[F1 2019] Race 1 GP van Australië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 40 Laatste
Acties:
  • 146.603 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:14
Kimi was hem al gepeerd op die groepsfoto? :+

edit: Oh nee, links tussen de benen van mevrouw kun je zijn schoenen zien. Hij moet natuurlijk wel uitzicht hebben :9

[ Voor 57% gewijzigd door Leviathius op 13-03-2019 08:48 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:37
Leviathius schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:47:
Kimi was hem al gepeerd op die groepsfoto? :+
Altijd weer die Finnen :+ (Valteri mis ik ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
Het is net of de hoofden er bij sommigen op zijn geshopt (Gasly, Stroll).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingDijk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
Gekkenhuis schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:03:
[...]

Helaas geen AMG One. Misschien volgend jaar :)
Op welke manier wordt eigenlijk bepaald welk merk de safety car is?

Jack of all trades, master of none

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

KingDijk schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:04:
[...]

Degene met de meeste doekoe lijkt me? Zo werkt bijna alles in de F1 :P

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 13-03-2019 09:06 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Jackson6 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:45:
[...]

Wat een pikkies zijn het allemaal eigenlijk hè, als je ze zo samen ziet staan. Lijkt net een schoolreisje :P
Wilde het net typen! Allemaal van die broekies.

Waar is KIMI! 8) 8) 8)

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 13-03-2019 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:49
Lasmibalsingh schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:40:
Ferrari livery voor in Melbourne, zonder MW branding.

[Afbeelding]
En nieuwe kleur rood lijkt het.
Iets donkerder dan die in Barcelona.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:40
KingDijk schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:04:
[...]

JB schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:06:
[...]
Degene met de meeste doekoe lijkt me? Zo werkt bijna alles in de F1 :P
Zoals o.a Opel B-)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a2mv9s9.jpg

Zie de geschiedenis van de Safty Car.

[ Voor 40% gewijzigd door MuVo op 13-03-2019 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Eigenlijk vreemd dat het geen Renault is. Als je Abiteboel moet geloven...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:22

Spotmatic

Ken sent me

JB schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:16:
[...]
Alles wat Abiteboul zegt kan tegen hem worden gebruikt... >:)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MuVo
[...]

Die was er ook, de Clio:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wbbISHR.jpg

:+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:37
Dit blijft toch wel de meest brute safety car:

Afbeeldingslocatie: https://drivetribe.imgix.net/AU2NVMPQRqCgjnV5PVQXNw?w=1000&h=667&fm=pjpg&auto=enhance,compress&fit=crop&crop=faces&max-w=1280&max-h=720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 09:20

Nhz

@RobertMe @BJBoes Naast de maximale totale hoeveelheid brandstof er ook een maximum gesteld aan de hoeveelheid brandstof die de motor op elk moment mag gebruiken (flowrestrictie). Door naast deze maximale flow van de reguliere brandstof ook nog extra olie te verbranden kunnen ze dus meer 'brandstof' verbranden dan officieel toegestaan. Dat is een extra voordeel, bovenop het eventueel aanpassen van de samenstelling van de te verbranden stof.

Er is dus een maximale hoeveelheid brandstof die ze over een gehele race mogen gebruiken (110kg/race), daarnaast is er een maximum aan de hoeveelheid die een motor op elk gegeven moment mag gebruiken (100kg/uur).

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Niemand die met Tatra aankomt?

Taki inoue vindt daar ook iets van:

Net ff de launch event aangezet, maar lijkt op 50p niet echt lekker te lopen. Kan ook aan mijn inmiddels klassieke htpc liggen.

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 13-03-2019 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 21:41
Nhz schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:24:
@RobertMe @BJBoes Naast de maximale totale hoeveelheid brandstof er ook een maximum gesteld aan de hoeveelheid brandstof die de motor op elk moment mag gebruiken (flowrestrictie). Door naast deze maximale flow van de reguliere brandstof ook nog extra olie te verbranden kunnen ze dus meer 'brandstof' verbranden dan officieel toegestaan. Dat is een extra voordeel, bovenop het eventueel aanpassen van de samenstelling van de te verbranden stof.

Er is dus een maximale hoeveelheid brandstof die ze over een gehele race mogen gebruiken (110kg/race), daarnaast is er een maximum aan de hoeveelheid die een motor op elk gegeven moment mag gebruiken (100kg/uur).
Vergeet niet het limiet aan olie verbranden, 0,6 liter per 100 km maximaal. Afgelopen jaar was er nog een tolerantiefactor naar 0,9 (na invoering van de regel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 21:22

Spotmatic

Ken sent me

Nhz schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:24:
Die extra olie mogen ze vanaf dit seizoen toch niet meer verbranden?

"The technical regulations now define an Auxiliary Oil Tank (AOT) as “a singular vessel connected to the engine whose sole function is to hold engine oil for the replenishment of the engine lubrication system.” This is accompanied by a new sporting regulation which states “an AOT, as defined in F1 Technical Regulations, must be empty during the complete qualifying practice session”."

Bron: http://scuderiafans.com/n...ing-oil-qualifying-boost/

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MikeyMan schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:27:

Net ff de launch event aangezet, maar lijkt op 50p niet echt lekker te lopen. Kan ook aan mijn inmiddels klassieke htpc liggen.
Hopelijk komt er nog een samenvatting, duurt bijna 2 uur zie ik.. Of echt de moeite om helemaal te kijken?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
JB schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:29:
[...]

Hopelijk komt er nog een samenvatting, duurt bijna 2 uur zie ik.. Of echt de moeite om helemaal te kijken?
Neuh.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Kom maar op met de Aston Martin Valkyrie. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

50 minuten staat ie hier op. Leuk stukje voorpret als achtergrond geluid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 11:28
Wow, nooit geweten haha!

