Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-07 01:05
Tommiiee schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 21:45:
Voor de volledigheid plaats ik 'm ook even hier, zojuist door mij gepost in het topic voor legaal de weg op:

[...]
RDW kennende duurt het nog wel een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:33

sjirafje

No inspirational quotes here

Ja en waarschijnlijk zullen ze de regels wel "verkeerd" geïnterpreteerd hebben volgens de RDW waardoor er weer extra aanpassingen nodig zijn. Of er zijn wel weer nieuwe regels en richtlijnen waar de step aan moet voldoen...

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10-07 21:55

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

De Selena Alpha is nu te koop vanaf 1900 euro en met een gewicht van ongeveer 30 kilo een zwaargewicht.
Het zou de enige step zijn die nu legaal in Nederland zou zijn. De meest Specs blijven helaas onbekend.

Levertijd tussen de 3 en 9 maanden, dat is wanneer alles meezit.

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-07 22:45

Woohooo

Smilie, James Smilie

keuringsdienst schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:22:
1900 euro
Levertijd tussen de 3 en 9 maanden, dat is wanneer alles meezit.
_O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:09

franssie

Save the albatross

https://selana.nl/products/alpha

Dat haalt mijn hele usecase onderuit (te zwaar en te duur).

Maar positief, de eerste is er, of beter komt er (als alles meezit :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 01-07-2025 16:27 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Ik heb BMW's voor minder verkocht.

Ik blijf wel doortrappen, gebruik hem toch maar sporadisch en zo erg is trapondersteuning nou ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

franssie schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:26:

Dat haalt mijn hele usecase onderuit (te zwaar en te duur).

Maar positief, de eerste is er, of beter komt er (als alles meezit :+ )
Niet alleen van jou maar van iedereen, sjouwen met 30 KG en bijna 2 mille betalen, nee dank je.
Niet duidelijk maar volgens mij ook niet inklapbaar, dat is ook weer een No No.

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

keuringsdienst schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:31:
[...]

Niet alleen van jou maar van iedereen, sjouwen met 30 KG en bijna 2 mille betalen, nee dank je.
Niet duidelijk maar volgens mij ook niet inklapbaar, dat is ook weer een No No.
Ter vergelijk, mijn Tenways 600 ebike weegt 15 kg, maar die is ook niet inklapbaar :P

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:50
Bij de onduidelijke aankondiging van het kenteken voor E-stepjes had ik de stille hoop dat een aantal bekende merken, Segway en Xiaomi legaal zouden worden.
Maar helaas blijft het bij de 4 die op de site staan.
Had hem graag legaal verzekerd, ondanks dat ik er hooguit 500m per week mee rijd
Het zou mooi zijn als de RDW een checklist zou openbaren waaraan een step moet voldoen, ipv afwachten tot een fabrikant zn step gaat certificeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saarjan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:09
YouTube: SELANA Alpha - De Eerste Legale E-step in Nederland

[ Voor 55% gewijzigd door saarjan op 01-07-2025 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holdem_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Net terug van een vakantie in Spanje. Jaloers gekeken naar al die stepjes die daar rondcrossen. Niet alleen de jeugd maakt er daar gebruik van maar ook zakenmensen ect. Dan loop je daar door de Carrefour en staan de Xiaomi's en Segways voor rond de 400 Euro max. met de beste specs. Ik zie dit nooit gebeuren in Nederland helaas. Heb er op gewacht, maar dit gaat em niet worden helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonderbloem
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-07 17:46
Holdem_NL schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:27:
Net terug van een vakantie in Spanje. Jaloers gekeken naar al die stepjes die daar rondcrossen. Niet alleen de jeugd maakt er daar gebruik van maar ook zakenmensen ect. Dan loop je daar door de Carrefour en staan de Xiaomi's en Segways voor rond de 400 Euro max. met de beste specs. Ik zie dit nooit gebeuren in Nederland helaas. Heb er op gewacht, maar dit gaat em niet worden helaas...
Vandaag is de eerste elektrische step goedgekeurd in Nederland na 6 jaar strijden.

https://www.rtl.nl/nieuws...elaten-op-de-openbare-weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

zonderbloem schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:04:
[...]

