Is het niet mogelijk om deze op de bidonhouderplek met 2 schroefjes vast te zetten?BioHazard schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:22:
[...]
En die zit dan zo. Één schroefje, en de straps voor stevigheid. Zit nu heel solide.
[Afbeelding]
Ja, maar ik wil hem niet zo hoog hebben. Slot is aardig zwaar, dus heb hem zelf liever lager.Psvrandy schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 12:48:
[...]
Is het niet mogelijk om deze op de bidonhouderplek met 2 schroefjes vast te zetten?
Maar daar is de houder van het slot voor gemaakt eigenlijk, past perfect op de bidon plek ja.
Voor mensen die de NOVA in blauwe kleur overwegen. Blauw is niet altijd even blauw...
:no_upscale():strip_exif()/f/image/6HT6vq90YcE3WWRQwp9XcYVi.webp?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/f0TtgbZ35LrJk3HQ7SuBByJl.jpg?f=user_large)
De bovenste afbeelding is van SELANA zelf de onderste een externe afbeelding.
Dezelfde step afbeeldingen niet door mij bewerkt.
:no_upscale():strip_exif()/f/image/6HT6vq90YcE3WWRQwp9XcYVi.webp?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/f0TtgbZ35LrJk3HQ7SuBByJl.jpg?f=user_large)
De bovenste afbeelding is van SELANA zelf de onderste een externe afbeelding.
Dezelfde step afbeeldingen niet door mij bewerkt.
Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.
Ziet er wat betreft de vering erg oncomfortabel uit zeg.
Vanochtend nog met de G3 over klinkers gereden, en dat trilt alsnog aardig. Kan me voorstellen dat je de tanden uit je bakkes trilt met dat ding.MRDutchfreakNL schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 13:58:
Deze heeft helemaal geen vering.MRDutchfreakNL schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 13:58:
Mijn Fiets ook niet, en dat gaat al decennia prima.
Met mijn Segway met massieve bandjes, ook zonder vering heb ik nergens last van.
Bikkels FTW. Stapt rustig onder een douche van 5 graden en GEEN zacht toilet PP nodig.
Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.
Volgens mij heeft ze prima vering of hebben jullie het over de step?
Blijf me sowieso verbazen dat zoiets dan uiteindelijk door de keuring komt… Zo’n Mi 1S hier thuis ziet er een stuk degelijker uit dan dat platgeknepen frame met een kentekenhouder en wat knipperlichten
Mijn boefje is liev!
Nee over haar uitstekende squat houding natuurlijkBlueflame_Core schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 16:11:
Volgens mij heeft ze prima vering of hebben jullie het over de step?
* franssie kijkt maar topic titel
[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 06-10-2026 19:00 ]
🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen
Hij loopt toch een blauwtjefranssie schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 18:59:
[...]
Nee over haar uitstekende squat houding natuurlijk![]()
* franssie kijkt maar topic titel
Mijn boefje is liev!
Hoe zit het met de allrisk verzekering van de anwb en slot verplichting? De mijne is allrisk verzekerd maar krijg niet echt een duidelijk antwoord wat de slot verplichtingen zijn bij deze verzekering.
Niet verder vertellen, maar die zgn. super keuringen door de RDW stellen weinig voor.JB schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 18:54:
Blijf me sowieso verbazen dat zoiets dan uiteindelijk door de keuring komt… Zo’n Mi 1S hier thuis ziet er een stuk degelijker uit dan dat platgeknepen frame met een kentekenhouder en wat knipperlichten
Spiegels die niet te stellen zijn.
Spiegels die achteraf toch niet verplicht zijn.
Spiegels die sowieso niet de juiste hoek hebben.
Stuur zit niet recht. (kan evt dealer montage zijn)
Remmen die te wensen overlaten.
Een extra accupack dat in de weg zit.
Heel eenvoudig buiten de Nederlandse wet te gebruiken.
Zal vast nog wel troubles vergeten, maar dit kwam er o.a. langs de eerste week.
Maar ik zie zo'n "hele slechte plat geknepen" step juist als beste optie vanwege het gewicht.
Maar dan wel met aftermarket massieve bandjes erop ipv luchtbandjes.
Ik heb hierover contact gehad met de anwb. Ze konden mij vertellen dat een slot type (ART) niet noodzakelijk is bij een bijzondere bromfiets. Wel heb je een zorgplicht voor je voertuig. Dat betekent dat je verantwoordelijk bent voor waar je hem plaatst en hoe je ermee omgaat.. wat dit ook precies mag betekenen. Kortom, het type slot maakt niets uit.rwijnhov schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 19:38:
Hoe zit het met de allrisk verzekering van de anwb en slot verplichting? De mijne is allrisk verzekerd maar krijg niet echt een duidelijk antwoord wat de slot verplichtingen zijn bij deze verzekering.
Ik heb vandaag gebeld en het blijft bij Unigarant wat vaag rondom de slotvereisten. De telefoniste wist me onderstaande uitleg toe te sturen per email - maar moest bekennen dat dit nergens in de officiele polisvoorwaarden beschreven stond. Dus tsja...rwijnhov schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 19:38:
Mijn eigen verzekeraar (Unive) accepteerde uberhaubt niet eens de 'bijzondere bromfiets'.
Mailtje van ANWB/Unigarant:
Asus A7V266, AMD XP 2400+ met 1024 DDR en een 350 GB Harddisk
Massieve banden op een step zonder vering? Dat ga je wel voelen. En niet zon beetje ook.keuringsdienst schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 19:55:
[...]
Niet verder vertellen, maar die zgn. super keuringen door de RDW stellen weinig voor.
Spiegels die niet te stellen zijn.
Spiegels die achteraf toch niet verplicht zijn.![]()
Spiegels die sowieso niet de juiste hoek hebben.
Stuur zit niet recht. (kan evt dealer montage zijn)
Remmen die te wensen overlaten.
Een extra accupack dat in de weg zit.
Heel eenvoudig buiten de Nederlandse wet te gebruiken.
Zal vast nog wel troubles vergeten, maar dit kwam er o.a. langs de eerste week.
