Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +14Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Nu online

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Mede-auteur:
  • bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:17

bottom line

ELEKTRISCHE STEPS

E-steps maken hun opmars in de gehele wereld. Ook in België en Nederland zie je ze steeds meer en meer in het straatbeeld. Ze hebben namelijk erg aantrekkelijke voordelen.
  1. Hij is opvouwbaar, zodat je dit makkelijk kan meenemen op openbaar vervoer alsook in de koffer van je auto. Gebruik voor zowel op reis als citytrip als gebruik voor woon-werk.
  2. Met een gewicht van 8 tot 15 kilo is dit nog steeds erg gemakkelijk om te dragen.
  3. Deze manier van transport is minstens 3* zo snel als wandelen – tot zelfs de snelheid van elektrische fietsen.
  4. Elektrisch, wat dus betekent dat je niet meedoet aan luchtvervuiling en je geruisloos kan rijden.
  5. Bijna iedereen kan dit. Geen rijbewijs nodig, enkel nuttig verstand en het vermogen om oplettend te blijven.
Een eigenschap dat ze allen bezitten is dat ze pas in werking kunnen gezet worden door eigen kracht. Je kan dus niet op de step gaan staan, en genieten van de elektrische motor. Zodra je deze step zelf naar +2km/uur duwt, kan je starten.

Nu hebben wij het meeste ervaring met de volgende 5 steps die ik hier onderaan zal bespreken. Als je op online verder gaat zoeken, zul je nog 100’en verschillende steps terugvinden. Zodra 1 type meer voorkomt zal deze bijgevoegd worden aan de startpost. Geef desnoods ook even een seintje als je jou step erin wilt!

Eco-modus = 75kilo zwaar persoon, 25°C temperatuur, vlakke weg en continu 15km/u.

Xiaomi M365

Deze step is op de markt sinds december 2016. Het is afkomstig van fabrikant Xiaomi, meer bekend als fabrikant van smartphones. Dit product is ook de meest gebruikte / verkochte step. Voor deelstep-bedrijven zoals Bird, Lime, Spin, Goat etc. is dit de step waarvan de kans het grootste zal zijn dat je hierop gaat belanden. Ook hier op Tweakers beschikt het grootste deel over deze step. Deze E-step wordt ook erg vaak gerebrand en verkocht onder andere namen.

Specs
Bereik (in eco-modus): 30km
Max. Snelheid: 25km/uur
Gewicht: 12,2kilo
Locatie batterijen: onderaan step
Afmeting opgevouwd: 108cm*43cm*49cm
Banden: Luchtbanden
Rem: Mechanische schijfrem, manuele rem op het wiel alsook regeneratieve rem
Extra’s: Cruise control, bluetooth, ingebouwd voor- en achterlicht.

Xiaomi M187
Deze Xiaomi step is qua looks dezelfde zoals de Xiaomi M365. Op verschillende websites noemen ze deze step de Youth Version.
Het enige verschil in specs is dat deze step een theoretisch bereik heeft van 20km ipv. 30km.

Xiaomi M365 Pro
Deze Xiaomi step is sinds 2019 op de markt. Het is vooral een verbeterde versie van de M365 (zie je ook aan het prijskaartje). Belanrijkste kenmerk is dat je nu geen 30km kan rijden in eco-modus, maar 45km
Qua uiterlijk en werking is deze bijna hetzelfde, alleen heb je nu ook een digitaal scherm aan je stuur voor je snelheid, batterijstatus, licht te bekijken!

Ninebot ES2

Deze step is op de markt sinds september 2017. Het is afkomstig van fabrikant Ninebot. Misschien doet dit in eerste instantie geen belletje rinkelen, maar Ninebot is het bedrijf dat Segway heeft overgenomen in 2015. Zowel Sequoia Capital als Xiaomi hebben een aanzienlijk deel geïnvesteerd in dit bedrijf.

Specs
Bereik (in eco-modus): 25km
Max. Snelheid: 25km/uur
Gewicht: 12,5kilo
Locatie batterijen: stuurbuis
Afmeting opgevouwd: 113cm*43cm*40cm
Banden: vol rubber
Rem: Elektronische rem, manuele rem op het wiel alsook regeneratieve rem
Extra’s: Cruise control, display op stuur voor het aflezen van de snelheid, bluetooth, ingebouwd voor- en achterlicht, ledlicht onderaan de step.

Ninebot ES1
Op dezelfde moment in de verkoop gekomen als de Ninebot ES2. Ziet er 90% hetzelfde uit.

Weegt 1,2kilo minder en heeft geen licht onderaan de step zoals de ES2.
Belangrijkste nadeel evenwel is dat deze step geen achterlicht bezit en maximum 20km/uur kan rijden.

Ninebot ES3/ES4
Hier kunnen we ook redelijk kort over zijn. De ES3 is de step ES1 inclusief een extra batterij die hangt aan de stuurbuis van de step. De ES4 is dan logischerwijs de ES2 inclusief een extra batterij die hangt aan de stuurbuis van de step.
Wat is het effect van de extra batterij?
Het maakt je step 1,5kilo zwaarder, en verandert natuurlijk de looks van je step. Waarom zou je het dan wel doen?
Dankzij de extra batterij vergroot je je bereik (in eco-modus) van 25km naar 40km voor beide modellen. Ook de snelheid vergroot. De ES3 rijdt maximum 25km/uur terwijl de ES4 een snelheid kan halen van 30km/uur.
Extra batterij is te koop voor een prijs van €130 - €160.

Dualtron Thunder

Of wil je iets unieks? :P
Deze step heeft een bereik van 120km (75kilo, 25°C, vlakke weg en 25km/uur) en kan een snelheid bereiken van 70-80km/uur (hoewel officieel begrensd op 25km/uur).
Dit dankzij een vermogen van 5.400 watt en batterij van 34,8Ah.
Prijskaartje is wel eentje van ongeveer €3500.
Meer informatie vind je HIER.

Keuze maken
Bekijk eerst waar je je product wilt kopen. Kies je zonder twijfelen voor een product met 2 jaar garantie en snelle levering? Dan heb je een uitgebreide keuze en kan je bij diverse winkels en websites je keuze maken.

Of kies je liever voor de laagste prijs, langere levertijd en vertrouw je erop dat je geen garantie gaat nodig hebben? Dan is een Chinese webwinkel waarschijnlijk jou ding.

De E-step M365 en de ES2 zijn elkaars grootste ‘concurrenten’. Ze kosten namelijk beide evenveel (+- €320) en zijn ook qua specs erg aan elkaar gewaagd.
Om je iets wat verder te helpen, leggen we even beide steps tegenover elkaar.

