luukdr98 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:31:
[...]
Ik zeg je eerlijk dat ik er al meer dan een paar keer over heb nagedacht om een Ninebot / Xiaomi te halen omdat ik die stepjes toch redelijk wat vrij rond zie rijden en het erop lijkt dat de politie er inderdaad niet veel om geeft. Maar ook omdat de gashendel veel relaxter is dan de hele tijd bij te moeten steppen, je wilt het liefst in een keer doorgaan.
Maar zoals jij bijvoorbeeld heb je met living on the edge toch consequenties aan je broek hangen, het gaat een keer fout en dan kost het je meer dan je uitgegeven hebt en ben je dat ding gewoon kwijt. En dan rijd je toch ook niet fijn?
Ik doe wel "stoer" maar rijd ondertussen wel standaard met een helmpie op en rij bovendien alleen op werkdagen dezelfde route, 5 minuten heen, 5 minuten terug. De "blootstelling" is dan ook beperkt (en dat was de overweging bij aankoop ook). Maar ik rijd zeker wel fijn en relaxed, helemaal nu het weer wat beter is (in de winter is het best bikkelen en bij gladheid ronduit gevaarlijk op zo'n ding met voorwielaandrijving).
Ga er niet op in mijn woonplaats rondrijden ofzo. Althans; dat heb ik nog nooit gedaan. Maar eerlijk is eerlijk; als ik zie hoeveel jeugd er bij ons rondrijdt met die dingen op de openbare weg dan ga je mij niet vertellen dat de politie er hier heel streng op is.
Heb het ding vooral 'op voorschot' genomen en ik zou het volgende dan ook tegen elke agent die me aan zou houden zeggen: "geef mij de mogelijkheid om dat ding legaal te registreren en te verzekeren en ik ben de eerste die aan de balie bij de rdw staat".
We zijn er nog niet, maar er zit in ieder geval beweging in op dat gebied.
Ik zag dat hij nog te koop is bij de action webshop. Heb hem daar toen aangeschaft maar zag kort daarna dat het via segway zelf maar een paar tientjes duurder was.
Na al aardig wat maanden gebruik kan ik trouwens zeggen dat het een oerdegelijk ding is en nog steeds 100% perfect is.
Klein nadeel is dat de mogelijkheid om dat ding op slot te zetten beperkt is.
Wat dan weer als voordeel voor me heeft dat ik hem op het werk ingeklapt mee naar boven neem en hem (op advies van het management, nota bene) onder de kapstok mag zetten. Een privilege waar ik maar even van moet genieten, want dat is natuurlijk voorbij als deze dingen gemeengoed gaan worden.
Heb al heel wat collega's gesproken die het, om dezelfde redenen als ik interessant vinden.
Ondanks dat de mogelijke boete fors is, spaart het nl. heel wat parkeergeld uit dat ik anders wel kwijt zou zijn geweest.
Verder zou ik denk ik wel voor een achterwielaandrijver kiezen. Bij gladheid is het gewoon een no-go met zo'n ding met voorwielaandrijving. (Geloof me; ik heb het geprobeerd en 1 meter rijden zonder onderuit te schuiven is veel....).
[
Voor 20% gewijzigd door
SuBBaSS op 03-05-2025 20:12
]