Vandaag is de eerste elektrische step goedgekeurd in Nederland na 6 jaar strijden.

https://www.rtl.nl/nieuws...elaten-op-de-openbare-weg
Dat lijkt leuk maar het is dus dezelfde Selena step van 1900 euro met 30 KG gewicht, niet inklapbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Wat ik afvraag. Heb ooit 100,- betaald voor
Pre order. Maar heb dus op de dag vandaag nog geen mail ontvangen. Terwijl je nu definitieve pre order kan doen? Iemand weet hoe dit zit?

Daarnaast als die niet inklapbaar is, is het wel een grote tegenvaller

[ Voor 16% gewijzigd door Soppyscroll op 01-07-2025 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:31

Goverman

not loaded

Naar aanleiding van het bericht van de eerste elektrische step onder nationale typegoedkeuring en de kentekening van bijzondere bromfietsen (waaronder elektrische steps) is ook een brief gestuurd naar de Tweede Kamer

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Dit is echt een rare regelgeving wat nu is ingesteld per 1 juli.

Het nieuws wordt nu zo gebracht alsof ineens de wet verruimd is maar in werkelijkheid is het alleen maar strenger geworden door de kentekenplicht. Nog steeds moet voldaan worden aan die belachelijke rdw eisen als ik het allemaal zo lees en zijn we toch gewoon weer terug bij af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Woohooo schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 23:30:
Dit is echt een rare regelgeving wat nu is ingesteld per 1 juli.

Het nieuws wordt nu zo gebracht alsof ineens de wet verruimd is maar in werkelijkheid is het alleen maar strenger geworden door de kentekenplicht. Nog steeds moet voldaan worden aan die belachelijke rdw eisen als ik het allemaal zo lees en zijn we toch gewoon weer terug bij af?
Er is niet zoveel raars aan. De kentekenplicht voor de voertuigcategorie bijzondere bromfiets was al lang aangekondigd en is op 1-7-2025 ingegaan. Het kenteken staat verder los van de eisen die worden gesteld aan de voertuigen, die zijn - afgaande op de Kamerbrief - wel (wat) verruimd.

Je moet het eigenlijk zo zien: met de kentekening is duidelijk welke voertuigen wel en niet zijn goedgekeurd. Als je een e-step hebt die niet in aanmerking komt voor een kenteken snap ik dat het lijkt alsof het nu strenger is, maar dat is het niet. Het wordt alleen duidelijker dat het voertuig dat je hebt, niet de weg op mag... Dat uit de meerderheid van de reacties in dit topic is op te maken dat men die regelgeving te streng vindt, doet daar niets aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:34
Ik ga er van uit dat mijn aangepaste Xiaomi met stepondersteuning nog steeds mag? En zo niet, dan gaat hij de verkoop in. Nog steeds te weinig tijd om hem opnieuw te programmeren met een andere software om te kijken of dat beter aan mijn eisen voldoet.

Een Step van 1900 euro ga ik echt nooit aanschaffen. Dat is gewoon zonde van het geld. Daar heb ik een goede elektrische fiets voor. Fair, niet zo klein natuurlijk, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Arunia schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 09:23:
Ik ga er van uit dat mijn aangepaste Xiaomi met stepondersteuning nog steeds mag? En zo niet, dan gaat hij de verkoop in. Nog steeds te weinig tijd om hem opnieuw te programmeren met een andere software om te kijken of dat beter aan mijn eisen voldoet.

Een Step van 1900 euro ga ik echt nooit aanschaffen. Dat is gewoon zonde van het geld. Daar heb ik een goede elektrische fiets voor. Fair, niet zo klein natuurlijk, maar toch.
Dat eerste punt is best een goede vraag eigenlijk... Hier kun je verschillende kanten op redeneren:
1. Een voertuig moet bij nieuwverkoop legaal de weg op mogen.
In de eerste redenering zou die aangepaste Xiaomi niet mogen, omdat deze tussen productie en eerste gebruik op de weg (ook wel de marktfase genoemd) niet als voertuig de weg op mocht. Bij veel steps zou dit sowieso wel het geval zijn, omdat de stapstep of meestepstep (of welke term je dan ook maar gebruikt voor steps met elektrische ondersteuning) die ooit in een winkel werden verkocht veelal te veel motorvermogen (meer dan 250W) hebben en alleen al om die reden niet kunnen voldoen aan de uitzondering.