De Xiaomi en Ninebot steps zoals hierboven besproken worden allemaal geproduceerd in de fabrieken van 1 bedrijf: Ninebot-Segway. Maar enkel de Ninebot steps vallen onder het assortiment van Ninebot/Segway.
  • De M365 heeft als enorm voordeel dat deze step over luchtbanden beschikt. De grip alsook rijcomfort is hierdoor veel beter als eender welke andere step. Nadeel is dat je deze banden ook moet nakijken. Want deze kunnen, net zoals een fietsband, lek of plat geraken.
    De ES2 heeft volle rubberen banden en probeert de oneffenheden in de weg op te vangen door middel van een vering aan de voor- en achterkant van de step. Nooit last van eventuele platte banden, maar je levert wel wat comfort in.
  • De M365 vertrouwt erop dat de bestuurder genoeg heeft aan een batterijindicatie. 4 ledjes zal het enige zijn dat je op je stuur (naast de gas en rem) zal zien.
    Bij de Ninebot heb je dan weer een display die je snelheid laat zien alsook je batterij die je over hebt. Ook handig voor het bijladen, want dan zie je het exact batterijpercentage.
  • Beide steps bezitten regeneratief remmen. Maar de manier om daadwerkelijk snel tot stilstand te geraken is anders. Niet dat dit in de praktijk erg veel verschil oplevert. Aan beide steps staat dit ook logischerwijs aan de linkerkant van je stuur.
    De M365 remt zoals een fietsrem. Op het achterwiel is er een schijfrem die je tot stopstand brengt.
    Bij een ES2 rem je op dezelfde manier als je gas geeft, dit gebeurt elektronisch door je regeneratie te verhogen naargelang je je rem harder indrukt. Voordeel door dit elektronisch te doen, is dat je je step ook daadwerkelijk op slot kan gooien. Geen onderhoud nodig aan de schijfrem alsook de draden. Nadeel, als je step af staat, heb je enkel de voetrem ter jou beschikking.
  • Meer foto's:

Legaliteit

Vergis je trouwens niet.
In Nederland en Duitsland ben je illegaal bezig wanneer je deze steps gebruikt in het openbaar.
Een E-step in Nederland valt trouwens ook nog onder de klasse van een gemotoriseerd voertuig. Daardoor ben je verplicht om een WA-Verzekering af te sluiten en je geel verzekeringsplaatje op te hangen.
Zelfs met een WA-verzekering los je het probleem niet op dat deze toestellen eigenlijk niet op de openbare weg mogen rijden.
Boetes, uit ervaring bij enkele Tweakers, kunnen oplopen tot €300 wanneer je wordt tegengehouden door de politie. Ook is het niet onmogelijk dat je step in beslag wordt genomen.

Dit staat in schril contrast met wat er in de Europese Wetgeving omschreven staat met betrekking tot deze elektrische steps. Wanneer een step (of een ander vervoersmiddel met elektrische motor) de snelheid van 25km/uur niet (kan) overschrijden, valt dat in dezelfde categorie als de elektrische fiets. En hebben dus deze alternatieve vervoersmiddelen (monowheel, hoverboard, E-step) ook dezelfde toelatingen en voordelen als een elektrische fiets.
Alle andere Europese landen hebben deze wetgeving al overgenomen of hebben bekend gemaakt dat ze zich hier aan gaan houden (en dus het ook al zullen tolereren – Dit is bijvoorbeeld al het geval voor België) .
Belgen moeten dus zelf niets ondernemen. Een elektrische step, tot 25km/uur, mag legaal op de weg (fietspad) alsook valt verzekering onder de familiale verzekering.

Smartphone-applicatie
Verschillende steps hebben ook trouwens bluetooth. Ook de M365 en de ES2 hebben deze mogelijkheid. Beide kan je verbinden met je smartphone via volgende apps:
Mi-Home app

Enkel te gebruiken met een Xiaomi M365.

Segway-ninebot

Te gebruiken door de Ninebot alsook Xiaomi steps

Waarom heb je deze apps nodig?
  • Updaten van step
  • Veranderen van regeneratie niveau op step (hard, medium, low)
  • Cruise control af- en opzetten (cruise control werkt zodra je 5 seconden lang dezelfde snelheid aanhoudt
  • Statistieken bekijken
  • Snelheid bekijken, terwijl je stept
  • Instellingen van je licht aanpassen
  • Op slot doen van je step.
  • Ja, je kan je M365 en ES2 op slot doen. Zodra iemand deze step wilt meenemen, trilt de app en zal je step vele piepsignalen geven. De ES2 doet er nog een schepje bovenop en blokkeert zijn voorwiel compleet zodat je niet/amper kan wegsteppen. De M365 zou dit ook kunnen, maar kan ik niet bevestigen (momenteel) NOTA: Na een 20tal minuten dat je de step niet gebruikt, schakelt de step zich uit, en zal je dus ook verbinding verliezen en refresht het 'slot'.
Accessoires
Tot slot, wat kan ik allemaal kopen om mijn step te vervolledigen?
Ik ga natuurlijk niet alle accessoires opsommen. Ik ga ervan uit dat jullie zelf op zoek gaan wanneer jullie merken dat jullie iets missen. Alsook is elk reserveonderdeel goed genoeg te verkrijgen. Maar om toch een ideetje te geven:

Wil je nog andere forums/bronnen raadplegen?
Xiaomi M365 elektrische step scooter -> Het vorige eerst gestart topic.
Handleiding M365
Handleiding ES2
Hardware.fr Ninebot
Hardware.fr M365
MI website
Ninebot-Segway website
Welke E-Step mag op de openbare weg

bottom line wijzigde deze reactie 18-07-2019 13:57 (6%)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 23:07
chenwei schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:03:
[...]

Hoi bedankt voor je ingeving. Als je bedenkingen hebt over de cable splice bij stap 9, wat zou jij dan aanbevelen als alternatief? Ik heb geen elektrotechnische achtergrond, input is derhalve welkom.

Dit zijn de parameters van de extra accu:

- Nominal Voltage: 36V
- Output Voltage Range: 27.5v - 42v
- Nominal Capacity: 10Ah
- Nominal Power : 360Wh
- BMS

Verder begrijp ik dat er minimaal verschil van voltage aanwezig mocht zijn bij het aansluiten van de 2 accu's.

Ik zie de extra risico's dan ook acceptabel als mijn bereik en vermogen significant erop vooruitgaan :)

Gr
Chen
Dit is het risico dat je neemt

Voorbeeldje een lineman splice
http://westcountyexplorersclub.com/wpwuwei/wp-content/uploads/2016/06/thumb-splice.png
Maar internet staat vol met manieren van splicen voor zowel solid als stranded draad.

Without magic smoke, it ain't broken!

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
DNA_Saint schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 20:57:
Waar komen de prijzen uit de TS vandaan? Ik wil misschien ook een step kopen, maar via aliexpress zijn ze echt duurder dan wat er is vermeld.
Gearbest heeft regelmatig de M365/ES2 in flash sale voor rond de 320 euro, de prijs die daar genoemd wordt.

Zie hier bijvoorbeeld, ik heb de ES2 een tijdje geleden besteld voor 317 euro:

Wel gecancelled voordat hij verzonden was... Want ik had toch mijn bedenkingen. Maar gewoon even in de gaten houden dus.