Maar ik zie zo'n "hele slechte plat geknepen" step juist als beste optie vanwege het gewicht.![]()
Maar dan wel met aftermarket massieve bandjes erop ipv luchtbandjes.
Want jij werkt er of is dit nu gewoon van horen zeggen bla bla?keuringsdienst schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 19:55:
[...]
Niet verder vertellen, maar die zgn. super keuringen door de RDW stellen weinig voor.
<>
Ik denk dat laatste namelijk.
Ik snap je zorgen maar tot jij mij een werkende kristallen bol laat zien neem ik je totaal niet serieus.
Heb je een step in bestelling of in bezit?
[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 07-10-2026 00:31 ]
🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen
Reacties mogen van mij altijd liever op de inhoud dan op de man.franssie schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 00:03:
[...]
Want jij werkt er of is dit nu gewoon van horen zeggen bla bla?
Ik denk dat laatste namelijk.
Ik snap je zorgen maar tot jij mij een werkende kristallen bol laat zien neem ik je totaal niet serieus.
Heb je een step in bestelling of in bezit? Of ben je gewoon aan het trollen omdat het kan?
En dan die misplaatste beschuldiging van trollen er nog bovenop.
Ik noem schuingedrukt de kenmerken waaruit blijkt dat je die keuringen niet serieus kan nemen.
Mocht dat helemaal langs mensen heen zijn gegaan, dan hierbij de uitleg.
@keuringsdienst dat trollen neem en heb ik teruggenomen, excuus.
De rest zullen we leren of je aannames kloppen.
De rest zullen we leren of je aannames kloppen.
NP, ik had misschien beter de link moeten leggen tussen die gekkigheid lijst en de RDW.
Net uitgebreid met ANWB gesproken voor de segway is een art2 slot nodig om aanspraak te kunnen maken op diefstal.
Dit is niet juist, maar veel helpdesk medewerkers weten niet van de aanvullende voorwaarde van bijzondere bromfietsen. Ik moest 2 keer contact opnemen voor ik het juiste antwoord had. In de aanvullende voorwaarde staat:rwijnhov schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 10:41:
Net uitgebreid met ANWB gesproken voor de segway is een art2 slot nodig om aanspraak te kunnen maken op diefstal.
Hierin staat dus een zorgplicht, en geen slot eisen.47: Bijzondere bromfiets
Het verzekerd object is een bijzondere bromfiets. Dit voertuig is niet omschreven in de begrippenlijst
van de voorwaarden. Een bijzondere bromfiets is een motorvoertuig met een maximumsnelheid van 25
km/h, aangedreven door een elektromotor met een maximaal vermogen van 4 kW. Dit voertuig is geen
gehandicaptenvoertuig en heeft geen typegoedkeuring nodig volgens de Europese Unie (Art 1, eerste lid,
onderdeel e, onder d. van de wet Regeling voertuigen).
De algemene en bijzondere voorwaarden van een fiets met hulpmotor zijn van toepassing op de bijzondere
bromfiets, tenzij hierna anders bepaald.
Afwijkingen van de algemene en bijzondere voorwaarden:
• De B/M-ladder zoals omschreven in de Algemene voorwaarden is niet van toepassing.
Voor de dekkingen Diefstal en/of Aanrijding geldt ook het volgende:
• Zorgplicht: wordt het voertuig zonder toezicht achtergelaten? Dan moeten alle redelijke maatregelen om diefstal
te voorkomen, genomen worden.
• Eigen risico: bij diefstal of beschadiging geldt een eigen risico van € 20,- per schadegebeurtenis.
Oh wacht is zie nu wat je bedoelt onder afwijkingen op het polisblad daar staat inderdaad enkel zorgplicht. Alhoewel het woordje ook suggereert dat deze bepaling nog extra geldt boven op de regel van art2 slot.juliantje15 schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 10:58:
[...]
Dit is niet juist, maar veel helpdesk medewerkers weten niet van de aanvullende voorwaarde van bijzondere bromfietsen. Ik moest 2 keer contact opnemen voor ik het juiste antwoord had. In de aanvullende voorwaarde staat:
[...]
Hierin staat dus een zorgplicht, en geen slot eisen.
[ Voor 92% gewijzigd door rwijnhov op 07-10-2026 11:47 ]
Ik zit er trouwen over na te denken om geen externe batterij te kopen maar de accu van de Segway GT3 Pro te kopen en deze in de G3 Max te doen.
Dit is gewoon plug & play en als je forums ziet hebben veel mensen hier een positive ervaring mee. In USA winnen ze daar op de topsnelheid ongeveer 12 miles (zo'n 20 kilometer). Echter gaan hun steps 45 km/u en onze maar 25.
.
Dit is gewoon plug & play en als je forums ziet hebben veel mensen hier een positive ervaring mee. In USA winnen ze daar op de topsnelheid ongeveer 12 miles (zo'n 20 kilometer). Echter gaan hun steps 45 km/u en onze maar 25.
.
Moet je daar nog iets speciaals voor doen qua software, of is het echt plug/play?MRDutchfreakNL schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 12:17:
Ik zit er trouwen over na te denken om geen externe batterij te kopen maar de accu van de Segway GT3 Pro te kopen en deze in de G3 Max te doen.
.
Alleen plug en play als ik de topics op reddit en socials lees. Officieel niet in de EU verkocht door Segway maar als je even zoekt kan je ze wel vinden. In de US op het moment uitverkocht daardoor iets moeilijker te vinden. Zouden wel weer terug in stock komen.BioHazard schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 12:21:
[...]
Moet je daar nog iets speciaals voor doen qua software, of is het echt plug/play?
[ Voor 13% gewijzigd door MRDutchfreakNL op 07-10-2026 12:29 ]
Stevig prijskaartje die GT3 accu. Ik kijk het wel even aan met de standaard accu haha.
Kreeg zondag via mail te horen dat ze donderdag de rest van de steps binnen verwachten te krijgen en dan verder gaan met afleveren.Stab12 schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 14:39:
Iemand al wat vernomen over de leveringen van Easy-Ride? Begint nu wel heel lang te duren.
Zouden een bericht sturen een dag voor de levering, ergens het einde van deze week waarschijnlijk.