2. Een voertuig moet bij gebruik op de weg legaal de weg op mogen.
In de tweede edenering zou dat allemaal niet uitmaken, zolang het voertuig bij gebruik op de weg maar legaal is. In deze redenering ruimte voor zelfbouw en modificaties. Qua handhaafbaarheid is het allemaal niet overzichtelijker (omdat er dan nog steeds e-steps met en zonder kenteken zijn die beiden legaal kunnen zijn op de weg...

Overigens staat mij nog deze post bij:
jack zomer schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:26:
[...]

voor het moment maakt het niet uit.
Beide zijn niet toegestaan op de weg op dit moment.

Er loopt een rechtzaak ivm een ongeluk met een step met trapondersteuning,
Maar de rechter kwam er nog niet uit, dus nu begin 2024 verder.
https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBDHA:2023:8146

en schijnen fabrieksaf trap ondersteunende steppen te zijn, die mogelijk wel oke zijn.
Maar goed, 2024 zal het laten weten
Op die tussentuitspraak is geen definitieve uitspraak vindbaar. Een defintieve uitspraak zou in dit geval zeker gepubliceerd zijn op rechtspraak.nl. Ik vermoed daarom dat ná de tussenuitspraak de partijen uiteindelijk toch nog hebben geschikt. Dat is wel jammer, omdat in de tussenuitspraak de rechter neigde nee antwoord op de vraag over de eerste (of de tweede) redenering:
ECLI:NL:RBDHA:2023:8146
r.o.v. 2.3.5.2 Teneinde vastgesteld te krijgen of de step na het ombouwen aan de eisen van een elektrische step / fiets met trapondersteuning voldoet, en dat deze dus op de openbare weg mocht, is de kantonrechter voornemens een deskundige te benoemen om een onderzoek naar de elektrische step in te stellen en gemotiveerd antwoord te geven op de volgende vragen:

1. heeft de fabrikant van de elektrische step in een (informatie)dossier aangegeven dat deze step aan is te passen naar een elektrische step met trapondersteuning?

2. voldoet de step aan de vereisten van een elektrische step met trapondersteuning?

3. zou de omgebouwde elektrische step na een keuring voldoende veilig worden geacht om toegelaten te worden tot de Nederlandse markt en op de openbare weg?

4. welke op- en aanmerkingen zijn er verder nog te maken die voor de door de kantonrechter te nemen beslissing van belang kunnen zijn?
In de vraagstelling kun je lezen dat de rechter neigt naar iets tussen 1 en 2: het voertuig moet in ieder geval volgens de fabrikant aangepast (en daarmee legaal gemaakt) kunnen worden. Echter, dit is dus vóór dat huidige wetgeving (goedkeuring/toelating door RDW en kentekening e.d.), dus in hoeverre dit tussenoordeel nog richtinggevend is, is de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:34
@Goverman Dank je wel voor je uitgebreide bericht. Uiteindelijk komt het er op neer, dat ook met de nieuwe wetgeving het niet duidelijk is en ik verwacht dat de kans op staande houding groter is geworden en er dan best wel wat discussies zullen ontstaan waarbij dat tot nu toe een stuk minder was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Goverman schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 09:07:
[...]
Het kenteken staat verder los van de eisen die worden gesteld aan de voertuigen, die zijn - afgaande op de Kamerbrief - wel (wat) verruimd.
Wat is er verruimd dan? en waar zou dat moeten staan...? Ik kan er nergens iets over vinden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:36
6,5 jaar na opening van dit topic is eindelijk een elektrische step legaal in Nederland (naja, misschien een uitzondering hier en daar die er al waren).
En trots dat ze zijn (in het journaal) :D

Ondertussen word je nog steeds van je sokken gereden door de fatbikes, die vreemd genoeg ook grotendeels illegaal zijn, maar waar geen heisa over is :?

