Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot? Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 117 ... 125 Laatste
Acties:
  • 658.977 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 10:05
Virtuozzo schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:17:
Bedenk wel, voor velen is Brexit een goed idee omdat economen e.d. zeggen dat het een slecht idee is.
Het interresante aan deze filmpjes is dat hij ook een achtergrond heeft in politicologie. Hij gaat in de Q&A aan het eind van het filmpje met britse studenten in op waar de EU om draait, waarom Trump de EU een pain in the ass vind en waarom Nationalisme slecht is (voor de wereld economie).

Maar ik begrijp je punt verder ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Meekoh op 04-11-2019 17:40 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het stipt wel aan een belangrijk punt in dit alles, Brexit is in hoge mate mogelijk geworden niet door het kleine maar disproportionele signaal van emotionele minderheid. Maar door de afbraak van onderwijs voor middenmoot en met name hoger.

En dat is altijd zo. Het is niet het signaal wat aandrijft. Het is het normaliseren ervan door de meerderheid. Hefboomfunctie.

Weimar, Brexit, etc.

[ Voor 24% gewijzigd door Virtuozzo op 04-11-2019 17:53 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Virtuozzo schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:17:
Bedenk wel, voor velen is Brexit een goed idee omdat economen e.d. zeggen dat het een slecht idee is.
Nou ben ik te eerste om mee te gaan in te stelling dat de gemiddelde econoom uit een veel te eenzijdig perspectief kijkt en een veel grotere broek aantrek als op basis van de stand van de economische wetenschap gerechtvaardigd is.

Maar dit is wel heel dom. (herken het echter wel, past bij de hele trend dat wetenschap gewantrouwd wordt)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyberpope schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:24:
[...]

Nou ben ik te eerste om mee te gaan in te stelling dat de gemiddelde econoom uit een veel te eenzijdig perspectief kijkt en een veel grotere broek aantrek als op basis van de stand van de economische wetenschap gerechtvaardigd is.

Maar dit is wel heel dom. (herken het echter wel, past bij de hele trend dat wetenschap gewantrouwd wordt)
Oh zeker, economie is geen wetenschap. Het is belangenbehartiging. Laten we daar voor de verandering eens even heel eerlijk over zijn. Alles om de schil van statistiek heen, voorbij de ring van gereedschap, is gewoon dat. Belangenbehartiging.

Maar, het is ook symbool voor wat men als bron zag voor wat men voelde. Als je doorslaat in een perspectief of kader heeft dat consequenties, tegengewicht. Gedrag is cyclisch. Het doorduwen in technisch-economisch denken vanaf de jaren 80 was de bron van austerity en de verschraling van instituties, bestedingsruimte en motor van gentrificatie en segregatie.

Nogal wiedes dus dat op gegeven moment de slinger de andere uit slaat in gedragslijnen. Wat is economie? Gedrag. Maak daar statistisch gedrag van en je komt de slinger tegen.

Je kan eigenlijk zeggen dat
  • het breken van de hoekstenen van sociaal-economisch bestel in de jaren 70
  • om in de jaren 80 door te slaan in technisch-economische instrumentatie
  • zonder de grenzen, regels en kaders uit de lessen van eerdere periodes
  • om in de jaren 90 tot een nieuwe mythologie van welvaart te komen
  • echter beperkt tot een minderheid op basis van virtuele economie en concentratie
  • terwijl de meerderheid niet langer profiteerde van de opbouw van welvaart
  • maar wel nog lang meedeed en bleef geloven voor en in de kruimel
  • inmiddels op groepsniveau's de andere kant uit beweegt.
Saillant is wel dat dezelfde actoren en belangen die verantwoordelijk zijn voor de trends daarbij, en de gedragslijnen die dat versterkt hebben, nu juist verschuivingen normaliseren die ten koste gaat van de machtsfactoren die het mogelijk gemaakt hebben voor toenmalige belofte. Niet anders dan het syndroom van die kruimel, men wordt net zo genomen.

En daar gaat demos cratos en het fundament van stabiliteit in samenleving en economische activiteit bij verloren ten gunste van een overdracht van soevereiniteit van burger, bedrijf en staat aan wat je zelfs als liberaal weinig anders kan omschrijven als neo-feodaal groot-zakelijk transnationaal belang.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09 17:17
Sir Lindsay Hoyle is de nieuwe Speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:49
Cyberpope schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:24:
(herken het echter wel, past bij de hele trend dat wetenschap gewantrouwd wordt)
Is dat wel zo? Ik bedoel in de UK. Ik was in de veronderstelling dat men ontzettend trots (en terecht) is op wat UK in de wetenschap heeft betekend. Maxwell, Faraday, Newton, Darwin, Herschell, the lot. Ook uitgezonden op primetime BBC, Christmas lectures en niet te vergeten Brian Cox met al z'n documentaires. Hoewel laatstgenoemde ook een docu heeft gemaakt wat nou juist ging over twijfel / onbegrip voor wetenschappers.
Maar vermoedelijk gaat de trots niet veel verder dan het nationalistische element :'(

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Wetenschap die je inzichten brengt waar je mee vooruitkomt - waar je nieuwe mogelijkheden door krijgt - is altijd welkom. Maar er is tegenwoordig een hoop wetenschap die ons leert dat we dingen beter kunnen laten, dat er ook grenzen zijn aan wat er kan. Dat is wetenschap die een stuk lastiger te verhapstukken is. Ik heb zelf ook weerstand om mijn auto in te ruilen op iets zuinigs terwijl ik dondersgoed weet dat ik 1:10 niet uit kan leggen aan mijn zoon. Daar heb je trouwens gelijk al makke 1 van de economische wetenschap te pakken. De premisse dat mensen rationele wezens zijn.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 13:46

Plasma_Wolf

Student

mekkieboek schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:18:
[...]

Is dat wel zo? Ik bedoel in de UK. Ik was in de veronderstelling dat men ontzettend trots (en terecht) is op wat UK in de wetenschap heeft betekend. Maxwell, Faraday, Newton, Darwin, Herschell, the lot. Ook uitgezonden op primetime BBC, Christmas lectures en niet te vergeten Brian Cox met al z'n documentaires. Hoewel laatstgenoemde ook een docu heeft gemaakt wat nou juist ging over twijfel / onbegrip voor wetenschappers.
Maar vermoedelijk gaat de trots niet veel verder dan het nationalistische element :'(
"I think we've all had enough of experts in this country" -Michael Gove

Wetenschap wordt door de politiek als handel gebruikt. Als er iets uit komt waar de politiek blij mee is wordt de wetenschap de hemel ingeprezen. Als er iets uitkomt waar de politiek niet blij mee is, dan is het "wat weten wetenschappers er nou van?"

In de media wordt er vrolijk aan meegedaan. In Nederland worden hoge stikstofwaarden gemeten => De helft van de boeren voeren een enorm protest, plegen vernielingen, en er is in ieder geval een aanval gepleegd die het OM als poging tot doodslag aanmerkt. In de media en de politiek: och die arme boeren die opkomen voor hun beroep. Dat is het hoofdbericht. Niet: hoe komen die waarden zo hoog? Niet: waarom zijn boeren boos op een feit? De gemeten waarden zijn tenslotte dat. Niet: waarom worden boerenbedrijven groter en groter terwijl talloze andere beroepsgroepen in de crisis enorm zijn gekrompen? Wel: arme boeren die opkomen voor hun beroep.

Intussen worden klimaatprotesten genadeloos aangevallen, terwijl de cijfers van klimaatverandering juist aantonen dat we daar met 17 miljoen voor op de straat moeten zodat de politiek eindelijk eens aan het werk gaat en iets substantieels doet. En allerbelangrijkst: de deur in de gezichten van de lobbyisten dichtgooit zodat ze met hun twijfelzaaien geen effect meer hebben.

De vergelijkingen tussen Nederland en het VK zijn overduidelijk.

Om het even af te sluiten:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Een eigenschap van meer exactere wetenschappelijk processen is verifieerbare theorie vorming (door experiment, trials, onderzoek, etc) alvorens je het in de praktijk kan brengen en dat ontbreekt in de economie totaal, zie ook het artikel in het Trump topic waarin Krugman in de jaren 90 heel stellig globalisering verdedigde maar nu moet toegeven dat hij de effecten totaal verkeerd had ingeschat. Economie wordt zo een live experiment van 1 gekozen theorie waarbij zonder dat je weet wat er gaat gebeuren en je achteraf ook niet verantwoordelijk wordt gehouden.

