Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste
Acties:

• bleufred1
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 17:05
Mwa, ik vind de step veiliger, je zit met je voeten veel dichter bij de grond.
Bij de step stap je als het niet goed gaat zonder problemen af, bij de fiets is dat een stuk lastiger.
Merkte het vorig jaar toen er wel sneeuw lag. 1 dacht met de fiets, drama qua glijden, met de step kan je makkelijk stabiliteit krijgen door je voet bij de grond te houden.

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22:05
Atlas schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:20:
[...]

Je weet zelf dat een hobbel van 5cm op een step met 20kmh niet Chill is en op een fiets heb je er veel minder last van ;)
Een hobbel van 5cm op je fiets met 20kmh is ook niet chill. 5cm is een aardige afstand, daar hoor je omheen te rijden. Je staat echter veel stabieler met een veel lager zwaartepunt.

Ben vorig jaar een keer met 32kmh onderuit gegaan met de step, op vlakke ondergrond (asfalt), en omdat je al zo laag bent kan je jezelf prima opvangen/schuiver maken.

Op een schaafje na niks aan de hand. Helm op een step is ongeveer net zo zinvol als een helm op de fiets. Ja, het zal altijd iemand helpen op een gegeven moment, maar is dat de moeite waard?

Dan kunnen we in principe ook met help gaan lopen. Ook daar heb je uiteindelijk wel een keer wat aan.

Woont in Helsinki

• j0rDy
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:42
interessant, stel dat het allemaal legaal gaat worden (in welke vorm dan ook) hoe gaat het dan met plev's die harder gaan dan de toegestane maximum snelheid? ik vermoed dat de maximale toegestande snelheid zeer waarschijnlijk op 20-25km/u komt te liggen, mijn longboard heeft in pro mode een top van 51km/u (volgens GPS), is deze dan illegaal (krijgen we rollerbanken?) of kan ik een boete krijgen voor te hard rijden?

• Br00dje
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 31-03 14:30
j0rDy schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:32:
[...]

interessant, stel dat het allemaal legaal gaat worden (in welke vorm dan ook) hoe gaat het dan met plev's die harder gaan dan de toegestane maximum snelheid? ik vermoed dat de maximale toegestande snelheid zeer waarschijnlijk op 20-25km/u komt te liggen, mijn longboard heeft in pro mode een top van 51km/u (volgens GPS), is deze dan illegaal (krijgen we rollerbanken?) of kan ik een boete krijgen voor te hard rijden?
Zijn dit retorische vragen, of..? :P Niemand kan je hier nog een feitelijk antwoord op geven natuurlijk, hooguit een aanname of verwachting. Je bent al drie stappen verder. Laten we eerst gewoon geduldig wachten tot we de halve stappen van de heren Laçin en Sienot de eerste stap zien vormen.

Desalniettemin ben ook ik erg benieuwd hoe men hiermee om zal gaan. Ik zit zelf ook te kijken naar de wat snellere E-steps (65km/u +) om voor woon-werk ooit te gaan gebruiken.

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23:22

nst6ldr

gold noob report

Br00dje schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:40:
[...]

Ik zit zelf ook te kijken naar de wat snellere E-steps (65km/u +) om voor woon-werk ooit te gaan gebruiken.
"Hi, I'm Johnny Knoxville, welcome to Tweakers"

Rheinmetall Borsig <3

• Sir_Hendro
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23:57
Ik weet trouwens niet of dit een broodje aap is of dat het daadwerkelijk klopt:
https://www.derstandard.d...ng-kann-sehr-teuer-werden

In Duitsland het rijden met CFW op de e-scooter kan je een boete van maximaal 5000 euro opleveren. 8)7

Ik was nieuwsgierig hoe hoog de boete zou zijn mocht ik ook een CFW op mijn Ninebot Max zetten en gepakt worden voor te hard rijden (de standaard 20km/h blijft wat traag aanvoelen). Deze site was het enige wat ik erover kan vinden.

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 23:24
Toch is het allemaal zo tegenstrijdig. Op de website van Rijksoverheid staat netjes vermeldt dat bij de eerste aanhouding er een waarschuwing of boete van 260 euro wordt gegeven. Nu komen steeds meer berichten dat ze direct in beslag genomen worden, en vernietigd. Maar dan blijken ze later weer geveild te worden bij het Domein.

https://legaalrijden.nl/b...tiekem-via-de-achterdeur/

https://nos.nl/artikel/23...-zonder-waarschuwing.html

[Voor 10% gewijzigd door Pukson op 22-02-2020 08:58]

Add me op Stadia: Gloogle

• kbm_sterdam
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 03-03 19:33
Wat mij steeds opvalt (en irriteerd) is dat er vaak gerefereerd wordt aan de deelsteps als LEV aan de orde komt. Terwijl het veel meer zou moeten gaan over individuele gebruikers. Ik ben absoluut geen voorstander van die deel stepjes overal (ik woon in Amsterdam) waar vooral dolle toeristen gebruik van zullen maken. Maar heb vaak het idee dat ze dit als referentiekader nemen om te bepalen of dit soort vervoer wel of niet wenselijk is.

Natuurlijk moeten die deelstepjes niet naar NL komen, neem dan idd europa als voorbeeld, overal is dat chaos. Maar kijk vooral naar gebuikers die zelf een step aanschaffen en er verantwoord mee omgaan :)

• Guusz
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 00:40
Inderdaad.., ik hoop niet dat deelstep aanbieders toegestaan gaan worden.
Ik was van de week in Kopenhagen en daar heb je ook deelsteps van verschillende partijen. Overal waar je kijkt staan/ liggen die dingen.. 8)7 Dit is een voorbeeld van in de buurt van Nyhavn (je weet wel, met die gekleurde huizen):
https://www.dropbox.com/s/arn5ca0lvjr8yuf/IMG_20200223_125353.jpg?raw=1
https://www.dropbox.com/s/6amdmqz0dcuo72w/IMG_20200223_125431.jpg?raw=1

Denk trouwens dat ze in Amsterdam binnen no-time vernield worden of in de gracht eindigen, want van andermans spullen afblijven is toch erg moeilijk voor een hoop mensen, maar goed.

• wmeester
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:36
Vorige week de step (xiaomi 365 pro) meegenomen naar wintersport bestemming. We hadden een huisje in Petit Chatel en brood moest gehaald worden in Chatel zelf. Dat is zo'n 1500 meter tussen de 5-10% stijging. Zolang de batterij goed vol zat (>85%) ging ik (80kg) nog met 20 km/h de berg op. Berg af ging met 28-30 km/h.
Ook een keer met sneeuw gereden (5 cm) en door de druk geen glibber en glijpartijen gehad. Al met al een positieve ervaring. Anders had ik de auto moeten pakken voor dat eindje.