Zo'n stepje had ik 5 jaar terug leuk gevonden voor een paar honderd euro. Maar nu is de lol er al wat vanaf en al helemaal niet voor 1900 euro 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Woohooo schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:51:
[...]

Wat is er verruimd dan? en waar zou dat moeten staan...? Ik kan er nergens iets over vinden
Het antwoord is: lees de Kamerbrief, daar staat het *letterlijk* in...
Per 1 januari 2024 zijn de goedkeuringseisen voor bijzondere bromfietsen zoveel
mogelijk beleidsneutraal, dus zonder wijzigingen, overgezet. Hiervoor is destijds
gekozen, omdat de inhoudelijke discussie over toelatingseisen in het kader voor
Lichte Elektrische Voertuigen (LEV-kader) nog volop bezig was en er op dat
moment onvoldoende informatie beschikbaar was op goede keuzes te maken.

Sindsdien is veel onderzoek gedaan en informatie verzameld. Hieruit is gebleken
dat twee eisen, die zijn overgenomen uit Europese regels voor bromfietsen, niet
passen bij bijzondere bromfietsen. Daarom wordt nu een wijziging van de
Regeling voertuigen voorbereid, waarin twee punten worden aangepast:
- De kentekenplaat voor bijzondere bromfietsen is kleiner; en
- De verplichte hoogte van 25 cm van de verlichting op de achterzijde is
aangepast, omdat sommige bijzondere bromfietsen, zoals segways en e-steps,
een lage achterkant hebben.2

2 www.internetconsultatie.n...uigen_bijz_bromfietsen/b1
Die verruiming is dus vooral van belang voor fabrikanten en de RDW, omdat een fabrikant meer ontwerpvrijheid heeft en de RDW meer beoordelingsruimte heeft t.a.v. bovenstaande. Voor jou (als consument) is dit allemaal niet heel relevant, omdat jij hier niet zoveel mee kan. Immers, een voertuig met kenteken (dus goedgekeurd e.d.) is een voertuig met een kenteken. Jij hoeft je dan ook niet af te vragen of de hoogte van de verlichting wel okay is, zolang er een kenteken op zit, is het goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Goverman op 02-07-2025 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Woohooo schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:51:
[...]
Er is natuurlijk helemaal geen verruiming. Ze hebben in feite al het licht elektrisch vervoer illegaal gemaakt.
Dat er ooit misschien een step gemaakt gaat worden van bijna 2000 euro is de bekende uitzondering.
En dan is het nog maar afwachten of die step er ooit komt voor dat bedrag en nog geen productielijn.
Dat het kenteken iets lager geplaatst en kleiner mag is niet eens noemenswaardig natuurlijk.

Maar of mensen die gewoon blijven rijden met LEV nu massaal een boete krijgen is nogal twijfelachtig.
Want Den Haag kennende zitten er stevige mazen in dat soort ondoordachte stupide wetgeving.
Wanneer een slimme advocaat die ontdekt is het via jurisprudentie snel klaar met dat verbod.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-07 14:29

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

In heel Europa kan het, maar in Nederland moet er weer een hele regel kermis van gemaakt worden.

1900 euro, niet inklapbaar en dus ook niet makkelijk mee te nemen, ik rijdt nog wel even illegaal door op mijn e-step zoals half Nederland inmiddels ook illegaal op fatbikes rond rijdt.

Ik moest laatst in een stad zijn, en kon enkel parkeren bij een P&R, op 15 min loopafstand, dan is een (opklapbare) step ideaal _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door revolution-nl op 03-07-2025 00:16 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

revolution-nl schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 00:13:
In heel Europa kan het, maar in Nederland moet er weer een hele regel kermis van gemaakt worden.

1900 euro, niet inklapbaar en dus ook niet makkelijk mee te nemen, ik rijdt nog wel even illegaal door op mijn e-step zoals half Nederland inmiddels ook illegaal op fatbikes rond rijdt.

