vinden dan aan de auto ... dat is alleen de velg en de band dus.YakuzA schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:23:
[...]
Hoe meet je gewicht met 1 sensor op 1 draagarm waar een wiel al ca 4 aansluitingen heeft en waar door aerodynamische krachten de krachtmeting nooit accuraat is?
Kan prima, andere sensoren voor versnelling (krachten, niet schakelen) erbij pakken en het is prima op ieder moment uit te rekenen wat de krachten zijn.YakuzA schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:23:
[...]
Hoe meet je gewicht met 1 sensor op 1 draagarm waar een wiel al ca 4 aansluitingen heeft en waar door aerodynamische krachten de krachtmeting nooit accuraat is?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
/zet een strenge blik opDaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:28:
Chain Bear legt even uit hoe je strategie doet aan Ferrari.![]()
[YouTube: How to Win! A Training video for Ferrari]
Ik snap idd dat je zo bepaalde krachten kan meten die de auto uitoefent.Turbo-Puppy schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:27:
[...]
Er zijn 4 wielen .. op ieder wiel is er 1 punt dat het gewicht van die hoek draagt ... welk punt denk je dat alle kracht draagt van al hetgeen wat daarvoor in de cyclus gebeurt. Zelfs bij jou auto, mijn auto .. die van de buurman ook is dat vast te stellen. Het enige wat je niet kunt waarnemen is het gewicht van externe elementen die anders draagkracht vinden dan aan de auto ... dat is alleen de velg en de band dus.![]()
Ik ben niet zo heel technisch aangelegd, maar dat is redelijk logisch te beredeneren. Het feit alle teams dit in hun telemetrie opnemen onderstreept dat het mogelijk is. Ze weten namelijk op welke hoek, hoe hard de auto leunt.
[ Voor 61% gewijzigd door YakuzA op 25-05-2019 23:45 ]
PSN
Je weet dat je het tegen een moderator hebt?YakuzA schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:29:
[...]
/zet een strenge blik op
Zo is het wel genoeg met de Ferrari grapjes.
En hij is er op uit ... ik heb ook al een reprimande te pakken.Maarten_E schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:30:
[...]
Je weet dat je het tegen een moderator hebt?![]()
Answer: you don't.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:28:
Chain Bear legt even uit hoe je strategie doet aan Ferrari.![]()
[YouTube: How to Win! A Training video for Ferrari]
Iets met een voorbeeldfunctie.Maarten_E schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:30:
[...]
Je weet dat je het tegen een moderator hebt?![]()
Vaste locatie, vast netwerk.
Failari ? * Illegal_Alien rent weg.YakuzA schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:29:
[...]
/zet een strenge blik op
Zo is het wel genoeg met de Ferrari grapjes.
[...]
Ik snap idd dat je zo bepaalde krachten kan meten die de auto uitoefend.
Snap alleen niet hoe je daarvandaan naar een auto gewicht toe wil rekenen, ook aangezien elke aansluiting naar de wheelhub krachten uitoefent.
Iedereen die door een bocht gaat of hard rijd is ineens 500 kg zwaarder?
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
@Turbo-Puppy pakt even een pilsje ... moment, dit wil ik meemaken!Illegal_Alien schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:33:
[...]
Failari ? * Illegal_Alien rent weg.
die rooie pizza eters.
Dat dus ... je mag gewoon niet onder die 735kg komen ... op geen enkel moment. Je kunt immers nooit lichter zijn in totaliteit dan dat.YakuzA schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:29:
[...]
Ik snap idd dat je zo bepaalde krachten kan meten die de auto uitoefent.
Snap alleen niet hoe je daarvandaan naar een auto gewicht toe wil rekenen, ook aangezien elke aansluiting naar de wheelhub krachten uitoefent.
Iedereen die door een bocht gaat of hard rijd is ineens 500 kg zwaarder?
[ Voor 81% gewijzigd door Turbo-Puppy op 25-05-2019 23:45 ]
Heineken pilsje? Mjah, hoop in iedergeval dat het nog wat chaos gaat worden op het cicruit.Turbo-Puppy schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:36:
[...]