De prijs die bij de "ES3/4" genoemd wordt is volgens mij alleen de prijs van de externe batterij die de upgrade verzorgt vanaf de ES1/2 :)

Edit: En dit was ruim voor black friday :) Volgens de comments in het oude topic zou het wel 2-3 maanden kunnen duren met shipment, dat wel. Maar voor de ES2 was dit een mooie prijs. Heb inmiddels een beetje spijt dat ik hem destijds afgezegd heb.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 02-02-2019 18:22 (33%)

• Wortelstok
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 13:18
Heeft iemand al gekeken naar de Kugoo S1. Deze is (zonder aanbieding) $340, heeft 100W meer vermogen dan de Xiaomi en kan dus ook harder op stand 3. Wordt geleverd vanuit Polen of Spanje door Banggood. Hieronder een vergelijkingstabel:

• Ali27490
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 29-06 23:53
Bedankt, toch vind ik deze situatie erg grappig d:)b. Ik voeg hier foto's toe zodat andere mensen het gemakkelijk kunnen vinden. Ook zal ik later echte foto's sturen

*knip* spam

ik denk dat de schokdempers (vering) hier zijn -

Albantar wijzigde deze reactie 14-02-2019 11:52 (50%)

• Ali27490
Ja, wel, dat zullen we zeker weten wanneer ik het in mijn handen krijg. Ik zie er ook een LED-strip, een haak, en een andere mechanisme -

• Ali27490
Ik heb het ontvangen, zie bijgevoegde foto's hieronder.
Ik begrijp de alle reacties die hier zijn :*) . Een scooter/e-step bestellen via aliexpress, geekbuying, gearbest of ergens anders voor maar 300-350 euro, 20-30 werkdagen wachten en opeens @bottom line ’’Weet niet wat er gebeurde :/ Was aan het rijden, bijna op het werk, ik rijd over een tramspoor en opeens 'blokkeert' het voorwiel '' - en dan heb je alleen een Chineese shit ;w . Geen garantie, geen reparatie. ik was ook een keer opgelicht door Chinese verkoper van AliExpress. In plaats van de telefoon kwam een doos met stenen..
En wanneer er een Europese site is, voor maar 399 euro met een garantie - fake, scam, dat is onmogelijk - verdomme! Ik denk dat hun waardeloze website met een slechte Nederlandse taal beter zou zijn dan al deze Chinese websites zonder klantenservice na de aankoop.
@Kenzi - Een standaard Xiaomi kloon uit Shenzhen, Guangzhou of ergens anders, maakt me eigenlijk niet veel uit. Chinese kopie van het Chinese model, maar dan die in Europa wordt verkocht. Lijkt mij toch veel beter dan ‘’ blokkeert het voorwiel '' of ‘’een doos met stenen’’
@Emielvanputten - MICRO heeft er ook geen RDW erkenning of een logo, maar hun e-scooters zijn WEL toegestaan op de openbare weg in Nederland.
Volgens mij hebben jullie allemaal een fiets/elektrische fietsen/bikes winkel ahahhah :*) . Elektrische scooters/steppen zullen binnenkort nog meer zijn. Als e-scooters/steppen zijn toegestaan in België, Frankrijk, Spanje en… worden ze binnenkort toegelaten ook in Nederland (update in maart, zie www.rdw.nl/over-rdw/nieuw...ng-bijzondere-bromfietsen

Vering

Ik mag hun site hier niet vermelden. De moderator denkt dat ik bezig ben met reclame hahah. Dit model is ook te koop via Bol.com

• blowbeat
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11-10 23:09
Interessant, maar als ik naar het display op deze foto kijk is het of photoshop of slechte chinese kwaliteit ;)

Lijkt toch echt te zijn, zie reactie hieronder.

blowbeat wijzigde deze reactie 15-02-2019 13:10 (6%)

• Pimmeke1989
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:02
Sinds gister ben ik ook de trotse eigenaar van een Xiaomi Mijia Electric Scooter M365!
In totaal heeft het 5 dagen (3 werkdagen) geduurd om na bestelling thuis te hebben.
Natuurlijk meteen uitgepakt, in elkaar gezet en een testritje mee gemaakt.
En ik moet zeggen, hij rijdt beter dan verwacht! Had toch wel gedacht dat hij moeite zou hebben om de zwevende fietsrotonde bij ons in de buurt op te komen, maar daar had hij geen moeite mee, zoefde de meeste fietsers erop gewoon voorbij!
Vanochtend eerste rit mee naar het werk gereden:
-11.1 km
-24.7 km/h gemiddeld (inderdaad veel lange rechte stukken)
-100% --> 45%
-Lampen constant aan
-Buitentemperatuur 5 graden
-Gewicht: ±80kg
Had graag gezien dat hij iets minder leeg was gereden, maar daar geef ik (tot nu toe) de verlichting de schuld van. Gister bij wat kortere testritjes haalde ik een hogere km/%.
Eerste impressies:
-Bouwkwaliteit: Ding is zo stevig als maar zijn kan. Heb maar kort momentje gehad dat ik het achterspatbord hoorde trillen, maar toen reed ik ook over een flinke hobbelige keienweg. Verder gaf hij geen krimp. Opvouwen gaat simpel, en hij voelt degelijk aan als je hem tilt, ondanks dat hij dan als het ware aan de fietsbel hangt.
-Comfort: Ja, je voelt inderdaad wel de trillingen van de weg als je over niet-asfalt rijdt, maar ook dat is minder dan verwacht.
-Rijgedrag: Hij trekt lekker snel op en heeft zoals ik dus aangaf geen problemen met de meeste hellingen. Naar beneden rijden gaat hij ook netjes niet harder dan de max snelheid van 25 km/h. Bochtenwerk is even wennen, maar ook dat gaat steeds beter.
-Modificaties: Heb ik nog niet aangebracht! Stuur trilt nog niet (na 30km), en achterlicht brand nog steeds. Ga me eens verdiepen in welke dingen ik toe kan passen, en of ik die nodig acht.

Gister zelfs bij de eerste kilometer al een politiewagen tegemoet gereden, maar die konden er eigenlijk alleen maar mee lachen!

Conclusie: Tot nu toe erg tevreden! De Coolheids-factor is erg hoog, en voelde me weer even klein kind. Ga hem zeker vaker gebruiken

Wat fotootjes:
Step in StadStep aan laderExtra set Winterbanden

Heb je nog vragen? Opmerkingen? Dingen die ik moet testen? Laat maar weten!

• Silvos
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15-10 11:37
Ik weet niet of dit het juiste topic is, het is formeel meer een elektrische fiets dan een step maar toch denk ik dat de vraag hier beter past, mocht dat niet zo zijn mijn excuses.

Ik wil al een tijd graag een elektrische step of iets vergelijkbaars wat makkelijk in de trein/kofferbak past, minstens 20 km/u gaat en minstens 20 km ver kan komen. Net als velen in dit topic kwam ik tot de conclusie dat eigenlijk alle steps illegaal zijn, behalve een enkeling die wel is gekeurd maar dan ook gelijk fors duurder is of stepondersteuning hebben maar dat is ook niet ideaal.

Toen kwam ik dit ding tegen

En ik kon er met de zoekfunctie op heel GoT niets over vinden terwijl het toch een interessant geval is naar mijn mening;
- Het geval heet de DYU D2 en is sinds eind 2017 op de markt
- Het is een elektrische scooter waar je ook op kan fietsen (eigenlijk een elektrische vouwfiets)
- Hij is niet belachelijk duur (rond de 600 usd op geekbest, inclusief gratis zeetransport), is dus zeg 700 euro inclusief BTW en importheffing.
- Ik kan er geen (hele) negatieve gebruikservaringen over vinden, dus de kwaliteit lijkt redelijk
- Je mag 120 KG zwaar zijn, hij gaat 25-30 km/u en heeft een bereik van 20 km en een 250 Watt motor zoals bijna al dit soort apparaten.

De nadelen';
- Lijkt op een kinderfiets
- Hij is niet superopvouwbaar (alleen het stuur kan omklappen), wel weegt hij maar 14 kg.