• Sir_Hendro
Guusz schreef op zondag 23 februari 2020 @ 13:06:
Inderdaad.., ik hoop niet dat deelstep aanbieders toegestaan gaan worden.
Ik was van de week in Kopenhagen en daar heb je ook deelsteps van verschillende partijen. Overal waar je kijkt staan/ liggen die dingen.. 8)7 Dit is een voorbeeld van in de buurt van Nyhavn (je weet wel, met die gekleurde huizen):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ach is toch niet van mij, pleur daar maar neer mentaliteit. Ik zie het in Duitsland ook. Meestal worden ze hier wel correct gepakkeerd na een rit maar er staan ook vaak dingen erg lomp rond waar ze niet horen. In Essen hadden ze een regel dat er maar 3 of 5 van die dingen bij elkaar mogen staan. Worden het er meer dan moet de verhuurfirma er een paar weghalen, anders krijgen ze een boete. Dat zorgt wel een beetje voor dat het er nog enigsinds netjes uit ziet.

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 17:39
Ik denk dat weinig mensen hier echt zitten te wachten op deelverhuur. Huren is duur als je een deelstep minimaal een paar keer per week gebruikt. Dan is kopen al snel een stuk voordeliger. Enige voordeel van deelsteppen is dat als er een bepaalde step gebruikt gaat worden, hij mogelijk als "street legal" wordt bestempeld waardoor particulieren er ook één kunnen aanschaffen.

• Intelligo
wmeester schreef op zondag 23 februari 2020 @ 13:19:
Vorige week de step (xiaomi 365 pro) meegenomen naar wintersport bestemming. We hadden een huisje in Petit Chatel en brood moest gehaald worden in Chatel zelf. Dat is zo'n 1500 meter tussen de 5-10% stijging. Zolang de batterij goed vol zat (>85%) ging ik (80kg) nog met 20 km/h de berg op. Berg af ging met 28-30 km/h.
Ook een keer met sneeuw gereden (5 cm) en door de druk geen glibber en glijpartijen gehad. Al met al een positieve ervaring. Anders had ik de auto moeten pakken voor dat eindje.
Je gaat niet dood van een stukje lopen hoor :+

Woont in Helsinki

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Robkazoe schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:47:
Ik denk dat weinig mensen hier echt zitten te wachten op deelverhuur. Huren is duur als je een deelstep minimaal een paar keer per week gebruikt. Dan is kopen al snel een stuk voordeliger. Enige voordeel van deelsteppen is dat als er een bepaalde step gebruikt gaat worden, hij mogelijk als "street legal" wordt bestempeld waardoor particulieren er ook één kunnen aanschaffen.
voor de particulieren hier niet nee. Maar er zijn een hoop startups/partijen die dat wel graag zien, esteps verhuren.
Het zal ook een extra argument moeten zijn voor het legaliseren: overbrugging voor het dure OV.

Net als met een deel/leenfiets: eigen bezit is al snel voordeliger. Het is alleen vervelender met het beveiligen van je eigen step. Voordeel van die deelsteps is dat je ze dictbij je bestemming kan neerpleurenzetten.
Sir_Hendro schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:39:
[...]

Ach is toch niet van mij, pleur daar maar neer mentaliteit. Ik zie het in Duitsland ook. Meestal worden ze hier wel correct gepakkeerd na een rit maar er staan ook vaak dingen erg lomp rond waar ze niet horen. In Essen hadden ze een regel dat er maar 3 of 5 van die dingen bij elkaar mogen staan. Worden het er meer dan moet de verhuurfirma er een paar weghalen, anders krijgen ze een boete. Dat zorgt wel een beetje voor dat het er nog enigsinds netjes uit ziet.
In Dusseldorf vond ik het nog best netjes. Via de app kan je de steps ook maar op aangewezen plekken parkeren.

[Voor 27% gewijzigd door kmf op 24-02-2020 13:10]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Sir_Hendro
kmf schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:08:
[...]

In Dusseldorf vond ik het nog best netjes. Via de app kan je de steps ook maar op aangewezen plekken parkeren.
Uiteraard maar zo hoor je voetpaden niet te hinderen. Het gebeurd nog regelmatig dat iemand zo een Lime step midden op het voetpad achterlaat bijvoorbeeld.

Daarnaast zit er nog een soort NSB spelletje in de Lime App waar je mensen moet verlinken die hun Lime step verkeerd hebben gepakkeerd. Je krijgt dan een zooitje fotos te zien waar jij moet zeggen of die persoon wel of niet goed geparkeerd staat. :P

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01-04 09:11
kbm_sterdam schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 22:28:
Natuurlijk moeten die deelstepjes niet naar NL komen, neem dan idd europa als voorbeeld, overal is dat chaos. Maar kijk vooral naar gebuikers die zelf een step aanschaffen en er verantwoord mee omgaan :)
Dit is inderdaad hoe Zwitserland het doet: e-steps wel toegestaan, deelsteps niet.

specs

• ant0n1
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 30-03 15:04
Hi Tweakers

Ik volg dit topic nu al een tijdje omdat ik interesse heb om een elektrische step te kopen. Na enkele aanbevelingen en (over het algemeen) positieve reviews ben ik van plan om voor een Xiaomi te gaan.

Nu twijfel ik of de Xiaomi M365 een goede step zou zijn voor mij, gezien mijn lengte (bijna 2 meter). Ik maak mij vooral wat zorgen bij de hoogte van het stuur en de grootte van het sta-oppervlak.
De iets grotere versie (M365 Pro) vind ik persoonlijk te zwaar, aangezien ik deze dagelijks op de trein zou meenemen, trappen op en af, ... En dat is nu juist de reden waarom ik van mijn zware vouwfiets af wil.

De afstanden die ik met de step zou doen zijn niet erg lang, ongeveer 5-6 kilometer per dag. Dus de grotere batterij van de Pro is ook niet echt een meerwaarde..

Had al eens gedacht om enkele steps uit te testen in de stad (Bird, Circ, ...) maar aangezien ik geen visakaart heb kan ik hier jammer genoeg geen gebruik van maken..

Ga ik beter voor iets meer rijcomfort en kies ik voor de Pro? Of denken jullie dat de M365 op zich voldoende gaat zijn voor de kortere afstanden die ik er mee zou doen?

Hopelijk zijn hier mensen die mijn keuze kunnen vergemakkelijken :)

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20:05

mr.DJ95

Boost!

