Damn... die Verstappen denkt ook aan alles. Dacht eerst dat het een soort lamp was:Turbo-Puppy schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:09:
[...]
Zelfs een Dyson er naast om rijwind te simuleren.
https://www.dyson.nl/dyso...warmingsventilatoren.aspx
Armoedig bestaan in Monaco, geen airco .. ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Vraag me af of het een structureel onderdeel was van de vloer of iets dat op de vloer was bevestigd of gelijmd. Denk het laatste, kan er door trillingen gewoon af zijn gebroken tijdens de race.
Of misschien er af gebroken tijdens de bandenwissel ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik heb C. Albers ooit op maandag in een sportschool rond lunchtijd net na een raceweekend in Bahrein gezien. Behoorlijk wtf momentloekf2 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:02:
Verbaas me altijd over dat die coureurs zo snel weer thuis zijn, maar zal wel private jet zijn met ergens een tankstop:

I served in a company of heroes.
Heel begrijpelijk dat ie weer eens vroeg terug wasVuvuzela schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 00:09:
[...]
Ik heb C. Albers ooit op maandag in een sportschool rond lunchtijd net na een raceweekend in Bahrein gezien. Behoorlijk wtf moment. Twijfelde of hij het wel kon zijn maar z'n 911 turbo stond meteen voor de deur geparkeerd.
Testing, one, two ...
https://twitter.com/Nicol.../1107668505250402306?s=19loekf2 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:56:
[...]
Vraag me af of het een structureel onderdeel was van de vloer of iets dat op de vloer was bevestigd of gelijmd. Denk het laatste, kan er door trillingen gewoon af zijn gebroken tijdens de race.
Of misschien er af gebroken tijdens de bandenwissel ?
https://f1manager.info/ranking/4605
God wat waren die gegroefde banden een partij lelijk zeg, die periode vond ik de auto's echt niet mooi hoewel het geluid veel goedmaakte.hardware-lover schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 00:15:
[...]
Heel begrijpelijk dat ie weer eens vroeg terug was![]()
[YouTube: 2005 Chinese GP Warm Up - Schumacher/Albers crash]
Non turbo was toch wel veel lekkerder, alhoewel die Honda motor tegenwoordig ook wel een sappig roffeltje heeft.
Kan mij halverwege de jaren 90 nog wel herinneren met die snerpende v12 Ferrari motoren en die v10's.
Heb nog opnames met videocamera gemaakt op Spa waarbij de tape in de camera begon te trillen als er eentje langskwam, was laatst aan het digitaliseren en toen zag ik dat weer
Die huidige bredere banden en de totale auto ziet er tegenwoordig best wel weer goed uit, net als de periode waarin Senna nog rondreed, laag en breed maar er zijn vele jaren geweest waarin de auto's weliswaar technisch beter waren maar zeker niet fraaier.
Het oog wil ook wat.
Voor een zelf-proclaimed wereldburger heb je wel een vrij ... .beperkte. .... blik op de FransenWorld Citizen schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:07:
[...]
Ik ben het met iemand hiervoor eens, en hoop hier echt al 3 jaar op
Hulk + Max!
Maar nee, Ric gaat niet terug naar RB. Die is klaar daar. Interessant is om dan wat door te denken, en dan zit Ric met een probleem.
Hij kan niet 1 jaar bij RS rijden, en dan zeggen.. "phoeh, dit is niet wat ik er van dacht..Ik wil weg", want er is geen plek bij Fer en Merc.
Je weet hoe fransen zijn.
Ric: Lets try this
RS: ohhhh no no no, you stupide, no... Hahahaha (zegt tegen collega "stupide Americano" )
(ja hij komt uit Australië, maar Fransen zeggen gewoon Amerikaan, want=frans)
Dat is natuurlijk overdreven, maar Ric zit niet in de ontwikkel lead, en ziet dat RS bezig is met RS en niet perse Ric.
RS heeft een 10 stappen plan
RB heeft 1 stap en fixed alles onderweg.
Die hele team mentaliteit is anders. FER komt niet eens in de buurt van het chauvinisme van de Fransen. Stel jezelf voor hoe is om bij een Frans bedrijf te gaan werken, of bij RB...
[...]
Austria
Franse bedrijven....Smultie schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:16:
[...]