Hoe hou je in godsnaam je banden warm achter een Clio? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
BJBoes schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:15:
[...]

waarom zou je meer brandstof mee willen nemen? je mag toch niet meer gebruiken dan 110KG! omhoog gegaan van 105 ten opzichte van vorig jaar. de fuelflow meters zorgen ervoor dat jij in de marge blijft! teams zullen altijd proberen het maximum te gebruiken op de sample die nodig is voor de meting na dan! Immers fuel=power! teams zijn de afgelopen jaren zelfs bezig geweest olie te verbranden voor meer prestatie bewijzende het beruchte tankje van merc/fer om de "partymode" te kunnen gebruiken en zo om het maximum KG aan Brandstof te geraken! T werd zelfs in de race gebruikt tot de Fia daar ( gedeeltelijk ) een stokje voor stak! Dus meer brandstof mee nemen heeft absoluut geen zin!

De RBR is tenopzichte van vorig jaar weer een stuk slanker geworden, de sidepods zijn net als die van ferrari nu omhoog geplaatst waardoor de openingen niet meer dan dat van een brievenbus zijn! Honda heeft het fantastisch gedaan om de motor so compact te krijgen dat het uberhaupt in t chacis past! Ik hoop echter dat dat niet zorgt voor problemen met betrouwbaarheid, dat is sinds de eerste races bij TR vorig jaar al mijn zorg geworden! maar we gaan het meemaken.
Omdat Mercedes absoluut geen 110kg mee zal nemen en Ferrari waarschijnlijk ook niet. Wil je die bijhouden, dan heb je waarschijnlijk geen keuze. Komt nog eens bij dat Honda haar inzet voor 2019 lijkt te bestaan uit prestaties eerst, efficiëntie erna.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
haha.. wel de zeldzame "Williams" editie:

2.0 16V Williams 1.998 cm³ 4-in-lijn 16V 150 pk 175 Nm 7,8 s 215 km/h 1993 - 1996

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Grimmie187 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:41:
[...]

Wow, nooit geweten haha!

Hoe hou je in godsnaam je banden warm achter een Clio? 8)7
Of achter een Fiat Tempra in Brazilie '93 :9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0xLCG8b.jpg

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:51
F1 coureurs klagen nu dat de safety car altijd te langzaam rijdt, terwijl er weinig straatauto's zijn die harder over een circuit gaan als een AMG GTR :P

Ben benieuwd wat de coureurs er vroeger van vonden toen ze achter Vectra's, Clio's of Tempra's reden _O-

Overigens, klein zijstapje. Afgelopen zondag bij de start van de Moto3 viel me op dat de BMW M5 Safety Car in rechte lijnen het veld toch heel aardig kon bijbenen tot aan de eerste bocht. Nu zijn de Moto3 ook echt maar brommertjes en is zo'n M5 serieus rap, maar toch...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
albino71 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:47:
[...]

Of achter een Fiat Tempra in Brazilie '93 :9

[Afbeelding]
Dat was wel een mooi verhaal:
The 1993 Brazilian Grand Prix featured the first modern use of the safety car in a race and it played a part in helping Ayrton Senna take victory. Once the race was finished it would come to his aid once more.

After Senna crossed the line the jubilant Brazilian fans broke ranks and invaded the track, desperate to congratulate their hero. By the time Senna had got to the back straight there was nowhere to go as the fans surrounded his McLaren and he had to be rescued by the safety car. There was no flashy high-end Mercedes back then, though, so Senna had to make do with completing his victory lap onboard a humble Fiat Tempra. Not just any Fiat Tempra, mind you, but the top-of-the-range 2.0-litre, 16valve turbo version. Phwoar.
https://wtf1.com/post/ayrton-senna-fiat-tempra/

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14-09 16:35
Ik hoor Lewis al zeuren op de radio 'the safety car is to slow', hij moest eens weten :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:14
[...]

Deze gaat wel wat harder rond als die AMG ;) vergeet niet dat Renault Sport Racing/Renault Sport Cars niet alleen straat auto's bouwt maar ook niet straat-legale circuit en rally auto's (sterker nog, ze zijn 1 v/d grootste producenten op dat gebied Wikipedia: Renault Sport).

Afbeeldingslocatie: https://icdn3.digitaltrends.com/image/renault-sport-rs-01-interceptor-backstage-59-24515034382-o-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

melcon schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:05:
[...]

Deze gaat wel wat harder rond als die AMG ;) vergeet niet dat Renault Sport Racing/Renault Sport Cars niet alleen straat auto's bouwt maar ook niet straat-legale circuit en rally auto's (sterker nog, ze zijn 1 v/d grootste producenten op dat gebied Wikipedia: Renault Sport).

[Afbeelding]
Het ging meer over budgetten hieromtrent :) Dat is nu al voor een groot deel op aan RIC..

Maar nu we het er toch over hebben; welk blok heeft Renault nu eigenlijk? Heet die weer/nog steeds de "C-spec" :? Heb daar volgens mij niet veel over voorbij zien komen.

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 13-03-2019 10:08 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Laatst online: 20:14
JB schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:06:
[...]

Het ging meer over budgetten hieromtrent :) Dat is nu al voor een groot deel op aan RIC..

Maar nu we het er toch over hebben; welk blok heeft Renault nu eigenlijk? Heet die weer/nog steeds de "C-spec" :? Heb daar volgens mij niet veel over voorbij zien komen.
Gezien Renault Sport los staat van Renault F1 lijkt me dat niet z'n probleem ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
De Ferrari 348 van Monza is ook wel noemenswaardig. Geen officiele safety car, maar de course car van het safety team van het circuit. Schijnt een cadeautje van Berger te zijn geweest. Mooi ook dat die al tientallen jaren meegaat (ik vraag me af wij het onderhoud betaald).

Afbeeldingslocatie: https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-2f985f97baba954ec0924b679905b328-c

Meer info:
https://www.quora.com/Is-...alian-Grand-Prix-at-Monza

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Een nieuwe. Of het gebaseerd is op de C-spec, B-spec of iets anders, geen flauw idee. Of die ook echt is ingelopen op Mercedes en Ferrari, geen idee. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Een RS blok ;)

Ben wel enigszins benieuwd hoe Renault erbij staat dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Trouwens die High Speed Track test is om te testen of alle elektronische systemen zoals live timing etc. goed werken. Dit doen ze meestal met de Safety Car (wat ik heb vernomen).

