Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Hoe bedoel je dit precies? Dat huidig uitgebracht materiaal niet meer opnieuw gekeurd kan worden bij de RDW?sjirafje schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 00:16:
Er komt helemaal niets op een lijst. Fabrikanten zouden speciaal voor de Nederlandse markt steps moeten ontwikkelen en deze laten type keuren door de RDW. Dat kost veel te veel dus daar gaat geen enkele fabrikant zich aan wagen (niches zoals de stint en die PostNL karretjes daargelaten). Dit is een heel effectieve manier om stepjes illegaal te houden, precies zoals de fietsersbond/PON dit graag ziet.
De enige hoop die we in Nederland nog hebben is toekomstige Europese wetgeving die de toelating van LEV's regelt. Dan zijn we verplicht om zie hier op de weg toe te laten. Maar tot die tijd kan men in Den Haag lekker traineren.
Mijn boefje is liev!
De bestaande LEV's voldoen niet aan de Nederlandse eisen. Keuren heeft geen zin.JB schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:01:
[...]
Hoe bedoel je dit precies? Dat huidig uitgebracht materiaal niet meer opnieuw gekeurd kan worden bij de RDW?
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Ja precies, en de nieuwe gaan dus ook niet voldoen (op een paar na). Zo bakenen ze af, bedoel je?sjirafje schreef op woensdag 8 november 2023 @ 00:06:
[...]
De bestaande LEV's voldoen niet aan de Nederlandse eisen. Keuren heeft geen zin.
Mijn boefje is liev!
De eisen die door Den Haag gesteld worden passen niet bij LEV's. Ook nieuwe stepjes zullen dus niet voldoen. Wil een fabrikant toch een step uitbrengen die in Nederland legaal de weg op kan dan zal deze specifiek moeten ontworpen met de Nederlandse eisen in het achterhoofd. Dit maakt de step veel duurder. Daarnaast is de Nederlandse markt naar verhouding veel te klein, en zijn de eisen erg onduidelijk en lijken ze steeds te veranderen waardoor grote fabrikanten zich er niet aan wagen. Enkel kleine fabrikanten hebben het geprobeerd maar hebben het uiteindelijk allemaal opgegeven.JB schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:24:
[...]
Ja precies, en de nieuwe gaan dus ook niet voldoen (op een paar na). Zo bakenen ze af, bedoel je?
Ja precies, dus de spelregels worden bewust anders gemaakt en blijven ook zo begrijp ik? Ik weet niet welke eisen Den Haag voor ogen heeft, maar als het blijft bij de onveilige stap-step, zie ik er ook weinig in...sjirafje schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:39:
[...]
De eisen die door Den Haag gesteld worden passen niet bij LEV's. Ook nieuwe stepjes zullen dus niet voldoen. Wil een fabrikant toch een step uitbrengen die in Nederland legaal de weg op kan dan zal deze specifiek moeten ontworpen met de Nederlandse eisen in het achterhoofd. Dit maakt de step veel duurder. Daarnaast is de Nederlandse markt naar verhouding veel te klein, en zijn de eisen erg onduidelijk en lijken ze steeds te veranderen waardoor grote fabrikanten zich er niet aan wagen. Enkel kleine fabrikanten hebben het geprobeerd maar hebben het uiteindelijk allemaal opgegeven.
Mijn boefje is liev!
Ik ben bang dat onze overheid dan aanvullende eisen gaat stellen zoals een helmplicht. Alles om de step te ontmoedigen.sjirafje schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:49:
Mijn enige hoop is daarom gevestigd op Europese regels voor de toelating van LEV's, want dan kan Nederland er niet meer onderuit.
Ja dan kan dat ineens. Andere zaken die vanuit de EU onze kant op komen _moeten_ we allemaal doen...grun93 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:53:
[...]
Ik ben bang dat onze overheid dan aanvullende eisen gaat stellen zoals een helmplicht. Alles om de step te ontmoedigen.

Mijn boefje is liev!
Als er een helmplicht voor nodig is om andere “normale” E-steps legaal te krijgen, teken ik daar al wel voor!grun93 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:53:
[...]
Ik ben bang dat onze overheid dan aanvullende eisen gaat stellen zoals een helmplicht. Alles om de step te ontmoedigen.
Want weet iemand wat nou eigenlijk de extra eisen zijn die NL steld aan E-steps waardoor er weinig legaal zijn? Is dat dat het stap-steps moeten zijn of nog andere vreemde dingen?
Want dat betere E-steps zoals mijn Segway P65 met goede schijfremmen, verlichting, richtingaanwijzers, max 25 kmh en brede banden al niet legaal kunnen zijn snap ik echt niet.

Ik ben geen fan van fatbikes, maar dat die heel populair zijn als duurzaam vervoersmiddel zegt wel dat “men wil wel wat” en dat er wel stappen gezet moeten worden. En het zegt ook dat de overheid altijd achter de feiten aanloopt, nu dit “probleem” is ontstaan en ze er nu “wat mee moeten”.
Op handhaven via de politie hoeven we (gelukkig?) ook niet te rekenen dus gewoon zorgen dat er voldoende legale groene opties zijn is toch de beste oplossing.
Nederland is een perfect vlak land voor duurzame LEV vervoersmiddelen dus ze moeten er gewoon werk van maken ipv maar meer dingen te verbieden. En nee, de fietspaden zijn echt niet “al veel te vol”.
Weteringbrug ZO 9.900Wp — NW 6.270Wp — Totaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)
Ideaal op vakantie op de camping en voor ritjes in de buurt, richting het centrum, sportschool op en neer etc. Scheelt best wat auto kilometers. Wel illegaal, paar keer politie tegengekomen maar nooit staande gehouden.
Grote kans dat ik volgend jaar ga upgraden naar een Kugoo Kirin G3 voor wat meer power
[ Voor 28% gewijzigd door revolution-nl op 18-11-2023 20:44 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Ik maak denk ik geen kans dat hij ooit in Nederland goedgekeurd gaat worden maar aangezien ik 6 maanden per jaar hier in Spanje woon maakt het me geen drol uit dat ik niet in Nederland mag rijden. Gelukkig zijn ze hier niet zo moeilijk. Hij gaat maar 25 km per uur en dat is voor mij goed genoeg. Ik weet dat hij de 75 km kan halen maar met mijn gewicht is dat zeer moeilijk haalbaar. Maar nu mijn vraag. Er zitten 2 oplaadpoorten op en hij heeft maar één accu. Als hij helemaal leeg is duurt opladen 10 uur. Maar betekent het dat ik er twee opladers aan kan hangen. Zodat hij in 5 uur vol is? En mijn andere vraag. In de settings van mijn (gaspedaal of hoe zoiets ook heet) kan ik bij punt 7 de aantal snelheidsmagneten invoeren, hij staat op 30 maar ik kan doorklikken tot 100. Waar dienen deze voor en is het schadelijk als ik een ander getal dan 30 invoer?