Waar het aan ontbreekt is een kritische houding en omkeerbaar maatregelen, zodat als het niet werkt de schade beperkt kan worden. Echter in de praktijk worden maatregelen vaak neergezet als een onomkeerbare weg zonder een echte keuze, bijv. Krugman en andere globaliseringseconomen wuifde alle kritiek weg.

Het is dan ook niet gek dat het falen van zulke theorieën op minder prettige manieren backfired, er zijn geen manieren meer om om te gaan met het falen op de korte en middellange termijn en de pijn wordt nu gevoeld.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
https://www.theguardian.c...port-until-after-election
Nr10 probeert het rapport over Russische invloed op 2016 referendum te onderdrukken to na de verkiezingen..
Dat stinkt behoorlijk... maar ik vrees dat de opposition daar niet effectief gebruik van gaat maken :(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:19
defiant schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 00:32:
Een eigenschap van meer exactere wetenschappelijk processen is verifieerbare theorie vorming (door experiment, trials, onderzoek, etc) alvorens je het in de praktijk kan brengen en dat ontbreekt in de economie totaal,
En de klimaatdiscussie laat zien dat als die exactere wetenschappelijke processen leiden tot onwenselijke verifieerbare theorieën, mensen (inclusief politiek en pers) er geen enkel probleem mee hebben om die theorieën te negeren als ze dat beter uitkomt.

Je hebt gelijk dat er een verschil is tussen economie en een exacte wetenschap, maar dat maakt alleen echt iets uit als mensen rationeel zijn en politici het beste met het land voorhebben. En helaas, dat zijn we niet (allemaal), en dat hebben ze niet (allemaal).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:12
ToolkiT schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:28:
Nr10 probeert het rapport over Russische invloed op 2016 referendum te onderdrukken to na de verkiezingen..
Dat stinkt behoorlijk... maar ik vrees dat de opposition daar niet effectief gebruik van gaat maken :(
Och maakt zoiets nog uit? Iedereen met enig verstand weet al dat Brexit gebaseerd is op (discutabele) invloeden van buitenaf, valse beloftes en gewoon onzin / leugens.

Het enige wat ze hoeven te zeggen indien het toch voor de verkiezigen boven komt "dit is een truc van die smerige remainers, trap er niet in!" Eeeeeen we gaan verder waar we gebleven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ToolkiT schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:28:
Het precieze punt is Cummings, https://www.theguardian.c...ur-questions-russia-links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

eric.1 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:58:
[...]

Och maakt zoiets nog uit? Iedereen met enig verstand weet al dat Brexit gebaseerd is op (discutabele) invloeden van buitenaf, valse beloftes en gewoon onzin / leugens.
Sowieso denk ik dat het mogelijk een grote fout is de campagne heel sterk te baseren op 'achteruitkijken' naar de Brexit.
Ik heb de indruk dat er gewoon een brexit-moeheid ontstaan is, waarbij de enige reden datbepaalde groepen 'aanspringen' erop een 'get-over-with-it'-idee is dat niet gebaseerd is op puur 'voor' of 'tegen' zijn, maar gewoon er genoeg van hebben.

zie bv een 'huge' pro-brexit demo die op 2 november gehouden had moeten worden in Doncaster, die op het laatste moment afgezegd werd toen bleek dat er helemaal niemand kwam opdagen
https://www.doncasterfree...xit-demo-doncaster-825135
Doncaster is een hoog-burcht van brexiteers, 69% van de bevolking stemde voor 'Leave', wat het een van de sterkste pro-Leave districten maakte
https://www.doncaster.gov...acy/eu-referendum-results

Los ervan dat je zou kunnen stellen dat het enkel de Leave-groep die momenteel gewoon alle motivatie verliest, denk ik dat je het ook kan zien als teken dat de britse bevolking gewoon met andere politieke thema's verder wil...
Daarin ligt volgens mij de beste kans een politieke campagne op te baseren, niet eens zozeer op de vraag of je tot een clichématig Leave of Remain-kamp zou behoren, maar vooral een snelle oplossing van de Status-Quo en daarna een visie op de toekomst van engeland.
Welke partij daarin kan overtuigen staat imho nog open... Labour zou, als ze gaan aansturen op een hernieuwd referendum een risico lopen de indruk te wekken 'verder langdurig uitstel' na te streven; Ik betwijfel of veel kiezers dat scenario willen zien, opnieuw van voren af aan beginnen met dezelfde troep als waar ze nu al 4 jaar inzitten.
BoJo kan juist bv profiteren van eeen imago dat hij iig zeker de meeste druk lijkt te willen zetten de situatie z.s.m. op te lossen (maar ik denk dat het vanuit zijn strategie het slimmer is op zn compromisbereidheid te zetten dan op een hardliner no-deal brexit... iets wat hij nu ook lijkt te willen doen).

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Een van de vaders van de school van mijn dochter is nog een felle anti brexit strijder..
Top natuurlijk :)

Hij heeft zelfs een site gebouwd waar hij brexit gerelateerd nieuws in een DB opslaat met zoekfunctie, gesorteerd op thema's etc..
Best een handige resource: http://brexitdb.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:24
RM-rf schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:07:
Sowieso denk ik dat het mogelijk een grote fout is de campagne heel sterk te baseren op 'achteruitkijken' naar de Brexit.
Brexit is nog niet gebeurd, in theorie kan een remain-meerderheid op 13 december 'gewoon' A50 intrekken. De olifant in de kamer negeren gaat deze verkiezingen niet werken, hoe hard Corbyn het ook probeert...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

hoevenpe schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:56:
[...]

Brexit is nog niet gebeurd, in theorie kan een remain-meerderheid op 13 december 'gewoon' A50 intrekken. De olifant in de kamer negeren gaat deze verkiezingen niet werken, hoe hard Corbyn het ook probeert...
in theorie, maar dat is niet bepaald een wenselijke 'uitkomst'.... zelfs als dat eigenlijk eerder onrealistische scenario zou gebeuren zou het mogelijk meer negatieve gevolgen hebben voor de positie van engeland binnen de EU, en heel veel onmin onder de bevolking.
De kans dat het VK daarna nog erg lang lid van de EU zou blijven en er een stabiele toekomst bestaat lijkt me eerder relatief klein.

Zelfs als ik graag gezien had dat het VK gekozen had in het refendum in de EU te blijven denk ik dat die optie nu ver achter ons ligt en het dom is te blijven achteruitkijken.
Ik zou liever zien dat men gewoon streeft naar een goede constructieve uittreding, waarbij de diplomatieke banden zeer nauw blijven en men aanstreeft op een situatie waarin het VK uiteindelijk uit eigen vrije wil en domweg omdat het enorme voordelen heeft kiest deel te blijven uitmaken van de gezamelijke markt.
Zowel voor de EU als voor het UK het meest constructieve en stabiele scenario.

Dat zal een betere en constructievere samenwerking doen ontstaan dan nu heel kunstmatig via een soort van nooduitgang te denken het VK in naam nog in de EU te houden (wat vermoedelijk enkel de anti-europese en isolationistische sentimenten zal versterken en dan 5 tot 10 jaar tot een nog hardere uittreding en vermoedelijk ook politieke besluit-blokkade in de EU zal opleveren).
Ik vrees ook dat de besluitsprocessen en hervormingsprocesen in de EU enkel meer schade oplopen door een verblijf van een onzekere factor als het VK als volledige lidstaat binnen de EU.

[ Voor 11% gewijzigd door RM-rf op 05-11-2019 19:02 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:21

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Een categorie open deur als 'breaking news' melden? :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
YakuzA schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:37:
Een categorie open deur als 'breaking news' melden? :)
Misschien is het breaking news dat Bercow uit de kast komt als remainer. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:20
En de officiële tactische alliantie van de Groenen, Libdems en Wales lokaal is een feit.