Ik heb vandaag de bolle segway spiegel links gemonteerd en die is wel zo af te stellen dat je er fatsoenlijk wat in ziet. Door dat ze bol zijn zie je er ook lekker veel in. Wat bij betreft een duidelijke upgrade tov de originele spiegels. Wel is het zo dat ze duidelijk ontworpen zijn om op de handlebar knipperlichten te monteren dus hij zit gedeeltelijk op het handvat. Ik zit er daarom sterk aan te denken om die knipperlichten ook te bestellen.
Het axa vouwslot 8-130 heb ik ook geprobeerd maar daar ben ik niet over te spreken die rammelt tijdens het rijden steeds uit de houder. Ook vind ik de houder van erg matige kwaliteit. Tot overmaat van ramp zag ik een youtube filmpje dat ze ook nog eens eenvoudig open te knippen zijn met zo'n grote tang. Dus die ga ik terug sturen. Heeft iemand van jullie nog tips voor een goed slot?
Het axa vouwslot 8-130 heb ik ook geprobeerd maar daar ben ik niet over te spreken die rammelt tijdens het rijden steeds uit de houder. Ook vind ik de houder van erg matige kwaliteit. Tot overmaat van ramp zag ik een youtube filmpje dat ze ook nog eens eenvoudig open te knippen zijn met zo'n grote tang. Dus die ga ik terug sturen. Heeft iemand van jullie nog tips voor een goed slot?
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Ik kreeg afgelopen week per WhatsApp te horen dat de steps vandaag (woensdag) binnen zouden komen. Ik heb er een hard hoofd in. Ik verwacht deze week ook geen step te zullen ontvangen.iWize schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 14:49:
[...]
Kreeg zondag via mail te horen dat ze donderdag de rest van de steps binnen verwachten te krijgen en dan verder gaan met afleveren.
Zouden een bericht sturen een dag voor de levering, ergens het einde van deze week waarschijnlijk.
Heb net even gezocht in de onderdelenlijst van de Nederlandse Max G3 maar kan daar die spiegel niet vinden. Heb je er misschien een linkje van? Ws van een iets ander type...sjirafje schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 16:53:
Ik heb vandaag de bolle segway spiegel links gemonteerd en die is wel zo af te stellen dat je er fatsoenlijk wat in ziet. Door dat ze bol zijn zie je er ook lekker veel in. Wat bij betreft een duidelijke upgrade tov de originele spiegels. Wel is het zo dat ze duidelijk ontworpen zijn om op de handlebar knipperlichten te monteren dus hij zit gedeeltelijk op het handvat. Ik zit er daarom sterk aan te denken om die knipperlichten ook te bestellen.
https://segway.spareparts...GeFindA&modselect=4598394
Wanneer je een keer in de gelegenheid bent is een foto met die spiegel erop en het effect ervan ook erg gewaardeerd. Kan je deze spiegel ook naar binnen draaien voor inklap vervoer?
Sowieso dank voor het onder de aandacht brengen van deze bolle spiegel.
Ze zijn wel iets goedkoper te vinden als je een beetje zoekt.{Rudolf} schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 17:48:
De gt3 batterij is nu bij Segway zelf op voorraad.
Gt3 batterij
430 euro😅
een Externe batterij is ook 250 euro en die zit in de weg. Dan betaal ik persoonlijk liever wat bij voor een grotere accu die niet in de weg zit.
Elluk voordeel heb ze nadeel...MRDutchfreakNL schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 17:54:
[...]
Ze zijn wel iets goedkoper te vinden als je een beetje zoekt.
een Externe batterij is ook 250 euro en die zit in de weg. Dan betaal ik persoonlijk liever wat bij voor een grotere accu die niet in de weg zit.
Met een niet meer originele accu kan je verzekering evt niet meer uitkeren?
Dwz. dat niet meer origineel voor deze NL RDW gekeurde versie mogelijk problemen geeft.
Dat terzijde is een interne accu idd wel zo prettig tov van de externe lage blok accu, precies waar je normaal gesproken staat.
Maar missen jullie echt bereik met alleen de interne G3 accu?
Volgens mij komen jullie met de 600 Wh accu bijna twee zo ver als ik met 400 Wh.
Je mag in je auto toch ook een andere accu plaatsen zonder daar problemen mee te krijgen met de verzekering.keuringsdienst schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 18:24:
[...]
Elluk voordeel heb ze nadeel...
Met een niet meer originele accu kan je verzekering evt niet meer uitkeren?
Dwz. dat niet meer origineel voor deze NL RDW gekeurde versie mogelijk problemen geeft.
Dat terzijde is een interne accu idd wel zo prettig tov van de externe lage blok accu, precies waar je normaal gesproken staat.
Maar missen jullie echt bereik met alleen de interne G3 accu?
Volgens mij komen jullie met de 600 Wh accu bijna twee zo ver als ik met 400 Wh.
Stel je hebt een aanrijding. Denk je dan echt dat ze politie gaat kijken of je accu wel origineel is? Zolang hij niet opgevoerd is loopt dat wel los. Garantie misschien wel maar daar ben ik niet zo bang voor. Stel je hebt wel wat dan plaats je de oude accu toch gewoon terug.
En missen is een groot woord. Maar hoe meer range hoe beter toch
Mag shu hier besproken worden? Of is dat tegen de regels?
Wat is shu?rwijnhov schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 18:32:
keuringsdienst schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 17:33:
[...]
Heb net even gezocht in de onderdelenlijst van de Nederlandse Max G3 maar kan daar die spiegel niet vinden. Heb je er misschien een linkje van? Ws van een iets ander type...
https://segway.spareparts...GeFindA&modselect=4598394
Wanneer je een keer in de gelegenheid bent is een foto met die spiegel erop en het effect ervan ook erg gewaardeerd. Kan je deze spiegel ook naar binnen draaien voor inklap vervoer?
Sowieso dank voor het onder de aandacht brengen van deze bolle spiegel.
Deze zijn het. Ik heb alleen de linkse gemonteerd. Ze zijn eenvoudig in te klappen of te verwijderen.Ik ben naast een geschikt slot ook nog op zoek naar een alarm. Ik heb er wel een aantal gevonden maar die onderbreken de stroom naar de step wanneer het alarm af gaat. Dat wil ik alleen niet want als dat gebeurt kan de step pas weer aan nadat hij aan de lader is geweest. Beetje onhandig dat je zelf de step niet meer aan krijgt nadat iemand anders er aan gezeten heeft.