Echter een voordeel is dat dit ding wellicht eenvoudig straatlegaal is te maken?
- Optie 1 is het ding zo te tweaken dat de elektrische ondersteuning pas aanslaat als je gaat trappen (voor nu kan hij ook zonder trapondersteuning vooruit komen). Het ding zou dan gewoon de weg op mogen als reguliere elektrische fiets.
- Optie 2 is het ding te laten keuren als bromfiets, omdat hij al een zadel en verlichting heeft lijkt me dit minder lastig dan bij een step. Belangrijkste is (denk ik) richtingaanwijzers en reflectoren. Maar ik zit wel een beetje met de kosten. Voor zover ik kon zien op de RDW kost de individuele keuring 250 euro, inslaan VIN 42 euro en een kenteken 99 euro. Dus dan zou je minstens 400 euro kwijt zijn en dat maakt het toch nog best duur.

Wie weet hier wat zinnigs over te zeggen? Nogmaals excuus als dit bericht wellicht beter past in een andere topic.

• Reksho
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-10 20:07
Another one bites the dust. :'(

https://tweakers.net/ext/f/BXV0sXJMwYwJ4alZD8SFBHlX/thumb.jpg

Blijkbaar is er weer een step in beslag genomen, dit keer in Amsterdam (waar ik zelf ook zit). Zelf gelukkig geen problemen gehad met de politie maar het blijft toch een kat en muis spel. Hopelijk komt er eind deze maand verandering wanneer de RDW met hun nieuwe rapport komen en Xiaomi officieel naar Nederland komt.

• Reksho
blowbeat schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:40:
[...]

Geen shipping costs volgens mij (natuurlijk wel dikke kans op heffing door douane)

Order Subtotal : € 476.97
Shipping Cost : € 0.00
Insurance : € 1.76
Grand Total : € 478.73
Vreemd, bij mij komt er toch echt 53 euro verzendkosten bij.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:02
Ondertussen bijna 200km erop zitten met de m365, en het blijft toch elke keer weer een genot om rond te rijden, zeker nu het weer steeds beter wordt!
Heb eventjes met een telefoonhouder erop gereden, maar ga toch voor de clean look.
Verder nog geen aanpassingen gemaakt, scharnier zit nog goed vast en in de regen ga ik toch niet op pad.

• sjirafje
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 13-10 13:52

sjirafje

Come get some!

Die elektrische step van de Lidl staat inmiddels in de folder. Zou vanaf 1 april beschikbaar zijn.

€169, max 24 km/u en een bereik van 25 km. Volgens de website niet toegestaan op de openbare weg.

"I've had it with these motherf*cking snakes on this motherf*cking plane!"
Samuel L. Jackson, Snakes on a Plane

• bottom line
xileS schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 00:52:
@bottom line is je ES2 al gerepareerd? Of iets met Gearbest kunnen regelen?

Deze link vond ik trouwens nog, wellicht staat er iets nuttigs tussen. Als je die nog niet had gezien.

Reparatie informatie voor de Ninebot ES series: https://bit.ly/2N1DWGs

(Vertaald uit het Russisch)
Nou dat is een mooie troubleshoot document :P
Ben er niet veel mee bezig geweest. 2 weken nadat hij kapot viel ging ik op skireis, en dan heeft dat eventjes erna nog blijven liggen. Dit weekend heb ik er nog wel naar gekekekn (alsook vorig weekend.)

Zo heb ik ontdekt dat de draden van het control board naar de motor echt niet proper waren afgewerkt, dus zijn 2 van de 3 (blauw met bruin) fase kabel van de motor in contact gekomen met elkaar en is er een soort 'kortsluiting'? verzoorzaakt.
Control board ziet er nog wel perfect uit. Dus moet nog even achterhalen wat ik daarmee moet doen. Gewoon draad vervangen? Op de Ohm meter geeft hij een signaal van discontinuiteit.
Maar of ik daarvoor een nieuw control board van €30 nodig heb betwijfel ik. En als ik control board verander moet ik ook 1 verbinding solderen.

Dit weekend nog eens mijn franse hulplijn proberen in te schakelen :9

Heb ook een extra voormotor nu moest iemand ooit zelf een step willen maken :+

bottom line wijzigde deze reactie 27-03-2019 11:11 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• andydewit
  • Laatst online: 09-10 00:05

andydewit

Eigenwijs

Het reflectorplaatje is inmiddels in de maak :)

andydewit wijzigde deze reactie 16-04-2019 09:02 (9%)

Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel.

• Reksho
Wellicht dat deze meneer wat ideeën opbrengt voor het ombouwen :P

• Reksho
Xiaomi m365 nu in de aanbieding bij Banggood voor 300 euro. Let wel dat het vanuit China komt dus gaat waarschijnlijk een tijdje duren ;)

• Coasterfreak
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 15:10
hoe het ideaal eruit ziet:

hoe het wss eruit gaat zien:

dus ik begrijp wel wat ze proberen te zeggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 15:10
de ninebot kickscooter max bestaat dus echt:

worldwide debut op 14 mei

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Doineann
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12-10 21:39
- Kan iemand bevestigen dat de Dott scooters wel degelijk M365’s zijn?
Ik kan uit (*kuch*) zeer betrouwbare bron melden dat de eScooters van dott geen M365's zijn. Ze zijn specifiek aangepast voor dott en worden alleen in bulk door de fabrikant aangeboden en zijn daarmee niet als zodanig beschikbaar voor particulier gebruik. Je kunt ze ook niet handig opvouwen.

(links: dott, rechts: M365)

Tof om te horen dat je ervaring op deze scooter goed was :). Zelf heb ik ook verschillende van de concurrenten geprobeerd, maar de dott scooters zijn duidelijk superieur qua rij-comfort. (#biasedopinion)

Persoonlijk heb ik overigens inmiddels gekozen voor een Xiaomi M365 Pro, welke, als het goed is, binnenkort afgeleverd wordt.

Ben overigens benieuwd of hier mensen uit de regio Eindhoven zijn met een interesse/passie voor eScooters/eWheels, misschien leuk om eens een soort gathering te organiseren? ^.^

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. - Albert Einstein

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Doineann
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12-10 21:39
Inmiddels is de M365 Pro binnen gekomen. Vanmiddag even mee naar de High Tech Campus geweest voor een lunchafspraak. Mijn eerste indrukken zijn alvast positief! 😃

http://i65.tinypic.com/11b7x1k.jpg

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. - Albert Einstein

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11-10 23:09
NiVanc schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:23:
Ben op het internet nu reeds verschillende berichten tegen gekomen over M365's steps waarbij het 'folding mechanism' breekt met ongelukken tot gevolg (zie deze link bijvoorbeeld). Ook op verschillende Facebook groepen zie ik dagelijks posts van mensen met een ongeluk. De concensus lijkt daar dat indien je twee onderdelen niet zelf vervangt, het mechanisme zal breken.
https://mybestscooter.co....ing-wheel-reinforced-lock
in diverse kleuren beschikbaar

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Elmoenco
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 06-10 18:30
Eerste keer contributor hier, ik volg dit topic met veel interesse en bij deze mijn elektrische step bijdrage. Net als zovelen de elektrische step in het buitenland gezien te hebben was ik huiverig om in NL met een niet toegestaan vervoersmiddel rond te rijden. Ik heb me erover heen gezet, en rij nu een maand met veel plezier op de M365, voornamelijk in de randstad. Ik ben redelijk vaak politie tegen gekomen op de weg zonder omkijken of problemen. Ik denk dat de truuk is om gepast en veilig te rijden.