@Turbo-Puppy pakt even een pilsje ... moment, dit wil ik meemaken!
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-05-2019 23:44 ]
Nee, ik zei "pilsje" .. als ik een vieze smaak in me mond wil dan drink ik wel uit het toilet.Illegal_Alien schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:39:
[...]
Heineken pilsje? Mjah, hoop in iedergeval dat het nog wat chaos gaat worden op het cicruit.
[ Voor 5% gewijzigd door Turbo-Puppy op 25-05-2019 23:48 ]
DSQ zodra de auto op de bokken gaat dusTurbo-Puppy schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:36:
[...]
Dat dus ... je mag gewoon niet onder die 735kg komen ... op geen enkel moment. Je kunt immers nooit lichter zijn in totaliteit dan dat.
zie het als dit ..
je pakt 200 blokken duplo en bouwt een kubus .. die zet je op een 4 punt-weging.
vervolgens ga je blokjes van links na rechts verplaatsen ... get it? je absolute gewicht zal niet veranderen.
Bouw van die blokjes een spoiler die downforce creëert en zet je hele installatie op de auto en jaag er met 200 mee over de snelweg .. in principe wordt het dan zwaarder, maar nooit lichter.
haal 10 blokjes weg, en ga stilstaan ... a'fin duidelijk .. dan ben je onder gewicht.
Hoe je het ook wend of keert ... je kan simpelweg nooit lichter zijn dan stilstaand met lege tank, geen coureur, geen olie ... geen wielen etc .. en alle 4 die variabelen heb je tenminste nodig om te kunnen rijden. En dat moet dus gezamenlijk tenminste 735kg wegen.
PSN
Maar, maar.... Die wordt niet gedronken door David Coulthard, Nico Rosberg of Sir Jackie Stewart! Cultuurbarbaar!Turbo-Puppy schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:47:
[...]
Nee, ik zei "pilsje" .. als ik een vieze smaak in me mond wil dan drink ik wel uit het toilet.
In mijn principe hoef het ook niet accuraat te zijn .. je meet immers geen variabelen maar een drempelwaarde ... hoe teams dat invulling gaan geven is aan hun ... als je maar niet na het verlaten van de pits onder de 735kg komt tot het punt je over de pit entry lijn komt.YakuzA schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:49:
[...]
DSQ zodra de auto op de bokken gaat dus![]()
Het principe is me nu wel duidelijk idd. Alleen met de meerdere connecties naar de wheelhub kun je het niet accuraat meten via 1 draagarm.
I know ... maar ik kan me dan ook "cultureel" gezien niet meten met hun ... en zeker niet hun bankrekening. Armoede bier voor mij dus.Maarten_E schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:50:
[...]
Maar, maar.... Die wordt niet gedronken door David Coulthard, Nico Rosberg of Sir Jackie Stewart! Cultuurbarbaar!
[ Voor 24% gewijzigd door Turbo-Puppy op 25-05-2019 23:58 ]
Nee ... dat kan dus niet. Met 1 of 2 wielen los van de grond verandert je absoluut gewicht niet, je verplaatst het alleen.nachtnet schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:58:
@Turbo-Puppy en dan ga je over een kerb of een heuveltje en daar gaat je meting..
How do you save a random generator ?
Bottas heeft zo zijn prioriteiten na de kwalificatie 😂😂 #F1 pic.twitter.com/X5WwShr164
— Rob van Gameren (@VanGamerenF1) 25 mei 2019
[ Voor 28% gewijzigd door Turbo-Puppy op 26-05-2019 00:09 ]
1
| [embed]URL-vd-Tweet[/embed] |
Bottas heeft zo zijn prioriteiten na de kwalificatie 😂😂 #F1 pic.twitter.com/X5WwShr164
— Rob van Gameren (@VanGamerenF1) 25 mei 2019
Ze komen ook wel eens met 4 wielen los.Turbo-Puppy schreef op zondag 26 mei 2019 @ 00:00:
[...]