De grote interne accu heb ik overwogen, maar ik weet niet wat dat doet met de garantie en of de updates dan nog werken. Dat probleem heb je met de externe accu niet.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Nee, want ja.rwijnhov schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 18:32:
[ Voor 4% gewijzigd door BioHazard op 07-10-2026 19:42 ]
Je bedoelt nee, want ja
Moet er niet een dedicated Segway Ninebot Max G3 NL komen? Want de laatste posts gaan alleen maar over die specifieke step.
Eigenlijk niet want die spiegels zijn niet te koop als reserve onderdelen voor die G3 step.sjirafje schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 19:15:
Moet er niet een dedicated Segway Ninebot Max G3 NL komen? Want de laatste posts gaan alleen maar over die specifieke step.
Ik koop ze ook voor een heel andere step. Heb ze inmiddels gevonden bij Amz en Ali.
Link.
https://de-de.segway.com/...cts/rear-view-mirror.html
Type: PH1207
:strip_exif()/f/image/dr2udn1njF2IXIN8tpExdgZ8.png?f=user_large)
Maar ik ben zeker niet tegen een dedicated draadje voor die step.
[ Voor 15% gewijzigd door keuringsdienst op 07-10-2026 19:42 ]
Zou dat komen doordat de rest simpelweg nog niet op de markt is?sjirafje schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 19:15:
Behalve de 2K Alpha, maar de 3 mensen die hem bezitten hebben ws geen tweakers account.BioHazard schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 19:42:
[...]
Zou dat komen omdat de rest simpelweg nog niet op de markt is?
Dat ook, maar het gaat nu voornamelijk over de 3G NL en dat verdient wel een eigen topic, juist omdat tzt andere gebruikers de posts over welke spiegels kunnen terug vinden.BioHazard schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 19:42:
[...]
Zou dat komen doordat de rest simpelweg nog niet op de markt is?
Voor de Segway rijders die de spiegels eraf halen en het gaatje willen opvullen: de Handson kozijnbuffers van de Karwei vullen ze mooi op. Van siliconen, dus goed UV bestendig:
(een zwart boutje werkt ook natuurlijk maar ik vond dit ook wel netjes staan)
Verder heb ik wel tijdens het rijden over klinkers een ratelend geluid. Ik heb nog niet helemaal kunnen achterhalen uit welk onderdeel het komt. Meer rijders die dit hebben?
Verder heb ik wel tijdens het rijden over klinkers een ratelend geluid. Ik heb nog niet helemaal kunnen achterhalen uit welk onderdeel het komt. Meer rijders die dit hebben?
Hier hetzelfde geprobeerd. Zo ver mogelijk naar links gemonteerd maar ik kwam alsnog met m'n hand er tegenaan. Dus weer eraf gehaald. Zijn die knipperlichten plug & play? Ik hoef ze niet per sé knipperend aan te sluiten, maar iets meer ruimte om die bolle spiegel op te monteren is welkomsjirafje schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 16:53:
Ik ga er vanuit dat die knipperlichten gewoon passen. Of ze ook werken zonder gedoe weet ik niet. Voor mij hoeven ze ook niet te werken.
[ Voor 16% gewijzigd door sjirafje op 07-10-2026 20:32 ]
Ze passen 1 op 1, zeer makkelijk te monteren. Ik heb ze er al op zitten. Ik wacht nog op de bekabeling om te gaan checken of ze ook echt volledig functioneren op de NL firmware.sjirafje schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 20:31:
Ik ga er vanuit dat die knipperlichten gewoon passen. Of ze ook werken zonder gedoe weet ik niet. Voor mij hoeven ze ook niet te werken.
En voor wie een 3D printer heeft, ik heb onderstaande gemaakt, omdat ik die rubber straps niks vindt.
https://makerworld.com/en/models/3367109-segway-electric-scooter-bar-end-mirror-solid-mount
[ Voor 26% gewijzigd door BioHazard op 07-10-2026 20:39 ]
Die van mij kwam trouwens met 2 dopjes.hoofdcoach schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 20:17:
Voor de Segway rijders die de spiegels eraf halen en het gaatje willen opvullen: de Handson kozijnbuffers van de Karwei vullen ze mooi op. Van siliconen, dus goed UV bestendig:
[Afbeelding]
https://www.vulpex.com/nl...AcrB-l4CHyWPMUIH-2sNpNI84
Prijs is wat minder, zag zon slot een keer bij een vespa scooter. Te monteren aan het stuur, niet meer bukken
Prijs is wat minder, zag zon slot een keer bij een vespa scooter. Te monteren aan het stuur, niet meer bukken
Ik heb de knipperlicht kabels zojuist binnen, maar eigenlijk wil je daar niet mee kutten tot je garantie voorbij is, want de knipperlicht kabels lopen een dikke blob sealant het dash/display in, en die moet je open maken om de US spec knipperlicht kabels erin te swappen. Dus ik laat ze voor de sier zitten haha.
Oh! Die van mij is “rijklaar” met de spiegels erop thuis geleverd. Misschien zijn de dopjes dan bij de dealer achtergebleven in mijn geval
Kun je geen adapter kabel maken van de extra kabel door deze in te korten en van connector te voorzien? Blijft je bekabeling verder origineel inclusief garantie.BioHazard schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 21:38:
Ik heb de knipperlicht kabels zojuist binnen, maar eigenlijk wil je daar niet mee kutten tot je garantie voorbij is, want de knipperlicht kabels lopen een dikke blob sealant het dash/display in, en die moet je open maken om de US spec knipperlicht kabels erin te swappen. Dus ik laat ze voor de sier zitten haha.
Gelukkig hebben we geen step APKBioHazard schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 21:38:
Er gaat voor de NL spec knipperlichten een 2 aderige kabel door de sealant naar binnen, en US spec knipperlichten hebben een 4 aderige aansluiting.naizzen schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 21:55:
[...]
Kun je geen adapter kabel maken van de extra kabel door deze in te korten en van connector te voorzien? Blijft je bekabeling verder origineel inclusief garantie.