Wat betreft de last mile, ik probeer de drukke spits te vermijden in het openbaar vervoer, dan kan de step makkelijk mee. Hieronder een paar voorbeelden.

M365 in de metro (neemt wel een extra zitplaats in beslag)

M365 in de trein (1e klas)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
Ali27490 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:23:
[...]

was het niet namelijk techno “pro” ? lol
@bottom line Heeey, lang niet gehoord van je. Maar toch hebben ze een goede website gebouwd 😂😂 ipv van die vroeger...
Website vind ik erg mooi! Professioneel wel, en dat zal hem sowieso aan een hoop extra klanten opleveren. Maarja, hij heeft personeel en waarschijnlijk een heel management in dienst om zijn fabriek te leiden 8) dus zelf lekker veel tijd

Misschien moet ik het ook maar eens beginnen te doen :P

Step is gefixt ja! Moederbordje vervangen en hij rijd terug. Op mijn moederbordje was er een mosfet kapot, maar het vervangen ervan had me veel te veel moeite gekost. Alle solderingen loskoppelen, daarna mosfet testen en vervangen en terug alles solderen.. was me de €37 niet waard.

bottom line wijzigde deze reactie 27-05-2019 20:49 (20%)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Juerd
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 14-06 23:35
Even knutselen en je hebt 10" banden op je Xiaomi M365:

Die 1½" geeft best wat extra vering. De M365 is standaard al comfortabeler dan de meeste soortgelijke steps, maar deze upgrade maakt 'm nog fijner. Op een route die ik vaak rijd, kruist een goederentreinspoor het fietspad, en nu hoef ik alleen het gas een beetje los te laten. Voorheen remde ik tot stapvoets.

Voor 2 nieuwe binnenbanden en buitenbanden was ik inclusief verzending van Duitsland naar Nederland 26,49 € kwijt, voor de diverse schroeven die je moet vervangen in totaal iets meer dan een euro bij de bouwmarkt. Twee 3D-printjes om de standaard en het spatbord te verhogen kostten me niets bij m'n hackerspace. Dus in totaal was ik nog geen 30 € kwijt.

Overigens heb ik uiteindelijk voor de voorband de originele binnenband maar gebruikt, omdat ik de nieuwe die ik besteld had niet gemonteerd kreeg: het ventiel is te lang en kan de bocht niet maken. Bij de zoveelste poging ging ie stuk. Maar de originele band laat zich prima oppompen tot het wat grotere formaat. Ik heb geen idee hoe lang het meegaat.

Het was een paar uurtjes werk. Ik had vooral tijd kunnen besparen door eerder een slagmoersleutel te pakken om het voorwiel los te krijgen, en door niet zo lang te prutsen met dat ventiel dat niet past.

Onderdelen: buitenbanden, binnenbanden, spatbordverhoger met 3x M4x20 schroef, standaardverhoger met 2x M6x25 schroef, lenskopschroef met ring M6x30 voor het voorspatbord (de schroef waar ie standaard mee vastzit komt tegen de grotere band aan).

Je hebt wel heel wat gereedschap nodig: inbussleutelset, steeksleutel 18 + hamer (en waarschijnlijk slagmoersleutel met dop 18), sterke plastic bandenlichters, puntig mes om de stickers te verwijderen, t10-bitje voor de schroeven van de onderkant. Blokken hout om de step op te zetten maken de operatie makkelijker. Ik heb ook een houten jig gemaakt voor het voorwiel maar het kan ook zonder.

Talkpoeder smeren tussen binnenband en buitenband maakt het makkelijker.

Voor het achterlicht moet ik nog een keertje wat maken; er is geen ruimte meer voor de connectors tussen spatbord en band. Momenteel heb even geen werkend achterlicht.

Ik heb veel gehad aan dit filmpje, ook al kan ik het Russisch niet lezen.

Juerd wijzigde deze reactie 29-05-2019 04:54 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bottom line
KrazyJay schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:50:
[...]

Antwerpen-centrum hier :)B Wat bedoel je met de buis losmaken van het wiel? Het wiel er af halen? Ik kan morgen wel eens zien, dan ben ik alleen thuis.
9/10 ligt het aan je moederbord / de aansluiting van je moederbord naar het wiel.

Vrij simpel. Je mag je wiel eraan laten.
Gewoon vijsjes losmaken en dan kan je de buis omhoog trekken. Daarna met een tang binnenin in de buis een zwart schijfje eruit halen. Eerst draaien met het schijfje, daarna trekken.

Kan zijn dat dat niet eens moet. Als je ziet dat de draden al los zijn / aan elkaar vasthangen is er al iets mis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ali27490
deukie schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:12:
[...]

Bedoel aan de andere kant, op de originele m365 zit ook een lasnaad onderaan bij sta-gedeelte. Hier zie je ook aan de andere kant richting stuur een tweede lasnaad. Bij veel replica's is dit volgens mij ook het geval..

[...]

Haha lijkt het wel op ja, heb je wat meer foto's voor ons @Ali27490
Ik zie idd dat Xiaomi M365 meer grijs is en dat het handvat van Xiaomi ook alleen maar grijs is, terwijl mijn step full zwart is en heeft het zwarte handvat zie foto's :)

@DutchFatBoys En voordat ik techno pro bestelde, vroeg ik hen of ze een video hebben, hoe eigenlijk de vering werkt. Dit heb ik gevonden en geüpload op YouTube - YouTube: Vering/Suspension

1. https://imgur.com/a/ZdECKu8 - De lasnaad
2. Het handvat

Upd* - Sorry guys dat ik hier niet eerder ben geweest :D

Ali27490 wijzigde deze reactie 01-06-2019 17:00 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15:05
Over Spanje gesproken, vorige week kwam ik regelmatig op Ibiza deze dingen tegen.

Niet alleen in verhuur en/of groepstochten, maar je ziet veel mensen in het wild hiermee rond crossen.

Hoop dat ik ooit legaal door Scheveningen mag rijden op een Xiaomi step :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21:05
Gisteren voor het eerst van werk naar huis getuft met de 32km/h upgrade.

Ging echt goed, er zitten toch aardig wat hoogtemeters in de route, maar dat hield hem amper tegen.

De batterij geeft hier 43% aan maar na wat afkoelen (batt was 52c bij thuiskomst) eindigde hij op 49%.

p.s., good to know: de Pro laadt NIET op als de batterij boven de 40c is. Hij begint wel automatisch met laden zodra die 40c bereikt is. Dat duurde dus even een aantal minuten waarbij ik bang was dat er nu al iets kapot was, maar nee :+

Dat kost me met de auto evenveel tijd. Met de auto is het ook zo'n 6km langer omdat Helsinki goede fietspaden heeft, vooral de kant van mijn huis op.

Heerlijk weer ook, heb inmiddels de eerste 75km op de step zitten. De 32km/h upgrade raad ik wel echt aan, rijdt zoveel lekkerder.

Daarnaast is het bekende tasje voor aan het stuur voor de lader, huissleutel, zonnebril and so on ook erg relax

Disclaimer: Hier in Finland zijn die steps wel gewoon legaal ik kan me voorstellen dat dit wellicht in NL iets minder fijn rijden is.

Intelligo wijzigde deze reactie 05-06-2019 09:54 (17%)

Woont in Helsinki

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ali27490
Instagram-advertentie. Interessant ...

