Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +15Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 20:25

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Mede-auteur:
  • bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01:45

bottom line

ELEKTRISCHE STEPS

E-steps maken hun opmars in de gehele wereld. Ook in België en Nederland zie je ze steeds meer en meer in het straatbeeld. Ze hebben namelijk erg aantrekkelijke voordelen.
  1. Hij is opvouwbaar, zodat je dit makkelijk kan meenemen op openbaar vervoer alsook in de koffer van je auto. Gebruik voor zowel op reis als citytrip als gebruik voor woon-werk.
  2. Met een gewicht van 8 tot 15 kilo is dit nog steeds erg gemakkelijk om te dragen.
  3. Deze manier van transport is minstens 3* zo snel als wandelen – tot zelfs de snelheid van elektrische fietsen.
  4. Elektrisch, wat dus betekent dat je niet meedoet aan luchtvervuiling en je geruisloos kan rijden.
  5. Bijna iedereen kan dit. Geen rijbewijs nodig, enkel nuttig verstand en het vermogen om oplettend te blijven.
Een eigenschap dat ze allen bezitten is dat ze pas in werking kunnen gezet worden door eigen kracht. Je kan dus niet op de step gaan staan, en genieten van de elektrische motor. Zodra je deze step zelf naar +2km/uur duwt, kan je starten.

Nu hebben wij het meeste ervaring met de volgende 5 steps die ik hier onderaan zal bespreken. Als je op online verder gaat zoeken, zul je nog 100’en verschillende steps terugvinden. Zodra 1 type meer voorkomt zal deze bijgevoegd worden aan de startpost. Geef desnoods ook even een seintje als je jou step erin wilt!

Eco-modus = 75kilo zwaar persoon, 25°C temperatuur, vlakke weg en continu 15km/u.

Xiaomi M365

Deze step is op de markt sinds december 2016. Het is afkomstig van fabrikant Xiaomi, meer bekend als fabrikant van smartphones. Dit product is ook de meest gebruikte / verkochte step. Voor deelstep-bedrijven zoals Bird, Lime, Spin, Goat etc. is dit de step waarvan de kans het grootste zal zijn dat je hierop gaat belanden. Ook hier op Tweakers beschikt het grootste deel over deze step. Deze E-step wordt ook erg vaak gerebrand en verkocht onder andere namen.

Specs
Bereik (in eco-modus): 30km
Max. Snelheid: 25km/uur
Gewicht: 12,2kilo
Locatie batterijen: onderaan step
Afmeting opgevouwd: 108cm*43cm*49cm
Banden: Luchtbanden
Rem: Mechanische schijfrem, manuele rem op het wiel alsook regeneratieve rem
Extra’s: Cruise control, bluetooth, ingebouwd voor- en achterlicht.

Xiaomi M187
Deze Xiaomi step is qua looks dezelfde zoals de Xiaomi M365. Op verschillende websites noemen ze deze step de Youth Version.
Het enige verschil in specs is dat deze step een theoretisch bereik heeft van 20km ipv. 30km.

Xiaomi M365 Pro
Deze Xiaomi step is sinds 2019 op de markt. Het is vooral een verbeterde versie van de M365 (zie je ook aan het prijskaartje). Belanrijkste kenmerk is dat je nu geen 30km kan rijden in eco-modus, maar 45km
Qua uiterlijk en werking is deze bijna hetzelfde, alleen heb je nu ook een digitaal scherm aan je stuur voor je snelheid, batterijstatus, licht te bekijken!

Ninebot ES2

Deze step is op de markt sinds september 2017. Het is afkomstig van fabrikant Ninebot. Misschien doet dit in eerste instantie geen belletje rinkelen, maar Ninebot is het bedrijf dat Segway heeft overgenomen in 2015. Zowel Sequoia Capital als Xiaomi hebben een aanzienlijk deel geïnvesteerd in dit bedrijf.

Specs
Bereik (in eco-modus): 25km
Max. Snelheid: 25km/uur
Gewicht: 12,5kilo
Locatie batterijen: stuurbuis
Afmeting opgevouwd: 113cm*43cm*40cm
Banden: vol rubber
Rem: Elektronische rem, manuele rem op het wiel alsook regeneratieve rem
Extra’s: Cruise control, display op stuur voor het aflezen van de snelheid, bluetooth, ingebouwd voor- en achterlicht, ledlicht onderaan de step.

Ninebot ES1
Op dezelfde moment in de verkoop gekomen als de Ninebot ES2. Ziet er 90% hetzelfde uit.

Weegt 1,2kilo minder en heeft geen licht onderaan de step zoals de ES2.
Belangrijkste nadeel evenwel is dat deze step geen achterlicht bezit en maximum 20km/uur kan rijden.

Ninebot ES3/ES4
Hier kunnen we ook redelijk kort over zijn. De ES3 is de step ES1 inclusief een extra batterij die hangt aan de stuurbuis van de step. De ES4 is dan logischerwijs de ES2 inclusief een extra batterij die hangt aan de stuurbuis van de step.
Wat is het effect van de extra batterij?
Het maakt je step 1,5kilo zwaarder, en verandert natuurlijk de looks van je step. Waarom zou je het dan wel doen?
Dankzij de extra batterij vergroot je je bereik (in eco-modus) van 25km naar 40km voor beide modellen. Ook de snelheid vergroot. De ES3 rijdt maximum 25km/uur terwijl de ES4 een snelheid kan halen van 30km/uur.
Extra batterij is te koop voor een prijs van €130 - €160.

Dualtron Thunder

Of wil je iets unieks? :P
Deze step heeft een bereik van 120km (75kilo, 25°C, vlakke weg en 25km/uur) en kan een snelheid bereiken van 70-80km/uur (hoewel officieel begrensd op 25km/uur).
Dit dankzij een vermogen van 5.400 watt en batterij van 34,8Ah.
Prijskaartje is wel eentje van ongeveer €3500.
Meer informatie vind je HIER.

Keuze maken
Bekijk eerst waar je je product wilt kopen. Kies je zonder twijfelen voor een product met 2 jaar garantie en snelle levering? Dan heb je een uitgebreide keuze en kan je bij diverse winkels en websites je keuze maken.

Of kies je liever voor de laagste prijs, langere levertijd en vertrouw je erop dat je geen garantie gaat nodig hebben? Dan is een Chinese webwinkel waarschijnlijk jou ding.

De E-step M365 en de ES2 zijn elkaars grootste ‘concurrenten’. Ze kosten namelijk beide evenveel (+- €320) en zijn ook qua specs erg aan elkaar gewaagd.
Om je iets wat verder te helpen, leggen we even beide steps tegenover elkaar.

De Xiaomi en Ninebot steps zoals hierboven besproken worden allemaal geproduceerd in de fabrieken van 1 bedrijf: Ninebot-Segway. Maar enkel de Ninebot steps vallen onder het assortiment van Ninebot/Segway.
  • De M365 heeft als enorm voordeel dat deze step over luchtbanden beschikt. De grip alsook rijcomfort is hierdoor veel beter als eender welke andere step. Nadeel is dat je deze banden ook moet nakijken. Want deze kunnen, net zoals een fietsband, lek of plat geraken.
    De ES2 heeft volle rubberen banden en probeert de oneffenheden in de weg op te vangen door middel van een vering aan de voor- en achterkant van de step. Nooit last van eventuele platte banden, maar je levert wel wat comfort in.
  • De M365 vertrouwt erop dat de bestuurder genoeg heeft aan een batterijindicatie. 4 ledjes zal het enige zijn dat je op je stuur (naast de gas en rem) zal zien.
    Bij de Ninebot heb je dan weer een display die je snelheid laat zien alsook je batterij die je over hebt. Ook handig voor het bijladen, want dan zie je het exact batterijpercentage.
  • Beide steps bezitten regeneratief remmen. Maar de manier om daadwerkelijk snel tot stilstand te geraken is anders. Niet dat dit in de praktijk erg veel verschil oplevert. Aan beide steps staat dit ook logischerwijs aan de linkerkant van je stuur.
    De M365 remt zoals een fietsrem. Op het achterwiel is er een schijfrem die je tot stopstand brengt.
    Bij een ES2 rem je op dezelfde manier als je gas geeft, dit gebeurt elektronisch door je regeneratie te verhogen naargelang je je rem harder indrukt. Voordeel door dit elektronisch te doen, is dat je je step ook daadwerkelijk op slot kan gooien. Geen onderhoud nodig aan de schijfrem alsook de draden. Nadeel, als je step af staat, heb je enkel de voetrem ter jou beschikking.
  • Meer foto's:

Legaliteit

Vergis je trouwens niet.
In Nederland en Duitsland ben je illegaal bezig wanneer je deze steps gebruikt in het openbaar.
Een E-step in Nederland valt trouwens ook nog onder de klasse van een gemotoriseerd voertuig. Daardoor ben je verplicht om een WA-Verzekering af te sluiten en je geel verzekeringsplaatje op te hangen.
Zelfs met een WA-verzekering los je het probleem niet op dat deze toestellen eigenlijk niet op de openbare weg mogen rijden.
Boetes, uit ervaring bij enkele Tweakers, kunnen oplopen tot €300 wanneer je wordt tegengehouden door de politie. Ook is het niet onmogelijk dat je step in beslag wordt genomen.