:strip_exif()/f/image/efTs8UiQJmo27Aua6btW20Rv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xUggO9bTqDfeNRYGpuGpDkaG.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Valthermond0599 op 29-11-2023 23:37 ]
De step nieuwe van mijn dochter, EasyGo X1-turbo, gaat als hij uitstaat, vanzelf na 1 uur uit zichzelf weer aan. Iemand een idee hoe dat kan, en hoe op te lossen?
Gebruiksaanwijzing is er niet en de verkoper is failliet.
Internet heeft geen oplossing staan vandaar mijn roep hier om hulp.
Ik ben op zoek naar een elektrische step voor woon-werkverkeer als ik met trein reis, of voor in de stad als ik mijn auto aan de rand parkeer.
Is er hier consensus over welke merken betrouwbaar zijn? Ik spreek over garantie, merken die al langer dan een aantal jaar bestaan, batterij die vervangbaar is, duurzaamheid van de step zelf, veiligheid.
Ik zoek iets portabel om makkelijk mee te nemen op trein of in wagen, en dat nog wat comfortabel rijdt. Niet zoals die huursteps die ik al eens getest heb en waarbij ik elk graantje voel onder de wielen.
Ik ben Belg dus die esteps zijn volledig legaal bij ons.
Ninebot/segway waren een van de eerste, en zijn nog steeds de referentie eigenlijk.Aardappelnoot schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:15:
E-scooterland lijkt wel nog het wilde westen. Zoveel merken, zoveel prijsverschillen, en toch lijken ze allemaal op elkaar.
Ik ben op zoek naar een elektrische step voor woon-werkverkeer als ik met trein reis, of voor in de stad als ik mijn auto aan de rand parkeer.
Is er hier consensus over welke merken betrouwbaar zijn? Ik spreek over garantie, merken die al langer dan een aantal jaar bestaan, batterij die vervangbaar is, duurzaamheid van de step zelf, veiligheid.
Ik zoek iets portabel om makkelijk mee te nemen op trein of in wagen, en dat nog wat comfortabel rijdt. Niet zoals die huursteps die ik al eens getest heb en waarbij ik elk graantje voel onder de wielen.
Ik ben Belg dus die esteps zijn volledig legaal bij ons.
Alle andere merken nemen wat meer risico, en kunnen daarom wat extra, maar vertrouw ik niet veel op een langtijdig bestaan (zowel qua levensduur als werking bedrijf)
Aha Segway klinkt idd bekend, dan ga ik gewoon daar een modelletje zoeken, thanks!bottom line schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:37:
[...]
Ninebot/segway waren een van de eerste, en zijn nog steeds de referentie eigenlijk.
Alle andere merken nemen wat meer risico, en kunnen daarom wat extra, maar vertrouw ik niet veel op een langtijdig bestaan (zowel qua levensduur als werking bedrijf)
Ik ben op zoek naar een elektrische step, ik heb een ev6 besteld en zal deze moeten gaan opladen bij een laadpunt wat op ca 1.5km van mijn huis is(wel serieus berg op)
Ik mag dit inbrengen in mijn mobiliteitsbudget maar het kost me uiteindelijk dus nog steeds geld wat voor mij belangrijk is is vooral het volgende:
-Relatief betaalbare beschikbaarheid van onderdelen(wil er toch wel een tijdje mee verder kunnen)
-Snelheid van 25km\u(ik weeg 100kg en zou deze snelheid dus wel graag willen halen en kunnen aanhouden)
-Range is bijvoorbeeld minder belangrijk, als ik in de praktijk 20 km kan halen ben ik tevreden
Voor de rest maakt het me eigenlijk vrij weinig uit dus is goedkoper beter, ik zou deze graag willen kopen bij bv amazon of bol aangezien retour dan makkelijk zou gaan bij eventuele problemen, maar als het prijsverschil echt groot is denk ik dat ik bv aliexpress ook wel zal kunnen inbrengen bij mijn werkgever.
Ik heb gemerkt dat dit topic al even niet meer wordt gebruikt maar ik zie door de bomen het bos niet meer en hoop dat iemand me hier een goed advies kan geven
[ Voor 5% gewijzigd door izzet3838 op 06-02-2024 17:03 ]
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
XIAOMI Electric Scooter 4 Lite EU Edition - Elektrische step
Ik had eerst een Xiaomi M365 een van de eerste prima ding verder en redelijk snel 25 km/h zeker, berg op wat minder power moet ik zeggen.izzet3838 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 16:58:
Dag beste mede-tweakers
Ik ben op zoek naar een elektrische step, ik heb een ev6 besteld en zal deze moeten gaan opladen bij een laadpunt wat op ca 1.5km van mijn huis is(wel serieus berg op)
Ik mag dit inbrengen in mijn mobiliteitsbudget maar het kost me uiteindelijk dus nog steeds geld wat voor mij belangrijk is is vooral het volgende:
-Relatief betaalbare beschikbaarheid van onderdelen(wil er toch wel een tijdje mee verder kunnen)
-Snelheid van 25km\u(ik weeg 100kg en zou deze snelheid dus wel graag willen halen en kunnen aanhouden)
-Range is bijvoorbeeld minder belangrijk, als ik in de praktijk 20 km kan halen ben ik tevreden
Voor de rest maakt het me eigenlijk vrij weinig uit dus is goedkoper beter, ik zou deze graag willen kopen bij bv amazon of bol aangezien retour dan makkelijk zou gaan bij eventuele problemen, maar als het prijsverschil echt groot is denk ik dat ik bv aliexpress ook wel zal kunnen inbrengen bij mijn werkgever.
Ik heb gemerkt dat dit topic al even niet meer wordt gebruikt maar ik zie door de bomen het bos niet meer en hoop dat iemand me hier een goed advies kan geven
Nu een Pure Air2 en wat een verschil qua power een ook 10 inch wielen en werkelijk een prima ding. Nu zijn ze al bij Air3 dus dat kan alleen maar beter zij. Zeker een optie om eens te bekijken. Ze hebben nu van die heel fraaie compacte opvouwers.
https://purescooters.be/collections/e-scooters
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Helm met ledjes voor betere zichtbaarheid met MIPS GIant) erin dat kan een hoop hoofdletsel voorkomen. Ben al eens gevallen zonder helm (gladde ondergrond) maar gelukkig ver verwijderd van een bloembak die er stond anders had het anders af kunnen lopen...............grun93 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:53:
[...]
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Het is misschien wel veiliger, maar voor mij zou dat een brug te ver zijn. Ik ben geen kerstboom.aveenhuysen schreef op maandag 1 april 2024 @ 14:36:
Helm met ledjes voor betere zichtbaarheid met MIPS GIant) erin dat kan een hoop hoofdletsel voorkomen.
En hoe lang het oogluikend wordt toegestaan dat 12-jarigen 40 rijden op fat bikes.
Nagekeken: geen losse draadjes.
Als ik het display aanzet dan knippert er een lege batterij indicator. Koplamp doet het wel.
Iemand een idee in welke richting ik moet zoeken?