Zie onderstaand artikel in The Guardian
https://www.theguardian.c...pro-remain-electoral-pact

Exclusive: parties will step aside for each other in 60 seats to give single pro-remain candidate a free run

Ps. De Schotse partijen zijn logischerwijs niet vermeld. Die hebben zo ongeveer vrij spel in hun regio ;)

[ Voor 13% gewijzigd door D-dark op 06-11-2019 23:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Ex-Tory en remain voorman Dominic Grieve zal als 'independent' een zetel proberen te bemachtigen, de LibDems hebben in zijn district hetzelfde gedaan:
Lib Dems to save Dominic Grieve in ‘remain alliance’ pact

A leading Tory Brexit rebel has struck a secret deal with the Liberal Democrats in what is the first significant move towards the formation of a “remain alliance” at the general election.

The Liberal Democrats have agreed to stand aside to help former Conservative Dominic Grieve save his Beaconsfield seat, paving the way for a Brexit showdown at the ballot box.
Strategisch samenwerken is de enige kans die remain nog rest, Labour is in geen velden of wegen te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

De bal ligt nu echt bij Labour. Er is geen enkel labourlid dat nu nog op de een of andere manier kan spinnen dat anderen zetels van hen willen afpakken om de Tories de winst te geven. Zij zijn de enige die niet willen samenwerken. En "LibDems want the tories to win" is het grootste argument dat ze tegen de LibDems hebben. Het is daarnaast uiterst oneerlijk voor de LibDems hoe zij worden aangevallen op de acties van de partij 9 tot 4 jaar geleden, terwijl bij Labour en de Tories de woorden van gisteren alweer vergeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Die hebben het veel te druk met de grote zuivering van remainers:
Tom Watson quits as Labour deputy leader and steps down as MP

Tom Watson is quitting parliament and stepping down as Labour’s deputy leader, reopening the debate about the party’s direction under Jeremy Corbyn. Watson, who is one of Labour’s best-known figures, has represented the constituency of West Bromwich East since 2001.

Watson has repeatedly clashed with Jeremy Corbyn, including over the Labour leader’s Brexit stance and his handling of antisemitism. The party’s conference in Brighton in September was overshadowed by a botched bid to abolish his post. The Labour leader called off the attempt to clip Watson’s wings at the last minute – but it prompted soul-searching among some centrist Labour MPs about whether they could continue in the party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
hoevenpe schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:47:
[...]

[...]
Ach, hebben ze tenminste iets gemeen met de 'One Nation Tories' Ook dat is een uitstervend ras.
Behoorlijk wat die daar ook de eer aan zichzelf houden en zich niet meer herverkiesbaar stellen of als independent een poging gaan wagen. Zie Dominic Grieve

[ Voor 20% gewijzigd door D-dark op 07-11-2019 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:47:
[...]

[...]
Zijn timing was trouwens wel goed, precies tijdens de launch van Johnson.. dus alle nieuws aandacht ging naar hem ipv de tories. :)

Als hij nou precies bij de volgende critical speech aankondigt dat hij bij LibDem aansluit heb je dubbel whammy :)

Meanwile in mijn gewest:
A Tory candidate has been left red-faced after using a picture of Scotland for his website, which he thought was from the Reading constituency he is trying to represent.

Read more: https://metro.co.uk/2019/...ncy-11051769/?ito=cbshare

‘My website designer added the wrong image in my website banner header. It was an easy mistake for an external agency to make.’
Ja tuurlijk, maar beste Craig je hebt je eigen site of niet bekeken, of je herkend je eigen landmarks niet. |:(

Die gozer spoort trouwens helemaal niet:
https://twitter.com/brexit_sham/status/1192332053573984257
https://www.theguardian.c...is-socialist-trojan-horse

Tory election hopeful called climate crisis 'socialist Trojan horse'

<edit>
gaat goed bij de tories:
https://twitter.com/AJScattergood/status/1192013851899899906
Kay Burley absolutely tears into James Cleverly and empty chairs him for refusing to answer her questions on Sky News this morning. This is savage.

[ Voor 34% gewijzigd door ToolkiT op 07-11-2019 14:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Op Twitter van @billybragg
Here’s the photo from the front of the Daily Boris from another angle. He was actually speaking to a small, invited audience in a vast echo chamber.

Beeldvorming is alles.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EIxABBwX0AYIuB6?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EIxABDAXkAApZ_5?format=jpg&name=4096x4096

[ Voor 3% gewijzigd door ericplan op 07-11-2019 14:37 ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:05

odan

The dark side is within all!

ToolkiT schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:02:
[...]

gaat goed bij de tories:
https://twitter.com/AJScattergood/status/1192013851899899906
Kay Burley absolutely tears into James Cleverly and empty chairs him for refusing to answer her questions on Sky News this morning. This is savage.
Burley is niet goed wijs.

https://twitter.com/talkRADIO/status/1192013671821697024

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
mmm raar verhaal hoe kunnen zij nou weten wat skynews doet tegelijk als dat ze zelf een interview geeft..
https://twitter.com/sturdyAlex/status/1192023808930177025

En waarom is hij in de studio van skynews om in te bellen bij talkradio? :?

Ik denk eerder dat hij van plan was bij Skynews op de stoel te zitten en last minute afhaakte en toen bij bevriend talkradio met een smoes kwam waarom..
https://twitter.com/sturdyAlex/status/1192032939946721282
https://twitter.com/sturdyAlex/status/1192032943272845312

Hoe dan ook het verhaal stinkt.. maar ik moet zeggen dat ik heden ten dagen erg weinig vertrouwen heb in het waarheidsgehalte van wat er uit de tory party komt..

[ Voor 15% gewijzigd door ToolkiT op 07-11-2019 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ToolkiT schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:11:
[...]

Hoe dan ook het verhaal stinkt.. maar ik moet zeggen dat ik heden ten dagen erg weinig vertrouwen heb in het waarheidsgehalte van wat er uit de tory party komt..
Echt? Ik ben geschokt! Hoe kan het toch dat je die indruk hebt? 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

NMH schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:45:
[...]

Misschien is het breaking news dat Bercow uit de kast komt als remainer. :+
Waarom zou dat 'uit de kast komen zijn'...?

De dingen die hij nu zegt zijn gewoon een herhaling van wat hij al veel eerder aangegeven heeft, nl in februari 2017
https://www.telegraph.co....y-admitting-voted-remain/

Dat hij zelf persoonlijk Remain gestemd heeft, dat hij zélf zich grote zorgen maakt over het verlies aan regelgeving en consumptiegoederen-regulatie bij een snelle uitrede uit de Europese markt.
dat hij van mening is dat de vrijheid van beweging een groter voordeel dan nadeel heeft; en dat het VK meer te winnen heeft in de EU dan erbuiten.

Toen hij dat ruim 2,5 jaar terug openlijk zei, was er gelijk ook een rel over, vooral van groepen brexiteers (in BoJo's thuisblad Telegraph natuurlijk, de Brexiteer-Pravda) die vonden dat hij dat niet openlijk mocht zeggen, dat hij als Speaker nooit deel zou mogen uitmaken van een politiek debat, hij geen mening mocht hebben of uitten.
En er waren beweringen dat hij nu parlementariers die tegen de brexit waren veel meer spreektijd zou geven.

Dat is natuurlijk onzin dat heeft hij nooit gedaan, hij mag verder best een mening hebben, hooguit niet er als voorzitter van het HoC zijn handelen op baseren, daarin moet hij onpartijdig zijn.

Het falen van alle plannen kun je echt niet gaan gooien op die lastige 'Remainers' of tegenwrking van Bercow...
En Bercow had bv groot gelijk dat hij May verbood telkens weer exact hetzelfde plan ter stemming voor te leggen, wachtend op een 'kans' dat ooit de grote aantallen tegenstanders zouden 'wegsmelten'.

De schuld van het falen van alle 'plannen' ligt toch vooral aan de verdeeldheid in het Leave-kamp, die onderling gewoon geen enkele duidelijke lijn konden vinden wat ze nu eigelijk hadden willen bereiken in hun 'Brexit'... en uiteindelijk moesten erkennen dat een absoluut grote meerderheid vooral doodsbang was voor een no-deal-brexit en wel een uitttredingsakkoord wilde afsluiten maar niemand wist hoe dan wel (al is BoJo een heel end gekomen, totdat die zelf zijn voorstel nukkig terugtrok)

[ Voor 13% gewijzigd door RM-rf op 07-11-2019 17:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Kay Burley weet heel goed waar ze mee bezig is. Cleverly is een van de meest gestoorde Tories (en dat zegt veel, overigens ook de naam Cleverly past niet goed bij zijn gedrag).