1. Info - https://imgur.com/a/TcDqfAS

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:54
Stukje uit het fd over deel steps. Ik zelf ben voor het legaliseren van de step, maar in die leen steps zie ik ook niet zo veel.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:48
Ik zie juist wel heel veel in deelsteps. Deelsteps kunnen een oplossing zijn voor het "last mile problem" waardoor het veel aantrekkelijker wordt het openbaar vervoer te gebruiken. Ook kan het een alternatief zijn voor de auto, en binnensteden (= ruimtes waar vierkante meters erg schaars zijn) zijn plaatsen waar je auto's moet weren.

De problemen die in dit artikel beschreven worden zijn problemen als het gevolg van gebrekkige infrastructuur en gebrekkige regulering. Met goede wet- regelgeving en een passende infrastructuur kunnen deze problemen zeker aangepakt worden. Ter vergelijking: op een enkele parkeerplaats voor auto's kun je makkelijk 20 deelsteps parkeren.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Buiten de electrische steps, heeft Xiaomi nu ook een electrische fiets ("Qicycle" :')) blijkbaar. Ik zag hem toevallig bij een van de Xiaomi winkels staan hier:

(klik voor grote foto's)

Ik dacht aangezien er enorm veel interesse is in de M365 en Pro, dat ik het hier even wou melden ondanks dat dit meer over steps gaat. Ik heb geen idee hoeveel hij kost, er stond geen prijs bij. Bovendien schijnt hij volgens reviews ook een "direct" mode te hebben waarbij je niet hoeft te trappen, dus het is in die zin ook een beetje een electrische step.

Zo te zien is het wel een produkt uit een andere koker ("iriding"?) dan de ninebot produkten zoals de M365 en M365 pro.

Op zich zou ik hem wel overwegen maar de gewichtslimiet is 100kg en daar ben ik vooralsnog niet :$ En het hangt van de prijs af.. Ik had het even moeten vragen. Maar de meeste produkten in die Xiaomi winkels hier zijn toch nooit op voorraad. Ik heb maanden geprobeerd om een Air Purifier 2S te kopen die echt nooit op vooraad bleek, en uiteindelijk maar op Amazon besteld.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 08-06-2019 22:54 (32%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21:05
Over accesoires gesproken, ik heb de volgende dingen er op:

Mudguard support (dat is dus wat je achterspatbord/verlichtingskabeltje ook beschermt)
https://trade.aliexpress...._topbar&tsp=1560228603784

Haakje aan het stuur voor tas/whatever
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.17774c4dLyNlpB

Schijfremslotje voor het langere parkeren wanneer nodig

GUB aluminium telefoonhouder

Tasje aan het stuur, voorkant, voor oplader en ander klein spul. Nog veel ruimte over na oplader.

Solid tires glow in the dark, dit is de "zachtste/beste" versie van Solid Tires die ik kon vinden uit reviews, omdat ze nog gaten erin hebben voor wat vering. Nog niet gemonteerd aangezien de banden nog prima zijn en niet lek.

Ik ben overigens inmiddels professioneel coureur op de M365 pro geloof ik :+
Huis -> Werk deur tot deur

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 15-10 06:16
Best komisch, je krijgt nu een gratis e-step bij aankoop van een bankstel

• Ali27490
sampro365 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:46:
Ik heb ook sinds kort Techno Pro. Heb een tijdje dit forum gevolgd. Wilde juist kijken voor een ander type omdat de Xiaomi nogal wat gebreken heeft. Wat ik zo handig vind van deze is dat je em makkelijk ergens aan vast kan zetten, endus ook buiten. Daarnaast is de batterij sterker en het licht is lager geplaatst. En het heeft geen luchtbanden.

Maar...ik voel me toch veiliger op de fiets en het elke keer de trap op tillen is me te zwaar...ik ken mezelf en zal em daarom amper gebruiken. Jammer, wilde er zo graag een hebben, want hij rijd super.

Wilde hier posten of iemand de step wil overnemen. Maar door de verhitte discussie durf ik het haast niet te plaatsen..
Is dit geen goede optie voor jou? -

https://nl.aliexpress.com...ateboard/32961366455.html

• mediyah
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 20-07 21:24
Emielvanputten schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 23:02:
@mediyah

Nee natuurlijk krijg je die step niet terug op deze manier ik vermoed trouwens dat de step niet goedgekeurd is en dus niet op de weg had mogen komen, nog even los van het feit dat het je een strafblad opleverd

Maar geef eens wat info. Merk? Type? Goedgekeurd?
Kentekenbewijs? Registratie?

We proberen elkaar te helpen waar kan. Maar waar ik in elk geval weinig zin in heb zijn de antwoord uit iemand moeten trekken.
Ik bedoel dan hebben we over 10 berichten over en weer een duidelijk beeld. Dan kan dus sneller.
de merk is maikle en model DF-11X certificaat nr is:JT20190329L-DF het heeft geen kenteken maar wel COC documenten

het heeft 2 accus waardoor de scooter ongeveer 90 km kan rijden totdat de batterij leeg is en is binnen 6 uurtjes vol opgeladen via de stroomkabel de opladers zijn kleiner dan meeste laptop laders en de e-step rijd maximaal 29km/h met 3 versnellingen.

https://ibb.co/Hzcm3c5

https://ibb.co/Hzcm3c5

hier is een foto van de step

mediyah wijzigde deze reactie 21-06-2019 23:57 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12:48

mr.DJ95

Boost!

De eerste 60km zitten er al weer op sinds in de M365 Pro heb ontvangen uit Spanje. Bevalt meer dan prima, zelfs met een gewicht van 100KG+ en een lengte van net geen 2 meter is het prima te doen, stuur zou wellicht 4cm hoger mogen zijn maar thats is. Tevens kreeg ik voor de slechte lak en dolgedraaide inbus boutjes nog 56 euro terug waardoor ik de step nu voor 503 euro in mijn bezit heb via Alie express.

Ik ben nu aan het kijken om de snelheids limiet en wat andere parameters aan te passen van de step zoals cruisecontrol wacht tijd en de maximale snelheid van ECO, DRIVE en SPORT.

Ik wil dit doen met de m365 DownG app voor android en de software die je kan generen op https://m365pro.scooterhacking.org/

Heeft iemand hier ervaring mee?

Aanvulling: Stoute schoenen aangetrokken en toch maar geflashed, mislukte 3 keer maar uiteindelijk wel kunnen flashen. Ik heb de setting aangepast die hierboven in mijn screenshot staan.

mr.DJ95 wijzigde deze reactie 22-06-2019 13:39 (9%)

Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker

Acties:
  • +3Henk 'm!