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

[...]

Cyril zei nog dat ze geld genoeg hadden, ze zijn ook de "grootste" auto fabrikant ter wereld. (zijn woorden)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 08:28
Bensimpel schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:22:
[...]

Cyril zei nog dat ze geld genoeg hadden, ze zijn ook de "grootste" auto fabrikant ter wereld. (zijn woorden)
De grootste die mee deed in de F1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 21:41
GrooV schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:23:
[...]

De grootste die mee deed in de F1 :)
Eigenlijk niet waar, als fabrieksteam/merk zijn dat Ferrari/Alfa Romeo met de fiat groep (8e en renault 9e) en Honda als motorleverancier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Suicyder schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:26:
[...]

Eigenlijk niet waar, als fabrieksteam/merk zijn dat Ferrari/Alfa Romeo met de fiat groep (8e en renault 9e) en Honda als motorleverancier :+
Ferrari maakt sinds 2016 geen deel meer uit van de Fiat Chrysler Automobiles group

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:23

pro_6or

amateur_60r

metallicattim schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:21:
Helaas kon het niet anders gepland worden maar de 17e lekker vroeg op voor de F1 en dan rond 9 uur richting de Efteling :P

Hopelijk loopt de race niet uit... dan rijdt iemand anders maar en neem ik de tablet mee voor onderweg :9
tuuu tu de luuu tu tuu tu de luuu tuuu. >:) veel plezier heh!

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
Erapaz schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:14:
De Ferrari 348 van Monza is ook wel noemenswaardig. Geen officiele safety car, maar de course car van het safety team van het circuit. Schijnt een cadeautje van Berger te zijn geweest. Mooi ook dat die al tientallen jaren meegaat (ik vraag me af wij het onderhoud betaald).

[Afbeelding]

Meer info:
https://www.quora.com/Is-...alian-Grand-Prix-at-Monza
Ferrari 348 is sowieso een van de coolste Ferrari's IMO. Wat matig kwa specs, maar zeker cool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:23

pro_6or

amateur_60r

Chiron schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:46:
[...]

haha.. wel de zeldzame "Williams" editie:

2.0 16V Williams 1.998 cm³ 4-in-lijn 16V 150 pk 175 Nm 7,8 s 215 km/h 1993 - 1996
Ik was toen een puber en oh man wat was dit een droom auto. later toen ik mijn rijbewijs had nog wezen kijken naar 106xsi tjes maar helaas, kon alleen zwaar afgetrapte exemplaren (nog niet) betalen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Jeuzus, ik weet wat er als eerste gaat sneuvelen in turn 1...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Vettel heeft zijn nieuwe auto ook een naampje gegeven:
https://streamable.com/7cd96

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

kevlar01 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:43:
Vettel heeft zijn nieuwe auto ook een naampje gegeven:
https://streamable.com/7cd96
Lean Lina :D :9

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Spotmatic schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:29:
[...]

Die extra olie mogen ze vanaf dit seizoen toch niet meer verbranden?

"The technical regulations now define an Auxiliary Oil Tank (AOT) as “a singular vessel connected to the engine whose sole function is to hold engine oil for the replenishment of the engine lubrication system.” This is accompanied by a new sporting regulation which states “an AOT, as defined in F1 Technical Regulations, must be empty during the complete qualifying practice session”."

Bron: http://scuderiafans.com/n...ing-oil-qualifying-boost/
Klopt, dit was vorig jaar al enigszins aan banden gelegd. Ben benieuwd in hoeverre het echt verschil gaat brengen in de party-modes van de teams.

Groetjes

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:10

basvn

Breezand - NHN

Vettel zijn auto´s

2008: Julie
2009: Kate, Kate’s Dirty Sister
2010: Luscious Liz, Randy Mandy
2011: Kinky Kylie
2012: Abbey
2013: Hungry Heidi
2014: Suzie
2015: Eva
2016: Margherita
2017: Gina
2018: Loria
2019: Lina

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Hmtsjmftsch schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 07:53:
Ik moest net bij het begin van het launch event wel heel erg denken aan de intocht van Sinterklaas :+
Er zat alleen maar één piet op de boot... <+:)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Ik zit nog even de season launch terug te kijken. Het lijkt de sinterklaasintocht wel, met die boot en commentator.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:32
Afbeeldingslocatie: https://imgr2.auto-motor-und-sport.de/McLaren-Formel-1-GP-Australien-Melbourne-13-Maerz-2019-fotoshowBig-9bddaa22-1436492.jpg

Zo te zien ook geen reclame van BAT op de Mclaren.

Las net op AMUS dat McLaren een team heeft met 750 werknemers, wat een wanbeleid moet daar in de afgelopen jaren zijn gevoerd zeg. Alfa Romeo doet het met 475 man.

[ Voor 30% gewijzigd door NotSoSteady op 13-03-2019 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

MikeyMan schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:34:
50 minuten staat ie hier op. Leuk stukje voorpret als achtergrond geluid.
Wel regelmatig even het geluid uit zetten om dat "I know you can make it GIRLLLL!" gekrijs te vermijden. :X

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
DaniëlWW2 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:44:
[...]

Omdat Mercedes absoluut geen 110kg mee zal nemen en Ferrari waarschijnlijk ook niet. Wil je die bijhouden, dan heb je waarschijnlijk geen keuze. Komt nog eens bij dat Honda haar inzet voor 2019 lijkt te bestaan uit prestaties eerst, efficiëntie erna.
waar haal je die wijsheid van daan dat ze niet met max fuel rijden? ze lopen zo'n beetje iedere race te kloten om te fuelsafen. naast banden is brandstof het grootste probleem en ergenissen die er voor de strategen bij de teams zitten! op circuits als Monza de hogesnleheids temple is het altijd een crime geweest om uit te komen met die max brandstof limieten laat staan de fuelflowmeter afstelling zelf ( vaak zuiniger dan het max per uur dat ze mogen verbruiken ) om maar uit te komen!

nogmaals 110KG is het max wat mee mag, rijker brandstof verbruik = meer power dat is altijd al zo geweest! t zal de teams er veel aan gelegen zijn de motor maximaal op te drijven! tis niet voor niets dat de FIA dat limiet met 5KG verhoogd heeft!
Suicyder schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:29:
[...]