Gecheckt: voltage batterij is 41 volt
Voltage wordt netjes door de motorcontroller aan het display gegeven, ook 41 volt gemeten.
In deze step zit zo'n gesloten blauw blok als accu, met de BMS er in, dus die kan ik moeilijk controleren. Wel stopt de lader netjes als de batterij vol is, met een groen lampje als resultaat.
Wat zou ervoor kunnen zorgen dat het display (of BMS) alsnog denkt dat de batterij leeg is?
Ik kocht deze step eigenlijk om mijn andere step te repareren, dat display (zelfde display) doet helemaal niks meer, ondanks dat er 24 volt wordt doorgeven (dat is een 24 volt batterij/motor systeem)
Bedankt voor tips alvast!
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Ik ben op zoek naar wat advies met betrekking tot de aankoop van 2 steps. Er zijn zoveel mogelijkheden, maar ik heb voornamelijk 1 belangrijk criteria met betrekking tot de grootte wanneer ze opgevouwen zijn.
Wat informatie:
Ik ga door Europa reizen (voornamelijk Noorwegen, Finland, de Baltische staten en vervolgens richting Albanië) en woon in Nederland. We willen 2 steps om te gebruiken tijdens het reizen, zodat we niet alles met onze camper hoeven te doen. Eerder had ik een Xiaomi M365, maar omdat ze illegaal zijn in Nederland heb ik hem verkocht. Nu ben ik op zoek naar iets anders.
- Maximaal 90 cm lang wanneer opgevouwen (dus van voor- naar achterwiel). Dit is een must, omdat dit de ruimte is die we hebben om ze op te bergen.
- Het liefst zo licht mogelijk.
- Snelheid is niet al te belangrijk, 20-25 km/u is prima.
- Een bereik van ongeveer 30-40 km is prima.
- Prijs bij voorkeur onder €400-€500, hoewel ik ook naar tweedehands zal kijken.
Ik ben 180 cm en 75 kg, mijn vriendin is 160 cm en 45 kg.
Tot nu toe heb ik gezien dat de Joyor F3 en F5 binnen deze criteria passen, maar ik zie gemengde recensies over ze.
Ik hoopte wat aanbevelingen te horen of misschien ervaringen met de Joyor-modellen. Bedankt allemaal!
Ryzen 5600X | RX 6700 XT | 2x16GB Gskill | Cooler Master NR200
Iemand die een goede winkel kent waar ik e-step kan halen? Of een bepaald merk aanraden? Zie nu op mediamarkt bijvoorbeeld 2 e-steps staam die legaal de weg op mogen.
Ja dat weet ik. Er stond dat je om de 7 a 8 sec jezelf af moet zetten van de step, vind dat wel redelijk. Maar wil natuurlijk ook ene proefritje maken. Zie eigenlijk alleen mediamarkt als winkel met enige aanbod. Enige goede winkels en of merken/modellen die jullie mij aan kunnen raden?sjirafje schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:48:
Ben je er van bewust dat deze steps van het type step ondersteuning zijn. Deze hebben geen gashendel en je zult moeten blijven steppen om ze aan de gang te houden. Dit is het enige type e-step wat in Nederland op de openbare weg is toegestaan.
Mocht de link niet lukken, het gaat om de PRO-MOUNTS UrbMob Kick&Go & de SEGWAY Ninebot Kickscooter E2 PRO E. Iemand nog andere suggesties? Budget is rond de 4 a 500 euro.
Ik ben ook wel in de markt voor zo een step ondersteund legaal ding.Nietdatikweet schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:15:
Voor nu zie ik deze 2 modellen die legaal de weg op mogen. https://www.mediamarkt.nl...t%20voor%20openbare%20weg
Mocht de link niet lukken, het gaat om de PRO-MOUNTS UrbMob Kick&Go & de SEGWAY Ninebot Kickscooter E2 PRO E. Iemand nog andere suggesties? Budget is rond de 4 a 500 euro.
De hele handel en zooi is helaas zo onduidelijk als wat. Ook bij RDW is het niet makkelijk om te vinden welke wel of niet zijn toegestaan, en ik wil geen gezeik met mijn WA verzekering.
Daarom vind ik online kopen echt een probleem, en MM valt bij mij onder online (want ook niet aanspreekbaar of enige vorm van service zoals een Decathlon dat wel een beetje biedt)
Deze keten vind ik meer serieus overkomen https://www.welectric.nl/cat/e-steps/
Maar dan zijn de legale versies wel weer wat duurder.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ga in ieder geval voor 10 inch wielen dat is veel comfortabeler. Rij zelf een Pure Pro 2 (10 inch) en wat een verademing vergeleken met de eerderer Xiaomi M365 (8.5 inch) en minder vaak lek.Nietdatikweet schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:15:
Voor nu zie ik deze 2 modellen die legaal de weg op mogen. https://www.mediamarkt.nl...t%20voor%20openbare%20weg
Misschien mis ik iets, maar MM zegt dat deze steps geschikt zijn voor de openbare weg. Geschikt is niet hetzelfde als legaal? Volgens Segway zelf mag je met de E2 Pro juist niet op de openbare weg.Nietdatikweet schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:15:
10 inch is inderdaad wel bijna een vereiste! Voor een comfortabele en enigzins geveerde rit. Zeker als je de bandenspanning ook wat lager doet want bij 2 bar of hoger is het alsnog snoeihard.aveenhuysen schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:34:
[...]
Ga in ieder geval voor 10 inch wielen dat is veel comfortabeler. Rij zelf een Pure Pro 2 (10 inch) en wat een verademing vergeleken met de eerderer Xiaomi M365 (8.5 inch) en minder vaak lek.
Mijn Segway P65 heeft 10 inch banden die 3 inch breed zijn, en daarmee kan ik zelfs over grind rijden!!! En gras / off road terrein. Heeft ook een heerlijk bochtengevoel, zo op de wang van de band rijden.
Weteringbrug ZO 9.900Wp — NW 6.270Wp — Totaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)
Volgens de overheid mogen er maar 4Nietdatikweet schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:38:
Iemand nog een aanrader qua e step, het liefst met kenteken zodat ik gewoon de weg op kan gaan. Zoveel keus ik kan gewoon niet kiezen. budget max 500 liefst minder natuurlijk.
Dus zoveel keus heb je nog niet.
https://www.rdw.nl/partic...f-uw-e-step-de-weg-op-mag
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Al jaren via deze methode, nul problemen ondervonden.Nietdatikweet schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:15:
Aantal tweakers hier die gewoon steppen met een e step ondanks dat het niet toegestaan is? Wordt het een beetje gedoogd door de politie of geven meteen een waarschuwing/ boete?
soms heb je mazzel en rijden ze gewoon langs.Nietdatikweet schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:15:
Aantal tweakers hier die gewoon steppen met een e step ondanks dat het niet toegestaan is? Wordt het een beetje gedoogd door de politie of geven meteen een waarschuwing/ boete?
soms heb je mazzel en krijg je een waarschuwing.
soms heb je pech en krijg je een boete.
soms heb je meer pech en nemen ze het voertuig in beslag en geven een boete.
er is geen 100% zekerheid te geven, hebben ze het druk met andere dingen dan heb jij meer kans op mazzel.