Heel simpel, ga voor de Pro. Ik heb dezelfde bouw als jij en dan is alle lengte/stevigheid die je maar kan krijgen wel wenselijk.

Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker

• Dejagan
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15:44
ant0n1 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:45:

Ga ik beter voor iets meer rijcomfort en kies ik voor de Pro? Of denken jullie dat de M365 op zich voldoende gaat zijn voor de kortere afstanden die ik er mee zou doen?
Als je het kan betalen zou ik zeker de PRO nemen, veel handige extra's en upgrades voor niet veel meer geld. De 1.5kg extra merk je denk ik niet zo heel erg. :)

[Voor 5% gewijzigd door Dejagan op 27-02-2020 18:37]

• Glasseus
  • Laatst online: 22-03 22:47
Is there someone actually riding steps? (Example: Xiaomi m365 PRO) I live in Aalsmeer and honestly don't know if actually is worth due to the illegality.

There isn't any way on riding an e-bike with no penalties? How will be the best approach in order to reduce them?

Thanks

• Nder
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 01-04 09:17
ant0n1 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:45:
Had al eens gedacht om enkele steps uit te testen in de stad (Bird, Circ, ...) maar aangezien ik geen visakaart heb kan ik hier jammer genoeg geen gebruik van maken..
Je kan altijd circ gebruiken, deze accepteert ook PayPal ! Ik ben toevallig met kerst weekje Antwerpen geweest. Circ gebruikt een soort es4 step. (Zie eerder in dit forum voor foto) tevens verkoopt de MediaMarkt BE ze daar ook gewoon dus als je dan een keuze gemaakt hebt.

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:04
Glasseus schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 19:19:
Is there someone actually riding steps? (Example: Xiaomi m365 PRO) I live in Aalsmeer and honestly don't know if actually is worth due to the illegality.

There isn't any way on riding an e-bike with no penalties? How will be the best approach in order to reduce them?

Thanks
Moving to Belgium ;)

• Glasseus
  • Laatst online: 22-03 22:47
An easier way? :D

Or at least, what measures to take to reduce to the vet minimum the risk (e.g. Insurance, add flash light, liability insurance, etc).

All possible tips and suggestions are welcome.

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Glasseus schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:15:
[...]

Or at least, what measures to take to reduce to the vet minimum the risk (e.g. Insurance, add flash light, liability insurance, etc).

If you get a cop that wants to give you hassle that won't deter them. It's illegal and the fine is about the price of the M365 itself. If they have a bad day they will take the step as well. From the stories here it seems it pretty much always depends on the cop you meet. Sometimes you get off with a warning, sometimes not but I don't think any excuses you give has any bearing on it. It is simply illegal and has been raised in the media many times so everyone is aware of that fact now.

My suggestion is to not do it or if you do at least to view the M365 as written off. It's sad but it's the way it is (and I'm happy that some parties are raising this issue now because it *is* really a safe and 'green' way of transportation).

[Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 02-03-2020 09:59]

• danii1986
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 31-03 21:52
Iemand ervaring met de Phaewo X10?

• ant0n1
  • Laatst online: 30-03 15:04
Dejagan schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:34:
[...]

Als je het kan betalen zou ik zeker de PRO nemen, veel handige extra's en upgrades voor niet veel meer geld. De 1.5kg extra merk je denk ik niet zo heel erg. :)
mr.DJ95 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:04:
[...]

Heel simpel, ga voor de Pro. Ik heb dezelfde bouw als jij en dan is alle lengte/stevigheid die je maar kan krijgen wel wenselijk.
Bedankt voor de tips! Ik heb uiteindelijk toch maar gekozen voor de non-pro versie. Ik hoop dat mijn zwakke rug mij dankbaar zal zijn ;)

Na een uitgebreide testrit moet ik zeggen dat het kleinere formaat me niet echt een probleem lijkt. Ik kan volledig rechtstaand comfortabel aan het stuur en beide voeten passen er op. Ik moet het nog wel wat gewoon worden maar ik ben volledig verkocht. Zo dadelijk nog wat meer rondtoeren!

Na wat opzoekwerk zie ik dat de step normaal voldoende waterdicht is om in de regen te gebruiken, zolang je maar niet door plassen gaat rijden. Het schermpje en de aan-knop beschermen is wel aangeraden.
Nog verdere waterproofing-tips of is dat voldoende?
Ik denk bijvoorbeeld aan het rubbertje dat de oplaad-port beschermt? Lijkt me namelijk niet zo sterk..

[Voor 4% gewijzigd door ant0n1 op 29-02-2020 16:10]

• Juerd
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:46
Mijn M365 is al door menig plas gereden en vooralsnog gaat dat prima. De afdekplaat aan de onderkant heeft een pakking, dus in principe zou water er niet in moeten kunnen komen. Dat ik de onderkant van mijn exemplaar voor divers knutselwerk al meerdere keren af heb gehad, lijkt ook nog geen problemen te geven. Het rubberen dopje van de oplaadpoort is afgescheurd, maar ik heb 'm los op de poort en die blijft prima zitten. Ik had verwacht dat er via de motorkabel en remkabel wel wat water naar binnen zou komen, omdat die dopjes niet helemaal perfect afsluiten, maar ook dat is nog niet gebeurd. Ik heb wel een dakje geprint: https://www.thingiverse.com/thing:3346832

• xbeam
  • Laatst online: 21:56
Pukson schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 08:53:
Toch is het allemaal zo tegenstrijdig. Op de website van Rijksoverheid staat netjes vermeldt dat bij de eerste aanhouding er een waarschuwing of boete van 260 euro wordt gegeven. Nu komen steeds meer berichten dat ze direct in beslag genomen worden, en vernietigd. Maar dan blijken ze later weer geveild te worden bij het Domein.

https://legaalrijden.nl/b...tiekem-via-de-achterdeur/

https://nos.nl/artikel/23...-zonder-waarschuwing.html
Dat maakt toch niet zo veel uit. Voor 260 euro heb je een nieuwe xiaomi
Juerd schreef op maandag 2 maart 2020 @ 03:50:
Mijn M365 is al door menig plas gereden en vooralsnog gaat dat prima. De afdekplaat aan de onderkant heeft een pakking, dus in principe zou water er niet in moeten kunnen komen. Dat ik de onderkant van mijn exemplaar voor divers knutselwerk al meerdere keren af heb gehad, lijkt ook nog geen problemen te geven. Het rubberen dopje van de oplaadpoort is afgescheurd, maar ik heb 'm los op de poort en die blijft prima zitten. Ik had verwacht dat er via de motorkabel en remkabel wel wat water naar binnen zou komen, omdat die dopjes niet helemaal perfect afsluiten, maar ook dat is nog niet gebeurd. Ik heb wel een dakje geprint: https://www.thingiverse.com/thing:3346832
Ik rij met mijn m365-pro ook gewoon in de regen en door plassen. Met alleen dat hij minder vel is dan eerste 500 KM. In sport durf het steeds langer voordat hij zijn max Kmh behaald.
Laats (begin van de storm ) had ik dat hij niet harder ging dan 20kmh. Twijfelde toen of dat Door water of wind kwam.
Glasseus schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:15:
[...]