Vergeet niet het limiet aan olie verbranden, 0,6 liter per 100 km maximaal. Afgelopen jaar was er nog een tolerantiefactor naar 0,9 (na invoering van de regel).
@Spotmatic

exact waarom ik ook screef in eerste instantie waarom zou je extra brandstof willen meenemen! je mag toch niet meer gebruiken dan de 110KG

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BJBoes schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:09:
[...]

waar haal je die wijsheid van daan dat ze niet met max fuel rijden? ze lopen zo'n beetje iedere race te kloten om te fuelsafen. naast banden is brandstof het grootste probleem en ergenissen die er voor de strategen bij de teams zitten! op circuits als Monza de hogesnleheids temple is het altijd een crime geweest om uit te komen met die max brandstof limieten laat staan de fuelflowmeter afstelling zelf ( vaak zuiniger dan het max per uur dat ze mogen verbruiken ) om maar uit te komen!

nogmaals 110KG is het max wat mee mag, rijker brandstof verbruik = meer power dat is altijd al zo geweest! t zal de teams er veel aan gelegen zijn de motor maximaal op te drijven! tis niet voor niets dat de FIA dat limiet met 5KG verhoogd heeft!

[...]

@Spotmatic

exact waarom ik ook screef in eerste instantie waarom zou je extra brandstof willen meenemen! je mag toch niet meer gebruiken dan de 110KG
Feulsaven is vooral omdat de auto sneller rijdt als ie lichter is. Dus liever met 90 kilo onderweg en brandstof besparen dan met 100 kilo onderweg en vol gas.
Die power waar je het over hebt, heb je alleen tijdens het gasgeven. Dat gewicht draag je de hele ronde mee.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 13-03-2019 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

[...]
rijker brandstof verbruik = meer power dat is altijd al zo geweest
[...]
Dit is een klein tikkie offtopic. Dit was niet altijd zo, in de periode zonder turbo's en zonder brandstoflimiet was het vooral een uitdaging om voldoende zuurstof in het mengsel te krijgen. ;-)

Groetjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Toen de limiet met 5KG verhoogt werd werd er ook al overal geschreven/afgevraagd of dat een verschil ging maken. Dat dus omdat er nu al niet altijd met 105KG brandstof word gereden. En het zijn ook zeker niet maar een aantal circuits waar er zuinig wordt gedaan. Afgelopen jaren zijn er volgens mij wel altijd voorbeelden geweest van coureurs die zich zorgen maken om de brandstof. Abu Dhabi staat me nog bij dat Verstappen te horen kreeg dat HAM, VET & ALO donuts aan het draaien waren en die mee mocht doen. Zijn reactie? "I rather safe the fuel". Kijk ook naar Canada 2016 denk ik? Waar Bottas op het podium finished maar zijn auto op de verkeerde plek in de pits parkeert. Oorzaak? Tank leeg.

Teams berekenen gewoon alles door. Als ze in de race sneller zijn door met minder benzine te rijden doen ze dat gewoon. Dat is hetzelfde als dat ze berekenen dat ze beter langzaam kunnen rijden om de banden te sparen en geen extra pitstop hoeven te doen dan harder rijden en wel die extra pitstop nodig hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
hjvg schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 07:19:
Ziet er bij de coureurs erg uit als een moetje en ik vind het tot nu toe ook nog niet heel bijzonder
Het was bij Lewis aan het begin wel pijnlijk duidelijk dat het een moetje is. "You seem to be a lot more excited than I am". Duidelijke taal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 10:25
B-Real schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:49:
Ben benieuwd wat de coureurs er vroeger van vonden toen ze achter Vectra's, Clio's of Tempra's reden _O-
Er wordt gezegd dat een te langzame safety car heeft bijgedragen aan de dood van Senna. Onderstaand van Wikipedia:

"The safety car, a sporty version of the Opel Vectra medium family saloon, was deployed for several laps. The Vectra's slow pace was later questioned because of the consequential drop in tyre pressures on the Formula One cars. Senna had pulled alongside the Vectra and gestured to the driver, Max Angelelli, to increase his speed.[124] On lap 6, the race resumed and Senna immediately set a quick pace with the third-quickest lap of the race, followed by Schumacher.

As Senna rounded the high-speed Tamburello corner on lap 7, his car left the racing line at around 307 km/h (191 mph), ran in a straight line off the track, and hit the concrete retaining wall at around 233 km/h (145 mph), after what telemetry showed to be an application of the brakes for around two seconds. The red flag was shown as a consequence of the accident."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:00
Hamilton baalde een beetje dat ze niet per helikopter naar het terrein werden gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
fuelsaven in het begin van de race heeft geen zin, de auto's zijn met 90 of 100KG aan brandstof zoiezo top zwaar! belangrijker in het begin van de race is de baan koud het rubber en de remmen niet op arbeids temperatuur. je gaat dus zoiezo al minder snel ( maar hebt ook meer nodig om vooruit te komen ).

je schiet jezelf echter dus in je voet als je het pedaal niet max naar beneden kan trappen later in de race wanneer het er toe doet! als je dan al minder aan boord hebt dan ben je echt bordeline bezig. Maar goed wie vraagt het ff bij ziggo zodat Olav of Jack het kan vragen aan Max "in hoeveel races neem je het maximaal KG aan brandstof mee?" is kijken wat het antwoord is. Ik zeg op de Mickey mouse banen na dat dat er meer zijn dan menig 1 hier denkt!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35

Wom

Jackson6 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:45:
[...]

Wat een pikkies zijn het allemaal eigenlijk hè, als je ze zo samen ziet staan. Lijkt net een schoolreisje :P
Het zijn over het algemeen ook maar kleine iele mannetjes natuurlijk. Denk dat de gemiddelde Tweaker indrukwekkender overkomt.