Dit staat in schril contrast met wat er in de Europese Wetgeving omschreven staat met betrekking tot deze elektrische steps. Wanneer een step (of een ander vervoersmiddel met elektrische motor) de snelheid van 25km/uur niet (kan) overschrijden, valt dat in dezelfde categorie als de elektrische fiets. En hebben dus deze alternatieve vervoersmiddelen (monowheel, hoverboard, E-step) ook dezelfde toelatingen en voordelen als een elektrische fiets.
Alle andere Europese landen hebben deze wetgeving al overgenomen of hebben bekend gemaakt dat ze zich hier aan gaan houden (en dus het ook al zullen tolereren – Dit is bijvoorbeeld al het geval voor België) .
Belgen moeten dus zelf niets ondernemen. Een elektrische step, tot 25km/uur, mag legaal op de weg (fietspad) alsook valt verzekering onder de familiale verzekering.

Smartphone-applicatie
Verschillende steps hebben ook trouwens bluetooth. Ook de M365 en de ES2 hebben deze mogelijkheid. Beide kan je verbinden met je smartphone via volgende apps:
Mi-Home app

Enkel te gebruiken met een Xiaomi M365.

Segway-ninebot

Te gebruiken door de Ninebot alsook Xiaomi steps

Waarom heb je deze apps nodig?
  • Updaten van step
  • Veranderen van regeneratie niveau op step (hard, medium, low)
  • Cruise control af- en opzetten (cruise control werkt zodra je 5 seconden lang dezelfde snelheid aanhoudt
  • Statistieken bekijken
  • Snelheid bekijken, terwijl je stept
  • Instellingen van je licht aanpassen
  • Op slot doen van je step.
  • Ja, je kan je M365 en ES2 op slot doen. Zodra iemand deze step wilt meenemen, trilt de app en zal je step vele piepsignalen geven. De ES2 doet er nog een schepje bovenop en blokkeert zijn voorwiel compleet zodat je niet/amper kan wegsteppen. De M365 zou dit ook kunnen, maar kan ik niet bevestigen (momenteel) NOTA: Na een 20tal minuten dat je de step niet gebruikt, schakelt de step zich uit, en zal je dus ook verbinding verliezen en refresht het 'slot'.
Accessoires
Tot slot, wat kan ik allemaal kopen om mijn step te vervolledigen?
Ik ga natuurlijk niet alle accessoires opsommen. Ik ga ervan uit dat jullie zelf op zoek gaan wanneer jullie merken dat jullie iets missen. Alsook is elk reserveonderdeel goed genoeg te verkrijgen. Maar om toch een ideetje te geven:

Wil je nog andere forums/bronnen raadplegen?
Xiaomi M365 elektrische step scooter -> Het vorige eerst gestart topic.
Handleiding M365
Handleiding ES2
Hardware.fr Ninebot
Hardware.fr M365
MI website
Ninebot-Segway website
Welke E-Step mag op de openbare weg

bottom line wijzigde deze reactie 18-07-2019 13:57 (6%)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• bottom line
Als het zo vriest zoals vandaag, heb ik toch altijd een klein hartje op de baan.
En dan is het nog niet eens glad. Maar ik ga toch continu de maximum snelheid voor de moment :P

@KrazyJay Heb jij ook dat met de extra batterij dat je soms van de 31km, ineens 'terugschakeld'?
Vooral als de batterij het koud heeft rij ik een 31, laat hij 1 seconde de acceleratie stoppen en rijdt hij weer even maximum snelheid. Met warme batterij heb ik dit amper, met koude batterij redelijk veel.

• bottom line
bleufred1 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:18:
Vrijdag vergeten accu op te laden, vanmorgen met minder dan 50% naar werk toe gereden.
Heb geregeld op de terugweg dat ik het gevoel had dat het vermogen lager werd onder 50% batterij. (vaak het de laatste paar kilometers op de terugweg)
Vanmorgen in normale stand gereden met accu dus onder 50%. Step was niet vooruit te branden.
Ben bij een tunnel weer omhoog rijden, maar gaan steppen omdat ik bijna stil stond. (alleen laatste lampje brandde nog)
Weet niet of dit door accu percentage komt of door de kou. Maar viel me eigenlijk wel tegen.
Tussen de 50% en 20% merk ik eigenlijk weinig verschil met de oorspronkelijke 100% - 50%.
Wat ik wel 'leuk' vindt, is dat wanneer ik aan de laatste restjes van de batterij bezig ben, dat zijn maximum snelheid telkens zakt :P maar op die moment weet je wel dat je nog maar 1km hebt. 1x gehad dat ik tegen 7km/uur thuis aankwam _/-\o_
Was vrijdagnacht ook stressen omdat ik niet zeker wist dat wel terug thuis zou geraken. Dus in het heengaan s'nachts maar braafjes rond de 20 gereden.

Maar is dat van de tunnel niet doordat je op normale stand rijdt? Weet ook niet of ik een brug zou overgeraken in normale stand. Zonder extra batterij geraakte ik maar aan max. 15km/uur in sportstand

• bottom line
aliberto schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 05:52:
In het topicstart had ik graag een lijst van de legale type / merken steps gezien zodat mensen hierbij direct geholpen zijn.
Maak je wel moeilijk. Er zijn tig merken.
De regel is gewoon, onder de 25km/uur is het legaal.

...

Behalve als je woont in Nederland
Waterkoker schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 23:15:
[...]

Dit kun je niet hard maken. Hangt af wat voor soort stroom erin gaat. Daarnaast slijten de banden, schijfrem en remblok welke als schadelijk fijnstof in de omgeving terecht komen. De wind of een volgend voertuig werpt dit stof weer op welk schadelijk is voor mens/natuur.
Je kan wel hard maken dat deze manier erg milieuvriendelijk ipv. brommers en scooters die even snel kunnen rijden.
Of moeten we de hele elektrificatie van ons transportsysteem stoppen zolang niet al onze stroom van windmolens komt?

Desnoods bouwen ze een gigantische centrale die een grote verbrandingsmotor heeft die op bezine draait. Dan nog is deze centrale zoveel efficienter als een klassieke verbrandingsmotor in een wagen / step / scooter, dat zelfs dat te verantwoorden is

bottom line wijzigde deze reactie 23-01-2019 10:33 (53%)

• bottom line
Waterkoker schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:25:
[...]

Nee, niks is milieuvriendelijk. Maar ik wilde geen milieu discussie starten. alleen punt 4. in de topic start is niet hard te maken. Alle argumenten die je aandraagt zijn overigens kul want daar heb ik het niet over. Het is gewoon een feit dat schadelijke fijnstof gegeneerd wordt door remmen en banden.
Ga dat dan ook maar in de fiets en auto topics plaatsen.

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter
@aliberto Zoals ik in de TS al aangaf, ik zal geen verder onderhoud plegen aan de TS, zeker niet als hier een bepaalde claim aan hangt (zoals dat ze legaal zijn).

Dus tenzij iemand zich (via de DM) bij mij meldt om mede auteur te worden, zal de ts niet verder meer bijgewerkt worden en heeft het ook geen zin mijn naam te noemen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• bottom line
aliberto schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 04:48:
Ik heb even gezocht en qua straat legale steps kwam ik op de volgende modellen uit:
Bedankt voor je moeite, maar wat Bluefred zegt ben ik 100% mee akkoord.
En die 'legale steps volgens jou' vereisen allemaal een rijbewijs (dat is alles vanaf nr. 3, ja ook step nr. 3 want dit staat ingeschreven als een snorfiets). Dus dat is in de klasse van scooters/bromfietsen (kijk anders ook wat er in de link bij elk artikel staat). En er is notabene een Elektrische scooters hier.