Kun je die niet gewoon zo los schroeven?eenhoorntje schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 21:08:
https://www.vulpex.com/nl...AcrB-l4CHyWPMUIH-2sNpNI84
Heb je toevallig jouw 3D model dan ook in “gesloten” vorm zodat de niet-werkende knipperlichten gelijk bedekt worden?BioHazard schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 21:38:
Sowieso netjes werk met die houders!
Die steken wat uit, dus is wat tricky te modellen, dus nee die heb (nog?) niet.hoofdcoach schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 08:13:
[...]
Heb je toevallig jouw 3D model dan ook in “gesloten” vorm zodat de niet-werkende knipperlichten gelijk bedekt worden?
Sowieso netjes werk met die houders!
Easy-Ride komt als het goed is vanmiddag hier leveren. Ik heb gisteravond bericht gehad. Ding komt in de doos, dus eerst even opbouwen.
Gisteren de Segway Ninebot MAX G3 NL besteld en vandaag kan ik hem ophalen bij ScooterHuis. Toch wel een leuk hebbuh dingetje hihi
. Gaat het op vakantie erg goed doen
Meteen al te kijken naar
- Wat kan ik hiervoor met de 3d printer maken 🤓
- Grotere accu VS externe accu (en waar is deze voor een redelijke prijs te halen)
- handschoentjes
Meteen al te kijken naar
- Wat kan ik hiervoor met de 3d printer maken 🤓
- Grotere accu VS externe accu (en waar is deze voor een redelijke prijs te halen)
- handschoentjes
Gisteren heeft Segway oa de Max G3 Pro aangekondigd voor de europese markt (nog niet voor de nederlandse). Maar die heeft ook een veel grotere accu (zelfde als GT3), dus hopelijk worden die een stuk beter beschikbaar voor ons normale Max G3 gebruikers, zou een mooie upgrade zijn. Maar dan hopelijk door de betere beschikbaarheid ook wat goedkoper dan de huidige GT3 accu upgrade.
Easy-ride had het er niet bijgezegd, maar ze ontvangen 35 cent commissie op de verzekering die ze afsloten. Je kan in principe de verzekering stoppen en zelfstandig starten zonder die commissie, maar goed het gaat over een klein bedrag, en je betaalt altijd 9 euro extra bij het starten van een verzekering. Vrouwtje van de ANWB zei dat het misschien nog wel voordelig is om in het voorjaar te doen, dan geven ze soms 10 procent korting op het eerste jaar van je verzekering. Daarnaast kan je de maand betaling veranderen naar jaar betaling, wat ook weer 5 euro per jaar scheelt. (all risk verzekering)
Inderdaad 2 modellen met updates. Niet voor de legale Nederlandse markt.BioHazard schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 10:41:
Gisteren heeft Segway oa de Max G3 Pro aangekondigd voor de europese markt (nog niet voor de nederlandse). Maar die heeft ook een veel grotere accu (zelfde als GT3), dus hopelijk worden die een stuk beter beschikbaar voor ons normale Max G3 gebruikers, zou een mooie upgrade zijn. Maar dan hopelijk door de betere beschikbaarheid ook wat goedkoper dan de huidige GT3 accu upgrade.
Max G3 Pro
Hier heeft Segway toch geluisterd naar de enorme vraag in de commuity voor de grotere accu uit de ZT/GT serie.
ZT3 Max
Dit model is wat meer gericht op onverharde ondergrond en off road. Gaaf ding als je het mij vraagt.
https://basic-tutorials.com/news/segway-zt3-max-and-max-g3-pro-new-flagship-e-scooters-with-honest-range-specifications/
Krijg je dan geen problemen met firmware updates?MRDutchfreakNL schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 12:17:
.
Op Reddit zegt men van niet. Ik update sowieso nietpetjekel schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 12:01:
[...]
Krijg je dan geen problemen met firmware updates?
Ik heb hem ook maar opgehaald vandaag. Je kunt het inderdaad beter een e-scooter noemen dan een e-step 🤣Stab12 schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 16:19:
Nou hij is binnen. Wat een unit. Staat nu aan de lader. Vanavond maar eens even opbouwen en testen.
Slotje besteld dat de eigenaar van de scooterzaak op zijn eigen step had gemonteerd. Zag er erg strak uit en voor nog geen 50 euro verkrijgbaar op bol.com (ART2).
[ Voor 22% gewijzigd door Pimmetje223 op 08-10-2026 17:00 ]
Jij had hem ook bij Easy-Ride besteld toch?Stab12 schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 16:19:
Nou hij is binnen. Wat een unit. Staat nu aan de lader. Vanavond maar eens even opbouwen en testen.
Hopelijk krijg ik vanavond nog email over levering dan.
Inmiddels vanaf eerste levering eigenaar van de step. Voor meerdere doelen gebruikt inclusief woon werk met de trein. De step rijdt echt super en ook in de trein prima te doen. Een aantal keer gecontroleerd door de conducteur en zonder problemen. Heb inmiddels wel een 5 meter “muis” kabel besteld op Amazon zodat ik hem in de fietsenstalling op het werk kan opladen. Ik twijfelde eerst over mijn gebruik omdat ik ook een goede elektrische fiets heb, maar ik pak hem toch redelijk vaak voor de korte ritten naar de supermarkt, fitness, etc. Vanmorgen achter een politieauto gereden in het centrum van een stad en ook hier geen problemen! Wat fijn dat het nu legaal kan!
Ziet er opzich niet verkeerd uit zo. Ophanghaak is wel ook weggehaald om het slot te plaatsen of niet?Pimmetje223 schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 16:50:
[...]
Ik heb hem ook maar opgehaald vandaag. Je kunt het inderdaad beter een e-scooter noemen dan een e-step 🤣
Slotje besteld dat de eigenaar van de scooterzaak op zijn eigen step had gemonteerd. Zag er erg strak uit en voor nog geen 50 euro verkrijgbaar op bol.com (ART2).[Afbeelding]
Heeft iemand toevallig al een mooie locatie gevonden voor een smarttag2 te verstoppen?