Is de moeder van de agent gisteren ondersteboven gereden door een step heb je meer kans op pech..
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Verschild denk ik ook per regio. Ik heb hier in de buurt in 1.5 jaar tijd al veel kilometers gereden op de step en nog niet eens een waarschuwing gekregen. Terwijl ik al wel een paar keer politie zag rijden die me echt al wel gespot heeft denk ik. Ik heb wel een betere step en altijd verlichting aan zodat ze wel kunnen zien dat het een degelijke step is. Voor wat het uitmaakt.Nietdatikweet schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:15:
Jammer. Kan niet wachten om m’n benzineauto te laten staan en met een elektrische step naar de winkel te gaan…
Dan pak je toch de (elektrische) fiets?Bestseller schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 06:06:
Ik lees dat de legalisatie van de elektrische step weer is uitgesteld door onze overheid.
Jammer. Kan niet wachten om m’n benzineauto te laten staan en met een elektrische step naar de winkel te gaan…
Vaak bu'j te bang!
Wellicht zit in het tweede wat je noemt de reden waarom men niet aan het eerste wil beginnen.Bestseller schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 06:06:
Ik lees dat de legalisatie van de elektrische step weer is uitgesteld door onze overheid.
Waar heb je dat gelezen?
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Legaliteit etc vind ik niet zo belangrijk.
[ Voor 12% gewijzigd door jantje112 op 14-08-2024 15:31 ]
Probeer de verkoper of lees de handleiding? Ik zou er sowieso een vuur- en rookmelder boven hangen.xane321 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:23:
Hey! Vandaag mijn kukirin master g2 binnen het is een 52v battery dus heb hem geladen kom net binnen en hij was nog steeds aan het laden nu zie ik de voltage all op 65v staan dit kan niet goed zijn lijkt me? [Afbeelding]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
En vol genoeg is vol genoeg, accu gaat langer mee als je die niet steeds vol oplaadt.xane321 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:51:
blijkbaar is er een batch met displays die niet de boel goed uitlezen denk dat ik er 1 van heb ik hou de boel in de gaten maar tot nu toe gaat alles goed
[ Voor 92% gewijzigd door Notna op 30-08-2024 09:05 . Reden: Dit is niets meer dan een linkdrop, en dat is verre van gewenst ]
Die tekst leest als een grote advertorial.
Serieus?Met een prijs van €1.900 positioneert het bedrijf zich ook als een betaalbare optie in vergelijking met andere populaire merken. [...] Deze scherpe prijsstelling, in combinatie met de wettigheid en veiligheid van het product, zou er wel eens voor kunnen zorgen dat de SELANA Alpha in korte tijd een groot marktaandeel verovert.
Dit is niet de eerste keer dat dit geprobeerd word. Ik verwacht eerlijk gezegd een stille dood voor dit project over een paar jaar, maar wie weet lukt het deze partij wel waar het anderen niet gelukt is.
[ Voor 1% gewijzigd door Notna op 30-08-2024 09:06 . Reden: Even een fatsoenlijke link in de quote ]
gedrag van motoragent was dat hij hierop jaacht, zag het op al z'n gedrag. hij kwam uit ander regiogebied (bij ons is er geen motorpolitie). foto van step gemaakt, en bij 2e keer wordt ie in beslag genomen. ook kon hij alles vertellen wat er in toekomst gebeurde.
heb al paar keer gesproken met wijkagent die er altijd beetje zij, als je netjes gedraagd kijk ik net ff andere kant op,
Vind jammer dat het gebeurd is, irritatie bij mij omdat ik bij aangifte's over diefstal geen tijd voor is dus geseponeerd (terwijl namen en kenteken bekent zijn) wordt maar ome agent op motor heeft wel ff tijd voor mij te bekeuren.
Ga dan achter de fatbike's aan die hier rond scheuren met 40km/h of dat er 2 mensen op 1 estep staan. ik ben altijd voorzichtig geweest en let altijd goed op in verkeer. meerdere politieauto's om mij heen gehad en rijden altijd door, maar ome agent op de politiemotor die denken, jaah die wil ik ff lekker naaien. met mn motorotje
[ Voor 15% gewijzigd door Soppyscroll op 05-09-2024 11:53 ]
Erg jammer inderdaad dat het zo moet in NL blijkbaar!
Heb het zelf ook meegemaakt. Weliswaar geen boete, maar wel staande gehouden en eerste officiele waarschuwing met mijn zo veilig als mogelijke Segway P65. Max 25 km/h, goede verlichting, richtingaanwijzers, brede banden, schijfremmen en stevig gebouwd.
Maar alsnog wordt je staande gehouden en krijg je gezeur over “ja maar er zijn anderen die wel harder gaan dan 25! En: “Je hebt geen helm op” Alsof ze me dan hadden laten gaan.
In het verleden heb ik vaak politieauto’s gezien en ze hebben me vast al een keer opgemerkt maar nooit staande gehouden nog. Maar nu op een rustige weg reed ik hun tegemoet en zij hadden blijkbaar niets te doen op hun surveillance rondje savonds.
Die Selana Alpha klinkt wel erg veelbelovend moet ik zeggen hoor. Zie die graag tegemoet op de Nederlandse wegen als eerste legale step!
Ja heel vreselijk, jammer dat er zulke politie agenten zijn. Die ook dan z’n grijns op gezicht geven van haha heb je gepakt.Gerco-M schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:24:
@Soppyscroll
Heb het zelf ook meegemaakt. Weliswaar geen boete, maar wel staande gehouden en eerste officiele waarschuwing met mijn zo veilig als mogelijke Segway P65. Max 25 km/h, goede verlichting, richtingaanwijzers, brede banden, schijfremmen en stevig gebouwd.
Maar alsnog wordt je staande gehouden en krijg je gezeur over “ja maar er zijn anderen die wel harder gaan dan 25! En: “Je hebt geen helm op” Alsof ze me dan hadden laten gaan.
In het verleden heb ik vaak politieauto’s gezien en ze hebben me vast al een keer opgemerkt maar nooit staande gehouden nog. Maar nu op een rustige weg reed ik hun tegemoet en zij hadden blijkbaar niets te doen op hun surveillance rondje savonds.
Die Selana Alpha klinkt wel erg veelbelovend moet ik zeggen hoor. Zie die graag tegemoet op de Nederlandse wegen als eerste legale step!