Just step like a normal step when you see police. And if you a m365 let them step say it is not a scooter. It wil not ride without stepping. Because you have step before it starts the are in doubts and most cop’s don’t fine you.

[Voor 54% gewijzigd door xbeam op 02-03-2020 07:41]

• Br00dje
Vanmiddag om 15:00u zal er een stemming zijn omtrent de twee moties van kamerleden Laçin en Sienot. Enerzijds dat wij als Nederland het toelatingskader in lijn moeten trekken met de Europese richtlijnen.
https://www.tweedekamer.n...2020Z03617&did=2020D07525

Anderszijds om duidelijkheid te verschaffen over het toelaten van licht elektrische voertuigen.
https://www.tweedekamer.n...2020Z03624&did=2020D07532

Hopelijk gaat het met een meerderheid in een stroomversnelling!

• Pukson
Thanks voor de reminder! Kunnen we dat live meekijken?

Als ik tussen de stemmingen kijk vanaf 1502 dan zie ik de motie van hen er niet tussen staan.

[Voor 74% gewijzigd door Pukson op 03-03-2020 14:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23:33

Goverman

not loaded

Pukson schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:51:

Als ik tussen de stemmingen kijk vanaf 1502 dan zie ik de motie van hen er niet tussen staan.
Je kunt meekijken, maar heel boeiend zijn stemmingen over moties, wetten etc. niet. De voorzitter noemt ze per stuk op, bijvoorbeeld "motie 12345 nr. 23 van het Lid Lacin over het zo snel mogelijk op de wegkrijgen van stepjes, wie is voor?" [handjes de lucht in] De voorzitter zegt dan "voor gestemd hebben de fracties 1, 2, 3, 4, 5", daarmee is de motie aangenomen / verworpen.

En dat tussen een reeks van nog zo'n 20 andere moties, wetswijzigingen etc. Je kunt het beter achteraf opzoeken.

Voor de fijnproever is de "appreciatie" van de minister veel belangrijker: 'ontraden' (minister wil het niet), 'aanhouden' (breng motie nu niet in stemming, want ik doe al dit en dat, wat tegemoet komt aan, dus wacht even) en 'oordeel Kamer' (minister ziet geen bezwaar, als de Kamer het goed vindt, vooral aannemen). Het is voor een Kamerlid vooral de kunst om een motie aangenomen te krijgen die de minister niet wil (ontraden). Moties van de coalitie krijgen vanzelfsprekend veel vaker 'oordeel Kamer' dan moties van de oppositie.

Het stenogram van het "VAO Verkeersveiligheid" kun je hier vinden.

Beide moties kregen van de minister overigens "oordeel Kamer" en zullen waarschijnlijk wel worden aangenomen.

[Voor 21% gewijzigd door Goverman op 03-03-2020 15:10]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Ben benieuwd of er iets gaat veranderen, maar zal dan wel 2021 worden op zijn vroegst. Vorig jaar mijn step weggedaan wegens de wetgeving in Nederland. Mis hem wel, maar ja geen zin in een dikke boete. Zeker ook vanwege het kantoor van de regionale verkeerspolitie dat hier om de hoek zit.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Pukson schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:51:

plenaire zaal live stream:
https://www.tweedekamer.n...n/livedebat/plenaire-zaal

Acties:
  • +1Henk 'm!

• L1NO_
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 01-04 13:31
Unaniem aangenomen zover ik begrijp, en nu?

[Voor 11% gewijzigd door L1NO_ op 03-03-2020 15:36]

• Nielsvdk
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 30-03 07:37
Motie van de leden Laçin en Sienot over het definitieve toelatingskader voor LEV's in lijn brengen met de Europese richtlijnen

De motie is aangenomen hoor ik net.

• kmf
  • Niet online
Nou kan mijn ambtenarentaal.translate.com van slag zijn, maar..
het definitieve toelatingskader voor lichte elektrische
voertuigen in lijn te brengen met de Europese richtlijnen en in aanloop
naar het definitieve toelatingskader in gesprek te gaan met producenten,
aanbieders en gebruikers van LEV’s over de eisen die aan deze voertuigen
gesteld worden, waarbij de veiligheid centraal moet staan,
Is dit niet gewoon al de status zoals het nu is en wat de minister beloofd had? IE: rechttrekken met europa=laat europa maar met regels komen. Praten met leveranciers = "we zijn al in gesprek"?

Oftewel, geen milimeter opgeschoten?

• bleufred1
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 17:05
kmf schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:50:
Nou kan mijn ambtenarentaal.translate.com van slag zijn, maar..

[...]

Is dit niet gewoon al de status zoals het nu is en wat de minister beloofd had? IE: rechttrekken met europa=laat europa maar met regels komen. Praten met leveranciers = "we zijn al in gesprek"?

Oftewel, geen milimeter opgeschoten?
Er staat nu ook gebruikers bij :P

• Goverman

Goverman

not loaded

Nielsvdk schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:36:
Motie van de leden Laçin en Sienot over het definitieve toelatingskader voor LEV's in lijn brengen met de Europese richtlijnen

De motie is aangenomen hoor ik net.
Beide LEV-gerelateerde moties zijn aangenomen.

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23:22

nst6ldr

gold noob report

Goverman schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:48:
[...]

Beide LEV-gerelateerde moties zijn aangenomen.
En wat betekent dit concreet?

Rheinmetall Borsig <3

• Nielsvdk
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 30-03 07:37
Nou, volgens mij moet er nu reactie komen van de regering... wat ik zo lees is de motie niet bindend dus ze kunnen het gewoon negeren en verder niks mee doen.

• j0rDy
  • Laatst online: 21:42
Als ik dit artikel lees zijn we inderdaad niet veel opgeschoten: https://legaalrijden.nl/b...emene-stemmen-aangenomen/

"Dat is mooi want dat is inmiddels de derde keer dat we die oproep zien vanuit de Tweede Kamer. Tot nu toe heeft dat bij de legaalrijden.nl gebruikers geresulteerd in één kennismakingsgesprek op het ministerie. In januari zouden we verder praten maar inmiddels is het maart."