Voor een zelf-proclaimed wereldburger heb je wel een vrij ... .beperkte. .... blik op de Fransen

Rare is wel dat RS F1 in de UK zit (Enstone). Maar kan best zijn dat de PU ontwikkeling gewoon in Frankrijk zit. In de Netflix docu kan je ook zien dat Abiteboul in Parijs woont en werkt.
Fransen hebben nogal de neiging het zwaarte punt naar Frankrijk te halen, dus zou me niets verbazen als Enstone maar verantwoordelijk is voor paar zaken.
(RS is wel het oude Benetton, toch ?)
PU ontwikkeling zit nog steeds in Frankrijk ja, specifiek in Viry, zoals altijd al het geval was? En ja, de Enstone fabriek was vroeger Benetton etc.loekf2 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:40:
[...]
Franse bedrijven....
Rare is wel dat RS F1 in de UK zit (Enstone). Maar kan best zijn dat de PU ontwikkeling gewoon in Frankrijk zit. In de Netflix docu kan je ook zien dat Abiteboul in Parijs woont en werkt.
Fransen hebben nogal de neiging het zwaarte punt naar Frankrijk te halen, dus zou me niets verbazen als Enstone maar verantwoordelijk is voor paar zaken.
(RS is wel het oude Benetton, toch ?)
Ik vermoed dus dat in ieder geval de "auto" afdeling (chassis, aero, ...) in Enstone zit en dan de PU afdeling in Viry. Management (Abiteboul etc) zal zich dan waarschijnlijk wel hoofdzakelijk in Frankrijk bevinden gok ik.
Zoveel mogelijk kosten maken ( incl zijn salaris en het slopen van auto's / motoren ) gewoon als payback voor afgelopen jaar.
Om vervolgens terug te keren naar Redbull wanneer Max naar een ander team gaan ( als )
Maar kunnen we al beginnen met het praten over de stoeltjes van volgend jaar . of ben ik echt te vroeg ?
Bensimpel
Positieve meneer
Te vroeg, silly season is nog niet begonnenHeAdWaVe74 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:48:
Ric heeft een missie bij Renault.
Zoveel mogelijk kosten maken ( incl zijn salaris en het slopen van auto's / motoren ) gewoon als payback voor afgelopen jaar.
Om vervolgens terug te keren naar Redbull wanneer Max naar een ander team gaan ( als )
![]()
Maar kunnen we al beginnen met het praten over de stoeltjes van volgend jaar . of ben ik echt te vroeg ?
😆 - Denk ook eens om ;)
Je weet dat Benetton een kleding merk / Sponsor is toch ?
Edit, Misschien Cssworth ( nee die bestaan nog https://www.cosworth.com/ )
[ Voor 15% gewijzigd door HeAdWaVe74 op 19-03-2019 08:51 ]
Ik kan me hier wel in vinden. Hoe hij was aangekondigd, zijn zelfvertrouwen en uitstraling zijn in loop van het eerste echte raceweekend 180 graden gedraaid.World Citizen schreef op maandag 18 maart 2019 @ 20:43:
[...]
Ik![]()
Het is moeilijk uitleggen.
Stel je voor dat je daar heen gaat met het idee een auto te gaan bouwen, sneller te worden en te gaan racen. Maar eenmaal aangekomen ben je eigenlijk meer met promotie dan met de auto bezig. Tijdens de testen staan er ergens in een hoekje wat RS monteurs rond een laptop dingen te bespreken, maar jij praat eigenlijk nooit mee.
En dan bedoel ik niet zijn directe team zoals monteurs, maar RS core. Dus de beleidsmakers en de achterkant die bepaald.
Ric dacht denk ik echt gelinked te worden aan ontwikkeling, maar staat er toch wat verder vanaf. Ik denk dat hij bij RB veel dichterbij de top stond. Ik kan me zelfs voorstellen dat Abit altijd super vrolijk was, maar tijdens de race week ineens minder persoonlijk werd. Ric was ineens een coureur, en strategie werd ook overlegd zonder dat hij erbij was. Hij was niet een gelijkwaardige aandeelhouder zeg maar.
Vergeet niet dat het Fransen zijn. De Frans sprekende Core zal niet zo snel Ric helemaal opnemen. Fransen blijven curieus.
Nogmaals, lastig uitleggen maar ik denk echt dat Ric zich niet helemaal op zijn plek voelt. Hij voelt zich niet onderdeel van het team zoals dat bij RB was.
We hebben het over RB he. Dat is puur focus op 1ste. De wereld waar Ric in komt is echt compleet anders. Heel die Amerikaanse GoForIt mentaliteit is er niet.