Wat is de gemiddelde boete? Want wordt bepaald door officier van justitie
Hij had het over dat het via officier van justitie ging, die bepaald de boete.Woohooo schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:41:
Dacht dat het 375 was + administratie kosten. Spijtig ja
Lol is der nu wel van af
Die boete van E375 is nog een ding. Als ik dat risico loop, een keer in de 2 jaar dat ik de step heb is dat nog te overzien. Maar ik kreeg een officiele waarschuwing nu, helemaal zonder boete. Geregistreerd, dus de volgende keer dat ze mij weer aan de kant zetten mogen ze mijn fantastisch veilige P65 (E1000!!) gewoon in beslag nemen, met waarschijnlijk de boete er nog bovenop.Soppyscroll schreef op donderdag 5 september 2024 @ 21:37:
[...]
Hij had het over dat het via officier van justitie ging, die bepaald de boete.
Lol is der nu wel van af

Ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds dit gebeurd is voor mij de lol er ook wel een beetje af is en mijn P65 eigenlijk alleen nog stof staat te verzamelen.
Dat dus, ik hoop dat selena het voor elkaar krijgt, en echt legaal wordt in Nederland. Heb miss toch wel beetje iets van nou ik ga die dan wel kopen. Heb ik wel voor over.Gerco-M schreef op donderdag 5 september 2024 @ 23:50:
[...]
Die boete van E375 is nog een ding. Als ik dat risico loop, een keer in de 2 jaar dat ik de step heb is dat nog te overzien. Maar ik kreeg een officiele waarschuwing nu, helemaal zonder boete. Geregistreerd, dus de volgende keer dat ze mij weer aan de kant zetten mogen ze mijn fantastisch veilige P65 (E1000!!) gewoon in beslag nemen, met waarschijnlijk de boete er nog bovenop.![]()
![]()
Ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds dit gebeurd is voor mij de lol er ook wel een beetje af is en mijn P65 eigenlijk alleen nog stof staat te verzamelen.
Gebruik m’n huidige step niet veel meer gewoon voor de lol om ff stukje te touren. Maar dat doe ik nu niet meer. Als ik de selena wel uitkomt en als ik m koop hoop ik gewoon om die zelfde politie motoragent tegen te komen en dan even van z’n vieze grijns die hij mij nu liet zien even laten zien dat ik nu een legale step heb 😜😜
https://youtu.be/TUMsduFCkoE?si=Td2erkzMYMFn7fHf&t=274
Nee. In die zin daarover zit een “misschien” wat net zo vaag is als elk kabinet tot nu toe heeft gezegd over de regels aanpassen voor de LEV voertuigen.sjeef schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:02:
In de laatste vlog van Jan-Willem geeft hij aan dat de RDW en overheid bezig zijn de regels aan te passen.
https://youtu.be/TUMsduFCkoE?si=Td2erkzMYMFn7fHf&t=274
En gezien de belangrijke problemen waar de regering mee bezig is en de wispelturigheid waar het beleid mee afwerkt verwacht ik daar helemaal niets van.
Hoewel: Het zou zomaar kunnen dat in een zeer helder moment een minister besluit om er iets aan te doen.
Maar gezien de huidige problemen met fatbikes verwacht ik erg weinig animo om een ander nieuw elektrisch voertuig legaal te maken…
Het is en blijft een risico. Ik heb de Xiaomi Mi 1S sinds januari 2021, mijn broer kocht een Xiaomi bijna twee jaar later en werd binnen twee weken staande gehouden, ook naar de officier van justitie en hij moest €375,00 boete betalen.Soppyscroll schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:49:
Vandaag, na 5 jaar gebruik van mijn elektrische step en 2 duizend km verder. Stopt er een ineens uit het niets een motoragent naast mij, in ons eigen kleine dorp. gelijk moest ik stoppen en dacht ja dit is raak, ik ben de sjaak. de motoragent wist alle regels van de steps, begon over legaalrijden website enzo en ja hoor boete. komt nog vanuit officier van justitie....
gedrag van motoragent was dat hij hierop jaacht, zag het op al z'n gedrag. hij kwam uit ander regiogebied (bij ons is er geen motorpolitie). foto van step gemaakt, en bij 2e keer wordt ie in beslag genomen. ook kon hij alles vertellen wat er in toekomst gebeurde.
heb al paar keer gesproken met wijkagent die er altijd beetje zij, als je netjes gedraagd kijk ik net ff andere kant op,
Vind jammer dat het gebeurd is, irritatie bij mij omdat ik bij aangifte's over diefstal geen tijd voor is dus geseponeerd (terwijl namen en kenteken bekent zijn) wordt maar ome agent op motor heeft wel ff tijd voor mij te bekeuren.
Ga dan achter de fatbike's aan die hier rond scheuren met 40km/h of dat er 2 mensen op 1 estep staan. ik ben altijd voorzichtig geweest en let altijd goed op in verkeer. meerdere politieauto's om mij heen gehad en rijden altijd door, maar ome agent op de politiemotor die denken, jaah die wil ik ff lekker naaien. met mn motorotje
[ Voor 76% gewijzigd door Jumpman op 06-09-2024 13:16 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Opgeladen, app ff geïnstalleerd de step aangezet.. ECHTER geen reactie als ik " gas " geef. Zie ik iets over het hoofd? Zowel standje 1 2 en 3 geven geen enkele reactie. Als ik " step " geeft de kilometer teller wel snelheid aan.
Super, idd minimaal 5 km'/h. Stond niet in de handleiding, maar een revieuw op internet gaf duidelijkheid.Beekforel schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:34:
@jantje112 je kunt niet vanuit stilstand vertrekken, de step moet rollen.
Draagt Selena alvast 2 keer 375 over aan de staat omdat die prijs zo hoog is?Gerco-M schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:24:
@Soppyscroll
Vervang setje van de schroeven (schijnbaar van slechte kwaliteit):
https://www.amazon.de/-/e...e-Foldable/dp/B08R3Y2TGT/
Klem als alternatief:
https://www.amazon.de/-/en/dp/B0CMT2FWDC/
Wat raden jullie aan?
GTA VI - All aboard the hype train!!
Als je een legale koopt, is dat meestal een vrij goede en comfortabele, dan is naar mijn mening jouw afstand meer dan goed te doen.eenhoorntje schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:01:
Is 3 a 4 km enkele reis een beetje te doen met een e step? Ga dichterbij werken. Wil in ieder geval wel een legale aanschaffen.
E-step in dergelijke situaties is echt ideaal, kan je lekker makkelijk overal naartoe meeslepen en je bent niet meer afhankelijk van bus/metro o.i.d.
Als het direct huis/werk is zonder trein, zou ik zelf eerder een elektrische fiets overwegen. Veel makkelijker een tas e.d. mee te nemen.
Voor mij zit de kracht van een step er vooral in, dat je die makkelijk de auto/trein in meeneemt voor het laatste stuk zonder parkeerkosten of ander openbaar vervoer.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Klopt allemaal als een bus!
Hier ook een beetje ruimte gebrek.
Mischhien ook even kijkdn bij de vouw e bikes
Vraagje! Ik woon sinds kort in de binnenstad, maar ik kan daar niet parkeren met de auto. Ik moet elke dag zo'n 2 km afleggen om bij m'n auto te komen, oftewel ik dacht gelijk aan zo'n step. Maar nu lees ik hierboven van alles over boetes etc, dus nu twijfel ik. Wat zijn goede alternatieven die ik gemakkelijk in m'n achterbak kan pleuren?