Wat Julia Hartley-Brewer doet, is hier een newsanchor aanvallen door iets te zeggen waarvan ze weet dat het niet waar is. Dat is een handelsmerk van haar. Ze zat een keer bij Have I Got News For You vol overtuiging te beweren dat de EU alles aan het VK gaat geven omdat er wat autootjes worden gemaakt in Sunderland en daarom heeft de EU het VK véél harder nodig dan andersom. Het gebruikelijke stuk onzin.

JHB zaait haat en hitst haar volgers op. Johnson had een keer zo'n erge ruzie met zijn vriendin dat de buren de politie hebben gebeld. Vervolgens werd de privacy van de buren overhoop gehaald door een of andere tabbloid en moesten ze verhuizen na bedreigingen van Johnson- en Brexitsupporters. Een advocaat heeft daar op Twitter een draadje aan geweid, over wat de gevolgen daarvan zijn: JHB heeft vervolgens zijn woonadres op Twitter gezet (link voor een post in dit topic daarover). Het is een schandelijke actie en het verbaast me dat ze niet voor een rechtbank staat.

Dus: wie is betrouwbaarder? Kay Burley die een lege stoel laat zien en erbij zegt dat ze Cleverly daar zou hebben, of Cleverly en Hartley-Brewer die de lege stoel bespreken 20 minuten later, en doen alsof het live is? Cleverly en Hartley-Brewer, waarvan overduidelijk is dat ze ofwel liegen, ofwel niks weten, en waarvan er eentje overduidelijk het leven van een gezin overhoop heeft gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Dag 2 van de campagne, vandaag is het de beurt aan Labour om in de eigen voet te schieten:
General election: Second ex-Labour MP urges people to vote for Boris Johnson to stop Jeremy Corbyn

A second former Labour MP has urged the party’s voters to back Conservatives in the general election to stop Jeremy Corbyn.

John Woodcock spoke out after former minister Ian Austin dramatically declared that voters should back Boris Johnson over Corbyn, who he branded “completely unfit” to run the country.
Kate Ramsden: Labour election candidate quits over likening Israel to a child abuser

A Labour general election candidate has quit after it emerged she likened the actions of the Israeli government to those of a child abuser.

Kate Ramsden stood down over a blog in which she also reportedly alleged that antisemitism claims against Jeremy Corbyn were "orchestrated by the wealthy establishment”.
Benieuwd wat de Tories morgen doen om dit weer te overtreffen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Dit radio interview met een Labour kandidaat is echt een "car crash":

Dit gaat over een andere Labour kandidaat die heeft gezegd dat ze feest gaat vieren als Tony Blair en Benjamin Netanyahu dood zijn (en anderen), en verdedigd wordt door Corbyn en co (natuurlijk). Excuus waar ze na hele lange denkpauzes mee komt is dat mensen de dood van Hitler hebben gevierd.

Andersom, een kandidaat die verrassend werd gekozen door een lokale Labour group, is op non-actief gezet vanwege beschuldigingen dat ze had geschreeuwd tegen een gehandicapt iemand. Haar echte fout is dat ze de Corbyn/vakbond kandidaat had verslagen, en een commissie met een voorzitter van die vakbond heeft besloten dat ze niet meer mag.

Je vraagt je af hoeveel dieper je nog kunt zakken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
RM-rf schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:53:
Waarom zou dat 'uit de kast komen zijn'...?
Dat was een grapje, als "verklaring" waarom dat breaking news zou zijn. Vandaar ook de smiley. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Even iets minder serieus. Is deze al langsgeweest? Het volgt elkaar allemaal ook zo snel op.

Even als link gedaan, want het John Bercow in een remix van een DJ. Felle flitsen etc, dus even aan denken voor je naar de video kijkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Plasma_Wolf op 07-11-2019 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Weet niet hoe ik een filmpje uit een tweet moet linken, maar Boris lijkt behoorlijk dronken als hij Noord Ierse ondernemers beloofd dat zijn deal hen niet zal raken: geen papierwerk, geen handelingen, niets veranderd bij handel tussen NI en de rest van het VK... :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:21
hoevenpe schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:27:
Weet niet hoe ik een filmpje uit een tweet moet linken, maar Boris lijkt behoorlijk dronken als hij Noord Ierse ondernemers beloofd dat zijn deal hen niet zal raken: geen papierwerk, geen handelingen, niets veranderd bij handel tussen NI en de rest van het VK... :?
Misschien bedoelt Boris dat de Brexit niet door gaat :+

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Nu online
Hij zegt toch alleen dat er geen checks gaan plaatsvinden op goederen die van Noord Ierland naar de rest van het UK gaan. Andersom zal dat iets anders liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
T-MOB schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:07:
[...]

Hij zegt toch alleen dat er geen checks gaan plaatsvinden op goederen die van Noord Ierland naar de rest van het UK gaan. Andersom zal dat iets anders liggen...
Goed punt..

Maar zou wel een raar plan zijn want je opent dan wel smokkelroutes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
ToolkiT schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:10:
Maar zou wel een raar plan zijn want je opent dan wel smokkelroutes
Raar plan inderdaad, want zo wordt straks inferieur EU vlees de veel sterker beschermde VK voedselmarkt gedumpt... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

T-MOB schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:07:
[...]

Maar als hij dat echt als garantie meent, zou Noord-ierland een soort van backdoor worden om alle mogelijke restricties en tarieven die engeland zou kunnen willen opleggen op handel met de EU te kunnen omzeilen..

hij geeft aan dat er geen enkele bureacratische belemmering zou zijn voor producten vanuit Noord-Ierland naar het Vk te sturen, dus kennelijk ook geen enkele controle op doorvoer vanuit andere landen.
Juist aangezien ni deel zal blijven uitmaken van de europese binnenmarkt en dus onder europese regels, en niet onder engelse reguleringen valt, is dat best opvallend en een beetje bevreemdend.

ik denk dat de kans heel egroot is dat dit gewoon een loze belofte is, en dat vroeger of later Noord-ierse ondernemers wel degelijk papierwerk zullen moeten invullen om hun producten naar het vk te brengen...

Bojo zal het niet fijn vinden dat nu openlijk toe te geven, en dan liegt hij gewoon, wetende dat hij bijna altijd daar wel mee wegkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Nu online
RM-rf schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:22:
[...]
Maar als hij dat echt als garantie meent, zou Noord-ierland een soort van backdoor worden om alle mogelijke restricties en tarieven die engeland zou kunnen willen opleggen op handel met de EU te kunnen omzeilen..
Ja dat klopt. Maar het gaat ze er toch om chloorkippen en genfood vrijhandelsdeals te sluiten met de hele wereld. Zolang je eigen handelsdeals gunstiger zijn dan die van de EU gaat niemand via de EU handelen met het VK. Wat er uit de EU komt is in beginsel te vertrouwen.
ik denk dat de kans heel egroot is dat dit gewoon een loze belofte is, en dat vroeger of later Noord-ierse ondernemers wel degelijk papierwerk zullen moeten invullen om hun producten naar het vk te brengen...
Ja dat is ook een mogelijkheid. Maar het is me al een paar keer opgevallen dat er expliciet over handel van NI naar Engeland gesproken wordt. Als je toch gaat liegen kun je ook wel spreken over handel tussen NI en en Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:55
Je bent niet de enige die het vreemd vind:
General election 2019: Boris Johnson 'does not understand' deal trade checks https://www.bbc.co.uk/news/uk-northern-ireland-50352678

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:31
Wellicht dat Boris al aan het voorsorteren is voor een flinke rel met de EU over de uitleg van het gesloten (maar nog niet geratificeerde) akkoord? Dat geeft hem uiteraard weer legio mogelijkheden voor mooie verkiezingspropaganda en een no-deal brexit, en na die rel met de EU zal er uiteraard ook geen uitstel meer verleend worden.

Hat zal spannend blijven tot 31.1, maar een volgend seizoen zal er niet meer zijn. Wellicht wel een heel nieuwe serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Caeruleus schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 19:10:
[...]

Je bent niet de enige die het vreemd vind:
General election 2019: Boris Johnson 'does not understand' deal trade checks https://www.bbc.co.uk/news/uk-northern-ireland-50352678
Ik denk dat tweakers het niet meer begrijpen want liegen als politici zijnde mag en moet toch gewoon tegenwoordig ?