De regel is en blijft, onder de 25km/uur mag in Europa elke step rijden, en hoef je hier geen aparte verzekering voor af te sluiten. Behalve in Nederland en Duitsland.
Een legale step in NL moet voorzien zijn van VIN nummer alsook een verzekering. De steps die je hebt gevonden kosten elks + €1000.
Dan kan je nog altijd beter 2 steps kopen die al in de startpost staan, en dan nog riskeren dat je een boete krijgt alsook die step in beslag wordt genomen. Dan ben je nog goedkoper uit.
Ik zal OP later wat aanpassen zodat legaliteit duidelijker is, maar een opsomming starten voor 2 steps?
2 steps die 'legaal' zijn trouwens door volgende citaat. Weet niet of je daar een boete mee kan vermijden.
"We stellen ons echter op het standpunt dat een tweewielig voertuig, dat met eigen spierkracht wordt voortbewogen en dat duidelijk op het fietspad thuishoort, in de categorie fiets hoort te vallen. Dat geldt op basis van de door u gestuurde informatie ook voor deze Micro Falcon X3 NL en Micro Condor X3 NL. Door de aard van de ondersteuning vallen deze steppen dus ook in de categorie ‘fiets met trapondersteuning’ en hoeven ze niet apart als bijzondere bromfiets te worden toegelaten. U mag hiermee tot maximaal 25 km/u op de openbare weg rijden."
DE MINISTER VAN INFRASTRUCTUUR EN WATERSTAAT,

bottom line wijzigde deze reactie 24-01-2019 10:36 (52%)

• bottom line
GekkePrutser schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 19:52:

Maar het is toch best veel. Gebruiken jullie een helm? Ik moet nog steeds een step gaan kopen maar op de fiets gebruik ik de in elk geval geen.
Geen helm. Ook al rijd ik meestal 30 per uur.
Op gevaarlijke momenten rem ik wel sterk af, en ik heb vrijdag al proefvriendelijk :+ ondervonden, dat wanneer ik 'slip', ik mezelf redelijk goed kan redden door uit te lopen.
Wel een voordeel van geen zittend frame te hebben, is dat je alle kanten uit kan. Met een fiets lag ik gegarandeerd op de grond met wat wonden (of ik had met de fiets ook nooit uitgeschoven over de trambedding/rails).
Maar ik zie wel af en toe BIRDrijders met een helm :)

Ik weet wel dat ik het ook zou moeten doen. Maar hej, vroeger moesten we ook fluevestjes aandoen, maar dan was je een uitzondering en werd je uitgelachen. Dat is nu pas bij de jeugd 'vaste traditie'. De helm volgt wel.

bottom line wijzigde deze reactie 27-01-2019 01:20 (18%)

• bottom line
Airpower schreef op maandag 4 februari 2019 @ 07:56:
Afgelopen weekend een rondje gereden op de es2. Na een kleine 12km bleek dat de accu leeg was. Op dat moment was het een graad of 3.

Wat zijn jullie ervaringen met het bereik van jullie step met lage temperaturen?
Haalde je in de zomer meer? Of had je die nog niet toen? :P vergeet niet dat wanneer je maximaal rijdt, dat je niet de 25km bereik haalt.
Maximaal rijden verkort het bereik hard, maar heb nooit een range test uitgevoerd. Misschien wel eens een goed idee om dit met en zonder extra batterij te doen.

• bottom line
rscheper schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:39:
Ik volg dit topic/onderwerp met veel interesse, kan alleen niet besluiten welke ik zou willen.. Elke dag een kilometer of 20 totaal, de luchtbanden van de M365 lijken me fijn, maar die is op dit moment wat duurder. De ES4 (2?) is voor $365 (ex 50 aan verzendkosten) vanuit Duitsland of Spanje te krijgen..

https://nl.aliexpress.com...4257-abfb-b1945efae701-35
Onderhoudsgemak: Ninebot
Comfort: Xiaomi
20km afstand: Ninebot ES2 + batterij ;) denk dat je erg krap uitkomt met een Xiaomi met 20km zonder bijtanken. En die 5km/uur is dan ook erg welkom bij zo'n lange afstand, alhoewel het niet mag :P

• bottom line
bleufred1 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:35:
[...]

De 20 km haal je op de m365 ook wel in power model, zelfs in de winter.
Alleen heb nogsteeds het idee dat hij onder de 40% batterij toch in een soort eco mode over gaat, met iets minder vermogen.
Maar je kan makkelijk de 25-28 km op volle batterij halen :)
25-28 tegen 25 per uur?
Zou me erg straf lijken. Volgens specs is het 30km tegen 15km/uur, zonder wind, met een persoon van 75kilo op een vlakke weg.

Van 15 naar 25 is een verhoging van 60%. Lijkt me dus niet dat dit ongestraft kan gebeuren.
Doe jij een rangetest met de M365? :P ik zal zien of ik dit weekend eentje doe met ES2

bottom line wijzigde deze reactie 05-02-2019 08:43 (6%)

• bottom line
rscheper schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:23:
[...]

Bedankt voor de reactie! Zie dat de ES4 vrij duur is op Aliexpress. De M365 kan ik via de website niet fatsoenlijk vinden, via een levering vanuit Duitsland. Zie er maar een handje vol, Via de app wel, maar daar blijft 'ie vinden dat ik 102 dollar moet betalen om hem naar de US te sturen.. (ooit stond er gewoon eentje op V&A, maar te laat natuurlijk).

Ik zoek nog even verder! Wat me wel fijner lijkt bij de ES2/4 is de elektronische rem en de lampen onder de step zelf.
Hint: koop de ES2 bij een aanbieding, en ook apart de batterij.
ES4 zou tussen de €450 - €500 kosten.

Maar jij woont in de US? _/-\o_

• bottom line
Don't know what happened :/
Was aan het rijden, bijna op het werk, ik rijd over een tramspoor en opeens 'blokkeert' het voorwiel.
Niet blokkeren zoals wanneer je het op slot doet, maar het lijkt me wel een probleempje te zijn met de rem / regeneratiemodule.
Step zelf is niets speciaals aan. Verbinden met de app geeft geen foutcodes. En op slot doen lukt me ook nog altijd (waarmee het moeilijker wordt om het voorwiel te draaien)

Ik kijk er al tegenop om straks te voet/met de metro naar de bus te gaan :'(
Vooral aangezien je het voorwiel nodig hebt om te slepen, en dat net geblokkeerd is... :9

Vindt er ook niet direct iets van terug op het internet, maar ik denk dat ik deze avond maar eens wat ga opendoen.

• bottom line
xileS schreef op maandag 11 februari 2019 @ 20:00:
[...]

Ninebot toch? Ook geen rode icoontjes op het scherm?
Niets. Step / elektronica is perfect in orde. Vermoed dat het iets is met de spoel. Heb het voorwiel al even opengehaald, niets speciaals gezien. Maar was er toch al 2uur mee bezig, dus het zal iets zijn voor volgende dagen. Sterke magneet joh :o
Weet nu ook wel hoe ik de rubber moet vervangen eventueel :P :'(

• bottom line
Niet mogelijk.

Albantar wijzigde deze reactie 14-02-2019 11:50 (59%)

• bottom line
Ali27490 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 19:44:
en opeens @bottom line ’’Weet niet wat er gebeurde :/ Was aan het rijden, bijna op het werk, ik rijd over een tramspoor en opeens 'blokkeert' het voorwiel '' - en dan heb je alleen een Chineese shit ;w . Geen garantie, geen reparatie. ik was ook een keer opgelicht door Chinese verkoper van AliExpress. In plaats van de telefoon kwam een doos met stenen..
En wanneer er een Europese site is, voor maar 399 euro met een garantie - fake, scam, dat is onmogelijk - verdomme! Ik denk dat hun waardeloze website met een slechte Nederlandse taal beter zou zijn dan al deze Chinese websites zonder klantenservice na de aankoop.
Denk je nu echt niet dat ik dat wist van de risico's? Vind ik het erg dat mijn step 'kapot' is? Ja natuurlijk, maar de kwaliteit is erg goed dat ik er zeker van ben dat ik het gefixt krijg. Er is nog altijd niets kapot / gebroken. En anders klus ik er mee. Ik ga nu niet beginnen janken.
Oh nee, laat ik een step kopen van €1000 zodat ik de europese garantie kan krijgen, hun beweren dat ik legaal rijdt, terwijl ik het voor €320 in China kan kopen :') Ik kan bij gearbest heus wel nog een soort garantie/compensatie krijgen.