[ Voor 4% gewijzigd door Psvrandy op 08-10-2026 17:39 ]
Hoe goed doen die smarttags het nou echt? ik twijfel om er 1 aan te schaffen maar ik lees hele tegenstrijdige berichten over de werking.Psvrandy schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 17:38:
[...]
Ziet er opzich niet verkeerd uit zo. Ophanghaak is wel ook weggehaald om het slot te plaatsen of niet?
Heeft iemand toevallig al een mooie locatie gevonden voor een smarttag2 te verstoppen?
Yup. Ik kreeg pas gisteravond een appje dat ze vandaag zouden komen overigens. Hele vriendelijke bezorger. Hij is alleen wel m’n slot vergeten.iWize schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 17:04:
[...]
Jij had hem ook bij Easy-Ride besteld toch?
Hopelijk krijg ik vanavond nog email over levering dan.
Zeg het maar, maar voor 16 euro probeer ik het gewoon..MRDutchfreakNL schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 18:23:
[...]
Hoe goed doen die smarttags het nou echt? ik twijfel om er 1 aan te schaffen maar ik lees hele tegenstrijdige berichten over de werking.
Ik heb even gegoogled op "segway g3 max indicator wiring diagram" en kwam onderstaand filmpje tegen. 2 draden worden gebruikt voor de voorste knipperlichten, de andere 2 gaan naar achter. Dat verklaart de 4 draden.BioHazard schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 22:01:
[...]
Er gaat voor de NL spec knipperlichten een 2 aderige kabel door de sealant naar binnen, en US spec knipperlichten hebben een 4 aderige aansluiting.
[Afbeelding]
Met circle to search op jouw connector foto kwam ik best veel tegen. Het is een simpele algemeen gebruikte connector.
Ik denk dat je de 2-polige connector op de NL richtingaanwijzers moet bestellen, en die op 2 van de draden op je 4-polige connector naar handlebars moet aansluiten om een adapter te maken. 😎
Knipperlicht met kleuren bedrading zichtbaar
Die nederlandse knipperlichten zitten gewoon met een 4 pin connector verbonden op de plek waar de knipperlichten altijd mee verbonden moeten worden, dus ook de US spec. Alleen zitten de nederlandse maar met 2 draden in die connector aangesloten. Dus een 4pin connector met 2 draden voor links, en nog eentje voor rechts.naizzen schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 18:43:
[...]
Ik heb even gegoogled op "segway g3 max indicator wiring diagram" en kwam onderstaand filmpje tegen. 2 draden worden gebruikt voor de voorste knipperlichten, de andere 2 gaan naar achter. Dat verklaart de 4 draden.
Met circle to search op jouw connector foto kwam ik best veel tegen. Het is een simpele algemeen gebruikte connector.
Ik denk dat je de 2-polige connector op de NL richtingaanwijzers moet bestellen, en die op 2 van de draden op je 4-polige connector naar handlebars moet aansluiten om een adapter te maken. 😎
Knipperlicht met kleuren bedrading zichtbaar
Ok, ik heb de step zelf nog niet, dus moest even op basis van je foto en info een oplossing bedenken. In de basis blijft het simpel uitvoerbaar gelukkig.BioHazard schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 18:56:
[...]
Die nederlandse knipperlichten zitten gewoon met een 4 pin connector verbonden op de plek waar de knipperlichten altijd mee verbonden moeten worden, dus ook de US spec. Alleen zitten de nederlandse maar met 2 draden in die connector aangesloten. Dus een 4pin connector met 2 draden voor links, en nog eentje voor rechts.
Voor de liefhebber: een overzicht van alle L1-1b goedgekeurde e-steps, met aantallen in Nederland en hoeveel er op naam staan.
Gegevens rechtstreeks van de RDW. Meestal werkt de RDW ze eenmaal per dag bij, ’s ochtends.
Legale steps welke nog geen kenteken hebben staan er niet bij.
E-steps NL
Gegevens rechtstreeks van de RDW. Meestal werkt de RDW ze eenmaal per dag bij, ’s ochtends.
E-steps NL
[ Voor 12% gewijzigd door {Rudolf} op 08-10-2026 20:32 ]
Die van mij eens even getest. Ding rijdt erg lekker, zelfs op klinkerwegen vind ik de trilling meer dan aanvaardbaar. Ik vind hem wel wat groot en hij heeft daardoor ook een redelijk forse draaicirkel.
Door het gewicht is de opklapfunctie meer een gimmick dan dat je hem daadwerkelijk gaat gebruiken denk ik. Maar voor mijn beoogd gebruik is dat prima.
Door het gewicht is de opklapfunctie meer een gimmick dan dat je hem daadwerkelijk gaat gebruiken denk ik. Maar voor mijn beoogd gebruik is dat prima.
Binnen een week is de G3 de Alpha al voorbij qua aantallen op naam. Prima bron.{Rudolf} schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 19:17:
Voor de liefhebber: een overzicht van alle L1-1b goedgekeurde e-steps, met aantallen in Nederland en hoeveel er op naam staan.
E-steps NL
Heeft iemand al het bereik kunnen testen van de G3 NL?
Jij vindt hem duidelijk nogal groot en zwaar aan je reacties te zien. Ik heb hem zelf niet maar snap je reactie op zich wel als ik de specs mag geloven. Heb je vergelijkingsmateriaal, bijv ooit een M365 Go step gehad?Stab12 schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 20:16:
Die van mij eens even getest. Ding rijdt erg lekker, zelfs op klinkerwegen vind ik de trilling meer dan aanvaardbaar. Ik vind hem wel wat groot en hij heeft daardoor ook een redelijk forse draaicirkel.
@keuringsdienst en toch verbaast het me dat er nog zo weinig op naam staan tov hoeveel er in NL zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Blueflame_Core op 09-10-2026 07:28 ]
Ding is echt een stuk groter dan een xiaomi pro 2 zeg maar een derde groter. Vroeger nam ik de step altijd mee de winkel in bij een boodschap. Met deze kun je dat niet maken
Grappig detail dat de Segway de eerste typegoedkeuring heeft qua nummering. Als eerste aangevraagd dus.keuringsdienst schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 01:32:
[...]