Ik moest laatst in een stad zijn, en kon enkel parkeren bij een P&R, op 15 min loopafstand, dan is een (opklapbare) step ideaal _/-\o_
Van die 1900 euro kan je ook een heleboel boetes betalen. Mocht het al zover komen. :N

Den Haag is terecht huiverig om veel steps in het verkeer te hebben.
Daar komen te veel ongelukken van, zeker met opgevoerde steps.
Dat zien we nu in feite al met de fatbikes gebeuren.

https://www.rtl.nl/nieuws...en-fatbike-door-mooi-weer
Het zonnige weer lokt jongeren massaal naar buiten, wat volgens traumachirurgen van ziekenhuizen uit Den Haag en Utrecht op de spoedeisende hulp leidt tot meer gewonden door fatbikes. Traumachirurg Detlef van der Velde zag de afgelopen week zeker twintig patiënten die daardoor ernstig letsel hadden opgelopen. "Wat wij hier zien, is echt ernstig."
Geen enkele politieke partij wil er zijn handen aan branden dat dit met stepjes nog veel vaker gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:02
keuringsdienst schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 00:52:
[...]

Van die 1900 euro kan je ook een heleboel boetes betalen. Mocht het al zover komen. :N

Den Haag is terecht huiverig om veel steps in het verkeer te hebben.
Daar komen te veel ongelukken van, zeker met opgevoerde steps.
Dat zien we nu in feite al met de fatbikes gebeuren.

https://www.rtl.nl/nieuws...en-fatbike-door-mooi-weer
Ik zie nergens cijfers in dat bericht. Of dat jongeren minder ongelukken zouden hebben als ze allemaal op een elektrische fiets zouden rijden.

Dat er meer mensen naar buiten gaan met mooi weer is altijd zo. Dan vallen de bejaarden ook met bosjes uit op de ebike, maar de lobby gaat altijd over stepjes, fatbikes en deelscooters. Nieuwswaarde nul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Elke vorm van mobiliteit brengt risico's met zich mee, ook voor mede weggebruikers.
Dat de grote steden zich zorgen maken snap ik, maar als ik dieper kijk ligt dat met name aan de grote drukte veroorzaakt door auto's waardoor fietsers, voetgangers etc gewoon te weinig ruimte overhouden.
Ik zie hierin geen reden om e-steps niet toe te laten, maar dat gaat ze wel parkeerinkomsten schelen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

BarôZZa schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:45:
[...]
Ik zie nergens cijfers in dat bericht. Of dat jongeren minder ongelukken zouden hebben als ze allemaal op een elektrische fiets zouden rijden.

Dat er meer mensen naar buiten gaan met mooi weer is altijd zo. Dan vallen de bejaarden ook met bosjes uit op de ebike, maar de lobby gaat altijd over stepjes, fatbikes en deelscooters. Nieuwswaarde nul
Veel zeggend dat je nou net de cijfers hebt gemist: 1 Trauma Chirurg meer dan 20 in 1 week.

Zie:

Traumachirurg Detlef van der Velde zag de afgelopen week -> zeker twintig patiënten <- die daardoor ernstig letsel hadden opgelopen.

Hint: hij is niet de enige dienstdoende traumachirurg in Nederland... :F

Wel apart dat mensen inmiddels algemeen bekende feiten zoals al jaren hoge cijfers van ernstig letsels met fatbikes gaan ontkennen. Maar goed, wanneer mensen alleen socials lezen krijg je dat natuurlijk niet mee...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soppyscroll
Ik hoop dat er ook 1 ingeklapte versie uitkomt die goedgekeurd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Soppyscroll schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:59:
Ik hoop dat er ook 1 ingeklapte versie uitkomt die goedgekeurd wordt
En dan niet voor dat woekerbedrag van 1900 euro maar voor maximaal 800 euro.
Niet zwaarder dan 18 KG is ook een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edA8BpEpi_yBQjXotk81Btz8eVQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/B59tfcDbM9cK6Ez8kKTA64ss.png?f=fotoalbum_large
Benieuwd na de prijs en welke fabrikant dit is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:09
Soppyscroll schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:51:
[Afbeelding]
Wat is er na de prijs?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

[Afbeelding]
Evolve staat er op de zijkant. Ken Evolve al jaren, maar alleen van eskateboards. Australische vendor die wel vaak ook flink aan de bovenkant van de markt zitten kwa prijs. Prijs kwaliteitsverhouding was altijd bedroevend. Verwacht hier niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:30
Devian schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:16:
[...]