Ik wil jou je 2 jaar wettelijk verplichte, Europese garantie wel eens zien proberen te claimen. Want op de website staat maar 1 jaar, wat onwettig is. En iedereen weet dat hier, dus dan vind jij het raar dat we het scam noemen?
A. Op het elektrische scooters (steppen), verkocht door ------ , zit 1 jaar garantie op de frame, 6 maanden op de accu en 6 maanden op de motor, bekabeling en sensoren.
Oh ja, je rijdt ook beter niet in het water met deze step. Waterschade doet je garantie vervallen.
Ook al had ik mijn step gekocht via jou website, dan had ik nog geen garantie kunnen claimen. 6 maanden zijn allang voorbij.

Je komt hier aangevlogen na 1 dag, post 7 reacties in 1 topic over een winkel / step met allerlei beweringen waar niemand iets van hebt gehoord. Met notabene een bedrijf dat in een 100 appartementen flatgebouw zit. En je eerste bewering is dat dat deze steps legaal zijn door het RDW logo op de site _O-
Zo maak je je geloofwaardig.
@Emielvanputten - MICRO heeft er ook geen RDW erkenning of een logo, maar hun e-scooters zijn WEL toegestaan op de openbare weg in Nederland.
Volgens mij hebben jullie allemaal een fiets/elektrische fietsen/bikes winkel ahahhah :*) . Elektrische scooters/steppen zullen binnenkort nog meer zijn. Als e-scooters/steppen zijn toegestaan in België, Frankrijk, Spanje en… worden ze binnenkort toegelaten ook in Nederland (update in maart, zie www.rdw.nl/over-rdw/nieuw...ng-bijzondere-bromfietsen
Voor E-Scooters alsook bromfietsen heb je een rijbewijs nodig. Dan is het logisch dat je daarmee op de openbare weg mogen, want je hebt bewezen bekwaam te zijn. Ik snap niet hoe je dat wilt linken met E-steps?
En vraag je ook eens aan Micro dat ze wit op zwart willen bewijzen dat hun steps legaal op de weg mogen? En dat hun de kosten zouden vergoeden moest je tegengehouden worden door de politie.

Edit: geniet van je step ;) blij met een extra gebruiker

bottom line wijzigde deze reactie 14-02-2019 22:17 (5%)

• bottom line
Ali27490 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 22:25:
@bottom line Bedankt voor de discussie, maar ik heb me hier geregistreerd omdat het de enige site is waar elektrische scooters in Nederland worden besproken. In België en Frankrijk besteden mensen er geen tijd aan. Toch kun je een doos stenen niet terug veranderen in een telefoon.
Ik hoop echt dat Nederland in de toekomst zijn wetten zal veranderen en dat we kunnen rijden zonder angst en problemen.
Doos stenen. Daarmee dat ik een Xiaomi Notebook, Xiaomi stofzuiger heb, Xiaomi smartphone, Aqara modulles, ... heb en hier tevreden van ben. Al enkele jaren.
En jij een M365 mock-up hebt gekocht.

Frankrijk wel hoor ;)
Veel meer als hier. 100x zoveel zelfs.
https://forum.hardware.fr...iquediy/liste_sujet-1.htm

• bottom line
Ali27490 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 22:37:
@bottom line Oh, ze bespreken alle Xiaomi-producten en hun vele problemen, het lijkt erop dat aliexpress / gearbest hebben niet geholpen ahaha. niet alleen elektronische scooters. Oh ja, jammer, de scooter op de web-site gearbest kost nu 400+ euro.
Wat probeer je eigenlijk te bereiken?
Uit deze reactie blijkbaar niet om dingen te bespreken.

€377 trouwens en levering vanuit Europa

bottom line wijzigde deze reactie 14-02-2019 22:47 (4%)

• bottom line
Ali27490 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 22:51:
@bottom line Oh, serieus? Ik kon nergens goedkoper dan 400 euro vinden. Zou je een link kunnen sturen?
Je hebt toch al een step?
Op dat forum waar ze enkel de vele problemen van hun chinese producten bespreken kan je het vinden

• bottom line
xileS schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:22:
[...]

Al gefixt? Gekocht bij gearbest toch? Al contact met ze opgenomen?

Ik heb daar 2 steps aangeschaft (es1 en m365), beide met kleine defect aangekomen. Mocht retour sturen naar Spanje of compensatie. Heb beide keren voor compensatie gekozen en de problemen zelf opgelost. Wellicht kunnen ze ook nu nog compensatie of retour mogelijkheid bieden?
Gekocht bij gearbest. Heb er wel vertrouwen in dat het uiteindelijk goed komt, desnoods maken / terugsturen / compensatie. Kan nog wel verder contact bijhouden met Gearbest, maar zit zelf net op skivakantie, dus mijn step verder bekijken lukt me niet meer.

• bottom line
Hij vroeg iets over Nederland. Niet over België 😉

• bottom line
Silvos schreef op zondag 24 februari 2019 @ 18:02:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, het is formeel meer een elektrische fiets dan een step maar toch denk ik dat de vraag hier beter past, mocht dat niet zo zijn mijn excuses.

Wie weet hier wat zinnigs over te zeggen? Nogmaals excuus als dit bericht wellicht beter past in een andere topic.
Dit is inderdaad meer een elektrische fiets dan een step.
Waarom denk je dat dit niet toegelaten zou zijn? Je moet nog altijd gewoon trappen en de motor werkt enkel ter ondersteuning blijkbaar moet je niet continu trappen. Maakt het verhaal wel wat anders, maar als ze zoiets zien met pedalen, denk ik dat ze dit associëren met een fiets. Een step werkt zonder eigen kracht, en is net daarom verboden.

Verkeerd topic, maar jou is wel legaal. Als elektrische fiets of als speedelec

bottom line wijzigde deze reactie 24-02-2019 18:26 (10%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bottom line
aliberto schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:23:

Ik heb met legale alternatieven aangetoond dat het wel mogelijk is om op een elektrische step rond te rijden. Misschien beter om in de toekomst hierover te discussiëren?
Je bedoelt je gemodificieerde steps waarvoor je een brommerrijbewijs en weet ik wat nog nodig hebt?
Met jou 'legaal' lijstje laat je ook echt zien hoe een warboel de Nederlandse overheid het ervan heeft gemaakt.

En moet jij je dan aanpassen omdat hun er zich niets van willen aantrekken/malcompetent zijn terwijl het in elk ander land van Europa wel mag?
Rustig verder steppen, de opmars van elektrische steps kan je nu echt niet meer tegenhouden.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter
Modbreak:Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privé-terrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is ten aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.

Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en worden niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.

• bottom line
marcovit schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:04:
[...]

Kan iemand mij vertellen waar ik deze wetgeving kan vinden? Ik kan dit niet zo snel terug vinden op google.
Waarom niet? Heb je al gezocht op
PLEV (Personal Light Electric Vehicle) legislation?
https://we-all-wheel.com/visie/europese-harmonisatie

Link stond trouwens ook in de startpost ;)

bottom line wijzigde deze reactie 16-03-2019 22:21 (6%)

• bottom line
Zijn er mensen die eventueel een Ninebot ES2 overwegen om te kopen? :P
Ben van plan om een 2de aan te kopen - maar dat kunnen er eventueel meerdere zijn om prijs verder te verlagen. Ik zit nu al aan €345 tot levering in België. Erna nog €5 voor verzending tot je thuis.
PM me maar.

Even meer ontopic trouwens:
De ninebot ES2 heeft een nieuwe firmware update: 1.3.3.
Daarmee kan je je ES2 of ES4 tot maximum 32km/uur laten gaan. Erg handig dus dat je ook zonder de extra batterij meer snelheid kan maken!

Meer informatie te vinden via https://forumkickscooter.fr/viewtopic.php?f=28&t=247
- zal later linkjes ook hierin delen.

Updaten doe je door je laptop te gebruiken en te verbinden met bluetooth.

bottom line wijzigde deze reactie 22-03-2019 13:41 (43%)

• bottom line
Effe een video'tje delen voor de pinkers discussie :p
Iemand genoeg kennis om dit zelf te maken?

• bottom line
Dennischo schreef op zondag 24 maart 2019 @ 20:20:
[...]

