Tussen de 12 en 2ö graden is erg ruim natuurlijk.Martinspire schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:59:
Ik mis iets. Oh wacht, de weersvoorspelling!
https://www.weeronline.nl...stralie/Melbourne/3767022
Vooralsnog geen regen voorspeld. Beetje bewolking maar daar blijft het bij. Temperatuur is niet heel bijzonder, tussen de 12 en 29 graden.
In Nederland is het ook zo tussen de -10 en de +30. Met een luchtvochtigheid tussen de 0 en 100%. Windkracht 0 t/m 12

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Kan niks gebeuren. Die meneer links in het oranje shirt houdt 'm vastnachtnet schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:17:
Ik zou voorzichtig zijn met een F1 wagen zo hoog op de vork te nemen.
[Afbeelding]
Is gisteren al besproken in het algemene topic.Dacuuu schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:23:
[...]
Op 0:45 minuut zie je het duwtje waarvoor Max taakstraf kreeg.
Is dit niet verheerlijking van ongewenst gedrag FIA? Maar ondertussen wel gebuiken voor een hippe promo film.
FIA vind het ongewenst en heeft Verstappen ervoor bestraft.
FOM maakt deze videos.
Twee verschillende partijen waarbij de een gelijk heeft qua "ongewenst" maar de ander het wel leuk kan gebruiken voor "er is sensatie". Dat is hetzelfde als dat dit soort videos ook vaak vol zitten met zware crashes. Het is leuk voor op beeld, maar niet "de werkelijkheid".
Haha...een Minardi Toyotanachtnet schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:17:
Ik zou voorzichtig zijn met een F1 wagen zo hoog op de vork te nemen.
[Afbeelding]
Crashes, mits de bestuurder niet dood of zwaargewond is vind ik prima, een ongeluk gehad kan je niet voorkomen.RobertMe schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:25:
[...]
Is gisteren al besproken in het algemene topic.
FIA vind het ongewenst en heeft Verstappen ervoor bestraft.
FOM maakt deze videos.
Twee verschillende partijen waarbij de een gelijk heeft qua "ongewenst" maar de ander het wel leuk kan gebruiken voor "er is sensatie". Dat is hetzelfde als dat dit soort videos ook vaak vol zitten met zware crashes. Het is leuk voor op beeld, maar niet "de werkelijkheid".
Maar zo'n klein duwtje straffen.. Onzin. Maargoed, mijn mening.
Marcus Ericsson is reserve driver voor Alfa Romeo Racing in Australië...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Mooi, kunnen we "I think Ericsson hit me us!" tenminste blijven gebruiken...Spotmatic schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:31:
https://twitter.com/alfar.../1105444348731125761?s=21
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Dit is voor als Gio weer 2 bolides afschrijft?Spotmatic schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:31:
https://twitter.com/alfar.../1105444348731125761?s=21
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
"I think Ericsson hit us" want het was z'n race engineer die dat riepATS schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:34:
[...]
Mooi, kunnen we "I think Ericsson hit me!" tenminste blijven gebruiken...
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Vorig jaar tijdens het Launch Event in Londen waren er demonstraties, de teams worden dan voorgesteld aan het publiek en er zijn interviews met de coureurs.
Was wel aardig om te zien.
Ik kan mooi nog een stukje kijken tijdens het ontbijt en dan naar het werk.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Nieuwe onboard graphics blijkbaar (via Reddit / Twitter van Gameren)
Ik ben benieuwd of dat witte vlakje links boven en die lijnen nog ergens voor gaan dienen, of dat het zinloze beeldvulling is.kevlar01 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:46:
[Afbeelding]
wow dat ziet er lelijk uitkevlar01 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:46:
[Afbeelding]

[ Voor 3% gewijzigd door AzzKickah op 12-03-2019 15:49 ]
Lijnen zijn zinloze beeldvulling, blokje kan misschien nog gebruikt worden voor fototje of lapnummer? geen idee.ATS schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:48:
[...]