(en ja RB is Aus, maar RB werkt als een USA apparaat.)
Of het inderdaad zo is zoals jij schrijft, zullen we denk ik niet zomaar te weten komen. Maar de lach is met tijden wel verdwenen bij onze Aussie.
HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:50:
[...]
Wikipedia: Benetton FormulaBenetton Formula Ltd was het Formule 1-team van het kledingmerk Benetton. Het team nam van 1986 tot en met 2001 deel aan het wereldkampioenschap en behaalde 2 rijderstitels met Michael Schumacher (1994 en 1995) en 1 constructeurstitel (1995).
Frans Dui(j)tsroda_djavulen schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:09:
Al dat gepraat over Ricciardo, Renault Sport en Fransen, volgens mij zit de F1 afdeling van Renault toch echt in Enstone, GB. De motoren worden wel in Frankrijk gemaakt. Maar er werken genoeg niet-fransen bij Renault F1.
Mijn boefje is liev!
Dat er ook niet-Fransen werken betekend natuurlijk niet meteen dat het management niet-Frans kan zijn en het daardoor niet een bedrijf is wat volgens de Franse cultuur werkt. Zie ook wat de "invloedrijke" personen bij het team zijn. Abiteboul is uiteraard Frans, maar ook Jerome Stoll, Alain Prost zijn Frans en zij hebben ook aardig wat te zeggen over het team.roda_djavulen schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:09:
Al dat gepraat over Ricciardo, Renault Sport en Fransen, volgens mij zit de F1 afdeling van Renault toch echt in Enstone, GB. De motoren worden wel in Frankrijk gemaakt. Maar er werken genoeg niet-fransen bij Renault F1.
Daarnaast zal Ricciardo ook onderhandeld hebben met een van / alle drie eerder genoemde personen mag ik toch aannemen. Dus alls Ricciardo een ander beeld is voorgehouden dan wat hij nu ziet heeft dat dus zeker met "de Fransen" te maken.
Ahh... secret agent Dannny Avocado, man with a mission. Ik vond het zondag jammer dat ie z'n eigen auto sloopte, kan niet genoeg krijgen van "sorry guys, lost power".HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:48:
Ric heeft een missie bij Renault.
![]()
Crazy season is iets te vroeg. Maak me wat zorgen over Gasly, moet wat peper in.
EDIT: interessanter is wat Verstappen na 2020 doet. Dacht dat z'n contract t/m 2020 loopt.
[ Voor 6% gewijzigd door loekf2 op 19-03-2019 09:24 ]
Het was vooral heel verdacht dat ze Ricciardo uit de race gehaald hebben om "technische redenen" die ze willen noemen, net voordat Ricciardo door Verstappen op een ronde gezet zou wordenloekf2 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:23:
[...]
Ahh... secret agent Dannny Avocado, man with a mission. Ik vond het zondag jammer dat ie z'n eigen auto sloopte, kan niet genoeg krijgen van "sorry guys, lost power".
Crazy season is iets te vroeg. Maak me wat zorgen over Gasly, moet wat peper in.
Simpel; als hij halverwege het 2020 seizoen niet nog volop in de race is voor het WDC, gaat hij naar Mercedes. Remember, you read it first here!loekf2 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:23:
[...]
Ahh... secret agent Dannny Avocado, man with a mission. Ik vond het zondag jammer dat ie z'n eigen auto sloopte, kan niet genoeg krijgen van "sorry guys, lost power".
EDIT: interessanter is wat Verstappen na 2020 doet. Dacht dat z'n contract t/m 2020 loopt.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hopelijk wel, want het materiaal maakt 'm (groten)deels WDC. Werkt het zo simpel denk je? Schuift MERC een Ocon etc zo aan de kant?Icephase schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:28:
[...]
Simpel; als hij halverwege het 2020 seizoen niet nog volop in de race is voor het WDC, gaat hij naar Mercedes. Remember, you read it first here!
Mijn boefje is liev!
Geen idee, maar ik denk dat Mercedes tegen die tijd ook vervanging moet zoeken voor Hamilton... gewoon onderbuikgevoel...JB schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:29:
[...]
Hopelijk wel, want het materiaal maakt 'm (groten)deels WDC. Werkt het zo simpel denk je? Schuift MERC een Ocon etc zo aan de kant?
En hoewel ik het wel opvallend vind dat Newey bij nieuwe regels de boot een beetje lijkt te missen, ging de ontwikkeling afgelopen jaar toch wel heel erg vlot.