* Wom is overigens ook maar een klein ventje van 1.76m, maar wel iets meer kilo's :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

BJBoes schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:22:
fuelsaven in het begin van de race heeft geen zin, de auto's zijn met 90 of 100KG aan brandstof zoiezo top zwaar! belangrijker in het begin van de race is de baan koud het rubber en de remmen niet op arbeids temperatuur. je gaat dus zoiezo al minder snel ( maar hebt ook meer nodig om vooruit te komen ).

je schiet jezelf echter dus in je voet als je het pedaal niet max naar beneden kan trappen later in de race wanneer het er toe doet! als je dan al minder aan boord hebt dan ben je echt bordeline bezig. Maar goed wie vraagt het ff bij ziggo zodat Olav of Jack het kan vragen aan Max "in hoeveel races neem je het maximaal KG aan brandstof mee?" is kijken wat het antwoord is. Ik zeg op de Mickey mouse banen na dat dat er meer zijn dan menig 1 hier denkt!
Op banen zoals Monza (waar power belangrijker is dan bochten) kan ik me voorstellen dat ze hem wel helemaal aftanken.
Monaco ofzo juist niet(je kan er toch bijna niet inhalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
RonaldMcDonald schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:18:
[...]

Er wordt gezegd dat een te langzame safety car heeft bijgedragen aan de dood van Senna. Onderstaand van Wikipedia:

"The safety car, a sporty version of the Opel Vectra medium family saloon, was deployed for several laps. The Vectra's slow pace was later questioned because of the consequential drop in tyre pressures on the Formula One cars. Senna had pulled alongside the Vectra and gestured to the driver, Max Angelelli, to increase his speed.[124] On lap 6, the race resumed and Senna immediately set a quick pace with the third-quickest lap of the race, followed by Schumacher.

As Senna rounded the high-speed Tamburello corner on lap 7, his car left the racing line at around 307 km/h (191 mph), ran in a straight line off the track, and hit the concrete retaining wall at around 233 km/h (145 mph), after what telemetry showed to be an application of the brakes for around two seconds. The red flag was shown as a consequence of the accident."
Echte oorzaak is nooit achterhaald. Dat het mede aan het tempo van de safety car heeft gelegen zou kunnen, maar neem ik niet zomaar voor waar aan.

Afgezien daarvan en hoe tragisch het ongeluk van Senna ook was. Als de SC te langzaam rijdt en je je auto niet op temperatuur kunt houden, dan moet je je tempo de eerste ronden maar aanpassen net als je dat ook zou moeten doen in de regen.

Het tempo achter de SC is voor iedereen nagenoeg gelijk dus eerlijker wordt het niet. Als de F1 een F3 of F2 auto als SC zou hebben dan zouden de coureurs alsnog klagen over het lage tempo, lekker laten klagen dus.
kevlar01 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:23:
[...]

Op banen zoals Monza (waar power belangrijker is dan bochten) kan ik me voorstellen dat ze hem wel helemaal aftanken.
Monaco ofzo juist niet(je kan er toch bijna niet inhalen).
Zou je denken, toch is Monza juist helemaal niet zo zwaar voor de motoren of het verbruik.

De teams analyseren alles tot in den treure, dus ook de optima verhouding tussen brandstofniveau en prestaties. Dat kan dus ook betekenen dat ze minder brandstof meenemen dan nodig is om de race uit te rijden, er van uitgaande dat de kans heel groot is dat er minimaal 1 safety car periode komt bijv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
JB schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:47:
Stroll met zijn dikke kop :D Wat een kerel dat toch ook :+
Hoorde hem laatst zeggen dat hij geboren is met een zilveren lepel in de mond, nou dat mag je wel een understatement noemen hoor. Als je eens opzoekt wat die vader allemaal heeft gedaan om die gozer in de F1 te krijgen, abnormaal gewoon (niet misgunnend bedoeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Woep! Nou hopelijk worden de kinders lekker vroeg wakker dit weekend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 10:25
B-Real schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:28:
[...]
Echte oorzaak is nooit achterhaald. Dat het mede aan het tempo van de safety car heeft gelegen zou kunnen, maar neem ik niet zomaar voor waar aan.

Afgezien daarvan en hoe tragisch het ongeluk van Senna ook was. Als de SC te langzaam rijdt en je je auto niet op temperatuur kunt houden, dan moet je je tempo de eerste ronden maar aanpassen net als je dat ook zou moeten doen in de regen.

Het tempo achter de SC is voor iedereen nagenoeg gelijk dus eerlijker wordt het niet. Als de F1 een F3 of F2 auto als SC zou hebben dan zouden de coureurs alsnog klagen over het lage tempo, lekker laten klagen dus.
Eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

B-Real schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:28:
[...]

Zou je denken, toch is Monza juist helemaal niet zo zwaar voor de motoren of het verbruik.

De teams analyseren alles tot in den treure, dus ook de optima verhouding tussen brandstofniveau en prestaties. Dat kan dus ook betekenen dat ze minder brandstof meenemen dan nodig is om de race uit te rijden, er van uitgaande dat de kans heel groot is dat er minimaal 1 safety car periode komt bijv.
Denk dat de teams per circuit voor zichzelf wel een berekening hebben wat de beste fuelmode voor de race is en de daarbij behorende tankinhoud. Ook track position in de race is belangrijk.

Daarbij moet je rekening houden met verschillende factoren. Lichtere auto is sneller door de bochten maar vereist iets meer fuel saving.
Zwaardere auto geeft als voordeel dat je veel kan pushen als je meer in het achterveld start.

Een lichtere auto verbruikt echter ook minder dan een volgetankte auto, dus het verschil tussen 105 en 110 kg zal niet zo groot zijn als 100 en 110 kg.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:15

BWOOAAH voor 50 minuten lang :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

kevlar01 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:42:
[...]

Denk dat de teams per circuit voor zichzelf wel een berekening hebben wat de beste fuelmode voor de race is en de daarbij behorende tankinhoud. Ook track position in de race is belangrijk.

Daarbij moet je rekening houden met verschillende factoren. Lichtere auto is sneller door de bochten maar vereist iets meer fuel saving.
Zwaardere auto geeft als voordeel dat je veel kan pushen als je meer in het achterveld start.