PS: Hoop dat dit de goede plek is om dit te vragen!
Alternatief voor een step is een (elektrische) vouwfiets. Die zijn wel legaal.aalderingg schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:32:
Beste steppers,
Vraagje! Ik woon sinds kort in de binnenstad, maar ik kan daar niet parkeren met de auto. Ik moet elke dag zo'n 2 km afleggen om bij m'n auto te komen, oftewel ik dacht gelijk aan zo'n step. Maar nu lees ik hierboven van alles over boetes etc, dus nu twijfel ik. Wat zijn goede alternatieven die ik gemakkelijk in m'n achterbak kan pleuren?
PS: Hoop dat dit de goede plek is om dit te vragen!
All I had to do was follow the damn train.
Het gaat om deze e-steps:
Xiaomi 5 EU
Xiaomi Elite
Xiaomi 5 Max
Xiaomi 5 Pro
De e-steps zijn (oa) te koop bij Mediamarkt maar product informatie op hun website lijkt niet echt accuraat. Ze zijn eigenlijk vrijwel identiek. Er staat bovendien dat ze geschikt zijn voor op de openbare weg, maar is dat wel echt zo?
Mijn vragen zijn:
1. Technische Specificaties:
Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen deze modellen op het gebied van motorvermogen, batterijcapaciteit, actieradius, en firmware-instellingen (zoals snelheidslimieten en step ondersteuning)?
2. Wettelijke Toelating in Nederland:
Zijn deze modellen (in hun standaard configuratie) wettelijk toegestaan op de openbare weg in Nederland?
Ik kon zelf geen officiële documentatie of betrouwbare bronnen vinden die de specificaties en wettelijke status van mediamarkt bevestigen?
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
ik ben misschien kort door de bocht.freestyler2 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 07:04:
Ik ben bezig met een vergelijking van enkele Xiaomi elektrische step modellen en zoek naar concrete, officieel onderbouwde informatie maar dat lijkt niet zo eenvoudig.
Het gaat om deze e-steps:
Xiaomi 5 EU
Xiaomi Elite
Xiaomi 5 Max
Xiaomi 5 Pro
De e-steps zijn (oa) te koop bij Mediamarkt maar product informatie op hun website lijkt niet echt accuraat. Ze zijn eigenlijk vrijwel identiek. Er staat bovendien dat ze geschikt zijn voor op de openbare weg, maar is dat wel echt zo?
Mijn vragen zijn:
1. Technische Specificaties:
Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen deze modellen op het gebied van motorvermogen, batterijcapaciteit, actieradius, en firmware-instellingen (zoals snelheidslimieten en step ondersteuning)?
2. Wettelijke Toelating in Nederland:
Zijn deze modellen (in hun standaard configuratie) wettelijk toegestaan op de openbare weg in Nederland?
Ik kon zelf geen officiële documentatie of betrouwbare bronnen vinden die de specificaties en wettelijke status van mediamarkt bevestigen?
NEE
er is geen 1 elektrische step die wettelijk toegestaan zijn op de openbare weg.
de enige step die ''waarschijnlijk'' legaal wordt is de Selena Alpha https://selana.nl/product...wg9UJS3my0aivsLNpRo0c_Z7j
[ Voor 6% gewijzigd door Soppyscroll op 12-02-2025 14:28 ]
Display is 'Reliant'. Ik zoek vast fout...
:strip_exif()/f/image/XnIqzWBpBWLHocHISjA5wdQe.png?f=user_large)
Hierbij sluit ik mij aan bij dit topic als trotse eigenaar van de UrbMob Kick & Go, de "legale" veriant.
Ik heb hier toch maar voor gekozen omdat ik geen risico wil lopen op een bekeuring + in beslag name bij aankoop en het rijden op een illegale. Tevens hoef ik dan ook niet zenuwachtig rond te rijden omdat ik illegaal rijd.
Het valt mij op dat de meesten hier toch buiten de lijnen willen en zich vooral bezig houden met de illegale steps(snap ik wel want die dingen zijn veel cooler en evt ter voorbeiding op de toekomst), maar ik heb dan ook gelezen dat mensen hiervoor buiten Nederland of eigen terrein willen gaan.
Over mijn Urb Mob ervaring:
Ik moet zeggen dat ik 25 km per uur ook veel te zacht vind op mijn UrbMob(het liefst haal ik iedereen in) en ik zwaar teleurgesteld ben in de regelgeving Nederland. Ik was dan ook zo door de pret heen. Ik moet echt zelf de slingers ophangen om het op een bepaald niveau leuk te vinden zolang we niet mogen upgraden.
Zelf -step- ik ook niet echt, ik push mijn step met mijn benen kort naar voren en dan activiteert hij opnieuw zodat het een beetje voelt op een gashendel. Moet zeggen dat het irritant en vermoeiend is, want je wilt eigenlijk op de gashendel in 1x door en je hebt telkens het gevoel dat hij na een paar seconden uitvalt.
Overigens ben ik nog nooit aangesproken na een jaar.
Voor de rest zou ik niet wéten waar ik aan moet beginnen als ik aan een geupgrade e-step moet beginnen.. maar ik kan niet wachten tot de regelgeving verandert en we als een echte estep-biker mogen rondscheuren.
Kenteken wordt verplicht voor elektrische steps, bijzondere bromfietsen en andere voertuigen
[ Voor 88% gewijzigd door basix op 24-04-2025 10:16 ]
Rij al een heel aantal maanden dagelijks met mijn ninebot kickscooter tussen werk en parkeerplaats over de openbare weg.
Was een aantal keren politie tegengekomen maar die kwamen er niet voor uit de auto.
Grappig is dat ik voor mijn werk met Handhaving te maken heb en ik sprak er een collega op het werk over.
"Wij (de handhaving) doen daar niets tegen" zei hij met een knipoog. "Maar de politie wel..."
Ik: "Living on the edge!"
Goed, nu hoop ik dat dit model straks ook op kenteken kan. Het was altijd al mijn 'doel' om dat ding geregistreerd te krijgen zodat ik zonder gezeik rond kan rijden.
Het betreft de Ninebot Kickscooter F25E II, 250 watt motor, blijft netjes binnen 25 km/h en is er dus eentje met trapondersteuning (door gashendel maar die doet het pas na de eerste 'kick'.
Facts don't care about your feelings
Basement Bios ---- Exo-S
Al met al goede eerste stap, ben benieuwd welke steps met terugwerkende kracht nog een goedkeuring krijgen.
All I had to do was follow the damn train.
Van wat ik begreep, geen enkele. Want het moeten RDW goedgekeurde types zijn, vanaf dat er de nieuwe regels zijn.-CJ schreef op donderdag 24 april 2025 @ 14:36:
En ik lees ook nog niks over wel of geen verplichte verzekeringen.