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Laat het maar eerst over aan het electoraat voor men conclusies gaat trekken. Johnson is nog niet getoetst door de kiezers en de kiezer kan nu daarover uitspreken, de geloofwaardigheid van de politici in het achterhoofd houdende.

Een zekere winst is nog allerminst zeker.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Russian Tory donors named in secret report (via reddit)
Intelligence agencies are ‘furious’ over No 10’s block on publication

Nine Russian business people who gave money to the Conservative Party are named in a secret intelligence report on the threats posed to UK democracy which was suppressed last week by Downing Street.

Oligarchs and other wealthy Tory donors were included in the report on illicit Russian activities in Britain by the cross-party intelligence and security select committee (ISC), whose publication was blocked by No 10.

Some Russian donors are personally close to the prime minister. Alexander Temerko, who has worked for the Kremlin’s defence ministry and has spoken warmly about his “friend” Boris Johnson, has gifted more than £1.2m to the Conservatives over the past seven years.
Thornberry also raised a whistleblower’s claims regarding “relationships” that Johnson’s chief adviser, Dominic Cummings, made during the “mysterious three years he spent in post-communist Russia”. She said the Downing Street chief of staff allegedly met Vladislav Surkov, who is known as the “grey cardinal” of the Kremlin and has close links to Russia’s security agencies.
De term Londongrad was al veel langer een term die gebruikt werd voor steeds verdergaande invloed van Russische oligarchen op de stad en het VK. Het zou als totaal geen verassing moeten komen dat kapitaal uit zulke hoek als doel heeft de eigen belangen via politieke weg veilig te stellen. Aangezien oligarchen in Rusland niet kunnen bestaan bij de gratie van het politieke establishment, is ook meteen duidelijk dat alle lijnen lopen naar het Kremlin en de geo-politieke belangen bedient worden.

En dat is de ultieme ironie van het soevereine argument van brexit, wat betekend soevereiniteit als een buitenlandse mogendheid de interne politiek kan en mag corrumperen voor geopolitieke doeleinden.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
https://www.bbc.com/news/election-2019-50377396
Lijkt erop dat Brexit party ook een coalitie heeft gesloten (met de tories)..
"The Brexit Party has announced that it will not stand candidates in the 317 seats won by the Conservatives at the 2017 general election.

Party leader Nigel Farage said standing candidates across the country could increase the chances of another EU referendum taking place.

But he said the party would stand against all other parties - and focus on taking seats off Labour.

He had previously pledged to field more than 600 election candidates."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Leave pakt het onderling een stuk slimmer aan dan remain...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Ze hebben liever dat een Tory een zetel pakt dan dat ze splitten met de Brexit-Party en een derde dan de meeste stemmen haalt. Farage weet ook nog wel dat ie ten tijde van UKIP vaak 2e werd in een regio, dus geen PM's, maar wel stemmen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:55:
Leave pakt het onderling een stuk slimmer aan dan remain...
Hangt ervan af of je Labour remain noemt of niet..
Want Lib Dem, Green and Plaid Cymru hebben wel een pact..
https://www.theguardian.c...veal-remain-election-pact

https://www.theguardian.c...ymru-remain-election-pact

[ Voor 12% gewijzigd door ToolkiT op 11-11-2019 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
ToolkiT schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:32:
Hangt ervan af of je Labour remain noemt of niet..
Zonder Labour schiet je weinig op met een pact, maar ja Jeremy is eigenlijk ook een leaver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:33:
[...]

Zonder Labour schiet je weinig op met een pact, maar ja Jeremy is eigenlijk ook een leaver...
Precies, en dat is het probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
nieuws: Servers Britse Labour Party waren doelwit van ddos-aanval

Tja wat ik hier van moet denken?
Wie zou er achter zitten? ik word er een beetje paranoia van na Cambridge Analitica etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:39
The Tesla boss, Elon Musk, has said Brexit uncertainty played a role in the firm’s decision to build its first European factory in Germany rather than the UK.

Brexit dividend!

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 14:11
SkiFan schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:52:
The Tesla boss, Elon Musk, has said Brexit uncertainty played a role in the firm’s decision to build its first European factory in Germany rather than the UK.

Brexit dividend!
Jamaar experts, jamaar britse wereldoverheersing, jamaar project fear...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:53:
nieuws: Servers Britse Labour Party waren doelwit van ddos-aanval

Tja wat ik hier van moet denken?
Wie zou er achter zitten? ik word er een beetje paranoia van na Cambridge Analitica etc..
1 brexiteer scriptkiddie die de weg naar ddos software weet te vinden, waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:25
SkiFan schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:52:

Brexit dividend!
Ik dacht dat Tesla-fabrieken uit voornamelijk Duitse machines bestaan en dat dientengevolge een locatie in of dichtbij Duitsland voor de hand ligt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Om even samen te vatten wat Farage heeft gedaan:
  • Laat mensen 100 pond betalen voor een interview om kandidaat-MP te worden namens de Brexitpartij
  • Geeft volledig toe aan Boris Johnson in de kiesdistricten die de Tories op dit moment hebben, waardoor 317 mensen die 100 pond hebben betaald nu hun geld kwijt zijn en op geen enkele manier namens de Brexitpartij kandidaat te zijn
Deze kandidaten zijn nu kwaad, omdat ze zijn gedupeerd door een oplichter - nu zien ze het wel :)
En een advocaat, die al een aantal keren het Brexitproces heeft vertraagd omdat de regering zich niet aan de wet houdt, biedt nu aan om deze mensen bij te staan in een mogelijk proces tegen Farage, om de financiële schade te verhalen. Zonder kosten in rekening te brengen.

Overigens is dit dezelfde advocaat wiens woonadres op twitter werd gezet door Julia Hartley-Brewer

Brexit is een eersteklas sitcom, als het niet zo ontzettend triest en tragisch was voor de mensen die in het VK wonen (en er voor gestemd hebben zonder te weten wat het met ze zou doen). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Plasma_Wolf schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:23:
Om even samen te vatten wat Farage heeft gedaan:
  • Laat mensen 100 pond betalen voor een interview om kandidaat-MP te worden namens de Brexitpartij
  • Geeft volledig toe aan Boris Johnson in de kiesdistricten die de Tories op dit moment hebben, waardoor 317 mensen die 100 pond hebben betaald nu hun geld kwijt zijn en op geen enkele manier namens de Brexitpartij kandidaat te zijn
Is dat het bestcase scenario? een echte oplichter zou wel 10 mensen interviewen voor 1 positie :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Ik geloof ook niet dat Farage een competente oplichter is ;)

Hij roept wat om zijn doelen (die van zijn opdrachtgevers) in beeld te brengen, en als hij er nog wat aan kan verdienen is het mooi meegenomen, maar dat is het wel.

Daarnaast is het zeer goed mogelijk dat er voor één district meerdere mensen zijn geïnterviewd. 100 pond bedankt maar je bent het niet geworden. Prettig leven verder :)

Ik kan het niet meer vinden, maar volgens mij mochten de 'winnaars' nog eens 500 pond neertellen om het proces tot kandidaatstelling te voltooien. Bij elkaar zou dat 317*600=190.200 binnenhalen. Maar ik kan dat niet met zekerheid zeggen. Ik dacht dat het ergens op twitter voorbijkwam, maar ik heb het niet teruggevonden bij 'mijn betrouwbare bronnen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Brent schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:44:
[...]

Ik dacht dat Tesla-fabrieken uit voornamelijk Duitse machines bestaan en dat dientengevolge een locatie in of dichtbij Duitsland voor de hand ligt.
NL Was ook in de race, maar hier bleek krapte op de arbeidsmarkt een dealbreaker te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:26

franssie

Save the albatross

MikeyMan schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:50:
[...]
NL Was ook in de race, maar hier bleek krapte op de arbeidsmarkt een dealbreaker te zijn.
Dat zal zeker een verschil gemaakt hebben, maar ook de afstand tot Tsjechië waar veel onderdelen worden gemaakt.

En dat tijdelijk uitstel heeft er alleen maar voor gezorgd dat het hele circus nu in ronde 3 weer opnieuw lijkt te beginnen. We hadden de May deal, de BoJo deal en nu wat?