Een lichtere auto verbruikt echter ook minder dan een volgetankte auto, dus het verschil tussen 105 en 110 kg zal niet zo groot zijn als 100 en 110 kg.
+ zware auto is slechter voor de banden, waardoor je mogelijk eerder moet stoppen aan het begin van de race en in de Formule1.5 gevechten terecht komt ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Omdat Mercedes er geen geheim van maakt dat ze actief proberen zo weinig mogelijk brandstof mee te nemen. Mercedes hun hele racestrategie bestaat uit kwalificeren op pole, bij de start wegrijden met een lichtere auto en dan gewoon naar de overwinning cruisen. Dat is het, niks meer en niks minder. Dat doen ze mede door minder brandstof mee te nemen en de eerste paar ronden echt snelheid te maken en daarna gaan ze op een efficiënte mapping verder.

Nota bene heeft Mercedes voor dit seizoen eigenlijk al het doel gesteld om niet de extra 5kg aan brandstof mee te nemen, maar de PU gewoon efficiënter te maken waardoor ze die 5kg extra niet hoeven mee te nemen. Verder rijden ze echt niet elk circuit met maximale brandstof. Zeker een baan zoals Monaco zullen ze echt niet in de buurt komen. Daar zit je nauwelijks op je gaspedaal waardoor je per km minder zal verbranden. In Canada in 2018 kwam Bottas ook maar net over de finishlijn, zo extreem is Mercedes in het besparen van extra gewicht voor brandstof.

Die luxe om maar zie ik RBR echt niet hebben met Honda. Het is volslagen onrealistisch om te verwachten dat Honda wel even inloopt op vermogen en efficiëntie en dan ook nog betrouwbaarheid heeft. RBR heeft vermogen nodig en snel. Daar zal de focus dus op liggen en dat zal ten koste gaan van efficiëntie. :)

[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-03-2019 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
DaniëlWW2 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:00:
[...]

Omdat Mercedes er geen geheim van maakt dat ze actief proberen zo weinig mogelijk brandstof mee te nemen. Mercedes hun hele racestrategie bestaat uit kwalificeren op pole, bij de start wegrijden met een lichtere auto en dan gewoon naar de overwinning cruisen. Dat is het, niks meer en niks minder. Dat doen ze mede door minder brandstof mee te nemen en de eerste paar ronden echt snelheid te maken en daarna gaan ze op een efficiënte mapping verder.

Nota bene heeft Mercedes voor dit seizoen eigenlijk al het doel gesteld om niet de extra 5kg aan brandstof mee te nemen, maar de PU gewoon efficiënter te maken waardoor ze die 5kg extra niet hoeven mee te nemen. Verder rijden ze echt niet elk circuit met maximale brandstof. Zeker een baan zoals Monaco zullen ze echt niet in de buurt komen. Daar zit je nauwelijks op je gaspedaal waardoor je per km minder zal verbranden. In Canada in 2018 kwam Bottas ook maar net over de finishlijn, zo extreem is Mercedes in het besparen van extra gewicht voor brandstof.

Die luxe om maar zie ik RBR echt niet hebben met Honda. Het is volslagen onrealistisch om te verwachten dat Honda wel even inloopt op vermogen en efficiëntie en dan ook nog betrouwbaarheid heeft. RBR heeft vermogen nodig en snel. Daar zal de focus dus op liggen en dat zal ten koste gaan van efficiëntie. :)
Ik dacht inderdaad ook ergens gelezen te hebben dat de focus bij Honda er vooral op lag om zoveel mogelijk power eruit te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
De_Bastaard schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:04:
[...]

Ik dacht inderdaad ook ergens gelezen te hebben dat de focus bij Honda er vooral op lag om zoveel mogelijk power eruit te trekken.
Tanabe heeft dat ook ergens gezegd. :)
Kan alleen niet zo snel terugvinden waar. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Jackson6 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:36:
[...]

Hoorde hem laatst zeggen dat hij geboren is met een zilveren lepel in de mond, nou dat mag je wel een understatement noemen hoor. Als je eens opzoekt wat die vader allemaal heeft gedaan om die gozer in de F1 te krijgen, abnormaal gewoon (niet misgunnend bedoeld).
Ik pomp ook veel geld, energie en tijd in mijn kinderen. En met plezier. Meer dan wat ik bij veel andere ouders zie, maar ik mis de middelen om ze net als Stroll in de F1 te krijgen.

Is het goed? Geen idee, soms verklaar ik mezelf ook wel voor gek. Maar ik geniet van die jongens en hoe ze plezier hebben en zich ontwikkelen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Williams zou problemen hebben om de tweede auto op de grid te krijgen.

[YouTube: 2019 F1 Australian GP Race Preview | Missed Apex Podcast]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
[...]

Ondanks dat heeft ie er toch wel hard voor moeten werken om te komen waar ie nu is, het is niet zo dat ie niks aan zn skills hoefde te doen en dat zn pa simpelweg een zitplaats aanschafte.

Dat het vorig seizoen ging zoals het ging had ook deels met het hondenhok van een wagen te maken bij Williams.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
Chiron schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:09:
[...]

Ondanks dat heeft ie er toch wel hard voor moeten werken om te komen waar ie nu is, het is niet zo dat ie niks aan zn skills hoefde te doen en dat zn pa simpelweg een zitplaats aanschafte.

Dat het vorig seizoen ging zoals het ging had ook deels met het hondenhok van een wagen te maken bij Williams.
Ik denk persoonlijk dat Stroll helemaal niet zo slecht is. Hij heeft nou ook niet bepaald in lekkere auto's gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Best interessant met de introductie van een extra punt voor de snelste ronde. Die gaan ze met deze strategie altijd missen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmick
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06-2024
NotSoSteady schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:11:
[...]

Ik denk persoonlijk dat Stroll helemaal niet zo slecht is. Hij heeft nou ook niet bepaald in lekkere auto's gereden.
Hij heeft zijn licentie/punten gehaald, dus alle recht om er te zitten.
Dat er betere coureurs zijn, is ook waar, maar dat kan je van Kubica ook stellen natuurlijk.
Kubica heeft een 'cultstatus' achter zich, dus brengt naam en ( hopelijk ) wat faam met zich mee.