Binnen een week is de G3 de Alpha al voorbij qua aantallen op naam. Prima bron.![]()
[Afbeelding]
Locatie wel gevonden en een collega heeft er wat voor geprint. Alleen moet ik nog een smarttag bestellen.Psvrandy schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 17:38:
[...]
Ziet er opzich niet verkeerd uit zo. Ophanghaak is wel ook weggehaald om het slot te plaatsen of niet?
https://www.printables.com/model/1643027-samsung-smarttag-2-holder-for-segway-ninebot-max-g?lang=en
Niet eerder zelf een gehad. Wel op dingen van andere gereden en op huurstepjes in het buitenland.Blueflame_Core schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 07:25:
[...]
Jij vindt hem duidelijk nogal groot en zwaar aan je reacties te zien. Ik heb hem zelf niet maar snap je reactie op zich wel als ik de specs mag geloven. Heb je vergelijkingsmateriaal, bijv ooit een M365 Go step gehad?
@keuringsdienst en toch verbaast het me dat er nog zo weinig op naam staan tov hoeveel er in NL zijn.
Ik gun Nederlandse jonge ondernemers hun succes, maar dit is toch wel heel pijnlijk voor Selana…keuringsdienst schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 01:32:
[...]
Binnen een week is de G3 de Alpha al voorbij qua aantallen op naam. Prima bron.![]()
[Afbeelding]
Ik zou het nederlandse ondernemers ook wel gunnen, maar hij is gewoon veel te duur voor wat je krijgt.Stab12 schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 10:56:
[...]
Ik gun Nederlandse jonge ondernemers hun succes, maar dit is toch wel heel pijnlijk voor Selana…
Niet heel vreemd voor Nederland dat ondernemen vreselijk mis gaat, eerder typerend.Stab12 schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 10:56:
[...]
Ik gun Nederlandse jonge ondernemers hun succes, maar dit is toch wel heel pijnlijk voor Selana…
Een step van 650 euro verkopen voor 2000 euro werkt zelfs hier niet.
Net als die Nova kleur blauw die ze aanbieden totaal anders is. Ook dat gaat problemen geven.
Ik was er als een van de eerste bij die de Selana Alpha in pre order had.
ik gun het ook graag een Nederlands bedrijf, maar ik gun het meer aan mijn eigen portemonnee.
Toen er langzaam meer bekend werd over de Selana ben ik toch afgehaakt. Het was meer mijn initiële vreugde dat er een legale step kwam dat ik hem meteen blindelings had besteld.
Maar de reden dat ik hem echt niet wilde:
250 W motor met geen duidelijkheid over piekvermogen.(geen antwoord van Selana gekregen)
Je kunt zonder Selana Connect (120,- EURO per jaar) niet zelf je achterband vervangen of accu wisselen (achterband)
Zonder Selana connect kun je de step niet met je telefoon ontgrendelen maar moet je een NFC-pasje gebruiken. (moet toch vanzelfsprekend zijn op een step?)
Geen cruisecontrol (heb nu de MAX G3 en je wilt echt cruisecontrol voor lange rechte strekken)
Display met alleen maar de snelheid en een paar blokjes die batterijniveau onnauwkeurig weergeven.
Geen tubeless
Restwaarde? Kijk maar eens op Marktplaats…
Ik heb een proefritje gemaakt op de Selana bij een dealer uit nieuwsgierigheid. Ja, rijd verder prima, accelereert wel minder dan de G3 en ik vind de Alpha toch wat minder stabiel aanvoelen maar dat kan ook gewenning zijn.
Ik vind hem ook echt niet mooi. Vooral de achterzijde.
Je kunt de Alpha nu met 401,- korting krijgen bij Selana zelf zag ik in een mailtje. Dus 1499,- zonder extra RDW en evt verzendkosten…. Nog te veel voor deze e-step als je het mij vraagt…
Neem als voorbeeld de MAX G3…
Opvouwbaar
Voor een redelijke prijs koop je bij Segway een compleet voorwiel (velg, band, as…) voor 85,- en een achterwiel met snelspanner die je zelf makkelijk kunt swappen voor 77,- .(Alle onderdelen makkelijk te verkrijgen)
Cruisecontrol
Acceleratie instelbaar
Apple find my
Vering voor en achter(achtervering is verstelbaar).
Instelbare motorrem.
Geen oplaadblok nodig, alleen maar een Mickey mouse stekker
Externe batterij mogelijk.
Jaar lang gratis navigatie op scherm van de step.
Zeer uitgebreide app waarin echt alles te vinden is. Temperaturen van motor, accu, range, slijtage batterij, etc
Selana kan de Alpha nog wel aantrekkelijker maken denk ik…
Een lagere prijs, minder afhankelijkheid van het abonnement, dus altijd mogelijk om batterij compartiment te openen en unlocken van de step met app, meer functies in de App
ik gun het ook graag een Nederlands bedrijf, maar ik gun het meer aan mijn eigen portemonnee.
Toen er langzaam meer bekend werd over de Selana ben ik toch afgehaakt. Het was meer mijn initiële vreugde dat er een legale step kwam dat ik hem meteen blindelings had besteld.
Maar de reden dat ik hem echt niet wilde:
250 W motor met geen duidelijkheid over piekvermogen.(geen antwoord van Selana gekregen)
Je kunt zonder Selana Connect (120,- EURO per jaar) niet zelf je achterband vervangen of accu wisselen (achterband)
Zonder Selana connect kun je de step niet met je telefoon ontgrendelen maar moet je een NFC-pasje gebruiken. (moet toch vanzelfsprekend zijn op een step?)
Geen cruisecontrol (heb nu de MAX G3 en je wilt echt cruisecontrol voor lange rechte strekken)
Display met alleen maar de snelheid en een paar blokjes die batterijniveau onnauwkeurig weergeven.
Geen tubeless
Restwaarde? Kijk maar eens op Marktplaats…
Ik heb een proefritje gemaakt op de Selana bij een dealer uit nieuwsgierigheid. Ja, rijd verder prima, accelereert wel minder dan de G3 en ik vind de Alpha toch wat minder stabiel aanvoelen maar dat kan ook gewenning zijn.
Ik vind hem ook echt niet mooi. Vooral de achterzijde.