Wat is er na de prijs?
Misschien een vervelend forumlid die iemand terecht gaat wijzen op een fout?

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:30
Woohooo schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:12:
[...]

Evolve staat er op de zijkant. Ken Evolve al jaren, maar alleen van eskateboards. Australische vendor die wel vaak ook flink aan de bovenkant van de markt zitten kwa prijs. Prijs kwaliteitsverhouding was altijd bedroevend. Verwacht hier niet anders.
Hij ziet er wel gaaf uit. Ik denk dat je even een jaartje moet wachten om betere opties te krijgen qua prijs/kwaliteit-verhouding.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Volgens Legaalrijden waren er vorig jaar al 5 aanvragen gedaan voor een keuring van nieuwe legale steps.
Die zouden dan dankzij een evt toekomstige goedkeuring door de RDW legaal de weg op mogen.
De Selena van1900 euro, 30 KG niet inklapbaar was er daar 1 van.
Deze schijnt inmiddels al 27.000 koopopties te hebben.

Er zijn 5 leveranciers die een poging ter legalisatie hebben gewaagd met hun e-step. Met de kennis van nu is er 1 fabrikant die dat is gelukt. Deze e-step mag vanaf 1 juli legaal de weg op als je hem verzekerd. De prijs is €1900 en dat is een fors bedrag als je bedenkt dat je in de rest van Europa met een e-step van € 750 ook prima veilig kan rondtoeren.

https://www.legaalrijden....ets-regels-mag-de-weg-op/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

[Afbeelding]
Lijkt wederom een step die niet inklapbaar is. 99% dat de RDW weer kansloze spelregels krijgt/heeft;

- niet inklapbaar
- spiegel
- veel te grote kenteken-sticker/plaat

Het hele voordeel om zo'n ding mee te nemen in het OV of naar een P+R oid is compleet verziekt. Lang leven de fietsenlobby 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 07-07-2025 16:21 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04:25
Maar in tegenstelling tot de snorfiets geen helm of rijbewijs nodig.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17:17

pfff 1900 eurootjes !!!

Hoe ga je die op slot zetten?

[ Voor 21% gewijzigd door eenhoorntje op 07-07-2025 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

eenhoorntje schreef op maandag 7 juli 2025 @ 21:16:

pfff 1900 eurootjes !!!

Hoe ga je die op slot zetten?
of je volgt het topic :>

die Selena is al tig keer benoemd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17:17
franssie schreef op maandag 7 juli 2025 @ 21:21:
[...]

of je volgt het topic :>

die Selena is al tig keer benoemd :+
Sorry, over heen gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 21:34
JB schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:16:
[...]

Lijkt wederom een step die niet inklapbaar is. 99% dat de RDW weer kansloze spelregels krijgt/heeft;

- niet inklapbaar
- spiegel

Het hele voordeel om zo'n ding mee te nemen in het OV of naar een P+R oid is compleet verziekt. Lang leven de fietsenlobby 8)7
Komt nog bij dat Barry Madlener een PVVer is en die zijn euro sceptisch. In heel Europa zijn de regels ook veel minder streng en deze minister kijkt niet naar de regels in de landen om ons heen.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
JB schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:16:
[...]

- niet inklapbaar
- spiegel

Daar ben ik ook beetje bang voor. Niet inklapbaar…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik dacht, na jaren van wachten, eens checken welke opties er nu zijn.

Kom van een koude kermis thuis, in 99% nog altijd de welbekende illegale steps. Jammer genoeg ben ik daar niet van, wil geen gezeik als ik brokken maak en onverzekerd op de openbare weg kachel.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.

Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.

RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.