Heb jij de download link nog? Is verwijderd van het forum.
Hoe bedoel je verwijderd van het forum? Van dit forum? :P nooit gepost. Kon het zelf nog niet proberen met mijn step, dus wil liever niets fout hier droppen.
Op forum.kickscooter lijkt hij me toch nog te staan?

• bottom line
Atlas schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:52:
Hoe is het comfort op afstanden van 10km? :)
Hoe een pad zou je doen? ;)
Allemaal asfalt / beton? Comfort op de M365 en de ES2 is perfect zolang je niet op bospad / kasseien / stenen moet rijden. Op deze laatste 3 zal de M365 net wat comfortabeler zijn.
scifoflux schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:53:
Nu zou ik de reële range willen weten.

Woon-Werk is 10,5km met enkele hellingen tussen. (viaduct en bruggen.).
Zou de Xiaomi M365 dit kunnen overbruggen op normal mode?
Ik zou hem op het werk dan wel bijladen voor terug naar huis te rijden.
Ik zelf weeg rond 86kg en met mijn rugzak erop zou ik rond 95kg uitkomen.

Ik zou graag de step inzetten voor afstanden van max. 20km.
Kan ik deze afstanden uitvoeren op normal mode, of moet ik dan eco-mode gebruiken?
Eerlijk Scifo, ik denk dat je amper normal mode / eco-mode zal willen gebruiken. Zeker voor lange stukken is het een zaligheid om dat tegen 25km/u te rijden. ECO-mode, tegen 15 per uur is onbegonnen werk. Kan je beter de fiets pakken.
Dus ofwel een M365 Pro / Ninebot ES4 ofwel een andere step die je oplaad op je werk :)

bottom line wijzigde deze reactie 25-03-2019 15:04 (3%)

• bottom line
scifoflux schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:15:
[...]

Dus jij raad meer de Pro aan dan de oude M365 ?
Want de pro vind ik net te duur.
Vind de prijs van de M365 de juiste sweetspot.

Zou ik met de gewone geen +- 10 km aan 25km/u kunnen rijden in 1 stuk?
Dan opladen en terug naar huis aan 25km/h?

Ik denk aan 20km in uitzonderlijke gevallen.
Tuurlijk kan je wel 10km aan 1 stuk kunnen rijden tegen 25 per uur!
Ik zou je alleen de Pro aanraden als je het laden op je werk wat lastig vindt en je dus de 20km range wilt halen.
Als je je oplader vergeet ben je wel gejost :+

Maar ik zou er niet op rekenen dat je in eco-modus gaat rijden. Dat doe je gewoon weg niet. Je rijdt trager op bepaalde plaatsen / kruispunten ja, maar anders ga je max (en zelfs dan nog is hij te traag :+ ).

@rscheper heeft misschien meer ervaring.

• bottom line
xileS schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 00:52:
@bottom line is je ES2 al gerepareerd? Of iets met Gearbest kunnen regelen?

Deze link vond ik trouwens nog, wellicht staat er iets nuttigs tussen. Als je die nog niet had gezien.

Reparatie informatie voor de Ninebot ES series: https://bit.ly/2N1DWGs

(Vertaald uit het Russisch)
Nou dat is een mooie troubleshoot document :P
Ben er niet veel mee bezig geweest. 2 weken nadat hij kapot viel ging ik op skireis, en dan heeft dat eventjes erna nog blijven liggen. Dit weekend heb ik er nog wel naar gekekekn (alsook vorig weekend.)

Zo heb ik ontdekt dat de draden van het control board naar de motor echt niet proper waren afgewerkt, dus zijn 2 van de 3 (blauw met bruin) fase kabel van de motor in contact gekomen met elkaar en is er een soort 'kortsluiting'? verzoorzaakt.
Control board ziet er nog wel perfect uit. Dus moet nog even achterhalen wat ik daarmee moet doen. Gewoon draad vervangen? Op de Ohm meter geeft hij een signaal van discontinuiteit.
Maar of ik daarvoor een nieuw control board van €30 nodig heb betwijfel ik. En als ik control board verander moet ik ook 1 verbinding solderen.

Dit weekend nog eens mijn franse hulplijn proberen in te schakelen :9

Heb ook een extra voormotor nu moest iemand ooit zelf een step willen maken :+

bottom line wijzigde deze reactie 27-03-2019 11:11 (8%)

• bottom line
marcovit schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:31:
[...]

Kan je hem niet gebruiken als achterwiel? :o
ALL wheel drive :+ 8)
:D

Nee achterwiel gaat niet lukken. Zal wel zien. Kan de wielen ooit misschien nog wel gebruiken voor iets.
Zeepkist project ofzo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bottom line
Brammos85 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 08:46:
Guys, help me out. 17 km, voornamelijk rechte asfalt fietspaden, 3km van die 17 km is stadsverkeer. Verder moet ik 1 hoog viaduct over. Ga ik dat makkelijk redden met een Xiaomi M365? Is geen vervanging voor dagelijks woon werk, maar lijkt me in de zomer toch weleens prettig
17km aan 1 stuk?
17km moet je op zich wel halen met een M365. Maar je laatste kilometers gaat je viaduct wel tegen een lagere acceleratie moeten :P
Op pagina 10-11 hebben we het al eens over deze range gehad.

• bottom line
FlowTech schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:16:
[...]

Ik ga ervan uit dat dit in de software te controleren is, echter heb ik dit voor nu alleen maar per bericht doorgekregen. Ik zit ook erg aan een nieuwe te denken en dit gaat waarschijnlijk dan ook de keuze worden. Bedankt. :)
De Xiaomi is regelmatig nog wel voor €310 te verkrijgen.
Maar als je hem 'snel' wilt hebben, zou ik je niet aanraden om daarop te wachten :P

• bottom line
Zspirit schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:26:
Ik zou vooral bang zijn voor de belasting die de douane heft, dat kan het zomaar 200 euro duurde maken.
Let dus op dat je het wel in een EU warehouse besteld :)
In die prijs zit trage verzending en hun doen de inklaring voor je ;)

• bottom line
Atlas schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:15:
Dat klinkt al positiever....
Kun je de xiamo makkelijk begrenzen op 20km:h?
Je hebt 3 standen. 15, 20 en 25. Dan zet je die gewoon op stand nummertje 2 ;)

• bottom line
Atlas schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:23:
Hmmm, ik dacht dat ie maar 2 standen had? Full-momty en de eco stand. Zo stond hij bij mij op de sticker?
Mmm
Dat weet ik niet zeker. Kan wel dat je gelijk hebt. Mijn step (Ninebot ES2) heeft wel 3 verschillende standen. Ik ging er dan ook vanuit de M365 dit ook dan ging hebben<

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bottom line
NoE schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:03:
[...]

maar toch blijft het vreemd, als ik vanuit belgie de grens overstep ik gelijk illegaal bezig ben.
Vreemd misschien wel, maar het is perfect mogelijk.
Als je met 5gram wiet rondloopt in Nederland wordt dit nog toegelaten, bij ons is dat illegaal :)

Nu wel een compleet andere situatie, dus duid wel aan hoe belachelijk is dat dit ook geldt bij een vervoersmiddel.

• bottom line
NoE schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:54:
[...]

Begin Mei ben ik een paar dagen in Gent, moet ik de step nu apart verzekeren? of valt ie dan wel onder mijn normale Nederlandse WA? vragen vragen... :)
Dan ga je ervan uit dat je een ongeval gaat veroorzaken op die paar dagen ;)
Blijf dan maar rustig in NL. We hebben al files genoeg :+

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter
@bengek
Dit topic is niet bedoeld voor dit soort vragen, het gaat puur om elektrische steps en de ervaringen daarmee.
Je kan beter een nieuw topic hiervoor aanmaken.

• bottom line
Reksho schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 00:31:
Overigens met het mooie weer vandaag had ik ondervonden hoeveel effect dat wel niet heeft op de batterij. Vandaag de dagelijkse route werk-huis gereden van 9km die gewoonlijk rond de 35% kost, in precies 26% gedaan :o. Als ik het zo bereken zou ik dan zelfs meer dan de 30km range moeten halen maar ik betwijfel het :p.
Komt door de ingebouwde zonnepanelen. Zijn natuurlijk onzichtbaar voor het blote oog :+

Met dit goed weer zie ik trouwens in Antwerpen elke minuut wel iemand passeren met een step. In het begin zag ik enkel Birds, maar er zijn er nu wel veel die een eigen e-step hebben gekocht

bottom line wijzigde deze reactie 19-04-2019 08:22 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bottom line
BaconBagel schreef op zondag 21 april 2019 @ 10:35:
Hello everyone,

Sorry about the lack of dutch, but I hope most people here can understand me.