Ik heb echt medelijden met - maar ook respect voor - de onderhandelaars van beide kanten, die hebben zich vele maanden kapot gewerkt met wat nu eigenlijk (weer) als resultaat ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Even over het stemmen bij de verkiezingen. Ik dacht dat EU-burgers niet mochten stemmen, maar hier staat toch wat anders:
Who can register
You can register if you’re both:

aged 16 or over (or 14 or over in Scotland)
a UK citizen (or an Irish, EU or Commonwealth citizen with a permanent UK address)
Ik vraag me af of iemand hier ook maar iets van weet. Het lijkt me onmogelijk om dit groot te maken voor 26 november maar hiermee kun je de verkiezingen op de kop zetten :+)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMH
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Plasma_Wolf schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:26:
Even over het stemmen bij de verkiezingen. Ik dacht dat EU-burgers niet mochten stemmen, maar hier staat toch wat anders:
Dat is volgens mij het algemene formulier om je in te schrijven als kiezer en niet specifiek voor de aankomende lagerhuis-verkiezingen. Er zijn namelijk ook verkiezingen waar je als EU burger wel mag stemmen (onder andere gemeenteraden uit mijn hoofd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Plasma_Wolf schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:26:

[...]

Ik vraag me af of iemand hier ook maar iets van weet. Het lijkt me onmogelijk om dit groot te maken voor 26 november maar hiermee kun je de verkiezingen op de kop zetten :+)
Als EU citizen kan je wel registeren voor de electoral roll, maar je kan niet landelijk stemmen.. wel lokaal:
https://www.gov.uk/elections-in-the-uk
vs
https://www.gov.uk/elections-in-the-uk/local-government

Die text in jouw link is idd wel wat verwarrend verwoord..

* ToolkiT is registered..

• NMH
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Een goed verhaal over hoe de brexit zijn schaduw al vooruit werpt over de wetenschappelijke wereld: Waarom wetenschappers de Brexit vrezen.
De Royal Society, de vereniging van Britse wetenschappers, signaleert 35 procent minder aanmeldingen uit het buitenland voor een wetenschappelijke baan in het Verenigd Koninkrijk (VK). Bovendien steeg het aantal academici dat emigreert met bijna 50 procent.
Een flinke brain-drain is door de bank genomen niet zo'n goed idee voor een land. Ik vrees dat het de gemiddelde brexit-stemmer niet zoveel kan schelen echter.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
NMH schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:50:
Een goed verhaal over hoe de brexit zijn schaduw al vooruit werpt over de wetenschappelijke wereld: Waarom wetenschappers de Brexit vrezen.
Ik heb inderdaad ook al diverse veplaatsingen vanuit het VK gezien, dus die persoonlijke observatie strookt dan wel met het artikel.
... Ik vrees dat het de gemiddelde brexit-stemmer niet zoveel kan schelen echter.
Ik neem aan dat velen het zelfs toe zullen juichen.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
NMH schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:31:
[...]

Dat is volgens mij het algemene formulier om je in te schrijven als kiezer en niet specifiek voor de aankomende lagerhuis-verkiezingen. Er zijn namelijk ook verkiezingen waar je als EU burger wel mag stemmen (onder andere gemeenteraden uit mijn hoofd).
Klopt, gemeenteraad en EU verkiezingen. Landelijk en referenda niet. Dit is in elk EU land zo voor zover ik weet (heb zelf in Ierland gewoond en woon nu in Spanje)

• hoevenpe
En daar hebben we de poppen aan het dansen, verlamming aan de top van de EU:
‘An exceptional situation’: Britain won’t appoint new EU commissioner

Britain’s ambassador to the EU Sir Tim Barrow sent a letter to European Commission HQ on Thursday confirming the decision. A government spokesman said: “We have written to the EU to confirm that pre-election guidance states the UK should not normally make nominations for international appointments during this period.”

The incoming European Commission president Ursula von der Leyen has twice written to Boris Johnson demanding he provide a nomination to the new commission, in line with its obligations as a member state.
European Commission spokeswoman Dana Spinant said they were considering how to respond to the UK letter.

She said it was still von der Leyen’s intention to go ahead with the formation of a new College of Commissioners on 1 December, even though legally all member states are required to supply a commissioner.

“We have had a few hours to consider the answer provided by the United Kingdom. This is a very special and complex situation,” she told reporters in Brussels. “It is an exceptional situation, we haven’t been there before. “Therefore all options and avenues are being discussed right now to see how we can - based on the position the UK has taken - achieve the forming of the next commission and have the commission in place by December 1, which remains our objective.”

• Philpend
hoevenpe schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:26:

[...]
Volgens mij valt dat reuze mee, simpele oplossing is dat er nu een comissie komt zonder uk-lid ( of wellicht wel met een niet benoemd uk-lid zonder portefeuille) en de afspraak dat mocht er na 31.1 nog sprake zijn van een uk-lidmaatschap er een herziening van de portefeuilles zal plaatsvinden.

Voor dansende poppen en verlamming is er heel wat meer nodig lijkt mij. Als het uk voorstelt om farage te benoemen als hun eurocommissaris zou er wellicht wel sprake zijn van die dansende poppen en een lichte paniek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ik kan me niet voorstellen dat de EU geen rekening met dit scenario heeft gehouden.

De Britten zullen dit in eigen land ongetwijfeld verkopen als "kijk ons eens anti-EU zijn en lekker rebels zijn", de EU hoeft in principe niks te verkopen, want iedereen die dit leest, ziet: "De Britten houden zich, ondanks de flexibiliteit van de EU niet aan de afspraken en zijn onbetrouwbaar".

Well played.

• ToolkiT
  • Niet online
Nigel Farage says he won’t be voting

On a trip to Grimsby Seafood Village, the Brexit Party leader Farage revealed he does not think he will vote in the upcoming election.

The Brexit Party leader this week stood down candidates in all 317 constituencies won by the Tories in 2017 – including his own constituency in Kent.

Speaking with reporters, he said: “I doubt I’ll vote. I very much doubt I’ll vote.”

On the prospect of voting for the Tories, he said: “It’s this very narrow party interest, that’s all they care about.”
When asked whether he had ever not voted before, he said: “I did spoil a paper in 1992. I couldn’t vote for John Major, I couldn’t do it.

“My last Conservative vote was 1987.”
hopelijk volgen de rest van zijn aanhangers zijn voorbeeld ;)

• NMH
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
ToolkiT schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:32:
hopelijk volgen de rest van zijn aanhangers zijn voorbeeld ;)
Er bekruipt mij steeds meer het gevoel dat hij zelf eigenlijk geen bestaansrecht meer in zijn partij ziet. Hij stelt zich niet kandidaat, hij trekt de partij eenzijdig terug uit een paar honderd kiesdistricten (dat was geen pact met de tories voor zover ik weet maar een eigen besluit) en nu geeft hij aan niet te gaan stemmen.

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Ik kan de tweet niet meer terugvinden, maar volgens mij was het een analyse van Ian Dunt.

Farage heeft de slag om de verkiezingen verloren met het toegeven, maar hij heeft de oorlog al lang gewonnen. De Conservatieven zijn de Brexitpartij geworden. Zowel in doelstelling als gedrag. Dat is te danken aan Farage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

hoevenpe schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:26:

[...]
Beetje populistisch, vind je niet? ;) Van verlamming is nog lang geen sprake, er zijn nog meer dan voldoende 'hobbels' op de weg voordat de britten een probleem vormen, en er zijn nog meer dan voldoende opties om de 'britse hobbel' te overwinnen. Storm in een glas water voorlopig. }:O

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Plasma_Wolf schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:16:
Ik kan de tweet niet meer terugvinden, maar volgens mij was het een analyse van Ian Dunt.

Farage heeft de slag om de verkiezingen verloren met het toegeven, maar hij heeft de oorlog al lang gewonnen. De Conservatieven zijn de Brexitpartij geworden. Zowel in doelstelling als gedrag. Dat is te danken aan Farage.
Laat het een les zijn voor Nederland:
  • de populisten zijn een hefboom
  • ze zijn er niet voor hun kiezers
  • ze zijn er voor hun opdrachtgevers
  • die wensen gevestigde conservatieve politiek in te zetten voor herordening naar corporatisme en autoritarisme
Populisten zijn de hefboom voor neo-feodalisme. Strategisch veld, niet de tactische loopgraven. Termijneffecten van gedrag en verbinding, niet bestuur of beleid.