• hetechtebeest
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:47
Ik heb het eerste echte probleem met mijn Techno PRO te pakken. Het haakje waarmee de step in dubbelgevouwen toestand vastgehaakt blijft is afgebroken. De step stond in mijn garage op de standaard. Mijn zoon van 7 jaar is er tegenaan gestoten. Toen is de step omgevallen. Natuurlijk precies op dat haakje, in mijn eerste week gebruik al. Ik heb het bij Technozom gemeld. Kijken hoe ze ermee omgaan. Dit is een zwak punt.
[http://www.hetbeest.nl/haakjeklein.jpg

Inmiddels heb ik een veelbelovende reactie gehad van Hans van Technozom. Zij hebben het nog niet eerder meegemaakt en gaan, onder garantie, dit oplossen. Waarschijnlijk wordt het display omgeruild, waar het haakje ook aan zit. Dat vind ik nog eens een goede service. *O*

hetechtebeest wijzigde deze reactie 22-06-2019 21:49 (26%)
Reden: Reactie van Technozom gehad

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Registratie: januari 2013
  • Niet online
Nou, sinds vandaag behoor ik ook tot de club van de elektrische stepjes. Begin mei besteld en hij is met de trein uit China naar NL gekomen (50 dagen onderweg geweest). Als ik wat langer had gewacht had ik hem wellicht uit Polen kunnen laten komen, maar da's achteraf een koe in de kont kijken :)

Het betreft een Xiaomi Mijia M365 Pro en ik ben zeer aangenaam verrast door de rij-eigenschappen. Trekt snel op, het gehobbel valt mee en rijdt verder heerlijk. En voor mij is 25km/h prima dus opvoeren is wat mij betreft niet aan de orde.

Xiaomi M365 
Pro

Ik volg dit topic al enige tijd en helaas ben ik ook bang om mijn mooie aankoop kwijt te raken door een overijverige agent of handhaver. Wel jammer want ik zou de step graag voor woon-werk willen gebruiken (10km enkele reis), dat doe ik nu namelijk middels een bromscooter. Amsterdam wil graag alle verbrandingsmotoren verbannen uit de stad, dan zou dit toch een prima (betaalbaar) alternatief zijn?
Enfin, ik hoop dus net als vele anderen hier dat ze snel worden goedgekeurd door de RDW. Die rubberen-tegel-maatschappij is mij wat te vermoeiend aan het worden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ali27490
Voor alle mensen die een Techno pro hebben aangeschaft - ik heb net een e-mail ontvangen waarin staat dat een bepaald aantal stepjes hebben een probleem met het achterspatbord. Voor mensen die dit binnen 2 weken na aankoop hebben aangemeld, ontvangen een nieuw model van het achterspatbord gratis thuis onder garantie. Binnen 1-2 weken verwachten ze een nieuw model van het achterspatbord te ontvangen, dat nooit breekt + Kick Brakes net als de Boosted REVO-escooter. Zie foto.

Voor mensen die hun e-step langer dan 1 maand hebben, kunnen een nieuw model van het achterspatbord via hun online web-shop bestellen voor maar 14 euro inclusief verzendkosten en BTW

@micmulder Ik denk dat je ook een nieuw model van het acherspatbord zal ontvangen. Ik heb er ook eentje gereserveerd. :9

Ali27490 wijzigde deze reactie 26-06-2019 16:27 (23%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20:09

vhal

ಠ_ಠ

Hé wat leuk, een step topic. Weliswaar gaat het hier over elektrische maar mogen normale steps ook? :P

Ik heb zelf een Micro 200 flex

Prima ding om rondjes van 7KM en langer mee te steppen wat ik eigenlijk regelmatig doe (puur recreatief).

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

• Ali27490
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:44:
[...]

Je bent weer goed op de hoogte Hans Ali. :+

Ik vind de geboden oplossing voor het spatbord en het display een beetje vaag.
Het is net alsof ze geen onderdelen kunnen leveren/bestellen voor de geleverde stepjes en dan maar wat losse onderdelen ergens anders vandaan trekken. In de hoop dat het functioneert.
:9B Dit is je eigen mening, dus goed :). Technozom lost problemen op, we zien hier een echte Europese garantie. Ze bestelden een nieuw model van de achterspatborden en ontvangen het binnen 10 dagen. Dan wordt het gratis thuis onder de garantie... Lol, het is nooit genoeg voor de mensen. ahahha.

Zelfs als zo'n groot bedrijf als XIaomi een fatale fout maakt in de productie, kun je alles van andere bedrijven verwachten. De vraag is, hoe lossen ze het op?

https://i.imgur.com/cPc3Q0y.png

Ali27490 wijzigde deze reactie 28-06-2019 10:16 (13%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Mijn zusje rijdt al een tijdje op een M365, maar ik zag een aantal foto's en verhalen voorbij komen van een gebroken schroef waardoor de stuur afbreekt. Een erg gevaarlijke situatie, dus ik zocht alvast een vervangende schroef. Uiteindelijk heb ik deze schroef via iemand op Facebook besteld:

Deze zou passen op alle M365, maar helaas kreeg ik hem toch niet goed erin en bleek ik de eerste te zijn waarbij het niet paste. Blijkbaar heeft mijn zusje een nieuwere versie van de m365 volgens de verkoper van de schroef, waardoor het net niet past.

De bestelde schroef bestaat uit meerdere onderdelen, maar ik heb alleen de rood en wit omcirkelde onderdelen erin kunnen krijgen, en het middelste onderdeel dus niet:

De originele schroef links ziet er nog wel onaangetast uit, dus ik begin mij al wel af te vragen of het vervangen wel nodig was.

Ook zag ik pas berichten van een recall (ik denk dat het om deze schroef gaat?) en dat er 2 versies zijn van de schroef. Een stalen en een aluminium. Ik heb het getest met een magneet en het blijkt een stalen versie te zijn. Mij is alleen nog onduidelijk of de schroeven die bij men gebroken was of het alleen aluminium versies gaat of ook stalen?

Volgens de verkoper is zijn schroef veel sterker dan de originele iig, maar bij mij past de omhulsel dus niet. Hopelijk is dit alsnog een verbetering..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jinxedworld
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19:10
xileS schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 23:11:
Mijn zusje rijdt al een tijdje op een M365, maar ik zag een aantal foto's en verhalen voorbij komen van een gebroken schroef waardoor de stuur afbreekt. Een erg gevaarlijke situatie, dus ik zocht alvast een vervangende schroef.
Ik geloof niet dat de schroef zozeer het gevaar is, maar meer de latch:

Op nieuwere uitvoeringen is deze van staal, op oudere uitvoeringen van aluminium (wat sneller breekt).

Als je niet constant je gewicht op het stuur zet (niet leunen dus), maar goed je houding aanpast aan accelleratie/remmen zal er niet heel snel wat gebeuren. Maar als je echt aan je stuur hangt krijgt de latch het meer voor z'n kiezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jinxedworld
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19:10
xileS schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:57:
[...]

OH heb ik het dus helemaal verkeerd begrepen van het oud/aluminium en nieuw/staal verhaal? Dacht dat het om de schroef ging dat ik had gepost.

Zag namelijk meerdere foto's van gebogen en gebroken schroeven.
Zal vast ook naar z'n grootje kunnen, maar vermoed dat de latch een groter probleem is:

http://nelsonware.com/assets/images/m365-hook-and-pin.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Extreem met flits maar toch:

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• xileS
  • Niet online
jinxedworld schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:14:
[...]

Ik geloof niet dat de schroef zozeer het gevaar is, maar meer de latch:

[Afbeelding]

Op nieuwere uitvoeringen is deze van staal, op oudere uitvoeringen van aluminium (wat sneller breekt).