I purchased an ES2 to deliver food with ueber eats in Rotterdam, and went with the handicapped vehicle route for now, but I know that won't hold up. Rather than blaming the law, I just want to say that Segway is at fault here too.

Segway could easily create a "dutch version", which could be pushed with a simple firmware update. This would disable the the speed handle, enable instant cruise control, and let the user accelerate with their foot only. This would make it qualify as a deelsteep which has all the features of the approved Merlin X4 https://www.micro-mobility.com/en/products/micro-merlin-x4. It should get RDW approval, if Segway actually made any effort. Note how Merlin offers regional versions depending on the regulations.

We should put some pressure on Segway to communicate and make an effort, the ES2 has all the safety features of the X4.
Segway isn't officially available in the Netherlands.
So why creating another version, where you have to spend ten thousands of dollars to get it certified for
ONLY 1 country of Europe, that is playing hard to get. And that only so resellers can gain profit from it.
And it is not only software. Also the registration / RDW needs to be done.
If every country in Europe has got the same limitations, they will easily do this things to get it road legal.

Or do you wanna prefer spending €800 for a road legal step instead of the €300 normal edition? Because the Micro is €899 and I think the ES is better in quality.

bottom line wijzigde deze reactie 21-04-2019 10:50 (5%)

• bottom line
Toeval maar niet, maar ik heb deze step gisteren wel zien rondrijden :P
Of toch eentje die daar verdomd hard op trekt, want ik had er nog nooit een gezien met zo'n breed voorlicht bovenop het stuur.

Maar ik denk dat jij de eerste hier gaat worden @nielsvv

• bottom line
donald_dick schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:13:
Ik ga morgen naar Belgie en ik wil graag een Xiaomi M365 kopen. Is FNAC de enige groothandel die hem verkoopt? Of zijn er nog andere zaken die hem hebben?
Vermoed dat enkele lokale zaakjes ook nog wel de step verkopen.
Maar Fnac is denk ik wel de goedkoopste en gemakkelijkste manier! Welkom trouwens bij de groep 8)

• bottom line
Nyshray schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:30:
Wat wordt er hier beschouwd als dé elektrische step bij uitstek? Is dat de Xiaomi M365? Heb gelezen dat er ook een "Pro"-variant van bestaat, heeft iemand hier ervaring mee? Kunnen deze elektrische steps ook in regen gebruikt worden?
De battle wordt uitgevochten bij de openingspost :)
Het kan goed zijn dat er nog een betere step is dan de ES2 / M365, maar daar hebben wij allemaal geen ervaring mee.

• bottom line
donald_dick schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:28:
Weet iemand welke schroeven er gebruikt worden in het stuur voor de M365? Deze zaten helaas niet in het pakket bij mij ;(
Heb daar ook echt een halfuur achter zitten zoeken :F :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
appsec schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:33:

Maar ja, hoe beweeg je de overheid om hier mee aan de slag te gaan? Er is in ieder geval die petitie (mag ik daar naar linken?) en het onderwerp is de laatste tijd regelmatig in het nieuws. Overigens vind ik dat de discussie over de deelsteps (en de 'excessen' daarvan) los moet worden gevoerd van de discussie over de toelating van PLEV's op de openbare weg.
Politiekers aanspreken. En als je veel tijd hebt, afspraken maken om met hun dit te bekijken en inderdaad een eigen voorstel, zoals hierboven, ineen te flansen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
NiVanc schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:39:
Bij het model van Lime werd ik op de klinkers helemaal door elkaar geschud.

- Het model van Lime waar ik mee gereden heb, had achteraan geen vering. De “gewone” ES2 heeft dit wel. Zou dit de rit veel aangenamer wat betreft rijcomfort?
Komt omdat dit geen ES2 is, maar een ES1 :) hier in Antwerpen is sinds kort ook Poppy gestart met step verhuur, en ik dacht ook eerst, hej! Ze gebruiken de ES4, maar dat kwam gewoon door de batterij. Het is uiteindelijk de ES3 die ze gebruiken. Dus zonder vering en zonder achterlicht. De ES2 doet het qua comfort al een erg stuk beter als de ES1 maar zal nooit kunnen winnen van de M365.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bottom line
$899 + verzending + douanekosten + btw ? :P dat tikt lekker aan wel.

@Boinkie
https://www.banggood.com/...ng-Scooter-p-1112746.html?

Code: ZSF12123

Werkt dit nog?

bottom line wijzigde deze reactie 15-05-2019 23:47 (64%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
Is geen namaak, maar rebranded ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
DutchFatBoys schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:23:
[...]

Zeker? Had gevraagd of de Xiaomi app ermee werkt, alleen bij de witte versie zeiden ze...
Elke fabrikant heeft zijn eigen versie van software en app. Ik kan ook 1000 steps laten maken door Ninebot onder mijn naam, die dan 99% hetzelfde lijkt op de M365 met de dingen die ik belangrijker vindt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
Eigen fabriek _O-
Geleid vanuit een appartementskamertje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
Ali27490 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:23:
[...]

was het niet namelijk techno “pro” ? lol
@bottom line Heeey, lang niet gehoord van je. Maar toch hebben ze een goede website gebouwd 😂😂 ipv van die vroeger...
Website vind ik erg mooi! Professioneel wel, en dat zal hem sowieso aan een hoop extra klanten opleveren. Maarja, hij heeft personeel en waarschijnlijk een heel management in dienst om zijn fabriek te leiden 8) dus zelf lekker veel tijd

Misschien moet ik het ook maar eens beginnen te doen :P

Step is gefixt ja! Moederbordje vervangen en hij rijd terug. Op mijn moederbordje was er een mosfet kapot, maar het vervangen ervan had me veel te veel moeite gekost. Alle solderingen loskoppelen, daarna mosfet testen en vervangen en terug alles solderen.. was me de €37 niet waard.

bottom line wijzigde deze reactie 27-05-2019 20:49 (20%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bottom line
DutchFatBoys schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:59:
Krijgen meer mensen rare reacties terug als je iemand vertelt over de een elektrische step en de aankoop daarvan? Is me nu al zo vaak gebeurd. "Het is geld verspilling", "Het is helemaal niet handig", "Het ziet er niet uit als je op zo een step staat", en "Het heeft veel onderhoud nodig". Ik hoor wel vaak niet terug dat het verboden is, volgens mij weten veel mensen dat niet.
Maarja, het houdt mij wel een beetje tegen. Nu is het in mijn geval ook niet heel erg nodig maar het zou mij wel helpen (werk is 20 min fietsen, andere zaken zijn 20-30 min verder en station is 10 min).
Hier enkel maar positieve reacties :) vrijdag nog, parkeer mijn step op café. Keek er al direct iemand, ja, die gaat goed in de weg staan. Ik plooi hem op, Gooi hem onder tafel, oke wauw :+
Hej dat is dat merk Segway.. blabla, ... App?.. Jaja op slot doen.... Blabla.....

Enorm goedkoper als een elektrische fiets, veel beter op te bergen/mee te nemen op het openbaar vervoer, 25km/uur.
Snap niet welk nadeel de stepjes hebben, behalve de kleinere wielen.

Maar in België zijn de meeste mensen de stepjes al gewoon :) in de zomer zal dat wel boomen met het goede weer.

• bottom line
Astra schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:33:
Iemand die mij kan vertellen hoe ik de ES1 via de app op slot krijg?

Als ik hem aanzet, dan kan ik via de app wel vergrendelen, maar dan blijft ook de step ‘aan’, ik kan hem dan met de aan/uit knop niet meer bedienen. Kan ik deze ook op slot zetten in de ‘uit’ stand?

RTFM uiteraard al gedaan, maar daar wordt ik niet heel veel wijzer van... :?
Nee.
En na een halfuurtje valt hij vanzelf uit, en reset hij zijn slot.