Je kunt de Alpha nu met 401,- korting krijgen bij Selana zelf zag ik in een mailtje. Dus 1499,- zonder extra RDW en evt verzendkosten…. Nog te veel voor deze e-step als je het mij vraagt…
Neem als voorbeeld de MAX G3…
Opvouwbaar
Voor een redelijke prijs koop je bij Segway een compleet voorwiel (velg, band, as…) voor 85,- en een achterwiel met snelspanner die je zelf makkelijk kunt swappen voor 77,- .(Alle onderdelen makkelijk te verkrijgen)
Cruisecontrol
Acceleratie instelbaar
Apple find my
Vering voor en achter(achtervering is verstelbaar).
Instelbare motorrem.
Geen oplaadblok nodig, alleen maar een Mickey mouse stekker
Externe batterij mogelijk.
Jaar lang gratis navigatie op scherm van de step.
Zeer uitgebreide app waarin echt alles te vinden is. Temperaturen van motor, accu, range, slijtage batterij, etc
Selana kan de Alpha nog wel aantrekkelijker maken denk ik…
Een lagere prijs, minder afhankelijkheid van het abonnement, dus altijd mogelijk om batterij compartiment te openen en unlocken van de step met app, meer functies in de App
iemand vandaag zijn step ontvangen van easy ride? Ze zouden om 12.15 bij mij (Eindhoven) zijn maar denk dat ze het wat drukker hebben dan verwacht 
edit:
krijg net bericht dat hij geleverd is! kan niet wachten om terug naar huis te gaan van werk om te testen!
krijg net bericht dat hij geleverd is! kan niet wachten om terug naar huis te gaan van werk om te testen!
[ Voor 29% gewijzigd door sectial op 09-10-2026 13:27 ]
Ik heb gebeld met de ANWB verzekering over wat nou een goed slot is. Ik heb aangegeven dat ik geen geschikt ART slot kon vinden en gevraagd of ze een Master Lock Street Cuff zouden accepteren. Daarop werd mij verteld dat er in de voorwaarden alleen wordt gesproken over een zorgplicht en dat een ART slot geen verplichting is. Dus het Master Lock Street Cuff slot is met de huidige voorwaarden een geschikt slot. Ze gaf aan dat ze zelf ook nog een beetje zoekend zijn en dat de voorwaarden in de toekomst voor nieuwe verzekeringen kunnen veranderen maar dat is nu niet aan de orde.
Moet je hiervoor niet thuis zijn? Ze maken het toch ook rijklaar voor je?sectial schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 13:13:
iemand vandaag zijn step ontvangen van easy ride? Ze zouden om 12.15 bij mij (Eindhoven) zijn maar denk dat ze het wat drukker hebben dan verwachtedit:
De uiterst vriendelijke bezorger heeft bij mij de doos voor de deur gezet. 13 euro geïncasseerd. Een korte uitleg van 2 minuten gegeven en was weer weg.Nietdatikweet schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:25:
[...]
Moet je hiervoor niet thuis zijn? Ze maken het toch ook rijklaar voor je?
Assemblage moet je zelf doen.
Afgelopen maandag een bestelling geplaatst bij een lokale winkel ( Elmo.store). Werd gister al gebeld en kon de step vandaag ophalen.
Mijn eerste indruk; De step ziet er ook in het echt zeer solide uit, de step is makkelijk hanteerbaar vanwege het lage zwaartepunt. Vandaag is het helaas nog geen "step" weer. Wil mijn eerste kilometers wel in droog weer rijden. Het slot had ik al besteld (en binnen) dankzij de tip van @Sndrsndr in deze reactie. Op mijn verzoek heeft de winkel nog niet de spiegels gemonteerd zodat ik ook de originele afdekdopjes heb de step makkelijker mee te nemen was in de auto. Er komt een kleine spiegel op aan de linkerkant, zit er alleen nog aan te denken om ook die knipperlichten te bestellen (sluit ze verder niet aan) om meer ruimte te hebben op het handvat, ik las in dit topic dat het anders wat krapper is of is er misschien ook een andere oplossing mogelijk met een soort extra dop?
Mijn eerste indruk; De step ziet er ook in het echt zeer solide uit, de step is makkelijk hanteerbaar vanwege het lage zwaartepunt. Vandaag is het helaas nog geen "step" weer. Wil mijn eerste kilometers wel in droog weer rijden. Het slot had ik al besteld (en binnen) dankzij de tip van @Sndrsndr in deze reactie. Op mijn verzoek heeft de winkel nog niet de spiegels gemonteerd zodat ik ook de originele afdekdopjes heb de step makkelijker mee te nemen was in de auto. Er komt een kleine spiegel op aan de linkerkant, zit er alleen nog aan te denken om ook die knipperlichten te bestellen (sluit ze verder niet aan) om meer ruimte te hebben op het handvat, ik las in dit topic dat het anders wat krapper is of is er misschien ook een andere oplossing mogelijk met een soort extra dop?
[ Voor 3% gewijzigd door Megapaul op 09-10-2026 15:40 ]
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Vandaag het Rhino ART2 vouwslot (€45 euro op bol.com) ontvangen en superstrak kunnen monteren. En de haak kunnen behouden. Vanaf de voorzijde van de step zie je hem nieteens zitten. Vast kunnen schroeven in de schroefgaten voor de bidonhouder. Trilde totaal niet tijdens een testrit.
En je ziet het goed, de spiegels zijn er ook al af 😬
:strip_exif()/f/image/KwIAS2ZSfKjF7xkOBuBTWZxP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p461gXjqPMiHFKmDJUGlXNqk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KwIAS2ZSfKjF7xkOBuBTWZxP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p461gXjqPMiHFKmDJUGlXNqk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Pimmetje223 op 09-10-2026 16:58 ]
De linker spiegel is toch verplicht?Pimmetje223 schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 16:56:
Vandaag het Rhino ART2 vouwslot (€45 euro op bol.com) ontvangen en superstrak kunnen monteren. En de haak kunnen behouden. Vanaf de voorzijde van de step zie je hem nieteens zitten. Vast kunnen schroeven in de schroefgaten voor de bidonhouder. Trilde totaal niet tijdens een testrit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.
Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.
RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.
Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.
RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.