Overigens zie ik het ergens nog wel gebeuren dat Hamilton zijn carriere in het rood afsluit.
Waarom zou je twijfelen of Cosworth nog bestaat? Ze hebben nota bene net de motor gemaakt voor de Aston Martin Valkyrie.HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:50:
[...]
Als het blok goed komt bij Honda, dan zie ik ze kunnen aanvallen en kanshebber worden. Icm met Bottas zijn stabiliteit (moet nog blijken) wordt Lewis zenuwachtig IMHO dus dat word nog leuk hopelijk. Bij Ferrari is de toon ook al gezet met orders vs. bumperkleven dus benieuwd hoe dat zich gaat ontplooien. VET heeft ook al vaker laten zien "goed om te kunnen gaan met druk"MikeyMan schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:34:
Ik denk eerlijk gezegd dat het voor Max prima is als ie bij RB blijft. Mercedes heeft ook niet het eeuwige leven, en de achterstand op de PU is inmiddels redelijk aan het inlopen. Gezien de kans klein lijkt dat er per 2021 een nieuwe PU wordt geintroduceerd heb je het dan vooral over Aero.
En hoewel ik het wel opvallend vind dat Newey bij nieuwe regels de boot een beetje lijkt te missen, ging de ontwikkeling afgelopen jaar toch wel heel erg vlot.
Overigens zie ik het ergens nog wel gebeuren dat Hamilton zijn carriere in het rood afsluit.
[ Voor 3% gewijzigd door JB op 19-03-2019 09:38 ]
Mijn boefje is liev!
Tsjah, als je het bestaan van Benetton in de F1 in twijfel trektBosmonster schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:36:
[...]
Waarom zou je twijfelen of Cosworth nog bestaat? Ze hebben nota bene net de motor gemaakt voor de Aston Martin Valkyrie.

Ow je bedoelt dat kledingmerk dat Jos Verstappen en Michael Schumacher droegen?MikeyMan schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:39:
[...]
Tsjah, als je het bestaan van Benetton in de F1 in twijfel trekt
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Het gaat niet om een gat in de vloer, maar waar het gat zit.Spotmatic schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:10:
Die vloer van HAM hé. Er brak een klein stukje af en hij kon ineens niks meer doen om bij BOT te komen? Ik herinner me nog van vorig jaar dat Max een groot stuk vloer kwijt was door de aanvaring met OCO in Brazilië. Toch lukte het hem om -met een kapotte vloer- het gat dicht te rijden en HAM op 1 seconde te naderen.
Ik hou het er maar op dat HAM een perfect afgestelde auto gewend is en dat een minieme verstoring van de balans hem al uit zijn ritme haalt... Terwijl Max meer dan genoeg ervaring heeft opgedaan om toch het onmogelijke te doen met kapot materiaal.
De uiteinden van de vloer plaatsen de teams altijd hooguit enkele millimeters van de achterwielen. Dat doen ze om de vloer te verzegelen tegen de achterwielen. Aan de binnenkant van de vloer creëren ze een lagedrukgebied om de lucht zo door de diffuser te krijgen. Met dat gat in de vloer daar kan er zomaar heel wat lucht naar de buitenkant van de auto weglekken. Dat kost je heel veel neerwaartse druk.
Daarnaast kwam het gat met Bottas denk ik ook wel omdat Mercedes alweer de strategie van Hamilton in Australië heeft verpest. Dat is onderhand net zo'n traditie als Mercedes die tijdens wintertesten niks laat zien en Hamilton met enorme marge pole pakt in Australië.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Fair enough. Ik vond het verschil met Max z'n race in Brazilië groot maar zoals je zegt is het ene gat het andere niet.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:46:
[...]
Het gaat niet om een gat in de vloer, maar waar het gat zit.
De uiteinden van de vloer plaatsen de teams altijd hooguit enkele millimeters van de achterwielen. Dat doen ze om de vloer te verzegelen tegen de achterwielen. Aan de binnenkant van de vloer creëren ze een lagedrukgebied om de lucht zo door de diffuser te krijgen. Met dat gat in de vloer daar kan er zomaar heel wat lucht naar de buitenkant van de auto weglekken. Dat kost je heel veel neerwaartse druk.