• bottom line
Eyb schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:36:
Zijn er in Antwerpen nog deel steppen? Ga daar zaterdag namelijk heen 😊 en wil de Xiaomi wel eens testen.
Bird, Lime en Poppy zijn de deelsteps :P

Bird heeft 2 verschillende (de M365 gelimiteerd tot 15-16 per uur - en een andere, met zo'n wit kasje aan de stuurbuis, die tot 22 zou gaan).
Poppy heeft de Ninebot ES3 (geen idee van snelheid)
Lime heeft ook de m365 (geen idee van snelheid)

bottom line wijzigde deze reactie 30-05-2019 14:06 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
LaurenvS schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:55:
Bestaan er uberhaupt reparateurs in NL die een elektrische step kunnen onderzoeken en hopelijk fixen?
Ik ondertussen als je een Ninebot hebt :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bottom line
KrazyJay schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:41:
[...]

Waar in België woon je? Ik heb een Ninebot ES4 waarvan ik denk dat de kabel van het frame naar het voorwiel aan het kapot gaan is, de motor verliest soms aandrijving als ik dat draadje beweeg met mijn vinger of als ik rijd. :( Ook de CC doet het niet meer, maar ik denk dat dit gerelateerd is.
Antwerpen - Zandhoven.
Heb je onderaan de buis al eens losgemaakt van je wiel? Want die aansluitingen kunnen inderdaad erg slecht zijn (bij mij doorbrand).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bottom line
KrazyJay schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:50:
[...]

Antwerpen-centrum hier :)B Wat bedoel je met de buis losmaken van het wiel? Het wiel er af halen? Ik kan morgen wel eens zien, dan ben ik alleen thuis.
9/10 ligt het aan je moederbord / de aansluiting van je moederbord naar het wiel.

Vrij simpel. Je mag je wiel eraan laten.
Gewoon vijsjes losmaken en dan kan je de buis omhoog trekken. Daarna met een tang binnenin in de buis een zwart schijfje eruit halen. Eerst draaien met het schijfje, daarna trekken.

Kan zijn dat dat niet eens moet. Als je ziet dat de draden al los zijn / aan elkaar vasthangen is er al iets mis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
fewips schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:09:
Twee nieuwe Xiaomi's landen volgende week in Amsterdam. Voorlopig liggen we nog aan het strand! Foto uit Spanje! https://twitter.com/elect.../1135572746858053632?s=09
Ben je daarvoor naar Spanje gereden met de elektrische auto? :D
En die komen met het vliegtuig terug? Niet in de koffer?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
Bij Banggood is de Ninebot ES2 te koop voor een €305 :)
Code 28cabb

(Erg) lang geleden dat die nog zo goedkoop op een van de verkoopsites stond.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bottom line
KrazyJay schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:39:
[...]

De Ninebot ES2/ES4 heeft geen speling op aan het stuur. Het scharnier is bij de Ninebot beter ontworpen; de verhalen die je soms leest van afbrekende scharnieren bij de M365 zijn niet gekend bij de Ninebot. Hij heeft wel wat andere nadelen, zowel praktisch als technisch. Praktisch rijdt deze wat minder comfortabel dan de M365 wegens solide banden, de schokdemper voor is geen goede compensatie voor het gebrek aan luchtbanden, hij slaat steeds door de schokdemper waardoor hij een luide klap maakt van de metalen delen die elkaar raken. Maar misschien nog belangrijker, is hoe de Ninebot remt. De M365 heeft een schijfrem en een mechanische rem (achterspatbord die door wrijving met het achterwiel een remfunctie vervult). De Ninebot heeft ook die mechanische rem, maar de primaire rem is remmen op de motor. En als je helling af gaat of de Ninebot op de snelste stand gebruikt, kan het voorkomen dat de motor beschadigt door het frequente/intensieve remmen op de motor. Ik zou dus eerder kiezen voor de M365 (al dan niet de Pro). Voordeel van de M365 is ook dat deze in de Fnac in België te koop is (leuk voor garantiezaken en -termijn) maar ook omdat de onderdelen voor de M365 veel makkelijker te krijgen zijn.
Ook de Ninebot is te koop bij Fnac trouwens ;)
De motor van onze step kan je trouwens echt niet gemakkelijk kapot doen. Die is oerdegelijke kwaliteit. De contacten daarentegen...

Als je met wat mechanische pech/onvolmaaktheden kan overleven, is de M365 zeker goed. Als je liever electronica pech hebt ipv. mechanische pech, ga dan voor de Ninebot :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
En anders verhuizen jullie in grote getallen naar België he :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bottom line
Fnac is een van de betere benelux leveranciers die je gaat tegenkomen voor een E-Step.
Waarom twijfel?

• bottom line
sampro365 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:20:
[...]

Omdat er op trustpilot wel erg veel negatieve reviews zijn. Meestal is er een balans in positief en negaties en dat mis ik hier.
En waar ga je hem anders kopen? ;)

• bottom line
Jtie schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:33:
Ik zou erg graag de M365 aankopen. 😊 Weet iemand de laatste situatie in België met de nieuwe wet? Is de M365 legaal? Heb je er een extra verzekering voor nodig? Thanks!
(tips voor waar aan te kopen ook welkom)
Topic start niet gelezen zeker? Officieel gezien maximum 15 per uur. Maar de wet wordt aangepast en wordt ondertussen wel al toegelaten tot 25 per uur. Al is er wel eens een politieman die slim wilt doen.
Valt onder je familiale verzekering.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
Jtie schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:42:
[...]

Euh, toch wel, maar ik was op zoek naar de huidige situatie. :O Ondertussen dit gevonden, vanaf begin deze maand: "De opvallendste maatregel is dat de maximaal toegelaten snelheid voor elektrische steps en andere populaire "gemotoriseerde voortbewegingstoestellen" wordt opgedreven van 18 naar 25 kilometer per uur." (bron: https://www.vrt.be/vrtnws...randert-er-allemaal-op-1/) Dus het was blijkbaar 18 maar nu 25? Aangezien de M365 max 25 gaat, lijkt me dit dus ok?
Als Belg moet je je inderdaad dus nergens zorgen over maken. _/-\o_
Je bent legaal + onmiddelijk verzekerd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
sampro365 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 20:21:
Jaja, ook ik ben een middagje wezen toeren in het park en in mijn omgeving. Super gaaf gevoel is het. Voel me alleen nog wel wat wiebelig en een beetje kwetsbaar, maar is pas de eerste dag dus. Is dit herkenbaar voor anderen?
Wiebelig? Lijkt me raar. Kwetsbaar sowieso als je tussen de auto's op de baan rijdt. Maar op een fietspad voel ik met niet perse onveiliger. Al moet je wel altijd 2 handen op het stuur houden

• bottom line
Even een vraag,
Hoe dragen de meesten van jullie je M365 eigenlijk op een trap of nemen dit mee terwijl de step opgevouwen is?
Is dat nog redelijk gemakkelijk? En slepen achter je, is dat iets wat lukt?

@WLC91 Je kan alvast de Ninebot en de Xiaomi op de TS vergelijken. Ik zou daarna eens verder kijken naar andere steps 8)

bottom line wijzigde deze reactie 10-06-2019 12:51 (23%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter
Modbreak:Ik heb het topic geschoond van posts over de discussie of een bepaalde user wel of niet verbonden is met een bepaalde webshop. Deze persoon is hierover al eerder persoonlijk aangesproken. Tot nu toe houd deze zich aan de toen gemaakte afspraak en zijn het met name andere users die het nodig vinden hier continu weer over te beginnen.

Ik wil geen opmerkingen meer zien dat deze user verbonden zou zijn met een webshop. Is iemand van mening dat er reclame gemaakt wordt, mag dat via een TR en kijken we ernaar, maar niet in het topic!.

• bottom line
vhal schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 20:03:
Hé wat leuk, een step topic. Weliswaar gaat het hier over elektrische maar mogen normale steps ook? :P

Ik heb zelf een Micro 200 flex

[Afbeelding]

Prima ding om rondjes van 7KM en langer mee te steppen wat ik eigenlijk regelmatig doe (puur recreatief).
Ziet er in vergelijking met de elektrische steps wel erg fragiel uit :P
7 km? Hel.
Nooit gedacht om dat elektrisch te doen?

• bottom line
gvrsnor schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:13:
Ik twijfel zelf nog tussen de m365 of de m365 PRO.
Ik zou de step gewoon gebruiken om me iets buiten het centrum te parkeren en dan 2-3km met de step te gaan.
Dan is de pro mss een beetje overkill?
Ook 2kg zwaarder nog dus als ik ooit ergens werk met de trein is het toch al iets lastiger om die mee te nemen dan de gewone versie.