Ik ben benieuwd of dat witte vlakje links boven en die lijnen nog ergens voor gaan dienen, of dat het zinloze beeldvulling is.
Mee eens. Het geeft ook wat herkenbaarheid.AzzKickah schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:49:
Ik snap niet dat dat werkelijk elk jaar weer een complete overhaul nodig heeft. Man man man man.
Kijk bijv. naar de graphics van de Champions League ofzo, dit is ook al jaren hetzelfde of vergelijkbaar.
De F1 was jarenlang ook hetzelfde op wat vernieuwingen na, maar de afgelopen jaren zijn er wel veel wijzigingen doorgevoerd.
Waarschijnlijk ziet het er live wel beter uit dan op het plaatje maar goed... we gaan het zien
Veel cleaner dan die spaceship simulator overlay van vorig jaar.kevlar01 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:46:
[Afbeelding]
Lijkt me nog steeds het concept voor de graphics, niet de daadwerkelijke graphics. Met wat kleurovergangen, schaduwen e.d. ziet het er al snel wat gaver uit. Zie de graphics van vorig jaar.kevlar01 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:46:
[Afbeelding]
Wel gek dat ze Max zijn snelheid laten zien bij een Mercedes.kevlar01 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:46:
[Afbeelding]
No matter the age, never lose the Kramer inside
Closing speedHmtsjmftsch schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:05:
[...]
Wel gek dat ze Max zijn snelheid laten zien bij een Mercedes.
Ik ben overigens nog steeds van mening dat ze die halo moeten gebruiken om de coureurafkorting op te zetten, zodat vanaf die cam ook duidelijk is welke auto je naar zit te kijken... Vorig jaar hadden enkele teams dat.
[ Voor 34% gewijzigd door ATS op 12-03-2019 16:16 ]
ATS schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:14:
[...]
Closing speed
Ik ben overigens nog steeds van mening dat ze die halo moeten gebruiken om de coureurafkorting op te zetten, zodat vanaf die cam ook duidelijk is welke auto je naar zit te kijken... Vorig jaar hadden enkele teams dat.

Magnussen

Ocon (linksonder)

Leclerc
We kunnen best wat fan-favorite dingen verzinnen en sommige zijn er nu ook gekomen. Ik vind nieuwe graphics elk jaar wel verfrissend, straalt ook het innovatieve karakter van de sport uit. De vergelijking met de champions league is een beetje mank, want dat probeert echt zijn eigen internationale 'merk' te zijn, bovenop de regionale divisies (die allemaal wel elk jaar nieuwe graphics hebben afaik).
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
En dat is dan ook de reden dat hij helaas geen stoeltje meer heeft.
"When you grow up your heart dies"
2008 — https://streamable.com/c3i5q
2012 — https://streamable.com/caex6
2014 — https://streamable.com/a4f9e
2015 — https://streamable.com/x2yhi
2016 — https://streamable.com/cubnn
2017 — YouTube: 2017 Australian Grand Prix: Lewis Hamilton Onboard Pole Lap
2018 — YouTube: Lewis Hamilton's Pole Lap | 2018 Australian Grand Prix
NB: domineert hier sinds het V6-T/H era...
Volgens mij kunnen we niet wachten!

Wel jammer dat we ook dit jaar Olav of Jack niet mogen afbranden

DoeEensGek schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 17:15:
Nu al 10 Pagina's.
Volgens mij kunnen we niet wachten!
Oh en @DoeEensGek nvm. Las je tekst niet goed
[ Voor 23% gewijzigd door Jasphur op 12-03-2019 17:22 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
nog 56,3 uur voor FP1
I served in a company of heroes.
Databundel is tegenwoordig in de hele EU geldig héCFC-Mathijs schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 18:36:
Present! Het kijken van FP1 en FP2 zal lastig worden omdat ik dan naar huis rij vanuit Oostenrijk. Maar ik hoop dat ik aangenaam verrast ga worden ;-)
https://www.telegraaf.nl/...moment-op-snelweg-gefilmdCFC-Mathijs schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 18:36:
Present! Het kijken van FP1 en FP2 zal lastig worden omdat ik dan naar huis rij vanuit Oostenrijk. Maar ik hoop dat ik aangenaam verrast ga worden ;-)
Testing, one, two ...