Stroll heeft het spelletje prima gespeeld, geld meenemen voor een team ( in overtreffende trap dan anderen )
Nu mag hij zich bewijzen, de RP kar kan in het hoge middenveld mee, dus punten zijn te halen.
Net zoals Perez met zijn sugardaddy ( Carlos Slim ) in dat team gekomen is, blijft het een goede contender
Ankona schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:12:
[...]Best interessant met de introductie van een extra punt voor de snelste ronde. Die gaan ze met deze strategie altijd missen.
Vorige seizoenen hebben ze er toch aardig wat gemaakt.

Is mij alleen niet duidelijk of het per snelste ronde is, of alleen DE snelste ronde aan het einde ?

[ Voor 19% gewijzigd door Gimmick op 13-03-2019 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Best interessant met de introductie van een extra punt voor de snelste ronde. Die gaan ze met deze strategie altijd missen.
Tja, 25 is altijd meer dan 18+1. :+
Verder kijk eens wie de snelste ronden pakte in 2018. Waren zeker niet altijd de winnaars, verre van, :)
https://www.formula1.com/...ml/2018/fastest-laps.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Niet perse. Als anderen de snelle ronde proberen te rijden op de banden waar ze dan op rijden en een Bottas weer eens z'n banden heeft opgerookt en daardoor tegen het einde nog een pitstop moet maken en daardoor op verser rubber alsnog harder kan rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Laatst online: 20:49
[...]

Drive to Survive gekeken :P

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Ik ben bang dat het een pijnlijk verhaal gaat worden voor ze, ik zie het ook zo gebeuren dat als het ze uberhaupt lukt om met twee wagens aan de start te staan, dat niet wil zeggen dat ze allebei of uberhaupt ook gaan finishen... zonde voor een team met zo'n geschiedenis :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
[...]

Ik had ergens gelezen (of gehoord in een video) dat de auto van RB ook korter is dan Mercedes en Ferari om gewicht te besparen ten opzichte langere auto, in ruil daarvoor zouden ze met meer brandstof (dus meer gewicht) kunnen rijden. (corrigeer mij als ik verkeerd zit of verkeerd gelezen heb)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 19:04

Mystikal

It never hurts to help!

Ik meld me ook even. Meteen maar de top 5 voor de Q en R erbij:
Q:
VET
HAM
LEC
VER
BOT

R:
VET
HAM
VER
LEC
BOT

Kan maar genoteerd staan!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
[...]

Uitzondering op de regel natuurlijk.
Mercedes kon dit doen doordat ze veruit de krachtigste motor hadden en zo ongeveer de beste auto (oke, kun je over discussieren) hadden maar sowieso het beste totaalpakket.
Dus op zaterdag middels party mode en het kwalificatiebeest Hamilton pole pakken. Bij de start wegrijden met de motor op standje 100%. Dus het is een win/win/win situatie, immers: beste auto/motor, minder brandstof als de concurrentie meenemen, voorop rijden en lekker eigen lijnen rijden in schone lucht etc., banden relatief sparen (alhoewel de Mercedes daar niet top in was).

Kortom, de ideale situatie. Als je dan zoals Red Bull met misschien wel de beste auto, maar zeker niet de beste auto op zaterdag al geen party mode hebt. Op zondag de hele race (bij wijze van) 100% moet vragen van je motor om überhaupt mee te kunnen komen en daardoor ook nog extra brandstof verbruikt en dus meer brandstof mee moet nemen en ook nog eens wat meer in gevecht bent ipv lekker voorop te rijden, dan is het dus meer een lose/lose/lose situatie.

Ik denk en hoop dat de verschillen tussen de teams dit jaar wat kleiner zijn en dat Mercedes (of Ferrari) echt niet meer weg komt met deze strategie.

Anyway, zo verschilt de brandstofstrategie natuurlijk voor elk team en hangt dit van tig factoren af. Kan me ook zomaar voorstellen dat als een (bijv.) Hamilton achteraan moet starten er ook bijv. maar 95kg brandstof in gaat omdat ze weten dat ze, door het oponthoud van de langzamere deelnemers veel minder brandstof zullen verbruiken in een race.

Wat dat betreft is de brandstofstrategie nog net zo spannend/interessant als toen er nog getankt mocht worden, alleen is het voor ons als kijkers nu niet meer te volgen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Volgens Mercedes zou 5 kilo extra brandstof gemiddeld 2 tiende per rondje langzamer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Ze hadden in het verleden ook het olietankje waarmee ze extra olie deden verbranden. Bespaart feitelijk ook benzine natuurlijk :+

Is gelukkig een tijdje alweer aan banden gelegd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

NotSoSteady schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:11:
[...]

Helemaal mee eens. Als Stroll een pannenkoek was, had hij echt nooit in dat zitje plaats kunnen nemen. Sure hij heeft geen tekort aan middelen, maar zonder middelen hoef je überhaupt niet aan de autosport te beginnen.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
kevlar01 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:27:
Ze hadden in het verleden ook het olietankje waarmee ze extra olie deden verbranden. Bespaart feitelijk ook benzine natuurlijk :+

Is gelukkig een tijdje alweer aan banden gelegd
Het olietankje was er volgens mij niet om benzine te besparen, maar eerder om onder de feul flow limit uit te komen van max 100KG/uur. De olie was de EXTRA brandstof die dus door de sensor niet werd geregistreerd, waardoor er dus meer brandstof beschikbaar was wanneer het nodig was ... O.A. in kwalificatie runs en bij de start van een race.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:34
Bansheeben schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:29:
[...]

Helemaal mee eens. Als Stroll een pannenkoek was, had hij echt nooit in dat zitje plaats kunnen nemen. Sure hij heeft geen tekort aan middelen, maar zonder middelen hoef je überhaupt niet aan de autosport te beginnen.
Laat de beledigingen naar een coureur alsjeblieft achterwegen. Nergens voor nodig.