Volgens mij is het zelfs zo dat het juist Ferrari is die niet alleen VET zijn strategie heeft verpest, maar indirect ook die van HAM. Ham "moest" de strategie van VET (na diens vroege pitstop) volgen.Daarnaast kwam het gat met Bottas denk ik ook wel omdat Mercedes alweer de strategie van Hamilton in Australië heeft verpest. Dat is onderhand net zo'n traditie als Mercedes die tijdens wintertesten niks laat zien en Hamilton met enorme marge pole pakt in Australië.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Zou het de vervorming van de band kunnen zijn na het raken van een kerb?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
- DaniëlWW2
- Niet online
Hamilton moest helemaal niks. Werkelijk idiote strategie was het om zo vroeg naar de langzamere band te wisselen. Hamilton had waarschijnlijk het gat met Vettel en Verstappen groter kunnen maken door niet zo vroeg te pitten.Spotmatic schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:52:
Volgens mij is het zelfs zo dat het juist Ferrari is die niet alleen VET zijn strategie heeft verpest, maar indirect ook die van HAM. Ham "moest" de strategie van VET (na diens vroege pitstop) volgen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Honda is Honda. Ze blijven doorzetten, en hebben het zelfde trukje al minstens 3 keer gedaan in verschillende open-wheel racing klassen. Zowel in Formule 1 als in met Indycars. Als ze instappen lopen ze achter en hebben ze een middelmatige/slechte motor, maar ze blijven jaar na jaar grote betrouwbaarheids en prestatiewinsten behalen, en komen dan ineens met een motor waar de concurrentie niet bij kan komen en winnen 4 kampioenschappen (als motor constructeur) na elkaar. Dat hebben ze in de jaren 80 met Williams en McLaren gedaan, en ook in de Indycars waar ze na een slechtste start voor 4 jaar domineerde.JB schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:37:
[...]
Als het blok goed komt bij Honda, dan zie ik ze kunnen aanvallen en kanshebber worden. Icm met Bottas zijn stabiliteit (moet nog blijken) wordt Lewis zenuwachtig IMHO dus dat word nog leuk hopelijk. Bij Ferrari is de toon ook al gezet met orders vs. bumperkleven dus benieuwd hoe dat zich gaat ontplooien. VET heeft ook al vaker laten zien "goed om te kunnen gaan met druk"
Dat vroege pitten kwam dan weer omdat Kimi dus vroeg binnen kwam vanwege die tearoff in zijn sidepods. Anderen probeerden hem te coveren en dat zorgde op zijn beurt weer dat het middenveld hem ging coveren. Waarna de top ook weer ruimte zag voor pitstops. Ben blij dat Bottas en Verstappen daar niet aan meededen. Ik snap ook niet waarom iedereen daaraan meedeed, want als je betere pace hebt, is wachten tot de achterblijvers er een beetje tussenuit gaan, de betere optie. Al was te lang doorrijden ook weer niet top (zie ene Gasly)DaniëlWW2 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:53:
[...]
Hamilton moest helemaal niks. Werkelijk idiote strategie was het om zo vroeg naar de langzamere band te wisselen. Hamilton had waarschijnlijk het gat met Vettel en Verstappen groter kunnen maken door niet zo vroeg te pitten.
[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 19-03-2019 10:06 ]
Dat is Kimi al meerdere keren overkomen, dat een tear-off in zijn sidepod komtMartinspire schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:05:
[...]
Dat vroege pitten kwam dan weer omdat Kimi dus vroeg binnen kwam vanwege die tearoff in zijn sidepods. Anderen probeerden hem te coveren en dat zorgde op zijn beurt weer dat het middenveld hem ging coveren. Waarna de top ook weer ruimte zag voor pitstops. Ben blij dat Bottas en Verstappen daar niet aan meededen. Ik snap ook niet waarom iedereen daaraan meedeed, want als je betere pace hebt, is wachten tot de achterblijvers er een beetje tussenuit gaan, de betere optie. Al was te lang doorrijden ook weer niet top (zie ene Gasly)

Maar ik denk ook wel dat we wat betreft de hybrid v6 redelijk aan het einde van de ontwikkelcyclus zitten en de mogelijke winst beperkt zal zijn. Het is niet alsof ze ineens nog 50pk bovenop Mercedes ontwikkelen.ThomasG schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:54:
[...]