Nee ... dat kan dus niet. Met 1 of 2 wielen los van de grond verandert je absoluut gewicht niet, je verplaatst het alleen.![]()
Links voor van de grond zet doorgaans met stijve F1 chassis druk op rechts achter. De sprong an sich zal alleen maar een gewichtstoename veroorzaken.
PSN
Dat is niks. Strafpunten op je licentie en/of een gridstraf, dat doet pas pijn.Turbo-Puppy schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:31:
[...]
En hij is er op uit ... ik heb ook al een reprimande te pakken.
een treffende spreuk
haha ... je gaat tot het gaatje heh
Nu snap ik dus waarom ik dagelijks het verzoek ontvang mijn postcode/huisnummer in te vullen op Tweakers.pro_6or schreef op zondag 26 mei 2019 @ 00:09:
[...]
Laatst stond hij hier voor de deur met een zwarte vlag te wapperen, was ik ook niet blij mee.
[ Voor 30% gewijzigd door Turbo-Puppy op 26-05-2019 00:17 ]
Het is ook niet zo (ga ik even vanuit) dat de sensoren zelf het gewicht bepalen. Ze zullen een modelletje hebben opgesteld waarin de input van de sensoren gebruikt kan worden, tezamen met wat bekende (statische) parameters om het gewicht te bepalen. I.c.m. met wat interessante filter-technieken kun je de ruis dan redelijk onderdrukken om een goede meetwaarde te krijgen. En blijkbaar hebben ze dus een model weten te ontwikkelen dat enkel een sensor op 1 draagarm per wiel nodig heeft om nauwkeurig genoeg te zijn.YakuzA schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:49:
[...]
DSQ zodra de auto op de bokken gaat dus![]()
Het principe is me nu wel duidelijk idd. Alleen met de meerdere connecties naar de wheelhub kun je het niet accuraat meten via 1 draagarm.
Ja, maar gaat het dan ook om een serieuze bui? Mijn weer-app geeft inderdaad aan dat het gaat regenen, maar zegt ook dat dat maar 0.2mm is. Ik ben te lang in landen geweest met serieuze regen dus mijn voorstelling bij deze hoeveelheid is misschien verkeerd, maar voor mij klinkt dit als motregenhoevenpe schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:50:
[...]
In ieder geval om 15u een serieuze kans op een bui:
http://www.meteofrance.co...meteo-france/monaco/98000
Omdat er wel een haast-aspect aan het wegen zit. Het moet gebeuren om te allen tijde te kunnen aantonen dat auto's het gewicht halen, maar met zo min mogelijk tijdsverlies om coureurs/teams niet onnodig te benadelen. Als je dan bij je pitbox moet wachten tot de apparatuur er een keertje is ben je zo een hele tijd verder, plus moet die ook nog waterpas gezet worden en liefst ook gekalibreerd. Van tevoren bij een team gaan staan heeft ook geen zin want je weet niet wanneer een rijder binnen gaat komen. Daarom hebben ze 1 vaste brug die gewoon van tevoren helemaal klaarstaat.enchion schreef op zondag 26 mei 2019 @ 00:03:
Waarom moet er trouwens op een weegbrug gemeten worden ?
Kunnen de brugmeters niet door de pitlane lopen met 2 jacks (met meet apparatuur in de jacks) en gewoon bij de pitboxen van de teams meten.
Heeft de rijder en het team er geen last van en kan het niet vergeten/gemist worden.
[ Voor 12% gewijzigd door DataGhost op 26-05-2019 08:13 ]
Wat je ziet is het langzame breken in de knop van het talent Charles Leclerc. Zoals helaas al voorspeld door sommigen.pro_6or schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:38:
[...]