Al met al goede eerste stap, ben benieuwd welke steps met terugwerkende kracht nog een goedkeuring krijgen.
Ik hoop er ook wel op, dat dat nog mogelijk gaat worden want ik heb hier ook enkele 25 km/h steps staan. Ook een Segway P65 met meer dan 250 watt die het daarom zowiezo waarschijnlijk niet gaat worden. Helaas.
Nee, ik vrees dat de focus vooral op de wat minder "hippe" apparaten komt te liggen. De "hulpmiddelen" zeg maar. Kan aan mij liggen, maar bij bijv. zo'n "kickbike" (die volgens de site van de overheid wel toegelaten gaat worden) associeer ik toch meer met iets voor minder validen (bijv. en EXCUUS als iemand hier aanstoot aan neemt).sjirafje schreef op donderdag 24 april 2025 @ 22:51:
Hier gaan me toch een partij mensen teleurgesteld worden... Echt werkelijk geen enkele step voldoet op dit moment aan de eisen voor een kenteken.
Op zich voldoet mijn step ook aan (bijna) alle vinkjes qua verlichting, remmerij en reflectoren. Ik weet niet of op een fiets nog zo'n wit vlak bij het achterlicht verplicht is (vroeger eens een boete voor gehad, omdat die ontbrak). Daarop zouden ze de step formeel af kunnen wijzen.
Hij gaat er dus ook niet vandoor met alleen de gashendel, je moet echt steppen. Daarna is is er weinig steppen aan, dat geef ik toe.
Maar neem er normaal mee deel aan het verkeer, rij niet als een idioot over stoepen enzo.
Bij wetsvoorstellen vindt vaak consultatie plaats, ik mag hopen dat een partij als Segway hier aan heeft deelgenomen.Soppyscroll schreef op donderdag 24 april 2025 @ 23:16:
Ik hoop dat Segway ook met een legale variant komt voor Nederland. De zijn types die eigelijk aan alle eisen voelden alleen geen goedkeuring hebben op dit moment
Ben er ook bang voor. Wat alleen zo haaks is op dit alles; de fatbike. Die dingen zijn veelal opgevoerd, gashendel en geen helm/kentekenplicht. Waarom een LEV dan blijven treiteren? Hier zit meer achter.sjirafje schreef op donderdag 24 april 2025 @ 22:51:
Hier gaan me toch een partij mensen teleurgesteld worden... Echt werkelijk geen enkele step voldoet op dit moment aan de eisen voor een kenteken.
Mijn boefje is liev!
Veel fatbikes zijn nooit door een keuring gegaan maar wel op de markt gekomen.sjirafje schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:17:
Tsjah een fatbike is niets anders dan elke andere elektrische fiets. Daarom zie je de politiek er ook zo enorm mee worstelen. Ze zouden natuurlijk gewoon kunnen gaan handhaven, maar liever 'lossen ze het op' met extra wetgeving. En daar wringt de schoen want wet geving voor fatbikes geldt ook voor de zwaar belobbyde andere elektrische fietsen.
Sinds enige tijd worden ze met duizenden tegelijk in beslag genomen omdat ze niet voldoen aan de wet.
De motoren hebben te veel vermogen en een te hoge snelheid is haalbaar, vaak met een druk op een knop.
Ook het bijna zonder trappen vooruit komen, (gashendel) op een veel te hoge snelheid is illegaal.
Daarin verschillen veel fatbikes dus met reguliere goedgekeurde elektrische fietsen.
En ja via Ali of Amazon is er ook veel met dunne bandjes te koop dat niet voldoet.
Maar zoals je zelf aangaf zijn bijna alle elektrische steps ook nooit gekeurd.
Daarom heeft deze kentekenplicht alleen tot doel om alles makkelijk herkenbaar illegaal te maken.
Met mogelijk een bonnenregen na 1 juli.
Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn.
Ik wou deze ook halen, deels om achterin mn auto te leggen als ik even een paar km verder moet zijn en deels voor mn zoons van 13 en 14.SuBBaSS schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:07:
Yay!
Rij al een heel aantal maanden dagelijks met mijn ninebot kickscooter tussen werk en parkeerplaats over de openbare weg.
Was een aantal keren politie tegengekomen maar die kwamen er niet voor uit de auto.
Grappig is dat ik voor mijn werk met Handhaving te maken heb en ik sprak er een collega op het werk over.
"Wij (de handhaving) doen daar niets tegen" zei hij met een knipoog. "Maar de politie wel..."
Ik: "Living on the edge!"![]()
Goed, nu hoop ik dat dit model straks ook op kenteken kan. Het was altijd al mijn 'doel' om dat ding geregistreerd te krijgen zodat ik zonder gezeik rond kan rijden.
Het betreft de Ninebot Kickscooter F25E II, 250 watt motor, blijft netjes binnen 25 km/h en is er dus eentje met trapondersteuning (door gashendel maar die doet het pas na de eerste 'kick'.
https://urbmob.eu/kickgo/
Begrijp ik het goed dat de kentekenplicht/status bijzondere brommer voor de e steps met gashendel ipv ondersteuning hier niets aan veranderd?
Ik vind het prima om mee te steppen als het dan "legaal" blijft , maar wil het eerst wel ff uitproberen.
@SuBBaSS Is dat steppen dan zo vervelend dat je het niet doet?
Toevallig zaterdag in Antwerpen met mn vriendin en onze puberkids nog 5 Lime stepjes gepakt om snel terug bij de geparkeerde auto te komen, soms toch verdomd handig die dingen.
Er verandert nog niets aan nee. Het blijft nog illegaal._Anvil_ schreef op maandag 28 april 2025 @ 13:12:
[...]
Ik wou deze ook halen, deels om achterin mn auto te leggen als ik even een paar km verder moet zijn en deels voor mn zoons van 13 en 14.
https://urbmob.eu/kickgo/
Begrijp ik het goed dat de kentekenplicht/status bijzondere brommer voor de e steps met gashendel ipv ondersteuning hier niets aan veranderd?
Ik vind het prima om mee te steppen als het dan "legaal" blijft , maar wil het eerst wel ff uitproberen.
@SuBBaSS Is dat steppen dan zo vervelend dat je het niet doet?
Toevallig zaterdag in Antwerpen met mn vriendin en onze puberkids nog 5 Lime stepjes gepakt om snel terug bij de geparkeerde auto te komen, soms toch verdomd handig die dingen.
Maar ik las gisteren een bericht op AD.nl (wat ik zo snel niet terug kan vinden) waar apart benoemd werd dat voor e-steps binnenkort ook meer duidelijkheid zou komen.
Nee, ik vind het steppen zeker niet vervelend.
Maar verkijk je niet op hoe hard 25 km/h is. Als je dan mee wilt steppen moet je er goed voor stampen.
Los van dat het er idioot uitziet hoef ik niet bezweet op het werk aan te komen.