Ik vraag me af wanneer mensen gaan zien dat de kopjes altijd op juist het vereiste moment struikelen of verwarren zodat ze niet doorstoten ... Natuurlijk totdat het gevestigde meegaat, dan is het niet langer nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Virtuozzo op 14-11-2019 20:52 ]

Verwijderd

Virtuozzo schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:51:
[...]

Laat het een les zijn voor Nederland:
  • de populisten zijn een hefboom
  • ze zijn er niet voor hun kiezers
  • ze zijn er voor hun opdrachtgevers
  • die wensen gevestigde conservatieve politiek in te zetten voor herordening naar corporatisme en autoritarisme
Populisten zijn de hefboom voor neo-feodalisme.

Ik vraag me af wanneer mensen gaan zien dat de kopjes altijd op juist het vereiste moment struikelen of verwarren zodat ze niet doorstoten ... Natuurlijk totdat het gevestigde meegaat, dan is het niet langer nodig.
Zijn er eigenlijk nog landen in Europa waar dit nooit zal lukken of waar het heel lastig wordt? Het breidt zich langzaam uit van west naar oost(US, UK) maar welk land is het volgende in de EU?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ik ben niet zo historisch onderlegd, maar het is imho wel opvallend dat bewegingen tot en met revoluties die opkwamen voor het z.g.n. volk in het verleden niets minder waren dat het vervangen van de ene elite voor nieuwe elite (meet the new boss, same as the old boss). Zelfs de bastille revolutie resulteerde uiteindelijk in een nieuwe elite.

De waakzaamheid die getoond moet worden voor personen/partijen/etc die zich tegen de bestaande elite keren uit naam van de belangen van het volk, gaat dus al veel langer terug in de geschiedenis. In Nederland zag je het al direct met Fortuyn, waarom anders waren vastgoedmagnaten (als wannebe elite) er zo snel bij om in het nieuwe gat qua macht te springen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Philpend schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:41:
[...]

Volgens mij valt dat reuze mee, simpele oplossing is dat er nu een comissie komt zonder uk-lid ( of wellicht wel met een niet benoemd uk-lid zonder portefeuille) en de afspraak dat mocht er na 31.1 nog sprake zijn van een uk-lidmaatschap er een herziening van de portefeuilles zal plaatsvinden.
Nope, de EU spant nu een rechtzaak aan tegen de UK: EU begint rechtszaak tegen VK wegens niet leveren kandidaten
De Europese Unie zegt donderdag een rechtszaak te beginnen tegen het Verenigd Koninkrijk omdat de lidstaat geen kandidaten heeft voorgesteld voor de Europese Commissie.

Elk lid van de 28 lidstaten is verplicht om een kandidaat voor de Europese Commissie te leveren. De nieuwe Europese Commissie, onder leiding van Ursula von der Leyen, wordt 1 december gepresenteerd aan het Europese Parlement.

Het Verenigd Koninkrijk liet deze week echter weten geen kandidaat te zullen leveren voor de verkiezingen van 12 december. De EU heeft daarom aan de Britten laten weten een rechtszaak wegens inbreuk van de Europese wetgeving aan te willen spannen en geeft hen tot 22 november om te reageren.

"Deze korte periode is gerechtvaardigd door het feit dat de volgende Commissie zo spoedig mogelijk in functie moet treden," zegt de Europese Commissie in een verklaring.

Een afgevaardigde van de Britse overheid zegt tegen persbureau Reuters dat zij in de periode voor de verkiezingen "geen mensen gaan nomineren voor internationale benoemingen".

Er staat aardig wat druk op de samenstelling van de Europese Commissie. Begin oktober wees het Europese Parlement onder anderen kandidaten uit Frankrijk en Roemenië af voor commissarisposten. Daarom werd de streefdatum voor de start van de nieuwe commissie al opgeschoven van 1 november naar 1 december.
Lees vooral de dieptrieste reacties eronder niet. Het is allemaal weer de schuld van de dictatoriale EU die de zielige UK pesten en willen treiteren. Dat er afspraken zijn gemaakt, waar het VK mee heeft ingestemd, wordt even "vergeten".

En als ze straks wel maatregelen over zich heen krijgen zonder dat ze eigen inspraak hebben (want geen EU-commisaris geleverd), is dat natuurlijk ook weer een pesterijtje van de EU richting VK. Want ja, ze zijn zo zielig daar in Londen, tegen die boze dictatoriale fascistische EU....

Dieptriest niveautje weer.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:53:
[...]

Zijn er eigenlijk nog landen in Europa waar dit nooit zal lukken of waar het heel lastig wordt? Het breidt zich langzaam uit van west naar oost(US, UK) maar welk land is het volgende in de EU?
Nederland, in ieder geval volgens de agenda van een van de denktanks die geagendeerd is voor instrumentatie. In die zin, verlengde hefboomfunctie concept. Zoals Ukip gericht werd op de Tories, zo Nederland gericht op het europese project.

Oligarchie / corporatisme / angelsaksisch model versus Democratie / soevereiniteit (van staat, samenleving, individu) /rijnland model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Dat hele excuus van geen voordracht willen doen in de aanloop naar de verkiezingen is natuurlijk ook baarlijke nonsens. Du moment dat de Benn act werd aangenomen wist de regering dat er uitstel aan zat te komen met daarbij de verplichting om een commissaris te leveren. Als ze te goeder trouw waren waren ze toen op zoek gegaan naar een kandidaat. Dan had die voorgedragen kunnen worden nadat het uitstel een feit was, nog voordat de verkiezingen uitgeschreven werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Zolang je nog lid bent van de club dien je je aan de afgesproken regels te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
Toch even een nadenkertje voor degenen die er schande van spreken dat het VK geen comissaris wil voordragen: stel dat ze alsnog een comissaris voordragen, en deze comissaris heet Farage, zijn we dan blij omdat ze zich aan de afspraken houden? Mijn antwoord op die vraag weet ik wel.

En tsja, een rechtszaak tegen het VK hierover; hoe groot is kans dat een rechter voor 31.1 hierover een uitspraak doet? Ga er maar vanuit dat Boris de verkiezingem wint en het VK per 31.1 uit de EU is. De enige echte vraag is nog of dit via de deal gaat of toch nog een no-deal word.

Ben het eigenlijk wel eens met degenen die dit maar gezeur vinden, een veel praktischer oplossing had meer voor de hand gelegen.

Leuk weetje, veel van mijn engelse vrienden gaan op labour stemmen, ze geven de voorkeur aan ‘goedbedoelde incompetentie ‘ boven een boris-regering. De lib-dems staan bij de meesten absoluut niet op de short-list. Het twee-partijen denken zit bij veel engelsen nog veel meer in de genen dan ik verwacht had.

[ Voor 18% gewijzigd door Philpend op 15-11-2019 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:05

odan

The dark side is within all!

labour is de weg kwijt.

https://www.tubantia.nl/t...t-voor-iedereen~ae924dbe/

leuk idee hoor gratis internet, maar dat gaat klauwen met geld kosten natuurlijk.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L-project
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 15:53
Philpend schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:19:
Toch even een nadenkertje voor degenen die er schande van spreken dat het VK geen comissaris wil voordragen: stel dat ze alsnog een comissaris voordragen, en deze comissaris heet Farage, zijn we dan blij omdat ze zich aan de afspraken houden? Mijn antwoord op die vraag weet ik wel.

En tsja, een rechtszaak tegen het VK hierover; hoe groot is kans dat een rechter voor 31.1 hierover een uitspraak doet? Ga er maar vanuit dat Boris de verkiezingem wint en het VK per 31.1 uit de EU is. De enige echte vraag is nog of dit via de deal gaat of toch nog een no-deal word.

Ben het eigenlijk wel eens met degenen die dit maar gezeur vinden, een veel praktischer oplossing had meer voor de hand gelegen.
Als ik het goed begrijp gaat het er vooral om dat de commissie dit formeel correct wil afhandelen, is dat ook juridisch dichtgetimmerd. Bedenk wel dat andere pragmatische oplossingen waarschijnlijk juridische consequenties hebben die de commissie juist kunnen verlammen.

Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Elke kandidaat-commissaris moet een hoorzitting doorstaan en vervolgens nog bevestigd worden door het EP. Farage (of een andere omhooggevallen euroscepticus). Dat dit EU-haat onder de Brexitstemmers zal doen toenemen is dan maar zo. Het is ook niet ons probleem dat het VK geen kandidaat wil indienen of dat de kandidaat die ze indienen bij voorbaat kansloos is dankzij incompetentie.