Ferrari maakt hier eenzelfde miscalculaties als RBR in Australië. Maar, het moet gezegd worden vind ik, Leclerc schuift wel heel gemakkelijk alle verantwoording weg. Ten eerste, hij was zelf niet snel, ten tweede hij maakte zelf een enorme schuiver in Rascasse (weg banden) en komt dan zélf niet direct daarna binnen maar maakt eerst dat rondje af. Toen hij de ronde daarna dan binnen kwam mistte hij zelf de weegbrug. Dat zijn toch best veel onnodige fouten die iig niet hebben geholpen (om rustig de strategie af te wegen). Hij had best iets verantwoording mogen nemen, schijnbaar is hij geweldig sympathiek maar ik vind dat niet zo. Als ik na een verloren tenniswedstrijd (tegen een goede tegenstander) van de baan loop en alleen maar Roep dat ík zo vreselijk slecht was, dan is dat niet zo sympathiek richting de tegenstander. Heb ik Leclerc ook al meermaals zien doen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Lichte regenin Monaco: wagens die zonder Intermediates net wat verder doorglijden in combinatie met vangrails op 5 cm...DataGhost schreef op zondag 26 mei 2019 @ 06:55:
Ja, maar gaat het dan ook om een serieuze bui? Mijn weer-app geeft inderdaad aan dat het gaat regenen, maar zegt ook dat dat maar 0.2mm is. Ik ben te lang in landen geweest met serieuze regen dus mijn voorstelling bij deze hoeveelheid is misschien verkeerd, maar voor mij klinkt dit als motregen
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Dus stortbuien verwacht?TheBrut3 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 08:48:
Volgens buienradar 2% kans op 0.0mm ...
Eat the bugs, live in a pod
Tesla M3LR '21
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Maar wat zegt Radar de Pluie?TheBrut3 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 08:48:
Volgens buienradar 2% kans op 0.0mm en volgens weeronline blijft het ook droog en hangen de buien aan de andere kant van de berg.
Five hours to go until lights out. Who will be first to become needlessly excited about the drizzle currently enveloping Monaco?
— Stuart Codling (@CoddersF1) 26 mei 2019
nachtnet schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:01:
@Qu3st
[Twitter]
Beetje miezerregen, dat is straks wel weer weg.
Mooi in een KOMO zak, net als de strategie...
Mijn boefje is liev!
Daarom staat Vettel voor max, want hij had een snelle Q2This graph shows the average difference to pole over the first six qualys of 2019.
[ Voor 6% gewijzigd door basvn op 26-05-2019 10:14 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Weather #F1 #MonacoGP: Later showers are likely to develop again in the mountains. This time they will move to the southwest and probably will come closer to Monaco. -> There is a slight risk for some light rain during the race.
— Steffen Dietz (@sdietzf1) 26 mei 2019
Pic with 1h-precip @ https://t.co/AH1ANdYMwU pic.twitter.com/WYOprFhm0h
Verdammt, nu regent het hier
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
ik hoorde van Will Buxton bij paddoc pass dat ferrari dit weekend een media event had voor de pers waarin ze lieten zien wat allemaal wel niet doen voor de strategie. En daarna die mooie woorden zo te laten liggen in de Q.Vettel op de valreep een goede ronde, en charles out.Pierre schreef op zondag 26 mei 2019 @ 09:53:
Heb net nog even de Q terug gekeken, maar Ferrari heeft behoorlijk zitten slapen wbt Leclerc. Man wat een prutsers daar.
ora et labora
Daar is het veel te vroeg in het seizoen voor.RobertMe schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:27:
Gekke gedachte. Zou het voor Hamilton mogelijk zijn om Bottas op te houden richting Verstappen?
Hamilton kan elk punt wel eens nodig gaan hebben nu hij gelijk op gaat met Bottas. En zoals we een paar jaar terug al gezien hebben kan op dit circuit een overcut nog wel eens werken ten opzichte van een undercut. Zou Hamilton er dus voor kunnen zorgen om Bottas en Verstappen dicht bij elkaar te houden zodat Bottas op strategie door Verstappen gepakt kan worden.