Als je niet constant je gewicht op het stuur zet (niet leunen dus), maar goed je houding aanpast aan accelleratie/remmen zal er niet heel snel wat gebeuren. Maar als je echt aan je stuur hangt krijgt de latch het meer voor z'n kiezen.
Ik was juist bang voor die schroef, waarschijnlijk omdat ik juist veel van zulke afbeeldingen zag:

Heb pas ook een magneet op de latch gehouden en schijnt ook gewoon staal te zijn, dus dat zit denk ik voorlopig wel snor. Mijn zus weegt niet zo veel en ik denk dat een breuk in de schroef toch wat gevaarlijker is, aangezien dan het hele stuur los gaat..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bamiballen
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 27-09 17:03
De 'Guard Ring' op mijn M365 is afgebroken. Het plastic onder het rondje waar de schroef ingaat is kapot. Ik heb al een nieuwe besteld, maar dat duurt uiteraard even. Op dit moment zit de guard ring los op de stang en is dus omhoog en omlaag te verschuiven. Ik kan hem wel dicht schuiven (over de hendel heen). Denken jullie dat het kwaad kan om op deze manier voorzichtig nog 2/3 weekjes door te steppen?

• GekkePrutser
  • Niet online
nst6ldr schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:30:
[...]
Hun email adres staat op de site, je kan ze mailen met de vraag of ze 'm gaan laten keuren.
Zoniet vind ik het nogal misleidend dat ze hem uitgebreid laten zien al rijdend door Amsterdam.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 15-07-2019 00:15 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23:46
https://tweakers.net/ext/f/KdeVEbWR178GFTc4P0gbrzjk/thumb.png

klein stukje uit de polis.

• arjendj
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23-09 14:58
Een zadel is niet vereist. Zie ook de "Loopband fiets". Deze fiets is goedgekeurd als gewone elektrische fiets. Als dit is goedgekeurd zie ik niet in waarom een step met stemondersteuning niet zou mogen. Het enige verschil is immers dat je stept inplaats van loopt. Blijft alleen de vraag hoe je het best kan meten dat er daadwerkelijk gestept wordt. Zou een Arduino met accelerometer het detecteren en op basis daarvan gas kunnen geven of de stroom richting de motor kunnen onderbreken.

We raar dat op de site van de consumentenbond dit staat:
Wat is een elektrische loopbandfiets?
De elektrische loopbandfiets, of lopifit, is een relatieve nieuwkomer in het verkeer. In plaats van trappen op pedalen, wandel je hierbij op een loopband. Verzekeraars zien de elektrische loopbandfiets als een elektrische step (tot 25 km/u), waardoor de aansprakelijkheidsdekking onder de aansprakelijkheidsverzekering valt.

arjendj wijzigde deze reactie 31-07-2019 14:02 (61%)

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Lees net dit...

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:54
Dan moeten we maar met z'n alle in Baarle-Nassau gaan wonen. Dan kan je zo hup de grens over om legaal te rijden met de step.

Dacuuu wijzigde deze reactie 02-08-2019 10:04 (4%)

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Twizaa
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 15-10 01:58
Morphweasel schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:50:
@DraGothFan Zo'n helm om een richting aan te geven vind ik maar een duur grapje en ik vraag me af hoe zichtbaar het is (zeker overdag). Maar wel slim, scheelt in balans. Bovendien blijf je controle over de gemotoriseerde rem of gas houden, iets wat je niet hebt als je je hand uit zou steken.

[...]

@Vintelligence Heb jij hier nog iets van gehoord trouwens? Ik heb Segway net ook proberen te contacten met hetzelfde verzoek (het valt te proberen), maar het contactformulier op hun website deed het niet. Dus maar gemaild met het enige e-mailadres dat er stond (op de repairs pagina). Ik vrees dat dit een derde partij is die ons waarschijnlijk niet veel verder kan helpen, maar it's worth a shot...
Ik heb van de week mail contact gehad met de vraag of er via hun Ninebot Max NL campagne import kosten bij kwamen. Vervolgens of ze bezig zijn met het legaliseren ervan en of het klopt dat fabrikanten geen aanvragen doen.

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:48
Kastje open om de Y-kabel te monteren:

De batterij (wel even opladen zodat het spanningsverschil minder dan 1 volt is:

En het resultaat na een rondje rijden vanavond. 39% pas verbruikt :D

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:48
Hyundai presenteert elektrische step met een actieradius van 20 km

Hyundai presenteert een nieuw prototype voor een elektrische step. Het nieuwe model bouwt voort op het eerste concept dat in 2017 op de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas werd getoond. Het nieuwe prototype heeft achterwielaandrijving, een krachtige batterij en stijlvolle voor- en achterlichten.

Het nieuwste concept is onderdeel van de plannen van Hyundai voor first & last mile-mobiliteit. De step kan geïntegreerd worden in toekomstige Hyundai-voertuigen en laadt automatisch op met de elektriciteit die tijdens het autorijden wordt geproduceerd.

DongJin Hyun, hoofd van het Hyundai Motor Group Robotics Team: ‘Dit is de eerste step ter wereld die kan worden gekoppeld aan toekomstige Hyundai’s. We willen het leven van onze klanten zo makkelijk en plezierig mogelijk maken. Deze elektrische step maakt first & last mile-forenzen aantrekkelijk en helpt bovendien opstoppingen en emissies in stadscentra te verminderen.’

De nieuwste versie van de elektrische step is uitgerust met een 7Ah lithium-ion-batterij. Daarmee haalt hij een topsnelheid van 20 km/u. Op een volle batterij kan de elektrische step een afstand van 20 km afleggen. Om dat rijbereik verder te kunnen vergroten, wil Hyundai de elektrische step uiteindelijk uitrusten met een regeneratief remsysteem. De actieradius wordt daarmee met 10 procent vergroot.

De beslissing om voor de step te kiezen voor achterwiel- in plaats van voorwielaandrijving is cruciaal met het oog op de veiligheid en de stabiliteit, aangezien het gewicht hierdoor naar achteren wordt verplaatst. Bovendien voegden de ontwerpers vering toe aan het voorwiel, waardoor de step ook op een ruwe ondergrond comfortabel rijdt.

Met een gewicht van slechts 7,7 kg is de elektrische step eenvoudig mee te nemen. Zijn unieke en compacte opvouwbare ontwerp zorgt ervoor dat hij lichter en compacter is dan elk vergelijkbaar product. De elektrische step is voorzien van een digitale display waarop de batterijstatus en snelheid worden getoond. Voor veilig rijden in het donker is de step uitgerust met stijlvolle LED-verlichting voor en achter.

• xbeam
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13-10 17:34
Deze is ook waanzinnig mooi.
https://www.unagiscooters.com

xbeam wijzigde deze reactie 05-09-2019 22:15 (45%)

• fewips
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15-10 12:01

fewips

Huurautospecialist

Vandaag was het moment dan daar, na honderden kilometers in half Europa plezier (en een dikke aanrijding op het fietspad geschept in Hamburg), een motoragent (nee eigenlijk twee) die voor me omkeerden en vroegen of ik wilde stoppen. Kort verhaal nog korter: u bent niet verzekerd? Dan krijgt u een boete. Zijn collega vertelde over een e-mail dat ze geen boetes zonder inbeslagname mochten doen dus er werden meteen collega's opgetrommeld die 'm met de auto kwamen halen. U bent gewaarschuwd, Amsterdammers!
https://tweakers.net/ext/f/FdWIEZMcXk97OsdZukG0czIA/thumb.jpg

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

• deukie
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 11-10 18:26
Basmans schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:38:
Tot dusver goed. Ik woon in de binnenstad, maar zoek het ook niet echt op ( ik ga niet tijdens winkeltijden door de stad crossen ) en als je de wouten ziet gewoon meesteppen. En als ze "HALT" roepen, doen alsof je doof bent en er tussenuit knijpen. ;)
[...]
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True