Honda is Honda. Ze blijven doorzetten, en hebben het zelfde trukje al minstens 3 keer gedaan in verschillende open-wheel racing klassen. Zowel in Formule 1 als in met Indycars. Als ze instappen lopen ze achter en hebben ze een middelmatige/slechte motor, maar ze blijven jaar na jaar grote betrouwbaarheids en prestatiewinsten behalen, en komen dan ineens met een motor waar de concurrentie niet bij kan komen en winnen 4 kampioenschappen (als motor constructeur) na elkaar. Dat hebben ze in de jaren 80 met Williams en McLaren gedaan, en ook in de Indycars waar ze na een slechtste start voor 4 jaar domineerde.
De vraag zal dus vooral zijn, hoe snel kunnen ze op het niveau van Mercedes komen (en blijven) en hoe kan RBR daar een goede auto omheen ontwikkelen (iets waar ze nu dus nog een beetje mee stoeien omdat ze die power blijkbaar niet gewend zijn).
Daarnaast wordt het natuurlijk interessant als er wijzigingen in het reglement gaan komen de komende jaren.
Dat nieuwe regelement gaat er misschien niet eens komen; althans niet met zeer grote veranderingen, omdat er geen nieuwe motor fabrikanten zijn die zich hebben gemeld. Dus hebben de huidige fabrikanten gezegt: waarom veranderen?Bosmonster schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:35:
[...]
Maar ik denk ook wel dat we wat betreft de hybrid v6 redelijk aan het einde van de ontwikkelcyclus zitten en de mogelijke winst beperkt zal zijn. Het is niet alsof ze ineens nog 50pk bovenop Mercedes ontwikkelen.
De vraag zal dus vooral zijn, hoe snel kunnen ze op het niveau van Mercedes komen (en blijven) en hoe kan RBR daar een goede auto omheen ontwikkelen (iets waar ze nu dus nog een beetje mee stoeien omdat ze die power blijkbaar niet gewend zijn).
Daarnaast wordt het natuurlijk interessant als er wijzigingen in het reglement gaan komen de komende jaren.
Er is nog ruimte genoeg in het ontwikkelen van de motor. Alleen wat moeilijker.
Zo kunnen de MGU-H en MGU-K flink verbeterd worden, omdat er geen limiet zit op hoeveel energie ze mogen genereren of per ronde mag gebruiken; enkel een limiet in de batterij. Efficientere MGU-H en MGU-K betekend is vaker de hybride systemen kunnen gebruiken.
De motor zou efficienter kunnen. Bijvoorbeeld kleiner en/of minder gewicht. Of efficienter omgaan met brandstof, zodat de motor hetzelfde vermogen heeft maar minder brandstof gebruikt waardoor je minder brandsfot mee hoeft te nemen en dus een lichtere auto hebt (bij de start). En tijdens de race een extra mode kunt hebben die wat extra brandstof gebruikt voor meer vermogen.
[ Voor 3% gewijzigd door ThomasG op 19-03-2019 10:51 ]
MGU-K heeft ook een max van 4 MJ dat die per ronde mag gebruiken voor aandrijving.ThomasG schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:46:
[...]
Dat nieuwe regelement gaat er misschien niet eens komen; althans niet met zeer grote veranderingen, omdat er geen nieuwe motor fabrikanten zijn die zich hebben gemeld. Dus hebben de huidige fabrikanten gezegt: waarom veranderen?
Er is nog ruimte genoeg in het ontwikkelen van de motor. Alleen wat moeilijker.
Zo kunnen de MGU-H en MGU-K flink verbeterd worden, omdat er geen limiet zit op hoeveel energie ze mogen genereren of per ronde mag gebruiken; enkel een limiet in de batterij. Efficientere MGU-H en MGU-K betekend is vaker de hybride systemen kunnen gebruiken.
De motor zou efficienter kunnen. Bijvoorbeeld kleiner en/of minder gewicht. Of efficienter omgaan met brandstof, zodat de motor hetzelfde vermogen heeft maar minder brandstof gebruikt waardoor je minder brandsfot mee hoeft te nemen en dus een lichtere auto hebt (bij de start). En tijdens de race een extra mode kunt hebben die wat extra brandstof gebruikt voor meer vermogen.
Qua gewicht en size valt die wel nog te verbeteren, misschien dat in 2021 er een nieuwe max aan gesteld wordt.
A maximum of 4MJ per lap can be returned to the MGU-K and from there to the drivetrain - that’s ten times more than was possible with KERS, the ‘bolt-on’ recovery system ERS replaced in 2014. That means drivers have access to an additional 160bhp or so for approximately 33 seconds per lap.
[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 19-03-2019 11:31 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
- DaniëlWW2
- Niet online
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.