Je bent niet serieus hoop ik?

Mwa, gewoon je ogen op de weg houden, dan kan je toch gewoon luisteren naar het commentaar van de f1 race. Zolang je geen optie hebt dat het afspelen verder gaat met screen off.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Dan hang je het scherm toch niet recht voor je neus? Volgens mij wordt je dan behoorlijk afgeleid. Ik denk dat dit wel valt onder een artikel 5Dacuuu schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:35:
[...]
Mwa, gewoon je ogen op de weg houden, dan kan je toch gewoon luisteren naar het commentaar van de f1 race. Zolang je geen optie hebt dat het afspelen verder gaat met screen off.
Ik vraag me al een tijdje af hoeveel f1-volgers hier meedoen/meelezen.
Minimaal 175 231 dus!Jackson6 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:09:
Nu al 175 reacties op de poll die ik vanochtend heb gepost hier, goed bezig mensen!
Die gast zit gewoon met een scherm remt video recht in zijn blikveld. Die kijkt echt niet naar de weg. Natuurlijk kan je het commentaar luisteren, maar dat doe je niet op deze manier.Dacuuu schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:35:
[...]
Uhm...Lootbox schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:52:
Kijk hoeveel sneller de wagens in 2004 waren. V12 motoren moet gewoon weer terugkomen.
Italie (Monza) 2004. Pole tijd 1:20.089
Italie (Monza) 2018. Pole tijd 1:19.119
Nee, de auto waren niet sneller. Maar ze klonken wel veel beter

Die van vroeger zijn juist kunstmatig omdat ze ineens met een v12 redenBart-Willem schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 20:03:
Behalve dat de snelheidsrecords nu nogal kunstmatig zijn, zeker omdat ze ineens extra DRS-zones toevoegden en/of langer maakten.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
https://streamable.com/un...00f5chNW9ZDoZkNBdFJVPhvnM
Für die Deutschsprachigen unter uns.
Interviews met het Oostenrijkse Servus TV waarin Marko en Max over de verwachtingen praten.
[ Voor 4% gewijzigd door Razorbite op 12-03-2019 20:52 ]
Ik vind dat ze bij RBR wel erg optimistisch zijn over hun kansen dit jaar. Ze laten geen moment onbenut om te laten blijken dat ze er erg goed voorstaan. Zou het dan toch......
Komend jaar heb ik een jubileum: 25 jaar Formule 1 volger!!! Ik denk dat ik in al die jaren misschien 6 races niet live heb kunnen zien....
Volgens mij is de eerste FP om 2 uur snachts, hoop dat je dan niet aan het werk bent.pilskes schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 20:55:
Erg blij dat het weer gaat beginnen, jammer dat ik zaterdag moet werken! Hopelijk vrijdag vrij zodat ik wel de FP's kan volgen.
Ik vind dat ze bij RBR wel erg optimistisch zijn over hun kansen dit jaar. Ze laten geen moment onbenut om te laten blijken dat ze er erg goed voorstaan. Zou het dan toch......
Komend jaar heb ik een jubileum: 25 jaar Formule 1 volger!!! Ik denk dat ik in al die jaren misschien 6 races niet live heb kunnen zien....
FP kan ik volgens mij niet kijken met Ziggo instap pakket, maar ga proberen om de quali en race wel live te zien.
En ben benieuwd of ik de enige ben die meer uitkijkt naar de quali dan de race?
---RAWE CEEK!!!---
Bensimpel
Positieve meneer
Kanaal 14 is gratis, voor Melbourne wordt hier wel de vrije trainingen op uitgezonden. Geen idee hoe het met de andere races zit.NoFearCreations schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:04:
[...]
Volgens mij is de eerste FP om 2 uur snachts, hoop dat je dan niet aan het werk bent.