• magnifor
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15:28
zoals ik al eerder zei, op zijn vroegst wordt het 2021.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Nielsvdk schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:15:
Nou, volgens mij moet er nu reactie komen van de regering... wat ik zo lees is de motie niet bindend dus ze kunnen het gewoon negeren en verder niks mee doen.
In het VAO zei de minister dat ze eigenlijk al was begonnen met de uitvoering van de moties:
- in EU-verband regels afspreken hiervoor (NL-regels en EU-regels in lijn brengen) (nr. 801).
- met gemeenten in overleg gaan over hun visie op LEV's (nr. 807).

Het komt er op neer dat er een strategie moet komen om tot EU-regels voor steps e.d. te komen (die zijn er nu niet, dus doet iedere Lidstaat wat anders). Dat duurt wel een paar jaar. Daar wil Nederland niet op wachten, dus komt er in Nederland een eigen set regels ('nationaal kader LEV'). Dat kan dan weer als voorbeeld dienen voor de EU-processen.

De andere motie is meer een om van gemeentes te weten te komen wat zij willen: wel of geen deelsteps faciliteren en onder welke voorwaarden. Steps toelaten is één ding, maar als je weet dat die dingen vooral in deelconcepten worden gebruikt dan kan in de afweging toch ook naar andere dingen worden gekeken. Wel lijkt het uitgesloten dat er een lokale toelating komt. Daarmee bedoel ik dat een step in bijv. Rotterdam wel mag, maar in Amsterdam niet. Er is een toelatingskader en dat geldt voor heel Nederland. Als een step dus wordt toegelaten dan mag je er ook in heel Nederland mee rijden.

• Pukson
LegaalRijden is opzich ook wel lekker op dreef. Blij dat ze blijven pushen en het gesprek willen aangaan!

https://www.instagram.com...Nua/?igshid=1o2ftuzdw4qov

• timotjj
  • Laatst online: 25-03 16:10
Iemand enig idee hoe dit mogelijk is; Segway Ninebot G30 Tuning (30 Km/h, 33 Km/h of 40 Km/h)
€ 25,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

Ik heb me online rot gezocht, maar ik vind alleen speed hacks voor 30 kmu.

• bottom line
timotjj schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:41:
Iemand enig idee hoe dit mogelijk is; Segway Ninebot G30 Tuning (30 Km/h, 33 Km/h of 40 Km/h)
€ 25,00

Kan je Frans?
Snel even voor jou opgezocht, zelf niet dieper in gelezen.
https://forum.hardware.fr...-ninebot-sujet_1593_7.htm

https://max.scooterhacking.org/#!

• Pukson
timotjj schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:41:
€ 25,00

Bah dat mensen zo een slaatje willen slaan uit een gratis stukje software. Btw de max kan 40 niet eens halen. Dan moet de voltage omhoog.

Heel simpel. Download XiaoFlasher uit de PlayStore en download een cfw van ScooterHacking.

• timotjj
  • Laatst online: 25-03 16:10
Bedankt voor jullie reactie toppers! Ik ga er mee aan de slag. *knip*

[Voor 50% gewijzigd door Perkouw op 06-03-2020 18:12]

• N97
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 29-03 20:06
Pukson schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:04:
[...]

Bah dat mensen zo een slaatje willen slaan uit een gratis stukje software. Btw de max kan 40 niet eens halen. Dan moet de voltage omhoog.

Heel simpel. Download XiaoFlasher uit de PlayStore en download een cfw van ScooterHacking.
Hoezo? De tooling is gratis, er zijn complete handleidingen te vinden, waardoor je hetzelf kan doen maar betekent dat dat je het ook zelf MOET doen?

Mensen betaalde geld om een iPhone te Jailbreaken of om een Xbox/PS te modden zodat je games via ISO's kon starten. Zou je allemaal zelf kunnen doen.

Hoeveel mensen hebben tientallen euro's uitgegeven om Windows 98,ME,2000,XP & 7 opnieuw te installeren? Hoe lastig is het om een CD er te rammen, drive selecteren en na installatie drivers opnieuw te installeren? Handleidingen zat op het internet.

Waar je wel een mening over kan hebben is dat de dienst de persoon aanbied volgens mij illegaal is.

• mr.DJ95
  • Laatst online: 20:05

mr.DJ95

Boost!

Afgelopen vrijdag mijn eerste lekke (achter)band gereden in ruim 700KM over de Almeerse fietspaden.
Ben nu aan het twijfelen wat ik ga doen, of een nieuwe binnenband of een massieve band achter. Comfort boeit me niet heel erg aangezien ik met ruim 100 kilo op de M365 Pro sta. Ben vooral benieuwd wat een massieve band doet met de range en topsnelheid.

Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker

• Br00dje
Nou, ik zou me meer zorgen maken over wat het doet met je batterij en dat je aanzienlijk minder grip hebt.

Het schijnt dat doordat de trillingen minder worden opgevangen, dit elektronica lostrilt in je batterij en deze defect raakt. En minder grip, omdat de band minder ingedrukt wordt door het gewicht en dus minder contact maakt met de weg.

Ik heb na 2000km twee keer een lekke band gehad. De tweede keer ging de bandenwissel aanzienlijk makkelijker, maar makkelijk is het niet.. Toch zou ik dat aanraden en dan verbeterde CST banden te gebruiken met een anti lek strip erin. Koop dan ook gelijk WD40 en twee à drie grote metalen bandenlichters.

Owja! Koop niet alleen een nieuwe binnenband, maar vervang de buitenband ook gelijk. De tweede lekke band was veroorzaakt door schuring van de nieuwe binnenband met iets in de binnenkant van de buitenband.

• bottom line
Deelstep is door beperkte levensduur vervuilender dan andere transportmiddelen
Een elektrische deelstep stoot in het algemeen 131 gram CO2-equivalent uit per kilometer. De uitstoot is voor vierde vijfde het gevolg van de productiefase in China, blijkt uit de studie. In België is de uitstoot het resultaat van het plaatsen en ophalen van de steps, en van het opladen.

De deelstep vervangt vooral het openbaar vervoer, maar ook de auto ( een privéauto, deelauto, taxi of Uber). De wagen is het meest belastend voor het klimaat, met 110 gram CO2-equivalent per kilometer. De deelstep vervuilt dus meer. De reden? De beperkte levensduur.