Daarbij geef ik eerlijk toe dat het gewoon heel geinig is om zo rond te rijden. Heb hem voornamelijk in de herst-/ winter gebruikt (vooral bij sneeuw een no-go met de voorwielaandrijving) maar nu met beter weer is het wel zo relaxed om zo rond te rijden.
Waar ik geloof ik wel een beetje een uitzondering in ben is dat ik wel altijd een (fiets)helmpie op heb erbij, voor de vorm.
[ Voor 12% gewijzigd door SuBBaSS op 28-04-2025 14:34 ]
Dank. Dus je vind het steppen gewoon te inspannend eigenlijk, al is het goed te doen met die snelheid?SuBBaSS schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:16:
[...]
Nee, ik vind het steppen zeker niet vervelend.
Maar verkijk je niet op hoe hard 25 km/h is. Als je dan mee wilt steppen moet je er goed voor stampen.
Los van dat het er idioot uitziet hoef ik niet bezweet op het werk aan te komen.![]()
Daarbij geef ik eerlijk toe dat het gewoon heel geinig is om zo rond te rijden. Heb hem voornamelijk in de herst-/ winter gebruikt (vooral bij sneeuw een no-go met de voorwielaandrijving) maar nu met beter weer is het wel zo relaxed om zo rond te rijden.
Voor woonwerk gebruik ik gewoon een fiets, maar bij het nieuwe huis van mn vriendin moet ik waarschijnlijk een paar straten verder parkeren en ik sta vaak met mijn auto aan een laadpaal 2,5 km van mn huis, vandaar.. Als bonus zullen mn zoons er erg blij mee zijn
Het is aardig inspannend op die manier ja._Anvil_ schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:32:
[...]
Dank. Dus je vind het steppen gewoon te inspannend eigenlijk, al is het goed te doen met die snelheid?
Voor woonwerk gebruik ik gewoon een fiets, maar bij het nieuwe huis van mn vriendin moet ik waarschijnlijk een paar straten verder parkeren en ik sta vaak met mijn auto aan een laadpaal 2,5 km van mn huis, vandaar.. Als bonus zullen mn zoon er erg blij mee zijn
"Goed te doen"... Je moet gewoon veel harder en sneller kicken. Kun je ook als workout zien maar ik gebruik hem dus alleen om van de parkeerplaats naar mijn werk (en terug) te komen.
De "grap" is dat er sowieso nog wel wat techniek bij komt kijken. Ik moest bijv. even terug naar mijn snowboardlessen van vroeger voor het 'door de knieeen' gaan bij ruige ondergrond.
Als je met je knieeen 'op slot' over zulke ondergrond gaat, trillen de vullingen bwvs. uit je mond.
Dus: even lichtjes door de knieeen zakken en je rijdt zoveel comfortabeler.
Nou maakt die Selena die eerder gelinkt is reclame voor hun schokbrekers. Dat is een 'luxe' die je niet op veel kickscooters ziet vziw. Maar die prijs van 2000 euro.... De groeten!
Mijn Segway heeft luchtbanden, daar kun je nog wat mee 'spelen' maar bij honingraatbanden zal het nog een stukje stugger voelen kan ik me voorstellen.
Ik zeg je eerlijk dat ik er al meer dan een paar keer over heb nagedacht om een Ninebot / Xiaomi te halen omdat ik die stepjes toch redelijk wat vrij rond zie rijden en het erop lijkt dat de politie er inderdaad niet veel om geeft. Maar ook omdat de gashendel veel relaxter is dan de hele tijd bij te moeten steppen, je wilt het liefst in een keer doorgaan.SuBBaSS schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:07:
Yay!
Ik: "Living on the edge!"![]()
Maar zoals jij bijvoorbeeld heb je met living on the edge toch consequenties aan je broek hangen, het gaat een keer fout en dan kost het je meer dan je uitgegeven hebt en ben je dat ding gewoon kwijt. En dan rijd je toch ook niet fijn?
Ik doe wel "stoer" maar rijd ondertussen wel standaard met een helmpie op en rij bovendien alleen op werkdagen dezelfde route, 5 minuten heen, 5 minuten terug. De "blootstelling" is dan ook beperkt (en dat was de overweging bij aankoop ook). Maar ik rijd zeker wel fijn en relaxed, helemaal nu het weer wat beter is (in de winter is het best bikkelen en bij gladheid ronduit gevaarlijk op zo'n ding met voorwielaandrijving).luukdr98 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:31:
[...]
Ik zeg je eerlijk dat ik er al meer dan een paar keer over heb nagedacht om een Ninebot / Xiaomi te halen omdat ik die stepjes toch redelijk wat vrij rond zie rijden en het erop lijkt dat de politie er inderdaad niet veel om geeft. Maar ook omdat de gashendel veel relaxter is dan de hele tijd bij te moeten steppen, je wilt het liefst in een keer doorgaan.
Maar zoals jij bijvoorbeeld heb je met living on the edge toch consequenties aan je broek hangen, het gaat een keer fout en dan kost het je meer dan je uitgegeven hebt en ben je dat ding gewoon kwijt. En dan rijd je toch ook niet fijn?
Ga er niet op in mijn woonplaats rondrijden ofzo. Althans; dat heb ik nog nooit gedaan. Maar eerlijk is eerlijk; als ik zie hoeveel jeugd er bij ons rondrijdt met die dingen op de openbare weg dan ga je mij niet vertellen dat de politie er hier heel streng op is.
Heb het ding vooral 'op voorschot' genomen en ik zou het volgende dan ook tegen elke agent die me aan zou houden zeggen: "geef mij de mogelijkheid om dat ding legaal te registreren en te verzekeren en ik ben de eerste die aan de balie bij de rdw staat".
We zijn er nog niet, maar er zit in ieder geval beweging in op dat gebied.
Ik zag dat hij nog te koop is bij de action webshop. Heb hem daar toen aangeschaft maar zag kort daarna dat het via segway zelf maar een paar tientjes duurder was.
Na al aardig wat maanden gebruik kan ik trouwens zeggen dat het een oerdegelijk ding is en nog steeds 100% perfect is.
Klein nadeel is dat de mogelijkheid om dat ding op slot te zetten beperkt is.
Wat dan weer als voordeel voor me heeft dat ik hem op het werk ingeklapt mee naar boven neem en hem (op advies van het management, nota bene) onder de kapstok mag zetten. Een privilege waar ik maar even van moet genieten, want dat is natuurlijk voorbij als deze dingen gemeengoed gaan worden.
Heb al heel wat collega's gesproken die het, om dezelfde redenen als ik interessant vinden.
Ondanks dat de mogelijke boete fors is, spaart het nl. heel wat parkeergeld uit dat ik anders wel kwijt zou zijn geweest.
Verder zou ik denk ik wel voor een achterwielaandrijver kiezen. Bij gladheid is het gewoon een no-go met zo'n ding met voorwielaandrijving. (Geloof me; ik heb het geprobeerd en 1 meter rijden zonder onderuit te schuiven is veel....).
[ Voor 20% gewijzigd door SuBBaSS op 03-05-2025 20:12 ]
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.
Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.
RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.