FP kan ik volgens mij niet kijken met Ziggo instap pakket, maar ga proberen om de quali en race wel live te zien.
😆 - Denk ook eens om ;)
Vanaf dit seizoen kun je FP's ook volgen op Ziggo Sport kanaal 14 en dus je instap pakket.NoFearCreations schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:04:
[...]
Volgens mij is de eerste FP om 2 uur snachts, hoop dat je dan niet aan het werk bent.
Zelf ga ik toch FP1 maar overslaan. Wel sta ik even iets vroeger op om FP2 te kijken.
FP3 wordt het denk ik ook niet, maar de Q uiteraard wel.
-
Wie weet luistert ie gewoon snollebollekes (muziek) via de Youtube app. Met een onbeperkt data abo niet eens zo vreemd.
---RAWE CEEK!!!---

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Nee, die is eruit.alexbl69 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:29:
Weet iemand of er nog een 'klassieke' live-timing app is of komt? Kan hem niet vinden.
Was laatst wel een update van de F1 app met aanpassingen van de timing.
Misschien net als de testweek een live YouTube feed van de live timing?alexbl69 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:29:
Weet iemand of er nog een 'klassieke' live-timing app is of komt? Kan hem niet vinden.
Bedankt voor je antwoord.MikeyMan schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:35:
[...]
Nee, die is eruit.
Was laatst wel een update van de F1 app met aanpassingen van de timing.
Jammer. Die live data was een flink deel van m'n 'F1-experience'. Continu de actuele rondetijden van iedereen en de leeftijd van de banden is heel prettige info voor je beeld van de race.
Zou fijn zijnTrekDr0p schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:38:
[...]
Misschien net als de testweek een live YouTube feed van de live timing?
[ Voor 20% gewijzigd door alexbl69 op 12-03-2019 21:39 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Als het goed is voldoet de live timing in de gewone app nu wel.alexbl69 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:39:
[...]
Bedankt voor je antwoord.
Jammer. Die live data was een flink deel van m'n 'F1-experience'. Continu de actuele rondetijden van iedereen en de leeftijd van de banden is heel prettige info voor je beeld van de race.
[...]
Zou fijn zijn
Daar zat het van origine ook in, maar na een update waar veel gezeik op kwam hebben ze de oude versie van de timing als losse app uitgebracht.
Voor de Q kom ik gewoon mijn bed uit aangezien ik vrijdag nog wel een beetje bijtijds in bed kan liggen en de Q "pas" om 7 uur is.NoFearCreations schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:04:
[...]
De race wordt wat lastiger aangezien ik toch niet voor een uurtje of 2-3 in bed verwacht te liggen en dan is 6.10 wel erg vroeg.
Maar ja, het is wel de eerste race van het seizoen met nieuwe coureurs in de topteams en overall best wat wisselingen dus toch wel heel interessant om te gaan zien wat dat oplevert in de race.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Krijg je ervoor betaald?ATS schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:23:
Geh, krijg ineens mail van Ziggo dat ik kaarten gewonnen heb voor het bijwonen van de eerste uitzending... Dat wordt wel heul vroeg op....
Ik ben niet zo'n ochtendwonder, maar om nou ook nog eens extern te gaan kijken...
Hopelijk loopt de race niet uit... dan rijdt iemand anders maar en neem ik de tablet mee voor onderweg
Ik denk het niet, aangezien bijvoorbeeld Ziggo deze ook aanbiedt als betaalde dienst... Het zou wel tof zijn, want delay bij YouTube instellen is heeel eenvoudig!TrekDr0p schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:38:
[...]
Misschien net als de testweek een live YouTube feed van de live timing?
Met name verbaasd dat Marko inderdaad sneller denkt te zijn dan Mercedes, kijkende naar Oostenrijkse interview.pilskes schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 20:55:
Mijn boefje is liev!