Om minder vervuilend te zijn dan andere transportmiddelen zou de deelstep gemiddeld 9,5 maanden moeten gebruikt worden. In de praktijk is dat slechts 7,5 maanden.
Ik snap echt niet waarom de hele wereld blijkbaar zo anti-elektrisch is....
Op 7,5 maand heeft 1 stepje misschien 500 man op zich gehad. Als die allemaal met een auto in het stad moeten komen, extra files, extra honderden meters extra rijden door gebrek aan parkings, gevaarlijker op de baan is het toch onmogelijk om tot zo'n resultaat te geraken?

Zeker in Brussel. Wat een onmogelijke stad is dat om in rond te rijden.

• flessuh
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:54

flessuh

Set sail for fail!

bottom line schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:06:

[...]

Op 7,5 maand heeft 1 stepje misschien 500 man op zich gehad. Als die allemaal met een auto in het stad moeten komen, extra files, extra honderden meters extra rijden door gebrek aan parkings, gevaarlijker op de baan is het toch onmogelijk om tot zo'n resultaat te geraken?

och, je hebt zat onderzoeken waar openbaar vervoer er extreem goed uit komt; tja,als je elke trein/bus elke rit met volle bezetting rekent... :+

Maar om een auto die in de stad rijdt nou te gaan vergelijken met elektrisch vervoer... dat mag de auto toch nooit winnen als je een beetje normale uitgangspunten gebruikt. Overigens denk ik wel dat ook deelsteps nog zeker verbeterd kunnen worden in levensduur (of beter/gemakkelijker onderhouden)!

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Br00dje
bottom line schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:06:

[...]

Lekker makkelijk van ze, om voor de elektrische step wel de productiefase mee te nemen en voor de auto niet, qua CO2 berekening. Dit "artikel" lijkt inderdaad op een hetze tegen de elektrische step.

• Ashundi
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 20:17
Eerder was er toch ook al zo'n soortgelijk artikel?
Was toen ook niet eerlijk uitgevoerd, en dat de meeste deelstep bedrijven de levensduur van de gemiddelde step flink heeft opgekrikt plus oude steps hergebruikt voor onderdelen?
Dacht dat de gemiddelde deelstep toen al een jaar mee ging ipv 6 maanden van dat artikel ofzo. Kan dat alleen niet meer terugvinden.

• Stoffa
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 20:15
Na een weekendje Malaga met veel steppen ben ik wel verkocht en wil ik zon ding.
Ik besef me dat het in NL blijkbaar niet zo legaal is als daar. Nu zie ik dat een enkeling in dit topic een boete heeft gekregen.

Kan iemand enig licht schijnen op hoe vaak er in NL boetes voor worden uitgedeeld? Zijn dit uitzonderingen, of moet je maken dat je wegkomt bij iedere politiewagen die je tegenkomt?

• R3MC0-NL
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 00:44
Stoffa schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:24:
Na een weekendje Malaga met veel steppen ben ik wel verkocht en wil ik zon ding.
Ik besef me dat het in NL blijkbaar niet zo legaal is als daar. Nu zie ik dat een enkeling in dit topic een boete heeft gekregen.

Kan iemand enig licht schijnen op hoe vaak er in NL boetes voor worden uitgedeeld? Zijn dit uitzonderingen, of moet je maken dat je wegkomt bij iedere politiewagen die je tegenkomt?
Dat zal heel erg afhangen van de plaats waar je woont. Mijn eigen ervaring is dat in steden als Den Haag en Rotterdam door de politie niet eens gekeken wordt als je ze voorbij rijdt met je e-step. Dat zal echter in wat kleinere plaatsen anders zijn.

Xbox Live: R3MC0

• Intelligo
mr.DJ95 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:08:
Afgelopen vrijdag mijn eerste lekke (achter)band gereden in ruim 700KM over de Almeerse fietspaden.
Ben nu aan het twijfelen wat ik ga doen, of een nieuwe binnenband of een massieve band achter. Comfort boeit me niet heel erg aangezien ik met ruim 100 kilo op de M365 Pro sta. Ben vooral benieuwd wat een massieve band doet met de range en topsnelheid.
NIET doen!!!

Ik heb mn massieve banden inmiddels van de M365 Pro in de prullenbak geflikkert.

Comfort minder, bochtenwerk minder grip, wiellagers in no-time naar de klote.

Woont in Helsinki

• remcoXP
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:08
ik heb zojuist mijn advertentie gepubliceerd: V&A aangeboden: alfawise m1 electrische step (Xiaomi m365)

er is alleen nog geen categorie voor de steps :(
Waarom niet? een tweakers artikel bij uitstek als ik de hoeveelheid posts zo zie.

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:48
Vanwaar de verkoop?

Ik merk wel dat ik steeds soepeler wordt met het rijden door de stad in Delft. Weinig interesse van agenten op het moment.

• remcoXP
Omdat ik niet op twee steps tegelijk kan rijden :) ik heb ook een segway
Boinkie schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:39:
Vanwaar de verkoop? en die pak ik sneller. gevoels ding.

de 1 heeft betere remmen, en luchtbanden, de ander is sneller en heeft massieve banden. voor-en nadelen.

vandaar dat de alfawise te koop staat zodat ik weer een andere gadget kan aanschaffen :P

Ik merk wel dat ik steeds soepeler wordt met het rijden door de stad in Delft. Weinig interesse van agenten op het moment.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• NotYetBritish
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 21:25
https://tweakers.net/i/cP6v4h7dUbkWZ8CsIYFS6aPZMCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rUXfmkELk0VtUlYqt94Bpm3F.jpg?f=fotoalbum_large Zojuist een DOA M365 opgehaald op marktplaats voor €50 met al het plastic er nog op. Lucky day lucky day! :D ik ga thuis eens testen. Iemand ervaring met een BMS vervangen? ;)

[Voor 0% gewijzigd door NotYetBritish op 23-03-2020 14:04. Reden: Typefoutjes]

• Intelligo
NotYetBritish schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:45:
[Afbeelding] Zojuist een DOA M365 opgehaald voor op marktplaats voor €50 met al het plastic er nog op. Lucky day lucky day! :D ik ga thuis een testen. Iemand ervaring met een BMS vervangen? ;)
Zo dan das geen geld, alleen het accupakket is dat al dubbel en dwars waard :)

Hoop dat je er geluk mee hebt! Begin maar eens hem open te trekken, wie weet is het enkel een kabeltje los tijdens transport oid

Woont in Helsinki

• NotYetBritish
Intelligo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:50:
[...]

Zo dan das geen geld, alleen het accupakket is dat al dubbel en dwars waard :)

Hoop dat je er geluk mee hebt! Begin maar eens hem open te trekken, wie weet is het enkel een kabeltje los tijdens transport oid
Na inspectie geeft de m187 batterij maar 13 volt... Ik geloof niet dat dat goed is ;)

• Dejagan
[Afbeelding] Zojuist een DOA M365 opgehaald op marktplaats voor €50 met al het plastic er nog op. Lucky day lucky day! :D ik ga thuis eens testen. Iemand ervaring met een BMS vervangen? ;)
Weet je al dat het de BMS is dan? ;)

• NotYetBritish
Dejagan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:33:
[...]

Weet je al dat het de BMS is dan? ;)
Ik denk dat ik het hele ding maar gewoon vervang... Heb een m187 wat betekend dat ik 20 km ver kan, ik Kan nu voor 80 euro een m365 battery en bms overnemen... Samen met een nieuw moederbord voor de 365 moet dat werken. Huidige batterij geeft me 13 volt... Weinig vertrouwen in als het 36 moet zijn ;)

• Dejagan
NotYetBritish schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:43:
[...]

Ik denk dat ik het hele ding maar gewoon vervang... Heb een m187 wat betekend dat ik 20 km ver kan, ik Kan nu voor 80 euro een m365 battery en bms overnemen... Samen met een nieuw moederbord voor de 365 moet dat werken. Huidige batterij geeft me 13 volt... Weinig vertrouwen in als het 36 moet zijn ;)
Oh slim plan om dat te doen dan, goedkope m365 dan! Batterij + bms integraal vervangen is schroefjes en connectortjes los maken, geloof dus niet heel moeilijk om te doen. :)

• NotYetBritish
Dejagan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:10:
[...]

Oh slim plan om dat te doen dan, goedkope m365 dan! Batterij + bms integraal vervangen is schroefjes en connectortjes los maken, geloof dus niet heel moeilijk om te doen. :)
Hij verkoop ‘m net... verdorie :( maargoed, we vinden wel wat! ;)

• NotYetBritish
Uiteindelijk heb ik een batterij van eBay US gehaald. Shipping was natuurlijk weer duurder dan de batterij zelf... maargoed. $50 betaald voor een orgineel stukje hardware.

• Intelligo
NotYetBritish schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:42:
Uiteindelijk heb ik een batterij van eBay US gehaald. Shipping was natuurlijk weer duurder dan de batterij zelf... maargoed. $50 betaald voor een orgineel stukje hardware.
Je kan de 18650 batterijen uit de huidige accupack nog even apart testen/opladen.

Er zal daar wel ergens een cel kapot zijn maar de rest is gewoon nog bruikbaar natuurlijk :)

Woont in Helsinki

• NotYetBritish
Intelligo schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 06:11:
[...]

Je kan de 18650 batterijen uit de huidige accupack nog even apart testen/opladen.

Er zal daar wel ergens een cel kapot zijn maar de rest is gewoon nog bruikbaar natuurlijk :)
Geen idee hoe ik ze apart oplaad... moet ik ze dan losmaken?

• Intelligo
NotYetBritish schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:08:
[...]

Geen idee hoe ik ze apart oplaad... moet ik ze dan losmaken?
Ja, dan moet je ze losmaken. En een 18650 oplader gebruiken/aanschaffen... Maar ik begrijp uit je reactie dat je die niet hebt/nooit 18650 batterijen gebruikt.

Veel e-smokers, powerbanks, zaklampen etc gebruiken die cellen. Er is vast iemand die je oude batterij nog wil hergebruiken, eco friendly enzo :)

Woont in Helsinki

• NotYetBritish
Ik heb zelfs een vape ;) maar iemand biedt me net aan om er even naar te kijken in een fb groep... dus eh, external battery van 6 ah als ie het weer doet dan maar!

• dotacom
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 19:09
Wat vinden jullie van deze aanbieding: https://www.krefel.be/nl/...ageSize=24&sort=relevance

Ik heb hier nog een hoop eco cheques liggen die op moeten, Krefel is een van de enige webwinkels waar ik met eco cheques kan betalen voor een elektrische step.

• Intelligo
dotacom schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 00:42:
Wat vinden jullie van deze aanbieding: https://www.krefel.be/nl/...ageSize=24&sort=relevance

Ik heb hier nog een hoop eco cheques liggen die op moeten, Krefel is een van de enige webwinkels waar ik met eco cheques kan betalen voor een elektrische step.
Tja, als je van die cheques af moet. Ze zijn ongeveer 150 euro te duur

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:48
De social distancing zorgt er voor dat ik m'n step uit elkaar heb gehaald en wat onderdelen in een andere kleur ga spuiten :-D Resultaat wordt binnenkort gepost.

• remcoXP
ik heb mijn alfawise (m365 clone) maar op marktplaatst gezet omdat tweakers er geen categorie voor had :( terwijl je zou denken dat het een redelijk tweakersitem is aan de hoeveelheid reacties hier te zien.

• Intelligo
remcoXP schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:12:
ik heb mijn alfawise (m365 clone) maar op marktplaatst gezet omdat tweakers er geen categorie voor had :( terwijl je zou denken dat het een redelijk tweakersitem is aan de hoeveelheid reacties hier te zien.
Niet echt heul populair onder tweakers, onder Nederlanders uberhaupt niet zolang het aan wetgeving schort

Woont in Helsinki

• kmf
  • Niet online
Steps zijn vooralsnog verboden. Maar wat als er een zitje op is? Wordt het dan nog als step gezien of is het een scooter geworden en weer legaal? Zoiets?

https://media.giphy.com/media/fYBv8cJKPNw7H5PLil/giphy.gif

• Goverman

Goverman

not loaded

kmf schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:43:
Steps zijn vooralsnog verboden. Maar wat als er een zitje op is? Wordt het dan nog als step gezien of is het een scooter geworden en weer legaal? Zoiets?

[Afbeelding]
Als er een zitplaats voor de bestuurder op zit dan valt het onder het Europese kader en moet het voertuig zijn voorzien van een typegoedkeuring door de RDW (of een zusterorganisatie in een andere Lidstaat). Eigenlijk is het dan een snorfiets of bromfiets (afhankelijk van constructiesnelheid).

Het voertuig moet dan ook zijn voorzien van een kentekenplaat (tot 25 km/u blauw, tot 45 km/u geel). Voor de 45 km/u variant geldt een helmplicht, voor de 25 km/u (nog) niet. Ook moet je een AM-rijbewijs hebben.

• Intelligo

[Afbeelding]
Als jij er een kenteken op krijgt is het een scooter.

In elk ander geval niet. En hier krijg je duidelijk geen kenteken op.

Woont in Helsinki

• sn0w13
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19:47
dotacom schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 00:42:

Zijn wel duur maar gemakkelijker voor garantie.
En als je toch van je ecocheques af wil.

Ik heb 400€ betaald voor mijn PRO op Ali (de zaterdag besteld en de donderdag geleverd)

• NotYetBritish
Heeft er iemand de voorvering voor de m365 al geprobeerd? zou het graag toevoegen, maar geen idee of het zin heeft :P

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01-04 09:11
Hangt ervan af of hij een typegoedkeuring heeft. Ofwel als Europese categorie L1e-A ("snor"), ofwel als L1e-B ("brom") ofwel nationaal door onze RDW als "bijzondere bromfiets".

specs

• NotYetBritish
[Afbeelding] Zojuist een DOA M365 opgehaald op marktplaats voor €50 met al het plastic er nog op. Lucky day lucky day! :D ik ga thuis eens testen. Iemand ervaring met een BMS vervangen? ;)
Batterij update: zoals ik al dacht is de BMS toast. Ik wil nu dus graag de batterij vervangen, en heb er een besteld uit de US. Deze zal waarschijnlijk niet aan gaan komen door de shipping restrictions op lithium. Dat wordt dus nog even heen en weer gaan met de seller... Mijn dringende vraag is wel; Wie kan mij hier helpen aan een M365 batterij? OF, heeft iemand ervaring met AliExpress packs? Die komen wel aan, aan de reviews te zien.

• bottom line
NotYetBritish schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:53:
[...]

Batterij update: zoals ik al dacht is de BMS toast. Ik wil nu dus graag de batterij vervangen, en heb er een besteld uit de US. Deze zal waarschijnlijk niet aan gaan komen door de shipping restrictions op lithium. Dat wordt dus nog even heen en weer gaan met de seller... Mijn dringende vraag is wel; Wie kan mij hier helpen aan een M365 batterij? OF, heeft iemand ervaring met AliExpress packs? Die komen wel aan, aan de reviews te zien.
Dringend of niet dringend?

• NotYetBritish
Niet super dringend. Maar hoe eerder de batterij er is, hoe eerder ik kan rijden ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

NotYetBritish schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 16:16:
[...]

Niet super dringend. Maar hoe eerder de batterij er is, hoe eerder ik kan rijden ;)
Hoe eerder hij in beslag genomen wordt bedoel je :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• NotYetBritish
Atlas schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 16:45:
[...]

Hoe eerder hij in beslag genomen wordt bedoel je :P
Tja.... laten we hopen van niet! ;)

• Intelligo
NotYetBritish schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:53:
[...]

Is een losse BMS dan niet sneller&goedkoper

Woont in Helsinki

• NotYetBritish
Intelligo schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:04:
[...]

Is een losse BMS dan niet sneller&goedkoper
Sneller weet ik niet, goedkoper wel.

• Intelligo
NotYetBritish schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:06:
[...]

Sneller weet ik niet, goedkoper wel.
Geen lithium restricties met post op die manier :+

Woont in Helsinki

• NotYetBritish
Intelligo schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:09:
[...]

Geen lithium restricties met post op die manier :+
True ;)

• bottom line
NotYetBritish schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 16:16:
[...]

https://newimage3.en.alib...Shop.88.25.716f4bf8AvuKc4

Via deze shop heb ik al eens wisselstukken besteld voor mijn ES2.
Prijs is excl. verzending.

Dacht dat de Duitse winkel die ik eerder had gevonden ook wel kon gebruikt worden voor de M365, maar volgens mij heeft die enkel Ninebot vervangonderdelen... https://gasgriff.com/es-2
Ik zoek nog even verder later en vul deze post aan. Anders zal het inderdaad gewoon Alibaba/Express worden.

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:16
sn0w13 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:16:
[...]

Zijn wel duur maar gemakkelijker voor garantie.
En als je toch van je ecocheques af wil.

Ik heb 400€ betaald voor mijn PRO op Ali (de zaterdag besteld en de donderdag geleverd)
Welke shop, op Ali?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sn0w13
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dVl1eS3

Zijn blijkbaar uitverkocht.
Ik heb hem al van 10/2019

Acties:
  • +4Henk 'm!

• sn0w13

• Fox
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Zag 'm ook, wat een mooie deal. Mochten ze in NL de weg op had ik er gelijk één voor mijzelf en mijn vriendin gekocht. Ik twijfel nog steeds... nu met het coronavirus betwijfel ik of ze dit jaar nog de weg op mogen. Terwijl juist dit soort vervoer effectief is voor social distancing. Nederland blijft nog steeds als enige achter van Europa. :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NotYetBritish
bottom line schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:55:
[...]

https://newimage3.en.alib...Shop.88.25.716f4bf8AvuKc4

Via deze shop heb ik al eens wisselstukken besteld voor mijn ES2.
Prijs is excl. verzending.

Dacht dat de Duitse winkel die ik eerder had gevonden ook wel kon gebruikt worden voor de M365, maar volgens mij heeft die enkel Ninebot vervangonderdelen... https://gasgriff.com/es-2
Ik zoek nog even verder later en vul deze post aan. Anders zal het inderdaad gewoon Alibaba/Express worden.
€ 98,58 | Original Xiaomi mijia M365 Battery Smart Electric Scooter foldable mi lightweight long board hoverboard skateboard Power Supply
https://a.aliexpress.com/_dWj2A4u

^ uiteindelijk dit gekocht, 23 day buyer protection, dus dat vind ik eigenlijk wel netjes. Kostte me net zoveel als die uit de US. Maar, “you live and you learn“ dan maar... duur lesje wel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NotYetBritish
Inmiddels is de step terug van de batterij reperateur. Meneer kreeg ‘m niet aan de gang. Tot een vriend van mij hem inplugde.
BMS geeft verkeerde batterij waardes door waardoor hij letterlijk in de verdediging schiet na 20 meter rijden, vervolgens geeft de batterij “leeg” aan, dus de BMS is aardig de weg kwijt...
Veilig is het allerminst. Maar nu weet ik wel; nieuwe batterij en gaan met die banaan.
De gashendel zit nu links, anders werd het wat gevaarlijk (in mijn rechterhand geen controle over m’n (fijne) bewegingen in de vingers) en hij doet het nog.

Viel me meteen op hoe gigantisch makkelijk alles eigenlijk te vervangen is... (behalve de banden ;) )
De dag is geslaagd, stapje voor stapje wordt die originele €50 het waard.

https://tweakers.net/i/1a4iqB2wZkBamnvfiYiTYAKDODQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JjoI0EkIDKb37TtNJhpPTGDq.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True