[ Voor 23% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-03-2019 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Bansheeben schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:29:
[...]

Exact. Hij heeft duidelijk een zekere mate van talent. Of het kampioensniveau is betwijfel ik, maar ik ben benieuwd hoe veel skill hij kan laten zijn in de RP tegenover de inmiddels beruchte Williams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Zelfs rechtdoor blijft het stuur bewegen. Zal wel aan de auto liggen, maar ziet er onrustig uit.

Moet wel zeggen dat ik hem een stuk meer solide vindt dan in het allereerste begin. Hij schijnt ook veel goede input te geven, Perez was daar (positief) verbaasd over.

Dit ziet er al een stuk stabieler uit.

[ Voor 14% gewijzigd door kevlar01 op 13-03-2019 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
DaniëlWW2 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:16:
[...]

Tja, 25 is altijd meer dan 18+1. :+
Verder kijk eens wie de snelste ronden pakte in 2018. Waren zeker niet altijd de winnaars, verre van, :)
https://www.formula1.com/...ml/2018/fastest-laps.html
Voor de winnaars was er ook geen enkele reden die snelste ronde eruit te persen. Dat beetje extra aandacht is voor hun nergens voor nodig. Maar als je voor het klassement strijdt en je krijgt er ineens harde punten voor dan wordt het anders.
Wie kan en durft aan het einde van de race de partymode nog in te schakelen?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:19
kevlar01 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:43:
[YouTube: F1 2017 Stroll Onboard Race Start + Crash, Lap 1 Australia]
Zelfs rechtdoor blijft het stuur bewegen. Zal wel aan de auto liggen, maar ziet er onrustig uit.

Moet wel zeggen dat ik hem een stuk meer solide vindt dan in het allereerste begin. Hij schijnt ook veel goede input te geven, Perez was daar (positief) verbaasd over.
De RP lijkt een stuk stabieler. Het is nu aan Stroll om te laten zien dat hij er ook echt wat mee kan.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als ik het zo lees dan kunnen ze toch met een simpele regel de boel wat opschudden?

Gewoon alle wagens voor de kwalificatie volledig aftanken (verplicht 105KG). Daarna mag er vanaf zaterdag tot het einde van de race niet meer bijgetankt worden. Dus de auto's die niet in de top 10 komen hebben relatief gezien meer sap over tijdens de race dan de top 10.

Totaal geen verstand van hoor dus brand me maar gewoon af als het nergens op slaat :+

En als blijkt dat de top 10 dan te weinig brandstof heeft voor de race dan die fuellimiet opschroeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

D-Ed schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:49:
Als ik het zo lees dan kunnen ze toch met een simpele regel de boel wat opschudden?

Gewoon alle wagens voor de kwalificatie volledig aftanken (verplicht 105KG). Daarna mag er vanaf zaterdag tot het einde van de race niet meer bijgetankt worden. Dus de auto's die niet in de top 10 komen hebben relatief gezien meer sap over tijdens de race dan de top 10.

Totaal geen verstand van hoor dus brand me maar gewoon af als het nergens op slaat :+

En als blijkt dat de top 10 dan te weinig brandstof heeft voor de race dan die fuellimiet opschroeven ;)
Zoiets hebben we in het verleden al gehad... Maakte per saldo nog niet gek veel uit.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:31

Vuvuzela

My spire is forming

Verschrikkelijk was dat.. In de kwalificatie wil je de auto's gewoon helemaal leeg en op verse zachte bandjes rond zien knallen.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
D-Ed schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:49:

Is een idee. Een andere optie zou kunnen zijn de auto aftanken met de hoeveelheid brandstof die het team wil in bijzijn van een FIA official (max 105kg of nog minder).

En die fuel flow limieten achterwege laten, wil je bij wijze van tijdelijk 120 liter per uur verstoken om een veilige pitstop te maken of wat voorliggers in te halen? Prima, maar dan zul je later in de race moeten compenseren want anders is je brandstof gewoon op.
Of misschien ga je wel normaal om met je brandstof en schroef je het verbruik vol open in de laatste ronde om zo dat extra puntje voor de snelste ronde te pakken.

Zitten ongetwijfeld ook weer 1.001 haken en ogen aan, maar zou misschien nog wel eens voor wat leuke acties kunnen zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Misschien kunnen ze beter iets aan die 2MJ limiet doen voor de ERS systemen.
Sowieso is elektrisch toch de toekomst, en volgens mij zitten ze al tijden tegen dit limiet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
B-Real schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:01:
[...]

Is een idee. Een andere optie zou kunnen zijn de auto aftanken met de hoeveelheid brandstof die het team wil in bijzijn van een FIA official (max 105kg of nog minder).

En die fuel flow limieten achterwege laten, wil je bij wijze van tijdelijk 120 liter per uur verstoken om een veilige pitstop te maken of wat voorliggers in te halen? Prima, maar dan zul je later in de race moeten compenseren want anders is je brandstof gewoon op.
Of misschien ga je wel normaal om met je brandstof en schroef je het verbruik vol open in de laatste ronde om zo dat extra puntje voor de snelste ronde te pakken.

Zitten ongetwijfeld ook weer 1.001 haken en ogen aan, maar zou misschien nog wel eens voor wat leuke acties kunnen zorgen.
Ik geloof dat die plannen liggen voor 2021.
Of het uiteindelijk word goed gekeurd moeten we dan nog maar zien.

https://www.racefans.net/...-limit-plans-spectacular/

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Vuvuzela schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:58:
Verschrikkelijk was dat.. In de kwalificatie wil je de auto's gewoon helemaal leeg en op verse zachte bandjes rond zien knallen.
Ik zie meer gevaar in dat teams dat strategisch gaan duiken in de Q.
Heb je de verwachting in die sessie achterin te eindigen, dan ga je geen rondjes mee rijden. Liever met een volle tank op P15 starten.
En de topteams.... die pakken hun voordeel door zich met twee vingers in de neus voor Q3 te plaatsen waar anderen al aardig wat liters hebben moeten verbranden.

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 4 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.