Wat betreft de stemmen voor Labour ipv LibDems. Labour is geoter en komt meer in het nieuws terwijl de LibDems een natuurlijke achterstand hebben met de constante aanvallen van de andere twee partijen die beweren dat een stem op de LibDems een stem is op de tories/labour (doorstrepen afhankelijk van welke partij aan het woord is).

Tot slot hangt het ook af van waar je woont. Is labour in het betreffende kiesdistrict de overduidelijke tweede partij? Is het in het zuiden of het noorden van Engeland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Ik zou het eigenlijk wel goed vinden als Farage wordt voorgedragen. EC commissarissen moeten al hun handel en wandel op tafel leggen. Zou een mooi moment zijn om de ware motieven van deze persoon aan te tonen.

Uiteraard wordt ie daarna afgewezen.

[ Voor 8% gewijzigd door SkiFan op 15-11-2019 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:43

DevWouter

Creator of Todo2d.com

odan schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:43:
labour is de weg kwijt.

leuk idee hoor gratis internet, maar dat gaat klauwen met geld kosten natuurlijk.
Dat idee is in Nederland ook al een paar keer te spraken gekomen. Maar hier hebben we het anders opgelost. Publieke instanties zijn hier verplicht om zaken ook zonder internet mogelijk te maken. Hierdoor is het in Nederland geen noodzaak, maar nog steeds een luxe/gemak.

Disclaimer: Dit was een paar jaar terug en een verhaal dat ik met halve oor aanhoorde, maar ik vond het verhaal er achter wel zeer interessant.

Op het moment dat je als burger verplicht een dienst nodig heb om toegang te krijgen (zoals belasting, water, elektriciteit, maar ook fysieke toegang) dan heeft de overheid (in Nederland althans) ook de plicht om het toegankelijk te maken voor alle burgers.

Ter illustratie: Zou de belastingdienst alles digitaal willen doen, dan wordt elke Nederlander verplicht om internet af te nemen van een commerciële partij terwijl niet iedereen dat financieel kan veroorloven.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

labour is de weg kwijt.

Internet is intussen een essentie geworden. Dit is een zeer goed idee. Neemt niet weg dat Labour onder controle staat van een machtsbeluste antisemiet, maart het geur dat Labour onder controle staat van een machtsbeluste antisemiet neemt niet weg dat internet voor ieder huis en goed idee is.

De overgrote meerderheid van het VK is aangesloten via BT. Dus waart er gebeurt met integer via de staat is dat de winst die BT nu maakt terug kan naar de burger. Juiste uitvoer uiteraard belangrijk en daarin gaat de Britse regering (uiteraard) danken, maar dit idee is geringer een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:39
Prima idee maar qua timing wel enigszins desperate, dingen beloven die iedereen graag wil maar eigenlijk niet echt nodig heeft en daardoor de zaak afleiden van werkelijk belangrijke zaken en hopen dat je goedkoop kan scoren.

Zal niet werken ben ik bang.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark

Gratis bestaat niet. Je betaald zelf voor je internet verbinding of je betaalt voor gratis internet via je belasting.

Dit is meer als de markt het niet regelt dan maar privatiseren via de overheid.
Kosten zijn linksom of rechtsom vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:40

alienfruit

the alien you never expected

Prima idee, internet is echt belabberd in VK. Ik woon in het centrum van Londen en heb hier maar 12mbit. Kan niet eens fatsoenlijk Netflix gebruiken, mijn 4G hotspot is stukken sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
ISP's zouden imho het beste werken als net zoals met het energienetwerk de infrastructuur gescheiden was van de aanbieders, d.w.z. iedereen krijgt glasvezel, maar je kan je wel kiezen tussen aanbieders zoals KPN of Vodafone in Nederland (wat in Nederland ook gebeurde, totdat KPN reggefiber kocht).

Maar als verkiezingsitem in tijden van brexit is het natuurlijk geen item wat kiezers gaat overhalen. Labour zou moeten leren dat kwetsbaarheid van conservatieve/rechtse partijen inherent ligt in het sociaal economische beleid, de nadruk ligt echter toch vaak op het mobiliseren van de eigen achterban die sowieso wel labour stemt. Met andere woorden, je moet je niet je eigen achterban activeren, je moet je richten op mensen die niet gemotiveerd zijn te stemmen of andere partijen op het oog hebben maar wel open staan voor switch, zeker in een kiesstelsel zoals het VK.

Ik ben benieuwd of labour ooit nog spijt gaat krijgen om de kiesstelselhervorming niet te steunen, het districtenstelsel heeft z'n beste tijd wel gehad en werkt alleen nog maar als extra polarisatie factor bovenop de al bestaande giftige dynamiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:04

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Zoals ik al aankondigde: de eerste pijn is het vertrekken van kundige arbeiders.
https://www.nu.nl/economi...st-in-jaren-boven-vk.html

Een vergelijkbaar nieuwsbericht dat de Britten staan te trappelen om dit werk (at any cost) van de Polen over te nemen zie ik nog niet.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Gaat lekker aan de overkant. Farage uit beschuldigingen van omkoping aan het adres van de Tories. Het is blijkbaar dusdanig serieus dat er een officieel onderzoek naar ingesteld wordt. Wordt hier het poppetje BoJo tot struikelen gebracht?

https://www.msn.com/en-gb...r-BBWQA3T?ocid=spartanntp

[ Voor 10% gewijzigd door SkiFan op 16-11-2019 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Proton_ schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:50:
Zoals ik al aankondigde: de eerste pijn is het vertrekken van kundige arbeiders.
https://www.nu.nl/economi...st-in-jaren-boven-vk.html

Een vergelijkbaar nieuwsbericht dat de Britten staan te trappelen om dit werk (at any cost) van de Polen over te nemen zie ik nog niet.
Denk niet dat de gemiddelde Brit het werk wil doen wat (met name) de Polen nu doen.

Zelfde als in Nederland: een hoop van het werk dat door Polen gedaan wordt is zwaar lichamelijk werk, en vermoeiend/vervuilend. Dat is niet iets wat een gemiddelde Nederlander (en Brit) zal willen doen, die voelen zich daar denk ik net ff te goed voor.

Maar de ontwikkeling was op zich niet nieuw, hij was al eerder voorspeld. De Britten hebben straks een probleem, als ze voor de landbouw niemand kunnen krijgen om te oogsten, zal een hoop voedsel en fruit gewoon gaan wegrotten op de akkers.... drijft in ieder geval de voedselprijzen wel een beetje op.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
wildhagen schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:25:
[...]
Denk niet dat de gemiddelde Brit het werk wil doen wat (met name) de Polen nu doen.

Zelfde als in Nederland: een hoop van het werk dat door Polen gedaan wordt is zwaar lichamelijk werk, en vermoeiend/vervuilend. Dat is niet iets wat een gemiddelde Nederlander (en Brit) zal willen doen, die voelen zich daar denk ik net ff te goed voor.
Anti-immigratie sentiment was wel voor een groot deel van de brexit stemmers een belangrijke drijfveer.
Die zullen dit enkel als een bevestiging zien.

Dat daarbij niet alleen Brexit een rol speelt bij de Polen, maar ook dat hun eigen economie goed draait en de werkeloosheid daalt....tsja..
Of dat er een andere groep komt die de weg naar o.a. het VK vindt in plaats van die Polen...tsja..

Of nog erger...dat ze zelf dit werk mogen gaan doen.
Een mooi artikel waarom een staking van bankiers geen effect heeft, maar een staking van de vuilnismannen wel: https://decorrespondent.n...ankiers/74929305-f905ef8a

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:22

Don Quijote

El Magnifico

sanderb schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:06:
[...]

Of nog erger...dat ze zelf dit werk mogen gaan doen.
Een mooi artikel waarom een staking van bankiers geen effect heeft, maar een staking van de vuilnismannen wel.
Dit voorbeeld wordt altijd te pas en te onpas naar boven gehaald. En is uiterst onzinnig. Ik denk dat mensen nogal onderschatten wat er gebeurt als er een weekje geen geld uit de automaten komt en er geen betalingsverkeer meer mogelijk is.

Maarja, de financiële sector is makkelijk om tegenaan te schoppen.
Pagina: 1 ... 117 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.