Toto Wolff says that the Niki Lauda signature logo will remain on @MercedesAMGF1 cars from now on as a permanent tribute, along with the red star on the engine cover: https://t.co/j269JxBzql
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 26 mei 2019
Ja, het is er misschien vroeg voor, maar hij kan er ook te lang mee wachten. In 2016 probeerde hij het pas in Abu Dhabi, daar lukte het niet, en hij verliest het kampioenschap op een paar punten. En als hij nu wat meer punten kan binnen op Bottas gaat ook het psychologische spelletje weer mee spelen en misschien breekt Bottas dan/morst hij daarna meer punten. Daarnaast wil je lijkt mij ook een buffertje opbouwen. Zie ook 2016 waar tegen het einde van het seizoen Hamilton die plof heeft in Maleisië waardoor hij achteraf gezien ook (te) kostbare punten mist.MikeyMan schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:51:
[...]
Daar is het veel te vroeg in het seizoen voor.
En je hebt gewoon een goede flow nodig om zelf het circuit rond te gaan. Dus lijkt me niet logisch.
[ Voor 6% gewijzigd door basvn op 26-05-2019 11:11 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dit lijkt te gaan over alle qualies van 2019. Dus ook met de vorige races.basvn schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:14:
[Afbeelding]
wat ik zo begrijp, is dat dit de gecomineerde runs (maximaal 6) zijn van de rijders, en daar word dit plaatje op gebaseerd
[...]
Daarom staat Vettel voor max, want hij had een snelle Q2
Ik denk dat Ferrari wel aantoont dat het soms wel handig is om een echte racer aan de pitmuur te hebben. Niet naar de computer kijkende maar gewoon naar eigen ervaring en inzicht. Dat Lauda vaak wat te zeiken had kan natuurlijk ook goed zijn. Soms heb je ook gewoon iemand nodig die (vaak) de vinger op de zere plek legt. Als Mercedes in 2014 ging voor "wat zijn we toch goed en de rest langzaam" is het maar de vraag waar Mercedes nu had gestaan. Juist door altijd kritisch te blijven blijf je je ook verbeteren.pilskes schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:21:
Het hele Lauda verhaal, ook ik vind het triest dat hij is overleden maar persoonlijk vond ik hem een flapdrol die overal wat over te zeiken had. Ook vond ik hem niet erg sympathiek overkomen. Ik vraag me ook wel eens af wat nou echt zijn bijdrage was bij het Mercedes F1 team...
[ Voor 17% gewijzigd door RobertMe op 26-05-2019 11:29 ]
Aan het huidige weer te zien gaan we eind van de dag weer geklaag krijgen over het niet aan de gang krijgen van de banden.alexbl69 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:33:
Voor de weerpuristen, hier een paar webcams in Monaco: https://www.monte-carlo.m...m-monaco/?webcam=vue-port
Lewis overhalen om naar Mercedes over te stappen is wel een dingetje geweest.pilskes schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:21:
Ik vraag me ook wel eens af wat nou echt zijn bijdrage was bij het Mercedes F1 team...
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
awh ja dat zou ook kunnen!Jelte schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:19:
[...]
Dit lijkt te gaan over alle qualies van 2019. Dus ook met de vorige races.
Voor de rest marketing technisch wel interessant om een cult held uit zijn tijd in jou teamkleding rond te hebben lopen. Wat is Prost zijn bijdrage? ... die gaat technisch echt geen inbreng hebben op een ervaren team van deze tijd. Zo lopen er wel meer rond op de grid. Door aanwezig te zijn vervullen ze hun marketing taak.Phehistyr schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:35:
[...]
Lewis overhalen om naar Mercedes over te stappen is wel een dingetje geweest.
Dat krijg je sowieso wel, op één team uitgezonderd, en die rijden op 1 en 2Turbo-Puppy schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:35:
[...]
Aan het huidige weer te zien gaan we eind van de dag weer geklaag krijgen over het niet aan de gang krijgen van de banden.
Je hoop eigenlijk op regen en dat niemand daar op kan anticiperen behalve Williams .. die snappen niets van hun auto, en dat net die opeens een beest van auto blijkt als het regent ... Kubica en Russel die 1:13's er uit poepen op de geprofileerde banden alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.FabianGTI schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:44:
[...]