Of hebben jullie een andere mening?
Pro is in jou verhaal sowieso overkill ;)
Desnoods koop je een 2de oplader die je kan meenemen moest je ooit echt ver rijden.
Maar het gewicht van de step maakt veel goed als je af en toe trappen hier moet mee doen / op de bus/trein/tram zetten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
Phusebox schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:20:
De pro is binnen. Heb alleen issues met de mi home app. Zegt elke keer device offline. Resetten werkt dan wel maar daarna is ie weer offline. Zou hem graag locken wanneer ik op de tennisbaan sta dat ik in ieder geval iets heb qua beveiliging zolang mijn slot er nog niet is.

Dat scherm... Kunnen ze het van nog zachter plastic maken? Half uur gebruikt, paar keer op de knop gedrukt en vol krassen al.
Via de app locken is maar geldig voor een halfuurtje ofzo. Daarna reset het slot zich.

• bottom line
Hij gaat nog wel aan?

• bottom line
jugger naut schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 22:40:
[...]

Ja! Hij werkt gewoon prima behalve het opladen doet helemaal niets.
Dan zou ik precies eens een keertje kijken of je de step terug kan downgraden van versie zolang je nog batterij hebt! :)
Ff opzoeken, zal wel al iemand hebben gedaan.

• bottom line
jugger naut schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:33:
[...]

Hij werkte na een tijdje inderdaad weer! Enig idee waar de limieten precies zitten?
Intelligo in "Het grote elektrische steps topic"
:9

Acties:
  • +5Henk 'm!

• bottom line
En hoeveel doden vallen er door elektrische fietsen? Schaf dan ineens dat ook maar af.

• bottom line
gvrsnor schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:59:
Blij dat ik in België woon :)

Is misschien al gepost hier maar wat doen jullie in de regen? Ik ga zo een cover bestellen voor het dashboard. Ik ben niet van plan veel in de regen te rijden maar het kan altijd regenen als ik na het werk naar huis ga.. Batterij aftapen lijkt me een beetje overkill voor die 3km?
M365?
Ik haat overigs rijden wanneer het heeft geregend / aan het regenen is. Dat achterwiel zwiert alle natte vuiligheid op mijn rug / broek :+
Achterspatlat is niet breed genoeg.

• bottom line
Ninebot for life 8)

• bottom line
Welke? Die op de foto? Dat is een Xiaomi M365.

En ik ben Belg en heb zelf 3 Ninebot ES2 gekocht voor mijn ouders / broer / mezelf.
Mijn reactie was meer naar @gvrsnor die zei dat hij dacht dat iedereen hier een M365 had.

bottom line wijzigde deze reactie 02-08-2019 13:13 (27%)

• bottom line
Hun als fabrikant kunnen toch gemakkelijk een afspraak maken RDW voor de regels te overlopen?
Moet jij daarvoor boodschapper spelen?

• bottom line
Intelligo schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:11:
[...]

Ik zag laatst een coureur op een M365 Pro, op de Cruisecontrol, zijwaarts er op staan. Geen handen aan het stuur - gebruik als een skateboard, zeg maar. Daar kan ik wel het een en ander aan fout zien gaan 8)7
Je kan echt niet rijden zonder het stuur vast te houden. Voor enkele seconden misschien, maar echt niet langer. Die kleine wieltjes zorgen ervoor dat je je balans onmiddelijk verliest.

• bottom line
Basmans schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:41:
Heren en dames.

Een vraagje betreffende de ninebot max g30.

Al vanaf het begin van de indiegogo campagne gevolgd, maar met heffingen e.d. kwam ik ruim boven de 1000 euro, dat werdt me te gortig.

Nu is hij te pre-orderen in Nederland, echter wordt op de Nederlandse site vermeld dat de topsnelheid 25km/h is.

Op de indiegogo site wordt gesproken over 2 modellen, de 25km én de 30km/h versie. En dat de versie geschikt voor de regelgeving van jouw land naar je gestuurd wordt.

De regelgeving in Nederland is; het mag niet.. dus géén regelgeving.

Weet iemand ( misschien heeft iemand hem al ) waar het verschil in topsnelheid in zit.. is dat hardware ( scooter ) softwarematig ( app ) of firmware matig ( app/scooter ) en, valt dit als eindgebruiker zelf aan te passen naar 30km / h. ?

Op de sticker die óp de step zit staat wel "max speed 30km/h
Met de Ninebot ES, is de snelheid en acceleratie ook aan te passen via een firmware aanpassing.

Ik vermoed dus dat dit vooral softwarematig gaat zijn, en, mits genoeg support, er binnenkort wel tooltjes komen zodat je de snelheid zelf kan verhogen.

• bottom line
Lijkt me niet echt een probleem.
Zoveel kan je toch niet tweaken? :P

• bottom line
Wat een gedrocht :P

• bottom line
Morphweasel schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:44:
[...]

Je kan de ES2 inderdaad inklappen en dan op zijn voorwiel voor je uit rollen (als een soort kruiwagen). Zo vervoer ik hem regelmatig korte stukjes als ik 'm niet wil tillen :)

Not sure of de M365 dit ook kan, lijkt me eigenlijk van wel, alleen steekt het stuur dat dichtgeklapt minder uit, dus dat lijkt me iets minder praktisch (afgaande op plaatjes, ik hem m zelf niet)
Ik doe meestal achter me als er een klein afstandje is dat ik hem meerol :9
Vooruit als ik uit de trein / bus kom en hem toch direct openplooi.
M365 is bijna enkel optillen, maar je kan wel even rollen. Al is dat erg onhandig.

• bottom line
Dxue schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:39:
[...]

Ik weet niet of het al gepost is (ik lees af en toe mee hier), maar ik zag vorige week een waarschuwing op de site voor de m365. Weet niet meer of het een terug roep actie was of waarschuwing. Misschien heeft dat ook te maken met die lichtkabel?
Bedoel je die recall die in de topicwarning staat? :+

• bottom line
aex351 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:26:
Van wat ik lees is de ES2 de betere/verbeterde versie over de M365. Alleen zie ik nergens de ES2 verkocht worden voor.een bedrag rondom de 300 euro. Het lijkt wel steeds minimaal 400/500 euro te zijn. Alleen de M365 heb ik voor 360 euro kunnen vinden. Op Alternate zelfs voor 399 euro.

Iemand een idee?
Geen verbeterde versie, maar een andere versie.
Hangt er echt van af wat je met je step wilt doen. Luchtbanden of volle banden. Achter je aan rollen of step dragen. Schijfrem of elektronische rem.
Beide steps kan je uit China echt wel halen voor €300. Je moet gewoon de sites in het oog houden.
In Europa ligt de prijs meestal vanaf €400

• bottom line
jopie282 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:45:
Ik weet niet of het toegestaan is om deze vraag in dit forum te stellen. Maar stel ik koop een e-step en registreer deze in België. Is het dan toegestaan om er in Nederland op te rijden? Alvast bedankt.
Hoe wil jij een step registreren in België?
Ik heb nergens moeten aangeven dat ik nu enkele steps in mijn bezit heb, maar mag er wel legaal mee in het openbaar mee rijden.
Enkel speed pedelecs bv. moet je registeren. Het zou zot zijn als je elke (elektrische) fiets ook moet melden :P

bottom line wijzigde deze reactie 11-10-2019 15:21 (16%)

• bottom line
Dan ga je alvast de politie heel hard doen laten twijfelen, en laten ze je gewoon doorlaten om geen fouten te maken.

• bottom line
45km per uur op een stepje? :o

• bottom line
Intelligo schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:20:
Voor de liefhebbers, hier wat plaatjes:

3: het achterspatbord is niet lang genoeg :+

[Afbeelding]
_O- _O-
Heb ik ook een keertje gehad (met de Ninebot ES2). Daar is het probleem dat het spatbord niet breed genoeg is.

• bottom line
@brownyster

Je hebt elektrische steps waar je een stoeltje op kan zetten.
@drestar heeft dat met zijn step (M365) gedaan, dus hij kan je daar wat meer over vertellen!
Maar inderdaad denk ik dat je redelijk vast gaat zitten met het keuren / verzekeren...
Hopelijk vindt je nog een oplossing, want in jou geval laat het echt zien dit een enorme verbetering kan zijn voor het dagelijks leven!

Er hebben ook een paar gekeken naar de vereisten van een invaliditeitsvoertuig, om zo de step te 'verbouwen'.. Misschien dat je dat spoor eens moet verderzetten?

bottom line wijzigde deze reactie 20-10-2019 17:17 (36%)

• bottom line
:+
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True