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Tja, zo zijn ze elk seizoen eigenlijk wel een beetje. Het verschil is dat ze deze keer echt een gigantische sprong in vermogen lijken te gaan zetten.pilskes schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 20:55:
Stel dat het klopt wat ik aan het begin van de testweken linkte, dat de Honda PU nu dichtbij het niveau van Mercedes en Ferrari zit, eind 2018. Gooi het op 780pk voor de motor en dan de 163pk voor de MGU-K waar de Mercedes en Ferrari eind 2018 rond de 790pk+163pk zaten. Vervolgens stel dat Mercedes en Ferrari beiden ongeveer 20pk hebben gevonden. Dan zitten ze rond de 800pk+163pk. Nog steeds een gat van 30pk, maar zet het eens af tegen waar ze begin 2018 zaten, of helemaal eind 2018. Eind 2018 zou de Renault B-spec op 710pk+163pk hebben gezeten en de C-spec op 730pk=163pk. Het gat was minstens 50pk met de C-spec en 70pk met de B-spec die zich beter gedroeg. Het gat in vermogen zal al snel gehalveerd zijn over de winter. Dat is een enorme stap voorwaarts. Zelfs als Mercedes en Ferrari meer hebben gevonden dan 20pk, zal het gat alsnog fors zij gekrompen als Honda echt flinke vorderingen heeft gemaakt.
Brandstof zal het probleem ook niet zijn denk ik. De RB15 lijkt wederom dusdanig veel kleiner te zijn dat ze waarschijnlijk gewicht besparen ten opzichte van Mercedes en Ferrari. Dat kan je dan steken in meer brandstof meenemen. Ga er ook niet vanuit dat die Honda qua efficiëntie op hetzelfde niveau zal zitten. Dat hoeft ook niet als RBR het elders compenseren kan.
Gaat Verstappen zaterdag zomaar even pole pakken? Ik durf het te betwijfelen. Kansloos derde rij elke keer tenzij? Nee, dat kan wel eens voorbij zijn. Ik kijk ook veel meer uit naar de kwalificatie dan de race. De race zal waarschijnlijk een saaie optocht worden. Misschien wordt het wat als het altijd onvoorspelbare weer daar, eens regen oplevert.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dan de stem van Olaf erachter: "Dag dames en heren hartelijk welkom bij de grote prijs van ....... vanaf het circuit ...... in ........"
ZIN IN!

[ Voor 32% gewijzigd door Damian op 12-03-2019 22:52 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Ja en dat doen ze allemaal op exact dezelfde manier met dezelfde afwegingen en verhoudingen?MikeyMan schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 23:12:
@DaniëlWW2 gewicht besparen? Ze zitten ongetwijfeld allemaal bovenop het minimum gewicht.
Denk het toch niet. Die RB is gewoon een merkbaar kortere en slankere auto. Er zit gewoon minder fysiek materiaal in. Ik had het laatst er nog over dat ik sterk vermoede dat de RB14 relatief meer brandstof met zich meedroeg. Waarom zou de zeer vergelijkbare RB15 dat opeens niet doen. Zeker omdat de Honda PU waarschijnlijk kleiner is waardoor de ruimte voor de brandstoftank zeker niet verminderd zal zijn.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Wie zit er komend weekend ook zo bij?
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
We zijn er weer bij!!
De vrije trainingen als ik over gezien ik gewoon moet werken.
Maar de q en de race bij gaat zeker lukken met een half jaar oude baby
FIA/FOM bezig met een ‘Williamsje’? Duurt lang!
Ah, de stream begint om 7:10 uur
[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 13-03-2019 07:05 ]
Zijn een beetje laat ja.Jasphur schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 07:02:
[...]
FIA/FOM bezig met een ‘Williamsje’? Duurt lang!
Ah, de stream begint om 7:10 uur
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
De intro met het nummer van de Chemical Brothers vond ik zo slecht nog niet. Tipt nog steeds niet aan dat epische nummer van Brian Tyler, maar was zeker niet slecht.Rivanov schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 07:11:
They're live!