Dat krijg je sowieso wel, op één team uitgezonderd, en die rijden op 1 en 2
Zeg nooit nooit natuurlijkHolkers schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:52:
Even een side-bet: ik zet een tientje op het feit dat Vettel het ding in de vangrail zet vandaag. Heeft bijna nog geen sessie gereden zonder de vangrail aan te raken of er in te staan.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
LEC zei zelf ook in het interview met Olav dat de weegbrug los stond van het missen van Q2. Hij had nog meer dan genoeg tijd over om na de weegbrug weer de baan op te gaan.RobertMe schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:56:
En toch, vind ik het slap hoe iedereen naar Ferrari wijst m.b.t. Leclerc. Ja, Ferrari had hem nog naar buiten moeten sturen. Maar Leclerc gaat IMO ook niet vrijuit. Ten eerste had hij dan eerder een betere ronde kunnen/moeten rijden, maar in in ieder geval een ronde had hij een aardige lockup. En daarnaast had hij door twijfel bij zichzelf en het team over of zijn tijd voldoende zou zijn gewoon moeten eisen dat hij naar buiten zou worden gestuurd.
Het hele gedoe met de weegbrug staat daar IMO weer los van. Ja, een fout van Leclerc, achteraf komt dat dan mogelijk door een slechte positionering van het bord. Maar tegen de tijd dat Vettel binnen kwam stond Leclerc ook al lang in de pitbox. Dus ook bij Leclerc was er nog tijd voor een nieuw setje banden eronder te schroeven en naar buiten te sturen.
Tesla M3LR '21
Jij hebt gewoon inside information over dat Lecrerc dat niet geëist zou hebben? En natuurlijk is het een fout van het team. Ze hadden hem gewoon naar buiten moeten sturen. Lecrerc zat er goed bij in de trainingen en een foutje is zo gemaakt. Juist omdat hij nog geen goede tijd had in de qualy hadden ze hem naar buiten moeten sturen. Het is gewoon absurd dat dat niet gebeurd is en dat ze het in de marge gingen zoeken.RobertMe schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:56:
En toch, vind ik het slap hoe iedereen naar Ferrari wijst m.b.t. Leclerc. Ja, Ferrari had hem nog naar buiten moeten sturen. Maar Leclerc gaat IMO ook niet vrijuit. Ten eerste had hij dan eerder een betere ronde kunnen/moeten rijden, maar in in ieder geval een ronde had hij een aardige lockup. En daarnaast had hij door twijfel bij zichzelf en het team over of zijn tijd voldoende zou zijn gewoon moeten eisen dat hij naar buiten zou worden gestuurd.
Het hele gedoe met de weegbrug staat daar IMO weer los van. Ja, een fout van Leclerc, achteraf komt dat dan mogelijk door een slechte positionering van het bord. Maar tegen de tijd dat Vettel binnen kwam stond Leclerc ook al lang in de pitbox. Dus ook bij Leclerc was er nog tijd voor een nieuw setje banden eronder te schroeven en naar buiten te sturen.
Tikkie-bet?Holkers schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:52:
Even een side-bet: ik zet een tientje op het feit dat Vettel het ding in de vangrail zet vandaag. Heeft bijna nog geen sessie gereden zonder de vangrail aan te raken of er in te staan.
Valt me overigens meer op dat andere coureurs nog niet hun wagen afgeschreven hebben gedurende het weekend. Alles heel gebleven. Ik hoop toch wel op een race incident of 2 (beetje F2 like)
Wat is daar mis mee?Turbo-Puppy schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:06:
[...]
Ze hebben tegenwoordig F1 flesjes bij Heineken ... om het een beetje on-topic te houden.
Elect a clown, expect a circus.
Moet je zien hoe instabiel Hakkinen door die chicane gaat. Lijkt heel stijve vering achter, of gewoon hoe de wagens in 2001 waren..
Vroeger met die ingezoomde beelden waarbij de camera mee beweegt is er toch meer gevoel voor snelheid dan met de meer uitgezoomde beelden nu.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq