Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 47 48 Laatste
Acties:

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:06
Volgens mij is het al te koop hoor. Zo heeft de website estepskopen.nl al vestigingen waar je een testrit mee kan maken.

• Ersus
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online

Ersus

Zuid-Limburg

Nietdatikweet schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 12:31:
Volgens mij is het al te koop hoor. Zo heeft de website estepskopen.nl al vestigingen waar je een testrit mee kan maken.
Idd. Iemand inmiddels besteld?

214kWh LFP | 48kVA Victron Multiplus | 24.3kWp O/W | SMA Tripower x 15 | SmartSolar 450/200 | Daikin Multi+ 5MXWM68A9 met 2x Perfera FTXM42A | Fujitsu Atlantic Calypso Split V3 200L | Gasloos | 500m2 bj 1900

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
help me even als jullie willen een jaar of vijf geleden een Xaomi step (voor 250 euro ofzo) gehad voor een half jaar bijna 800 km op de teller. Is weg via marktplaats- achterband moest vervangen worden. Prima vervoersmiddel naar metro 6km verderop!

Levert estepskopen.nl nu steps die verzekerd/legaal kunnen zijn? Of moet ik het zien als reclame :)

Zag de types/prijzen die ze konden leveren. 500 euro is te overzien als verzekerd/legaal.

[ Voor 4% gewijzigd door dr.nld op 11-04-2026 20:10 ]

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 19:01

sjirafje

No inspirational quotes here

@dr.nld Alleen bij het duurste model staat volgens mij dat die legaal de weg op mag.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-08 23:15
Ik vind het toch wel bizar dat RDW als eerste in Europa een fsd Tesla toelaat. Maar een e-step als allerlaatste in de hele wereld.
Eigenlijk hebben ze de e-step volledig geblokkeerd door alle strenge eisen.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

driel24 schreef op zondag 12 april 2026 @ 08:32:
Ik vind het toch wel bizar dat RDW als eerste in Europa een fsd Tesla toelaat. Maar een e-step als allerlaatste in de hele wereld.
Eigenlijk hebben ze de e-step volledig geblokkeerd door alle strenge eisen.
Noem mij cynisch maar ik denk dat een grote rede de fietslobby in Nederland is. In geen enkel ander land heb je relatief gezien zo veel fietsen en e-fietsen. Veel mensen zouden die prima kunnen vervangen met een handzamere e-step. Daar zitten de fietsfabrikanten niet op te wachten. Daarnaast ligt het ook gewoon onterecht gevoelig door het drama met de stint, dus de politieke wil is er ook niet echt. Voor het FSD geval heb je niet echt een blok die zich er tegen inzet.

[ Voor 12% gewijzigd door Fox op 12-04-2026 21:18 ]

• sjirafje

sjirafje

Dat is ook de reden dat de overheid zo worstelt met fatbikes. Wettelijk gezien zijn het gewoon e-bikes. Wil je de fatbikes aan banden leggen (bv helmplicht of minimum leeftijd) dan gelden die regels voor alle e-fietsen. En laat de fietsersbond (en hun sponsors) daar nou niet op zitten te wachten.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
sjirafje schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:29:
Dat is ook de reden dat de overheid zo worstelt met fatbikes. Wettelijk gezien zijn het gewoon e-bikes. Wil je de fatbikes aan banden leggen (bv helmplicht of minimum leeftijd) dan gelden die regels voor alle e-fietsen. En laat de fietsersbond (en hun sponsors) daar nou niet op zitten te wachten.
Ergens vind ik dat fatbike gedoe wel mooi, want dat hadden we natuurlijk niet gehad als mensen gewoon een handzaam stepje konden kopen voor minder.

fatbikes zijn ook geen probleem, sommige lui erop zijn dat. Maar hier in Den Haag zie je allerlei soorten mensen op een fatbike, ik heb ouderen gezien, jonge vrouwen en een berg voedselbezorgers. Heb zelf meer last van bejaarden op te snelle fietsen en elektrische bakfietsen.

De fietsersbond (aka Hollandse fietsfabrikanten) willen dat de fatbike als aparte categorie wordt beschouwd, zodat er strengere regels voor kunnen gelden. Stiekem is het gewoon een superieur product, comfortabeler (ook met iemand achterop) en goedkoper dan een normale e-bike. Sneller ook met een aanpassing.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:51

JB

Cédric roelt!

BarôZZa schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 08:27:
[...]

fatbikes zijn ook geen probleem, sommige lui erop zijn dat.
Maar dat benoemen we hier allemaal niet en wordt ook niet aangepakt.

Mijn boefje is liev!

• sjirafje

sjirafje

Fatbikes zijn gigantisch opgekomen nadat denhaag vakkundig de (electrische) snorfiets de nek om gedraaid heeft onder invloed van de fietsersbond. In tegenstelling tot de snorfiets heb je voor een e-fiets geen minimum leeftijd, geen rijbewijs en geen verzekeringsplicht. Dus ik snap wel dat iedereen voor zo'n goedkope fatbike gaat.

• BarôZZa
  • Nu online
sjirafje schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 20:05:
Fatbikes zijn gigantisch opgekomen nadat denhaag vakkundig de (electrische) snorfiets de nek om gedraaid heeft onder invloed van de fietsersbond. In tegenstelling tot de snorfiets heb je voor een e-fiets geen minimum leeftijd, geen rijbewijs en geen verzekeringsplicht. Dus ik snap wel dat iedereen voor zo'n goedkope fatbike gaat.
Maar als je hier op een stepje mocht rondrijden, dan hadden de jongeren dat wel gekocht. Stuk goedkoper en praktischer. Maar in plaats daarvan rijden ze nu allemaal rond op van die lomp grote dingen.

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 08:30

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ik heb nu een week of 2 de Selana Alpha. Vorige week een paar keer een korte rit naar de supermarkt gedaan en terug en vandaag en iets langere rit naar het station, hem in de trein meegenomen en daarna gebruikt om op werk te komen en weer terug naar huis te gaan einde dag.

Wat willekeurige bevindingen:
  • Hij voelt echt wel heel degelijk aan. De vering en zachte banden zijn echt een genot.
  • Het aangeven van richting gaat met een kleine switch met 3 standen (links, midden, rechts). Soms druk je deze te ver in en dan geef je dus continue richting aan. Selana gaf eerder aan dat ze bezig zijn met een update dat je een 'tikje' hoort net als in een auto, dus hoop dat ze dat uitbrengen want dat gaat wel helpen.
  • De app geeft in de FAQ aan dat er een mogelijkheid is om de snelheid te begrenzen, maar die is er nog niet. Voor in de stad is dat denk ik wel relaxt, nu moet je best precies met het snelheidshendeltje zijn om niet heel hard te gaan.
  • Het display toont snelheid en richting. In de zon is dit niet super goed leesbaar though.
  • Ik had voorheen een Micro Step Colibri (met trapondersteuning) en die was uiteraard een stuk lichter. Die nam ik met gemak mee de roltrap op en af. Met de Selana de roltrap op gaat nog wel oke, maar naar beneden neem ik maar de lift.
  • De Selana past exact onder de klapstoeltjes in de ICNG. Ik heb nog niet andere stoelen in treinen getest.
  • Als je hem 'op slot' zet, dan gaat er een best luid alarm af als hij beweging detecteert. Best oke, maar dat betekent dus dat hij aan moet staan als je hem aan de hand meeneemt. Ook in de trein gaat hij door beweging in de trein soms af, terwijl je dat niet wilt. Ik heb ze gemaild of ze een feature kunnen inbouwen dat je het alarm (tijdelijk) uit kunt zetten.
Als jullie nog specifieke dingen willen weten vraag maar raak!

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:48

Gerco-M

mijn tornado res.

XiN-eViL schreef op maandag 20 april 2026 @ 22:14:
Ik heb nu een week of 2 de Selana Alpha. Vorige week een paar keer een korte rit naar de supermarkt gedaan en terug en vandaag en iets langere rit naar het station, hem in de trein meegenomen en daarna gebruikt om op werk te komen en weer terug naar huis te gaan einde dag.

Wat willekeurige bevindingen:
  • Hij voelt echt wel heel degelijk aan. De vering en zachte banden zijn echt een genot.
  • Het aangeven van richting gaat met een kleine switch met 3 standen (links, midden, rechts). Soms druk je deze te ver in en dan geef je dus continue richting aan. Selana gaf eerder aan dat ze bezig zijn met een update dat je een 'tikje' hoort net als in een auto, dus hoop dat ze dat uitbrengen want dat gaat wel helpen.
  • De app geeft in de FAQ aan dat er een mogelijkheid is om de snelheid te begrenzen, maar die is er nog niet. Voor in de stad is dat denk ik wel relaxt, nu moet je best precies met het snelheidshendeltje zijn om niet heel hard te gaan.
  • Het display toont snelheid en richting. In de zon is dit niet super goed leesbaar though.
  • Ik had voorheen een Micro Step Colibri (met trapondersteuning) en die was uiteraard een stuk lichter. Die nam ik met gemak mee de roltrap op en af. Met de Selana de roltrap op gaat nog wel oke, maar naar beneden neem ik maar de lift.
  • De Selana past exact onder de klapstoeltjes in de ICNG. Ik heb nog niet andere stoelen in treinen getest.
  • Als je hem 'op slot' zet, dan gaat er een best luid alarm af als hij beweging detecteert. Best oke, maar dat betekent dus dat hij aan moet staan als je hem aan de hand meeneemt. Ook in de trein gaat hij door beweging in de trein soms af, terwijl je dat niet wilt. Ik heb ze gemaild of ze een feature kunnen inbouwen dat je het alarm (tijdelijk) uit kunt zetten.
Als jullie nog specifieke dingen willen weten vraag maar raak!
Goede review!

Je noemt snelheid begrenzen. Betekend dit dat deze af fabriek harder gaat dan 25 km/h?

Zou inderdaad wel handig zijn om dat in de app te kunnen instellen, net als vermogen en maximum oplading (max 80% voor langere accu levensduur).

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Gerco-M schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:31:
[...]

Goede review!

Je noemt snelheid begrenzen. Betekend dit dat deze af fabriek harder gaat dan 25 km/h?

Zou inderdaad wel handig zijn om dat in de app te kunnen instellen, net als vermogen en maximum oplading (max 80% voor langere accu levensduur).
ik denk en hoop dat hij het (net zoals ik) niet relaxed en veilig vindt om met 25 kmu door de stad te racen, doe ik op mijn fiets ook niet.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 08:30

XiN-eViL

kzie-nie-veel

franssie schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:14:
[...]

ik denk en hoop dat hij het (net zoals ik) niet relaxed en veilig vindt om met 25 kmu door de stad te racen, doe ik op mijn fiets ook niet.
Exact. Ik hoef geen 25, als hij like 18 of 20 max kan in de stad, is dat prima

• JB

JB

Cédric roelt!

Gewoon zones zoals die huur-dingen. Probleem opgelost.

Mijn boefje is liev!

• Nietdatikweet
Update is geplaatst op de website van legaalrijden. Een reactie van segway hieronder.

UPDATE 4-7-26

We hebben een reactie van Segway ontvangen naar aanleiding van onze berichtgeving:
We zagen jullie artikel online voorbijkomen en vinden het geweldig om te zien dat jullie de ontwikkelingen rondom de legale elektrische step zo op de voet volgen. We kunnen inderdaad bevestigen dat we binnenkort met een legale elektrische step voor de Nederlandse markt komen. De verwachting is dat deze in het vierde kwartaal verkrijgbaar zal zijn.

Wat we alvast kunnen delen, is dat de consumentenadviesprijs niet in de range van €500,- tot €800,- zal liggen, maar we op dit moment denken dat het rond de €1000,- zal zijn.

Daarnaast verwachten we volgende week ook ons officiële persbericht te publiceren. Deze zullen we uiteraard ook met jullie delen. Goed nieuwe dit!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:31
Nietdatikweet schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:55:
Update is geplaatst op de website van legaalrijden. Een reactie van segway hieronder.

UPDATE 4-7-26

We hebben een reactie van Segway ontvangen naar aanleiding van onze berichtgeving:

[...]
Zonde, had gehoopt op een betaalbaar model. “Rond de 1000” is echt veel te veel voor een dingetje voor erbij, 500 was nog acceptabel geweest, misschien tot 700 max. Maar dan moet ie wel heel goed zijn!

• BarôZZa
  • Nu online
Beter gewoon een fatbike halen ipv dit gedoe met nummerborden en stepjes voor 1000 euro ;)

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:48

Gerco-M

mijn tornado res.

Tommy-D schreef op zondag 5 juli 2026 @ 08:59:
[...]

Zonde, had gehoopt op een betaalbaar model. “Rond de 1000” is echt veel te veel voor een dingetje voor erbij, 500 was nog acceptabel geweest, misschien tot 700 max. Maar dan moet ie wel heel goed zijn!
Nou, full suspension en schijfremmen, goede actieradius en knipperlichten en nog meer moois is op zich wel heel compleet natuurlijk! Dus op zich is de iets hogere prijs wel gerechtvaardigd.

Ik had wel ook gehoopt dat deze een stukje onder de E1000 zou zitten, dat zou heel mooi zijn. Ik heb hier al een (eigenlijk 2, mijn vriendin heeft er ook een) P65 Segway en die heeft ook bijna alles erop, behalve dus full suspension. En natuurlijk nog niet “road legal”. En die was kwa prijs een paar jaar terug ook net onder de 1000

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

• JB

JB

Cédric roelt!

Dus wat ga je krijgen? Juist… niemand koopt die dure dingen en rijd gewoon door op zijn Mediamarkt stepje…

Mijn boefje is liev!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

JB schreef op zondag 5 juli 2026 @ 12:19:
Dus wat ga je krijgen? Juist… niemand koopt die dure dingen en rijd gewoon door op zijn Mediamarkt stepje…
Ik zou 900 er nog wel voor over hebben om legaal van en naar treinstations te kunnen rijden. Vult mooi het gat tussen de ebike en de auto, en kan ik nog wel terugverdienen. 1200 wordt lastiger.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

• JB

JB

Cédric roelt!

franssie schreef op zondag 5 juli 2026 @ 12:23:
[...]

Ik zou 900 er nog wel voor over hebben om legaal van en naar treinstations te kunnen rijden. Vult mooi het gat tussen de ebike en de auto, en kan ik nog wel terugverdienen. 1200 wordt lastiger.
Ja maar daar los je niks mee op, want voordat je het weet ben jij ook weer de l*l omdat ze het toch maar verbieden omdat er nog steeds teveel illegale rondrijden. Dit land lost niks op…

Mijn boefje is liev!

• sjirafje

sjirafje

Ik vermoed dat fatbikes nog heel lang een hoofdpijn dossier blijven. Juridisch zijn het gewoon e-fietsen. Men wil wel van die fatbikes af maar, dankzij gelobby, geen regels voor (e-)fietsen.

• JB

JB

Cédric roelt!

sjirafje schreef op zondag 5 juli 2026 @ 14:14:
Ik vermoed dat fatbikes nog heel lang een hoofdpijn dossier blijven. Juridisch zijn het gewoon e-fietsen. Men wil wel van die fatbikes af maar, dankzij gelobby, geen regels voor (e-)fietsen.
Ballen tonen… maar goed, zoals eerder aangegeven, is de wil er niet.

Mijn boefje is liev!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
sjirafje schreef op zondag 5 juli 2026 @ 14:14:
Totdat meerdere senioren op hun ebikes gewond raken door toedoen van deze fatbikes.

• {Rudolf}
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19:59
Mooi nieuws!

Ik had al een Selana Alpha besteld, maar die heb ik voor levering geannuleerd.

Ik heb hem inmiddels in het echt gezien en erop gereden, maar voor €1.900 ben ik niet echt onder de indruk van de Alpha. De Segway stuurt fijner en daarop voelde ik me meer in controle. Trommelremmen, zeer beperkte informatie op het display, een accu die alleen verwijderbaar is als je er een abonnement bij neemt... En hij is ook niet opvouwbaar, iets waar ik toch tegenaan liep. Bovendien heb je een losse oplader nodig, terwijl je bij de G3 alleen een netsnoer hoeft mee te nemen.

Doe mij dan maar een bewezen model.

Hopelijk behoudt de MAX G3 wel zijn piekvermogen van 2000 watt. Ik vermoed dat het nominale vermogen, net als in Duitsland, teruggaat van 800 naar 500 watt als ik het zo lees.

€1.000 heb ik voor de MAX G3 er zeker voor over.

• juliantje15
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:05
Daar is hij dan, de eerste legale inklapbare elektrische step in Nederland, verkrijgbaar vanaf herfst 2026:

De Ninebot Max G3 NL

https://www.legaalrijden.nl/blog/betaalbare-segway-ninebot-max-g3-nl-vanaf-de-herfst-te-koop

Afbeeldingslocatie: https://www.legaalrijden.nl/wp-content/uploads/2026/07/IMG_3960-1101x765.png

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

juliantje15 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 11:28:
Daar is hij dan, de eerste legale inklapbare elektrische step in Nederland, verkrijgbaar vanaf herfst 2026:

De Ninebot Max G3 NL

https://www.legaalrijden.nl/blog/betaalbare-segway-ninebot-max-g3-nl-vanaf-de-herfst-te-koop

[Afbeelding]
Ja, daar ga ik voor. Opvouwbaar én goedkoper dan Selana? Sign me up. Wil al langer een legale step, maar die Selana is gewoon te duur.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

BioHazard schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 15:04:
[...]

Ja, daar ga ik voor. Opvouwbaar én goedkoper dan Selana? Sign me up. Wil al langer een legale step, maar die Selana is gewoon te duur.
Daarnaast heb ik ook meer vertrouwen in een merk als Segway voor onderdelen, garantie etc etc.
Ik koop er eentje zodra het kan.

• blueicez
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 08:52

blueicez

Broadband 4 all

Ik ben heel benieuwd naar de uiteindelijke specs hiervan. Hopelijk komt hier snel meer duidelijkheid over. Vooralsnog even wachten en nog maar even niet pre-orderen.

Hij staat op mijn watchlist. Voor het feit dat ie inklapbaar is en überhaupt er als een e-step uit ziet, is erg fijn!

Asus A7V266, AMD XP 2400+ met 1024 DDR en een 350 GB Harddisk

• {Rudolf}
Gepreorderd!

Segway kennende leveren ze de eerste partij aan hun dealers dus heb toch maar een pre-order gedaan bij Scooter Centrum.

Zo te zijn is het NL model ook compatibel met de optionele 468 Wh batterij! Dat is wel lekker als ik een dagje lekker wil rond steppen.

Nu nog even afwachten naar wat het piekvermogen zal zijn.... Kom hier in de buurt niet over de 7% helling en als de NL versie ook 2000W piekvermogen krijgt dan zou dat geen probleem moeten zijn..

Hopelijk eerste ervaringen van Bram (Bright) op korte termijn.

• BioHazard
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

En de volgende RDW gekeurde step is er. Als ik de artikelen lees, geeft het weinig vertrouwen op de lange termijn, dus ik wacht nog gewoon op de Segway.

https://www.legaalrijden.nl/blog/de-imeier-lev-one-e-step-is-van-lev-en-de-naam-van-de-e-step-is-lev-one/
https://www.bright.nl/nieuws/2119535/dit-is-de-derde-elektrische-step-waarmee-je-wel-in-nederland-de-weg-op-mag.html

• JB

JB

Cédric roelt!

Dit stinkt toch? Waarom van die vage (voor mijn gevoel lobby) stepjes goedkeuren? Man man man.

Mijn boefje is liev!

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14:49

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Wanneer ik de specs van de MAX G3 erbij pak gaat dit hem niet worden voor 1000+ euro.
24,6 KG
"Ws niet inklapbaar" (Niet zeker maar RDW wil dat meestal niet) G3 nu nog wel inklapbaar.
Luchtbandjes
Snelheid 25 km/h.
Realistisch bereik 40 km. (marketing claimt tot aan 140 km.)

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

• BioHazard
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

keuringsdienst schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:32:
Wanneer ik de specs van de MAX G3 erbij pak gaat dit hem niet worden voor 1000+ euro.
24,6 KG
"Ws niet inklapbaar" (Niet zeker maar RDW wil dat meestal niet) G3 nu nog wel inklapbaar.
Luchtbandjes
Snelheid 25 km/h.
Realistisch bereik 40 km. (marketing claimt tot aan 140 km.)
https://nl-nl.segway.com/explore/news/list-press-release/2026/7/Segway-to-Launch-Its-First-RDW-Approved-eKickScooter-in-the-Netherlands-This-Autumn.html

Zeker wel inklapbaar.

"De Ninebot MAX G3 NL heeft een inklapbaar ontwerp. Hierdoor is de elektrische step eenvoudig mee te nemen en op te bergen, thuis of op kantoor. Dankzij het formaat is de elektrische step een praktische en flexibele oplossing voor woon-werkverkeer en je dagelijkste rit."

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

BioHazard schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:18:
[...]
https://nl-nl.segway.com/explore/news/list-press-release/2026/7/Segway-to-Launch-Its-First-RDW-Approved-eKickScooter-in-the-Netherlands-This-Autumn.html

Zeker wel inklapbaar.

"De Ninebot MAX G3 NL heeft een inklapbaar ontwerp. Hierdoor is de elektrische step eenvoudig mee te nemen en op te bergen, thuis of op kantoor. Dankzij het formaat is de elektrische step een praktische en flexibele oplossing voor woon-werkverkeer en je dagelijkste rit."
Het zou voor het eerst zijn dat de RDW een inklapbare step gaat toestaan maar wie weet.
Dan nog blijft 25+ KG een enorm gewicht om een hoge stations trap op te slepen...
Alleen daar haak ik al op af.

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:54

The Zep Man

🏴‍☠️

keuringsdienst schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:26:
Het zou voor het eerst zijn dat de RDW een inklapbare step gaat toestaan maar wie weet.
Dan nog blijft 25+ KG een enorm gewicht om een hoge stations trap op te slepen...
Alleen daar haak ik al op af.
Oef. In een vorig leven had ik een eerste generatie Xiaomi M365. Die was met zijn 12,5 kg al aan de limiet van wat ik wil tillen. Het dubbele gaat hem niet worden. Het nut van inklappen is daarmee beperkt, want met dat gewicht (zwaarder dan een gemiddelde stadsfiets!) is het niet echt "mobiel".

Nu is het bereik van die Segway wel een stuk hoger, maar de 25-30 km van de M365 was voor mij prima. Voor langere dagelijkse afstanden zijn er betere vervoersmiddelen (om een lichte step in mee te nemen).

[ Voor 29% gewijzigd door The Zep Man op 07-08-2026 09:42 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• BioHazard
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

Voor day to day portability is het niet geweldig nee. Voor mij prima om af en toe een keer in de auto te laden.

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Het is afwachten of de hangjeugd deze legale step gaat kopen of dat ze blijven bij de fatbikes?
Want kopen ze voor een deel wel deze step dan krijg je automatisch veel ongelukken.
Dan is het zo, over en uit, voor de legaliteit van elektrische steps.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

keuringsdienst schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:30:
Het is afwachten of de hangjeugd deze legale step gaat kopen of dat ze blijven bij de fatbikes?
Want kopen ze voor een deel wel deze step dan krijg je automatisch veel ongelukken.
Dan is het zo, over en uit, voor de legaliteit van elektrische steps.
Ik zou zeggen, geef het een kans. Maar jij lijkt er sowieso nogal negatief in te zitten.

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Dat is zeker niet mijn bedoeling, want ik zou heel graag een draagbare legale step zien die de "Last Mile" weet op te lossen. Desnoods voor 1000 euro.

Maar tot dusver is er een gouden oplossing van bijna 2000 euro en een andere lompe van 25KG.
D66 zou progressief genoeg moeten zijn om uit deze 20 jaar stilstand te komen, wie weet.
Mompelt iets met "het kan wel"...

• Deathspike
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-08 21:44
Persoonlijk zie ik die 25KG niet als echte belemmering voor "de last mile". Als ik met de auto ga, en parkeer in een P+R parkeerplaats, lukt het prima om zo'n gewicht in- en uit de auto of bus te tillen. Als ik met de trein ga, lijkt het me de trein innemen ook niet zo'n obstakel (maar eerlijk, nog nooit gedaan). Op de stations waar ik kom is er vrijwel altijd een (werkende) roltrap of lift, dus daar lijkt het me ook gewoon dat stepje aan de hand mee rollen. Alleen een winkel of kantoor innemen kan weleens onhandig zijn, maar vanwege toegangelijkheid lijken me daar ook altijd oplossingen (zoals roltrap, slope, of lift). Of gewoon buiten vast leggen zoals een fiets?

Ik heb er dan ook vast een besteld. Legaal voor 1000 euro van een goed merk? Sign me up.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-08 23:36
Hier in Duitsland rij ik al sinds de release op de Ninebot Max G3D die dus ook 25kg weegt. Ja het weegt wel wat als je de trap op loopt of hem even uit de trein moet tillen maar dat was nou nooit echt een minpunt voor mij. Ik was juist altijd blij dat ik de rest op de Ninebot kon afleggen waardoor die paar meter tillen het mij meer dan waard zijn.

• BioHazard
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

Heeft iemand enig idee hoe het in zijn werk gaat bij online bestellen van een electrische step, en hoe het dan loopt bij levering qua kenteken? Krijg je een kentekenbewijs meegestuurd, en/of de codes? En moet je dan vervolgens zelf een kenteken laten maken ergens nog?

Ben ook aan het twijfelen om online een preorder te doen, maar vroeg me af hoe dit in zijn werk gaat.

• djmaster329
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:11
BioHazard schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 13:38:
Heeft iemand enig idee hoe het in zijn werk gaat bij online bestellen van een electrische step, en hoe het dan loopt bij levering qua kenteken? Krijg je een kentekenbewijs meegestuurd, en/of de codes? En moet je dan vervolgens zelf een kenteken laten maken ergens nog?

Ben ook aan het twijfelen om online een preorder te doen, maar vroeg me af hoe dit in zijn werk gaat.
Ik ben hier stiekem ook benieuwd naar, of je 'm ook gewoon bij Segway zelf zou kunnen bestellen. Ik ben echter bang dat je als particulier de procedure op deze pagina door moet lopen. Dan zou het een tijdrovende en dure onderneming zijn.

Ik verwacht dat verkopers/importeurs van bijvoorbeeld scooters extra mogelijkheden hebben om bijvoorbeeld het aanvragen van een kenteken zelf te kunnen regelen, waardoor het net als bijvoorbeeld een APK afmelden enkel een administratieve handeling is voor x bedrag. Maar neem wat ik zeg even met een grote korrel zout, want dit is puur een vermoeden.

Ik heb zelf inmiddels een pre-order lopen bij een online verkoper. Die regelt als het goed is het kentekenplaatje ook meteen (rijklaar), dus dan hoeft alleen de tenaamstelling nog geregeld te worden bij het ophalen.

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Volgens mij kwamen een aantal legale steps in een grijs verleden met een blauw kenteken.
De verkoper kon dat regelen voor ophalen, die optie moest je dan wel extra betalen.
Dat was o.a. de Veeley V5 van 29 KG lijkt op een scooter + zitje. (ovaal stuur met gat erin)
Je moest dan zelf dacht ik je verzekering regelen op basis van dat kenteken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sltpChirGZnmzzGsjWMm-OFazZc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qlSZFyuYnRhfwvn0o1RNfGc6.png?f=user_large

Deze step heeft destijds duizenden euro's gekost en is al jaren uit de verkoop.

• {Rudolf}
BioHazard schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 13:38:

Ik heb hem besteld in Reeuwijk bij scootercentrum en heb bevestiging dat hij rijklaar geleverd wordt.(op verzekeren na dan... maar dat is maar paar minuutjes werk online.

"Hi {Rudolf},
De scooter wordt door ons inclusief kenteken geleverd. Het enige wat u dan hoeft te regelen is de wa verzekering."

• BioHazard
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

{Rudolf} schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:10:
[...]

Ik heb hem besteld in Reeuwijk bij scootercentrum en heb bevestiging dat hij rijklaar geleverd wordt.(op verzekeren na dan... maar dat is maar paar minuutjes werk online.

"Hi {Rudolf},
De scooter wordt door ons inclusief kenteken geleverd. Het enige wat u dan hoeft te regelen is de wa verzekering."
Top, thanks Rudolf. Dan denk ik dat ik hem daar ook pre-order.

• Nietdatikweet
{Rudolf} schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:10:
[...]

"Hi {Rudolf},
Iemand die nu al verzekering betaald voor een e-step? vraag me af wat de gemiddelde kosten zijn hiervoor. Natuur zal het afhangen van leeftijd en woonplaats maar alsnog wel benieuwd wat het ongeveer zal kosten. Vind 200 euro of meer pj wel aan de hoge kant voor een e-step maar als het rond de 100 max 150 euro is dan is het wel te doen denk ik.

• BioHazard
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

Nietdatikweet schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:40:
[...]

Iemand die nu al verzekering betaald voor een e-step? vraag me af wat de gemiddelde kosten zijn hiervoor. Natuur zal het afhangen van leeftijd en woonplaats maar alsnog wel benieuwd wat het ongeveer zal kosten. Vind 200 euro of meer pj wel aan de hoge kant voor een e-step maar als het rond de 100 max 150 euro is dan is het wel te doen denk ik.
Bij de ANWB kan je een bijzondere bromfiets verzekering berekenen.

Zonder schadevrije jaren, ter indicatie, uitgaande van Segway Max G3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UWA653G2WZP6HQ_KX38hS6Etbpw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qsbRp8hByEQRG5qyCgnKXqcw.png?f=user_large

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Dat is echt spotgoedkoop, zeker omdat diefstal dekking erbij zit van een 1000+ euro step. d:)b

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Lees net wel op de site van scootercentrum dat die segway wielen heeft van 11 Inch, dat is best groot voor mijn gevoel. (Ter referentie, 12" is een LP. 7"is een Single en een CD is 4,7" voor wie deze dingen nog kent :P )
Iemand ervaring met 11" wielen en draagbaarheid?

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

De step zal lomper zijn om te dragen maar de rij ervaring met 11 inch zal veel beter zijn.
Bij veel steps waren de wieltjes dacht ik maar 6 of 7 inch. Later soms 8 inch.

Ik zag overigens gisteren dat die 1900 euro legale step zelfs 28 KG weegt.

• BioHazard
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

Ook maar een preorder ingeschoten. Ben normaal niet zo van preorderen, maar ik geloof wel in de kwaliteit van de Max G3. En ik zit al heel lang te wachten op een (semi) betaalbare legale step.

• Ersus
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online

Ersus

Zuid-Limburg

Ik twijfel nog om te preorderen omdat de definitieve specs net zoals de prijs nog niet vast staan.

214kWh LFP | 48kVA Victron Multiplus | 24.3kWp O/W | SMA Tripower x 15 | SmartSolar 450/200 | Daikin Multi+ 5MXWM68A9 met 2x Perfera FTXM42A | Fujitsu Atlantic Calypso Split V3 200L | Gasloos | 500m2 bj 1900

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ersus schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 23:36:
Ik twijfel nog om te preorderen omdat de definitieve specs net zoals de prijs nog niet vast staan.
Hier hetzelfde hoor, je bent niet alleen.
Ik kan al jaren zonder, dus die paar maanden kunnen er ook wel bij.
Het op de eerste rang zitten heb ik in middels wel afgeleerd door alle kinderziektes die ik in producten heb mogen ervaren. Bij een test of Beta snap ik het, dat is dit niet (althans zo wordt het niet verkocht - voor een korting neem ik wel wat ongemak tot me)

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-08 23:36
BioHazard schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:51:
[...]

Bij de ANWB kan je een bijzondere bromfiets verzekering berekenen.

Zonder schadevrije jaren, ter indicatie, uitgaande van Segway Max G3:[Afbeelding]
Nog best duur in vergelijking met duitsland. Daar kost alleen WA tussen de 15 en 25 EUR per jaar.

• BioHazard
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

franssie schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 23:55:
[...]

Hier hetzelfde hoor, je bent niet alleen.
Ik kan al jaren zonder, dus die paar maanden kunnen er ook wel bij.
Het op de eerste rang zitten heb ik in middels wel afgeleerd door alle kinderziektes die ik in producten heb mogen ervaren. Bij een test of Beta snap ik het, dat is dit niet (althans zo wordt het niet verkocht - voor een korting neem ik wel wat ongemak tot me)
Ik snap het, maar de G3 Max in het algemeen is zeer ruim reviewed qua bouwkwaliteit en app functies, dat soort dingen. Wat voor motor de Max G3 NL uiteindelijk krijgt is natuurlijk nog wel even de vraag.

• {Rudolf}
Op de spare parts pagina van Segway zijn al diverse onderdelen voor de NL versie te vinden:
https://segway.sparepartservice.shop/eshopmvc/device?manstr=SEGWAYNINEBOT&g7=1352940N&na=GeFindA&modselect=4598394

De motor:
https://segway.sparepartservice.shop/eshopmvc/articledetails?viewpicture=n&pic=C5058&ag=40_12&vgruppe=4150000000&g7=1352940N&thispage=8&ger=true&modselect=4598394

700W en zal dus denk ik met de controller getemd worden tot 500W. Is dezelfde motor voor de Duitse versie met 500W nominaal en 2000W piek. Hopelijk hier ook 2000W piek. O+

Hopelijk komt de interne GT3 batterij ook snel te koop voor een goede prijs in Nederland. Dan knal ik die gelijk in de Max G3 NL... van 597WH >> 899WH.. Dat is beter dan die externe 497WH batterij erbij, dan kom je uit op een totaal van 1065WH maar daar zal nog wel een behoorlijk verlies zijn en veel W in warmte opgaan.

• BioHazard
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

{Rudolf} schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 19:07:
Op de spare parts pagina van Segway zijn al diverse onderdelen voor de NL versie te vinden:
https://segway.sparepartservice.shop/eshopmvc/device?manstr=SEGWAYNINEBOT&g7=1352940N&na=GeFindA&modselect=4598394

De motor:
https://segway.sparepartservice.shop/eshopmvc/articledetails?viewpicture=n&pic=C5058&ag=40_12&vgruppe=4150000000&g7=1352940N&thispage=8&ger=true&modselect=4598394

700W en zal dus denk ik met de controller getemd worden tot 500W. Is dezelfde motor voor de Duitse versie met 500W nominaal en 2000W piek. Hopelijk hier ook 2000W piek. O+

Hopelijk komt de interne GT3 batterij ook snel te koop voor een goede prijs in Nederland. Dan knal ik die gelijk in de Max G3 NL... van 597WH >> 899WH.. Dat is beter dan die externe 497WH batterij erbij, dan kom je uit op een totaal van 1065WH maar daar zal nog wel een behoorlijk verlies zijn en veel W in warmte opgaan.
Nice find. Ik heb al veel Youtube videos gezien over het swappen van die GT accu. Misschien een leuke als de originele accu een keer minder gaat worden, maar ik ga m de eerste maanden sowieso even helemaal origineel laten.

• {Rudolf}
BioHazard schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 22:59:
[...]

Nice find. Ik heb al veel Youtube videos gezien over het swappen van die GT accu. Misschien een leuke als de originele accu een keer minder gaat worden, maar ik ga m de eerste maanden sowieso even helemaal origineel laten.
Is eigenlijk wel beter.. Ik heb het misschien ook niet echt nodig denk ik. In het weekend ga ik vaak lekker in het bos wandelen en hoop daar met de step ipv de auto te komen. Totale trip is net geen 31KM maar wel paar flinke heuvels. Misschien eerst maar eens kijken of dat zo ook lukt.

Er komen snel meer elektrische stepjes bij, een nieuwe Selana Nova en de ure Air6 Pro+ Suspension NL.

https://www.bright.nl/nieuws/2122005/waar-komen-al-die-stepjes-vandaan-twee-nieuwe-legale-e-steps-aangekondigd.html

• BioHazard
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

Ik ben echt blij dat Segway een van de partijen is, want Selena kan nog steeds de pot op met hun hoge prijzen voor wat je krijgt. En alle andere merken die ik voorbij zie komen roepen niet direct vertrouwen op.

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

De Selena Nova kost anders bijna de helft van het eerste model @ 1100 euro. (vs 2000 gem.)
Ook weegt hij met 17 KG veel minder dus dat is ook een groot voordeel. (11 KG minder.)

De PURE is met 650 euro dan zelfs heel voordelig. Edit: het gewicht is te hoog @ 23 KG.

Beide hebben nog luchtbandjes wat imho een nadeel is met veel lek rijden.
Ze hebben toch al vering dus dan zijn massieve bandjes prima.
Misschien de fietsenmaker vragen of hij er massieve bandjes op kan zetten.

Edit 2: Weet iemand waarom dit nu ineens wel kan, wat 10 jaar lang onmogelijk was?
DWZ Legale RDW goedgekeurde steps die niet heel veel verschillen van EU exemplaren.

[ Voor 18% gewijzigd door keuringsdienst op 13-08-2026 16:17 ]

• BioHazard
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

keuringsdienst schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 15:20:
De Selena Nova kost anders bijna de helft van het eerste model @ 1100 euro. (vs 2000 gem.)
Ook weegt hij met 17 KG veel minder dus dat is ook een groot voordeel. (11 KG minder.)

De PURE is met 650 euro dan zelfs heel voordelig. Edit: het gewicht is te hoog @ 23 KG.

Beide hebben nog luchtbandjes wat imho een nadeel is met veel lek rijden.
Ze hebben toch al vering dus dan zijn massieve bandjes prima.
Misschien de fietsenmaker vragen of hij er massieve bandjes op kan zetten.

Edit 2: Weet iemand waarom dit nu ineens wel kan, wat 10 jaar lang onmogelijk was?
DWZ Legale RDW goedgekeurde steps die niet heel veel verschillen van EU exemplaren.
Omdat ze in 2025 de mogelijkheid hebben gegeven een typegoedkeuring af te geven voor deze "bijzondere bromfietsen", waar dat eerst niet zo was.

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Wie is "ze" in deze context en waar kan ik daar meer informatie over vinden?

Ik meen overigens dat helemaal in het begin van de Step hype er ook al iemand was die zijn step zelf had laten goedkeuren bij de RDW en daar doorheen gekomen was?

Of dat ook als bijzondere bromfiets was weet ik niet. Maar daarna lukte dat niet meer.

• BioHazard
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

keuringsdienst schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:35:
Wie is "ze" in deze context en waar kan ik daar meer informatie over vinden?

Ik meen overigens dat helemaal in het begin van de Step hype er ook al iemand was die zijn step zelf had laten goedkeuren bij de RDW en daar doorheen gekomen was?

Of dat ook als bijzondere bromfiets was weet ik niet. Maar daarna lukte dat niet meer.
De RDW.

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Aparte gang van zaken dan.

Dus niet de overheid of het ministerie van Infra maar de RDW maakt het beleid voor steps....

• BioHazard
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

keuringsdienst schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:51:
[...]

Aparte gang van zaken dan.

Dus niet de overheid of het ministerie van Infra maar de RDW maakt het beleid voor steps....
Natuurlijk zit er meer achter (ministerie bijv), maar de RDW is degene die het uiteindelijk tot uitvoering brengt.

[ Voor 3% gewijzigd door BioHazard op 14-08-2026 13:58 ]

• Brabander69
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-08 02:25
Ik heb een pre-order gedaan voor 2 stepjes. Ik heb nu ook een leverdatum gekregen, namelijk 15 december 2026. Ik dacht dat de segway in de herfst (meteorologisch vanaf 1 september) geleverd gaat worden. Maar nu dus pas in de winter (meteorologisch vanaf 1 december).

Is er al een leverdatum bekend? Voor mijn gevoel is 15 december wel vrij ver weg nog..

• Nietdatikweet
Brabander69 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 01:50:
Ik heb een pre-order gedaan voor 2 stepjes. Ik heb nu ook een leverdatum gekregen, namelijk 15 december 2026. Ik dacht dat de segway in de herfst (meteorologisch vanaf 1 september) geleverd gaat worden. Maar nu dus pas in de winter (meteorologisch vanaf 1 december).

Is er al een leverdatum bekend? Voor mijn gevoel is 15 december wel vrij ver weg nog..
Waar heb je de pre order gedaan en wanneer?

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In dubio tussen de aankomende segway en de pure. 23KG voor de pure is wel erg zwaar als je dat ding even in de trein wil oid.

• Brabander69
Nietdatikweet schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 08:08:
[...]

Waar heb je de pre order gedaan en wanneer?
Op 15 augustus bij voordeelscooters.nl

• Nietdatikweet
Mischien dat het te maken heeft dat je recent hebt gepreorderd?

• Brabander69
Iemand al een vroegere leverdatum dan 15 december?

• BioHazard
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

Brabander69 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 21:33:
Iemand al een vroegere leverdatum dan 15 december?
Ik heb het idee dat geen enkele partij echt een harde datum weet.

• djmaster329
Sinds een paar dagen staat de Pure Air6 Pro+ suspension NL ook op de website van de RDW. De productpagina lijkt ook al aardig compleet qua specificaties en korte promovideo.

Voor veel mensen denk ik een interessante optie, en de prijs valt ook alles mee. Verwachte levering is in oktober.

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

@ 23 KG is die Pure Air voor mij iig geen oplossing. Maar hij heeft idd wel een prima prijs.

De enige optie voor mij is de Selana Nova @ 17 KG voor helaas wel 1100 euro.

"Elluk voordeel heb ze...."

• koendel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 12:57
De Pure staat nu ook op de webshop van Halfords. Misschien net wat handiger met garantie zaken.

https://www.halfords.nl/pure-electric-air6-pro-suspension-nl.html

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

koendel schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 18:51:
De Pure staat nu ook op de webshop van Halfords. Misschien net wat handiger met garantie zaken.

https://www.halfords.nl/pure-electric-air6-pro-suspension-nl.html
Hmm, apart zo te zien moet je dan ook nog een keer betalen voor de kentekenplaathouder.
Die zit namelijk al op de step zelf. Sowieso komt er daar 81 euro bij @ 731,44 euro totaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jam8ZHPsog_Y_JQPYWrNRQUwKDA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/OZgshz7NDiDoR4E0GzprSN5V.png?f=user_large

Maar goed dan rij je wel legaal met een grijns van hier tot Tokio langs agenten. :P

• BioHazard
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

Veel onduidelijkheid over alle nieuwe steps, levertijden, gekke onverwachte kosten. Hopelijk krijgen we snel duidelijkheid, want ik ben er wel aan toe.

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik hoop vooral een stabiele constante wetgeving zodat het op lange termijn beter wordt. Nu voelt het meer als "in before the lock", net als de vorige keer toen er een paar kentekens zijn uitgedeeld en daarna de boel weer op slot ging :/

Mijn boefje is liev!

• DarkLoki
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-08 09:31
Ik kan niet wachten op een legale step, maar een pre-order durf ik echt nog niet aan.

De achteruitkijkspiegel vind ik wel heel treurig. Rijd je straks op een illegaal voertuig als je die eraf laat? :'(

• JB

JB

Cédric roelt!

DarkLoki schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:30:

De achteruitkijkspiegel vind ik wel heel treurig. Rijd je straks op een illegaal voertuig als je die eraf laat? :'(
Op de afbeeldingen van de Segway zie ik 'm niet. Is dat een verplicht onderdeel? Ook zeer onhandig als je 'm in wil klappen...

Mijn boefje is liev!

• BioHazard
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

DarkLoki schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:30:
Ik kan niet wachten op een legale step, maar een pre-order durf ik echt nog niet aan.

In mn jonge jaren had ik scooters zonder spiegel waar nooit moeilijk over gedaan is, en ik denk dat ze hier ook niet moeilijk over gaan doen.

Of dat tegenwoordig mogelijk wel heel streng is weet ik niet. Maar zolang je kenteken klopt voor het voertuig enzovoort, en de verzekering in orde is, zal het wel loslopen.

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

JB schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:28:
Ik hoop vooral een stabiele constante wetgeving zodat het op lange termijn beter wordt. Nu voelt het meer als "in before the lock", net als de vorige keer toen er een paar kentekens zijn uitgedeeld en daarna de boel weer op slot ging :/
Het probleem zit niet alleen bij de wetgeving maar ook bij de gemiddelde NL gebruikers.
Kijk naar Fat-bikers die volgens anarchistisch model heel Nederland onveilig maken.
Gaan ze dat ook doen met legale steps dan is het feestje ook zo weer over.
Want steps kunnen ze wel verbieden en elektrische fietsen (FB) niet.

Overigens is die spiegel voor je eigen veiligheid wel heel erg handig bij een step.
Je kan op een step veel lastiger dan met een fiets goed achterom kijken.
Veroorzaak je een ongeval doordat de spiegel er niet op zit ben je niet verzekerd.

• DarkLoki
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-08 09:31
Zal misschien wel een testonderdeel zijn bij de RDW. Maar ik kan mij inbeelden dat een spiegel op zo'n lange spriet zodanig trilt dat je er alsnog niks nuttigs in kan zien.

Dat het moeilijker omkijken is zit wel wat in.

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

DarkLoki schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 18:18:
Zal misschien wel een testonderdeel zijn bij de RDW. Maar ik kan mij inbeelden dat een spiegel op zo'n lange spriet zodanig trilt dat je er alsnog niks nuttigs in kan zien.

Dat het moeilijker omkijken is zit wel wat in.
Je kan in de YT van Bram (Bright) zien dat zo'n spiegel op de eerste legale step prima werkt.
Dat was bij de Selana Alpha met een vergelijkbare lange spriet voor de (driehoekige) spiegel.
Ook boven het linker handvat langs net als bij de (ronde) Pure spiegel.

Merk ook op dat Bram op dag 2 al een lekke band had met de Alpha luchtbandjes. :F

• BioHazard
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

Als iemand die vaak motor rijdt, elke keer dat ik dan weer op mijn fiets stap, mis ik de spiegel wel. Dus misschien dat ik het een kans ga geven haha.

• djmaster329
Zo te zien zijn er vandaag acht stuks Segway Ninebot Max G3 NL op kenteken gezet: https://www.kenteken.tv/hoeveelzijnernog.php?merk=SEGWAY&merk2=&euvtgcat=bbf&filter=MAX+G3&bjmax=&regnl=

Twee stuks zijn ook daadwerkelijk op naam gezet (dat was al even). Eéntje zakelijk en ééntje privé. Wellicht mensen die het geluk hebben om ze te mogen testen.

• BioHazard
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

djmaster329 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 13:55:
Zo te zien zijn er vandaag acht stuks Segway Ninebot Max G3 NL op kenteken gezet: https://www.kenteken.tv/hoeveelzijnernog.php?merk=SEGWAY&merk2=&euvtgcat=bbf&filter=MAX+G3&bjmax=&regnl=

Twee stuks zijn ook daadwerkelijk op naam gezet (dat was al even). Eéntje zakelijk en ééntje privé. Wellicht mensen die het geluk hebben om ze te mogen testen.
Nice find! Dat is goed nieuws. Ik gok op reviewunits.

• djmaster329
Waarschijnlijk wel ja, te weinig om aan de vraag te voldoen in ieder geval :).

Volgende week dinsdag is het 1 september, begin van de meteorologische herfst. Hopelijk horen we snel meer. Release zou ergens in de herfst moeten zijn volgens het persbericht.

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Zeker nuttige info. (y)

Totaal aantal kentekens van de SELANA Alpha: 664 stuks.
Misschien zelfs maar iets van 300 verkocht (niet vreemd voor gem. 2000 euro)
https://www.kenteken.tv/h...ter=&bjmin=&bjmax=&regnl=

De step van Bram (Bright):
https://www.kenteken.tv/kentekeninfo.php?kenteken=E01BBD

• {Rudolf}
keuringsdienst schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 16:25:
Zeker nuttige info. (y)

Totaal aantal kentekens van de SELANA Alpha: 664 stuks.
Misschien zelfs maar iets van 300 verkocht (niet vreemd voor gem. 2000 euro)
https://www.kenteken.tv/h...ter=&bjmin=&bjmax=&regnl=

De step van Bram (Bright):
https://www.kenteken.tv/kentekeninfo.php?kenteken=E01BBD
Dat terwijl ze spraken over 10000 tot 27000 pre orders...

https://omny.fm/shows/bnr-mobility/27-000-pre-orders-voor-legale-e-step?utm_source=chatgpt.com

https://mtsprout.nl/groei/selana-rdw-e-step?utm_source=chatgpt.com

Ik heb mijn pre order ruim voor levering geannuleerd en ben gister voor de 3e keer gebeld door Selana om te kijken of ze nog een step een mij kwijt konden..

Voor de geïnteresseerden in een tweedehandse, er staat er nu een op Marktplaats voor 1299,-. komt met extra, accu, keycard, en telefoonhouder..

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/steps/m2432829700-legaal-elektrische-step

(is niet mijn advertentie)

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

{Rudolf} schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 19:34:
[...]
Dat terwijl ze spraken over 10000 tot 27000 pre orders...

https://omny.fm/shows/bnr-mobility/27-000-pre-orders-voor-legale-e-step?utm_source=chatgpt.com

https://mtsprout.nl/groei/selana-rdw-e-step?utm_source=chatgpt.com

Ik heb mijn pre order ruim voor levering geannuleerd en ben gister voor de 3e keer gebeld door Selana om te kijken of ze nog een step een mij kwijt konden..

Voor de geïnteresseerden in een tweedehandse, er staat er nu een op Marktplaats voor 1299,-. komt met extra, accu, keycard, en telefoonhouder..

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/steps/m2432829700-legaal-elektrische-step

(is niet mijn advertentie)
Merk ook op dat het best bijzonder is dat je niet weet of je 10K of 27K reserveringen hebt. :?
Vooralsnog heb je een reservering wel of je hebt hem niet...
Naast het feit dat het sowieso allemaal dikke BS is.
Behoorlijk leerzaam zo'n kenteken site.
325 verkocht van de 27.000. _O-
Dwz. 1 procent.

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

De MAX G3 NL zou volgens kenteken opgave geen 24,6 KG wegen maar 22 KG. (y)
Ook zou er sprake zijn van een ledig gewicht van maar 15 KG bij de MAX G3 NL. :?
Ik begrijp die 15 KG niet goed maar dat is wat er staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fl_asT--oYpw7XyNSqx4PIj5Sls=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/AiAYBxvkjnhPKPRUDF5Q1oUp.png?f=user_large

De LEV ONE zou 26 KG wegen volgens de kenteken registratie.

• BioHazard
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

keuringsdienst schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 19:26:
De MAX G3 NL zou volgens kenteken opgave geen 24,6 KG wegen maar 22 KG. (y)
Ook zou er sprake zijn van een ledig gewicht van maar 15 KG bij de MAX G3 NL. :?
Ik begrijp die 15 KG niet goed maar dat is wat er staat.

[Afbeelding]

De LEV ONE zou 26 KG wegen volgens de kenteken registratie.
Kan me eigenlijk alleen maar voorstellen dat dat dan zonder accu is..?

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Daar dacht ik natuurlijk ook eerst aan, maar 7 KG is best veel voor alleen de accu.
Bovendien zit de accu onder de voetplank en lijkt bij de standaard G3 niet verwisselbaar.

Ook is het opmerkelijk dat de NL versie sowieso lichter zou zou zijn dan de standaard G3.
Meestal wil de RDW er juist meer dingen bij die extra gewicht toevoegen.

• BioHazard
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

keuringsdienst schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 19:59:
Daar dacht ik natuurlijk ook eerst aan, maar 7 KG is best veel voor alleen de accu.
Bovendien zit de accu onder de voetplank en lijkt bij de standaard G3 niet verwisselbaar.

Ook is het opmerkelijk dat de NL versie sowieso lichter zou zou zijn dan de standaard G3.
Meestal wil de RDW er juist meer dingen bij die extra gewicht toevoegen.
Ik ga gewoon uit van het gewicht van de reguliere G3 Max/G3E, en dat is ~24.6kg.
Pagina: 1 ... 47 48 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.

Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.

RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.