[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 13-03-2019 07:24 ]
Nummer van Brian Tyler blijft toch gewoon de intro-tune? Deze Chemical Brothers is toch een extraatje? Of heb ik het mis.Jasphur schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 07:24:
[...]
De intro met het nummer van de Chemical Brothers vond ik zo slecht nog niet. Tipt nog steeds niet aan dat epische nummer van Brian Tyler, maar was zeker niet slecht.
Zo heb ik het ook begrepen. Dus hopelijk hebben we het goed begrepen en beginnen we elke race met dat nummer.Rivanov schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 07:25:
[...]
Nummer van Brian Tyler blijft toch gewoon de intro-tune? Deze Chemical Brothers is toch een extraatje? Of heb ik het mis.
Aaaawh. ‘Daniel Avocado’. En die reacties haha.
Daniel Avocado. We just love it 🥑😍
— Formula 1 (@F1) 12 maart 2019
Lining up on the grid with Kiwi Raikkonen...?
🎥 @anniemaykearney pic.twitter.com/ssKeztCyJ9
[ Voor 20% gewijzigd door Jasphur op 13-03-2019 07:32 ]
No matter the age, never lose the Kramer inside
waarom zou je meer brandstof mee willen nemen? je mag toch niet meer gebruiken dan 110KG! omhoog gegaan van 105 ten opzichte van vorig jaar. de fuelflow meters zorgen ervoor dat jij in de marge blijft! teams zullen altijd proberen het maximum te gebruiken op de sample die nodig is voor de meting na dan! Immers fuel=power! teams zijn de afgelopen jaren zelfs bezig geweest olie te verbranden voor meer prestatie bewijzende het beruchte tankje van merc/fer om de "partymode" te kunnen gebruiken en zo om het maximum KG aan Brandstof te geraken! T werd zelfs in de race gebruikt tot de Fia daar ( gedeeltelijk ) een stokje voor stak! Dus meer brandstof mee nemen heeft absoluut geen zin!DaniëlWW2 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:44:
[...]
Tja, zo zijn ze elk seizoen eigenlijk wel een beetje. Het verschil is dat ze deze keer echt een gigantische sprong in vermogen lijken te gaan zetten.
Stel dat het klopt wat ik aan het begin van de testweken linkte, dat de Honda PU nu dichtbij het niveau van Mercedes en Ferrari zit, eind 2018. Gooi het op 780pk voor de motor en dan de 163pk voor de MGU-K waar de Mercedes en Ferrari eind 2018 rond de 790pk+163pk zaten. Vervolgens stel dat Mercedes en Ferrari beiden ongeveer 20pk hebben gevonden. Dan zitten ze rond de 800pk+163pk. Nog steeds een gat van 30pk, maar zet het eens af tegen waar ze begin 2018 zaten, of helemaal eind 2018. Eind 2018 zou de Renault B-spec op 710pk+163pk hebben gezeten en de C-spec op 730pk=163pk. Het gat was minstens 50pk met de C-spec en 70pk met de B-spec die zich beter gedroeg. Het gat in vermogen zal al snel gehalveerd zijn over de winter. Dat is een enorme stap voorwaarts. Zelfs als Mercedes en Ferrari meer hebben gevonden dan 20pk, zal het gat alsnog fors zij gekrompen als Honda echt flinke vorderingen heeft gemaakt.
Brandstof zal het probleem ook niet zijn denk ik. De RB15 lijkt wederom dusdanig veel kleiner te zijn dat ze waarschijnlijk gewicht besparen ten opzichte van Mercedes en Ferrari. Dat kan je dan steken in meer brandstof meenemen. Ga er ook niet vanuit dat die Honda qua efficiëntie op hetzelfde niveau zal zitten. Dat hoeft ook niet als RBR het elders compenseren kan.
Gaat Verstappen zaterdag zomaar even pole pakken? Ik durf het te betwijfelen. Kansloos derde rij elke keer tenzij? Nee, dat kan wel eens voorbij zijn. Ik kijk ook veel meer uit naar de kwalificatie dan de race. De race zal waarschijnlijk een saaie optocht worden. Misschien wordt het wat als het altijd onvoorspelbare weer daar, eens regen oplevert.
De RBR is tenopzichte van vorig jaar weer een stuk slanker geworden, de sidepods zijn net als die van ferrari nu omhoog geplaatst waardoor de openingen niet meer dan dat van een brievenbus zijn! Honda heeft het fantastisch gedaan om de motor so compact te krijgen dat het uberhaupt in t chacis past! Ik hoop echter dat dat niet zorgt voor problemen met betrouwbaarheid, dat is sinds de eerste races bij TR vorig jaar al mijn zorg geworden! maar we gaan het meemaken.
als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd
ok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!BJBoes schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:15:
[...]
waarom zou je meer brandstof mee willen nemen? je mag toch niet meer gebruiken dan 110KG! omhoog gegaan van 105 ten opzichte van vorig jaar. de fuelflow meters zorgen ervoor dat jij in de marge blijft! teams zullen altijd proberen het maximum te gebruiken op de sample die nodig is voor de meting na dan! Immers fuel=power! teams zijn de afgelopen jaren zelfs bezig geweest olie te verbranden voor meer prestatie bewijzende het beruchte tankje van merc/fer om de "partymode" te kunnen gebruiken en zo om het maximum KG aan Brandstof te geraken! T werd zelfs in de race gebruikt tot de Fia daar ( gedeeltelijk ) een stokje voor stak! Dus meer brandstof mee nemen heeft absoluut geen zin!
De RBR is tenopzichte van vorig jaar weer een stuk slanker geworden, de sidepods zijn net als die van ferrari nu omhoog geplaatst waardoor de openingen niet meer dan dat van een brievenbus zijn! Honda heeft het fantastisch gedaan om de motor so compact te krijgen dat het uberhaupt in t chacis past! Ik hoop echter dat dat niet zorgt voor problemen met betrouwbaarheid, dat is sinds de eerste races bij TR vorig jaar al mijn zorg geworden! maar we gaan het meemaken.

zullen ze geluisterd hebben naar de fans?
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Waarom je meer brandstof wil meenemen? Omdat er nu genoeg races zijn waar minder brandstof wordt meegenomen. Het is voordeliger om met een lichtere auto te starten en iets minder brandstof te hebben dan een zware auto met meer brandstof.BJBoes schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:15:
[...]
waarom zou je meer brandstof mee willen nemen? je mag toch niet meer gebruiken dan 110KG! omhoog gegaan van 105 ten opzichte van vorig jaar. de fuelflow meters zorgen ervoor dat jij in de marge blijft! teams zullen altijd proberen het maximum te gebruiken op de sample die nodig is voor de meting na dan! Immers fuel=power! teams zijn de afgelopen jaren zelfs bezig geweest olie te verbranden voor meer prestatie bewijzende het beruchte tankje van merc/fer om de "partymode" te kunnen gebruiken en zo om het maximum KG aan Brandstof te geraken! T werd zelfs in de race gebruikt tot de Fia daar ( gedeeltelijk ) een stokje voor stak! Dus meer brandstof mee nemen heeft absoluut geen zin!
Er wordt tijdens een race al zoveel "rustig aan gereden" om de banden te sparen dat de 105KG aan brandstof toch niet gebruikt wordt.
Wat het hele olie verbranden met je verhaal te maken heeft weet ik niet, zeker niet in combinatie met de party-mode die tijdens de kwalificatie wordt gebruikt. Want tijdens de kwalificatie rijden de teams echt niet met een volle tank. Waarvoor het olie verbranden wel wordt gebruikt is dat door de olie additionele stofjes aan de brandstof worden toegevoegd die de verbranding bevorderen. De brandstof/benzine is namelijk zeer streng gereguleerd aan wat erin mag zitten. Door olie te verbranden kunnen ze toch wat stofjes toevoegen die zorgen voor een betere verbranding.
RBR rijdt niet sinds dit jaar met hoge sidepots, dat deden ze vorig jaar ook al, net zoals een aantal andere teams. Dit uiteraard nadat Ferrari dit al in 2017 pionierde.De RBR is tenopzichte van vorig jaar weer een stuk slanker geworden, de sidepods zijn net als die van ferrari nu omhoog geplaatst waardoor de openingen niet meer dan dat van een brievenbus zijn! Honda heeft het fantastisch gedaan om de motor so compact te krijgen dat het uberhaupt in t chacis past! Ik hoop echter dat dat niet zorgt voor problemen met betrouwbaarheid, dat is sinds de eerste races bij TR vorig jaar al mijn zorg geworden! maar we gaan het meemaken.
En STR heeft intussen toch wel bewezen dat de Honda (van vorig jaar) betrouwbaar was. Ja, ze hebben vaak genoeg gewisseld, maar dat kwam of door crashes of was omdat STR werd opgeofferd als ontwikkelteam en ze daardoor vaker dan nodig nieuwe motoren kregen.
wat het olie verbranden met de race te maken heeft? vrij eenvoudig de party mode of wel een varriant word als engine setting gebruikt tijdens de race voor meer vermogen! Wat ze extra mengen met de brandstof hoeft aan brandstof de motor niet meer ingepompt te worden, scheelt toch weer 2 of 3 KG per race. De races waar jij het over hebt waar er niet met maximale tanks gereden word zijn er weinig en beperken zich tot de Micky mouse banen, Monaco, Hongarije meer of mindere mate singapore!RobertMe schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:25:
[...]
Waarom je meer brandstof wil meenemen? Omdat er nu genoeg races zijn waar minder brandstof wordt meegenomen. Het is voordeliger om met een lichtere auto te starten en iets minder brandstof te hebben dan een zware auto met meer brandstof.
Er wordt tijdens een race al zoveel "rustig aan gereden" om de banden te sparen dat de 105KG aan brandstof toch niet gebruikt wordt.
Wat het hele olie verbranden met je verhaal te maken heeft weet ik niet, zeker niet in combinatie met de party-mode die tijdens de kwalificatie wordt gebruikt. Want tijdens de kwalificatie rijden de teams echt niet met een volle tank. Waarvoor het olie verbranden wel wordt gebruikt is dat door de olie additionele stofjes aan de brandstof worden toegevoegd die de verbranding bevorderen. De brandstof/benzine is namelijk zeer streng gereguleerd aan wat erin mag zitten. Door olie te verbranden kunnen ze toch wat stofjes toevoegen die zorgen voor een betere verbranding.
[...]
RBR rijdt niet sinds dit jaar met hoge sidepots, dat deden ze vorig jaar ook al, net zoals een aantal andere teams. Dit uiteraard nadat Ferrari dit al in 2017 pionierde.
En STR heeft intussen toch wel bewezen dat de Honda (van vorig jaar) betrouwbaar was. Ja, ze hebben vaak genoeg gewisseld, maar dat kwam of door crashes of was omdat STR werd opgeofferd als ontwikkelteam en ze daardoor vaker dan nodig nieuwe motoren kregen.
zeker waar 60% vol vermogen of meer gereden word zitten ze altijd aan de max van 105 dit jaar dus 110Kg vast!
overigens waar TR vorig jaar best wel motoren gewisseld heeft zijn er toch ook een best aantal opgeblazen/stuk gegaan! Aan het einde het jaar had TR bijna 3 keer zoveel motoren verbruikt dan ze mochten! als de helft daarvan in season new versions waren is er nog steeds veel uitval! Ook tijdens de testweken hebben ze niet vol kunnen rijden ... dit had natuurlijk 2 oorzaken Gasley die 2X een wagen in de boarding parkeerd helpt niet!
[ Voor 9% gewijzigd door BJBoes op 13-03-2019 08:39 ]
als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd
Wat een pikkies zijn het allemaal eigenlijk hè, als je ze zo samen ziet staan. Lijkt net een schoolreisjeJasphur schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:37:
Damn. Mercedes zoekt de grenzen op.
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.